10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

اینها شخصیت های خبیثی هستند که مرد عنکبوتی تا به حال در دنیای کمیک باهاشون سرشاخ نشده است!

مقدمه: مرد عنکبوتی قهرمان شماره یک مارول است و اونقدر محبوب و معروف بوده که علاوه بر سری کمیک بوک های اختصاصی متعدد خودش در طول سالها به عنوان عضوی از گروه های ابرقهرمانی یا به عنوان شخصیت میهمان در کمیک بوک های قهرمانان دیگر مارول هم حاضر بشه. همین مساله باعث شده تا او علاوه بر دشمنان شناخته شده خودش با بسیاری دیگر از خبیث های مارول نیز روبرو شود  (مثلا دکتر دووم، لوکی، رد اسکال، مگنتو و ...). اما در کمال تعجب در  58 سالی که از خلق شدن مرد عنکبوتی میگذرد او با یک سری از خبیث های معروف مارول هرگز رویارویی نداشته است. در این مقاله میخواهیم به 10 تا از آنها بپردازیم. (البته توجه داشته باشید که این مقاله به دنیای کمیک میپردازه چون مرد عنکبوتی با بسیاری از این خبیث ها در خارج از دنیای کمیک بوک مثل گیم و انیمیشن روبرو شده است).

 

10- بلک وینگ (Blackwing)

http://www.spidey.ir/images/img/content/superhero-costumes/Blackwing-Circus-of-Crime.jpg

این خبیث مارولی پسر یکی از روسای تبهکاری معروف به نام «سیلور مِین» است و عضو گروه هایی همچون "سیرک جنایت" ، "اربابان شرارت"، Skeleton Crew و ... بوده. خیر سرش میتونه خفاش ها رو کنترل کنه! (به نظر میاد مارول با خلق این شخصیت فقط و فقط میخواسته یک جور خبیث خفاش مانند مثل بتمن داشته باشه و لباسش هم خیلی ضایع است!). و عجیب اینکه تا به حال گذرش به اسپایدرمن نیفتاده در حالی که پسر سیلور مین هستش و سیلور مین از خبیث های اسپایدرمن به شمار میاد! (این مقاله را بخوانید). 

 

9- جوجه تیغی (Porcupine)

جوجه تیغی (Porcupine)

«آلکسلاندر جنتری» (Alexander Gentry) دانشمندی بود که برای ارتش آمریکا سلاح درست میکرد. یکی از ایده های او ساختن زرهی بود که شبیه به جوجه تیغی باشه. این زره قرار بود هم حالت تدافعی داشته باشه و هم تیغ یا مواد شیمیایی ، آتش و ... پرتاب کنه. او خیلی از اختراع خودش راضی بود و فکر میکرد دولت بابتش خیلی پول پرداخت خواهد کرد ولی اینطور نشد. در نتیجه بسیار خشمگین شد و تصمیم گرفت لباس زرهی رو برای خودش نگه داره تا با استفاده از اون به پول و ثروت دست پیدا کنه. او یکی از نخستین شخصیت های خبیث مارول در عصر نقره ای کمیک بود و دشمن مرد مورچه ای به حساب میاد و با «اونجرز» و «کاپیتان آمریکا» هم جنگیده. بعد از مرگ جنتری، شخصیت دیگری به نام «راجر گاکینگ» برای مدتی لقب جوجه تیغی را به خودش اختصاص داد که البته اصلاح شد و الان معشوقه جسیکا درو (زن عنکبوتی) به حساب میاد.  در هر حال عجیبه که این شخصیت تا به حال با اسپایدی روبرو نشده چون تِم حیوانی داره و معمولا خبیث های حیوانانی تو داستان های اسپایدرمن زیاد هستند (مثل لیزارد، کرگدن، عقرب و والچر و ...).

 

8- لیدر (The Leader)

لیدر

دشمن اصلی و شماره یک هالک کسی نیست جز «ساموئل استرنز» (Samuel Sterns) ملقب به «لیدر»! جالبه که «استیو دیتکو» نابغه ای که مرد عنکبوتی را به همراه «استن لی» خلق کرد، وقتی برای مدت کوتاهی طراح کمیک های هالک بود، لیدر را نیز خلق کرد! بنابراین خیلی عجیبه که او هرگز از این شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی استفاده نکرد، حتی به عنوان یک خبیث میهمان! در هر حال او نیز مثل بروس بنر در معرض اشعه گاما قرار گرفت ولی تاثیر کاملا متفاوتی روی او گذاشته شد . یعنی اشعه گاما به جای اینکه قدرت بازویش را افزایش دهد، هوش او را بالا برد تا یک نابغه تمام عیار شود. لیدر سعی کرد از نبوغ خودش برای مقاصد پلید استفاده بکنه. بعد از اینکه هالک سد راه نقشه های خبیثش شد، لیدر زندگی خودش را وقف این کرد که هر طور شده هالک را نابود کنه.  

 

7- ارباب فلزات (Metal Master)

ارباب فلزات (Metal Master)

باز هم خبیثی که توسط «استیو دیتکو» در کمیک های هالک خلق شد ولی هرگز در داستان های اسپایدرمن به کار  گرفته نشده! او بیگانه ای فضایی بود از کهکشان آسترا (Astra) که میتونه به طور ذهنی اتم ها و مولوکول های تمامی فلزات رو کنترل کنه ولی از سیاره خودش تبعید شد چون سعی داشت همه چیز را در سیاره اش کنترل کنه! هالک در اولین رویارویی خودش با این خبیث مجبور شد از سلاحی پلاستیکی استفاده کنه تا شکستش بده (اینجور شگردها معمولا از ذهن خلاق اسپایدرمن نشات میگیره نه هالک!).

 

6- آنی مِن (Ani-Men)

 آنی مِن (Ani-Men)

گفتیم که اسپایدرمن چون خودش تم حیوانی داره دشمنانی هم داره که خیلی هاشون تم حیوانی دارند . پس چرا تا به حال هرگز با تیم خبیث حیوانی مارول با نام «آنی - من» روبرو نشده است؟ عجیب اینه که این گروه خبیث اولین بار در شماره های اولیه «بی باک» (Daredevil) خلق شدند! ترکیب آنی من اریجینال از این قرار بود: «مرد میمونی» (Ape-Man)، «مرد پرنده» (Bird-Man)، «کت من» (Cat-Man) و «مرد قورباغه ای» (Frog-Man)! آنها توسط مردی به نام «آبنر جوناس» استخدام شدند که کاندیدای شهردار شهر نیویورک بود و آنها را به ماموریت هایی فرستاد تا با ایجاد اخلال در نظم عمومی، مدیریت شهری را ضعیف نشان دهند!

 

5- دایِر ریث (Dire Wraith)

دایر ریث

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، Dire Wraith موجوداتی فضایی هستند که از نژاد اسکرال ها منشعب شده اند و خاصیت تغییر ظاهر دارند (یعنی Shapeshifer هستند). درسته که اسپایدرمن معمولا با تهاجمات بیگانه های فضایی مقابله نمیکنه و این وظیفه گروه هایی مثل چهار شگفت انگیز و اونجرز و ... است، ولی با توجه به اینکه Dire Wraith سابقه حمله به شهر نیویورک و جنگیدن با بسیاری از قهرمانان این شهر را داشته اند عجیبه که تا به حال با اسپایدرمن روبرو نشده اند.

 

4- کنترل کننده (The Controller)

 کنترل کننده (The Controller)

مرد عنکبوتی تا به حال با دشمنان زیادی روبرو شده که توانایی کنترل ذهنی داشته اند اما تا به امروز سر و کارش به «کنترل کننده» نیفتاده! كنترل كننده بچگی سختی داشت و بیماری های زیادی را در این دوران تجربه كرد. این بیماری ها باعث شد تا وقتی بزرگ میشه وقتش رو صرف تحقیق درباره ذهن انسان بكنه. بدین ترتیب توانست راهی برای تبدیل كردن قدرت ذهنی به قدرت فیزیكی پیدا كنه. همچنین از قربانیانی استفاده كرد تا به عنوان باتری ذهنی قدرت های او عمل كنند. او در طی سالها بارها و با استفاده از تكنیك های مختلف كنترل ذهن با آیرون من جنگیده . کنترل کننده همچنین از قربانیان خود به عنوان لشگری از بردگان استفاده كرده كه كاملا از نظر ذهنی در اختیار او هستند. همچنین با «ثانوس» همكاری کرده تا فن آوری های خودش رو ارتقا بده.

 

3- کُنت نفاریا (Count Nefaria)

 کُنت نفاریا (Count Nefaria)
«کنت نفاریا» یکی از دشمنان معروف اونجرز است. اولش فقط یکی از روسای شبکه تبهکاری "ماژیا" (Maggia)   بود که دانشمندان دیوانه و ابرشروران را برای انجام عملیات های های خود استخدام میکرد. اولش فقط در سطح یک استراتژیست بسیار باهوش و جاه طلب بود ولی بعدا به لطف آزمایشات دانشمندانی که برای «بارون زیمو» کار میکردند به قدرت های فوق بشری دست یافت. در هر حال او از دشمنان درجه یک اونجرز به حساب میاد و با توجه به اینکه مرد عنکبوتی هم در برخی مقاطع عضو اونجرز بوده عجیبه که تا به حال با ایشون روبرو نشده!

 

2- ماندارین (Mandarin)

 ماندارین (Mandarin)

«ماندارین» دشمن اصلی تونی استارک/مرد آهنی به شمار میاد و از خبیث های درجه یک ماروله. اگر کینگ پین را ارباب خلافکاری در آمریکا بدانیم، ماندارین هم ارباب جنایتکاری در سطح جهان است! درسته که مرد عنکبوتی اکثرا به عنوان یک ابرقهرمان در سطح ملی و حتی شهری شناخته شده ولی در سالهای اخیر و با عضویت در گروه هایی مثل اونجرز و یا با تاسیس شرکت چند ملیتی خود به شخصیتی بین المللی تبدیل شده است. به همین دلیل جای تعجب دارد که ماندارین و اسپایدرمن هرگز به صورت مستقیم با هم سرشاخ نشده اند. برای آشنایی کامل با ماندارین، این مقاله را بخوانید.

 

1- گالاکتوس (Galactus)

گلکتوس

درسته که مرد عنکبوتی ممکنه در قالب برخی از گروه های ابرقهرمانی با بلعنده دنیاها یعنی گالاکتوس بزرگ مقابله کرده باشد ولی هرگز به صورت تن به تن با او روبرو نشده است. حتی وقتی گالاکتوس برای اولین بار در شماره 48 از سری اول کمیک های "چهار شگفت انگیز" خلق شد، اثری از اسپایدرمن در سطح شهر نبود! البته نمیشه حتی تصور کرد مرد عنکبوتی با قدرت های فوق بشری نسبتاً محدود خودش بتونه کار خاصی در برابر گالاکتوس مقتدر از پیش ببره. حتی هوش او هم به اندازه امثال «رید ریچاردز» نیست که بخواد اختراعی چیزی درست کنه که باهاش گالاکتوس رو شکست بده ولی بالاخره میتونه که چند تا جوک باحال نثارش کنه، نه؟!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

با عجیب ترین دشمن مرد عنکبوتی آشنا شوید: "دیوار" (THE WALL) !

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ماندارین» (MANDARIN) بدانید

5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

15 گزینه ای که میتوانند پس از ثانوس خبیث فاز بعدی دنیای سینمایی مارول باشند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

CAPTAIN_ARVIN
#1 CAPTAIN_ARVIN 1399-02-10 16:25
واقعا عجیبه که تاحالا اسپایدرمن به صورت مستقیم با گالاکتوس روبرو نشده :-|
یادمه تو شماره ۱۱ یا ۱۲ کمیک مرد عنکبوتی دوست خوب محله مری جین به پیتر گفت:( خوشم میاد جلوی گالاکتوس ریلکسی ولی تو صف کافه هول میکنی )
واس همین فک میکردم که جنگ تن ب تن باهم داشته باشن ولی الان متوجه شدم ک اشتباه میکردم
نقل قول کردن
mikelanj
#2 mikelanj 1399-02-10 16:38
ممنون از اقای ترابی . ولی من یکی که فقط 3 تاشون رو میشناختم . بقیشون برام گمنام بودن ):.
به هر حال چند نفر اینجا تو مسابقه نقاشی شرکت میکنن؟؟؟ ای کاش این مسابقه تو کانال تلگرام برگزار میشد . اینطوری هم کیفیت کارا حفظ میشد و هم بزرگتر بود . به هرحال این نقاشی منه: uupload.ir/.../...
برگرفته از piter parker :the spectacular Spider-Man .(MCU version) مرد عنکبوتی در زندان .
نقل قول کردن
mz spider
#3 mz spider 1399-02-10 17:04
اقاب ترابی خسته نباشید فقط این متال مستر من یادمه تو ارکno Surrenderاون متال مستر اصلی نبود اسمشم فرق داشت
پس چه بلایی سر متال مستر اصلی اومده بود؟
نقل قول کردن
Captain-spidey
#4 Captain-spidey 1399-02-10 17:59
دستتون درد نکنه اقای ترابی اینکه گالاکتوس تاحالا با اسپایدی نجنگیده عجیبه
ولی بهتر از همه احتمالا جوجه تیغی بوده نبردشون جالب میشه
(اصولا نبرد اسپایدی با کسایی که تم حیوانی دارن خیلی باحاله)
نقل قول کردن
hznehafar6
#5 hznehafar6 1399-02-10 18:07
اولش زیاد با شماره یک موافق نبودم متن رو که خوندم دیدم راست میگین.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#6 Scarlet Speedster 1400-06-15 19:44
سلام استاد.
ممنون بابت این مقاله.
یه سوال... این جوجه تیغی که توی مورد ۹ ازش یاد کردید، همون راجر نیست که توی سری کمیک های آنگویینگ زن عنکبوتی داریم میبینیمش؟ آخه فکر کنم یه جا خوندم که راجر هم لقب جوجه تیغی داشته. آیا ما چند فرد مختلف رو با این لقب داشتیم؟!
ممنون میشم یه توضیحی در این باره بدید.
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-06-15 23:23
به نقل از Scarlet Speedster:
سلام استاد.
ممنون بابت این مقاله.
یه سوال... این جوجه تیغی که توی مورد ۹ ازش یاد کردید، همون راجر نیست که توی سری کمیک های آنگویینگ زن عنکبوتی داریم میبینیمش؟ آخه فکر کنم یه جا خوندم که راجر هم لقب جوجه تیغی داشته. آیا ما چند فرد مختلف رو با این لقب داشتیم؟!
ممنون میشم یه توضیحی در این باره بدید.


سلام راستش توی مقاله زن عنکبوتی همنطور که گفته شد به جز راجر چند نفر با لقب جوجه تیغی داشتیم که یکیشون دشمن مرد مورچه ای بود مثل همین آلکسلاندی جنتری
خلاصه تو مقاله زن عنکبوتی هست
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#8 Scarlet Speedster 1400-06-16 00:55
به نقل از s.p.i:
به نقل از Scarlet Speedster:
سلام استاد.
ممنون بابت این مقاله.
یه سوال... این جوجه تیغی که توی مورد ۹ ازش یاد کردید، همون راجر نیست که توی سری کمیک های آنگویینگ زن عنکبوتی داریم میبینیمش؟ آخه فکر کنم یه جا خوندم که راجر هم لقب جوجه تیغی داشته. آیا ما چند فرد مختلف رو با این لقب داشتیم؟!
ممنون میشم یه توضیحی در این باره بدید.


سلام راستش توی مقاله زن عنکبوتی همنطور که گفته شد به جز راجر چند نفر با لقب جوجه تیغی داشتیم که یکیشون دشمن مرد مورچه ای بود مثل همین آلکسلاندی جنتری
خلاصه تو مقاله زن عنکبوتی هست


ممنون بابت راهنماییت.
راستش مقال‌ی حقیقت های زن عنکبوتی رو قبلاً خوندم. احتمالاً یکم منظورمو بد رسوندم ولی در کل منظورم این بود که کلاً چند نسخه از جوجه تیغی داریم و آیا راجر هم مثل اکثریت‌شون سابقاً خبیث بوده یا نه (قبلاً دیدم که استاد هم از سوالات تاریخچه‌ای خوششون میاد) قبول دارم خوب منظورم رو نرسوندم...
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-06-16 01:22
به نقل از Scarlet Speedster:
به نقل از s.p.i:
به نقل از Scarlet Speedster:
سلام استاد.
ممنون بابت این مقاله.
یه سوال... این جوجه تیغی که توی مورد ۹ ازش یاد کردید، همون راجر نیست که توی سری کمیک های آنگویینگ زن عنکبوتی داریم میبینیمش؟ آخه فکر کنم یه جا خوندم که راجر هم لقب جوجه تیغی داشته. آیا ما چند فرد مختلف رو با این لقب داشتیم؟!
ممنون میشم یه توضیحی در این باره بدید.


سلام راستش توی مقاله زن عنکبوتی همنطور که گفته شد به جز راجر چند نفر با لقب جوجه تیغی داشتیم که یکیشون دشمن مرد مورچه ای بود مثل همین آلکسلاندی جنتری
خلاصه تو مقاله زن عنکبوتی هست


ممنون بابت راهنماییت.
راستش مقال‌ی حقیقت های زن عنکبوتی رو قبلاً خوندم. احتمالاً یکم منظورمو بد رسوندم ولی در کل منظورم این بود که کلاً چند نسخه از جوجه تیغی داریم و آیا راجر هم مثل اکثریت‌شون سابقاً خبیث بوده یا نه (قبلاً دیدم که استاد هم از سوالات تاریخچه‌ای خوششون میاد) قبول دارم خوب منظورم رو نرسوندم...

این آقا راجر در واقع جوجه تیغی دوم ماروله که پس از مرگ نسخه اریجینال (آلکسلاندر جنتری) هویتش جوجه تیغی رو از هاب گابلین خرید. ولی الان آدم خوبی شده.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#10 Scarlet Speedster 1400-06-16 16:17
به نقل از mtm:
به نقل از Scarlet Speedster:
به نقل از s.p.i:
به نقل از Scarlet Speedster:
سلام استاد.
ممنون بابت این مقاله.
یه سوال... این جوجه تیغی که توی مورد ۹ ازش یاد کردید، همون راجر نیست که توی سری کمیک های آنگویینگ زن عنکبوتی داریم میبینیمش؟ آخه فکر کنم یه جا خوندم که راجر هم لقب جوجه تیغی داشته. آیا ما چند فرد مختلف رو با این لقب داشتیم؟!
ممنون میشم یه توضیحی در این باره بدید.


سلام راستش توی مقاله زن عنکبوتی همنطور که گفته شد به جز راجر چند نفر با لقب جوجه تیغی داشتیم که یکیشون دشمن مرد مورچه ای بود مثل همین آلکسلاندی جنتری
خلاصه تو مقاله زن عنکبوتی هست


ممنون بابت راهنماییت.
راستش مقال‌ی حقیقت های زن عنکبوتی رو قبلاً خوندم. احتمالاً یکم منظورمو بد رسوندم ولی در کل منظورم این بود که کلاً چند نسخه از جوجه تیغی داریم و آیا راجر هم مثل اکثریت‌شون سابقاً خبیث بوده یا نه (قبلاً دیدم که استاد هم از سوالات تاریخچه‌ای خوششون میاد) قبول دارم خوب منظورم رو نرسوندم...

این آقا راجر در واقع جوجه تیغی دوم ماروله که پس از مرگ نسخه اریجینال (آلکسلاندر جنتری) هویتش جوجه تیغی رو از هاب گابلین خرید. ولی الان آدم خوبی شده.

واقعاً ممنونم ازتون استاد :-)
مثل همیشه آدم رو با اطلاعات دقیق‌تون شگفت زده میکنید...
خیلی هم خوشحالم که این بخش رو هم به مورد ۹ اضافه کردید:
نقل قول:
بعد از مرگ جنتری، شخصیت دیگری به نام «راجر گاکینگ» برای مدتی لقب جوجه تیغی را به خودش اختصاص داد که البته اصلاح شد و الان معشوقه جسیکا درو (زن عنکبوتی) به حساب میاد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45