10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال (Skrull) ها بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال(Skrull)  ها بدانید

این مقاله به مناسبت شروع پخش سریال "تهاجم پنهان" و حضور مهم شخصیت های "اسکرال" در آن بار دیگر در صفحه ی نخست سایت قرار میگیرد.

البته ما قبلا اسکرال ها را در این مقاله معرفی کرده بودیم و آنها را یکی از بزرگترین تهدیدات کیهانی در عالم مارول دانسته بودیم ولی به مناسبت پخش سریال Secret Invasion لازم دیدیم که اطلاعات بیشتری راجع به این شخصیت های مهم خدمتتون ارائه کنیم.

 

10- اولین حضور اسکرال ها در کمیک های چهار شگفت انگیز رقم خورد

اولین حضور اسکرال ها در کمیک های چهار شگفت انگیز رقم خورد

در سال 1962 مارول کامیکس در شماره 2 از کمیک Fantastic Four ما را با «اسکرال» ها آشنا کرد. در این شماره میبینیم که اعضای گروه چهار شگفت انگیز رفتار عجیبی از خودشان نشان میدهند و معلوم میشه خودشان نیستند بلکه اسکرال هستند! از همان ابتدا اسکرال ها نشان دادند که میتونند صدا و ظاهر دیگران را تقلید کنند و چنین شخصیت های خبیثی میتونند بسیار خطرناک باشند چون میتونند خودشون را جای آدم های مهم و تصمیم ساز بگذارند و در نتیجه کارهای بسیار مهم و بزرگی بر ضد بشریت انجام دهند. البته در پایان این داستان «رید ریچاردز» (رهبر گروه چهار شگفت انگیز) متوجه میشه که چطور باید باهاشون مبارزه کنه. حتی اسکرال های باقی مانده را به گاو (!) تبدیل میکنه و حافظه شون رو هم پاک میکنه (عجب حرکت بیرحمانه ای کرده بوده آقای ریچاردز!).

گاو اسکرال

البته بعدها معلوم شد این گاوها به طور تصادفی ذبح شدند و گوشت آنها مردم شهر را مسموم کرد و باعث شد تا قابلیت های تغییر ظاهر پیدا کنند!

  

9- انواع اسکرال

انواع اسکرال

گفته میشه که در ابتدا فقط یک نوع اسکرال وجود نداشته. اسکرال ها میلیون های سال پیش توسط «سلستیال ها» (Celestials) خلق شدند (برای آشنایی با سلستیال ها ، این مقاله را بخوانید). طبق اطلاعاتی که به دست آمده ، سلستیال ها در سیاره ای به نام "اسکرولوس" (Skrullos) روی موجودات خزنده مانند آزمایشات ژنتیکی انجام دادند و در نیتجه اسکرال ها خلق شدند. در طول سالیان گذشته ما «پرایم اسکرال» (Prime Skrulls) ، «اترنال اسکرال» (Eternal Skrull) و البته از همه مهم تر، «دیوایانت اسکرال» (Deviant Skrulls) داشته ایم. پرایم اسکرال ها باستانی بودند. آنها شاخه ای بودند که میلیون ها سال پیش شکل گرفتند ولی همراه با اترنال اسکرال ها منقرض شدند. در واقع جنگی بین اسکرال ها رخ داد که در نتیجه آن دیوایانت اسکرال ها بر دو گونه ای که ذکر شد پیروز شدند و آنها را منقرض کردند. دلیلش هم این بود که فقط دیوایانت اسکرال ها بودند که قابلیت تغییر ظاهر داشتند . در واقع چیزی که ما از اسکرال ها در دنیای کمیک میشناسیم همین نژاد دیوایانت هستند که در طول سالهای بعد تونستند به پیشرفت های تکنولوژیک زیادی هم دست پیدا کنند و به نوعی تبدیل بشوند به اسکرال های مدرن.

لازم به ذکره که برخی از دیوایانت اسکرال ها وارد عرصه جادوی سیاه شدند و در نتیجه به موجوداتی به نام Dire Wraiths تبدیل شدند:

Dire Wraiths

بنابراین دیگر اسکرال ها تصمیم گرفتند باهاشون بجنگند و در نتیجه Dire Wraiths هم منقرض شدند.

گفته میشه اسکرال های مدرن اولش صلح طلب بودند و تجارت میکردند. تا اینکه به کهکشان راه شیری رسیدند و با «کری» ها که بدوی تر بودند آشنا شدند (برای آشنایی با نژاد کری، این مقاله را بخوانید). کری ها از فن آوری اسکرال ها استفاده کردند تا باهاش اسکرال ها را قتل عام کنند . همین باعث شد باقی مانده اسکرال ها خشن و جنگ طلب بشوند و سعی کنند امپراتوری خودشان را از نو بنا کنند. از همون موقع بود که جنگ طولانی بین کری ها و اسکرال ها شروع شد.

جنگ بین کری اسکرال

بنابراین اسکرال ها و کری ها دشمن خونی و قسم خورده هم هستند. در سال 1971 هم مارول یک داستان فوق العاده چاپ کرد به نام Kree-Skrull War که در آن پای اعضای گروه انتقام جویان به جنگ بین آنها گیر باز شد.

کمیک kree skrull war

در کل هزاران سال است که اسکرال ها و کری ها با هم مشغول نبرد بوده اند ولی گاهی هم پیش آمده که بین آنها صلح برقرار شده ولی خیلی زود دوباره با هم جنگ کرده اند!

 

8- تمدن اسکرال ها

تمدن اسکرال ها

اسکرال ها را نمیتوان نژادی فضایی که بی رحم و بی تمدن هستند لقب داد. آنها فرهنگ غنی و جامعه ای نظام مند دارند. امپراتوری آنها یک کهکشان را در بر میگرفت. هر کدام از سیاره های تحت حکمرانی آنها یک فرماندار داشت. یک خاندان سلطنتی بر امپراتوری اسکرال حکومت میکرد. گفته میشه که آخرین امپراتور اسکرال، امپراتریس «رکیل» (Empress R'Kill)   بوده که سقوط کرد (دلیل سقوطش را در مورد بعدی خواهم گرفت). سپس افراد دیگری مثل شاهزاده «ورانکه» (Princess Veranke) به عنوان رهبر اسکرال ها شناخته شدند:

شاهزاده ورانکه

فرقه های مختلفی هم در بین اسکرال ها به وجود آمده است مثلا شاهزاده ورانکه فرقه ای به شدت مذهبی به نام Dard'van درست کرد که ادعا دارد بر طبق پیشگویی هایی باستانی اسکرال ها باید با کره زمین بجنگند و آن را به تصرف خود دربیاورند.

 

7- سیاره اصلی اسکرال ها توسط گالاکتوس نابود شد

 سیاره اصلی اسکرال ها توسط گالاکتوس نابود شد

«گالاکتوس» (Galctus) در دنیای مارول یک تهدید بسیار بزرگ است که با کسی شوخی ندارد. اگر یادتان باشد در این مقاله و این مقاله وی را به عنوان قوی ترین و بزرگترین تهدید کیهانی مارول معرفی کرده بودیم. او از انرژی درونی سیاره ها تغذیه میکند و بهش لقب «بلعنده دنیاها» (Devourer of Worlds) داده شده . پس طبیعیه که سراغ هر سیاره که میره نابودش میکنه و در نتیجه ساکنین آن سیاره هم نابود میشوند. وقتی امپراتریس «رکیل» فرمانروای امپراتوری اسکرال بود و در سیاره "ترون وُرلد" حکومت میکرد ، گالاکتوس گذرش به آنجا افتاد و نابودش کرد. و از همان موقع بود که اسکرال ها از گالاکتوس کینه به دل گرفتند. ضمن اینکه از همان موقع بود که امپراتوری اسکرال تکه تکه شد و برخی افراد و گروه های دیگر پیدا شدند که ادعای میکردند رهبر اسکرال ها هستند. البته این نکته را هم بگم که سیاره های متعلق به اسکرال ها چند بار دیگر هم نابود شده است. مثلا در رویداد "نابودی کامل" (Annihilation) دیدیم که چند سیاره از اسکرال مثل Aks'lo به دست موج نابودی و Harvester نابود شدند. بقیه دنیاهای اسکرال ها بعدا در نتیجه تهاجم Builders نابود شدند!

 

6- خدایان اسکرال

در مورد شماره 2 گفتم که «اترنال اسکرال» ها توسط «دیوایانت اسکرال» ها منقرض شدند. ولی یکی از آنها زنده ماند که اسمش بود «کلیبن» (Kly’bn) 

خدایان اسکرال

 وی تونست دیوایانت اسکرال ها و ملکه آنها را متقاعد کنه که زنده نگه اش دارند. یعنی بهشون گفت  اگر بکشنش در واقع خودشون رو نابود کردن. در نتیجه وی را زنده گذاشتند. بعدشم رشد کرد و به درجه خدایی رسید و اسکرال ها وی را مورد پرستش قرار دادند. کلیبن رهبر گروهی است به نام " خدایان اسکرال" (Skrull Pantheon).

 خدایان اسکرال" (Skrull Pantheon

درباره این گروه اطلاعات کمی موجود است . یکی از اعضای معروفش ، Sl'gur't نام داشت که یک امپراتریس باستانی اسکرال بود که خیلی وقت پیش با «کلیبن» بیعت کرد. Zorr'kiri هم بود که میگفتن الهه عشق هستش. در دنیای کمیک های مارول دیدیم که «آماتسو – میکابوشی» ملقب به «خدای شر و هرج و مرج» (که اینجا معرفی شده است) گروه "خدایان اسکرال" را نابود کرد.

 

5- سوپر اسکرال ، اسکرال جنگی

قدرت اسکرال ها در تغییر ظاهر و تبدیل خودشون به دیگران خلاصه میشه به همین دلیل آنها از فن آوری های متعدد و پیشرفته خودشون استفاده کرده اند برای انجام آزمایشاتی روی خودشون تا قابلیت و قدرت های دیگری هم پیدا کنند. در نتیجه این آزمایشات شاهد خلق شدن دو گونه ارتقا یافته از اسکرال ها بوده ایم : سوپر اسکرال (Super-Skrull) و "اسکرال جنگی" (Warskrull).

اولین سوپراسکرال، Kl’rt نام داشت که سال 1963 در کمیک بوک های چهار شگفت انگیز خلق شد و جالبه که علاوه بر قابلیت تغییر ظاهر دارای قدرت های فوق بشری اعضای گروه چهار شگفت انگیز هم بود! یعنی میتونست نامرئی بشه، اعضای بدنش رو کِش بده، خودش رو آتشین بکنه و دستانش رو به صورت سنگ دربیاره:

سوپراسکرال

بعد از رویداد Infinity، ایشان به عنوان امپراتور اسکرال ها برگزیده شد.

اسکرال های جنگی هم به دلیل آزمایشات ژنتیکی روی اسکرال ها خلق شدند. قابلیت اصلی آنها این است که علاوه بر تغییر ظاهر میتوانند قدرت های فوق بشری دیگران را نیز تقلید کنند!

اسکرال جنگی

آنها در دهه 90 میلادی خلق شدند ولی در رویداد معروف "تهاجم مخفی" شاهد حضور بسیار پررنگ آنها بودیم زیرا آنها بودند که خودشون را جای ابرقهرمانان مارول جا زدند. درباره اسکرال های جنگی یک نکته مهم است و اونم اینه که باید در مراسمی که ترکیبی از جادو و علم هستش شرکت کنند تا در مقابل ذهن خوانی و حواس ارتقا یافته مصون شوند. به همین دلیل بود که در رویداد "تهاجم مخفی" شاهد بودیم کسانی مثل «ولورین» یا «دکتر استرنج» نتونسته بودند آنها را شناسایی کنند.

 

4- اسکرالی که به عضویت گروه انتقام جویان در آمد!

هالکینگ - hulking 

و اما یک اسکرال دیگر هم هست که بد نیست درباره اش بدانید. نام واقعی اش هست «شاهزاده دورک هشتم» (Prince Dorrek VIII) که چون در کره زمین بزرگ شده اسم زمینی داره و او را «تدی آلتمن» صدا میزدند. تدی اولش فکر میکرد که یک موجود جهش یافته است ولی بعدا معلوم شد که نیمی اسکرال و نیمی کری هستش! سرگذتش هم خیلی جالبه.  در  کمیک معروف  "جنگ کری – اسکرال" شاهد بودیم که سوپراسکرال موفق شد کاپیتان مارول و یکی دو تا از قهرمانان دیگر مارول را بدزده و به سیاره خودش ببره (این کاپیتان مارول در واقع Mar-Vell بود که اولین کاپیتان مارول در انتشارات مارول کامیکس به شمار میرفت و از نژاد کری ها بود. این مقاله را بخوانید تا باهاش آشنا شوید). تا اینکه سالها بعد فاش شد کاپیتان مارول وقتی در آنجا زندانی بود عاشق دختر امپراتور اسکرال ها شد و بچه دار شدند.

شاهزاده اسکرال - کاپیتان مارول

دختر امپراتور برای اینکه آسیبی به بچه شون وارد نشه وی را به زمین فرستاد که در واقع همان «شاهزاده دورک هشتم» هستش. در هر حال او بزرگ شد و به عضویت گروه Young Avengers در آمد و در این گروه بهش لقب «هالکینگ» (Hulking) داده شد.

کمیک young avengers

بعد از رویداد "جنگ های مخفی"، اسکرال ها به هالکینگ پیشنهاد دادند امپراتور شان شود (چون نیمه کری و نیمه اسکرال بود و میتونست جنگ بین آنها را خاتمه بده) ولی قبول نکرد و تصمیم گرفت در کره زمین بماند و خدمت کند.

 

3- اسکرال های مهمی که در "تهاجم مخفی" خودشان را جای قهرمانان مارول جا زدند

در بالا (مورد شماره 8) به «شاهزاده ورانکه» اشاره شد. ایشان به شدت اعتقاد داشت که پیشگوی باستانی مبنی بر اینکه سیاره اصلی اسکرال ها روزی نابود خواهد شد، حقیقت دارد. ولی مقامات بالاتر حرفش را قبول نداشتند و تبعیدش کردند. ولی وقتی پیش گویی درست از آب درآمد و گالاکتوس سیاره "ترون وُرلد" را نابود کرد، دیگر اسکرال ها بهش ایمان آوردند و او را ملکه خود کردند. سپس او که اصرار داشت طبق پیشگویی حتما کره زمین را به تسخیر خود درآورد ، خودش را جای «زن عنکبوتی» (جسیکا درو) جا زد و برای مدت نسبتا زیادی به گروه "انتقام جویان جدید" نفوذ کرد.

زن عنکبوتی اسکرال

در قسمت آخر رویداد "تهاجم مخفی" هم شاهد بودیم که هنگام مبارزه با ولورین و رونین (هاکای) زخمی شد ولی ضربه آخر را «نورمن آزبورن» بهش وارد کرد و او را با زدن گلوله ای به سر کشت. همین کار باعث شد نورمن بعد از انحلال گروه شیلد به رهبر گروه جدیدی به نام "همر" تبدیل شود و گروه Dark Avengers را با تایید دولت آمریکا شکل داد.

نورمن ازبورن اسکرال

یکی دیگر از اسکرال های مهمی که در جریان "تهاجم مخفی" حضور داشت، «کریتی نول» (Criti Noll) نام داشت که خودش را جای «هنک پیم» (مرد مورچه ای) جا زد. او به سلاحی مخرب از منطقه انرژی منفی (Negative Zone) دست پیدا کرده بود که میخواست آن را منفجر کند ولی آخرش موفق نشد و خودش نیز کشته شد.

کریتی نول Criti Noll

سپس معلوم شد هنک پیم واقعی سالها در اسارت اسکرال ها به سر میبرده.

 

2- نقش کلیدی ددپول در "تهاجم مخفی"

نقش کلیدی ددپول در "تهاجم مخفی"

شاید باورش سخت باشه ولی کلید اصلی در شکست دادن اسکرال ها در جریان رویداد "تهاجم مخفی" کسی نبود جز «ددپول»!!! «نیک فیوری» بهش ماموریت داد تا به سفینه اسکرال ها که دارای اسکرال های جنگی بود ، نفوذ کنه. سپس سعی کردند از روی قدرت خود شفادهی ددپول تقلید کنند ولی جالبه که نتیجه عکس داد! یعنی هر کی از اسکرال های جنگی که به ظاهر ددپول درآمد، به دوستان خودش حمله کرد! سپس ددپول موفق شد اطلاعات مهمی را از سفینه آنها به دست بیاره و به دست فیوری برسونه که البته بعدا نورمن آزبورن آن را دزدید.

 

1- اسکرال های جهش یافته

 اسکرال های جهش یافته

همانطور که در میان انسان ها شاهد ظهور جهش یافته ها (mutants) بوده ایم، در بین اسکرال ها هم جهش یافته وجود داشته است. اسکرال ها نیز از جهش یافته های خودشون متنفر هستند. ولی در شماره 379 از کمیک Uncanny X-Men شاهد بودیم که «چارلز اگزاویر» به عنوان رهبر مردان ایکس سعی کرد از اسکرال های جهش یافته حمایت کند. ایشان گروهی را تاسیس کرد به نام «کادر کِی» (Cadre K) که اعضایش را این جهش یافته ها تشکیل میدادند: Fiz، Nuro، R'tee، Spunje، Z'Cann و Goroth. پس از مرگ اگزاویر اعضای این گروه تصمیم گرفتند در کره زمین باقی بمانند زیرا هم نوعان خودشان ازشون متنفر بودند. آنها یک مزرعه درست کردند تا از گاوهایی که رید ریچاردز درست کرده بود مراقبت کنند! (همون هایی که در مورد شماره 10 بهشون اشاره کردم). این اسکرال های جهش یافته با انسان ها دوست هستند و حتی با قهرمانان مارول متحد شدند تا با «دکتر دووم» بجنگند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "تهاجم مخفی" (SECRET INVASION) ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

نقد فیلم کاپیتان مارول (CAPTAIN MARVEL)

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

15 داستان کیهانی – حماسی برتر مارول

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-12-19 15:28
باز هم مثل همیشه ازتون درخواست میشه مقاله را به دقت بخوانید و هرجایی که غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدهید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
Amir097
#2 Amir097 1397-12-19 15:40
WoW
چه چیزا!!!
ببخشید در مورد 1 قدرت اعضای این گروه چیه؟ و آیا در سیاره های دیگه یا نژاد های بغییر از اسکرال ها هستند که جهش یافته هم در اون ها وجود داشته باشه؟
بابت اسپم ببخشید میدونم شما هم کار و زندگی دارید ولی میشه بدونم مقاله ایستر اگ های Spider-Man:Into The Spider Verse کی میاد؟ خیلی منتظرشم.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#3 Fariba Pirna 1397-12-19 16:04
مقاله خوبی بود.
راستی الان که اسم گالاکتوس مطرح شد یک سوالی راجبش داشتم اونم اینکه من شنیدم که یک بار هم گالاکتوس سعی میکنه ازگارد رو نابود کنه ولی موفق نمیشه. کسی هست که راجب این موضوع چیزی بدونه ؟؟؟
اگه کسی چیزی میدونه ممنون میشم یه توضیح مختصری بده.
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1397-12-19 16:09
خیلی جالب بود برام و ممنون
به نقل از mtm:
باز هم مثل همیشه ازتون درخواست میشه مقاله را به دقت بخوانید و هرجایی که غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدهید تا تصحیح بشه

به نظر شما طبق گفته کوین فایگی امکان بهره برداری و استفاده
از اسکرالها در آینده mcu وجود داره؟ یعنی امکان داره ما در اینده این فرانچایز شاهد داستانهای جذاب و فوق العاده این نژاد پرپتانسیل باشیم؟
یه سوال دیگه هم دارم کمیک تهاجم مخفی تو سایت ترجمه نشده؟ من ندیدم، خیلی عجیب بود برام که کمیکی که این همه تعریفش رو شنیدم و این قدر جذابه تو وب سایت ترجمه نشده؛ آیا برنامه ای برای ترجمه این کمیک جذاب دارید؟
نقل قول کردن
Stan_Ali
#5 Stan_Ali 1397-12-19 16:38
چرا تهاجم مخفی رو ترجمه نمی کنید؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1397-12-19 16:51
ممنون بابت مقاله استاد.



#2

مثل اسکرال های خودمون (!) توانایی تغییر شکل دادن (shape-shift) دارند

#3

چیزی که من میدونم اینه که یه بار گالاکتوس میفهمه چیزی توی آزگارده به نام بذر کیهانی (cosmic seed) که باعث میشه عطشش برای خوردن دنیا ها و گرسنگی بی پایانش از بین بره، برای همین راهی آزگارد میشه و به اونجا حمله سختی میکنه، اما با کله گنده های آزگارد در میفته و توسط اودین شکست میخوره
نقل قول کردن
beyonder
#7 beyonder 1397-12-19 20:54
آقای ترابی عالی بود... ;-)
واقعا عالی بود....
من از دو سال پیش که سایت رو چک میکردم دوست داشتم در مورد اسکرال ها بیشتر بدونم ولی مقاله کامل و جامعی مثل این مقاله نبود...
فقط سه تا درخواست دارم :
1_یه همچین مقاله ای درمورد کری ها بنویسید لطفا.
2_این ایستر اگ های انیمیشن اسپایدر من رو بنویسید لطفا.
3_کمیک تهاجم مخفی رو هم ترجمه کنین لطفا.
نقل قول کردن
mmh112
#8 mmh112 1397-12-19 22:25
ببخشید میشه درمورد کارکترnoh-varrت وضیح بدید فک کنم از نژاد کری باشه.
باتشکر بابت سایت بی نظیرتون
نقل قول کردن
ali.shahruei
#9 ali.shahruei 1397-12-19 22:42
سلام دوستان من چند تا سوال داشتم هر کی جوابو میدونه بگه.
رونان از نژاد کریه ؟

و اگه میشه رویداد SECRET INVASION را ترجمه کنید.


با تشکر.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#10 Fariba Pirna 1397-12-19 23:22
به نقل از ali.shahruei:
سلام دوستان من چند تا سوال داشتم هر کی جوابو میدونه بگه.
رونان از نژاد کریه ؟

و اگه میشه رویداد SECRET INVASION را ترجمه کنید.


با تشکر.


بله رونان از نژاد کری هست .
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#11 Fariba Pirna 1397-12-19 23:33
با عرض پوزش به خاطر این اسپم . خیلی وقته که میخوستم این سوال رو در وقت مناسبش بپرسم که اسپم نشه ولی نشد . برای اینکه فراموش نکنم همین الان این سوال رو مطرح میکنم :
من در خیلی از منابع و سایت ها دیدم که در کمیک سیلیستیال ها به عنوان خالق انسان ها معرفی شده اند. هرچند که خودم تا الان کمیکی ندیدم که در اون سیلیستیال ها به عنوان خالق انسان ها معرفی بشن.
از طرفی در کمیک میراث مارول که اگه اشتباه نکنم حدودا فروردین سال قبل منتشر شد ، اودین گفت که خودش انسان ها رو خلق کرده و آفریده . در ضمن در بعضی از کمیک های ثور صراحتا اودین به عنوان خالق انسان ها و حتی زمین معرفی شده .!!!
حالا سوال اصلی من اینکه آخرش در کمیک خالق انسان ها سیلیستیال ها هستند و یا اودین ؟؟؟!!! :sad:
اگه کسی پاسخشو میدونه لطفا بگه .
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1397-12-20 01:09
مارول خیلی خوب به این دو نژاد پر و بال داده و اسکرالها و کریها و انسانها تا ابد با هم دیگه تو کشمکش هستند. اصن طوری طراحی شدند که اینگونه باشند.
آقای کوین فایگی اعلام کردند که فاز بعدی اکثرا در کهکشان جریان داره بعید نیست که جنگ اسکرالها و کریها و همچنین تهاجم مخفی رو اقتباس کنند.
منتها من خیلی دوست داشتم که اولین بار حضور اسکرال ها رو تو فیلم چهار شگفت انگیز ببینم تا تو فیلم کاپیتان مارول. واقعا حیف شد :cry:
نقل قول کردن
mjm
#13 mjm 1397-12-20 13:36
سلام.من عضو جدید سایت هستم و از حضور در این جمع بسیار خوشحالم.
از استاد ترابی هم بسیار ممنونم که این اطلاعات مفید و جالب را در اختیار ما گذاشتند.
مقاله بسیار جالبی بود و امیدوارم در ادامه به هر صورتی که هست از پتانسیل اسکرال ها در MCU استفاده شود.
نقل قول کردن
Spider Armor mk1
#14 Spider Armor mk1 1402-04-07 23:43
به نقل از mtm:
باز هم مثل همیشه ازتون درخواست میشه مقاله را به دقت بخوانید و هرجایی که غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدهید تا تصحیح بشه

سلام مرسی از مقاله
مورد ۳ دو خط اخر بعد عکس اسکرال یلو جکت
یکن از نظر گرامری مشکل نداره؟
«سال ها بوده که در اسارت اسکرال ها به سر میبرده»
یا مثلا «سالها بود که اسیر اسکرال ها بوده»
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1402-04-08 00:06
به نقل از Spider Armor mk1:
به نقل از mtm:
باز هم مثل همیشه ازتون درخواست میشه مقاله را به دقت بخوانید و هرجایی که غلط تایپی مشاهده کردید اطلاع بدهید تا تصحیح بشه

سلام مرسی از مقاله
مورد ۳ دو خط اخر بعد عکس اسکرال یلو جکت
یکن از نظر گرامری مشکل نداره؟
«سال ها بوده که در اسارت اسکرال ها به سر میبرده»
یا مثلا «سالها بود که اسیر اسکرال ها بوده»

سالها در اسارت اسکرال ها به سر میبرده
این درست تره
نقل قول کردن
mehdie
#16 mehdie 1402-04-08 13:50
سلام
مورد9 دیوینت اسکرال

ایا نورمن ازبورن قیافش از اونها تقلید کرده؟؟؟
نقل قول کردن
Frank castle
#17 Frank castle 1402-04-08 19:51
اسکرال ها رو از یه نظریه بنام reptilian ساختن.اگر اشتباه نکنم.ایده جالبیه که توی سریال پیس میکر هم با یکمی خلاقیت بیشتر نسبت به نظریه الهام گرفته شد.
اما در خصوص سریال تهاجم مخفی، بشدت سریال ضعیفی و با الهام گیری از یه کمیک عالی،یه داستان خیلی خوب رو نابود کرد حداقل در این دو اپیزود حداقل مرگ ها رو هم ناراحت کننده نتونستن خلق کنن.فاز چهار مارول و الانم پنج اگر واقعا مارول بخواد اینجوری بره جلو فاتحه دنیای سینما و سریال مارول خوندست.دو اپیزود بیشتر نیومده ولی اگر قرار باشه با سریال های در حال پخش مقایسه بشه واقعا سریال ضعیفیه،اگرم بخوایم با سریال های کمیک بوکی باز مقایسه شه،بازم سریال ضعیفیه.
اصلا این دو اپیزود هیچ کششی برای من نداشت و دیگه دنبالش نمیکنم. واقعا حیف ماروله با این پشتوانه داستانی و این همه هوادار،بخاطر مسایل مالی داره نابود میشه،دیزنی داره همون خطایی که کلمبیا پیکچرز با اسپایدر من کرده رو داره با بقیه شخصیت های مارول میکنه. این همه سریال و فیلم بی کیفیت اعتمادی که مردم به این دنیا کردن رو داره خراب میکنه
نقل قول کردن
Aaaaa
#18 Aaaaa 1402-04-10 12:08
سلام من به تازگی عضو سایت خوبتون شدم...
نقل قول کردن
Stormbreaker
#19 Stormbreaker 1402-04-15 17:19
سلام آقای ترابی میگم شما خودتون سه قسمت اول سریال تهاجم مخفی رو دیدین؟ اگه دیدین نظرتون در موردش چیه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45