15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (Miles Morales) بدانید

15-حقیقتی-که-باید-درباره-مایلز-مورالز-miles-morales-بدانید

این مقاله به مناسبت پخش قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد!

 مایلز مورالز همانطور که در این مقاله گفته بودیم برترین شخصیت جدیدی است که سالهای گذشته در کمیک بوک های مارول خلق شده است. قبلا در اینجا به عنوان یکی از 100 شخصیت مارول معرفی اش کرده بودیم ولی حالا لازم میدانم اطلاعات و حقایق تکمیلی راجع به این شخصیت را خدمت شما عرضه کنم. ضمنا مقالات زیر را هم فراموش نکنید:

معرفی 10 دشمن برتر «مایلز مورالز» در دنیای کمیک

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

سری جدید کمیک بوک های "مایلز مورالز: اسپایدرمن" ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از "مایلز مورالز" در دنیای کمیک !

 

15- باراک اُباما و دونالد گلاور الهام بخش خالق مایلز مورالز بوده اند!

باراک اباما و دونالد گلاور الهام بخش خالق مایلز مورالز بوده اند!

استن لی به عنوان یکی از دو خالق اسپایدرمن همیشه در مصاحبه های خودش میگفت یکی از دلایل اصلی موفقیت خارق العاده این شخصیت در ماسک او نهفته است. چون این ماسک کل صورت او را میپوشونه و به همین دلیل هر کسی از هر رنگ و نژاد و فرقه ای میتونه پشت این ماسک باشه. پس یعنی هر کسی میتونه اسپایدرمن باشه! سال 2008 و با انتخاب شدن آقای باراک اباما به عنوان رئیس جمهور کشور آمریکا، مارول هم به فکرش رسید حالا که هر کسی میتونه زیر اون ماسک باشه و حالا که یک سیاه پوست به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده پس چرا یک اسپایدرمن سیاه پوست نداشته باشه؟ گفته میشه وقتی بازیگر و خواننده معروفی به نام دونالد گلاور سعی کرد تا در سال 2012 نقش پیتر پارکر را در ریبوت جدید سونی از اسپایدرمن بازی کنه ولی موفق نشد، برایان مایکل بندیس که نویسنده کمیک های اسپایدرمن نهایی (Ultimate Spider-Man) بود ، به فکر افتاد حالا دیگه وقتشه اون ایده رو پیاده کنه و در نتیجه مایلز مورالز را خلق کرد و منشا او را به مرگ پیتر پارکر در دنیای کمیک های Ultimate ربط داد. البته یک روایت دیگه هم هست و اونم اینه که برایان مایکل بندیس اولش وقتی به تعطیلات رفته بود و داشت دوچرخه سواری میکرد ایده خلق این شخصیت به ذهنش رسید . در هر حال او به کمک طراحی برجسته به نام «سارا پیکلی» این شخصیت 13 ساله را خلق کرد.

 

14- مایلز مورالز اولش در دنیایی فرعی از مارول خلق شد ولی بعدا به دنیای اصلی مارول آمد!

داستان اصلی که در آن مایلز مورالز به خوانندگان معرفی شد در واقع وقتی رخ داد که پیتر پارکر در نبردی با دشمن اصلی خودش به نام گرین گابلین کشته شد (داستانش اینجا ترجمه شده). سپس مایلز جانشین پیتر پارکر شد و لقب اسپایدرمن را به خودش اختصاص داد. این مساله شاید برای برخی از هواداران گیج کننده باشه چون میدونند که در دنیای کمیک های مارول پیتر پارکر همچنان زنده و سرحال بوده. دلیلش اینه که پیتر پارکری که مرد در واقع در دنیایی بود ملقب به دنیای نهایی یا Ultimate Universe . من قبلا در این مقاله به طور مفصل راجع به این دنیا براتون توضیح داده ام و نمیخواهم دوباره وقتتون رو بگیرم ولی به طور کلی باید گفت که این دنیا سال 2000 به دست «برایان مایکل بندیس» و طراحی به نام «مارک بگلی» خلق شد و سعی کرد یک پیتر پارکر به روز شده و امروزی رو به خواننده ها تحویل بده. اونقدر این کمیک های Ultimate Spider-Man موفق بودند که مارول از روی شخصیت های محبوب دیگرش هم در این دنیا کمیک چاپ کرد. ولی همانطور که گفته شد پیتر پارکر این دنیا در داستانی تلخ کشته شد (البته بعدا زنده شد). و در این فاصله مایلز مورالز خلق شد. جالبه که بدونید در جریان رویداد "جنگ های پنهان" شاهد بودیم که دنیای Ultimate از بین رفت (این کمیک رو بخونید). اما مایلز به دلیل لطفی که برای «مرد مولوکولی» انجام داد ، خودش و و خانواده اش جان سالم به در بردند و به دنیای اصلی مارول برده شدند!!! (مایلز به «مرد مولوکولی» که خیلی گرسنه اش بود، یک همبرگر داده بود!).

و البته در جریان کمیک "مردان عنکبوتی 2" (که اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم که دنیای Ultimate دوباره زنده شده است! (این مقاله را بخوانید). پس به طور خلاصه بگم که الان مایلز مورالز در دنیای اصلی مارول حضور داره و ما در واقع دو اسپایدرمن داریم، یکی پیتر پارکر و دیگری مایلز مورالز!

 

13- در دنیای اصلی مارول هم یک مایلز مورالز وجود داشته!

در دنیای اصلی مارول هم یک مایلز مورالز وجود داشته!

سال 2012 مارول کمیک بسیار خوبی را منتشر کرد به نام "مردان عنکبوتی" (Spider-Men). ما در سایتمون این کمیک را ترجمه کرده ایم (در اینجا). در این داستان پیتر پارکر به دنیای Ultimate میره و با مایلز مورالز ملاقات میکنه (اون موقع مایلز هنوز تو دنیای Ultimate بود). اما وقتی پیتر به دنیای خودش برگشت و نام مایلز مورالز را در گوگل سرچ کرد، خیلی تعجب کرد. تا اینکه بعد از 5 سال مارول قسمت دوم این کمیک زیبا را چاپ کرد (ما این کمیک را اینجا ترجمه کرده ایم). در قسمت دوم فهمیدیم که در دنیای اصلی مارول هم کسی به نام مایلز مورالز وجود دارد که البته خبیث بوده! او یک زخم بزرگ روی صورتش داشت و عضو خانواده های خلافکاری شهر بود و با «ویلسون فیسک» (کینگ پین) رفاقت صمیمی داشت ولی به خاطر مرگ دختری که دوستش داشت تصمیم گرفته بود به دنیاهای دیگر راه پیدا کند تا بتواند شاید نسخه ای دیگر از عشقش را پیدا کند. دست آخر هم موفق شد و سر از دنیای دوباره احیا شده Ultimate درآورد!

 

12- مایلز هم به خاطر نیش یک عنکبوت به قدرت های خودش دست یافت

 مایلز هم به خاطر نیش یک عنکبوت به قدرت های خودش دست یافت

مایلز مورالز هم مثل پیتر پارکر به قدرت های خودش دست پیدا کرد: گزیده شدن توسط یک عنکبوت. ولی این اتفاق در نتیجه اعمال خلافکارانه عموی مایلز رخ داد. همه چیز از آنجا آغاز شد که دکتر «کانراد مارکوس» (Conrad Markus) که یکی از محققین شرکت آزکورپ بود سعی کرد فرمول معروف این شرکت را که فرمول اُزی (Oz Formula) نام دارد (و باعث شد تا پیتر پارکر به قدرت های فوق بشری خودش دست یابد) را دوباره احیا کند (از طریق آزمایش روی خون پیتر پارکر). اما عموی مایلز به نام «آرون دیویس» (Aron Davis) میاد و فرمول رو میدزده و یکی از عنکبوت های آزکورپ که به فرمول ازی آغشته شده وارد کیفش میشه. وقتی آرون به خانه میرسه کیفش رو میذاره اونجا و مایلز هم سپس به عمویش سر میزنه (در حالی که پدرش گفته بود این کار رو نکنه چون به برادر خلافکارش اعتماد نداشت). در نتیجه عنکبوت مذکور میاد و مایلز رو نیش میزنه و اینجوری به قدرت های فوق بشری عنکبوتی دست پیدا میکنه. 

 

11- مایلز از به دست آوردن قدرت های خودش خوشحال نشد

 مایلز از به دست آوردن قدرت های خودش خوشحال نشد

همه ما میدونیم که پیتر پارکر پس از مدتی از قدرت های خودش بیزار شد چون مسئولیت های وی در نجات مردم شهر خیلی رویش فشار وارد میکرد و نمیتونست به زندگی عادی خودش برسه ولی در ابتدای به دست آوردن قدرت های خودش هیجان زده شد و حتی خواست از اونا استفاده کنه برای پول درآوردن و به شهرت رسیدن! ولی مرگ تراژیک عمویش باعث شد تا پی ببره باید از قدرت های خودش به صورت مسئولانه استفاده کنه. ولی برای مایلز قضیه متفاوت تر بود. برخلاف پیتر ، وقتی مایلز فهمید قدرت داره، ترسید و اونا رو نمیخواست! اصلا هم علاقه ای به اینکه معروف بشه نداشت و یا اینکه دنیا رو نجات بده. فقط میخواست زندگی عادی خودش رو ادامه بده. ولی درست مثل پیتر اتفاقی افتاد که باعث شد به خودش بیاد. یعنی وقتی شاهد کشته شدن پیتر پارکر دنیای خودش به دست گرین گابلین بود، متوجه شد باید وارد عمل بشه و تبدیل به یک قهرمان شد.

 

10- عموی مایلز یک شخصیت خبیثه به نام «پراولر»!

عموی مایلز یک شخصیت خبیثه به نام «پراولر

همانطور که در بالا هم بهش اشاره شد، عموی مایلز مورالز یک خلافکاره به نام آرون دیویس که باعث شد اون عنکبوت مایلز رو نیش بزنه و به قدرت های خودش دست پیدا کنه. در واقع او به همراه برادرش یعنی «جفرسون دیویس» تو کار دزدی و سرقت بودند. اما سالها قبل جفرسون عاشق زنی میشه به نام «ریو مورالز» (Rio Morales)  و باهاش ازدواج میکنه و صاحب فرزندی میشوند به نام مایلز! اینجاست که دیگه راهش رو از برادرش جدا میکنه. اما جالبه که بدونید آرون دیویس در دنیای Ultimate لقب «پراولر» (Prowler) داره. در حالی که در دنیای اصلی مارول ، پراولر اسمش بود ، «هابی براون» (این مقاله را بخوانید). در هر حال آرون دیویس از نظر شکل ظاهری شبیه به پراولر دنیای اصلی بود و مثل او فاقد قدرت های فوق بشری بود و با استفاده از تجهیزات خاص و دستکش هایی که به دست میکرد به سرقت میپرداخت. در سمت راست تصویر زیر، پراولر دنیای اصلی مارول (هابی براون) و در سمت چپ پراولر دنیای Ultimate (آرون دیویس) را مشاهده میکنید:

پراولر - ارون دیویس

وقتی آرون هویت اسپایدرمن جدید شهر را فهمید و متوجه شد همان برادرزاده خودش است، سعی کرد ازش اخاذی کنه. یعنی مایلز رو مجبور کرد براش کار کنه. این باعث شد نزاع و اختلاف شدیدی بین اونا دربگیره و در نهایت آرون ظاهرا در یک انفجار کشته شد (البته در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" رابطه مایلز با عمویش خیلی فرق کرد. یعنی او هنوزم خلافکار بود و بهش میگفتن پراولر ولی مرگش باعث شد مایلز یک قهرمان بشه). جالبه که بدونید وقتی مایلز به دنیای اصلی مارول اومد، عمویش هم زنده شد و لقب «آیرون اسپایدر» (Iron Spider) رو به خودش داد و برای مدتی دشمن اصلی مایلز هم به حساب میومد!

اما در سالهای گذشته به نظر میرسه به دلیل موفقیت بی اندازه انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" که در آن آرون دیویس   شخصیت چندان خبیثی نبود، او در دنیای کمیک هم مثبت تر شده است. در واقع در کمیک های مایلز مورالز، او سعی کرد عمویش را متقاعد کند تا دست از تبهکاری بکشد. سپس به نظر رسید در حادثه ای کشته شده باشد ولی معلوم شد زنده است و از آن موقع به بعد انگار نصحیت برادرزاده اش را گوش کرده چون وقتی مایلز گروگان گرفته شد، آرون لباس پراولری جدیدی به دست آورد و به کمک برادرش (جفرسون) که از سلاح های شیلد استفاده میکرد، مایلز را نجات داد.

 

9- یک گروه جدید از شش خبیث هست که با مایلز مبارزه میکنه!

یک گروه جدید از شش خبیث هست که با مایلز مبارزه میکنه!

گفتم که عموی خبیث مایلز مورالز اسمش هست آرون دیویس و اولش لقبش بود پراولر ولی اولش وقتی وارد دنیای اصلی مارول شد اسم خودش رو گذاشت آیرون اسپایدر. او در شماره 234 از کمیک Spider-man ، نسخه جدیدی از گروه معروف "شش خبیث" تشکیل داد (برای آشنایی با شش خبیث این مقاله را بخوانید). اعضای این گروه عبارت بودند از مردشنی، هاب گابلین، الکترو (نسخه مونث)، بامشِل (Bombshell) ، اسپات و البته خود آیرون اسپایدر که رهبر گروه بود. قرار بود یک محموله مهم را از سازمان "شیلد" به سرقت برده و در بازار سیاه بفروشند ولی به زودی بین اعضای گروه اختلاف افتاد. مایلز توانست به کمک دوستان ابرقهرمان خود در گروه Champions این گروه را شکست دهد.

 

8- مایلز مورالز قدرت های متفاوتی داره!

مایلز مورالز هم مثل پیتر میتونه از در و دیوار بالا بره. حس عنکبوتی هم داره البته به خوبی و قدرتمندی حس عنکبوتی پیتر پارکر نیست و همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم میتونه برای مایلز دردناک باشه. تاراندازهای او در واقع همونایی هستند که پیتر پارکر دنیای خودش ازشون استفاده میکرد (وقتی پیتر مرد، زن عمویش اونا رو به مایلز داد). اما مایلز قدرت های خاص خودش رو هم داره. مثلا قدرتی داره به نام ضربه یا اشعه ونومی (Venom Blast). یعنی مثل یک جریان قوی برق عمل میکنه و البته باعث تحلیل رفتن انرژی مایلز میشه. بنابراین او فقط در مواقع خیلی ضرروی ازش استفاده میکنه.

 مایلز مورالز قدرت های متفاوتی هم داره!

او قدرتی هم داره به نام "نیش ونومی" (Venom Sting) که باهاش اگه کسی رو لمس کنه میتونه به طور مقطعی فلجش کنه! این قدرت حتی باعث میشه مایلز حتی بتونه اجسام سخت رو هم بشکنه! اتفاقا در کمیک "مردان عنکبوتی"، مایلز با همین ضربه بود که تونست پیتر پارکر رو زمین گیر کنه!

یکی دیگر از قدرت های منحصر به فرد مایلز اینه که میتونه خودش رو مثل آفتاب پرست با محیط تطبیق بده و به نوعی استتار کنه و نامرئی بشه!

 

 

7- عشق های مایلز مورالز!

عشق های مایلز مورالز!

مایلز مورالز هم مثل همه اسپایدرمن های تاریخ عشق هایی داشته است! در دنیای خودش (یعنی دنیای التمیت) عاشق یکی از همکلاسی های خودش به نام «کاترین بیشاپ» (Katherine Bishop) شد که همه کیتی صداش میزدند. اولش رابطه خوبی هم با هم داشتند ولی از لحظه ای که مایلز ناگهان تصمیم گرفت هویت مخفی خودش رو برایش فاش کنه، همه چیز بهم خورد و او از شنیدن این خبر شوکه شد. اوضاع وقتی بدتر شد که کیتی متوجه شد پدر و مادرش عضو گروه تروریستی "هایدرا" هستند! در نهایت هم کار به جایی کشید که رابطه شون بهم خورد.

از وقتی هم که مایلز به دنیای اصلی مارول وارد شده شاهد رابطه رومانتیک او با «گوئن عنکبوتی» بوده ایم! (برای آشنایی با گوئن عنکبوتی این مقاله را بخوانید).

گوئن عنکبوتی مایلز مورالز

در انیمیشن های سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" هم شاهد بودیم که نوعی رابطه عاشقانه بین مایلز و گوئن عنکبوتی وجود داره.

نوه والچر

همچنین نوه ی والچر (آدریان تومز) که برای خودش لقب «استارلینگ» را انتخاب کرده و تصمیم گرفته نوعی قهرمان باشه مدتیه که از شخصیت های مهمِ فرعی در کمیک بوک های "مایلز مورالز" به حساب میاد. در واقع او و مایلز، با هم علیه شخصیت های خبیث همکاری میکنند و البته رابطه رومانتیک بین اونا شکل گرفته است!

 

6- مادر مایلز یک بار کشته شده است!

مادر مایلز یک بار کشته شده است!

بر خلاف پیتر پارکر، وقتی مایلز مورالز به قدرت های خودش دست یافت از موهبت داشتن پدر و مادر برخوردار بود. اما زود مادرش را از دست داد. گفتم که مادرش «ریو مورالز» نام داشت و اهل پورتو ریکو بود. وقتی مایلز داشت با ونوم میجنگید مادرش دست به عمل قهرمانانه ای زد و سپس به طور تصادفی یکی از گلوله های پلیس بهش اصابت کرد و باعث کشته شدنش شد. او بغل پسرش جان داد و در لحظات آخر عمرش به پسرش توصیه کرد که هرگز هویت مخفی خودش را به باباش لو نده.

مرگ مادر مایلز مورالز

ولی جالبه که بدونید وقتی در جریان وقایع "جنگ های پنهان" دنیای Ultimate نابود شد و مایلز به دنیای اصلی مارول وارد شد، «مرد مولوکولی» به خاطر اون همبرگری که مایلز بهش داده بود، مادرش را هم زنده کرد! بنابراین مادر مایلز در حال حاضر در دنیای اصلی مارول زنده است!

 

5- پدر مایلز او را عاق کرد!

 پدر مایلز او را عاق کرده است!

همانطور که در بالا گفته شد پدر مایلز «جفرسون دیویس» نام دارد که از وقتی راهش را از برادر خلافکارش (ارون) جدا کرد، تلاش نمود تا زندگی سالمی داشته باشه (جالبه که جفرسون دیویس نام یک سیاست‌مدار آمریکایی و رئیس‌جمهور ایالات موتلفه آمریکا در طول جنگ داخلی آمریکا در قرن 19 هم بوده!). او همیشه از ابرقهرمانان یا موجودات جهش یافته بدش میومد و وقتی مایلز مجبور شد هویت خودش رو براش فاش کنه خیلی عصبانی شد و او را عاق کرد (یعنی بهش گفت که دیگه پسری به اسم مایلز نداره). چون مایلز را مسئول مرگ همسر و برادر خودش میدونست. البته بعد از مدتی متوجه اشتباه خودش شد و دوباره رابطه گرم تری را با پسرش برقرار کرد.

جالبه که در انیمیشن های "سفر به دنیای عنکبوتی" پدر مایلز یک افسر پلیسه ولی یه جورایی همچنان از ابرقهرمانان و کسانی که خودشان مستقیما دست به اجرای عدالت میزنند بدش میاد! (در بازی اسپایدرمن PS4 هم پدر مایلز یک افسر پلیس بود).

 

4- مایلز از اسم فامیلی مادرش استفاده میکند!

 مایلز از اسم فامیلی مادرش استفاده میکند!

شاید از خودتون پرسیده باشید که اگه اسم پدر مایلز، جفرسون دیویس هست پس چرا فامیلی مایلز، مورالزه؟ در واقع پدر مایلز به خاطر سابقه خلافکاری خودش و همچنین به خاطر اینکه بعدا با سازمان "شیلد" و «نیک فیوری» رابطه داشته و باهاشون همکاری کرده، میخواست که به نوعی از پسرش محافظت کنه و بنابراین فامیلی زنش یعنی مورالز را برای پسرش انتخاب کرد.

 

3- مایلز مورالز نقش عمده ای در رویدادهای مارول پیدا کرده

مایلز مورالز نقش عمده ای در رویدادهای اخیر مارول پیدا کرده

در سالهای گذشته مارول بسیار سعی کرده از شخصیت مایلز مورالز در داستان های خودش استفاده کنه و به قول معروف خیلی بهش پر و بال داده است. به طور مثال در رویداد "جنگ داخلی 2" (که اینجا ترجمه شده) یک نفر از نسل ناانسان ها به نام «یولیسیس» پیشگویی کرد که مایلز قراره کاپیتان آمریکا رو بکشه! (البته نه کاپیتان آمریکای اصلی رو بلکه اون نسخه هایدرایی). بعدش هم در رویداد "امپراتوری مخفی" شاهد بودیم که این پیش گویی عملی نشد (البته مایلز تا دم کشتن Cap پیش رفت ولی در لحظه آخر گفت که یک قاتل نیست) ولی مایلز نقش مهمی در این رویداد داشت. در رویداد جدید مرد عنکبوتی به نام «قیامت عنکبوتی» که اونم اینجا ترجمه شده، شاهد بودیم که مایلز نقش مهمی داره و در شماره آخر مایلز به قدرت های «کاپیتان یونیورس» دست یافت!

مایلزمورالز کاپیتان یونیورس

 

2- مایلز یک رفیق فابریک داره به نام «گَنکی»

گانکه مایلز مورالز

در کمیک بوک های مایلز مورالز او یک رفیق و همکلاسی خیلی خوب و باحال داشت به نام «گنکی» (Ganke) که هویت مخفی خودش را هم برای او فاش کرد و مدام با هم درد و دل میکردند. جالبه که در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" یکی از شخصیت های مکمل معروف دنیای کمیک های اسپایدرمن به نام «ند لیدز» را از نظر ظاهر و شخصیت پردازی تبدیلش کردند به گنکی! در این فیلم او رفیق فابریک پیتر پارکر بود و هویت مخفش اش برای او فاش شد و در قسمت های بعدی هم یکی از نقش مکمل های اصلی بود!

 

1- مایلز مورالز عضو شیلد بوده است!

مایلز مورالز عضو شیلد بوده است!

در دنیای Ultimate بعد از مدتی نیک فیوری به عنوان رئیس سازمان شیلد نزد مایلز مورالز اومد و بهش گفت که از همه چیز زندگی او باخبره. یعنی از قضیه پدر و مادرش و حتی خلافکار بودن عموی مایلز. او سپس برای مدتی کوتاه مایلز رو به شیلد برد تا بهش آموزش بده و حتی یک تارانداز جدید هم بهش دادند!

کمیک champions

در کل مایلز مورالز در قالب تیم های ابرقهرمانی خوب عمل میکنه. یعنی بر خلاف پیتر پارکر که همیشه در دنیای کمیک یک شخصیت تکرو یا اصطلاحا lone wolf بوده و به ندرت حاضر شده عضو گروه های معروفی مثل Avengers بشه، اما مایلز قضیه اش فرق میکنه و بارها دیده شده که به گروه های قهرمانی پیوسته و عملکرد خوبی هم در برقراری ارتباط با هم تیمی های خودش داشته است. در واقع از طریق همین تعاملات شاهد رشد و تکامل روحیه و شخصیت مایلز بوده ایم. به ویژه در گروهی که بهش ملحق شد و "قهرمانان" (Champions) نام داشت اعضای گروه را کسانی تشکیل میدادند که مثل خود مایلز نوجوان بودند.

  

 مهدی ترابی مهربانی

   All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر «مایلز مورالز» در دنیای کمیک

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

سری جدید کمیک بوک های "مایلز مورالز: اسپایدرمن" ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از "مایلز مورالز" در دنیای کمیک !

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

10 داستانی که پس از به اتمام رساندن بازی مایلز مورالز میتوانید بخوانید

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز"

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

بازگشت دنیای "التمیت مارول" (MARVEL ULTIMATE)

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

100 شخصیت برتر دنیای مارول: مایلز مورالز

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

old man omid
#1 old man omid 1397-10-13 16:13
خسته نباشید استاد ترابی.
من برخلاف خیلی از دوستان که از مایلز بدشون میاد ،ازش خیلی خوشم میاد!
در واقع درسته که در حد پیتر پارکر نیست،ولی اسپایدرمن بدی هم نبوده.من که واقعا عاشق لباسشم،خیلی خوبه!
نقل قول کردن
red-spider
#2 red-spider 1397-10-13 16:50
خیلی ممنون و دستتان درد نکند استاد مقاله مفیدی بود .
ولی خواهش می کنم قبل از یک مطلب دارای اسپویل اخطار بدید ( مثلا تو رتبه سوم مقاله ،کمیک قیامت عنکبوتی اسپویل شد )
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1397-10-13 16:54
به نقل از red-spider:

ولی خواهش می کنم قبل از یک مطلب دارای اسپویل اخطار بدید ( مثلا تو رتبه سوم مقاله ،کمیک قیامت عنکبوتی اسپویل شد )

نه نشد
چون قضیه با تبدیل شدن مایلز به کاپیتان یونیورس به سرانجام نمیرسه
ضمن اینکه از ماه ها قبل روی جلد کمیک منتشر شده بود که کاپیتان یونیورس را در حال مبارزه با سولوس نشان میداد
نقل قول کردن
brg_1214
#4 brg_1214 1397-10-13 17:09
استاد واقعا واقعا واقعا ممنون :lol:
خیلی ذوق زده شدم که این مقاله رو گذاشتید،خیلی از مایلز خوشم میاد :D
موقع خوندن شماره 3 واقعا خوشحال شدم و قلبم اومد تو دهنم :-* یعنی چه اتفاقاتی قراره بیفته... ;-)
نقل قول کردن
spider javad
#5 spider javad 1397-10-13 17:14
درود. این مقاله جاش واقعا خالی بود.
شماره 8 واقعا عجیب و جالب بود. این پسر خیلی قدرت داره! :eek: :o
نقل قول کردن
spidey force
#6 spidey force 1397-10-13 23:33
واقعا از اقای ترابی بابت مقاله ممنونم،مقاله بسیار خوی و مفیدی بود.مایلز مورالز واقعا یکی از مهمترین(و البته جالبترین!)شخصیت های جدید ماروله.
فقط یکی میتونه این قضیه انتخاب اسم در کشور های انگلیسی زبان رو به من توضیح بده؟واقعا بعضی وقتا گیج میشم؛یه بار اسم پدر رو انتخاب میکنن و جلوش یه جونیور میزارن و خلاص،برا بعضی ها هم فامیلی پدر رو میزارن و هم مادر،و...
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1397-10-13 23:46
بازم مثل همیشه عالی، سپاس :-)
با اینکه بر خلاف پیتر پارکر پدر و مادرش زنده‌اس، ولی با قدرت زیاد بازم باهاشون مشکل داره. همین موضوع هم یکی از زیبایی های داستان‌های مرد عنکبوتیه که برخی اوقات به قدرتهاشون به عنوان موهبت نیگا نمیکنن و یا اینکه چیزی عوض نشده هیچ، باید مدام مواظب رفتارشون تو اجتماع باشن.
الان که مقاله رو خوندم از خودم میپرسم که مارول چه برنامه‌ای برای مایلز مورالز تو MCU داره آخه تو فیلم بازگشت به خانه عموش را زیارت کردیم و البته اونم تو کار خلاف بود.
تازه ما نفهمیدیم که تو MCU پیتر پارکر چجوری به قدرتش رسید، آیا پای شرکت آزکورپ در میانه؟ واقعا مارول تا آخر عمر ما رو حیرون و وِیروون نگه میداره :-|
نقل قول کردن
moein0080
#8 moein0080 1397-10-14 01:34
ممنون بابت مقاله ی فوق العادتون
جواب خیلی از سوالای منو داد
مرد عنکبوتی مایلز خیلی جالبه ولی به هر حال نمیشه مث پیتر باهاش همذات پنداری کرد
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#9 Cap-Spider Potter 1397-10-14 03:49
به نقل از spidey force:

فقط یکی میتونه این قضیه انتخاب اسم در کشور های انگلیسی زبان رو به من توضیح بده؟


سلام.
ببین، توی کشور های خارجی وقتی اسم پدر و پسر مثل هم باشه چنین قاعده ای صدق میکنه. ممکنه دوس داشته باشن برای یه پسری همون اسم پدرش رو بزارن. مثلا فرض کن اسم پدر بزرگ و پدر و پسر، هر سه یکی باشه، در این صورت (اگر هر سه نفر زنده باشن) به پدر بزرگه میگن Sr، به پدره میگن Jr و به پسره میگن III
حالا اگر پدر بزرگ بمیره، پدر میشه Sr و پسرش میشه Jr !!
همچنین کشور هایی داریم که همه توش 2 تا فامیل دارن !!
نقل قول کردن
best of the best
#10 best of the best 1397-10-14 09:27
فوق العاده این مقاله
چقدر عالیه که سر هر اکران از اثار کمیک بوکی چنین مقالاتی تو سایت قرار میگیره که به اندازه کل محتوای یه سری کانال های تلگرامی بهمون اطلاعات میده
این چند وقته از مقالات facts ونوم و آکوامن فیض بردیم و حالا هم مایلز مورالز
دم شما گرم استاد که تا ابد نام خودتون رو تو تاریخ کمیک ایران جاودانه کردید
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#11 M.ALI.S.S 1397-10-17 18:50
ببخشید ، ولی مگه میشه یه نفر دوبار بمیره ؟ :lol:
میدونم که تو کمیک میشه و شده :-|
نقل قول کردن
mz spider
#12 mz spider 1399-04-01 11:56
مایلز مورالز شخصیت خیلی جالبیه اما مارول داره یه اشتباه بزرگ می کنه اونم اینه که برای این که نقش مایلز رو پر رنگ تر کنه تو رویداد های جدید خیلی داره از اون استفاده می کنه که این باعث شد نقش پیتر تو رویداد ها کم بشه در حالی که پیتر درجه یک ترین شخصیت ماروله غیر اینه؟
اگه حضور پر رنگ مایلز باعث کاهش حضور پر رنگ پیتر نشه ایرادی نداره اما مثلا چرا نقش پیتر تو امپراتوری مخفی انقدر کم‌بود؟
نقل قول کردن
Marvel spidey
#13 Marvel spidey 1399-04-07 23:36
استاد ترابی عزیز از شما به خاطر معرفی این شخصیت محبوب و دوست داشتنی ممنونم راستش من از مایلز زیاد اطلاع نداشتم تا اینکه این مقاله را خواندم عجب شخصیتی جالبی داره از قدرتش تا کمیک ها همذات پنداری که باهاش خیلی آسونه و من عاشقش شدم اورجینی کاملا عالی دوست فابریک که شم خیلی پسر باحالی است دشمنان مجذوب کننده مثل هاب گابلین داره یه پسر جوان و خوشدل و خوش اخلاق واقعا مارول عجب شخصیتی ساخته توی دنیای عنکبوتی هم که فوق‌العاده بود چه می‌کنه این پسر در بازی جدید هم شخصیت اصلی اصلا الان من دارم از خوشحالی کف میکنم بازم تشکر بابت نوشتن این مقاله :lol:
نقل قول کردن
poriya09
#14 poriya09 1399-09-09 18:51
مایلز شخصیت جالبیه من مایلز رو از روی اون انیمیشن معرکه شناختم واقعا رندگی جالبی داشت یک سوال داشتم مایلز تو گیم لگو قهرمانان مارول 2 حضور داره ممنون میشم اگه جواب بدید
نقل قول کردن
Spider-Kang
#15 Spider-Kang 1401-06-23 20:39
شماره ۱۵ خطو اخر نوشته شده
این شخصیت ۱۳ را خلق کرد
"ساله" رو جا انداختید
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1401-06-23 23:55
به نقل از Spider-Kang:
شماره ۱۵ خطو اخر نوشته شده
این شخصیت ۱۳ را خلق کرد
"ساله" رو جا انداختید

ممنون اطلاع دادید
تصحیح شد
نقل قول کردن
A.spidey
#17 A.spidey 1402-03-30 18:01
سلام ،در مورد ۶ اشتباه به جای قهرمانانه نوشتید قرمانانه به جای توصیه نوشتید توضیه
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1402-03-31 06:17
به نقل از A.spidey:
سلام ،در مورد ۶ اشتباه به جای قهرمانانه نوشتید قرمانانه به جای توصیه نوشتید توضیه

مرسی که گفتی. درست شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45