10 حقیقت مهمی که باید درباره فلش تامپسون (Flash Thompson) بدانید

فلش-تامپسون-مامور-ونوم-یوجین-ایحینت-ونوم-agenet-venom-ضد-ونوم-آنتی-ونوم-حقایق-تاریخچه-معرفی-شخصیت-fact

بیایید بیش از پیش با یکی از مهم ترین شخصیت های مکمل داستان های مرد عنکبوتی آشنا بشویم!

 

1- فلش تامپسون در یک نگاه

- مامور ونوم (فلش تامپسون)

یوجین "فلش" تامپسون به عنوان همکلاسی پیتر پارکر در دبیرستان میدتاون یکی از مهم ترین و معروف ترین شخصیت های مکمل داستان های مرد عنکبوتی است (این مقاله را بخوانید). او قدمتش به اندازه پیتر پارکر است زیرا در اولین کمیک بوک مرد عنکبوتی یعنی شماره 15 از سری "فانتزی شگفت انگیز" خلق شد (اینجا ترجمه شده است). او قلدر مدرسه بود و به صورت یک پسر لوده و کندذهن به تصویر کشیده میشد که دلقک کلاس بود و اغلب لحظات خنده داری را خلق میکرد. ولی جالبه که همیشه عاشق اسپایدرمن بود و میخواست مثل او شود اما در عین حال  از پیتر پارکر متنفر بود و همیشه در دبیرستان او را عذاب میداد! (به پیتر لقب Puny به معنی "ریقو" یا "لاغر و نحیف" داده بود!).  پس از اینکه فلش تامپسون سرانجام از نقش خود به عنوان قلدر مدرسه خارج شد و به سمت قهرمان شدن پیش رفت، به ارتش پیوست. در نهایت او هر دو پای خودش را در راه خدمت به کشورش از دست داد. او سپس به برنامه "مامور ونوم" ملحق شد و قبول کرد که سیمبیوت فضایی ونوم بهش پیوند بخوره و اینجوری بود که یک قدم بزرگ به سوی رویای خودش و تبدیل شدن به قهرمانی مثل اسپایدرمن نزدیک شد. او در قالب مامور ونوم بارها دنیا را نجات داد . او حتی به secret avengers محلق شد و توسط این گروه فرستاده شد تا درباره محافظین کهکشان اطلاعات جمع کنه. اما پس از اینکه آیرون من محافظین کهکشان را ترک کرد، به عضویت آن درآمد و برای 10 شماره در کمیک های محافظین کهکشان حضور داشت. بعد از وقایع جنگ های پنهان فلش تامپسون حالت یک پلیس کیهانی پیدا کرد و در سری "ونوم" شوالیه فضایی" (Venom: Space Knight) حضور یافت که در آنجا هم با محافظین کهکشان تعاملات و همکاری داشت. او حتی پس از بازگشت ادی براک در قالب ونوم تبدیل به مامور آنتی – ونوم شد ولی در نهایت به دست رد گابلین در شماره 800 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" کشته شد (این مقاله را بخوانید).

 

2- چرا به او لقب "فلش" داده اند؟

نام حقیقتی فلش، یوجین است ولی شاید برای شما سئوال باشد که چرا به وی لقب فلش داده شده؟ بعضی ها میگن شاید اشاره ای بوده به شخصیت «فلش گوردون» یا حتی تندروی دنیای دی سی یعنی فلش. یعنی مثلا شاید چون ستاره تیم فوتبال مدرسه بود و تو زمین بازی سریع حرکت میکرده این لقب رو بهش دادن و ... تا اینکه در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" معلوم شد هیچ یک از این تئوری ها درست نبوده. در واقع در اپیزودی به نام First Steps شاهد بودیم که مادرش برای او میهمانی گرفته و هم کلاسی هایش را به خانه شان دعوت کرده بود. اینجا بود که دیدیم مادر فلش پیتر را هم دعوت کرده زیرا او و فلش با هم در مهد کودک دوستان خوبی بودن!

پیتر و فلش

پیتر در ضمن یک عکس از دورانی که فلش فقط 4 سالش بود را نشان داد که در آن فلش شلوار پایش نبود! یعنی عادت داشته بدون شورت  این ور و اونور بدوه و به همین دلیل پیتر لقب فلش بهش داده بوده! (یکی از معانی کلمه Flash در زبان انگلیسی اینه: "نشان دادن اندام خصوصی خود  در ملاء عام!!").

بیچاره فلش خیلی خجالت کشید جلوی دوستاش!

 

3- عشق های فلش تامپسون

 «فلش تامپسون» وقتی در دبیرستان بود دوست دختری داشت به نام «لیز آلن»  ولی لیز چند بار برای اینكه حسادت فلش را برانگیزد به سمت پیتر آمد! البته پس از مدتی به نظر میرسید لیز شیفته شخصیت و هوش بالای پیتر شده است ولی هیچ وقت رابطه رومانتیكی میان آنها شكل نگرفت ( لیز در نهایت با دوست صمیمی پیتر یعنی «هری آزبورن» ازدواج كرد). و در دهه 90 میلادی برای مدتی هم دیدیم که فلیشیا هاردی (گربه سیاه) برای آنکه لَج پیتر پارکر را در بیاورد به طور ظاهری با فلش تامپسون دوست شده! 

و البته فلش تامپسون در سالهای اخیر و وقتی مامور ونوم شده بود با «بتی برنت»  رابطه داشت. و البته این رو هم بگم که فلش تامپسون وقتی در ویتنام بود با یک دختر ویتنامی رابطه رومانتیک برقرار کرد به نام «شاشان» (Sha Shan) که شخصیت مهمیه و حتما برید اینجا تا درباره اش اطلاعات کسب کنید. 

شاشان

 

4- پدر فلش تامپسون او را در دوران کودکی کتک میزد

پدر فلش تامپسون او را در دوران کودکی کتک میزد

گفتیم که فلش تامپسون همکلاسی پیتر پارکر در دبیرستان بود و هیچ  فرصتی را برای اذیت كردن او از دست نمیداد! در حقیقت کشمکش میان آنها از اتفاقات رایج کمیک های اولیه اسپایدرمن محسوب می‌شد. جالب اینكه، فلش با وجود دشمنی با پیتر، خودش را طرفدار درجه یك اسپایدرمن میدانست و در همه حال از او حمایت و دفاع میكرد!!! (البته او نمیدانست كه اسپایدرمن و پیتر پاكر، یك نفر هستند).  بعدها فاش شد که پدر فلش یک پلیس بوده و مشروبات الکی زیاد استفاده میکرده و به همین دلیل او را در دوران کودکی زیاد کتک میزده و همین مشکلات باعث شده بود به پیتر پارکر و بقیه بچه ها در مدرسه زور بگه. در هر حال  فلش تامپسون و پیتر بعدها اختلافات خود را كنار گذاشتند و به دوستان خوبی برای یكدیگر بدل شدند.

 

5- فلش تامپسون در جنگ ویتنام شرکت داشته!

فلش تامپسون در جنگ ویتنام شرکت داشته!

فلش سرباز شد و  به جنگ ویتنام رفت تا خدمت کند (البته مارول دیگر به این قضیه رفتن فلش به ویتنام اشاره نمیکند چون  در کل وقایع واقعی تاریخی مشکل ساز هستند و باعث گیج شدن خوانندگان میشوند و آنها ممکن است از خود بپرسند "اگه فلش در جنگ ویتنام بوده، پس چرا اینقدر جوان مانده؟ آیا او الان نباید حداقل 50 سال داشته باشد؟"). 

 

6- بلایی که گرین گابلین بر سر فلش تامپسون آورد

فلش تامپسون

«گرین گابلین» عاشق اینه که هر طوری شده به پیتر پارکر ضربه بزنه و زندگی اش رو بهم بزنه. هر کاری هم میکنه تا به هدف خودش برسه و هرگز از اینکه به دوستان و عزیزان پیتر ضربه بزنه یا بهشون حمله کنه باکی نداره. یک بار در داستان "مرگی در خانواده" (A Death in the Family) که اینجا ترجمه شده است، شاهد بودیم که فلش تامپسون رو گرفت و به زور چند بطری مشروب بهش داد بخوره و بعدشم گذاشتش پشت فرمان یک کامیونی که با سرعت در حال حرکت بود!

گرین گوبلین

مقصد این کامیون هم مدرسه ای بود که پیتر پارکر در آن درس میداد! سپس دیدیم که فلش تامپسون به خاطر این سانحه شدید دچار ضایعه مغزی شده و چندین ماه در کما بود ....

 

7- حضور در جنگ عراق و تبدیل شدن به مامور ونوم

flash-as-venom فلش تامپسون به عنوان ونوم

سالها بعد فلش در جنگ عراق شرکت کرد و در حین انجام عملی فداکارانه پاهایش را از دست داد و معلول شد. (او به خاطر این کارش مدال شجاعت دریافت کرد) سپس دولت امریكا تصمیم گرفت تا سیمبیوت «ونوم» را به فلش پیوند بزند تا یك ونوم قهرمان درست كند! در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد.

مامور ونوم - ایجنت ونوم

 هر وقت فلش سیمبیوت فضایی را بر تن داشت میتوانست به كمك او، راه برود. در ضمن فلش تامپسون اولين ونومي بود كه در مبارزه از سلاح ها و تجهيزات نظامي بر عليه دشمنان خود استفاده میکرد.

agent-venom مامور ونوم

در كل به نظر میرسید فلش تامپسون موفق شده كاملاً سیمبیوت را تحت كنترل خود دربیاورد. البته دولت امريكا نوعی سيستم اطمينان در سيمبيوت كار گذاشته بود تا اگر ياغي شد و دست به اعمال شريرانه زد، آن را غير فعال كند.

 

8- او عضو نگهبانان کهکشان بوده!

ونوم (Venom)

وقتی فلش تامپسون با سیمبیوت فضایی ونوم پیوند خورد برای مدتی به گروه "انتقام جویان مخفی" (Secret Avengers) ملحق شد و توسط این گروه فرستاده شد تا درباره محافظین کهکشان اطلاعات جمع کنه. اما پس از اینکه آیرون من محافظین کهکشان را ترک کرد، به عضویت آن درآمد و برای 10 شماره در کمیک های محافظین کهکشان حضور داشت. بعد از وقایع جنگ های پنهان فلش تامپسون حالت یک پلیس کیهانی پیدا کرد و در سری "ونوم" شوالیه فضایی" (Venom: Space Knight)  حضور یافت که در آنجا هم با محافظین کهکشان تعاملات و همکاری داشت. تا اینکه سال 2016 ، سیمبیوت ونوم یک میزبان جدید پیدا کرد.

 

9- کشته شدن به دست رِد گابلین و زنده شدن در رویداد "پادشاه سیاه پوش"

مرگ فلش تامپسون

در داستان "شکست جانانه " نورمن آزبورن با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و تبدیل شد به هیولایی به نام رد گابلین. او سپس به جان اطرافیان پیتر پارکر افتاد ولی خوشبختانه خیلی از متحدین و دوستان پیتر پارکر/مرد عنکبوتی به کمکش آمدند. یکی از اونا  فلش تامپسون بود که  اخیرا در کمیک "کمپانی ونوم ها" (که اینجا ترجمه شده) به مامور آنتی ونوم تبدیل شده بود. در واقع خاصیت آنتی ونوم باعث شد تا او تنها کسی باشه که میتونه به رد گابلین آسیب برسونه (چون رد گابلین دیگه به آتش و صوت نقطه ضعف نداشت). فلش یک بار توان خودش رو گذاشت برای اینکه پیتر را سرپا کنه تا بتونه با نورمن بجنگه. او ضمنا رفت و تمام کسانی که مورد اصابت زهر رد گابلین قرار گرفته بودند رو شفا داد. و البته دست آخر رفت تا با رد گابلین بجنگه ولی با بیرحمی کشته شد.

واقعا مرگ فلش خیلی دردناک بود. درسته که او و پیتر در دبیرستان با هم مشکلاتی داشتند ولی در سالهای اخیر به رفقای خوبی برای هم تبدیل شده بودند و خیلی به هم احترام میگذاشتند. کشتن فلش بدترین ضربه ای بود که نورمن در سالهای اخیر به پیتر پارکر زد.

با این حال بعدا فاش شد که فلش همچنان در ذهن کندویی سیمبیوت ها زنده است و وقتی ادی براک در رویداد "پادشاه سیاه پوش" مرد، او را ملاقات کرد. فلش داوطلب شد تا سیمبیوت های زندانی شده را آزاد کنه و خودش را به درون یکیشون "دانلود" کنه. سپس او در دنیای واقعی به صورت یک اژدهایی که شبیه به آنتی ونوم بود ، ظاهر شد.

https://spidey.ir/images/img/content/supporting-cast/dragon_antin_venom.jpg

در نهایت در شماره 34 از کمیک ونوم (اینجا ترجمه شده) دیدیم که این اژدها به محل دفن فلش تامپسون رفت و در آنجا سقوط کرد و در نتیجه فلش تامپسون زنده شد و از قبر خود بیرون آمد!

زنده شدن فلش تامپسون

او سپس به شکل مامور آنتی ونوم در رویداد "نهایت کارنیج" که اینجا ترجمه میشه حضور یافت:

 

10- حضور در دنیای سینما و انیمیشن

اولین حضور فلش تامپسون در عالم انیمیشن برمیگردد به سریال "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" . صداپیشه او «فرانک ولکر» افسانه ای بود. فلش به جز یکی ، دو قسمت نقش خاصی در این سریال نداشت و اکثر مواقع به پیتر متلک می انداخت ولی خیلی زود اتفاق بامزه ای برایش رخ میداد!

فلش در سریال "مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" و مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی جدید هم از شخصیت های فرعی ولی مهم بود.

قطعاً بیشترین و بهترین حضور او مربوط میشود به سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده". او در این سریال درست مثل کمیک ها فوتبال (آمریکایی) بازی میکرد و در مدرسه محبوب بود.

او  ابتدا دوست پسر «لیز الن» بود ولی بعد از مدتی رابطه آنها بهم خورد. به مرور معلوم شد که فلش شخصیت چندان بدی هم نیست و حتی وقتی زن عمو می مریض بود، به پیتر نصیحت خوبی کرد تا مشکلاتش حل شود.

فلش در سریال Ultimate Spider-Man هم حاضر بود و به "مامور ونوم" تبدیل شد. فلش در اواخر فصل سوم این سریال از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد.

کارتون ultimate spiderman

فلش تامپسون در جدیدترین سریال مرد عنکبوتی که پخشش از سال 2017 آغاز شده حضور داره. او عضو برتر تیم فوتبال مدرسه بود و برای پیوستن به آکادمی آزبورن برای نابغه ها درخواست داد ولی درخواست او رد شد! ضمنا دیدیم که به مرد عنکبوتی کمک کرد تا مرد شنی را شکست دهد.

نقش فلش تامپسون را در فیلم مرد عنکبوتی 1 ، «جو منگلینو» بازی کرد. او در ابتدای فیلم دوست پسر «مری جین» بود و البته در اوایل فیلم کتک مفصلی از پیتر خورد!

او در فیلم مرد عنکبوتی 3 هم یک حضور بسیار کوتاه و افتخاری (cameo) داشت و باحالتی غم زده در مراسم به خاک سپاری هری ازبورن شرکت کرد.

در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" هم فلش را دیدیم. نقش او را «کریس زیلکا» ایفا کرد. در این فیلم فلش یک بازیکن بسکتبال بود که پیتر خیلی خوب او را ضایع کرد و انتقام همه بلاهایی که سرش آورده بود را گرفت!

کریس زلکا

پس از مرگ عمو بن فلش سعی کرد با پیتر دوست شود. در پایان صحنه ای را دیدیم  که فلش را با لباس منقش به مرد عنکبوتی نشان میداد و معلوم بود که طرفدار او شده است. در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" هم فلش حضور یافت ولی صحنه های مربوط به او از نسخه سینمایی حذف شد.

در دنیای سینمایی مارول هم با تغییر ظاهر فلش تامپسون مواجه بوده ایم و نقش او را تونی ریوولوری بازی میکنه

 واکنش فلش به اینکه پیتر همون اسپایدرمنه!

شاید این فلش تامپسون در ظاهر با نسخه کمیک بوکی خودش فرق داشته باشه ولی در عمل خودشه چون همون کارکرد و function رو داره یعنی جهنم کردن زندگی پیتر پارکر منتهی در قرن بیست و یکم روش های اذیت کردن و قلدری فرق کرده و این فلش تامپسون هم همین طوره (انصافا بامزه تر از نسخه های دیگر هم هست!) ضمن اینکه او درست مثل کمیک بوک ها علیرغم اینکه از پیتر پارکر متنفره ولی عاشق مرد عنکبوتیه و فَن درجه یک او محسوب میشه. 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

20 عضو برتر گروه محافظان کهکشان

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

تمام عشق های پیتر پاركر!

آشنایی با قهرمانان مدرسه پیتر پارکر!

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

قسمت آخر از کمیک بوک "اسپایدرمن: مرگی در خانواده"  ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

dr.jado84
#1 dr.jado84 1399-12-25 10:12
بدون هیچ کم و کاستی
واقعا ممنونم استاد ترابی
راستی فلش توی هیچ راهی به خانه نیست برمیگرده؟؟؟؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1399-12-25 10:27
سلام
خیلی ممنون استاد مقاله عالی و جذابی بود.
واقعا فلش شخصیت جذابیه و باعث میشه داستان های اسپایدی حتی در مواقعی که پیتر مرد عنکبوتی نیست فان باشه.
واقعا مرگ فلش دردناک بود امیدوارم توی رویداد پادشاه سیاه پوش زنده بشه.

دستتون درد نکنه شخصیت فلش مخصوصا شخصیت به روزش از لحاظ عمق شخصیتی ارتقاء یاقته.
نقل قول کردن
the illusionist
#3 the illusionist 1399-12-25 10:28
مرسی از استاد ترابی بابت این مقاله خوب به نظر من هم فلش تامپسون ام سی یو خیلی بهتراز فلش های دیگه است مخصوصا تو دور از خانه که پیتر با یک مشت بی هوشش میکنه من رو یاد یکی از جلد های اول the amazing spider-man انداخت که پیتر فلش رو بی هوش میکنه و همه باز هم میگن اتفاقیه در واقع فلش ام سی یو خیلی وفادار تر به کمیک هاست و عالیه
با تشکر
نقل قول کردن
pouya1386
#4 pouya1386 1399-12-25 10:42
به به چه حقیقت های جالبی درباره دوست قلدرمون
ممنون استاد
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1399-12-25 11:21
سلام آقای ترابی مقاله عالی بود واقعا فلش تامپسون یکی از شخصیت های مهم در داستان های مرد عنکبوتی است ، قبول دارم فلش تامپسون مارول بامزه است ولی اصلا شبیه کمیکش نیست و اصلا باهاش حال نمی کنم و مرگ فلش تامپسون هم واقعا ناراحت کننده بود که به دست رد گابلین کشته شود ولی در کل فلش تامپسون دوست خیلی خوبی برای پیتر است
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1399-12-25 11:32
به نقل از dr.jado84:
بدون هیچ کم و کاستی
واقعا ممنونم استاد ترابی
راستی فلش توی هیچ راهی به خانه نیست برمیگرده؟؟؟؟

سلام با اجازه استاد بله هستن
نقل قول کردن
Black Avenger
#7 Black Avenger 1399-12-25 11:32
خیلی خوب بود.شخصیت فلش هم در mcu جالبه.
مرگ فلش هم خیلی غم انگیز بود.حالا هم که در رویداد king in black حضور داره.احتمالا در اینده دوباره زنده میشه( به احتمال زیاد در همین رویداد king in black)
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#8 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-25 11:44
در اول با تشکر از آقای ترابی با این مقاله های خوبشون


به نظر من پیتر پارکر ، ام جی ، ند و بقیه تو ام سی یو دارن از پایین شروع میکنن تا بیان بالا مثلا همین آقای فلش رفته رفته دارن بیشتر شبیه کمیک ها میشن و به قولی بزرگتر میشن امیدوارم که یکم این فلش هم یکم بیشتر شبیه کمیک ها بشه .


به نقل از P.B.P:
سلام آقای ترابی مقاله عالی بود واقعا فلش تامپسون یکی از شخصیت های مهم در داستان های مرد عنکبوتی است ، قبول دارم فلش تامپسون مارول بامزه است ولی اصلا شبیه کمیکش نیست و اصلا باهاش حال نمی کنم و مرگ فلش تامپسون هم واقعا ناراحت کننده بود که به دست رد گابلین کشته شود ولی در کل فلش تامپسون دوست خیلی خوبی برای پیتر است


دقیقا . الان من موندم که ایشون چجوری قراره آینده ای به این خشنی داشته باشه دو تا جنگ رفته . پاهاش هم که هیچی آخر هم که نورمن آزبورن نفلش کرد .

به نقل از dr.jado84:
بدون هیچ کم و کاستی
واقعا ممنونم استاد ترابی
راستی فلش توی هیچ راهی به خانه نیست برمیگرده؟؟؟؟


آره تایید شده نشده بودم مگه حالا ایشون دست از سر پیتر ور میداره :D
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1399-12-25 12:00
عالی بود خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1399-12-25 12:13
سلام
ممنون بابت مقاله.
فلش تامپسون رو میتوان مثل چند شخصیت دیگه داستان های اسپایدرمن، شخصیتی در نظر گرفت که اولش فقط برای شوخی و لحظات بامزه بود مثل جیسون جونا جیمسون. اما اتفاقا همون موقع هم یکی از دلایل دوست داشتن پیتر پارکر خود فلش تامپسون بود! یعنی پیتر کسی بود که توی مدرسه اذیت میشد و بهش زور گفته میشد و این کار به دست چه کسی انجام میشد؟ فلش تامپسون. اما وقتی زمان گذشت متوجه میشویم که او یک شخصیت بی خود نیست. حتی اون تناقض اینکه او پیتر رو اذیت میکنه اما عاشق اسپایدرمنه خودش خیلی اهمیت داره. یعنی اینکه نشون میده چقدر سخته که پیتر نمیتونه به کسی بگه که اسپایدرمنه و به یک ستاره توی مدرسه تبدیل بشه. و قضیه پدر فلش به نظرم باید توی سرگذشت او وجود داشت یا چیزی شبیه به این. یعنی مارول همیشه شخصیت های سمپاتیک داره و حتما یک سری عوامل و اتفاقاتی در گذشته افتاده تا یک شخصیت به زمان حال برسه. حتی برای خبیثی مثل ثانوس! یعنی احتمالا هیچ کس توی این دنیا نیست که رفتار هایی که توی سنین نوجوانی یا بزرگسالی انجام میده ربطی به کودکی او نداشته باشه حالا هر ربطی. مثل کمبود ها یا تربیت بد یا نداشتن خانواده و...
این موضوع رو میتوان در اینکه فلش در جنگ های مختلف شرکت میکنه دید. یعنی او در زندگیش کمبود داشته و نمیخواسته کس دیگری این رو تجربه کنه و البته اینکه او دوست داره یک قهرمان باشه درست مثل اسپایدی. و البته تبدیل شدن او به مامور ونوم برای اینکه او به آرزوش برسه برای مدتی ایده خوبی بود. مرگ او هم خیلی دردناک بود. راستش بعد از اون همه گرد و خاکی که رد گابلین به پا کرد واقعا بدون طلفات جوری میشد که انگار اون شماره یک چیزی کم داشت. مثل فیلم پایان بازی و واقعا هم بهترین فرد برای این اتفاق فلش بود. کسی که اولش با پیتر پارکر مشکل داشت اما وقتی شخصیتش بلوغ پیدا کرد و فجایعی رو در جنگ ها دید و وقتی فهمید پیتر چه آدم فداکاریه اون رو قهرمان و دوستش خطاب کرد.
spidey.ir/.../...
و البته واقعا هر وقت حرف های پیتر رو بعد از اون اتفاق میشنوم واقعا ناراحت میشم.
spidey.ir/.../...
بله وقتی یک شخصیت در راه بلوغ شخصیتی بزرگ میشه به یک قهرمان میشه و آخرش در یک فداکاری کشته میشه آدم واقعا با اون شخصیت خو میگیره.
واقعا بهترین حضورش در گونه های سرگرمی به سریال مرد عنکبوتی خارق العاده برمیگرده که دقیقا همونیه که باید باشه. یک آدم قولدور و زورگو اما با قلبی مهربون و کسی که در شرایط سخت میشه روش حساب کرد. توی فیلم های سم ریمی و مارک وب حضور چشمگیری نداشت ولی اون صحنه ای که توی مرد عنکبوتی ۱ پیتر حالش رو میگیره خیلی باحال بود.
توی mcu من هیچ تغییری توی فلش تامپسون ندیدم فقط ظاهرش فرق کرده. وگرنه همون فلش خودمونه. شاید دیگه زور نگه ولی هنوز مسخره اش میکنه و اذیتش میکنه و مغرور تشریف داره و عاشق اسپایدیه و بعضی وقت ها یه کمیکی هم میکنه.
با تشکر
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#11 MyyF.Spidey 1399-12-25 13:46
به نقل از dr.jado84:
راستی فلش توی هیچ راهی به خانه نیست برمیگرده؟؟؟؟

آره مطمعن باش
نقل قول کردن
Agent bishop
#12 Agent bishop 1399-12-25 15:56
یادمه سایت رو زخم کرده بودم که از شخصیت های مکمل مقاله بزارین الان حس اون یارو تو رستگاری در شاوشنک رو دارم که بعد از شش سال جواب نامه هاشون رو دادن واقعا دمتون گرم .
فلش mcu از اون دست قلدر های احمقی که فقط زور بازو دارن نیست که این خوبه به دو دلیل :
یکی اینکه نسل این مدل دانش آموزان دیگه منقرض شده حتی معلمان الان نمی‌تونند به بچه ها بگن بالا چشمت ابرو هست چه برسه به اینا
دوم اینکه قلدریش مدل امروزیه یعنی با تحقیر کردن یا رخ کشیدن ثروت و از این مدلها و خوشم اومد که این فلش باهوش هم هست یعنی تو تیم المپیاد مدرسه شون هم بود
فقط این وسط یک بدی وجود داره اونم اینه که دیگه نمیتونن اینو مثل کمیک یک قهرمان کنند که اینم زیاد مهم نیست ولی خود من از فلش تامپسون کمیک خیلی بیشتر از دنیای سینمایی خوشم میاد
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#13 Kia Iron Man 1399-12-25 18:08
بدون هیچ شکی اسپایدرمن دارای برترین شخصیت های مکمل در عالم کمیکه.هر کدوم هدف خاصی دارن و وجودشون به داستان از وجه های مختلف جذابیت میده.فلش هم ون اوایل بیشتر نقشش عذاب دادن پیتر بود.ولی رفته رفته شخصیتش بهتر شد و رشد کرد.در داستان های اسپایدرمن امراه پیتر پارکر شخصیت های مکملش هم به بلوغ شخصیتی رسیدند و تغییراتی در شخصیتشون به وجود اومد.
فلش نشون میده که پیتر پارکر علاوه بر اینکه از یه طرف از مردم محافظت میکنه و مسئولیتش رو در قبال قدرتش انجام میده مشکلات روزمره ای هم در زندگی عادی داره ، از مشگلات مالی گرفته تا همین سر و کله زدن با امثال فلش و JJJ.این مشکلات رو که شاید خیلیا هم داشته باشن در زندگی کمتر قهرمانی دیده میشه.
خیلی رایجه که دلیل برخی رفتار های ویلین ها(و گاهی قهرمانان) رو به دوران کودکیشون ربط میدن.برای فلش هم همینطوره.
اگه دقت کنید توی عکس داخل مقاله پدر فلش در پانل آخر پشیمون میشه که پسرش رو زده.
بهترین حضور فلش هم به حتم یقین در انیمیشن مرد عنکبوتی خارق‌العاده اس(صد حیف که پخشش متوقف شد).فلش سریال جدید اسپایدرمن هم با اینکه این سریالو کامل ندیدم زیاد جالب به نظر نمیاد.انصافا کجا فلش خودشو یه نابغه میدونسته که برای آکادمی آزبورن درخواست بده؟کل دنیای اسپایدرمن در این سریال محدود میشه به هورایزن و آکادمی آزبورن،همه چیز اعم از ویلین ها و داستان ها و اکثر شخصیت های مکمل.به نظرم فلش mcu هم از اقتباس های سینمایی قبلی بهتره و همون نقش رو داره ولی بروز شده برای قرن 21.
مقاله خوب و مفیدی بود.خسته نباشید..
به نقل از dr.jado84:
بدون هیچ کم و کاستی
واقعا ممنونم استاد ترابی
راستی فلش توی هیچ راهی به خانه نیست برمیگرده؟؟؟؟

با توجه به پست های اخیر تونی ریوولوری در فضای مجازی به احتمال 100% حضور داره.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#14 Mr. Doctor 1399-12-25 21:06
خیلی عالی بود جناب ترابی،خسته نباشید
یکی از مهمترین و گاهی اوقات بامزه ترین شخصیت های مکمل اسپایدی رو رفتین سراغش.
وقتی که در شکست جانانه کشته شد،واقعا خیلی دلم سوخت و ناراحت شدم و همچنین شوکه شدم.
اخه در همون کمیک(یا قسمت قبلش :-* )حسابی به مردم کمک کرده بود و حقش این نبود واقعا :cry:
انصافا کاستوم مامورونوم و مامور انتی ونوم هم خیلی خفن بود
خود شخصیت مامور ونوم هم باحال بود،مخصوصا کله شقی هاش :lol:
ممنون از شما
نقل قول کردن
slade wilson
#15 slade wilson 1399-12-26 11:09
سلام و درود مقاله که مثل همیشه درجه یک و عالی بود⁦ فلش تامپسون به نظرم یکی از بهترین شخصیت های مکمل داستان های اسپایدرمن هستش شخصیت جالب و البته خشنی داره بازم ممنون استاد ترابی
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#16 Uncle Stan lee 1399-12-26 13:41
آقای ترابی عزیز سلام و خسته نباشید
مقاله خیلی خوب بود
جدیدا یه کانال روبیکایی یک عکس منتشر کرده
که دایرکت اینستای پیج اینستا اسپایدی هستش
که میگه پیج اینستا اسپایدی به دختر مرده زک اسنایدر توهین کرده :o
خیلی جالبه
خودشون کمیک های سایت اسپایدی رو میزارن تو کانالشون
و پست های تلگرام اسپایدی هم کپی میکنن
و پشت شما هم حرف میزنن
لطفا اگه میشه جواب بدید :sigh:
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1399-12-26 15:23
به نقل از Uncle Stan lee:
آقای ترابی عزیز سلام و خسته نباشید
مقاله خیلی خوب بود
جدیدا یه کانال روبیکایی
یک عکس منتشر کرده
که دایرکت اینستای پیج اینستا اسپایدی هستش
که میگه پیج اینستا اسپایدی به دختر مرده زک اسنایدر توهین کرده :o
خیلی جالبه
خودشون کمیک های سایت اسپایدی رو میزارن تو کانالشون
و پست های تلگرام اسپایدی هم کپی میکنن
و پشت شما هم حرف میزنن
لطفا اگه میشه جواب بدید :sigh:

اونقدر این چیزی که مطرح کردی بی ارزشه که میخواستم حذفش کنم. اصلا ارزش جواب دادن نداره چون اگه کسی سایت ما و مرام ما رو بشناسه میدونه این مساله جعلی و ساختگیه
اگر هم کسی باور کرده پس قطعا اونقدر سطح فکریش پایینه که اصلا مخاطب این نظر من نیست
و خدا وکیلی این زک اسنایدر و جاستیس لیگش اصلا از نظر ما ارزش حرف زدن و نظر دادن ندارن ، چه برسه بخواهیم به اون مرحومه توهین کنیم. کلا تو این جهان بزرگ ، آقای اسنایدر و آثارش یه نقطه خیلی کوچیکن که متاسفانه برای یه سری آدم کوچیک ، بزرگ شدن. متاسفم از سطح استاندارد نازل و عقب مونده این افراد که شوربختانه آمال و آرزوهاشون رو در چنین سطح پست و فرومایه ای جستجو میکنن
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#18 Uncle Stan lee 1399-12-26 17:04
به نقل از mtm:
به نقل از Uncle Stan lee:
آقای ترابی عزیز سلام و خسته نباشید
مقاله خیلی خوب بود
جدیدا یه کانال روبیکایی
یک عکس منتشر کرده
که دایرکت اینستای پیج اینستا اسپایدی هستش
که میگه پیج اینستا اسپایدی به دختر مرده زک اسنایدر توهین کرده :o
خیلی جالبه
خودشون کمیک های سایت اسپایدی رو میزارن تو کانالشون
و پست های تلگرام اسپایدی هم کپی میکنن
و پشت شما هم حرف میزنن
لطفا اگه میشه جواب بدید :sigh:

اونقدر این چیزی که مطرح کردی بی ارزشه که میخواستم حذفش کنم. اصلا ارزش جواب دادن نداره چون اگه کسی سایت ما و مرام ما رو بشناسه میدونه این مساله جعلی و ساختگیه
اگر هم کسی باور کرده پس قطعا اونقدر سطح فکریش پایینه که اصلا مخاطب این نظر من نیست
و خدا وکیلی این زک اسنایدر و جاستیس لیگش اصلا از نظر ما ارزش حرف زدن و نظر دادن ندارن ، چه برسه بخواهیم به اون مرحومه توهین کنیم. کلا تو این جهان بزرگ ، آقای اسنایدر و آثارش یه نقطه خیلی کوچیکن که متاسفانه برای یه سری آدم کوچیک ، بزرگ شدن. متاسفم از سطح استاندارد نازل و عقب مونده این افراد که شوربختانه آمال و آرزوهاشون رو در چنین سطح پست و فرومایه ای جستجو میکنن


جناب ترابی والا ماهم باور نمیکردیم
اینا فقط برای دیده شدن این کار رو میکنن
من فقط میخواستم بهتون این خبر رو برسونم که بدونید پشتتون دارن چیکار میکنن
لطفا من هم ببخشید اگه عصبی کردمتون :cry:
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1399-12-26 19:57
به نقل از Uncle Stan lee:
به نقل از mtm:
به نقل از Uncle Stan lee:
آقای ترابی عزیز سلام و خسته نباشید
مقاله خیلی خوب بود
جدیدا یه کانال روبیکایی
یک عکس منتشر کرده
که دایرکت اینستای پیج اینستا اسپایدی هستش
که میگه پیج اینستا اسپایدی به دختر مرده زک اسنایدر توهین کرده :o
خیلی جالبه
خودشون کمیک های سایت اسپایدی رو میزارن تو کانالشون
و پست های تلگرام اسپایدی هم کپی میکنن
و پشت شما هم حرف میزنن
لطفا اگه میشه جواب بدید :sigh:

اونقدر این چیزی که مطرح کردی بی ارزشه که میخواستم حذفش کنم. اصلا ارزش جواب دادن نداره چون اگه کسی سایت ما و مرام ما رو بشناسه میدونه این مساله جعلی و ساختگیه
اگر هم کسی باور کرده پس قطعا اونقدر سطح فکریش پایینه که اصلا مخاطب این نظر من نیست
و خدا وکیلی این زک اسنایدر و جاستیس لیگش اصلا از نظر ما ارزش حرف زدن و نظر دادن ندارن ، چه برسه بخواهیم به اون مرحومه توهین کنیم. کلا تو این جهان بزرگ ، آقای اسنایدر و آثارش یه نقطه خیلی کوچیکن که متاسفانه برای یه سری آدم کوچیک ، بزرگ شدن. متاسفم از سطح استاندارد نازل و عقب مونده این افراد که شوربختانه آمال و آرزوهاشون رو در چنین سطح پست و فرومایه ای جستجو میکنن


جناب ترابی والا ماهم باور نمیکردیم
اینا فقط برای دیده شدن این کار رو میکنن
من فقط میخواستم بهتون این خبر رو برسونم که بدونید پشتتون دارن چیکار میکنن
لطفا من هم ببخشید اگه عصبی کردمتون :cry:

نه والا . من چرا عصبی بشم. الان سالهاست که به بی صفتی بعضی ها عادت کردیم.
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1399-12-27 01:19
مرد عنکبوتی با یه شخصیتی مواجه به نام جیمسون که مدام مو دماغشه و از اون طرف پیتر پارکر با یه شخصیتی مواجه به نام فلش که همیشه مو دماغشه. مخصوصا تو اون دوران دبیرستان و دانشگاه. البته تناقصی که این وسط وجود داره اینه که فلش به شدت عاشق مرد عنکبوتیه همینم جذابش کرده. چن باری هم پیتر با همین مرد عنکبوتی حواسشو پرت کرده.

گذشته از اینها مثل اینکه پیتر پارکر مدت زیادی بوده که از هویت مخفی مامور ونوم خبر نداشته. وقتی هم که از زبان کاپیتان امریکا اینو شنید حسابی شوکه شد و یه مشت نثار کاپیتان کرد! چرا که بهش بر خورد کاپ اطلاع داشته و رو نمیکرده.
البته مثل اینکه فلش مدتها پیش از هویت مرد عنکبوتی خبر داشته. شاید اون زمانی فهمیده که سیمبیوت با مرد عنکبوتی برتر پیوند خورد و جدا شد و دوباره با فلش پیوند خورد فهمید.

خیلی مشتاقم فلش mcu رو ببینم چون اصن به مخیلش نمیگنجه که پیتر همون اسپایدیه. بعدشم تو فیلم بازگشت به خانه آخر فیلم مرد عنکبوتی مجبور شد ماشین فلش رو قرض بگیره که حسابی داغونش کرد! (البته شاید تونی استارک هزینه اشو تقبل کرده! )

اینم به ذهنم خطور کرد که بگم یه داستانی از مرد عنکبوتی میخوندم که فلش توش ابرقهرمان بود و همه دنیا دوسش داشتن و پیترم یه آدم بدبخت و ویلچر نشین بود. اما در انتها نگو اینا همش زیر سر مستریو بود که یک دنیای فیک ساخته بود تا از هویت مرد عنکبوتی سر دربیاره و خودشم نقش مرد عنکبوتی رو بازی میکرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37