معرفی نقطه ضعف قهرمانان دی سی!

معرفی نقطه ضعف قهرمانان دی سی!

پس از معرفی نقاط ضعف قهرمانان مارول حالا وقتشه بریم به سراغ قهرمانان دی سی!

مقدمه: همواره در داستان های اساطیری شاهد بوده ایم که پهلوانان و قهرمانان علیرغم قدرت های شگرفت خود دارای یک نقطه ضعف هستند. مثلا داستان آشیل در حماسه ایلیاد هومر که میگه آشیل قویترین جنگجوی یونانیان در جنگ تروا بود ولی همه پیکر او به جز پاشنه پایش رویین بود و همین بخش تنش هم مرگ او را رقم زد. در واقع مادر آشیل، وقتی که آشیل نوزاد بود او را ، در رود سیاه جهان مردگان فرو برد تمام تن او جز پاشنه که در دست مادر بود به آن آب آغشته شد و تنها آن نقطه آسیب‌پذیر باقی‌ماند و بعدها مرگ اون رو رقم زد. یا داستان زیگفرید یکی از قهرمانان افسانه‌ های اساطیر اسکاندیناوی و ژرمن‌ها و و یکی از پهلوانان سرود نیبلونگ ها که به علت شنا کردن در خون اژدها رویین‌تن شده ‌بود، ولی برگی به کمرش چسبیده بود و او از آن ناحیه آسیب‌پذیر بود و به خاطر همین مسئله نیز به قتل رسید. یا داستان اسفندیار شاهنامه فردوسی که این بار این چشمان او بود که رویین تن نشده بودند و مرگ اسفندیار رو رقم زدند و ... در دنیای کمیک هم ابرقهرمانان معمولاً یک نقطه ضعف دارند که  در این مقاله به معرفی آنها میپردازیم.

این مقالات هم یادتون نره:

معرفی نقطه ضعف قهرمانان مارول!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

  

10- مارشن مَن هانتر (آتش)

مارشن منهانتر (آتش)

«مارشِن من هانتر» که اسم اصلی اش  «ژُان ژُنز» است ، یکی از هفت عضو اصلی گروه لیگ عدالت به شمار میاد. او یه بیگانه ی سبز رنگ اهل کره ی مریخ و آخرین بازمانده از نژاد خود است. وقتی به ناچار به زمین آمد توانست کمی برای خودش آرامش پیدا کند. او یک شِیپ شیفتِر (تغیر شکل دهنده) است و می تواند خودش را بزرگ یا کوچک کند و همچنین دارای قدرت تلپاتی نیز است که به اجازه میدهد به ذهن تمام موجودات کره ی زمین وصل شود (مثل پرفسور ایکس). او یک کاراگاه نیز است و یک جنگجوی عالی به حساب می آید. حتی سوپرمن او را یکبار به عنوان قدرتمندترین شخصی که باهاش رودرو شده خطاب کرد. البته یک نقطه ضعف بسیار بزرگ دارد و آن هم آتش است! میگن حتی یک آتش ساده تولید شده توسط چوب کبریت یا فندک هم میتونه او را به وحشت بیندازه! البته ظاهرا  این نقطه ضعف بیش از اینکه جسمی باشد، روحی و روانی است و ریشه در گذشته او داره.

 

9- گرین لنترن (رنگ زرد)

  گرین لنترن (رنگ زرد)

فانوس سبز (گرین لنترن) به قهرمانانی گفته میشود که قابلیتشان داشتن حلقه‌ای با قدرت فراطبیعی است که از طریق آن می‌توانند اشیای واقعی را با آن بسازند. ما در کمیک های دی سی گرین لنترن های زیادی داشته ایم که میتونید با مهم ترین آنها در اینجا آشنا شوید. آنها قدرتمند هستند. در حقیقت ترکیب نور سبز گرین لنترن‌ها با قدرت اراده‌ آنها می‌تواند به از قدرتمندترین موجودات کل دنیا تبدیلشان کند. این ویژگی را هم بارها و بارها ثابت کرده و موجودات شرور خطرناکی را از پای درآورده اند. اما با وجود تمام این قدرت‌ها و توانایی‌ها اما آنها ضعف شاید عجیبی به رنگ زرد دارند و سازه‌هایشان نمی‌توانند تأثیری روی اشیاء به رنگ زرد بگذارند. و این خیلی بده چون خیلی چیزها در عالم هستند که رنگ زرد دارند و یک بار هم بتمن به گرین لنترن بهش نشون داد که اگه به خودش رنگ زرد بزنه میتونه شکستش بده!

 

8- سوپرمن (ماده کریپتونایت)

 سوپرمن (ماده کریپتونایت)

"کریپتونایت" ماده ای سبز رنگ است که در داستانهای سوپرمن شاهدش هستیم و سوپرمن در برابر این ماده ضعف دارد. این ماده شیشه ای است و از خود نور را عبور می‌دهد و تشعشع این نور موجب می‌شود که سوپر من ضعیف شود. این ماده از زادگاه سوپرمن یعنی سیاره «کریپتون» نشات گرفته است نسخه های دیگری از کریپتونایت در رنگ هایی مثل قرمز و طلایی هم وجود دارند که ممکنه تاثیر متفاوتی روی سوپرمن بگذارند ولی همچنان او را ضعیف میکنند. خیلی ها هستند که فکر میکنند کریپتونایت اولش در برنامه رادیویی "ماجراهای سوپرمن" که سال 1943 آغاز شد خلق شده ولی اشتباه میکنند. در واقع اولین اشاره به کریپتونایت در دنیای کمیک انجام نشد بلکه در تبلیغات اولین تفنگ اسباب بازی سوپرمن به نام Superman Krypto-Raygun در سال 1940 بود که به آن برخورد کردیم و گفته بود کریپتونایت یک ماده متالیک شگفت انگیز است که فقط در سیاره کریپتون یافت میشود!

 

7- فلش (گرسنگی)

 فلش (گرسنگی)

«فلش» سریع ترین انسان زنده دنیا است و بنابراین میتونه با استفاده از قدرت های شگفت انگیز خودش حریفان بسیاری را از پا دربیاره. با این حال یک نقطه ضعف بزرگی برای قدرت های او وجود داره و اونم مربوط میشه به متابولیسم فوق سریع او! در واقع فلش باید خیلی غذا بخوره تا بتونه عملکرد جسمانی مناسبی داشته باشه و به حداکثر توانایی خودش دست پیدا کنه و البته هزینه ها این روزا خیلی بالاست و باید پول زیادی باید غذاهایی که مصرف میکنه بپردازه!!! و میدونید که فلش برخلاف برخی ابرقهرمانان یک میلیاردر نیست. ضمن اینکه این نقطه ضعف به این معنیه که اگر گرسنه ش بشه نمیتونه خیلی سریع تر از انسان های عادی بدوه.

 

6- قناری سیاه (گلو درد)

 قناری سیاه (گلو درد)

«دینا لارل لانس» (Dinah Laurel Lance) ملقب به «قناری سیاه» فرزند قناری سیاه اریجینال دی سی یعنی «دینا دریک» و افسر پلیسی به نام «لری لانس» است. او برخلاف مادرش قدرت فرابشری دارد که به خروش قناری معروف است. او در سن 19 سالگی تصمیم گرفت مثل مادرش به یک قهرمان عدالت طلب تبدیل شود و مبارزی حرفه ای به نام گربه وحشی (که مادرش را نیز آموزش داده بود) بهش آموزش داد. و اینچنین او برخلاف میل مادرش وارد حرفه ای ابرقهرمانی شد. درسته او که در مبارزات تن به تن استاده ولی قدرت اصلیش به همان خروش قناری خلاصه میشود. یعنی میتونه جیغ های بلندی بزنه که گوش همه را کَر کنه! ولی مساله اینه که وقتی مریض بشه و گلو درد داشته باشه این قدرتش از کار میفته!

 

5- زاتانا (بسته شدن دهان!)

  زاتانا (بسته شدن دهان!)

«زاتانا زاتارا» از شخصیت هایی است که قبلا در این مقاله توضیح داده بودیم دی سی ایده اش را از کجا الهام گرفته است. او یک تردست و همچنین ساحره‌ای واقعی است و از این نظر در زمره قوی ترین ها در دنیای دی سی به شمار میاد. او معمولا طلسم های خودش را به صورت شفاهی و با ادا کردن آنها به صورت برعکس انجام میدهد. مشکل هم همینه زیرا او نیز مثل قناری سیاه بیش از حد روی صدای خودش تکیه میکنه و همین باعث شده که بسیاری از خبیث ها بتونند با بستن دهان او عملا باعث شوند تا قدرت های خودش را از دست بده!

 

4- آکوامن (کمبود آب)

  آکوامن (کمبود آب)

آکوامن از اعضای جاستیس لیگ است که میتونه همانطور که در زیر آب قدرتمند و سریع ظاهر میشه در خشکی هم قابلیت های خاص خودش را داشته باشه (چون او نیمی انسان ، نیمی آتلانتیسی است). اما جالبه بدونید در کمیک بوک های قدیمی او اینطور نبود. البته وقتی میگم کمیک بوک قدیمی فکر نکنید منظورم دوره طلایی دهه 40 است بلکه این موضوع تا دهه 60 میلادی هم رواج داشت که آکوامن وقتی وارد خشکی میشه فقط 1 ساعت وقت داره وگرنه به دلیل کمبود آب دچار خفگی میشه! این یعنی اینکه او بدنش باید به طور مداوم در تماس با آب باشه. البته همانطور که گفتم در حال حاضر این مشکل در کمیک بوک های آکوامن مورد اشاره قرار نمیگیره.

 

3- پاورگرل (مواد طبیعی)

 پاورگرل (مواد طبیعی)

«پاور گرل» با نام اصلی «کِرا زُور-اِل»، دختر عموی سوپرمن به‌ شمار میرود، اما از جهانی موازی! (در واقع سفینه او با تاخیر به سیاره زمین رسید!) با گذشت بیش از چند دهه، پاور گرل به عنوان یکی از اعضای تیم‌های ابرقهرمانانه مختلفی همچون سازمان عدالت آمریکا، اینفینیتی، لیگ عدالت اروپا و پرندگان شکاری به تصویر کشیده شده‌ است. او بسیار نیرومند است (اسمش هم همینو میگه!) ولی مادهٔ کریپتونایت هیچ تأثیری بر روی او ندارد، اما با این حال نسبت به سحر و جادو آسیب‌پذیر است. اما در سالهای اخیر یک نقطه ضعف جدید بهش اضافه شده که خیلی عجیبه: مواد طبیعی (Natural Materials)! بله درست شنیدید مواد طبیعی! و این خیلی بده و البته بازم تکرار میکنم که خیلی عجیبه چون یک نفر میتونه مثلا یک سنگ بزرگ به سمتش پرتاب کنه و بهش صدمه بزنه چون خب سنگ یک ماده طبیعیه دیگه!

 

2- آلن اسکات (چوب)

 آلن اسکات (چوب)

اولین گرین لنترن دی سی خیلی سال پیش و در سال 1940 خلق شد و اسمش بود بود آلن اسکات که یکی از اعضای اصلی و موسس گروه "انجمن عدالت آمریکا" (Justice Society of America) نیز هست. بر خلاف دیگر گرین لنترن ها داستان گرین لنترن شدن آلن با بقیه فرق دارد. در واقع هزاران سال قبل شهاب سنگی در چین باستان سقوط کرد و باعث آتش سوزی شد. صدایی از دل آتش بیرون آمد که پیشگویی کرد سه اقدام خواهد کرد: باعث مرگ خواهد شد، باعث زندگی خواهد شد و باعث قدرت خواهد شد. یک چراغ ساز از فلز سبز این شهاب سنگ برای ساخت چراغی استفاده کرد ولی توسط اهالی دهکده اش کشته شد و بدین ترتیب اولین پیشگویی به حقیقت پیوست. سالها بعد این چراغ به دست یک بیمار روانی افتاد و دوباره عقل خودش را به دست آورد و زندگی جدیدی پیدا کرد. پس پیشگویی دوم نیز به حقیقت پیوست. در نهایت این چراغ به دست آلن اسکات جوان افتاد که یک مهندس بود و از فلز آن فانوس حلقه ای دست ساز همانند حلقه های دیگر گرین لنترن ها ساخت! ضمن اینکه بر خلاف دیگر گرین لنترن ها که به نور زرد (مظهر ترس) نقطه ضعف دارند اما انگشتر این آقا روی چوب یا وسایل چوبی کار نمیکند! راستش را بخواهید هیچ وقت دلیل درست درمونی برای اینکه چرا چنین نقطه ضعفی داره ارائه نشده. یک بار هم گفتند که چون آلن اسکات وقتی برای اولین بار میخواست از حلقه استفاده کنه یک نفر با یک چماق چوبی غافلگیرش کرد  پس در ذهن آقای اسکات  نقش بست که حلقه نسبت به چوب نقطه ضعف داره و از اون موقع دیگه تو سرش موند! (فک کنم دی سی خودش هم فهمید توجیه مضحکی بوده و دیگه بهش اشاره نکرده!)

 

1- واندر وُمن (بسته شدن دستان توسط آقایون!)

 واندر وُمن (بسته شدن دستان توسط آقایون!)

خب اینهم مثل اون قضیه کمبود آب آکوامن مربوط به گذشته میشه و دیگه در دنیای کمیک بهش اشاره نمیشه چون واقعا خیلی مسخره است و کل شخصیت واندر ومن و چیزهایی که قراره سمبل آنها باشه را زیر سوال میبره! ضمن اینکه اصلا برای شخصیت قدرتمندی مثل واندر ومن منطقی نیست و با عقل جور درنماید ولی در حال در کمیک بوک های گذشته واندرومن اینطور بود که هر مردی (حتی مردانی که هیچ قدرت فوق بشری یا قابلیت خاصی ندارند) اگه دست او را ببندند میتونند شکستش بدهند و کاملا در اختیارش داشته باشند!!!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

معرفی نقطه ضعف قهرمانان مارول!

معرفی شخصیت: نسخه های مختلف گرین لنترن های زمینی 

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ

5 ایده کمیک بوکی که خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

از سیر تا پیاز قدرت سوپرمن

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكی

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

قوی ترین ابرقهرمان مارول و دی سی کیه؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Shadow-man
+1 #1 Shadow-man 1399-04-23 17:44
وای خدا مردم از خنده. یعنی نویسنده های دی سی اوج خلاقیت بودن :lol:
نقل قول کردن
HS-Spider
#2 HS-Spider 1399-04-23 17:59
البته یه نکته مهمی در مورد شماره 9 هستش و اون اینه که اصل این نقطه ضعف خودش داستان داره!
همونطور که میدونید در دنیای دی سی طیف عواطف هرکدوم آواتار مخصوص به خودشون رو دارن.آواتار اراده که ارتش فانوس های سبز ازش قدرت میگیره موجودی به نام Ion و آواتار ترس موجودی به نام Parallax هستش. این دو موجود تا سال ها در باتری قدرت مرکزی سیاره Oa (مقر ارتش فانوس های سبز) زندانی بودند و Ion قدرت Parallax رو خنثی کرده بود اما وجود این آواتار در باتری قدرت مرکزی تاثیر منفی خودش رو گذاشته بود و این تاثیر منفی، همون نقطه ضعف آسیب نرسیدن به اشیای زرد(که نماد ترس هستش) توسط گرین لنترن هاست.پس از اینکه Parallax آزاد شد،این ناخالصی زرد از بین رفت.
متاسفانه اما دوباره خبیثی به نام کرونا (الان تئوریسین های توطئه دست به کار میشن :lol: ) تونست Parallax رو به باتری قدرت مرکزی سیاره Oa اضافه کنه و اینچنین این نقطه ضعف برگشت.
به طور کلی میشه گفت این ناخالصی زرد ناشی وجود Parallax در باتری قدرت مرکزی هستش.این بستگی به داستان داره که این نقطه ضعف ناشی از Parallax وجود داشته باشه یا نه.
پ.ن:ممنون بابت نگارش این مقاله
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-04-23 22:33
استاد ترابی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود
به نظرم بعضی از این موارد تا حدی مضحک بودن یعنی واقعا مورد یک و دو خیلی خنده دار بود واقعا نویسنده ها دیسی چی فک کردن با خودشون!!!
#۲ به نظرم یدونه از این فکت های شما به اندازه کل سایت ها و کانال های دیگه ارزش داره :-*
نقل قول کردن
HS-Spider
#4 HS-Spider 1399-04-23 23:00
مورد دیگه هم در مورد آلن اسکات هستش.
واقعا در ابتدا این ضعف در مقابل چوب یه موضوع غیرقابل باور در دنیای کمیک بود(مثل هویت مخفی سوپرمن یا شلوار هالک :-* ) اما بعدها یه توجیه منطقی و باورپذیر بابت این نقطه ضعف ارائه شد و اون این بود:
خب دنیای دی سی یه مفهومی به نام Elemental Forces داره که به نیروهایی گفته میشه که یک نوع ارتباط جمعی بین عناصر طبیعت هستش.یکی از این نیروها، The Green نام داره که کل حیات گیاهی زمین رو دربر میگیره و همون‌طور که از اسمش مشخصه به سرسبزی و سبزینگی مربوطه.این نیروها هرکدوم آواتار و یا میزبان مخصوص خودشون رو دارن. افرادی مثل The Swamp Thing یا Poison Ivy با نیروی The Greenدر ارتباط هستن.یکی دیگه از این افراد همین آلن اسکات خودمونه.چون آلن اسکات نیروش رو از The Green میگیره،در نتیجه نمیتونه از این نیرو برعلیه نباتات و حیات گیاهی که چوب هم جزوشون هستن، استفاده کنه.
در واقع چون حلقه قدرت آلن اسکات از نیروی اراده و محافظین جهان نشأت نمیگیره و به جاش از یه فلز دارای احساس به نام Starheart که حاوی تمام نیروی های جادویی و عرفانی جهان هستش قدرت میگیره، نیروی The Green بر روی او تأثیر می‌ذاره.(در حالی که چنین تاثیری رو بر نیروی ارتش فانوس های سبز که قدرتشون رو از نیروی اراده و باتری قدرت مرکزی سیاره Oa نمی‌ذاره)

That was it
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#5 SPIDERBAT 1399-04-24 02:08
سلام
آقای ترابی خیلی ممنون برای این ایده های نابتون و تبدیل کردن آنها به مقاله.
یادم باشه هر وقت یه ویلن دیدم سایت اسپایدی رو بهش معرفی کنم چون می تونه کلی اطلاعات مهم درباره ی دشمنش گیر بیاره! :lol:

منم یه چند تا دونه نقطه ضعف برای شخصیت های مارول گیر آوردم البته من کی باشم که قهرمانای مارول رو زیر سوال ببرم اما به هر حال گفتنشون خالی از لطف نیست:
ولورین:برق:یادمه توی اون کمیکی که پانیشر همه ی ابرقهرمانا و موجوداتی با توانایی هایی خاص رو می کشه(خیلی کمیک خفنی بود و من از اسپایدی بخاطر اماده کردنش ممنونم) ولورین رو با استفاده از برق می کشه(لبته من اینطوری یادم میاد اگر و اشتباه می کنم ببخشید).
بی باک:بینایی: یادمه توی مقاله ی 15 چیز مهمی که باید درباره ی بی باک بدونید خوندم یه بار مون دراگون زخمی شده بوده و بی باک رو با قدرت هاش بینا کرده بوده و اما مثل اینکه بینایی قدرت های رادار مانند بی باک رو از کار میندازه.
هالک:ناتاشا رومانوف ملقب به بیوه ی سیاه:راستش نمی دونم این رو میشه یه نقطه ضعف در نظر گرفت یا نه اما می دونم که ناتاشا تنها یا جزو تنها کسانی هستش که می تونه هالک رو آروم کنه و به بروس بنر تبدیل کنه و قدرت اون رو از صد به صفر برسونه و ویلن می تونه یه ویدیوی هولوگرامی از ناتاشا درست کنه و با اون هیولا رو آروم کنه و به بروس بنر که به مراتب آسیب پذیری بیشتری نسبت به هالک داره صدمه بزنه.
لوک کیج:گلوله ی یهودا:توی فصل اول سریال لوک کیج دیدیم که دایموند بک به یک تیر خاصی به نام یهودا مجهز هستش که این تیر می تونه به بدن زره مانند لوک کیج آسیب وارد کنه و چون لوک کیج بدن بسیار قوی ای داره در آوردن گلوله و ترکش هایش سخت تر از بدن های معمولی هستش.
بلک بولت:خرابی آنتن های کنترل کننده: همانطور که می دونید بلک بولت قدرت زیادی داره و اگر از تموم اون استفاده کنه ممکنه به جهان ضربه بخوره از این رو آنتن هایی رو روی سرش قرار داده که می تونن قدرت هاش رو کنترل کنن پس اگر زمانی به اون آنتن های آسیبی وارد بشه بلک بولت نباید و نمی تونه از قدرتش استفاده کنه چون ممکنه به زمین آسیب بزنه.

خب اینا اونایی بودن که من پیدا کردم و قطعا خیلی از قهرمان های دیگه نقاط ضعف تاسف باری دارن که برای اون ها ضرر به همراه داره.
بازم تشکر می کنم از استاد ترابی بخاطر مقاله های شگفت انگیزشون و زحماتی که برای ما می کشن.
نقل قول کردن
Iamjoker
#6 Iamjoker 1399-04-24 02:28
سلام مقاله عالی بود تشکر این خیلی عالی که دی سی برای شخصیت های قوی خودنقطه ضعف گذاشته
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#7 Miguel-OHara 1399-04-24 13:46
10 - من: فندک داری؟ دوستم: میخوای سیگار بکشی؟ من: نه میخوام یکی از اعضای لیگ عدالت رو شکست بدم
9 - هیچ وقت فکر نمیکردم زردآلو بتونه اینقدر قدرتمند بشه
8 - بین همه کریپتونیت ها با رنگ های مختلفش عجیب ترین و مضحک ترینش کریپتونیت صورتیه :lol: . بیشتر توضیح نمیدم میخواین خودتون برین ببینید :D
7 - بعضی از دوستان هم مثل فلش میخورن.ولی برعکس فلش تو خونه لم میدن
6 - عیب نداره چایی نبات بخوره. سریع درست میشه :D
5 - قدرت کلمه ی ببند دهنتو رو مشاهده میکنید
4 - پس میتونیم نتیجه بگیریم قبلا آکوامن با قورباغه فرقی نداشت؟
3 - با یه زهرمار پاور گرلو میتونین مسموم کنین.چون طبیعیه دیگه
2 - الان با دمپایی غافلگیرش میکرد فکر میکرد نقطه ضعفش دمپاییه؟؟؟!!!
1 - از بس با زنا تمرین کرده جنگیده و مرد ندیده بلد نیست بندای مردا رو باز کنه.یاد ندادن بهش خب

دوستان صرفا جهت شوخیه امیدوارم متوجه بشین :lol:
نقل قول کردن
hadi1380
#8 hadi1380 1399-04-24 14:11
سلام آقای ترابی ببخشید حرفم به این مقاله ربطی نداره.و میخواستم یه کمکی ازتون بگیرم اینه که کمیک هایی که از مرد عنکبوتی دارید که لباس سیاه رو بر تن داشته باشه؟منظورم اینه که ترجمه کردید؟البته به جز حقیقت بیگانه باز هم کمیک مربوط به مرد عنکبوتی سیاه ترجمه کرده اید؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
HS-Spider
#9 HS-Spider 1399-04-24 14:16
#7
جدا از شوخی بین این ۱۰ مورد تنها چهار مورد اول غیر منطقی هستن که خب موارد یک،سه و چهار دیگه وجود ندارن و مورد دو هم بعدها براش توجیه منطقی ارائه شد(کامنتی که در بالا نوشتم رو مطالعه کنید)
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#10 AMIR.CROOZ 1399-04-24 15:23
همشون به جز سوپر من نقطه ضعف های خیلی مسخره ای داشتن. رنگ زرد !!!!!!! چوب!!!!!!!! گلو درد(این یکی باز از بقیه بهتر بود)!!!!!!!!!!! ! آتش (این خیلی عجیب نیست اینش عجیبه که حتی با کبریت و فندک میشه شکستش داد)!!!!!!!!! من خودم دی سی فنم ولی دی سی دیگه خیلی جدیدا داره بد میشه آخه گرسنگی!!!!!!!!! !!!!!
نقل قول کردن
amir_avengers
#11 amir_avengers 1399-04-24 15:23
به نقل از HS-Spider:
#7
جدا از شوخی بین این ۱۰ مورد تنها چهار مورد اول غیر منطقی هستن که خب موارد یک،سه و چهار دیگه وجود ندارن و مورد دو هم بعدها براش توجیه منطقی ارائه شد(کامنتی که در بالا نوشتم رو مطالعه کنید)

شما گفتی یعنی توجیه کردی ولی من یکی که قانع نشدم. به نظرم خیلی خیلی بهتر و با خلاقیت بیشتر میشد نقاط ضعف منطقی تری برای این شخصیت ها نوشت
نقل قول کردن
HS-Spider
#12 HS-Spider 1399-04-24 15:42
#11
خب این به عدم آشنایی کامل شما به Elemental Forces برمیگرده.بهتره سری Animal Man نوشته جف لمیر رو بخونید تا با نیروهایی مثل The Red و The Black/The Rot بیشتر آشنا بشید.سری های شخصیت The Swamp Thing هم در مورد نیروی The Green بیشتر به خوانندگان اطلاعات میدن.به هر حال به دلیل تفاوت های بین origin آلن اسکات و افرادی مثل هال جوردن که عضو Green Lantern Corps هستن،این تفاوت رو توجیه میکنه.به هر حال با اون توضیحات جمع‌وجور و فشرده من این موضوع براتون جا نمیوفته.باید کمیک هاش رو هم مطالعه کنید.
موفق باشید.
نقل قول کردن
amir_avengers
#13 amir_avengers 1399-04-24 15:47
به نقل از HS-Spider:
#12
خب این به عدم آشنایی کامل شما با Elemental Forces برمیگرده.بهتره سری Animal Man نوشته جف لمیر رو بخونید تا با نیروهایی مثل The Red و The Black/The Rot بیشتر آشنا بشید.سری های شخصیت The Swamp Thing هم در مورد نیروی The Green بیشتر به خوانندگان اطلاعات میدن.به هر حال به دلیل تفاوت های بین origin آلن اسکات و افرادی مثل هال جوردن که عضو Green Lantern Corps هستن،این تفاوت رو توجیه میکنه.به هر حال با اون توضیحات جمع‌وجور و فشرده من این موضوع براتون جا نمیوفته.باید کمیک هاش رو هم مطالعه کنید.
موفق باشید.

شما هم یه سرچی تو اینترنت بکنید با این مضمون : The most Ridiculous DC Heroes Weaknesses همه چی دستتون میاد
فک نکنم دیگه سایت هایی مثل اسکرین رنت و سی بی ار با Elemental Forces آشنایی نداشته باشند
نقل قول کردن
HS-Spider
#14 HS-Spider 1399-04-24 15:55
#13
خب حرف شما تا موقعی منطقی هستش که توجیه منطقی و درستی برای این نقاط ضعف ارائه نشده باشه.الان هرکدوم از نقاط ضعف که هنوز هم وجود دارن و توجیه منطقی براشون ارائه نشده،به من معرفی کنید.
یا من برای اون توجیه اون نقطه ضعف ادله میارم یا اینکه قبول میکنم که این نقطه ضعف مضحک بوده.
خب از هیچ سایت خارجی‌ای برای خودتون بت نسازید.اون سایت ها هم مواقعی اشتباه میکنند و یا حقایق رو نادیده میگیرن.الان من لیست های CBR و Screenrant رو در مورد بخش ضعف آلن اسکات به چوب رو مطالعه کردم و هیچکدومشون به موضوع The Green اشاره نکرده بودن.
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-04-24 16:38
به نقل از HS-Spider:
#13
خب حرف شما تا موقعی منطقی هستش که توجیه منطقی و درستی برای این نقاط ضعف ارائه نشده باشه.الان هرکدوم از نقاط ضعف که هنوز هم وجود دارن و توجیه منطقی براشون ارائه نشده،به من معرفی کنید.
یا من برای اون توجیه اون نقطه ضعف ادله میارم یا اینکه قبول میکنم که این نقطه ضعف مضحک بوده.
خب از هیچ سایت خارجی‌ای برای خودتون بت نسازید.اون سایت ها هم مواقعی اشتباه میکنند و یا حقایق رو نادیده میگیرن.الان من لیست های CBR و Screenrant رو در مورد بخش ضعف آلن اسکات به چوب رو مطالعه کردم و هیچکدومشون به موضوع The Green اشاره نکرده بودن.

ببینید حرف شما درست ولی به نظر منم کسی که این نقطه ضعف رو میخونه یا میبینه دیگه شما وقتش رو نداری که تمام این مطالب رو بهش توضیح بدی. یعنی میخوام بگم این درست نیست که شما مثلا به فلانی بگی بیا اینجا تا من اینقدر بهت توضیح بدم که این چرا نقطه ضعفه.
ضمن اینکه بسیاری از این چیزا سالهای طول کشیده که بیان و توضیح براشون پیدا کنند. فک کنم بحث دوستان اینه که چرا از اولش نیومدن یه نقطه ضعف بهتر براشون بسازن که این همه سال طول نکشه که براشون دلیل درست کنند!
نقل قول کردن
HS-Spider
#16 HS-Spider 1399-04-24 16:47
#15
حرف شما درست و متین هستش اما من منظورم این بود که دیگه همیشه نویسندگانی هستن که توضیحات تکمیلی در مورد ایده هایی که قبلا مطرح شده بود و شرح و بسط داده نشده بود، رو ارائه بدن.(این یعنی همون تکامل روایت و داستانگویی در طول زمان)
دوستان گفتن که این نقاط ضعف توجیه منطقی نداره منم فقط سعی کردم از گمراهی درشون بیارم.
مثلا شخصیتی مثل ونوم شخصیت جدیدی نسبت به بعضی شخصیت های حاضر در این لیست هستش، و نقاط ضعف اصلیش هم همه میدونن که صوت و حرارت(مخصوصا حرارت آتش) هستش.
تا سال ها برای این نقطه ضعف ونوم و در کل سیمبیوت ها دلیل منطقی ارائه نشده بود.خواننده منطقی میاد از خودش میپرسه که دلیل این نقاط ضعف چیه؟
تا اینکه یکی مثل دانی کیتس میاد و خاستگاه اصلی این نقاط ضعف رو به نمایش میذاره.
بحث کلی همینه.با توجه به قدمتی که بعضی از این شخصیت ها دارن و چون عصر طلایی هم سکویی برای ایده های جدید و بکرتر برای اعصار بعدی بوده، نباید از روایت داستان های این عصر انتظار روایت کمیک هایی مثل Watchmen یا The Sandman رو داشت! :o
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1399-04-24 17:13
به نقل از HS-Spider:
#15
حرف شما درست و متین هستش اما من منظورم این بود که دیگه همیشه نویسندگانی هستن که توضیحات تکمیلی در مورد ایده هایی که قبلا مطرح شده بود و شرح و بسط داده نشده بود، رو ارائه بدن.(این یعنی همون تکامل روایت و داستانگویی در طول زمان)
دوستان گفتن که این نقاط ضعف توجیه منطقی نداره منم فقط سعی کردم از گمراهی درشون بیارم.
مثلا شخصیتی مثل ونوم شخصیت جدیدی نسبت به بعضی شخصیت های حاضر در این لیست هستش، و نقاط ضعف اصلیش هم همه میدونن که صوت و حرارت(مخصوصا حرارت آتش) هستش.
تا سال ها برای این نقطه ضعف ونوم و در کل سیمبیوت ها دلیل منطقی ارائه نشده بود.خواننده منطقی میاد از خودش میپرسه که دلیل این نقاط ضعف چیه؟
تا اینکه یکی مثل دانی کیتس میاد و خاستگاه اصلی این نقاط ضعف رو به نمایش میذاره.
بحث کلی همینه.با توجه به قدمتی که بعضی از این شخصیت ها دارن و چون عصر طلایی هم سکویی برای ایده های جدید و بکرتر برای اعصار بعدی بوده، نباید از روایت داستان های این عصر انتظار روایت کمیک هایی مثل Watchmen یا The Sandman رو داشت! :o

به نظرم متوجه منظورم نشیدید .. من منظورم چیز دیگه بود... اصلا ولش کن ;-)
البته اینم بگم درباره ونوم قضیه فرق داره چون شما با یک سیمبیوت فضایی ناشناخته سر و کار داری . کسی به آتش و صوت گیر نمیده چون سیمبیوت براش ناشناخته است و غریبه . وقتی دانی کیتس دلیلش رو میگه یک چیز اضافه است .. نه یک چیز ضروری
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1399-04-24 17:18
البته اینم بگم که من خیلی از موارد این مقاله رو درست و منطقی میدونم
نقل قول کردن
HS-Spider
#19 HS-Spider 1399-04-24 17:23
#17
#18
ممنون از حسن توجه‌تون.
تنها مورد غیرمنطقی(یعنی بهتره بگم بیش از حد غیرمنطقی!) که در این موارد مشاهده کردم، همون مورد Power Girl و ضعف به مواد طبیعی و خام! بودش که البته خداروشکر دیگه اثری ازش در دنیای کمیک موجود نیست.
بقیه موارد تا حدی قابل توجیه هستند.
نقل قول کردن
a.v.s
#20 a.v.s 1399-04-29 02:19
از آقای ترابی سپاسگزارم بابت این مقاله
به نظرم غیر منطقی ترین نقطه ضعف ها، شماره های 1 و 2 و 3 هستند.

ولی اول موارد دیگه رو میگم:

درباره گرین لنترن: اینرو نمیتونم درک کنم چون هل جوردن میتونه از پس سینسترو که حلقهء زرد داره بر بیاد ولی نمیتونه از پس رنگ زرد بر بیاد!

درباره قناری سیاه: اگر آدمی گلودردی چیزی داشته باشه، بالاخره یه صدایی ازش در میاد. ولی قناری سیاه که بخاطر گلودرد کلا قدرتش از کار بیافته زیاد واقع گرایانه نیست. درسته یه نفر که گلودرد داشته باشه، اگر داد بزنه حنجره اش درد بگیره ولی کلا صدام از کار نمیوفته!

درباره زاتانا: اونچیزی که ما از جادو در مارول دیدیم، جادو از نیروی درون آدم نشأت میگیره و یه آدم میتونه با استفاده از ذهنش جادو کنه، و تا اونجایی که ما میدونیم جادو اصلا ربطی به حنجره و دیالوگ گویی نداره! حالا ما اینجوری در نظر میگیریم که جادو در دی سی بستگی به ورد و دیالوگ های جادویی داره پس بسته شدن دهان زاتانا نقطه ضعفش میشه.

دربارهء آکوامن: حداقل این نقطه ضعف آکوامن در داستان های اون زمان جواب میداده چون اون زمان ایده ها و داستان ها کلا در این سطح بودند.
ولی تا اونجایی هم که میدونستم، نقطه ضعف آکوامن یه چیز دیگه هم هست: یک لیوان آب!!!!! حداقل این نقطه ضعف توی کمیک های چند سال پیش به چشم خورده:

شماره 2 که هرچی کمتر بگم بهتره

و اما شمارهء 3 و 1:
راجع به شماره 3 باید بگم که در حقیقت هرچیزی بالاخره از یه مادهء طبیعی ساخته شده. شیشه در طبیعت یافت نمیشه ولی از مواد طبیعی ساخته شده. حالا میتونیم بگیم که پلاستیک طبیعی نیست. ولی حداقل یه ریشه ای از طبیعی بودن داره.
اگر با توجه به حرف بنده نگاه کنیم: آب طبیعیه، آب دهنی که قورت میدی طبیعیه، موهاش طبیعین، گوشت تن اش طبیعیه، همه چیزِ خودش طبیعیه! پس با این وجود الان خودش باید نیست و نابود باشه!
مگر اینکه منظور از مواد طبیعی، عناصر باشند! اینجوری بازم غیرمنطقی هست ولی بازم منطقی تر از مواد طبیعی به عنوان نقطه ضعفه.

راجع به شماره 1 هم که بیخ و بن واندرومن رو زیرسؤال میبره!!! کسی که نماد آزادی از سلطهء مردان زورگو هستش، مردا بیان زیر سلطه اش بگیرن اصلا با عقل جور در نمیاد.

بقیه شون منطقی بود. فلش و مارشن منهانتر از همشون منطقی تره.
البته اگر ضرر کریپتونایت برای کریپتونی ها رو یه جورایی معادل ضرر اورانیوم مستقیم و اشعهء فرابنفش برای ما انسان ها بدونیم، پس یه نقطه ضعف منطقی حساب میشه.
نقل قول کردن
a.v.s
#21 a.v.s 1399-04-29 02:26
20#
ببخشید بنده یه چیزی رو اشتباه اینجا گفتم.
نوشتم آکوامن یه نقطه ضعفش لیوان آب هستش، درصورتی که درواقع از لیوان آب میترسه!
نمیدونم که چرا میترسه. اگر میشه توضیح بدید (البته اگر توضیح منطقی براش وجود داشته باشه)
نقل قول کردن
spider flash
#22 spider flash 1399-07-15 18:03
مقاله ی عالی بود ،من فقط گرین لنترن و سوپرمن و مارشن من هانتر رو میدونستم .ولی وقتی سه مورد اول رو خوندم قیافم اینجوری شد :o و نزدیک بود شاخ دربیارم
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#23 بارمان بزرگی 1402-04-13 09:23
خود دی‌سی فنا از این جور چیزا نمیترسن.بعد قهرماناشون؟!!!
۱۰.یادم باشه فندک تو خونه ما زیاد به درد میخوره(نه برای مواد مخدر!)
۹.الان من مسواکم رنگ زرده.بگیرم سمتش شلوارشو خیس میکنه؟!
۸.نظری ندارم.الان خواجه حافظ شیرازی هم اینو میدونه.
۷.خب معده منم وصف ناپذیره!!!
۶.شما دو روز صبح که پاشودی شیر داغ بخور.معجزه میکنه لامصب!!هزینه هم نکن پیش دکتر بری
۵.هیچ وقت فکر نمیکردم وقتی به یکی بگم ببند دهنتو بشه نقطه ضعفش.
۴.طبیعیه.ماهی شب عید هم بهش آب نرسه وصیت میکنه.آکوامن که دیگه چیزی نیست.
۳.هسته شلیل قبوله؟چون من چیز دیگه ای تو دستم نیست.
۲.فکر کنم شب تا صبح اونی که با چوب غافل‌گیرش کرد رو دعا میکنه.اخه خود دی‌سی فناش چوب به دست دنبال ما هستن(یا لااقل دنبال من)
۱.هم اکنون:نقطه مقابل من!!!
(دوستان همه این موارد شوخی بوده و هیچ منظوری پشتشون نبوده. :-)
نقل قول کردن
علی قدرتی
#24 علی قدرتی 1402-04-14 09:32
حالم بهم خورد :-x چقدر مسخره بودن
نقل قول کردن
نینجای یخی
#25 نینجای یخی 1402-04-14 22:59
خیلی ممنون . مقاله عالی بود و واجب کرد برم راجع به انواع کریپتونایت تحقیق کنم . مورد شماره ۹ هم منطقی بود نسبت به بقیه . بتمنم که ماشاالله بره همه نقشه مرگ داره :D مورد دو بنظرم از همه غیر منطقی تر بود . یعنی ممکنه اون ادم روانی پیشگویی دوم با جوکر نسبت فامیلی داشته باشه ؟ و راستی استاد ترابی میتونم نظرتون راجع به کارتون ماوراء بتمن یا همون بتمن بیاند بپرسم ؟ دو قسمت اول رو دیدم و بنظر به کمیک ها وفادار بود، مخصوصاً شخصیت پردازی بروس وین . ببخشید اخرش اسپم شد :o
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1402-04-15 10:48
به نقل از نینجای یخی:
و راستی استاد ترابی میتونم نظرتون راجع به کارتون ماوراء بتمن یا همون بتمن بیاند بپرسم ؟ دو قسمت اول رو دیدم و بنظر به کمیک ها وفادار بود، مخصوصاً شخصیت پردازی بروس وین . ببخشید اخرش اسپم شد :o

اون قسمتای اولشو روونوار vhs سالها پیش دیدم خیلی خوشم اومد. شخصیت تری مگینس برام آشنا بود و منو یاد پیتر پارکر مینداخت
spidey.ir/.../...
ولی راستش قسمت های دیگه ش رو چندتایی خواستم ببینم زیاد خوشم نیومد. سطح گرافیک و انیمیشن هم تنزل کرده بود
ولی اون انیمیشن طولانی بازگشت جوکر رو عاشقش شدم
نقل قول کردن
نینجای یخی
#27 نینجای یخی 1402-04-15 12:28
به نقل از mtm:
به نقل از نینجای یخی:
و راستی استاد ترابی میتونم نظرتون راجع به کارتون ماوراء بتمن یا همون بتمن بیاند بپرسم ؟ دو قسمت اول رو دیدم و بنظر به کمیک ها وفادار بود، مخصوصاً شخصیت پردازی بروس وین . ببخشید اخرش اسپم شد :o

اون قسمتای اولشو روونوار vhs سالها پیش دیدم خیلی خوشم اومد. شخصیت تری مگینس برام آشنا بود و منو یاد پیتر پارکر مینداخت
spidey.ir/.../...
ولی راستش قسمت های دیگه ش رو چندتایی خواستم ببینم زیاد خوشم نیومد. سطح گرافیک و انیمیشن هم تنزل کرده بود
ولی اون انیمیشن طولانی بازگشت جوکر رو عاشقش شدم

مرسی پاسخ دادید . :roll:
نقل قول کردن
mehdie
#28 mehdie 1402-04-17 05:43
مورد آخری خیلی طنز :D
.
بقیش هم ...
نقل قول کردن
Spider Armor mk1
#29 Spider Armor mk1 1402-04-28 21:45
سلام
اون عکسی که برای نقطه ضعف گرین لنترن (زرد) گذاشتید
فک کنم برای کامیکای ال استار بتمن باشه
همونی که بتمن عین روانیاست
چون به رابین میگه خفه شو رو مخ!!!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45