رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

از بمب های کدویی گرین گابلین تا بازوهای مکانیکی دکتر اختاپوس؛ اینها سلاح هایی هستند که مرد عنکبوتی را عذاب داده اند!

مقدمه: مرد عنکبوتی به لطف نیروهای فوق بشری و همچنین تجهیزات پیشرفته اش مثل تارانداز یا ردیاب های عنکبوتی اش به جنگ دشمنان خود میرود. دشمنانش هم ترکیبی از همین خاصیت هستند یعنی برخی قدرت فوق بشری دارند و برخی هم به لطف گجت های فوق پیشرفته برای او دردسر درست میکنند و برخی هم نیروی فوق بشری دارند و هم تجهیزات پیشرفته! امروز میخواهیم نگاهی داشته باشیم به خطرناک ترین این سلاح ها!

 

10- گاز توهم زا (Hallucinogenic Gas)

گاز توهم زا (Hallucinogenic Gas)

اسپایدرمن در طول سالهای گذشته مجبور بوده با نسخه های مختلفی از گازهای خطرناک و سمی از سوی خبیث های مختلف خودش روبرو بشه ولی گاز توهم زا بیشترین دردسر را برایش درست کرده است. این گاز اولش توسط گرین گابلین درست شد ولی نسخه های بهتری مشابه با آن توسط ابرشرورهایی نظیر هاب گابلین و میستریو نیز به کار رفته اند. این گاز نه تنها باعث میشود تا اسپایدرمن دچار توهم شود بلکه حس عنکبوتی اش را نیز متوقف یا مختل کرده است و حتما میدونید که این حس چقدر به او در مبارزه با توهمات و جلوه های ویژه میستریو کمک میکند. در واقع به خاطر این گاز اسپایدرمن مجبور شده یکی از مهم ترین قابلیت های فوق بشری خود را برای مدتی هر چند اندک از دست بدهد و به راه های دیگری برای مبارزه کردن روی آورد.

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی اسپایدرمن بدانید

10 حقیقتی که باید درباره میستریو بدانید

 

9- سنگ خدا (Godstone)

سنگ خدا (Godstone)

«جان جیمسون» پسر آقای جی جونا جیمسونِ معروف است که همچون پدرش نقش زیادی در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی داشته است. البته او در سالهای ابتدایی حضورش به عنوان شخصیتی خوش قلب که هیچ شباهتی به پدرش ندارد به تصویر کشیده میشد. جان یک فضانورد قهرمان بود که خیلی وقتها هم به مرد عنکبوتی کمک میکرد تا اینکه در یکی از سفرهای فضایی اش به کره ماه رفت و در آنجا سنگ مرموزی به نام «سنگ خدا» (Godstone) پیدا کرد. این سنگ در واقع یاقوتی است که از یک بُعد دیگر آمده است و خودش را به گردن جان جیمسون چسباند! سپس وقتی او به کره زمین برگشت متوجه شد که زیر نور ماه به یک گرگینه که بهش لقب «مَن وُلف» (Man-Wolf) داده شد، تبدیل میشه! همین باعث شد تا به اسپایدرمن حمله کنه. البته جان تونسته قدرت های این سنگ را تحت کنترل خودش دربیاره و برای مقاصد خیرخواهانه ازش استفاده کنه. ضمن اینکه این سنگ سابقه داشته که از او جدا بشه ولی عصاره اش همچنان در بدنش باقی مانده و باعث میشه تا به گرگینه تبدیل بشه . جان جیمسون اخیرا در دو داستان "کارنیج مطلق" و "تیمارستان راون کرافت" حضور موثری داشته که ازتون دعوت میکنم در اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

8- دستگاه ضد جاذبه (Anti-Grav Harness)

دستگاه ضد جاذبه (Anti-Grav Harness)

آدریان تومز ملقب به «والچر» (کرکس) از دشمنان اولیه مرد عنکبوتی به شمار میاد که به لطف کمربند ضد جاذبه و الکترو مغناطیسی خود و همچنین لباس بال دارش تونست به پرواز دربیاد و به یک ابرخبیث تبدیل بشه. این دستگاه که توسط خود آدریان تومز درست شده نه تنها قدرت بازو و چابکی وی را افزایش داده است بلکه برخی دیگر از خبیث ها نیز با پوشیدن آن لقب والچر را به خود اختصاص داده و از آن برای شرارت استفاده کرده اند که نشان میدهد چقدر میتواند خطرناک باشد. ضمن آنکه تومز در طول سالها دستگاه و لباسش را ارتقا داده و حتی یکی از نسخه های آن میتوانست نیروی جوانی را از دیگران گرفته و به او منتقل کند (پیتر پارکر یک بار دچار این مشکل شد. یعنی والچر با این دستگاه توانست جوانی اش را بگیرد و به خودش منتقل کند. بدین ترتیب پیتر برای مدت کوتاهی پیر و والچر هم جوان شد!).

مطالب مرتبط:

5 داستان برتر والچر 

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: «والچر» 

 

7- دُم اسکورپیون (Scorpion’s Tail)

 دُم اسکورپیون (Scorpion’s Tail)

درسته که «مَک گارگن» در سالهای اخیر با پوشیدن سیمبیوت فضایی لقب ونوم را به خودش اختصاص داده بوده (این مقاله را بخوانید) ولی برای سالیان سال به عنوان یکی از خبیث های اصلی اسپایدرمن به نام «اسکورپیون» (عقرب) شناخته میشد. در واقع اون اوایل، جی جونا جیمسون از گارگن (که یک چیزی معادل کارآگاه خصوصی بود و درباره دیگران تحقیق میکرد) خواست تا تن به آزمایشی بده که بتونه مرد عنکبوتی را شکست بده. سپس جیمسون وی را نزد دکتری به نام «فارلی استیل ول» (Farley Stillwell) برد و او نیز آزمایشاتی روی گارگن انجام داد که باعث شد DNA او با DNA عقرب ترکیب بشه. بدین ترتیب قادر شد مثلا روی در و دیوار راه بره و همچنین قدرت بازو و سرعتش افزایش یافت. ضمناً لباسی منحصر به فرد به او داده شد که دارای دُمی خطرناک بود  که اسکورپیون ازش برای ضربه زدن به مرد عنکبوتی استفاده میکنه و اتفاقا بارها آپگرید شده و مثلا تونسته لیزر و این جور چیزا هم بهش شلیک کنه!

مطالب مرتبط:

5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره عقرب (SCORPION) بدانید

 

 

6- رُبات های قاتل عنکبوت (Spider-Slayers)

 رُبات های قاتل عنکبوت (Spider-Slayers)

در دنیای کمیک جیمسون سراغ مخترعی به نام «اسپنسر اسمایت» میره و ازش میخواد رُبات هایی بسازه که بتونن مرد عنکبوتی رو شکار کنند. اسمایت هم این کار رو کرد و بارها هم از مرد عنکبوتی شکست خورد!  بنابراین نوعی وسواس پیدا کرد و مدام ربات های جدیدتر و ارتقا یافته تری درست میکرد تا با اسپایدرمن مبارزه کنند . این ربات ها در طول سالها بسیار برای مرد عنکبوتی دردسر ساز شده اند. اسپنسر اسمایت در نهایت سرطان گرفت و مرد (البته او در پایان عمرش از جیمسون تنفر پیدا کرد زیرا او را مقصر سرطانش میدانست). بعد از او هم پسرش به نام «الیستار اسمایت» راه پدر را ادامه داد و سعی کرد هم اسپایدرمن رو بکشه و هم جیمسون رو تا انتقام پدرش را از آنها بگیره  (او حتی زن آقای جیمسون را هم کشت). در ضمن این رو هم باید گفت که الیستار روی خودش آزمایشاتی انجام داد تا صاحب نوعی زره بیومکانیکی بشه و خودش رو تبدیل کرد به «قاتل عنکبوت نهایی» (Ultimate Spider-Slayer)! (عکسش اینجاست).

مطالب مرتبط:

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

 

5- ویروس کاریون (Carrion Virus)

 ویروس کاریون (Carrion Virus)

«مایلز وارن» را خاطرتان هست؟ همان پروفسوری كه از روی پیتر پاركر /اسپایدرمن و گوئن استیسی كلون درست كرد و خودش نیز به شخصیت خبیثی به نام «شغال» (Jackal)  تبدیل شد؟ (این مقاله را بخوانید) به زودی معلوم شد كه او از روی خودش هم كلون درست كرده! البته این كلون که بهش کاریون میگفتند با ویروس خاصی تركیب شده بود به همین دلیل نیروهای خاص خودش را داشت (مثلا با لمس هر موجود زنده ای آن را به خاكستر تبدیل میكرد، یا میتوانست پرواز كند و ...). گفته میشه این ویروس اولش سُرمی بوده که پرفسور وارن با همکاری با شخصیتی خبیث به نام «تکامل دهنده عالی» (High Evolutionary) ساخته بوده تا به مخلوقات حیوان مانند او ظاهر انسانی ببخشه (برای آشنایی با تکامل دهنده عالی به سراغ این مقاله بروید). سپس آن را درون کلون خودش قرار داده بوده تا پس از مدتی درست شبیه به خودش شود ولی این کلون زودتر از موعد از محفظه خودش بیرون آمد و به هیولایی جسد مانند ملقب به «کاریون» تبدیل شد. او میخواست انتقام مرگ مایلز وارن را بگیرد و از هویت مخفی اسپایدرمن هم خبر داشت اما در نهایت در نبرد با اسپایدرمن كشته شد. سپس مشخص شد که کاریون ناقل ویروس وحشتناکی بوده است. این ویروس افراد دیگری مثل یک دانشجو به نام «مالکوم مک براید» را نیز مبتلا کرده و باعث شده تا از نظر ژنتیکی به مدلی از کاریونِ اریجینال بدل بشه! به عبارتی دیگر قربانیان جدید حتی از نسخه های اُرجینال هم وحشتناک تر بوده اند! اما بدتر اینکه اخیراً در رویداد "توطئه کلونی" که اینجا ترجمه شده است، شاهد بودیم که این ویروس در وجود کلون های ساخته شده توسط شغال (بن رایلی) وجود دارد و اگر آزاد شود میتواند انسان های عادی را نیز آلوده و به زامبی تبدیل کند!

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره «کاریون» (CARRION) بدانید

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 

4- دستکش های شوک دهنده – ارتعاشی (Vibro-Shock Gauntlets)

دستکش های شوک دهنده – ارتعاشی (Vibro-Shock Gauntlets)

«هرمان شولتز» ملقب به «شوکر» (Shocker) از دشمنان معروف و کلاسیک مرد عنکبوتی به حساب میاد. او اولش دزد گاو صندوق بود که به دام افتاد و رهسپار دیار زندان شد! اما در زندان تونست دستکش های ویژه ای موسوم به شوک دهنده - ارتعاشی برای خودش درست کنه تا اولاً اینکه از زندان فرار کنه و دوماً اینکه به خبیثی به نام شوکر تبدیل بشه (اینجا را ببینید) دستکش های او میتونند اشعه هایی ساخته شده از هوای مرتعش شده تولید کرده و شلیک کنند. منتهی این اشعه ها اونقدر قوی هستند که باید یک لباس مخصوص عایق بندی شده تنش کنه تا فیدبَک ارتعاشات به خودش آسیبی نرسونه. درسته که هرمان شولتز در میان ابرشرورها یک جوک محسوب میشه ولی دستکش های شوک دهنده – ارتعاشی او با کسی شوخی ندارند!

مطالب مرتبط:

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

 10 حقیقت مهمی که باید درباره شوکر (SHOCKER) بدانید

 

3- بازوهای مکانیکی (Mechanical Arms)

 بازوهای مکانیکی (Mechanical Arms)

«دکتر اوتو اکتاویوس» ابتدا بازوهای مکانیکی خودش را خلق کرد تا بتونه باهاشون مواد حساس رادیو اکتیو را از فاصله امن کنترل کنه ولی یک حادثه تراژیک باعث شد تا این بازوان به بدنش متصل شوند و همچنین باعث شد تا آسیب مغزی غیر قابل بازگشتی را متحمل بشه. همین مساله در ضمن نوعی ارتباط ذهنی بین او و این بازوها برقرار کرد و تبدیل شد به خبیثی به نام «دکتر اختاپوس» (او میتونه حتی از راه دور و به کمک ذهنش این بازوان را کنترل کنه). بازوان او بسیار قدرتمند هستند و گفته میشه از فلز آدامانتیوم ساخته شده اند (برای آشنایی با این فلز، این مقاله را بخوانید) و به همین دلیل غیر قابل شکستن هستند. در طول سالها این بازوان آپدیت شده و تجهیزات و سلاح های مختلفی داخلشان نصب شده است و اسپایدرمن را همیشه به دردسر انداخته اند.

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

  

2- تجهیزات گابلینی (Goblin Gear)

 تجهیزات گابلینی (Goblin Gear)

نورمن آزبورن پس از درست کردن محلولی که به فرمول گابلین (Goblin Formula) معروف شد، اولین شخصیتی بود که از اسم گرین گابلین استفاده کرد. متاسفانه این فرمول دارای نقص بود. پس درسته که عملکرد فیزیکی او را به شدت افزایش داد ولی باعث شد که دچار جنون هم بشه. با این حال، ذهن باهوش و خلاق نورمن تحت تاثیر آن قرار نگرفت و تونست زرادخانه ای از سلاح هایی با تِم گابلینی درست کنه که شامل گلایدر پروازی، بمب های گازی و انفجاری، دستکش های الکتریکی، بومرنگ تیغ دار و .. میشد (قبلا در اینجا تجهیزات گرین گابلین را معرفی کرده بودیم). او این سلاح ها را در مخفیگاه های مختلف خود در سرتاسر شهر نیویورک پنهان کرده بود و دیده ایم که شرورهای دیگری همچون هاب گابلین با پیدا کردن این مخفیگاه ها ازشون استفاده کرده و به تهدید بزرگ برای مرد عنکبوتی تبدیل شده اند.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره گرین گابلین 

 

1- سیمبیوت ها (Symbiotes)

سیمبیوت ها (Symbiotes)

شاید نشه دقیقا به سیمبیوت لقب سلاح رو داد چون گاهی میشه گفت متحد مرد عنکبوتی بوده ولی در هر حال باید قبول کرد که به راحتی میشه بهش لقب خطرناک ترین چیزی که تا به حال باهاش روبرو شده را داد! دیگه حتما میدونید که خود مرد عنکبوتی بود که برای اولین بار سیمبیوت را از فضا با خودش به زمین آورد و ازش به عنوان لباس سیاه جدید خودش استفاده کرد ولی چون روی ذهنش تاثیر بدی میگذاشت ازش جدا شد و سیمبیوت هم رفت و پیوند خورد با ادی براک و ونوم شکل گرفت. سپس سیمبیوت ونوم تکثیر شد و با قاتلی به نام کلتوس کسدی پیوند خورد و در نتیجه هیولایی به نام کارنیج به وجود آمد که میتونه انواع و اقسام سلاح های مرگبار را با سیمبیوت درست کنه (این مقاله را بخوانید) یا اینکه خودش رو استتار کنه ، زخم های میزبانش رو شفا بده و ... در کل سیمبیوت های زیاد دیگری بوده اند که با قدرت های خطرناک خود موی دماغ اسپایدرمن شده اند.

مطالب مرتبط:

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

منبع: سایت CBR

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1399-01-20 17:28
هر کی غلط تایپی تو مقاله من پیدا کنه و اطلاع نده تا درست بشه خیلی نامرده :-*
نقل قول کردن
the Batman
#2 the Batman 1399-01-21 11:19
مقاله عالی بود . درسته شخصیت نامبر وان من بتمنه ولی انصافا قبول دارم اسپایدرمن کامل ترین مجموعه از ویلن ها رو داره
تو همین مقاله هم مشخصه. اسپایدرمن دشمن ربات داره، دشمن فضایی داره، دشمن دو شخصیتی داره، دشمن دیوانه داره، دشمن توهم ساز داره، دشمن دانشمند نابغه دیوانه داره، دشمن عرفانی داره، دشمن خون آشام داره، دشمن مافیایی داره، دشمن شکارچی داره، دشمن زامبی داره، دشمن با تم حیوانی داره و... البته بتمن هم هم دشمنای عالی داره ولی جامعیتش به دشمنای اسپایدرمن نمیرسه
نقل قول کردن
I am Ironman
#3 I am Ironman 1399-01-21 11:19
در یک کلام فوق العاده!
تجهیزات گابلینی بی شک از خطرناکترین چیزایی هستن که واسه اسپایدی دردسر درست میکنه،هر دفعه نورمن تو کمیک ظاهر میشه آدم نمیدونه میخواد از کدومش استفاده کنه هر کدومشون خیلی خطرناک و البته باحالن
سیمبیوت ها بدون شک لایق جایگاه اول هستن چون میتونن قسمتی از بدنشون رو به هرچیزی تبدیل کنن مثل تبر نیزه شمشیر اصلا سیمبیوت ها مرز سلاح بودنو جابه جا کرد
نقل قول کردن
the Batman
#4 the Batman 1399-01-21 11:22
استاد واقعا معذرت میخام بابت اسپم ولی اگه فیلم پرندگان شکاری رو دیدید میشه نظرتون رو بفرمایید لطفا ؟
نقل قول کردن
the Batman
#5 the Batman 1399-01-21 11:24
به نقل از I am Ironman:

تجهیزات گابلینی بی شک از خطرناکترین چیزایی هستن که واسه اسپایدی دردسر درست میکنه،هر دفعه نورمن تو کمیک ظاهر میشه آدم نمیدونه میخواد از کدومش استفاده کنه هر کدومشون خیلی خطرناک و البته باحالن
سیمبیوت ها بدون شک لایق جایگاه اول هستن چون میتونن قسمتی از بدنشون رو به هرچیزی تبدیل کنن مثل تبر نیزه شمشیر اصلا سیمبیوت ها مرز سلاح بودنو جابه جا کرد


واسه همینه که وقتی نورمن با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و رد گابلین خلق شد در واقع خطرناک ترین دشمن مرد عنکبوتی هم پدید اومد
نقل قول کردن
I am Ironman
#6 I am Ironman 1399-01-21 11:26
به نقل از the Batman:
به نقل از I am Ironman:

تجهیزات گابلینی بی شک از خطرناکترین چیزایی هستن که واسه اسپایدی دردسر درست میکنه،هر دفعه نورمن تو کمیک ظاهر میشه آدم نمیدونه میخواد از کدومش استفاده کنه هر کدومشون خیلی خطرناک و البته باحالن
سیمبیوت ها بدون شک لایق جایگاه اول هستن چون میتونن قسمتی از بدنشون رو به هرچیزی تبدیل کنن مثل تبر نیزه شمشیر اصلا سیمبیوت ها مرز سلاح بودنو جابه جا کرد


واسه همینه که وقتی نورمن با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و رد گابلین خلق شد در واقع خطرناک ترین دشمن مرد عنکبوتی هم پدید اومد

من وقتی ردگابلین و اون همه قابلیتاشو دیدم واقعا برگام ریخت :-*
نقل قول کردن
the Batman
#7 the Batman 1399-01-21 11:41
به نقل از I am Ironman:
به نقل از the Batman:
به نقل از I am Ironman:

تجهیزات گابلینی بی شک از خطرناکترین چیزایی هستن که واسه اسپایدی دردسر درست میکنه،هر دفعه نورمن تو کمیک ظاهر میشه آدم نمیدونه میخواد از کدومش استفاده کنه هر کدومشون خیلی خطرناک و البته باحالن
سیمبیوت ها بدون شک لایق جایگاه اول هستن چون میتونن قسمتی از بدنشون رو به هرچیزی تبدیل کنن مثل تبر نیزه شمشیر اصلا سیمبیوت ها مرز سلاح بودنو جابه جا کرد


واسه همینه که وقتی نورمن با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و رد گابلین خلق شد در واقع خطرناک ترین دشمن مرد عنکبوتی هم پدید اومد

من وقتی ردگابلین و اون همه قابلیتاشو دیدم واقعا برگام ریخت :-*

یادمه یه بار استاد مختار یه حرف خیلی جالبی تو سایت زد. گفت گرین گابلین در واقع ترکیبی است از بتمن و جوکر و ولکس لوثر ! یعنی جنون و وحشی گری جوکر + گجت های بتمن + حلیه گری و عوام فریبی لوثر!
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1399-01-21 11:45
مرسی اقای ترابی مقاله خیلی جالبی بود
پ.ن:من غلطی پیدا نکردم
نقل قول کردن
captain_spider
#9 captain_spider 1399-01-21 13:15
با تشکر از آقای ترابی مقاله واقعا جالبی بود.
به نظرم تجهیزات گابلین و بازوهای مکانیکی دکتر اختاپوس واقعا اسپایدر من رو اذیت کردن.
آقای ترابی به نظرشما چرا نقش الیستار اسمایت کمرنگ تر شده؟ایا پتانسیل کافی نداره؟
پ.ن:مقاله غلط املایی نداشت
نقل قول کردن
naymor
#10 naymor 1399-01-21 13:29
سلام استاد مقالتون مثل همیشه عالی بود و بی نقص
من علط انلایی هم پیدا نکردم.
واقعا این مرر عنکبوتی چقدر دشمن‌های خطرناگی داره و تجسم مسئولیت پذیری زیاده. واقعا عاشقشم

راستی استاد الان که حرف مردعنکبوتی شد و دارین کمیک‌ جداب نوآر رو ترجمه میکنید، میشه لطفا یه مقاله هم مثل ۲۰۹۹ برای مردعنکبوتی نوآر بنویسید؟ زیاد نمیشناسمش آخه ولی تو این کمیک عاشقش شدم. شما هم که حسابی برا مردعنکبوتی سنگ تموم میزارین، خلاصه خیلی دوس دارم به قلمتون از نوآر بخونم :-)
نقل قول کردن
marc-spector
#11 marc-spector 1399-01-21 13:34
به به به!!!

یه مقاله‌ی ضروری و نامبر وان دیگه از استاد واسه شخصیت محبوبش.
استاد من شما و بعد آقای هنجنی رو تو این سایت خیلی ویژه براتون احترام قائلم، چون برای شخصیت‌ محبوبتون دارید سنگ تموم میذارین، البته با احترام به آقای هنجنی، ایشون خیلی راه دارن تا به ایشون برسین ولی باز خلاصه خیلی دمتون گرممممم


این مقاله هم باز یه شاهکار دیگه از استاد ترابی(پدر کمیک ایران) بود. واقعا با مقالات غیرمتعصبانه و منطقی و مستند شما روز به روز بیش از قبل به اسپایدرمن علاقه مند تر میشم. ولی خب عشقم مون نایته :-*
نقل قول کردن
marc-spector
#12 marc-spector 1399-01-21 13:37
راستی استاد ببخشید بابت اسپم،سایت برنامه ای برای نقد فیبم بلادشات داره؟ البته قبول دارم فیبمش مالی نبود ولی خب وقتی هل بوی نقد میشه... این از اون بهتر بود :lol:
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-01-21 13:42
به نقل از the Batman:
استاد واقعا معذرت میخام بابت اسپم ولی اگه فیلم پرندگان شکاری رو دیدید میشه نظرتون رو بفرمایید لطفا ؟

من تازه شروع کردم به دیدن این فیلم. حرفم عجیبه نه؟ چون معمولا برای سریال ها میگن "تازه شروع کردن به دیدنش" :lol: ولی راستش من حوصله ام نمیشه فیلم های دی سی رو یه باره ببینم (البته شزم فرق داشت). یعنی وسطش حوصله م سر میره (تو فیلم های مارول هم فقط با "کاپیتان مارول" این مشکل رو داشتم). جوکر رو تو یه هفته دیدم، جوخه خودکشی رو هرگز نتونستم بیش از 20 دقیقه جلوتر برم (!)، آکوامن و جاستیس لیگ رو تو سینما دیدم و مجبور بودم تا اخرش بشینم تو سالن (آکوامن تو 20 دقیقه آخرش واقعا خدا خدا میکردم زودتر تموم بشه بریم به کار و زندگیمون برسیم!). پرندگان شکاری رو تقرییا الان 50 دقیقه ش مونده. فیلم بدی نیست ولی مشکل اصلیش تو فیلمنامه است و کمبود خلاقیت . یعنی واقعا میشد هم دُز شوخی ها را بیشتر کرد و هم اینکه هارلی کوئین رو کارهای باحال تر و بهتری باهاش کرد. داستان فیلمم خیلی آبکی و بیخوده . منم هنوزم نمیدونم چرا یه دختر باید وقتی یه الماس به دست میاره اونو بخوره؟ (شاید به خاطر اینکه دست پلیس نیفته؟) یا مثلا اون اقای بلک ماسک از پنجره خونه ش بیرون رو نیگا میکنه و میفهمه باید قناری سیاه رو راننده خودش بکنه! از این گیرها زیاد داره. اون بخش فلش بک و فلش فروارد فیلم هم واقعا میتونست بهتر اجرا بشه (فیلم داستان خطی هم داشت مشکلی نبود!). شخصیت ها هم تا اینجا به نظرم اکثرا حیف شدن. البته بلک ماسک رو خوشم اومد ولی اون ویکتوز زاز (درست گفتم اسمش رو؟) یه شوخی شده . در مجموع تا اینجا قابل تحمل بوده ولی به شدت معمولی . به نظرم با بودجه بیشتر بهتر میشد و اصلا هم درجه R نیازش نبود.کلا دلیل ساخته شدن این فیلم رو نمیفهمم که چرا برای dceu ضروری بود. و البته من ددپول 2 رو از ددپول 1 خیلی ضعیف تر میدونم ولی پرندگان شکاری از ددپول 2 پایین تره چون ددپول 2 حداقل خیلی سرگرم کننده تر بود اون سکانس های مبارزه هارلی کویین به نظرم بهترین بخش فیلم اون بوده که فعلا منو همراه فیلم نگه داشته. حالا تا دو سه روز دیگه تا تهش میبینم نظرم رو کامل میگم
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-01-21 13:44
به نقل از naymor:


راستی استاد الان که حرف مردعنکبوتی شد و دارین کمیک‌ جداب نوآر رو ترجمه میکنید، میشه لطفا یه مقاله هم مثل ۲۰۹۹ برای مردعنکبوتی نوآر بنویسید؟ زیاد نمیشناسمش آخه ولی تو این کمیک عاشقش شدم. شما هم که حسابی برا مردعنکبوتی سنگ تموم میزارین، خلاصه خیلی دوس دارم به قلمتون از نوآر بخونم :-)

برای نوار مقاله حقیقت ها رو قراره خودم بنویسم
سری جدیدش که فقط یه شماره ازش اومده و از سری "دنیای عنکبوتی " جدید منشعب شده هم ترجمه شده. منتظریم چشمان بدون صورت تموم بشه تا اون رو تقدیم کنیم
جناب حیدری هم قول معرفی دشمنان نوآر رو بهمون دادن ;-)
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-01-21 13:45
به نقل از marc-spector:
راستی استاد ببخشید بابت اسپم،سایت برنامه ای برای نقد فیبم بلادشات داره؟ البته قبول دارم فیبمش مالی نبود ولی خب وقتی هل بوی نقد میشه... این از اون بهتر بود :lol:

فک کنم تو برنامه استاد فقیه باشه .
درست میگم احمد خان؟ :-*
(الان تو عمل انجام شده قرارش دادم :lol: )
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1399-01-21 13:47
به نقل از captain_spider:

آقای ترابی به نظرشما چرا نقش الیستار اسمایت کمرنگ تر شده؟ایا پتانسیل کافی نداره؟
پ.ن:مقاله غلط املایی نداشت

راستش الیستار تو run اقای اسلات زیاد حضور داشت شاید نویسنده جدید بخواد در آینده نزدیک بهش بپردازه
ولی من کلا هیچ وقت از الیستار خوشم نیومده
کلا از ایده ربات خوشم نمیاد ولی به نظرم باباش شخصیت خیلی بهتری بود
نقل قول کردن
Amir78_King
#17 Amir78_King 1399-01-21 15:53
سلام
واقعا مقاله خوبی بود
غلط املایی هم نداشت
یه چیز هم میخواستم بگم در مورد شماره یک:
من اوایل که شروع کرده بودم به کمیک خونی(شکست جانانه) گرین گابلین رو و کارنیج رو در این حد نمیدیدم که پیتر به خاطرش از مبارزه فرار بکنه(نا گفته نماند پاش آسیب دیده بود)
وقتی گابلین تبدیل شد به رد گابلین واقعا پیتر یه جوری وحشت کرده بود که خیلی از اون وحشتش بهم منتقل شد
یعنی وقتی قبل اون انفجار کارنیج از نورمن جدا شده بود و میخواست دوباره تو بدنش برگرده واقعا بدجور ترسیده بودم
اون موقع فهمیدم اینا چه خطرناکایی هستن
حالا جدای اینکه رتبه بندی خوب بود واقعا.... واقعا... آقا دیگه ادامش نمیاد نمیدونم چی بگم :lol: تا همینجا هم اضافی گفتم :lol:
والا غلط املایی ندیدیم
نقل قول کردن
Frank castle
#18 Frank castle 1399-01-21 16:57
سلام
ممنون بخاطر مقاله جالبتون .
من که غلط املایی پیدا نکردم.

فقط یکمی عجیبه گفتنش و بنظر خودمم مسخره هست ولی بنظرم میشد روزنامه دیلی بیوگل رو هم به عنوان یه سلاح معرفی کرد :-* .مسخره هست ولی نمیشه نوشته ای که روی ذهن شهروندان و خود اسپایدرمن تاثییر میزاره رو دست کم گرفت.تا جایی که از این سایت یاد گرفتم همین روزنامه ها باعث خیلی از خصومت ها و دشمنی ها و مشکلات برای پیتر پارکر شدن.قبلا سلاح ها رو به عنوان سرد و گرم معرفی میکردن ولی قلم خیلی میتونه مهلک تر باشه.
نقل قول کردن
naymor
#19 naymor 1399-01-21 17:19
به نقل از mtm:
به نقل از naymor:


راستی استاد الان که حرف مردعنکبوتی شد و دارین کمیک‌ جداب نوآر رو ترجمه میکنید، میشه لطفا یه مقاله هم مثل ۲۰۹۹ برای مردعنکبوتی نوآر بنویسید؟ زیاد نمیشناسمش آخه ولی تو این کمیک عاشقش شدم. شما هم که حسابی برا مردعنکبوتی سنگ تموم میزارین، خلاصه خیلی دوس دارم به قلمتون از نوآر بخونم :-)

برای نوار مقاله حقیقت ها رو قراره خودم بنویسم
سری جدیدش که فقط یه شماره ازش اومده و از سری "دنیای عنکبوتی " جدید منشعب شده هم ترجمه شده. منتظریم چشمان بدون صورت تموم بشه تا اون رو تقدیم کنیم
جناب حیدری هم قول معرفی دشمنان نوآر رو بهمون دادن ;-)

جووونم!
استاد پرچمتون بالاست.
نن خودم واقعا عاشق مردعنکبوتی نوآر هستم و کلا دیزاین و همه‌چیش رو بیش از باقی مردعنکبوتی‌ها حتی پیتر پارکر دوست دارم.
تم دارک و خفن کمیک‌هاشم منو عاشقش کرده. از الآن لحظه‌شماری می‌کنم برای اون مقالتون...
نقل قول کردن
P.Constantine
#20 P.Constantine 1399-01-21 17:49
به نقل از mtm:
به نقل از marc-spector:
راستی استاد ببخشید بابت اسپم،سایت برنامه ای برای نقد فیبم بلادشات داره؟ البته قبول دارم فیبمش مالی نبود ولی خب وقتی هل بوی نقد میشه... این از اون بهتر بود :lol:

فک کنم تو برنامه استاد فقیه باشه .
درست میگم احمد خان؟ :-*
(الان تو عمل انجام شده قرارش دادم :lol: )

چرا که نه :lol:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#21 Spider-Fan 1399-01-21 17:54
به نقل از mtm:
جناب حیدری هم قول معرفی دشمنان نوآر رو بهمون دادن ;-)

Already working on it... ;-)
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#22 ilia_comic_khoon 1399-01-21 19:37
به به ...
عجب مقاله ی خفنی
پرچمتون بالاس
تو اینکه سیمبیوت ها در صدر باشن شکی نیس
خودمم به شخصه خیــلی با سلاح های گابلین حال میکنم
به رسم همیشه هم باید بگم که من غلط املایی ای پیدا نکردم ;-)
اسپم:
استاد یادمه از نقدم راجب شماره 0 مردعنکبوتی شگفت انگیز خوشتون اومد.
دارم رو یه نقد طولانی تر و کلی تر از سماره 1 مردعنکبوتی پولدار میشه کار میکنم تا جایی که اومده
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#23 The amazing spiderman 1399-01-21 19:45
استاد همیشه منو غافلگیر میکنید
همیشه وقتی به نظرم میرسه دیگه موضوعی نمونده که ازش درباره اسپایدرمن مقاله بنویسید ناگهان یک مقاله با موضوعی بکر روی سایت میاد و متوجه میشم چقدر اشتباه میکردم ;-)
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#24 OAK_AVENGER 1399-01-21 20:06
من خیلی وقته نبودم خب این حجم از اطلاعات برام سخته :-*
خب من به مقاله 10 از 10 میدم با تشکر
میخوام کمیک ها جدید رو بخونم چند تا کمیک پایان هم خوندم
چه کمیکی خوبه؟
نقل قول کردن
Amir78_King
#25 Amir78_King 1399-01-21 23:05
به نقل از OAK_AVENGER:
من خیلی وقته نبودم خب این حجم از اطلاعات برام سخته :-*
خب من به مقاله 10 از 10 میدم با تشکر
میخوام کمیک ها جدید رو بخونم چند تا کمیک پایان هم خوندم
چه کمیکی خوبه؟

کارنیج مطلق رو خوندین؟ اگه نه بخونین
سری مرد عنکبوتی سیمبیوتی دوتاشون که دومش تا قسمت دوم اومده بخون
دیگه چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه
نقل قول کردن
badlight
#26 badlight 1399-01-22 01:21
استاد مقاله مثل همیشه عالی بود و به وضوح به ما میگفت که اسپایدی چقدر کاراکتر فوق العاده ایه که حتی برا دشمنانش و سلاح هاشونم کلی تامل شده
نمره به مقاله : 10 از 10
نقل قول کردن
i am legend
#27 i am legend 1399-01-22 01:45
سلام استاد خسته نباشید میخواستم بدونم میشه زیر نویس مرد عنکبوتی انمیشن 5 فصلیشو به صورت اختصاصی بزارید من به شخصه خیلی اون انمیشن رو دوست دارم بیش تر کمیک های قدیمی و داستان های مهم هم توش هست کلا برای شروع فن اسپایدی شدن چیز خوبیه لطف میکنید جواب بدید :-*
نقل قول کردن
arian.akn
#28 arian.akn 1399-01-22 02:45
به نقل از i am legend:
سلام استاد خسته نباشید میخواستم بدونم میشه زیر نویس مرد عنکبوتی انمیشن 5 فصلیشو به صورت اختصاصی بزارید من به شخصه خیلی اون انمیشن رو دوست دارم بیش تر کمیک های قدیمی و داستان های مهم هم توش هست کلا برای شروع فن اسپایدی شدن چیز خوبیه لطف میکنید جواب بدید :-*


ببخشید من استاد نیستم اما فکر کنم استاد هم این سوال رو بپرسن
میشه لطفا اسم اون انیمیشن بگی؟
اگه منظور شما انیمیشن التیمیت اسپایدرمن باشه فکر کنم جواب استاد نه باشه

بابت مقاله هم تشکر ویژه دارم از استاد ترابی
نقل قول کردن
Amir78_King
#29 Amir78_King 1399-01-22 03:35
به نقل از arian.akn:
به نقل از i am legend:
سلام استاد خسته نباشید میخواستم بدونم میشه زیر نویس مرد عنکبوتی انمیشن 5 فصلیشو به صورت اختصاصی بزارید من به شخصه خیلی اون انمیشن رو دوست دارم بیش تر کمیک های قدیمی و داستان های مهم هم توش هست کلا برای شروع فن اسپایدی شدن چیز خوبیه لطف میکنید جواب بدید :-*


ببخشید من استاد نیستم اما فکر کنم استاد هم این سوال رو بپرسن
میشه لطفا اسم اون انیمیشن بگی؟
اگه منظور شما انیمیشن التیمیت اسپایدرمن باشه فکر کنم جواب استاد نه باشه

بابت مقاله هم تشکر ویژه دارم از استاد ترابی

منظورشون اگه اشتباه نکنم سری کارتونی ۱۹۹۴ باشه که تا اونجایی که میدونم استاد توی بیست انیمیشن برتر قرارش نداد و فکر نکنم زیاد دلچسب استاد باشه(منظورم فقط استاد نیست منظورم اینه استاد حتما یه چیزی میدونه که میگه خوب نیست)
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1399-01-22 09:11
به نقل از i am legend:
سلام استاد خسته نباشید میخواستم بدونم میشه زیر نویس مرد عنکبوتی انمیشن 5 فصلیشو به صورت اختصاصی بزارید من به شخصه خیلی اون انمیشن رو دوست دارم بیش تر کمیک های قدیمی و داستان های مهم هم توش هست کلا برای شروع فن اسپایدی شدن چیز خوبیه لطف میکنید جواب بدید :-*

من الان باید چی جواب بدم؟ به نظرتون کار راحتیه ؟
یکی باید پیدا بشه که کل فصل رو ترجمه کنه . یکی هم زیرنویس بسازه. اگه پیدا شد و البته بنده کارش رو قبول داشته باشم میزاریم تو سایت
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1399-01-22 09:54
به نقل از i am legend:
سلام استاد خسته نباشید میخواستم بدونم میشه زیر نویس مرد عنکبوتی انمیشن 5 فصلیشو به صورت اختصاصی بزارید من به شخصه خیلی اون انمیشن رو دوست دارم بیش تر کمیک های قدیمی و داستان های مهم هم توش هست کلا برای شروع فن اسپایدی شدن چیز خوبیه لطف میکنید جواب بدید :-*

من الان باید چی جواب بدم؟ بگم "چشم" بعد فردا صبج بیایید سایت ببینید خیلی تر و تمیز زیرنویس تو سایته؟!
به نظرتون کار راحتیه ؟
یکی باید پیدا بشه که کل فصل رو ترجمه کنه . یکی هم زیرنویس بسازه. اگه پیدا شد و البته بنده کارش رو قبول داشته باشم میزاریم تو سایت
نقل قول کردن
old man omid
#32 old man omid 1399-01-22 10:58
سلام خدمت همه
مقاله بسیار خوب و عالی بود تشکر
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#33 Amir-Ali-2020 1399-01-23 19:09
درست مثل همه مقالات اسپایدرمن که استاد ترابی خودشون مینویسن عالی بود. فرق استاد اینه که موضوعات بکری برای مقالات خودش انتخاب میکنه
در هر حال فوق العاده بود و از خوندنش لذت بردم و به معلوماتم اضافه کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45