10 حقیقت مهمی که باید درباره "مرد شنی" (Sandman) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره "مرد شنی" (Sandman) بدانید سندمن فکت فکتس حقایق fact  نکته جالب چیز

«ویلیام بیکر» اسم مستعار «فلینت مارکو» را برای خودش انتخاب کرد و پس از به دست آوردن قدرت های فوق بشری به مرد شنی شهرت پیدا کرد و تبدیل شد به یکی از دشمنان برتر مرد عنکبوتی و حالا وقتشه با او بیشتر آشنا شوید!

مقدمه:  "مرد شنی"  (Sandman)  از دشمنان اصلی و بسیار قدیمی مرد عنکبوتی است که در  شماره 4 کمیک The Amazing Spider-Man (سپتامبر 1963)  خلق شد. مرد شنی می‌تواند بدن خود را به شكل اجسام گوناگون درآورد (البته در سال‌های اخیر به قابلیت های بیشتری دست یافته که در  مقاله حاضر بهش اشاره خواهد شد).   او  کماکان به دشمنی با اسپایدرمن مبادرت دارد اما نکته بارز درباره او که باعث شده از شخصیت عمیقی برخوردار شود این است که در گذشته چندین بار جرم و جنایت را رها كرده تا آدم خوبی شود. حالا با من همراه شوید تا حقایق بیشتری را درباره این شخصیت بدانید! مقالات زیر را هم بخوانید:

نسخه های عجیب و غریب از مرد شنی در دنیای کمیک!

10 کمیک برتر با حضور «مردشنی» (SANDMAN)

اولین حضور مردشنی در دنیای کمیک ترجمه شد

 

1- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به مرد شنی

«ویلیام بیکر» در محله کوئینز در شهر نیویورک متولد شد. وقتی فقط سه سالش بود، پدرش او و مادرش را ترک کرد. همین باعث شد مادرش افسرده شود و به مشروبات الکلی روی آورد. در دوران کودکی مادرش ویلیام را به ساحل دریا میبرد و او با ساختن مجسمه های شنی خوش بود.

ویلیام بیکر

ویلیام بعدا وقتی وارد مدرسه شد نشان داد استعداد زیادی در ساختن مجسمه های شنی دارد و یکی از معلم های او به نام خانم فلینت (Miss Flint) تشویقش میکرد که این کار هنری را ادامه دهد.

معلم مرد شنی

اما پسر قلدری در مدرسه بود به نام «ویک» که ویلیام را اذیت میکرد.

ویلیام هم به زودی یاد گرفت چطور از پس خودش بربیاد و تبدیل شد به سردسته بچه قلدرهای مدرسه! ویک هم دوستش شد.

مدرسه مرد شنی

ویلیام در دبیرستان وارد تیم فوتبال مدرسه شد و از این ورزش استفاده میکرد تا خشم درونش را تخلیه کند. اینجا بود که بهش لقب "فلینت" دادند (فلینت از همان نام معلم مورد علاقه ویلیام در مدرسه گرفته شده بود). سپس ویک که وارد کارهای خلاف شده بود از ویلیام خواهش کرد در یک مسابقه فوتبال تقلب کنه تا بتونه تو شرط بندی برنده بشه (چون تو قمار کلی قرض بالا آورده بود). ویلیام هم قبول میکنه ولی مربی اش متوجه میشه و او را از تیم بیرون میکنه.

مرد شنی مربی

بعدشم ویلیام به خاطر درگیری با مربی از مدرسه اخراج شد و همین مساله او را به سمت و سوی خلافکاری کشاند و با ویک دست به سرقت میزد.

مرد شنی سارق

تا اینکه سر و کارش به زندان افتاد و اونجا با پدرش ، «فلوید بیکر» (Floyd Baker) ملاقات کرد. البته خودش را معرفی نکرد و گفت اسمش هست «فلینت مارکو» و اینچنین فلینت مارکو تبدیل شد به نام مستعار ویلیام که از اون به بعد ازش استفاده کرد.

پدر مردشنی

پس از اینکه پدرش از زندان آزاد شد، ویلیام دست به فرار زد و هنگام فرار گذرش به یک منطقه تست آزمایشات هسته ای در ساحلی در شهر ساوانا واقع در ایالت جورجیا افتاد. او در آنجا در تماس با شن هایی قرار گرفت که به وسیله یک رآکتور هسته ای مورد تشعشع قرار گرفته بودند. در نتیجه بدنش با شن ترکیب و باعث شد تا ساختار مولوکولی او به شن تبدیل شود.

سرگذشت مرد شنی

او سپس فهمید ویک و دوست دخترش بهش خیانت کرده اند. او از این به بعد خودش را «مرد شنی» لقب داد و یک ابرشرور شد. شما میتونید اولین حضور مردشنی در دنیای کمیک را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

مرد شنی

(شایان ذکر است که پدر او بار دیگر به زندان افتاد و مرد شنی با استفاده از قدرت هایش او را آزاد کرد).

  

2- مرد شنی عضو گروه  "چهار مخوف" بوده است!

چهار مخوف

اینکه مرد شنی عضو گروه "شش خبیث" (Sinister Six) بوده باشد جای تعجبی ندارد چون این تیم برای این تشکیل شد تا با مرد عنکبوتی مبارزه کنند و مرد شنی همواره یکی از دشمنان اصلی و کلاسیک مرد عنکبوتی بوده است. اما جالبه که مرد شنی یکی از اعضای گروه "چهار مخوف" (Frightful Four) هم بوده که تشکیل شد تا با چهار شگفت انگیز مبارزه کنند! چهار مخوف براساس 4 عنصر هوش، زور بازو، کنترل انرژی و تغییر اندازه بدن شکل گرفت تا نوعی انعکاس خبیث از جهار شگفت انگیز باشد. به جز مرد شنی دیگر اعضای اریجینال «چهار مخوف» عبارت بودند از : «ویزارد» یا «جادوگر» (Wizard) بود که رهبر و مغز متفکر گروه بود و تا به امروز هسته اصلی چهار مخوف محسوب شده ، «پیست پات پیت» (که در این مقاله گفتم چه اسم مسخره ای داره و بعدا اسمش رو به Trapster تغییر داد)، و «مدوسا» (از اعضای خاندان سلطنتی «ناانسان ها» که اون موقع حافظه اش رو از دست داده و خبیث شده بود). ضمنا در این گروه مرد شنی یک لباس مخصوص سبز رنگ بر تن میکرد:

لباس مرد شنی

 

3- مرد شنی همیشه شب کریسمس به مادرش سر میزنه!

در اولین شماره از کمیک Marvel Team Up که سال 1972 به دست روی توماس نوشته شد و «راس اندرو» معروف هم آن را طراحی کرد، شاهد تیم آپ جالبی بین مرد عنکبوتی و هیومن تورچ  علیه «مرد شنی» بودیم. در واقع این یکی از بهترین کمیک های تاریخ مرد عنکبوتیه  که من شخصا خیلی دوستش دارم. (برای دانلود این کمیک و دیگر کمیک های Marvel Team-Up ، اینجارا کلیک کنید). داستان این کمیک در شب کریسمس رخ میده و مرد شنی وقتی متوجه میشه شب کریسمسه تصمیم میگیره سریعا بزاره بره! اما اسپایدرمن به کمک هیومن تورچ موفق میشن او را دوباره پیدا کنند.  

در نهایت مرد شنی پیروز میشه و مرد عنکبوتی و هیومن تورچ را داخل یک برج آب زندانی میکنه تا غرق بشن. ولی حین فرار عمدا بهشون یک سرنخی میده تا بتونن خودشون رو آزاد کنند ! اونا هم فرار میکنن و دوباره مرد شنی رو در حالی که میخواست وارد یک خونه بشه پیداش میکنن.  مرد شنی که حالا دیگه لباسش رو عوض کرده ، بهشون میگه که یواش صحبت کنن چون اونجا خونه مادرشه که الان مریضه و خوابه.

او سپس بهشون میگه که همیشه شب کریسمس میاد به مادرش سر میزنه.  دکترها هم هرگز به مادرش نگفتن که پسرش یک خلافکاره. پس اونا هم بهتره چیزی به مادرش نگن. اسپایدی و تورچ هم قبول میکنن و چیزی نمیگن. اسپایدرمن حتی کادویی که برای گوئن گرفته بود رو به مرد شنی میده تا دست خالی به مادرش سر نزنه.

بعدشم از مرد شنی قول میگیره که بعد از دیدن مادرش خودش رو تسلیم کنه. سپس میبینیم که مرد عنکبوتی با خودش فکر میکنه که با دیدن مادر مرد شنی یاد زن عمو می افتاده و بخاطر این بوده که کادوش رو بهش داده.

 

4- مرد شنی یک بار با «مرد آبی» ترکیب و به هیولایی گِلی تبدیل شد!

در شماره 271 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 1981 توسط «دنیس اونیل» نوشته شد، شاهد بودیم که مرد شنی با یکی از دشمنان دیگر مرد عنکبوتی به نام «مرد آبی» یا «هایدرو من» (Hydro-Man) متحد میشه. اما یک حادثه باعث میشه آنها با هم ترکیب و به هیولایی گِلی به نام Mud-Thing تبدیل شوند.

مرد ابی مرد شنی

هیولای شنی

در نهایت اسپایدرمن به کمک پلیس موفق میشود بر این هیولا پیروز شود و پس از چند ماه مرد شنی و مرد آبی از هم جدا میشوند و راه مستقل خود را در پیش میگیرند.

 

5- مرد شنی عضو گروه اونجرز هم بوده!

همانطور که در مورد شماره 3 گفته شد، مرد شنی یک خبیث بیرحم و ظالم نیست و ته دلش آدم خوبی محسوب میشه. ضمن اینکه پس از آنکه اون حادثه با مرد آبی برایش پیش آمد به نوعی به خودش اومد و تصمیم گرفت در زندگی خود تجدید نظر کنه (در این میان یک ملاقات هم با دشمن قدیمی خودش به نام «ثینگ» داشت که این ملاقات و صحبت هایی که با او انجام داد باعث شد تا به نوعی به راه راست هدایت بشه). در نتیجه مرد شنی در شماره 138 از کمیک Marvel Team-Up به اسپایدرمن کمک کرد تا علیه "مجریان جنایت" پیروز بشه:

بعدشم مرد شنی چند باری در دنیای کمیک به مرد عنکبوتی کمک کرد. یک بار هم به مرد عنکبوتی و سیلور سیبل کمک کرد تا از دست گروه "سندیکای شرارت" (Sinister Syndicate) نجات پیدا کنند.

سندیکای شرارت

سیلور سیبل تحت تاثیر مرد شنی قرار گرفت و بعدها او را برای گروه مزدوران خودش به نام Wild pack استخدام کرد:

سپس دکتر اختاپوس مرد شنی را مجبور کرد دوباره عضو "شش خبیث" بشه ولی او در نهایت علیه دکتر اختاپوس شد.

بعدش هم او به گروهی به نام Outlaws ملحق شد که اعضایش را دشمنان سابق مرد عنکبوتی که اصلاح شده بودند تشکیل میدادند (مثل، «پراولر»، «راکت رِیسِر»، «پوما» و «ویلو دِ ویسپ») و گاهی هم به کمک مرد عنکبوتی می آمدند:

گروه outlaws

بعد از این بود که مرد شنی مورد عفو رئیس جمهور قرار گرفت و برای مدت نسبتا کوتاهی به عنوان یکی از اعضای رزرو انتقام جویان تبدیل شد!

مرد شنی عضو گروه اونجرز هم بوده!

(این اتفاق در شماره 329 از کمیک Avengers که سال 1991 منتشر شد، افتاد).

بعدها ناگهان دیدیم که مرد شنی دوباره خبیث شده و داره با اسپایدرمن میجنگه! این برای خوانندگان غیر قابل قبول بود زیرا توضیح داده نشد که چرا او دوباره خبیث شده. بنابراین مارول مجبور شد داستان کوتاهی را به صورت فلش بک منتشر کنه و در آن توضیح بده که «ویزارد» اخیراً مردشنی را گرفته بوده و با استفاده از ماشین کنترل ذهنش   کاری کرده تا او دوباره خبیث بشه!

  

6- ونوم یک بار صدمه  شدیدی به مرد شنی زد!

ونوم یک بار ضربه شدیدی به مرد شنی زد!

پس از خبیث شدن دوباره مرد شنی، او تصمیم گرفت تا دوباره "شش خبیث" را تشکیل بده تا از مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس انتقام بگیره. اما اشتباهش این بود که از ونوم  به عنوان عضو جدید شش خبیث استفاده کرد در حالی که ونوم قبلا هرگز عضو این گروه نبود. در نهایت ونوم علیه او شد و در حرکتی عجیب یک گاز گُنده از بدن مرد شنی گرفت و بخشی از شن هایش را بلعید!  

ونوم مرد شنی

بيچاره سندمن دچار مشكل جدی شد و نميتونست دوباره خودش رو شكل بده. چيزي هم نمونده بود كه بميره (یا لااقل اینجوری فکر میکرد). سپس در شماره 22 از سری دوم كميك Peter Parker Spider-Man كه از داستان هاي برتر مردعنكبوتيه ، مرد شنی رفت پيش اسپايدرمن و چون فكر ميكرد كه داره ميميره بهش گفت "ازت خواهش ميكنم برو پيش مادرم و از طرف من به خاطر تمام سختي هايي كه براش به وجود آوردم معذرت خواهي كن. بهش بگو كه من خيلي سعي كردم آدم درستی بشم ولي نشد ..."

 

 

7- مرد شنی دختری به نام «کیمیا» دارد!

دختر مرد شنی

پس از آنکه در فیلم "مرد عنکبوتی 3" شاهد بودیم که مرد شنی دختر بیماری دارد به نام «پنی مارکو» که به خاطر تامین هزینه های درمانی او دست به خلاف میزده است، مارول تصمیم گرفت در اوایل سال 2010 و در شماره 615 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" از دختر او در دنیای کمیک نیز رونمایی کند! نام این دختر «کیمیا آلاواردو» (Keemia Alavardo) بود که معلوم نبود چرا اسمی ایرانی دارد! (البته آن موقع نویسنده "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" آقای «فرد ون لنتی» بود که یک بار دیگر هم از یک شخصیت ایرانی در داستان های مرد عنکبوتی استفاده کرده بود! و جالبه که اگه به صفحه Keemia Alavardo در سایت marvel.fandom.com مراجعه کنید در انتهای صفحه نوشته "کیمیا یک نام فارسی و به معنای Alchemy است"). در هر حال مرد شنی خبر نداشت که دختر دارد و وقتی خبردار شد او را به ساحل برد و یک قلعه شنی بزرگ برایش ساخت تا مثل یک پرنسس در آن زندگی کنه. در نهایت اتفاقاتی افتاد که در مورد بعدی بهش اشاره میکنم و اسپایدرمن کیمیا را نجات داد و او در نهایت به یک پدر و مادر خوانده تحویل داده شد. بعدش مرد شنی دوباره به شش خبیث ملحق شد و دکتر اختاپوس بهش قول داد دخترش رو برمیگردونه که در نهایت موفق به انجام این کار نشد.

 

8- مرد شنی میتونه از خودش نسخه های متعدد درست کنه!

نسخه های متعدد  مرد شنی

در داستان Spider-Man: The Gauntlet شاهد بودیم که اسپایدرمن در حال تحقیق درباره یک سری قتل هستش و البته درباره دختری که مفقود شده به نام کیمیا که در مورد قبلی گفتم دختر مرد شنی هستش (مادر کیمیا هم یکی از قربانیان این قتل ها بود). بررسی های اسپایدرمن او را نزد مرد شنی میرسونه و میفهمه او مدتیه با کیمیا در ساحل"جزیره فرمانداران" زندگی میکنه (جزیره فرمانداران نام جزیره ای در خلیج بالای نیویورک که در حدود نیم مایلی نوک جنوبی جزیره منهتن قرار گرفته است و به وسیله کانال باترمیلک از بروکلین جدا شده است). وقتی او با مرد شنی روبرو میشه در کمال تعجب متوجه میشه که قدرت جدیدی به دست آورده و میتونه از خودش نسخه های متعددی تولید کنه که هر کدام شخصیت خاص خودشون رو دارند و ادعا میکنند مرتکب اون قتل ها شده اند و این مساله مرد شنی رو شوکه کرد!

 

9- مرد شنی فنا ناپذیر است!

در شماره های 308 و 309 از کمیک بوک Spectacular Spider-Man داستان عجیبی چاپ شد که ازتون دعوت میکنم حتماً بخونیدش زیرا در اینجا ترجمه شده است. در این داستان مرد شنی متوجه شد که بدنش داره دچار فروپاشی میشه. دوستان خبیثش نتونستن کاری براش بکنند. اسپایدرمن در بیمارستان بهش سر زد و بنا به درخواست او بردش به ساحلی که وقتی بچه بود اونجا قلعه شنی واسه خودش میساخت. مرد شنی آنجا ماند تا ظاهرا مرد. ولی مشخص شد نمرده و فقط نمیتونه دیگه شکل انسانی به خودش بگیره.

سپس نسخه ای از آینده مرد شنی در دنیایی موازی (دنیای شماره 51838  که در آن خورشید خاموش و موجودات زنده نابود شده بودند) به دنیای اصلی آمد و بدن مرد شنی را تصاحب کرد! بنابراین مرد شنی مجبور شد بخشی از قدرت های خودش را به اسپایدرمن منتقل کنه تا بتونه با این نسخه خبیث از آینده مبارزه کنه! در نهایت اسپایدرمن موفق شد به کمک هیومن تورچ مرد شنی دنیای شماره 51838 را شکست بده و به دنیای خودش برگردونه تا تنهایی و در پوچی به زندگی ادامه بده.

اما تمام این ماجراها نشان داد که مرد شنی فنا ناپذیر است زیرا نسخه آینده او حتی پس از خاموش شدن خورشید و مردن دیگر موجودات زنده مانده بود!

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

مرد شنی در اولین انیمیشن مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی حضور پیدا  کرد و  بازیگری به نام تام هاروی صداپیشه اش بود (او الماسی را دزدید و تقاضای باجی به مبلغ 1 میلیون دلار کرد!).

کارتون مرد شنی

سپس مرد شنی را در سریال کارتونی "چهار شگفت انگیز" در سال 1978 دیدیم که عضو گروه "چهار مخوف" بود:

بعدش او را در سریال کارتونی مرد عنکبوتی که سال 1981 پخش شد دیدیم (او شن هایی استخراج شده از مریخ را به دست آورده بود تا قدرت های خودش را افزایش بده).

انیمیشن مرد شنی

این شخصیت  را سپس در سریال خاطره انگیز "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او" دیدیم. او در اپیزودی جالب موفق شد هویت مخفی مرد عنکبوتی را کشف کنه (!) و در ادامه پیتر پارکر باید به کمک دوستانش (مرد یخی و فایر استار) مرد شنی را متقاعد میکرد که اشتباه فهمیده!

هویت مخفی مرد عنکبوتی

مرد شنی در کمال تعجب در سریال معروف مرد عنکبوتی در دهه 90 میلادی یعنی "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" غایب بود. دلیلش رو اینجا گفته ایم. همچنین مرد شنی در سریال کارتونی "چهار شگفت انگیز" در دهه 90 میلادی هم غایب بود و به جای او از «هایدرو من» در گروه "چهار مخوف" استفاده کردند!

این کاراکتر را سپس در مجموعه تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" دیدیم که « جان دیماجیو» معروف جایش حرف میزد. مرد شنی در این انیمیشن رفیق فابریک «راینو» بود.

و اما   انیمیشن بعدی مرد عنکبوتی یعنی Ultimate Spider-Man ، مرد شنی حضور پیدا کرد . او خلافکاری بود که از نظر روانی ثبات نداشت و در انفجاری به قدرت های خودش دست یافت و به مرور به متحدی برای مرد عنکبوتی و سازمان شیلد تبدیل شد:

در کارتون جدید مارول براساس مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017  آغاز شده، مرد شنی اولش یکی از خلافکارانی بود که برای «کله چکشی» کار میکرد که از سوی او بهش خیانت شد و به همراه دخترش (کیمیا) دچار  جهش ژنتیکی شد و به قدرت های شنی خودش دست یافت.

بعدا مشخصی شد دخترش هم قدرت پیدا کرده و به خبیثی به نام Sandgirl تبدیل شد:

در دنیای سینما ما مرد  شنی را در فیلم "مرد عنکبوتی 3" دیدیم و سازندگان فیلم با اون تصمیمی که گرفتند تا او  را به عنوان قاتل اصلی عمو بن معرفی کنند واقعا گند زدند! ولی از این مساله که بگذریم باید قبول کرد که مرد شنی با بازی «کریس هیدن چرچ» یک خبیث عالی بود. قدرت های شگفت انگیزی داشت و با توجه به بودجه بالا و زحمت های فراوانی که برای ساخت جلوه های ویژه این فیلم کشیده شد، واقعا صحنه های شگفت انگیزی با حضور مرد شنی خلق شد.  

 در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" نیز به نوعی  مرد شنی در قالب یکی از نیروهای عناصر به کار برده شد. یعنی در ابتدای فیلم وقتی «نیک فیوری» و «ماریا هیل» در مکزیک هستند تا به خرابی به بار آمده توسط یکی از نیروهای عناصر که نیروهایی شبیه به خاک یا شن داره رسیدگی کنند، از کنار ماشینی عبور میکنند که روی پلاکش نوشته: 463. این اشاره داره به شماره 4 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز " که سال 1963 منتشر شد و در آن اولین حضور شخصیت  مرد شنی  را شاهد بودیم.  

مرد شنی حضور چشمگیری نیز در بازی های رایانه ای داشته و تا به حال در 17 گیم حضور پیدا کرده است!

بازی مرد شنی

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از مرد شنی در دنیای کمیک!

10 کمیک برتر با حضور «مردشنی» (SANDMAN)

اولین حضور مردشنی در دنیای کمیک ترجمه شد

لحظات ماندگار در کمیک بوک های مرد عنکبوتی: مرد شنی در شب کریسمس به مادرش سر میزند!

عكس های فوق العاده از «مرد شنی» - قسمت اول

عكس های فوق العاده از «مرد شنی» - قسمت دوم

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

 15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

10 حقیقت مهمی که باید درباره راینو (کرگدن) بدانید

 10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

نگاهی به کمیک بوک های «دنیس اونیل» برای مرد عنکبوتی

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mohsèn II
#1 Mohsèn II 1399-05-31 06:51
مقاله بسیار جالب بود خیلی ممنون جاش واقعا تو سایت خالی بود همه مورد ها به جا بودن اون داستان دنیس اونیل هم عجیب بود و همین طور که قبلا تو این سایت بهش اشاره شد کپی برداری از کینگ کونگ بود
خصوصیت که من شخصا از مرد شنی دوست دارم اینه که ذاتا ادم بدی نیس و خیلی جاها به اسپادرمن کمک کرده مثلا تو داستان تجدید عهد(البته اون مربوط به battle worldبود و جز دنیا اصلی حساب نمیاد)
و میخوام از شما یه تشکر ویژع بابت مقاله بکنم من شخصا شاهد بودم دیشب تا صبح انلاین بودین داشتین مقاله رو مینوشتین خیلی ممنون از اینکه برای سایت اینقدر وقت میزارید و حتی از خواب خودتون میگذرید امیدوارم بتونم گوشه ای از زحمات شما رو جبران کنم از این به بعد نقد های بیشتری میزارم و نظرات بیشتری میدم بازم به خاطر مقاله تشکر میکنم
نقل قول کردن
Black Ghost
#2 Black Ghost 1399-05-31 10:40
سلام استاد، واقعا خسته نباشید.
مثل همیشه مقاله بسیار کامل و پر محتوا بود و من از خواندن مقاله واقعا لذت بردم.مورد ۱ خیلی برام جالب بود، واقعا دوست های بد خیلی روی زندگی تاثیر می‌گذارند. مورد ۶ هم جالب و فان بود. مورد ۴ هم خیلی جالب بود. واقعا ممنون که اینقدر وقت می‌گذارید تا یک مقاله کامل در اختیار ما بگذارید.

سلامت باشید. :-)
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#3 Aref TMNT Spidey 1399-05-31 11:26
این مقالات حقیقت مهم رو من خیلی دوست دارم مخصوصا کشور در عرصه های دیگر سرگرمی رو.
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1399-05-31 11:59
واقعا یادش بخیر من اولین بار تو اون بازی معروف kingpin vs spiderman با مرد عنکبوتی آشنا شدم. اون مرحله که مرد شنی حضور داشت خیلی اعصاب خرد کن بود برام. چون همش میزدمش هیچیش نمیشد. :-*
بعدش هم تو فیلم سوم ریمی وقتی تو تریلرها دیدمش خیلی خوشحال شدم. انگیزه خوبی هم بهش داده بودن چون دخترش بیمار بود و شدیدا به پول نیاز داشت. سرگذشتش رو هم به خوبی نشون دادن که شبیه دنیای کمیکش بود. اما بعد از اینکه مشخص شد مقصر مرگ عمو بن بوده خیلی شوکه آور بود. چرا که اصن به شخصیتش نمیخورد.
بیشتر هم به خاطر اینکه پدر بالاسرش نبوده موجب شده که دچار تردید بشه و به جرم و جنایت روی بیاره. مثلا اگه پیتر پارکر هم عمو بن رو نداشت ...
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1399-05-31 12:02
سلام.مقاله عالی و جامعی بود.من شماره های 7 و 8 رو نمیدونستم،و بنظرم میتونست در فیلم مردعنکبوتی:دور از خانه بیشتر بهش اشاره بشه.خیلی ممنون بخاطر زحماتتون برای این مقاله.
نقل قول کردن
superiorvenom
#6 superiorvenom 1399-05-31 12:52
سلام با تشکر تقریبا 5 درصد اطش رو میدونستم!
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-05-31 18:50
استاد ترابی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود واقعا کارتون درسته و با نوشتن همچین مقاله هایی هم بار علمی سایت رو بالا میبرید هم آرشیو سایت رو کامل تر میکنید واقعا اگه همچین مقاله ای برای همه خبیث های (درجه ۱) مردعنکبوتی بنویسید عالی هست(البته برای خیلی هاشون نوشتید)
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#8 Amir-Ali-2020 1399-05-31 21:13
خیلی ممنون بابت مقاله
خواستم بگم که تو بازی shattered dimensions هم مرد شنی چند نسخه متعدد از خودش درست کرد که انگار هویت و شخصیت پردازی خودشون رو داشتند
درست میگم بچه ها؟
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#9 Mahdiarvenom 1399-06-01 12:51
با تشکر از آقای ترابی از این مقاله
به نقل از Amir-Ali-2020:
خیلی ممنون بابت مقاله
خواستم بگم که تو بازی shattered dimensions هم مرد شنی چند نسخه متعدد از خودش درست کرد که انگار هویت و شخصیت پردازی خودشون رو داشتند
درست میگم بچه ها؟

اون بازی واقعا فوق العاده بود البته فکر کنم یه جور موجودات شنی بودن که کنترلشون می کرد نه این که دقیقا خودش باشه خیلیم رو اعصاب بودن چون باید اول روحشون آب می ریختی بعد می زدیشون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37