10 حقیقت مهمی که باید درباره «هایدرا» (Hydra) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره هایدرا (Hydra) بدانید گروه تروریستی تاریخچه معرفی بیوگرافی سازمان

وقتشه با مطرح ترین سازمان خبیث دنیای کمیک بیشتر آشنا بشوید ...

مقدمه: شکی نیست که هایدرا یکی از خبیث ترین و شناخته شده ترین سازمان های مارول و کل دنیای کمیک است. حضور پررنگ هایدرا از زمان فعالیت های تروریستی اش در جنگ جهانی دوم آغاز شد. هایدرا در کمیک ها و فیلم های زیادی حضور داشته و همواره تهدیدی ثابت برای قهرمانان مارول بوده است. قطعا هایدرا بیشتر از یک تهدید ساده است که به راحتی شکست بخورد. حالا وقتش است که با این سازمان مخوف و خطرناک بیشتر آشنا شوید.

مقاله زیر را هم بخوانید:

معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

 

10- ریشه هایدرا به میلیون ها سال پیش بازمیگردد

ریشه هایدرا به میلیون ها سال پیش بازمیگردد

درست است که هایدرایی که امروزه میشناسیم، توسط بارون ولفگانگ ون استراکر (Baron Wolfgang von Strucker) در جنگ جهانی دوم ساخته شد، اما آغاز هایدرا به خیلی وقت پیش برمیگردد. در واقع اگر میلیون ها سال پیش واقعه‌ای رخ نمیداد، احتمالا اکنون چیزی به نام هایدرا وجود نداشت. قبل از طلوع نسل انسان‌ها، نژادی از موجودات خزندگان مانند بیگانه با هدف گسترش شرارت و فساد پا به سیاره زمین گذاشتند. آنها به محض ورود به زمین برنامه خود را آغاز کردند. آنها موفق شدند تعداد زیادی از نوابغ سرتاسر جامعه آسیای شرقی را فاسد و خبیث کنند. این انجمن فاسد شده انجمن برادری نیزه(Brotherhood of the Spear) نام داشت. دشمن آنها انجمن برادری شیلد (Brotherhood of the Shield) نام داشت که به دلیل گرایش ها و روش های وحشیانه و بدخواهانه این سازمان به آن لقب "هیولا" (The Beast)دادند.

اولین سازمان شیلد

البته این نام ثابت نماند و بعد ها به فرقه کاتاری و انجمن ثولی تغییر کرد.این انجمن در جنگ جهانی دوم بخش اصلی هایدرا را تشکیل داد.

 

9- هایدرای مدرن به سبب دوستی هیتلر با رد اسکال ایجاد شد

رد اسکال - هیتلر

در جنگ جهانی دوم، بعد از شکست های متوالی بارون ولفگانگ ون استراکر از کماندو های زوزه کش فیوری (کماندو های زوزه‌کش،سرباز های حرفه‌ای و تعلیم دیده‌ای بودند که در جنگ جهانی دوم به رهبری کاپیتان آمریکا علیه نازی ها جنگیدند) آدولف هیتلر از او ناامید شد و خواستار اعدام او شد. در آن زمان رد اسکال تازه روی کار آمده بود و به دلیل ذات شیطانی مشابهی که هیتلر در او دیده بود، دوستی بین این دو شکل گرفت.

این رد اسکال بود که باعث شد بارون استراکر به ژاپن فرار کند و کنترل گروه هَند (Hand) را به دست بگیرد. بنابراین رد اسکال هم مسبب نجات یافتن جان استراکر شد و هم به نوعی باعث ایجاد هایدرای مدرن. برنامه آنها این بود که هایدرا به یک سازمان توانمند با اعضای  نابغه و قدرتمند تبدیل شود که با استفاده از تکنولوژی آینده و ابزار های بیگانگان فضایی، اطمینان حاصل کند که آلمان به دست متحدانش شکست نمیخورد.

 

8- نام و آرمان های هایدرا از یک موجود افسانه‌ای یونانی الهام گرفته شده است

نام و آرمان های هایدرا از یک موجود افسانه‌ای یونانی الهام گرفته شده است

لرنین هایدرا (Lernaean Hydra) یکی از معروف ترین موجودات داستان های اساطیری یونان است. این موجود یک مار بزرگ چند سر است که اگر یک سرش قطع میشد،دوباره رشد میکرد.در برخی داستان های اسطوره‌ای یونان هم گفته میشود که از جای قطع شدن سر، دو سر جدید رشد میکند.از خاصیت خود درمانی این هیولا در سوگند هایدرا الهام گرفته شده است که اظهار دارد "اگر یک سر را قطع کنید، دو سر جای آن را میگیرد"

این سوگند به این واقعیت اشاره دارد که اگر یک رهبر هایدرا کشته شود، هایدرا برخلاف دیگر سازمان ها نمیمیرد و هیچ شکستی باعث نابودی هایدرا نمیشود. علاوه بر این ها، از این لرنین هایدرا در لوگوی هایدرا هم الهام گرفته شده است. در این لوگو زائده های مار مانند زیادی را میبینیم که زیر یک جمجمه قرار دارند که باز هم به این موجود افسانه ای اشاره دارد.

 

7- هایدرا با ابرشرور های مختلف و همچنین برخی ابرقهرمانان معروف متحد شده است

در طول تاریخ، هایدرا با بسیاری از معروف ترین ابرشرور های مارول متحد شده است. پس از رویداد تهاجم مخفی، وقتی که نورمن آزبورن کنترل سازمان شیلد را به دست گرفت و در ادامه سازمان همر را تاسیس کرد، هایدرا به متحد او تبدیل شد البته تا زمانی که توسط انتقام جویان سرنگون شد.

نورمن ازبورن هایدرا

هدف هایدرا در برخی از این همکاری ها سو استفاده از دیگر ابرشرور ها بوده است. مثلا یک بار کینگ پین گمان میکرد که کنترل هایدرا را به دست گرفته اما در واقع رد اسکال داشت از او استفاده میکرد. امپراطوری مافیایی کینگ پین سرانجام توسط دردویل سقوط کرد و بنابراین او فراری شد.سپس مشخص شد که همه این ها برنامه هایدرا برای سرنگونی کینگ پین بوده است. اما همکاری هایدرا با ابرشروران مارول به اینجا ختم نمیشود. هایدرا با ابرشرورانی مثل بولزای، آفتاب پرست، کراس بونز و مرد جذب کننده، متحد شده است.

چه چیزی از پیوستن خطرناک ترین ابرشرور های مارول به هایدرا بدتر است؟ پاسخ این است که مورد اعتماد ترین قهرمانان زمین به هایدرا خدمت کنند. مشهور ترین همکاری قهرمانان مارول با هایدرا به رویداد امپراطوری مخفی بازمیگردد که فاش شد کاپیتان آمریکا به عنوان یک جاسوس، مخفیانه به هایدرا کمک میکند.

کاپیتان آمریکا هایدرایی

همچنین در این رویداد ثور، اسکارلت ویچ و ویژن هم به عضویت هایدرا درآمدند. البته اسکارلت ویچ چون توسط کثان تسخیر شده بود و ویژن هم به دلیل ویروس A.I. به زور به این گروه ملحق شدند. همچنین پانیشر هم چون باور داشت که هایدرا میتواند خانواده اش را زنده کند با آنها همکاری کرد. زن عنکبوتی نیز همانطور که اینجا گفته شد سابقه عضویت در هایدرا را دارد.

در یک دنیای موازی ولورین یکی از اعضای هایدرا بود که زیر نظر زن نامرئی که به رهبر هایدرا تبدیل شده بود، فعالیت میکرد. همچنین در یک کمیک وات ایف، ولورین شستشوی مغزی داده شد و افرادی مانند مون نایت،لوک کیج و اسپایدرمن را به قتل رساند.

 

6- شیلد برای متوقف کردن هایدرا به وجود آمد

شیلد برای متوقف کردن هایدرا به وجود آمد

تهدید هایدرا که روز به روز قدرتمندتر میشد، مورد توجه دولت آمریکا قرار گرفت. در نتیجه آنها یک سازمان ضد اطلاعاتی به نام شیلد را ایجاد کردند که متشکل بود از قهرمانان جنگ جهانی دوم مانند نیک فیوری. از لحظه به وجود آمدن شیلد جدال آنها با هایدرا آغاز شد و این دو سازمان بار ها با یکدیگر درگیر شده اند.

اولین جنگ بین این دو مربوط به وقتی میشود که شیلد آگاه شد که هایدرا با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای که در اختیار دارد، دارد به چه تهدید خطرناکی تبدیل میشود. بنابراین سلاح هایی مانند بمب بتاترون و آورکیل هورن اولین بار برای مقابله با هایدرا ساخته شدند و شیلد به رهبری فیوری وارد جنگ با هایدرا شد. هرچند در این جنگ، هایدرا شکست خورد و رهبر خودخوانده هایدرا، آرنولد براون(Arnold Brown) کشته شد اما این پایان کار هایدرا نبود و همانطور که در سوگند هایدرا آورده شده است "اگر یک سر را قطع کنید، دو سر جای آن را میگیرد"

 

5- هایدرا یک بار به دشمن بروس وین تبدیل شد!

هایدرا یک بار به دشمن بروس وین تبدیل شد!

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک چاپ کردند به نام Marvel Vs Dc که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "آمالگام" که در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای آمالگام در مارول دنیای شماره 9602 نام داره). بروس وین در این دنیا به عضویت شیلد درآمده بود زیرا باور داشت که هایدرا باعث مرگ والدینش شده است. بنابراین تیمی از قهرمانان دنیای آمالگام مانند مون وینگ (ترکیب مون نایت و نایت وینگ) و بلک کت (ترکیب بلک کت و بتگرل) را رهبری کرد تا هایدرا را متوقف کند.

علاوه بر این قهرمانان جدید، هایدرا هم خبیث های خاص خودش را داشت که ترکیبی از خبیث های مارول و دیسی بودند مانند بارون زیرو(ترکیب بارون ولفگانگ ون استراکر و مستر فریز) و مادام کت (ترکیب مادام هایدرا و کت ومن) که همه توسط‌ گرین اسکال (ترکیب لکس لوثر و رد اسکال) رهبری میشدند.

 

4- هایدرا 3 سازمان زیرمجموعه داشت

هنگامیکه بارون ولفگانگ ون استراکر رهبر هایدرا بود، ۳ سازمان بودند که زیرمجموعه های هایدرا محسوب میشدند که عبارت بودند از سازمان ، T.H.E.M. سازمان ایده های مکانیکی پیشرفته (Advanced Idea Mechanics) یا به اختصار A.I.M. و سازمان امپراطوری مخفی (Secret Empire).

سازمان T.H.E.M. یک شورای مخفی بود که وظیفه داشت بر فعالیت های دو سازمان دیگر نظارت کند. هیئت علمی این سازمان با کمک مخترعی به نام نوبرت ابرسول (Norbert Ebersol) تکنولوژی پیشرفته سازمانA.I.M را تامین میکرد. سازمان A.I.M. سازمان دیگر زیرمجموعه هایدرا بود که بسیاری از ابزار های کاربردی هایدرا مانند مکعب کیهانی را ساخته است.

سازمان aim

سازمان امپراطوری مخفی هم یک شورای ۹ نفره بود که موظف بود مطمئن شود‌ دشمنان هایدرا مانع فعالیت های جنایتکارانه این سازمان نمیشوند.

 

3- هایدرا سعی کرد عروسی رید ریچاردز و سوزان استورم را به هم بزند!

هایدرا سعی کرد عروسی رید ریچاردز و سوزان استورم را به هم بزند!

حتما تصور میکنید که هایدرا همیشه مشغول است چون دارد برای تصاحب جهان نقشه میکشد، اما جالب است بدانید که هایدرا یک بار سعی کرد مانع ازدواج آقای شگفت انگیز و زن نامرئی شود. ماجرا از این قرار است که بعد از اینکه دکتر دووم خبر ازدواج بزرگترین دشمنش را در روزنامه میخواند سعی میکند با خبر کردن خطرناک ترین ابرشروران دنیا هر طور شده عروسی آنها را بر هم بزند. خوشبختانه ابرشرور ها توسط دکتر استرنج و مردان ایکس شکست خوردند. اما واقعا چه کسی انتظار داشت هایدرا وارد عمل شود؟ به هر حال دردویل جلوی مامورین هایدرا را گرفت تا وارد ساختمان بکستر نشوند.

 

2- هایدرا انتقام جویان خودش را داشته است

هایدرا انتقام جویان خودش را داشته است

در رویداد امپراطوری مخفی‌، شاهد بودیم که رد اسکال با تغییر خاطرات استیو راجرز کاری کرد که به جاسوس هایدرا تبدیل شود. استیو بعد از اینکه تمام قهرمانان را شکست داد تیمی از انتقام جویان تشکیل داد تا او را در رسیدن به اهدافش یاری کنند و همچنین با مخالفانش مبارزه کنند. این گروه متشکل بود از اسکارلت ویچ، ویژن، تسک مستر، ددپول، ثور، مورچه سیاه و اختاپوس برتر. انتقام جویانِ هایدرا تلاش کردند تکه های مکعب کیهانی را پیدا کنند و در این راه به آتلانتیس حمله کردند. آنها همچنین تلاش کردند مانع از فرار سان‌فایر از زندان شوند و دربرابر ناانسان ها هم جنگیدند. اما در نبرد نهایی این گروه از هم پاشید چرا که نظر ثور عوض شد و به قهرمانان دشمن هایدرا پیوست. کنترل کثان بر واندا هم توسط دکتر استرنج قطع شد و دختر ویژن، ویو نیز با نابودی ویروس A.I. ویژن را آزاد کرد.

 

1- کپی برداری دی سی از هایدرا

کپی برداری دی سی از مارول

آیا میدونستید که دی سی هم سال 1976 سعی کرد گروهی مثل هایدرا داشته باشه؟ اسمش رو هم گذاشت: «کبرا» (Kobra). این گروه تروریستی است و اعضایش علاقه شدیدی به تم ماری دارند! همه چیز کبرا شبیه به هایدرا است و اعضایش را آدم های مذهبی افراطی تشکیل میدهند. هدف گروه کبرا این است "عصر هرج و مرج" را به راه بیندازد و طبق یک پیشگویی توسط فرقه خدای کبرا آنها روزی بر دنیا حکمرانی خواهند کرد. «جفری فرانکلین بِر» طبق همین پیشگویی در بدو تولد دزدیده شد تا رهبر کبرا باشد. او نیز درست مثل هایدرا بخشی متشکل از دانشمندان دیوانه دارد که فن آوری های نوین را در اختیار گروه قرار میدهند. پس از مرگ جفری فرانکلین، این گروه نیز رهبران دیگری داشته است و رهبر آن در حال حاضر «کینگ کبرا» نام دارد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

15 حقیقت مهمی که باید درباره «رِد اسکال» (RED SKULL) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 جنجال بزرگ دنیای کمیک در دهه گذشته

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

10 اتفاق بدی که برای کاپیتان آمریکا افتاده است!

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

ترجمه قسمت آخر کمیک امپراتوری مخفی (SECRET EMPIRE) + لینک دانلود مستقیم

15 سئوالی که هواداران درباره دنیای سینمایی مارول دارند

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

10 کمیک WHAT IF كه واقعاً اتفاق افتادند!

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول (TOP 20 MARVEL MOVIES VILLAINS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-27 13:02
سلام
ممنون بابت مقاله.
خب بر هیچ کس پوشیده نیست که هایدرا چه سازمان مخوف و خبیثیه که بزرگترین دشمن کاپیتان آمریکا یعنی رد اسکال رییس اونه. توی داستان های مختلف و عرصه های مختلف سرگرمی هم حضور داشته مثل mcu. عجب مقاله ای هم بود که ما رو با این سازمان آشنا کنه. فکر کنم فقط مورد آخر به طور کامل توی سایت بود. در معرفی بروس وین های دنیاهای مختلف هم اشاره ای به مورد ۵ شد. وقتی هم که بروس وین توی شیلد باشه باید بگیم که حالا شیلد ترسناک تره یا هایدرا! فکر کنید بروس وین یکی رو از یقه بگیره اون هم بگه:" ?what are you تو چی هستی؟" اونم چی باید بگه؟ "!I'm Agent shield من مامور شیلدم! :lol:
spidey.ir/.../i-am-batman.gif
(چیه؟ فکر کردید فقط mcu ایستراگ داره؟)
راستی تا یادم نرفته:
!Hail Hydra
الان مامورای شیلد سایت میریزن سرم!
با تشکر
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#2 Pooyan mirzahosseini 1400-02-27 13:44
سلام و خسته نباشید مقاله عالی و خیلی خوبی بود من فقط چهار مورد رو میدونستم میتونم یه سوال بپرسم آقای کیارش من داخل انیمیشن شگفت انگیزان جوان یه باند دیدم که کارخونه های مواد مخدر سانتا پریسکا رو گرفته بودن و البته اسمشون هم کبرا بود راستش چیز مذهبی خاصی توشون نبود میشه توضیح بدین و بگین که اینا همونان ؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-02-27 17:25
فوق العاده بود :-) خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#4 Kia Iron Man 1400-02-27 19:08
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
سلام و خسته نباشید مقاله عالی و خیلی خوبی بود من فقط چهار مورد رو میدونستم میتونم یه سوال بپرسم آقای کیارش من داخل انیمیشن شگفت انگیزان جوان یه باند دیدم که کارخونه های مواد مخدر سانتا پریسکا رو گرفته بودن و البته اسمشون هم کبرا بود راستش چیز مذهبی خاصی توشون نبود میشه توضیح بدین و بگین که اینا همونان ؟

بله در انیمیشن young justice، این گروه اقتباسی از گروه کبرا در کمیک بود که سعی کردند یه سرم به اسم کبرا-ونوم بسازند و رهبرشونم همون جفری فرانکلین بر بود که در مقاله توضیح داده شد.
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-03-02 11:52
HAIL HYDRA
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود.
هایدرا واقعا سازمان فوق العاده است و جالبی هایدرا به دشمن یا ضدش است که همون شیلده و از نظرم این دو بدون هم هیچی نیستند.
نقل قول:
اگر یک سر را قطع کنید،دو سر جای آن را میگرید
عجب جمله ای
درکل عالی بود.
ممنون.
HAIL HYDRA
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37