10 حقیقت مهمی که باید درباره سوپرمن (Superman) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سوپرمن (Superman) بدانید  فکت حقایق معرفی شخصیت کلارک کنت مرد پولادین fact

در این مقاله به حقایقی درباره یکی از نمادین ترین ابرقهرمانان تاریخ دنیای کمیک بوک آشنا میشوید ...

 

10- سرگذشت (Origin) و نحوه خلقت

سوپرمن (Superman) 

«كل ال» (Kal-El) اهل سیاره كریپتون بود. او وقتی نوزاد بود توسط پدر و مادرش و با يك سفینه به كره زمین فرستاده شد چون قرار بود كریپتون نابود شود. او در زمین توسط پدر و مادر جدیدش بزرگ شد و راه و رسم انسانیت آموخت. تا اینكه به سن بلوغ رسید و فهمید توانایی فوق بشری دارد . او از این توانایی ها قهرمانانه استفاده كرد تا به مردم نيازمند كمك كند و نامش را سوپرمن گذاشتند. سوپرمن تبدیل شد به بزرگترین مدافع زمین و ساكنین آن علیه شرارت های مختلف.

اريجين  سوپرمن را بارها و بارها شنیده ایم یا در فیلم ها و كارتون ها دیده ایم ولی هرگز قدیمی یا از مد افتاده نمیشود . به همين دلیل میتوان ادعا كرد كه اريجين او در عالم  كمیك نمادین (iconic) ترین است . ضمن اینكه اگر دقت كنید تشابهاتی بین اریجین سوپرمن  و سرگذشت حضرت موسی (ع) میبینید. چون ایشان هم در كودكی داخل آب انداخته و در نهایت توسط فرعون و همسرش بزرگ شد. ضمنا سوپرمن اولین قهرمانی بود كه با اریجین خودش ایده هویت مخفی (secret identity) و همچنین "شخصیت پنهان" (alter ego) را در عالم كمیك جا انداخت.

 

9- خالقین سوپرمن برای خلق او از شخصیتی به نام «گلادیاتور» الهام گرفتند

سال 1930 یعتی تقریبا یک دهه قبل از خلق شدن سوپرمن در دنیای کمیک ، نویسنده ای به نام «فیلیپ وایلی» (Philip Wylie) یک رمان پالپ به نام "گلادیاتور" (Gladiator) نوشت که در آن یک شخصیتی با قدرت های فوق بشری وجود داشت.

کتاب گلادیاتور

در این رمان  مردی به نام «هوگو دنر» (Hugo Danner) قهرمان و شخصیت اصلی بود. پدر او یک فرمول سری درست میکند که میتواند موجب خلق شدن قدرت های فوق بشری در انسان شود. اما به جای اینکه آن را به فروش برساند به پسر خودش تزریق میکند . در نتیجه هوگو به قدرت فوق بشری دست پیدا میکنه.

هوگو دنر

او همچنین به پوست ضد گلوله و توانایی پریدن از روی ساختمان های بلند دست میابد . (البته شاید الان بگید که "ولی سوپرمن پرواز میکرده" ولی باید گفت که سوپرمن در کمیک ها اولش فقط میتونسته بپره ولی بعدا در کارتون ها تونست پرواز کنه و این توانایی رو به کمیک ها هم تسری دادند. ضمن اینکه خیلی از توانایی های فوق بشری که امروزه در سوپرمن میبینیم به مرور به او اضافه شده اند و در ابتدا در کمیک هایش نبودند) .

 قدرت های سوپرمن

ما در شماره 1 کمیک اکشن کامیکس میبینیم که خالقین سوپرمن یعنی جری سیگل و جو شوستر سعی میکنند با زدن مثال مورچه ها و ملخ ها منشا قدرت سوپرمن را توضیح دهند:

 مورچه - ملخ - سوپرمن

جالب اینکه در کتاب گلادیاتور هم میبینیم که پدر هوگو دنر (آبدنگو دنر) فرآیند نیروهای فوق بشری فرمول سری خودش را اینطوری برای زنش توصیف میکنه:

هوگو دنر

- "چرا که نه؟ به حشرات نگاه کن. به مورچه ها. صد بار سایز خودشون قدرت دارند. یک مورچه میتونه یک عنکبوت بزرگ را حمل کنه در حالیکه مثل انسان از بافت و فیبر ساخته شده. اگه انسان هم بتونه همچین سرچشمه قدرتی داشته باشه میتونه خونه خودش رو حمل کنه".

- "ها ها! شوخی خوبی بود. اونوقت میتونی یک پیانو جا به جا کن خوبی بشی، آبدنگو"

- "پیانو! اهه! ملخ رو دقت کن. اگه یه مردی رو به قدرتمندی یک ملخ بکنیم میتونه از روی یک کلیسا بپره . دارم بهت میگم .. چیزی هست که کیفیت هر عضله و عصب رو تعیین میکنه. اگه پیداش کنم و پیوندش بزنم راه حل پیدا میشه".

 یک نکته در اریجین اولیه سوپرمن و میزان قدرت هاش هست که اونم اینه که در یک پانل گفته میشه که گلوله توپ میتونه به پوست سوپرمن نفوذ کنه:

پوست سوپرمن

در کتاب گلادیاتور هم متوجه میشویم که هوگو هم میترسه که نکنه گلوله توپ به داخل پوستش نفوذ کنه.

اما شباهت های سوپرمن به گلادیاتور فقط به نیروهای فوق بشری محدود نمیشود. چون هوگو دانر هم در یک شهر کوچک روستایی بزرگ شد و همونطور که میدونید «کلارک کنت » هم در شهر کوچک اسمال ویل بزرگ شده. ضمن اینکه هوگو دانر  سعی میکرد قدرت های فوق بشری خود را پنهان کند . همچنین او هم جایی داشت که به آنجا میرفت تا تنها باشه : جایی در شمال کانادا! و همه میدونند که سوپرمن هم خلوتگاهی به نام "قلعه تنهایی" (fortress of solitude) داره که در منطقه ای در قطب شمال قرار داره .

همچنین در کتاب گلادیاتور ، پدر هوگو اینگونه حقایق قدرت های فوق بشری را برای پسرش شرح میده :

"وقتی بزرگ میشی هوگو، باید یادت باشه که دیگه یک انسان عادی نیستی . اگه مردم بفهمن ، اونا .. اونا ..."

- " ازم متنفر میشن؟"

- "چون ازت میترسن . ببین .. باید خوب و مهربان و دلسوز باشی تا بتونی داشتن این قدرت ها را توجیه کنی. یک روزی به دردت میخورن . اون موقع است که میتونی ازشون استفاده کنی و بهشون افتخار کنی. برای یک آرمان بزرگ و شریف . تا اون روز باید مثل بقیه ما متواضع باشی . نباید خودنمایی کنی یا شیرین کاری های سطح پایین اجرا کنی . اون جوری فقط یک دلقک خواهی بود. صبر داشته باش پسرم و به وقتش خوشحال خواهی شد. یک چیز دیگه ... روی اخلاقت کار کن. هرگز نباید از کوره دربری . میدونی اگه از کوره در بری چی پیش میاد؟ میفهمی؟"

حالا این جملات را مقایسه کنید با اریجین اصلاح شده سوپرمن در کمیک Superman #1:

 اریجین سوپرمن

میبینید شباهت ها رو؟ هم کلارک کنت و هم هوگو دنر هر دو بچه های روستایی بودند که پدرشون بهشون یاد دادند تا قدرت های خود را پنهان نگه دارند تا از ترس و نفرت انسان های دیگر در امان باشند .

و اما نکته آخر ...  اولین کاور کمیک سوپرمن که در شماره 1 از کمیک اکشن کامیکس به تاریخ پیوسته و اون ایماژ بلند کردن ماشین توسط سوپرمن و مردمی که وحشت کرده اند در دل و ذهن همه ما ریشه دوانده.

اکشن کامیکس 1

این صحنه رو دقیقا میشه در کتاب گلادیاتور هم پیدا کرد!

کتاب گلادیاتور

 

 8-  لوئیس لین عشق حقیقی سوپرمنه

  سوپرمن و لوئیز لین (Superman and Lois Lane)

بدون شک «لوئیس لین» یکی از برترین شخصیت های مکمل و عشق های برتر کل تاریخ کمیک بوک بوده است که از همان ابتدا نقش کلیدی در داستان های سوپرمن داشت و همچنان دارد. در محل کار، او و کلارک کنت با هم رقیب بودند ولی کلارک به عنوان سوپرمن ، محافظ لوئیس شد که در مواقع ضروری نجاتش میداد. بنابراین او همیشه عاشق سوپرمن بود ولی دل خوشی از کلارک نداشت . تا اینکه بعد از 50 سال بالاخره لوئیس هویت مخفی سوپرمن را در سال 1990 فهمید و کلارک هم رسما ازش خواستگاری کرد . سال 1996 و پس از بازگشت سوپرمن از مرگ آنها رسما با هم ازدواج کردند . عشق بین آنها یکی از جنبه های حیاتی داستان های سوپرمنه که باعث میشه او به عنوان یک بیگانه فضایی، انسان بشه.

 

7-کریپتونایت نقطه ضعف سوپرمن است

 سوپرمن (ماده کریپتونایت)

"کریپتونایت" ماده ای سبز رنگ است که در داستانهای سوپرمن شاهدش هستیم و سوپرمن در برابر این ماده ضعف دارد. این ماده شیشه ای است و از خود نور را عبور می‌دهد و تشعشع این نور موجب می‌شود که سوپر من ضعیف شود. این ماده از زادگاه سوپرمن یعنی سیاره «کریپتون» نشات گرفته است نسخه های دیگری از کریپتونایت در رنگ هایی مثل قرمز و طلایی هم وجود دارند که ممکنه تاثیر متفاوتی روی سوپرمن بگذارند ولی همچنان او را ضعیف میکنند. خیلی ها هستند که فکر میکنند کریپتونایت اولش در برنامه رادیویی "ماجراهای سوپرمن" که سال 1943 آغاز شد خلق شده ولی اشتباه میکنند. در واقع اولین اشاره به کریپتونایت در دنیای کمیک انجام نشد بلکه در تبلیغات اولین تفنگ اسباب بازی سوپرمن به نام Superman Krypto-Raygun در سال 1940 بود که به آن برخورد کردیم و گفته بود کریپتونایت یک ماده متالیک شگفت انگیز است که فقط در سیاره کریپتون یافت میشود!

 

6- بزرگترین دشمن سوپرمن ، لکس لوثر نام دارد 

سوپرمن - لكس لوثر

خیلی ها هستند كه تقابل سوپرمن و لكس لوثر (Lex Luther) را تقابل نیروی عضله در برابر نیروی ذهن (brain versus brawn) میدانند ولی واقعیت این است كه دشمنی آنها چیزی فراتر از این حرفاست. لكس انسان باهوش و جاه طلبی است كه میخواهد نهایت پیشرفت را در خودش ببیند . او میخواهد نیرومند باشد، مورد احترام باشد و به همه اهداف بشریت دست یابد و فراتر از محدودیت های بشری باشد و خودش را ناجی بشریت نشان دهد   ولی ناگهان موجودی از سیاره ای دیگر سر میرسد كه نیرومند است ، مورد احترام است ،  میتواند به بشریت كمك كند تا به همه اهدافش برسد و از همه مهم تر اینكه محدودیت های بشری در او جایی ندارد و به معنای واقعی كلمه در صدد نجات بشریت است . پس طبیعیه كه به او حسادت میكند و حاضر است هر كاری بكند تا چنین موجودی را از سر راه خودش بردارد چون سوپرمن دقیقا كسی است كه همیشه میخواسته باشد.

فلسفه دشمنی لكس لوثر و سوپرمن در تناقض است : لكس انسانی است كه میخواهد موجودی فرا انسانی باشد ولی سوپرمن  موجودی فوق بشری است كه میخواهد ویژگی های انسانی داشته باشد. ضمن اینكه لكس هیچ ارزشی برای هم نوعان خود در كره زمین  قائل نیست و از آنها استفاده میكند تا دنیای خودش را داشته باشد ولی سوپرمن از آنجائیكه سیاره اش  نابود شده  ، دنیای خودش را در كره زمین و در بین مردم زمین جستجو میكند. و در آخر دلم ميخواهد به اين جمله خوب دقت كنيد:  لكس انسانی است كه با با انسانیت بیگانه است ولی سوپرمن بیگانه ای است كه با انسانیت آشناست.

خیلی فلسفی شد، مگه نه؟

 

5- قدرتمندترین نسخه از سوپرمن، «سوپرمن پرایم» نام دارد

سوپرمن پرایم (Superman Prime)

سوپرمن پرایم قدرتمندترین نسخهاز سوپرمن است. سوپرمن بعد از اینکه 15هزار سال درون خورشید زرد ماند به قدرت‌های خارق‌العاده ای دست یافت و بعد از بیرون آمدن بدنش کاملاً به رنگ طلایی شد، او بعد بیرون آمدن همسرخود لوئیس لین را دوباره به صورت جاودانه به رنگ نقره ای خلق کرد، او همچنین کریپتون را نیز از نو خلق کرد، اون از انرژی فانوس سبز به عنوان یه سلاح استفاده می‌کند. او از انفجار یک ابرنوع اختر به راحتی جان سالم به دربرد. او هیچ ضعفی دربرابر کریپتونایت، جادو وخورشید قرمز ندارد. اینها قدرت های او هستند: تقریباً قادر مطلق، قدرت، سرعت، استقامت، دوام، واکنش، پایداری بیکران خداگونه، دارای انرژی خورشیدی تقریباً بیکران، توانایی خلق کردن، آگاهی کیهانی، پرواز، قابلیت تمام بینایی‌ها، پرتو گرمانابود کننده ازچشمان، تنفس منجمد کننده وتنفس باد بیکران، آسیب‌ناپذیری مطلق، آسیب ناپذری در برابر کریپتونایت، جادو و خورشید قرمز، جاودانگی. (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

4- حماسی ترین داستان سوپرمن درباره مرگ اوست!

 مرگ سوپرمن (The Death of Superman)

بیش از 25 سال از زمان انتشار داستان مرگ سوپرمن در شماره 75 كمیك Superman میگذرد . هنوز هم خیلی از هواداران و منتقدین بر این باور هستند كه این داستان آغازگر دورانی شد كه ناشرین كمیك فقط به كمیت اهمیت میدادند و با چاپ داستان های اغراق آمیز و پر زرق و برق  فقط به فكر پر كردن جیب خودشان بودند. ولی بی شك همه عقیده دارند كه صرفنظر از هیاهوهای تبلیغاتی كه در اطراف این داستان معروف به وجود آمد، انصافا مرگ سوپرمن  بسیار غم انگیز بود. سوپرمن یك شخصیت عادی نیست. او نماد بزرگ دنیای كمیك و كسی است كه بیش از 75 سال پیش ژانر ابرقهرمانی را شروع كرد. او سمبل سوپرهیرو ها در سرتاسر دنیاست. بنابراین كشته شدن چنین شخصیتی بسیار ناراحت كننده است . كار به جایی كشید كه حتی شبكه CNN هم مرگ سوپرمن را پوشش داد. ناراحت كننده تر اینكه او در آغوش عشق واقعی خود یعنی «لوئیس لین» مرد و همین باعث شد تا بار احساسی مرگ او صد چندان شود... در هر حال، قضیه خلق شدن این رویداد هم در نوع خودش جالبه: سال 1992 نویسندگان کمیک های سوپرمن مثل «دن جرگنز» ، «لوئیز سایمنسون» و «راجر استرن» دیدند نمیتونند قضیه عروسی سوپرمن و لوئیس لین را پیش ببرند (چون سریال Lois & Clark شروع شده بود و ایده مشابه ای هم داشت. بنابراین سازندگان سریال از دی سی خواستند ازدواج اونا در دنیای کمیک رو فعلا عقب بندازه). بنابراین نویسندگان کمیک های سوپرمن  تصمیم گرفتند به جای اون داستان، داستان مرگ سوپرمن رو پیش ببرند! برای کشتن سوپرمن هم لازم بود هیولایی ترسناک و نیرومند خلق بشه به نام «دومزدی» (که اینجا راجع بهش توضیح داده شده). دومزدی کمر به نابودی متروپلیس بسته بود و فقط سوپرمن قادر بود جلویش رو بگیره ولی در این راه جانش رو داد. نکته جالب درباره این داستان اینه که طراحانش با هم قرار گذاشتند به تدریج بر بزرگی پانل ها اضافه کنند. یعنی صفحات شماره های اولیه هر کدوم مثلا 4 یا 3 پانل داشتند ولی رفته رفته از تعدادشون کم شد. در نتیجه در شماره آخر که مرگ سوپرمن را شاهد بودیم، هر صفحه فقط یک پانل داشت و همین به عظمت حماسی داستان افزود.

 

3- سوپرمن سابقه داشته قدرت هایش را از دست بدهد

 سوپرمن در شماره 40 از سری سوم کمیک بوک های Superman

شماره 40 از Volume سوم سری کمیک بوک های سوپرمن را بهش لقب 'Powerless' داده اند که در آن سناریوی جالبی را مطرح میکند که در آن سوپرمن متوجه میشود میتواند اشعه عظیمی از انرژی خورشیدی را از بدنش آزاد کند که البته یک عارضه جانبی داره و اونم اینه که برای 24 ساعت تمام قدرت های فوق بشری اش را از او میگیره! این یک داستان نامتعارف است و بیشتر تمرکزش روی اینه که سوپرمن در چنین وضعیتی چطور با دنیا تعامل برقرار میکند تا اینکه او را در چنین وضعیتی رو در روی یک ابرشرور قرار دهد و همین باعث خلق شدن نوعی نگاه منحصر به فرد در داستان شده است. همچنین این داستان به fun ترین شکل به قضیه از دست دادن قدرت های سوپرمن اشاره میکند که تا به حال ندیده بودیم و او که بسیار به قدرت های خود مثل پرواز کردن عادت کرده ناگهان باید خودش را با شرایط جدید وفق دهد که در نوع خود بسیار بامزه است!

 

2- تیم برتون قرار بود فیلمی به نام "سوپرمن زنده است" بسازد که هرگز ساخته نشد!

سوپرمن زنده است (Superman Lives)

ابتدا در سال 1996 «كوین اسمیت» فیلمنامه این فیلم را نوشت و قرار بود وارنر با استفاده از آن فرنچایز سوپرمن را از نو استارت بزند. گفته میشه دشمن اصلی سوپرمن قرار بود «برینیاك» باشه و در طول فیلم سوپرمن قدرت های خودش را از دست میداد. كانسپت ارت های منتشر شده نشون میدن كه قرار بوده سوپرمن با یك موجود يا روبات عنكبوت مانند بجنگه:

كانسپت ارت سوپرمن

 فيلم superman lives

سپس «تیم برتون» به عنوان كارگردان و «نیكلاس كیج» به عنوان بازیگر نقش سوپرمن  این فیلم انتخاب شد. او هم دستور داد فیلمنامه ای كه كوین اسمیت برای این فیلم نوشته بود را بازنویسی كنند. در نتیجه قرار شد داستان براساس كمیك مشهور "مرگ سوپرمن" باشد و شخصیت منفی اصلی هم به جای برینیاك، «دومزدی» باشد:

 دومزدي 

  پس از این بازنویسی طبق برنامه این فیلم باید سال 1998 اكران میشد و حتی تصاویری از نیكلاس كيج در لباس سوپرمن منتشر شد. ولی ظاهرا به خاطر مشكلات داستانی و یك سری عوامل پشت پرده برتون پروژه را رها كرد و پس از او هم نوبت نیكلاس كیج یود كه پروژه را ول كند. این پروژه آنقدر پستی و بلندی داشته كه یك فیلم مستند درباره علت ساخته نشدن آن ساخته شده به نام "مرگ سوپرمن زنده است: چه اتفاقي افتاد؟"، ساخته شده و شما ميتوانيد اين فيلم مستند را اينجا دانلود كنيد.

 

1- کارتون های سوپرمن در دهه 40 میلادی بهترین اقتباس صورت گرفته از روی این شخصیت هستند 

 سوپرمن (کارتون‌های دهه‌ ۴۰ میلادی)

به اعتقاد کارشناسان، انیمیشن‌های کوتاهی که در ابتدای دهه‌ ۴۰ میلادی و در اوج دوران طلایی انیمیشن توسط استودیو برادران "فلیشر" (سازنده كارتون‌های كلاسیك "پاپای") و با بودجه‌ای سرسام‌آور ساخته شدند، هنوز هم جزو برترین و تاثیرگذارترین آثار ژانر ابرقهرمانی به شمار می‌روند. استفاده از عمق، نورپردازی، سایه، انیمیشن سیال، تکنیک روتو اسکپینگ (كه باعث می‌شد كاراكترها بسیار طبیعی حركت كنند)، موسیقی متن حماسی، ماجراجویی‌های کلاسیک كه انگار همیشه و در هر دورانی سرگرم‌كننده هستند، سبک بصری نوآر (Noir) و … همه و همه موجب شد تا این انیمیشن‌های مذكور به استاندارد طلایی در ساخت آثار سینمایی و کارتونی از روی کمیک‌های ابرقهرمانی بدل گردیده و بارها و بارها مورد تقلید قرار بگیرند. (لازم به ذکر است که این این انیمیشن تنها انیمیشن ابرقهرمانی تاریخ است که کاندید جایزه اسکار شده!)

نكته جالب: تا قبل از ساخت این انیمیشن‌های كوتاه، سوپرمن در كمیك‌هایش پرواز نمی‌كرد و فقط پرش‌های بلند انجام می‌داد. اما برادران فلیشر احساس كردند كه اگر او پرواز كند، خیلی جالب‌تر است و اینگونه بود كه پرواز كردن به یكی از نیروهای فوق‌بشری جدید سوپرمن تبدیل شد!

 

برگرفته شده از مطالب پیشین نوشته شده توسط نویسندگان سایت spidey.ir

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های سوپرمن در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

معرفی 10 دشمن برتر سوپرمن (SUPERMAN VILLAINS)

15 لباس برتر سوپرمن در دنیای کمیک

کمیک بوک های سوپرمن به زبان فارسی

10 كمیك برتر سوپرمن (SUPERMAN)

سوپرمن، امام حسین (ع) و واقعه عاشورا

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ (JUSTICE LEAGUE)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Kia Iron Man
#1 Kia Iron Man 1399-10-16 10:19
مورد ۹ رو فقط نمیدونستم و اتفاقا هم جالب ترین بود.مقاله عالی بود خسته نباشید.
واقعا باید تاسف خورد به حال زک اسنایدر و سوپرمنی که تحویلمون داد.اینایی که میگن سوپرمن مجبور بود زاد رو بکشه پس اشکال نداره تا حالا کمیک نخوندن؟با شخصیت پردازی سوپرمن که هیچوقت آدم نمیکشه آشنا نیستند؟اصلا چطور بعضیا میگن مجبور بود،مگه یادشون رفته که یه فیلمه و واقعی نیست و همه چی دست کارگردانه؟به راحتی زک میتونست یه کاری بکنه که سوپرمن زادو نکشه مثلا ناخواسته کشته میشد یا یه نفر دیگه میکشتش ولی اسنایدر میفرماید:سوپرمن من باید دارک و خشن باشه و به جون هیچکس اهمیت نده.
نقل قول کردن
parsa.k23
#2 parsa.k23 1399-10-16 10:21
مثل همیشه عالی
در مورد اون مطلبی که گفتید سوپرمن اولین کسی بوده که هویت مخفی داشته یه سوال برام پیش اومد اگه گلادیاتور هم هویت مخفی داشته و ۱۰ سال قبل سوپرمن به وجود اومده پس در واقع گلادیاتور اولین کسی بوده که هویت مخفی داشته
نقل قول کردن
Agent bishop
#3 Agent bishop 1399-10-16 11:25
سوپرمن عشقه
این بشر دوست داشتنی ترین شخصیت کمیک بوکی هست یعنی این بشر حال خوب کن هست یعنی آدم با دیدن و خواندن کمیک هاش حس مثبتی میگیره ( نمی‌دونم متوجه منظورم میشین یا نه)
این شخصیت نه مثل مثل بعضی ها خیلی خشک و عبوسه و نه مثل بعضی ها به قول مازندرانی ها لقوض هست ( معادل فارسیش رو نمی‌دونم چی میشه ولی مخالف جدی و خشک بودن هست )

گلادیاتور یک رمان بود منظور نویسنده داخل کمیک بود
نقل قول کردن
master spider
#4 master spider 1399-10-16 11:43
به نقل از Kia Iron Man:
سوپرمن از شخصیتای درجه یک دیسی و کل عالم کمیکه

کل عالم کمیک؟؟؟! :-*
نقل قول کردن
rune king thor
#5 rune king thor 1399-10-16 11:56
عالی درست مثل همیشه. من به جز موارد ۲و ۹ بقیه رو میدونستم . یه چیز دیگه ای هم که باید بگم قدرتمند ترین نسخه ی سوپرمن به نظر من کازمیک آرمور سوپرمن هست نه سوپرمن پرایم. ولی در کل عالی بود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1399-10-16 12:22
سلام
همه این موارد رو میدونستم اما همه شون رو تو همین سایت یاد گرفتم. مقاله هایی مثل: ۱۰ ابرقهرمان که برترین اوریجین رو دارند، سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده؟، معرفی نقطه ضعف شخصیت های دی سی( البته برای این مقاله ۵ ایده که خارج از کمیک بوک خلق شدند هم هست ) ۱۰ دشمنی برتر در دنیای کمیک بوک،رتبه بندی قویترین شخصیت های کمیک بوک،۱۰ دفعه ای که ابر قهرمانان قدرت فوق بشری خود را از دست دادند،۱۰ کانسپت آرت استفاده نشده که بهتر از خود فیلم بودند، ۱۰ دشمن برتر سوپرمن، ۲۰ انیمیشن ابر قهرمانی برتر تاریخ منابع الهام بخش این مقاله بودند. واقعا سوپرمن بهترین ابرقهرمان دی سی است و لکس لوکر اگر بهترین خبیث دی سی نباشه یکی از بهترین ها است. واقعا هم این لباسی که تن نیکلاس کیج توی سوپرمن زنده است خیلی خنده داره :lol: اما یک کانسپت آرت داشت که خیلی بهتر بود.
آقای ترابی یک سوال داشتم: توی مقاله بهترین اقتباس ها از روی سوپرمن فیلم سوپرمن ۲ اول بود الان چه طوری کارتون دهه ۴۰ اوله؟( البته می دونم که دوتاشون خوبن فقط خواستم بدونم چرا اونجا سوپرمن ۲ اول بود و اینجا این کارتون )
با تشکر
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1399-10-16 12:41
دنیای سینما خیلی رو دنیای کمیک تاثیر داره. متاسفانه در این دو و سه دهه اخیر فیلمهای خوبی از سوپرمن ندیدیم. همینم باعث شده که خیلیا اصن سراغ کمیک بوکهای سوپرمن نرن. تنها کمیکی که از سوپرمن خوندم همون کمیک «مرد آینده» هستش که توسط سایت ترجمه شده. البته انگار کیمک فن های نسلهای قدیمیتر از ما دل خوشی از داستانهای سوپرمن دارن.
نقل قول کردن
Iron Legend
#8 Iron Legend 1399-10-16 13:40
مثل همیشه مقاله ای بسیار عالی بود . خسته نباشید... :-)
جا داره بگم که سوپر من از معروف ترین شخصیت های دیسی به حساب میاد ، ولی در فیلم هایی که ازش ساخته شد که بهتره حالا اسم نبرم ، بسیار بد به تصویر کشیده شد و اصلا قابل انتظار نبود . حالا اگه یک عده ( دیسی فن ها ) بهشون بر نخوره باید بگم که دیسی در کل در عرصهٔ فیلم و سریال اصلاً خوب عمل نمیکنه... :-*

از مقاله بی نظیرتون متشکرم ;-)
نقل قول کردن
Xtriwer
#9 Xtriwer 1399-10-16 14:00
خیلی هم عالی
نقل قول کردن
Captain_rogers
#10 Captain_rogers 1399-10-16 14:13
من خیلی از گزینه های:
3_ چون هیچ محبت و عشقی تو دنیای کمیک به پای سوپرمن و لوییس نمی رسه
6_ سوپرمن پرایم منو یاد تبدیل شوندگان یا اپتیموس پرایم میندازه و راستی چرا تو خورشید نابود نشده و ارجین یا داستان و کمیک به خصوصی هم داره اخه من عاشقش شدم و ارزو میکنم ای کاش فقط کمی از قدرت های سوپرمن اصلی به خودم میرسید :-* :cry:
7_ اینو تقریبا همه میدونن و خیلی هم دو دنیای سینمایی و انیمیشنی دی سی ازش تقلید مثل: ( B v S) یا (مرگ سوپرمن) = که کلا راجب همون داستانه
8_ این رو من تو سریال سوپرگرل تو فصل یکش دیده بودم و یا اون زمان افتادم که یکی از بهترین ها برای این لیست بود و خیلی هم جنبه علمی داشت.
9_ این رو اصلا دوشت نداشتم و اصلا به درد سوپرمن نمی خورد (نیکلاس کیج بازی خوبی داره ولی به درد سوپرمن بودن نمیخوره) :sad: :-x
10_ این سریال رو دیدم و بنظرم جالب بود
«بسیار ممنون و تشکر از سایت اسپایدی و نویسندگان: بسیار عالی و کامل بود.» :-) :D
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1399-10-16 14:22
عالی بود... ;-)
نقل قول کردن
Captain-Deadpool
#12 Captain-Deadpool 1399-10-16 14:29
خیلی جالب بود مخصوصا اینکه شخصیت کامیک بوکی مهمی مثل سوپر من خودش از یک اثر دیگه اقتباس گرفته شده!
و اون فیلم سوپرمن زنده شد هم به نظرم حیف شد که ساخته نشد، شاید میتونست محبوبیت DC رو زیاد تر کنه.
نقل قول کردن
King Strange
#13 King Strange 1399-10-16 15:35
خیلی ممنون از نویسندگان سایت مقاله بسیار خوبی بود :lol:

فقط یه چیزی اساتید گرامی قرار هست که اسپایدی نقد فیلم wonder woman 84 رو بنویسه یا خیر ؟ راستش رو بخواهید من که خودم جرات حرف زدن درباره این ابر شاهکاری از دی سی رو ندارم که دنباله wonder woman 1 که فیلم خیلی خوبی بود رو خراب کرد .
تازه بعدش هم سریع برای 3 تاییدش کرد :oops:
با اینکه الان کمترین نمره IMDB رو در میان کل فیلم های DCEU داره .
خدا رحم کنه با این وضعیت کمبود فیلم دی سی گل کاشت کاشکی حداقل انتشار فیلم هاشو مجازی نمی کرد اونم از HBO max :-|
گذشته از اینا .... وای تا کجاها پیش رفتم فقط میشه گفت در نهایت امیدواریم که هم مارول و هم دی سی یه چند تا فیلم و سریال خوب به ما تحویل بدن که از این حال کرونایی دربیایم :-)
با تشکر از سایت خوبتون
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#14 Mr. Doctor 1399-10-16 15:55
خیلی عالی بود،خسته نباشید تمام نویسندگان سایت.ممنون
شماره8 خیلی باحال بود :lol:
نقل قول کردن
Mr.gun
#15 Mr.gun 1399-10-16 17:17
واقعا ممنون ما باید همیشه از اسطوره کمیک ها یاد کنیم
نقل قول کردن
Mr.gun
#16 Mr.gun 1399-10-16 17:20
به نقل از parsa.k23:
مثل همیشه عالی
در مورد اون مطلبی که گفتید سوپرمن اولین کسی بوده که هویت مخفی داشته یه سوال برام پیش اومد اگه گلادیاتور هم هویت مخفی داشته و ۱۰ سال قبل سوپرمن به وجود اومده پس در واقع گلادیاتور اولین کسی بوده که هویت مخفی داشته

برادر منظورش قهرمان شناخته شده است
گلادیاتور رو من تازه شناختم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#17 AM SM BM SM 1399-10-16 17:22
البته این لیست از مقالات ۲۰ داستان کمیک بوکی که اشکتان را در می آورد و ۲۰ زوج عاشق برتر کمیک بوک در این سایت هم الهام گرفته.
واقعا یک حقیقت خیلی مهم دیگر هم درباره سوپرمن هست.( البته میدونم چرا آقای ترابی اون رو نذاشته چون لیست از حالت top10 در می اومد ) اون حقیقت اینه که داستان "چه بر سر مرد فردا اومد؟" بی شک بهترین داستان سوپرمنه. یک داستان تک قسمتی فوق العاده که هر چقدر زک اسنایدر و رفقا در وارنر این شخصیت رو نابود کردند این کمیک ذات و جوهره کامل سوپرمن رو به نمایش می ذاره و میبینم که او حتی خودش رو برای مرگ یک شرور احمق سرزنش میکنه. همه چیز در این کمیک که در سایت اسپایدی هم ترجمه شده عالیه. داستان، طراحی و صد البته ترجمه و ادیت خارق العاده سایت اسپایدی.
البته همان طور که در یکی از مقالات سایت اسپایدی آمده ( که در مقالات مرتبط همین جا هم اومده ) این داستان شباهت های فراوانی به واقعه عاشورا داره.
من این کمیک رو به همه طرفداران سوپرمن پیشنهاد میکنم.
نقل قول کردن
thor_fan
#18 thor_fan 1399-10-16 18:34
سلام ممنون از اسپایدی بابت این مقاله ی عالی
فوق العاده بود مخصوصا این موضوع که سوپرمن از حضرت موسی و گلادیاتور الهام گرفته شده
در کل خیلی جالب بود
خیلی ممنون
نقل قول کردن
ArashBigA
#19 ArashBigA 1399-10-16 19:56
ممنون از تیم اسپایدی فقط سوالی داشتم درمورد سوپرمن پرایم
اگه مبارزه ای با دکتر منهتن داشته باشه کی شکست میخوره :-*
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1399-10-16 20:23
به نقل از AM SM BM SM:

آقای ترابی یک سوال داشتم: توی مقاله بهترین اقتباس ها از روی سوپرمن فیلم سوپرمن ۲ اول بود الان چه طوری کارتون دهه ۴۰ اوله؟( البته می دونم که دوتاشون خوبن فقط خواستم بدونم چرا اونجا سوپرمن ۲ اول بود و اینجا این کارتون )
با تشکر

خب یکی مربوط میشه به دنیای انیمیشن و دیگری سینما
کارتون های دهه 40 میلادی سوپرمن (اونایی که مکس فلیشر ساخت ، نه اونایی که famous studios ساخت) از نظر من و خیلی های دیگر دربرگیرنده عصاره اصلی و وجودی سوپرمن هستند
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1399-10-16 20:29
به نقل از King Strange:


فقط یه چیزی اساتید گرامی قرار هست که اسپایدی نقد فیلم wonder woman 84 رو بنویسه یا خیر ؟ راستش رو بخواهید من که خودم جرات حرف زدن درباره این ابر شاهکاری از دی سی رو ندارم که دنباله wonder woman 1 که فیلم خیلی خوبی بود رو خراب کرد .
تازه بعدش هم سریع برای 3 تاییدش کرد :oops:
با اینکه الان کمترین نمره IMDB رو در میان کل فیلم های DCEU داره .
خدا رحم کنه با این وضعیت کمبود فیلم دی سی گل کاشت کاشکی حداقل انتشار فیلم هاشو مجازی نمی کرد اونم از HBO max :-|
گذشته از اینا .... وای تا کجاها پیش رفتم فقط میشه گفت در نهایت امیدواریم که هم مارول و هم دی سی یه چند تا فیلم و سریال خوب به ما تحویل بدن که از این حال کرونایی دربیایم :-)
با تشکر از سایت خوبتون

آقای فقیه چند روز پیش گفت فیلم رو دیده و بهش از 10، 2 میده! گفتم پس ولش کن . الان نقد مینویسیم دوباره همه میگن اینا ضد دی سی ان
از این به بعد میخواهیم به شعار "سری که درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن" رو بهش عمل کنیم که ایشالا وضع دنیای کمیک هم درست بشه و فیلم های دی سی هم یکی پس از دیگری شاهکار بشن! :-* جاستیس لیگ زک اسنایدر هم میسپریم به کانالا و وب سایتای منصف (!) و باسواد (!!) کمیک بوکی در ایران که ایشالا این شاهکار هم حیف نشه
کلا به نظرم با فیلمای دی سی کار نداشته باشیم از این به بعد این شرکت قطعا از مارول جلو میزنه . پس همین کارومیکنیم :-)
نقل قول کردن
King Strange
#22 King Strange 1399-10-16 21:30
به نقل از mtm:
به نقل از King Strange:


فقط یه چیزی اساتید گرامی قرار هست که اسپایدی نقد فیلم wonder woman 84 رو بنویسه یا خیر ؟ راستش رو بخواهید من که خودم جرات حرف زدن درباره این ابر شاهکاری از دی سی رو ندارم که دنباله wonder woman 1 که فیلم خیلی خوبی بود رو خراب کرد .
تازه بعدش هم سریع برای 3 تاییدش کرد :oops:
با اینکه الان کمترین نمره IMDB رو در میان کل فیلم های DCEU داره .
خدا رحم کنه با این وضعیت کمبود فیلم دی سی گل کاشت کاشکی حداقل انتشار فیلم هاشو مجازی نمی کرد اونم از HBO max :-|
گذشته از اینا .... وای تا کجاها پیش رفتم فقط میشه گفت در نهایت امیدواریم که هم مارول و هم دی سی یه چند تا فیلم و سریال خوب به ما تحویل بدن که از این حال کرونایی دربیایم :-)
با تشکر از سایت خوبتون

آقای فقیه چند روز پیش گفت فیلم رو دیده و بهش از 10، 2 میده! گفتم پس ولش کن . الان نقد مینویسیم دوباره همه میگن اینا ضد دی سی ان
از این به بعد میخواهیم به شعار "سری که درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن" رو بهش عمل کنیم که ایشالا وضع دنیای کمیک هم درست بشه و فیلم های دی سی هم یکی پس از دیگری شاهکار بشن! :-* جاستیس لیگ زک اسنایدر هم میسپریم به کانالا و وب سایتای منصف (!) و باسواد (!!) کمیک بوکی در ایران که ایشالا این شاهکار هم حیف نشه
کلا به نظرم با فیلمای دی سی کار نداشته باشیم از این به بعد این شرکت قطعا از مارول جلو میزنه . پس همین کارومیکنیم :-)


خیلی ممنون استاد ترابی :D
واقعا همینطوره متاسفانه فیلنامه خیلی بدی رو براش انتخاب کردن . ( خیلی خیلی بچه گونه بود ... ) چی بگم خب ادمی که دنباله ایراده از همه جا پیدا می کنه ولی واقعا سایتتون بسیار عالیههههه با نویسنده های خیلی با سواد و کمیک فن و بدون هیچ تعصبی که واقعا سایت رو هر روز فعال نگه می دارن و مقاله هایی می نویسن که ما هر روز کیف می کنیم :lol:
واقعا اون کسایی که می گن این سایت ضد دی سی هستش باید یه کم فکر کنن پس چرا این همه شخصیت دی سی در مقاله ها و رتبه بندی ها حاضرن و هم یه عالمه کمیک ترجمه شده ازشون توی این سایت موجوده .... ؟؟؟؟!!!!
بله متاسفانه وقتی بعضی تعصبی ها به اسم دی سی فن بودن این کار هارو می کنن خب خیلی بده مگه تقصیر این سایت هستش که دی سی فیلم بد داده بیرون ، این سایت فقط داره یه نقد حرفه ای می ده بیرون برای کسایی که ظرفیتش رو دارن و خب بعضی اوقات اتفاقی که برای یه فیلم می افته شکسته
مقالات و نقد هی این سایت همیشه فقط حاوی یه عالمه فکر و تامل بدون تعصب روش هست که همیشه هم نقد های به جا و واردی بوده .
اگه این سایت فقط به فیلم های مارول و اسپایدرمن نمره خوب میده پس چرا خود استاد ترابی می گن که فیلم اسپایدرمن 3 فیلم خوبی نبود و به خاطر دخالت سونی درش سه گانه سم ریمی رو هم خراب کردن و نذاشتن یه سه گانه بی نقص بشه . ( به خاطر ویلن فیلم )
من خودم به شخصه شخصیت های دی سی رو ( فقط در کمیک ها ) دوست دارم ولی خب این غیر قابل انکاره که دی سی نتونسته توی بیشتر فیلم هاش اون چیزی که طرفداراش می خواستن رو ارایه بده و نمرات فیلم ها و نظرات ببیندگان و منتقدان هم همین رو داره می گه :-| این سایت فقط داره حقیقت هارو میگه که همه سایت های معتبر امتیاز دهی به فیلم ها هم می گن مثل همین متاکریتیک و IMDB
واقعا برن مقاله 10 ابر قهرمان برتری که ابر قدرت ندارن رو بخونن اگه این سایت دی سی فن هستش اسم بتمن به عنوان شماره 1 واقعا چیه ؟!!!
الان یکی بگه به من تعصب این سایت دقیقا روی چی و کجاست ؟؟؟!!! :o
استاد ترابی متاسفانه همیشه از این دوستان هستن که موفق نبودن فیلم هاشون که گردن خود دی سی ( از جمله کارگردان و بازیگر و ... ) هستش رو می اندازن گردن بقیه ...... مثل این سایت
بله خب وقتی ادم هایی به این سایت نقد هایی وارد می کنن که به جا نیست و تهمت ناروا می زنن ... ما هم که قبول این سایت رو قبول داریم که خیلی منصفه و دوستش داریم و قبولش داریم رو مجبور می کنن که یه نقد درست و بدون تعصب و منصافنش رو هم نده بیرون واقعا که .... :-|
در کل استاد دستتون درد نکنه ما فقط ارزوی موفقیت این سایت رو داریم حالا هر اتفاقی هم که بیفته ، همیشه پشتیبان این سایت خواهیم بود به خاطر تمام زحمتی که برای ما میکشن :oops: :D
دوستت داریم اسپایدی
نقل قول کردن
Captain_rogers
#23 Captain_rogers 1399-10-16 21:32
به نقل از Captain_rogers:
من خیلی از گزینه های:
3_ چون هیچ محبت و عشقی تو دنیای کمیک به پای سوپرمن و لوییس نمی رسه
6_ سوپرمن پرایم منو یاد تبدیل شوندگان یا اپتیموس پرایم میندازه و راستی چرا تو خورشید نابود نشده و ارجین یا داستان و کمیک به خصوصی هم داره اخه من عاشقش شدم و ارزو میکنم ای کاش فقط کمی از قدرت های سوپرمن اصلی به خودم میرسید :-* :cry:
7_ اینو تقریبا همه میدونن و خیلی هم دو دنیای سینمایی و انیمیشنی دی سی ازش تقلید مثل: ( B v S) یا (مرگ سوپرمن) = که کلا راجب همون داستانه
8_ این رو من تو سریال سوپرگرل تو فصل یکش دیده بودم و یا اون زمان افتادم که یکی از بهترین ها برای این لیست بود و خیلی هم جنبه علمی داشت.
9_ این رو اصلا دوشت نداشتم و اصلا به درد سوپرمن نمی خورد (نیکلاس کیج بازی خوبی داره ولی به درد سوپرمن بودن نمیخوره) :sad: :-x
10_ این سریال رو دیدم و بنظرم جالب بود
«بسیار ممنون و تشکر از سایت اسپایدی و نویسندگان: بسیار عالی و کامل بود.» :-) :D

راستش کمی قاتی پاتی شد و برای اینکه درستش کنم میگم که اون گزینه رو همه برعکس حساب کنید (یعنی درواقع مثلا مورد شماره 8 رو زده بودم 3) :lol:
نقل قول کردن
Iron Legend
#24 Iron Legend 1399-10-16 21:37
به نقل از mtm:
[quote name="King Strange"]

آقای فقیه چند روز پیش گفت فیلم رو دیده و بهش از 10، 2 میده! گفتم پس ولش کن . الان نقد مینویسیم دوباره همه میگن اینا ضد دی سی ان...



نظر شما چیه استاد ؟ این فیلم ارزش دیدن و وقت گذاشتن داره؟! :sigh:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#25 AM SM BM SM 1399-10-16 21:48
به نقل از master spider:
به نقل از Kia Iron Man:
سوپرمن از شخصیتای درجه یک دیسی و کل عالم کمیکه

کل عالم کمیک؟؟؟! :-*

بنده هم اون رو جز شخصیت های درجه یک می دونم.
به خاطر اخلاقیات و قواعدی که داره ( فقط کسی الان بیاد بگه توی دنیای سینمایی دی سی فلان کرد و بهمان کرد دیگه سکته میکنم. :-*) مثلا توی فیلم سوپرمن ۲ که در جنگی که وقتی داشت با ژنرال زاد و اون دو کریپتون دیگه می جنگید نمی ذاشت آسیبی به کسی برسه. یا توی کمیک چه بر سر مرد فردا آمد؟ که واسه اینکه یک خبیثی که داشت خانواده اش رو نابود می کرد رو از روی ناچاری نابود کرد قدرت خودش رو از خودش دریغ کرد.
حداقل من یکی به خاطر این اخلاقیات سوپرمن دوستش دارم. تنها چیزی که یکم از سوپرمن خوشم نمیاد قدرت های بیش از حد است. بعضی وقت ها سوپرمن زیادی قدرتمند است و باعث میشه به سختی با اون ارتباط برقرار کرد.
واقعا آقای ترابی جمله بسیار خوبی درباره سوپرمن گفت:
"سوپرمن بیگانه ای است که با انسانیت آشنا است."
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#26 AM SM BM SM 1399-10-16 21:50
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:

آقای ترابی یک سوال داشتم: توی مقاله بهترین اقتباس ها از روی سوپرمن فیلم سوپرمن ۲ اول بود الان چه طوری کارتون دهه ۴۰ اوله؟( البته می دونم که دوتاشون خوبن فقط خواستم بدونم چرا اونجا سوپرمن ۲ اول بود و اینجا این کارتون )
با تشکر

خب یکی مربوط میشه به دنیای انیمیشن و دیگری سینما
کارتون های دهه 40 میلادی سوپرمن (اونایی که مکس فلیشر ساخت ، نه اونایی که famous studios ساخت) از نظر من و خیلی های دیگر دربرگیرنده عصاره اصلی و وجودی سوپرمن هستند

بله متوجه شدم ممنون
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#27 AM SM BM SM 1399-10-16 22:06
آقای ترابی توی مورد یک توی اون پرانتزی که گفتید این انیمیشن اولین انیمیشن ابر قهرمانی بود که کاندید جایزد اسکار شد دو بار نوشتید این. :-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#28 Agent bishop 1399-10-16 22:08
به نقل از mtm:
به نقل از King Strange:


فقط یه چیزی اساتید گرامی قرار هست که اسپایدی نقد فیلم wonder woman 84 رو بنویسه یا خیر ؟ راستش رو بخواهید من که خودم جرات حرف زدن درباره این ابر شاهکاری از دی سی رو ندارم که دنباله wonder woman 1 که فیلم خیلی خوبی بود رو خراب کرد .
تازه بعدش هم سریع برای 3 تاییدش کرد :oops:
با اینکه الان کمترین نمره IMDB رو در میان کل فیلم های DCEU داره .
خدا رحم کنه با این وضعیت کمبود فیلم دی سی گل کاشت کاشکی حداقل انتشار فیلم هاشو مجازی نمی کرد اونم از HBO max :-|
گذشته از اینا .... وای تا کجاها پیش رفتم فقط میشه گفت در نهایت امیدواریم که هم مارول و هم دی سی یه چند تا فیلم و سریال خوب به ما تحویل بدن که از این حال کرونایی دربیایم :-)
با تشکر از سایت خوبتون

آقای فقیه چند روز پیش گفت فیلم رو دیده و بهش از 10، 2 میده! گفتم پس ولش کن . الان نقد مینویسیم دوباره همه میگن اینا ضد دی سی ان
از این به بعد میخواهیم به شعار "سری که درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن" رو بهش عمل کنیم که ایشالا وضع دنیای کمیک هم درست بشه و فیلم های دی سی هم یکی پس از دیگری شاهکار بشن! :-* جاستیس لیگ زک اسنایدر هم میسپریم به کانالا و وب سایتای منصف (!) و باسواد (!!) کمیک بوکی در ایران که ایشالا این شاهکار هم حیف نشه
کلا به نظرم با فیلمای دی سی کار نداشته باشیم از این به بعد این شرکت قطعا از مارول جلو میزنه . پس همین کارومیکنیم :-)


ولی میشه به جیمز گان امید وار بود دیسی رو نجات بده واقعا حیفه این همه شخصیت پر پتانسیل تو سینما داره به این شکل حروم میشه
نقل قول کردن
mobin rz
#29 mobin rz 1399-10-17 01:22
به نقل از parsa.k23:
مثل همیشه عالی
در مورد اون مطلبی که گفتید سوپرمن اولین کسی بوده که هویت مخفی داشته یه سوال برام پیش اومد اگه گلادیاتور هم هویت مخفی داشته و ۱۰ سال قبل سوپرمن به وجود اومده پس در واقع گلادیاتور اولین کسی بوده که هویت مخفی داشته

تازه مگه زورو قبل سوپرمن نبوده؟
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1399-10-17 09:22
به نقل از Iron Legend:
به نقل از mtm:
[quote name="King Strange"]

آقای فقیه چند روز پیش گفت فیلم رو دیده و بهش از 10، 2 میده! گفتم پس ولش کن . الان نقد مینویسیم دوباره همه میگن اینا ضد دی سی ان...



نظر شما چیه استاد ؟ این فیلم ارزش دیدن و وقت گذاشتن داره؟! :sigh:

من ندیدمش هنوز
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#31 Hail Comic Book 1399-10-17 15:48
سلام علیکم.
مقاله جالبی بود البته من همشو به جز گلادیاتور میدونستم .
من خودم بعد اسپایدرمن شخصیت مورد علاقم سوپرمن هست.
هم اریجین باحالی داره هم ویلن های خوب هم شخصیت پردازی جالب چرا ادم بدش بیاد؟

#22
حالا من کاری به فیلم ندارم هروقت نقد شد تو سایت سرش بحث میکنیم(هرچند من خودم نظرم به فیلم مثبت بوده)ولی جهت اطلاعتون imdb سایت معتبری نیست.و اینکه اصلا خودش نمره نمیده که میگید imdb بهش نمره داده مردم توش نمره میدن.نکته اینه تو imdb برای اینکه فلان فیلم از فلان فیلم نمرش کم نشه یا زیادتر نشه مردم میرن الکی نمره 0 به فیلم رقیب میدن.
بهترین سایت های نقد به نظر خود من
1-rotten tomatoes
2-Metacritic
و چند تا سایت دیگه که اسمشو یادم نیست ولی این 2 تا از همه بهترن.
نقل قول کردن
hassan91
#32 hassan91 1399-10-17 21:14
به نقل از King Strange:
خیلی ممنون از نویسندگان سایت مقاله بسیار خوبی بود :lol:

فقط یه چیزی اساتید گرامی قرار هست که اسپایدی نقد فیلم wonder woman 84 رو بنویسه یا خیر ؟ راستش رو بخواهید من که خودم جرات حرف زدن درباره این ابر شاهکاری از دی سی رو ندارم که دنباله wonder woman 1 که فیلم خیلی خوبی بود رو خراب کرد .
تازه بعدش هم سریع برای 3 تاییدش کرد :oops:
با اینکه الان کمترین نمره IMDB رو در میان کل فیلم های DCEU داره .
خدا رحم کنه با این وضعیت کمبود فیلم دی سی گل کاشت کاشکی حداقل انتشار فیلم هاشو مجازی نمی کرد اونم از HBO max :-|
گذشته از اینا .... وای تا کجاها پیش رفتم فقط میشه گفت در نهایت امیدواریم که هم مارول و هم دی سی یه چند تا فیلم و سریال خوب به ما تحویل بدن که از این حال کرونایی دربیایم :-)
با تشکر از سایت خوبتون

یه کتاب باید بیاد بیرون و بگه که چرا وارنر نمیتونه یه اقتباس مناسب از شخصیتهای دی سی بسازه. البته با اون سریالهای cw که من کمتر از نصفشو دیدم کلا هر چی داشته رو کرده. واقعا خنده داره که همچینان فیلمهایی رو با اثرات ماندگار مارول مقایسه کنیم.
نقل قول کردن
thor_fan
#33 thor_fan 1399-10-18 11:14
به نقل از Hail Comic Book:
سلام علیکم.
مقاله جالبی بود البته من همشو به جز گلادیاتور میدونستم .
من خودم بعد اسپایدرمن شخصیت مورد علاقم سوپرمن هست.
هم اریجین باحالی داره هم ویلن های خوب هم شخصیت پردازی جالب چرا ادم بدش بیاد؟

#22
حالا من کاری به فیلم ندارم هروقت نقد شد تو سایت سرش بحث میکنیم(هرچند من خودم نظرم به فیلم مثبت بوده)ولی جهت اطلاعتون imdb سایت معتبری نیست.و اینکه اصلا خودش نمره نمیده که میگید imdb بهش نمره داده مردم توش نمره میدن.نکته اینه تو imdb برای اینکه فلان فیلم از فلان فیلم نمرش کم نشه یا زیادتر نشه مردم میرن الکی نمره 0 به فیلم رقیب میدن.
بهترین سایت های نقد به نظر خود من
1-rotten tomatoes
2-Metacritic
و چند تا سایت دیگه که اسمشو یادم نیست ولی این 2 تا از همه بهترن.


بله آقای ترابی در یه مقاله ای اطلاع رسانی کرده بودند که imdb سایت معتبری برای اطلاع از کیفیت فیلم نیست
نقل قول کردن
Milesspider2020
#34 Milesspider2020 1399-10-19 14:07
باسلام
بنظرم واقعا سوپرمن پرایم باحال بود و سوپرمن دیگه رسما یه خدا شده بود ولی بنظرم ایدش هم جالب نبود سوپرمن همینجوریش قوی هست دیگه اینم زیاده رویه
سوپرمن از جمله شخصیت های مهم کمیک هستش جای مقاله خالی بود خسته نباشید عرض میکنم
واقعیت نظرارو خوندم حرف فیلم های جدید دی سی شد میخواستم بدونم بنظرتون درسته دیک گریسون در فیلم زک کشته شه اونم به جای جیسون در صورتی که تا حالا دیک اصلا کشته نشده فقط یکبار مرگشو جعل کرده اصلا فیلم جالب میشه یا مثلا از مرگ برگرده میخواد اون دیک هیچکسو نمی‌کشت ردهود شه و همه رو بکشه اصلا با ارجین و خصوصیات شخصیت تضاد داره و بدیشم اینه کسی که کمیک نخونده دیک برای اولین بار اینجوری تو ذهنش شکل بگیره
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1399-10-20 00:02
به نقل از hassan91:
به نقل از King Strange:
خیلی ممنون از نویسندگان سایت مقاله بسیار خوبی بود :lol:

فقط یه چیزی اساتید گرامی قرار هست که اسپایدی نقد فیلم wonder woman 84 رو بنویسه یا خیر ؟ راستش رو بخواهید من که خودم جرات حرف زدن درباره این ابر شاهکاری از دی سی رو ندارم که دنباله wonder woman 1 که فیلم خیلی خوبی بود رو خراب کرد .
تازه بعدش هم سریع برای 3 تاییدش کرد :oops:
با اینکه الان کمترین نمره IMDB رو در میان کل فیلم های DCEU داره .
خدا رحم کنه با این وضعیت کمبود فیلم دی سی گل کاشت کاشکی حداقل انتشار فیلم هاشو مجازی نمی کرد اونم از HBO max :-|
گذشته از اینا .... وای تا کجاها پیش رفتم فقط میشه گفت در نهایت امیدواریم که هم مارول و هم دی سی یه چند تا فیلم و سریال خوب به ما تحویل بدن که از این حال کرونایی دربیایم :-)
با تشکر از سایت خوبتون

یه کتاب باید بیاد بیرون و بگه که چرا وارنر نمیتونه یه اقتباس مناسب از شخصیتهای دی سی بسازه. البته با اون سریالهای cw که من کمتر از نصفشو دیدم کلا هر چی داشته رو کرده. واقعا خنده داره که همچینان فیلمهایی رو با اثرات ماندگار مارول مقایسه کنیم.

مساله اینه به غلط فکر میکنیم وارنر تنها مشکله. درسته وارنر بخشی از مشکله ولی من بارها گفته ام که شخصیت های دی سی به جز دو، سه شخصیت توان رقابت با شخصیت های مارول را ندارند. دلایلم رو هم بارها مستند گفته ام و لزومی نمیبینم که دوباره توضیح بدم
مساله اینه که برخی شخصیت های مارول و دی سی رو در یک سطح میدونند و وقتی از روی دی سی ها فیلم خوب ساخته نمیشه وارنر رو تنها مقصر میدونن یا کارگردان رو . ولی اینطور نیست شخصیت های این دو شرکت در یک سطح نیستن و در طول تقریبا 70 سال گذشته این موضوع به اثبات رسیده
نقل قول کردن
RETEPILA
#36 RETEPILA 1400-11-21 19:39
این بخش سوپرمن شخصا مهم ترین بخش داستانها و شخصیت پردازی سوپرمنه
به قول آقای ترابی بیگانه ای که دنبال انسانیته و باهاش آشناست
که توی کمیک سوپرمن چهارفصل هم خیلی به این مسئله اشاره شد
میتونستن با اون قدرتی که داره زمین رو تبدیل به سیاره خودش کنه ولی نکرد(البته از بزرگ شدن نزد جاناتان و مارتا کنت که نقش اصلی رو داشتند و ارزشهای انسانی یادش دادند)
و از اونور هم لکس لوثر که کاملا نقطه عکس سوپرمنه و از هر فرصتی برای ضربه زدن بهش دریغ نمیکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37