معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی weakness اسپایدرمن

پس از معرفی نقاط ضعف قهرمانان دنیای کمیک در اینجا و اینجا حالا وقتشه بریم سراغ اصل کاری!

مقدمه: مرد عنكبوتی وقتی خلق شد تمام قوانین مرسوم و كلیشه‌ای دوران خودش را شكست و برخلاف ابر‌قهرمانان دیگر كه همیشه و از هر نظر ایده‌آل و كامل بودند، در اغلب اوقات با مشكلات عدیده‌ خانوادگی و اجتماعی مواجه بود و هیچ دل خوشی از قدرت‌های استثنایی‌اش نداشت زیرا مجبور بود مدام با بی‌پولی دست و پنجه نرم كند! او با قهر‌مانان دیگر فرق دارد. او نه مثل بیگانه های شكست‌ناپذیر است كه از سیاره دیگری آمده باشند و نه مثل میلیونرهایی كه با تجهیزات پیشرفته یا لباس فلزي يا با پشتوانه سرم هاي جادويي به جنگ تبهكاران شهر ميروند. او یكی از "ما" است، یكی از مردم عادی كوچه و خیابان كه همواره سعی دارد كاری را كه درست است انجام دهد و اطرافیانش را از خود راضی نگه دارد، هر چند كه گاهی اوقات مرتكب اشتباه شده و حسابی گند می‌زد! مردم عاشق شخصیت ملموس و واقعی پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی هستند و باهاش همذات پنداری میكنن چون مثل خودشونه. یعنی کسی مثل پیتر چون همیشه آس و پاسه، تو مدرسه یه ستاره نیست و همش دنبال بدبختی های جورواجوره، مثل مریضی «زن عمو می» ، پرداختن اجاره خونه، حل و فصل مشكلات رومانتیك ، و .... به خاطر همینه که همیشه میگم فرق اصلی اسپایدرمن با بقیه اینه كه شما خیلی وقتا بیشتر دوست داری درباره پیتر پاركر بخونی و بدونی تا اسپایدرمن ! پس طبیعی هستش که همچین قهرمانی نقاط ضعف بسیاری داشته باشه که خیلی از آنها ملموس و قابل درک باشند. در این مقاله به 10 تا از آنها اشاره میکنیم. مقالات زیر را هم بخوانید:

معرفی نقطه ضعف قهرمانان مارول!

معرفی نقطه ضعف قهرمانان دی سی!

 

10- آب

اب مرد عنکبوتی

آب به خودی خود تاثیر بدی روی مرد عنکبوتی ندارد ولی روی یکی از مهم ترین وسایل او تاثیر بگذاره. در شماره 141 از کمیک "مرد عنکبوتی "شگفت انگیز" که سال 1975 منتشر شد و اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که اسپایدرمن میفته داخل یک رودخانه و وقتی میاد بیرون متوجه میشه که تار اندازهایش دیگه کار نمیکنند. مشخصه که این موضوع به مشکلی بزرگ برایش در این داستان تبدیل میشه و ... پس نتیجه میگیریم تار اندازهای او ضد آب نبودند. اما الان او دیگر این مشکل را نداره و مشخصه که تونسته در طول سالهای گذشته تاراندازهای خودش را ضد آب بکنه! ولی نکته جالب اینه که چیزی ساده و دم دستی مثل آب رفتن داخل تجهیزات او در کمیک هایش به کار گرفته میشدند.

  

9- رانندگی

رانندگی مرد عنکبوتی

میخواهید مرگ رو جلوی چشمان خود تجربه کنید؟ پس بنشینید کنار مرد عنکبوتی در حالی که داره رانندگی میکنه! در واقع پیتر پارکر اصلا رانندگیش خوب نیست و راستش را بخواهید اصلا نمیدونم که او گواهینامه داره یا نه و یادم میاد که در شماره 3 از کمیک مرد عنکبوتی و هیومن تورچ (که اینجا ترجمه شده) گفتش که گواهینامه نداره! (البته اون داستان حالت فلش بک داشت و در گذشته رخ میداد پس شاید بعدا گواهینامه گرفته باشه). ما اوج این مشکل را وقتی شاهد بودیم که صاحب ماشین عنکبوتی (spider-mobile) شد (این مقاله را بخوانید). البته اینم بگم که شاید پیتر هرگز نیاز نداشته رانندگی کنه زیرا به عنوان اسپایدرمن میتونه در سطح شهر تاب خوره و به ماشین نیازی نداشته.

  

8- حملات گازی

حملات گازی

گرین گابلین را باید استاد حملات گازی علیه اسپایدرمن دونست! همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودم او اولین بار در شماره 2 از کمیک Spectacular Spider-Man Magazine مورد حمله گاز توهم زا از سوی این دشمن خود قرار گرفت و دچار توهم گردید. اما مهم ترین حمله گازی که شاید در طول عمر حرفه ای اسپایدرمن به او شده مربوط میشه به شماره 39 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اتفاق بسیار مهمی افتاد. در این شماره گرین گابلین به چند تا دزد پول میده تا به اسپایدرمن حمله کنند و نوعی گاز صورتی رنگ بهش شلیک کنند که باعث میشه حس عنکبوتی او از کار بیفته! همین مساله شاید بزرگترین بدبختی را برایش به ارمغان آورد زیرا گابلین تونست در فقدان حس عنکبوتی هویت مخفیش رو بفهمه و تبدیل شد به بدترین و خطرناک ترین دشمن تاریخ اسپایدرمن!

  

7- آنتی ونوم

آنتی ونوم

در گذشته یک بار وقتی ادی براک پس از آنکه از سیمبیوت ونوم جدا شد فهمید که سرطان دارد. او سپس نزد شخصیتی خبیث به نام «مستر نگاتیو» رفت و او هم با استفاده انرژی خاص خودش سرطان براك را معالجه كرد ولی در نتیجه سلول های بدن براك به رنگ سفید درآمد. سپس براک با ونوم جدید (همان «مک گارگن») روبرو شد. اینجا بود كه سیمبیوت ونوم سعی كرد از گارگن جدا شود و بار دیگر به براك بچسبد اما متوجه شد كه سلول های بدن او تغییر كرده و دوباره برگشت پيش گارگن. ولی بخش كوچكی از او در بدن براك باقی ماند و با سلول های سفید او تركیب شد و به همین دلیل موجود جدیدی به نام «آنتی ونوم» به وجود آمد! آنتی ونوم با اسپایدرمن دشمنی نداشت و به نوعی یک قهرمان بود. اما مساله اینه که آنتی-ونوم هر وقت در مجاورت اسپایدرمن باشه میتونه به شدت روی نیروهای عنکبوتی او تاثیر منفی بگذاره زیرا در واقع میتونه رادیو اکتیوی که در جریان خون او وجود داره را خنثی کنه و از کار بیندازه! بیخود نبود که در بازی Spider-Man: Edge of Time آنتی ونوم که کنترل ذهنی شده بود تونست مرد عنکبوتی را بکشه!

 

6- حس عنکبوتی

حس عنکبوتی

حس عنکبوتی (که اینجا به طور کامل توضیح داده شده) یکی از مهم ترین و منحصر به فرد ترین قدرت های فوق بشری مرد عنکبوتیه که قابلیت های فراوانی هم داره . اما به نظر میرسه شکننده ترین و بی ثبات ترین قدرت مرد عنکبوتی هم باشه. مثلا همانطور که در مورد شماره 6 اشاره شد، گرین گابلین گازی را درست کرد که با آن تونست حس عنکبوتی اسپایدرمن را از کار بندازه. بنابراین وقتی اسپایدرمن داشت لباس خودش رو عوض میکرد و به صورت پیتر پارکر درآمد حس عنکبوتی بهش هشدار نداد که گرین گابلین او را زیر نظر دارد و بدین شکل گابلین از هویت مخفی مرد عنکبوتی با خبر شد (این مقاله را بخوانید). این اتفاق بعدا هم تکرار شد و خیلی از خبیث ها بودند که گاز مشابه ای رو تولید کردند و باهاش تونستند حس عنکبوتی را به طور مقطعی غیر فعال کنند. ضمن اینکه چندین بار دیده شده به دلایل مختلف حس عنکبوتی در مبارزه با برخی خبیث ها فعال نشده. معروف ترین این شخصیت «ونوم» است. دلیلش اینه که پیتر پارکر برای مدت زیادی سیمبیوت فضایی را بر تن داشت و حس عنکبوتی او بهش عادت کرده بود و دیگه به عنوان یک تهدید اون رو قبول نداشت. به همین دلیل نمیتونه ونوم رو شناسایی کنه و به پیتر هشدار بده. «کارنیج» هم چون از سیمبیوت ونوم ساخته شده حس عنکبوتی اسپایدرمن رو فعال نمیکنه.

 

5- سرماخوردگی

سرماخوردگی مرد عنکبوتی

درسته که مرد عنکبوتی به خاطر گزیده شدن توسط اون عنکبوت  دارای خون رادیو اکتیوی هستش ولی سیستم ایمنی بدنش در مقابل ویروس هایی همچون ویروس سرماخوردگی و آنفلولانزا (Flu) مقاومت خاصی نداره! به ویژه در کمیک بوک های قدیمی او ما بارها و بارها دیده بودیم که به خاطر سرماخوردگی زمین گیر میشد. به طور مثال در شماره 12 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز که به دلیل سرماخوردگی شکست سختی از دکتر اختاپوس خورد یا در شماره 48 همین بلا را والچر سرش آورد. حتی در شماره 87 شاهد بودیم که تب داشت و این تب باعث شده بود تا تشعشعات رادیو اکتیو داخل خونش کاهش پیدا کنه و دچار هذیان گویی بشه و راه بیفته و به بقیه هویت مخفی خودش رو لو بده! (این مقاله را بخوانید). در شماره 121 نیز که مرگ مهم گوئن استیسی رخ داد پیتر دچار سرماخوردگی شده بود.

 

4- زخم معده

زخم معده مرد عنکبوتی

زخم معده یک بیماری بسیار شایع و دردناک در شکم است و یک نوع بیماری زخم های گوارشی است که بر روی معده و روده کوچک تاثیر می گذارد و زمانی رخ می دهد که لایه ضخیم مخاطی که مایعات گوارشی معده را محافظت می کند ،کاهش می یابد و این  به اسید های گوارشی اجازه می دهد تا بافت هایی را که داخل معده قرار دارد، زخم کند. زخم معده ممکن است به راحتی اتفاق بیافتد، اما بدون درمان مناسب می تواند شدید شود. میگویند دلیل اصلی زخم معده استرس بالا است و بیچاره پیتر پارکر هم که کلی در زندگی عادی خودش استرس داره! ما در شماره 113 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که اسپایدرمن با دکتر اختاپوس مبارزه میکنه و از سوی دیگر زن عموی عزیز او نیز مفقود شده بود و کلی مشکل دیگه هم داشت و رفت دکتر فهمید زخم معده گرفته! او که سیستم گوارشی اش مختل شده بود دستگاهی موسوم به exo-skeleton به خودش وصل كرد تا توان بدنی اش افزایش یابد.

  

3- تشعشعات

تشعشعات

داستان طولانی "سرگذشت کلون" (Clone Saga) که دهه 90 میلادی بسیار جنجالی و پر ایراد بود و در اینجا از آن به عنوان یکی از بدترین های داستان های تاریخ مرد عنکبوتی یاد کردیم. مارول میخواست در نتیجه این داستان پیتر پارکر را یک کلون معرفی و بن رایلی را جانشین او کند! البته بعدا معلوم شد همه چیز زیر سر نورمن آزبورن بوده و پیتر کلون نبوده و ... (این مقاله را بخوانید). در هر حال مارول برای اینکه مقدمات بازنشستگی پیتر پارکر از حرفه ابرقهرمانی را بچینه ، یک مینی سریز 4 قسمتی چاپ کرد به نام Spider-Man: The Final Adventure که در آن مرد عنکبوتی به تعقیب دو نفری میپردازد که فهمید قدرت هایشان را در اثر آزمایشی مشابه با خودش به دست آورده اند! در هر حال در شماره آخر این دو نفر که با قدرت های خودشان داشتند در شهر مرگ آفرینی میکردند به آزمایشگاه برگردانده شدند تا بلکه دانشمندان بتونند قدرت هاشون رو ازشون بگیرند ولی تجهیزات بهم میریزد و پیتر مجبور به دخالت میشود و خودش هم مورد اصابت تشعشعات قرار میگیرد و سپس معلوم میشه که قدرت های فوق بشری اش را از دست داده است! (البته قدرت های به زودی برگشت).

  

2- اتیل کلراید

اتیل کلراید

اتیل کلراید (کلرواتان) ساده ترین و غیر سمی ترین عضو از خانواده کلرو اتان هاست و از آن به عنوان یک بی حس کننده موضعی ملایم برای بی حس کردن پوست قبل از سوراخ کردن گوش ، بیوپسی های پوستی و … همچنین در درمان آسیب های ورزشی نیز استفاده می شود. اما عجیبه که این ماده شیمیایی اثر بسیار بدی روی مرد عنکبوتی میگذارد و شماری از دشمنان او با استفاده از این ماده شیمیایی توانسته اند شکستش دهند! و عجیب اینکه این ماده روی دیگر عنکبوتی ها نظیر زن عنکبوتی و حتی دیگرانی که از در دنیاهای موازی سکونت دارند مثل میگل اُهارا (مرد عنکبوتی 2099) مثل خوک عنکبوتی و ... نیز تاثیر بدی میگذارد! پس باید به اتیل کلراید لقب کریپتونایت مرد عنکبوتی را داد. میگن اولین بار پرفسور «اسمایت» (سازنده رُبات های قاتل عنکبوت) متوجه نقطه ضعف مرد عنکبوتی به این ماده شد و اگر مقادیر زیادی از آن علیه مرد عنکبوتی استفاده بشه میتونه بکشتش!

 

1- دوستان، نزدیکان و اعضای خانواده

 نزدیکان و اعضای خانواده

و حالا میرسیم به بزرگترین و اصلی ترین نقطه ضعف مرد عنکبوتی! پیتر پاركر/اسپایدرمن  به عنوان یكی از برجسته ترین شخصیت هایی دنیای سرگرمی از نظر پایبندی به اصول اخلاقی، به عزیزان  دوستان و اعضای خانواده خودش بسیار اهمیت میدهد و ارزش های خانوادگی برای او جایگاه والایی دارد. در حقیقت او برای محافظت از عزیزانش  جان ميدهد. اما در مقیاسی بزرگتر او به جان تمام بیگناهان عالم اهمیت میدهد و همه ای این موارد باعث شده که بارها و بارها شخصیت های خبیث از این خصوصیت مرد عنکبوتی به عنوان یک نقطه ضعف علیه او استفاده کنند و با گروگان گرفتن یا به خطر انداختن جان نزدیکانش بخواهند به او ضربه بزنند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی نقطه ضعف قهرمانان دی سی!

معرفی نقطه ضعف قهرمانان مارول!

5 ایده کمیک بوکی که خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain-spidey
#1 Captain-spidey 1399-04-25 16:55
استاد ترابی دستتون درد نکنه مقاله فوق‌العاده بود
مورد یک رو هرررررررر فن مردعنکبوتی میدونه و کاملا قابل حدس بود ولی مورد دو رو من نمیدونستم و واقعا برام جالب بود
مورد ۹ هم خیلی باحال بود واقعا کلی خندیدیم :lol:
نقل قول کردن
mani34521
#2 mani34521 1399-04-25 16:58
واقعا ممنونم استا این مقاله واقعا اصل کاری بود از تمام مقاله ها در رابطه با نقطه ضعف قهرمان ها این از همه بهتر بود در آخر بازم دستون در نکنه :-)
نقل قول کردن
ali spidey 99
#3 ali spidey 99 1399-04-25 17:05
خیلی خوب بود.
انصافا هم هیچ شخصیتی اسپایدی خودمون نمیشه.
شماره ی یک هم خیلی درست بود و ما همیشه تو کمیک و حتی تو فیلم های مرد عنکبوتی دیدیم که پیتر چقدر اطرافیانش براش مهمه. و همیشه بخاطر عزیزانش هست که نمیخواد که هویتش لو بره.
بخاطر همین ما انقدر اسپایدی رو دوست داریم.اون میتونست به همه بگه که کیه و کلی شهرت واسه ی خودش دست و پا کنه و کلی هم پول به جیب بزنه اما خب دیگه قدرت زیاد،مسئولیت زیادی هم به همراه داره....
نقل قول کردن
Madmanhunter
#4 Madmanhunter 1399-04-25 17:20
سلام خسته نباشید

با تشکر
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1399-04-25 19:19
خیلی خوبه که آدم به عنوان طرفدار پر و پاقرص مرد عنکبوتی نقاط ضعفو قوتش رو بدونه. مخصوصا نقاط ضعف که در کنار نقاط قوت باید منطقی باشه.
مرد عنکبوتی مجموعه‌ای از مرگبارترین نقاط ضعف رو داره. البته جالبه که چنتا نقاط ضعفش نقاط ضعف ماها هم هست. مثل سرماخوردگی و زخم معده. البته من خودم یکی و دوبار بتمن رو هم دیدم که دچار سرماخوردگی شده و راندمان کارش اومده پایین.
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#6 Deadpool 2099 1399-04-26 00:45
ممنون خیلی مقاله ی خوبی بود
شماره ۷ و ۲ خیلی جالب بود، نمی دونستم همچین ماده ای وجود داره و اینکه اسپایدرمن نقطه ضعف هایی مثل سرما خوردگی و زخم معده داره که میتونه برای خیلی آدم های عادی هم همینطور باشه خیلی جالبه و همینه که اسپایدرمن رو اینقدر ملموس میکنه
شماره ۱ هم یکی از ویژگی های اصلی اسپایدرمنه و احتمالش هم زیاد بود که شماره یک بشه
ممنون برای این مقاله :-)
نقل قول کردن
a.v.s
#7 a.v.s 1399-04-29 01:48
یه چیزی در ذهنم هست که الان چون بحث نقطه ضعف هاست، میخوام یه نظری بدم.
به نظرم دوستان، عزیزان و افراد خانواده میتونند بزرگترین نقطه ضعفی باشن که وجود داره، چون میشه با استفاده ازش زخم های عمیقی به آدم ها زد. ولی خب اگر برای اونا و خودت ارزش قائل باشی، با خاطرهء مرگشون زندگی نخواهی کرد. ولی یادشون رو زنده میکنی.

به نظرم بزرگترین و مهم ترین نقطه ضعف یک انسان میتونه یک چیز باشه: خودش!

فقط منظورم این نیست که عدم اعتماد به نفس یا چیز های دیگه، در کل میگم که این خودمون هستیم که جهت زندگی رو انتخاب میکنیم. هر انتخابی که بکنیم، هر نگرشی که داشته باشیم، اینا به شکل گیری ما کمک میکنه. اگر برای خودمون، برای رشد شخصیتی خودمون کاری انجام ندیم، اگر به این سمت نریم که خودمون رو بشناسیم، پس یه جورایی به خودمون آسیب زدیم.
و بدین گونه تبدیل میشیم به بزرگترین دشمن خودمون.

اگرهم خودمون رو نشناسیم، بلاهایی سرمون میاد که جبران ناپذیر هستند.
اگر به مشکلی بر بخوریم، اگر زمین بخوریم، ولی فکر کنیم که دیگه تموم شد و زیر مشکلات له شدیم و اینجا آخر خطه، پس به خودمون ضربه زدیم.
اگر اعتماد به نفس کاری رو نداریم و با خودمون بگیم از پس اون کار بر نمیایم (البته اگر واقعا بدونیم که واقعا توانایی انجام یه کاری رو نداریم، پس مشکلی ایجاد نمیشه)، اگر فکر کنیم که بازنده ایم، اگر فکر کنیم کاری از دستمون بر نمیاد، اگر انتظار زیادی از خودمون داشته باشیم و همش درگیر این باشیم که ما نمیتونیم انتظارات رو برآورده کنیم، به خودمون و روح و روانمون آسیب میرسونیم و یادمون میره اصلا داریم برای چی زندگی میکنیم.
بزرگترین نقطه ضعف بشریت، عدم شناخت از درون خودش، قابلیت ها و پتانسیل های درونی خودش هستش، و اینکه نمیدونه که کی هستش!
برای همین ممکنه حرف های آدم ها مبنی بر اینکه یارو بی مصرفه یا بازنده اس یا کاری ازش ساخته نیست، روی اون شخص تاثیر منفی بزاره.
مرد عنکبوتی خیلی سعی کرده که خودش رو به عنوان یک انسان قبول داشته باشه. هر موقع که یه زخم عمیقی روش افتاده، سعی کرده که منفی باف نباشه یا توی گذشته زندگی نکنه، ولی درس بگیره، و ازش فرار نکنه. ولی خب خیلی از مواقع شده که مرد عنکبوتی از مرد عنکبوتی بودن کنار کشیده یا اینکه ممکن بوده تا مرز خباثت بره (مثلا اگر گرین گابلین رو بعد از کشتن گوئن میکشت یا کریون شکارچی رو در اون داستان زنده شدنش میکشت، در دنیاهای موازی نشون داده شده که اسپایدرمن اگر اینکار هارو انجام میداد، خبیث میشد).پس میتونیم این رو هم نقطه ضعف نه تنها اسپایدرمن، بلکه بسیاری از آدم های کره زمین بدونیم. ولی پیتر پارکر خیلی تلاش کرده که هیچ چیزی حتی کشته شدن عزیزانش جلودار زندگی کردنش و دنبال کردن هدفش نشه، ولی همیشه اونارو در یادش داشته باشه و از خوبی هاشون به عنوان تجربه و درس استفاده کنه.

انسانی که بتونه خودش رو بشناسه، هیچ چیزی لغزشی در او ایجاد نشه، و سعی کنه که خودش طبق زندگی جلو بره و نه زندگی طبق اون، پس هنر زندگی کردن رو یاد گرفته.

البته امیدوارم از حرف های بنده سوءبرداشت نکنید که هیچکس نباید به مرگ کسی اهمیت بده یا اینا. یه جورایی حرف هایی که زدم رو افرادی بیشتر لمس میکنند که تقریبا شانس این رو داشتند که طعم زندگی کردن رو بچشند و از زندگی خودشون لذت ببرند و از هیچ چیزی هراس نداشته باشند و بدونند میتونند از پس مشکلات بر بیایند. (البته در کنار لذت بردن از زندگی، باید خردمندانه هم زندگی کرد)
حالا من نمیگم آدم کاملی ام، ولی درواقع سعی میکنم خودم باشم و سعی کنم که متناسب با شناختی که از خودم دارم، آگاه باشم که چه گونه میتونم از پس ضربه های سنگین بر بیام.
نقل قول کردن
Iamjoker
#8 Iamjoker 1399-04-29 02:40
سلام مقاله عالی بود مرد عنکبوتی با این همه نقطه ضعف و این همه دشمن قوی باز شکست نمی خوره چقدر قوی
نقل قول کردن
sara
#9 sara 1399-04-31 11:12
مقاله عالی بود پس بدن پیتر پارکر اون قدر ها هم در برابر بیماری ها مقاوم نیست ها :lol: :lol: :lol:
که به نظرم این یعنی یه نکته مثبت درباره کامل و بی عیب و نقص نبودن پیتر یعنی اون مریض میشه به گاز حساسیت داره و و......
که این بیشتر پیتر رو برای شخص خواننده ملموس میکنه
نقل قول کردن
AMERETAT
#10 AMERETAT 1402-04-12 22:04
مرحوم استن لی فقید تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود که بدش اومده وقتی نویسندگان دیسی مجبور شدن برای نقطه ضعف داشتن سوپرمن یه سنگ عجیب و غریب به اسم کریپتونایت رو یهویی خلق کنن و به نظرش ابرقهرمانا باید دردها و نقطه ضعف‌های قابل فهم‌تر و انسانی تری داشته باشن، و این لیست نشون میده که خودش موقع خلق مرد عنکبوتی به این مورد توجه کرده و حتی نویسندگان بعد از اون هم در مورد نقطه ضعف‌های مرد عنکبوتی این رو سرمشق قرار دادن
راستی تا یادم نرفته ممنون به خاطر مقاله‌ی جذابتون
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#11 بارمان بزرگی 1402-04-13 09:02
ممنو از استاد ترابی بابت مقاله ای به این زیبایی که نشون میده چقدر شما درباره کمیک های اسپایدرمن اطلاع دارید.
۱۰.با توجه به اینکه خود عنکبوت ها نقطه ضعفشون آبه پس اسپایدی که قراره نسخه انسانی اونا باشه باید این ویژگی رو داشته باشه.
۹.این مورد رو میشه به حساب سن کمش زد(تو اثر تحسین شده Homecoming هم بهش اشاره شد.)
۸.خیلی نظر خاصی ندارم و علتش رو هم نمیدونم.
۷.خیلی از این کاراکتر خوشم میاد.جزو Favorite های من بوده و دلیلی هم که آورده شده از خودش جذاب تر.
۶.بهتره بگیم دردسر چون ریشه علمی نداره و علت اینکه برخی موارد کار نمیکنه هم مشخص نیست(کارگردان ها هم به نفع خودشون ازش استفاده میکنن)اما موافقم.
۵.خود آدم معمولی وقتی سرما میخوره یه کاغذ و قلم طلب میکنه که وصیت‌نامه بنویسه.دیگه اسپایدی با اون همه زور که جای خود دارد.
۴.این مورد رو میشه به حساب مشکلات حرفه اش زد.
۳.احساس من اینه که تشعشاتی که به پیتر میخوره(تحت هر عنوانی)باعث میشه سلول های رادیو اکتیوی او خنثی یا نابود بشن.
۲.معرفی میکنم:کریپتونای ت اسپایدرمن(مختص مارول)
۱.برترین نقطه ضعفی که هر ابرقهرمان میتونه داشته باشه همینه.کریستین بیل تو فیلم ناامید کننده The Dark Knight Rises یه حرف خوبی زد که میگفت:«این ماسک برای محافظت از من نیست‌.برای محافظت از عزیزانم و نزدیکانم هستش»...
نقل قول کردن
Spider man
#12 Spider man 1402-04-13 10:35
مقاله خوبی بود واقعا ولی من زخم معده رو نمیدونستم باحال بود

فقط میشه قسمت جدید بازگشت قاتل عمو بن رو هم بزارید
نقل قول کردن
Spider man
#13 Spider man 1402-04-13 10:38
واقعا عالی بود فقط من زخم معده رو نمیدونستم خیلی باحال بود مقالتون
فقط میشه قسمت جدید بازگشت قاتل عمو بن رو ترجمه کنید
نقل قول کردن
MC
#14 MC 1402-04-13 16:35
سه تا مقاله عالی پیاپی از سایت اسپایدی.
مرد عنکبوتی با تمام ضعف‌هاش در مقابل بعضی از قهرمان‌ها و ویلین‌های قدرتمند مارول از پیش بازنده نیست.
دلیلش بعضی از توانایی‌هاش هست مثل:
تولید تارعنکبوتی، سرعت حرکت بالا، چابکی و واکنش سریع ...
نقل قول کردن
آریا
#15 آریا 1402-04-13 17:08
به نقل از بارمان بزرگی:
ممنو از استاد ترابی بابت مقاله ای به این زیبایی که نشون میده چقدر شما درباره کمیک های اسپایدرمن اطلاع دارید.
۱۰.با توجه به اینکه خود عنکبوت ها نقطه ضعفشون آبه پس اسپایدی که قراره نسخه انسانی اونا باشه باید این ویژگی رو داشته باشه.
۹.این مورد رو میشه به حساب سن کمش زد(تو اثر تحسین شده Homecoming هم بهش اشاره شد.)
۸.خیلی نظر خاصی ندارم و علتش رو هم نمیدونم.
۷.خیلی از این کاراکتر خوشم میاد.جزو Favorite های من بوده و دلیلی هم که آورده شده از خودش جذاب تر.
۶.بهتره بگیم دردسر چون ریشه علمی نداره و علت اینکه برخی موارد کار نمیکنه هم مشخص نیست(کارگردان ها هم به نفع خودشون ازش استفاده میکنن)اما موافقم.
۵.خود آدم معمولی وقتی سرما میخوره یه کاغذ و قلم طلب میکنه که وصیت‌نامه بنویسه.دیگه اسپایدی با اون همه زور که جای خود دارد.
۴.این مورد رو میشه به حساب مشکلات حرفه اش زد.
۳.احساس من اینه که تشعشاتی که به پیتر میخوره(تحت هر عنوانی)باعث میشه سلول های رادیو اکتیوی او خنثی یا نابود بشن.
۲.معرفی میکنم:کریپتونایت اسپایدرمن(مختص مارول)
۱.برترین نقطه ضعفی که هر ابرقهرمان میتونه داشته باشه همینه.کریستین بیل تو فیلم ناامید کننده The Dark Knight Rises یه حرف خوبی زد که میگفت:«این ماسک برای محافظت از من نیست‌.برای محافظت از عزیزانم و نزدیکانم هستش»...




عجب... فیلم نا امید کننده دارک نایت رایزز؟ داش یه نگا به نمرات و فروش این فیلم بنداز... نا امید کننده به امثال فلش و شزم و فیلمای جدید مارول و اینا میگن....
سگش می ارزه به همه فیلمای مزخرف جدید مارول و دیسی

آقای ترابی تایید کن لطفا نشون بده متعصب نیستی
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1402-04-13 17:12
به نقل از MC:
سه تا مقاله عالی پیاپی از سایت اسپایدی.
مرد عنکبوتی با تمام ضعف‌هاش در مقابل بعضی از قهرمان‌ها و ویلین‌های قدرتمند مارول از پیش بازنده نیست.
دلیلش بعضی از توانایی‌هاش هست مثل:
تولید تارعنکبوتی، سرعت حرکت بالا، چابکی و واکنش سریع ...

نه. دلیل اصلیش اراده پولادین اوست
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1402-04-13 17:16
به نقل از آریا:
به نقل از بارمان بزرگی:
ممنو از استاد ترابی بابت مقاله ای به این زیبایی که نشون میده چقدر شما درباره کمیک های اسپایدرمن اطلاع دارید.
۱۰.با توجه به اینکه خود عنکبوت ها نقطه ضعفشون آبه پس اسپایدی که قراره نسخه انسانی اونا باشه باید این ویژگی رو داشته باشه.
۹.این مورد رو میشه به حساب سن کمش زد(تو اثر تحسین شده Homecoming هم بهش اشاره شد.)
۸.خیلی نظر خاصی ندارم و علتش رو هم نمیدونم.
۷.خیلی از این کاراکتر خوشم میاد.جزو Favorite های من بوده و دلیلی هم که آورده شده از خودش جذاب تر.
۶.بهتره بگیم دردسر چون ریشه علمی نداره و علت اینکه برخی موارد کار نمیکنه هم مشخص نیست(کارگردان ها هم به نفع خودشون ازش استفاده میکنن)اما موافقم.
۵.خود آدم معمولی وقتی سرما میخوره یه کاغذ و قلم طلب میکنه که وصیت‌نامه بنویسه.دیگه اسپایدی با اون همه زور که جای خود دارد.
۴.این مورد رو میشه به حساب مشکلات حرفه اش زد.
۳.احساس من اینه که تشعشاتی که به پیتر میخوره(تحت هر عنوانی)باعث میشه سلول های رادیو اکتیوی او خنثی یا نابود بشن.
۲.معرفی میکنم:کریپتونایت اسپایدرمن(مختص مارول)
۱.برترین نقطه ضعفی که هر ابرقهرمان میتونه داشته باشه همینه.کریستین بیل تو فیلم ناامید کننده The Dark Knight Rises یه حرف خوبی زد که میگفت:«این ماسک برای محافظت از من نیست‌.برای محافظت از عزیزانم و نزدیکانم هستش»...




عجب... فیلم نا امید کننده دارک نایت رایزز؟ داش یه نگا به نمرات و فروش این فیلم بنداز... نا امید کننده به امثال فلش و شزم و فیلمای جدید مارول و اینا میگن....
سگش می ارزه به همه فیلمای مزخرف جدید مارول و دیسی

آقای ترابی تایید کن لطفا نشون بده متعصب نیستی

ما قبلا ثابت کردیم که متعصب نیستیم
تعصب ما فقط روی حقیقته
و تایید کردن نظرات وظیفه من نیس. اونقد مشغله دارم که به تایید نظرات نمیرسم
ولی انصافا همه کارشناسان خبره گفتن ناامیدکننده بود
در مقایسه با دو فیلم قبلی و البته به خاطر حفره های عجیبی که تو فیلمنامه ش بود
تو این مقاله هم گفته بودیم
b2n.ir/q03025
نقل قول کردن
MC
#18 MC 1402-04-13 18:48
به نقل از mtm:
به نقل از MC:
سه تا مقاله عالی پیاپی از سایت اسپایدی.
مرد عنکبوتی با تمام ضعف‌هاش در مقابل بعضی از قهرمان‌ها و ویلین‌های قدرتمند مارول از پیش بازنده نیست.
دلیلش بعضی از توانایی‌هاش هست مثل:
تولید تارعنکبوتی، سرعت حرکت بالا، چابکی و واکنش سریع ...

نه. دلیل اصلیش اراده پولادین اوست


کاملا درسته. من هم نگفتم دلیل اصلی. صرفا چندتا از قدرت‌های اسپایدی رو گفتم.
مثلا یکی از دلایل فرعی دیگه می‌تونه مهارت‌های رزمی باشه.
بروسلی هم با مهارت‌های رزمیش می‌تونست افراد بزرگ‌تر و عضلانی‌تر از خودش رو شکست بده.
نقل قول کردن
advanced spidey
#20 advanced spidey 1402-04-13 22:19
به نقل از mtm:

من یه تئوری واسه بازی اسپایدرمن ۲ دارم که هر وقت بهش فکر میکنم اصن مغزم میترکه!
مگه اینسامینیاک خودش توئیت رسمی ننوشته که:
«کی گفته گوئن استیسی تو دنیای ما مرده؟»
منم گفتم خب چرا که نه بریم یه تئوری بدیم واسش. خب تئوری من اینجوریه که:
اولای بازیه که میبینیم این دزدایی که ما تو بازی های قبل باهاشون میجنگیدیم دارن کشته میشن! بعدش پیتر و مایلز میفهمن که کار wraith بوده ! یعنی سروان واتانابی! خب هیچ سروان نیست که به این رسیدگی کنه نه؟ همینجا بهترین موقع هستش که کاپیتان استیسی رو معرفی کنن! و بعدش کله تاری ها با کاپیتان حرف میزنن و...
که یهو کاپیتان میگه منم یه دختر دارم که تازه قراره دانشگاشو شروع کنه!
مگه ما تو کمیک مقدمه بازی ندیدیم که مایلز به پیتر میگه دارم دانشگاه رو شروع میکنم؟
و بلع این بهترین راهه که گوئن استیسی رو معرفی کنن! (و شاید شاهد رابطه چوچولو بین مایلز و گوئن باشیم! :lol: )
این تئوری رو دادم که شخصا فقط فقط نظر شمارو(mtm)بشنوم !!
نقل قول کردن
advanced spidey
#21 advanced spidey 1402-04-13 22:37
البته این تئوری رو از رسانه های دیگرم کمک گرفتم و صد درصدی مال خودم نیست
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#22 بارمان بزرگی 1402-04-13 23:18
به نقل از آریا:
به نقل از بارمان بزرگی:
ممنو از استاد ترابی بابت مقاله ای به این زیبایی که نشون میده چقدر شما درباره کمیک های اسپایدرمن اطلاع دارید.
۱۰.با توجه به اینکه خود عنکبوت ها نقطه ضعفشون آبه پس اسپایدی که قراره نسخه انسانی اونا باشه باید این ویژگی رو داشته باشه.
۹.این مورد رو میشه به حساب سن کمش زد(تو اثر تحسین شده Homecoming هم بهش اشاره شد.)
۸.خیلی نظر خاصی ندارم و علتش رو هم نمیدونم.
۷.خیلی از این کاراکتر خوشم میاد.جزو Favorite های من بوده و دلیلی هم که آورده شده از خودش جذاب تر.
۶.بهتره بگیم دردسر چون ریشه علمی نداره و علت اینکه برخی موارد کار نمیکنه هم مشخص نیست(کارگردان ها هم به نفع خودشون ازش استفاده میکنن)اما موافقم.
۵.خود آدم معمولی وقتی سرما میخوره یه کاغذ و قلم طلب میکنه که وصیت‌نامه بنویسه.دیگه اسپایدی با اون همه زور که جای خود دارد.
۴.این مورد رو میشه به حساب مشکلات حرفه اش زد.
۳.احساس من اینه که تشعشاتی که به پیتر میخوره(تحت هر عنوانی)باعث میشه سلول های رادیو اکتیوی او خنثی یا نابود بشن.
۲.معرفی میکنم:کریپتونایت اسپایدرمن(مختص مارول)
۱.برترین نقطه ضعفی که هر ابرقهرمان میتونه داشته باشه همینه.کریستین بیل تو فیلم ناامید کننده The Dark Knight Rises یه حرف خوبی زد که میگفت:«این ماسک برای محافظت از من نیست‌.برای محافظت از عزیزانم و نزدیکانم هستش»...




عجب... فیلم نا امید کننده دارک نایت رایزز؟ داش یه نگا به نمرات و فروش این فیلم بنداز... نا امید کننده به امثال فلش و شزم و فیلمای جدید مارول و اینا میگن....
سگش می ارزه به همه فیلمای مزخرف جدید مارول و دیسی

آقای ترابی تایید کن لطفا نشون بده متعصب نیستی

فروش فیلم خوب بود چون غولی مثل The Dark Knight پشتش بود.همه انتظار شاهکار داشتن.اما چیشد؟!یه عالمه سوال که هیچ کدوم پاسخ داده نشد.
نقل قول کردن
Spider_ali
#23 Spider_ali 1402-04-14 00:06
سلام اقای ترابی یه سوال علمی داشتم ، ما توی بیشتر فیلم ها و ... مرد عنکبوتی می بینیم که مثلا مرد عنکبوتی به یه سنگی چیزی می خوره و سنگه ترک می خوره ، مثلا توی دور از خانه پیتر نصف ستون رو با مشتش شکست خب تا اینجا مشکلی نیست ، مشکل من اینجاست که خوب اون پوست و بافت بدنی که می تونه چنین نیرویی رو تحمل کنه و پاره نشه چرا باید توسط گلوله پاره بشه ، مثلا چرا پیتر ضد گلوله نیست؟ خب لامصب می تونه چندین تن رو بلند کنه و نه ماهیچه هاش کش بیاد و نه استخوان هاش مشکل پیدا کنه پس باید بدنش خیلی سخت باشه که این نیرو رو تحمل کنه ، پس پیتر باید ضد گلوله باشه به نظرم
نقل قول کردن
MC
#24 MC 1402-04-14 01:12
به نقل از advanced spidey:
البته این تئوری رو از رسانه های دیگرم کمک گرفتم و صد درصدی مال خودم نیست


تحلیل جالبی بود. منم فکر می‌کنم حضور گوئن استیسی دور از ذهن نیست.
اما در مورد مری جین؛ من فکر می‌کنم احتمالش هست مری جین هم به قدرت‌های عنکبوتی دست پیدا کرده باشه. اگه یادتون باشه تو قسمت اول، تو اون اتاق مخفی توی پنت‌هاوس نورمن آزبورن‌، یه عنکبوت برای مدتی روی بدن مری جین بود و امکانش هست مری جین رو گزیده باشه. با توجه به کات‌سین ها به نظر می‌رسه که مری جین، همون عنکبوت رو با خودش از پنت‌هاوس نورمن آزبورن برده باشه به فیست؛ و همون عنکبوت باشه که مایلز رو در ادامه داستان گزید.
پس احتمال حضور دو مردعنکبوتی و دو زن‌عنکبوتی در قسمت یا قسمت‌های بعدی بازی‌های مارول اسپایدرمن وجود داره.
خودم به شخصه دوست دارم گوئن استیسی و مری جین رو به عنوان قهرمان ببینم، چون برای من خیلی کاراکترهای جذاب‌تری هستن نسبت به کاپیتان مارول، واندر-وومن، سوپرگرل و ...
نقل قول کردن
advanced spidey
#25 advanced spidey 1402-04-14 08:24
به نقل از MC:
به نقل از advanced spidey:
البته این تئوری رو از رسانه های دیگرم کمک گرفتم و صد درصدی مال خودم نیست


تحلیل جالبی بود. منم فکر می‌کنم حضور گوئن استیسی دور از ذهن نیست.
اما در مورد مری جین؛ من فکر می‌کنم احتمالش هست مری جین هم به قدرت‌های عنکبوتی دست پیدا کرده باشه. اگه یادتون باشه تو قسمت اول، تو اون اتاق مخفی توی پنت‌هاوس نورمن آزبورن‌، یه عنکبوت برای مدتی روی بدن مری جین بود و امکانش هست مری جین رو گزیده باشه. با توجه به کات‌سین ها به نظر می‌رسه که مری جین، همون عنکبوت رو با خودش از پنت‌هاوس نورمن آزبورن برده باشه به فیست؛ و همون عنکبوت باشه که مایلز رو در ادامه داستان گزید.
پس احتمال حضور دو مردعنکبوتی و دو زن‌عنکبوتی در قسمت یا قسمت‌های بعدی بازی‌های مارول اسپایدرمن وجود داره.
خودم به شخصه دوست دارم گوئن استیسی و مری جین رو به عنوان قهرمان ببینم، چون برای من خیلی کاراکترهای جذاب‌تری هستن نسبت به کاپیتان مارول، واندر-وومن، سوپرگرل و ...

نه من ترجیح میدم که این دوتا رو به عنوان خودشون ببینم .....
نه ابرقهرمان.
آخه می‌دونی به قول گانکه: «thats A lot man . Like a lot a lot»
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#26 بارمان بزرگی 1402-04-14 08:46
به نقل از Spider_ali:
سلام اقای ترابی یه سوال علمی داشتم ، ما توی بیشتر فیلم ها و ... مرد عنکبوتی می بینیم که مثلا مرد عنکبوتی به یه سنگی چیزی می خوره و سنگه ترک می خوره ، مثلا توی دور از خانه پیتر نصف ستون رو با مشتش شکست خب تا اینجا مشکلی نیست ، مشکل من اینجاست که خوب اون پوست و بافت بدنی که می تونه چنین نیرویی رو تحمل کنه و پاره نشه چرا باید توسط گلوله پاره بشه ، مثلا چرا پیتر ضد گلوله نیست؟ خب لامصب می تونه چندین تن رو بلند کنه و نه ماهیچه هاش کش بیاد و نه استخوان هاش مشکل پیدا کنه پس باید بدنش خیلی سخت باشه که این نیرو رو تحمل کنه ، پس پیتر باید ضد گلوله باشه به نظرم

به نظرم مثالی که زدی بد بود.تو Far From Home ستون رو با کنتو(تو ژاپنی به دوتا برامدگی بالای دو انگشت اشاره و سومی میگن)هایش شکست.در ضمن،قدرت بدنی اش زیاد بود.تازه،پیتر یه انسانه؛قدرت مافوق بشری داره ولی قدرت های مختص به عنکبوت ها!عنکبوت که ضد گلوله نیست.در مورد نشکستن استخوان ها و پارگی عضله ها،باید بگم به همین علت پیتر پارکر قهرمان مورد علاقه منه.سوپرمن ککش هم نمیگزه اما پیتر هردفعه که تاب میخوره دوتا دستاش تا مرز در رفتگی استخوان میرن.ولی او باید بلند شه و به روی خودش نیاره که بدنش زخمه.او بارها و بارها استخوان هاش کش اومده،بدنش زخم عمیق برداشته و ... اما زودتر از بقیه زخم هایش خوب میشه(زود درمانی نداره اما سرعت بیشتری نسبت به من‌و‌شما داره)
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1402-04-14 09:00
به نقل از Spider_ali:
سلام اقای ترابی یه سوال علمی داشتم ، ما توی بیشتر فیلم ها و ... مرد عنکبوتی می بینیم که مثلا مرد عنکبوتی به یه سنگی چیزی می خوره و سنگه ترک می خوره ، مثلا توی دور از خانه پیتر نصف ستون رو با مشتش شکست خب تا اینجا مشکلی نیست ، مشکل من اینجاست که خوب اون پوست و بافت بدنی که می تونه چنین نیرویی رو تحمل کنه و پاره نشه چرا باید توسط گلوله پاره بشه ، مثلا چرا پیتر ضد گلوله نیست؟ خب لامصب می تونه چندین تن رو بلند کنه و نه ماهیچه هاش کش بیاد و نه استخوان هاش مشکل پیدا کنه پس باید بدنش خیلی سخت باشه که این نیرو رو تحمل کنه ، پس پیتر باید ضد گلوله باشه به نظرم

من تا جایی که یادمه پیتر هیچ وقت بدنش ضدگلوله نبوده یه کمیک وات ایف هم بود که دقیقا تیر میخوره و تو بغل استیو راجرز مبمیره و قبلش بهش میگه "من ضدگلوله نیستم"
نقل قول کردن
AP-omega
#28 AP-omega 1402-04-16 21:12
برام سؤاله که از اونجا که یک سری از قدرت های مایلز با پیتر تفاوت داره، نقطه ضعف هاشون چه اشتراکات و اختلافاتی داره؟
نقل قول کردن
mehdie
#29 mehdie 1402-04-17 05:39
سلام
از بین این نقط ضعف ها فقط 3 تاش کشندس و دردسر سازه
1. انتی ونوم(خطرنک ترین)
2.آب
. خانواده( اصلیترین نقط ضعف)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45