15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم رکورد شکن "انتقام جویان: پایان بازی" و حضور شخصیت کاپیتان آمریکا در آن تقدیم شما میشود.

توصیه میشه همراه با این مقاله، مقالات زیر را هم حتما بخونید:

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا
10 شخصیت کمیک بوکی که از کاپیتان آمریکا تقلید کرده اند
15 سپر برتر کاپیتان آمریکا
15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

 

- استیو راجرز یک بار تصمیم گرفت دیگر کاپیتان آمریکا نباشد و هویت Nomad را انتخاب کرد!

سال 1974 و در شماره 180 از کمیک Captain America استیو راجرز فهمید که یکی از مقامات عالی رتبه کشورش به طور مخفیانه رئیس یک سازمان تروریست به نام "امپراتوری مخفی " بوده است (برای آشنایی با این سازمان به این مقاله رجوع کنید). به طور غیر مستقیم در این کمیک اشاره شد که این مقام آمریکایی ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا بوده است. این مساله باعث شد تا استیو کاملا از دولت آمریکا و آرمان های کشورش نا امید و دلسرد شود و تصمیم بگیرد دیگر کاپیتان آمریکا نباشد. منتهی دوست قدیمی او یعنی «کلینت بارتون» (هاکای) وی را متقاعد کرد که همچنان یک قهرمان بماند. در نتیجه استیو هویت جدیدی به نام «نومَد» (Nomad) را برای خودش انتخاب کرد که به معنی "مرد بدون کشور" استو لباس زیر را پوشید:

هویت Nomad

این هویت و لباس زیاد دوامی نداشت و بعد از چهار شماره یعنی در شماره 184 از کمیک Captain America دوباره شاهد بازگشت استیو به هویت سابق خود یعنی کاپیتان آمریکا بودیم. بعدا چند شخصیت دیگر هم هویت Noamd را داشته اند . مثلا «ادوارد فِربِل» (Edward Ferbel) که لباس و تجهیزات Nomad را از دشمن شماره یک کاپیتان آمریکا یعنی «رد اسکال» دریافت کرد تا کاپیتان آمریکا را بدنام کند. یا مثلا «جک مونرو» که در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده است. لازم به ذکره که هویت Nomad به نوعی در فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" برای استیو راجرز به کار رفت زیرا در این فیلم او دیگر کاپیتان آمریکا نبود و مردی بدون کشور محسوب میشد.

 

1- اولش قرار بود اسمش «سوپر امریکن» باشد!

 اولش قرار بود اسمش «سوپر امریکن» باشد!

شخصیت کاپیتان آمریکا اولش توسط جک کربی و جو سایمون خلق شد تا پاسخی باشه به جنگ جهانی دوم (سال 1941). آن موقع ایالات متحده آمریکا هنوز وارد جنگ نشده بود و کربی و سایمون با خلق این شخصیت میخواستند به همه پیام بدهند که آمریکا باید روبروی آلمان نازی قرار بگیرد (کربی ریشه یهودی داشت و از آلمان نازی و مخصوصا هیتلر به خاطر کشتار یهودیان متنفر بود). میگن وقتی سایمون اولین طراحی از کاپیتان آمریکا را خلق کرد زیرش نوشت "ابر آمریکایی" یا سوپرامریکن (Super American). ولی خیلی سریع پی برد که نام خوبی نیست چون خیلی از شخصیت ها در آن موقع به تقلید از سوپرمن، نام Super را یدک میکشیدند. بنابراین نام کاپیتان آمریکا را برایش برگزیدند. اما عجیبه که 6 ماه بعد یک ناشر اومد و از روی کاپیتان آمریکا تقلید کرد و شخصیتی خلق کرد به نام سوپرامریکن!!! (این مقاله را بخوانید).

سوپرامریکن

نکته جالب درباره کاپیتان آمریکا اینه که شاید تنها ابرقهرمان تاریخه کمیک باشه که در کمیک اختصاصی خودش خلق شد. یعنی سوپرمن در کمیک Action Comics خلق شد، بتمن هم در کمیک Detective Comics و اسپایدرمن در شماره 15 از کمیک Amazing Fantasy ولی کاپیتان آمریکا در شماره 1 از کمیک Captain America خلق شد که این نشان میده ناشرش چقدر به موفقیت این شخصیت اعتقاد داشته که اسمش رو گذاشته روی عنوان کمیک! اولین کمیک او خیلی هم جنجالی بود زیرا نشان میداد که کاپیتان آمریکا داره به صورت هیتلر مشت میزنه!

میگن حزب نازی که آن موقع در آمریکا فعالیت داشت از این کاور خیلی عصبانی شد و حتی کربی و سایمون را تهدید کرد! به همین دلیل نیروهای پلیس در اطراف دفتر مارول (که آن موقع "تایملی" نامیده میشد) جمع شدند که آسیبی به آنها نرسه!

 

2- کاپیتان آمریکا اولین شخصیت میهن پرستِ محبوب دنیای کمیک نبود!

درسته «کاپیتان آمریکا» خیلی شخصیت قدیمی هستش ولی احتمالا نمیدونستید که قبل از او یک شخصیت مشابه میهن پرست وجود داشته. این شخصیت "شیلد" (The Shield) نام داشت که 14 ماه قبل از کاپیتان آمریکا خلق شد .

 

او شخصیتی میهن پرست بود که لباس ضد گلوله اش شبیه به یک سپر بود و به همین دلیل هم "شیلد" نامیده میشد.

جالبه که کاپیتان آمریکا در اولین شماره از کمیک خودش سپری داشت که دقیقا شبیه لباس شیلد بود (یعنی حالتی سه گوش و مثلثی داشت) . میگن ناشرین کمیک Shield  به مارول  اعتراض کردند و بنابراین در شماره بعدی سپر کاپیتان آمریکا به شکل گرد و دایره درآمد).

و اما شباهت دیگر بین آنها این بود که هم شیلد و هم کاپیتان آمریکا به خاطر خوردن یک سُرم یا محلول خاص به نیروهای خود دست یافتند و جالب تر اینکه در اریجین هر دوی آنها میبینیم که دکتری که این سرم رو خلق کرد، توسط نازی ها کشته شد!!!

در هر حال، شیلد شخصیت بسیار محبوبی بود ولی ناشرش بعد از مدتی ترجیح داد به جای ابرقهرمانان روی کمیک های "آرچی" تمرکز کنه و بنابراین چاپ شیلد هم متوقف شد. در سالهای بعد هم چند بار سعی شد این شخصیت را احیا کنند ولی نشد.

 

3- کاپیتان آمریکا اولین شخصیت ماروله که روی پرده سینما ظاهر شد!

 کاپیتان آمریکا اولین شخصیت ماروله که روی پرده سینما ظاهر شد!

سال 1944 استودیو Pictures Republic یک سریال سینمایی سیاه و سفید براساس کمیک های کاپیتان آمریکا ساخت که البته زیاد هم ربطی به این شخصیت نداشت! این آخرین سریال سینمایی بود که این استودیو درباره یک ابرقهرمان میساخت. و البته میگن پرخرج ترین سریالش هم بوده . در این سریال کاپیتان آمریکا در واقع اسمش بود «گرنت گاردنر» (Grant Gardner) که یک دادستان بود که باید نقشه های پلید خبیثی به نام Scarab را خنثی میکرد که در واقع مدیر یک موزه بود و میخواست ابزارآلاتی مخرب را به دست بیاورد و از آنها برای نابودی جهان استفاده کند (برای اولین بار در تاریخ سریال های استودیو Republic، هویت شخصیت خبیث از همان ابتدا برای تماشاچی فاش شده بود!). کلا اریجین کاپیتان آمریکا رو بی خیال شده بودند و حتی اسمش رو هم عوض کرده بودند! سپرش هم جای خودش رو به یک اسلحه داده بود. نقش کاپیتان آمریکا را «دیک پرسل» (Dick Purcell) بازی میکرد که متاسفانه قبل از پخش سریال به دلیل سکته قلبی درگذشت (میگن فشار ناشی از ایفای نقش کاپیتان آمریکا برایش زیاد بوده و باعث مرگش شده). در مجموع هیکلش خیلی مناسب این نقش نبود (اضافه وزن داشت!) ولی کاملا مشخص بود سعی خودش رو کرده تا نقش آفرینی خوبی داشته باشه. ضمن اینکه سریال حال و هوای جنائی هم داشت.

 

4- استیو راجرز یک طراح ماهر است!

- استیو راجرز یک طراح ماهر است!

شاید براتون جالب باشه که بدونید در دنیای کمیک استیو راجرز استعداد بسیار خوبی در طراحی و نقاشی داره. او در دنیای کمیک حتی مدال طلا در رشته نقاشی هم برنده شده ! و البته جالب اینه که میگن هیتلر هم به نقاشی علاقه داشته! پس آیا خالقین کاپیتان آمریکا عمداً این کار را کرده اند؟! راستی اگه یادتون باشه در فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" هم به عنوان ایستراگ اشاراتی به مهارت استیو در طراحی شده بود!

 

 

5- استیو راجرز یک بار لباس مادربزرگ پوشید!

 استیو یک بار لباس مادربزرگ پوشید!

در دنیای کمیک گاهی وقت ها داستان های عجیبی منتشر میشه مخصوصا اون قدیما! در یکی از داستان های اولیه Captain America شاهد بودیم که استیو باید لباس مادربزرگ ها را بپوشه تا بتونه به مقر آلمان ها نفوذ کنه و یک پولی را که به سرقت رفته بود برگردونه. باکی هم در نقش نوه این مادربزرگ ظاهر شد! 

 

6- زور بتمن و کاپیتان آمریکا با هم برابری میکنه!

در کراس اور جالبی که بین مارول و دی سی در سال 2003 به نام JLA/Avengers منتشر شد شاهد بودیم که بتمن و کاپیتان آمریکا با هم مبارزه میکنند. این مبارزهِ کوتاه و عقلانی، بدون سپر کاپیتان آمریکا و کمربند چند کاره بتمن انجام شد! پس یک مبارزه کاملا تن به تن بود.

جنگ بتمن و کاپیتان امریکا

ولی اونا خیلی زود فهمیدند که نیروشون با هم برابری میکنه (البته بتمن به Cap گفت که احتمالا اگه مبارزه ادامه پیدا کنه منو شکست میدی). بنابراین خیلی زود دعوا رو کنار گذاشتند و با هم همکاری کردند.

در کمیک مارول علیه دی سی که اینجا ترجمه شده است نیز شاهد نبردی بین آنها بودیم که در آنجا نیز به نظر میرسید نیروی آنها برابر است (البته بتمن زودتر خسته شده بود).

در هر حال این نبرد هم بدون اینکه واقعا بفهمیم کدام یک برنده شدند، خاتمه پیدا کرد.

 

7- کاپیتان آمریکا در یک فیلم ترکیه ای هم حضور داشته!!!

همانطور که در این مقاله گفته شد سال 1973 یك كارگردان تركیه ای به نام «فكرت اوچاك» (Fikret Uçak) فیلمی در تركیه ساخت به نام: 3 Dev Adam كه ترجمه اش میشود "3 مرد نیرومند" (Three Mighty Men). منظور از سه مرد نیرومند، مرد عنكبوتی، كاپيتان آمریكا و یك كشتی كج كار مكزیكی به نام Santo بود!!! البته همه این شخصیت ها بدون اجازه در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته بودند و مارول روح اش هم از ساخته شدن اين فيلم خبر نداشت! جالب اینه كه مرد عنكبوتی در اين فیلم یك قاتل پلید بود!!! به طور مثال او در فیلم یك زن را در حمام میكشد! اما كاپیتان آمریكا آدم خوبی است و به همراه Santo ، مرد عنكبوتی را شكست میدهد!

 

8- کاپیتان آمریکا به یک گرگینه تبدیل شده است!

 کاپیتان آمریکا به یک گرگینه تبدیل شده است!

یکی از معروف ترین داستان های کاپیتان آمریکا در دهه 90 میلادی مربوط به قضیه تبدیل شدن او به یک "گرگینه" (werewolf)  میشد که شروعش از شماره 402 کمیک Captain America بود که سال 1992 چاپ شد. او در این داستان به دست خبیثی به نام «نایت شید» (Nightshade) اسیر و سپس سرمی بهش تزریق شد که تبدیلش کرد به یک گرگینه و بهش لقب Cap Wolfداده شد! اما بعد از چند شماره دوباره به حالت قبلی خودش بازگشت. ولی سپس در سال 2012 و در شماره 33 از کمیک Secret Avengers ، دنیایی را دیدیم به نام دنیای شماره 666 که در آن کاپیتان آمریکا همچنان یک گرگینه است و همچنین عضو گروهی به نام "انتقام جویان نامردگان" (Avengers of the Undead). در این گروه یک ولورین خون آشام به همراه یک مجازاتگر فرانکشتاینی و ثور مومیایی حضور داشتند!

سپس هاکای به همراه Beast و کاپیتان بریتانیا به این دنیا سفر کردند تا به دنبال "گوی فال اموات" (Orb of Necromancy)بگردند و مجبور شدند با انتقام جویان نامردگان مبارزه کنند!

 

9- استیو و خانواده کارتر!

استیو و خانواده کارتر

الان دیگه علاقمندان به سینما و اونایی که با فیلم های مارول و دنیای سینمای آن (MCU) آشنا هستند، شخصیت پگی کارتر را میشناسند مخصوصا به خاطر این که استیو راجرز بهش علاقه رومانتیک داشته. خانم «هایلی اتول» هم انصافا تونست فوق العاده این نقش رو بازی کنه. اما براتون باید جالب باشه اگه بدونید که در دنیای کمیک پگی در کمیک های اولیه کاپیتان آمریکا حضور نداشت! یعنی ایشون سال 1966 به دست «استن لی» خلق شد ولی در صحنه های فلش بکی مربوط به جنگ جهانی دوم به عنوان معشوقه استیو راجرز نشان داده میشد! سپس ما با «شارون کارتر» ملقب به «مامور شماره 13» آشنا شدیم که در واقع برادر زاده پگی کارتر بود و در زمان حال با استیو راجرز رابط رومانتیک داشت! از اون جالب تر اینه که اولش میگفتن شارون خواهر کوچک تر پگی هستش! ولی مارول فهمید که سوتی داده و نمیتونه این همه اختلاف سنی رو توجیه کنه . بنابراین پگی شد عمه شارون! ولی در هر حال نتیجه میگیریم که استیو کلا چشمش دخترای خانواده کارتر رو گرفته!!!

 

10- تغییرات در کاپیتان آمریکا

طبیعیه که وقتی یک شخصیت 75 سال در دنیای کمیک حضور داشته باشه یه مقدار کهنه و کلیشه ای میشه. بنابراین نویسندگان سعی میکنند یک سری تغییرات جدید در اینگونه شخصیت ها و پیشینه اونا به وجود بیارن تا با طراوت بشن. ولی مارول نمیتونه زیاد برای کاپیتان آمریکا دست به تغییر بزنه چون شخصیت او با ایده آل های میهن پرستی و آمریکایی گره خورده . اما گاهی اوقات نویسنده ها زرنگی کرده اند. مثل داستان معروف "امپراتوری مخفی" که در اینجا براتون ترجمه کرده ایم و در آن دیدیم که استیو راجرز خبیث و به ریاست هایدرا دراومده!!!

اینجا گفتیم که هواداران اینترنت را روی سرشان گذاشتند ولی بعدا معلوم شد یک مکعب کیهانی باعث شده بوده تا استیو راجرز به این حالت دربیاد و اصلا خبیث نشده بوده. یک بار هم در سال 2013 شاهد بودیم که کاپیتان آمریکا به بعدی دیگر به نام بعد زِد (Dimension Z) منتقل شد.

در این دنیا زمان زودتر از دنیای عادی ما میگذشت . یعنی درسته که کاپیتان فقط چند دقیقه از دنیای ما رفته بود ولی 12 سال را در بعد زد سپری کرد! او در این 12 سال بچه ای به نام «ایان» (Ian) را به فرزندی قبول کرد و با «آرنیم زولا» مبارزه کرد و ...

 

11- کاپیتان آمریکا چکش ثور را به دست گرفته است!

این نکته میتونه برای اونایی که فیلم "اونجرز: پایان بازی را دیده اند خیلی جالب باشه!

در اواخر دهه 80 میلادی شاهد داستانی بودیم که در آن «استیو راجرز» به دلایلی Captain نامیده میشد . یعنی کلمه America از او گرفته شده بود. در شماره 390 از کمیک Thor دیدیم که او و ثور مورد حمله سربازان Seth قرار میگیرند. در واقع Seth به عنوان خدای مرگ مصریان باستان به آزگارد حمله کرده بود ولی سربازان خودش رو فرستاده بود تا به ثور در کره زمین حمله کنند. وقتی ثور از چکش خودش جدا شده بود ، کاپیتان آن را برداشت و باهاش به سربازان حمله کرد و بعد آن را برگشت داد به خود ثور. او با این کار خیال ثور را راحت کرد و نشان داد که علیرغم اینکه لقبش رو ازش گرفته اند اما همچنان یک قهرمان لایق است.

البته این اولین باری نیست که استیو راجرز موفق به انجام این کار شده است. ما در رویداد Fear Itself هم شاهد بودیم که کاپیتان آمریکا در حالی که سپرش به دست «سرپنت» شکسته بود، چکش ثور را بلند کرد و با سر دادن شعار معروف "انتقام جویان جمع بشوید" (Avengers Assemble) همچون یک رهبر عمل کرد. در رویداد "امپراتوری مخفی" نیز البته شاهد برداشته شدن چکش ثور به دست نسخه هایدرایی کاپیتان آمریکا بودیم که البته بعدا معلوم شد دسیسه هایی در کار بوده که طلسم روی چکش را تغییر دهند.

 

12- قابلیت های عجیب کاپیتان آمریکا!

خب همه میدونیم که استیو راجرز به خاطر سُرم ابرسرباز (super soldier serum) به رفلکس ها و بنیه و قدرت جسمانی فوق بشری دست یافته . پیر هم نمیشه (البته تا زمانی که سرم در بدنش باشه)، زخم هایش خیلی زودتر از انسان های معمولی خوب میشوند، مغز و ذهنش هم بسیار خوب کار میکنه و ... ولی در طول سالیان گذشته قدرت هایی از او فاش شده که جالب بوده. مثلا وقتی یکی از دشمنان او به نام «بارون بلاد» (که یک خون آشام است) او را گاز گرفت معلوم شد بدنش در برابر نیش خون آشام ها مقاوم است و فقط بعد از 24 ساعت به حالت طبیعی برگشت!

کاپیتان آمریکا خون اشام

همچنین متابولیسم بدن او بسیار سریعه و همین باعث میشه که اگر مشروب بخوره ، مست نکنه (!) چون الکل فرصت پیدا نمیکنه روی مغز و بدنش اثر بگذاره. یک بار هم در کمیک Captain America 65th Anniversary Special شاهد بودیم که مجبور شد باکی را سریعا به بیمارستان برسانه به همین دلیل فهمیدیم که میتونه خیلی سریع بدوه، یعنی میتونه در عرض 1 دقیقه، 1 مایل رو طی کنه!

یک بار هم در دنیای کمیک گفته شد که استیو راجرز میتونه در عرض چند ثانیه طرز کار کردن با هر سلاحی رو یاد بگیره!

تفنگ کاپیتان امریکا

 

13- مورد عجیب «ویلیام برن ساید» !

مورد عجیب «ویلیام برن ساید

همانطور که در این مقاله خواندید، یکی از کسانی که تا به حال جانشین کاپیتان آمریکا شده، «ویلیام برن ساید» (William Burnside) میباشد. منتهی مورد ایشون کمی به توضیح داره. دلیلش اینه که در دهه 50 میلادی مارول همچنان داشت کمیک های کاپیتان آمریکا را چاپ میکرد. در این دهه کاپیتان آمریکا بیشتر با کمونیست ها میجنگید! (حتی رد اسکال هم کمونیست شده بود!!). چون بعد از جنگ جهانی دوم دیگر نازی وجود نداشت که Cap باهاش بجنگه!

تا اینکه مارول در سال 1964 کاپیتان آمریکا را دوباره زنده و احیا کرد و به عضویت گروه اونجرز هم درآمد. ولی نویسندگان دیگر اشاره ای به حضور او در دهه 50 میلادی نکردند! دلیلش هم این بود که گفته شد استیو در انتهای جنگ جهانی به داخل یخ ها افتاد و این همه سال هم در آنجا بود. در نتیجه ترفندی زدند! یعنی گفتند اون کاپیتان آمریکایی که در دهه 50 دیده بودید، استیو راجرز نبوده بلکه آقایی بوده به نام «ویلیام برن ساید» که به همراه شاگردش میشه جانشین کاپیتان آمریکا و ..! او در واقع در برنامه ای دولتی شرکت کرد تا جای خالی قهرمانان قدیمی حس نشه (خودش یک فرمول ابرسرباز را پیدا کرد و به دولت آمریکا داد تا رویش آزمایش بشه چون از بچه گی عاشق کاپیتان آمریکا بود و میخواست مثل او بشه!). ولی بعدا معلوم شد این برنامه عوارض جانبی داشته و باعث شده که از نظر مغزی مشکل پیدا کند! به همین دلیل دولت برن ساید را در حیات انجمادی قرار داده بود ولی در دهه 70 میلادی برگشت. برن ساید توسط یکی از دشمنان قدیمی استیو راجرز به نام «دکتر فاست» شستشوی مغزی داده شد و بنابراین به رهبر یک گروه نئونازی تبدیل شد و اسم خودش را هم Grand Director گذاشت.

کاپیتان امریکای خبیث

 

14- در انتهای دهه 40 میلادی کمیک بوک های کاپیتان آمریکا حال و هوای ترسناک پیدا کردند!

حقیقتش رو بخواهید پس از اتمام جنگ جهانی دوم از محبوبیت تمام ابرقهرمانان کمیک بوکی تا حد زیادی کاسته شد. مخصوصا شخصیت هایی مثل کاپیتان آمریکا که میهن پرست بودند و یا سرگذشت و نحوه خلق شدن آنها با جنگ جهانی گره خورده بود. بنابراین در شماره 73 کمیک Captain America که سال 1949 چاپ شد شاهد بودیم که داستان های کاپیتان آمریکا تم ترسناک پیدا کرده (چون اون موقع کمیک های ترسناک بسیار پرفروش بودند).

کمیک ترسناک کاپیتان آمریکا

از شماره بعد حتی اسم کمیک هم تغییر کرد: داستان های عجیب و غریب کاپیتان آمریکا!

و در شماره بعد نیز اصلا دیگه کاپیتان آمریکا هم روی جلد دیده نمیشد!

کمیک های عجیب و غریب 

البته این تغییرات مقطعی و کوتاه بود.

 

15- کریس ایوانز سه بار نقش کاپیتان آمریکا را رد کرد!

وقتی مارول داشت برای نقش کاپیتان آمریکا از بازیگران سینما تست میگرفت نام خیلی ها مطرح شد. مثلا جان کرازینسکی، اسکات پورتر، گرت هدلند و جنسن اکلس. ولی بعدش معلوم شد کریس ایوانز هم تست داده، کسی که قبلا در یک نقش کمیک بوکی دیگر از مارول هم دیده شده بود: هیومن تورچ در فیلم های "چهار شگفت انگیز"! یادمه هواداران خیلی از شنیدن این خبر خوشحال شدند. ولی خود ایوانز اولش این نقش را قبول نکرد چون مارول میخواست یک قرارداد 9 فیلمه باهاش ببنده اما ایوانز میگفت 6 تا براش کافیه! ولی مارول اصرار کرد تا اینکه دفعه چهارم قبول کرد و بله رو گفت! الان هم انصافا سخته کسی دیگر رو در این نقش حتی تصور کرد.

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

15 سپر برتر کاپیتان آمریکا

15 کاور برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir097
#1 Amir097 1398-02-17 16:54
خیلی خیلی جالب بود
ببخشید اگه اشتباه نکنم توی یکی از کمیک های فرعی دنیای عنکبوتی (مرد عنکبوتی 2099) یه قسمت هست که کاپیتان آمریکا و ولورین اونجا هست. این کپ همون استیو راجرز بود؟
اسپول
.
.
.
.
.
.
.
.
مورد 12 یکم گیجم کرد یعنی سرم از بدن کپ خارج شده بود که پیر شده بود یا به خاطر فیلم تغییر داده بودن؟(مثلا سرعت پیر شدن کمتر میکنه)
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-02-17 18:17
البته بتمن تو مبارزشون با کپ اون رو تو فاضلاب تاریک میکشونه و شکستش میده...
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1398-02-17 19:04
قبل از هر چیز یک خسته نباشید حساب به استاد ترابی که بالاخره حق مطلب رو در مورد کپ ادا کردن و این مقاله جذاب رو تحویلمون دادن.
واقعا خیلی برام جالب بود که دو طراح چطور ارزش‌های ملی شون رو جوری تو دل یک کاراکتر جا میدن که بتونن با جذابیتش خیلی ها رو جذب کنن و اتفاقا کارشون جواب بده و کپ این قدر مشهور بشه.
البته من با مورد بتمن مشکل دارم! چون بتمن هیچ نیروی فوق بشری نداره و از طرفی دیدیم که در کمیک کپ رو شکست داده، ولی این جا یه جورایی کپ رو مرجح بر بتمن قلمداد کردین. ولی در کل خیلی جذاب بود برام مقاله و میدونم وقت زیادی ازتون گرفته.
راستی استاد! می خواستم بگم این مقالات با عنوان n حقیقت که باید در مورد شخصیت x بدانید، خیلی جذاب و به درد بخورن، در مورد مردآهنی و هالک و تور فکر کنم نوشتین، میشه در مورد دکتر استرنج ویا بلک ویدو یا تانوس و یا خلاصه در مورد دیگر شخصیت های جذاب mcu بنویسین؟








استاد بیصبرانه منتظر این دست مقالاتتون برای دیگر شخصیت ها هستم...


راستی یسری مقالات پیرامون فیلم اندگیم از جمله ایستراگ هاش رو میذارین موقع بلوری ارائه بدین؟
نقل قول کردن
Quick H
#4 Quick H 1398-02-17 20:17
در مورد پانزده کریس ایوانز رو کریس ساوانز نوشتین.
اسپویل
.
.
.
.
‌.
.
.
.
چرا تو اندگیم پیر شد پس؟
نقل قول کردن
kiyan
#5 kiyan 1398-02-17 20:18
به نقل از moali:
البته بتمن تو مبارزشون با کپ اون رو تو فاضلاب تاریک میکشونه و شکستش میده...

نه
نتیجه مبارزه مشخص نشد
تو ویکی پدیا هم بزنی همینو نوشته
نقل قول کردن
kiyan
#6 kiyan 1398-02-17 20:19
به نقل از Quick H:

اسپویل
.
.
.
.
‌.
.
.
.
چرا تو اندگیم پیر شد پس؟

1- سینما همیشه دقیقا مثل کمیک نیست
2- شاید تو گذشته که بوده یه اتفاقاتی براش افتاده که سرم از بدنش رفته
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#7 Mr. MARVEL 1398-02-18 09:59
مقاله بی عیب و نقص بود
.
.
.
.اسپویل
.
.
.
.
.

دلم برای دیدن کریس ایوانز به عنوان کاپیتان امریکا تنگ میشه :cry:
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#8 Mr. MARVEL 1398-02-18 10:05
به نقل از kiyan:
به نقل از Quick H:

اسپویل
.
.
.
.
‌.
.
.
.
چرا تو اندگیم پیر شد پس؟

1- سینما همیشه دقیقا مثل کمیک نیست
2- شاید تو گذشته که بوده یه اتفاقاتی براش افتاده که سرم از بدنش رفته

قبول دارم.... اما شایدم بخاطر گذشت اون همه سال بوده که توی گذشته سپری کرده!
این فقط یک نظریست :lol:
نقل قول کردن
Red wolverine
#9 Red wolverine 1398-02-18 10:29
خیلی ممنون استاد...واقعا فکر نمیکردم که چیزی حدااقل از شخصیت های مهم مارول ندونم :D
نقل قول کردن
Amirreza
#10 Amirreza 1398-02-19 03:07
به نقل از kiyan:
به نقل از Quick H:

اسپویل
.
.
.
.
‌.
.
.
.
چرا تو اندگیم پیر شد پس؟

1- سینما همیشه دقیقا مثل کمیک نیست
2- شاید تو گذشته که بوده یه اتفاقاتی براش افتاده که سرم از بدنش رفته


به نظر من سرم کاپیتان آمریکا رو جوون نگه نداشته. بلکه یخ اونو جوون نگه داشته. پس منطقیه بعد از چند سال پیر بشه.همیشه دنیای سینمایی مثل دنیای کمیک بوک نیست.
نقل قول کردن
amir2
#11 amir2 1398-05-11 22:54
به نقل از Amirreza:
به نقل از kiyan:
به نقل از Quick H:

اسپویل
.
.
.
.
‌.
.
.
.
چرا تو اندگیم پیر شد پس؟

1- سینما همیشه دقیقا مثل کمیک نیست
2- شاید تو گذشته که بوده یه اتفاقاتی براش افتاده که سرم از بدنش رفته


به نظر من سرم کاپیتان آمریکا رو جوون نگه نداشته. بلکه یخ اونو جوون نگه داشته. پس منطقیه بعد از چند سال پیر بشه.همیشه دنیای سینمایی مثل دنیای کمیک بوک نیست.

ولی میشه جوانش کرد همون طوری که اسکات لنگ رو بچه کردن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45