10 ابرقهرمان دنیای کمیک که دارای برترین دشمنان هستند

10-گالری-خبیث-rogues-gallery-ویلن-ابرقهرمان-دنیای-کمیک-که-دارای-برترین-دشمنان-هستند

ابرقهرمانان بدون دشمنان خود هیچ هستند. این 10 دار و دسته خبیث بی شک باعث جذاب تر شدن قهرمانان و داستان های آنها شده اند.

مقدمه: عبارت Rogues Gallery در زبان انگلیسی به معنای مجموعه‌ی عکس‌های تبهکاران در اداره‌ی پلیس میباشد ولی در دنیای کمیک به "مجموعه اختصاصی ابرشرورها برای هر ابرقهرمان" اطلاق میشود. داشتن Rogues Gallery جذاب و متنوع از نان شب هم برای ابرقهرمانان کمیک بوکی واجب تر است زیرا قطعاً باعث غنی تر شدن شخصیت پردازی آن ابرقهرمان و جذاب تر شدن داستان هایش میشود. و چه بسیار دشمنی هایی که از دل آنها به تاریخ پیوسته و باعث شده تا آنها مثل دو روی متضاد سكه عمل كنند و آنقدر در هم تنیده شوند كه نتوان قهرمان را بدون آن کاراکتر شرور تصور كرد. در این لیست ابرقهرمانان و تیم های ابرقهرمانی را به شما معرفی میکنیم که به عقیده اکثر کارشناسان دارای بهترین مجموعه از دشمنان و حریفان خبیث هستند.

 

10- ثور (Thor)

https://www.spidey.ir/images/img/content/spoiler/thor/thorvillainsheader.jpg 

ثور به دلیل نوع شخصیتی که داره و ارتباطش با اساطیر و جنبه های کیهانی دنیای مارول تونسته دارای مجموعه دشمنان ناب و منحصر به فردی باشه که نظیرش را کمتر را در دنیای کمیک دیده ایم. شکی نیست که تقابل او با برادر ناتنی اش یعنی «لوکی» از همه جذاب تر است. زیرا نوعی رویارویی کلاسیک را رقم میزند: ثور مظهر نیروی فیزیكی و شرافت و لوكی مظهر نیروی ذهنی و دسیسه چینی. یعنی یكی اكثر مواقع از زور بازو استفاده میكند و حاضر است جانش را برای مردمانی كه بر خلاف خودش فانی هستند بدهد و دیگری كسی كه به جای عضلاتش به عقلش رجوع میكند و حاضر است برای رسیدن به اهداف خودش دست به هر كاری بزند و هر دروغی بگوید و حتی هم نوعان خودش را نیز قربانی كند. یك نوع حسادت یا بهتره بگیم رقابت برادرانه هم بین آنها وجود دارد كه دشمنی آنها را جذاب تر میكند. در حقیقت لوكی مثل پسری میماند كه پدرش همیشه برادرش را بیش از او تحویل گرفته و قرار است تاج و تخت را نیز به او بدهد. همین انگیزه كافی برای خباث های اوست... ولی ثور دشمنان جذاب و نیرومند کم ندارد که بیشتر با فضای آزگارد جور هستند مثلا «سورتور» ( یک دیو آتشین از قلمرو Muspelheim که کمر به نابودی آزگارد بسته است و از اودین کینه به دل دارد)، «ساحره» (خانم جادوگری عشوه گر که عاشق ثور است ولی او بهش کم محلی میکنه!)، «هلا» ( دختر «لوکی» و حاکم و الهه شمالی ترین قلمرو مردگان یعنی Hel) و «ملکیث» (حاکم و فرمانروای «الف های تاریک» که به جادوی سیاه دسترسی دارد). اما ثور در میان شرورهای زمینی هم دشمنان جذابی برای خودش دست و پاکرده که نمونه های بارز آن را در شرورهای جالبی مثل «گروه تخریب گر» و «مرد جذب کننده» میشه دید.

 

9- دیک تریسی (Dick Tracy)

https://www.spidey.ir/images/img/content/spoiler/thor/thorvillainsheader.jpg

«دیک تِرِیسی» شخصیتی است که خیلی ها باهاش آشنایی ندارند. او یک کارآگاه پلیس معروف، باهوش و سرسخت در کمیک استریپ های روزنامه ای است که در سال 1931 به دست «چِستر گولد» خلق شد. او از گجت های پیشرفته و دانش قضایی برای مبارزه با تبهکاران استفاده میکند. از روی این شخصیت فیلم و انیمیشن و سریال ساخته شده و همانطور که در این مقاله گفته شد سال 1990 فیلمی با حضور و کارگردانی آقای «وارن بیتی» از آن ساخته شد که بسیار موفق و برجسته از آب درآمد. کسانی که هنوزم این شخصیت رو یادشونه درباره یک چیز اتفاق نظر دارند: اصلی ترین دلیلی که کسی فیلمش رو دید یا کمیک استریپ هایش را در روزنامه دنبال میکرد، شخصیت های خبیث آن بود! این خبیث ها ،خلافکارهایی بودند که نوعی از شکل افتادگی (deformity) فیزیکی داشتند و بسیار مطرح شدند. خیلی ها عقیده دارند که اصلا این دیک تریسی بود که ایده Rogues Gallery را در دنیای داستان های مصور جا انداخت. دشمنان دیک تریسی ظاهری گروتسک و غریب داشتند و خیلی از آنها الهام بخش شرورانی دیگر در کمیک بوک های معروف تر شدند (مثل شخصیت «کله چکشی» در کمیک های اسپایدرمن که اینجا گفتیم از یکی از دشمنان دیک تریسی به نام «کله تخت» الهام گرفته است). درسته که اکثر آنها گانگستر یا داشمند دیوانه هستند ولی نوعی نبوغ و خلاقیت خاصی در خلق آنها به چشم میخورد. حتی اسمشون هم جالبه: کله تخت، صورت آلویی (Pruneface)، موش کور (Mole)، بیگ بوی کاپریس، چشم بابا قوری، مامبلز و ... نقش اکثر این شخصیت های خبیث را بازیگران بزرگ دنیای سینما مثل آل پاچینو، داستین هافمن، جیمز کان، کاترین اوهارا و ... در فیلم سینمایی "دیک تریسی" در سال 1990 بازی کردند (این عکس را ببینید).

 

8- کاپیتان آمریکا (Captain America)

دشمنان کاپیتان آمریکا

کاپیتان آمریکا در طول عمر طولانی خودش با خبیث های سرسختی دست و پنجه نرم کرده است. مهم نیست که چه کسی سپر و لقب کاپیتان آمریکا را یدک کشیده است چون همیشه یکی سری از نفرت انگیز ترین ابرشرورها بر سر راهش قرار گرفته اند، به ویژه آنهایی که سابقه شون یا مستقیماً یا به طور غیر مستقیم به خاستگاه این قهرمان در دهه 40 میلادی یعنی جنگ جهانی دوم میرسه و همین مساله باعث شده تا نوعی حس مرموز و اسرارآمیز درباره آنها به چشم بیاد. نکته مهم درباره آنها اینه که درست به اندازه ای که کاپیتان خوش قلب ما به خوبی و درستکاری پایبنده، آنها هم به شرارت و خباثت وفادار هستند! در واقع برخلاف بسیاری از ابرقهرمانان دیگر که دشمنان آنها گاهی اوقات و تحت شرایطی خاص دست به اعمال خوبی هم زده اند اما دشمنان Cap معمولاً تجسم پلیدی خالص هستند. نمونه بارز این مساله را میتوان به وضوح در دشمنی بین کاپیتان آمریکا دشمن نامبر وان او یعنی «رد اسکال» دید: دو سمبل وطن پرستی و نژادپرستي كه از دل جنگ جهانی دوم بیرون آمدند. هر دوی آنها بچه هایی بودند كه به نظر میرسید تقدیر حكم به ناكامی در زندگی به آنها داده است ولی هر یك به شیوه خود به قدرت دست یافت و به شخصیت مهمی در كشور خود بدل گشت. یكی تبدیل شد به سمبل آزادی و دیگری لباسی پوشید كه قرار بود در دل ديگران ترس بیاندازد. اینچنین بود كه «استیو راجرز» شد «كاپیتان آمریكا» و «یوهان اشمیت» هم شد «رد اسكال». آنها روی كاغذ مشتركات زیادی داشتند كه باعث شد رقابت و خصومتی عمیق تر داشته باشند. به عبارتی ديگر استيو قرار بود ابرسرباز متفقين باشد و رد اسكال هم قرار بود مخرب ترين سلاح نيروهاي محور. شاید خیلی ها پس از پایان جنگ جهانی جایی برای رد اسكال در كمیك های مارول قایل نبودند ولی اشتباه میكردند چون با احیای كاپیتان آمریكا او به دشمنی بزرگ نیاز داشت و چه كسی بهتر از رد اسكال؟ او هم بارها و بارها توانسته ضربات جبران ناپذیری به كاپیتان آمریكا وارد كند و همانطور كه میدانید او بود كه چند سال پیش استیو را به قتل رساند. نکته دیگر این است که مارول تونسته دشمنان جذاب مدرن تری هم برای کاپیتان آمریکا خلق کنه که ارتباط چندانی با جنگ جهانی نداشته اند. از این بین میشه به «کراس بونز»، «انجمن مارها»، «امپراطوری مخفی»، «دکتر فاست» و ... اشاره کرد (این مقاله را بخوانید).

 

7- فلش (Flash)

دشمنان فلش

چیزی که دشمنان فلش رو از بقیه جدا میکنه و باعث برجسته شدن آنان میشه، تمایل و اشتیاق آنان برای متحد شدن با یکدیگر است در قالب گروهی خبیث به نام "یاغیان"! «یاغیان» در واقع از دشمنان معروف و درجه یک «فلش» تشکیل شده است. البته معلوم نیست که چرا معمولا دست به کارها و خلاف های نسبتا کوچیک میزنند! همچنین معلوم نیست اولین بار برای چی و به چه شکلی دور هم جمع شدند ولی میدونیم که «کاپیتان کولد» (Captain Cold) گروه رو تشکیل داد و یه جورایی رهبرشون هم هست. ترکیب اولیه گروه عبارت بود از «کاپیتان کولد»، «گولدن گلایدر»، «میرور مستر» ، «هیت ویو» (Heat Wave)، «تریکستر» (Trickster)، «جادوگر هوا» (Weather Wizard) و Piped Piper که همشون رو تو این مقاله معرفی کرده ایم. کاپیتان کولد یک بار سعی کرد قدرت های یاغیان رو با دستکاری های ژنتیکی بیشتر کنه ولی موفق نشد . بعدشم یاغیان منحل شد ولی دوباره توسط «گلایدر» شکل گرفت. یکی از چیزهای منحصر به فردی که درباره گروه یاغیان وجود داره اینه که یک سری دستورالعمل خاص برای خودشون دارند و به کسی حق عضویت نمیدهند مگر اینکه از این دستور العمل ها پیروی کنند. در مجموع دشمنان فلش علیرغم ظاهر شاید مسخره و قدرت های تک بعدی که دارند اما خوب در داستان های او جواب داده اند. گل سرسبد این دشمنان «فلش معکوس» است. در طول سالها خیلی ها بوده اند كه در قالب «فلش معكوس» (Reverse Flash) با بری الن جنگیده اند. ولی در میان آنها «ائوبارد ثان» (Eobard Thawne) آنقدر شر بزرگی شد كه بری مجبور شد پس از كشته شدن نامزدش او را بكشد. اما در نهایت ثان زنده شد و با استفاده از توانایی اش در سفرهای زمانی بار دیگر سعی كرد گذشته بری را بهم بریزد. در هر حال بارزترین نكته درباره خصومت بین بری و ثان این است كه پای سفرهای زمانی در میان است و بنابراین بری در هیچ نقطه و زمانی از دست او در امان نیست. همین موضوع باعث شده تا خانواده بری تحت تهدید دائمی قرار داشته باشند. راستی، آیا میشه شخصیتی كه میتونه مدام برگرده و زندگیت رو به هم بریزه شكست داد؟

 

6- انتقام جویان (The Avengers)

دشمن اونجرز

با کمال احترام به گروه "جاستیس لیگ" که قدمت بیشتری در دنیای کمیک دارد، باید اذعان کرد که هم اکنون "انتقام جویان" نمادین ترین و شناخته شده ترین گروه ابرقهرمانی در جهان است. سری فیلم های اونجرز میلیاردها دلار در سطح جهان فروش کرده اند و بسیار محبوب هستند. آنها از وقتی که توسط «استن لی» و «جک کربی» در دهه 60 میلادی خلق شدند لقب "قوی ترین قهرمانان دنیا" (Earth's Mightiest Heroes) را به خود اختصاص داده اند و بارها و بارها به ماجراجویی های مختلف پرداخته اند. خوبی داستان های کمیک های اونجرز به این بوده که حد و مرز و قالب خاصی نمیشناسند و میتونند در ژانرهای مختلف باشند. به همین دلیل تنوع زیادی در نوع دشمنان آنها به چشم میخورد و مثلا میتونند یک روبات باشند، از دنیاهای دیگر آمده باشند، قدرت های خدا مانند داشته باشند ، عضو گروه های تروریستی باشند و ... برترین دشمن اونجرز، «التران» است که توسط یکی از اعضای خود اونجرز به نام «هنک پیم» (مرد مورچه ای) خلق شد و شخصی ترین رابطه را با تیم دارد و به دلیل ماهیت سایبرنتیک خود همیشه راهی پیدا میکند تا در بدن زرهی جدید و نیرومند تری برگردد. بعدش «کانگ فاتح» را داریم که هدفش همیشه یك چیز بوده: یافتن، نابود كردن و فتح بزرگترین جنگجویان و تمدن های تاریخ بشریت. با وجود اینكه به راحتی میتواند از طریق سفرهای زمانی، اونجرز را شكست دهد ولی به خاطر اصولی كه به آنها پایبند است ترجیح میدهد با استفاده از استراتژی بر آنها پیروز شود. بعد از کانگ هم میشه به «ثانوس» اشاره کرد «ثانوس» توسط مارول خلق شد تا پاسخی به «دارك ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت كرد كه میتواند از دارك ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد (در واقع ثانوس همواره پای ثابت اكثر داستان های كیهانی/حماسی مارول بوده است). کلی هم نژاد فضایی متخاصم از «کری ها» گرفته تا «اسکرال ها» موقعی که هوس کردند به زمین حمله کنند با اونجرز درگیر شدند و همه اینها تنوع خاصی به دشمنان این گروه بخشیده.

 

5- سوپرمن (Superman)

دشمن سوپرمن

سوپرمن! او را به سادگی میتوان یکی از شناخته شده ترین و نمادین ترین شخصیت های نه تنها دنیای کمیک بلکه کل دنیای سرگرمی های تخیلی دانست. او از بهترین ها و قوی ترین ها و سخت کوش ترین ها و شجاع ترین ها و مهربان ترین ابرقهرمانان در دنیاست. و میتونه هر چالشی که بر سر راهش قرار میگیره رو رفع کنه. اما در هر حال در سالهای گذشته شخصیت های خبیثی بوده اند که برایش مشکلاتی ایجاد کرده اند. که قطعاً برترین آنها «لکس لوثر» است. خیلی ها هستند كه تقابل سوپرمن و لكس لوثر را تقابل نیروی عضله در برابر نیروی ذهن (brain versus brawn) میدانند ولی واقعیت این است كه دشمنی آنها چیزی فراتر از این حرفاست. لكس انسان باهوش و جاه طلبی است كه میخواهد نهایت پیشرفت را در خودش ببیند . او میخواهد نیرومند باشد، مورد احترام باشد و به همه اهداف بشریت دست یابد و فراتر از محدودیت های بشری باشد و خودش را ناجی بشریت نشان دهد ولی ناگهان موجودی از سیاره ای دیگر سر میرسد كه نیرومند است ، مورد احترام است ، میتواند به بشریت كمك كند تا به همه اهدافش برسد و از همه مهم تر اینكه محدودیت های بشری در او جایی ندارد و به معنای واقعی كلمه در صدد نجات بشریت است . پس طبیعیه كه به او حسادت میكند و حاضر است هر كاری بكند تا چنین موجودی را از سر راه خودش بردارد چون سوپرمن دقیقا كسی است كه همیشه میخواسته باشد. فلسفه دشمنی لكس لوثر و سوپرمن در تناقض است : لكس انسانی است كه میخواهد موجودی فرا انسانی باشد ولی سوپرمن موجودی فوق بشری است كه میخواهد ویژگی های انسانی داشته باشد. ضمن اینكه لكس هیچ ارزشی برای هم نوعان خود در كره زمین قائل نیست و از آنها استفاده میكند تا دنیای خودش را داشته باشد ولی سوپرمن از آنجائیكه سیاره اش نابود شده ، دنیای خودش را در كره زمین و در بین مردم زمین جستجو میكند. و در آخر دلم ميخواهد به اين جمله خوب دقت كنيد: لكس انسانی است كه با با انسانیت بیگانه است ولی سوپرمن بیگانه ای است كه با انسانیت آشناست. و اما از لکس لوثر که بگذریم به امثال «برینیاک» و «دومزدی» و «ژنرال زاد» و «پاراسایت» و «متالو» و حتی «دارک ساید» میرسیم (برای آشنایی با آنان این مقاله را بخوانید). شاید آنها از نظر پیچیدگی شخصیتی به پای لکس نرسند ولی هرکدام به نوبه خود سوپرمن را به چالش کشیده اند. به طور مثال ژنرال زاد و دارک ساید نشان دهنده این هستند که اگر سوپرمن اخلاق گرایی نداشت میتوانست به چه هیولایی مثل آنها تبدیل شود. و یا برینیاک نشان دهنده بیگانه ای است که کاملا با احساسات و عواطف بیگانه است (سوپرمن هم شاید با انسانیت آشنا نمیشد مثل او میشد). حتی پاراسایت هم نشان دهنده این است که اگر روزی آدمی ضعیف النفس به قدرت دست پیدا کند ممکن است به چه هیولایی تبدیل شود.

 

4- چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

دشمن چهار شگفت انگیز

وقتی به دشمنان گروه "چهار شگفت انگیز" فکر میکنید مشخصه که اولین نامی که به ذهن میرسه «دکتر دووم» هستش که بی شک یکی از برترین ابرشرورهای کل تاریخ کمیک بوک هم هست. این دیکتاتور اهل کشور "لاتوریا" درست از همان اول گروه چهار شگفت انگیز را عذاب داده است. دکتر دووم به راستی تا به حال اعمالی واقعا ترسناک انجام داده تا رید ریچاردز رو شکست بده. او بسیار جاه طلب است و اشتهای سیری ناپذیری برای دستیابی به قدرت دارد و به همین دلیل بارها و بارها دشمن کل دنیای مارول شده است (کافیه فقط یک نگاه کوچولو به رویداد  "جنگ های پنهان" بکنید تا متوجه حرف من بشوید). با این حال او وقتی که دشمن چهار شگفت انگیز است، به معنای واقعی کلمه نفرت انگیز میشود. چون رابطه میان آنها به شدت شخصی است. بنابراین چه او بچه های رید ریچاردز و سوزان استورم را به خطر بیندازد یا اینکه برای قتل اعضای چهار شگفت انگیز نقشه بکشد، بلاهایی که دووم بر سر آنها آورده باعث میشه که او به عنوان یکی از خبیث ترین های نه تنها دنیای کمیک بلکه کل دنیای داستان های تخیلی محسوب شود. درسته که دووم خبیثی کامل برای این تیم هستش ولی تنها دشمنی نیست که "نخستین خانواده مارول" باهاش مواجه شده و برخلاف آنچه معمولا در فیلم های بیخود ساخته شده براساس این تیم دیده ایم ، نام های بزرگ دیگری در فهرست خبیث های کمیک های Fantastic Four میدرخشد. در واقع این خبیث ها از تهدیدهای کیهانی گرفته تا سرزمینی مرموز و خطرناک به نام "منطقه انرژی منفی" ،دنیاها و ابعاد دیگر ، دیکتاتورهای خودکامه ، تیم های ابرشرور ، بیگانه های فضایی و دانشمندان دیوانه و ... را در بر میگیرند. در حقیقت چهارشگفت انگیز شاید دارای متنوع ترین ابرشروران در دنیای کمیک باشد که واقعا سخته فقط 10 تا از بین آنان برگزید ولی در این مقاله سعی شده این کار انجام شود!

 

3- مردان ایکس (X-men)

مردان ایکس (X-men) دشمن

خوبی دشمنان مردان ایکس این است که قابلیت آن را دارند که با تمامی اعضای گروه بجنگند. در نتیجه از انعطاف و پتانسیل کافی برای شرارت برخوردار هستند ولی به نظرم چیزی که آنها را از مثلا دشمنان چهار شگفت انگیز، اونجرز یا جاستیس لیگ متمایز میکند را باید در یک چیز جستجو کرد: «کریس کلرمونت». کلرمونت نویسنده ای بود که از X-men موفق ترین کمیک بوک تاریخ را ساخت و یکی از دلایل اصلی آن وجود خبیث های برتر و چندلایه در آن بود که گل سرسبد آنها مگنتو هستش. کلرمونت، مگنتو را خلق نکرد ولی در دوره ای که داستان های ایکس من را مینوشت او را از نظر شخصیتی آنقدر ارتقا داد که خیلی وقت ها شما به جای همدردی با قهرمان با شخصیت خبیث همذات پنداری میکردید! یعنی مگنتو انقدر كاركتر جذابی است و آرمان هايش گاهی آنچنان برحق به نظر میرسد كه آدم بیشتر دوست دارد او برنده شود چون برای خیلی هم از هم نوعان خودش (یعنی نسل جهش یافته ها) یك قهرمان است و خودش را به عنوان كسی نشان میدهد كه دوست دارد جهش یافته ها از بردگی و ظلم انسان ها رها شوند. حتی بدون احتساب مگنتو نیز ، مردان ایکس دشمنانی معرکه دارند. «آپوکالیپس» یک جهش یافته بسیار نیرومند و حیله گر است که در رویدادهای مهم نقش بزرگی را داشته است. «میستیک» هم از پیچیدگی های شخصیتی بالایی برخوردار است و برای رسیدن به هدفی که فکر میکند بر حق است دست از تلاش برنمیدارد و او کسی بود که از "انجمن اخوت جهش یافته ها" یک تهدید بزرگ ساخت (این مقاله را بخوانید). «باشگاه آتش جهنمی» نیز به ویژه در جهان معاصر توجیه پذیر و ملموس است و یا ربات های سنتینل زیرا مربوط به بحثی میشوند که پایه و اساس کمیک های X-men بوده است: جهش ژنتیکی به عنوان استعاره ای از تبعیض نژادی در جهان. یکی دیگر از مزیت های دشمنان ایکس من این است که بسیاری از آنان رابطه مهمی با اعضای گروه ایکس من دارند. مثل «سیبرتوث» و رابطه اش با ولورین یا «جاگرنات» و ارتباطش با «چارلز اگزاویر» و ... همین باعث شده تقابل آنها شخصی تر و جذاب تر شود.

 

2- بتمن (Batman)

دشمنان بتمن

دشمنان بتمن به اندازه خود او نمادین شده اند، تا حدی که حتی کسانی که نمیدونند کمیک بوک یعنی چی هم آنها را میشناسند. حتی میتوان ادعا کرد بزرگترین دشمن بتمن یعنی جوکر در محبوبیت با او در رقابت است. شاهزاده دلقک جنایت در هر زمینه ای نقطع عکس شوالیه شنل پوش گاتهام است. جانی خطرناکی که از آشوب و کشتار لذت میبرد و در پشت سرش حمام خون به راه میندازد. ولی بتمن هرگز راضی به كشتن جوكر نمیشود چون با اینكار خودش هم بخشی از جنون بی منطق جوكر شده است ... به علاوه هیچ كدام از دشمنان بتمن نمیتوانند مثل جوكر او را به چالش بكشند چون آنها همگی انگیزه منطقي خود را برای شرارت دارند و بتمن معمولا از متدی ثابت برای شكست آنها استفاده میكند. ولی جوكر؟ او موجودی روان پریش كه هیچ هدف خاصی در زندگی ندارد. کتک می‌خورد ولی همچنان می‌خندد. او انگیزه‌ای هم ندارد، نه پول نه ثروت نه احترام و نه قدرت و جاه و مقام. او فقط وقتی لذت می‌برد که جهان بسوزد و برای این کار هر کاری می‌کند. به قول معروف "هیچ چیز خطرناك تر از فردی كه چیزی برای از دست دادن ندارد، نیست". از جوکر که بگذریم به خبیث های دیگری برای بتمن مثل «دو چهره»، «ریدلر» «راس الغول»، «پنگوئن»، «مترسک» و دیگران میرسیم (این مقاله را بخوانید) که آنها نیز بسیار معروف و شناخته شده هستند و هریک جذابیت خاص خود را دارند و شاید از ابتدا دارای Origin عالی نبودند ولی در طول سالهای گذشته جزئیاتی از سوی نویسندگان برجسته به پیشینه آنها اضافه شده که موجب گردیده عمیق تر شوند. اما به نظرم دلیل اصلی ماندگاری دشمنان بتمن این است که بسیاری از آنها تجلی نمادین ایده‌ها و ذهنیت‌هایی مثل معما، کمدی، دوگانگی شخصیتی، ترس، گیاهان، سرما و غیره هستند و این ایده ها همواره برای ذهن بشر جذابیت داشته. همچنین این خبیث ها به نوعی منعکس کننده جنبه های مختلف شخصیتی بتمن هستند. مثلا لودگی و نمایشی بودن شخصیت جوکر در برابر منطق گرایی بتمن که منطبق بر مشاهده ادراکات جهان طبیعی است. یا هویت دوگانه دو چهره، تراژدی مستر فریز و یا استفاده مترسک از ترس به عنوان سلاح که اینها همگی درباره خود بتمن نیز صدق میکنند.

 

1- مرد عنکبوتی (Spider-Man)

دشمنان مرد عنکبوتی

سئوال میکنم: دشمن شماره 1 سوپرمن کیست؟ لکس لوثر. مردان ایکس؟ قطعا مگنتو. بتمن؟ جوکر! فلش چی؟ فلش معکوس. چهار شگفت انگیز؟ دکتر دووم. ولی اسپایدی چی؟ دشمن شماره 1 او کیست؟ آیا نورمن آزبورن ملقب به «گرین گابلین» است؟ (کسی که بدترین بلاها رو سر مرد عنکبوتی آورد و اولین عشق حقیقی او را کشت) یا شایدم «دکتر اختاپوس»؟ (کسی که مرد عنکبوتی رو شکست داد و کشتش و رفت تو جلدش). ونوم چطور؟ (همان نسخه دارک از اسپایدرمن). در واقع سه گزینه معتبر برای رتبه اول دشمنان اسپایدرمن وجود دارد که همشون جذاب و عمیق هستند. واقعاً کدوم قهرمان دیگری را میشناسید که چنین باشه؟ و واقعا به جز اسپایدرمن (و البته بتمن) کدام شخصیت دیگری است که میتواند ادعا کند در طول 60 سال گذشته دشمنانش دوام داشته و به طور بی وقفه و مستمر در انواع گونه های مختلف سرگرمی مثل تلویزیون، سینما، انیمیشن حضور داشته اند؟ به طور مثال به "چهار شگفت انگیز" نگاه کنید. در کل فیلم های سینمایی چهار شگفت انگیز شاهد حضور «دکتر دووم» به عنوان خبیث اصلی بوده ایم. این مساله برای فیلم های سینمایی سوپرمن هم صادق است و به جز یکی دو مورد ما همیشه یک نسخه از لکس لوثر را به عنوان خبیث داستان داشته ایم. حتی در فیلم های بتمن هم سه نسخه از جوکر حضور داشته اند (جوکرِ جک نیکلسون، جوکرِ هیث لجر و جوکرِ جرد لتو) که ما جوکر واکین فینیکس رو هم حساب نکردیم! ولی در فیلم های اسپایدرمن تنها خبیثی که دو بار دیده شده گرین گابلین است که البته آنهم در دفعه دوم هری آزبورن بود، نه نورمن! بنابراین خبیث های متعددی نظیر دکتر اختاپوس، ونوم، مرد شنی، لیزارد، الکترو، والچر، شوکر و میستریو بر پرده سینما ظاهر شده اند و خبیث های جدید دیگری نیز در راه هستند. همه این موارد نشان میدهد اسپایدرمن چه خبیث های عالی و عمیقی داره که برای اقتباس های سینمایی مناسبند. و اما اگر عمیق تر بنگریم متوجه میشویم که منشا اکثر دشمنان اسپایدرمن، ریشه در حوادث علمی یا سوء استفاده از علم و فن آوری دارند و به همین دلیل در موازات منشا خود او قرار می‌گیرند. معمولا این دشمنان درست مثل قهرمان عنکبوتی ما، نیروها یا لباس هایی دارند که نشان دهنده ی حیوان خاصی است. آن‌ها علاوه بر داشتن این نیرو های مخرب اما جذاب، پیچیدگی های شخصیتی منحصر به فردی نیز دارند كه رمز جاودانگی آنها است. دست آخر این که، تنوع شگرفی در دشمنان اسپایدرمن به چشم می‌خورد: خلافکاران عادی، جانیان خطرناك، تشنگان قدرت، دانشمندان یا نوابغ دیوانه، روسای سازمان‌های جنایتكاری و حتی هیولاهای فضایی! همین موارد باعث شده که اسپایدرمن را دارای بهترین، جذاب ترین و متنوع ترین مجموعه ابرشرورها در دنیای کمیک و حتی کل دنیای سرگرمی بدانیم.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 گروه ابرخبیث برتر دنیای کمیک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

بدترین گروه های ابرخبیث دنیای کمیک

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 همكاری جالب میان ابرقهرمانان و شخصیت های خبیث!

5 گروه خبیث برتر مارول

بدترین شخصیت های خبیث فیلم های کمیک بوکی

مناظره داغ: گرین گابلین و جوكر - كدامیك شخصیت خبیث بهتری است؟

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 دشمن برتر فلش (THE FLASH)

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

معرفی 10 دشمن برتر سوپرمن (SUPERMAN VILLAINS)

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

معرفی 10 دشمن برتر "جاستیس لیگ" (JUSTICE LEAGUE)

 10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1399-12-16 14:38
دوستان و همراهان همیشگی سایت اسپایدی،
مثل همیشه ازتون درخواست میکنم خوب این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید و هر جایی اشتباه تایپی دیدید بفرمایید تا تصحیح شود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1399-12-20 11:06
عالی بود... دشمنان مرد عنکبوتی و بتمن بهترین اند :lol: خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1399-12-20 11:08
راستی آقای ترابی بنظرتون نمیشد پسر جهنمی هم در این لیست باشه؟ چون دشمنای هل بوی هم عالین :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #4 AM SM BM SM 1399-12-20 11:17
سلام
ممنون بابت مقاله.
واقعا الان این رتبه بندی رو هم ببینید متوجه میشید که مارول توی زمینه خبیث ها خیلی از دی سی جلو تره.
رتبه بندی کاملا منصفانه بود مثل همه مقالات. بریم سراغ گزینه ها.
تا مورد 5 که آقای ترابی واقعا عالی توضیح دادند و حرفی نمیمونه.
مورد 5 واقعا سوپرمن دشمن های جالبی داره. به نظر من حتی لکس لوثر برترین ویلن دی سی هست. شاید فقط من اینکه بعضی وقت ها دیگه زیادی قهرمان نشونش میدن خوشم نمیاد و دوست دارم لکس لوثر درست مثل رد اسکال فقط خبیث باشه. شر مطلق! غیر از او برینیاک با قدرت های ذهنیش و ژنرال زاد که با این حقیقت که هم ولایتی (!) هستند داستان هاشون میتونن توی شرایط خوبی باشند و البته دومزدی که سابقه کشتن سوپرمن رو هم داره و دارک ساید که بزرگترین دشمن جاستیس لیگ هم محسوب میشه دشمنان خیلی خوبی هستند.
چهار شگفت انگیز که مقاله برترین دشمناش هنوز توی صفحه اول سایته هم که به جز دکتر دووم هم دشمن های خوبی دارند و چهار شگفت انگیز رتبه چهار حقشه! ;-)
مردان ایکس هم که بهترین گروه دنیای کمیک باید هم یکی از بهترین دشمن ها رو داشته باشه. واقعا هم مگنتو با اوریجین بسیار زیبایی که داره واقعا آدم یک جاهایی دلش براش میسوزه و دوست داره که اون پیروز بشه. از جاگرنات و میستیک و بقیه هم که دیگه آقای ترابی خیلی خوب گفتند.
بتمن هم در کنار اسپایدرمن که برند این مقاله محسوب میشن. چون شخصیتش رو خیلی عالی به چالش میکشن و هر یک با یکی از قدرت های بتمن نقطه مقابل او هستند. مثلا جوکر با اینکه بتمن کسی رو نمی کشه ولی او مثل آب خوردن این کار رو میکنه! دوچهره با اینکه با بروس آشنایی داشته. ریدلر چون قدرت های ذهنی بتمن رو به چالش میکشه. مترسک ترس های بتمن رو براش نمایان میکنه و...
هر کس به نحوی این کار رو میکنه و برای همین و تنوع زیاد دشمن های بتمن او شماری از بهترین دشمن های دنیای کمیک رو داره. من به نظرخودم بهترین دشمناو دو چهره است ( با اون تناقظی که او قبل از اون اتفاقی که براش افتاد یک آدم با شرف بوده) اما من خودم از ریدلر خیلی خوشم میاد چون با ذهن بتمن بازی میکنه و انگار داره روش را میره!
اسپایدرمن. واقعا کسی نمیتونه رتبه اول رو جز او داشته باشه. شما همین الان برو مقاله ده دشمن برتر اسپایدی رو بخون. خداییش چچند تا از دشمن های معروفش توش نیستن؟ لیزارد، مورلان، شغال و... چون واقعاجا نیست دیگه! شما الان دشمن های برتر بعضی از قهرمان ها رو ببینید شاید فقط رتبه اولشون رو بشناسید! اما مال اسپایدی بعضی ها رو که میشناسید هم نیستن! بعد دشمن های اسپایدی دقیقا هم نقطه مقابل هستند او هستند هم شباهت های بسیاری با او دارند! الان دارید میگید چطوری؟ چرا چرت وپرت میگی؟ برو بابا! صبرکنید توضیح بدم. الان شما نورمن یا دکتر اختاپوس رو در نظر بگیرید. اونا هم خجالتی بودن، اتفاق بدی باعث تغییر زندگیشون شد، عزیزی رو از دست دادن و... اما وقتی به قدرت رسیدن فقط پیتر قهرمان شد چون تربیت خوبی داشت و با مسئولیت پذیری بعد از اون اتفاق تلخ آشنا شد. ( چون شاید بعضی ها بعد از اون هماین مهم رو قبول نکنند) برای همینه که اونا شبیه اون هستند و در عین حال نقطه مقابل او و این رویارویی اونا رو جذاب میکنه.
نقل قول کردن
mobin rz
#5 mobin rz 1399-12-20 11:19
با تشکر اقای ترابی
یقینا این موضوع جز موضاعات خیلی خیلی خیلی مهمیه که هر سایتی باید توش مقاله داشته باشه
با بقیه ی رتبه بندی ها هم موافقم اما واقعا نمیتونم قبول کنم دشمنای اسپایدرمن بهتر از دشمنای بتمن هستند میدونم که این فقط نظر من هم نیست اما دلیل های خودمو دارم چون که دشمنای بتمن اکثرا انگیزه های جذاب تری دارن و همشون یکی از ویژگی های اصلی بتمن رو دارن اما دشمنای اسپایدرمن بیشتر اوریجینشون به اسپایدرمن مربوط میشه
مثلا بتمن بزرگترین کاراگاه دنیاست و ریدلرهم همیشه دنبال کسی بوده که اونقدر باهوش باشه که بتونه باهاش رقابت کنه
توفیس شخصیه که نیمه ی تاریکش بر نیمه ی روشنش که یه دادستان عدالت خواهه غلبه کرده و بتمنم کسیه که نیمه ی تاریکش باعث شده زندگیش افسرده کننده باشه و با همه ی پول و ثروت و جذابیتی که داره مجبور باشه خودشو وقف محافظت از شهری بکنه که توش دنیا اومد
پنگوئن کسیه که دوست داره همه ازش حساب ببرن ولی هرکار کنه تبهکارا از بتمن بیشتر میترسن
و اما جوکر:
بتمن کسیه که گاتهام رو دوست داره و میخواد که ثابت کنه گاتهام میتونه جای بهتری باشه جایی که مردمش از جنایت و گناه و الودگی دور باشن
ولی جوکر کسیه گاتهام رو دوست داره بخاطر این همه اشفتگی هرج و مرج جایی که هیچ کس به کسی نمیتونه اعتماد کنه اون گاتهام رو دوست داره با همه ی ویلن های عجیب و غریبش و تبهکارای خرده پاش و میخواد ثابت کنه که این شهر هرگز درست نمیشه
بتمن لباس سیاه ترسناک و با ابهت میپوشه تا همه ازش بترسن
ولی جوکر لباس های رنگارنگ میپوشه تا بگه که گاتهام یه شهر عجیب و غریب و اشفته است
عقل بتمن بهش اجازه میده تا بتونه بهترین نقشه هارو بکشه اما
جنون جوکر بهش اجازه میده تا شیطانی ترین نقشه هارو بکشه

بتمن مظهر عدالته و جوکر مظهر بی عدالتی
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1399-12-20 11:24
سلام

خیلی ممنون استاد مقاله خیلی عالی و پخته ای بود از نوع و لحن سخن گفتنتون در مقاله خیلی خوشم اومد. بعضی جا ها بسیار منطقی و جدی، گاهی بسیار احساسی، با سوالات جذاب و به موقع. مقاله رو با چاشنی عشق و دقت نوشتید و اطلاعات و سخنتون کاملا منتقل میشه. دست گلتون درد نکنه.

خیلی مقاله جذابی بود برام

واقعا اسپایدی بهترین مجموعه اختصاصی ویلن هارو داره

نظرتون راجب دشمنان اسپایدی اینکه واقعا نمیشه گفت کدوم دشمن اصلی اسپادی هستش هم برام جذاب بود واقعا کدوم شخصیتی دست کم ۳ دشمن درجه یک و اصلی میتونه داشته باشه این خودش یه دلیل کامل هستش واسه رتبه اول شدن اسپایدی.
بقیه ویلن های اسپایدی هم شخصیتی عمیق و بسیار جذاب دارن و میشه گفت که دشمنان اسپایدی هیچ وقت درجه ۳ نبودن، همیشه یه هدف خاص و جذابی از این خباثب هاشون داشتن. داستان های جذابی هم خلق کردن خودم به شخصه اون خودکشی کریون برام جذاب و احساسی بود. حتی میشه این کیندرد نوپا رو هم اگه از دست اسپنسر جون سالم در ببره و زنده بمونه میتونه جز ویلن های نامبر وان اسپایدی بشه. شخصیت سین ایتر که بسیار رمز آلود هستش رو هم بسیار دوست دارم مخصوصا که قبلا یه پلیس بوده توی رویداد خیزش گناهان هم خیلی خوب و احساسی به تصویر کشیده شد و شخصیتش ارتقاع داده شد به نظر من. همون مقدمه رویداد خیزش گناهان رو بخونید به عمق شخصیت و احساسش پی میبرید.

و اما نظرتون راجب دشمنان بتمن هم برام جذاب بود تا حالا از این زاویه نگاه نکرده بودم. یکی نماد ترس ، گیاه ، جنون ، هوش و...




ممنون استاد لذت بردم.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-12-20 11:38
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی بنظرتون نمیشد پسر جهنمی هم در این لیست باشه؟ چون دشمنای هل بوی هم عالین :-)

نه. اگه میشد که میزاشتیم
نقل قول کردن
Spider-Knight 2
#8 Spider-Knight 2 1399-12-20 11:40
خیلی ممنون بابت مقاله عالی
من کاملا با شماره یک موافقم
به قدری دشمنان مرد عنکبوتی عالین که حتی برای دیگر شخصیت ها هم استفاده میشن و بزرگترین مشکلات رو برای اونها درست میکنند مثل کاری که میستریو در داستان پیرمردی به نام لوگان کرد و باعث شد لوگان تمام دوستانش رو قتل عام کنه یا وقتی داشت بی باک رو شکنجه روحی میداد تا عصبانی شود دست به قتلش بزند تازه این یکی از صد ها دشمن معرکه مرد عنکبوتیه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1399-12-20 12:02
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی بنظرتون نمیشد پسر جهنمی هم در این لیست باشه؟ چون دشمنای هل بوی هم عالین :-)

نه. اگه میشد که میزاشتیم

بازم مرسی ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1399-12-20 12:16
به نقل از mobin rz:
با تشکر اقای ترابی
یقینا این موضوع جز موضاعات خیلی خیلی خیلی مهمیه که هر سایتی باید توش مقاله داشته باشه
با بقیه ی رتبه بندی ها هم موافقم اما واقعا نمیتونم قبول کنم دشمنای اسپایدرمن بهتر از دشمنای بتمن هستند میدونم که این فقط نظر من هم نیست اما دلیل های خودمو دارم چون که دشمنای بتمن اکثرا انگیزه های جذاب تری دارن و همشون یکی از ویژگی های اصلی بتمن رو دارن اما دشمنای اسپایدرمن بیشتر اوریجینشون به اسپایدرمن مربوط میشه
مثلا بتمن بزرگترین کاراگاه دنیاست و ریدلرهم همیشه دنبال کسی بوده که اونقدر باهوش باشه که بتونه باهاش رقابت کنه
توفیس شخصیه که نیمه ی تاریکش بر نیمه ی روشنش که یه دادستان عدالت خواهه غلبه کرده و بتمنم کسیه که نیمه ی تاریکش باعث شده زندگیش افسرده کننده باشه و با همه ی پول و ثروت و جذابیتی که داره مجبور باشه خودشو وقف محافظت از شهری بکنه که توش دنیا اومد
پنگوئن کسیه که دوست داره همه ازش حساب ببرن ولی هرکار کنه تبهکارا از بتمن بیشتر میترسن
و اما جوکر:
بتمن کسیه که گاتهام رو دوست داره و میخواد که ثابت کنه گاتهام میتونه جای بهتری باشه جایی که مردمش از جنایت و گناه و الودگی دور باشن
ولی جوکر کسیه گاتهام رو دوست داره بخاطر این همه اشفتگی هرج و مرج جایی که هیچ کس به کسی نمیتونه اعتماد کنه اون گاتهام رو دوست داره با همه ی ویلن های عجیب و غریبش و تبهکارای خرده پاش و میخواد ثابت کنه که این شهر هرگز درست نمیشه
بتمن لباس سیاه ترسناک و با ابهت میپوشه تا همه ازش بترسن
ولی جوکر لباس های رنگارنگ میپوشه تا بگه که گاتهام یه شهر عجیب و غریب و اشفته است
عقل بتمن بهش اجازه میده تا بتونه بهترین نقشه هارو بکشه اما
جنون جوکر بهش اجازه میده تا شیطانی ترین نقشه هارو بکشه

بتمن مظهر عدالته و جوکر مظهر بی عدالتی

سلام
دوست عزیز شما فقط راجع به دشمنان بتمن گفتید اما هیچ مقایسه ای انجام ندادید!
ببینید اصلا به نظرم بتمن و اسپایدرمن چیزی فراتر از این مقاله هستند. یعنی این دوتا بهترین ها هستند اما در این که اسپایدی بهترینه شکی نیست! الان ببین من غیر از اون مقالب ۱۰ دشمن برتر اسپایدی چند تا دیگه میتونم بگم یعنی مستر نگاتیو، لیزارد، شغال، مورلان، کیندرد، عقرب و... تا دلت بخواد اما برای بتمن شاید فقط بشه هارلی کویین و بلک ماسک رو گفت! بعدش اونا چون بسیار شبیه اسپایدی هستند تعاملات بسیار خوبی میتونن با هم داشته باشند و اینکه قبل از این قضایا با هم آشنا بودند. اما واقعا بتمن هارلی رو تنهایی ببینه بهش چی بگه؟ چه تعامل خیلی جذابی میتونه باهاش داشته باشه؟ حتی با جوکر هم خیلی زود تکراری میشه. ( البته با بقیه کمتر اینطوریه و تعاملات خوبی داره مثل دو چهره ) یعنی بخواد بهش بگه کسی رو نکش خب اونم قبول نمیکنه بعدش چی؟ و اینکه دشمنان اسپایدی اکثرا با او خصومت شخصی دارند و به او آسیب های زیادی رسیدند حتی ونوم که قبل از این سری جدیدش برای او دشمن بیخودی بود! اما بتمن چی؟ بیشتر ضربه هایی که خورد هم جبران شدند. مثل جیسون تاد. فقط هم که انگار جوکر توی این دنیا هست! هیچ کس کار دیگه ای نمیکنه. حالا من نمیخوام بحث تک به تک و بهتر بودن شخصی رو جلو بکشم چون قبلا بحث شده. معلومه خود گرین گابلین از جوکر واقعا بهتره چون راحت آدم باورش میکنه و میدونه که یک عقده ای هست. اما جوکر چی؟ یه دیوانه؟ چرا من باید یک دیوانه رو درک کنم؟ اصلا از کسی که چیز زیادی از گذشتش نمیدونم چطوری ارتباط برقرار کنم؟ چون کار های خشن میکنه و آدم میکشه باید ازش خوشم بیاد و حرف های قلمبه سلمبه براش بزنم. این چیز ها خیلی سطحی هستند. من میگم دو چهره بهترینه توی دنیای بتمن چون مثل نورمن واقعا دو چهره است! اما جوکر چی؟ زود تکراری و قابل پیش بینی میشه. به نظرمبتمن و اسپایدرمن توی این مقاله چیز عالی هستند ( اصلا عمده جذابیت بتمن دشمناش هستند ) اما اسپایدی واقعا با اختلاف بهتره.
من واقعا بتمن رو دوست دارم. اصلا BM توی اسمم مال اول بت و اول من هست. چون واقعا بهش ارادت دارم و با اون وارد کمیک بوک شدم اما دلیل نمیشه که چشمم رو روی حقایق ببندم.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#11 Ehsan Spider 1399-12-20 12:23
به نقل از mobin rz:
با تشکر اقای ترابی
یقینا این موضوع جز موضاعات خیلی خیلی خیلی مهمیه که هر سایتی باید توش مقاله داشته باشه
با بقیه ی رتبه بندی ها هم موافقم اما واقعا نمیتونم قبول کنم دشمنای اسپایدرمن بهتر از دشمنای بتمن هستند میدونم که این فقط نظر من هم نیست اما دلیل های خودمو دارم چون که دشمنای بتمن اکثرا انگیزه های جذاب تری دارن و همشون یکی از ویژگی های اصلی بتمن رو دارن اما دشمنای اسپایدرمن بیشتر اوریجینشون به اسپایدرمن مربوط میشه
مثلا بتمن بزرگترین کاراگاه دنیاست و ریدلرهم همیشه دنبال کسی بوده که اونقدر باهوش باشه که بتونه باهاش رقابت کنه
توفیس شخصیه که نیمه ی تاریکش بر نیمه ی روشنش که یه دادستان عدالت خواهه غلبه کرده و بتمنم کسیه که نیمه ی تاریکش باعث شده زندگیش افسرده کننده باشه و با همه ی پول و ثروت و جذابیتی که داره مجبور باشه خودشو وقف محافظت از شهری بکنه که توش دنیا اومد
پنگوئن کسیه که دوست داره همه ازش حساب ببرن ولی هرکار کنه تبهکارا از بتمن بیشتر میترسن
و اما جوکر:
بتمن کسیه که گاتهام رو دوست داره و میخواد که ثابت کنه گاتهام میتونه جای بهتری باشه جایی که مردمش از جنایت و گناه و الودگی دور باشن
ولی جوکر کسیه گاتهام رو دوست داره بخاطر این همه اشفتگی هرج و مرج جایی که هیچ کس به کسی نمیتونه اعتماد کنه اون گاتهام رو دوست داره با همه ی ویلن های عجیب و غریبش و تبهکارای خرده پاش و میخواد ثابت کنه که این شهر هرگز درست نمیشه
بتمن لباس سیاه ترسناک و با ابهت میپوشه تا همه ازش بترسن
ولی جوکر لباس های رنگارنگ میپوشه تا بگه که گاتهام یه شهر عجیب و غریب و اشفته است
عقل بتمن بهش اجازه میده تا بتونه بهترین نقشه هارو بکشه اما
جنون جوکر بهش اجازه میده تا شیطانی ترین نقشه هارو بکشه

بتمن مظهر عدالته و جوکر مظهر بی عدالتی


سلام

راجب اینکه گفتی دشمنان بتمن برتر هستن کاملا مخالفم.
درواقع اسم دشمن بتمن که میاد اولین چیز جوکره و تموم اما اسپایدی اسم دشمن میاد من حتی قبل از اینکه با این سایت و کمیک آشنا بشم نورمن و دکتر اختاپوس و الکتر و ونوم رو میشناختم.

راجب پنگوئن که گفتی دوس داره همه ازش حساب ببرن باید بگم کینگ پین شخصیت بهتریه هم عمیق تره و هم احساسی تره ویژگی حساب بردن رو هم خیلی با طمع بیشتر از پنگوئن داره چون نیویورک رو مال خودش میدونه شهر خودش یعنی دوست داره همه شهر ازش حساب ببرن.
اونجایی که گفتی انگیزه بهتری دارن ویلن های بتمن اونجاشو من نمیدونم از کجا میگی. جوکر که کلا با کشتن عشق میکنه کارنیج هم همینطور.
کینگ پین و پینگوئن هم گفتم.
ریدلر رو میگی لیزارد هست یه دانشمنده دکتر اختاپوس هم هست دانشمنده حتی میشه باهوش تر از ریدلر مخترع موخوف هستش و .... توی انیمیشن بتمن هاش هم اشاره شد که ریدلر دشمن درجه ۳ بتمنه پس نمیشه مقایسش کرد.

مارتین لی و سند من حتی ونوم هم من تونن رقبای خوبی باشن واسه اون نیمه تاریک و روشنی که گفتی.

راستی اونجایی که گفتی ارجینشون به اسپایدی مربوط هستش به نظرم باعث جذاب تر شدن داستان ها هم میشن چون دلیل خوبی واسه این خباثی که میکنن دارن.

اسپایدی هم ویلن هاش زیادن و متنوع هستن. هم عمیق و احساسی ترن و میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد.
ولی من مثلا هیچ وقت با ریدلر ارتباط برقرار نکردم.
نقل قول کردن
hesjaghad
#12 hesjaghad 1399-12-20 12:56
اول که دیدم بتمن دومه اسپایدرمن اول گفتم اشتباه می کنید و بتمن بهتره ولی بعد از اینکه متنتون رو خوندم واقعا قانع شدم
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#13 iron man Amir karimi 1399-12-20 13:06
همینکه عنوان رو دیدم 3 تای اول رو میدونستم .
ممنون از استاد ترابی بابت این مقاله عالی و بی نقص
واقعا با اختلاف مورد عنکبوتی اوله!
یه دشمن به نام نورمن آزبورن ( گرین گابلین ) و بس!
به نظر من به جز تعداد محدودی همه‌ی دشمنان مرد عنکبوتی عالی هستند.
بتمن هم که دیگه دشمنان جالبی داره ! یه جوکر که یه دیوانه تمام عیار!
مردان ایکس هم که انواع و اقسام دشمان رو داره :lol:
چهار شگفت انگیز هم که دیگه با مقاله چند روز قبل اقای ریاحی
نیازی به گفتن نباشه!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#14 AM SM BM SM 1399-12-20 13:23
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mobin rz:
با تشکر اقای ترابی
یقینا این موضوع جز موضاعات خیلی خیلی خیلی مهمیه که هر سایتی باید توش مقاله داشته باشه
با بقیه ی رتبه بندی ها هم موافقم اما واقعا نمیتونم قبول کنم دشمنای اسپایدرمن بهتر از دشمنای بتمن هستند میدونم که این فقط نظر من هم نیست اما دلیل های خودمو دارم چون که دشمنای بتمن اکثرا انگیزه های جذاب تری دارن و همشون یکی از ویژگی های اصلی بتمن رو دارن اما دشمنای اسپایدرمن بیشتر اوریجینشون به اسپایدرمن مربوط میشه
مثلا بتمن بزرگترین کاراگاه دنیاست و ریدلرهم همیشه دنبال کسی بوده که اونقدر باهوش باشه که بتونه باهاش رقابت کنه
توفیس شخصیه که نیمه ی تاریکش بر نیمه ی روشنش که یه دادستان عدالت خواهه غلبه کرده و بتمنم کسیه که نیمه ی تاریکش باعث شده زندگیش افسرده کننده باشه و با همه ی پول و ثروت و جذابیتی که داره مجبور باشه خودشو وقف محافظت از شهری بکنه که توش دنیا اومد
پنگوئن کسیه که دوست داره همه ازش حساب ببرن ولی هرکار کنه تبهکارا از بتمن بیشتر میترسن
و اما جوکر:
بتمن کسیه که گاتهام رو دوست داره و میخواد که ثابت کنه گاتهام میتونه جای بهتری باشه جایی که مردمش از جنایت و گناه و الودگی دور باشن
ولی جوکر کسیه گاتهام رو دوست داره بخاطر این همه اشفتگی هرج و مرج جایی که هیچ کس به کسی نمیتونه اعتماد کنه اون گاتهام رو دوست داره با همه ی ویلن های عجیب و غریبش و تبهکارای خرده پاش و میخواد ثابت کنه که این شهر هرگز درست نمیشه
بتمن لباس سیاه ترسناک و با ابهت میپوشه تا همه ازش بترسن
ولی جوکر لباس های رنگارنگ میپوشه تا بگه که گاتهام یه شهر عجیب و غریب و اشفته است
عقل بتمن بهش اجازه میده تا بتونه بهترین نقشه هارو بکشه اما
جنون جوکر بهش اجازه میده تا شیطانی ترین نقشه هارو بکشه

بتمن مظهر عدالته و جوکر مظهر بی عدالتی


سلام

راجب اینکه گفتی دشمنان بتمن برتر هستن کاملا مخالفم.
درواقع اسم دشمن بتمن که میاد اولین چیز جوکره و تموم اما اسپایدی اسم دشمن میاد من حتی قبل از اینکه با این سایت و کمیک آشنا بشم نورمن و دکتر اختاپوس و الکتر و ونوم رو میشناختم.

راجب پنگوئن که گفتی دوس داره همه ازش حساب ببرن باید بگم کینگ پین شخصیت بهتریه هم عمیق تره و هم احساسی تره ویژگی حساب بردن رو هم خیلی با طمع بیشتر از پنگوئن داره چون نیویورک رو مال خودش میدونه شهر خودش یعنی دوست داره همه شهر ازش حساب ببرن.
اونجایی که گفتی انگیزه بهتری دارن ویلن های بتمن اونجاشو من نمیدونم از کجا میگی. جوکر که کلا با کشتن عشق میکنه کارنیج هم همینطور.
کینگ پین و پینگوئن هم گفتم.
ریدلر رو میگی لیزارد هست یه دانشمنده دکتر اختاپوس هم هست دانشمنده حتی میشه باهوش تر از ریدلر مخترع موخوف هستش و .... توی انیمیشن بتمن هاش هم اشاره شد که ریدلر دشمن درجه ۳ بتمنه پس نمیشه مقایسش کرد.

مارتین لی و سند من حتی ونوم هم من تونن رقبای خوبی باشن واسه اون نیمه تاریک و روشنی که گفتی.

راستی اونجایی که گفتی ارجینشون به اسپایدی مربوط هستش به نظرم باعث جذاب تر شدن داستان ها هم میشن چون دلیل خوبی واسه این خباثی که میکنن دارن.

اسپایدی هم ویلن هاش زیادن و متنوع هستن. هم عمیق و احساسی ترن و میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد.
ولی من مثلا هیچ وقت با ریدلر ارتباط برقرار نکردم.

یک خاطره بگم؟
من تا همین چند وقت پیش یعنی تقریا یک سال پیش یک دی سی فن بسیار بی معلومات و احمق بودم! اصلا دی سی فن نبودم فقط یه چند تا انیمیشن دیدم و به دوستام که مارول فن بودم میرفتم دی سی بهتره! در حالی که اصلا نمیدونستم مارول چیه و کمیک بوک چیه یعنی تا اون موقع فکر میکردم همه چیز مال انیمیشنه! تنها کمیکی که توی عمرم خوانده بودم مال انیمیشن شگفت انگیزان بود که اصلا نمیدونم کجا منتشرش کرده بود و فارسی هم بود و عاشقش بودم! وقتی داشتم درباره بتمن توی سایت ها میگشتم اتفاقی مقاله "۵۰ دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن" این فیلم رو تازه دیده بودمش. خیلی ازش خوشم اومد ( اون موقع اصلا نمیتونستم خوب رو از بد تشخیص بدم البته الان هم ادعا نمیکنم که کامل میتونم) اما فکر میکردم یه چیزی کم داره! این تیتر رو که دیدم سریع زدم رو مقاله و عجب مقاله ای بود حتی منه احمق هم کاملا قبولش کردم! هنوزم نمیدونم چطوری! گذشت و گذشت و من از طریق مقالات مرتبط و ... بیشتر با سایت آشنا شدم اما هنوزم خیلی تکامل نداشتم و تفریحی بود و بازم میرفتم دی سی بهتره در حالی که اصلا مارول رو نمیشناختم. تا اینکه مقاله "گرین گابلین و جوکر کدام خبیث بهتری است؟" دیدمش. من اون موقع دیوانه جوکر و کار های اغلب سطحیش بودم! مقاله رو دیدم باورم نمیشد در حالی که قبل از اون حتی اسم گرین گابلین هم نشنیده بودم اما با اون توضیحات کامل قبولش کردم! داشتم برای خودم بهونه می آوردم اما ته دلم میگفتم خودتم میدونی این آقا مختار درست میگه!
الان بخونیدش
google.com/.../...
واقعا دلیل های عمو عالی بود.
بعدش عاشق عمو مختار شدم ولی از آقای ترابی بدم می اومد! ( ببخشید ) شاید چون پروفایلشون مال مارول و اسپایدی بود و حرف حق رو توی مقالاتشون میزدن و میگفتند مارول از دی سی خیلی بهتره! بعد از مدتی از آقای ترابی خوشم اومد و حقیقت رو تقریبا قبول کرده بودم اما از عمو مختار حالا بدم می اومد به خاطر لحن تندش! ( آقای ترابی یه بار حرف جالبی درباره ایشون زدند و گفتن مختار بهترین چیز ها رو با بدترین لحن میگه ) بعد از مدتی که مقالات سایت و کامل زیر و رو کردم و الان ادعا میکنم که هیچ مقاله و بخش ترجمه و گذشتن کمیک و نقد و بررسی و تاپ لیست ها نیست که من نخوندمشون چون فقط ۳ بار صفحه اصلی رو از صفحه آخر به اول اومدم و حتی نظرات رو کامل خوندم! و هر روز هنوزم میزنم بهترین اسپایدی، بدترین اسپایدی، فیلم اسپایدی، سریال اسپایدی، خبیث اسپایدی، قهرمان اسپایدی و... خیلی زیاد خیلی فهمیدم که عمو مختار هم خیلی آدم خوب و بامزه ای هستند و حرف هاشون رو قبول کردم. خواستم زودتر توی سایت عضو بشم اما نوشته بود که اگر توانایی بحث دارید بیاید که من این توانایی رو درون خودم ندیدم و البته هنوزم کامل نمیبینم!
خواستم بگم که اون مقاله اونقدر عالی بود که کسی مثل من رو هم قانع کرد و واقعا گرین گابلین خیلی از جوکر بهتره.
آره این بود سرگذشت من درباره کمیک بوک.
ببخشید که سرتون رو درد آوردم.
نقل قول کردن
Matingh
#15 Matingh 1399-12-20 14:46
سلام
دمتون گرم خیلی مقاله ی خوبی بود، واقعا لذت بردم .

در حقیقت چیزی که از گذشته باهام بوده و بیشتر بخاطر خاطراتی در گذشته داشتم به خبیث های بتمن به شدت علاقه مندم مثل جوکر،ریدلر،مترس ک و حتی دوچهره ،اما قطعا این ها دلیل برتری نیستند هرچند که از نظر من دشمن های بتمن خیلی پتانسیل بالایی دارند اما دی سی نتونسته ازشون اونقدر که باید بهره بگیره،کاری که دقیقا مارول توش تبحر داره و بلد که از ۰، ۱۰۰ بسازه!کی فکر میکرد شخصیتی که از پشتش چهارتا بازوی مکانیکی دراومده بشه یکی از بزرگترین شخصیت های منفیِ حوزه ی سرگرمی؟وقتی نویسنده های درست در جای درست قرار بگیرند قطعا چیزی فراتر از حقیقت یک شخصیت به وجود میاد،مشکلی که دی سی سال ها ازش رنج برده و بیشتر وارد مسائل و حاشیه هایی شده که ارزش کمیک رو زیر سوال میبره،من شخصیت دوچهره رو بخاطر کمیک هالووین طولانی دوست دارم اما اختاپوس رو بخاطر هر کمیکی که توش حضور داشته و همین تفاوت هاست که برتری رو تعیین میکنه!
نقل قول کردن
Matingh
#16 Matingh 1399-12-20 14:46
سلام
دمتون گرم خیلی مقاله ی خوبی بود، واقعا لذت بردم .

در حقیقت چیزی که از گذشته باهام بوده و بیشتر بخاطر خاطراتی در گذشته داشتم به خبیث های بتمن به شدت علاقه مندم مثل جوکر،ریدلر،مترس ک و حتی دوچهره ،اما قطعا این ها دلیل برتری نیستند هرچند که از نظر من دشمن های بتمن خیلی پتانسیل بالایی دارند اما دی سی نتونسته ازشون اونقدر که باید بهره بگیره،کاری که دقیقا مارول توش تبحر داره و بلد که از ۰، ۱۰۰ بسازه!کی فکر میکرد شخصیتی که از پشتش چهارتا بازوی مکانیکی دراومده بشه یکی از بزرگترین شخصیت های منفیِ حوزه ی سرگرمی؟وقتی نویسنده های درست در جای درست قرار بگیرند قطعا چیزی فراتر از حقیقت یک شخصیت به وجود میاد،مشکلی که دی سی سال ها ازش رنج برده و بیشتر وارد مسائل و حاشیه هایی شده که ارزش کمیک رو زیر سوال میبره،من شخصیت دوچهره رو بخاطر کمیک هالووین طولانی دوست دارم اما اختاپوس رو بخاطر هر کمیکی که توش حضور داشته و همین تفاوت هاست که برتری رو تعیین میکنه!
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#17 Ehsan Spider 1399-12-20 14:55
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mobin rz:
با تشکر اقای ترابی
یقینا این موضوع جز موضاعات خیلی خیلی خیلی مهمیه که هر سایتی باید توش مقاله داشته باشه
با بقیه ی رتبه بندی ها هم موافقم اما واقعا نمیتونم قبول کنم دشمنای اسپایدرمن بهتر از دشمنای بتمن هستند میدونم که این فقط نظر من هم نیست اما دلیل های خودمو دارم چون که دشمنای بتمن اکثرا انگیزه های جذاب تری دارن و همشون یکی از ویژگی های اصلی بتمن رو دارن اما دشمنای اسپایدرمن بیشتر اوریجینشون به اسپایدرمن مربوط میشه
مثلا بتمن بزرگترین کاراگاه دنیاست و ریدلرهم همیشه دنبال کسی بوده که اونقدر باهوش باشه که بتونه باهاش رقابت کنه
توفیس شخصیه که نیمه ی تاریکش بر نیمه ی روشنش که یه دادستان عدالت خواهه غلبه کرده و بتمنم کسیه که نیمه ی تاریکش باعث شده زندگیش افسرده کننده باشه و با همه ی پول و ثروت و جذابیتی که داره مجبور باشه خودشو وقف محافظت از شهری بکنه که توش دنیا اومد
پنگوئن کسیه که دوست داره همه ازش حساب ببرن ولی هرکار کنه تبهکارا از بتمن بیشتر میترسن
و اما جوکر:
بتمن کسیه که گاتهام رو دوست داره و میخواد که ثابت کنه گاتهام میتونه جای بهتری باشه جایی که مردمش از جنایت و گناه و الودگی دور باشن
ولی جوکر کسیه گاتهام رو دوست داره بخاطر این همه اشفتگی هرج و مرج جایی که هیچ کس به کسی نمیتونه اعتماد کنه اون گاتهام رو دوست داره با همه ی ویلن های عجیب و غریبش و تبهکارای خرده پاش و میخواد ثابت کنه که این شهر هرگز درست نمیشه
بتمن لباس سیاه ترسناک و با ابهت میپوشه تا همه ازش بترسن
ولی جوکر لباس های رنگارنگ میپوشه تا بگه که گاتهام یه شهر عجیب و غریب و اشفته است
عقل بتمن بهش اجازه میده تا بتونه بهترین نقشه هارو بکشه اما
جنون جوکر بهش اجازه میده تا شیطانی ترین نقشه هارو بکشه

بتمن مظهر عدالته و جوکر مظهر بی عدالتی


سلام

راجب اینکه گفتی دشمنان بتمن برتر هستن کاملا مخالفم.
درواقع اسم دشمن بتمن که میاد اولین چیز جوکره و تموم اما اسپایدی اسم دشمن میاد من حتی قبل از اینکه با این سایت و کمیک آشنا بشم نورمن و دکتر اختاپوس و الکتر و ونوم رو میشناختم.

راجب پنگوئن که گفتی دوس داره همه ازش حساب ببرن باید بگم کینگ پین شخصیت بهتریه هم عمیق تره و هم احساسی تره ویژگی حساب بردن رو هم خیلی با طمع بیشتر از پنگوئن داره چون نیویورک رو مال خودش میدونه شهر خودش یعنی دوست داره همه شهر ازش حساب ببرن.
اونجایی که گفتی انگیزه بهتری دارن ویلن های بتمن اونجاشو من نمیدونم از کجا میگی. جوکر که کلا با کشتن عشق میکنه کارنیج هم همینطور.
کینگ پین و پینگوئن هم گفتم.
ریدلر رو میگی لیزارد هست یه دانشمنده دکتر اختاپوس هم هست دانشمنده حتی میشه باهوش تر از ریدلر مخترع موخوف هستش و .... توی انیمیشن بتمن هاش هم اشاره شد که ریدلر دشمن درجه ۳ بتمنه پس نمیشه مقایسش کرد.

مارتین لی و سند من حتی ونوم هم من تونن رقبای خوبی باشن واسه اون نیمه تاریک و روشنی که گفتی.

راستی اونجایی که گفتی ارجینشون به اسپایدی مربوط هستش به نظرم باعث جذاب تر شدن داستان ها هم میشن چون دلیل خوبی واسه این خباثی که میکنن دارن.

اسپایدی هم ویلن هاش زیادن و متنوع هستن. هم عمیق و احساسی ترن و میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد.
ولی من مثلا هیچ وقت با ریدلر ارتباط برقرار نکردم.

یک خاطره بگم؟
من تا همین چند وقت پیش یعنی تقریا یک سال پیش یک دی سی فن بسیار بی معلومات و احمق بودم! اصلا دی سی فن نبودم فقط یه چند تا انیمیشن دیدم و به دوستام که مارول فن بودم میرفتم دی سی بهتره! در حالی که اصلا نمیدونستم مارول چیه و کمیک بوک چیه یعنی تا اون موقع فکر میکردم همه چیز مال انیمیشنه! تنها کمیکی که توی عمرم خوانده بودم مال انیمیشن شگفت انگیزان بود که اصلا نمیدونم کجا منتشرش کرده بود و فارسی هم بود و عاشقش بودم! وقتی داشتم درباره بتمن توی سایت ها میگشتم اتفاقی مقاله "۵۰ دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن" این فیلم رو تازه دیده بودمش. خیلی ازش خوشم اومد ( اون موقع اصلا نمیتونستم خوب رو از بد تشخیص بدم البته الان هم ادعا نمیکنم که کامل میتونم) اما فکر میکردم یه چیزی کم داره! این تیتر رو که دیدم سریع زدم رو مقاله و عجب مقاله ای بود حتی منه احمق هم کاملا قبولش کردم! هنوزم نمیدونم چطوری! گذشت و گذشت و من از طریق مقالات مرتبط و ... بیشتر با سایت آشنا شدم اما هنوزم خیلی تکامل نداشتم و تفریحی بود و بازم میرفتم دی سی بهتره در حالی که اصلا مارول رو نمیشناختم. تا اینکه مقاله "گرین گابلین و جوکر کدام خبیث بهتری است؟" دیدمش. من اون موقع دیوانه جوکر و کار های اغلب سطحیش بودم! مقاله رو دیدم باورم نمیشد در حالی که قبل از اون حتی اسم گرین گابلین هم نشنیده بودم اما با اون توضیحات کامل قبولش کردم! داشتم برای خودم بهونه می آوردم اما ته دلم میگفتم خودتم میدونی این آقا مختار درست میگه!
الان بخونیدش
google.com/.../...
واقعا دلیل های عمو عالی بود.
بعدش عاشق عمو مختار شدم ولی از آقای ترابی بدم می اومد! ( ببخشید ) شاید چون پروفایلشون مال مارول و اسپایدی بود و حرف حق رو توی مقالاتشون میزدن و میگفتند مارول از دی سی خیلی بهتره! بعد از مدتی از آقای ترابی خوشم اومد و حقیقت رو تقریبا قبول کرده بودم اما از عمو مختار حالا بدم می اومد به خاطر لحن تندش! ( آقای ترابی یه بار حرف جالبی درباره ایشون زدند و گفتن مختار بهترین چیز ها رو با بدترین لحن میگه ) بعد از مدتی که مقالات سایت و کامل زیر و رو کردم و الان ادعا میکنم که هیچ مقاله و بخش ترجمه و گذشتن کمیک و نقد و بررسی و تاپ لیست ها نیست که من نخوندمشون چون فقط ۳ بار صفحه اصلی رو از صفحه آخر به اول اومدم و حتی نظرات رو کامل خوندم! و هر روز هنوزم میزنم بهترین اسپایدی، بدترین اسپایدی، فیلم اسپایدی، سریال اسپایدی، خبیث اسپایدی، قهرمان اسپایدی و... خیلی زیاد خیلی فهمیدم که عمو مختار هم خیلی آدم خوب و بامزه ای هستند و حرف هاشون رو قبول کردم. خواستم زودتر توی سایت عضو بشم اما نوشته بود که اگر توانایی بحث دارید بیاید که من این توانایی رو درون خودم ندیدم و البته هنوزم کامل نمیبینم!
خواستم بگم که اون مقاله اونقدر عالی بود که کسی مثل من رو هم قانع کرد و واقعا گرین گابلین خیلی از جوکر بهتره.
آره این بود سرگذشت من درباره کمیک بوک.
ببخشید که سرتون رو درد آوردم.


ارجین خوبی داری :lol:

من از همون اول اسپایدی رو دوست داشتم بدون دلیل عاشقش بودم.
کلی هم داستان از خودم براش نوشتم ولی متاسفانه الان پاک شدن.

راستشو بخوای دوست داشتن دلیل نمیخواد عاشق بودن دلیل نمیشناسه من یادمه اولین بار مرد عنکبوتی رو روی جلد دفتر ها توی کتاب خونه دیدم گفتم اینو میخوام.
بعدش یه دوره ای گذشت توی تلوزیون مرد عنکبوتی ۲ رو پخش میکردن اونجا دیدم اسمش مرد عنکبوتیه.
نمیخوام زیاد حرف بزنم سرتون درد بیارم ولی واقعا از هر لحاظ حساب کنی اسپایدی بهترن مجموعه ویلن های کل کمیک بوک رو داره.
یه لحظه خودتو بزار جای اسپایدی که یکی بدنت رو بگیره بره پیش خانوادت با هویت تو شرکت تاسیس کنه و ....
مرگ گوئن . زنده به گور شدن اسپایدی . مرگ عمو بن ، omd رو بخونی اون اوضاع زن عمو می ، اون کتک خوردن فلیشا از دوک اوک و کلی بلای دیگه که خبیث‌ ها سر اسپایدی آوردن
بتمن من فقط جیسون تاد رو میدونم و تموم.

واقعا اون تنش رو که اسپایدی با دشمن هاش دارع بتمن اون رو نداره.

یه چیز دیگه همین که توی این مقاله هم اشاره شد ما دقیق نمیدونیم خبیث نامبر وان اسپایدی کیه این دلیلش چی میتونه باشه جز اینکه خبیث هاش اینقدر خوب بودن که نمیشه اینو به اون یکی ترجیح داد ولی حرف بتمن که میشه اولین خبیث همین جوکره.

و اما چرا نورمن بهتر از جوکره همون‌طور که عمو مختار گفتن نورمن بار ها و بار ها پشت یه شخصیت خیر خواه چه جنایت هایی که انجام نداده. مطمئنا همگی بلا استثنا میترسیم اونایی که دوست خومون میدونیم بهمون آسیب بزنن همه جا هم شنیدیم که دوست بد چه بلایی سر آدم میاره. و نورمن اینکارو میکرد در هیبت یه ادم خوب رئیس همر چه کار هایی که نکرد و اما مهم تر اینکه واسه همه کار هایی که میکنه دلیل داره. هرکسی میتونه یه گلوله توی مخ اون یکی خالی کنه. مهم این هستش که چرا این گلوله رو تو مخ خالی میکنه و اصلا چرا گلوله رو توی سر این خالی میکنه چرا کس دیگه ای نه.

اصلا ولش کنید از توضیح دادن خسته شدیم این دو مقاله پایین رو بخونید قانع شدید هیچ نشدید هم که هیچ دیگه کاری نمیشه کرد
spidey.ir/.../...

google.com/.../...
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#18 iron man Amir karimi 1399-12-20 15:23
#5 واقعا باهات مخالفم
چجوری اینجوری فکر کردی!؟
به نظر من همین که برخی از دشمنان اسپایدرمن اوریجنشون به اسپایدی مربوط میشه داستان های اسپایدرمن رو جذاب کرده .
خودت فکر کن یه فردی بیاد بگه من خبیثم و میخوام همینجور الکی بدون هیچ انگیزه ای تو رو بکشم یا چه میدونم بخوام باهات رقابت کنم ! خودت خندت نمیگیره؟؟
در ضمن همه دشمنان اسپایدی اوریجنشون به اسپایدرمن ربطی نداره . فقط برخی هاشون.
به نظر من دشمنان بتمن خیلی بی روح هستند و اصلا نمیشه باهاشون ارتباط برقرار کرد یکی مثل جکر! به قول عمو مختار( یه دیوونه به نام جوکر راه میفته تو خیابون و همرو میکشه و بعدش میخنده) من نمی گم که این بده ولی این دیوونگی تا حدی خوبه .
به هر حال دشمنان اسپایدرمن از همه لحاظ سر ترن ;-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#19 Mr. Doctor 1399-12-20 16:33
اینقدر عالی و درجه یک و کامل بود که نمیتونم چیزی بگم
خسته نباشید و ممنون از شما
راستی،شماره یک همیشه بهترینه و بهترین میمونه ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#20 AM SM BM SM 1399-12-20 16:58
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mobin rz:
با تشکر اقای ترابی
یقینا این موضوع جز موضاعات خیلی خیلی خیلی مهمیه که هر سایتی باید توش مقاله داشته باشه
با بقیه ی رتبه بندی ها هم موافقم اما واقعا نمیتونم قبول کنم دشمنای اسپایدرمن بهتر از دشمنای بتمن هستند میدونم که این فقط نظر من هم نیست اما دلیل های خودمو دارم چون که دشمنای بتمن اکثرا انگیزه های جذاب تری دارن و همشون یکی از ویژگی های اصلی بتمن رو دارن اما دشمنای اسپایدرمن بیشتر اوریجینشون به اسپایدرمن مربوط میشه
مثلا بتمن بزرگترین کاراگاه دنیاست و ریدلرهم همیشه دنبال کسی بوده که اونقدر باهوش باشه که بتونه باهاش رقابت کنه
توفیس شخصیه که نیمه ی تاریکش بر نیمه ی روشنش که یه دادستان عدالت خواهه غلبه کرده و بتمنم کسیه که نیمه ی تاریکش باعث شده زندگیش افسرده کننده باشه و با همه ی پول و ثروت و جذابیتی که داره مجبور باشه خودشو وقف محافظت از شهری بکنه که توش دنیا اومد
پنگوئن کسیه که دوست داره همه ازش حساب ببرن ولی هرکار کنه تبهکارا از بتمن بیشتر میترسن
و اما جوکر:
بتمن کسیه که گاتهام رو دوست داره و میخواد که ثابت کنه گاتهام میتونه جای بهتری باشه جایی که مردمش از جنایت و گناه و الودگی دور باشن
ولی جوکر کسیه گاتهام رو دوست داره بخاطر این همه اشفتگی هرج و مرج جایی که هیچ کس به کسی نمیتونه اعتماد کنه اون گاتهام رو دوست داره با همه ی ویلن های عجیب و غریبش و تبهکارای خرده پاش و میخواد ثابت کنه که این شهر هرگز درست نمیشه
بتمن لباس سیاه ترسناک و با ابهت میپوشه تا همه ازش بترسن
ولی جوکر لباس های رنگارنگ میپوشه تا بگه که گاتهام یه شهر عجیب و غریب و اشفته است
عقل بتمن بهش اجازه میده تا بتونه بهترین نقشه هارو بکشه اما
جنون جوکر بهش اجازه میده تا شیطانی ترین نقشه هارو بکشه

بتمن مظهر عدالته و جوکر مظهر بی عدالتی


سلام

راجب اینکه گفتی دشمنان بتمن برتر هستن کاملا مخالفم.

یک خاطره بگم؟
من تا همین چند وقت پیش یعنی تقریا یک سال پیش یک دی سی فن بسیار بی معلومات و احمق بودم! اصلا دی سی فن نبودم فقط یه چند تا انیمیشن دیدم و به دوستام که مارول فن بودم میرفتم دی سی بهتره! در حالی که اصلا نمیدونستم مارول چیه و کمیک بوک چیه یعنی تا اون موقع فکر میکردم همه چیز مال انیمیشنه! تنها کمیکی که توی عمرم خوانده بودم مال انیمیشن شگفت انگیزان بود که اصلا نمیدونم کجا منتشرش کرده بود و فارسی هم بود و عاشقش بودم! وقتی داشتم درباره بتمن توی سایت ها میگشتم اتفاقی مقاله "۵۰ دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن" این فیلم رو تازه دیده بودمش. خیلی ازش خوشم اومد ( اون موقع اصلا نمیتونستم خوب رو از بد تشخیص بدم البته الان هم ادعا نمیکنم که کامل میتونم) اما فکر میکردم یه چیزی کم داره! این تیتر رو که دیدم سریع زدم رو مقاله و عجب مقاله ای بود حتی منه احمق هم کاملا قبولش کردم! هنوزم نمیدونم چطوری! گذشت و گذشت و من از طریق مقالات مرتبط و ... بیشتر با سایت آشنا شدم اما هنوزم خیلی تکامل نداشتم و تفریحی بود و بازم میرفتم دی سی بهتره در حالی که اصلا مارول رو نمیشناختم. تا اینکه مقاله "گرین گابلین و جوکر کدام خبیث بهتری است؟" دیدمش. من اون موقع دیوانه جوکر و کار های اغلب سطحیش بودم! مقاله رو دیدم باورم نمیشد در حالی که قبل از اون حتی اسم گرین گابلین هم نشنیده بودم اما با اون توضیحات کامل قبولش کردم! داشتم برای خودم بهونه می آوردم اما ته دلم میگفتم خودتم میدونی این آقا مختار درست میگه!
الان بخونیدش
google.com/.../...
واقعا دلیل های عمو عالی بود.
بعدش عاشق عمو مختار شدم ولی از آقای ترابی بدم می اومد! ( ببخشید ) شاید چون پروفایلشون مال مارول و اسپایدی بود و حرف حق رو توی مقالاتشون میزدن و میگفتند مارول از دی سی خیلی بهتره! بعد از مدتی از آقای ترابی خوشم اومد و حقیقت رو تقریبا قبول کرده بودم اما از عمو مختار حالا بدم می اومد به خاطر لحن تندش! ( آقای ترابی یه بار حرف جالبی درباره ایشون زدند و گفتن مختار بهترین چیز ها رو با بدترین لحن میگه ) بعد از مدتی که مقالات سایت و کامل زیر و رو کردم و الان ادعا میکنم که هیچ مقاله و بخش ترجمه و گذشتن کمیک و نقد و بررسی و تاپ لیست ها نیست که من نخوندمشون چون فقط ۳ بار صفحه اصلی رو از صفحه آخر به اول اومدم و حتی نظرات رو کامل خوندم! و هر روز هنوزم میزنم بهترین اسپایدی، بدترین اسپایدی، فیلم اسپایدی، سریال اسپایدی، خبیث اسپایدی، قهرمان اسپایدی و... خیلی زیاد خیلی فهمیدم که عمو مختار هم خیلی آدم خوب و بامزه ای هستند و حرف هاشون رو قبول کردم. خواستم زودتر توی سایت عضو بشم اما نوشته بود که اگر توانایی بحث دارید بیاید که من این توانایی رو درون خودم ندیدم و البته هنوزم کامل نمیبینم!
خواستم بگم که اون مقاله اونقدر عالی بود که کسی مثل من رو هم قانع کرد و واقعا گرین گابلین خیلی از جوکر بهتره.
آره این بود سرگذشت من درباره کمیک بوک.
ببخشید که سرتون رو درد آوردم.


ارجین خوبی داری :lol:

من از همون اول اسپایدی رو دوست داشتم بدون دلیل عاشقش بودم.
کلی هم داستان از خودم براش نوشتم ولی متاسفانه الان پاک شدن.

راستشو بخوای دوست داشتن دلیل نمیخواد عاشق بودن دلیل نمیشناسه من یادمه اولین بار مرد عنکبوتی رو روی جلد دفتر ها توی کتاب خونه دیدم گفتم اینو میخوام.
بعدش یه دوره ای گذشت توی تلوزیون مرد عنکبوتی ۲ رو پخش میکردن اونجا دیدم اسمش مرد عنکبوتیه.
نمیخوام زیاد حرف بزنم سرتون درد بیارم ولی واقعا از هر لحاظ حساب کنی اسپایدی بهترن مجموعه ویلن های کل کمیک بوک رو داره.
یه لحظه خودتو بزار جای اسپایدی که یکی بدنت رو بگیره بره پیش خانوادت با هویت تو شرکت تاسیس کنه و ....
مرگ گوئن . زنده به گور شدن اسپایدی . مرگ عمو بن ، omd رو بخونی اون اوضاع زن عمو می ، اون کتک خوردن فلیشا از دوک اوک و کلی بلای دیگه که خبیث‌ ها سر اسپایدی آوردن
بتمن من فقط جیسون تاد رو میدونم و تموم.

واقعا اون تنش رو که اسپایدی با دشمن هاش دارع بتمن اون رو نداره.

یه چیز دیگه همین که توی این مقاله هم اشاره شد ما دقیق نمیدونیم خبیث نامبر وان اسپایدی کیه این دلیلش چی میتونه باشه جز اینکه خبیث هاش اینقدر خوب بودن که نمیشه اینو به اون یکی ترجیح داد ولی حرف بتمن که میشه اولین خبیث همین جوکره.

و اما چرا نورمن بهتر از جوکره همون‌طور که عمو مختار گفتن نورمن بار ها و بار ها پشت یه شخصیت خیر خواه چه جنایت هایی که انجام نداده. مطمئنا همگی بلا استثنا میترسیم اونایی که دوست خومون میدونیم بهمون آسیب بزنن همه جا هم شنیدیم که دوست بد چه بلایی سر آدم میاره. و نورمن اینکارو میکرد در هیبت یه ادم خوب رئیس همر چه کار هایی که نکرد و اما مهم تر اینکه واسه همه کار هایی که میکنه دلیل داره. هرکسی میتونه یه گلوله توی مخ اون یکی خالی کنه. مهم این هستش که چرا این گلوله رو تو مخ خالی میکنه و اصلا چرا گلوله رو توی سر این خالی میکنه چرا کس دیگه ای نه.

اصلا ولش کنید از توضیح دادن خسته شدیم این دو مقاله پایین رو بخونید قانع شدید هیچ نشدید هم که هیچ دیگه کاری نمیشه کرد
spidey.ir/.../...

google.com/.../...

ممنون
میگم خوبه آقای ترابی بذارش توی مقاله بهترین اوریجین ها! فقط قهرمان بذاره یا خبیث؟! متفرقه! :lol: واقعا هم همه رو راست گفتم اصلا دلیلی هم نمیبینم که بخوام دروغ بگم. ( خیلی خوبه خودم رو یه احمق جلوه بدم؟ ) اصلا الان شما مقالات سایت های ایرانی رو ببینید. من مقالات دشمنان برتر اسپایدی رو اتفاقی از دو سایت دیگه دیده بودم دیدم دکتر اختاپوس اوله! تو هر دوشون! خب البته فکر نکنم اونا مقاله ای به نام "چرا اتو اکتاویوس بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است؟" داشته باشند ولی سایت اسپایدی این مقاله رو برای نورمن آزبورن داره.
spidey.ir/.../...
واسه همین چیز هاست که آدم تو این سایت یاد میگیره که همیشه برای حرفات دلیل بیار! منم یادمه بچه بودم یه لباس مرد عنکبوتی داشتم و سریال مرد عنکبوتی خارق العاده رو هم داشتم! (اون موقع اصلا دی سی و مارول نمیدونستم چیه! ) بعد به داداشم میگفتم: داداش این اقا خیلی قدرت مَرده! ( میخواستم بگم قدرت مند! ) وقتی تو این سایت مقاله برترین انیمیشن ها رو دیدم تا عکس ها و دیزاین های مرد عنکبوتی خارق العاده رو دیدم سریع یادم اومد که این همونیه که توی بچه گی میدیدمش! بعد یه انیمیشن از گرین لنترن هم داشتم دیوونش بودم. اون موقع ۵ سالم بود! بعد فیلم های مرد عنکبوتی رو از تلویزیون میداد عاشق مرد عنکبوتی ۳ بودم! ( آخه منطقی هم هست. چون وقتی بچه باشم و یک چیز سیاه رنگ باشه توی فیلم خب معلومه ازش خوشم میاد!) اون مرگ جیسون تاد رو هم که گفتی که زنده شد باربارا گوردون هم که فلج بود باز سرپا شد! نمیدونم زن کمیسر گوردون که جوکر کشتش هم زنده شد یا نه! منم الان خواستم دوباره بگم چرا گرین گابلین از اسپایدی بهتره گفتم ولش کن تو که میخوای همون حرف ها رو بزنی. اگر کسی منطقی بود خودش میفهمید.
نقل قول کردن
danial parker
#21 danial parker 1399-12-20 17:10
سلام خیلی وقته که منتظر این مقاله بودم حتی از قبل هم یه تاپ تن از این موضوع برای خودم نوشته بودم

مقاله عالی و رتبه بندی منصفانه بود ولی به نظرم سوپرمن باید رتبه ش کمی بالاتر باشه. به نظرم واقعا می تونه از ۴ شگفت انگیز بالاتر قرار بگیره.

چون ادم واقعا وقتی اسم چهار شگفت انگیز میاد فقط یاد دوم میشه افتاد( حالا یکمم گالاکتوس) ولی اسم سوپرمن بیاد ادم یاد هم سیاره ایش یعنی زاد، بزرگترین دشمنش لکس، کسی که به خونش تشنست مثل دارکساید، کسی که کشتش مثل دومزدی،کسی که یه کپی ناقص از خودشه مثل بیزارو و ...

جدا از اون، دشمنای سوپرمن شناخته شده تر هم هستن

امیدوارم تونسته باشم منظورو برسونم



راستی به نظرم شزم هم دشمنای خوبی داره اما واقعا جا نیست چون دشمناش به اندازه ی ثور نیستن که بیاد توی تاپ تن
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#22 iron man Amir karimi 1399-12-20 19:11
به نقل از danial parker:
سلام خیلی وقته که منتظر این مقاله بودم حتی از قبل هم یه تاپ تن از این موضوع برای خودم نوشته بودم

مقاله عالی و رتبه بندی منصفانه بود ولی به نظرم سوپرمن باید رتبه ش کمی بالاتر باشه. به نظرم واقعا می تونه از ۴ شگفت انگیز بالاتر قرار بگیره.

چون ادم واقعا وقتی اسم چهار شگفت انگیز میاد فقط یاد دوم میشه افتاد( حالا یکمم گالاکتوس) ولی اسم سوپرمن بیاد ادم یاد هم سیاره ایش یعنی زاد، بزرگترین دشمنش لکس، کسی که به خونش تشنست مثل دارکساید، کسی که کشتش مثل دومزدی،کسی که یه کپی ناقص از خودشه مثل بیزارو و ...

جدا از اون، دشمنای سوپرمن شناخته شده تر هم هستن

امیدوارم تونسته باشم منظورو برسونم



راستی به نظرم شزم هم دشمنای خوبی داره اما واقعا جا نیست چون دشمناش به اندازه ی ثور نیستن که بیاد توی تاپ تن


واقعا!
همین چند روز پیش بود که اقای ریاحی برترین دشمنان چهار شگفت انگیز رو معرفی کردند
بعدش مگه باید حتما خیلی معروف باشه!?
دکتر دووم رو ببین یکی از برترین ویلن ها توی کل کمیکه
گالاکتوس هم که یکی از برترین تحدید های کیهانی / فضایی
به نظرم برو مقاله 10 دشمن برتر چهار شگفت انگیز رو با دقت بخون . ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#23 Ehsan Spider 1399-12-20 19:13
به نقل از danial parker:
سلام خیلی وقته که منتظر این مقاله بودم حتی از قبل هم یه تاپ تن از این موضوع برای خودم نوشته بودم

مقاله عالی و رتبه بندی منصفانه بود ولی به نظرم سوپرمن باید رتبه ش کمی بالاتر باشه. به نظرم واقعا می تونه از ۴ شگفت انگیز بالاتر قرار بگیره.

چون ادم واقعا وقتی اسم چهار شگفت انگیز میاد فقط یاد دوم میشه افتاد( حالا یکمم گالاکتوس) ولی اسم سوپرمن بیاد ادم یاد هم سیاره ایش یعنی زاد، بزرگترین دشمنش لکس، کسی که به خونش تشنست مثل دارکساید، کسی که کشتش مثل دومزدی،کسی که یه کپی ناقص از خودشه مثل بیزارو و ...

جدا از اون، دشمنای سوپرمن شناخته شده تر هم هستن

امیدوارم تونسته باشم منظورو برسونم



راستی به نظرم شزم هم دشمنای خوبی داره اما واقعا جا نیست چون دشمناش به اندازه ی ثور نیستن که بیاد توی تاپ تن


اتفاقاً سوپرمن هنر کرده که انتقام جویان رو پشت سر گذاشته بعدش هم چهار شگفت انگیز رتبه اش درست بود
اینو بخون

spidey.ir/.../...

بعدش شما شاید با کمیک های سوپرمن آشنایی داری و بیشتر با خبیث هاش آشنایی ولی تا حالا کمیک های چهار شگفت انگیز رو خوندی؟ یا با خبیث هاش آشنایی داری؟
راستش وقتی اسم سوپرمن میاد واقعا کمیکی ازش نخوندم و فقط لکس لوثر که معروف تره رو میشناسم. اما اسم ff که میاد دوم و گالاکتوس رو که همه میدونن قاعدتا بعلاوه چهار مخوف که من میدونستم البته قبل از خوندن اون مقاله بالا.
نقل قول کردن
poriya09
#24 poriya09 1399-12-20 21:05
بنظر من ونوم برای دشمن اصلی مرد عنکبوتی گزینه ی خوبی نیست

ولی دکنر اختاپوس و گرین گابلین هر دوتاشون میتونن دشمن اصلی مرد عنکبوتی باشند
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1399-12-21 12:22
به نقل از poriya09:
بنظر من ونوم برای دشمن اصلی مرد عنکبوتی گزینه ی خوبی نیست

ولی دکنر اختاپوس و گرین گابلین هر دوتاشون میتونن دشمن اصلی مرد عنکبوتی باشند

بله الان که ونوم یه جور قهرمان شده ولی قبلش که اینطور نبود و او کار خودشو به عنوان دشمن سرسخت اسپایدرمن شروع کرد
نقل قول کردن
danial parker
#26 danial parker 1399-12-21 20:59
#23

اتفاقا فکر نکنم زیاد کمیک سوپرمن خونده باشم چون دیسی فن نیستم نه اینکه مارول فن هم باشم ولی مارول رو به دیسی ترجیح میدم

البته الان اصلا بحث مارول دیسی نیست. در کل از سوپرمن هم زیاد خوشم نمیاد اونقدر برام جذابیت نداره. ولی در عوض عاشق چهار شگفت انگیزم فقط نظرم رو در مورد دشمانشون گفتم . شما اشتباه برداشت کردی منظورمو من نگفتم دشمنای چهار شگفت انگیز بدن یا چیز دیگه... من گفتم جدا از اینکه دشمنای سوپرمن معروف ترن؛ با خبیث های دیگر قهرماناهم تفاوت زیادی دارن و میشه گفت هر کدوم خصومت عمیقی باهاش دارن. چهار شگفت انگیز هم البته تنوع دشمناشون خوبه. به هر حال من که کسی نیستم مقاله رو استاد نوشتن که از هر کسی بهتر دنیای کمیک رو میشناسن. حرف من یه جورایی دیدگاه و نظر خودم بود.

بازم بابت مقاله ی جذاب از استاد ترابی ممنون :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#27 AM SM BM SM 1399-12-22 12:15
به نقل از danial parker:
#23

اتفاقا فکر نکنم زیاد کمیک سوپرمن خونده باشم چون دیسی فن نیستم نه اینکه مارول فن هم باشم ولی مارول رو به دیسی ترجیح میدم

البته الان اصلا بحث مارول دیسی نیست. در کل از سوپرمن هم زیاد خوشم نمیاد اونقدر برام جذابیت نداره. ولی در عوض عاشق چهار شگفت انگیزم فقط نظرم رو در مورد دشمانشون گفتم . شما اشتباه برداشت کردی منظورمو من نگفتم دشمنای چهار شگفت انگیز بدن یا چیز دیگه... من گفتم جدا از اینکه دشمنای سوپرمن معروف ترن؛ با خبیث های دیگر قهرماناهم تفاوت زیادی دارن و میشه گفت هر کدوم خصومت عمیقی باهاش دارن. چهار شگفت انگیز هم البته تنوع دشمناشون خوبه. به هر حال من که کسی نیستم مقاله رو استاد نوشتن که از هر کسی بهتر دنیای کمیک رو میشناسن. حرف من یه جورایی دیدگاه و نظر خودم بود.

بازم بابت مقاله ی جذاب از استاد ترابی ممنون :lol:

آخه دشمنای سوپرمن یه بدی دارند اینه که کلی نسخه و اوریجین و سرگذشت ازشون وجود داره. یعنی مثلا همون لکس لوثر هم اولش به خاطر اینکه سوپرمن باعث شد کچل بشه باهاش دشمن شد! الان مقاله ۱۰ دشمن برتر سوپرمن رو ببینید مشخصه کلی نسخه دارند! همین ژنرال زاد. یه جایی میگن که باعث شد کریپتون نابود بشه و بهش حمله کرد یه جا میگن که چون پدر سوپرمن از کریپتون اخراجش کرد با کال ال دشمن شد و... تا دلت بخواد! البته معروفیت هم دلیل بر برتر بودن نیست. الان مثلا گرین گابلین خیلی معروف نیست چون اقتباس های زیادی و معروفی ازش صورت نگرفته اما آیا خبیث بدیه؟ اما از لکس و دارک ساید و برینیاک و... اینقدر بازی و انیمیشن و فیلم ساختن که مردم اول ژنرال زاد رو میشناسن بعد سوپرمن رو! یا همین دومزدی ببین چقدر معروفه. اصلا چه عمق بالایی داره؟ مسئله این نیست مسئله کاری بود که در اون زمان تقریبا کم سابقه بود ولی اون انجامش داد: کشتن سوپرمن! یعنی آدم پاک قاطی میکنه ولی خب نسخت اصلی و معروف شده دشمناش اونقدر جذاب جالب هستند که جایی توی این مقاله داشته باشه.
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1399-12-22 18:19
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از danial parker:
#23

اتفاقا فکر نکنم زیاد کمیک سوپرمن خونده باشم چون دیسی فن نیستم نه اینکه مارول فن هم باشم ولی مارول رو به دیسی ترجیح میدم

البته الان اصلا بحث مارول دیسی نیست. در کل از سوپرمن هم زیاد خوشم نمیاد اونقدر برام جذابیت نداره. ولی در عوض عاشق چهار شگفت انگیزم فقط نظرم رو در مورد دشمانشون گفتم . شما اشتباه برداشت کردی منظورمو من نگفتم دشمنای چهار شگفت انگیز بدن یا چیز دیگه... من گفتم جدا از اینکه دشمنای سوپرمن معروف ترن؛ با خبیث های دیگر قهرماناهم تفاوت زیادی دارن و میشه گفت هر کدوم خصومت عمیقی باهاش دارن. چهار شگفت انگیز هم البته تنوع دشمناشون خوبه. به هر حال من که کسی نیستم مقاله رو استاد نوشتن که از هر کسی بهتر دنیای کمیک رو میشناسن. حرف من یه جورایی دیدگاه و نظر خودم بود.

بازم بابت مقاله ی جذاب از استاد ترابی ممنون :lol:

آخه دشمنای سوپرمن یه بدی دارند اینه که کلی نسخه و اوریجین و سرگذشت ازشون وجود داره. یعنی مثلا همون لکس لوثر هم اولش به خاطر اینکه سوپرمن باعث شد کچل بشه باهاش دشمن شد! الان مقاله ۱۰ دشمن برتر سوپرمن رو ببینید مشخصه کلی نسخه دارند! همین ژنرال زاد. یه جایی میگن که باعث شد کریپتون نابود بشه و بهش حمله کرد یه جا میگن که چون پدر سوپرمن از کریپتون اخراجش کرد با کال ال دشمن شد و... تا دلت بخواد! البته معروفیت هم دلیل بر برتر بودن نیست. الان مثلا گرین گابلین خیلی معروف نیست چون اقتباس های زیادی و معروفی ازش صورت نگرفته اما آیا خبیث بدیه؟ اما از لکس و دارک ساید و برینیاک و... اینقدر بازی و انیمیشن و فیلم ساختن که مردم اول ژنرال زاد رو میشناسن بعد سوپرمن رو! یا همین دومزدی ببین چقدر معروفه. اصلا چه عمق بالایی داره؟ مسئله این نیست مسئله کاری بود که در اون زمان تقریبا کم سابقه بود ولی اون انجامش داد: کشتن سوپرمن! یعنی آدم پاک قاطی میکنه ولی خب نسخت اصلی و معروف شده دشمناش اونقدر جذاب جالب هستند که جایی توی این مقاله داشته باشه.

در مجموع به نظرم دشمنان سوپرمن در مقایسه با اسم و رسمی که داره کوچک هستن. یعنی خود سوپرمن از دشمناش خیلی جلوتره
یه نکته مهم هم اینه که متاسفانه در سالهای گذشته نویسنده های کمیک های سوپرمن قادر نبوده اند دشمنان خوبی براش خلق کنند و دلیل اصلی اینکه حتی دارک ساید رو هم میارن جزو دشمنای تاپ سوپرمن، همینه. حتی همین ژنرال زاد هم درواقع تو فیلم سوپرمن 2 مطرح شد و تو دنیای کمیک این چندساله بهش پر و بال دادن و گرنه یه دشمن "یه بار مصرف" بود. البته یه دلیل این مساله قدرت های زیاد سوپرمنه که باعث میشه به سختی بتوان حریفی جذاب و چالش برانگیز براش درست کرد.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#29 Ehsan Spider 1399-12-22 18:43
#26
سلام
نه داداش اشتباه برداشت نکردم منم نظرم رو گفتم
چون که شما گفتید دشمنای سوپرمن معروف ترن و وقتی اسمش میاد بیشتر دشمناش هم به ذهن میان ولی چون این اتفاق برای من نمیوفته گفتم شاید شما با کمیک هاش آشنایی داری که اینو میگی. بالاخره هرکی نظر خودشو داره منم نظر خودمو راجب کامنتت گفتم. والا اسم سوپرمن میشنوم اولین شخصیتی که یادم میادلکس لوثره بعدی سوپر بوی!؟؟!!!!!!به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از danial parker:
#23

اتفاقا فکر نکنم زیاد کمیک سوپرمن خونده باشم چون دیسی فن نیستم نه اینکه مارول فن هم باشم ولی مارول رو به دیسی ترجیح میدم

البته الان اصلا بحث مارول دیسی نیست. در کل از سوپرمن هم زیاد خوشم نمیاد اونقدر برام جذابیت نداره. ولی در عوض عاشق چهار شگفت انگیزم فقط نظرم رو در مورد دشمانشون گفتم . شما اشتباه برداشت کردی منظورمو من نگفتم دشمنای چهار شگفت انگیز بدن یا چیز دیگه... من گفتم جدا از اینکه دشمنای سوپرمن معروف ترن؛ با خبیث های دیگر قهرماناهم تفاوت زیادی دارن و میشه گفت هر کدوم خصومت عمیقی باهاش دارن. چهار شگفت انگیز هم البته تنوع دشمناشون خوبه. به هر حال من که کسی نیستم مقاله رو استاد نوشتن که از هر کسی بهتر دنیای کمیک رو میشناسن. حرف من یه جورایی دیدگاه و نظر خودم بود.

بازم بابت مقاله ی جذاب از استاد ترابی ممنون :lol:

آخه دشمنای سوپرمن یه بدی دارند اینه که کلی نسخه و اوریجین و سرگذشت ازشون وجود داره. یعنی مثلا همون لکس لوثر هم اولش به خاطر اینکه سوپرمن باعث شد کچل بشه باهاش دشمن شد! الان مقاله ۱۰ دشمن برتر سوپرمن رو ببینید مشخصه کلی نسخه دارند! همین ژنرال زاد. یه جایی میگن که باعث شد کریپتون نابود بشه و بهش حمله کرد یه جا میگن که چون پدر سوپرمن از کریپتون اخراجش کرد با کال ال دشمن شد و... تا دلت بخواد! البته معروفیت هم دلیل بر برتر بودن نیست. الان مثلا گرین گابلین خیلی معروف نیست چون اقتباس های زیادی و معروفی ازش صورت نگرفته اما آیا خبیث بدیه؟ اما از لکس و دارک ساید و برینیاک و... اینقدر بازی و انیمیشن و فیلم ساختن که مردم اول ژنرال زاد رو میشناسن بعد سوپرمن رو! یا همین دومزدی ببین چقدر معروفه. اصلا چه عمق بالایی داره؟ مسئله این نیست مسئله کاری بود که در اون زمان تقریبا کم سابقه بود ولی اون انجامش داد: کشتن سوپرمن! یعنی آدم پاک قاطی میکنه ولی خب نسخت اصلی و معروف شده دشمناش اونقدر جذاب جالب هستند که جایی توی این مقاله داشته باشه.

در مجموع به نظرم دشمنان سوپرمن در مقایسه با اسم و رسمی که داره کوچک هستن. یعنی خود سوپرمن از دشمناش خیلی جلوتره
یه نکته مهم هم اینه که متاسفانه در سالهای گذشته نویسنده های کمیک های سوپرمن قادر نبوده اند دشمنان خوبی براش خلق کنند و دلیل اصلی اینکه حتی دارک ساید رو هم میارن جز. دشمنای تاپ سوپرمن، همینه. حتی همین ژنرال زاد هم درواقع تو فیلم سوپرمن 2 مطرح شد و تو دنیای کمیک این چندساله بهش پر و بال دادن و گرنه یه دشمن "یه بار مصرف" بود. البته یه دلیل این مساله قدرت های زیاد سوپرمنه که باعث میشه به سختی بتوان حریفی جذاب و چالش برانگیز براش درست کرد.


کاملا درسته استاد من هم نظرم همینه
هرچقدر که شخصیت قدرتمند تر میشه جور کردن حریف خوب براش سخت تر میشه در نتیجه داستان هاش هم از جذابیت میوفتن.
اصلا یکی از دلایلی که اسپایدی معروف و اینقدر محبوب شده اینه که زیادی قدرتمندش نکردن یعنی هم ضربه میزنه هم ضربه میخوره به همین دلیل میشه باهاش ارتباط کرد و داستان های جذاب تری واسش نوشت. ( ولی از نظر من اسپایدی باز قدرتمند ترینه چون واسه خانواده میجنگه، واسه رسیدن به هدف از جون و دل مایه میزاره قلب مهربونی داره و هر قدرتی هر توان ابر انسانی در برابر این هیچه )
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
+1 #30 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-23 09:47
#5
من که خودم دیسی رو از مارول بیشتر دوست دارم قبول دارمم که ویلن های دیسی بی روح شدن .مرد عنکبوتی هر چی تو این 10 سال ویلن عالی داشته بتمن ویلناشو بدتر کرده کمیک های بتمن میاد محبوب ترین ویلن کل دیسی رو خراب میکنه فلج شدن باربارا رو موقت میکنه خب حداقل میومدن مثل قضیه فلسیتی اسموک اروش میکردین یکم تاثیر بذاره ، جیسون تادم دیگه بدتر که نمرد !! کمیک سه جوکرم که سه قسمت داشته هر چی اومد جلو تر بیشتر افت کرد حالا دیگه بقیشو نمیگم تا اسپویل نشه ولی چه جنجالی سر قسمت آخر ادامه سه جوکر دربیاد . همه کاراشم تکراری شده . بقیه ویلنا هم که دیگه بدتر .
ویلن جدیدم که نداره بتمن یک محفل جغدا بود که همونم قسمت آخرش یه ذره افت داشت و جا داشت بهتر بشه ، به جاش مرد عنکبوتی اونقدری ویلن داده بیرون ( بیشترشم خوب ) که از روش تاپ 15 نوشتن آقای ترابی ، بعد ویلن های قدیمیم جدید شدن دکتر اختاپوس رو که در بدن مرد عنکبوتی دیدین اصلا آدم کیف میکرد ، گرین گابلینه کارنیجی که قشنگ زد مامور ونوم رو سالاد کرد بعد بتمن شخصیتای مکملش هنوزنمردن زنده میشن نم میرن بعد میگن بتمن چرا ایقد کمیکاش کم تاثیره ، خب یکی نیست بگه مرد عنکبوتی از ناکامیاش درس میگیره ، همین جای دور نریم الیور کویین سریال ارو ، نو آوری های مارولم دیگه نگو کیندرد که اصلا یجوری خباثت میکنه یادت نمیره به دستیارش رحم نکرد .
الان اگر 10یا 15 ساله پیش بود رتبه ها فرق میکرد واقعا دیسی میاد یک ویلن پر پتانسیلم درست میکنه پتانسیلش هدر میدره بتمنی که میخندد رو حتما دیدید و مورد دیگه هم هست خب وقتی بتمن تو پیش بینی کردن یه ذره کمتر از والای همگان ماروله چه توقعی دارن دیگه از ویلنا به قول یکی از دوستام میگفت بتمن تو خوابم داره به این فکر میکنه که اگه یه وقت یه نفر که تا حالا تو عمرش ندیده از صد کهکشان بیاد این ور تر رو چجوری شکست بده . بعدم نمیزارن این بتمن بنده خدا بمیره دارکساید اینو نمیتونه بکشه کی میتونه . شاید بتمن هیلینگ فکتوری نداشته باشه ولی قطعا یک نامیراست .
کلا هرچی میریم جلو تر مارول میخواد از قهرمانا با محبوبیت درامد داشته باشه ولی دیسی یه بار گرگ کاپولو رو بیار خب از اونجایی که اینجوری کار طولانی تره یکی دیگرم بیار برا یه کمیک دیگش برا درامد زایی :zzz
دستتون هم بابت مقاله درد نکنه آقای ترابی ولی جدب دیسی نیاز به ریبوت دوباره داره البته اگر درست ریبوت شه این دفعه اونایی که خوب شدن رو بزارن اونایی که بدشدنم اریجین قبلیشون بزارن البته این نظر منه .
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#31 Pooyan mirzahosseini 1400-05-31 00:33
سلام خسته نباشید
بخش خیلی زیادی از جذابیت ابرقهرمان هارو دشمن های اونا تشکیل میدن و افراد این لیست هم جزو اون ابرقهرمان ها هستن و اینکه من واقعاً ویلن هارو بیشتر از ابرقهرمان ها دوست دارم !!
بنظرم واقعاً شخصیت های جذابی هستن که حالا با اتفاقات مختلف زخم هایی خوردن که باعث شد به تاریکی رو بیارن این چیز جالبی هست یه چیزی هم بگم این هست که از پتانسیل یه سری از دشمنان بتمن استفاده نشده مثل ریدلر اون واقعاً ویلن جالبی هست اما خیلی جاها جدی گرفته نمیشه و اینکه بتمن واقعاً بزرگترین کارآگاه دنیای کمیک هست اونم شخصی هست که معما طرح می‌کنه بعد با همین حالت می‌تونه داستان های خیلی جالبی رو بسازه که طرفدار های بتمن یا هر کس دیگه خیلی ازشون خوششون بیاد یا مترسک که ترس رو ایجاد می‌کنه و خب بتمن شخصیتی هست که در ظاهر شخصیتی سرد بی احساس هست اما در باطن اصلا اینطوری نیست نمیتونه خودش به تنهایی شاهکاری رو رقم بزنه اما می‌تونه هم خودش داستان جالبی رو بسازه که ما یکم بیشتر از باطن بتمن ببینیم و یا اینکه می‌تونه یک خبیث انحرافی خیلی خوبی در داستان ها باشه
دشمنان چهار شگفت انگیز رو هم که دیگه واقعاً همه میشناسن مخصوصاً دکتر دووم که تا حالا چندین بار گفتم که اون رو بزرگترین خبیث دنیای کمیک میدونم از اونم که بگذریم خبیث های فوق‌العاده ای مثل انایلوس و گالاکتوس هم دشمنان این گروه هستن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45