15 کاور برتر "انتقام جویان" (The Avengers)

15 کاور برتر "انتقام جویان" (The Avengers)

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد. 

 

مقدمه: راستش رو بخواهید من نسبت به کاورهای کلاسیک مارول تعصب خاصی دارم، مخصوصا اونایی که در دهه 70 میلادی خلق شدند. نوعی پویایی و حس ماندگاری خاصی در آنها بود که مرا همیشه شیفته خودش کرده. در این میان کاورهای اونجرز همواره برایم جذابیتی خاص داشته اند (کلا کاورهای کمیک های گروه های ابرقهرمانی جوریه که خواننده رو خیلی زود جذب خودشون میکنند). در طول سالها کاورهای بسیار زیبایی برای اونجرز خلق شده اند که واقعا انتخاب فقط 15 کاور از بین آنها کار سختیه ولی من سعی میکنم این کار رو در این مقاله براتون انجام بدم!

 

15- شماره 2 از سری اول کمیک بوک های Young Avengers

 شماره 2 از سری اول کمیک بوک های Young Avengers

"انتقام جویان جوان" ایده ای بود که اونقدر جذاب بود که آدم با خودش میگفت چرا مارول زودتر این ایده رو مطرح نکرده! این گروه مثل "تایتان های نوجوان" میمانند برای گروه "جاستیس لیگ" و در آن شاهد نسخه های جوانتر، امیدوارتر، آرمانگرا ر و پر شر و شور تر برای همتایان خودشون هستیم. روی این کاور که توسط «جیم چیونگ» خلق شده،  4 عضو و موسس این گروه به تصویر در آمده اند : پاتریوت، آزگاردین (که الان بهش میگن «ویکان»)، هالکینگ و ایرون لد. جالبه که قهرمانانی که الهام بخش آنها بوده اند رو میشه در پس زمینه دید. درسته اعضای این گروه بارها عوض شده اند ولی این کاور به طور قدرتمندی ایده اصلی این سری رو به تصویر میکشه.

 

14- شماره 53 و 141 از سری اول کمیک بوک های Avengers

 شماره 53 و 141 از سری اول کمیک بوک های Avengers

کلا اون قدیما رسم بود روی جلد کمیک بوک های تیم های ابرقهرمانی شاهد باشیم که دو دسته به سمت هم یورش ببرند و کمیک های اونجرز هم از این قاعده مستثی نبوده است ولی شاید هیچ کدوم به اندازه این کاور که توسط «جان بیوسما» خلق شده دارای انرژی، پویایی و حرکت سیال نباشند و ببینید شخصیت ها چه احساساتی روی صورتشون موج میزنه!

و البته شماره 141 از کمیک انتقام جویان هم همین ایده رو داره که کاورش توسط «گیل کین» طراحی شده و بسیار دیدنیه:

کمیک اونجرز

میبینیم که روی جلد اونجرز دارن با گروهی به نام Squadron Supreme مقابله میکنند که در واقع هجویه ای بودند بر گروه "جاستیس لیگ"! البته این رو هم یادتون باشه که اولش دی سی در کمیک های جاستیس لیگ هجویه ای از اونجرز خلق کرد به نام Champions of Angor و بعدش مارول اومد Squadron Supreme رو خلق کرد که جواب مناسبی باشه برای دی سی!

 

13- شماره 181 از سری اول کمیک بوک های Avengers

شماره 181 از سری اول کمیک بوک های Avengers

«جورج پرز» یکی از برترین طراحان تاریخ و قطعا یکی از 3 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های اونجرزه. او تخصصش در این بود که میتونست تا دلتون بخواد شخصیت روی جلد یا پانل های کمیک بوکی بذاره و در این سبک واقعا استاد بود (این تصویر رو ببینید تا متوجه بشید دقیقا چی میگم!) به همین خاطر بهترین گزینه برای طراحی کمیک بوک هایی بود که داخلش گروه های ابرقهرمانی پر کاراکتر بودند. روی کاور این کمیک هم میبینید که چقدر جالب بسیاری از اعضای اونجرز و حتی دیگر گروه های مارول رو کشیده! اینم بگم که من خیلی دوست داشتم کاور پرز برای شماره های 160 سری اول اونجرز رو هم تو این مقاله بذارم ولی دیگه جا نشد! ولی میتونید این کاور رو اینجا ببینید. (کلا من عاشق اون خبیثی به نام Grim Reaper هستم . ظاهر خیلی باحالی داره!). کاور شماره 185 اونجرز هم عالیه! اینجا ببینیدش تا بفهمید چه اتمسفر خفنی خلق کرده استاد پرز! (آدم رو یاد فیلم های ترسناک کلاسیک میندازه).

 

12- شماره 89 از سری اول کمیک بوک های Avengers

 شماره 89 از سری اول کمیک بوک های Avengers

کاوری بی نظیر خلق شده توسط «سل بیوسما» که مربوط به لحظه ای مهم و حساس میشه در یکی از برترین داستان های تاریخ کمیک بوک های اونجرز یعنی "جنگ اسکرال/کری" (The Kree/Skrull War) و میتونید اینجا راجع به این داستان بخونید. از اون کاورهای کلاسیکی هستش که بهش چند بار ادای احترام شده.

 

11- شماره 187 از سری اول کمیک بوک های Avengers

 شماره 187 از سری اول کمیک بوک های Avengers

کاوری به یاد ماندنی که توسط اسطوره کمیک های مردان ایکس یعنی «جان بیرن» برای اونجرز خلق شد! این احتمالا اولین کاوری است که در آن «اسکارلت ویچ» رو به صورت شخصیت خبیث و دشمن اونجرز نشون میده که هم تیمی های خودش رو گرفته. از اون کاورهایی هستش که محال یاد آدم بره!

 

10- شماره 6 از کمیک Avengers Forever

 شماره 6 از کمیک Avengers Forever

"اونجرز برای همیشه" نام کمیک بوکی 12 قسمتی است که در این مقاله اون رو به عنوان یکی از Top 10 انتقام جویان معرفی کردم. داستانش رو خیلی دوست دارم چون درباره سفرهای زمانیه و من عاشقم این موضوع هستم! و البته این کاور شماره 6 که بی نظیره!  «کارلوس پاچکو» چقدر صحنه نمادینی رو خلق کرده که کاپیتان آمریکا رو در مقابل مجسمه گروه اونجرز نشون میده ...

 

9- شماره 16 از سری اول کمیک بوک های Avengers

 شماره 16 از سری اول کمیک بوک های Avengers

باز هم یک کاور کلاسیک و تاریخی از استاد «جک کربی» که در آن برای اولین بار اعضای جدیدی به نام های «هاکای»، «اسکارلت ویچ» و «کوئیک سیلور» که سابقا خبیث بودند، به گروه اضافه میشوند (تو این مقاله راجع به این لحظه ماندگار توضیح داده شده). تا جایی که یادمه این اولین باره که تغییر در اعضای گروه های ابرقهرمانی به عنوان تم اصلی کاور مورد استفاده قرار گرفت.  کاور شماره 13 از سری اول کمیک های Mighty Avengers رو هم در اینجا ببینید که چطور به این کاور ادای احترام میکنه و اون رو ربطش داده به قضیه رویداد "تهاجم مخفی" نژاد بیگانه «اسکرال»!

 

8- شماره 19 از سری سوم کمیک بوک های Avengers

 شماره 19 از سری سوم کمیک بوک های Avengers

گفتیم که جورج پرز استاد طراحی صفحات و پانل های شلوغ و پر کارکتره. ولی این یکی فرق میکنه! ببینید چقدر ساده و مینی مالیستی بهترین خبیث کمیک بوک های اونجرز یعنی «الترون» رو به تصویر کشیده! آدم حیرت میکنه از این همه نبوغ.

 

7- شماره 18 از سری چهارم  کمیک بوک های Avengers

شماره 18 از سری سوم کمیک بوک های Avengers

خب این یکی از کاورهای "کی قراره عضو جدید گروه بشه؟" هستش که نمونه اش رو زیاد دیده ایم. ولی چیزی که  عاشقش هستم  "زاویه بندی" اونه. ببینید که چطور انگار از بالا گرفته شده و ما دستان کاپیتان آمریکا مشاهده میکنیم و انعکاس صورتش روی میزی که جلوش قرار گرفته افتاده! واقعا بی نظیره ! توسط «دانیل آکونا» خلق شده.

 

6- شماره 1 از سری اول کمیک بوک های Avengers

اولی کمیک اونجرز

اولین کاور نمادین و به یاد ماندنی کمیک Avengers که به تاریخ پیوسته و ماندگار شده است. همیشه با خودم فکر میکردم این ترفند کربی که خبیث داستان رو از پشت بهمون نشون داده و قهرمانان رو در روبرو، خیلی  مدرنه. ولی شاید مهم ترین نکته ای که درباره کاور به نظر میرسه اینه که جک کربی با استادی هالک رو وسط ثور و مرد آهنی و با سایزی نسبتا کوچک به تصویر کشیده است . دلیلش اینه که اون موقع قدرت هالک به نظر خیلی زیاد میومد و حریفی نداشت. ولی الان او در کمیکی حضور پیدا کرده بود که دیگر قهرمانان مارول هم در آن بودند. بنابراین برای هر چه بزرگتر نشان دادن تهدید شخصیت خبیث داستان (یعنی «لوکی») کربی از این ترفند استفاده کرده است. ضمن اینکه این کاور به بهترین نحو اعضای گروه اونجرز را که برای نخستین بار در طول تاریخ کنار هم جمع شده بودند به خواننده معرفی میکنه و ژست اعضای گروه هم خیلی نمادین هستش.

 

5- شماره 2 از کمیک مشترک اونجرز/جاستیس لیگ

 شماره 2 از کمیک مشترک اونجرز/جاستیس لیگ

باز هم شاهکاری از «جورج پرز» که مربوط به کراس اور تاریخی بین اونجرز و جاستیس لیگ میشه. این کراس اور اولش قرار بود در دهه 80 میلادی چاپ بشه ولی یهو مارول و دی سی با هم به مشکل برخوردند و قضیه بایگانی شد تا اینکه سالها بعد بالاخره چاپ شد. ولی از همون اول قرار بود جورج پرز طراحش باشه . روی کاور شماره 2 مشاهده میکنیم که چطور قهرمانان نمادین دو شرکت  سمت هم یورش برده اند و این رویای هواداران بود که برآورده شد! باز هم توانایی منحصر به فرد پرز در طراحی تعداد زیادی شخصیت  خودنمایی میکنه. تازه اینکه چیزی نیست! اگه میخواهید تمام شخصیت های کاور رو ببینید، اینجا رو کلیک کنید!

 

4- شماره 277 از سری اول کمیک بوک های Avengers

شماره 277 از سری اول کمیک بوک های Avengers

کاور خاطره انگیز داستانی که در اینجا به عنوان برترین داستان تاریخ اونجرز معرفی اش کردم: "تحت محاصره" (Under Siege). نمیخوام درباره داستان توضیح بدم چون تو همون لینک بالا راجع بهش توضیح داده شده ولی فقط نگاه کنید به کاور کلاسیک و به یاد ماندنی استاد «جان بیوسما» که روش نوشته شده "نبرد نهایی" و این کاور به بهترین نحو حس و حال یک نبرد نهایی رو به خواننده منتقل میکنه.

 

3- شماره 223 از سری اول کمیک بوک های Avengers

شماره 223 از سری اول کمیک بوک های Avengers

روی جلد نوشته شده : "قراره اصابت کنه به یکی!" (Somebody’s Gonna Get It!) و این جمله گویای همه چیزه ! کماندار تیز بین، «هاکای»، به سمت حریفش نشانه رفته و «مرد مورچه ای» هم سوار شده! واقعا چه کاور کلاسیکی! بارها و بارها  به این کاور در دنیای سینما و انیمیشن ادای احترام شده (این مقاله را بخوانید). ضمن اینکه چند وقت پیش این کاور و این ژست هاکای رو به صورت اکشن فیگورهای سری Marvel Legends ساختند! پس ببینید چقدر نمادینه. راستی، طراحش «اد هانیگان» بود.

 

2- شماره 57 از سری اول کمیک بوک های Avengers

اولین کمیک ویژن

یکی از ماندگارترین و محبوب ترین اعضای اونجرز یعنی «ویژن» در این کمیک خلق شد و میبینید که طراح کاور (جان بیوسما) چقدر زیبا تاثیر عمیق او بر تیم را با اون ظاهر پرهیبت و خداگونه ویژن نشان داده است. بارها و بارها به این کاور ادای احترام شده است و یکی از معروف ترین کاورهای انتقام جویان به شمار میاد.

 

1- شماره 4 از سری اول کمیک بوک های Avengers

 شماره 4 از سری اول کمیک بوک های Avengers

این کاور تاریخی قطعا معروف ترین و نمادین ترین کاور در تاریخ کمیک بوک های اونجرز است که توسط استاد «جک کربی» خلق شد. ضمن اینکه بعد از سالها شخصیت کاپیتان آمریکا در این کمیک بود که برگشت و معلوم شد در تمام این مدت در یخ ها بوده و زنده مانده است (این مقاله رو بخونید تا بیشتر با این لحظه تاریخی آشنا بشید). واقعا همه چیز این کمیک کلاسیک بوده و هست و به تاریخ پیوسته.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

 10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 کاور برتر ثور (TOP 10 THOR COVERS)

15 کاور برتر هالک

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-02-15 15:05
دو تا کمیک دیگه هم هستش که من بچه که بودم نسخه فیزیکی اونا رو داشتم و کاورشون برام خیلی خاطره انگیزه:





نقل قول کردن
AliReza.Ta
#2 AliReza.Ta 1397-02-15 15:56
بسیار عالی.
شماره 10 و شماره 5 خیلی عالی بود.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1397-02-15 16:14
مقاله بی نظیری بود... فیض بردیم...!
واقعا انتخاب 15 کاور بین این حجم از کاور های چشم نواز کار سختیه ..!

کاور داستان Avengers #277 گزینه مورد علاقه منه...
خیلی حیرت انگیز و پر معنیه...
و واقعا هیچ کدوم از گزینه ها به اندازه گزینه اول معروف و محبوب نیست.. ممکن نیست کمیک فن باشی ولی این ژست از ترکیب شخصیتی انتقام جویان به چشمت نخورده باشه..!!


به نقل از mtm:
دو تا کمیک دیگه هم هستش که من بچه که بودم نسخه فیزیکی اونا رو داشتم و کاورشون برام خیلی خاطره انگیزه:



spidey.ir/.../...

spidey.ir/.../...


کاور هر دوشون جالبه ولی اولی یه چیز دیگهءست..! خیلی مفهومی و حیرت انگیزه..! خوشمان آمد ..! :-* :D


یه کاور دیگه هم مثل اون مورد 14 که رو به روی هم قرار گرفتن دو گروه رو نشون میده، هست که به نظرم خیلی جالبه :
(شماره 70 سری انتقام جویان)










و بار دیگر سپاس فراوان برای مقاله منحصر به فرد شما...
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1397-02-15 17:55
کاور اولین کمیک اونجرز عالیه! و همچنین کاور کمیک شماره ۴ سری اول که بازگشت کپ رو نشون میده. ولی باقی کاورا هم خوب بودن.

این کاور رو هم من چن وقت پیش تصادفی دیدم که بنظرم خوبه، چون لعنتی چهارتا از شاخای اونجرز رو گرفته و گذاشته رو کالکسیونش :-* ، اونم کالکتور :-|
نقل قول کردن
Marc Spector
#5 Marc Spector 1397-02-15 18:31
درود استاد خسته نباشید،
امکانش هست یه مقاله با معرفی شخصیت های یانگ اونجرز بنویسید؟
کاور شماره 6 فوق العادس،
کاور شماره 1 که به خوبی انتقامجویان جمع شید رو به نمایش گذاشته.
13 هم خیلی باحاله که به خوبی خصلت انتقام جویان (که همیشه دارای اختلاف نظر هستن)رو به نمایش میذاره.
اون سری اول شماره 185 انتقام جویان که سیلور کوییک و اسکارلت ویچ هستن هم خیلی خوب بود.من رو تا حدودی یاد فیلم گنگ او نیویورک انداخت.
شماره 7 ولی فک کنم از بقیه یه سرو گردن بالاتر باشه.
پ.ن:شماره 14 :نوشتید شخصیت ها چه احساساتی روی (صورتش)موج میزنه.
مورد 1 نوشتید (بود که بود)
ضمناً استاد این کاور هم به نظرم جالب بود که آرتور آدامز
البته این هم تا حدودی ادای احترامیه به شماره 1 از کمیک های اونجرز
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-02-15 19:13
به نقل از Marc Spector:

پ.ن:شماره 14 :نوشتید شخصیت ها چه احساساتی روی (صورتش)موج میزنه.
مورد 1 نوشتید (بود که بود)

مرسی که گفتی
تصحیح شد
واقعا خوب مقاله ها رو میخونی که این نکات ریز رو میبینی :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید