برترین شخصیت های MCU که بر پایه‌ی حشرات و حیوانات هستند

برترین شخصیت های MCU که بر پایه‌ی حشرات و حیوانات هستند

گاهی همین حشرات و حیوانات به ظاهر بی‌فایده و یا خطرناک، خودشون میشن منبع الهام محبوب‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت های کمیک بوکی! خب حالا قطار بررسی کتاب اول MCU ما، به این ایستگاه رسیده؛ بیاین با بهترین‌هاشون در MCU آشنا بشیم...

مقدمه: خب در دنیای کمیک همواره یکی از عناصر اصلی جذب مخاطب، زیبایی‌های بصری است و این زیبایی بصری در رابطه‌ی با هر شخصیت نمود پیدا می‌کند؛ اما بی‌شک یکی از مهمترین جلوه‌های جذاب هر شخصیت در دنیای کمیک، کاستوم‌ها و لباس‌های آن‌هاست. حال، در غالب سینما وقتی قرار است اقتباسی از دنیای کمیک رخ دهد، طراحی کاستوم‌ها خیلی اهمیت پیدا می‌کند و کاستوم‌هایی که دارای پیوند بیشتر با واقع‌گرایی و دنیای امروز دارند از ارزش بیشتری برخوردار خواهند بود و رو همین حساب ما اینجا بهترین کاستوم‌های MCU را رتبه‌بندی کردیم. اما ماجرای کاستوم‌ها و کاراکترها وقتی جذاب‌تر می‌شوند که خودشان به‌نوعی برپایه‌ی برخی حیوانات و یا دیگر جانداران غیر از انسان طراحی شود؛ چرا که مثلا وقتی شما قصد دارید کاراکتری را با قدرتی بر پایه‌ی یک عنکبوت خلق کنید، علاوه بر نوع قدرت‌ها و توانایی‌ها، باید در طراحی لباس هم اوج خلاقیت را به خرج دهید تا نتیجه کار لوس از آب در نیاید. به همین دلایل و سختی‌ها، کم هستند شخصیت‌هایی که بر پایه‌ی حشرات یا حیوانات خلق و طراحی شده‌اند. اینجا اما ما در ادامه‌ی بررسی‌هایمان از کتاب اول MCU به سراغ رتبه‌بندی ۱۰شخصیتی که برپایه‌ی حیوانات یا حشرات هستند می‌رویم؛ با ما همراه باشید...

 

10- یلوجکت (Yellowjacket)

یلوجکت (Yellowjacket)

در عالم کمیک، "درن کراس" اولین دشمنی بود که اسکات لانگ به‌عنوان مردمورچه‌ای دوم باهاش روبرو شد. او صاحب میلیونر و همچنین موسس شرکت Cross Technological Enterprises بود که رقیب شرکت‌هایی مثل شرکت تونی استارک و صنایع آزکورپ به‌حساب می‌آمد. تا اینکه فهمید مشکل و ناراحتی قلبی دارد ولی تونست به کمک تکنولوژی، خودش رو خوب کنه و البته در این راه قدرت‌های فوق بشری هم پیدا کرد. البته مسئله این بود که قلب او مدام خراب می‌شد و باید از قلب دیگران استفاده می‌کرد! اسکات لانگ به تاسیسات او نفوذ کرد تا دکتر "اریکا سوندهایم" رو که یک متخصص قلب بود نجات بده.

اما در  MCU،داستان کمی متفاوته؛ او در فیلم مردمورچه‌ای خبیث اصلی بود و به‌عنوان شاگرد قدیمی هنک پیم به تصویر کشیده شد که به مدیرعامل شرکت او تبدیل شده بود. او همچنین تونست به نسخه‌ای از لباس مردمورچه‌ای دست پیدا کنه که باعث می‌شد کوچک بشه و اسم خودش رو هم گذاشت یلو جکت؛ خب ظاهر این لباس خیلی به زنبورها شباهت داشت و از طرفی از جذابیت بالایی هم برخوردار بود به نحوی که پس از این فیلم، از این لباس در کمیک‌ها هم استفاده شد.

 

9- هاکای(Hawkeye)

هاکای (Hawkeye)

خب صرفا بهتره از این مورد رد بشین! راستش هاکای کاملا مبتنی بر حیوانات نیست؛ رتبه‌ی پایینش هم نباید خیلی براتون تعجب آور باشه چون نه‌تنها هیچی در لباسش واقعا یاداور و شبیه به یک شاهین نیست(حتی یک نماد یا یک پر هم در کاستومش دیده نشد) بلکه خودش هم خیلی به این موضوع توجهی نداره؛ یعنی انگار خود جرمی رنر هم در اکت خودش نمی‌خواهد این را برساند و در واقع نقش او در MCU صرفا مثل یک نسخه‌ی مارولی از "الف‌ها" بود که صرفا کماندار خوبی است. خودم به شخصه اصلا از انتخاب نقش آقای رنر برای نقش هاکای راضی نبودم و به‌نظرم آقای "اورلاندو بلوم" گزینه‌ی مناسب‌تری بود و خب از اونجایی که قضیه شخصی نیست ما هم از کنارش رد میشیم. ولی خب به هر حال همان‌طور که از اسمش هم پیداست هاکای توانایی‌هایی برپایه‌ی قدرت تیزبینی یک شاهین را دارد و نمی‌شد در لیستمون قرارش ندیم.

 

8- فالکون (Falcon)

 فالکون (Falcon)

خب سم هنوز به‌عنوان کاپیتان آمریکا نائل نشده و همون طور که درباره‌ی داستان سریال "فالکون و سرباز زمستان" اطلاع پیدا کردیم، کشمکش‌هایی برای پذیرش این مسئله پیش‌ خواهد اومد. پس ما فقط سم را در قامت فالکون و با کاستوم بالدارش بررسی می‌کنیم. خب کلا در طول شش فیلمی که ما شاهد حضور سم ویلسون بودیم، کاستومش خیلی دچار تغییر نشد و ما به‌جای اینکه شاهد تغییر و به‌روزرسانی کاستوم او باشیم صرفا شاهد تغییر سایز و مدلِ ریش‌ِ بُزیِ او بودیم! اما در مجموع علت اصلی قرارگیری فالکون در این رتبه اینه که واقعا بال‌هاش علی‌رغم چیزی که فکر می‌کردیم و در جنگ داخلی دیدیم، جز پرواز کارایی دیگری نداشتند و واقعا نیاز داشتند تا تونی اصلاحشون کنه؛ البته که در "پایان بازی" ما شاهد استفاده‌ی سم از بال‌هایش برای کشتن غول‌ها و سیاهی لشکرهای تانوس بودیم اما باز این چیزی نبود که او را در رتبه‌ی بهتری قرار بده.

 

7- والچر (Vulture)

والچر (Vulture)

خب همین اول کاری بگم که والچر خیلی فرقی با فالکون نداره، برای همین هم در این رتبه‌بندی این دو به هم نزدیک هستند به جز اینکه والچر علاوه‌بر یک جفت بال، ست کاملی از کلاه و اجزای بیرونی دیگری را بعنوان کاستوم خود یدک می‌کشد که این‌ها سبب می‌شود که قدرت بیشتری رو نسبت به یک انسان معمولی داشته باشه. جدای از این مورد، آدرین تومز از ماکسیمم پتانسیل‌های لباس خود استفاده نمی‌کند و بیشتر برای سرقت‌های خیلی مهم و سخت از امکانات لباسش بهره می‌گیرد. اسم والچر اومد و یاد بازی زیبای مایکل کیتون در این نقش افتادم؛ واقعا بی‌شک هممون دوست داریم دوباره او را در آینده‌ی MCU ببینیم.

 

6- مرد مورچه‌ای (Ant-Man)

مرد مورچه‌ای (Ant-Man)

خب نیازی نیست که بگم مرد مورچه‌ای برپایه‌ی چه حیوانی است اما این شخصیت در این سال‌ها با فیلم‌های اختصاصیش و خصوصا فیلم دومش و همچنین بازی فان و تودل‌بروی پاول راد، حسابی خودش رو تو دل هوادارها جا کرده و نهایتا هم اصرار همین هواداران بود که باعث شد ساخت قسمت سوم این فیلم هم در دستور ساخت مارول قرار گیرد؛ از طرفی قدرت‌های اسکات به‌عنوان مردمورچه‌ای توانایی‌های منحصر به فردی رو به اون داده که اتفاقا این قدرت‌ها با ظرافت بالایی در طول فیلم‌های سولوی او به مخاطب توضیح داده شد؛ از قدرت اصابت بالایش گرفته تا هدایت کردن و فراخواندن لشکری از مورچه‌ها؛ اما خب تنها چیزی که باعث میشه تا او رتبه‌ی بهتری نسبت به نفر بعدی لیست نداشته باشه، عدم توانایی پرواز کردنشه که حتی یسری جاها براش گرون تموم شده.

 

5- واسپ (Wasp)

 واسپ (Wasp)

خب همون طور که ذکر شد، تنها ضعف لباس مرد مورچه‌ای عدم امکان پروازش بود که این مشکل برای هنک پیم هم مشهود بود و او بالاخره توانست با بازیابی و طراحی لباس قبلی، کاستومی را خلق کند که قابلیت پرواز هم داشته باشد؛ درست مثل یک زنبورک! ما در فیلم مرد مورچه‌ای تقریبا با تمامی قابلیت‌های او و لباسش آشنا شدیم و می‌توان به جرئت گفت که در کنار اسکات، یکی از بهترین زوج‌های ابرقهرمانی MCU رو تشکیل دادند (اگه نگیم بهترین!). همچنین واسپ صاحب یکی از جذاب‌ترین و مفیدترین لباس‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول است و در کل ما امیدواریم که او را در آینده بیشتر ببینیم.

 

4- کیل ‌مانگر (Killmonger)

 کیل ‌مانگر (Killmonger)

شاید در MCU و فیلم پلنگ سیاه، صراحتا به لقب گولدن‌جگوار اشاره نشده باشد اما خب او دقیقا ایفاگر همین نقش در فیلم بود چون هیچ کس ندید که او لباس مثلا برنزی! به تن کند...

در این فیلم یکی از جذاب‌ترین و رئال‌ترین خبیث‌های MCU تحویل مخاطب داده شد. درسته که پلنگ سیاه نماد مردم آفریقایی و واکاندا است اما در فیلم ما شاهد بودیم که مایکل بی‌ جردن لباس ویبرانیومی سیاه و طلایی را به تن کرد و علنا عنوان golden jaguar را صاحب شد وتی‌‌چالا را هم به چالش کشید.

 

3- بلک ویدو (Black Widow)

 بلک ویدو (Black Widow)

او به ضرب و شتم، صعود از بلندترین دیوارها یا جهش از ساختمان‌های بلند معروف است. همچنین او در مبارزات هم یدی طولا دارد و می‌تواند در حین مبارزات تن‌به‌تن با یک لگد به دشمنانش اون‌ها رو با نیش کشنده‌ی یک عقرب روبرو کنه.

همچنین بلک ویدو به‌واسطه‌ی مرگ تاثیرگذارش در اندگیم و همچنین فیلم اختصاصی‌اش بیش از هر زمان دیگری در کانون توجهات و محبوبیت قرار دارد. ممکن است لباس او شبیه هیچ مرجع عنکبوتی یا عقربی نباشد اما نقش پر رنگ او در MCU او را لایق این می‌کند که در این جایگاه قرار بگیرد.

 

2- پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه (Black Panther)

درسته که ما در فیلم جنگ داخلی برای اولین بار با او آشنا شدیم اما باید حدود دوسال صبر می‌کردیم تا در فیلم اختصاصیش با قابلیت‌ها و مهارت‌های او آشنا شویم. همان‌طور که در فیلم دیدیم او دارای کاستومی بسیار مجهز و پیشرفته بود که توسط خواهرش شوری ساخته شده بود و به او قابلیت‌های منحصر به‌فردی میداد که نمودی از آم‌ها را در تعقیب و گریز او در چین دیدیم. در جنگ داخلی هم شاهد یک دوئل نصفه‌ونیمه بین او و کپ بودیم که واقعا جذاب بود و حتی توانست سپر کاپیتان رو هم خش بندازه. در مجموع تی‌چالا در قامت پلنگ سیاه، قهرمانی بسیار سیّاس و قدرتمند است که کاملا شایسته‌ی جایگاهی است که در آن قرار دارد.

 

1- مردعنکبوتی (Spider-Man)

مردعنکبوتی (Spider-Man)

خب ما واقعا به‌عنوان یک هوادار سعی میکنیم از حضور او و دیدنش روی پرده‌ی نقره‌ای لذت ببریم، حالا هر چه قدر که بخواهد در MCU دوام بیاورد، بیاورد. البته خب ما هواداران هم بعد از اتفاقات اخیر نباید خودمون رو دلبسته و خوشبین به استمرار حضور در MCU کنیم. اما بی‌شک برای ما هواداران، او در هر لیستی جایگاه اول را دارد. امکان نداره شما بخواهید به قهرمانانی که بر پایه‌ی حیوانات یا حشرات است فکر کنید و اسپایدی اولین نفری نباشه که به ذهنتون بیاد. درست مثل بتمن در دی‌سی.

خلاصه که اسپایدی در جنگ داخلی برای اولین بار قدم به MCU   نهاد و سپس صاحب دو فیلم اختصاصیش هم شد. درسته که توبی مگوایر و اندرو گارفیلد تمام تلاششونو برای ایفای نقش پیتر کردند ولی همه خوب می‌دونیم که هیچ کدومشون نتونستن به اندازه‌ی هالند از پس ایفای هر دو جنبه‌ی کاراکتر اسپایدی بر بیاید. (ایشالا تو یک مقاله‌ی جدا بهترین بودن تام‌هالند برای این نقش را اثبات خواهم کرد).

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب ‌سایت screenrant

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

زیباترین لوکیشن ‌های طراحی ‌شده در کتاب اول MCU

رتبه‌بندی بهترین کاستوم‌ها در دنیای سینمایی مارول

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MP Spidey
#1 MP Spidey 1398-11-16 14:34
خیلی ممنون. مقاله کاملا منصفانه ای بود.
لطفا یه مقاله بنویسید و فیلم های ساخته شده بر اساس مرد عنکبوتی و شخصیت های مرتبط بهش رو رده بندی کنید.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1398-11-16 14:35
مقاله‌ی جالبی بود. جالبه که دشمنان اسپایدی هم بر پایه حشرات و حیوانات هستند و هم بر پایه موجودات افسانه‌ای که گرین گابلین و ماستریو از این قبیل هستند که البته قدرتهاشون بر پایه علمه.
نقل قول کردن
me
#3 me 1398-11-16 14:39
تو مورد بلک ویدو منظورتون از یه لگد همون ضربه ای بود که تو سیویل وار به اسکات زد :oops: :D
ای کاش موربیوس رو هم به عنوان نماد خفاش میاوردین
ببخشید بابت اسپم :oops:
راستی کسی نمیدونه در جه سنی موربیوس چیه؟
نقل قول کردن
MP Spidey
#4 MP Spidey 1398-11-16 14:50
به نقل از hassan91:
مقاله‌ی جالبی بود. جالبه که دشمنان اسپایدی هم بر پایه حشرات و حیوانات هستند و هم بر پایه موجودات افسانه‌ای که گرین گابلین و ماستریو از این قبیل هستند که البته قدرتهاشون بر پایه علمه.

آره. رویداد Hunted هم دقیقا به همین ویژگی حیوانی بودن اشاره داشت.
نقل قول کردن
moali
#5 moali 1398-11-16 15:20
ممنونم از لطف دوستان؛
فقط لطفا اگر غلط تایپی دیدی بفرمایید تا اصلاح بشه. مچکرم
نقل قول کردن
Frank castle
#6 Frank castle 1398-11-16 15:48
سلام
ممنون بخاطر مقالتون
یه مسیله ای که هست اینه که توی ترجمتون یسری چیزها رو بد ترجمه کردید.نمونش مورد سه هست widow's bite رو شما نیش عقرب ترجمه کردید در صورتی که بلک ویدو از خواستگاه جانوری گونه ای از arachnid میاد و گونه ای از عنکبوت ها هست و نیش عنکبوت باید ترجمه بشه.
حالا همین پارت رو بخونید متوجه یسری اشتباهات دیگه ای هم میشید ولی مهم نیست و در فهم کلام تاثییری ندارد.
لطفا بعد از خواندن متن منو پاک کنید.ممنون.
ممنون بخاطر مقاله هایی که زحمتشو میکشید.واقعا ترجمه کردن و به فارسی در اوردن مقالات هم بسیار وقت گیره هم بسیار زحمت داره .
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#7 Pooya-Spidey 1398-11-18 19:24
این سری از مقالات سایت باوجود اینکه جدیدن ولی تبدیل به یکی از محبوب ترین مقالات شدن.
باتشکر از ترجمه خوب آقای رضایی فقط همون نکته که دوستمون اشاره کردن......بلک ویدو نوعی عنکبوت هست اگر سرچ کنید توی اینترنت میبینید و ارتباطی به عقرب ها نداره.
اما در کل مقاله ی جذاب و خوبی بود مثل همیشه
این نکته رو هم رو حساب انتقادپذیری سایت اسپایدی میگم وگرنه همه میدونیم که ترجمه مقاله چقدر سخت هست.
باتشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید