5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

در این مقاله تصمیم گرفتم به موضوعی جالب بپردازم که قطعا ازش خوشتون میاد!

مقدمه: لباس مخصوص یا کاستوم (Costume) از نان شب برای ابرشرورهای کمیک بوکی واجب تر است! داشتن کاستوم برای خبیث های دنیای تخیلی برمیگردد به سال 1939 و شخصیتی به نام Ultra-Humanite که در شماره 13 از کمیک Action-Comics خلق شد و دشمن سوپرمنه. از آن موقع تا به حال کاستوم به عنوان یکی از اجزای لاینفک دنیای ابرخبیث های کمیک بوکی به حساب آمده و طراحان و هنرمندان بسیاری سعی کرده اند با خلق کاستوم های جالب، نمادین و منحصر به فرد جذابیت مخلوق خود را بالاتر ببرند. استاد ترابی قبلا در این مقاله و این مقاله به معرفی بهترین و بدترین کاستوم های ابرشروران کمیک بوکی پرداخته بودند. حالا من تو این مقاله به موضوعی جدید و متفاوت میپردازم: 5 ابرشروری که در لباس خود گیر کرده بودند! امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیره.

نکته: من تو این مقاله عمدا از سیمبیوت یا فلزات مایع خودداری کردم چون به نظرم نمیشه بهشون لقب کاستوم داد.

 

5- فیل (The Elephant)

فیل (The Elephant)

«فیل» خبیثی بود که آشکارا از «راینو» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی تقلید کرده بود و دشمن قهرمانی بود به نام «شکست ناپذیر» (The Invincible)! (برای آشنایی با او ، این مقاله را بخوانید). گذشته فیل بر خوانندگان پوشیده است و مشخص نیست چطوری به لباس خودش دست پیدا کرد و چطوری تصمیم گرفت خبیث بشه!

کمیک invincible

کمیک فیل

البته هیچ وقت تایید نشده که فیل در این لباس گیر افتاده ولی چون همیشه لباسش رو بر تن داره و هیچ وقت اون رو در نمیاره (حتی در زندان) پس حتما توش گیر کرده!

 

4- وِرمین (Vermin)

وِرمین (Vermin)

در کمیک بوک های سونیک (sonic) سایبورگ های زیادی هستند که توسط دکتر رُبوتنیک خبیث پدید می آیند که بهشون میگن Cybernik. یک از اونا تونست بر شستشوی مغزی که بهش داده بودن غلبه کنه و آدم خوبی شد. اسم خودش رو هم گذاشت Shortfuse. دشمن او یک موشی بود که عاشق این بود که یک سایبورگ خبیث باشه! بنابراین توسط دکتر ربوتنیک به یک Cybernik تبدیل شد.

کمیک سونیک

کمیک بوک سونیک

اسمش «ورمین» بود و توس لباس مکانیکی خودش گیر افتاده بود ولی اصلا مشکلی با این قضیه نداشت!

 

3- راینو (Rhino)

راینو

«راینو» یا «کرگدن» اولین ابرشروری است که توسط «جان رومیتا» در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت ، این مقاله را بخوانید). او از همان ابتدا ویلن باحالی بود! نام واقعی اش «آلكسی سیستوویچ»  بود و خلافكاری تنومند، خرده پا  و كند ذهن بود كه از جاسوسان روس لباسی ویژه دریافت كرد از جنس پلیمر كه مثل پوست بدنش بهش چسبید و توان جسمی اش را تا حد یك كرگدن عظیم الجثه افزایش داد. این لباس کل بدنش را به جز صورتش میپوشاند و دو شاخ هم داشت که میتونستند ورقه های فولادی به ضخامت دو اینچ را سوراخ کنند!

او ماموریت داشت تا پسر آقای جی. جونا جیمسون (جان جیمسون) را بدزدد زیرا فضانورد بود و در یکی از ماموریت های فضایی خود در معرض یک سری هاگهای باکتریایی قرار گرفته بود و جاسوس های روس میخواستند به این هاگها دسترسی پیدا کنند. اما اسپایدرمن مانع از این کار شد و دستگیر شد.

اما در قسمت بعدی معلوم شد راینو در لباس کرگدنی خودش گیر کرده و پوستش هم آنقدر ضخیم بود که دانشمندان در اداره پلیس نمیتونستند بهش نفوذ کنند.

او خیلی زود فرار کرد و دوباره با اسپایدرمن درگیر شد. منتهی این بار اسپایدرمن به کمک فرمولی که دکتر کانرز برایش درست کرده بود تونست لباس کرگدنی او را ذوب کنه و بعد با زدن مشت بیهوشش کرد!

مرد عنکبوتی راینو

پس از مورد قبلی که با از بین رفتن لباس راینو همراه شد ما تا سالهای سال شاهد حضور این شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی نبودیم . تا اینکه سال 1968 و در شماره 104 از کمیک The Incredible Hulk دیدیم که همان دانشمندانی که به الکسی لباس کرگدنی اش را داده بودند به او پیشنهاد دادند برای دستگیری هالک لباس دیگری برایش دست و پا کنند!

راینو کرگردن لباس

همانطور که در تصویر بالا دیدید راینو هم قبول کرد (ضمنا آنها این بار با استفاده از اشعه گاما الکسی را قوی تر هم کردند). او برای مدتها در آن گیر کرده بود تا اینکه در کمیک بوک های The Deadly Foes of Spider-Man سرانجام یکی از دانشمندانی که برای کینگ پین کار میکرد موفق شد آن را از تنش دربیاورد :

 یکی از دانشمندان کینگ پین بود که موفق شد لباس کرگدنی را از آلکسی جدا کند!

ولی الکسی متوجه شد که اینها همه اش نقشه بوده زیرا کینگ پین تهدیدش کرد که حالا که دیگر لباس کرگدنی ندارد میتواند خیلی راحت بهش ضربه بزند. بنابراین راینو نزد «جاستین همر» رفت برایش لباسی جدید بسازد که removable باشد (یعنی هر وقت میخواهد بتواند آن را در بیاورد).

 

2- عقرب (Scorpion)

عقرب (Scorpion)

«عقرب» از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتیه که اینجا تو این مقاله معرفی شده است. اسم واقعی اش بود «مک گارگن» و نکته مهم درباره او اینه که یکی از چندین ابرشروری بود که به نوعی توسط «جی جونا جیمسون» خلق شد تا مرد عنکبوتی رو دستگیر کنه.

اسکورپین مرد عنکبوتی

ولی خیلی زود از جی جونا جیمسون متنفر شد چون او را مسئول بدبختی های خودش میدونست! در واقع عقرب بارها به جیمسون و نزدیکان او حمله کرده.

در برخی از داستان های مردعنکبوتی دیدیم که انگار لباسی که عقرب بر تن میکنه و بهش قدرت میده به طور دائمی بهش چسبیده! (یادمه تو بازی اقتباس شده از فیلم "مرد عنکبوتی 1"، اسپایدرمن یه متلک باحال بهش انداخت و گفت "اگه این لباست در نمیاد پس تو اصلا چطور میری دستشویی؟!"). ولی در شماره 21 از کمیک Spectacular Spider-Man معلوم شد که لباس به تنش نچسبیده و میتونه درش بیاره و در واقع فقط تو ذهنش فکر میکرده که لباس رو نمیتونه دربیاره! (عکسش اینجاست).

 

1- بارون زیمو (Baron Zemo)

زیمو

«هاینریش زیمو» ملقب به «بارون زیمو» از ویلن های نسبتا مهم جهان مارول است زیرا با کاپیتان آمریکا و اونجرز در ارتباط بوده (این مقاله را بخونید). او اولش سال 1964 و در شماره 6 از کمیک Avengers معرفی شد ولی همان ماه در کمیک Sgt. Fury هم حضور داشت (اتفاقات این کمیک در گذشته و در دوران جنگ جهانی بود و بنابراین بارون  زیمو سریعاً دارای نوعی تاریخچه شد). اما عجیب آنکه ماسک او به صورتش چسبیده بود! چندین سال هم همین طور بود!

 

اینم یکی از اون نکات مضحک دنیای کمیک است! ویلن به این خوبی که نمیتونست ماسک خودش رو دربیاره. دلیلش هم خیلی مسخره بود! چون موقع مبارزه با کاپیتان آمریکا سپر Cap میخوره به مخزنی که داخلش چسبی بسیار قوی بوده به نام "چسب ایکس" (Adhesive X) که میریزه روی ماسکش و باعث میشه گیر کنه و دیگه بیرون نیاد!

برون زیمو

 

  سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2019

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderling
#1 spiderling 1398-03-13 13:31
این یکیـو دوست داشتم! ممنون بابت مقاله جالبتون.
یکی از چیزایی که واقعا تو ذهنم نمیگنجه لباس راینو هستش که البته در amazing spider.man توجیه عقلانی شد! لباسی که به بدن بچسبه و بعد کلی ورجه وورجه بوی عرق نگیره و خراب نشه و هیچ تغییری نکنه انصافا رو اعصابه و آدم رو یاد کفش های فلینت لاکوود میندازه:)
مال بارون زیمو هم خیلی بیخوده کلا! حالا اگه ماسکش یه چیز‌ خفن بود باز بهتر بود. یعنی بعد این همه سال چیزی نخورده؟ مسواک نزده؟ به خدا که با یه قیچی ماجرا تموم بود!!!
نقل قول کردن
me
#2 me 1398-03-13 13:43
ولی جداً چجوری میرن دستشویی? :-*
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1398-03-13 13:59
ممنون از سونیای عزیز بابت این مقاله و این موضوع جالب
راستش من راینو رو که دیدم دوباره یاد یه چیزی افتادم و اونم اینه که استاد رومیتا چقدر به یک نکته مهم در کاستوم دیزاین اعتقاد داشته: سادگی!
یعنی من دقت میکنم به کاستوم مثلا بلک ویدو، راینو و حتی پانیشر میبینم این مرد بزرگ واقعا با رعایت اصل سادگی چقدر در خلق کاستوم های ماندگار موفق بوده
واقعا لازم نیست شما خودت رو به در و دیوار بزنی تا یه کاستوم ماندگار تو دنیای کمیک خلق کنی
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1398-03-13 14:02
نکته دیگه که با خوندن این مقاله به ذهنم خطور کرد مربوط به شاهکاری میشه به نام کارتون spectacular spiderman
یادتونه مرد عنکبوتی بار اول چطوری تو این کارتون راینو رو شکست داد؟ اونقدر بردش جاهای تنگ و گرم که عرق کنه و از حال بره! (چون لباسش منفذی نداشت تا ازش عرق بدنش دفع بشه). واقعا چقدر سازندگان این کارتون حواسشون به همه چی بود
و یادی هم بکنیم از دنیای گیم که ماشالا خلاقیتش ته کشیده و از سال 2000 تا به حال ما داریم راینو رو تقریبا به یه شکل یکسان شکست میدیم: صبر میکنیم بیاد طرفمون. بعد جا خالی میدیدم تا سرش بخوره به دیواری چیزی. بعد وقتی اونجا گیر کرد با مشت و لگد بهش ضربه میزنیم :-)
(البته تو بازی ps4 اسپایدرمن اندکی خلاقیت و تفاوت ایجاد کرده بودن :-* )
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#5 Pooya-Spidey 1398-03-13 14:40
مقاله بسیار جالبی بود ممنون از خانم ساداتی فر
فقط میخواستم بدونم که به جز این 5 مورد مورد های دیگه ای هست؟
اگر هست ممنون میشم ی مقاله دیگه درباره اون ها بنویسید
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#6 Pooya-Spidey 1398-03-13 14:43
به نقل از mtm:
نکته دیگه که با خوندن این مقاله به ذهنم خطور کرد مربوط به شاهکاری میشه به نام کارتون spectacular spiderman
یادتونه مرد عنکبوتی بار اول چطوری تو این کارتون راینو رو شکست داد؟ اونقدر بردش جاهای تنگ و گرم که عرق کنه و از حال بره! (چون لباسش منفذی نداشت تا ازش عرق بدنش دفع بشه). واقعا چقدر سازندگان این کارتون حواسشون به همه چی بود
و یادی هم بکنیم از دنیای گیم که ماشالا خلاقیتش ته کشیده و از سال 2000 تا به حال ما داریم راینو رو تقریبا به یه شکل یکسان شکست میدیم: صبر میکنیم بیاد طرفمون. بعد جا خالی میدیدم تا سرش بخوره به دیواری چیزی. بعد وقتی اونجا گیر کرد با مشت و لگد بهش ضربه میزنیم :-)
(البته تو بازی ps4 اسپایدرمن اندکی خلاقیت و تفاوت ایجاد کرده بودن :-* )

امیدوارم که شکست دادن راینو در بازی های آینده اسپایدرمن برای کنسول ps4 یا حتی کنسول های آینده مثل کارتونی که استاد نام بردند خلاقیت ایجاد بشه و راینو تبدیل به یک باس فایت نسبتا سخت برای کاربران بشه.
نقل قول کردن
Lord Voldemort
#7 Lord Voldemort 1398-03-13 15:46
من عاشق شخصیت هایی هستم که همیشه باید توسط ابرقهرمان ها نابود بشن.
نقل قول کردن
mhhk
#8 mhhk 1398-03-13 16:34
یه چیزی داره ازارم میده چقدر اسپایدرمن دشمن جک و جونور داشته اخه هر حیوونی پیدا کردن ازش ویلن ساخت برای اسپایدرمن :lol:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1398-03-13 18:01
مرسی خانم ساداتی‌فر!
تقریباً از هر موضوعی توی سایت یه تاپ‌لیست پیدا می‌شه و جالبه که همیشه هم اطلاعات خوبی رو به خواننده اضافه می‌کنه!
در مورد خود مقاله؛ آقای ترابی که گفتنی‌ها رو گفتند. فقط به علاقه‌مندان به اسپایدرمن و سوپرمن توصیه می‌کنم حتماً سری Invincible رو بخونن! این سری پُره از تعاملات و تنش‌های جالب خانوادگی و اکشن‌های باحاله که در فضایی پرنشاط و fun رخ می‌ده. همینطور اوریجین و قدرت‌هاش شبیه به سوپرمنه و ذات و شخصیت‌ش و شخصیت‌های مکمل (تا حدی) شبیه به اسپایدرمنه. همچنین طراح‌ش هم آقای "رایان اوتلی" بوده که کارش توی سری ASM معرکه‌ست!
به نقل از mhhk:
یه چیزی داره ازارم میده چقدر اسپایدرمن دشمن جک و جونور داشته اخه هر حیوونی پیدا کردن ازش ویلن ساخت برای اسپایدرمن :lol:

و این موضوع الهام‌بخش نویسنده‌ی مستعدی به نام "نیک اسپنسر" در رویداد "شکارشده" (Hunted) شد! جتی از یکی از مسحره‌تریناشون (گیبون) داستانی فوق‌العاده دراماتیک و گیرا نوشت. (ASM #18 H.U)
به نقل از Lord Voldemort:
من عاشق شخصیت هایی هستم که همیشه باید توسط ابرقهرمان ها نابود بشن.

:-|
نقل قول کردن
AB.A.M
#10 AB.A.M 1398-03-13 19:48
واقعا مقاله عالی بود
ممنون از خانم ساداتی فر
نقل قول کردن
Strange-Spider
#11 Strange-Spider 1398-03-14 00:14
مقاله خیلی قشنگ و فانیه. مرسی ازتون.
بجز اینا بازم هست؟

به نقل از spiderling:
این یکیـو دوست داشتم! ممنون بابت مقاله جالبتون.
یکی از چیزایی که واقعا تو ذهنم نمیگنجه لباس راینو هستش که البته در amazing spider.man توجیه عقلانی شد! لباسی که به بدن بچسبه و بعد کلی ورجه وورجه بوی عرق نگیره و خراب نشه و هیچ تغییری نکنه انصافا رو اعصابه و آدم رو یاد کفش های فلینت لاکوود میندازه:)
مال بارون زیمو هم خیلی بیخوده کلا! حالا اگه ماسکش یه چیز‌ خفن بود باز بهتر بود. یعنی بعد این همه سال چیزی نخورده؟ مسواک نزده؟ به خدا که با یه قیچی ماجرا تموم بود!!!


درباره بارون زیمو کاملن باهاتون موافقم. البته اگه ماسکه کلا چسبیده باشه فک نکنم بشه کاریش کرد!

(پ.ن: غلط املاییم عمدی بود!)
نقل قول کردن
- -
-1 #12 - - 1398-03-14 12:01
شما جی جوناه جیمسون رو نوشتید جیمز جوناه جیمسون و البته اسم اصلیش جان جوناه جیمسون جونیور است
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1398-03-14 12:27
به نقل از spjs:
شما جی جوناه جیمسون رو نوشتید جیمز جوناه جیمسون و البته اسم اصلیش جان جوناه جیمسون جونیور است

بیشتر با جیمز شناخته میشه
پسرش رو هم سالها با اسم جان
ولی از وقتی پدرش تو کمیکا ظاهر شد همه رو تبدیل کردن به جان
منتهی هنوز جیمز متداوله
نقل قول کردن
AB.A.M
#14 AB.A.M 1398-03-14 12:49
ببخشید استاد ترابی بی ارتباطه

کمیک اکوامن : ترنچ ترجمه نمیشه
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1398-03-14 14:24
به نقل از AB.A.M:
ببخشید استاد ترابی بی ارتباطه

کمیک اکوامن : ترنچ ترجمه نمیشه

برنامه ای نداریم براش
مگه بر و بچه های ققنوس ترجمه کنند
نقل قول کردن
Frank castle
#16 Frank castle 1398-03-14 15:27
سلام
ممنون از مقاله
یه سوال
در طول مقاله گفتم حتما Mr. Freeze در لیستتون هست اما برام جای سواله اخه درسته که این شخصیت گیر نکرده در لباسش اما خب ادامه حیاطش منوط به پوشیدن لباسش هست
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1398-03-14 17:48
واسم سواله جناب زیمو چجوری غذا میخورده؟ :-*
نقل قول کردن
Ali_craft
#18 Ali_craft 1398-03-22 13:44
عالی بود بنظرم باید یه مقاله هم از ویلین هایی که جهش یافتند به موجودات حیوانی بنویسید مثل کیلر کراک یا لیزارد «البته اون الان پادزهرشو پیدا کرده»
نقل قول کردن
milad
#19 milad 1399-01-20 14:11
خیلی جالب بود. ولی اگه لباس خراب بشه چی؟ یا واقعا چطور میرن wc؟ تو دنیای کمیک همه چی هست؛ ولی چیره نیست که بشه باهاش یه چسب رو از بین برد؟
من دیگه رد دادم! :-*
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1399-11-04 11:43
جالب بود :D
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1401-12-01 07:57
سونیای عزیز!
درباره ی مک گارگن (عقرب) به نظرم یک مشکلی وجود داشت که من تو متن تصحیحش کردم
در واقع این ایده ای که او در لباس خودش گیر افتاده درست نیست و بنظرم نویسنده کمیک های اولیه Ms. Marvel اشتباها این ایده رو مطرح کرد ولی خیلی زود در شماره 21 از سری نخست Spectacular Spider-Man نشون داده شد که این مساله فقط تو ذهن مک گارگن بوده و حقیقت نداره! (مردعنکبوتی خودش لباسشو درآورد و بهش نشون داد که قابل دراومدنه):

در هر حال من متنت رو با اجازت ویرایش کردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17