رتبه بندی عجیب و غریب ترین دشمنان مردعنکبوتی!

15-دشمن-عجیب-غریب-دشمن-دشمنان-مردعنکبوتی-اسپایدرمن-weird-بیخود-بدردنخور

در این مقاله شما را با 15 دشمن عجیب اسپایدرمن آشنا میکنیم.

مقدمه: مردعنکبوتی بی شک از با کیفیت ترین و متنوع ترین شخصیت های خبیث در داستان های خودش بهره مند است ولی در این میان گاهی اوقات مجبور شده با دشمنانی روبرو شود که برایش مناسب نبوده اند. یعنی چطور بگم ... یه جورایی از نظر ذات و نوع خباثتشون با اسپایدرمن سنخیتی نداشتند و به همین دلیل حضورشان در داستان های او عجیب به نظر میرسید. در این مقاله میخواهیم به رتبه بندی عجیب ترین ها بپردازیم.

نکته مهم: قبلا در این مقاله، "بیخود ترین دشمنان مردعنکبوتی" را معرفی کرده بودیم. بدیهی است که اون شخصیت ها نیز میتونستند در این مقاله حضور پیدا کنند ولی سعی شد گزینه هایی انتخاب شوند که قبلا در اون بهشون اشاره نشده باشه! مقالات زیر را هم بخوانید:

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی براساس مهارت در مبارزه

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 

15- پارافینو (Parfino)

پارافینو

سریال های کارتونی مردعنکبوتی گاهی اوقات یک عادت عجیبی از خودشون نشون میدادند و آن این بود که خبیث هایی اُریجینال خلق میکردند که تقریبا هیچ کدومشون هرگز وارد دنیای کمیک نشدند. این مساله خیلی عجیبه. چون اسپایدرمن دارای متنوع ترین دشمنان در دنیای کمیک است و معلوم نیست چرا سازندگان این کارتون ها به جای استفاده حداکثری از ویلن های دنیای کمیک، از کاراکترهای های اریجینالی استفاده میکردند که اغلب ظاهر و قابلیت های بسیار کلیشه ای داشتند! در هر حال، یکی از آنها «پارافینو» نام داشت که در دو اپیزود از نخستین سریال مردعنکبوتی در دنیای انیمیشن که دهه 60 میلادی ساخته شد، حضور یافت (این سریال کلا علاقه خاصی داشت که خبیث هایی خلق کنه که بیگانه فضایی و یا دکتر و دانشمندان دیوانه و پلید بودند و در ادامه مقاله به چند مورد دیگر اشاره خواهیم کرد). او صاحب یک موزه موم (Wax Museum) بود و میخواست مردعنکبوتی را به یکی از مجسمه های ساخته شده از موم موزه خودش تبدیل کند! او در یک قسمت هم مجسمه های کنترل شده خودش رو فرستاد تا دست به سرقت بزنند و با اسپایدرمن رو در رو شدند.

 

14- پاسخ (The Answer)

پاسخ (The Answer)

«آرون نیکلسون» (Aaron Nicholson) از دشمنان گمنام مردعنکبوتیه که در دهه 80 میلادی در کمیک های Spectacular Spider-Man خلق شد و با «کینگ پین» و خانواده اش در ارتباط بود تا نقشه های آنها را علیه مردعنکبوتی و گربه سیاه اجرا کند. ولی چرا بهش میگن «پاسخ»؟ چون قدرت هایی داره که باعث میشن بتونه برای هر وضعیت یا مشکلی یک راه حل یا "پاسخ" مناسب پیدا کنه! یعنی مثلا وسط مبارزه میتونه راه حل مقابله با حریف خودش را پیدا کنه. اما خودش هم ذاتا آدم باهوشیه که ذهنی تحلیل گر داره. او در حالی که تلاش میکرد راه حلی برای خارج کردن همسر کینگ پین از کُما پیدا کنه، کشته شد ولی مشخص شد به صورت یک توده انرژی زنده مانده است! ولی بعدا به کمک دکتر اختاپوس تونست شکل فیزیکی خودش رو به دست بیاره. میشه گفت کلا هیچ حضوری در داستان های مهم مردعنکبوتی نداشته و در سالهای اخیر بیشتر به عنوان یکی از اعضای گروه «هود» دیده شده است.

 

13- بولتون (Bolton) - دکتر مگنتو (Dr. Magneto)

بولتون (Bolton) و دکتر مگنتو (Dr. Magneto)

گزینه شماره 13 را اختصاص میدهیم به دو شخصیت خبیث اُریجینال از سریال مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی که شبیه هم هستند. از چه نظر به هم شبیه اند؟ از این نظر که هر دو انگار از روی دو کاراکتر معروف مارول کپی برداری کرده اند، یعنی از «ثور» و «مگنتو»! اولین آنها، «بولتون» نام دارد که یک جنگجوی مریخی بود که یک پتک داشت و میتونست صاعقه شلیک کنه و قصد داشت طلای جهان ما را بدزدد! (خیلی هم احمقانه از مردعنکبوتی شکست خورد!). همانطور که تصویرش را دیدید، شباهت غیرقابل انکاری به ثور دارد ولی سازندگان سریال برای ردگم کردن گفتند که یک جنگجوی اهل مریخ است! (ولی معلوم نیست چرا شبیه به واکینگ هاست!). و مورد دوم هم، «دکتر مگنتو» هستش که هم اسمش و هم قابلیتش از روی «مگنتو» (دشمن بزرگ «مردان ایکس») کپی برداری شده بود. او دانشمندی بود که یک تفنگ مغناظیسی داشت, برخلاف مگنتوی دنیای کمیک، جهش یافته نبود و قدرت فوق بشری نداشت و جالبه که ظاهرش ما رو به یاد « آلبرت اینشتین»، فیزیکدان مشهور جهان مینداخت!

 

12- ویولن زن (The Fiddler)

ویولن زن - مردعنکبوتی

«ویولن زن» نیز محصول سریال کارتونی سال 1967 مردعنکبوتی است. او کسی بود که به رهبر یک گروه موسیقی راک حمله و ازش طلب باج کرد زیرا از این نوع موسیقی متنفر بود و فقط موسیقی کلاسیک را می پسندید! از ویولن الکترونیکی خودش میتونست ارتعاشات صوتی شلیک کنه! او را نیز مثل دو مورد قبلی هرگز در دنیای کمیک ندیده ایم. دیگه همین دیگه! چیز دیگه ای نداریم ازش بگیم جز اینکه یکی از دشمنان خیلی خیلی قدیمی کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک هم «ویولن زن» نام داشته. البته او هیچ ربطی به این ویولن زن نداشت و یک قاتل نازی بود که با ویولن خودش دست به کشتار میزد. عکسش اینجاست.

 

11- دکتر مانتا (Dr. Manta)

دکتر مانتا (Dr. Manta)

متاسفانه سازندگان سریال کارتونی مردعنکبوتی در سال 1967 از همان اول با بودجه محدودی مواجه بودند و به همین دلیل ما در هر قسمت شاهد صحنه های تکراری تاب خوردن مرد عنکبوتی در سطح شهر بودیم. البته فصل اول این سریال کیفیت قابل قبولی داشت ولی پس از آن شرکت سازنده ورشکسته شد و همانطور که قبلاً در این مقاله گفته بودیم، آنها مجبور شدند دو اپیزود را کاملا با استفاده از انیمیشنی که قبلا در سریال Rocket Robin Hood تولید کرده بودند، بسازند!!!! یعنی یکی از اپیزودهای فصل دوم مرد عنکبوتی به نام "فانتوم از اعماق زمان" (Phantom From The Depths Of Time) کاملا با استفاده از یکی از اپیزودهای Rocket Robin Hood به نام "از تهدید به تهدید" (From Menace to Menace) ساخته شد. خبیث این اپیزود، «دکتر مانتا» (Dr. Manta) نام داشت که یک سوسک خبیث بیگانه بود که به کمک دستیارش، «ایگور»، جمعیت جزیره ای را به بردگی گرفته بود تا از منابع طبیعی آنجا بهره برداری کند!

 

10- بدلکار (Stuntman)

بدلکار (Stuntman)

این شخصیت را تا به حال در دنیای کمیک ندیده ایم زیرا به عنوان کاراکتری اُریجینال برای سریال کارتونی مردعنکبوتی در سال 1981 خلق شد. نامش «جک ریون» بود که خودش را بزرگترین بدلکار تاریخ سینما میدانست. او برای یکی از فیلم هایش مجبور شد لباسی روباتیک بپوشد ولی هنگام دزدیدن پول از شرکتی که برایش کار میکرد، اسپایدرمن سر رسید و مجبور به فرار شد و در این موقع بود که مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و لباس به تنش چسبید. بنابراین تصمیم گرفت انتقام بگیرد! او خودش را «استانت من» (به معنی «بدلکار») نامید و دار و دسته ای به نام "مثلث شرارت" (Triangle of Evil) به وجود آورد تا در سطح شهر دست به سرقت بزند. نقشه ای که بدلکار کشیده بود خیلی مسخره بود: میخواست کاری کند که مردعنکبوتی به صاحبان مغازه هایی که بهشون دستبرد میزدند بدهکار شود (به خاطر آسیب هایی که به صورت غیرعمد به مغازه ها وارد می آورد) تا اینگونه مجبور شود در یک برنامه تلویزیونی زنده ظاهر شود تا پول بدست آورد. همین اتفاق هم افتاد و مردعنکبوتی فهمید در این برنامه باید با بدلکار رقابت کند! (بدلکار میخواست اینجوری سر مردعنکبوتی را گرم کنه تا افرادش دست به سرقت بزنند). اما در نهایت مردعنکبوتی "مثلث شرارت" را دستگیر و همچنین بدلکار را در آخرین چالش او که مسابقه ی دو روی "پل بروکلین" بود شکست داد!

 

9- اسب چران (Sidewinder)

اسب چران (Sidewinder)

Siderwinder یا «اسب چران» (که البته میشه اسمش رو به «مار کج رو» هم ترجمه کرد) خبیثی بود که مثل مورد قبلی مختص سریال کارتونی مردعنکبوتی در دهه 80 میلادی خلق شد ولی هرگز در دنیای کمیک بوک دیده نشده است. میلیونری بود به نام «ویلی ویلسون» (Willie Wilson) از اهالی تگزاس (البته هویتش آخر داستان فاش شد). او صاحب "گاوبازی رودیو" (Rodeo) بود و اسپایدرمن را نیز در یکی از آنها گیر انداخت! (Rodeo نام یک ورزش محبوب در کشورهای آمریکایی است. این ورزش ریشه در کشورهای اسپانیولی همانند مکزیک و غرب آمریکا دارد، ولی امروزه ورزش محبوب کاوبوی‌های کشورهای آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آمریکای لاتین، و نیز استرالیا است). اسب چران سوار بر اسبی روباتیک و پرنده (!) میشد و یک تفنگ لیزری و نارنجک های گازی داشت و برای کشتن اسپایدرمن سعی کرد یک گاو روباتیک را منفجر کنه!

جالبه که سریال مردعنکبوتی در سال 1967 هم یک ویلن اریجینال داشت به نام «دسپرادو» (Desperado) که او هم یک کابوی بود که اسبی روباتیک داشت که میتونست پرواز کنه!!!

دسپرادو

او از تفنگی هیپنوتیزم کننده برای سرقت از بانک استفاده میکرد!

 

8- گریزلی (Grizzly) - گیبون (Gibbon)

گریزلی (Grizzly) و گیبون (Gibbon)

خُب آیتم شماره 8 رو مشترکاً اختصاص میدهیم به «گریزلی» و «گیبون» چون شباهت های زیادی بهم دارند و هر دو از دشمنان بیخود مردعنکبوتی در دنیای کمیک بوده اند که مدتی هم عضو گروه "لژیون بازنده ها" نیز بودند! گریزلی با نام اصلی «مَکس وِل مارکهام» (Maxwell Markham) یک کشتی کج کار بود و با نام مستعار خرس «گریزلی» شناخته میشد ولی رفتار و ضربات بیش از حد خشن او باعث شد تا از مسابقات اخراج گردد. تا اینکه از سوی یکی از دشمنان نامدار مردعنکبوتی به نام «شغال» بهش لباسی شبیه به خرس داده شد که قوای جسمانی اش را تقویت میکرد و با اسپایدرمن مبارزه کرد.

«مارتین بلنک» (Martin Blank) هم از دشمنان بیخود مردعنکبوتی در دنیای کمیک بود که اولین بار وقتی دیدیمش در سیرک کار میکرد و لباس میمونی بر تن داشت و بهش «گیبون» میگفتند. او سعی کرد دستیار اسپایدرمن بشه ولی موفق نشد و باهاش جنگید. بعدها گفته شد یک جهش یافته بوده که با ظاهر و قابلیت های میمون مانند بزرگ شده و به همین خاطر مورد تمسخر و اذیت قرار می گرفت. گیبون در داستانی بسیار تاثیرگذار و اندوهناک در رویداد "شکار شده" کشته شد (اینجا ترجمه شده است).

 

7- رینگر (The Ringer)

رینگر (The Ringer)

بسیاری از ویلن های کمیک بوکی شگردها و ترفندهایی دارند که در نامشان هویدا است. مثلا «دکتر اختاپوس» همانطور که از نامش پیداست، بازوان اختاپوس مانند دارد. مردشنی، مردی است که از شن ساخته شده و یا «بومرنگ» خبیثی است که از بومرنگ به عنوان سلاح استفاده میکند و غیره. «رینگر» نیز کسی است که از رینگ (حلقه) به عنوان سلاح برای خود استفاده میکند! البته برخلاف شخصیتی مثل «ماندارین»، این حلقه ها بهش قدرت خاصی نمیدهند، بلکه او از حلقه های بزرگ برای پرتاب کردن به سوی حریفان خودش بهره می جوید. برخی از اونا انفجاری هستند، برخی یخ زننده ولی همگی حلقه های بزرگ هستند! به همین دلیل اسپایدرمن چندین بار مسخره اش کرده است. تا جایی که میدونیم، سه فرد متفاوت تا به حال در قالب رینگر در کمیک بوک های مارول ظاهر شده اند که اولین و مهم ترین آنها «آنتونی دیویس» (Anthony Davis) نام داشت که در اصل یک مهندس سابق "ناسا" بود که به «کایل ریچموند» (نایت هاک) و ثروت او حسودی کرد و خبیث شد و لباس مخصوصی برای خودش ساخت. او در نهایت در "کافه بی نام و نشان" و به همراه 10 شرور دیگر به دست قاتلی به نام «اسکرج» کشته شد (اینجا راجع به «اسکرج» توضیح داده شده). اینجا هم توضیح دادیم که همسرش به نام «لیلا دیویس» با تبدیل شدن به «بیتل 2" در صدد انتقام مرگ شوهرش برآمد.

 

6- بازیچه ساز (Gadgeteer)

بازیچه ساز (Gadgeteer)

ایشون هم مثل موارد شماره 9 و 10 مربوط به سریال مردعنکبوتی در سال 1981 میلادی می شود و هرگز در دنیای کمیک حضور نداشته است. «جاشوآ» (Joshua) سرایدار یک آزمایشگاه بود که از محل کار خود یک دستگاه سایز کوچک کننده دزدید و باهاش مردعنکبوتی را کوچک کرد (مردعنکبوتی قدش، دو اینچ شد!). ولی معلوم نیست که چرا ماسک جوش کاری بر صورتش زد!!! او خودش را نیز کوچک کرد تا دست به سرقت یک تراشه رایانه بزنه ولی در نهایت مردعنکبوتی شکستش داد و به سایز نرمال خود برگشت و دستگاه را به صاحبان خود برگرداند!

 

5- فیوژن (Fusion)

فیوژن (Fusion)

«وین مارکلی» (Wayne Markley) از دشمنان گمنام مردعنکبوتی در دنیای کمیکه با نام مستعار «فیوژن» شناخته میشه. او در شماره های 30 تا 32 از سری دوم کمیک های Peter Parker: Spider-Man حضور یافت و چون پسرش هنگام تقلید از روی کارهای اسپایدرمن کشته شده بود، می خواست از او انتقام دردناکی بگیره! وقتی اسپایدرمن برای نخستین بار با فیوژن روبرو شد او بسیار بسیار نیرومند بنظر می رسید و میتونست قدرت های هر قهرمان یا ابرشرور دیگری را از خودش بروز بده! او حتی با انفجاری باعث مرگ 300 آدم بی گناه شد! سپس فیوژن ضربه ای به اسپایدرمن وارد کرد که گردنش را شکست! همه اینها ضربات شدید روحی و روانی را به اسپایدرمن وارد کردند. ولی واقعا چطور می شد چنین چیزی را باور کرد؟! تا اینکه معلوم شد فیوژن گردن اسپایدرمن را نشکسته و قدرت هایش نیز در واقع از قدرت های ذهنی او در ایجاد خود تلقینی و کنترل ذهن دیگران نشات می گیرند!

 

4- آدم برفی (Snowman)

آدم برفی (Snowman)

در بین این همه آدم فضایی و هیولا و پرفسورها و دکترهای خبیث که سریال مردعنکبوتی در سال 1967 تحویل داد، این یکی از همه مسخره تر و بیخود تر بود! اسپایدرمن در اپیزود شماره 42 از این مجموعه که اسمش Trouble With Snow بود، باید با آدم برفی عظیم الجثه ای می جنگید که با واکنش های شیمیایی و نیروی برق زنده شده بود و با هر بارش برف، بزرگتر می شد! پیتر پارکر از سوی آقای جیمسون فرستاده شد تا از این آدم برفی عکس برداری کند ولی او در هیبت اسپایدرمن باهاش جنگید. منتهی مشکلش این بود که اونقدر سرد بود که تارهایش یخ میزد! بنابراین مردعنکبوتی از یک کابل مسی برای تخلیه برق درون آدم برفی بهره گرفت و ذوبش کرد!

 

3- عروسک کاغذی (Paper Doll)

عروسک کاغذی (Paper Doll)

«عروسک کاغذی» اسم مستعار خبیثی است با نام واقعی «پایپر دالی» (Piper Dali) که قدرت هایش را در حادثه ای مربوط به آزمایشات پدر دانشمندش که مربوط به کمپرسور بُعدی میشد، بدست آورد و البته کل عمق موجود در بدنش را نیز از دست داد! قدرت هایش این جوریه که میتونه خودش را با هرگونه سطحِ صافی ترکیب کنه، با هر چیزی که تماس برقرار میکنه فشرده اش کنه و البته با دستان خودش بریدگی های مرگبار شبیه به بریدگی شدید با لبه کاغذ خیلی تیز به وجود بیاره! ولی نقطه ضعفش این بود که ریه هایش ظرفیت کمی داشت (چون اعضای بدنش فشرده شده بودند). در شماره های 559 تا 561 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم که او شدیدا نسبت به بازیگری به نام «بابی کار» کراش داشت و پیشخدمتی که تهدید کرده بود از او شکایت میکند را کشت! از طرفی دیگر، پیتر پارکر آن موقع به خاطر مشکلات مالی تبدیل به نوعی پاپاراتزی شده شده بود چون صاحب جدید "دیلی بیوگل" به نام «دکستر بنت» میخواست فروش این روزنامه را با چاپ عکس ها و مقالات جنجالی بالا ببرد ( پاپاراتزی به عکاسانی گفته می‌شود که کارشان تهیه عکس‌های جنجالی از چهره‌های سرشناس به‌ویژه هنرمندان و ورزشکاران و نیز خانواده و نزدیکان آنان و فروش این تصاویر به مجلات مختلف است). بدین ترتیب، پیتر هم درگیر قتل های عروسک کاغذی شد و در نهایت سعی کرد از نقطه ضعف او برای شکست دادنش استفاده نماید.

 

2- ویدئو من (Videoman)

ویدئو من (Videoman)

این موجود ناملموس و دوبُعدی از دیتای الکترونیکی برآمده زیرا از یک بازی ویدئویی در کنسول آرکید ساخته شده است! نکته جالب درباره «ویدئو من» اینه که برخلاف دیگر خبیث هایی که مختص سریال های کارتونی مردعنکبوتی در دهه های 60 و 80 میلادی خلق شدند و هرگز آنها را در دنیای کمیک ندیدیم، اما او یک بار در کمیک های اسپایدرمن نیز دیده شده است! این شخصیت به صورت یک خبیث اریجینال و مختص سریال کارتونی "مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او"خلق شد (در واقع دلیل خلق شدن او محبوبیت تازه به دست آمده بازی های ویدئویی در دهه 80 میلادی بود). در یکی از اپیزودهای فصل نخست از سریال مذکور دیدیم که «الکترو» او را خلق کرد تا مردعنکبوتی و دوستانش را داخل یک بازی ویدئویی گیر بیندازد و بکشد. در فصل 2 و در اپیزودی دیگر که مربوط به سرگذشت «مرد یخی» میشد شاهد بازگشت ویدئو من بودیم و فهمیدیم که میتونه شخصیت های بازی های رایانه ای را نیز زنده کنه! در فصل سوم نیز شاهد بودیم که گیمری به نام Francis Byte در انفجار کنسول های بازی به ویدئو من تبدیل شد و دست به اعمال قهرمانانه زد! همانطور که گفته شد این شخصیت سابقه حضور در دنیای کمیک را هم داره و در سال 2006 در کمیک Spider-Man Family Featuring Amazing Friends دیده شد.

 

1- دیوار (The Wall)

دیوار دشمن مردعنکبوتی

در دهه 70 میلادی یک سریال تلویزیونی در آمریکا وجود داشت به نام "کمپانی الکتریک" (Electric Company) که به سریال معروف "خیابان سسمی" (Sesame Street) شبیه بود و دارای بخش هایی بود که به کودکان در یادگیری کمک میکرد. مرد عنکبوتی در این سریال بارها حضور پیدا کرد و بخش مخصوص به خودش را داشت که اسمش بود: Spidey Super Stories. بنابراین این سریال را می توان اولین حضور اسپایدرمن در تلویزیون دانست (این مقاله را بخوانید). او معمولا در این سریال با شخصیت های خبیث اُریجینال و بچه گانه میجنگید که ربطی به کمیک های او نداشتند (دلیلش هم این بود که سریال مختص کودکان خردسال ساخته شده بود که قرار بود از این طریق خواندن و نوشتن یاد بگیرند). در یکی از اپیزودها (اینجا میتونید دانلودش کنید) به نام "اسپایدی علیه دیوار" (Spidey: Up Against The Wall)، اسپایدرمن را می بینیم که به عنوان تماشاچی در یک مسابقه بیس بال شرکت کرده (با لباس مخصوص خودش) در حالی که کلاه بیس بال به سر داره. ولی ناگهان یک دیوار خبیث ظاهر میشه که باعث میشه در زمین بازی هیاهو و جنجال ایجاد بشه.

دیوار - مردعنکبوتی

داور مسابقه هم آسیب میبینه. پس اسپایدرمن باید بقیه رو نجات بده. او که هنوز ساندویچ هات داگ خودش را در دست داره ولی در نهایت داور او را از زمین اخراج میکنه. و بدین ترتیب مردعنکبوتی با عجیب و غریب ترین دشمن کل زندگی خودش ملاقات کرد!

سپس در شماره 8 از کمیک Spidey Super Stories (که داستان هایش در دنیای اصلی مارول رخ نمیداد) شاهد حضور «دیوار» و حتی روایت سرگذشت و Origin او بودیم: یک دانش آموز دبیرستانی در یک حادثه تراژیک به دیواری خبیث تبدیل میشه! (آجرهای دیوار میریزه روی سرش!). بعدشم همون اپیزود به نوعی تکرار میشه و  داور اسپایدرمن و دیوار  را به دلیل تخلف از زمین بازی اخراج میکنه! عکسش اینجا و اینجاست.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

با عجیب ترین دشمن مرد عنکبوتی آشنا شوید: "دیوار" (THE WALL) !

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

10 شخصیت عجیب و غریب در دنیای کمیک

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هیپنو هاسلر» بدانید

لحظات ماندگار در كمیك ‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر به نیروهای كیهانی دست میابد!

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

10 حقیقت مهمی که باید درباره «استگران» (STEGRON) بدانید

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت اول

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

SpiderGoblin
#1 SpiderGoblin 1401-06-02 09:51
خیلی مقاله خوب و منحصر بفردی بود :-)
نقل قول کردن
MS-Spidey
#2 MS-Spidey 1401-06-02 11:53
اکثر این خبیث های مسخره مختص انیمیشن ها بودند، خدا رو شکر پاشون به کمیک ها باز نشد! :roll: ، آخه واقعا دیوار؟! :o حتما فقط جاگرنات میتونست شکستش بده ! :D
البته گیبونز واقعا مرگ دردناکی داشت :cry: .
خیلی مقاله ی جالبی بود استاد ترابی.
نقل قول کردن
amin Hajati
#3 amin Hajati 1401-06-02 12:45
خیلی جالب بود که بیشترشون از کارتون های مردعنکبوتی بودند. بازیچه ساز رو داخل اوپنینگ کارتون مردعنکبوتی سال ۱۹۸۱دیده میشد که با تفنگس مردعنکبوتی رو کوچک کرد و انگار شخصیت مهمی بود.
اقای ترابی من دوتا سوال دارم یکی اینکه چرا زمانی که برای ساخت کارتون مردعنکبوتی ۱۹۶۷ که بودجه نداشتن کارتون رو ادامه دادن؟
و کارتن مردعنکبوتی سال ۱۹۸۱ و کارتون مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش تو یه دنیای کارتونی بودند؟ چون هم اوپنینگشون شباهت های داشتند هم قیافه پیتر پارکر و مردعنکبوتی و دکتر دوم
نقل قول کردن
blaksummerz
#4 blaksummerz 1401-06-02 12:52
فقط ۱ و ۲ و ۱۵ رو میدونستم
The wall فقط به درد همون برنامه کودک میخوره!
ولی جدا از شوخی جالبه که توی همون برنامه کودک هم به اینکه اسپایدرمن طرفدار تیم mets هست اشاره کردن
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1401-06-02 14:03
به نقل از amin Hajati:

اقای ترابی من دوتا سوال دارم یکی اینکه چرا زمانی که برای ساخت کارتون مردعنکبوتی ۱۹۶۷ که بودجه نداشتن کارتون رو ادامه دادن؟
و کارتن مردعنکبوتی سال ۱۹۸۱ و کارتون مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش تو یه دنیای کارتونی بودند؟ چون هم اوپنینگشون شباهت های داشتند هم قیافه پیتر پارکر و مردعنکبوتی و دکتر دوم

- تا وقتی روسای شرکت یا شبکه پخش کننده امر کنه باید ادامه بدن. ربطی به بودجه نداره
- نه. تو دو دنیای متفاوت جریان داشتن
نقل قول کردن
amin Hajati
#6 amin Hajati 1401-06-02 14:31
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:

اقای ترابی من دوتا سوال دارم یکی اینکه چرا زمانی که برای ساخت کارتون مردعنکبوتی ۱۹۶۷ که بودجه نداشتن کارتون رو ادامه دادن؟
و کارتن مردعنکبوتی سال ۱۹۸۱ و کارتون مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش تو یه دنیای کارتونی بودند؟ چون هم اوپنینگشون شباهت های داشتند هم قیافه پیتر پارکر و مردعنکبوتی و دکتر دوم

- تا وقتی روسای شرکت یا شبکه پخش کننده امر کنه باید ادامه بدن. ربطی به بودجه نداره
- نه. تو دو دنیای متفاوت جریان داشتن

ولی اگه کلا بودجه تموم بشه چی میشه؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1401-06-02 15:56
به نقل از amin Hajati:
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:

اقای ترابی من دوتا سوال دارم یکی اینکه چرا زمانی که برای ساخت کارتون مردعنکبوتی ۱۹۶۷ که بودجه نداشتن کارتون رو ادامه دادن؟
و کارتن مردعنکبوتی سال ۱۹۸۱ و کارتون مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش تو یه دنیای کارتونی بودند؟ چون هم اوپنینگشون شباهت های داشتند هم قیافه پیتر پارکر و مردعنکبوتی و دکتر دوم

- تا وقتی روسای شرکت یا شبکه پخش کننده امر کنه باید ادامه بدن. ربطی به بودجه نداره
- نه. تو دو دنیای متفاوت جریان داشتن

ولی اگه کلا بودجه تموم بشه چی میشه؟

از صحنه های سریالای دیگه شون استفاده میکنن :-*
نقل قول کردن
MS-Spidey
#8 MS-Spidey 1401-06-02 16:30
به نقل از amin Hajati:
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:

اقای ترابی من دوتا سوال دارم یکی اینکه چرا زمانی که برای ساخت کارتون مردعنکبوتی ۱۹۶۷ که بودجه نداشتن کارتون رو ادامه دادن؟
و کارتن مردعنکبوتی سال ۱۹۸۱ و کارتون مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش تو یه دنیای کارتونی بودند؟ چون هم اوپنینگشون شباهت های داشتند هم قیافه پیتر پارکر و مردعنکبوتی و دکتر دوم

- تا وقتی روسای شرکت یا شبکه پخش کننده امر کنه باید ادامه بدن. ربطی به بودجه نداره
- نه. تو دو دنیای متفاوت جریان داشتن

ولی اگه کلا بودجه تموم بشه چی میشه؟


تن اسن لی مرحوم تو گور می لرزه :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45