15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (Sinister Six) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (Sinister Six) بدانید

حقیقتاً مرد عنکبوتی یکی از شناخته‌ترین مجموعه‌ی دشمنان را در دنیای مارول و شاید کل دنیای کمیک‌بوک را دارا است. اما با این حال شاید برخی حقیقت‌های جالبی وجود داشته باشند که در مورد گروه شش خبیث (Sinister Six) تاکنون ندانسته باشید. با ما همراه باشید.

مقدمه: هنگامی که صحبت از خبیث‌های نمادین می‌شود، شاید تعداد کمی از آ‌ن‌ها به اندازه‌ی کسانی که در این سال‌ها با مرد عنکبوتی جنگیده‌اند، محبوب بوده‌اند. به هر حال هنگامی که شش نفر از این افراد با یکدیگر برای از پا درآوردن تارانداز محبوب ما تلاش کنند، پیتر پارکر را با چالشی روبه‌رو می‌کنند که نظیرش را در گذشته تجربه نکرده است. شش خبیث حدود 50 سالی که در صفحات کمیک‌بوک حضور داشته‌اند و تاکنون مشارکت اعضای زیادی را که برای پیوستن به این نزاع مشترک با مرد عنکبوتی،به خود دیده است؛ اما آن‌ها هر دفعه با حضورشان به صفحات کمیک‌ بوک زینت می دهند و نوید هرج‌ومرجی جدید رابه دنبال خواهند داشت. اگر شما با این گروه آشنایی کافی ندارید یا دوست دارید اطلاعات بیشتری را از این گروه داشته باشید، ما تمام اطلاعات لازم را در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

1- اولین حضورشان در عالم کمیک بوک

شش خبیث

در اکتبر 1964، شش خبیث اولین حضورشان در عالم کمیک بوک در شماره اول سری نخست The Amazing Spider-Man Annual تجربه کردند. پس از چند شکست پیاپی از مرد عنکبوتی، دکتر اختاپوس با خود اندیشید که تنها راه شکست مرد عنکبوتی، همکاری با دیگران برای شکست دادن او می‌باشد. اکتاویوس با تمام شخصیت هایی که با مرد عنکبوتی سرشاخ شده بودند و ازش شکست خورده بودند، تماس گرفت و بهترین آن‌ها دعوت او را قبول کردند. الکترو، والچر، مرد شنی، میستریو و کریون شکارچی به دکتر اختاپوس ملحق شدند تا نقشه‌ای جدید برای شکست دادن دشمن مشترکشان بکشند و این گونه نخستین ترکیب از شش خبیث پدید آمد! (دكتر اختاپوس آنها را متقاعد كرد كه اگر با هم كار كنند میتوانند به راحتی از عهده مرد عنكبوتی برآيند). و اینگونه بود که دکتر اختاپوس شد رهبر و موسس این گروه ولی بعد از او نیز کسانی دیگر بوده اند که شش خبیث را تشکیل و رهبری کرده اند ولی به طور سنتی دکتر اختاپوس رهبر شش خبیث محسوب میشود. در هر حال، شش خبیث   سپس «بتی برنت» (منشی «جی جونا جیمسون» و كسی كه پیتر پاركر تا حدي به او علاقه رومانتیك داشت) و حتی «زن عمو می» را گروگان گرفتند چون میدانستند كه اسپایدرمن برای نجات آنها اقدام خواهد كرد. در هر حال اسپایدرمن توانست پس از روبرو شدن با الکترو قدرت هایش را به دست آورد و به نوبت اعضای شش خبیث را  شكست دهد. این شكست تحقیر آمیز باعث شد تا گروه شش خبیث منحل شود  و اعضایش دیگر به هم اعتماد نكنند. 

 در مجموع ایده گروه های ابرخبیث (Supervillian Teams) قبل از شش خبیث هم مطرح شده بود ولی فرق شش خبیث این بود که  استن لی و استیو دیتکو وقتی برای اولین بار در کمیک های اسپایدرمن از آن رونمایی نمودند، یک داستان فوق العاده خلق کردند که هنوز هم یکی از بهترین های مرد عنکبوتیه. یعنی قبلا خبیث ها همین جوری دور هم جمع میشدند تا با قهرمان بجنگند بدون اینکه برنامه مشخصی داشته باشند ولی خالقین مرد عنکبوتی اولین حضور آنها را بسیار خوب و حساب شده نشان دادند و داستان ماندگاری را خلق کردند. اولین حضور شش خبیث در دنیای کمیک را میتوانید اینجا به زبان فارسی بخونید

 

2- حدوداً بیست و شش سال طول کشید تا آن‌ها بازگشتند

 حدوداً بیست و شش سال طول کشید تا آن‌ها بازگشتند

پس از انحلال گروه اولیه در همان شماره نخست سری اول کمیک بوک های سالانه مرد عنکبوتی شگفت انگیز، ما حدود 26 سال بعد شاهد حضور دوباره این گروه بر روی صفحات کمیک بوک بودیم! در واقع آن‌ها پس از سال‌ها در آرک داستانی بازگشت شش خبیث (The Return of the Sinister Six) که در شماره های 334 تا 339 سری نخست The Amazing Spider-Man، دوباره ظاهر شدند. بر خلاف نبرد اولیه آن‌ها با مرد عنکبوتی (که به طرز خودخواهانه‌ای تلاش کردند که تک به تک به سراغ مرد عنکبوتی بروند) این‌بار تصمیم گرفتند که دسته‌جمعی به او حمله‌ور شوند. اما با توجه به خیانت دکتر اختاپوس (که انگیزه های پنهانی برای تشکیل دوباره‌‌ی گروه داشت)،  بار هم شش خبیث از اسپایدرمن شكست خورد و بدتر اینكه اعضای گروه از دست دكتر اختاپوس حسابی شاكی شدند چون فهمیدند كه میخواسته سرشان را كلاه بگذارد. بعد از مدت کوتاهی (در سال 1992) ادامه این داستان به نام"انتقام شش خبیث" چاپ شد (در شماره های 18 تا 23 از كمیك Spider-Man)  كه در آن  پنج عضو شش خبیث با هم متحد شدند تا از رهبر سابق خود یعنی دكتر اختاپوس كه دفعه پیش آنها را فریب داده بود، انتقام بگیرند. اما در نهایت معلوم شد تمام اینها نقشه خود اختاپوس بوده و او به الكترو ماموریت داده بوده تا گروه را دوباره دور هم جمع كند تا با اسپایدرمن بجنگند! در هر حال استفاده مجدد از شش خبیث در کمیک بوک های مرد عنکبوتی اونقدر مهم بود که سال 1992 از روی داستان "بازگشت شش خبیث" یک بازی رایانه ای برای کنسول های خانگی "نینتندو" ساخته شد که البته بازی مزخرفی بود (این مقاله را بخوانید).

 

3- تاکنون ترکیب‌های زیادی از آن‌ها وجود داشته است

 تاکنون ترکیب‌های زیادی از آن‌ها وجود داشته است

مرد عنکبوتی احتمالاً دارای بیشترین تعداد شخصیت های منفی در بین ابرقهرمانان مارول است. پس اینکه تعداد زیادی از دشمنان او بخواهند به این گروه ملحق شوند، نکته اجتناب‌ناپذیری محسوب می‌شود. هاب گابلین دهه 90 میلادی (با نام اصلی جیسون فیلیپ مکندیل جونیور که هنگام عضویتش با شیطانی به نام دیموگابلین پیوند خورده بود) اولین عضو جدیدی بود که به ترکیب اولیه اضافه شد (در واقع او جایگزین کریون شکارچی که در آن زمان مرده پنداشته می‌شد،گردید). پس از شکست های متوالی از مرد عنکبوتی، افرادی همچون بیتل(Beetle)، شوکر(Shocker)، آفتاب پرست (Chameleon)، ونوم (Venom)، راینو (Rhino)، هایدرو من (Hydro-Man)، لیزارد (Lizard) و بومرنگ (Boomerang) در مقاطع مختلف به عضویت این گروه در آمدند.  حتی با وجود افراد جدید، ذات ناکارآمد و سست‌بنیان این گروه باعث شکست‌های متعددی در برابر مرد عنکبوتی شد. به نظر می‌رسد این افراد به اندازه کافی، با هم هماهنگ نیستند که با همکاری یکدیگر دشمن قسم‌خورده‌ی خود را شکست دهند.

 

4- گروه‌های بزرگتر از شش خبیث نیز وجود داشته‌اند!

شاید تاکنون باید خود فکر کرده‌ باشید که شش تن از دشمنان مرد عنکبوتی باید برای از پا درآوردن او کافی باشند؛ اما در طول این سال‌ها ما شاهد گروه‌هایی با تعداد اعضایی بیشتر از شش نفر بوده‌ایم. برای مثال هفت خبیث (Sinister Seven) توسط هاب‌گابلین شکل گرفت تا کین پارکر (کلون مرد عنکبوتی) را از پا در بیاورند (زیرا او قصد داشت تا دشمنان مرد عنکبوتی را به قتل برساند!)

هفت خبیث

یا در سری  کمیک بوک‌های "مرد عنکبوتی: شوالیه‌های مارول" (که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است) مرد عنکبوتی  ما شاهد تأسیس گروه دوازده خبیث (Sinister Twelve) به دست  نورمن آزبورن بودیم:

دوازده خبیث

در سری  کمیک های  Spider-Man and the X-Men (که اینجا ترجمه شده است) هم ما شاهد همکاری آفتاب پرست و موجو برای تشکیل گروه شصت و شش خبیث (Sinister Sixty-Six) بودیم که در واقع تجسمات هولوگرافیکی خبیث های اسپایدی برای نبرد با او در آکادمی اگزاویر بودند. (بیشتر اعضای این گروه به صورت off-panel نمایش داده شدند!)

شصت و شش خبیث

به هر حال هرچه تیم بزرگتر و شلوغتر باشد،احتمال موفقیت هم کاهش می‌یابد و این نسخه ها باعث شدند مارول از برخی خبیث‌های کمتر شناخته‌شده‌اش استفاده کند.

 

5- اولین حضور این گروه یک کراس‌اور مهم در دنیای کمیک‌بوک به شمار می‌رود

کاور شش خبیث

در دهه 60 و هنگامی که مارول در اوایل شکل‌دادن دنیای پیچیده و درهم‌تنیده خود بود، ما شاهد کراس‌اورهای متعددی در سری های منتشرشده بودیم تا خوانندگان را اولین بار با یک دنیای درهم‌تنیده و پیچیده آشنا کنند (برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله "چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد" مراجعه کنید). شماره اول سری نخست The Amazing Spider-Man Annual که شش خبیث در آن خلق شد یکی از اولین نوع از این کراس‌اور ها به شمار می‌رود زیرا ما شاهد حضورهای افتخاری چهار شگفت‌انگیز، اونجرز، دکتر استرنج و افراد ایکس هستیم که در واقع سرمشقی برای کراس‌اور های اینگونه‌ در آینده شد. این داستان در آینده حتی الگویی برای انتشار نخستین کراس‌اور حقیقی مارول  و رویدادهایی همچون جنگ‌های پنهان در دهه 80 در مارول یا بحران در زمین‌های نامحدود در دی سی که اولین company-wide crossover event های دنیای کمیک بوک ‌می‌باشند، شد. اولین حضور شش خبیث در دنیای کمیک را میتوانید اینجا به زبان فارسی بخونید.

 

6- آن‌ها یکبار سعی کردند که کره‌ی زمین را نابود کنند

شش خبیث پایان دنیا

در آرک داستانی پایان زمین (Ends of the Earth) که توسط دن اسلات نوشته شد، دکتر اختاپوس یکی از بزرگترین نقشه‌های شیطانی خودش را برنامه‌ریزی کرد و دوباره شش خبیث را تشکیل داد.او  چیزی به پایان زندگی اش نمانده بود و میخواست تمام دنیا را نابود كند و این خبیث ها را دور خودش جمع کرد: ، آفتاب پرست، مرد شنی، راینو، میستریو و الكترو. و این بار قضیه فرق میكرد زیرا هر كدام از اعضا خصومت شخصی با اسپایدرمن داشتند: راینو هنوز او را مسئول مرگ همسرش میدانست، مرد شنی او را مسئول فقدان دختر خوانده اش قلمداد میكرد، میستریو و الكترو او را مسئول ناكامی های مالی خود میدانستند و ... بنابراين نبرد سختي ميان آنها درگرفت. این بار نقشه دكتر اختاپوس بسیار دقیق و عظیم بود ولی اسپایدرمن در نهایت به كمك ابرقهرمانانی مثل «ثور»، «بیوه سیاه» (Black Widow) و حتی شخصیتی نیمه مثبت مثل «سیلور سیبل» (Silver Sable) نقشه او را عقیم گذاشت. لباس جدیدی هم درست کرد که در این مقاله معرفی شده است. اما این داستان بسیار مهم بود چون نشان داد دن اسلات چه نقشه های بزرگی برای دکتر اختاپوس داره و میخواد او را به بزرگترین دشمن اسپایدرمن تبدیل کنه، نقشه هایی که به زودی با تبدیل شدن او به مرد عنکبوتی برتر  به اوج خودش رسید!

 

7- یکبار یک بیگانه‌ی فضایی به گروه شش خبیث ملحق شد!

یکبار یک بیگانه‌ی فضایی به گروه شش خبیث ملحق شد!

خوشبختانه اعضای سایت ما به دلیل تلاش بی‌وفقه دست‌اندرکاران سایت با این مورد آشنایی دارند(در واقع برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره‌‌های 41 تا 43 سری جدید کمیک‌بوک‌های The Amazing Spider-Man تحت عنوان آرک "رفقای شفیق" (True Companions) که در سایت خودمان ترجمه شده، مراجعه نمایید). در هر حال  دومین حضور  گروه شش خبیث در دهه 90 میلادی تحت عنوان "انتفام شش خبیث" (Revenge of the Sinister Six)، ما شاهد بودیم که دکتر اختاپوس به جای مرد شنی (که آن زمان به شخصیت مثبتی تبدیل شده‌بود) از یک مبارز بیگانه به عنوان جایگزین او استفاده کرد. مبارزی بیگانه‌ای که در شماره‌ی 103 سری نخست کمیک‌بوک‌های The Amazing Spider-Man اولین حضورش را تجربه کرد و ما او را با نام گاگ (Gog) می‌شناسیم. پس از شکست گروه، گاگ توسط رید ریچاردز و با کمک ذرات پیم به بعد خودش بازگردانده شد که باعث شد خوانندگان هیجان خاصی را از اضافه شدن او به عنوان عضو جدید گروه شش خبیث، دریافت نکنند. و البته همانطور که شماره جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز خواندید (اینجا ترجمه شده)، گاگ الان به حیوان خانگی پیتر پارکر تبدیل شده است!

 

8- اونجرز و افراد ایکس به نوعی در شش خبیث نقش داشته اند!

در اولین حضور شش خبیث در دنیای کمیک‌بوک،میستریو سه اندروید(ربات انسان‌نما) از سه عضو مردان ایکس یعنی آنجل (Angel)، بیست(Beast) و سایکلاپس (Cyclops) را درست کرده‌ بود تا او را در مبارزه با مرد عنکبوتی یاری دهند که هر سه توسط مرد عنکبوتی نابود شدند.

ربات های مردان ایکس

گروه اونجرز هم که در ابتدا در آرک پایان زمین (Ends of the Earth) در کنار مرد عنکبوتی بودند اما دکتر اختاپوس به طور مقطعی با نبوغ فراوانش و فناوری کنترل ذهن توسط آکتوبات‌هایش، قدرتمندترین قهرمانان زمین را که شامل افرادی مثل کاپیتان آمریکا،مرد آهنی،هاکای و زن عنکبوتی می‌شد، علیه مرد عنکبوتی کرد.

اونجرز علیه مرد عنکبوتی

 

9- مرد عنکبوتی تنها دشمن آنان نبود

گروه شش خبیث در بیشتر مواقع به در هنگان نبرد با مرد عنکبوتی دیده شده‌اند اما مواردی هم بوده‌اند که آن‌ها بر روی افرادی دیگری از دنیای مارول تمرکز کرده‌اند. برای مثال همانطور که گفته شد،گروه هفت خبیث،هنگامی تشکیل شد که آن‌ها متوجه شدند کین پارکر قصد دارد که تمام دشمنان مرد عنکبوتی را به قتل برساند و در نتیجه آن‌ها به سراغ او رفتند. و یا چندین بار برخی اعضا مثل مرد شنی خواسته تا با جمع کردن گروه از دکتر اختاپوس انتقام بگیرد!

شش خبیث علیه دکتر اختاپوس

در مواردی دیگر آن‌ها به شکار دوستان قدیمی خود همچون مرد شنی یا آفتاب پرست نیز رفتند. همچنین در یک اتفاق بسیار عجیب، هنگامی دکتر اختاپوس به به مرد عنکبوتی برتر تبدیل شده بود (زمانی که ذهنش و خودآگاهش با پیتر پارکر جابه‌جا کرده‌بود)،او با نسخه‌ی جدیدی از شش خبیث که شامل بومرنگ،شوکر، ربات مغز زنده (The Living Brain)،بیتل مونث،اور درایو و اسپید دیمون می‌شد، روبه‌رو شد و آن‌ها را شکست داد.

 

 

10- آن‌ها یکبار به افراد خوبی بدل شدند!

هنگامی که دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی برتر بدل شد، او گروه جدیدی از قهرمانان که شامل اعضای اوریجینال شش خبیث می‌شدند را تشکیل داد زیرا هیچوقت کار کردن با گروه اونجرز را ایده‌ی خوبی نمی‌دانست.با جایگزین کردن آفتاب پرست به جای کریون شکارچی،او گروه جدیدش را شش برتر (The Superior Six) نامید که هدفشان مبارزه برای برقراری عدالت بود!

 آن‌ها یکبار به افراد خوبی بدل شدند!

خوشبختانه به دلیل اینکه دکتر اختاپوس از خاطرات پیتر پارکر بهره می‌برد و مهم‌ترین عقیده پیتر به عنوان اینکه "قدرت زیاد،مسئولیت زیادی به همراه دارد" در ذهن او مزین شده بود، آن‌ها باید چالش بزرگی را در قالب نسخه جدید گروه شش خبیث تجربه می‌کردند. در نتیجه داک آک (لقب دکتر اختاپوس) با کنترل کردن ذهن آن‌ها، به سراغ نسخه‌ی جدیدی از گروه اربابان شرارت (Masters of Evil) که توسط لایت‌مستر (Lightmaster) تشکیل شده بود، رفت. با کمیک دختر لایت‌مستر که سان گرل (Sun Girl) نام داشت، آن‌ها موفق شدند لایت‌مستر و گروهش را شکست دهند اما در هنگام نبرد اکتاویوس کنترلش را بر ذهن افراد گروهش از دست داد و دیگر شش برتری وجود نداشت.

 

11- یک گروه جدید از شش خبیث هست که با مایلز مورالز مبارزه میکنه!

  یک گروه جدید از شش خبیث هست که با مایلز مبارزه میکنه!

در این مقاله گفته شده که عموی خبیث مایلز مورالز اسمش هست آرون دیویس و اولش لقبش بود پراولر ولی از وقتی وارد دنیای اصلی مارول شده اسم خودش رو گذاشته آیرون اسپایدر. او در شماره 234 از کمیک Spiderman، نسخه جدیدی از گروه معروف "شش خبیث" تشکیل داد اعضای این گروه عبارت بودند از مردشنی، هاب گابلین، الکترو (نسخه مونث)، بامشِل (Bombshell) ، اسپات و البته خود آیرون اسپایدر که رهبر گروه بود. قرار بود یک محموله مهم را از سازمان "شیلد" به سرقت برده و در بازار سیاه بفروشند ولی به زودی بین اعضای گروه اختلاف افتاد. مایلز توانست به کمک دوستان ابرقهرمان خود در گروه Champions این گروه را شکست دهد.

 

12- نام "شش خبیث" در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" به "شش بدجنس" تغییر یافت!

12- نام "شش خبیث" در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" به "شش بدجنس" تغییر یافت!

همانطور که میدانید در دهه 90 میلادی سریال معروفی تحت عنوان "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" پخش شد (میتوانید این سریال را اینجا دانلود کنید). اما چیزی را که شاید ندانید این است که شبکه پخش کننده این سریال یعنی Fox Kids از سازندگان این سریال خواست تا نام گروه شش خبیث  به "شش بدجنس" (Insidious Six) تغییر دهد چون به عقیده آنها کلمه Sinister برای بچه ها بیش از حد ترسناک و خشن است!!! سازندگان سریال هم زیر بار رفتند و اپیزودی تحت عنوان "شش بدجنس" روی آنتن رفت:

شش بدجنس 

در این اپیزود اعضای شش خبیث ... ببخشید شش بدجنس (!) عبارت بودند از: دکتر اختاپوس، آفتاب پرست، میستریو، راینو، شوکر و عقرب. جالب اینه که همین شبکه یعنی Fox Kids همزمان با سریال مرد عنکبوتی، سریال کارتونی X-men را هم پخش میکرد که در آن یکی از شخصیت های منفی نامش «مستر سینیستر» (Mr. Sinister) بود ولی انگار مسئولین شبکه هیچ مشکلی با نامش نداشتند!!!! عجیبه، مگه نه؟

 

13- مرد عنکبوتی هم عضو شش خبیث بوده!

 مرد عنکبوتی هم عضو شش خبیث بوده!

در دنیای آلتمیت (Ultimate) مارول ما شاهد گروه شش خبیث بودیم که البته اسمش شده بود "شش نهایی" (Ultimate Six) که توسط نورمن آزبورن تشکیل شد و اعضایش بودند، مرد شنی، دکتر اختاپوس، کریون شکارچی، الکترو و گرین گابلین. خب .. اگر خوب شمرده باشید تعداد این اعضا 5 تاست نه 6 تا! دلیلش اینه که نورمن آزبورن میخواست پیتر پارکر (مرد عنکبوتی)، عضو ششم باشه! او برای این منظور به پیتر گفت که زن عمویش را گروگان گرفته و مجبورش کرد به عضویت این تیم خبث دربیاد. آنها قرار بود به مقر شیلد حمله کرده و با گروه التمیتس (اونجرز در دنیای التمیت) مبارزه کنند . ولی پیتر فهمید که زن عمویش در جای امنی نگهداری میشود و بنابراین به التمیس کمک کرد تا نورمن و بقیه اعضای شش نهایی را شکست دهند.

  

14- حضور در دنیای انیمیشن و گیم

حضور در دنیای انیمیشن و گیم

از سال 1992 تا به حال شاهد 10 حضور از شش خبیث در دنیای بازی های رایانه ای بوده ایم. قطعا بهترین و مهم ترین آنها برمیگردد به بازی تحسین شده و موفق "مرد عنکبوتی" برای کنسول PS4. در این بازی دکتر اختاپوس دشمنان مرد عنکبوتی به نام های مستر نگاتیو، والچر، اسکورپیون، الکترو و راینو را که قبلا توسط او شکست خورده و به زندان انداخته شده بودند را از زندان Raft آزاد میکند تا از شهردار شهر (نورمن آزبورن) انتقام بگیرد.

شش خبیث بازی مرد عنکبوتی

در دنیای انیمیشن هم حضور چشمگیری را از این گروه شاهد بوده ایم که اولین آن برمیگردد به "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" که دهه 90 میلادی پخش شد و در مورد شماره 12 درباره اش توضیحاتی داده شد. سپس در کارتون تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" و در دو ایپزود شش خبیث را دیدیدم که بازهم به رهبری دکتر اختاپوس و برای گرفتن انتقام از مرد عنکبوتی تشکیل شد.

کارتون شش خبیث

در کارتون "مرد عنکبوتی نهایی" هم بار دیگر گروه شش خبیث به رهبری دکتر اختاپوس تشکیل شد و او کرت کانرز را به زور به لیزارد تبدیل و عضو این گروه کرد.

کارتون التمیت اسپایدرمن

در جدیدترین سریال کارتونی مرد عنکبوتی نیز دکتر اختاپوس یک بار دیگر شش خبیث را تشکیل داد و جالب اینکه برای مدتی تونست مرد عنکبوتی را تحت کنترل ذهنی خودش دربیاره و عضو این گروه بکنه!

  

15- سالهاست که سونی میخواد فیلم اختصاصی شش خبیث را بسازه!

فیلم شش خبیث

تو سایت ما اگه خوب بگردید خبرهایی را پیدا میکنید که نشان میده سونی از سال 2013 دنبال اینه که فیلم اختصاصی براساس شش خبیث درست کنه! حتی آقای درو گودارد استخدام شد تا هم فیلمنامه اش رو بنویسه (  اینجاخبرش رو داده بودیم) که کارگردانش را نیز انتخاب و هم آن را بسازه. در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 " هم حسابی براش زمینه چینی کرد. (به اینجابروید).  خود مارک وب به عنوان سازنده سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز درباره آینده این فیلم ها چنین مصاحبه کرده بود: "آره. ما داشتیم راجع به شش خبیث حرف میزدیم. یعنی قرار بود قبل از اینکه مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 ساخته بشه، شش خبیث اکران بشه". ولی ناموفق از آب در آمدن فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" باعث شد برنامه های ساخت این فیلم هم کنسل بشه. در دنیای سینمایی مارول هم زمزمه هایی مبنی بر شکل گیری شش خبیث به گوش میرسد و هواداران هم بسیار برای دیدن حمله دسته جمعی تعدادی از دشمنان مرد عنکبوتی به او شوق دارند. الان شاید بهترین زمان است برای دیدن شش خبیث چون جو عمومی پس از خبر کشته شدن میستریو به دست اسپایدرمن (در فیلم "دور از خانه") به شدت  علیه او شده است و والچر و میستریو و شوکر و مخترع مخوف و احتمالا عقرب اون بیرون منتظر گرفتن انتقام از مرد عنکبوتی هستند و فقط کافیه یک خبیث بزرگ مثل نورمن آزبورن یا دکتر اختاپوس اونا رو رهبری کنه تا شش خبیث شکل بگیره و به اسپایدرمن حمله کنند!

 

حامد ستاری

HS-Spider

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور "شش خبیث" (SINISTER SIX) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

15 کاور برتر خلق شده توسط استیو دیتکو

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» خلق شدند

عكس های فوق العاده از «شش خبیث» - قسمت اول

عكس های فوق العاده از «شش خبیث» - قسمت دوم

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 7

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

naymor
#1 naymor 1399-03-26 16:53
چقدر خوبن این گروه و پتانسیل دارن!
امیدوارم تو ام سی یو ببینیمشون

ممنون از آقای ستاری بابت این مقاله کامل، شما هم از کاربران بادانش سایت هستین و ورودتون رو با تاخیر به نویسندگان این سایت بزرگ تبریک میگم. انشاالله موفق باشید
نقل قول کردن
Night King
#2 Night King 1399-03-26 17:24
استاد ترابی واقعا این مقالات فکتس چقدر حال‌خوب‌کن و مفید هستن. دمتون گرم.
استاد امیدوارم این سیاست مقالات فکت رو پرقدرت‌تر ادامه بدید. دمتون گرم.


ممنون از جناب ستاری عزیز!(hs-spider سابق :-) ) خیلی شما هم قلم توانایی دارین و امیدوارم بدرخشید.

گروه شش خبیث همواره داغ دلشونو برای حضور در سینما به دل ما گذاشتن، امیدوارم طلسمشون تو mcu بشکنه...
نقل قول کردن
ironspider
#3 ironspider 1399-03-26 17:59
دستتون درد نکنه آقای ستاری مقاله بسیار کاملی بود.

منم ورودتون رو به نویسندگان سایت تبریک میگم موفق باشید.
نقل قول کردن
Matingh
#4 Matingh 1399-03-26 18:55
سلام.
چه مقاله ی خوبی آقای ستاری. :lol:
من خیلی شش خبیث رو دوست دارم و به نظرم خیلی پتانسیل داره امیدوارم در سینما ببینیمش.مخصوصا در mcu .
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-03-26 19:03
اقای ستاری دستتون درد نکنه
شما اطلاعاتتون خیلی بالا هست کیف کردم خیلی به اطلاعاتم اضافه شد و امیدوارم که بتونیم این شش خبیث رو تو ام سی یو ببینیم به امید خدا
راستش من بیشتر از همه حظور ها از مردعنمبوتی خارق‌العاده خوشم اومد واقعا عالی به تصویر کشیده شده بودن
الان که دارم فک میکنم میبینم دلم یه خورده واسه پیتر میسوزه اخه شیش نفر به یه نفر نامردیه :cry: :cry:
نقل قول کردن
arian.akn
#6 arian.akn 1399-03-26 19:41
خسته نباشید آقای ستاری مقاله خیلی مهمی بود
ولی مگه شما قبلا هم مقاله ننوشتید؟آخه همه دارن تبریک میگن
به هرحال دستتون درد نکنه
به نقل از Captain-spidey:
اقای ستاری دستتون درد نکنه
شما اطلاعاتتون خیلی بالا هست کیف کردم خیلی به اطلاعاتم اضافه شد و امیدوارم که بتونیم این شش خبیث رو تو ام سی یو ببینیم به امید خدا
راستش من بیشتر از همه حظور ها از مردعنمبوتی خارق‌العاده خوشم اومد واقعا عالی به تصویر کشیده شده بودن
الان که دارم فک میکنم میبینم دلم یه خورده واسه پیتر میسوزه اخه شیش نفر به یه نفر نامردیه :cry: :cry:


پیتر 66 تاشون رو هم حریفه :D
نقل قول کردن
mhkh
#7 mhkh 1399-03-26 20:55
ممنون آقای ستاری مقاله خوبی. یه سری از نکاتشو نمیدونستم. من خودم به شخصه از مرگ شخصیت ها در کمیک و دائمی شدن او علاقه دارم. به نظرم خیلی باحال میشه اگه پیتر توسط یک گروه ابر خبیث کشته بشه و ابر قهرمانایی مثل دردویل، مایلز مورالز، گربه سیاه، لوک کیج و...اقدام به گرفتن انتقام از اونا بکنن.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1399-03-26 21:14
به نقل از mhkh:
به نظرم خیلی باحال میشه اگه پیتر توسط یک گروه ابر خبیث کشته بشه و ابر قهرمانایی مثل دردویل، مایلز مورالز، گربه سیاه، لوک کیج و...اقدام به گرفتن انتقام از اونا بکنن.

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
میگم شما طرفدار اسپایدی هستی یا ضدش
نقل قول کردن
ali spidey 99
#9 ali spidey 99 1399-03-26 21:29
به به! به به!
چقدر جای همچین مقاله ای تو سایت خالی بود.
ممنون
نقل قول کردن
marc-spector
#10 marc-spector 1399-03-26 22:27
آقا چقدر جای این مقاله خالی بود و چهقدر خوب بود این مقاله

دم اقای ستاری گرم

به نگارش مقالات فکت ادامه بدید عالین
نقل قول کردن
mhkh
#11 mhkh 1399-03-26 22:59
به نقل از Captain-spidey:
به نقل از mhkh:
به نظرم خیلی باحال میشه اگه پیتر توسط یک گروه ابر خبیث کشته بشه و ابر قهرمانایی مثل دردویل، مایلز مورالز، گربه سیاه، لوک کیج و...اقدام به گرفتن انتقام از اونا بکنن.

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
میگم شما طرفدار اسپایدی هستی یا ضدش

من طرفدار واقع گرایی در کمیک استریپ هستم.
نقل قول کردن
Bat_spidey
#12 Bat_spidey 1399-03-26 23:25
واقعا مقاله خوبی بود کاشکی شش خبیث تو فیلم های بعدی مردعنکبوتی حضور پیدا کنن
نقل قول کردن
badlight
#13 badlight 1399-03-27 01:33
مقاله عالی ای بود و اطلاعاتمو اضافه کرد


ببخشید این سوال اینجا میپرسم
فیلم جوکرو تازه دیدم و برام سوال شد
اگه واقعا فیلم تو مولتی ورس دیسی جریان داره
پس در زمان حال مولتی ورس جوکر باید پیر تر باشه
حالا مشکل اینجاست که ما اون جوکری که تو جوخه خودکشی دیدیم جوون بود و اصلا شبیه جوکر توی فیلم جوکر نبود
پس قراره چه اتفاقی بیفته

ممکنه که بیان و از ارک داستانی سه جوکر اقتباس کنن؟
نقل قول کردن
Iamjoker
#14 Iamjoker 1399-03-27 02:32
به نقل از badlight:
مقاله عالی ای بود و اطلاعاتمو اضافه کرد


ببخشید این سوال اینجا میپرسم
فیلم جوکرو تازه دیدم و برام سوال شد
اگه واقعا فیلم تو مولتی ورس دیسی جریان داره
پس در زمان حال مولتی ورس جوکر باید پیر تر باشه
حالا مشکل اینجاست که ما اون جوکری که تو جوخه خودکشی دیدیم جوون بود و اصلا شبیه جوکر توی فیلم جوکر نبود
پس قراره چه اتفاقی بیفته

ممکنه که بیان و از ارک داستانی سه جوکر اقتباس کنن؟

نه برادر فیلم جوکر بخشی از جهان دی سی نیست و ممکن هست سه گانه شود و برای شخصیت های خبیث بیشتر فیلم بسازند
نقل قول کردن
fighter spider 86
#15 fighter spider 86 1399-03-27 03:41
سلام به همگی و ممنونم از آقای ستاری بابت مقاله جذابشان. من هم به شخصه علاقه زیادی به دیدن این گروه در mcu دارم ولی هنوز دشمنان مرد عنکبوتی کامل نیستن تا این گروه را تشکیل بدن . تا اینجا شوکر ، والچر و میستریو خوب از آب در اومدن ولی فکر نکنم مخترع مخوف بتونه عضو اصلی شش خبیث باشه ( شاید بتونه تجهیزات گروه رو تامین کنه ) . عقرب هم هنوز نمیدونیم که او همان عقربی است که ما میشناسیم یا هنوز یه خلاف کار ساده است . به هر حال mcu باید چندین فیلم دیگه بسازه تا اعضای گروه کامل بشن و اگر هم میخواد نورمن ازبورن رو رئیس گروه کنه باید مانُور های زیادی روی این شخصیت انجام بده تا گروه به چیزی تمام عیار تبدیل بشه (دکتر اختاپوس هم همچینین ). به نظر من mcu الان پتانسیل شش خبیث رو نداره ولی بعد از فراهم کردن زمینه گروه اونوقت میتونه چیزی رو خلق کنه که طرفدار ها میخوان . اگر در mcu مشکل فریب و اعتماد نکردن به اعضای گروه نباشه و گروه یک پارچه و متحد باشه اونوقت فیلم دیدنی میشه . به نظر من هم اگر شماره 6 در فیلم به کار برده شود دیگه فیلم نور علی نور میشه . باز هم از جناب آقای ستاری ممنونم .
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#16 Erfan nakhaee 1399-03-27 11:13
سلام :-)
ممنون از اقای ستاری بابت این مقاله ;-)
اسپادی اینقدر فکت نوشته که فقط مونده بومرنگ این شخصیت پایین پایین یا
نقل قول کردن
Spider-Knight
#17 Spider-Knight 1399-03-27 13:47
مقاله عالی بود با تشکر از شما.جالب اینه اولین حضور شخصیت ها (به صورت جداگانه)تا شماره 15 کمیک های اولیه مرد عنکبوتی به وجود اومده بودند تا اینکه تو این کمیک که شما فرمودید حضور پیدا کردن.اگه اشتباه نکنم والچر تو شماره 2 ،دکتر اختاپوس شماره 3،سند من شماره4،الکترو شماره 9،میستریو شماره 13 و کریون شماره 15 به وجود اومدن.
نقل قول کردن
badlight
#18 badlight 1399-03-27 14:04
#14
ممنون بابت جوابتون
نقل قول کردن
Iamjoker
#19 Iamjoker 1399-03-28 02:28
به نقل از badlight:
#14
ممنون بابت جوابتون

خواهش در خدمت هستم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37