10 حقیقت مهمی که باید درباره فلش (Flash) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره فلش (Flash) بدانید معرفی شخصیت بری الن تندرو فکت حقیقت facts

این مقاله به مناسبت شروع اکران فیلم سینمایی "فلش" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 

- فلش یکی از بدترین اریجین های دنیای کمیک را دارد!

هر کدوم از نسخه های مختلف فلش رو که خوب بهش دقت کنید متوجه میشید اریجین خیلی مسخره ای دارند. به طور مثال «جی گریک» که اولین فلش بود. او وقتی داشت در ازمایشگاه کار میکرد خوابش برد و به طور تصادفی بخار آب سنگین استنشاق کرد.

اریجین جی گریک فلش

این اریجین اونقدر احمقانه بود که سالها بعد نویسندگان دی سی او را کاملا حذف کرده و فلش جدیدی به نام «بری الن» معرفی کردند. ولی اریجین بری هم به همون اندازه بیخود و غیر قابل باور بود! او یک متخصص تحقیق در قتل های مشکوک بود که میگفتند خیلی کند و مقرراتی عمل میکنه. یک شب که بری داره محل کارش رو ترک میکنه یک صاعقه از پنجره میاد تو و میخوره به کابینت مواد شیمیایی که بری داشته به طور اتفاقی از کنارشون رد میشده!!!

اریجین بری الن

ببینید این اتفاق چقدر بعیده که رخ بده. بعدش؟ هیچی دیگه ... بری به سرعت فوق بشری دست پیدا میکنه! ولی انصافا چه ربطی داشت آخه؟! بیخود نیست تو سریال فلش اریجین بری الن رو تغییر دادن ...

 

1- فلش خانواده پرجمعیتی دارد!

خانواده فلش

در دنیای کمیک شخصیت های مختلفی بوده اند که به قدرت های سریع دویدن دست یافته اند. برای آشنایی با آنها این مقاله را بخوانید.

 

2- والی وست از بری آلن سریع تر است!

والی وست

«والی وست» برادر زاده دوست دختر بری الن یعنی آیرس وست بود . او یک شب به بری در آزمایشگاه پلیس سر زد و دقیقا همون اتفاقی که برای بری افتاد و به فلش تبدیل شد، برای والی هم رخ داد! او قدرتهاش درست عین بری الن بود و یک لباس سایز کوچکتر برای خودش برداشت و شد «کید فلش» و دستیار بری شد! او ضمنا بعدا به یکی از اعضای گروه تایتان های نوجوان بدل گشت و وقتی بری آلن در داستان "بحران در دنیاهای نامحدود" کشته شد لقب فلش را به خود اختصاص داد و به عضویت گروه جاستیس لیگ هم درآمد. بعدشم با دختری به نام لیندا پارک ازدواج کرد و صاحب دو بچه شد و ... همیشه بحث بوده بین هواداران فلش که بری آلن سریع تر است یا والی وست؟ خود دی سی قبلا یک جدولی را منتشر کرد که سریع ترین شخصیت هایش را نشان میداد و والی وست در آن اول بود! میگن 7 هزار مایل را ظرف 7 ثانیه طی میکنه! همچنین وب سایت معتبر CBR چندی پیش در این مقاله توانایی های بری آلن و والی وست را تک به تک با هم مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که والی وست سریع تر است.

 

 3- فلش یک بار جانش را فدا کرد تا عالم نجات پیدا کند

فلش جان خودش را فدا میكند

 امروزه خیلی از شخصیت ها هستند كه ادعای قهرمان بودن در دنیای كمیك را دارند ولی شاید اعمال هیچ یك از آنها به اندازه كاری كه «بری آلن» در كمیك حماسی "بحران در دنیاهای نامحدود"  (Crisis on the Infinite Earths) انجام داد قهرمانانه نباشد. در این داستان فلش توسط خبیثی به نام Anti-Monitor دزدیده شده. او میخواهد با استفاده از یك توپ ضد-ماده كره زمین را نابود كند. تنها شخصیتی كه میتوانست عالم دی سی را نجات دهد، فلش بود ولی این مسئله به قیمت بزرگی برای او تمام شد. در واقع، فلش یك گرداب (vortex) درست میكند تا انرژی های ضد-ماده را بمكد ولی در نهایت جسم خودش نیز نابود میشود.

 در آخرین اقدام ایثارگرانه ای كه میتوان ادعا كرد در دنیای كمیك نظیر ندارد ، فلش (كه گفته میشه آغازگر عصر نقره ای ابرقهرمانان در اواخر دهه 50 میلادي بود) هنگام استفاده از سرعت بینظیر خودش برای نجات كره زمین، كشته میشه. مرگ بری آلن به ما یادآوری میكنه كه به قول خودش "همیشه امید هست ..." (There’s always Hope) مرگ او هم الهام بخش بود و هم تراژیك و یكی از بهترین و قدرتمندترین مرگ های ابرقهرمانان در دنیای كمیك بوك محسوب میشود.

 

4-  اولین بار این فلش بود که ایده چندچهانی (مولتی ورس) را در دنیای دی سی مطرح کرد

فلش دنیای موازی

یکی از مشهور ترین کمیک های تک قسمتی تاریخ انتشارات دی سی ، شماره 123 کمیک Flash  است که نام دیگر این داستان  "فلش های دو دنیا" یا Flash of Two Worlds است . در این داستان که سال 1961 منتشر شد ، فلش به طور اتفاقی به دنیایی دیگر می رود و در آنجا با نسخه ی عصر طلایی خود یعنی «جی گریک» ملاقات می کند و با هم متحد می شوند. DC بعد از آن به داستان های اینچنینی بیشتری دست زد که اکثر آنها خیلی مورد استقبال قرار گرفتند.

 

 5- فلش یک بار در کمیک های مارول حضور پیدا کرد!

سال 1985 دی سی بهترین رویداد تاریخ خودش رو به نام بحران در دنیاهای نامحدود (Crisis on Infinite Earths) منتشر کرد که در این مقاله معرفی شده است. همانطور که در مورد قبلی گفته شد در این رویداد «بری آلن» (فلش) جان خودش رو فدا کرد تا عالم رو نجات بده. 5 سال بعد در شماره 17 از Quasar  که توسط مارول منتشر شد دیدیم که موجودی به نام Runner که از «ارشدهای عالم» به شمار میاد، مسابقه ای ترتیب داده تا ببینه کی از همه سریع تره! این روی جلد این کمیکه:

کمیک quasar

یکی از شرکت کنندگان یک مرد موبور و ناشناس بود که حافظه اش رو از دست داده بود و لباس پاره زرد و قرمزی داشت . او از موانع میان بعدی رد شد تا به مسابقه ملحق بشه. برنده هم شد و بهش لقب سریع ترین مرد زنده را دادند!

فلش در کمیک مارول

وقتی اسمش رو پرسیدند نمیتونست به یاد بیاره ولی چیزی گفت تو مایه های Buried Alien که در واقع  منظور همون Barry Allen بود!

کمیک فلش

واقعا میبینید نویسنده های مارول با این حرکتشون چه ادای احترامی زیبایی به دی سی و شخصیت فلش کردند؟اونا حتی با این حرکت نشون دادن که فلش در واقع از تندروهای مارول مثل «کوئیک سیلور» ، «ویزر» و «اسپید دیمون» هم سریع تره چون تو مسابقه برنده شد!

 

6- نقطه ضعف فلش گرسنگی است!

 فلش (گرسنگی)

«فلش» از سریع ترین انسان های  زنده در عالم است و بنابراین میتونه با استفاده از قدرت های شگفت انگیز خودش حریفان بسیاری را از پا دربیاره. با این حال یک نقطه ضعف بزرگی برای قدرت های او وجود داره و اونم مربوط میشه به متابولیسم فوق سریع او! در واقع فلش باید خیلی غذا بخوره تا بتونه عملکرد جسمانی مناسبی داشته باشه و به حداکثر توانایی خودش دست پیدا کنه و البته هزینه ها این روزا خیلی بالاست و باید پول زیادی باید غذاهایی که مصرف میکنه بپردازه!!! و میدونید که فلش برخلاف برخی ابرقهرمانان یک میلیاردر نیست. ضمن اینکه این نقطه ضعف به این معنیه که اگر گرسنه ش بشه نمیتونه خیلی سریع تر از انسان های عادی بدوه.

 

7- بازی فلش که هرگز ساخته نشد

بازی THE FLASH: THE FASTEST MAN ALIVE

بازی Flash: The Fastest Man Alive قرار بود در سال 2009 منتشر بشه. آن موقع هنوز سریال محبوب "فلش" ساخته نشده بود ولی در هر حال استارت ساخت بازی در سال 2008 زده شد . قرار بود شرکت Brash Entertainment این بازی رو  به صورت محیط باز یا همان  Open World بسازد اما متاسفانه کنسل شد ویدیویی حدودا 17 دقیقه ای درباره این بازی و گیم پلی آن هست که میتوانید مشاهده کنید.

لینک دانلود و تماشا

در ابتدا این بازی فلش قرار بود در شهر های مختلف سراسر کشور از جمله گاتهام باشه. و گفته میشه که این پروژه بازی فلش از بلند پروازانه ترین پروژه های Brash Entertainment بوده است که بعدا معلوم شد که تمرکز اصلی در شهر Keystone و شهر مرکزی بوده است. و داستان بازی هم که با همکاری «مارو ولفمن»  نوشته شده بود ، قرار بوده که حدودا 10 یا 15 فصل باشه که در هر فصل روی یک جنایتکاران و دشمنان معروف فلش تمرکز میشده. در هر فصل کسی به کمک شما می آمد و در یادگیری بازی به شما کمک میکرد. در بازی چالش هایی هم بود که باید با Gorilla Grodd مبارزه کند و با فلش معکوس مسابقه سرعت بدهد. در این بازی ماموریت های جانبی نیز وجود داشت که فلش باید مردم را درشهر مرکزی و شهر کی استون مردم را نجات میدادی و آنها فلش را تشویق میکردند و به افتخار فلش مجسمه ای ساختند که در موزه فلش میرفت. در بازی بخش آنلاینی هم وجود داشت که میشد با انتخاب یکی از شخصیت های سریع مثل فلش ، بچه فلش و فلش معکوس و... را انتخاب و بازی کرد.

کمی هم از گیم پلی بازی براتون بگم: فلش دو نوع سرعت زیاد و متوسط داشت که میتونستید با سرعت زیاد در سطح شهر گشت و گذار کنید و حتی از ساختمان ها با سرعت بالا بروید و از این سو به آن سو بپرید و یا حتی با سرعت عادی راه بروید! و بازی کمبو های بسیار جذاب داشت که بسیار مناسب فلش بود. راستی این بازی قرار بوده است که برای کنسول های ایکس باکس 360 ، Wii و ps3 عرضه شود . که باز هم میگم واقعا که حیف شد.

 

8- آیریس وست بزرگترین عشق اوست!

بری الن و آیریس وست (Barry Allen and Iris West)

این زوج هم خیلی وقته که با هم هستند ، یعنی از دهه 50 میلادی! ولی عجیبه که بری با این همه سرعتی که داره ولی رابطه اش با آیریس خیلی دیر به سرانجام (ازدواج) رسید! شاید دلیل اصلیش این بود که بری سالها هویت مخفی خودش رو از آیریس پنهان میکرد. ولی در هر حال رابطه بری و آیریس در میان تاریخچه طولانی فلش های زیادی که در دی سی وجود داشته از همه بادوام تر بوده. درست مثل قضیه گرین اروو و قناری سیاه، در سری کمیک بوک های New 52  شاهد بودیم که دی سی تقریبا به طور کامل  بیخیال رابطه اونا شد ولی وقایع سری Rebirth اونا رو به هم نزدیک تر کرد. دلیلش هم واضحه. چون سریال تلویزیونی فلش تمرکز اصلی خودش رو روی رابطه عاشقانه بین آیریس و بری گذاشته و دی سی نمیخواد کسانی که کمیک های فلش رو میخونند با چیزی متناقض روبرو بشوند.

 

9- بزرگترین دشمن فلش، فلش معكوس است

فلش  و فلش معكوس - دكتر زوم

در طول سالها خیلی ها بوده اند كه در قالب «فلش معكوس» (Reverse Flash) با بری الن جنگیده اند. ولی در میان انها «ائوبارد ثان» (Eobard Thawne) آنقدر شر بزرگی شد كه بری مجبور شد پس از كشته شدن نامزدش  او را بكشد. اما در نهایت ثان زنده شد و با استفاده از توانایی اش در سفرهای زمانی بار دیگر سعی كرد گذشته بری را بهم بریزد. در هر حال بارزترین نكته درباره خصومت بین بری و ثان این است كه پای سفرهای زمانی در میان است و بنابراین بری در هیچ نقطه و زمانی از دست او در امان نیست. همین موضوع باعث شده تا خانواده بری تحت تهدید دائمی قرار داشته باشند. راستی، آیا میشه شخصیتی كه میتونه مدام برگرده و زندگیت رو به هم بریزه شكست داد؟

 

10-بهترین اقتباس های فلش، انیمیشن های "لیگ عدالت" و "لیگ عدالت نامحدود" هستند

اگر چه اون نسخه از فلشی که گرانت گاستین به نمایش میگذارد در آثار لایو اکشن رو دست ندارد، اما همچنان بهترین فلش در خارج از صفحات کمیک شخصیت والی وست در انیمیشن های لیگ عدالت است. این فلش که توسط مایکل روزنبام صداپیشگی شده است، بدون ذره ای تردید نمادینی ترین و کامل ترین نسخه خارج از کمیک فلش می باشد، او به خوبی توانست ویژگی های شخصیتی و ذات فلش را حفظ کند. مطمئن باشید بعد از دیدن این نسخه از والی وست، توقع شما از شخصیت پردازی فلش در آثار دیگر بالا می رود، مثلا بنظرم اونایی که زیادی سنگ فلش در فیلم لیگ عدالت رو به سینه می زنند و معتقد هستند او ستاره فیلم است، باید حتما یه نگاهی به والی وست دنیای انیمیشنی بی اندازند، اینطوری متوجه شوند که ارزش این قهرمان خیلی بالاتر از این حرفاست. در این انیمیشن می بینیم که او یک دانشمند علوم قانونی است که در سنترال سیتی زندگی می کند و در کنار هم تیمی هایش به نبرد با دشمنان می پردازد. نکته قابل توجه اینه که او ترکیبی بی نظیر از بهترین ویژگی های شخصیتی بری آلن و والی وست را داراست، به همین دلیل هم هست که موفق شد ورژنی کاملا نمادین و درخشان از فلش را به تصویر بکشد.

 

برگرفته شده از مطالب پیشین نوشته شده توسط نویسندگان سایت spidey.ir

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی سریع ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک

رتبه بندی اقتباس های فلش در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 لباس برتر فلش (THE FLASH)

سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش (THE FLASH)!

کمیک فارسی: اولین حضور فلش معکوس (REVERSE FLASH) 

10 كميك مهم فلش (THE FLASH)

15 لباس برتر فلش (THE FLASH)

10 دشمن برتر فلش (THE FLASH)

5 صحنه برتر نیم فصل اول سریال THE FLASH

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

pouya1386
#1 pouya1386 1399-10-24 11:00
ممنون از نویسندگان سایت عزیزمون :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1399-10-24 12:12
سلام
ممنون بابت مقاله.
بنده فلش رو خیلی دوست دارم و شخصیت دوم من توی دنیای دی سی است. دلیل اول که مهم ترین است اینه که او (بیشتر بری آلن منظورمه) قلب بزرگی داره و همون طور که در مقاله هم اشاره شد مثل بعضی از ابر قهرمانان میلیاردر نیست.( البته من والی وست رو هم دوست دارم اما اگر بخوام انتخاب کنم بری آلن محبوب منه. ) و یک دلیل دیگه ( که البته خیلی هم مهم نیست و کلا این موضوع در دوست داشتن یک ابر قهرمان کمترین اهمیت رو داره. ) اینه که هم قدرت های فلش خیلی جالبه. سرعت نامحدود و توانایی سفر در زمان و... و اینکه قدرت های خیلی زیادی هم نداره ( مثل سوپرمن ) که نشه در این نظر باهاش ارتباط برقرار کرد.
مرگ فلش هم در رویداد بحران در دنیاهای نا محدود خیلی تاثیر گذار بود. بنده بری آلن رو یکی از خوش قلب ترین ابر قهرمانان میدونم. بنده اون ادای احترام مارول به فلش رو خیلی دوست دارم چون به معنای واقعی یک ادای احترام تمام عیار بود.( کلا خیلی دوست داشتم فلش توی مارول بود یا حداقل چند تا کمیک درباره تیم آپ او با مرد عنکبوتی نوشته میشد چون واقعا تیم آپ بین این دو ابر قهرمان باهوش، طناز، بد شانس، بی پول و وراج(! ) خیلی جالب میشه و خدا رو شکر که قدرت هاشون هم شبیه هم نیست. اما خب دیگه دی سی هم بیچاره یه چند تا ابر قهرمان خوب می خواد دیگه همش که نباید مال مارول باشه. :lol: :lol:) راستی پیرو اون حرفی که توی مورد ۶ گفته شد دیروز بری آلن به من زنگ زد گفت: داداش یه یک میلیون تومن داری دستی بدی بابا این آیریس نامرد چشمش یک لباسی رو گرفته هفتصد هزار تومن پولشه. بقیش رو هم میدم برا تو راهم غدا بخورم. منم بهش دادم. :lol:
ببخشید خیلی حرف زدم :oops: :oops: :-* ( خودمم مثل فلش و مرد عنکبوتی خیلی وراجم )
با تشکر.
نقل قول کردن
DreamzOwned
#3 DreamzOwned 1399-10-24 12:38
عالی دست شما درد نکنه
بخاطر امتحانات متاسفانه سرمون شلوغ بود شرمنده
باید بگم والی وست هیچ وقت برای من بری آلن نمیشه این کاراکترو از همه تندرو های کمیک بوک ها بیشتر دوست دارم سریال فلش هم که به قول خودتون رو دست نداره
فقط کاش تو سریال یه بازیگر دیگه رو برای نقش آیریس انتخاب میکردن
نقل قول کردن
ArashBigA
#4 ArashBigA 1399-10-24 13:05
خیلی جاها هستن که هنوزم میگن که بری الن سریع تره خیلی ممنون که کاملا تشریح کردین :-)
نقل قول کردن
spider peter
#5 spider peter 1399-10-24 13:14
عالی بود ممنون از "تیم اسپایدی" من سریال فلش الان فصل پنجمش دارم می بینم

حیف بازی فلش اگر اومده حتما می گرفتمش :cry:
بازم ممنون از "تیم اسپایدی"
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1399-10-24 13:14
این روزها اسپایدی داره برای دی سی فن ها کولاک میکنه.
خیلی ممنون از تمام نویسندگان سایت،خسته نباشید :-)
فلش از معدود قهرمانان محبوب من در دنیای دی سی هستش.
بخاطر قلب بزرگ و مهربانی که داره،و همچنین شخصیت های مکمل باحالش؛ولی بنظرم دی سی دیگه خیلی شخصیت مبنی بر اسپیدفورس داره که یک جوری به بری الن مربوط میشن.مثل همین والی وست(که البته من دوسش دارم :lol: ) یا بارت الن یا کیدفلش یا والی وست سیاهپوست و ...
بازم ممنون از نویسندگان این مقاله.خیلی عالی بود
نقل قول کردن
Hossein Ojani
#7 Hossein Ojani 1399-10-24 14:07
سلام بسیار خوب و عالی بود بازم ممنون
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#8 Kia Iron Man 1399-10-24 14:42
اینم از مقالات معرفی شخصیت های دیسی بر اساس مقالات قبلی سایت که از شخصیت سوپرمن آغاز و بعد بتمن و الانم فلش که احتمالا ادامه داره(ولی نمیدونم تا چند تا شخصیت :-* )منبع مقالات اثبات میکنه که مقالات سایت درباره شخصیت های کمیک هم مارول و هم دیسی اونقدر غنیه که میشه یه مقاله اختصاصی از درون آنها استخراج کرد.
در بین شخصیتای دیسی فلش از محبوب هامه و خوشحال شدم که این مقاله رو نوشتید.
نمیدونم چرا ولی من نمیتونم با هیچکدوم از شخصیت های دیسی ارتباط برقرار کنم(حتی یکی).نمیدونم این مربوط به سلیقه منه یا دلیل خاصی داره که نمیتونم با شخصیتای دیسی همذات پنداری کنم.
واقعا این نویسنده های دیسی وقتی دارن اریجین مینویسن به نکات علمی و منطقی توجه نمیکنن؟
اون از اریجین اتم و اینم از اریجین فلش که جفتشون مزخرف بودن.آخه همه میدونن که الکتریسته کوتاه ترین راهو انتخاب میکنه بعد رعد و برق بیاد از اون ارتفاع صاف بیاد بخوره به قفسه و اونم همزمان وقتی بری رد میشه.امکان این اتفاق کمتر از ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ درصده.مسخره تر اینکه دقیقا همون اتفاق دقیقا به همون شکل برای کسی اتفاق بیفته که یه نسبت با بری داره. :-|
مقاله عالی بود،فقط به نظرم بد نبود که یه اشاره ای هم به فلش پوینت میشد.
راستی یادتونه که فردا قراره یه خبر مهم از اسپایدرمن ۳ منتشر بشه؟ ;-)
نقل قول کردن
asm
#9 asm 1399-10-24 14:53
ممنون از نویسندگان سایت
مقاله باحالی بود 8)
بازی فلش هم فکر کنم جذاب بوده ، اگر میومد امتحانش می کردم . :-*
ممنون از اسپایدی
نقل قول کردن
mobin rz
#10 mobin rz 1399-10-24 15:13
راستی حقیقت داره که میگن قراره کیانو ریوز دوباره نقش جان کنستانتین رو تو فبلم اختصاصی فلش بازی کنه؟
نقل قول کردن
kavtalib
#11 kavtalib 1399-10-24 15:28
واقعا مفاله عالی بود.دارین میترکونید با مقاله های معرفی شخصیت هاتون.
نمیدونم چرا من از والی وست بیشتر خوشم میاد.زیاد با بری الن حال نکردم.یه سوال رابطه فلش معکوس و فلش چیه؟؟؟
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#12 iron man Amir karimi 1399-10-24 15:58
به نقل از Kia Iron Man:
اینم از مقالات معرفی شخصیت های دیسی بر اساس مقالات قبلی سایت که از شخصیت سوپرمن آغاز و بعد بتمن و الانم فلش که احتمالا ادامه داره(ولی نمیدونم تا چند تا شخصیت :-* )منبع مقالات اثبات میکنه که مقالات سایت درباره شخصیت های کمیک هم مارول و هم دیسی اونقدر غنیه که میشه یه مقاله اختصاصی از درون آنها استخراج کرد.
در بین شخصیتای دیسی فلش از محبوب هامه و خوشحال شدم که این مقاله رو نوشتید.
نمیدونم چرا ولی من نمیتونم با هیچکدوم از شخصیت های دیسی ارتباط برقرار کنم(حتی یکی).نمیدونم این مربوط به سلیقه منه یا دلیل خاصی داره که نمیتونم با شخصیتای دیسی همذات پنداری کنم.
واقعا این نویسنده های دیسی وقتی دارن اریجین مینویسن به نکات علمی و منطقی توجه نمیکنن؟
اون از اریجین اتم و اینم از اریجین فلش که جفتشون مزخرف بودن.آخه همه میدونن که الکتریسته کوتاه ترین راهو انتخاب میکنه بعد رعد و برق بیاد از اون ارتفاع صاف بیاد بخوره به قفسه و اونم همزمان وقتی بری رد میشه.امکان این اتفاق کمتر از ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ درصده.مسخره تر اینکه دقیقا همون اتفاق دقیقا به همون شکل برای کسی اتفاق بیفته که یه نسبت با بری داره. :-|
مقاله عالی بود،فقط به نظرم بد نبود که یه اشاره ای هم به فلش پوینت میشد.
راستی یادتونه که فردا قراره یه خبر مهم از اسپایدرمن ۳ منتشر بشه؟ ;-)


از اسپایدرمن ؟؟
ولی فکر کنم معلوم نکرد از کدوم
یا انچارتد یا چری یا اسپایدرمن
نقل قول کردن
Frank castle
#13 Frank castle 1399-10-24 16:40
ممنون بخاطر مقالتون
یک سوال
اولین انتشاراتی کمیک بوکی که بحث دنیاهای موازی یا همون مولتی ورس رو د داستان هاش قرار داد کدوم انتشارات بود؟
نقل قول کردن
ironspider
#14 ironspider 1399-10-24 16:44
فلش خیلی اورجین بدی داره رسماً فیلم هندیه! :-*
فقط یک سوال پیش میاد : اینکه توی مقاله "10 دشمن برتر فلش" به قلم عمو مختار بزرگترین و اصلی ترین دشمن فلش کاپیتان کولد هستش در صورتی که در این مقاله فلش معکوس بزرگترین دشمن فلش هستش کمی توی سایت های معتبر خارجی هم گشتم و دیدم کاپیتان کولد ویلن شماره یکه فلشه.
ممنون میشم جواب بدید.
با تشکر از تیم نویسندگان.

به نقل از mobin rz:
راستی حقیقت داره که میگن قراره کیانو ریوز دوباره نقش جان کنستانتین رو تو فیلم اختصاصی فلش بازی کنه؟

چیزی که این روزا زیاده شایعه است! :-*
مخصوصاً توی دیسی و مخصوصاً توی فیلم فلش بخاطر دعوا هایی ری فیشر.حتی شایعه است که سایبورگ در این فیلم حضور نخواهد داشت.
ولی همه اینا شایعه است و هیچ کدوم تایید نشدن!
به نقل از Kia Iron Man:

راستی یادتونه که فردا قراره یه خبر مهم از اسپایدرمن ۳ منتشر بشه؟ ;-)

اگه منظورت توئیت تام هالنده معلوم نیست که درباره اسپایدرمن 3 باشه.
به نقل از تام هالند :
" در روز پنجشنبه خبر مهمی منتشر خواهد شد آنچارتد ، چری یا اسپایدرمن 3؟ "
ولی ای کاش درباره اسپایدرمن 3 باشه. :cry:
نقل قول کردن
amirali dark 2021
#15 amirali dark 2021 1399-10-24 16:45
عالی بود مخصوص اون بازی فلش که به نظر من حرف نداشت راستی شاید بهتریت رویداد دی سی بحران در زمین های بینهایت بود که سریال فلش یک قسمت مربوط به اون میشه ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#16 Kia Iron Man 1399-10-24 17:42
به نقل از kavtalib:
واقعا مفاله عالی بود.دارین میترکونید با مقاله های معرفی شخصیت هاتون.
نمیدونم چرا من از والی وست بیشتر خوشم میاد.زیاد با بری الن حال نکردم.یه سوال رابطه فلش معکوس و فلش چیه؟؟؟

لقب ریوس فلشو چند نفر داشتند ولی قطعا مهمترین اونها ائوبارد ثاون بود که در قرن ۲۵ میلادی رندگی میکرد.اون تونست انرژی سرعت(speed force)که از بری الن به جا مونده بود رو به دست بیاره.و الان از اسپید فورس سیاه استفاده میکنه که توانایی هایی فراتر از فلش داره مثل سفر در زمان بدون تردمیل کیهانی یا لمس ناپذیر کردن خودش و دیگران و ...
ارتباط اون ها اینه که ائوبارد ثاون به بری الن نیاز داره تا اونقدر عمر کنه و اسپید فورسی تولید کنه که تا قرن ها قابل استفاده بمونه حتی تا قرن ۲۵ میلادی که ایبارد ثاون ازش استفاده کنه و بشه فلش معکوس.برای همینه که فلش معکوس با اینکه میتونه بری الن رو بکشه اینکارو نمیکنه چون بهش نیاز داره وگرنه بدون فلش میشه یه انسان عادی در قرن ۲۵.
اما این ارتباط قطع شد چون که در رویداد فلش پوینت وقتی فلش در حال تغییر گذشته و نجات جون مادرش بود فلش معکوس در خط زمانی میدوید.در نتیجه الان فلش معکوس هیچ وابستگی به فلش نداره و میتونه راحت اونو قبل از اینکه به دنیا بیاد بکشه و ککشم نگزه.فلش معکوس سود زیادی در قضیه فلش پوینت برد و موفق شد فلش رو از معادله حذف کنه.
پس بهتره بپرسی ارتباط این دو تا چی بود،چون اریجین فلش معکوس به فلش وابسته بود تا قبل از قضیه فلش پوینت.دلیلشم که بالا گفتم.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1399-10-24 18:14
#14:
مقاله دشمنان برتر فلش ترجمه شده بود
فکر کنم از سایت newsarama
نویسنده اش کاپیتان کولد رو برترین دشمن فلش دونسته بود
البته شاید این موضوع قدیما درست بود ولی قطعا چندین ساله ریورس فلش ثابت کرده برترین دشمن فلشه
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#18 iron man Amir karimi 1399-10-24 19:31
سلام به همگی کاربر جدید هستم.
من خواستم از سایت اسپایدی و اساتید آن مثل آقای ترابی و ....
تشکر کنم . چون من اطلاعات زیادی از کمیک نداشتم و این سایت اسپایدی و اساتید آن بودند که من رو با کمیک اشنا کردند.
خواستم از اساتید سایت که با نوشتن مقالات بسیار زیاد و مفید و ترجمه کردن کمیک با بهترین ترجمه و ادیت و کیفیت و در اختیار گذاشتن آن به صورت رایگان تشکر کنم . واقعا کمتر کسی
پیدا می شه این همه وقت و زمان را صرف یک سایت کند .
واقعا سایت اسپایدی برترین و بهترین سایت کمیک بوکی ایران است .
و باز هم ممنون از اساتید سایت
نقل قول کردن
Matingh
#19 Matingh 1399-10-24 21:45
فلش خیلی شخصیت باحالیه؛ هم جنبه فان داره،هم قدرتاش خوبن،هم شخصیت پردازی خوبی داره ، و کلا جزو شخصیت های خیلی خوب از دی سیه ، این مقاله هم که خیلی خوب حقایق فلش رو شرح داد.
ممنون از نویسندگان سایت 8)
نقل قول کردن
hmdh
#20 hmdh 1399-10-25 08:41
ببخشید یه سوال
اگه بری الن در رویداد بحران در جهان های نامحدود مرد پس چرا توی انیمیشن ها یا رویداد فلش پوینت بود ؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#21 AmirhoseinJafari2005 1399-10-25 14:29
جالب بود ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#22 AM SM BM SM 1399-10-25 19:08
به نقل از hmdh:
ببخشید یه سوال
اگه بری الن در رویداد بحران در جهان های نامحدود مرد پس چرا توی انیمیشن ها یا رویداد فلش پوینت بود ؟

سلام
مورد ۹ این مقاله رو بخون
spidey.ir/.../...
من این کمیک نخوندمش ولی فکر کنم توی یکی از مقالات سایت گفتن فلش اونقدر سریع رفت که مرگ هم بهش نرسید!
نقل قول کردن
Mister Terminator
#23 Mister Terminator 1400-01-03 19:08
به نقل از mtm:
#14:
مقاله دشمنان برتر فلش ترجمه شده بود
فکر کنم از سایت newsarama
نویسنده اش کاپیتان کولد رو برترین دشمن فلش دونسته بود
البته شاید این موضوع قدیما درست بود ولی قطعا چندین ساله ریورس فلش ثابت کرده برترین دشمن فلشه

سلام، بر آقای ترابی عزیز:

صددرصد فلش-معکوس بدترین دشمن فلشه ولی کاپیتان کلد (که ونتورت میلر تو فلش بازیش میکرد) شخصیت جذاب تریه
نقل قول کردن
A.spidey
#24 A.spidey 1402-03-27 16:16
در مورد اون بازی فلش هم اگه خیلی مصمم هستید میتونید از مود فلش برای مارول اسپایدرمن استفاده کنید.واقعا عالیه
نقل قول کردن
امیر ارسلان
#25 امیر ارسلان 1402-05-20 16:02
سلام ببخشید فیلم فلش نقد نمی کنین آخ بنظر من فیلم
آشغالی بود و مقاله واقع خوبی بود
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1402-05-20 16:55
به نقل از امیر ارسلان:
سلام ببخشید فیلم فلش نقد نمی کنین آخ بنظر من فیلم
آشغالی بود و مقاله واقع خوبی بود

نه والا قصد نقد نداریم ولی جسته و گریخته تو بخش نظرات درباره ش حرف زدیم. مثلا یه جا گفتم که بنظرم پتانسیل خودشو هدر داد و ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37