بامزه ترین شخصیت‌ها و ابرقهرمانان کتاب اول MCU

بامزه ترین شخصیت‌ها و ابرقهرمانان کتاب اول MCU

خب قطار بررسی‌های کتاب اول مارول، به ایستگاه فان‌ترین شخصیت‌ها رسید ...

مقدمه: خب هرچی نباشه دنیای سینمایی مارول به فان بودن و داشتن بن‌مایه‌ی طنز در جان‌مایه‌ی فیلم‌هایش معروف است و این فیلم‌ها از این حیث در تقابل با فیلم‌هایی مثل سری ایکس‌من و یا دارک نایت قرار می‌گیرند. داشتن این لحظات خنده‌دار حتی با وجود این‌که بعضی جاها تو خاکی میزند، در کنار اکشن‌ها و جلوه‌های ویژه‌ی منحصر به‌فرد و مبارزات عالی (این مقاله و این مقاله و این مقاله را بخوانید) و درهم‌تنیدگی این یونیورس سینمایی، همه و همه باعث شد تا MCU به پدیده‌ی خاصی در فرهنگ عامه تبدیل بشه و روی دست فیلم‌های مشابهش بلند شود. با این حال در این یونیورس سینمایی که ته‌مایه‌ی طنز و فان بودن در تمامی آثارش به چشم می‌خورد، باز شما وقتی فکر کنید، یک‌سری شخصیت‌هایی رو به صورت برجسته‌تر تو ذهنتون به‌یاد میارین و اون‌ها رو در صدر فان‌ترین و بانمک‌ترین و جالب‌ترین شخصیت‌های MCU جای می‌دهید. در این مقاله، به فان‌ترین و بانمک‌ترین شخصیت‌های کتاب اول MCU سری می‌زنیم؛ پس با ما همراه باشید...

قبل از مطالعه این مقاله جاداره این مقاله را هم بخوانید.

 

- هالک

خب ببینید دلیل اینکه هالک رو قبل از لیست قرار دادم این بود که شخصیتیه که نه میشه از فان بودنش چشم پوشی کرد و نه اینقدر در این زمینه قدمت داره که بشه در لیست جاش داد! بذارید بیشتر توضیح بدم؛ خب هالک با بازی رافالو تازه از اونجرز۱ بود که وارد MCU شد و جدای از زمان کمتر حضورش، ابتدا، بودن و اکتش در فیلم‌ها خلاصه می‌شد تو بزن‌بهادری و نابودگری! و کلا شخصیتی نبود که وقتی عصبی و سبز رنگه خیلی برای کسی فان باشه، اما از طرفی نبودش، لیستمون رو زیر سوال می‌برد چون باوجود همین حضور کمش چه کسی می‌تونه بازی روده‌برکننده رافالو در فیلم رگناروک، جنگ بینهایت و خصوصا اندگیم رو نادیده بگیره؟! حتی در فیلم‌های قبلی هم زمانی که در قامت بروس بود بی‌شک شیمی‌های خیلی فانی رو با دیگر اعضا مثل تونی و بقیه از خودش بروز می‌داد و نمیشه ازش رد شد. ترس‌های کودکانه و کلنجار رفتن‌های خنده‌دارش با خودش در جنگ بینهایت، بازی سراسر طنزش در رگناروک و این آخر هم حضور کمدیش در اندگیم در قالب پروفسور هالک(مستر گرین) قطعا از ذهن هیچ‌کدوم از هواداران پاک نخواهد شد و رافالو رو واقعا باید برای ایفای نقش سختِ هالک ستود.

 

10- دکتر استرنج

خب در نگاه اول، دکتر استرنج ممکن است به‌عنوان یک عضو غیرمعمول در این لیست تلقی شود؛ با این حال شاید وقتی به فان‌ترین شخصیت‌های مارول فکر کنید، دکتر استرنج اولین کسی نباشد که به ذهنتان خطور کند، اما بی‌شک او لایق حضور در این لیست هست.

شاید نادیده گرفتن حس خشک و خنده‌دار استیون آسان باشد اما ارزش بررسی را دارد؛ تعامل او با تونی استارک، تور و لوکی خنده‌دار و فکاهی است و دارای نوعی پارادوکس شیرین و ناموزونی‌ای سوررئال است که حس طنز آمیز ماجرا را به‌خوبی منتقل می‌کند.

 

9- استار لرد

همان طور که قبلا هم گفتم هر جا سخن از فان بودن است، نام نگهبانان کهکشان می‌درخشد! طبیعتا در این لیست تعدادی از اعضای این گروه به چشم می‌خورند و خب پیتر کوئیل اولین آن‌هاست. بی‌شک صحنه‌ی معروف او در فیلم نخست نگهبانان کهکشان را به یاد دارید که هنگام معرفی در زندان چی‌کار کرد (تصویر همین مورد)، و خب خلاصه هر جا در MCU بحث شوخ‌طبعی مطرح شود بی‌شک پیتر کوئیل یک طرف ماجراست. همچنین این حقیقت که او در کودکی طی یک آنچنان ماجرایی با سفینه‌ی یاندو به کهکشان برده می‌شود درحالی که در دوران کودکی قرار داشته و مادرش را نیز از دست داده است، خود دارای نوعی طنز فکاهی و جالب و ناموزون است که در مجموع باعث شده تا در یک همچین لیست‌هایی هرگز نتوان او را نادیده گرفت.

 

8- مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی همیشه قرار بوده شخصیتی روشن و سبک‌بال باشد. شوخ‌طبعی برای چندین دهه از ویژگی‌های شخصیتی او بوده است و ما دیدیم که نسخه MCU از اسپایدی به طرز خارق‌العاده‌ای در تطبیق دادن و امروزی کردنِ وفادارانه‌ی او و خلق‌و‌خویش عمل کرده است؛ البته که علت قرارگیری اسپایدی در این جایگاه اینه که بعضا طنز و فان‌بودنش یخورده جنبه‌ی ظاهری و تصنعی به خودش می‌گیره. همچنین این ورژن از او به ما نشان داد که شونه خالی کردن از پذیرش مسئولیت‌های قهرمانی هم نتیجه‌ی بحران‌های دوران نوجوانی است و این چنین شاهد پیوند درست این مسائل و ویژگی‌ها با عصر مدرن امروزی بودیم. در مجموع در شرایط فعلی تنها آرزوی هواداران اسپایدی، دیدن دوباره و دوباره‌ی او در MCU است.(ایشالا طی یک مقاله تلخ خواهم گفت چه راه‌ها و داستان‌هایی برای ادامه‌ی حضور اسپایدی در خارج از MCU وجود خواهد داشت...)

 

7- لوکی

با این وجود که لوکی حیات خود در MCU را بعنوان یک ابرشرور آغاز کرد، ولی بر هیچ‌کس پوشیده نیست که او طی قوس شخصیتی‌ای که متحمل شد، به شخصیتی ارزشی و اخلاقی تغییر کاربری پیدا کرد؛ اما همواره یک نوع شیطنت آمیخته با تکبر خاصی در وجودش نهادینه هست که باعث شده تا همواره تعاملات او با دیگر شخصیت‌ها جنبه‌ی فانی پیدا کند. او همیشه در پی اینه تا بقیه رو تحقیر کنه و این خصیصه رو تا لحظه‌ی آخر حضورش تو MCU هم داشت. از طرفی تعاملات او با برادرش تور خصوصا در فیلم موفق رگناروک، یکی از فان‌ترین تعاملات بین شخصیتی مارول را تا به امروز به مخاطبین عرضه کرد. خلاصه که لوکی شخصیت محبوب و فانی هست و بی‌شک همه برای دیدن سریال اختصاصیش در استریم دیزنی‌پلاس هیجان‌زده هستند.

 

6- راکت راکون

راکت راکون یکی دیگر از اعضای محافظین کهکشان است که در لیست ما جای میگیرد؛ خنده‌دار بودن و فان بودن او و جالب‌بودن او بواسطه‌ی برخی تناقضات ماهیتی اوست؛ خب هرکسی وقتی یه موجود خشن و عصبیه کوچولو موچولو و پشمالو رو ببینه نمیتونه جلوی خنده و علاقه خودش رو بگیره و همین سبب شد تا او خیلی سریع از همان لحظات اول حضورش، به یکی از محبوبترین شخصیت‌های MCU تبدیل شود. خب او بیشتر لحظاتش را در فضا سپری کرد و همین حضور او در زمین رو فوق‌العاده خنده‌دار کرد، چرا که واکنش‌ها و تعاملات انتقام‌جویان با او و واکنش آن‌ها به ظاهر و رفتارهاش واقعا خنده‌دار و فان بود.

 

5- تور

خب قبل از حضور وایتیتی در MCU تور با اینکه شخصیت نسبتا فان و خنده‌داری داشت، اما بیشتر این فان بودن در تلاش او برای انطباق و عیاق شدنش با دنیای زمینی‌ها خلاصه میشد و یه جاهایی هم رنگ تکراری بودن و حوصله‌سربربودن به خودش می‌گرفت.

اما با آمدن وایتیتی و در دست گرفتن سکان هدایت تور، ما شاهد توری به مراتب سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر و متنوع‌تر بودیم و اوج این جذابیت در اینفینیتی و اندگیم بود؛ زمانی که ما شاهد تعاملات فان او با اعضای محافظین کهکشان و علی‌الخصوص راکت بودیم و در اندگیم هم که دیگه نیازی به توضیح نداره! شخصیتی خیکی و به قول راکت یک "بستنی آب‌شده" که ما رو یاد فیلم لبوفسکی بزرگ انداخت و باز به ما یادآور شد که این شخصیت چه پتانسیل‌هایی داره و همین‌ها باعث شد تا او در ادامه فازهای سسنمایی مارول حضور داشته باشد.

 

4- هپی هوگان

یکی از نکات مثبت کارگردانی جان فاورو در فیلم مردآهنی این بود که خودش نقش هپی هوگان رو بازی کرد! هپی شخصیتیه که ما هوادارها هم دوستش داریم و هم نمیتونیم لحظه‌ای بهش نخندیم! از گندهایی که هرازگاهی میزنه گرفته تا تلاشش برای انجام کارهایش در بین انبوهی از ابرقهرمانان و سرپرستانش و تعاملات بانمکش با تونی و پیتر و عمه مِی، همه و همه هپی رو برای ما هوادارها دوستداشتنی کرده، مخصوصا این که خیلی‌ها از جمله من الآن به هپی به چشم یک یادگاری از تونی استارک نگاه میکنند و شاید هم بعدا مجبور بشیم به چشم "عموخوانده" پیتر بهش بنگریم.😉

 

3- اسکات لنگ

مردمورچه‌ای یکی از ابرقهرمان‌هاییه که واقعا در فیلم‌ها و نزد هواداران خیلی در حقش ظلم شده! چرا؟ چون واقعا آدم احساس میکنه مردم نادیدش میگیرن؛ او قهرمانیه که تعدادی از فان‌ترین لحضات مارول رو پدید آورده و در فیلم‌ها علی‌الخصوص فیلم‌‌های اختصاصی‌اش واقعا بار طنز فیلم رو به دوش کشیده. حضورش در کنار اعضای انتقام‌جویان هم حقیقتا یک پلان فکاهی‌ست، چرا که او بعضا پوچ بودن قهرمان بودن رو به رخ اعضا می‌کشه و کلا تم خنده‌دار بودن، جان‌مایه‌ی اصلی شخصیت‌شناسی اونه. خلاصه اون به وقتش هم نقش کلیدی‌ای خودش رو ایفا میکنه، مثل ماجرای کوانتومی، و در مجموع برای خود من یک شخصیت محبوبه که هم فانه و هم غیرتکراری با داستان‌هایی متنوع و حقیقتا خوشحالم از اینکه فیلم سومش هم تایید شد برای ساخت.

 

2- تونی استارک

او در اولین حضورش در این یونیورس شخصیت فان خودش رو ثابت کرد، غرور همراه با طنز وجودی او، باعث شد تا بیننده با یک شخصیت بکر در سینمای ابرقهرمانی روبرو بشه، فردی که وقتی از یک قدمی مرگ گریخت و به زندگی بازگشت اولین چیزی که درخواست کرد یک چیزبرگر بود و این یعنی قطعا او آدم عادی‌ای نیست!

خلاصه این طناز بودن او بعدا با تشکیل گروه انتقام‌جویان و تحت شیمی‌اش با سایر اعضا مثل کپ و تور و... بیشتر هم شد. از ماجرای در باز کردن خودرو برای اسپایدرمن تا کلوچه‌ی عمه مِی و شوخی‌های گاه و بیگاهش گرفته، تا خود طنز وجودی رابرت داونی جونیور همه و همه او را به شخصیتی فان برای هواداران تبدیل کرد و هنر مارول دقیقا این جاست که یک همچین شخصیتس رو که تقریبا فان‌ترین کاراکتر دنیاش بود رو بعنوان ابرقهرمانی برگزید که قرار بود غم‌انگیزترین سکانس یونیورسشو رقم بزنه و این تناقض ظاهری نشون‌دهنده شجاعت و ریسک بالا بود که همه دیدیم تهش به جه جیزی ختم شد...

 

1- درکس

بی‌شک باحال‌ترین و جالب‌ترین و فان‌ترین شخصیت حال حاضر MCU کسی نیست جز درکس! شوخی‌ها و تیکه‌هایی که او با لحن جدی‌اش تحویل میده واقعا بی‌نقصه؛ همچنین این واقعیت که او از خنده‌داربودن خودش بی‌خبره این لحظات رو حتی جالب‌تر و خنده‌دارتر می‌کنه.(به شخصه هر بار یاد اون سکانسش که ادعا می‌کرد بدون جم خوردن و نفس کشیدن هرگز دیده نمیشه، میفتم میزنم زیر خنده🤣.) تعاملات او با تور و سایر اعضای محافظین کهکشان فوق‌العاده هیستریک است و تعدادی از جالب‌ترین و فان‌ترین لحظات در MCU را به مخاطب عرضه کرد. خوشبختانه او از وقایع فیلم "پایان بازی" جون سالم به در برد و باتوجه به درپیش بودن فیلم محافظین کهکشان۳ و با توجه به پیوستن تور به اونها میشه انتظار دنبال کردن ماجراجویی‌های زیاد دیگری رو از درکس داشت و قراره بازم کلی بهش بخندیم.

 

این بود فان‌ترین شخصیت‌های کتاب اول MCU که تقدیمتون شد؛ به نظرتون جای کیا خالیه؟ تو کامنتا با ما درمیون بذارین...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت SCREENRANT

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

زیباترین لوکیشن ‌های طراحی ‌شده در کتاب اول MCU

رتبه بندی باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

برترین شخصیت های MCU که بر پایه‌ی حشرات و حیوانات هستند

رتبه‌بندی بهترین کاستوم‌ها در دنیای سینمایی مارول

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Nima.gharibloo
#1 Nima.gharibloo 1398-11-18 11:04
متشکر برای ترجمه مقاله
برای من تونی در رتبه ی اول هستش
نقل قول کردن
hm
#2 hm 1398-11-18 11:29
ممنون خیلی خوب بود به نظر من تونی میتونست اول باشه،اما خوب با همش موافقم
راستی خط آخر مورد دوم دو تا غلط املایی کوچولو هست :-*
نقل قول کردن
Man Without Fear
#3 Man Without Fear 1398-11-18 11:48
ممنون از مقاله
موضوعش خیلی جالب بود
به نظر من تونی باید اول باشه
چون تونی خودش از قصد بامزست اما درکس خودش نمدونه بامزست
تو قسمت تور خط آخر غلط املایی وجود داشت
به نظرم ماشین جنگی و کاپیتان مارول هم میتونستن جای دکتر استرنج تو لیست باشن
شوری هم بامزست
نقل قول کردن
Andrew_strucker
#4 Andrew_strucker 1398-11-18 12:44
مقاله عالی بود.... فقط یه چیزی:شما گفتید که طی یک مقاله‌ی «تلخ» شرایط وجود اسپایدی در خارج از mcu رو شرح میدید. مگر چند پیش شاهد قرار داد جدید بین سونی و دیزنی نبودیم؟ :-?
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-11-18 13:12
لحظات فان mcu همیشه از چشم نمیفته :lol:
لحظات فان هالک در فیلم اند گیم دیدنیه :lol:
uupload.ir/.../75no_tenor.gif
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...

با درکس موافقم چون تنها کسیه که تو کلام زد تو ذوقه تونی استارک. چون وقتی تونی استارک نقشه میکشید،‌با اون خمیازه‌ش حسابی تونی رو عاصی کرد :D :D

البته اگه فیلم مردان ایکس هم جزو mcu بود قطعا ددپول شماره یک بود :-* :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1398-11-18 14:40
Star lord: Exactly, like Footloose. Is it still the greatest movie in history??

Spidey: It never was

__________________________

Spidey: Oh! You're using made-up names, I am spider man then

_________________________

Thor: Listen well brother
Loki: I am listening

________________________

Loki: I've been falling for 30 minutes

_______________________

Thor: Oh! That's a crown! I thought it was a big eyebrow

Surtur: It's a crown

______________________

Thor: I don't have a phone but you coulda sent me an electronic letter. It's called an Email

Dr. Strange: Yeah, Do you have a computer?

Thor: No! What for?

_____________________

Thor: Thanos has never fought me

Rocket: Yes he has

Thor: Yeah but he's never fought me twice

____________________

Stark: Shit

Morgan: Shit!

Stark: No we don't say that, Only mommy says that. She coined it, it belongs to her

____________________

Drax: My movement was so slow that it was imperceptible

Star lord: Ummm, No

Drax: Im sure im invisible

Mantis: Hi drax

Drax: Damn it

من خودم عاشق اون نمک شخصیت ثور هستم! تا قبل Ragnarok هم ازش چندان خوشم نمیومد اما بعد ارتقا پیدا کرد، تکامل پیدا کرد و به یکی از مورد علاقه هام تبدیل شد، خیلی هم فانه این بشر!

هر وقت هم یاد این تیکه میفتم، اصلا نمیتونم نخندم! :D
uplooder.net/.../...
میگه نه مطمئنم که مرده! :lol:
نقل قول کردن
Infinity
#7 Infinity 1398-11-18 15:37
عالی بود واقعا
به قول اون رفیقمون درکس فقط خمیازه کشیدنش تو اینفینیتی وار وقتی تونی نقشه میکشید :lol:
ولی تور فقط اونجا که به دکتر استرنج گفتی بهم یه ایمیل میدادی
دکی گفت تو کامپیوتر داری؟
تور گفت نه واسه چی؟؟؟ :D
بنظرم شوری هم باید تو لیست میبود
گروت هم شخصیتش بامزه بود و لایق بود تو لیست باشه
نقل قول کردن
Man Without Fear
#8 Man Without Fear 1398-11-18 16:44
نیک فیوری و هنک پیم هم واقعا بامزه بودن
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#9 Pooya-Spidey 1398-11-18 19:42
ممنون از آقای رضایی بابت این مقاله از قطار بررسی های کتاب اول ام سی یو
واقعا خیلی فان بودن اعضای این لیست فقط به نظرم اسپایدرمن حتی باوجود همون گرفتن جنبه ظاهری به خودش بازهم میتونست جز 5 تای اول باشه.
رتبه یک هم به نظرم میشد تونی باشه به نظر شخصی خودم واقعا فان تر از درکس هست....مخصوصا اون سکانس Shit گفتنش در اندگیم که واقعا خیلی خوب مورگان رو گول زد. :lol:

پ.ن : غلط های املایی مقاله :
مورد 5 خط آخر نوشته شده سسنمایی
مورد 2 خط آخر نوشته شده جه جیزی

پ.ن 2 :
به نقل از Infinity:
عالی بود واقعا
به قول اون رفیقمون درکس فقط خمیازه کشیدنش تو اینفینیتی وار وقتی تونی نقشه میکشید :lol:
ولی تور فقط اونجا که به دکتر استرنج گفتی بهم یه ایمیل میدادی
دکی گفت تو کامپیوتر داری؟
تور گفت نه واسه چی؟؟؟ :D
بنظرم شوری هم باید تو لیست میبود
گروت هم شخصیتش بامزه بود و لایق بود تو لیست باشه

قبول دارم گروت شخصیت بامزه ای هست و همه دوستش داریم ولی این لیست مربوط به کاراکتر هایی هست که دیالوگ های خنده دار یا ری اکشن های خنده دار یا سکانس های خنده دار داشتن.
گروت در تمام کتاب اول ام سی یو فقط گفت : I am Groot و نمیشه جز این لیست حسابش کرد.
و 6#
کاملا باهاتون موافقم آقای حیاتی
تمام اون دیالوگ ها خنده دار بودن ولی اون قضیه ثور و رودی که عکسش رو هم گذاشته بودید جوری هست که واقعا نمیشه بهش نخندید :lol:
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1398-11-25 12:12
به نقل از Andrew_strucker:
مقاله عالی بود.... فقط یه چیزی:شما گفتید که طی یک مقاله‌ی «تلخ» شرایط وجود اسپایدی در خارج از mcu رو شرح میدید. مگر چند پیش شاهد قرار داد جدید بین سونی و دیزنی نبودیم؟ :-?


خب ببینید به هر حال با شرایط فعلی بعید به نظر میاد که اسپایدی بالاخره از mcu خارج نشه، رو این حساب بهتره از الآن خودمون رو براش اماده کنیم و اون مقاله هم قراره به همین موارد بپردازه...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید