100 شخصیت برتر مارول – قسمت سوم

100 شخصیت برتر مارول قسمت سوم

مارول كامیكس به عنوان غول بزرگ صنعت كمیك بوك شخصیت های بسیار زیاد و جذابی دارد كه با اتكا به آنها توانسته صنعت سرگرمی سازی دنیا را فتح كند. در این سلسله مقالات به معرفی 100 شخصیت برتر این شركت میپردازیم.

 

70- سایلوك (Psylocke)

70- سایلوك (Psylocke)

نام واقعی: الیزابت "بتسی" برادوك  (Elizabeth "Betsy" Braddock)

خلق شده توسط: كریس كلرمانت، هرب تریمپ

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 8  از كمیك Captain Britain (دسامبر 1976)

قدرت و توانایی: تله پاتی، تله كنسیس (جابجایی اجسام با ذهن)، پیش آگاهی، میتونه قدرت ذهنی خودش را به شكل سلاح katana دربیاره، هنرهای رزمی بلده.

«بتسی برادوك» یكی دیگر از میوتانت های معروف گروه «مردان ایكس» است. او  ابتدا در كمیك Captain Britain كه در انگلستان چاپ میشد نقش یك شخصیت مكمل را داشت چون «بیلی برادوك» (ملقب به Captain Britain)، برادر دوقلوی او بود . او حتی برای مدت كوتاهی جانشین برادر خودش شد تا اینكه در سال 1986 به گروه X-men پیوست. سپس ذهن بتسی  وارد جسم یك نینجای مونث ژاپنی به نام Kwannon شد و برخی از خصوصیات شخصیتی Kwannon و همچنین برخی از مهارت او در مبارزه و فنون رزمی به او منتقل شد. بتسی تحت كنترل شخصیت خبیثی به «ماندرین» قرار گرفت ولی به كمك «ولورین» توانست از او رهایی یابد.  از این به بعد بود كه او نام «سایلوك» را برای خودش انتخاب کرد . لازم به ذكر است كه او ابتدا دارای نیروی پیش آگاهی بود (یعنی حوادث را قبل از رخ دادن میدید) ولی بعدا به نیروهای تله پاتی و تله كنسیس دست یافت. او در ضمن چند بار كشته شده (مثلا  توسط «سیبرتوث» ،دشمن اصلی ولورین) ولی دوباره به عرصه برگشته. او سالها با دیگر هم تیمی خود در گروه مردان ایكس یعنی «انجل» رابطه رومانتیك داشت.  سایلوك عضو گروه X-Force هم بوده است.

مطالب مرتبط:

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

 

69- نُوا (Nova)

نوا - nova

نام واقعی: ریچارد رایدر  (Richard Rider)

خلق شده توسط: مارو ولف من، جان بیوسما، جان رومیتا

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1  از كمیك Nova  (سپتامبر 1976)

قدرت و توانایی: پرواز میكند، قدرت جسمانی، سرعت و طاقت بالایی دارد، در مبارزه تن به تن استاد است، به نیروی "سپاه نوا" (Nova Corps) مجهز است و میتواند انرژی از خود ساطع یا جذب كند، میتواند روی جاذبه تاثیر بگذارد، میتواند چاله های فضایی درست كند.

«ریچارد رایدر» خلق شد تا مرد عنكبوتی دهه 70 باشد. یعنی او هم مثل پیتر یك شخصیت معمولی بود كه میشد باهاش ارتباط برقرار كرد ولی فرقش این بود كه نیروهایش را از "سپاه نوا ها "  (Nova Corps) دریافت كرده بود (سپاه نوا ها چیزی شبیه به "سپاه گرین لنترن ها" در انتشارات دی سی است. كه در آن نمایندگان سیارات مختلف حضور دارند تا از عالم علیه تهدیدات مختلف دفاع كنند). ریچارد رایدر هم به صورت تصادفی انتخاب شد تا نماینده كره زمین باشد. او سالها در نقش نوا ظاهر شد تا اینكه سپاه نواها منحل گردید . سالها بعد نیروهای او توسط شخصیتی به نام Night Thrasher دوباره بیدار شد. Night Thrasher ریچاردز را به عضویت گروه New Warriors درآورد. در سالهای گذشته او بار دیگر به سپاه نواها  كه دوباره تاسیس شده، پیوسته . سپس اعضای این سپاه توسط Annihilus (از دشمنان نیرومند چهار شگفت انگیز) به قتل رسیدند و ریچارد مجبور شد World Mind را جذب كند (World Mind، اساس و پایه قدرت های سپاه نواها است) در نتیجه او به قدرتمند ترین عضو سپاه نوا تبدیل شد و Annihilus را شكست داد. متاسفانه او چندی پیش و در حال محافظت از عالم كشته شد.

مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

معرفی قدرتمندترین اعضای سپاه نُوا (NOVA CORPS)

 

68- جی جونا جیمسون (James Jonah Jameson)

عكس جيمز جونا جيمسون

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 1 كمیك The Amazing Spider-Man (مارس سال 1963)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

قدرت و توانایی: مهارت در خسیس بودن،  داد و بیداد كردن و نوشتن مقالات انتقادی علیه اسپایدرمن!

صاحب نشریه «دیلی بیوگل» كه عمرش را صرف متنفر بودن از مرد عنكبوتی كرده است! او سالهاست كه خبر ندارد پیتر پاركر یعنی عكاسی كه برایش از مرد عنكبوتی عكس های جذاب میگیرد، همان مرد عنكبوتی است! او اصرار دارد به جهانیان ثابت كند كه مرد عنكبوتی یك تهدید برای جامعه است. او در ضمن بسیار خسیس ،  بداخلاق و پاچه خوار  (!)  است ولی از حق نگذریم كه در ته دل او رگه های خوبی از جوانمردی میدرخشد. در ضمن او به حرفه خود بسیار اهمیت میدهد و همیشه سعی كرده جمعی از بهترین ژورنالیست ها را در دیلی بیوگل جمع كند. به علاوه جیمسون بارها ثابت كرده كه اجازه نمیدهد كسی بهش زور بگوید. جونا همچنین بسیار نسبت به كاركنان خودش وفادار است.

آقای جیمسون که در اینجا به طور کامل معرفی شده است، چند سال پیش دچار سكته قلبی شد و همسرش دیلی بیوگل را فروخت. سپس در انتخابات نیویورك برنده و به عنوان شهردار این شهر معرفی شد. ولی پس از قضایای مرد عنكبوتی برتر، دیگر شهردار نیست. او  به عنوان مجری شبكه "حقیقت" نیز فعالیت کرده است .... در هر حال به نظر میرسد كه جیمسون خودش هم به خوبی میداند كه پرداختن به مرد عنكبوتی باعث فروش بیشتر روزنامه میشود. او در ضمن چند بار هم سعی كرده خودش مرد عنكبوتی را دستگیر كند كه در نتیجه شخصیت های پلیدی به نام «قاتل عنكبوت» (Spider Slayer) یا «عقرب» (Scorpion) به وجود آمدند كه برای خودش هم دردسر درست كرده اند! او البته اخیرا از هویت مخفی مرد عنکبوتی باخبر شده است و باهاش دوست شده!

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جی. جونا جیمسون» (J. JONAH JAMESON) بدانید

10 چیزی که نشان میدهد جی. جونا جیمسون آدم بدی نیست!

10 تا از بدترین (و احمقانه ترین) کارهایی که جی جونا جیمسون علیه اسپایدرمن انجام داده!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

 

67- مون نایت (Moon Knight)

مون نايت

نام واقعی: مارك اسپكتور (Marc Spector)

خلق شده توسط:  داگ موینك، دان پرلین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 32  كمیك  Werewolf by Night   (ماه آگوست سال 1975)

قدرت و توانایی: او یك كارآگاه زبده است، در مبارزات مسلحانه و تن به تن استاد است، به خاطر گردش های كره ماه به قدرت، چابكی و بنیه سطح بالا دست پیدا میكند.

«مارك اسپكتور» فرزند ناخلف یك خاخام یهودی است. او وقتی بزرگ تر شد به ورزش بوكس روی آورد و در نهایت تكاور نیروی دریایی  شد و سپس به عنوان یك مزدور آمریكایی سر از مصر درآورد. در آنجا از یك اكتشاف باستان شناسی سر درآورد و پای  مجسمه «خونشو» (Khonshu) كه خدای ماه در نزد مصریان باستان بود، کشته شد. خونشو به او گفت كه در ازای اینكه در این جهان نماینده اش شود، حاضر است زنده اش كند. اسپكتور هم پذیرفت و پس از شكست دادن دشمنانش به آمریكا برگشت تا در قالب مون نایت با جرم و جنایت مبارزه كند. در سالهای گذشته و به لطف داستان های فوق العاده ای كه نویسندگان بزرگی مثل «برایان مایكل بندیس» و «وارن الیس» برای مون نایت نوشته اند، به محبوبیت زیادی دست یافته است.

مطالب مرتبط:

20 حقیقت مهمی که باید درباره «مون نایت» (MOON KNIGHT) بدانید

15 دشمن برتر «مون نایت» (MOON KNIGHT)

کمیک مون نایت (MOON KNIGHT) ترجمه شد + لینک دانلود

 

 66- سیبرتوث (Sabretooth)

عكس سيبرتوث - sabretooth

نام واقعی: ویكتور كرید (Victor Creed)

خلق شده توسط: كریس كلرمانت، جان بیرن

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 14  از كمیك Iron Fist (آگوست 1977)

قدرت و توانایی: زخم های بدنش به سرعت التیام پیدا میكنه، چنگال های تورفتنی و دندان های تیزی داره، بنیه، حواس و رفلكس های فوق بشری و حیوان مانند دارد، خیلی كند و آهسته عمر میكنه.

«سیبرتوث» دشمن اصلی ولورین محسوب میشه و خصوصیات مشابه ای هم  با او داره. جالبه كه ابتدا به صورت یك قاتل سریالی به تصویر كشیده شد ولی بعدا معلوم شد كه یك میوتانت است كه نیروهای فوق بشری حیوانات وحشی را دارد. او یك قاتل بیرحم است و بارها و بارها مرتكب قتل های مهمی شده است. میتوان سیبرتوث را نسخه عنان گسیخته، گنده تر، وحشی تر و بی اخلاق ولورین دانست. به عبارتی دیگر،  با وجود اینكه ولورین همیشه سعی دارد خوی درنده و وحشی خودش را كنترل كند ولی سیبرتوث از آن استقبال میكند. میگن اونقدر از ولورین بدش میاد كه هر سال روز تولدش میره تا شكارش كنه!  چندین دلیل و اریجین متفاوت برای دشمنی بین او و ولورین نقل شده است. مثلا یك بار دیدیم كه آنها هر دو از قربانیان برنامه مخفی موسوم به Weapon X بوده اند كه در دوران جنگ سرد سعی داشت از روی میوتانت ها قاتلین مرگبار بسازد. در اینجا بود كه فهمیدیم سیبرتوث به ولورین به چشم یك رقیب نگاه میكند. یا گاهی وقت ها اشاره  شده كه سیبرثوت پدر ولورین است، یا برادر او ولی این مساله هیچ وقت تایید نشده است! در هر حال جذابیت او بیشتر به خاطر همین رمزآلودگی اریجین اش است.

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر ولورین (WOLVERINE)

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 كميك بوك برتر ولورین  + لينك دانلود

 

 66- میستی نایت (Misty Knight)

میستی نایت (Misty Knight)

نام واقعی: مرسدس نایت

خلق شده توسط: تونی ایزابلا، راس اندرو

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 21 از كمیك Marvel Premiere (مارس 1975)

قدرت و توانایی: آشنا با هنرهای رزمی، استاد تیراندازی، دارای یک بازوی مصنوعی که بهش امکان میده روی مغناطیس کنترل داشته باشه و  ضربات بیهوش کننده تولید کنه.

«میستی نایت» را به عنوان نخستین ابرقهرمان سیاه پوست مونث کمیک بوک های جریان غالب جهان به حساب می آورند که در ماه مارس 1975 خلق شد. البته لازم به ذکره که سال 1971 ابرقهرمان مونث و سیاه پوستی به نام Butterfly در کمیک بوکی ناشناخته به نام Hell-Rider comic و برای تنها دو شماره خلق شد که نمیتوان آن را سری جریان غالب محسوب کرد (عکسش اینجاست). انتشارات دی سی نیز در سال 1973 شخصیتی به نام Nubia را به عنوان خواهر سیاه پوست واندرومن معرفی کرد ولی این شخصیت را نمیتوان ابرقهرمان لقب داد و تاریخ دانان اولین ابرقهرمان سیاه پوست دی سی را «بامبل بی» میدانند که تقلیدی از شخصیت «واسپ» بود و سال 1976 خلق شد.  در هر حال، میستی نایت افسر سابق پلیس نیویورک بوده که بازویش را در یک بمب گذاری از دست داد و به جایش یک بازوی فلزی مصنوعی کار گذاشتند که توسط تونی استارک (مرد آهنی) برایش خلق شد. او سپس به عنوان یک کارآگاه خصوصی مشغول فعالیت شد و با قهرمان مونث دیگر به نام «کالین وینگ» دوست شد که بعدا آنها زوجی مبارزه کننده با جنایت را تشکیل دادند و اسم خود را "دختران اژدها" (Daughters of the Dragon) گذاشتند. میستی نایت سابقه زیادی نیز در همکاری با لوک کیج داشته و همانطور که در این مقاله گفته شد، مدتها معشوقه «آیرون فیست» بود. او از یک نظر دیگر نیز در دنیای کمیک اهمیت دارد زیرا اولین بوسه بین نژادهای مختلف (interracial) در دنیای کمیک بین او و دنی رند (آیرون فیست) رخ داد! میستی نایت به لطف حضور در سریال های مارول/نتفلیکس (با نقش آفرینی خانم «سیمون میسیک») شناخته شده تر شده است.

مطالب مرتبط:

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

15 ابرقهرمان سیاه پوست برتر دنیای کمیک 

 

65- كامالا خان (Kamala Khan)

کامالا خان میس مارول

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 14 كمیك Captain Marvel (آگوست سال 2013)

خلق شده توسط: ثنا امانت، استفن وكر، جی. ویلو ویلسون، آدریان آفونا

قدرت و توانایی: میتواند اندازه و سایز خودش را تغییر دهد، زخم هایش به  سرعت خوب میشوند.

«كاملا خان» اولین ابرقهرمان زن مسلمان مارول است كه سال 2013  و در كمیك های "كاپیتان مارول" خلق و سپس سال 2014 وارد كمیك اختصاصی خودش به نام Ms. Marvel شد. او  اصلیتی پاكستانی – آمریكایی دارد  و قدرت های فوق بشری دارد چون اصلیت اش به نژاد Inhumans  برمیگردد . او  نام  ابرقهرمانی خودش را Ms. Marvel  گذاشته چون «كارول دنورز» را خیلی دوست دارد (كارول دنورز در حال حاضر كاپیتان مارول است ولی قبلا Ms. Marvel نام داشت).  او در شهر نیوجرسی بزرگ شد  و  میتوان ادعا كرد كه پس از پیتر پاركر و داستان اولیه مرد عنكبوتی در ابتدای دهه 60 میلادی  تاكنون چنین كمیك خوب و جذابی درباره یك ابرقهرمان نوجوان خلق نشده (بیخود نیست كه كامالا خان در دو شماره از كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز حاضر شده . اگر انها را نخوانده اید اینجا  واینجا   را كلیك كنید) . به عبارتی دیگر ما در كمیك های  Ms. Marvel  فقط شاهد نبردهای كاملا خان با ابرشروران مختلف نیستیم بلكه میبینیم كه او چطور به طور همزمان با مشكلات روزمره مواجه میشود و در عین حال باید خودش را با والدینی محافظه كار  كه فرهنگ و سنت های خاص خودشان را دارند در  جامعه ای مدرن وفق دهد.  همانطور كه میدانید او مدتی است به همراه چند قهرمان نوجوان دیگر مارول مثل «مایلز مورالز» عضو گروه Champions شده است.

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کامالا خان» ملقب به «خانم مارول» بدانید

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

اولین ابرقهرمان زن مسلمان در كنار مرد عنكبوتی!

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

 

64- دورمامو (Dormammu)

 دورمامو (James Jonah Jameson)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 126 كمیك Strange Tales (نوامبر سال 1964)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

قدرت و توانایی: میتواند انرژی هاي مختلف از خود ساطع كند، كنترل كند یا جذب كند، در طول زمان سفر كند،  استاد جادوی سیاه است، میتواند بین دنیاهای مختلف تله پورت كند، فناناپذیر است

«دورمامو» از آن شخصیت های پلید مارول است كه ظاهر بصری بسیار منحصر به فرد و جالبی دارد چون شعله های آتش از سر او بیرون آمده! او و خواهرش (Umar)، از نژاد فرازمینی و انرژی محور «فالتاین»  (Faltine) بودند. حرص و طمع آنها را فرا گرفت و شروع كردند تا با تصرف دنیاهای دیگر  به قدرت بیشتری  دست یابند. دورمامو ارباب "دنیای تاریك" لقب گرفته و  از انرژی خالص تشكیل شده و قدرت های او در جادوگری بی همتاست. گفته میشود قدرت های او حتی از شیطان («مفیستو») هم بیشتر است!  او دشمن اصلی «دكتر استرنج» است و بارها سعی كرده به كمك دستیار زمینی خود به نام «بارون موردو»، دنیای ما را تصاحب كند ولی به لطف رشادت های دكتر استرنج موفق به انجام این كار نشده. نقطه ضعف او در غرورش نهفته است و دكتر استرنج توانسته با استفاده از این نقطه ضعف شكست اش دهد.  جالبه كه خواهر زاده دورمامو به نام «كلیا» (Clea)، معشوقه دكتر استرنج است. دورمامو در ضمن چند بار با «لوكی» هم پیمان شده تا با اونجرز بجنگد. دورمامو اغلب یك دیو قدرتمند به نام Satannish خلق میكند كه از وجود خودش نشات گرفته تا با دیگران بجنگد.

مطالب مرتبط:

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین خبیث های دنیای سینمایی مارول

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

 

63- روگ (Rogue)

عکس rogue

نام واقعی: آنا مری (Anna Marie)

خلق شده توسط:  كریس كلرمانت، مایكل گلدن

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 10  كمیك  Avengers Annual

قدرت و توانایی: میتواند قدرت ، مهارت و حافظه دیگران را با لمس كردن ازشان بگیرد (سابقاً هم توانایی جسمانی بالایی داشت و میتوانست پرواز كند)

«روگ» از بهترین و البته مهم ترین اعضای X-men است. او اهل جنوب آمریكاست و از خانه فرار كرد و به دست «میستیك» و گروه "انجمن برادری میوتانت های پلید"   (Brotherhood of Evil Mutants) افتاد. به همین دلیل مدتی را به عنوان یك شخصیت خبیث سپری كرد. سپس ذهن و قدرت های Ms. Marvel را جذب كرد و در نتیجه به اعضای مردان ایكس پیوست. (به همین دلیل هم بود كه قادر شد پرواز كند و قدرت جسمانی بالایی داشته باشد) اما قدرت ذاتی و  منحصر به فرد روگ همواره باعث شده اند تا نتواند دیگران را لمس كند و به همین دلیل او همیشه از اینكه میوتانت است ، نفرت داشته  چون با كوچك ترین تماسی با دیگران میتواند نیروها، حافظه و حتی جان دیگران را بگیرد (به همین دلیل روگ همیشه دستكش بر دست دارد تا به طور اتفاقی نیروهای دیگران را نگیرد).  البته پس از سالها او توانست نیروهایش را تحت كنترل خویش دربیاورد. جالب این است كه گذشت و نام واقعی روگ ، 20 سال بعد از آنكه در دنیای كمیك خلق شد، فاش شد (یعنی در سال 2004) ! البته نام فامیلی او هنوز هم فاش نشده و فقط میدانیم كه نام كوچكش آنا مری است! همانطور كه گفته شد روگ از مهم ترین اعضای مردان ایكس است و در مقاطعی حتی رهبر این گروه هم شده. به علاوه او سالها با «گمبیت» (Gambit) كه او هم از اعضای مهم ایكس من است، رابطه عاشقانه داشته است (این مقاله را بخوانید).

مطالب مرتبط:

10 قهرمان برتری که ابتدا خبیث بوده‌اند!

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

 

62- راكت راكون (Rocket Raccoon)

 راكت راكون (Rocket Raccoon)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 7 كمیك Preview Marvel (تابستان سال 1976)

خلق شده توسط: بیل مانتلو، كیث گیفن

قدرت و توانایی: هوش بالایی دارد، در فرماندهی عملیات های نظامی تخصص دارد، ماهر در تیراندازی است، در هدایت سفینه تبحر دارد.

یك راكون هوشمند و سخنگو كه سالها پیش خلق شد ولی از وقتی در سال 2008 به عنوان عضو ثابت گروه "محافطین كهكشان" به كار رفت،   به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافته است. گفته میشه نام او از ترانه معروف گروه بیتلز به نام Rocky Raccoon الهام گرفته شده است. درباره اریجین او گفته میشود كه سالها پیش بیگانگان فضایی در یك سیاره محلی را دایر كردند تا روی بیماران روانی خود تحقیق كنند. آنها از روبات هایی استفاده میكردند تا بهشان كمك كنند اما ارتعاشاتی در فضا باعث شد تا این روبات ها هوشمند شوند و خودشان دست به انجام آزمایشاتی روی حیوانات بزنند. در نتیجه راكت راكون پدید آمد. او در حال حاضر معمولا در كنار دوست و هم تیمی خودش در گروه "محافظین كهكشان" یعنی «گروت» (Groot) دیده میشود و تنها كسی است كه زبانش را میفهمد! (در واقع راكت راكون بود كه در غیاب استار لرد، رهبری محافظین كهكشان شد و گروت را عضو تیم كرد!) ضمنا راكت راكون  فهمیدi كه بسیاری از خاطرات ذهنی اش ، جعلی هستند ...

مطالب مرتبط:

20 عضو برتر گروه نگهبانان کهکشان

کمیک "راکت راکون" ترجمه شد + لینک دانلود

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

 

61- مرد یخی (Ice Man)

 

60- مرد یخی (Ice Man)

نام واقعی: رابرت "بابی" دریك ( Robert "Bobby" Drake)

خلق شده توسط:  استن لی، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1  كمیك X-Men  (ماه سپتامبر سال 1963)

قدرت و توانایی: ، میتواند بدنش را به یخ منجمد و قوی تبدیل كند (در این حالت از توان و بنیه فوق بشری برخوردار میشود) میتواند دمای بدنش را به میزان چشمگیری كاهش دهد (بدون اینكه به خودش آسیبی برسد ) میتواند یخ پرتاب كند و یا با یخ وسایل زیادی درست كند . وسایلی از قبیل شیبی برای سر خوردن ، سپر ، اسلحه و ... او میتواند در كمتر از یك ثانیه دمای بدنش را به 105- درجه برساند .

»بابی دریك» از سنین نوجوانی متوجه شد كه یك میوتانت است . وقتی از قدرت های خودش در مدرسه استفاده كرد تا جلوی یك پسر قلدر را بگیرد مردم شهر متوجه شدند كه یك میوتانت است و گروهی تشكیل دادند تا به محل سكونت او و خانواده اش یورش ببرند. سپس »پرفسور اگزاویر» متوجه قضیه شد و موفق شد اجازه پدر و مادر بابی را كسب كرده و او را به مدرسه میوتانت ها بیاورد و اینچنین بود كه تبدیل شد به یكی از اعضای اولیه و همچنین به جوان ترین عضو گروه مردان ایكس (هم تیمی هایش به او لقب «مرد یخی» دادند). بابی در مدرسه اگزاویر رشد  و با هم تیمی های خودش تجربیات زیادی كسب كرد ولی به نظر میرسد همیشه از نوعی كمبود اعتماد به نفس رنج میبرد. البته همیشه سعی میكرد این نقیصه را با شوخی كردن پنهان كند.   او در ابتدا ظاهری متفاوت داشت و بیشتر شبیه به یك آدم برفی بود! ولی رفته رفته ظاهرش انسانی و جذاب تر شد. البته یكبار هم حالتی كریستالی و براق پیدا كرد و انگار از یخ ارگانیك ساخته شده بود. یك بار هم به خاطر اینكه «اما فراست» روی ذهنش تاثیر گذاشت ظاهری گروتسك و موهایی سیخ سیخی پیدا كرد!  او در طول سالها عضو  گروه های دیگری مثل The Champions و X-Factor هم بوده است . او مدتهاست به مردان ایكس برگشته و از اعضای با تجربه این گروه به حساب میاد و البته از توانایی های خودش به روش های خلاقانه تری استفاده میكنه.  نكته عجیب درباره او این است كه با وجود آنكه دیده بودیم به برخی از اعضای مونث گروه مردان ایكس علاقمند است اما چندی پیش فاش شد كه او یك همجنس باز است ولی تمایلات خود را برای سالها مخفی نگه داشته بوده!!!

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" بدانید

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت اول

 

60- استار لُرد (Star-Lord)

استار لرد - پيتر كوئيل

نام واقعی: پیتر كوئیل (Peter Quill)

خلق شده توسط:  استیون انگلهارت، استیو جن

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 4 كمیك  Marvel Preview

قدرت و توانایی: ماهر در شمشیربازی  و تیراندازی . وقتی لباس مخصوص اش را بر تن میكنه میتونه پرواز كنه و قدرت جسمانی بالایی پیدا كنه.

اریجین اولیه  «پیتر كوئیل» خیلی از آن چیزی كه ما فكر میكنیم متفاوت تر است : او  در روز خاصی به دنیا آمده كه در ان یك پدیده غیر عادی نجومی رخ داد، یعنی روزی كه بسیاری از سیاره های منظومه شمسی در یك مسیر قرار گرفتند. هنگام تولد پدرش عصبانی شد چون كوئیل نه به پدرش شباهت داشت و نه به مادرش بنابراین او همسرش را به خیانت متهم كرد! پدرش حتی سعی كرد او را با بك تبر بكشد ولی حمله قلبی باعث مرگش شد. او با مادرش بزرگ شد و سعی كرد یك فضانورد شود تا اینكه یك نیروی مرموز كیهانی با او تماس برقرار كرد چون دنبال جانشین لایقی برای موجودی كیهانی به نام «استار لرد» میگشت. بعدش او تبدیل شد به استارلرد جدید. اما در سالهای گذشته اریجین او فرق كرده و اینطور شده: پیتر كوئیل مادرش انسان ولی پدرش یك بیگانه فضایی بود. مادرش توسط بیگانگان فضایی به نام Badoon كشته شد و .... در هر حال استار لرد عضو گروه "محافظین كهكشان" است!

مطالب مرتبط:

20 عضو برتر گروه محافظان کهکشان

10 کمیک برتر محافظین کهکشان

 

59- فالكون (Falcon)

فالكون - falcon

نام واقعی: سم ویلسون (Sam Wilson)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 117 كمیك Captain America (سپتامبر سال 1969)

خلق شده توسط: استن لی، جین كولان

قدرت و توانایی: میتواند با استفاده از بال های مكانیكی خود پرواز كند، با شاهین دست آموز خود ارتباط ذهنی دارد، میتواند روی پرنده های مختلف كنترل محدود داشته باشد، میتواند از طریق چشمان پرندگانی كه در نزدیكی او قرار دارند، ببیند.

در سال 1969 و شماره 117 از كمیك های كاپیتان آمریكا ، استن لی دست به كار بزرگی زد و اولین ابرقهرمان سیاهپوست آمریكایی را در کمیک بوک های جریان غالب خلق كرد! این شخصیت «فالكون» (شاهین) داشت با نام واقعی «سَم ویلسون»! سم كودكی خوبی در محله هارلم شهر نیویورك داشت. او از همان دوران كودكی با پرنده ها ارتباط خوبی برقرار میكرد. تا اینكه متوجه شد در كشورش نژاد پرستی موج میزند. پدر و مادر او به شدت مذهبی بودند ولی متاسفانه هر دو توسط خلافكاران كشته شدند. سم كه بسیار از مرگ آنها ناراحت شده بود نیویورك را ترك و برای مدتی یك خلافكار شد. تا اینكه با بهترین دوست خود یعنی «كاپیتان آمریكا» آشنا و به قهرمانی به نام «فالكون» تبدیل شد. علیرغم اینكه شخصیت پردازی فالكون در طول سالهای گذشته دستخوش تحولات عمده ای گردیده اما او همواره یكی از شخصیت های كلیدی عالم مارول بوده. او حتی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 70 میلادی به  شخصیت مكمل كمیك های كاپیتان آمریکا تبدیل شد و حضور پررنگی در آنها داشت و باعث شد تا جنبه های اجتماعی و دنیای واقعی در كمیك های مارول بیشتر به چشم بخورد. او در دنیای سینمایی مارول نیز از شخصیت های اصلی بوده و در پایان فیلم "پایان بازی" جانشین کاپیتان آمریکا (استیو راجرز) شد و به زودی سریال مشترکش با سرباز زمستان پخش خواهد شد. در دنیای کمیک هم چند سال پیش با بازنشسته شدن كاپیتان آمریكا، جای او را گرفت (این مقاله را بخوانید).

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره "فالکون" بدانید

5 كميك برتر کاپیتان آمریکا و فالکون 

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت سوم

  

58- زن نامرئی (Invisible Woman)

56- زن نامرئی (Invisible Woman)

نام واقعی: سوزان استورم  (Susan Storm)

خلق شده توسط:  استن لی، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1  كمیك  Fantastic Four   (ماه نوامبر سال 1961)

قدرت و توانایی: میتواند خودش و دیگران را نامرئی كند ، میتواند سپر محافظتی (force field) در اطراف خودش درست كند، میتواند روی اشیا تاثیر بگذارد یا آنها را كنترل كند.

«سوزان استورم»  دوست دختر دانشمندی به نام «رید ریچاردز» بود كه قبول كرد با او به سفری اكتشافی به فضا برود. در نتیجه او دیگر اعضای این سفر اكتشافی مورد اصابت اشعه های كیهانی قرار گرفتند و به نیروهای فوق بشری دست یافتند. او سپس به همراه برادرش و همچنین رید ریچاردز و بن گریم گروه چهار شگفت انگیز را تشكیل دادند.  سوزان ابتدا میتوانست خودش را نامرئی كند ولی به تدریح توانست توانایی ایجاد سپرهای محافظتی را نیز پیدا كند. او همچنین با رید ازدواج كرد و صاحب دو بچه هم شد. ابتدا سوزان اغلب گروگان گرفته میشد (گفته میشه در 50 شماره نخست چهار شگفت انگیز، سوزان 13 بار توسط دشمنان چهار شگفت انگیز گروگان گرفته شد!!!) ولی به مرور زمان و با قوی تر شدن توانایی های او شخصیت پردازی او نیز قوی تر شد (او  حتی نام خودش را از «دختر نامرئی» به «زن نامرئی» تغییر داد) به طور مثال،  در دهه 80 میلادی «جان بیرن» نویسنده و طراح بزرگ كمیك های چهار شگفت انگیز داستانی نوشت كه در آن روح شخصیتی خبیث به نام Malice به او   نفوذ كرد. سپس در دهه 90 میلادی مارول بار دیگر به این ایده رجوع كرد . یعنی این بار در بحبوحه داستان "جنگ بینهایت" (infinity war) دیدیم كه هنوز آثاری از Malice  در وجود سوزان باقی مانده و او نسبت به قبل عصبی تر و پرخاش گر شده است. به هر حال  پس از وقایع "جنگ های پنهان" و به  خاطر منحل شدن گروه چهار شگفت انگیز،  وضعیت سوزان استورم نامشخص بود ولی خوشبختانه او و دیگر اعضای چهار شگفت انگیز بار دیگر در دنیای مارول حضور قدرتمندانه ای دارند. 

مطالب مرتبط:

7 مادر برتر دنیای کمیک بوک

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (FANTASTIC FOUR)

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت چهارم

 

57- مایلز مورالز (Miles Morales)

مایلز مورالز (Miles Morales)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4 كمیك   Ultimate Comics Fallout #4(اكتبر 2011)

قدرت و توانایی: قدرت های فرابشری مرد عنکبوتی را دارد، میتواند خودش را با استتار نامرئی کند، میتواند از مچ خود تار عنکبوت خارج کند، ضربه ای به نام venom blast میزند.

«مایلز مورالز» یک نوجوان سیاه پوست بود که پس از آنكه پیتر پاركر دنیای التمیت به طور تراژیكی در مبارزه با گرین گابلین كشته شد، جانشین وی شد. وقتی فهمید عمویش یك ابرشرور است، دچار تردید شد (عموی او در واقع آن عنكبوتی را كه از نظر ژنتیكی دستكاری شده و مایلز را نیش زده بود، دزدیده بود). در هر حال مایلز یك پسر شیرین و خوش قلب است. قلب بزرگی هم دارد. همانطور كه میدانید مایلز خیلی زود در كراس اور "مردان عنكبوتی" (Spider-Men) با پیتر پاركر دنیای اصلی ملاقات كرد (این کمیک اینجا ترجمه شده است). پس از نابودی دنیای التمیت، مایلز به دنیای اصلی مارول وارد شده. (میتونید کمیک های او را اینجا بخوانید). او بهترین شخصیت جدید خلق شده توسط مارول در 10 سال گذشته است چون پس از مدتها همون فرمول معروف "یک اسپایدرمن نوجوان" را وارد دنیای مارول و خوانندگان را با ماجراهای یک نوجوان که مشکلات عدیده و ملموس دارد، سرگرم کرد. مارول از وقتی مایلز را وارد دنیای اصلی خودش کرد خیلی روی او مانور داده و حتی در 2 رویداد مهم خودش به نام "امپراتوری مخفی" و "قیامت عنکبوتی" از وی به جای پیتر پارکر به عنوان اسپایدرمن اصلی استفاده کرده است! ناگفته پیداست که مایلز مورالز در دنیای انیمیشن و گیم هم حاضر بوده (میتوان به حضور موثر وی در بازی موفق اسپایدرمن spider-man ps4 اشاره کرد). ولی قطعا موفقیت و محبوبیت او از حالا به بعد و به لطف ساخته شدن انیمیشن اختصاصی او تحت عنوان "سفر به دنیای عنکبوتی" سر به فلک خواهد گذاشت. این انیمیشن اونقدر خوب و موفق بوده و اونقدر با استقبال گرمی مواجه شده که خیلی ها بهش لقب بهترین اثر کمیک بوکی تاریخ سینما داده اند!

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های "مایلز مورالز: اسپایدرمن" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر «مایلز مورالز» در دنیای کمیک

10 نسخه عجیب و غریب از "مایلز مورالز" در دنیای کمیک !

كمیك "مایلز مورالز: مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد + لینك دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد

 

56- ونوم (Venom)

عكس ونوم

نام واقعی: ادی براك  (Eddie Brock)

خلق شده توسط:  دیوید میكلینی، تاد مك فارلین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 300  كمیك Amazing Spider-Man   (ماه می سال 1988)

قدرت و توانایی: قدرت های فوق بشری مرد عنكبوتی را داراست و میتواند تار تولید كند، روی سطوج عمودی و افقی راه برود و ... به طور محدودی میتواند ظاهر خودش را تغییر دهد، میتواند خودش را از طریق استتار نامرئی كند، در مقابل "حس عنكبوتی" اسپایدرمن مصون است.

«ونوم» شخصیتی بسیار محبوبی است كه در واقع از تركیب دو داستان مهم مرد عنكبوتی در دهه 80 میلادی پدید آمد: یكی داستان  لباس سیاه و فضایی مرد عنكبوتی كه او در جریان جنگ های پنهان (Secret Wars) به دست آورد و با خودش به زمین آورد بعدش هم فهمید كه یك سیمبیوت زنده است و دیگری داستان «مرگ جین دی ولف» كه در آن یك قاتل مرموز به نام Sin-Eater یكی از دوستان پلیس مرد عنكبوتی به نام جین دی ولف را به قتل رساند. در این داستان یك مرد اعتراف كرد كه Sin-Eater است ولی معلوم شد همه اش دروغ بوده ولی خبرنگاری كه این دروغ را منتشر كرد، «ادی براك» نام داشت و بنابراین وقتی مرد عنكبوتی هویت واقعی Sin-Eater را برملا كرد، حرفه خبرنگاری ادی براك هم ازبین رفت. در نتیجه ادی براك از مرد عنكبوتی تنفر پیدا كرد. او كه شغلش را از دست داده بود با سیمبیوت فضایی آشنا شد (سیمبیوت هم از سوی مرد عنکبوتی طرد شده بود) . از پیوند آنها موجودی به نام ونوم به وجود آمد كه از مرد عنكبوتی به شدت متنفر و از اسرار او نیز آگاهی داشت. البته بخش عمده جذابیت این شخصیت را باید در ظاهر جذاب و نامتعارف او جستجو كرد كه توسط «تاد مك فارلین» خلق شد. ونوم خودش را بیگناه و حتی موجودی خوب میدانست كه توسط مرد عنكبوتی قربانی شده است! بنابراین همیشه سعی داشت از بیگناهان محافظت كند در نتیجه برای مدتی به یك شخصیت خوب تبدیل شد. تا اینكه ادی براك سرطان گرفت و سپس سیمبیوت فضایی از وی جدا و به میزبانان دیگری مثل «مك گارگن» (عقرب)، فلش تامپسون و ... پیوست. ادی براك هم بعد از مدتی شفا پیدا كرد و تبدیل شد به موجودی به نام «انتی ونوم» (Anti-Venom). سپس به زور با سیمبیوت فضایی دیگری به نام «تاكسین» (Toxin) پیوند خورد. ولی اکنون مدتیه دوباره با سیمبیوت ونوم ترکیب شده و کمیک هاش هم که اینجا دارند ترجمه میشوند بسیار محبوب و خواندنی هستند.

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

10 کمیک برتر ونوم (VENOM)

قسمت آخر از کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

 

نويسنده: مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول – قسمت اول

100 شخصیت برتر مارول – قسمت دوم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت سوم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت چهارم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت پنجم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت ششم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت هفتم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Doc Strange
#1 Doc Strange 1394-10-15 21:38
اوه گل کاشتین آقای ترابی
شیفته این سری مقاله هاتونم
مخصوصا این که خیلی از شخصیت های که مردم باهشون آشنایی نداشتن رو توضیح دادین
راستی آقای ترابی شما کمیک شادولند رو خوندید؟
مربوط به شوالیه ی ماهه
چطوره؟
نقل قول کردن
farhood7
#2 farhood7 1394-10-15 21:54
خخیلی عالی بود ممنون و توضیحات خوبی در مورد شخصیت ها داره .
نقل قول کردن
new avenger
#3 new avenger 1394-10-15 22:04
عالی بود
واقعا شخصیت ها لیاقت قرار گرفتن تو این لیست رو دارن
فقط یه قسمتش خیلی ضد حال بود اون قسمتی که گفته شد که ice man هم ج :-* :lol: :o نس بازه
خیلی ضایعس. گند زدن به شخصیت قهرمانی که تو کارتون (مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او) یکی از دوستا ی مرد عنکبوتی بود
نقل قول کردن
new avenger
#4 new avenger 1394-10-15 22:06
راستی

جاس ویدون از دنیای سینمایی مارول خداحافظی کرد
نقل قول کردن
amazing-armin
#5 amazing-armin 1394-10-15 22:07
بعد مگه ادی براک تو spider island نمرد؟
مون نایت هم یجورایی نسخه.مارولی بتمنه :-*
لباس سفیدشم اینه که میخواد دشمناش اونو ببینن تو تاریکی ولی از ترسشون نمیتونن درست هدف بگیرن
نقل قول کردن
Ali Mardani
#6 Ali Mardani 1394-10-15 22:14
به نقل از amazing-armin:
اقا مهدی فک کنم اینم باید اضافه کنید که Agent venom فعلا agent of the cosmos شده :-)
بعد مگه ادی براک تو spider island نمرد؟

من فکر کنم شما متوجه قضیه نشدی. تو این مقاله منظور از ونوم ، ادی براک بود نه فلش تامپسون
ادی براک هم اکنون در قالب تاکسین ظاهر میشه
نقل قول کردن
Ali Mardani
#7 Ali Mardani 1394-10-15 22:15
مقاله و رتبه بندی عالی بود. خیلی هم کار خوبی کردید این مرتیکه ونوم را در رتبه زیر 50 قرار ندادید چون فقط قیافه داره :-*
نقل قول کردن
amazing-armin
#8 amazing-armin 1394-10-15 22:20
#6
خودم فهمیدم از بس درس خوندم دگ چشمم درست نمیبینه بجای انتی ونوم ایجنت ونوم خوندم :-*
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #9 j.jonah jameson 1394-10-15 22:26


من واقعا عشق میکنم میبینم همه ی جوانب رو در نظر میگیری تا رتبه بندی کنید ! :D :lol:
اطلاعاتم راجب روگ / فالکون و استار لرد بیشتر شد ممنون ! :lol:
وجدانا منتظر قسمت 4 هستم شده برام مثل سریال خیلی توپه ممنون! :lol:

راستی آقای ترابی شما کمیک What if J. Jonah Jameson Adopted Peter Parker? نوشته شده توسط : ویلیام مسنر- لبز (William Messner-Loebs ) رو خوانده اید ؟ راجب بهش اطلاعات دارید ؟
چون من حدود 2 هفته است باید به یک بچه 6 ساله حالی کنم که جیمسون آدم بدی نیست ! ( باور کنید میشینه عکس های این کمیک ها رو نگاه میکنه منو میزنه میگه مرد عنکبوتی رو اذییت نکن ) :-* :-?
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1394-10-15 22:57
وقتی اریجین اصلی استارلرد خوندم خیلی تعجب کردم اصن ربطی به شخصیت فیلمش نداشت.
ونوم جزو ویلن های محبوب منه اما هیچ وقت نباید به قهرمان تبدیل میشد و با فلش تامپسون پیوند میخورد چون دشمنی بود که از همه ی ترس های پیتر خبر داشت و حس عنکبوتی هم عمل نمی کرد.یکی از دلایلی که من تجدید عهد خیلی دوست داشتم بخاطر قسمت اول و حضور ونوم بود.
از فالکون هم واقعا خوشم میاد و حضورش در کنار کاپیتان خیلی خوب بود اما نمیدونستم که میتونه با پرنده ها ارتباط برقرار کنه
اقای ترابی ممنون که با نوشتن این مقالات اطلاعات کمیکی ما رو افزایش میدید
بی صبرانه منتظر قسمت بعد هستم
نقل قول کردن
North-wolf
#11 North-wolf 1394-10-15 23:13
پس این "نوا"یی که اسمش سم الکساندریا هست چیه؟یا بهتر بگم کیه؟

توی انیمیشن التیمیت اسپایدر من هست
نقل قول کردن
iron man
#12 iron man 1394-10-15 23:27
ممنون اقای ترابی من واقعا از این سری مقاله هاتون خیلی بهره میبرم و واقعا چقدر این یونیورس مارول گستردست و چقدر کاراکتر داره واقعا دم نویسنده هایی مثل استن لی گرم با خلق این همه کاراکتر
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #13 mokhtar 1394-10-15 23:36
میخوام یه شوخی بالای 16 سال بکنم امیدوارم متوجه اش بشید!
اون موقع ها که کارتون مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش رو میدیدم حس میکردم یه مثلث عشقی هست که ضلع اصلی اش فایر استاره و مرد عنکبوتی و مرد یخی میخوان به این ضلع برسن
ولی الان که جمله اخر معرفی مرد یخی رو خوندم فهمیدم ضلع اصلی تو اون مثلث عشقی , پیتر پارکر بوده
:D :D :D
نقل قول کردن
North-wolf
#14 North-wolf 1394-10-15 23:43
به نقل از mokhtar:
میخوام یه شوخی بالای 16 سال بکنم امیدوارم متوجه اش بشید!
اون موقع ها که کارتون مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش رو میدیدم حس میکردم یه مثلث عشقی هست که ضلع اصلی اش فایر استاره و مرد عنکبوتی و مرد یخی میخوان به این ضلع برسن
ولی الان که جمله اخر معرفی مرد یخی رو خوندم فهمیدم ضلع اصلی تو اون مثلث عشقی , پیتر پارکر بوده
:D :D :D

:D :D :D
نقل قول کردن
young spider
#15 young spider 1394-10-16 05:16
به نقل از mokhtar:
میخوام یه شوخی بالای 16 سال بکنم امیدوارم متوجه اش بشید!
اون موقع ها که کارتون مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش رو میدیدم حس میکردم یه مثلث عشقی هست که ضلع اصلی اش فایر استاره و مرد عنکبوتی و مرد یخی میخوان به این ضلع برسن
ولی الان که جمله اخر معرفی مرد یخی رو خوندم فهمیدم ضلع اصلی تو اون مثلث عشقی , پیتر پارکر بوده
:D :D :D


البته خب اون موفع به عقلشون ، این کارها نمی رسید. در واقع ، یه ضلع خود ایس من بود. من یادمه تو یه قسمتی ، ایس من و فایر استار رابطه دارند که یدفعه ای اسپایدرمن میاد وسط رابطه و رابطه رو در دست می گیره. ایس من هم خیلی ناراحت میشه. ( امیدوارم منظورم رو متوجه شده باشید ) . اتفاقا چون اونموقع بچه ها از این کارها یاد نگیرند ، زیاد درباره این چیزها توضیح نمی دادند ولی الان تو سریال ها و فیلم ها و بازی ها و کارتون ها پر هستش. البته این کارها یه واقعیت در جامعه غرب هست و اون ها هم حق زندگانی دارند ولی خب راه زندگانی ( از نظر دین و نگاه ما ) آنها اشتباه است. مثلا آواتار کورا و فلش و ارو ، می توانید با یه دقت ریز در یابید. کلا اونها اینطوری انتخاب کردند و ما هم جز تماشا کردن و هشدار دادن به یگدیگر راهی نداریم.« لکم دینکم و لی دین » . البته من یه زمانی فکر می کردم دیگه تو ایران از این خاک برسر بازی ها نمی کنند ولی :-* ( عجب اسپمی شد )
................................
سایلاک رو اخیرا توجه ویژه ای پیدا کردم. چون قراره سایلاک یه سوار کاز آپوکالیپس باشه. از طرفی با توافق پنهانی بین مارول و فاکس ، قطعا میوتانت های سینمایی ، در هر زمینه ای مثل گیم و کمیک و فیلم و کارتون مشهور تر و بهتر و زنده و معروف تر می شوند.
نوا رو زیاد نمی شناسم ولی قدرتاشو تو چندتا جا دیدم ولی یه سوال ، سپاه نوا در یه سیاره مرکزی مستقر هستند ؟؟؟ مثل گرین لنترن ها یه سیاره خصوصی دارند؟؟ اگه ندارند ( یا دارند ) قضیه اون ایستراگ تو محافظین کهکشان چی بود؟؟ بعد الان سری اختصاصی همه چیز جدید و متفاوت ، به سم مربوطه یا ریچارد؟؟؟
نقل قول:
قدرت و توانایی: مهارت در خسیس بودن،  داد و بیداد كردن و نوشتن مقالات انتقادی علیه اسپایدرمن!
:-) :lol: :lol: :-)

نسبت به مون نایت هیچ علاقه ای ندارم. جدیدا به این شخصیت ها دلرک و خفن یه دیدگاه دیگه ای دارم. یعنی تو همین سایت کلی عضو داریم که عاشق ددپول و مون نایت هستند. البته ددپول با بازی اختصاصی اش معروف شد ولی مون نایت چون لقب بتمن مارول گرفته ، همه میرن سمتش. حتی از بعضی شخصیت ها که دیگه کم کم بدم میاد. مثل گوست رایدر. فقط فقط جنبه دارک و خفن دارم. استاد ترابی گفتند که نوجوانان و جوانان به سمت دارک و خفن میرن ، خب دیگه معلومه : فیلم فقط اکشن و دارک ، سریال اکشن و دارک و هر چی شبیه ارو بود ، ددپول استثنا هست و مون نایت و بتمن و گوست رایدر خفن و دارک. من یکی رو می شناسم که فقط اکشن دوست داره ، میگه بهترین فیلمش ترانسفورمز ۴ و دارک نایت رایز هستش. یکی می گفت چرا کاملا خان حجاب نداره ؟؟ من گفتم انتظار داری با چادر ملی بره با ثانوس بجنگه. دورمادرو نظز خاص و اطلاعات ندارم . مایلز :-* من :-* رابطه خاصی هست؟؟ آره فکر کنم. روگ یه زمانی هم با مگنتو رابطه داشت. از این روگ هم خیلی خوشم میاد. مثل خودمون هست وقتی نمی تونیم با کسی حرف بزنیم و باشیم. ایس من هم فعلا یه میوتانت ظلم شده است. استار لرد با این قیافه و راکون هم به شدت با gog معروف و محبوب شدن. البته استارلرد قبل و بعد فیلم در کمیک ها با هم خیلی از نظر شخصیت پردازی متفاوت هستند. فالکون هم همیشه یاور مو قشنگ هست. بعضی اوقات هم جایش رو می گیره. سوزان در تیم ff هم کمترین محبوبیت را در بین هوادارن داره. ممنون
نقل قول کردن
young spider
#16 young spider 1394-10-16 05:18
الان مطمئن هستم که مری جین هم تو لیست هست. همینطور هم که امکان بودن ژنرال رآس هم هست و اینکه صدرصد گوست رایدر و بلید در این لیست نیستند.
نقل قول کردن
parsa spider
#17 parsa spider 1394-10-16 08:49
ممنون بابت مقاله ولی مارول شخصیت های زیادی داشته و من نمیشناختم (البته همه این شخصیت های این قسمت را می شناختم)
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1394-10-16 11:46
به نقل از j.jonah jameson:

راستی آقای ترابی شما کمیک What if J. Jonah Jameson Adopted Peter Parker? نوشته شده توسط : ویلیام مسنر- لبز (William Messner-Loebs ) رو خوانده اید ؟ راجب بهش اطلاعات دارید ؟
چون من حدود 2 هفته است باید به یک بچه 6 ساله حالی کنم که جیمسون آدم بدی نیست ! ( باور کنید میشینه عکس های این کمیک ها رو نگاه میکنه منو میزنه میگه مرد عنکبوتی رو اذییت نکن ) :-* :-?


بله خوندم ولي راستش مال خيلي وقت پيش بود و الان حضور ذهن ندارم
ولي همانطور كه از اسمش برمياد درباره دنيايي هستش كه جيمز جونا جيمسون پيتر را به فرزند خواندگي قبول ميكنه!
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1394-10-16 11:46
به نقل از mokhtar:
میخوام یه شوخی بالای 16 سال بکنم امیدوارم متوجه اش بشید!
اون موقع ها که کارتون مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش رو میدیدم حس میکردم یه مثلث عشقی هست که ضلع اصلی اش فایر استاره و مرد عنکبوتی و مرد یخی میخوان به این ضلع برسن
ولی الان که جمله اخر معرفی مرد یخی رو خوندم فهمیدم ضلع اصلی تو اون مثلث عشقی , پیتر پارکر بوده
:D :D :D

oh My God
:lol:
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1394-10-16 11:47
به نقل از North-wolf:
پس این "نوا"یی که اسمش سم الکساندریا هست چیه؟یا بهتر بگم کیه؟

توی انیمیشن التیمیت اسپایدر من هست

تا جايي كه ميدونم اون پسر همون نواي اصلي هستش
نقل قول کردن
kaito
#21 kaito 1394-10-16 11:56
به نقل از mokhtar:
میخوام یه شوخی بالای 16 سال بکنم امیدوارم متوجه اش بشید!
اون موقع ها که کارتون مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش رو میدیدم حس میکردم یه مثلث عشقی هست که ضلع اصلی اش فایر استاره و مرد عنکبوتی و مرد یخی میخوان به این ضلع برسن
ولی الان که جمله اخر معرفی مرد یخی رو خوندم فهمیدم ضلع اصلی تو اون مثلث عشقی , پیتر پارکر بوده
:D :D :D

:D حالا یه سوال چرا بالا 16؟ معمولا میگن بالای 18
نقل قول کردن
2m-had
#22 2m-had 1394-10-16 14:43
خسته نباشيد استاد...
من دوچاريه اختلال مغزي شدم!
اين مقاله مخصوص bad manها هست يا قهرمان ها؟تازه اين سواله قديميه تو اين سري بايد گزينه ي شخصيت هاي مكمل(منظورمjjهس تش)رو تو سوالم قرار بدم.
واقعا اگه بخوايم يك مقاله با محوريت 3 عنصر بنويسيم فكر كنم 1000تا هم كمه!!
الان من تو سردرگمي ام لطفا كمك كنيد.
فكر ميكنم تو سري بعد شاهد ديگر اعضاي محافطين كهكشان باشيم.اگر اينطوره اين نشون ميده كه اورجين اين گروه چه قدر به هم نزديكه و هين موضوع موجب ميشه كه يه گروه فوق العاده ساخته بشه!
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#23 amir a. ghaderi 1394-10-16 15:09
به نقل از 2m-had:
خسته نباشيد استاد...
من دوچاريه اختلال مغزي شدم!
اين مقاله مخصوص bad manها هست يا قهرمان ها؟
!

عنوان مقاله خودش گويا است. "100 شخصيت برتر مارول" . شخصيت هم ميتونه مثبت باشه يا منفي .
در هر حال سئوال عجيبي بود :-*
نقل قول کردن
Si@Vash
#24 Si@Vash 1394-10-16 16:10
#22:به نظر من منظور شخصیت های مطرح و درجه 1 و 2 حالا خبیث،خوب،بد،خاکستری،صورتی...

من این سری مقاله رو خیلی دوست دارم(البته مقاله ای نیست که دوست نداشته باشم اینجا) کلا این رتبه بندی ها خیلی مفرحه!

از این قسمت شخصیت مورد علاقه من 1-راکت 2-زن نامریی هست.البته باید بگم راکت منظورم راکت فیلمه وگرنه چندان با شخصیت راکت در کمیک آشنایی ندارم.(پس شماره یک کاملا رسمی نخواهد بود ولی خ گفتم اعلام کنم) شخصیتی که در فیلم دیدم انگار نسخه دم دار خودم بود.یعنی راستش از خیلی لحاظ شبیه به منه این شخصیت حالا دلایلش کاری نداریم.سوزان ریچاردز هم که معلومه خب اصلا کل چهار شگفت انگیز عشقن!
نقل قول کردن
kaito
#25 kaito 1394-10-16 17:20
به نقل از Si@Vash:
#22:به نظر من منظور شخصیت های مطرح و درجه 1 و 2 حالا خبیث،خوب،بد،خاکستری،صورتی...

من این سری مقاله رو خیلی دوست دارم(البته مقاله ای نیست که دوست نداشته باشم اینجا) کلا این رتبه بندی ها خیلی مفرحه!

از این قسمت شخصیت مورد علاقه من 1-راکت 2-زن نامریی هست.البته باید بگم راکت منظورم راکت فیلمه وگرنه چندان با شخصیت راکت در کمیک آشنایی ندارم.(پس شماره یک کاملا رسمی نخواهد بود ولی خ گفتم اعلام کنم) شخصیتی که در فیلم دیدم انگار نسخه دم دار خودم بود.یعنی راستش از خیلی لحاظ شبیه به منه این شخصیت حالا دلایلش کاری نداریم.سوزان ریچاردز هم که معلومه خب اصلا کل چهار شگفت انگیز عشقن!

به نقل از Si@Vash:
#22:به نظر من منظور شخصیت های مطرح و درجه 1 و 2 حالا خبیث،خوب،بد،خاکستری،صورتی...

من این سری مقاله رو خیلی دوست دارم(البته مقاله ای نیست که دوست نداشته باشم اینجا) کلا این رتبه بندی ها خیلی مفرحه!

از این قسمت شخصیت مورد علاقه من 1-راکت 2-زن نامریی هست.البته باید بگم راکت منظورم راکت فیلمه وگرنه چندان با شخصیت راکت در کمیک آشنایی ندارم.(پس شماره یک کاملا رسمی نخواهد بود ولی خ گفتم اعلام کنم) شخصیتی که در فیلم دیدم انگار نسخه دم دار خودم بود.یعنی راستش از خیلی لحاظ شبیه به منه این شخصیت حالا دلایلش کاری نداریم.سوزان ریچاردز هم که معلومه خب اصلا کل چهار شگفت انگیز عشقن!

داداش تو دلت کاروانسراست. ولی خداییش جون من تا اخر هفته بعد نظرای شخصیت رو عوض نکن بزار کمیک فن بیاد بعد عوض کن :-|
نقل قول کردن
Si@Vash
#26 Si@Vash 1394-10-16 18:51
#25
کایتو شنیدی یه چیزی هست به نام دقت؟
من گفتم در این قسمت
(چقد بعداز مصاحبه گیر میده به من) :-*
نقل قول کردن
iron-skull
#27 iron-skull 1394-10-16 23:54
واقعا عالی بود. به خصوص اینکه شخصیت های حاضر همگی مطرح بودند و همه ما به خوبی اونارو میشناسیم.ممنون
نقل قول کردن
Master Equality
#28 Master Equality 1394-11-08 22:31
با سلام
من میخواستم بگم که فالکون اولین سیاه پوست قهرمان نیست.بلک پنتر سال 1966 متولد میشه و فالکون 1969.میشه گفت اولین قهرمان سیاه پوست بلک پنتر هست ولی اولین شخصیت سیاه پوست دخیل در داستان،Ralph jakson،هست که در DC و در سال 1945 متولد شده.
با تشکر
نقل قول کردن
mohammad jafarbay
#29 mohammad jafarbay 1396-08-01 14:04
فقط جونا جیمسون و راکت راکون خدایی خیلی باحالن :D
نقل قول کردن
mohammad jafarbay
#30 mohammad jafarbay 1396-08-01 14:06
به نقل از Master Equality:
با سلام
من میخواستم بگم که فالکون اولین سیاه پوست قهرمان نیست.بلک پنتر سال 1966 متولد میشه و فالکون 1969.میشه گفت اولین قهرمان سیاه پوست بلک پنتر هست ولی اولین شخصیت سیاه پوست دخیل در داستان،Ralph jakson،هست که در DC و در سال 1945 متولد شده.
با تشکر

درسته پنتر جولای 66 ساخته شده و فالکون سپتامبر 69
نقل قول کردن
MaryJaneWatson
#31 MaryJaneWatson 1399-01-31 22:25
به نقل از new avenger:
عالی بود
واقعا شخصیت ها لیاقت قرار گرفتن تو این لیست رو دارن
فقط یه قسمتش خیلی ضد حال بود اون قسمتی که گفته شد که ice man هم ج :-* :lol: :o نس بازه
خیلی ضایعس. گند زدن به شخصیت قهرمانی که تو کارتون (مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او) یکی از دوستا ی مرد عنکبوتی بود

چطور دارین همچین حرفیرو میزنین؟ نظر همه محترمه اما بنظرم این نگاه اشتباه توی مملکت ما ایجاد شده که با lgbt ها بد برخورد میشه و بهشون به عنوان فاحشه نگاه میکنن !! متاسفم و قصدم توهین نیست اما ادمایی مثل شما گند زدن به ایرانو اسم ایرانیارو خراب کردن ! بنظرم اینکار خیلی خیلی خوب بود که ایس من lgbt شد چون باید از اونا حمایت میکردن اونا واقعا قشر ضعیفی توی حامعه ما و کل دنیا هستن !
نقل قول کردن
slade wilson
#32 slade wilson 1399-06-31 15:00
سلام استاد ترابی عزیز خیلی ممنون بابت معرفی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید