20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

چرا مرد عنكبوتي را دوست داريم

این مقاله به مناسبت 60 ساله شدن مردعنکبوتی بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

همه میدانید من عاشق مرد عنكبوتی هستم و برای شناساندن این شخصیت سایت spidey.ir را تاسیس كردم و تا الان با وجود هزار و یك مشكل و مشغله ، این سایت را سرپا نگه داشته و سعی كرده ام بهترین باشد. در این مقاله 20 دلیل برایتان می آورم تا نشان دهم چرا پس از سالها تحقیق و مطالعه درباره شخصیت های كمیك به این نتیجه رسیدم كه پیتر پاركر/مرد عنكبوتی بهترین، جامع ترین، كامل ترین و جذاب ترین شخصیت تخيلي دنياست ...

 

1- او  واقعی ترین و ملموس ترین قهرمان است

مرد عنكبوتي - قهرمان واقعي

مرد عنكبوتی وقتی خلق شد  تمام قوانین مرسوم و كلیشه‌ای دوران خودش را شكست و برخلاف ابر‌قهرمانان دیگر كه همیشه و از هر نظر ایده‌آل و كامل بودند، در اغلب اوقات با مشكلات عدیده‌ خانوادگی و اجتماعی مواجه بود و هیچ دل خوشی از قدرت‌های استثنایی‌اش نداشت زیرا مجبور بود مدام با بی‌پولی دست و پنجه نرم كند! او با قهر‌مانان دیگر فرق دارد. او نه مثل بیگانه های شكست‌ناپذیر است كه از سیاره دیگری آمده باشند و نه مثل میلیونرهایی كه با تجهیزات پیشرفته یا لباس فلزي يا با پشتوانه سرم هاي جادويي به جنگ تبهكاران شهر ميروند. او یكی از "ما" است، یكی از مردم عادی كوچه و خیابان كه همواره سعی دارد كاری را كه درست است انجام دهد و اطرافیانش را از خود راضی نگه دارد، هر چند كه گاهی اوقات مرتكب اشتباه شده و حسابی گند می‌زد!

مردم عاشق شخصیت ملموس و واقعی پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی هستند و باهاش همذات پنداری میكنن چون مثل خودشونه. یعنی کسی مثل پیتر چون همیشه آس و پاسه، تو مدرسه یه ستاره نیست و همش دنبال بدبختی های جورواجوره، مثل مریضی «زن عمو می» ، پرداختن اجاره خونه، حل و فصل مشكلات رومانتیك ، و .... به خاطر همینه که همیشه میگم فرق اصلی اسپایدرمن با بقیه اینه كه شما خیلی وقتا بیشتر دوست داری درباره پیتر پاركر بخونی و بدونی تا اسپایدرمن ! ولی ایا شخصیت های دیگه بدون پرسونای ابرقهرمانی خودشون جذابیت خاصی دارن؟ واقعا قهرمان های دیگه وقتی لباس قهرمانی خودشون رو بر تن ندارند، چقدر میشه تحملشون كرد؟

مقاله مرتبط:  اسپايدرمن چگونه خلق شد؟

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی مثل یک آدم «عوضی» رفتار کرد!

 

2- مسئولیت پذیری

مرد عنكبوتي - مسئوليت پذيري

"قدرت زیاد، مسئولیت زیادی هم به همراه می آورد". این شعار جاودانه مرد عنكبوتی است كه تا ابد به آن پایبند خواهد بود، شعاری كه ریشه در روح و جانش دارد و از او قهرمانی مسئولیت پذیر ساخته كه باید سر تعظیم بهش فرود آورد. اما از آن مهم تر این است كه مسئولیت پذیر شدن پیتر پاركر/مرد عنكبوتی هرگز به شكلی كلیشه ای صورت نگرفت. یعنی با وجود آنكه عمویش از كودكی راه و رسم مسئولیت پذیری را بهش آموخته بود اما درست همانند همه انسان های جایز الخطا، ابتدا ظرفیت قدرت هایی كه به دست آورده بود را نداشت و حتی سعی كرد از آنها برای پول درآوردن استفاده كند ولی با مرگ عمویش یاد گرفت كه اگر توانایی های فوق بشری اش را در خدمت نیازمندان قرار ندهد ممكن است اتفاقات تراژیكی رخ دهد. به عبارت دیگر، مسئولیت پذیر شدن پیتر یك شبه بدست نیامد و حاصل اتفاقات تلخ و دردناكی است كه تجربه كرده و تاوان شان را داده.

مقاله مرتبط: مرد عنكبوتي و مذهب

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

 

3- داستان های فوق العاده

مرگ گوئن استيسي

"مرگ گوئن استیسی"، "هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد"، "آخرین شكار كریون"، "شوالیه های مارول: مرد عنكبوتی"، "مرگ جین دی ولف"، "تجدید عهد" و ... اینها تنها برخی از داستان های برتر مرد عنكبوتي هستند كه خواننده را به وجد آورده و خالق لحظاتی ماندگار برایش میشوند. نكته بسیار مهمی كه درباره داستان های اسپایدرمن وجود دارد تنوع و جامع بودن آنهاست كه در عالم كمیك بینظیر است. در واقع، داستان های او هرگز تك بعدی نیستند و میتوانند انواع و اقسام سبك ها و ژانرهای داستانی را دربر گیرند و همچنان جذاب باشند. به همین دلیل برخی از آنها تمی مفرح یا كمدی دارند و برخی دیگر كاملا جدی، تاریك، تراژیك و حتی تا حدی خشن هستند.

مقاله مرتبط: بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

 

4- پایبندی به اصول اخلاقی و اهمیت دادن به خانواده

اصول اخلاقي مرد عنكبوتي

پیتر پاركر / مرد عنكبوتی قطعا یكی از برجسته ترین شخصیت هایی دنیای سرگرمی از نظر پایبندی به اصول اخلاقی است . چندی پیش مارول لیستی سفت و محكم به سونی داد كه ویژگی های اصلی مرد عنكبوتی رو نشون میداد. خودتون بخونید تا بفهمید او چقدر اخلاق گراست:

-  مرد عنكبوتی /پیتر پاركر كسی را شكنجه نمیكند   - كسی را نمیكشد مگر در دفاع از خود یا دیگران  - از الفاظ بد و ركیك كه از درجه PG-13 فراتر روند استفاده نمیكند  - سیگار نمیكشد   - مواد مخدر مصرف نمیكند ، نمیفروشد و پخش نمیكند  - الكل مصرف نمیكند  - تا قبل از 16  سالگی مرتكب عمل جنسی نمیشود ، با هیچ فرد زیر سن 16 سال  هم عمل جنسی انجام نمیدهد  (توضیح: در آمریكا سن قانونی برای ازدواج 16 سالگی است)  - هم جنس باز نیست

به موارد فوق این نكته را هم باید اشاره كرد كه او به خانواده خودش بسیار اهمیت میدهد و ارزش های خانوادگی برای او جایگاه والایی دارد. او براي محافظت از اعضاي خانواده خود جان ميدهد.

مقالات مرتبط: مارول ویژگی های شخصیتی پیتر پاركر/مرد عنكبوتی را منتشر كرد

10 دفعه ای که قهرمان های مارول برای آرمان های دنیای واقعی مبارزه کردند

 

5-  نویسندگان و طراحان استثنایی

نويسندگان و طراحان مرد عنكبوتي

اسپايدرمن خوش اقبال بوده كه در طول بیش از نیم قرن گذشته از نعمت داشتن تعدادی از برترین و ماهر ترین طراحان و نویسندگان تاریخ كمیك بوك بهره مند بوده است. در حقیقت موقعیت كاراكتر تثبیت شده او به عنوان شخصیت شماره 1 انتشارات مارول باعث شده تا همواره وسواس خاصی در انتخاب نویسندگان و طراحان ماجراهایش اعمال شود. از یاد نبریم كه «استن لی» به عنوان یكی از دو خالق مرد عنكبوتي، حتی پس از آنكه از شغل نوشتن كمیك بازنشسته شد اما همچنان نظارت مستقیمی روی كميك هاي مرد عنكبوتي آنها داشت و نویسندگان جدید با نظر او انتخاب میشدند. جالب آنكه بسیاری از طراحان و نویسندگان برتر مرد عنكبوتی مثل «استیو دیتكو»، «راجر استرن»، «پیتر دیوید»، «جان رومیتا»، «مارك بگلی» و ... روی كمیك های دیگری غیر از مرد عنكبوتی هم كار كرده اند ولی كارشناسان متفق القول اعتقاد دارند كه بهترین آثار آنها لا به لای صفحات كمیك های مرد عنكبوتی خلق شده است. خود آنها نیز بارها در مصاحبه های مختلف اعلام كرده اند كه دنیای كامل مرد عنكبوتی و ویژگی های شخصیتی ممتاز او ، شرایط و ابزار مورد نیاز برای خلق آثار به یاد ماندنی را در اختیارشان قرار میداده است.

مقالات مرتبط: بزرگان تاریخ كمیك های مرد عنكبوتی

 

6- سبك مبارزه منحصر به فرد

سبك مبارزه مرد عنكبوتي

سبك مبارزه مرد عنكبوتی با همه ابرقهرمانان فرق دارد چون تنها به مشت و لگد زدن یا روی آوردن به تجهیزات فنی و جنگی خلاصه نمیشود. او همچون كشتی كج كاری مبارزه میكند كه از تمام اعضای بدنش برای ضربه زدن بهره میگیرد و هرگز نمیتوان ضرباتش را پیشبینی كرد. به علاوه، روش خلاقانه ای كه با آن از قابلیت تارافكنی خود استفاده میكند و همچنین رفلكس های نرم ، انعطاف بدنی و چالاكی فوق العاده، نوعی زیبایی و ظرافت خاص به حركاتش بخشیده و باعث شده است تا هنگام نبرد همچون رقصندگان باله به نظر برسد. ضمنا، از آنجائیكه در هیچ رشته رزمی آموزش ندیده، ضرباتش فاقد ریتم یا ترتیب خاصی هستند و به همین دلیل حریف را گیج و سردرگم میكنند.

مقالات مرتبط: بهترین مبارزات مرد عنكبوتی

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

 

7- عدم مقبوليت نزد مردم شهر

اخراج مرد عنكبوتي

مرد عنكبوتی قهرمانی است كه اكثر اوقات با بی اعتمادی مردم عامه و نيروهاي پلیس مواجه میشود (بیشتر به خاطر مقالات انتقادی كه جیمسون در روزنامه دیلی بیوگل درباره اش نوشته). این مسئله باعث میشود بهتر بتوان باهاش ارتباط برقرار كرد چون همه ما در زندگی روزمره خود با موقعیت هایی مواجه شده و میشویم و حس میكنیم كه دیگران قدر ما را نمیدانند و هر كاری میكنیم نمیتوانیم رضایت دیگران را به دست بیاوریم. با این حال مرد عنكبوتی هرگز دست از تلاش برای كمك به دیگران برنمیدارد ، حتی اگر هیچ كس قدرش را نداند.

مقالات مرتبط: 10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

 

8- هوش بالا

هوش مرد عنكبوتي

پیتر پاركر همیشه به عنوان پسری باهوش، درس خوان و اهل مطالعه شناخته شده است. این ویژگی باعث شده تا مرد عنكبوتی هم از هوش بالای خود برای غلبه بر دشمنان نیرومندش بهره بگیرد. او خیلی وقت ها مجبور شده برای شكست دادن حریفان به جای زور بازو از قدرت تعقل و زیركی بهره بگیرد. البته هوش او كاملا در سطح معقول و باورپذیری قرار دارد. به عبارتی دیگر او مثل برخی از شخصیت های كمیك نیست كه هوشی فوق انسانی (!) دارند و نمیتوان باهاشون ارتباط برقرار كرد.

مقالات مرتبط: آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

 

9- شخصیت های مكمل چند وجهی و جذاب

شخصيت هاي مكمل مرد عنكبوتي

«جی جونا جیسمون»، «زن عمو می» «هری آزبورن» ، «فلش تامپسون»، «مری جین» و .. اینها تنها برخی از شخصیت های مكمل (supporting cast) داستان های مرد عنكبوتی هستند كه به لطف خصوصیات شخصیتی جذاب و چند وجهی خود، به پیشبرد داستان كمك میكنند. آنها در عالم كمیك بهترين هستند زیرا حضورشان هرگز بی هدف نیست و هریك عهده دار نقشی حیاتی است كه در نهایت دنیای مرد عنكبوتی را غنی تر میكند. از سوی دیگر، نویسندگان مختلف در طول سالیان گذشته به تدریج و  با مهارتی مثال زدنی جزئیات بیشتری از پیشینه شخصیت های مكمل مهم داستان های مرد عنكبوتی را برای خوانندگان آشكار كرده اند و با نشان دادن زوایای شخصی و زندگی آنها بر جذابیت شان افزوده اند. به همین خاطر است كه این شخصیت ها مدام در حال رشد هستند و به نظر میرسد بلوغ شخصیتی آنها متوقف نشدنی است. نمونه بارز این موضوع جی. جونا جیسمون، فلش تامپسون و مری جین  می هستند كه به مرور از شخصیت تك بعدی فاصله گرفته و به كاراكترهایی كه قادر اند بار دراماتیك سنگینی را در قصه های مرد عنكبوتی به دوش بكشند تبدیل شده اند، به طوریكه الان میتوانند به تنهایی ستاره یك مجموعه كمیك بوكی مختص خود باشند.

مقالات مرتبط: معرفی شخصیت های مكمل (supporting characters) كمیك های مرد عنكبوتی

  

10- مرتبط بودن داستان ها

فارغ التحصيلي مرد عنكبوتي

از همان ابتدا داستان های مرد عنكبوتی به هم ربط داشته و نوعی در هم تنیدگی دنباله دار (continuity) و قوی در آنها به چشم خورده است. یعنی هر داستانی كه چاپ میشود بر داستان دیگر در آینده تاثیر میگذارد یا به آن ارجاع داده میشود. به همین دلیل خواننده حس میكند دارد ماجراهای یك آدم واقعی را میخواند؛ آدمی كه به مدرسه میرود، دیپلم میگیرد، دانشگاه میرود، شغل پیدا میكند، عاشق میشود، ازدواج میكند و .. این موضوع سبب میشود خواننده باور كند در دل ماجراهای پیتر پاركر / مرد عنكبوتی فرو رفته و دارد باهاش زندگی میكند. تمام این موارد از او شخصیتی ساخته كه همواره رو به جلو حركت میكند و رشد و بلوغ توفق ناپذیری دارد.

مقالات مرتبط: سری کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز با ترجمه فارسی

  

11- تردیدها و دغدغه های همیشگی

مرد عنكبوتي no more

پیتر پاركر در شماره 50 از كمیك The Amazing Spider-Man دست به عملی بی سابقه زد: لباس اسپايدرمني اش را داخل سطل آشغال انداخت و تصمیم گرفت دیگر یك ابرقهرمان نباشد (البته خیلی زود از این كار منصرف شد و وظلیف ابرقهرمانی اش را از سر گرفت). در ضمن، او هیچ وقت از نیروهای فوق بشری خود دل خوشی نداشته است زیرا آنها را به مثابه نفرین تلقی كرده؛ نفرینی كه باعث شده نزدیكان و عزیزانش به خطر افتاده و نتواند به اهداف شخصی یا حرفه ای اش دست یابد. اما از سویی دیگر، پیتر پاركر هرگز نميتواند مسئولیت هایش را در قبال دیگران نادیده بگیرد و به كمك نیازمندان نشتابد .  سؤال این جاست که آیا او حق ندارد هویت اسپایدرمن را رها کند و زندگی آرام و بی دغدغه ای داشته باشد؟ پس مسئولیت او در قبال خود و نزدیکانش چه می شود؟ همین سئوالات و دودلی ها از مرد عنكبوتی شخصیتی بسیار واقع گرا ساخته كه ذهن مشغولی دست از سرش برنمیدارد و گیرایی خاصی در داستان هایش موج میزند زیرا همه ما در زندگی با تردیدهای مشابه ای روبرو هستیم.

مقالات مرتبط: شماره 50 از كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد!

10 دفعه ای که پیتر پارکر نخواست مرد عنکبوتی باشه !

  

12- دشمنان مجذوب كننده

دشمنان مرد عنكبوتي

مرد عنكبوتی دشمنان فوق العاده ای دارد كه از جذابیت بالایی برخوردار هستند. آنها ظاهر و قدرت های منحصر به فردی هم دارند ولی مهم ترین خاصیت شان این است كه به خوبی پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی را به چالش میكشند. علاوه بر این، نحوه پیدایش اكثر آنها به منشا (origin) مرد عنكبوتی شبیه است چون اغلب در نتیجه یك آزمایش علمی یا سوء استفاده از علم و فن آوری به نیروهای خود دست یافته اند (مثل «گرین گابلین»، «دكتر اختاپوس»، «الكترو» و ..). معمولا این دشمنان درست مثل قهرمان عنکبوتی ما، نیرو ها یا لباس هایی دارند که نشان دهنده ی حیوان خاصی است. آن‌ها علاوه بر داشتن این نیرو های مخرب اما جذاب، پیچیدگی های شخصیتی منحصر به فردی نیز دارند كه رمز جاودانگی آنها است. به طور مثال ، خیلی از انها مثل اتو اكتاویس یا ادی براك در كمیك های Ultimate، دوران كودكی مشابه ای با پیتر داشته اند اما نبود یك راهنما و مرشد همچون «عمو بن» در زندگی شان باعث شده پس از به دست آوردن نیروهای فوق بشری راه اشتباه خباثت را برگزینند. این مسئله تضاد جذابی بین اسپایدرمن و دشمنان او خلق كرده و لایه های عمیقی به شخصیت آنها داده است.  نكته دیگر تنوع شگفت انگیز در آنهاست. به عبارت دیگر، هر نوع شخصیت خبیثی كه تصورش را بكنید در عالم اسپايدرمن یافت میشود، از خلافكاران خرده پا و خیابانی گرفته تا دانشمندان جاه طلب و مجنون یا قاتلین روان پریش و متخصصین ایجاد توهم یا حتی سیمبیوت های فضایی انتقام جو. جالب است كه اكثر آنها از انگیزه های قابل قبول و قانع كننده ای برای خباثت برخوردارند. به طور مثال گرین گابلین خصومتی كاملا شخصی با پیتر پاركر و خانواده اش دارد. این در حالی است كه دكتر اختاپوس تشنه قدرت است و دوست دارد "برتری" خودش را به دیگران ثابت كند و یا ونوم آز آنجائیكه پیتر پاركر را مسئول ناكامی های خودش میداند، در صدد گرفتن انتقام است.

مقالات مرتبط: معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

10 ابرقهرمان دنیای کمیک که دارای برترین دشمنان هستند

 

13- سطح توانایی های فوق بشری و تجهیزات

قدرت مرد عنكبوتي

ابرقهرمانان كمیك بوكی دارای یك سری توانایی های فوق بشری ثابت هستند (یا با استفاده از تجهیزات خاص قادر به انجام اعمال فوق بشری میشوند) این قدرت ها معمولا سرعت، قدرت و چابكی فوق انسانی را شامل میشوند. ولی قدرت های مرد عنكبوتی متفاوت از نیروهای كلیشه ای اكثر همنوعان خود است و به همین دلیل كاملا متمایز میشود. به علاوه، نیروهای او واقعا با حال (cool) هستند و كیست كه نخواهد روی در  دیوار راه برود یا در میان ساختمان های شهر تاب بخورد؟

مهم تر اینكه، توانایی های او كاملا معقول و متعادل هستند. یعنی او نه زیاد قدرتمند است و نه خیلی ضعیف. به همین خاطر در هنگام مبارزه نه آنقدر ضعیف است كه با یك ضربه نقش بر زمین شود و نه آنقدر قوی كه مخاطب كاملا از پیروزی اش مطمئن باشد. اجازه بدهید جور دیگری بگویم ... نیروهای مرد عنكبوتی در چنان سطح مناسبی است كه هر وقت در مقابل حریف قدرتمندی قرار میگرد دلمان برایش شور میزند و نگرانش میشویم ولی از سوی دیگر نیروهایش آنقدر هست كه وقتی عصبانی یا غیرتی  شود دمار از روزگار حريفانش در بیاورد. تجهیزاتی نيز كه مرد عنكبوتی را در مبارزه با جرم و جنایت یاری میدهند بسیار محدود هستند. یعنی باعث نمیشوند بیش از حد به آنها متكی شود یا هر از گاهی یك وسیله جدید رو كند و با آن دشمن را شكست دهد. در ضمن، وب شوترهای او از باحال ترین وسایل تاریخ كمیك هستند.

مقالات مرتبط: 10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

رتبه بندی 10 دفعه ای که مرد عنکبوتی از زور بازوی خود در فیلم هایش استفاده کرد

  

14- شوخ طبعی

جوك مرد عنكبوتي

شوخ طبعی از ویژگی های بینظیر مرد عنكبوتی است. البته شاید گاهی به خاطر جدیت داستان یا وخامت اوضاع كمتر شوخی كند اما در كل شوخی كردن و سر به سر گذاشتن دشمنان نوعی استراتژی برای اوست چون با این كار حریف را عصبانی كرده و باعث میشود دچار خطا شوند. كارشناسان شوخ طبعی مرد عنكبوتی را با «باگزبانی» (شخصیت معروف كارتونی) مقایسه میكنند. چون به اعتقاد آنها باگزبانی هم با اتكا به همین حربه توانسته از پس رقبای بسیار بزرگ و نیرومند تر از خودش بربیاید. دلیل دیگر برای شوخ طبعی مرد عنكبوتی را باید در شخصیت خجالتی پیتر پاركر جستجو كرد. در حقیقت، دستیابی به قدرت های فوق بشری فرصتی را برای پیتر مهیا كرد تا با زدن ماسك به صورت شخصیتی جدید پیدا و اعتماد به نفس كسب كند. همین باعث شد تا در قالب مرد عنكبوتی شوخی كند (در كل از نظر روانشناسان آدم هایی میتوانند در جوك گفتن و شوخی كردن موفق باشند كه اعتماد به نفس بالایی دارند)

مطالب مرتبط: خنده دار ترين داستان مرد عنكبوتي را دانلود كنيد

20 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  

15- روحیه تسلیم ناپذیری

اراده مرد عنكبوتي

پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی هرگز در برابر مشكلات تسلیم نمیشود. بارها و بارها دیده ایم كه در وضعیتی خطرناك گیر افتاده ولی با تلاش فراوان و اراده قوی توانسته بر ان غلبه كند. خیلی وقت ها شاهد بوده ایم كه مرد عنكبوتی رو در روی حریفانی قرار گرفته كه از نظر فیزیكی یا نیروهای فوق بشری بسیار بسیار از وی قوی تر هستند (مثل «جاگرنات»، «فایرلرد» ، «مورلان» و «ثانوس») ولی در نهایت توانسته با اتكا به روحیه تسلیم ناپذیر، جنگنده و خستگی ناپذیر خود شكست تحقیرآمیزی را به آنها تحمیل كند.

مقالات مرتبط: لحظات ماندگار در كمیك‌های اسپایدرمن

داستان "هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد" ترجمه شد! + لینک دانلود

قسمت آخر بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد + لینک دانلود

  

16- لباس عالی و بینظیر

لباس مرد عنكبوتي

از لباس كلاسیكی كه مرد عنكبوتی بر تن میكند هیچ عیب و ایرادی نمیتوان  گرفت. به همین دلیله كه در طول بیش از 50 سالی كه از خلق او میگذرد، تغییراتی در حد صفر در این لباس رخ داده. این لباس در حال حاضر آنقدر نمادین است كه بعید است كسی در دنیا آن را نشناسد. این لباس هنوز هم كاملا مدرن و كاربردی به نظر میرسد و هیچ چیز آن زائد یا غیر ضروری نیست و واقعا استیو دیتكو برای خلق آن نهایت نبوغ و خلاقیت خودش را خرج كرده است. اما نكته جالب تر در ماسك مرد عنكبوتی نهفته است. در واقع چون تمام صورت او را میپوشاند، بنابراین بیننده با دیدنش حس میكند یك نفر مثل خودش میتواند زیر آن قرار داشته باشد. به عبارتی گویا تر، هر فردی در دنیا فارغ از هر نژاد ، رنگ پوست، قومیت یا ملیت میتواند خودش را زیر نقاب مرد عنكبوتی تصور كند.

مقالات مرتبط: آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

 

 17-  عشق های ماندگار

عشق مرد عنكبوتي

«مری جین»، «گوئن استیسی»، «فلیشیا هاردی»، «بتی برنت»، و ... دخترانی كه مرد عنكبوتی به آنها علاقمند شده از چنان شخصیت پردازی قوی و جذابی برخوردار هستند كه به تنهایی توانسته اند در كمیك های اختصاصی خودشان حضور داشته باشند (كدام شخصیت دنیای كمیك رو میشناسید كه از روی اكثر عشق هایش مثل مری جین، گوئن استیسی و بلك كت كمیك اختصاصی چاپ شده باشد؟) بدون هیچ اغراقی خصوصیات شخصیتی این كاراكترها آنقدر جذاب و عمیق بوده كه ابعاد منحصر به فردی به داستان های مرد عنكبوتی داده اند. نوعی تنوع خاص در این شخصیت ها به چشم میخورد كه باعث شده دست نویسنده ها در روایت ماجراهای رومانتیك در كمیك های مرد عنكبوتی باز باشد (یعنی مثلا گربه سیاه عاشق اسپایدرمنه ولی مری جین و گوئن استیسی عاشق پیتر پاركر و این نكته مهمی است) ولی مهم تر این است كه مسیر دلبستگی پیتر نسبت به جنس مخالف كاملا واقعی بوده است. یعنی او ابتدا به كسی علاقمند شد كه همكارش بود، بعد عاشق همكلاسی خودش به نام گوئن شد كه مشتركاتی باهاش داشت. ولی پس از مرگ او وارد دوره بلاتكلیفی شد و با دختری پر شر و شور به نام فلیشیا طرح دوستی ریخت اما به زودی فهمید كه به دردش نمیخورد. تا اینكه با مری جین ازدواج كرد ، دختری كه مشخص شد بیشترین تشابهات و مشتركات را با پیتر دارد.

مقالات مرتبط: تمام عشق های پیتر پاركر!

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

 

18- حضور مستمر و موفق در عرصه های سرگرمی

دي وي دي مرد عنكبوتي

محبوبیت مرد عنكبوتی سالهاست موفقیتی رشك برانگیز در عرصه های مختلف به او داده است. از او فیلم های سینمایی، اسباب بازی، كارتون، گیم و محصولات جورواجور فراوانی به بازار آمده است . در واقع هیچ عرصه ای نیست كه مرد عنكبوتی در آن دیده نشده باشد. همین حاكی از حضور قدرتمند او در دنیای سرگرمی است. چندی پیش او با اختلاف عظیم نسبت به همه رقبا محبوب ترین شخصیت كمیك بوكی در زمینه فروش محصولات منتسب به او شناخته شد. ضمن اینكه در عرصه سینما هم اعلام شد فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی ارزشمند ترین فرنچایز هالیوود هستند كه براساس یك شخصیت كمیك بوكی ساخته شده اند. همچنين، الان مدتهاست كمیك های مرد عنكبوتی با قدرت هرچه تمام در لیست 10 كمیك پرفروش ماهانه حضور دارد. در واقع او خیلی وقت ها تنها شخصیت كمیك بوكی است كه هر ماه دو یا سه عنوان در لیست مذكور دارد. در دیگر عرصه ها هم حضور او كاملاً چشمگیر است. به طور مثال، تقریبا زمانی نیست كه انیمیشن یا بازی جدیدی از او در بازار نباشد.

مقالات مرتبط: مرد عنکبوتی محبوب ترین ابرقهرمان جهان شد

گزارش تحلیلی شبکه سی‌ان‌ان: چرا مردعنکبوتی محبوب ترین ابرقهرمان جهان است

 

19- Origin بی همتا

origin مرد عنكبوتي

نحوه پیدایش (Origin) یا نحوه تبدیل پیتر پاركر به مرد عنكبوتی كه اولین بار در شماره 15 فانتزی شگفت انگیز نقل شد، آنقدر قوی و موثر است كه كارشناسان همگی آن را بهترین در دنیای كمیك میدانند. این Origin آنقدر فوق العاده است كه پس از گذشت این همه سال كم ترین تغییری در آن رخ داده است (چون نیازی به تغییر  یا شرح و بسط آن نبوده است) مهم ترین ویژگی Origin مرد عنكبوتی این است كه پیتر پاركر در نتیجه آن به بلوغ میرسد و رشد میكند. یعنی ابتدا شاهد هستیم كه پیتر وقتی توسط عنكبوت رادیو اكتیو گزیده میشود و به نیروهای فوق بشری دست میابد ، مثل همه انسان های هم سن و سال خودش دستخوش غرور میشود و سعی میكند از آنها برای كسب شهرت و درآمد استفاده كند ولی با بی اعتنایی نسبت به جرمی كه در كنارش رخ داده  موجبات مرگ تراژیك عموی عزیزش را فراهم می آورد. او سپس یاد میگیرد از قدرت هاش به صورت مسئولانه بهره بگیرد. همین جاست كه فرق Origin او با دیگر ابرقهرمانان مشخص میشود. یعنی بسیاری دیگر از شخصیت ها هستند كه به دلیل مرگ یكی از عزیزان خود ابرقهرمان شده اند ولی هیچ كدام مثل پیتر پاركر در كشته شدن عزیزان خود مقصر نبوده اند.

مقالات مرتبط: اولین و مهم ترین کمیک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

  

20- عناوین فرعی متعدد و موفق

كميك هاي مختلف مرد عنكبوتي

در طول سالها شاهد بوده ایم كه شخصیت های مختلفی به صورت اسپین آف (Spin-off) از مرد عنكبوتی منشعب شده اند. یعنی مرد عنكبوتی آنقدر محبوب بوده و داستان هایش آنقدر پتانسیل داشته اند كه كلون هایش («بن رایلی» و «كین»)، «ونوم» ، «كارنیج»، میگل اهارا (مرد عنكبوتی 2099) ، گوئن عنكبوتی، دختر عنكبوتی، خوك عنكبوتی، زن عنكبوتی و ... به عناوین شخصی خود راه یافته اند و جالب اینكه هر كدام شخصیت پردازی منحصر به فرد خود را داشته و هرگز از روی پیتر پاركر كپی نكرده اند.

مقالات مرتبط: مردان و زنان عنكبوتی

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

 

راستی، شما براي چی مرد عنكبوتی را دوست داريد؟

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Miguel ohara
#1 Miguel ohara 1394-07-15 13:11
من خیلی از مرد عنکبوتی خوشم نمیاد حتی 2 تا انمیشن هستند که بیشتر از مرد عنکبوتی دوستشون دارم ولی یه چیزی مرد عنکبوتی داره که منو به سمت خودش می کشه
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #2 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-15 13:23
همینو خواهشا به سایتایی که میان علیه ما بیانیه میدن بدین تا دهنشون بسته شه
نیاز نیست از استاد تعریف بکنم ولی بازم می کنم
مقاله عالی بود و دهن ه همه دی سی فن های متعصب رو میبنده
نقل قول کردن
web head
+1 #3 web head 1394-07-15 13:58
سعدیا مردعنکبوتی نیکو نام نمیرد هرگز این مقاله از هر نظر عالی بود و جواب تمام فن بوی ها نمی دونم چرا یه جذبه ای داره مردعنکبوتی که ناشناختس
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #4 spidey 4ever 1394-07-15 14:41
عالي بود
خيلي منتظر اين مقاله بودم

من پيتر پاركر رو دوست دارم چون عين خودمه. چون مشكلات روزمره داره. چون قدرت هاش باحاله. چون باهاش ميشه بزرگ شد. چون قدرت هاش نه خيلي زياده ، نه خيلي كمه. چون دشمناي خوبي داره. چون گرين گابلين داره و گرين گابلين برترين ويلن تاريخه. چون داستان هاي عالي داره. چون مرد عنبكوتي 2099 داره. چون گوئن داره، چون مري جين داره. چون بهترين شخصيت هاي مكمل دنيا رو داره. چون مهربونه، چون براي خانواده اش جون ميده. چون بدشانسه. چون جايز الخطاست و مثل همه ادمها گاهي اشتباه ميكنه. چون هيشكي دوستش نداره. چون هميشه سعي ميكنه كار درست رو انجام بده حتي اگه همه بر عليه اش باشن. چون از همه قهرمان هاي عالم محبوب تره. چون در ظاهر شوخ طبعه ولي در باطن دلي پر از غصه داره. چون زندگيش با تراژدي عجين شده. چون مثل خودم بي پوله. چون هر چي سگ دو ميزنه بازم به جايي نميرسه. چون لباسش حرف نداره. تجهيزاتش باحاله. چون سبك مبارزه اش همتا نداره. چون اريجيني داره كه همه بهش غبطه ميخورن. چون ميتونم خودم رو جاش تصور كنم. چون گوئن عنكبوتي داره. چون بهترين كارتون دنيا يعني spectacular spiderman رو داره. چون بازي هاش عالين. چون بهترين نويسنده هاي كميك روش كار كردن. چون خيلي خاكيه و اصلا خودش رو نميگيره.


خدا ازت متشكرم كه استن لي و استيو ديتكو رو خلق كردي تا بتونن برامون اين شخصيت رو خلق كنند
نقل قول کردن
Agent Marvel
+2 #5 Agent Marvel 1394-07-15 15:02
پیتر رو دوست دارم،برای این دوست داشتن هنوز مسخره میشم ولی ازش دفاع میکنم و اجازه نمیدم کسی بهش توهین کنه.او به بچه لاغر مردنی و .... مثل من اعتماد به نفس میده.زندگی من داره پیش میره و پیترم داره پا به پام میاد (البته اون ازم 12 سال بزرگتره ! قبلا کمتر بود )

پیتر از همیشگی ترین یار هم برام همیشگی تره ! چون هنوز باهامه ! تا پای مرگ !

نمیدونم چه طور احساسم رو توصیف کنم ،دوست دارم پیتر دوست دارم.

هم چنان با همیم آقا ببره !
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+1 #6 DAREDEVIL 1394-07-15 15:12
کلمه ای در وصف این مقاله پیدا نمیکنم!
واقعا که مردعنکبوتی بهترین و کاملترین و دوست داشتنی ترین شخصیت کمیک بوکی است.
نقل قول:
راستی شما برای چی مردعنکبوتی را دوست دارید؟
برای همه ی این دلایلی که آوردید.
نقل قول کردن
Dark spidey
+1 #7 Dark spidey 1394-07-15 16:19
مقاله عالی بود شگفت انگیز بود بدون نقص بود یکی از بهترین مقاله هایی بود که تاحالا خونده بودم خیلی ممنونم اقای ترابی شما همیشه با مقالات عالی تون دل منو شاد میکینید
من همیشه از کودکی اسپایدیو دوست داشتم همیشه اونو بهترین دوست خودم میدونم اون بهترینه اون یکی از ماس خیلی شبیه ادمای معمولیه با مشکلاتش دستو پنجه نرم میکنه و برای موفقیتش تلاش میکنه و هیچ وقت دست از تلاش نمیکشه بهترین محبوب ترین شگفت انگیز ترین بی نقص ترین ابر قهرمان دنیا اسپایدرمنه
نقل قول کردن
parker
+1 #8 parker 1394-07-15 16:38
بهترین مقاله ای بود که تا به حال رو سایت قرار گرفته. چیزی دیگه هم نمیشه در بابش گفت. واقعا دست مریزاد که هیچ وقت نمی ذارید در رابطه با بهترین بود پیتر به شک بیفتیم(البته نباید هم شک کنیم.)
نقل قول کردن
mks
+1 #9 mks 1394-07-15 16:59
متشکرم از آقای استاد ترابی بابت این مقاله کامل و جامع
من از سن 9 سالگی که اولین بار مردعنکبوتی را در قسمت یک تریولوژی sam rimiدیدم در یک کلام عاشق آن شدم حتی با وجود اینکه قبل ان شخصیت هایی مانند batman و superman را می شناختم ولی از هیچکدام خوشم نیامد چرا؟دلیل آن فقط و فقط در شخصیتت peter parker است .
در اون صحنه که پیتر جمله قدرت زیاد مسیولیت به همراه دارد را به یاد میاورد من عاشق آن شدم و همه این ها بخاطر origine معرکه و شخصیت پردازی spiderman است.
فکر نمیکنم در این مقاله دلیل دیگری را از جا انداخته باشید. متشکرم آقای ترابی
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #10 SLH Hero 1394-07-15 17:07
کامل ترین مقاله ای بود که تا به حال خوندم ;-) .
مثل همیه بی نقص بود.
خیلی وقت پیش بود که آقای ترابی گفتن که در حال نوشتن این مقاله هستن. به نظرم انرژی زیادی صرف این مقاله کردن.

من از اون اوّل که با مردعنکبوتی آشنا شدم، به چند دلیل عاشقش شدم:
1) میتونستم زندگی معمولیش رو ببینم و میدیدم که یک آدم معمولی مثل همه مردمه.
2) همیشه میدیدم که داره مردم رو نجات میده.
نقل قول کردن
Artemis
+1 #11 Artemis 1394-07-15 18:34
مگه دوست داشتن اسپایدی دلیل هم میخواد؟همون لباسش کافیه ادم ازش خوشش بیاد :lol:

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #12 j.jonah jameson 1394-07-15 18:52
شکی در نوشته های این مطلب نیست و در یک کلام عالی بود
و خیلی خوبه که برای دوست داشتن مرد عنکبوتی 20 دلیل وجود داره و عمران اگه بشه برای بتمن چنین دلایلی نوشت
نقل قول کردن
spider emad
+1 #13 spider emad 1394-07-15 19:09
واقعا فوق العاده بود یکی از بهترین مقاله هایی که تو این سایت خوندم.خدا میدونه که چقدر به مرد عنکبوتی ارادت دارم اگه 70 سالمم بشه بازم اسپایدی رو دوس خواهم داشت.پیتر خیلی به من شباهن داره و بخاطر همینه که تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و دوسش داشتم.از همه شخصیت های ابر قهرمان بهتره و آدم تره و خوش قلب تره.چیز های خیلی بیش تری هم هست که میدونم همتون میدونین.مرسی آقای ترابی که این مقاله رو قرار دادین خدا میدونه چقدر منتظر بودم.این مقاله مشت محکمی بر دهن اونایی که مارو مسخره میکنن چون عاشق انسان ترین شخصیت ابرقهرمان شدیم.زنده باد اسپایدی.همیشه تو قلب ما خواهی بود.مرسی
نقل قول کردن
Night.Wing
+1 #14 Night.Wing 1394-07-15 19:18
مقاله ای کاملا جامع و عالی بود
ولی مسولیت پذیری چیزیه که پارکرو متایز کرده و در واقع این غرور پیتر بود که عمو بن رو کشت.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #15 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-15 19:34
یکی دیگه از خوبیای پیتر اینه که خیلی مهربون ه
من خودم فن بتمنم ولی خدایی تا حالا شده پیت کسی رو شکنجه کنه یا مثلا با چاقو دست طرفو به شدت زخمی کنه؟
نه که نشده
همون انیمیشین بتمن محفل جغد های کافیه که بفهمی چقد بتمن خشنه
یا مثلا توی مبارزه با اون رییس باند خلافکاری توی کمیک باگشت شوالیه تاریکی ، خیلی بد کتک میزد. یا مبارزه با جوکر توی همین کمیک
ولی پیتر همشیه با ملایمت میجنگیده نهایت خشنیش مثه مبارزه کینگ پین ه
کلا پیتر خیلی قابل درک تره
واقعاً اون نکته ماسک اسپایدی که هرکسی با هر نژادی و رنگی میتونه پشت نقاب باشه جالب ه
فک نمیکنم موقع خلق اسپایدی ، استن لی و استیو دیتکو اینقدر توجه کرده باشن که چی داشتن خلق میکردن :lol: :lol:
نقل قول کردن
m.spidey
+1 #16 m.spidey 1394-07-15 20:09
اره اره اره
همه یه کف مرتب برا اسپایدی جون
ماشالا ماشالا همه با هم کمه کمه
ممنونم بابت همه این ها خیلی خوش حال هستم که عضو این سایت شدم این یک افتخار بزرگه :-) :-)
تازه این بیستا دلیل کمه میتونم 100 تا دلیل بیارم
.
.
.
.
.
از همه متشکرم سه سالگی سایتمون مبارککککک باشه :lol:
نقل قول کردن
saymbobat
#17 saymbobat 1394-07-15 20:12
از آقای ترابی بابت این مقاله تشکر میکنم
نقل قول کردن
Doc Strange
+3 #18 Doc Strange 1394-07-15 22:03
همه چی این قهرمان کامله! بهترین ابرقهرمان دنیای کمیک بوک!
سبک مبارزه منحصر به فرد رو خوب عکسی براش گذاشتین واقعا ادم تو بازی هاش میشه خیلی خوب درک کرد ، واقعا کار این بازی سازان مردعنکبوتی حرف نداره!
دشمنای عالی هم که کم نداره بزنم به تخته با هرجور بدبختی هم شده شکستشون میده ! :cry:
والا عشقاشم که خوبن اصلا هرکی گفت اینا بدن میرم دهنشا کاگل میبندم ... :-*
لباس عالی هم بفرما داره... البته اقای ترابی مردعنکبوتی لباسای دیگم داره به نظرم بهتر بود به اونام اشاره میکردید واقعا بعضیاشون خیلی خوب طراحی شدن ... :-*
اه حرف از فیلماش شد، دوباره ساعتم خوابید!! :-* :lol:
و کلی چیزای دیگه که اقای ترابی اشاره کردن و من از ایناش بیشتر خوشم میاد ... :-*
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #19 mokhtar 1394-07-15 22:53
مرسی مهدی
واقعا مقاله سختی بود ولی به بهترین نحو ممکن از پسش بر اومدی
به همه نکات اشاره کردی
فقط دو چیز به ذهنم میرسه و اونم اینه که
1- پیتر همیشه روی پای خودش می ایسته. من این روحیه اش رو تحسین میکنم. یعنی کار براش عار نیست. اگه یادتون باشه در فیلم مرد عنکبوتی 1 یه جایی هست که نورمن میاد به خونه مشترک پیتر و هری. هری به باباش میگه: پیتر داره دنبال کار میگرده . نورمن هم میگه خیلی راحت میتونه چند تا زنگ بزنه و براش کار جور کنه . ولی پیتر میگه لازم نیست و دوست داره خودش برای خودش کار جور کنه. اینجاست که نورمن، پیتر رو تحسین میکنه و یه لحظه صورت هری رو میبینیم که کاملا معلومه حس حسادتش تحریک شده چون همیشه دوست داشته باباش اونو تحسین کنه.

2- خودت همیشه گفتی پیتر یه جور پسر marrying type است. یعنی وقتی عاشق میشه فقط به ازدواج فکر میکنه. این کاملا درسته و اینو من خیلی در پیتر تحسین میکنم. پیتر ذاتا آدم عیاشی نیست.
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #20 mokhtar 1394-07-15 23:02
اینم یادم رفت بگم
خوشم اومد مقاله رو بدون اشاره به نام قهرمانان دیگه نوشتی
خیلی ماهرانه نوشته بودی
اگه من بودم تو هر پاراگراف به حداقل 10 تا قهرمان دیگه متلک انداخته بودم
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+3 #21 Kousha-Spider 1394-07-16 01:04
عالی! فوق العاده بود.بدون اغراق یکی از بهترین مقاله هایی بود که خوندم.ممنون آقای ترابی.
دقیقا تمام نظرات و احساساته من رو درباره پیتر بیان میکنه.دقیقا میتونم بعضی از ویژگی های خودم رو تو پیتر پیدا کنم(همیشه دنبال انجام کار درستم.به نزدیکان و خانواده بیشتر از هرچیزی اهمیت میدم.) :-) دقیقا همین ویژگی ها هست که منو جذب پیتر کرده بعضی وقتها فکر میکنم من ذاتا برخی ویژگی های پیتر رو دارم یا نا خود آگاه ازش الگو برداری کردم :-*
نکته ی خیلی مهمی که بهش اشاره شد این بود که پیتر بر اسپایدرمن ارجعیت داره 8)
نقل قول کردن
amazing VENOM
+1 #22 amazing VENOM 1394-07-16 08:01
دوستان میخواستم اطلاع بدم که نسخه ی 1.5.1 بازی future fight اومد ;-)
نقل قول کردن
a.v.s
+2 #23 a.v.s 1394-07-16 15:30
اخ اخ اخ
یادمه تو بچگیم خیلی عاشق مرد عنکبوتی بودم
قبلا بچه بودم که دیدم شبکه یک مرد عنکبوتی 3 رو میده . از اون جا عاشق مرد عنکبوتی شدم . والا از عنکبوت میترسم ولی عاشق مرد عنکبوتیم . من خیلی یادم نیست ولی مامانم میگه اون موقع تو بچگیام هی هرچی خواستم مرد عنکبوتی بود . مداد مرد عنکبوتی , تراش مرد عنکبوتی , عروسک مرد عنکبوتی , بادکنک مرد عنکبوتی , یادمه اون موقع بستنی مرد عنکبوتی بود :lol: یادش بخیر :cry: حتی خالم واسم برچسب مرد عنکبوتی میخرید :lol: بعد حالا کارتوناش . یادمه اولین کارتونی که از مرد عنکبوتی دیدم . مرد عنکبوتی . مجموعه جدید کارتونی بود . بعد مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی دهه 90 با دوبله بود . بعد مرد عنکبوتی خارق العاده . آخر سر هی باخودم میگفتم مردعنکبوتی 4 کی میاد . بعد دیدیم یه مرد عنکبوتی جدید بود (حتما میدونید کدوم فیلم مرد عنکبوتی رو میگم ) یهو چشممون جمال شخصیت مکمل مرد عنکبوتی 3 خورد . گوئن استیسی . باخودم گفتم یاخدا چرا اونو عشق اول اسپایدرمن کردند :lol: . ولی یهو نمیدونم چی شد . تصادفی با تبلت رفتم توی این سایت . نمیدونم چی شد . نمیدونم اولین مقاله ای که خوندم بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی - قسمت اول بود یا مقاله سرگذشت کلون ؟ اون موقع به پدرم گفتم یه سایت به این اسم اومده بعد بهم گفت : نمیدونم چرا برای یه شخصیت خیالی سایت میسازن . قشنگ اون موقع قانع شدم . یهو دیدم این فراتر از اونیه که دیدم . بعد رفتم اپارات . یهو اپارات سایتو دیدم . و یه ویدئوی مشتی از سایت دیدم . باخودم گفتم . وای . این سایت عالیه .

بقیه جریانات رو وقتی اگه کمیک فن داغ نوبت من شد میگم :lol:
نقل قول کردن
BARY.SPIDEY
+2 #24 BARY.SPIDEY 1394-07-16 20:17
اولا خیلی ممنون از مقاله واقا خوب بود
من اولین بار مرد عنکبوتی رو تو مجموعه کارتونی جدید وقتی که 4 سالم بود دیدم و از همون موقع عاشقش شدم. البته اوایلش به خاطر لباس بود که منو جذب خودش کرد بعد وقتی که فیلم مرد عنکبوتی1 رو دیدم گفتم خدا این پیتر وقتی که نقاب نداره دوست داشتنی تر از وقتیه که ماسک می زنه خلاصه با دیدن کارتونا و بازی و فیلما این علاقع رو دنبال کردم تا که زمستون قبلی اتفاقی اومدم تو سایت و دیدم که دنیای مرد عنکبوتی خیلی بهتر از اون چیزیه که فکر می کردم. و از اون روز تا امروز تقریبا 1/2 چیز های که بهشون فکر می کنم مختص به مرد عنکبوتیه:پسری که مثل خود ماست و گاهی ازش اشتباهاتی هم سر می زنه.
واقعا ممنونم که با این سایت و مخصوصا این مقاله به ما یاد آوری کردید که چرا مرد عنکبوتی رو دوست داریم
نقل قول کردن
The Rock
+2 #25 The Rock 1394-07-16 20:23
آقای ترابی خیلی ممنون مقاله از این کامل تر و تخصصی داریم مگه؟
من اون اویل که توسایت بودم با پیتر آشنا نبودم ولی الان میدونم پیتر کیه و چجور شخصیتی داره و واقعا احساس میکنم باهاش نقاط مشترکی هم باهاش دارم مشکلات مالی بدشانسی مسئولیت پذیری(وقتی کارم بهم میگن سعی میکنم به نحو احسنت انجامش بدم)روحیه تسلیم ناپذیری....
شوخ طبعیش رو واقعا دوست دارم خوشم میاد تو هر شرایطی کم نمیاره و به راهش ادامه میده
دشمنایی که داره عالین گرین گابلین داک اک و ....
اطرافیانش از اونا هم بهتر کدوم شخصیتی این همه شخصیت مکمل داره که اونوقت هر کدوم هم داستان خودش رو داره
به خاطر همیناست که دوستش دارم
نقل قول کردن
shadow girl
+1 #26 shadow girl 1394-07-18 19:26
این مقاله یه چیزی اونورتر از عالی بود
شخصیت های پیتر پارکر و اسپایدرمن حتی میتونن الگوی مردم باشن چون توی اخلاق رفتار یا حتی توی حرف زدن بهترینه و تقریبا هیچ اشکالی توش نیست
واقعا چجوری میشه عاشق همچین شخصیتی نبود ؟؟
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #27 Hossein sbn 1394-07-22 19:52
دستتون درد نکنه آقای ترابی،واقعا مقاله عالی ای نوشتید.
یکی از نکات جالب درباره ی مردعنکبوتی اینه که، تمام جوهره و وجودش در شماره های 1 تا 38 (همون شماره هایی که توسط استیو دیتکو و استن لی خلق شدند)خلق شده.تو همون شماره ها بود که بهترین دشمنان مردعنکبوتی، بیشتر شخصیت های مکمل مرد عنکبوتی،لباس مردعنکبوتی و خصوصیات شخصیتیش مثل روحیه تسلیم ناپذیری، هوش بالا،شوخ طبعی و... خلق شد و بدلیل داشتن همین خصوصیات مرد عنکبوتی به بهترین و کامل ترین شخصیت دنیای کمیک تبدیل شد.شخصیت پردازی مردعنکبوتی هم اونقدر هم از همون اول اونقدر بی نقص بود که در طی این پنجاه سال تغییر نکرده و بر خلاف برخی ابرقهرمانان نیازی به بروز شدن نداشته.
این ها دلایلی هستند که مرد عنکبوتی رو دوست دارم.
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1394-07-22 19:54
به نقل از Hossein sbn:
دستتون درد نکنه آقای ترابی،واقعا مقاله عالی ای نوشتید.
یکی از نکات جالب درباره ی مردعنکبوتی اینه که، تمام جوهره و وجودش در شماره های 1 تا 38 (همون شماره هایی که توسط استیو دیتکو و استن لی خلق شدند)خلق شده.تو همون شماره ها بود که بهترین دشمنان مردعنکبوتی، بیشتر شخصیت های مکمل مرد عنکبوتی،لباس مردعنکبوتی و خصوصیات شخصیتیش مثل روحیه تسلیم ناپذیری، هوش بالا،شوخ طبعی و... خلق شد و بدلیل داشتن همین خصوصیات مرد عنکبوتی به بهترین و کامل ترین شخصیت دنیای کمیک تبدیل شد.شخصیت پردازی مردعنکبوتی هم اونقدر هم از همون اول اونقدر بی نقص بود که در طی این پنجاه سال تغییر نکرده و بر خلاف برخی ابرقهرمانان نیازی به بروز شدن نداشته.
این ها دلایلی هستند که مرد عنکبوتی رو دوست دارم.

حسین اقا
ممنونم از نظرت
خوندن کامنت هات همیشه حالم رو خوب میکنه
بیشتر نظر بده لطفا ;-)
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1394-07-22 19:55
به نقل از shadow girl:
این مقاله یه چیزی اونورتر از عالی بود
شخصیت های پیتر پارکر و اسپایدرمن حتی میتونن الگوی مردم باشن چون توی اخلاق رفتار یا حتی توی حرف زدن بهترینه و تقریبا هیچ اشکالی توش نیست
واقعا چجوری میشه عاشق همچین شخصیتی نبود ؟؟


مرسی
جدیدا کاربر خانم تو سایت زیاد شده ها! :-*
ولی نمیدونم چرا کم نظر میدن
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #30 Hossein sbn 1394-07-23 02:39
لطف دارید آقای ترابی.
راستش من اخیرا تصمیم گرفتم هروقت میتونم درباره ی چیزی نظری بدم که ارزش خوندن داشته باشه کامنت بدم به همین خاطر بعضی اوقات تعداد نظراتم کم میشه.
نقل قول کردن
Ali turtdle
+1 #31 Ali turtdle 1394-07-26 15:58
مقاله فوق العاده قشنگی بود! ;-)
و همین طور کامل.خوشمان آمد :lol:
نقل قول کردن
sobhani
+1 #32 sobhani 1394-08-03 15:50
خیلی ممنون بابت مقاله واقعاً از خوندنش لذت بردم.
یکی از نکته هایی که باعث میشه من اون رو نسبت به بقیه قهرمانا و شخصیت های دیگه بیشتر دوست داشته باشم این هستش که خیلی به اصول اخلاقی اهمیت میده یعنی هرچقدر فکر کنید شخصیتی پیدا نمی کنید که بتونه از این نظر با پیتر رقابت کنه.
من خودم از شخصیت های مختلف زیادی در دنیای کمیک خوشم میاد مثل:بتمن،هاکای، کاپیتان آمریکا،ثور و...
ولی اگه دقت کنیم و همه ی خصوصیات این شخصیت ها رو جمع کنیم میبینیم که پیتر یه چیز دیگست یعنی من از پیتر ایراد خاصی نمیتونم بگیرم ولی بقیه شخصیت ها اینطوری نیستن.
برای همین هم اگه قرار باشه یه قهرمان رو برای خودم الگو قرار بدم قطعا پیتر پارکر/مردعنکبوت ی هستش چون واقعاً ویژگی های خوب زیادی داره.
دومین نکته مهم هم همین قابل درک بودن کارکتر پیتر هستش و هر فرد میتونه خودش رو راحت جای پیتر بزاره و احساس میکنه در زندگی معمولی خودش هم مشکلات اون رو داشته یا داره.
نقل قول کردن
Navid
#33 Navid 1394-10-06 13:54
اصلا ی چیزی اونورتر از عالی بود !
نقل قول کردن
Human Torch
+1 #34 Human Torch 1395-02-29 07:01
يكى از بهترين و كامل ترين و جامع ترين مقالات سايت
خيلى لذت بردم
اين مقاله
١٠٠ شخصيت برتر مارول
چيز هاى جالبى كه از مرد عنكبوتى نميدانستيد
از بهترين مقالات سايت هستند از نظر من
واقعا دلايل كاملا منطقى و كاملى بود و دلايل اين مقاله ثابت ميكند چرا مرد عنكبوتى محبوب توين ابر قهرمان حال حاضر هستش
فقط تو top 10 كميك هاى هر ماه ٣ عنوان از مرد عنكبوتى موجوده كه دو عنوان ديگه كميك هاى فرعى و شخصيت هاى فرعى مثل زن عنكبوتى،گوئن عنكبوتى،دنياى عنكبوتى و ...... هستش
فروش فيلم هاى مرد عنكبوتى خودش رقم خيلى بزرگيه
مرد عنكبوتى ٣ با وجود اشكالاتى كه داشت به خاطر وجود شخصيت محبوب
Venom(ونوم)به فروشى نزديك ٩٠٠ ميليون دلار (دقيقا حدود ٨٩٠ ميليون دلار)
فيلم شاهكار spiderman 2 و بهترين فيلم كميك بوكى تا الان783 ميليون دلار
فيلم amazing spider man 2 نزديك ٧٠٩ ميليون دلار
فروش spiderman 1 و amazing 1 هم حضور ذهن ندارم
به نظرم تو عرصه انيميشن هم مرد عنكبوتى هنوز خيلى بهش پرداخته نشده و به جز سريال spectular spiderman (مرد عنكبوتى خارق العاده)ما سريال زيباى ديگه اى ازش نديديم،همين سريال هم مارول بعد از ٢ فصل كنسل كرد،واقعا حيف و افسوس
انيميشن بلند از مرد عنكبوتى هم نديديم و اين ضعف مارول هستش براى همه شخصيت هاش نه فقط spidey ،مارول الان تو عرصه سينما،سريال،كمي ك واقعا يكى از بزرگترين سرآمد هاست به نظرم اگر مرد عنكبوتى و تمام شخصيت هاى مارول در دنياى بازى و انيميشن هم نشون داده بشن مارول در هر عرصه اى حكمفرمايى كنه
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#35 amir a. ghaderi 1395-04-14 01:26
بدون تردید ، بهترین مقاله سایته این مقاله
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#36 Captain Steve Lover 1395-09-17 11:39
خسته نباشید استاد مقاله عالی بود. دستتون درد نکنه. محشر بود.تمام مقاله های شما محشرن. عالی بود



مقاله فوقالعاده بود. دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
taha
#37 taha 1395-09-17 14:59
واقعا همه ی اینا درمورد اسپایدرمن راسته و بهترین داستان رو داره و برای همینم هست که کاراکترهای مورد علاقم جوکر و اسپایدرمنن... :-)
نقل قول کردن
dknigtsparda2551
#38 dknigtsparda2551 1397-02-09 00:47
ممنون برای مقالبه،مقاله جالبی بود،به شخصه بین شخصیت ها مارول شاید بشه گفت مرد عنکبوتی که شخصیت محبوب من بینشونه،یعنی جدی خیلی خوب میشه گفت شخصیت پردازیش طراحی کردند و واقعا از بیشتر داستانها مارول،بیشتراونه که به چشم من میاد.البته دور از بحث نباشه ولی بعضی دوستان شاید اینجا درکامنتهاشون کمی نسبت به شخصیت بتمن بی لطفی میکنند،من به شخصه بهترین شخصیت مرد کمیک بوکیم بتمنه،و دراین مورد با جناب "bat Spaidey"موافقم، یعنی بتمن اگر ویژگی هاش از مرد عنکبوتی بالاتر نباشه،اما کمتر نیست،نمیخوام زیاد حرف بزنم ولی برای مثال بگم:شاید اولین بزرگترین دلیل که شاید من طرفدار بتمنه اینکه واقعا اینکه بتمن یک انسان عادیه و واقعا شاید یکی از طبیعی ترین قهرمانان کمیک بوکیه،نه قدرت فرا انسانی نه چیزی،زورش هم فقط به تکنولوژی هاش نیست،به هوش،کارگاه بودن،هنرها رزمیش و تجهیزات درست درمکان درستشه،و واقعا اینکه ببینیم یه انسان عادی مثل خیلی از انسانها عادی که در زندگی میبینیم،میتونه جلوی تمام لیگ عدالت به تنهایی وایسه،آدم به وجد میاره.حالا بماند تکه کلام Justice و عدالت جویی هاش بدون انتقام جویی،درداستان هاش هم ترکونه،یعنی از دشمن دیوونه تا جنگجویان چند صدساله مقابله میکنه تا با هوش تاتیکها جنگی و جنگ افزارهایی که خودش ساخته از جمله انواع لباس هایی که در گذر زمان استفاده کرده،اونم بی هیچ قدرت فرا انسانی،و درنهایت هم با غرور و ابهت از مکان خارج میشه(البته ما که دوست داشتیم بتمن خانواده هم تشکیل بده،ولی جدی اون سعی میکنه کار با روابط عاطفی قاطی نکنه(البته خانواده اون رابینها وشخصیتها مکملی داستانند))البته من خودم بیشتر بتمن درعناوین گیم و انیمیشن شناختم،به شخصه واقعا سری ها Batman Arkham و Injustice و Batman Telltale Serie(و حدودی DC Univerce Online) برام جالب بودند،(البته شاید بتمن تا به حال در 20 انیمیشن سینمایی جالب نیز حضور داشته که واقعا ازاونا هم لذت بردم)،خیلی دوست داشتم برای مرد عنکبوتی همین وضع باشه اما متاسفانه شاید بهترین بازی مرد عنکبوتی Spider Man Web of Shadows بوده(البته spiderman shattered dimension هم نسبتا خوب بوده)به شخصه خودم خیلی منتظر Marvel Vs Capcom Infinite بوده اما درنهایت درکمال تعجب با اینکه خود نویسندگان مارول روی داستان این بازی کار کردن با یا داستان خیلی ضعیف رودرو بودیم که حتی Mortal Kombat Vs DC هم داستان بهتری داشت.البته با خبر شنیدن بازی Marvel's Spiderman کمی خوش حال شدم اما درنهایت،حالا هم که قراره یه بازی قشنگ بسازند حالا انحصاریش کردند :-* خب حداقل امیدوار باشیم شرکت اسکورئنیکس بازیش که مرتبط با داستان مارول باشه حداقل مولتی پلتفرم عرضه کنه،ببخشید یکمی زیادی حرف زدم
نقل قول کردن
Comic man
#39 Comic man 1397-02-09 08:49
دوست عزیز شما به نظر میاد بیشتر یک گیمری تا علاقمند به دنیای کمیک و قهرمانان کمیک بوکی
چون اگه بیشتر تو این زمینه فعال بودی میدونستی که بازی WEB OF SHADOWS همانطور که استاد ترابی بارها در قالات خودشون بهش اشاره کرده اند اصلا جزو بازی های برتر مرد عنکبوتی به حساب نمیاد. در واقع مرد عنکبوتی تاریخچه بسیار درخشان و ارزنده ای در دنیای بازی داره که اگه از تاریخچه بتمن بالاتر نباشه، کمتر هم نیست.
در زمینه انیمیشن هم اسپایدرمن درسته اثر بلند نداشته ولی سریال های خوب بسیاری داشته و SPECTACULAR SPIDERMAN به اذعان همه بهترین سریال کارتونی ابرقهرمانیه
ضمن اینکه اینجا سایت تخصصی اسپایدرمنه و این مقاله هم درباره اسپایدرمنه. اصلا معنا نداره شما بحث دوست داشتن بتمن رو مطرح میکنی.
نقل قول کردن
dknigtsparda2551
#40 dknigtsparda2551 1397-02-09 09:27
خب حقیقتش بله خودم هم بیشتر در ضمینه گیم آشنایی دارم،اما بی رغبت به دنیا کمیک بوک نیستم،و هرچند از گاهی کمیک هم مطالعه میکنم،ازکمیک ها بازیها گرفته تا بعضی اوقات شخصیتها مارول و دی سی.البته من نگفتم web of shadows بازی کاملیه،ولی گیم پلی قابل خیلی خوبی داشت،و پتانسیل یه عنوان موفق میتونست داشته باشه..درمورد مورد آخر هم ببخشید،کمی تحت تاثیر بعضی کامنتها بالا درمورد بتمن قرار گرفتم...البته درسته spiderman web of shadows بازی کاملی نشده،ولی ظاهرا Marvel's spiderman عنوان خوبی میشه
نقل قول کردن
spider arad
#41 spider arad 1397-02-09 10:05
مقاله ی عالی و ویژه ای بود :roll:
نقل قول کردن
seyedalisheykhi
#42 seyedalisheykhi 1397-02-17 11:37
من هم مردعنکبوتی از همه ابرقهرمان ها بیشتر دوست دارم. خیلی راحت میتونی با هاش ارتباط برقرار کنی. :D
نقل قول کردن
Ali Agha
-1 #43 Ali Agha 1397-04-26 19:50
سلام آقای ترابی کجای این سوال که «چرا اسپایدرمن قاتلایی مثل کارنیج زنده می‌زاره و این رو مسئولیت پذیری می‌دونه و د واقع باعث میشه مردم بیشتری کشته بشن ؟» مضخرفه؟ مگه غیر اینه ؟ یه حقیقتیه دیگه حالا شما بازم مختارید پیام و اکانت منو پاک کنید ولی حداقل لطف کنید کمی از وقتتون رو هدر بدید جواب نظر به قول خودتون اشغالم رو به ایمیلم بفرستید . با تشکر از همه زحمتایی که بدون هیچ چشم داشتی برای علاقمندان کمیک کشیدید.
نقل قول کردن
mtm
#44 mtm 1397-04-26 21:13
به نقل از Ali Agha:
سلام آقای ترابی کجای این سوال که «چرا اسپایدرمن قاتلایی مثل کارنیج زنده می‌زاره و این رو مسئولیت پذیری می‌دونه و د واقع باعث میشه مردم بیشتری کشته بشن ؟» مضخرفه؟ مگه غیر اینه ؟ یه حقیقتیه دیگه حالا شما بازم مختارید پیام و اکانت منو پاک کنید ولی حداقل لطف کنید کمی از وقتتون رو هدر بدید جواب نظر به قول خودتون اشغالم رو به ایمیلم بفرستید . با تشکر از همه زحمتایی که بدون هیچ چشم داشتی برای علاقمندان کمیک کشیدید.

نه پاک نمیکنم علی اقا
میزارم همه ببینن که چقدر مزخرفه
این که هنوز نمیدونی "دست به قتل زدن، خودش یعنی اینکه خودتم روزی قاتل میشی و حتی ممکنه مثل کارنیج بشی"، پس یعنی هیچی از دنیای کمیک نمیدونی که هیچ بلکه هیچی از دنیا و فلسفه زندگی هم نمیدونی
وقتتم تا همین جا بسه هدر دادم
ارزش شما و کامنتتون همین چند خط بود
بدرود
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #45 D.PARKER 1397-04-26 22:10
حالا شما از استاد جواب خواستی ولی من از استاد عذر میخوام و جوابتونو میدم.
حالا فرض که امروز کارنیج رو کشت. فردا ونوم رو. پس فردا گابلین رو. فرداش الکترو رو ... اینجوری خود اسپایدرمن چه فرقی با اونا داره ؟ اونم یه قاتل روانی فقط با انگیزه های متفاوت. منظورم اینه مگه اونا مثل بقیه خانواده ندارن؟ دوستی ندارن ؟ عاشق ندارن ؟ اگه شماره ۸۰۱ کمیک امیزینگ اسپایدرمن رو خونده باشی میفهمیدی چی میگم‌. ( که مطمئنم نخوندی ) اسپایدی هر روز دنیای یه نفر رو نجات میده. شما کمیک شوالیه های مارول : اسپایدرمن رو خوندی ؟ ( نه ، نه و نه ! ) یکی منتظر پول والچر بود برای پسرش. اون به آدرین تومز امید داشت.درسته که امیدشو بکشی ؟ اونا شاید خبیث باشن اما اونا هم امید یکین. اونا هم دنیای یکین. شما یکی از دوستات یه قاتل... به اینکه یکی بدون محاکمه بیاد بزنه بکشتش راضی میشی ؟ گاهی اوقات به جای اینکه طلبکارانه حرف بزنیم و سعی کنیم حرفمونو به کرسی بشونیم‌، فقط یه ذره 《فکر》کنیم‌.
ببخشید از استاد که جواب دادم.
نقل قول کردن
alihdz
+1 #46 alihdz 1397-04-26 23:30
به نقل از Ali Agha:
سلام آقای ترابی کجای این سوال که «چرا اسپایدرمن قاتلایی مثل کارنیج زنده می‌زاره و این رو مسئولیت پذیری می‌دونه و د واقع باعث میشه مردم بیشتری کشته بشن ؟» مضخرفه؟ مگه غیر اینه ؟ یه حقیقتیه دیگه حالا شما بازم مختارید پیام و اکانت منو پاک کنید ولی حداقل لطف کنید کمی از وقتتون رو هدر بدید جواب نظر به قول خودتون اشغالم رو به ایمیلم بفرستید . با تشکر از همه زحمتایی که بدون هیچ چشم داشتی برای علاقمندان کمیک کشیدید.

والا بهتره بگیم کجاش مضخرف نبود
به نظرم شما که میگی اسپایدی مسئولیت پذیر نیست بهتره از عکس پروفایلت برش داری
ن خداییش فک کردی دعوای بتمن و سوپرمن تو اینجاستیس ۱ و ۲ چی بود سوپرمن میگفت باید آدم بدا رو بکشیم بتمنم میگفت نه برا همین تو اینجاستیس ۲ هرکی تو خیابون ها لوگوی سوپرمنو میدید ازش میترسید و فرار میکرد چون آدم بدی شده بود برا همین هم همه طرفدارای سوپرمن ازش بدشون میومد(کلا دیسی مشکل داره :lol: )
ولی مارول (معذرت میخام از دوستان) مغز خر نخورده که بیاد قهرمان محبوب و درجه یکش رو قاتل کنه اصلا اگه اسپایدی مسئولیت پذیر نیس پس چرا میای تو این سایت اینجا سایت تخصصی اسپایدرمنه نه سایت تخصصی اشکال گیری از اسپایدی
اصلا بیایم و حرف شما هم درست از دست ما چه کاری برمیاد؟؟تقصیر ما هستش که اسپایدی آدم نمیکشه؟؟؟برو اینا رو به مارول بگو
از تمام دوستان عذر میخام که عصبانی شدم
نقل قول کردن
mani s.h
#47 mani s.h 1397-04-27 02:37
سوالی عجیب و عجیب.بگیم حرف شما متین اما بذار روشنت کنم تو امروز یکی کشتی اذاب وجدان بدی داره(اینو از لحاظ شخصیتی میگم چون پیامد اجتماعیشو همه گفتن)چند ماه بعد دوباره کشتی و .... دستاد بیشتر خونی میشن دیگه روانت سالم نیست و گاهی میگی کاشکی یه فرصت داده بودم بهش و در مجموع یه شخص که همش خودشو قاتل میدونه و میترسه.یعنی از نظر من ریشه کشتار ترسه مثلا پانیشر چرا اینکارو میکنه چون میترسه مرگ بیگناهو ببینه پس خودشو خلاص میکنه و قاتلو میکشه ولی مردعنکبوتی نمیترسه شجاعه و سخت کوش که حاضر بارها گرین گابلین بزنتش و اونم بزنتش ولی حاضر نیست بکشتش(در ضمن درباره ددپول روراست میگم روان پریش البته خودم عاشقشم )درضمن قتل غیر از اینکه از ترس از غم و عشق روان پریشی بیش از حد هم هست.اگر اینطور بود ما یک داستان پر هیاهو و هیجانی نمیخوندیم.اینو کسی میگه که از بچگی یعنی بعد از آشنایی با اسپایدی عاشق داستان های دارک ترسناک شد که باعث شم هلبوی و لوگان بود.هر طوری فکر میکردم مردعنکبوتی خودش دارک نمیشد اصلا استن لی کاری کرده که نمیشه.قتل چیز ترسناکیه من و همه ما پیامبران و امامان رو قبول داریم و غیر از پرستش خدا عاشقشیم با اینکه اوضاع اون موقع اینطور بود و معمولی بود دو چیز دوس ندارم ازش یکی کشتن دشمنان اسلام و دیگری داشتن ۲ یا بیشتر زن البته دومی نمیگفتم بهتر بود اما کامل شد.همیشه راهی هست امیده که نمیذاره بکشی چون میدونی هنوز اون تهش یه آدم خوب هم هست.راستی درباره عشق های پیتر نویسندگان سیر جالبی گذاشتن چون عشق واقعی اولی نیس آخری هم نیس اونیه که همیشه کنارته چه تصادفی و چه عمدی البته میدونم تعریف خوبی از عشق نکردم خب آخه ۱۶ سالمه :-*
نقل قول کردن
sir Ali
#48 sir Ali 1397-04-27 14:32
سلام و عرض ادب خدمت تمام مدیران و اعضای سایت
من هم با این قضیه که چرا اسپایدرمن جانی هایی مثل کارنیج رو مجازات نمیکنه یا حداقل نمیسپارتش به شیلد و یا دیگر سازمان ها و یا افراد دیگر تا آنها مجازاتش کنند مشکل داشتم مخصوصا اینکه هم قتل هاشو دیده (مثلا تو ماکسیمم کارنیج) هم می‌دونه قطعا هرجا که ببرنش هم برمیگرده و تا جلوشو بگیرن یسری آدم رو میکشه. من البته کاملا با نظرAliAgha موافق نیستم چون به نظر میاد که ایشون میگه همه ویلن ها باید بمیرن که این نظر به قول استاد مزخرفه اما حداقل درباره جانی هوایی مثل کارنیج و گابلین که کشتار ها و جنایاتشون محرزه باهاش موافقم.
#۵۶ همانطور که گفتم کسایی مثل کارنیج و... که بسیاری از افراد رو از عمد کشتند نیازی به محاکمه ندارند،محاکمه برای مشخص شدن شدت جنایت و تعیین کیفر برابر با اونه و از نظر منطقی و شرعی و عرفی کسی که چندین دفعه ده ها نفر رو می‌کشه وحتی لذت می‌بره از قتل مجازاتش مرگه و دیگه جایی برای بازگشت نداره. و راستی من شماره ۸۰۱ رو موندم و واقعا داستان تاثیر گذاری بود و به قول استاد ترابی آدم با خواندنش به اینکه طرفدار اسپایدرمنه افتخار میکنه .
پ.ن بهتره اینجور افراد رو جدی نگیریم . این افراد هم یه چیزی تو مایه های دی سی فن های متعصبن که فقط از این که از اسپایدرمن زیاد تعریف میشه ناراحتن و می‌خوان بکوبوننش.
نقل قول کردن
D.PARKER
#49 D.PARKER 1397-04-27 15:27
ببینید، یک خط قرمز وقتی مشخص میشه ، نباید ازش رد شد بدون هیچ استثنایی. خب مثلا ونوم، والچر، داک آک، الکترو و ... خیلی کم به مردم آسیب زدن و قتل انجام دادن ؟ حالا یکی کمتر یکی بیشتر. همه خطرناکن. همه قاتلن. اگه از کارنیج نگذری ، نباید از ونوم و گابلین و والچر و شوکر و کینگ پین و الکترو و... بگذری. از هر ده تا ویلن تو کمیک چندتا قاتل نیستن ؟ هری آزبورن رو یادته ؟ وقتی فکر میکرد اسپایدی پدرش رو کشته چقدر عصبی بود ؟ نقل قول:
پدر من قاتل بود اما حقش نبود 《اینجوری و به دست اسپایدرمن》کشته بشه.
مگه اونا عزیز ندارن ؟ ( مثالم درمورد والچر رو بخون ) اگه یکی با ادعای عدالت بیاد بزنه بکشتشون، ناراحت نمیشن ؟
قتل مثل اعتیاده. اول میگی اولین و آخرین بار. بعد بیشتر و بیشتر میشه تا عادت بشه. فکر کردی چرا وضع روحی پانیشر انقدر بده ؟ و چرا وضع روحی اسپایدرمن در شرایط عادی عادیه ؟ چون اون میکشه. هر روز جون چند نفر رو میگیره اما اسپایدی برعکس. حالا اصلا اونا قاتل. اونا هرچی... بعدشم مگه اسپایدی کارنیج رو از بالای دار آورده پایین که اینجوری میگین ؟ مگه رفیقشه ؟ یا فکر کردید اسپایدی عمدا کارنیج رو نمیندازه زندان ؟ مگه نمیدونید سیمبیوت ها چقدر قدرتمندن ؟ نمیتونه تارپیچش کنه کت بسته ببرتش زندان که ! واقعا متوجه نمیشم چرا دارید اینارو میگید.
نقل قول کردن
deadshot
#50 deadshot 1397-04-27 15:37
بتمن هم برای جواب این سوال که چرا کسی رو نمیکشه میگه اگه
یک قاتل رو بکشی تعداد قاتل های دنیا همان باقی می ماند
نقل قول کردن
spiderpunisher
#51 spiderpunisher 1397-04-28 09:46
به نقل از steve ragers:
سوالی عجیب و عجیب.بگیم حرف شما متین اما بذار روشنت کنم تو امروز یکی کشتی اذاب وجدان بدی داره(اینو از لحاظ شخصیتی میگم چون پیامد اجتماعیشو همه گفتن)چند ماه بعد دوباره کشتی و .... دستاد بیشتر خونی میشن دیگه روانت سالم نیست و گاهی میگی کاشکی یه فرصت داده بودم بهش و در مجموع یه شخص که همش خودشو قاتل میدونه و میترسه.یعنی از نظر من ریشه کشتار ترسه مثلا پانیشر چرا اینکارو میکنه چون میترسه مرگ بیگناهو ببینه پس خودشو خلاص میکنه و قاتلو میکشه ولی مردعنکبوتی نمیترسه شجاعه و سخت کوش که حاضر بارها گرین گابلین بزنتش و اونم بزنتش ولی حاضر نیست بکشتش(در ضمن درباره ددپول روراست میگم روان پریش البته خودم عاشقشم )درضمن قتل غیر از اینکه از ترس از غم و عشق روان پریشی بیش از حد هم هست.اگر اینطور بود ما یک داستان پر هیاهو و هیجانی نمیخوندیم.اینو کسی میگه که از بچگی یعنی بعد از آشنایی با اسپایدی عاشق داستان های دارک ترسناک شد که باعث شم هلبوی و لوگان بود.هر طوری فکر میکردم مردعنکبوتی خودش دارک نمیشد اصلا استن لی کاری کرده که نمیشه.قتل چیز ترسناکیه من و همه ما پیامبران و امامان رو قبول داریم و غیر از پرستش خدا عاشقشیم با اینکه اوضاع اون موقع اینطور بود و معمولی بود دو چیز دوس ندارم ازش یکی کشتن دشمنان اسلام و دیگری داشتن ۲ یا بیشتر زن البته دومی نمیگفتم بهتر بود اما کامل شد.همیشه راهی هست امیده که نمیذاره بکشی چون میدونی هنوز اون تهش یه آدم خوب هم هست.راستی درباره عشق های پیتر نویسندگان سیر جالبی گذاشتن چون عشق واقعی اولی نیس آخری هم نیس اونیه که همیشه کنارته چه تصادفی و چه عمدی البته میدونم تعریف خوبی از عشق نکردم خب آخه ۱۶ سالمه :-*

باهات قهرم به فرانک گفتی ترسو :lol:
آقا فرانک روشش همینه، وقتی توی جنگ ویتنام بود[ البته الان تو ویتنام دیگه میگن نیست ( جنگ عراق و افغانستان) چون اینجوری الان هم سن بابابزرگ استیو میشد] کشته شدن دوستاش رو میدید و مجبور شدن به قتل، بعضی اوقات تم کمیک هاش هم همین میشه که جنگ و PTSD بعد اون خیلی وحشتناکه و تاثیر بدی رو انسان میذاره و برای همین فرانک از کشتن باکی نداره و البته که با مجازات کردن و اعتراف با روش های خشن رو کمی بیشتر دوست داره. مثلا تو بازی پانیشر که یکی از گیم های کمیک بوکی خوب بود ولی داستان زیاد درگیر کننده ای نداشت، با شکنجه امتیاز بیشتری میگرفتی تا هدشات کردن طرف[ تازه خیلی از این نوبان رو اعصاب میگن، پانیشر یا مامور مجازات (!!!!!!!!!من برم زبان اسپانیایی یاد بگیرم!!!!!) قهرمانی جدید (!!!!!) و تازه ساخته شده مارول است که کاملا از کرکتر مکس پین کپی شده (آخه چیکار به مکس بدبخت دارین :cry: )
نقل قول کردن
Amazing-SpiderMan
#52 Amazing-SpiderMan 1397-10-03 13:22
از برترین مقاله های سایت.
واقعاً علاقه استاد ترابی به شخصیت مردعنکبوتی را نشان میدهد.
چون استاد ترابی با مردعنکبوتی همذات پنداری میکنه.
البته به نظرم با همه شخصیت های مارول میشه همذات پنداری کرد چون همه آنها عالی اند.همه آنها مثل مردعنکبوتی در نوع خود عالی اند.
البته من همه شخصیت های مارول رو به یک اندازه دوست دارم.
از خوندن کمیک هاشون به یک اندازه لذت میبرم.
از تماشای فیلم مردعنکبوتی2 و بازگشت به خانه،و فیلم های انتقامجویان و کاپیتان امریکا و سریال های شاهکاری چون بی باک و جسیکا جونز نیز به یک اندازه لذت میبرم.
البته نظر شخصی منه.
نقل قول کردن
brg_1214
#53 brg_1214 1397-10-09 20:56
قطعا یکی از بهترین مقاله های سایت 8)
همه حرف ها داخل مقاله گفته شده و دیگه حرفی برای گفتن نمی مونه...
این مقاله ارزش چندین بار خوندن رو داره...
هر وقت شک کردید که چرا طرفدار اسپایدرمن و مارول هستید حتما این مقاله رو بخونید ;-)
نقل قول کردن
old man omid
#54 old man omid 1397-10-13 10:51
واقعا این مقاله هنوز هم عالیییییییییییی یترییییییین مقاله ی سایت هست!!!!!
اینبار بالاخره نشستم و کامل خوندمش و مجبور شدم یک واقعیت رو قبول کنم"مرد عنکبوتی برترین ابرقهرمان کمیک بوکی است".این مقاله باعث شده من عاشق مرد عنکبوتی بشوم و دید همیشگی ام بهش عوض بشه.
اقای ترابی واقعا هرکجا که هستید صمیمانه ازتون قدر دانی میکنم.
حالا دلیل این همه محبوبیت اسپایدر من رو میفهمم.
اسپایدر من از هر نظر تکمیل هستش و از همه برتره!
و همین باعث شده که شخصیت های فرعی کمیک های اسپایدر من (مثل جی جونا جیمسون)به مهبوبیت زیادی برسند.
اسپایدر من برتین ویلن ها رو داره طوری که تو top 10 برترین دشمنانش افرادی مثل افتاب پرست و شغال و عقرب و راینو جایی ندارند!!!!!!
به نظر من گرین گابلین برترین ویلن تاریخ کمیک هست!
همچنین نویسندگان و طراحان بی همتا و داستان های کم نظیر و برترین origin تاریخ کمیک و تمام مواردی که بهش در مقاله اشاره شده،باعث شده که اسپایدر من بدون تردید برترین ابرقهرمان کمیکی شود.
باز هم خسته نباشید میگم خدمت استاد ترابی(و تمام نویسندگان سایت از جمله عمو مختار)که سعی دارند این ابرقهرمان دوست داشتنی رو به ما بشناسانند.
خدا قوت.
نقل قول کردن
rocket racer
#55 rocket racer 1397-11-04 17:01
چرا واقعا من انقدر عاشق این شخضیت بودم هستم و خواهم بود.بچه که بودم عاشق لباس و ماسک خوشگلش و قدرت های باحالش بودم بعد هر چی که بزرگ تر شدم عاشق اونی که زیر ماسکه شدم.اره پیونی پارکر پیچیده ترین جذاب ترین بهترین شخضیت تو ادبیات تخیلیه نه فقط کمیک ها.بریم سر چراش حالا.این شخضیت بسیار انسانه و واقعیه و مهم ترین ویزگی انسان ها تردیدشونه .من تو بقیه هممون هر روز شده راجب .کار هایی که میخوایم بکنیم تردید میکنیم که ایا درسته ایا به نفعمون هس. حال میده ؟خود خواهانس؟پیترم همینه پیترم اکثر موقع ها تردید داره راجب ایده قهرمان بودن که ایا بهتر نیس پیش عمه مهربون مریضش باشه و یه عمر مهربونیشو جبران کنه براش بهتر نیس حواسش به مریجین باشه هری چطور ؟مسعولیتش پس در قبال عزیزاش چی میشه.تو این تردید رو تو هیچ قهرمان دیگه ای نمیبینی بتمن یه ادم افسردست که هر شب دنبال انتقامه و هر بار که جنایت کاری رو میزنه ارضا میشه چون میدونه که حادثه بچگیش دیگه برا کسی تکرار نمیشه سوپرمنم تردیدی نداره چون قهرمان بودن براش ضرری نداره اون فقط خیلی خوش حاله که به محض اینکه سیارش نابود شد انقدر خوش شانس بود که سیاره ای دیکه بهش داده شد برا همین ادم جاه طلبی نیست که براش تردید ایجاد کنه.اصلا پیتر واقعا قهرمان نیس اون فقط یه جونه که داره تلاش میکنه قهرمان باشه اره خیل وقت ها هم گند میزنه و باعث بزرگترین تراژدی های زندگیش خودش بوده عمو بن گوعن . جورج استیسی . ولی مهم اینه که هیچ وقت تسلیم نمیشه به خاطر اینه که عاشقه.عاشق هم محلیاشه مردمی کنارشن و میتونه کمکشون کنه .اره واقا همسایه مهربونیه.پیتر انقدر ادم خوبیه که اجازه میده به خودش که احساس گناهش از اینکه نتونسته ادم بهتری باشه داغونش کنه شبا خوابشو بگیره ازش و خب در نهایت این احساس گناه باعث میشه که ادم بهتری بشه.اصلا دلیل اینکه اسپایدرمن شد همین احساس گناه بود.چرا جلو اون دزد رو نگرفتم.پیتر با اینکه میتونه اروم ترین زندگی دنیا رو داشته باشه و با هوشی که داره میتونه بهترین شغل رو داشته باشه اما تصمیم میگیره که ادم درستی باشه و درست بودن یعنی به بقیه هم اهمیت دادن اینکه سعی کنیم برا یه بارم کهشده خود خواه نباشیم. اسپایدرمن یعنی اهای ادم هایی که تو اوج نعمت و قدرتی که خدا بهتون داده هستین زندگی فقط شما و اون چیزایی که میخوایئد نیستش ما در قبال بقیه هم مسعولیم.پس با مسعولیت پزیریتون و تسلیم ناپزیرتون نشون بدین لیاقت قدرتتون رو دارین.جونیتون.ا ره پیتر هر بار که اون ماسک رو میزنه داره بزرگترین نعمتش رو فدا میکنه و هم به نوعی ثابت میکنه که لیاقتش رو داشته.بایر هممون سعی کنیم بیشتر شبیهش باشیم.پیتر وقتی تو ماسکشه فق قهرمان نیست اون همیشه حتی موقعی که لباسشم نیست به فکر عزیزانشه مثلا اون صحنه تو مرد عنکبوتی 2 که رفت تو ساختمون اتیش گرفته یا به عمه می حقیقت رو گفت راجب قتل عمو بن اون سعی می کنه 7 روز هفته 24 ساعته ادم بهتری باشه نه فقط موقعی که لباس اسپایدرمنیش تنشه.
نقل قول کردن
rocket racer
#56 rocket racer 1397-11-04 17:17
اقا ولی خدایی اسپایدی همیشه هم منطقی ترین و با سواد ترین و عاشق ترین طرفدار ها رو داشته انصافا خوش به حالش
نقل قول کردن
پوریا رضایی
#57 پوریا رضایی 1398-04-04 00:36
اسپایدرمن تنها شخصیتیه که کسایی که حتی یک کمیک هم راجع بهش نخوندن (مثل پدر و مادر ها ) هم این شخصیت به یاد ماندنی رو می شناسن و باهاش خاطره دارن ولی خیلی از شخصیت های دیگه رو (حتی شخصیت های معروفی مثل کاپیتان مارول یا ولورین یا مرد آهنی ) رو نمی شناسند .
این نشان دهنده پختگی و جا افتادگی این شخصیت هست.
نقل قول کردن
sara
#58 sara 1398-05-13 02:01
سلام حقیقتا دوست داشتن پیتر پارکر برای من واقعا شخصیه چون من هم یه جورایی زندگی مانند او تو این ۱۵ سالی که عمر کردم تجربه کردم
- nerd بودن

-مرگ پدر و مادرم تو شش سالگی بر اثر تصادف مینی بوس

-بزرگ شدنم به دست عمه و شوهر عمه ام

-مقصر دونستن خودم در جریان فوت پسر عمه ام فرهاد و نامزدش

-داشتن فردی مانند نورمن آزبورن در فامیل شوهر عمه ام و داشتن رابطه ایی مانند رابطه نورمن با هری با پسرش فریبرز

-داشتن همکلاسی مانند الکترو تو مدرسه همان قدر عقده ایی و توسری خور

-داشتن همکلاسی مانند فلش تامپسون در مدرسه

-داشتن معلم و همکلاسی مانند جونا جمیسون و ادی براک
و هزاران هزار دلیل دیگه

خداییش نمیخواستم داستان زندگیم رو تعریف کنم یا اینکه کاری کنم شما دلتون برام بسوزه یا ترحم کنین بلکه فقط میخواستم بگم چرا اسپایدی رو دوست دارم همینو و بس
نقل قول کردن
The Lawyer
#59 The Lawyer 1399-04-02 13:03
(در جواب به اونی که اسپایدرمن را با بتمن مقایسه کرده بود):
منظور از واقعی ترین کاراکتر دغدغه ها و مشکلات شخصیه مشکلاتی که اکثر جوامع باهاش دست و پنجه نرم می کنند مثل مشکلات زناشویی یا عدم تعادل بین زندگی قهرمانی و کار و زندگی عادی یا دغدغه ی بی پولی و دنبال کار گشتن یا حس نا امیدی خوب آره قهرمان های دیگه هم دارن ولی این مقاله راجع به اسپایدرمنه راجع به دلایلی که اونو دوست داریم نه اینکه عنکبوته نیشش زد شد اسپایدرمن تو این مقاله اشاره نشده که به این دلیل دوستش داریم یا خداوکیلی وقتی از یک قهرمان خوشت می یاد فقط به خاطر منشا قدرتشه ؟ یا همذات پنداری با اخلاق و شخصیت طرف یا اینکه ببینی کسی که قهرمانه مشکلاتی که ما داریم هم اونم داره؟
خوب ببین هر کسی دشمن خاص خودشو داره مثله لکس لوثر و سوپرمن یا 4 شگفت انگیز و دکتر دوم یا همین بتمن و جوکر یا دکتر استرینج و بارون موردو یا دورمامو
به نظرم اسپایدرمن کم دشمن جذابی نداره یعنی دقت کن اگه بتمن دشمنان زیاد و جذابی داره مثله ریدلر یا دو چهره یا بین
اسپایدرمن هم کم و بیش اندازه بتمن دشمن داره که به نظرم این دو کاراکتر بیش ترین دشمنارو دارن مثلا ونوم یا کارنیج یا الکترو یا راینو و اگه بخوام اسم تک تک دشمنای بتمن و مردعنکبوتی رو بگم زیادن ولی دلیل نمی شه که این کاراکتر رو برتر از فلان کاراکتر بدونیم
هر کسی شخصیت و قدرت خاص خودش و دشمن خاص خودشو داره و نمی شه گفت فلانی از فلانی برتره هر کدوم شرایط خاص خودشونو دارن
نگاه مردم خودشونو شبیه جوکر می دونن چه دغدغه ی اونو دارنولی وقتی اخلاق و رفتارشونو نگاه کنی شبیه کسانی هستن که جوکر رو با تخته زدن !!
من یکی خودم از گرین گابلین خوشم می یاد چون ظاهرا آدم خوبیه ولی از پشت خنجر می زنه چون کسیه که شخصیت طرف رو دگرگون می کنه و به چالش می کشه
من دکتر استرینج رو دوست دارم چون من هم مثله اون مغرور بودم چون مثله اون حرف حرف خودم بود و به منطق اعتقاد داشتم و احساسات نداشتم تا بالاخره فهمیدم اشتباه می کنم ولی دلیل نمی شه تو این جا به کار ببرم چون راجع به اسپایدرمنه نه دکتر استرینج و اینو از قصد گفتم تا بدونی هر چیزی سر جای خودش
و هر کسی از یک ویلینی خوشش می یاد دلیل خاص خودشو داره و به کسی ربطی نداره که طرف از چه قهرمان یا خبیثی خوشش می یاد یا نه و وظیفمونه به طرف احترام بذاریم
این مقاله راجع به دلایلی که اسپایدرمنو دوست دارریم هست نه درمورد شخصیت های کمیکی دیگه
نقل قول کردن
Marvel spidey
#60 Marvel spidey 1399-04-03 11:21
خیلی مقاله خوبی بود استاد ترابی عزیز مرد عنکبوتی اولین کسی است که حتی زیر ماسکش هم آدم دوست داشتنی است بله پیتر پارکر شخصیتی است که همذات پنداری با آن راحت است و ارتباط برقرار کردن با اون آسان است اورجینی داره که هیچ وقت فراموش نمیشه :-) ازتون ممنونم استاد ترابی به خاطر این سایت که مارا با این شخصیت خیلی خوب آشنا کرد ازتون به خاطر این همه کمیک و مقاله های جالب تشکر میکنم
نقل قول کردن
slade wilson
+1 #61 slade wilson 1399-05-20 14:05
یعنی آنقدر مقالتون خوب بود که به من ثابت کردید مرد عنکبوتی بهترین قهرمان جهانه من قبل خواندن این مقاله فکر میکردم قهرمان بودن یعنی مثل سوپرمن که هیچ وقت شکست نمیخوره یا بتمن که پولدار و نقطه ضعف همه می‌دونه اما مرد عنکبوتی نه آنقدر پولداره که همی چیش ایده‌آل باشه و نه آنقدر قویه که با یه انگشت همه شکست بده او یکی از ماست واقعا ممنونم که این سایتو ساختید استاد ترابی قبلاً در نشریه بانی فیلم شما هم بودین و یه کتاب خیلی خوب به نام تاریخچه کمیک استریپ معرفی کردین یادمه در تلویزیون هم حضور داشتید و اگر اشتباه نکنم درباره پیکسار حرف میزدین بازم ممنون که این سایت تاسیس کردید و من میخواهم از آقایان حسن ریاحی و عمو مختار هم بابت مقاله هاشون تشکر کنم و همینطور شما استاد ترابی عزیز
نقل قول کردن
Iron Legend
#62 Iron Legend 1399-10-15 19:01
بسیار عالی و لذت بخش بود . واقعا دست مریزاد ! دی سی فن هایی که انقدر با مارول و مردعنکبوتی لج هستند هم ساکت شدن . از مقاله های عالیتون متشکرم :-)
نقل قول کردن
spidersam
#63 spidersam 1400-01-08 20:58
اگه سایت شما نبود من هنوز مرد عنکبوتی رو از روی فیلماش میشناختم و نمیدونستم کمیک چیه و طرفدار بتمن و آیرونمن بودم
نقل قول کردن
a.v.s
#64 a.v.s 1400-02-26 21:55
ما هرکدوممون دلایلی برای دوست داشتن مرد عنکبوتی داریم. خیلیامون از مسئولیت پذیریش لذت میبریم، خیلیامون از اینکه شوخ طبعه یا تسلیم نمیشه، یا حتی عاشق قدرت هاش و لباس هاش صرفا هستیم. آقای ترابی مقاله 20 دلیل برای دوست داشتن مرد عنکبوتی را نوشت و به نظر میاید دلیل دیگری برای دوست داشتن مرد عنکبوتی نمی ماند، ولی آیا واقعا همینطور است؟

بزارید با دیالوگ مری جین در کمیک جلد 7 مرد عنکبوتی دوست خوب محله شروع کنم: کاپیتان آمریکا کاپیتان آمریکاست، ثور هم ثوره، ولی پیتر پارکر مرد عنکبوتیه. استیو راجرز برای اینکه مردم نیاز به رهبر دارند شده کاپیتان آمریکا. ثور برای اینکه شاه لایقی باشه شده ثور، جیمز هاولت برای اینکه زندگی بسیار سختی داشته شده ولورین، تونی استارک برای اینکه گذشته اش رو جبران کنه شده مرد آهنی، ولی پیتر پارکر چرا شده مرد عنکبوتی؟ راستش جلد 310 مرد عنکبوتی خارق العاده ذهنم رو خیلی مشغول کرده بود تا درباره این موضوع حرف بزنم.
راستش من از بچگی عاشق اسپایدرمن بودم، ولی همیشه میپرسیدم چرا؟ چرا من عاشقشم. قبلش دلایلم مثل همین دلایل مقاله 20 دلیل برای دوست داشتن مرد عنکبوتی بود. ولی دراصل وقتی با حقیقت های زندگی روبرو شدم، فهمیدم دلیل اصلی اینکه چرا دوستش دارم در اصل چیز دیگریه. یعنی حتی فقط با این سایت عاشقش نشدم. این سایت برام یه وسیله بود. تا اینکه چند وقت پیش فهمیدم و درک کردم چرا من مرد عنکبوتی رو دوست دارم.
چرا من مرد عنکبوتی رو دوست دارم؟ چون خودشه. چون زندگیشو پذیرفته. چون مرد عنکبوتی بودن رو به عنوان بخشی از زندگی پذیرفته. بزارید اینجا یه پرانتز باز کنم: انسان ها وقتی سختی های زندگی رو میبینند، معمولا ترجیه میدهند که دور خودشون گارد بگیرند. یا چون از اتفاقات منفی میترسند، روی یه شخصیت واحد میخوان بمونن. از زندگی انتظار دارن طبق خواسته خودشون پیش بره، درصورتی که نمیدونن اینطوری زندگیشون کدر میشه. همونطور که میدونید آب وقتی کدر میشه، یعنی هیچ حرکتی نکرده و هیچ تفاوتی درش اتفاق نیافتاده که شده کدر و تبدیل به یک آب بدبو شده. درحالیکه آب راکد که از رودخانه سرازیر میشه، از هر مسیری میگذره و آخرش میرسه به دریا.
هرکدام از ما یک رودخانه هوشمند هستیم. خودمون تصمیم میگیریم که کدر باشیم یا جریان داشته باشیم. خیلی از ما چون از پیچ و خم رودخانه میترسیم یا میترسیم که گل و لای شیم، یه جا لنگر میندازیم و همونجا میمونیم. درصورتی که اگر شما در همون جریان آب بمونی و همراه باهاش باشی، سختی کمتری متحمل میشی تا اینکه وقتی یه جا میمونی و "کدر" میشی یهو وارد آب میشی و یه شوک بهت دست میده و کاملا به هم میریزی و آماده نیستی. اینو همیشه باید دونست که شما وقتی سختی ای متحمل میشی، آخرش به دریا میرسی. مرد عنکبوتی هم مثل یک رودخانه روانه.
راستش آقای ترابی در مقاله اش گفته که پیتر پارکر از "ما" است، درصورتی که کاملا مخالفم. درسته که مثل افراد عادی زندگی میکنه، ولی از "ما" نیست. منظورم چیه؟ منظورم اینه که افراد معمول جامعه، همش درگیر کار و پول و رضایت این و اون و چی بپوشم چی نپوشم و چیکار کنم چه حرفایی بزنم و غیره است و به همین دلیل این افراد نمیتونند عشق و احساسات معنوی زندگی رو درک کنند. درصورتی که پیتر پارکر همانند یک استاد معرفت و کسی که هیچ انتظاری از زندگی نداره و خودشو در لحظات زندگی رها کرده و همراه با زندگی پیش میره، زندگی میکنه. حتی با وجود اینکه گند میزنه، بازم تسلیم نمیشه و اونقدر پافشاری میکنه تا اون چیزی که واقعا درسته رخ بده.

و این مهم ترین دلیلیه که من اسپایدرمن رو دوست دارم. اصلی ترین دلیلی که این قهرمان رو به عنوان الگوی خودم پذیرفتم. این انسان مثل هیچکس و حتی مثل قهرمانان دیگر نیست. او خاص ترین قهرمانیه که میتونیم در بین این همه ابرقهرمان افسرده و کسانی که از زندگی انسانی و معنوی دور شدند پیدا کنیم. بقیه دلیل ها که دوستش داریم حاشیه قضیه هستند. سرشت این قهرمان در همین اصل که "اون بخاطر دیگران زندگی نمیکنه و تنها برای خودش زندگی میکنه" خلاصه میشه. و همین میشه "بهترین قهرمان دنیای کمیک".
نقل قول کردن
avenger2024
#65 avenger2024 1400-03-08 10:27
هربار که این مقاله رو میخونم فکر میکنم چقدر درسته این حرف ها :-)
نقل قول کردن
aht
#66 aht 1400-05-29 22:25
عالی ترین مقاله سایت
نقل قول کردن
Ehsanspidey
#67 Ehsanspidey 1400-07-05 13:19
من عاشق مردعنکبوتیم
نقل قول کردن
Ilya202020
#68 Ilya202020 1400-08-03 09:01
این مقاله یه بار دیگه دلیل زندگیم رو به من یادآور شد .
همه 2000 (فک کنم تعداد دقیق مقالات 2800 تاش )مقاله یه طرف این یه دونه یه طرف
نقل قول کردن
Hesam_21
#69 Hesam_21 1400-08-03 10:44
من همیشه که وارد سایت میشم ...
وسواس دارم اول این مقاله رو بخونم ....
نقل قول کردن
zymo100
#70 zymo100 1400-12-16 20:39
سلام خیلی مقاله عالی پر بازی بود ممنون از شما و همه همکاران اسپتیدی

اسپمه فک کنم :sigh: : میشه یه راهنما برا خوندن ایونت ها و داستانای فرعی بزارید تا از همه اتفاقات قبلش حبردار بشیم
مخصوصا اونایی که کمیک های اسپایدر من رو تازع شروع کردن
نقل قول کردن
Doc Ata
#71 Doc Ata 1401-07-10 13:47
سلام من کاربر جدید هستم :-*
این هم اولین نظریه که تا الان دادم :lol:
میدونین توی این مقاله، شما به این سوالات جواب دادین که :
چرا به مردعنکبوتی که انسان نیست از لحاظ فنی انسان میگن؟ :P
اون که شبیه یه عنکبوت که ( عنکبوت ها یکی از منفور ترین موجودات هستن به قول بعضیا) پس چرا انقد محبوبه ؟ ;-)
و ... :D
یه زمان من هم همین سوالا رو داشتم ولی با این مقاله، خوب متوجه اشتباهاتم شدم : ;-)
نقل قول کردن
mohammadamin
#72 mohammadamin 1402-06-20 13:46
spiderman king comic
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید