10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (Birds of Prey)

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (Birds of Prey)

این مقاله به مناسبت اکران فیلم "پرندگان شکاری (و رهایی فانتزی یک هارلی کویین)" (Birds of Prey And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) تقدیم شما میشود!

"پرندگان شکاری" عنوانی است که شاید خیلی از علاقمندان به دنیای کمیک با آن آشنایی نداشته باشند . بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی داستان های کمیک بوکی با حضور شخصیت های معروف این کمیک بپردازیم.

 

10- کمیک Birds of Prey: Black Canary/Oracle

کمیک Birds of Prey: Black Canary/Oracle

"هسته اصلی و سرآغاز تیم "پرندگان شکاری" از این کمیک تک قسمتی که سال 1996 به چاپ رسید آغاز شد! دو تن از اعضای موسس آن هم در داستان حضور دارند : «باربارا گوردون» و «دینا لانس» (قناری سیاه). در واقع در این کمیک که توسط زوج برجسته «چاک دیکسون» و «گری فرانک» خلق شد، شاهد هستیم که دینا بعد از مدتها به دنیای ابرقهرمانان برمیگرده و با باربارا همکاری میکنه. خواندن این کمیک برای هوادارانی که میخواهند از سرگذشت و نحوه شکل گیری "پرندگان شکاری" آگاه شوند حیاتی است.

 

9- سری نخست از کمیک بوک های اختصاصی Harley Quinn

 سری نخست از کمیک بوک های اختصاصی Harley Quinn

سری نخست کمیک بوک های اختصاصی شخصیت محبوبی همچون «هارلی کوئین» از سال 2000 تا 2004 توسط دی سی منتشر شد (برای آشنایی با نحوه خلق شدن «هارلی کوئین» این مقاله را بخوانید). نویسنده این سری «کارل کِسِل» و طراحش هم زوج «تری و ریچل دادسون» بودند. در این سری هارلی به دور از سو استفاده های جوکر و بدرفتاری های او در دنیای دی سی نشان داده شد. همچنین رابطه او با شخصیت های دیگر مثل «پویزن آیوی» نیز در این سری تثبیت شد (این مقاله را بخوانید). در واقع با این سری بود که هارلی کوئین اون کاراکتر محبوبی شد که الان هست.

  

8- سری نخست کمیک بوک Batgirl and the Birds of Prey

سری نخست کمیک بوک Batgirl and the Birds of Prey

این سری سال 2016 و پس از ریبوت کیمک های دی سی به نام Rebirth منتشر شد و برای 23 شماره ادامه یافت. یک سری fun و جالب که در آن بتگرل، قناری سیاه و هانترس شخصیت های اصلی هستند و تعامل جالبی هم با یکدیگر دارند.

 

7- گاتهام سنترال (Gotham Central)

گاتهام سنترال (Gotham Central)

اگر دنبال داستان های جنایی/نوآر در عالم دی سی میگردید، پس کمیک Gotham Central برای شما مناسب است. تمرکز داستان روی دپارتمان مبارزه با جنایت و اعضای آن در اداره پلیس شهر گاتهام است که مدام در تعامل و ارتباط با بتمن یا دشمنان او قرار میگیرند. این کمیک شباهت فراوانی با سریال های جنایی تلویزیونی دارد و در هر آرک با کارآگاهان، پرونده های جنایی آنها و البته زندگی شخصی و پیچیده آنها مواجه میشویم. این کمیک برنده جایزه آیزنر شده و الهام بخش سریال "گاتهام" بوده . حالا چرا در این لیست است؟ چون شخصیت مهمی به نام «رنه مونتایا» (Renee Montaya) در آن هست که در فیلم "پرندگان شکاری" حضور داره. برای آشنایی باهاش این مقاله را بخوانید.

 

6- مینی سریز 6 قسمتی Batman/Huntress: Cry For Blood

مینی سریز 6 قسمتی Batman/Huntress: Cry For Blood

یکی از اولین اعضای دائمی تیم "پرندگان شکاری" در دنیای کمیک، «هلنا بِرتینلی» (Helena Bertinelli) ملقب به «هانترس» (Huntress) بود که از نسل جدید قهرمانان لباس مخصوص پوش شهر گاتهام به حساب می آمد و نوعی خشونت در او وجود داشت که بتمن هیچ وقت نتونست بهش عادت کنه و باعث شد تا حسابش از دیگر متحدین بتمن جدا بشه. مینی سریز 6 قسمتی Batman/Huntress: Cry For Blood که سال 2000 توسط «گِرگ روکا» و «ریک برشت» خلق شد یک معمای قتل فوق العاده را روایت میکنه و به سرگذشت هانترس هم میپردازه . میفهمیم که پدرش عضو مافیا بوده و در کودکی یتیم شده است و به دنبال اینه که تاییده بتمن را برای فعالیت های خودش به عنوان هانترس به دست بیاره.

 

5- کمیک Batman: Mad Love

کمیک هارلی کوئین

شخصیت محبوب «هارلی کوئین» اولین بار در سریال "بتمن: مجموعه كارتونی" كه در دهه 90 میلادی پخش شد، خلق شد. خالقان او یعنی «بروس تیم» و «پل دینی» ابتدا قصد داشتند او فقط برای یكبار به عنوان دستیار «جوكر» ظاهر شود ولی هواداران آنقدر از او و شخصیت اش خوششان آمد كه تبدیل شد به یكی از شخصیت های خبیثی كه در سریال زیاد به كار رفتند. دو سال بعد از اینكه هارلی كوئین خلق شد، بروس تیم و پل دینی رمان گرافیكی تحسین شده ای تحت عنوان Mad Love نوشتند و در آن اُریجین هارلی كوئین را روایت كردند. این کمیک به رابطه بین هارلی و جوکر مپردازه و به خواننده ها اجازه میده شخصیت های خبیث داستان را از زاویه ای نسبتا متفاوت نگاه کنند. درسته شاید شیفتگی هارلی به جوکر زیاد عقلانی نباشه ولی رابطه اش با جوکر میتونه وقتی در قیاس با رابطه جوکر و بتمن قرار میگیره بسیار جالب باشه. در واقع جوکر در اکثر مواقع توسط شخصیت های پیرامونی خودش تعریف میشه و معنا پیدا میکنه و Mad Love هم بهترین نمونه برای این ادعا است. در ضمن اجازه ندهید سبک کارتونی این کمیک باعث بشه تصور کنید برای بچه ها خلق شده چون اصلا اینطور نیست!

 

4- شماره های 56 تا 59 از سری نخست کمیک بوک های Birds of Prey

 شماره های 56 تا 59 از سری نخست کمیک بوک های Birds of Prey

کل سری اول کمیک بوک های "پرندگان شکاری" که چاپش از سال 1999 شروع شد ارزش خواندن را دارد . اما شماره های اولیه این سری بیشتر روی قناری سیاه و اوراکل (باربارا گوردون) تمرکز داشتند و گهگاهی هم برخی دیگر از شخصیت های گاتهام مثل «زن گربه ای» و «نایت وینگ» در داستان ها آفتابی میشدند. اما در داستان Of Like Minds که در شماره های 56 تا 59 به چاپ رسید برای اولین بار شاهد بودیم که هانترس به تیم اضافه شد. همچنین در این داستان بود که نویسنده برجسته کمیک های پرندگان شکاری یعنی خانم «گیل سیمون» به این سری پیوست و تا سالها آن را در شکل های مختلف نوشت . در این داستان بود که دینامیک جدیدی برای تیم شروع شد و باعث شد تا زمینه برای عضویت دیگران نیز به تیم فراهم شود.

 

3- کمیک Batman: War Games

 کمیک Batman: War Games

این کراس اور بین سالهای 2004 و 2005 در عناوین کمیک بوکی مربوط به خوانواده بتمن مثل Detective Comics، Legends of the Dark Knight، Nightwing، Batman: Gotham Knights، Robin و ... منتشر شد. «رومن سایونیس» ملقب به «ماسک سیاه» خبیث اصلی این داستانه که در فیلم سینمایی "پرندگان شکاری" نیز حضور داره (با بازی «ایوان مک گرگور»). درسته که او بیشتر دشمن بتمن و زن گربه ای هستش ولی فقدان حضور یک خبیث برجسته در کمیک های پرندگان شکاری باعث شده تا از این شخصیت در فیلم استفاده کنند. در هر حال در این داستان شاهد یک جنگ بیرحمانه هستیم بین دار و دسته های تبهکاری شهر گاتهام که منجر به کشته شدن یکی از متحدین بتمن و همچنین به قدرت رسیدن ماسک سیاه به عنوان سردسته مافیای شهر میشه. راستی تا یادم نرفته بگم که برای خوندن یک داستان معرکه با حضور ماسک سیاه بهتره آرک relentless در کمیک های "زن گربه ای" را بخوانید.

  

2- شماره های 62 تا 67 از سری نخست کمیک بوک Birds of Prey

 شماره های 62 تا 67 از سری نخست کمیک بوک Birds of Prey

در این داستان که به "استاد و شاگرد" (Sensei and Student) معروف است، گیل سیمون روی اعضای انفرادی تیم پرندگان شکاری تمرکز کرد و به گذشته شخصیت قناری سیاه و ارتباط او با «لیدی شیوا» پرداخت (هر دوی آنها از بزرگترین رزمی کاران دی سی محسوب میشوند). قناری سیاه را باید با دوام ترین و مهم ترین عضو تیم پرندگان شکاری دانست زیرا تا قبل از ریبوت "فلش پوینت" از اعضای موسس "جاستیس لیگ" هم به شمار می آمد و این داستان به جنبه های مختلف شخصیت او میپردازه.

 

1- شماره های 100 تا 103 از سری نخست کمیک بوک Birds of Prey

 شماره های 100 تا 103 از سری نخست کمیک بوک Birds of Prey

درسته که تیم پرندگان شکاری معمولا بیش از دو یا سه عضو بیشتر نداشت ولی با ملحق شدن شخصیت هایی نظیر «لیدی بلک هاک» و چند شخصیت دیگر در داستان Blood and Circuits و تشکیل تیمی جدید زیر نظر باربارا گوردون، مسیر این سری عوض شد. در واقع این داستان منتهی شد به بزرگترین ترکیب پرندگان شکاری و کسانی مثل «منهانتر»، «میسفیت» و «بیگ باردا» به آن اضافه و در کنار قناری سیاه و هانترس ظاهر شدند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

15 دستیار برتر بتمن

10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید دی سی در 10 سال گذشته

15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

20 سریال ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده تلویزیون

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hm
#1 hm 1398-11-21 17:34
ممنون استاد خیلی مقاله جالبی بود . ولی نمیدونم چرا من اصلا با هارلي کویین حال نمیکنم ، البته کلا با گروه هایی مثل پرندگان شکاری و حوریان گاتهام حال نمیکنم. البته بگما من عاشق بت من و جوکرم
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-11-21 21:52
باز هم یک فیلم کمیکی دیگر و باز هم مقالات مناسبتی و جذاب استاد...


مرسی از شما بابت این مقاله

خب پرندگان شکاری مدتیه که به محبوبیت نسبی‌ای بین کمیک‌دوستان رسیده و این دیسی رو متمایل کرد تا فیلمی رو هم بر اساس این گروه روانه سینما کنه.
اما استقبال نه چندان جالب سینماروها نشان داد که در عالم سینما این اثر نتونست انچنان برای مردم جذبه داشته باشه.


به هر حال باید دید در ادامه به چه فروشی دست پیدا میکنه
نقل قول کردن
Infinity
#3 Infinity 1398-11-22 05:58
ممنون استاد
جدیدا چرا انقد کامنتا کم شدن :o

فیلم همین پرندگان شکاری هم که گفتن ضعیف ترین افتتاحیه بین فیلمای دی سی رو داشت
یکی از مشکلات اصلیش موقع اکرانش بود که نزدیک اسکار اکران شد و همه به فکر اسکار بودن بیشتر
البته دلایل دیگه ای هم هست مثل درجه سنی فیلم و...
نقل قول کردن
Bucky WS
#4 Bucky WS 1398-11-22 07:25
به نقل از Infinity:

فیلم همین پرندگان شکاری هم که گفتن ضعیف ترین افتتاحیه بین فیلمای دی سی رو داشت
یکی از مشکلات اصلیش موقع اکرانش بود که نزدیک اسکار اکران شد و همه به فکر اسکار بودن بیشتر
البته دلایل دیگه ای هم هست مثل درجه سنی فیلم و...

نه ! مثل اینکه تنها مشکل فیلم عنوان طولانیش بوده که خدا رو شکر وارنر درخواست کرده تا عنوانش کوتاه تر بشه :lol:
جالبه که یکی از این دی سی فنای ابله تو یکی از این کانال های دوزاری میگفت فروش پایین فیلم به خاطر ویروس کرونا تو پین بوده :lol: :lol: یکی نبود بهش بگه که این فیلم اصلا تو چین اکران نشده :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Infinity
#5 Infinity 1398-11-22 10:26
به نقل از Bucky WS:
به نقل از Infinity:

فیلم همین پرندگان شکاری هم که گفتن ضعیف ترین افتتاحیه بین فیلمای دی سی رو داشت
یکی از مشکلات اصلیش موقع اکرانش بود که نزدیک اسکار اکران شد و همه به فکر اسکار بودن بیشتر
البته دلایل دیگه ای هم هست مثل درجه سنی فیلم و...

نه ! مثل اینکه تنها مشکل فیلم عنوان طولانیش بوده که خدا رو شکر وارنر درخواست کرده تا عنوانش کوتاه تر بشه :lol:
جالبه که یکی از این دی سی فنای ابله تو یکی از این کانال های دوزاری میگفت فروش پایین فیلم به خاطر ویروس کرونا تو پین بوده :lol: :lol: یکی نبود بهش بگه که این فیلم اصلا تو چین اکران نشده :lol: :lol: :lol:

:D :lol: :D :lol:
نقل قول کردن
Bucky WS
#6 Bucky WS 1398-11-22 10:53
به نقل از Infinity:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از Infinity:

فیلم همین پرندگان شکاری هم که گفتن ضعیف ترین افتتاحیه بین فیلمای دی سی رو داشت
یکی از مشکلات اصلیش موقع اکرانش بود که نزدیک اسکار اکران شد و همه به فکر اسکار بودن بیشتر
البته دلایل دیگه ای هم هست مثل درجه سنی فیلم و...

نه ! مثل اینکه تنها مشکل فیلم عنوان طولانیش بوده که خدا رو شکر وارنر درخواست کرده تا عنوانش کوتاه تر بشه :lol:
جالبه که یکی از این دی سی فنای ابله تو یکی از این کانال های دوزاری میگفت فروش پایین فیلم به خاطر ویروس کرونا تو پین بوده :lol: :lol: یکی نبود بهش بگه که این فیلم اصلا تو چین اکران نشده :lol: :lol: :lol:

:D :lol: :D :lol:

البته وارنر از این کارا زیاد کرده
یادته موقع اکران فیلم بتمن علیه سوپرمن اومد یه صحنه حذف شده از فیلم رو تو اینترنت منتشر کرد؟!!!
یعنی فکرش رو بکن یه شرکت وسط اکران فیلمش بیاد صحنه حذف شده ازش تو اینترنت منتشر کنه تا تماشاچی ها داستان فیلم رو بهتر بفهمن :lol:
نقل قول کردن
kiyan
#7 kiyan 1398-11-22 16:13
به نقل از Bucky WS:
به نقل از Infinity:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از Infinity:

فیلم همین پرندگان شکاری هم که گفتن ضعیف ترین افتتاحیه بین فیلمای دی سی رو داشت
یکی از مشکلات اصلیش موقع اکرانش بود که نزدیک اسکار اکران شد و همه به فکر اسکار بودن بیشتر
البته دلایل دیگه ای هم هست مثل درجه سنی فیلم و...

نه ! مثل اینکه تنها مشکل فیلم عنوان طولانیش بوده که خدا رو شکر وارنر درخواست کرده تا عنوانش کوتاه تر بشه :lol:
جالبه که یکی از این دی سی فنای ابله تو یکی از این کانال های دوزاری میگفت فروش پایین فیلم به خاطر ویروس کرونا تو پین بوده :lol: :lol: یکی نبود بهش بگه که این فیلم اصلا تو چین اکران نشده :lol: :lol: :lol:

:D :lol: :D :lol:

البته وارنر از این کارا زیاد کرده
یادته موقع اکران فیلم بتمن علیه سوپرمن اومد یه صحنه حذف شده از فیلم رو تو اینترنت منتشر کرد؟!!!
یعنی فکرش رو بکن یه شرکت وسط اکران فیلمش بیاد صحنه حذف شده ازش تو اینترنت منتشر کنه تا تماشاچی ها داستان فیلم رو بهتر بفهمن :lol:

:lol:
نقل قول کردن
kiyan
#8 kiyan 1398-11-22 16:14
استاد بیزحمت مقدمه رو تغییر بدید اخه عنوان فیلم "کوتاه" تر شده :D
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1398-11-22 21:40
مورد هفتم و سوم خیلی جذاب بودن.
باز هم یک سلسله از اشتباهات سریالوار گونه از دی سی و وارنر. معلومه نیست اینا کی قراره از اشتباهاتشون درس بگیرن. بعید نیست چند روز دیگه اسم فیلم میزارن هارلی :-|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45