20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (Spider-Sense) اسپایدرمن بدانید

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (Spider-Sense) اسپایدرمن بدانید - قسمت دوم

مقاله ای جالب و جامع درباره یکی از مهم ترین قدرت های اسپایدرمن که به عقیده خیلی ها میشه بهش لقب بهترین هم داد!

مقدمه: علاقمندان به مرد عنکبوتی به خوبی میدانند که spider sense یا "حس عنکبوتی" از قابلیت های فرا بشری اوست که همچون یک سیستم هشدار دهنده عمل میکند و به اسپایدرمن درباره خطرات قریب الوقوع اخطار میدهد. البته جالبه که بدونید همه عنکبوت ها این قابلیت را ندارند و تنها برخی از گونه های عنکبوت ها از خطرات احتمالی باخبر میشوند و از خودشون واکنش نشون میدن! این قابلیت مهم باعث شده اسپایدرمن در مبارزه با دیگران از مزیت زیادی برخوردار بشه و خیلی ها رو با همین قابلیت شکست بده (مثل نبرد مرگبارش با بتمن که در این ویدئو توضیح داده شد اسپایدرمن میتونه با حس عنکبوتی خودش بتمن رو نابود کنه). در این مقاله سعی میشه به 20 نکته مهم درباره این قابلیت اشاره بشه که شاید ازشون خبر نداشتید!

مقاله زیر را هم حتما بخوانید:

10 لحظه برتر مربوط به "حس عنکبوتی" در فیلم های اسپایدرمن

 

20- اولین باری که حس عنكبوتی فعال شد

خیلی ها فكر میكنند كه حس  عنكبوتی اسپایدرمن اولین بار در اولین كمیك خودش یعنی شماره 15 "فانتزی شگفت انگیز" فعال شد (همان جایی كه ماشینی با سرعت به سمت پیتر پاركر می آید و او كه همین چند دقیقه پیش نیروهای خودش را به دست آورده، پرش بلندی انجام میدهد). ولی اینطور نیست چون توضیح (caption) داخل پانل میگوید كه پیتر در لحظه آخر صدای بوق ماشین را شنید:

اما در شماره 1 كمیك Amazing Spider-Man (که در اینجا ترجمه شده است) و هنگامي كه پيتر با «دختر نامرئی» (از اعضاي چهار شگفت انگيز") مواجه ميشه، متوجه شدیم كه پیتر پاركر دارای حس های فوق بشری هستش. منتهی نویسنده داستان (استن لی) به این حس "غریزه عنكبوتی" (Spider Instinct) گفت:

تا اینكه در شماره بعدی یعنی شماره 2 مرد عنكبوتی شگفت انگیز (اونم اینجا ترجمه شده است)، برای اولین بار به حس عنكبوتی اسپايدرمن اشاره شد و ديديم كه فعال شده و درباره خطری بهش هشدار میده:

تا اینکه سرانجام در شماره 6 که مربوط به اولین حضور لیزارد میشه و در اینجا نیز ترجمه شده است، میبینیم كه بار دیگر حس عنكبوتی پیتر فعال شده و او برای اولین بار جمله معروف "حس عنكبوتی ام به صدا درآمده" (my spider sense is tingling) را بر زبان  آورد:

 

19- حس عنکبوتی موقع خواب هم کار میکنه!

 حس عنکبوتی موقع خواب هم کار میکنه!

حس عنکبوتی اسپایدرمن جوریه که وقتی پیتر پارکر خواب هم باشه کار میکنه. بنابراین دشمنان او حتی وقتی که او خوابه هم نمیتونند بهش حمله کنند. البته این رو هم بگم که اگه اسپایدرمن خسته باشه یا خیلی استرس داشته باشه و مغزش نتونه تمرکز کنه حس عنکبوتی او هم دچار اختلال میشه و ممکنه خوب عمل نکنه. در هر حال در رویداد "عصر الترون" شاهد یک سوتی بزرگ بودیم وقتی که اسپایدرمن کل روز رو خواب بود و حس عنکبوتی اش درباره حمله الترون بهش هشدار نداده بود!

 

18- طرز به تصویر کشیدن حس عنکبوتی گاهی فرق میکنه

اولین باری که حس عنكبوتی فعال شد

در دنیای کمیک آقای «استیو دیتکو» برای نشان دادن حس عنکبوتی اسپایدرمن از چند تا خط دور سر مرد عنکبوتی استفاده میکرد که حالت خطر را نشان دهد و به ما بگوید که حس عنکبوتی او فعال شده است. و این نوع به تصویر کشیدن حس عنکبوتی کاملا تثبیت شد و بعد از او دیگر طراحان مرد عنکبوتی هم ازش استفاده کردند. در بسیاری از کارتون ها و حتی بازی های مرد عنکبوتی نیز به همین شیوه عمل میشد. ولی گاهی هم فرق کرده. مثلا یادمه در کارتون "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز" او وقتی حس عنکبوتی اسپایدرمن فعال میشد، چشمانش برای چند ثانیه میدرخشید:

حس عنکبوتی

یا مثلا در کارتون مرد عنکبوتی در دهه 90 میلادی پس زمینه تغییر میکرد :

در فیلم های سم ریمی هم انگار زمان فریز میشد و حس عنکبوتی در حالتی اسلو موشن به تصویر کشیده میشد. ما در فیلم "کاپیتان امریکا جنگ داخلی" هم با بزرگ شدن سایز چشمان مرد عنکبوتی متوجه میشدیم که حس عنکبوتی او فعال شده. به ویژه در سکانس مبارزه اسپایدرمن با فالکون و سرباز زمستانی که میتونید اینجا آن را تماشا کنید.

 

17- حس عنکبوتی به اسپایدرمن در تارافکنی کمک میکنه

17- حس عنکبوتی به اسپایدرمن کمک میکنه تار اندازی کنه

یک بار در کمیک های Spectacular Spider-Man، شاهد بودیم که اسپایدرمن به طور مقطعی نابینا شد (به خاطر اشعه هایی که خبیث به نام Masked Marauder به چشمانش شلیک کرد). در این داستان زیبا که «بی باک» هم در آن حضور داشت ، اسپایدرمن به کمک حس عنکبوتی خودش موفق شد در شهر تار اندازی  و حرکت کنه. او همچنین به کمک این حس خودش تونست بمبی را در انتهای داستان خنثی کنه. در واقع حس عنکبوتی نشون داده حتی میتونه به اسپایدرمن کمک کنه درهای مخفی را هم شناسایی کنه!

 

16- خطر نباید حتما در شرف رخ دادن باشد تا حس عنکبوتی را فعال کند

به عقیده بسیاری از کارشناسان حس عنکبوتی برترین و سودمند ترین قدرت اسپایدرمن است. اما بعضی ها فکر میکنند که خطر باید در شرف روی دادن باشد تا فعال شود. در حالی که اینطور نیست. چون گاهی جوری عمل میکند که به پیتر هشدار دهد یک چیزی درست نیست. مثلا وقتی «آفتاب پرست» تغییر قیافه داده باشه فعال میشه ولی پیتر ممکنه نفهمه قضیه چیه. یا مثلا در شماره 316 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم که یکی از آشنایان قدیمی پیتر به نام «گلوری گرنت» با یک گرگینه قرار ملاقات میذاره (در حالی که خودش نمیدونه ایشون شبها به گرگ تبدیل میشه) . پیتر هم باهاشون برخورد داشت و حس عنکبوتی اش هم فعال شد ولی نمیدونست برای چی و از خودش میپرسه "جدیدا نمیدونم چرا هر وقت دوست پسر گلوری رو میبینم حس عنکبوتی ام فعال میشه"!

یا مثلا در داستان توطئه کلونی (که اینجا ترجمه شده) اگه یادتون باشه قرار بود «جی جیمسون» توسط شرکت New U (که «شغال» آن را راه اندازی کرده بود) عمل بشه ولی حس عنکبوتی پیتر فعال شد و با عمل جراحی مخالفت کرد در حالی که اون موقع دقیقا نمیدونست شرکت New U از روی مریضان خودش کلون درست میکنه.

 

15- میشه برای حس عنکبوتی پیام فرستاد و باهاش ارتباط برقرار کرد!

http://www.spidey.ir/images/img/content/spiderman-firsts/part3/chameleon.jpg

شماره نخست از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" بسیار مهمه و در اون برای اولین بار یکی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی به نام «آفتاب پرست» خلق شد. در این کمیک اتفاق جالب و عجیبی میفته. آفتاب پرست میخواست اطلاعات مهمی رو بدزده و برای اسپایدرمن هم پاپوش بدوزه. بنابراین تصمیم میگیره برای اسپایدرمن پیامی بفرسته که بیاد فلان جا! بنابراین از دستگاهی استفاده میکنه که با اون پیامی رو در فرکانسی خاص برایش میفرسته که فقط توسط حس عنکبوتی او قابل دریافت باشه! پیتر هم پیام رو دریافت میکنه و میره به محل! بعدا در شماره 5 هم دیدیم که دکتر دووم هم برای برقراری ارتباط با مردعنکبوتی با حس عنکبوتی او ارتباط برقرار کرد.

همچنین در یک داستان جالب که در شماره 2 از کمیک سالیانه Marvel Two-In-One منتشر شد، شاهد بودیم که مون دراگون (از اعضای اونجرز و محافظین کهکشان) با پیتر پارکر در خواب ارتباط ذهنی برقرار و ازش درخواست کرد تا به کمک اونجرز که بدست ثانوس اسیر شده بودند برود (این مقاله را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره ی این داستان کسب کنید).

مون دراگون - مردعنکبوتی

در همین داستان گفته شد که این ارتباط از طریق حس عنکبوتی پیتر برقرار شده است!

 

14- باهاش میشه آدم بدها رو ردیابی کرد

رد یاب عنکبوتی

پیتر وسیله ای داره به نام «ردیاب عنکبوتی» (Spider Tracer) که در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده و اون رو به سمت خلافکارها پرت میکنه تا بهشون بچسبه و بعد بتونه محلشون رو پیدا کنه. این ردیاب سیگنالی از خودش ساطع میکنه که توسط حس عنکبوتی او قابل دریافت است (البته اولش پیتر مجبور بود برای دریافت آن از وسیله ای کنترل مانند استفاده کنه ولی بعدا یاد گرفت که سیگنال ها رو مستقیم به حس عنکبوتی خودش وصل کنه تا دیگه نیازی به حمل اون کنترل نداشته باشه).

 

13- حس عنکبوتی میتونه کلون ها را شناسایی کنه!

حس عنکبوتی میتونه کلون ها را شناسایی کنه!

از این خاصیت به تازگی در کمیک های اسپایدرمن رونمایی شد. قبلا اگر فردی خبیث بود حس عنکبوتی به اسپایدرمن هشدار میداد. اما در شماره 16 از سری جدید کمیک های اسپایدرمن که اینجا ترجمه شده و بخشی از داستان "توطئه کلونی" است دیدیم که یکی از کارکنان شرکت "صنایع پارکر" در یک انفجار دچار حادثه شده و بنابراین توسط شرکت New U تبدیل به کلون شد. البته خودش نمیدونست که کلون شده و آدم خبیث هم نبود. ولی پیتر در ملاقات با این آقا حس عنکبوتی اش فعال شد.

 

12- مرد عنکبوتی بارها حس عنکبوتی خودش رو از دست داده

به نظر میرسه حس عنکبوتی شکننده ترین و بی ثبات ترین قدرت مرد عنکبوتی باشه. مثلا در شماره 39 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده، گرین گابلین گازی را درست کرد که با آن تونست حس عنکبوتی اسپایدرمن را از کار بندازه. بنابراین وقتی اسپایدرمن داشت لباس خودش رو عوض میکرد و به صورت پیتر پارکر درآمد حس عنکبوتی بهش هشدار نداد که گرین گابلین او را زیر نظر دارد! (چون موقعی که اسپایدرمن داره لباسش رو عوض میکنه و کسی در اطرافش باشه، حس عنکبوتی بهش هشدار میده و اینجوری اسپایدرمن در طول سالهای موفق شده هویت واقعی خودش رو مخفی نگه داره). بنابراین گابلین از هویت مخفی مرد عنکبوتی با خبر شد (این مقاله را بخوانید). این اتفاق بعدا هم رخ داد و خیلی از خبیث ها بودند گاز مشابه ای رو تولید کردند و باهاش تونستند حس عنکبوتی را به طور مقطعی غیر فعال کنند.

 

11- حس عنکبوتی ممکنه منبع مرموز و ماورایی داشته باشه

حس عنکبوتی ممکنه منبع مرموز و ماورایی داشته باشه

شاید یکی از دلایلی که حس عنکبوتی خیلی با دیگر قدرت های اسپایدرمن فرق میکنه این باشه که حالت مرموز و ماورایی داره. در شماره 30 از سری دوم کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 2001 چاپ شد و یکی از داستان های برتر اسپایدرمنه که اینجا هم ترجمه شده ، پیتر مردی به نام «ازیکیل» ملاقات میکنه که قدرت های عنکبوتی خاص خودش رو داره. ازیکیل به پیتر میگه که قدرت های خودش رو از یک عنکبوت رادیتو اکتیو نگرفته و در واقع یک توتم (totem) شده که با عنکبوت ها ارتباط یا link مرموز برقرار کرده! این مساله میتونه درباره حس عنکبوتی اسپایدرمن هم صدق بکنه. ضمن این که از یاد نباید برد که یکی از دشمنان معروف اسپایدرمن به نام «مورلان» و خاندان او به نام "وارثان" از توتم یا انرژی درونی عنکبوتی اسپایدرمن و دیگر موجودات عنکبوتی در عالم تغدیه میکنند. پس احتمال انرژی درونی و Totem مانند در اسپایدرمن و حس عنکبوتی او وجود داره.

 

10- میشه حس عنکبوتی را تقویت کرد

10- میشه حس عنکبوتی را تقویت کرد اسپایدرمن هیچ وقت سعی نکرده که خودش رو تعلیم بده و از این طریق حس عنکبوتی خودش رو تقویت کنه ولی در کمیک  What If? Spider-Man Versus Wolverine #1 که در دنیایی دیگر جریان داشت دیدیم که اسپایدرمن پس از کشتن تصادفی مشعوقه ولورین به نام «چارلی» تصمیم میگیره در روسیه باقی بمونه و در آنجا فردی به نام «نبو» (nebu) جوری او را آموزش میده تا حس عنکبوتی او به حدی برسه که آسیب رساندن به اسپایدرمن غیر ممکن باشه! 9- حس عنکبوتی میتونه بین دوست و دشمن تمایز قائل بشه جس عنکبوتی پیتر خیلی در هشدار دادن در خصوص خطرات احتمالی قوی عمل میکنه ولی  چون میتونه بین دوست و دشمن تمایز قائل بشه بنابراین برایش دردسر ساز شده! مثلا در شماره 114 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 1972 منتشر شد شاهد بودیم که  اسپایدرمن داره درباره مخفیگاه دکتر اختاپوس اطلاعات جمع میکنه گه ناگهان از پشت سر بهش ضربه میخوره. حس عنکبوتی اش بهش هشدار نداد چون کسی که بهش ضربه زد، زن عمو می بود! در واقع حس عنکبوتی زن عمو می و دیگر دوستان و اشنایان پیتر را خطر محسوب نمیکنه که بخواد درباره آنان به پیتر هشدار بده.  8- میشه از حس عنکبوتی بر علیه اسپایدرمن استفاده کرد حس عنکبوتی قدرت و قابلیت فوق العاده ای برای مرد عنکبوتی محسوب میشه و باهاش تونسته با حریفان بسیار نیرومند تر از خودش مبارزه کنه  ولی برخی تونسته اند راه هایی پیدا کنند تا ازش بر علیه اسپایدرمن استفاده کنند. مثلا در رویداد "جنگ داخلی" ، مرد آهنی با مطالعه روی این قابلیت تونست یک "فرومون" (pheromone) درست کنه تا باهاش حس عنکبوتی اسپایدرمن را منحرف کنه! یعنی کاری کنه که اسپایدرمن در مسیر اشتباهی واکنش نشان بده. در کمیک What If? The Punisher Killed Spider-Man که در دنیای دیگر جریان داشت ، «پانیشر» هفته ها روی اسپایدرمن مطالعه میکنه تا بتونه شیوه ای برای کشتن او پیدا کنه. او در این داستان یک نسخه مصنوعی از دکتر اختاپوس درست و پرش میکنه از مواد منفجره. اسپایدرمن وقتی باهاش مواجه میشه حس عنکبوتی اش فعال میشه ولی به دلایل اشتباهی! یعنی فکر میکنه خطر از جانب دکتر اختاپوسه و حواسش به مواد منفجره نیست. و به همین دلیل از انفجار جون سالم به در نمیبره.   7- حس عنکبوتی میتونه واکنش های اسپایدرمن رو تحت کنترل خودش بگیره حس عنکبوتی اونقدر قدرتمنده که میتونه به طور کامل بدن اسپایدرمن و نوع واکنشش به خطر رو تحت کنترل بگیره! در طول سالهای گذشته هم پیتر جوری خودش رو تعلیم داده که وقتی داره مبارزه میکنه و انواع و اقسام تیر و لیزر و اشعه به سمتش شلیک میشه به حس عنکبوتی اجازه بده حرکاتش رو کنترل کنه. یعنی انگار بدن خودش رو میذاره روی auto pilot ! این باعث میشه که بتونه تمام تمرکز خودش رو بذاره روی نحوه شکست دادن حریف و مجبور نباشه هر لحظه حواسش به جا خالی دادن باشه!   6- حس عنکبوتی برای هر خبیثی جواب نمیده! چندین بار دیده شده به دلایل مختلف حس عنکبوتی در مبارزه با برخی خبیث ها فعال نشده. معروف ترین این شخصیت «ونوم» است. دلیلش اینه که پیتر پارکر برای مدت زیادی سیمبیوت فضایی را بر تن داشت و حس عنکبوتی او بهش عادت کرده بود و دیگه به عنوان یک تهدید اون رو قبول نداشت. به همین دلیل نمیتونه ونوم رو شناسایی کنه و به پیتر هشدار بده. «کارنیج» هم چون از سیمبیوت ونوم ساخته شده حس عنکبوتی اسپایدرمن رو فعال نمیکنه. به همین دلیله که ونوم و کارنیج دو تن از خطرناک ترین و مرگبارترین دشمنان مرد عنکبوتی هستند.  ولی جالبه که بدونید کلون های مرد عنکبوتی این مشکل را ندارند. یعنی مثلا «بن رایلی» ملقب به «اسکارلت اسپایدر» که اخیرا در قالب «شغال» دوباره برگشت، در مبارزه با ونوم از حس عنکبوتی بهره مند است چون سابقه پوشیدن لباس سیمبیوتی رو نداره.   5- راه هایی که اسپایدرمن انتخاب کرد وقتی حس عنکبوتی خودش رو از دست داد گفتم گه اسپایدرمن چند بار به دلایل مختلف حس عنکبوتی خودش رو از دست داد. یک بار رفت پیش «شانگ چی» ملقب به «استاد کنگ فو» (Master of Kung Fu) تا آموزش هنرهای رزمی ببینه و اینجوری بتونه خلا ناشی از نبود حس عنکبوتی خودش رو پر کنه.  یک بار هم مجبور شد زرهی بسازه به نام Spider-Armor MK II تا با قاتلی دیوانه به نام Massacre مواجه بشه. چون پیتر مطمئن بود بدون حس عنکبوتی خودش در مبارزه با Massacre تیر میخوره!  4- میتونه دردناک باشه! اگه حس عنکبوتی زیادی فعال باشه یا نسبت به خطری خیلی بزرگ فعال بشه میتونه به اسپایدرمن آسیب بزنه. ما نمونه بارز این مساله را در شماره 4 از کمیک Nova که سال 2016 چاپ شد. البته این موضوع برای «مایلز مورالز» رخ نداد نه پیتر پارکر ولی اونا حس عنکبوتی مشابه ای دارند. در حین مبارزه که در مخفیگاه زیرزمینی Mole Man رخ میداد، حس عنکبوتی به مایلز هشدار داد که قراره دیوار فرو بریزه. بنابراین خطر خیلی شدید بود و باعث شد مایلز احساس درد شدیدی بکنه.   3- اسپایدرومن دارای حس عنکبوتی نیست! «جسیکا درو» ملقب به زن عنکبوتی یا Spider-Woman دارای حس عنکبوتی نیست و نمیتونه خطرات رو قبل از وقوع تشخیص بده (برای اشنایی با این شخصیت به اینجا بروید). دلیلش اینه که سرگذشت یا اریجین او و همچنین نحوه به دست آوردن قدرت هایش با پیتر پارکر فرق داره. جالبه که او نه تنها این قدرت رو نداره بلکه حتی خبر نداره پیتر همچین قدرتی داره چون در شماره 61 از کمیک New Avengers دیدیم که اسپایدرمن با زن عنکبوتی است  و وقتی به فعال شدن حس عنکبوتی خودش اشاره میکنه اون اصلا متوجه نمیشه داره چی میگه! 2- اسپایدرمن میتونه تا حدی اون رو کنترل کنه! شاید فکر کنید که پیتر پارکر هیچ کنترلی روی حس عنکبوتی خودش نداره و اون هر وقت دلش بخواد بهش هشدار میده و ... ولی اینطور نیست و پیتر میتونه تا حدید اون رو کنترل کنه. مثلا در همون شماره اول از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که قبلا هم در این مقاله بهش اشاره شد و سال 1963 منتشر شد، پیتر حس عنکبوتی خودش رو  جوری متمرکز کرد تا هلی کوپتری که آفتاب پرست داشت باهاش فرار میکرد رو شناسایی کنه!   1- گاهی اوقات نویسنده ها از حس عنکبوتی به میل خودشون استفاده میکنند! http://www.spidey.ir/images/img/content/changed-superpowers/spiderman-spider-sense.jpg خیلی وقتها پیش اومده که به دلایلی نویسنده ها یا یادشون رفته حس عنکبوتی اسپایدرمن رو نشون بدن یا دلشون نخواسته این کار رو بکنند و بیخیالش شده اند! مثلا در دنیای سینمایی مارول (MCU) و فیلم هایی مثل "جنگ داخلی" پیتر در چند صحنه از این حس خودش استفاده کرد ولی در فیلم "بازگشت به خانه" مرد عنکبوتی چندین بار توسط شوکر و والچر غافلگیر میشود و انگار حس عنکبوتی ندارد! «جان واتس» (کارگردان این فیلم) در مصاحبه ای در این باره گفت: "چون در فیلم های قبلی خیلی زیاد و سنگین به حس عنکبوتی پرداخته شده بود ما سعی کردیم کمتر روی آن تکیه کنیم. ولی در قسمت های بعدی دوست داریم بیشتر بهش بپردازیم". ولی معلومه  جان واتس حس کرده بوده چون مرد عنکبوتی در این فیلم لباس اپگرید شده ای داره، پس اگه حس عنکبوتی پیشرفته ای داشته باشه دیگه خیلی قدرتمند میشه. بنابراین کمتر ازش استفاده کرده.

اسپایدرمن هیچ وقت سعی نکرده که خودش رو تعلیم بده و از این طریق حس عنکبوتی خودش رو تقویت کنه ولی در کمیک What If? Spider-Man Versus Wolverine که در دنیایی دیگر جریان داشت دیدیم که اسپایدرمن پس از کشتن تصادفی مشعوقه ولورین به نام «چارلی» تصمیم میگیره در روسیه باقی بمونه و در آنجا فردی به نام «نبو» (nebu) جوری او را آموزش میده تا حس عنکبوتی او به حدی برسه که آسیب رساندن به اسپایدرمن غیر ممکن باشه!

 

9- حس عنکبوتی میتونه بین دوست و دشمن تمایز قائل بشه

 حس عنکبوتی میتونه بین دوست و دشمن تمایز قائل بشه

حس عنکبوتی پیتر خیلی در هشدار دادن در خصوص خطرات احتمالی قوی عمل میکنه ولی چون میتونه بین دوست و دشمن تمایز قائل بشه بنابراین برایش دردسر ساز شده! مثلا در شماره 114 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 1972 منتشر شد شاهد بودیم که اسپایدرمن داره درباره مخفیگاه دکتر اختاپوس اطلاعات جمع میکنه گه ناگهان از پشت سر بهش ضربه میخوره. حس عنکبوتی اش بهش هشدار نداد چون کسی که بهش ضربه زد، زن عمو می بود! در واقع حس عنکبوتی زن عمو می و دیگر دوستان و اشنایان پیتر را خطر محسوب نمیکنه که بخواد درباره آنان به پیتر هشدار بده.

  

8- میشه از حس عنکبوتی علیه اسپایدرمن استفاده کرد

 میشه از حس عنکبوتی بر علیه اسپایدرمن استفاده کرد

حس عنکبوتی قدرت و قابلیت فوق العاده ای برای مرد عنکبوتی محسوب میشه و باهاش تونسته با حریفان بسیار نیرومند تر از خودش مبارزه کنه ولی برخی تونسته اند راه هایی پیدا کنند تا ازش علیه اسپایدرمن استفاده کنند. مثلا در رویداد "جنگ داخلی"  که در اینجا ترجمه شده است مرد آهنی با مطالعه روی این قابلیت تونست یک "فرومون" (pheromone) درست کنه تا باهاش حس عنکبوتی اسپایدرمن را منحرف کنه! یعنی کاری کنه که اسپایدرمن در مسیر اشتباهی واکنش نشان بده. در کمیک What If? The Punisher Killed Spider-Man که در دنیای دیگر جریان داشت، «پانیشر» هفته ها روی اسپایدرمن مطالعه میکنه تا بتونه شیوه ای برای کشتن او پیدا کنه. او در این داستان یک نسخه مصنوعی از دکتر اختاپوس درست و پرش میکنه از مواد منفجره. اسپایدرمن وقتی باهاش مواجه میشه حس عنکبوتی اش فعال میشه ولی به دلایل اشتباهی! یعنی فکر میکنه خطر از جانب دکتر اختاپوسه و حواسش به مواد منفجره نیست. و به همین دلیل از انفجار جون سالم به در نمیبره و کشته میشه.

 

7- حس عنکبوتی میتونه واکنش های اسپایدرمن رو تحت کنترل خودش بگیره

 حس عنکبوتی میتونه واکنش های اسپایدرمن رو تحت کنترل خودش بگیره

حس عنکبوتی اونقدر قدرتمنده که میتونه به طور کامل بدن اسپایدرمن و نوع واکنشش به خطر رو تحت کنترل بگیره! در طول سالهای گذشته هم پیتر جوری خودش رو تعلیم داده که وقتی داره مبارزه میکنه و انواع و اقسام تیر و لیزر و اشعه به سمتش شلیک میشه به حس عنکبوتی اجازه بده حرکاتش رو کنترل کنه. یعنی انگار بدن خودش رو میذاره روی auto pilot! این باعث میشه که بتونه تمام تمرکز خودش رو بذاره روی نحوه شکست دادن حریف و مجبور نباشه هر لحظه حواسش به جا خالی دادن باشه!

 

6- حس عنکبوتی برای هر خبیثی جواب نمیده!

حس اسپایدرمن ونوم

چندین بار دیده شده به دلایل مختلف حس عنکبوتی در مبارزه با برخی خبیث ها فعال نشده. معروف ترین این شخصیت «ونوم» است. دلیلش اینه که پیتر پارکر برای مدت زیادی سیمبیوت فضایی را بر تن داشت و حس عنکبوتی او بهش عادت کرده بود و دیگه به عنوان یک تهدید اون رو قبول نداشت. به همین دلیل نمیتونه ونوم رو شناسایی کنه و به پیتر هشدار بده. «کارنیج» هم چون از سیمبیوت ونوم ساخته شده حس عنکبوتی اسپایدرمن رو فعال نمیکنه. به همین دلیله که ونوم و کارنیج دو تن از خطرناک ترین و مرگبارترین دشمنان مرد عنکبوتی هستند.

 حس عنکبوتی برای هر خبیثی جواب نمیده!

ولی جالبه که بدونید کلون های مرد عنکبوتی این مشکل را ندارند. یعنی مثلا «بن رایلی» ملقب به «اسکارلت اسپایدر» که اخیرا در قالب «شغال» دوباره برگشت، در مبارزه با ونوم از حس عنکبوتی بهره مند است چون سابقه پوشیدن لباس سیمبیوتی رو نداره.

 

5- راه هایی که اسپایدرمن انتخاب کرد وقتی حس عنکبوتی خودش رو از دست داد

 راه هایی که اسپایدرمن انتخاب کرد وقتی حس عنکبوتی خودش رو از دست داد

گفتم که اسپایدرمن چند بار به دلایل مختلف حس عنکبوتی خودش رو از دست داد. یک بار رفت پیش «شانگ چی» ملقب به «استاد کونگ فو» (Master of Kung Fu) تا آموزش هنرهای رزمی ببینه و اینجوری بتونه خلا ناشی از نبود حس عنکبوتی خودش رو پر کنه.

لباس زرهی مرد عنکبوتی

یک بار هم مجبور شد زرهی بسازه به نام Spider-Armor MK II تا با قاتلی دیوانه به نام Massacre مواجه بشه. چون پیتر مطمئن بود بدون حس عنکبوتی خودش در مبارزه با Massacre تیر میخوره!

 

4- میتونه دردناک باشه!

میتونه دردناک باشه!

اگه حس عنکبوتی زیادی فعال باشه یا نسبت به خطری خیلی بزرگ فعال بشه، میتونه به اسپایدرمن آسیب بزنه. ما نمونه بارز این مساله را در شماره 4 از کمیک Nova که سال 2016 چاپ شد. البته این موضوع برای «مایلز مورالز» رخ داد نه پیتر پارکر ولی اونا حس عنکبوتی مشابه ای دارند. در حین مبارزه که در مخفیگاه زیرزمینی «مول من» (Mole Man) رخ میداد، حس عنکبوتی به مایلز هشدار داد که قراره دیوار فرو بریزه. بنابراین خطر خیلی شدید بود و باعث شد مایلز احساس درد شدیدی بکنه.

 

3- اسپایدرومن دارای حس عنکبوتی نیست!

 اسپایدرومن دارای حس عنکبوتی نیست!

«جسیکا درو» ملقب به زن عنکبوتی یا Spider-Woman دارای حس عنکبوتی نیست و نمیتونه خطرات رو قبل از وقوع تشخیص بده (برای آشنایی با این شخصیت به اینجا بروید). دلیلش اینه که سرگذشت یا اریجین او و همچنین نحوه به دست آوردن قدرت هایش با پیتر پارکر فرق داره. جالبه که او نه تنها این قدرت رو نداره بلکه حتی خبر نداره پیتر همچین قدرتی داره چون در شماره 61 از کمیک New Avengers دیدیم که اسپایدرمن با زن عنکبوتی است و اسپایدرمن به فعال شدن حس عنکبوتی خودش اشاره میکنه اصلا متوجه نمیشه داره چی میگه!

 

2- اسپایدرمن میتونه تا حدی اون رو کنترل کنه!

 اسپایدرمن میتونه تا حدی اون رو کنترل کنه!

شاید فکر کنید که پیتر پارکر هیچ کنترلی روی حس عنکبوتی خودش نداره و اون هر وقت دلش بخواد بهش هشدار میده و ... ولی اینطور نیست و پیتر میتونه تا حدی اون رو کنترل کنه. مثلا در همون شماره اول از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که قبلا هم در این مقاله بهش اشاره شد، پیتر حس عنکبوتی خودش رو جوری متمرکز کرد تا هلی کوپتری که «آفتاب پرست» داشت باهاش فرار میکرد رو شناسایی کنه!

 

1- گاهی اوقات نویسنده ها از حس عنکبوتی به میل خودشون استفاده میکنند!

http://www.spidey.ir/images/img/content/changed-superpowers/spiderman-spider-sense.jpg

خیلی وقتها پیش اومده که به دلایلی نویسنده ها یا یادشون رفته حس عنکبوتی اسپایدرمن رو نشون بدن یا دلشون نخواسته این کار رو بکنند و بیخیالش شده اند! مثلا در دنیای سینمایی مارول (MCU) و فیلم هایی مثل "جنگ داخلی" پیتر در چند صحنه از این حس خودش استفاده کرد ولی در فیلم "بازگشت به خانه" مرد عنکبوتی چندین بار توسط «شوکر» و «والچر» غافلگیر میشود و انگار حس عنکبوتی ندارد! «جان واتس» (کارگردان این فیلم) در مصاحبه ای در این باره گفت: "چون در فیلم های قبلی خیلی زیاد و سنگین به حس عنکبوتی پرداخته شده بود ما سعی کردیم کمتر روی آن تکیه کنیم. ولی در قسمت های بعدی دوست داریم بیشتر بهش بپردازیم". ولی معلومه جان واتس حس کرده بوده چون مرد عنکبوتی در این فیلم لباس اپگرید شده ای داره، پس اگه حس عنکبوتی پیشرفته ای داشته باشه دیگه خیلی قدرتمند میشه. بنابراین کمتر ازش استفاده کرده. و البته همانطور که در این مقاله اشاره شده، مردعنکبوتی در فیلم های بعدی خودش در MCU به طور تمام و کمال به این قدرت دسترسی داشت (بهش میگفتن حس "مورموری" پیتری یا Peter Tingle!)

  

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 لحظه برتر مربوط به "حس عنکبوتی" در فیلم های اسپایدرمن

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 نسخه نیرومند از مرد عنکبوتی

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

ضایع ترین لحظات زن عمو می در کمیک های مرد عنکبوتی...!

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-06 14:45
لطفا مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و غلط تایپی وجود داشت بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
Hesam.mj
#2 Hesam.mj 1397-06-06 14:57
سلام اقای ترابی مقاله خیلی خوبی بود
نقل قول کردن
spideypool20
#3 spideypool20 1397-06-06 15:08
مثل همیشه مقاله جامع بود اقای ترابی.بی صبرانه منتظر قسمت بعدیش هستم.بنظرم مورد 14 که راجب ردیاب هست کمی جالب نیست که بچسبه به طرف .اسم اون وسیله چی بود خدایا که شبیه عنکبوت بود و قابلیت پرواز هم داشت واقعا خیلی عالی و کاربردی بود که حیف اسمش یادم نیست .مقاله عالی و بی نقص بود اقای ترابی خسته نباشید
نقل قول کردن
Galactus
#4 Galactus 1397-06-06 15:28
استاد خیلی ممنون از مقاله ی عالیتون
استاد ببخشید بابت اسپم اگه وقت داشتید میشه مقاله 10 دشمن برتر جسیکا جونز رو بنویسید
نقل قول کردن
mehran spidey
#5 mehran spidey 1397-06-06 15:34
مقاله ی خیلی جالبی بود ، بعضی ها رو واقعا نمی دونستم !!! ولی یکی دیگه از مزایای این مقاله این بود که مارو برد به اون دوران کلاسیک و اولیه ی اسپایدرمن ....

راستی آقای ترابی ، اون قسمت های اولیه TASM رو در برنامه ی ترجمه و ادیت سایت ندارید ؟ کلا از داستان های قدیمی خیلی خوشم میاد !!

بی صبرانه منتظر قسمت دومم ....
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1397-06-06 15:45
عالی بود... خسته نباشید...
منتظر قسمت دوم این مقاله هستیم...
نقل قول کردن
kiyan
#7 kiyan 1397-06-06 15:46
به نقل از Galactus:
استاد خیلی ممنون از مقاله ی عالیتون
استاد ببخشید بابت اسپم اگه وقت داشتید میشه مقاله 10 دشمن برتر جسیکا جونز رو بنویسید

جسیکا جونز سه دشمن برتر هم نداره چرا برسه به 10 دشمن برتر!
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-06-06 15:54
به نقل از Galactus:
استاد خیلی ممنون از مقاله ی عالیتون
استاد ببخشید بابت اسپم اگه وقت داشتید میشه مقاله 10 دشمن برتر جسیکا جونز رو بنویسید

یه بار خواستم بنویسم ولی جسیکا جونز به جز کیل گریو دشمن خاصی نداره که بخواهیم معرفیش کنیم
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-06-06 15:55
به نقل از mehran spidey:


راستی آقای ترابی ، اون قسمت های اولیه TASM رو در برنامه ی ترجمه و ادیت سایت ندارید ؟ کلا از داستان های قدیمی خیلی خوشم میاد !!

والا ما که کاملا درگیر کمیک های جدید اسپایدرمن هستیم ولی کمیک های قدیمی رو هم انشاله به صورت داستان برتر ترجمه خواهیم کرد
یعنی داستانای برتر مرد عنکبوتی رو که قدیمی هستند رو ترجمه خواهیم کرد انشاله
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-06-06 16:42
حس عنکبوتی از اون ویژگی هاییه که باعث میشه مرد عنکبوتی منحصر به فرد باشه. دستتون درد نکنه آقای ترابی.
تو MCU هم این اتفاق افتاد که حس عنکبوتیش رو از دست داد ولی دلیلش رو نفهمیدیم.

راستی فیلمای فاز ۴ معرفی شدند.
نقل قول کردن
bardia kheiri
#11 bardia kheiri 1397-06-06 18:14
خیلی عالی بود
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1397-06-06 18:40
ابر مقاله‌ای جامع و کامل دیگر که توی ایران فقط استاد ترابی از پس نوشتنش بر میاد!
فوق‌العاده بود و خسته نباشین.
حس عنکبوتی اسپایدرمن یکی از قدرت‌های باحال و بدردبخور اونه. و در نوع خودش خلاقانه و جالب هست.
یکسری ایده‌های عجیب و غریب درباره حس عنکبوتی اوایل انتشار سری کمیک the Amazing Spider-Man مطرح شد، مثل اینکه میشه باهاش پیام ارسال کرد، که فکر نکنم دیگه اشاره‌ای بهش شده باشه.
اشاره به منبع ماورایی حس عنکبوتی (و اینکه بگن به حس شبیه "رادار" عنکبوت رادیواکتیوه ربطی نداره) ایده‌ی خیلی خوبی بود! توی رویداد SpiderVerse هم گفته شد که حس عنکبوتی تمام موجودات عنکبوتی مستقیما مرتبطه به "شبکه تار و پود هستی" و از طریق اون از خطرات غریب‌الوقوع مطلع می‌شن.

مقاله عالی بود و بی‌صبرانه منتظر قسمت ۲ هستم.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
javier
#13 javier 1397-06-06 21:03
من کمیک amazing spiderman 1 رو دارم برای دوستانم ترجمه میکنم خواستم ببینم میشه برای شما بفرستم تا ببینید خوبه یا نه
نقل قول کردن
m.h.f
#14 m.h.f 1397-06-06 23:12
واقعا چه قابلیت های نابی هست.
عالی بود از یک چیز حس عنکبوتی لذت بردم که کلون ها رو میتونه شناسایی کنه.
نقل قول کردن
alihdz
#15 alihdz 1397-06-06 23:30
عالی بود واقعا لذت برم و مشتاقانه منتظر قسمت دومم
فک کنم تو مقاله دوم به قابلیت حس عنکبوتی در مقابل سیمبیوت ها اشاره بشه
و همینطور پیتر در اینفینیتی وار لحظه ای که داشت میمرد( :cry: ) از قبل به خاطر حس عنکبوتیش بود که فهمید داره میمیره
نقل قول کردن
dan spidey
#16 dan spidey 1397-06-06 23:59
واقعا عالی بود.خسته نباشید
نقل قول کردن
spidey force
#17 spidey force 1397-06-07 10:49
شاهکاری دیگر از اقای ترابی…!
واقعا عالی بود این مقاله و قطعا میشه فهمید اقای ترابی روش وقت گذاشته و البته نشان دهنده معلومات زیاد ایشون هست!
واقعا ممنون بخاطر نوشتن این مقاله.حس عنکبوتی واقعا قدرت بسیار خوبیه اما یجورایی میشه فهمید پیتر رو اذیت هم میکنه.
نقل قول کردن
Marc Spector
#18 Marc Spector 1397-06-08 09:52
خسته نباشید استاد ، خیلی عالی بود.
نقل قول کردن
09120
#19 09120 1397-06-08 15:26
اگه یادتون باشه حس عنکبوتی تو بازگشت به خانه نبود به منبع قدرت انتشار داره که تو جنگ ابدیت پیداش شد ؟؟ یعنی منبع قدرت به چی وابستس
نقل قول کردن
Spider-Fan
#20 Spider-Fan 1397-06-08 19:22
به نقل از 09120:
اگه یادتون باشه حس عنکبوتی تو بازگشت به خانه نبود به منبع قدرت انتشار داره که تو جنگ ابدیت پیداش شد ؟؟ یعنی منبع قدرت به چی وابستس

خیلی خیلی بعیده (صفره احتمالش!) که به این منبع حس عنکبوتی توی MCU اشاره‌ای بشه.
سازندگان فیلم Spider-Man: Homecoming هم احتمالا می‌خواستن زیاد پیتر رو با وجود آپگرید توی کاستوم‌ـش قدرتمند نشون بدن.
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-06-17 18:33
خواهشم اینه که مقاله رو دوباره از بالا تا پایین با دقت بخونید و اگه جایی غلط تایپی بود بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
capitan mammad
#22 capitan mammad 1397-06-17 18:44
سلام خسته نباشید
انتقام جویان عصر التران سال ۲۰۱۴ بود بعد این که هالک گم میشه و تو فیلم ثور راگناروک میبینیمش بنر از ثور میپرسه التران چیشد بعد ثور میگه که اونا واسه دوسال پیشه بعدشم بعد اون ثانوس بهشون حمله میکنه
من سوال برام پیش اومده که عصر التران واسه سال۲۰۱۴ ثور راگناروکم واسه ۲۰۱۷ و فیلم انتقام جویان واسه ۲۰۱۸
ولی این کلا با چیزی که توفیلم شده فرق میکنه
حالا شاید بگید تودنیای خودشون یعنی همونmcu ۲ سال گذشته و با دنیای واقعی فرق میکنه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#23 Cap-Spider Potter 1397-06-17 19:31
مرسی عالی بود...
نقل قول کردن
alihdz
#24 alihdz 1397-06-17 20:07
شماره ۹ یکم واسم عجیبه چون یادمه تو کارتون spectacular spiderman یه تیکه بود که هری برای ترک اون مایع سبز به خارج رفت و وقتی برگشت داشت از پشت به پیتر ضربه میزد حس عنکبوتی پیتر فعال شد و واکنش نشون داد در صورتی که هری دوست پیتره شایدم اصن به خاطر اینه حس عنکبوتی هری رو در اون موقع به عنوان گرین گابلین میشناخت
نقل قول کردن
spideypool20
#25 spideypool20 1397-06-17 20:10
بازم شاهکار استاد ترابی
ممنون استاد منتظر قسمت دوم این مقاله عالی بودم
حیف حس عنکبوتی رو خودی ها عمل نمیکنه
نقل قول کردن
Hugh logan
#26 Hugh logan 1397-06-17 20:33
مقاله عالي بود جوري كه هركس كه قبلا فكر ميكرده حس عنكبوتي فقط براي اينه كه پيش بيني كنه كه ميخواد اتفاقي بيفته هست كه اين مقاله رو بخونه متوجه ميش كه تنها پيش بيني يا هشدار نيست .و شخصا خودم فكر نميكردم كه حس عنكبوتي اين همه داستانها و مطالب داشت باش و خيلي خوب بود.و اقاي ترابي سوال داشتم كه اسپم ميش با عرض پوزش وقتي اسپايدرمن2 رو نگاه ميكردم وقتي اونجايي كه اسپايدرمن رو هوا ديگ تارهاش كار نكرد و سقوط كرد و يا دوباره بلند شد كه از ديوار بالا بره ولي سر خورد افتاد ميش بگيد چرا قدرت هاش كار نكردن يا ضعيف شده بود
نقل قول کردن
amirxlogan
#27 amirxlogan 1397-06-17 22:29
10 خیلی خفن بود مثلا یه پیتر پاکر با تجربه یه مبارزه خیلی خفن میتونه باشه
9 آخر هوم کامینگ اتفاق افتاد :o :lol:
8 پانیشر عجب نقشه ای کشید دمش گرم
من از بن رایلی خیلی خوشم میومد اصلا چرا شغال شد لعنتی
:lol:
دمتون گرم خیلی حال کردم
نقل قول کردن
Spider-Fan
#28 Spider-Fan 1397-06-17 23:12
بسیار عالی!
اینجور مقالات کمیک‌بوکی واقعا مفید و پرمحتوا هستن.
خسته نباشید.
(اون شوخی auto pilot خیلی باحال بود! :lol: )


به نقل از amirxlogan:
من از بن رایلی خیلی خوشم میومد اصلا چرا شغال شد لعنتی
:lol:

اون بنده خدا هم سرش خورد به سنگ، الان آدم شده! :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#29 hassan91 1397-06-18 01:38
تو فیلماش متفاوته! چون تو فیلم سوم مرد عنکبوتی به حملات هری واکنش نشون میداد در حالی که بهترین دوستش بود. در کل فکر نکنم کارگردن ها به این چیزا انقد دقت کنن که ما کردیم. امیدوارم در آینده mcu بهتر رو این موضوع تمرکز کنن.
راستی تو داستان دستکش بی نهایت هم وقتی ثانوس اون بشکن رو زد حس عنکبوتی باعث شد که سر درد شدیدی بگیره تو اون لحظه.
حالا که فک میکنم تو جنگ بی نهایت هم چند جا فعال شد که بیشتر وقتی موهاش سیخ شد به چشم اومد. ولی قبل از محو شدنش انگار میدونست که داره غیب میشه که حالش خیلی بد شد.
نقل قول کردن
P.A.B
#30 P.A.B 1397-06-18 12:37
مقاله تون خیلی جالب بود ;-)
حس عنکبوتی خیلی ویژگی باحالیه و همینه که مرد عنکبوتی رو متممایز میکنه نسبت به بقیه شخصیت ها
نقل قول کردن
spiderspider
#31 spiderspider 1397-06-18 13:17
واقعا جای تشکر داره آقای ترابی. واقعا هیچ سایتی در ایران این مقالاتو نذاشته. شما واقعا در سایت های کمیکی جزو ده تای اول هستید. واقعا ممنونم که برای سایت تلاش میکنید آقای ترابی. ببخشید کم نظر میدم تخت سرم شلوغه.
نقل قول کردن
The spider
#32 The spider 1397-06-18 13:22
به نقل از hassan91:
تو فیلماش متفاوته! چون تو فیلم سوم مرد عنکبوتی به حملات هری واکنش نشون میداد در حالی که بهترین دوستش بود. در کل فکر نکنم کارگردن ها به این چیزا انقد دقت کنن که ما کردیم. امیدوارم در آینده mcu بهتر رو این موضوع تمرکز کنن.
راستی تو داستان دستکش بی نهایت هم وقتی ثانوس اون بشکن رو زد حس عنکبوتی باعث شد که سر درد شدیدی بگیره تو اون لحظه.
حالا که فک میکنم تو جنگ بی نهایت هم چند جا فعال شد که بیشتر وقتی موهاش سیخ شد به چشم اومد. ولی قبل از محو شدنش انگار میدونست که داره غیب میشه که حالش خیلی بعد شد.

یه مورد دیگه هم هست که وقتی اسپایدی تو جنگ بینهایت همراه با دکتر استرنج و آیرون من به تایتان میرسن درست قبل از حمله نگهبانا کهکشان به اونا تونی و دکتر با هم دارن بحث میکنن که پیتر بین حرفشون میپره و میگه یه چیزی داره میاد و همون لحظه نگهبانان حمله میکنن...این یه نمونه از حس عنکبوتی پیتر / اسپایدرمن بود.
نقل قول کردن
Marc Spector
#33 Marc Spector 1397-06-20 01:57
خسته نباشید استاد، مثل همیشه عالی بود.
نقل قول کردن
D.PARKER
#34 D.PARKER 1397-06-21 18:15
خیلی ممنون از استاد! حس عنکبوتی قدرت مورد علاقه منه. به دردبخور و جذاب!
نحوه به تصویر کشیدنش تو spider-man:anim ated series
خیلی جذاب بود و اشوب درونی پیتر تو اون لحظه رو عالی نشون
میداد. به کسانی که به حس عنکبوتی علاقه دارن پیشنهاد میکنم کمیک سالانه 2018 TASM رو حتما بخونن. مرسی
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#35 M.ALI.S.S 1398-09-26 15:19
طبق توصیه ی پروفسور سمیعی ، خوردن گردو ، بادام و آلوچه به تقویت حس عنکبوتی کمک میکند :lol:
نقل قول کردن
slade wilson
#36 slade wilson 1399-03-15 11:34
خیلی عالی و جالب بود یکی از بهترین قدرت های اسپایدرمن
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#37 AmirhoseinJafari2005 1399-11-13 03:03
یکی از سرگرم کننده ترین مقالات :D
نقل قول کردن
hasan mehrabian
#38 hasan mehrabian 1402-02-01 11:08
در شماره ۲۰ لینکی که به ترجمه شماره دوم مردعنکبوتی شگفت انگیز باید پیوند بده اشتباها به یک مقاله دیگه از سایت ارجاع میده
نقل قول کردن
mtm
#39 mtm 1402-02-01 18:54
به نقل از hasan mehrabian:
در شماره ۲۰ لینکی که به ترجمه شماره دوم مردعنکبوتی شگفت انگیز باید پیوند بده اشتباها به یک مقاله دیگه از سایت ارجاع میده

درست شد
مرسی اطلاع دادی
کلا هر لینکی اشتباهه اطلاع بدید درست بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45