10 حقیقت مهمی که باید درباره کری (Kree) ها بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره  کری (Kree) ها بدانید

این مقاله هم به مناسبت اکران فیلم Marvels بار دیگر در صفحه ی نخست سایت اسپایدی قرار میگیرد.

البته ما قبلا کِری (Kree) ها را در این مقاله معرفی کرده بودیم و آنها را یکی از بزرگترین تهدیدات کیهانی در عالم مارول دانسته بودیم ولی به مناسبت اکران فیلم های سینمایی کاپیتان مارول لازم دیدیم که اطلاعات بیشتری راجع به این شخصیت های مهم خدمتتون ارائه کنیم. پیشنهاد میشه همراه با این مقاله، مقاله "10 حقیقت درباره اسکرال ها" را هم بخوانید.

ضمنا همانطور که میدانید اولین «کاپیتان مارول» در دنیای کمیک بوک های مارول یعنی «مار - ول» کسی بود که اصلیتی کری داشت. میتونید برای کسب اطلاعات کامل درباره ایشون، این مقاله را بخوانید.

 

10- قدمت کری ها به 6 میلیون سال پیش میرسه!

 قدمت کری ها به 7 میلیون سال پیش میرسه!

قدمت نژاد کری به 6 میلیون سال پیش برمیگرده. حالا اگه این آمار براتون شگفت انگیز نیست پس بذارید براتون یادآوری کنم که ما انسان ها فقط قدمتی در حدود 200 هزار سال داریم. گفته میشه که نژادی به نام «زوریانز» (Xorrians) بودند که نژادهای انسانی شکل را از DNA خودشون به وجود آوردند و در نتیجه کری ها، اسکرال ها و انسان ها خلق شدند. البته از تاریخچه کری ها تا قبل از یک میلیون سال پیش اطلاعات دقیقی در دست نیست. یعنی از 1 میلیون سال قبل که با کری ها درگیر شدند اطلاعات و تاریخچه ازشون بر جا مونده (برای کسب اطلاعات درباره علت جنگ هایی که با اسکرال ها کرده اند ، این مقاله را بخوانید).

جنگ kree

اما نکته مهمی هست که باید درباره کری ها بدانید. ما دو نوع کری داریم. یعنی یک سری از اونا پوست آبی رنگ دارند و یک سری هم پوست سفید دارند. به همین دلیله که مثلا «مار – ول» (Mar-Vell) که اولین کاپیتان مارول دنیای مارول به حساب میاد (و اینجا هم معرفی شده است) پوست سفیدی داشت و شبیه انسان ها بود.

رنگ پوست کری

اما آبی ها خالص تر هستند. البته در اقلیت هستند ولی در جامعه کری ها احترام و نفوذ بیشتری دارند چون ظاهرشون به کری های اصیل و اریجینال شبیه تر هستش. به همین دلیل معمولا حاکمین کری ها پوست آبی دارند و در رده های بالای حکومتی قرار میگیرند. آنها کری های سفید پوست ها را خالص نمیدانند زیرا در نتیجه انجام آزمایشاتی روی کری های اریجینال به وجود آمدند. اما در مجموع کری های سفید پوست قدرت و مقاومت بالاتری نسبت به آبی ها دارند و به همین دلیله که اکثر ارتش کری ها از نژاد سفیدها تشکیل شده است.

و البته لازم میدونم بگم بهتون که یک نژاد دیگر از کری ها هم وجود داشته به نام «کری اترنالز» یا Kree Eternals .

کری اترنال

در واقع آنها در نتیجه آزمایشات «سلستیال ها» روی کری های آبی رنگ به وجود آمدند و خیلی هم قوی تر از دیگر کری ها بودند ولی به مرور نسل آنها منقرض شد (به جز یکی به نام « آلتموس» که در ادامه مقاله معرفی خواهد شد).

 

 

9- اولین حضور کری ها در کمیک های چهار شگفت انگیز رقم خورد

 اولین حضور کری ها در کمیک های چهار شگفت انگیز رقم خورد

کمیک بوک های "چهار شگفت انگیز" بسیار مهم هستند چون بسیاری از نژادهای مهمی فضایی مارول در آن خلق شدند (مثل اسکرال ها که در اینجا گفتیم در کمیک های چهار شگفت انگیز خلق شدند). کری ها همین اتفاق براشون افتاد و سال 1967 در شماره 65 از کمیک چهار شگفت انگیز خلق شدند (به دست «استن لی» و «جک کربی»). از همان ابتدا هم خبیث به تصویر کشیده شدند و نژادی بودند که به دنبال جنگ و فتح و خونریزی هستند. دو تا شخصیت کلیدی کری ها یعنی «رونان» و «هوش برتر» هم در این شماره خلق شدند.

یک نکته دیگر درباره کری ها که در کمیک ها شاهدش بودیم این بود که برای نفس کشیدن در هوای کره زمین مشکل داشتند ولی با تجهیزات و فرمول هایی که ساختند این مشکل را حل نمودند.

مشکل تنفسی کری ها

ولی کره زمین یک مزیتی برای آنها داره و آنهم این است که جاذبه در آن نسبت به سیاره خودشان کمتره و بنابراین وقتی به روی کره ما هستند قدرت و سرعت بیشتری پیدا میکنند!

 

8- کری ها بودند که ناانسان ها (Inhumans) را خلق کردند!

کری ها بودند که ناانسان ها (Inhumans) را خلق کردند!

کلا نژاد کری خیلی دوست داره خودش را ارتقا بده. دلیلش هم اینه که نمیتونند تکامل پیدا کنند. بنابراین سعی میکنند DNA خودشون را با نژادهای دیگر ترکیب کنند تا این معضل حل بشه. یا مثلا سعی میکنند بین خودشون یک سری آزمایشات ژنتیک انجام بدهند. به همین دلیل هم بود که اون کری های سفید پوست خلق شدند. اونا در ضمن روی نسخه بسیار اولیه و بدوی انسان ها نیز آزمایشاتی را انجام دادند که باعث شد موجوداتی به نام «ناانسان ها» خلق بشوند (این مقاله را بخوانید). در واقع خلق شدن ناانسان ها یک امر تصادفی بود. ناانسان ها بعد از مدتی تونستند روی پای خودشون بایستند و به نوعی استقلال دست پیدا کنند. یعنی خودشون را از انسان های اولیه جدا کردند و جامعه خاص خودشان را تشکیل دادند و به تکامل و پیشرفت دست یافتند. جالبه که ناانسان ها زودتر از کری ها در دنیای کمیک ظاهر شدند!

 

7- رهبر و حاکم کری ها موجودی است به نام «هوش برتر» (Supreme Intelligence)

 رهبر و حاکم کری ها موجودی است به نام «هوش برتر» (Supreme Intelligence)

سیستم سیاسی کری ها بسیار افراطی میباشد. یعنی نوعی دیکتاتوری شدید در آن حاکم است که توسط موجودی به نام «هوش برتر» اداره میشود (البته او با لقب «سوپریمور» یا Supremor نیز شناخته میشود). او آنچنان کنترلی روی کری ها دارد که کری ها او را به عنوان خدای خود میپرستند. به همین دلیله که امپراتوری کری ها کاملا حالت ملی گرایانه، نظامی و امپریالیستی دارد. جامعه آنان مثل یک کابوس میماند و قوانین بسیار سفت و سختی دارد. کری ها بسیار علاقه دارند که نژادی قوی باشند و بر دیگران برتری بجویند. هرگونه دین دیگری که خدایی به جز هوش برتر در آن پرستیده شود باطل و ممنوع است. بنابراین مثلا یک گروه جدای طلب از کری ها هستند که نژادی بیگانه به نام Cotati را میپرستند ولی همیشه از سوی مقامات عالی رتبه کری ها مورد آزار و پیگرد قرار دارند. جالبه که بدونید هوش برتر در واقع مثل یک کامپیوتر میمونه که میلیون ها سال قبل توسط خود کری ها ایجاد شد! این کامپیوتر دربرگیرنده ذهن تمام کری های برجسته تاریخ است. یعنی هر دانشمند، فیلسوف، مخترع یا حاکم بزرگ کری ها که میمرد، ذهنش را وارد این سیستم میکردند ولی رفته رفته این کامپیوتر خودش را ارتقا داد و دارای هوش و شعور مستقلی شد و بر کری ها حکومت کرد.

 

6- گروه استارفورس (Starforce)

استارفورس، استار فرس، starforce

گروه استار فورس یا "نیروی ستاره ای" (Starforce) سال 1992 و در شماره 346 کمیک Avengers خلق شدند. اعضای این گروه توسط هوش برتر کری ها انتخاب میشوند و در واقع از نظر نیروی جسمانی برترین های نژاد خود هستند. وظیفه آنها انجام ماموریت های خطیر است. اعضای اریجینال این گروه عبارت هستند از:

 

 دکتر مینروا (Dr. Minerva)

http://www.spidey.ir/images/img/content/captain-marvel-movie/dr-minerva-comics.jpg

او یک دانشمند یاغی کری است که از دشمنان «کارول دنورز» (کاپیتان مارول) به حساب میاد. نام اصلی اش بود Min-Erva و با انجام آزمایشات ژنتیکی تونست خودش را در حد قدرت های کاپیتان مارول ارتقا بده. او مدتهاست که گروه استار فورس را ترک کرده است. او در دنیای سینمایی مارول حضور داره و در فیلم "کاپیتان مارول" نقشش را «جما چان» بازی کرد:

جما چان

 

 شاتراکس (Shatterax)

- شاتراکس (Shatterax)

یک سرباز کری که به صورت روباتیک ارتقا پیدا کرده است. الان معلوم نیست دقیقا کجاست ولی احتمال داده میشه به دست ناانسان ها کشته شده باشه. در هر حال او یک شکارچی و جنگجوی سرد و بی احساس بود.

 

کاپیتان اطلس (Captain Atlas)

کاپیتان اطلس (Captain Atlas)

کاپیتان اطلس با نام واقعی Captain Att-Lass، در سیاره Kree-Lar به دنیا آمد و در مدرسه نظامی کری ها ثابت کرد که نسبت به دیگر سربازان برتری داره و بنابراین به سرعت مدارج ترقی را طی نمود و به درجه سروانی رسید. او بسیار به کری ها وفادار است و چند بار سعی کرده با به دست آوردن دستبند های Nega-bands به قدرت هایی مشابه با کاپیتان مارول دست پیدا کند. البته سابقه داشته که بخواد به قدت های فرابشری دست پیدا کنه و یک بار توسط دستگاهی به نام Psycho-Magnatron دچار جهش ژنتیکی شد و فُرمی هیولایی پیدا کرد. نقش او را در فیلم "کاپیتان مارول" آقای Algenis Perez Soto بازی کرد:

کاپیتان atlas

 

 کوراث تعقیب کننده (Korath the Pursuer)

کوراث تعقیب کننده (Korath the Pursuer)

نام واقعی اش هست Korath-Thak . در ارتش کری ها، «تعقیب کننده ها» (pursuers) گروه ویژه ای هستند که به صورت علمی رویشان کارهایی انجام شده و وظیفه دارند کسانی که با امپراتوری کری در افتاده اند را تعقیب کرده و به قتل برسانند. او اولش به زمین فرستاده شد تا ناانسان ها را بکشد ولی موفق نشد و بعدش به گروه استارفورس ملحق شد. در دنیای سینمایی مارول نقش او را « جایمن هانسو» بازی میکند و در فیلم هایی نظیر "محافظان کهکشان" و ... حضور داشته است.

جایمن هانسو

 

  آلتموس (Ultumus)

 آلتموس (Ultumus)

یکی از نیرومند ترین اعضای استارفورس که در واقع تنها بازمانده از نژاد «کری اترنالز» (Kree Eternals) به حساب میاد (در بالا درباره این نژاد توضیح دادم). او اولش با ثور در شماره 209 کمیک های Thor درگیر شد:

کامیک thor

ولی بعدش برگشت و عضو استارفورس گردید تا در نبرد کری ها با امپراتوری "شی – آر" شرکت کند. تا یادم نرفته بگم اسم واقعی او، «دیمون دروید» (Demon Druid) میباشد.

 

5- دشمنان کری

دشمنان کری

یقینا بزرگترین دشمن کری ها، اسکرال ها هستند که قبلا اینجا مفصل درباره شون توضیح داده شده و نمیخوام بیخودی چیزی را تکرار کنم. اما کری ها دشمنان دیگری هم دارند مثل «آکون» (Aakon) که موجودات بیگانه ای هستند که در سیاره Oorga زندگی میکردند:

آکون

یکی از مهم ترین نبردهای آنان با کری ها در قسمت تاریک کره ماه رخ داد و در آن عشق «مار- ول» به نام «یونا» کشته شد (درباره یونا در انتهای همین مقاله توضیح داده شده).

دیگر دشمن کری ها، امپراتوری «شی آر» (Shi`ar) هستش که گفته میشه موجودات بیگانه ای با قدمت 1200 ساله هستند.

شی آر

معمولا شخصیت های امپراتوری شی آر را دنیای کمیک های مردان ایکس دیده ایم و همانطور که در این مقاله گفته شد، یک رابطه عاشقانه هم بین موسس مردان ایکس یعنی «چارلز اگزاویر» و امپراتور شی آر به نام «لیلاندرا نرامانی» (Lilandra Neramani) وجود داشته است. نکته مهم درباره لیلاندرا اینه که خواهر پلیدی داره به نام «پرنده مرگ» یا (Deathbird) که همیشه به دنبال تصاحب تاج و تخت خواهرش است. رهبر گارد سلطنتی شی آر هم شخصیت قوی و مهمی به نام «گلادیاتور» است (این مقاله را بخوانید).

دث برد - گلادیاتور

اما مهم ترین نکته درباره شی آر به زمانی برمیگرده که ما شاهد رویداد مهمی به نام عملیات توفان کهکشانی (Operation: Galactic Storm) بودیم (این مقاله را بخوانید). در این داستان میبینیم که وقتی «پرنده مرگ» بر شی آر حکومت میکرد به دلیل برخی از دخالت های اسکرال ها با کری ها جنگ کرد . گروه اونجرز هم پاشون به این جنگ باز شد. سپس بمبی بسیار قوی به نام «نگا بمب» (Nega-Bomb) را منفجر کردند که باعث مرگ میلیاردها نفر از کری ها شد! (این بمب از پادماده یا anti-matter درست شده بود).

نگا بمب

اما در نهایت معلوم شد همه چی زیر سر «هوش برتر» بوده که میخواسته با منفجر کردن این بمب کری ها را تست کنه (چون بازماندگان این بمب مقاوم تر شدند). اما مهم تر اینکه هوش برتر میخواست قفل عدم تکامل کری ها را بشکنه! در این امر موفق هم شد چون پس از انفجار نگا بمب کری ها تونستند تکامل پیدا کنند . البته به طور مقطعی! یعنی برای مدتی به موجوداتی به نام Rull تبدیل شدند:

رال

اما پس از مدت کوتاهی دوباره به همان فرم همیشگی خودشون برگشتند و به نظر میرسه این عدم تکامل همانند نفرینی میمونه که همیشه برای نژاد کری وجود خواهد داشت!

 

4- رُبات های سِنتری (Sentry)

 رُبات های سنتری (Sentry)

امپراتوری کری در دوران اوج خود بر هزاران دنیای مختلف سلطه داشت. بنابراین آنها ربات هایی ساختند به نام «سنتری» تا در غیاب آنان از پایگاه های نظامی و همچنین انبارهای تجهیزاتشون مراقبت کنند. گفته میشه 80 هزار سال پیش یک دانشمند کری به نام Bronnek اولین ربات از سری سنتری را خلق کرد. بعدش به تولید انبوه رسیدند  و صدها هزار تا از آنها در سیاره های مختلف قرار داده شدند. در سیاره زمین هم هر از گاهی یکی از آنها فعال میشود و قهرمانان مارول باهاش میجنگند!

سنتری مارول

قابلیت مهم این ربات ها اینه که میتونند هر بخشی از بدن خود را که آسیب ببیند ، تعمیر کنند. در ضمن میتونند قابلیت های خود را با قابلیت های حریف منطبق کرده تا در صورت لزوم آنها را افزایش دهند!

 

3- اسامی جالب کری ها!

 نام های جالب کری ها!

نویسندگان مارول برای کری ها اسامی جالبی انتخاب میکنند که گاهی هم در بین این اسامی میشه به نکات ریز و جالبی برخورد کرد. قطعا برجسته ترین نمونه ای که در این زمینه به چشم میخورد، «مار – ول» (Mar-Vell) است که در واقع اشاره دارد به نام انتشارات «مارول». یک شخصیت دیگر از کری ها نیز هست به نام کاپیتان Dea-Sea که وقتی تلفظش کنید میشه کاپیتان «دی سی» که اشاره داره به کمپانی رقیب مارول! یک شخصیت دیگری هم هست که در مورد شماره 1 همین مقاله معرفی میشه که اسمش هست کاپیتان Att-Las که وقتی تلفظ بشه، "اطلس" خونده میشه و حتما میدونید که "اطلس" نام قبلی انتشارات مارول است. یا مثلا Star-Lyn که در واقع اشاره داره به نام نویسنده معروف یعنی «جیم استارلین» که خالق ثانوس و بسیاری از داستان های حماسی ماروله.

در مجموع گفته میشه که تا به حال در کمیک های مارول 130 اسم مربوط به کری ها مورد استفاده قرار گرفته. اسامی کری ها اغلب حالت دو سیلابی دارند و بین سیلاب اول و دوم یک خط تیره قرار میگیرد. مثل Yon-Rogg یا Una-Rogg و ...

 

2- زنان کری قدرت های خاص ذهنی دارند

 زنان کری قدرت های خاص ذهنی دارند

نسخه های مونث کری ها وقتی به دنیا میان قدرت های خاصی دارند. یعنی قدرت های ذهنی دارند که باهاشون میتونند مردان را تحت تاثیر خود قرار دهند. در ضمن برخی از آنها میتونند با بوسیدن دیگران انرژی درونی شان را خارج کنند! تا اینکه مقامات عالی رتبه کری به این نتیجه رسیدند که این قدرت ها برای جامعه کری ها خطرناکه و بنابراین یک عمل جراحی برای زنان کری اجباری شد تا این قدرت هاشون رو ازشون بگیرن. یکی از زنانی که از این عمل فرار کرد «یونا – راگ» بود که در آیتم بعدی معرفی میشه.

  

1- معرفی کری های مهم!

قطعا مهم ترین شخصیتی که از نژاد  کری ها بوده و در انتشارات مارول وی را دیده ایم، «مار – ول» میباشد که در کمیک های مارول تحت عنوان اولین «کاپیتان مارول» شناخته میشود و قبلا در این مقاله کاملا وی و همچنین خانواده اش را معرفی کرده بودیم. بنابراین میرویم به سراغ دیگر کری ها مهم:

 

 رونان متهم کننده (Ronan the Accuser)

رونان متهم کننده (Ronan the Accuser)

«رونان» از اشراف زادگان کری ها به شمار میاد که سابقه شون به قبایل اولیه کری ها در سیاره اصلی اونا یعنی Hala میرسه. وقتی تحصیلاتش رو تمام کرد وارد سیستم قضایی کری ها شد و به همین دلیل بهش لقب "متهم کننده" دادند (میشه چیزی در حد "دادستان کل کشور"). او مدام ارتقای درجه پیدا کرد. یک بار هم تونست با موفقیت جلوی تهاجم یک سری اسکرال را بگیره و بنابراین به متهم کننده برتر کری ها تبدیل شد . یعنی کسی هستش که مجری اصلی دستورات و فرامین هوش برتر به حساب میاد. در این مقاله گفته بودیم که در سالهای اخیر به نوعی قهرمان در کمیک های مارول تبدیل شده ولی قبلا همیشه یک خبیث نیرومند برای گروه هایی مثل اونجرز و چهار شگفت انگیز بود. رونان نسبت به یکی از اعضای سلطنتی خانواده ناانسان ها به نام «کریستال» هم احساسات رومانتیک بروز داده! او در دنیای سینمایی مارول هم حضور داشته (این مقاله را بخوانید).

رونن

 

 یونا (Una)

 یونا (Una)

او از پرستاران ارتش کری ها بود و «مار – ول» بهش علاقه داشت. اما توسط یکی از دشمنان کری ها به نام «آکون» کشته شد. اما جالبه که جسدش توسط موجودات خبیثی به نام «نکرومانسر» (Necromancers) زنده و سپس مجبور شد تا چند بار با «مار – ول» مبارزه کنه ولی شکست خورد.

 

 یان - راگ (Yon-Rogg)

یان راگ (Yon-Rogg)

«یان راگ» یکی از افسران عالی رتبه کری ها هستش که ذاتا آدم حسودیه. مخصوصا که به عشق بین «مار – ول» و یونا حسودی میکرد. او بارها علیه مار – ول توطئه کرد و از دشمنان تمامی کاپیتان مارول ها و به خصوص «کارول دانورز» هم به حساب میاد. در فیلم کاپیتان مارول نقش وی را «جود لا» بازی کرد که فرمانده گروه استارفورس بود.

جودلاو 

 

یونا - راگ (Una-Rogg)

- یونا - راگ (Una-Rogg)

او دختر «یان –راگ» است و قدرت های خون آشام مانند دارد. یعنی با تماس فیزیکی میتونه انرژی داخلی دیگران را ازشون بگیره. او به دنبال انتقام گرفتن بابت مرگ پدرش بود و در نهایت با پسر «مار - ول» به نام «جنیس – ول» جنگید (اینجا میتونید با جنیس – ول آشنا شوید). رونان او را از امپراتوری کری تبعید کرده است. ضمنا همانطور که قبلا هم گفتیم از معدود زنان کری میباشد که از اون عمل جراجی مختص زنان فرار کرده  و بنابراین قدرت های ذهنی دارد!

 

برون - چار (Bron-Char)

برون چار (Bron-Char)

«برون چار» عضو گروه «لژیون دیوانه» (Lunatic Legion) میباشد که اعضایش از کری هایی هستند که میخواهند از انسان ها انتقام بگیرند. وقتی کری ها به زمین هجوم آوردند ، بران چار وظیفه داشت تا سپر کاپیتان آمریکا را نابود کند که موفق هم شد (البته این سپر اصلی Cap نبود، بلکه نسخه ای بدلی بود که از موزه بهش داده بودن).

سپر کاپیتان آمریکا شکستن

جالبه که در فیلم سینمایی "کاپیتان مارول" این شخصیت عضو گروه "استار فورس شده بود و نقشش را هم آقای Rune Temte بازی میکرد:

 برون چار (Bron-Char)

 

 کو - رِل (Ko-Rel)

کو - رِل (Ko-Rel)

یکی از افسران ارتش کری که عضو سپاه نُوا (Nova Corps) شد (قرار بود از «ریچارد رایدر» ملقب به Nova که به سختی صدمه دیده بود مراقبت کنه). او در رویداد Annihilation شجاعانه جنگید ولی کشته شد.

 

زَک - دِل (Zak-Del)

زَک - دِل (Zak-Del)

«زک - دل» که به «شبح» (Wraith) مشهور است گذشته اسرار آمیزی دارد. ضمن اینکه انگار دنبال اهداف و  برنامه های خاص خودش هم هست و از کسی تبعیت نمیکنه! او در مبارزه کری ها با خبیث های بیگانه به نام «فالانکس» (Phalanx) بسیار ارزشمند ظاهر شد.

 

 زارِک (Zarek)

زارِک (Zarek)

او خودش را نخست وزیر امپراتوری کری میداند. یک فرد بسیار متعصب است که به نظرش کری های آبی رنگ از سفیدها برتر هستند. گروهی را هم درست کرد که اعضایش مثل خودش چنین عقاید تندی داشتند. هدفش هم این بود که امپراتور را سرنگون کرده و خودش جانشین وی شود. ولی در نهایت او و گروهش به دست «مار – ول» شکست خوردند و از امپراتوری تبعید شد.

 

- کشیش های پاما (The Priests of Pama)

 کشیش های پاما (The Priests of Pama)

گفته شده که در تاریخ سیاره «هالا» (Hala) که سیاره اصلی کری ها به شمار میاد، نژاد دیگری هم بوده به نام The Cotati که برخلاف کری ها بسیار صلح طلب بودند. خیلی هم حالت عرفانی داشتند. ولی کری ها بر آنها غلبه کردند و تقریبا نسل شان را منقرض کردند. باقی مانده آنها از هالا رفتند (برخی از آنها به زمین آمدند و در نقاط متروکه ویتنام سکنی گزیدند). جالبه که آنها بودند که شخصیتی به نام «مانتیس» (Mantis) را تعلیم دادند (برای آشنایی با مانتیس ، این مقاله را بخوانید). اما برخی از آنها در هالا باقی ماندند و با کری ها همزیستی کردند و به «کشیش های پاما» معروف شدند که در واقع آنها بودند که پایه های دینی و عرفانی در میان کری ها را بنا کردند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی هویت های مختلف کارول دانورز (CAROL DANVERS)

معرفی شخصیت هایی که با لقب کاپیتان مارول در انتشارات مارول کامیکس حضور داشته اند

15 حقیقتی که احتمالا درباره " کاپیتان مارول " نمیدانستید !

10 مرگ در عالم كمیك كه هنوز پا برجا هستند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال (SKRULL) ها بدانید

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

نقد فیلم کاپیتان مارول (CAPTAIN MARVEL)

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

15 داستان کیهانی – حماسی برتر مارول

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

  

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

marvel boy
#1 marvel boy 1397-12-27 18:30
ممنون عالی بود ولی موندم مینروا تو فیلم تفنگیه و اینا اونوقت تو کتاب هم پرواز میکنه هم یک غول بیابونی میشه یعنی اگه قدرت کمیکیشو داشت تو فیلم یک چیز دیگه میشد
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1397-12-27 18:31
این مقاله حاوی اطلاعات ارزنده ای هست.
از همه اعضا خ اهشمندم این مقاله را همراه با ارجاعاتش بخوانند.
ممنون از اقای ترابی بابت نگارش این مقاله با وجود دغدغه‌های شب عیدی ;-) :lol:
نقل قول کردن
Agent Pezhman
#3 Agent Pezhman 1397-12-27 18:47
اقا مقاله عالی بود خیلی از سوالاتی که داشتمو جواب داد.

در مورد خلق ناانسان ها توسط کری ها تو سریال فوق‌العاده ماموران شیلد تقریبا مفصل توضیح داده شده.
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1397-12-27 19:27
واقعا که چهار شگفت انگیز تو عرصه‌ی سینما خیلی بد شانس بودن، فکر کنم که اگه رایت چهارشگفت انگیز دست دیزنی بود ما هیچ وقت شاهد ساخته شدن محافظین کهکشان نبودیم.
نقل قول کردن
hosien
-1 #5 hosien 1397-12-27 19:31
بابا این کری ها کپی گرین لنترن ها هستند به نظرم
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-12-27 20:28
به نقل از hosien:
بابا این کری ها کپی گرین لنترن ها هستند به نظرم

واقعا؟! :o
اصلا چه ربطی دارن؟!!!!! حالا سپاه نوا (nova corps) رو میگفتی آره. به سپاه گرین لنترن شبیه ولی کری ها؟!!!!!
شاید لابد چون لباسشون تو فیلم کاپیتان مارول سبزه؟!!!
نقل قول کردن
Barbod2018
#7 Barbod2018 1397-12-27 23:32
به نقل از hosien:
بابا این کری ها کپی گرین لنترن ها هستند به نظرم

فازت چیست مرد جوان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45