رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی براساس مهارت در مبارزه

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی براساس مهارت در مبارزه

مرد عنکبوتی تقریبا با هر نوع خبیثی که تصورش را بکنید جنگیده است ولی در این میان برخی از آنها مهارت و قابلیت خاصی در نبرد تن به تن ندارند و برخی هم دارند!

مقدمه: مرد عنکبوتی حرفه ابرقهرمانی خود را به عنوان یک نوجوان آغاز کرد. او سابقاً از سوی دیگر دانش آموزان مدرسه مورد قلدری قرار میگرفت ولی وقتی قدرت های فوق بشری پیدا کرد، شروع کرد به نبرد با ابرشرورهای متنوع تا از شهر خودش محافظت کنه. او کسی بود که مهارتی در نبرد های تن به تن نداشت و باید یاد میگرفت چطور با خلافکاران خیابانی یا شرورهای باهوشی که باهاشون روبرو میشد مبارزه کنه. او به مرور با ابرشروران قوی تری روبرو شده که خیلی از آنها قابلیت های چشمگیری در نبرد و مبارزه داشتند، تا حدی که قهرمان محبوب ما را به چالش میکشیدند. او برای غلبه بر این سوپرویلن ها باید از تمامی قابلیت های خود از نیروهایش مثل حس عنکبوتی تا اراده و حس مسئولیت پذیری خود بهره میگرفت. به همین بهانه این مقاله را از سایت Screen Rant تقدیم شما میکنیم.

 

10- عقرب (Scorpion)

اسکورپیون

«عقرب» در اصل یك كارآگاه خصوصی بود كه به اصرار «جی جونا جیمسون» تحت یك آزمایش قرار گرفت تا به نیروهای فوق بشری عقرب مانند دست یابد و اسپایدرمن را شكست دهد. اما او دچار جنون شد و به جنایتكاری روی آورد. عقرب جیمسون را مسئول وضعیت خود می داند و بارها در صدد برآمده تا از او انتقام بگیرد. در ضمن او برای مدتی نسبتاً طولانی لباس فضایی سیاه رنگ اسپایدرمن را بر تن داشت و به «ونوم» جدید تبدیل شده بود. برای آشنایی کامل با عقرب حتما این مقاله را بخوانید. قدرت های فوق بشری او شباهت زیادی با قدرت های مرد عنکبوتی دارند. درسته که او قبل از اینکه یک ابرشرور بشه مهارت خاصی در مبارزه نداشت ولی سابقه طولانی او در شرارت باعث شده حریف قابلی برای مرد عنکبوتی باشد. ضمنا همانطور که در این مقاله گفته شد، دم مخصوصِ لباس او سلاحی خطرناک است که به خوبی ازش استفاده میکند.

  

9- دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

داکتر اکتپوس

«دکتر اوتو اکتاویوس» از دشمنان برتر مرد عنکبوتیه که در اینجا کاملا معرفی شده است. درسته که او هرگز یک فایتر عالی محسوب نشده ولی از بازوهای مکانیکی مرگباری بهره مند است. او ابتدا بازوهای مکانیکی خودش را خلق کرد تا بتونه باهاشون مواد حساس رادیو اکتیو را از فاصله امن کنترل کنه ولی یک حادثه تراژیک باعث شد تا این بازوان به بدنش متصل شوند و همچنین باعث شد تا آسیب مغزی غیر قابل بازگشتی را متحمل بشه. همین مساله در ضمن نوعی ارتباط ذهنی بین او و این بازوها برقرار کرد و تبدیل شد به خبیثی به نام «دکتر اختاپوس» (او میتونه حتی از راه دور و به کمک ذهنش این بازوان را کنترل کنه). بازوان او بسیار قدرتمند هستند و گفته میشه از فلز آدامانتیوم ساخته شده اند (برای آشنایی با این فلز، این مقاله را بخوانید) و به همین دلیل غیر قابل شکستن هستند. در طول سالها این بازوان آپدیت شده و تجهیزات و سلاح های مختلفی داخلشان نصب شده است و اسپایدرمن را همیشه به دردسر انداخته اند.

  

8- گرین گابلین (Green Gonlin)

 گرین گابلین (Green Gonlin)

نورمن آزبورن هم ابتدا مهارت خاصی در مبارزه نداشت ولی در طول سالها به فایتری قابل تبدیل شده است. نورمن پس از درست کردن محلولی که به فرمول گابلین (Goblin Formula) معروف شد، اولین شخصیتی بود که از اسم گرین گابلین استفاده کرد. متاسفانه این فرمول دارای نقص بود. پس درسته که عملکرد فیزیکی او را به شدت افزایش داد ولی باعث شد که دچار جنون هم بشه. با این حال، ذهن باهوش و خلاق نورمن تحت تاثیر آن قرار نگرفت و تونست زرادخانه ای از سلاح هایی با تِم گابلینی درست کنه که شامل گلایدر پروازی، بمب های گازی و انفجاری، دستکش های الکتریکی، بومرنگ تیغ دار و .. میشد (قبلا در اینجا تجهیزات گرین گابلین را معرفی کرده بودیم). او این سلاح ها را در مخفیگاه های مختلف خود در سرتاسر شهر نیویورک پنهان کرده بود و دیده ایم که شرورهای دیگری همچون هاب گابلین با پیدا کردن این مخفیگاه ها ازشون استفاده کرده و به تهدید بزرگ برای مرد عنکبوتی تبدیل شده اند. در هر حال جدا از سلاح های مرگبار، نورمن در سالهای گذشته تونسته در هنرهای رزمی هم مهارت های زیادی کسب کنه.

 

7- توم استون (Tombstone)

تومب استون

«توم استون» (Tombstone) یك سیاهپوست زال تن است به نام «لانی تامپسون لینكُلن» (زال تن به كسانی میگویند كه از بدو تولد موهای سفید و چشمان صورتی رنگ دارند) او یك خلافكار خیابانی بود و نیروی فوق بشری نداشت (ولی بعدا به دست آورد) منتهی همیشه از نظر جسمانی بسیار قوی و نیرومند بوده. صدای خیلی خفنی هم داره و در مبارزه تن به تن ماهره چون از بچگی به اصطلاح در کف خیابان بزرگ شده و کاملا با مشتزنی و راه و رسم دعوا کردن آشناست و البته بدنش مثل سنگ سفته و میتونه حریف خوبی برای همه ابرقهرمانان باشه. او در ضمن دندانهای خود را طوری تیز كرده كه شبیه به خون آشامان به نظر برسد تا دیگران از او بترسند! برای آشنایی کامل با او این مقاله را بخوانید.

  

6- مرد شنی (Sandman)

مرد عنکبوتی سندمن

«مرد شنی» (Sandman) از دشمنان اصلی و بسیار قدیمی مرد عنکبوتی است که در شماره 4 کمیک The Amazing Spider-Man (سپتامبر 1963) خلق شد. چیزی که باعث میشود او در مبارزه دردسر ساز شود این است که الان دیگه کاملا تونسته بر نحوه استفاده از قدرت های شگفت انگیز خودش مسلط بشه. در واقع مرد شنی می‌تواند بدن خود را به شكل اجسام گوناگون درآورد (البته در سال‌های اخیر به قابلیت های بیشتری دست یافته که در این مقاله بهش اشاره شده). ضمنا او نیز مثل توم استون یک مجرم سابقه دار است و تجربه زیادی در مبارزات تن به تن و نزاع های خیابانی دارد.

  

5- کارنیج (Carnage)

کارنیج

شاید نشه دقیقا به سیمبیوت لقب سلاح رو داد چون گاهی میشه گفت متحد مرد عنکبوتی بوده ولی در هر حال باید قبول کرد که به راحتی میشه بهش لقب خطرناک ترین چیزی که تا به حال باهاش روبرو شده را داد! دیگه حتما میدونید که خود مرد عنکبوتی بود که برای اولین بار سیمبیوت را از فضا با خودش به زمین آورد و ازش به عنوان لباس سیاه جدید خودش استفاده کرد ولی چون روی ذهنش تاثیر بدی میگذاشت ازش جدا شد و سیمبیوت هم رفت و پیوند خورد با ادی براک و ونوم شکل گرفت. سپس سیمبیوت ونوم تکثیر شد و با قاتلی به نام کلتوس کسدی پیوند خورد و در نتیجه هیولایی به نام کارنیج به وجود آمد که میتونه انواع و اقسام سلاح های مرگبار را با سیمبیوت درست کنه (این مقاله را بخوانید) یا اینکه خودش رو استتار کنه ، زخم های میزبانش رو شفا بده و ... در کل سیمبیوت های زیاد دیگری بوده اند که با قدرت های خطرناک خود موی دماغ اسپایدرمن شده اند. کارنیج در این لیست یک رتبه از ونوم پایین تر قرار میگیره ولی قطعا خطرناک ترین سیمبیوتی هستش که مرد عنکبوتی تا به حال باهاش روبرو شده!

  

4- ونوم (Venom)

ونوم - اسپایدرمن جنگ

سیمبیوت ونوم بر تن هر کدام از دشمنان مرد عنکبوتی که باشه از نظر مبارزه کردن فرقی نمیکنه چون ونوم همیشه یک مبارز قهار بوده! و البته علاقمندان به مرد عنکبوتی به خوبی میدانند که "حس عنکبوتی" از قابلیت های فرا بشری اوست که همچون یک سیستم هشدار دهنده عمل میکند و به اسپایدرمن درباره خطرات قریب الوقوع اخطار میدهد. ولی چندین بار دیده شده به دلایل مختلف حس عنکبوتی در مبارزه با برخی خبیث ها فعال نشده. معروف ترین این شخصیت ونوم است. دلیلش اینه که پیتر پارکر برای مدت زیادی سیمبیوت فضایی را بر تن داشت و حس عنکبوتی او بهش عادت کرده بود و دیگه به عنوان یک تهدید اون رو قبول نداشت. به همین دلیل نمیتونه ونوم رو شناسایی کنه و به پیتر هشدار بده. (کارنیج هم چون از سیمبیوت ونوم ساخته شده حس عنکبوتی اسپایدرمن رو فعال نمیکنه). و البته از قدرت استتتار کردن ونوم هم نباید غافل شد. به همین دلیله که ونوم و کارنیج دو تن از خطرناک ترین و مرگبارترین دشمنان مرد عنکبوتی هستند و در مبارزه او را بیشتر از هر حریف دیگری آزار داده اند.

  

3- کینگ پین (Kingpin)

بر خلاف چیزی که مردم فکر میکنند، کینگ پین اضافه وزن ندارد بلکه توده بدنی او از عضله ساخته شده (مثل کشتی گیران ورزش باستانی ژاپن که به سومو معروف است). این مساله باعث شده تا برای هر حریفی در مبارزات تن به تن خطرناک باشد و بارها تونسته برخی از برترین مبارزین مارول مثل کاپیتان آمریکا و بی باک را به چالش بکشه چون با فنون رزمی هم آشنایی داره. گاهی هم دیده شده که از بدنش به عنوان محافظ و سپری در مقابل چاقو و گلوله های کوچک استفاده کرده.

  

2- کریون شکارچی (Kraven the Hunter)

«سرگی کراوینُف» ملقب به «کِرِیون شکارچی» (Kraven The Hunter) ، استاد مسلم شکار کردن در داستان های مرد عنکبوتی است. و او یک ترسو نیست. او مردیه که تمامی حیوانات را شکار کرده بود و به همین دلیل اسپایدرمن را برای خودش چالش جدیدی میدانست. او در طول سالها بدنش را به سلاح نهایی تبدیل کرده و با استفاده از معجون های گیاهی جنگلی خودش را و حواس پنج گانه اش را تقویت کرده و مطمئن باشید که او در هر مبارزه ای با افراد فاقد نیروی های فوق بشری برنده میشود. به علاوه او بارها ثابت کرده که در مبارزه های تن تن حریف قابلی برای اسپایدرمن است زیرا برایش تله هم میگذارد! در کار کردن با سلاح های گرم و سرد هم استاده!

  

1- مورلان (Morlun)

مورلان

اگر کریون ادعا میکنه تمامی حیوانات وحشی را شکار کرده ، «مورلان» هم میتونه ادعا کنه کلی مرد و زن عنکبوتی در دنیاهای مختلف را شکار کرده و به همین دلیل در رتبه نخست قرار میگیره چون احتمالا بالاترین آمار را در میان تمامی خبیث ها در شکستن دادن مردان و زنان عنکبوتی در مبارزات تن به تن داره! شايد مورلان نیرومند ترین دشمنی باشد كه اسپایدرمن تا به حال با آن روبرو شده است (نیروی او حتی با «هالك» و «ثور» برابری میكند). او هرگز خسته نمیشود و هیچ چیز جلودارش نیست. ابتدا گذشته اش در هاله ای از ابهام بود و كسی نمیدانست از كجا آمده ولی ظاهراً عمر او به هزاران سال میرسید. همین بر مرموز بودن او افزود. او از انرژی خاص دیگر موجودات زنده برای بقا تغذیه میکرد و برای همین به نیویورك آمد تا انرژی درونی اسپایدرمن را بگیرد اما اسپایدرمن به سختی توانست او را از پا دربیاورد (اسپایدرمن از نبرد با مورلان به عنوان يكي از دشوارترین نبردهاي عمرش یاد كرده است. ما این داستان را در اینجا ترجمه کرده ایم). مورلان یكی دو بار مرده ولی بار دیگر زنده شده است و بعدا فاش شد که از اعضای خانواده مخوف "وارثان" است.

  

مترجم: سارا عفتی

سارا عفتی

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

لحظات ماندگار در كمیك ‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر به نیروهای كیهانی دست میابد!

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

با عجیب ترین دشمن مرد عنکبوتی آشنا شوید: "دیوار" (THE WALL) !

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت اول

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amirebrahimbay
#1 amirebrahimbay 1400-06-08 15:17
به عنوان اولین نظر درباره مقاله میتونم بگم عالی بود.
خسته نباشید!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-06-08 15:43
سلام
ممنون بابت مقاله.
دشمنان اسپایدی قدرت های بسیار متنوعی رو دارند که حین مبارزه با او کمکشون میکنند اما بعضی از دشمنان اسپایدی هم هستند که برخلاف اکثر اونا که آدم های تقریبا معمولی بودند و با انگیزه و قدرتی خبیث شدند، یا در مبارزه مهارت داشتند یا اینکه به مرور زمان و مبارزات زیاد تونستند در مبارزه حرف قابلی به شمار بیان. این خبیث ها مثل سه مورد این اول این مقاله بیشتر قدرت فوق بشری خاصی ندارند (مثلا مثل الکترو رعد و برق رو کنترل نمیکنند یا قدرت های الکترونیک ندارند. فقط شاید مثل مورلان زور بازوی فوق بشری داشته باشند.) و در مبارزه بیشتر به مهارت خودشون تکیه میکنند تا دشمنانشون رو شکست بدند. البته باید به یاد داشت که قدرت یه چیز نسبی در دنیای کمیک هست و اگر هم شخصیتی کاراکتر دیگه رو شکست داد دلیل بر قوی تر بودن او نیست. هر نویسنده میتونه بر اساس نیازش قوی بودن یا نبودن یک شخصیت رو نشون بده. مثلا الان من به طور قطع نمیتونم بگم که در مبارزه بین توم استون و کارنیج، حتما کارنیج میبره. چون توم استون قدرت اصلیش مهارتش در مبارزه است و کارنیج هم سیمبیوت رو داره که میتونه استفاده های زیادی ازش بکنه اما به عنوان یک دیوانه میشه گفت استراتژی خاصی هم برای مبارزه نداره.
کینگ پین که هم هیکل و قد و اندازه بسیار نیرومندی داره هم در مبارزه میتونه حریف خوبی باشه برای همین تونسته در برابر ابرقهرمانان زیادی دووم بیاره یا حتی اونا رو شکست بده. و البته هیکل او ممکنه در دل دشمنانش ترس هم بندازه تا بتونه اونا رو شکست بده.
کروین شکارچی به عنوان یک شکارچی همیشه سعی کرده آمادگی بدنی خودش رو حفظ کنه تا در مبارزه آماده باشه. (حتی وقتی که میخواست بمیره!) حیوانات زیادی رو هم به راحتی شکار کرده و حالا اومده سراغ اسپایدی تا اون رو هم به تله بندازه. برای همین هم هیکل خوبی داره هم برای مبارزه حرف قابلی به شمار میاد و بردنش خیلی راحت نیست.
و حالا میرسیم که مورلان که میشه گفت مبارزه ای که اسپایدی با او داشته بعد از مبارزه اش با جاگرنات (در داستان "هیچ چیز نمیتونه جلوی جاگرنات رو بگیره!") سخت ترین مبارزه تن به تن اسپایدی با حریفانش بوده. مورلان به عنوان کسی که تونسته مردان و زنان عنکبوتی زیادی رو شکار بکنه و البته عضو یک خانواده مخوف به نام "وارثان" هست قدرت بدنی بالایی داره و البته ضربات هم اثر کمتری روی او دارند. برای همین بارها با اسپایدی سر شاخ شده و در هر حالتی تونسته اون رو به زحمت بندازه! جایگاه او برای رتبه اول کاملا مناسبه.
با تشکر.
نقل قول کردن
parsa89
#3 parsa89 1400-06-08 15:56
سلام خسته نباشید.
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-06-08 17:02
سلام ممنون از خانم عفتی بابت این مقاله عالی،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید