معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (Birds of Prey)

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (Birds of Prey) – قسمت دوم

به مناسبت اکران فیلم سینمایی "پرندگان شکاری" این مقاله تقدیم به شما میشود.

مقدمه: سری کمیک بوک های "پرنده‌های شکاری" از سال 1996توسط شرکت دی‌ سی کامیکس منتشر شده و البته بارها ریلانچ شده اند. اساس آغاز این مجموعه کتاب با همکاری دو شخصیت قناری سیاه و باربارا گوردون (که در آن زمان با اسم رمز اوراکل شناخته می‌شد و فلج بود)، شکل گرفت اما با گذشت زمان این تیم گسترش یافت و شامل شخصیت‌های ابرقهرمان دیگری شد. مقر اصلی این تیم ابتدا در گاتهام سیتی واقع بود و بعدها در متروپلیس اداره می‌شد، و سپس یکبار دیگر به کالیفرنیا نقل مکان کرد. در این مقاله میخواهیم به شما 20 عضو مهم  و برتر   این گروه را معرفی کنیم!

 ضمنا برای آشنایی با 10 داستان برتر پرندگان شکاری، این مقاله و برای خواندن 10 فکت مهم درباره آنها نیز این مقاله را بخوانید.

 

20- میسفیت (Misfit)

 میسفیت (Misfit)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 96 از کمیک Birds of Prey (سپتامبر 2006)

قدرت و توانایی: پرواز، قابلیت خود شفادهی، زور بازوی فوق بشری، تله پورت کردن

«شارلوت رادکلیف» اولش قصد داشت مثل بَتگِرل باشه (زمانی که باربارا گوردون با لقب «اوراکل» شناخته میشد). ولی باربارا بهش گفت که برای مبارزه با جنایت خیلی جوان است. ولی شارلوت به جای اینکه ناامید بشه لباس مخصوص خودش را تا حدی عوض کرد و اسمش رو هم به میسفیت تغییر داد و به تیم پرندگان شکاری پیوست. قدرت های او ریشه جادویی دارند.

 

19- جودو مستر (Judomaster)

 جودو مستر (Judomaster)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از کمیک Special War Series (نوامبر 1965)

قدرت و توانایی: هنرهای رزمی، ایجاد میدان تدافعی

در طول سالهای گذشته سه نفر با لقب جودو مستر (استاد جودو) در کمیک های دی سی دیده شده اند ولی خانم «سونیا ساتو» بود که توسط تیم پرندگان شکاری استخدام شد تا وارد یک زندان مکزیکی بشود. سونیا همچنین استعدادی دارد در ساطع کردن نوعی میدان دفاعی از خودش که باعث میشه از برخورد هر نوع حمله ای با او جلوگیری بشه! او اصلیتی ژاپنی داره و پدرش به دست خلافکاران یاکوزا کشته شده (خودش هم سابقا از قاتلین یاکوزا بوده).

 

18- استریکس (Strix)

استریکس (Strix)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 9 از سری چهارم کمیک بوک های Batgirl ( جولای 2012)

قدرت و توانایی: تخصص در مخفی کاری

«مِری ترنر» در جنگ حهانی دوم به خاطر  انفجار یک بمب خانواده اش کشته شدند و خودش هم صورتش از ریخت افتاد و  و به خاطر همین همیشه ماسک بر صورت میزند. او از وقتی یتیم شد به سیرک پیوست و بعدا به "محفل جغدها". استریکس اولش با تیم "پرندگان شکاری" دشمن بود و باهاش جنگید تا اینکه بالاخره به آنها ملحق شد.

 

17- اسپای اِسمَشِر (Spy Smasher)

 اسپای اِسمَشِر (Spy Smasher)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 100 از کمیک Birds of Prey ( ژانویه 2007)

قدرت و توانایی: تخصص در امور کارآگاهی!

«کاتارینا آرم استرانگ» یک مامور عالی رتبه ضد تروریسم بود که برای دولت کار میکرد. تا اینکه به پرندگان شکاری پیوست تا باهاشون کار کنه ولی جالبه که بیشتر اوقات دوست داره خودش کنترل این تیم را بر عهده بگیره! کاتارینا در ضمن هم کلاسی باربارا گوردون (بتگرل) در دانشگاه هم بوده. لازم به ذکره که در دهه 40 میلادی یک قهرمان قدیمی کمیک به نام «الن آرم استرانگ» هم بود که با لقب Spy Smasher شناخته میشد (عکسش اینجاست). او هم یک کارآگاه بود و از گجت های خاصی استفاده میکرد. شرکت "فاسِت کامیکس" صاحب این شخصیت بود ولی بعدا مثل شخصیت شزِم رایت آن را به دی سی فروخت. تا به حال دقیقاً معلوم نشده چه ارتباطی بین کاتارینا و Spy Smasher وجود دارد ولی جالبه که نام خانوادگی هر دوی آنها آرم استرانگ است!

 

16- مَنهانتِر (Manhunter)

 منهانتر (Manhunter)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از سری سوم کمیک Manhunter ( اکتبر 2004)

قدرت و توانایی: تخصص در تیراندازی و شمشیربازی .

«کاترین اِسپِنسر» یک وکیل و دادستان فدرال بود که از اینکه خلافکاران از دست سیستم قضائی شهر گاتهام فرار میکنند خسته میشود. بنابراین یک سری تجهیزات میدزدد و به قتل تبهکاران شهر مبادرت می ورزد! پس از اینکه «قناری سیاه» "پرندگان شکاری" را ترک کرد تا دوباره به "جاستیس لیگ" ملحق شود، از او دعوت شد تا به عنوان یکی از اعضای جدید پرندگان شکاری به این گروه اضافه شود. همچنین لازم به ذکره که پدر و پدر بزرگ او سابقه خباثت داشته اند.

 

15- بلک آلیس (Black Alice)

 بلک آلیس (Black Alice)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 76 از کمیک Birds of Prey ( ژانویه 2005)

قدرت و توانایی: میتونه قدرت های دیگر قهرمانان را قرض بگیره!

«لوری زکلین» در شبی که مادر معتادش خودکشی کرد متوجه شد که میتونه قدرت های فوق بشری دیگر ابرقهرمانان را بدزده یا ازشون تقلید کنه (یعنی مثل جهش بافته معروف مارول به نام «روگ»!). او از قدرت های خودش برای انتقام گرفتن از قاچاقچی های مواد استفاده میکرد تا اینکه فعالیتهاش باعث شد تا نظر پرندگان شکاری بهش جلب بشه و ازش خواستن تا به این گروه ملحق بشه. قدرت او منشا جادویی – مرموز دارد.

 

14- پاور گِرل (Power Girl)

پاور گِرل (Power Girl)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 58 از کمیک All Star Comics ( فوریه 1976)

قدرت و توانایی: در ابتدا دارای قدرت‌هایی مشابه با شخصیت‌هایی مانند سوپرمن بود که شامل: قدرت و سرعت ابرانسانی، پرواز، آسیب ‌ناپذیری، ایجاد پرتوی گرمایی از چشمان، دید پرتو ایکس و حس شنوایی ابرانسانی بود. با این حال پس از متحمل شدن صدمات شدید به سبب جادو در روزهای اولیه «JLE» به طور قابل توجهی تضعیف گشت، و دیگر قادر به پرواز نبود و تمامی توانایی‌های بینایی و حواس برتر خود را از دست داد. اگرچه در نهایت توانایی خود برای پرواز را بازیافت. بر خلاف دیگر ساکنین سیارهٔ کریپتون، و به دلیل آنکه پاور گرل از جهان موازی آمده است، مادهٔ خیالی کریپتونایت هیچ تأثیری بر روی او ندارد، اما با این حال نسبت به سحر و جادو آسیب‌پذیر است.

پاور گرل با نام اصلی «کِرا زُور-اِل»، دختر عموی سوپرمن به‌ شمار میرود، اما از جهانی موازی! (در واقع سفینه او با تاخیر به سیاره زمین رسید!) با گذشت بیش از چند دهه، پاور گرل به عنوان یکی از اعضای تیم‌های ابرقهرمانانه مختلفی همچون سازمان عدالت آمریکا، اینفینیتی، لیگ عدالت اروپا و پرندگان شکاری به تصویر کشیده شده‌ است. پاورگرل در واقع یکی از اولین کسانی بود که باربارا گوردون از او در پرندگان شکاری استفاده کرد ولی یک ماموریت نافرجام باعث شد بین او و دیگر اعضای این گروه تنش ایجاد بشه.

 

13- بیگ باردا (Big Barda)

بیگ باردا (Big Barda)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از سری نخست کمیک Mister Miracle (اکتبر 1971)

قدرت و توانایی: فنا ناپذیری، پرواز، استاد در مبارزه، زور بازو، بنیه، سرعت و رفلکس های فوق بشری.

«بیگ باردا» با نام اصلی «باردا فری» توسط طراح بزرگ دنیای کمیک یعنی «جک کربی» خلق شد و از نژاد New Gods است و بیش از 250 سال سن دارد! او که برای نبرد در سیارهٔ جهنمی آپوکالیپس پرورش یافته بود، تبدیل به یکی از بزرگترین جنگجویان جهان و رهبر گروه محافظان شخصی شخصیت دارک‌ ساید، به نام زنان فیوری شد. باردا در نهایت عشق واقعی‌ اش را پیدا کرد و همراه با همسر آینده خود «مِستر میراکل» از سیارهٔ آپوکالیپس پا به فرار گذاشت. او از آن زمان به بعد سیاره زمین را به عنوان وطن اصلی خود برگزید و تبدیل به یکی از اعضای لیگ عدالت شد. بیگ باردا سابقه همکاری با پرندگان شکاری را نیز دارد.

 

12- لیدی شیوا (Lady Shiva)

 لیدی شیوا (Lady Shiva)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 5 از کمیک : Richard Dragon, Kung Fu Fighter (دسامبر 1975)

قدرت و توانایی: اسناد هنرهای رزمی

«سندرا ووسان» نوه استاد هنرهای رزمی چین به نام O-Sensei بود و از همان دوران کودکی مصمم شد تا آموزش های رزمی ببیند و به یک جنگجوی قابل تبدیل شود و به «لیدی شیوا» معروف شد. او با قناری سیاه همکاری کرد تا درباره قتل استاد خودش تحقیق کند و اینجوری مسیرش به گروه پرندگان شکاری کشیده شد. لیدی شیوا را میتوان یکی از مرگبارترین قاتلین دی سی دانست که گفته میشه حتی به بتمن و رابین سوم (تیم دِرِیک) نیز آموزش داده است! دختر او به نام «کاساندرا کین» برای مدتی نسبتاً طولانی به بت گرل سوم تبدیل شد.

  

11- کاساندرا کین (Cassandra Cain)

کاساندرا کین

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 567 از کمیک Batman (جولای 1999)

قدرت و توانایی: اسناد هنرهای رزمی و مبارزات تن به تن، توانایی در خواندن زبان بدن حریفان و پیش بینی ضربات آنها.

او دختر قاتلینی تعلیم دیده به نام دیوید کین و لیدی شیوا است که در دوران کودکی بهش اجازه برقراری ارتباط کلامی با دیگران داده نشد تا در آینده به بزرگترین قاتل جهان تبدیل شود. در نتیجه کاساندرا وقتی بزرگ شد به استاد هنرهای رزمی بدل گشت ولی  حالت صامت و لال پیدا کرد و مهارت های اجتماعی بسیار محدودی هم داشت و بی سواد هم بود! پس از آنکه شخصیت هانترس برای مدت محدودی به بتگرل تبدیل شد، کاساندرا به بتگرل سوم بدل گشت و اولین بتگرلی بود که در سری اختصاصی و ماهیانه خودش ظاهر شد. او لقب های دیگری همچون Orphan و Black Bat داشته و از اعضای پرندگان شکاری در سالهای گذشته محسوب شده است. 

 

10- ویکسِن (Vixen)

ویکسِن (Vixen)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 521 از کمیک Action Comics  (جولای 1981)

قدرت و توانایی: پرواز، تغییر شکل، زخم های بدنش زود خوب میشه، سرعت فرابشری

در آفریقای باستان (کشور غنای کنونی) جنگجویی به نام تانتو از یک شخصیت اساطیری معروف به نام آنانسیِ عنکبوت (Anansi the Spider) خواست تا توتِمی خلق کند که با بر دست کردن آن بتوان به تمام قدرت های حیوانات دست یافت. سپس شاهد بودیم که خانمی به نام « ماری جیوی مک کیب» (Mari Jiwe McCabe) که از آفریقا به آمریکا سفر کرده بود تا یک مدل شود، به توتم تانتو دست پیدا کرد (تانتو جد او بوده). بدین ترتیب میتونه به قدرت های هر حیوانی که تا به حال خلق شده دسترسی داشته باشه و لقبش هم شده «ویکسن» یک بار با پرندگان شکاری تیم آپ کرد تا به صورت مخفیانه وارد یک فرقه ابرقهرمانی شود ولی خودش هم تحت شستشوی مغزی این فرقه قرار گرفت! در ضمن تا یادم نرفته بگم که ویکسن علاوه بر اینکه مدل موفق لباس هستش، مجری تلویزیون و فعال حقوق حیوانات نیز محسوب میشود!

 

9- آیس (Ice)

آیس (Ice)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 12 از کمیکJustice League International  (آوریل 1988)

قدرت و توانایی: ایجاد و کنترل یخ و برف، نفس یخی، پرواز

«آیس» با نام اصلی «تورا اولافسداتر»، ابرقهرمانی دلسوز است که در کنار بهترین دوستش فایر به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد. او و فایر در کنار یکدیگر به عنوان یکی از اعضای تیم‌های نگهبانان جهانی و لیگ عدالت محسوب می‌شدند. تورا عضو گروهی از نژاد انسان‌های جادویی یخی است که در رشته کوه‌های نروژ زندگی می‌کنند و پدر او، شاه اولافسداتر رهبر این افراد است. زمانی که مهندسی به نام راد شندینست مردم یخی را کشف کرد، با پدر تورا قرار گذاشت که به او اجازه ترک سرزمین پادشاهی را بدهد. پس از اینکه راد، تورا را به دکتر میست و گروه نگهبانان جهانی معرفی نمود، او به عنوان دومین شخصیت با نام مستعار آیس‌ میدن به این تیم پیوست. پرندگان شکاری یک بار او را در حالی که زخمی و بی هوش بود پیدا کردند و سپس در حالی که بسیار خشمگین بود و به دنبال انتقام میگشت، قبول کرد با با این تیم همکاری داشته باشد.

 

8- لیدی بلک هاک (Lady Blackhawk)

لیدی بلک هاک (Lady Blackhawk)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 133 از کمیک Blackhawk  (فوریه 1959)

قدرت و توانایی: مهارت در خلبانی ، تیراندازی و مبارزه تن به تن.

«شاهین سیاه» یا «بلک هاک» از شخصیت های قدیمی و محبوب دنیای کمیک بود که توسط "کوآلیتی کامیکس" خلق شد و داستان هایش در سری Military Comics منتشر میشد. اما بعدا دی سی رایت این شخصیت را تصاحب کرد. کلا شاهین های سیاه گروه ویژه ای از خلبان های بین المللی بودند که در دهه 40 میلادی با نیروهای محور میجنگید ولی بعدا وقتی دی سی سال 1957 این شخصیت ها را خرید، بیشتر با خبیث هایی که مایه های علمی – تخیلی داشتند میجنگید. «لیدی بلک هاک» هم یکی از اعضای این گروه است. تا به حال چندین خانم این لقب را به خود اختصاص داده اند. . اولین آنها با نام زیندا بلیک در سال 1959 معرفی شد؛ دومی با نام ناتالی رید در سال 1988 در دنیای کمیک حضور پیدا کرد و سومین نیز در سال 2011. اولین لیدی هاوک یعنی زیندا بلیک بود که به پرندگان شکاری پیوست و به خاطر آموزش های نظامی خود قبول کرد خلبان گروه باشد!

 

7- جیپسی (Gypsy)

 جیپسی (Gypsy)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Justice League of America Annual (اکتبر 1984)

قدرت و توانایی: اجرای وهم، آینده‌ بینی، قابلیت نامرئی شدن

«سینتیا رینولدز»  ملقب به «جیپسی» (کولی) در حومه شهری واقع در مرکز آمریکا بزرگ شد. خانواده اش کاملا معمولی بودند ولی ناگهان به طور عجیبی تصمیم گرفت که دیگر نمیخواهد کفش بپوشد! وقتی 14 سالش شد فهمید که قدرت های فرابشری در ایجاد وهم دارد (به طوری که میتونست خودش را نامرئی کند!) و از خانه فرار کرد (پدر و مادرش با هم اختلاف داشتند). جیپسی حرفهٔ خود را به عنوان یک ابرقهرمان در شهر دیترویت و با لیگ عدالت آمریکا شروع نمود. او یکی از مدافعان عدالت و از اعضای گروه‌های پرندگان شکاری و لیگ عدالت بوده است.

 

6- زن گربه ای (Catwoman)

زن گربه ای

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک  Batman (بهار 1940)

قدرت و توانایی: سارق حرفه‌ ای، ژیمناست و مبارز تن ‌به ‌تن بسیار ماهر، مجهز به شلاق چرمی و چنگال ‌های جمع‌ شوندهٔ بسیار تیز و قابلیت ارتباط برقرار کردن با گربه‌ها

«سلینا کایل» با نام مستعار «زن گربه ای» در ابتدا با نام Cat و به عنوان خانمی خبره در دست برد زدن به بانک ها در کمیک های بتمن حضور پیدا کرد. او یکی از آنتاگونیست های داستان های بتمن است که علاوه بر شرارت، رابطه ای عاشقانه و رومانتیک با بتمن داشته  ولی از دههٔ 1990 میلادی به بعد بیشتر نقش یک ضدقهرمان را ایفا کرده است. زن گربه ای معمولا تک رو است و به دنبال منافع شخصی خود است و از توانایی های خود یعنی انعطاف پذیری و پرش های بلند در راه خلاف استفاده میکند. او سابقه پیوستن به گروه پرندگان شکاری را در کارنامه دارد!

 

5- پویزن آی وی (Poison Ivy)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 181 از کمیک  Batman (ژوئن 1966 )

قدرت و توانایی: بکارگیری گیاهان زنده، ترشح سموم گل‌ها از خود، مصونیت در برابر تمامی سموم، باکتری‌ها و ویروس‌ها، دارای مدرک دکترای علم در رشته‌های گیاه‌شناسی و سم‌شناسی، ارتباط اسرار آمیز با گیاهان از طریق نیرویی با عنوان "گرین"

« پویزن آی ‌وی» با نام اصلی «پاملا لیلیان آیزلی»، اغلب به عنوان دشمن بتمن به ‌شمار می‌رود. در واقع او یکی از سرسخت‌ ترین دشمنان بتمن است و 10 دشمن برتر این ابرقهرمان است. پویزن آی وی اغلب به عنوان یکی از بزرگترین و بدنام‌ ترین کسانی که تروریسم محیط زیست انجام میدهد به تصویر کشیده می‌شود (تروریسم محیط زیست به عمل خشونت‌آمیز هواخواهان محیط زیست، در مقابل یک فرد یا تخریب دارایی‌های او گفته می شود). او در زمینه‌های گیاهان، گیاه ‌شناسی، انقراض محیط زیست، بوم‌شناسی و محیط ‌زیست‌ گرایی سر رشته دارد. پویزن آی ‌وی از زهرابه گیاهان و گل‌ها و همچنین کنترل ذهن فرومون به منظور فعالیت‌های مجرمانهٔ خود استفاده می‌کند. همانطور که در این مقاله گفته شد، او رفیق صمیمی هارلی کوئین است و حتی باعث شد او به قدرت های فوق بشری دست پیدا کند. پویزن آی ‌وی در سری کمیک های 52 ، به شکلی غیر منتظره توسط قناری سیاه برای عضویت در تیم پرندگان شکاری دعوت شد و او نیز پذیرفت!

 

4- کاتانا (Katana)

کاتانا (Katana)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 200 از کمیک  The Brave and the Bold (جولای 1983 )

قدرت و توانایی: مهارت فوق‌العاده در هنرهای رزمی، استاد شمشیرزنی، جنگجوی آموزش دیدهٔ اونا-بوگیشا، به کمک شمشیر تسخیر روح قابلیت تسخیر روح هر موجودی که جانش را می‌گیرد و ارتباط با آن را پیدا میکند.

«کاتانا» با نام اصلی «تاتسو یاماشیرو»، مهارت بسیار زیادی در مبارزات تن ‌به‌ تن و شمشیرزنی دارد، که از سنین کودکی هنرهای رزمی را آموزش دیده بود و بعدها نیز توسط سامورایی تاداشی تمرین دید. او یک سامورایی فوق‌العاده است که بوسیلهٔ شمشیر مرگبار خود (سول تِیکر) برای مبارزه با شیاطین استفاده می‌کند. این شمشیر اسرارآمیز حاوی روح تمامی کسانی است که توسط آن کشته شده‌اند و کاتانا قادر است با آنها ارتباط برقرار کند. او پس از مرگ همسرش بدست یاکوزا (خلافکاران ژاپنی)، به آمریکا سفر کرد و در آنجا تبدیل به یک مأمور خودخوانده (وجلنتی) تحت نام کاتانا گشت. او به عنوان یکی از اعضای گروه‌های آوت‌ سایدرز، پرنده‌های شکاری، جوخه خودکشی و اخیراً لیگ عدالت آمریکا خدمت نموده‌ است.

 

3- هانتِرِس (Huntress)

 هانتِرِس (Huntress)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک  The Huntress (آوریل 1989)

قدرت و توانایی: ژیمناستی ماهر، مهارت بالا در مبارزات تن‌ به ‌تن، کارآگاهی حرفه ‌ای، تیرانداز حرفه ای

«هلنا رُزا برتینلی» ملقب به شکارچی یا هانترس (Huntress) یک وجلنتی (کسی که خودش عدالت را در جامعه اجرا میکند) است که به استفاده از خشونت و زور شهرت دارد (به همین دلیل بتمن همیشه باهاش مشکل داشته و هرگز نتونسته به عنوان یک متحد قابل اعتماد رویش حساب کند). پدر و مادرش از اعضای مافیا  بودند و وقتی بچه بود کشته شدند و این موضوع تاثیر بدی روی او گذاشته است (همانطور که در این مقاله گقته شد، پس از سالها معلوم شد مادرش نمرده بوده و به یک رئیس مافیا تبدیل شده است!). او از اعضای مهم، اصلی و برجسته پرندگان شکاری است که وقتی قناری سیاه برای مدتی گروه را ترک کرد ، به جای او به عنوان فرمانده عملیات های میدانی گروه فعالیت کرد. همچنین هانترس برای مدتی کوتاه جای بتگرل را گرفت و به بتگرل دوم تبدیل شد.

 

2- باربارا گوردون (Barbara Gordon)

باربارا گوردون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 359 از کمیک  Detective Comics (ژانویه 1967 )

قدرت و توانایی: هوشی در سطح نابغه، مهارت بالا در هنرهای رزمی و مبارزات تن‌ به‌ تن، کارآگاهی خبره، مهارت در علوم رایانه و هکر کامپیوتر، استفاده از تجهیزات و سلاح‌هایی با فناوری بالا

«باربارا گوردون» ملقب به «بَتگِرل» دختر رئیس پلیس گاتهام سیتی، کمیسر جیمز گوردون، و خواهر جیمز گوردون پسر است. اگرچه تا کنون این شخصیت در نشریات مختلفی از دی‌سی کامیکس ظاهر شده‌است، اما اغلب نقش برجستهٔ او در مجموعه کمیک های مربوط به خانوادهٔ بتمن بود که در سال 1975 عرضه شده بود، و در آنجا همکار رابین اول یعنی دیک گریسون محسوب می‌شد. در کمیک تحسین شده "بتمن: جوک کشنده"، جوکر برای دیوانه کردن کمیسر جیم گوردون به دخترش باربارا شلیک کرده و او را فلج می‌کند. او از آن پس با نام اوراکل (Oracle) و بر روی صندلی چرخدار به بتمن کمک میکرد. او با ارائه سرویس‌هایی نظیر جمع‌آوری اطلاعات و هک کامپیوتر به ابرقهرمان‌های دیگر کمک می‌کرد، و اولین حضور او به عنوان اوراکل در کمیک های "جوخه انتحار" بود، و پس از آن به عنوان منشأ تشکیل پرندگان شکاری قرار گرفت و این تیم را به کمک دوستش (قناری سیاه) شکل داد. او در جریان رویداد New 52 دوباره به حالت اول خودش (یعنی حالت قبل از فلج شدن) برگشت و دوباره بتگرل شد. در هر حال او را به عنوان رهبر پرندگان شکاری میشناسند.

 

1- قناری سیاه (Black Canary)

قناری سیاه (Black Canary Ivy)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 75 از کمیک Justice League of America (نوامبر 1969 )

قدرت و توانایی: مهارت استثنایی در هنرهای رزمی و مبارزات تن ‌به ‌تن، فریاد فراصوت که با عنوان خروش قناری شناخته می‌شود

«دینا لارل لانس» (Dinah Laurel Lance) ملقب به «قناری سیاه» فرزند قناری سیاه اریجینال دی سی یعنی «دینا دریک» و افسر پلیسی به نام «لری لانس» است. او برخلاف مادرش قدرت فرابشری دارد که به خروش قناری معروف است. او در سن 19 سالگی تصمیم گرفت مثل مادرش به یک قهرمان عدالت طلب تبدیل شود و مبارزی حرفه ای به نام گربه وحشی (که مادرش را نیز آموزش داده بود) بهش آموزش داد. و اینچنین او برخلاف میل مادرش وارد حرفه ای ابرقهرمانی شد و حتی به گروه جاستیس لیگ پیوست. قناری سیاه عضو اصلی و موسس پرندگان شکاری است که سال 1996 و در کمیک Birds of Prey: Black Canary/Oracle به همراه باربارا گوردون هسته اصلی این گروه را شکل داد. قناری سیاه بادوام ترین و مهم ترین عضو پرندگان شکاری تا به حال بوده است.

 

   مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت ranker

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" 

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری" 

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" بدانید

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

15 دستیار برتر بتمن

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید دی سی در 10 سال گذشته

15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

20 سریال ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده تلویزیون

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ehsan_atapour
#1 ehsan_atapour 1398-11-24 12:33
خیلی وقت بود منتظر چنین مقاله ایی بودم استاد :-* این معرفی باعث آگاهی بیشتر ما نسبت به شخصیت ها میشه و ما رو برای دیدن فیلم آماده می کنه.باز هم بخاطر این مقاله ممنونم.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1398-11-24 13:21
این همه شخصیت خوب از پرندگان شکاری هست اونوقت همه چیزشون شده هارلی کوئین!!؟؟
جالبه که تو این DCEU ما هارلی کوئین رو در حال نجات دیدیم تا شرارت!!
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1398-11-24 14:08
به نقل از hassan91:
این همه شخصیت خوب از پرندگان شکاری هست اونوقت همه چیزشون شده هارلی کوئین!!؟؟
جالبه که تو این DCEU ما هارلی کوئین رو در حال نجات دیدیم تا شرارت!!

اتفاقا هارلی تو تاریخچه کمیک های پرندگان شکاری نقش مهمی نداشته
اون منبعی که من از روش این رتبه بندی رو انجام دادم اصلا هارلی رو تو لیست تاپ 20 خودش از اعضای این تیم نیاورده!
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-11-24 15:30
به نقل از mtm:
به نقل از hassan91:
این همه شخصیت خوب از پرندگان شکاری هست اونوقت همه چیزشون شده هارلی کوئین!!؟؟
جالبه که تو این DCEU ما هارلی کوئین رو در حال نجات دیدیم تا شرارت!!

اتفاقا هارلی تو تاریخچه کمیک های پرندگان شکاری نقش مهمی نداشته
اون منبعی که من از روش این رتبه بندی رو انجام دادم اصلا هارلی رو تو لیست تاپ 20 خودش از اعضای این تیم نیاورده!

:-| :-* :-?
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1398-11-29 14:22
استاد سلام من تازه تونستم عضو سایت شم ولی خیلی وقته که سایت رو دنبال میکنم (از تابستون تا حالا) میخاستم بگم که خیلی ممنونم که یه همچین سایت خوبی رو درست کردید تا ما بتونیم به خانواده کمیک بوکی ایران اضافه بشیم
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-11-29 15:51
به نقل از Captain-spidey:
استاد سلام من تازه تونستم عضو سایت شم ولی خیلی وقته که سایت رو دنبال میکنم (از تابستون تا حالا) میخاستم بگم که خیلی ممنونم که یه همچین سایت خوبی رو درست کردید تا ما بتونیم به خانواده کمیک بوکی ایران اضافه بشیم

خوش آمدی :-)
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#7 The amazing spiderman 1398-11-29 19:14
به نقل از mtm:
به نقل از Captain-spidey:
استاد سلام من تازه تونستم عضو سایت شم ولی خیلی وقته که سایت رو دنبال میکنم (از تابستون تا حالا) میخاستم بگم که خیلی ممنونم که یه همچین سایت خوبی رو درست کردید تا ما بتونیم به خانواده کمیک بوکی ایران اضافه بشیم

خوش آمدی :-)

بله خوش امدی به بهترین، بزرگترین و به معنای واقعی "تخصصی ترین" وب سایت کمیک بوکی ایران
سایتی که با مقالات و کمیک بوک هاش و نقدهاش و تحلیل هایش هر روز به ما چیز جدید یاد میده
نقل قول کردن
Frank castle
#8 Frank castle 1398-11-29 20:14
سلام
ممنون بخاطر مقالتون
مورد ده. حیوانات دست یابد.


دی سی یه زرنگی ای که کرده این بوده اولین فیلم ابر قهرمانی زن و اولین تیم زنانه رو زودتر از مارول شروع کرده همین نقطه عطف براش میتونه باشه برای جذب زنان و دختران به سمت خودش.
البته فکر میکنم توی فروش و محبوبیت قهرمانان زن به مارول بازی رو خواهد باخت.چونکه اونا اینده خودشون و برند خاص خودشون رو دارن که چه بسا محبوب تر باشه .
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#9 The amazing spiderman 1398-11-29 20:29
به نقل از Frank castle:


دی سی یه زرنگی ای که کرده این بوده اولین فیلم ابر قهرمانی زن و اولین تیم زنانه رو زودتر از مارول شروع کرده همین نقطه عطف براش میتونه باشه برای جذب زنان و دختران به سمت خودش.
البته فکر میکنم توی فروش و محبوبیت قهرمانان زن به مارول بازی رو خواهد باخت.چونکه اونا اینده خودشون و برند خاص خودشون رو دارن که چه بسا محبوب تر باشه .

اتفاقا امروز یه مقاله تو سایت cbr میخوندم که میگفت احتمالا به خاطر ناکامی پرندگان شکاری دیگر استودیوها به سراغ ساخت فیلم های تیمی ابرقهرمانی مونث نخواهند رفت!
bit.ly/32cbupR
نقل قول کردن
Afshin C
#10 Afshin C 1402-06-15 03:33
تشکر بابت این مقالهٔ عالی. در کل به جز واندروُمن که در بین ابرقهرمانان مؤنث دی‌سی جایگاه ویژه‌ای داره، بقیهٔ زن‌های دی‌سی کامیکس کاملاً ایدآل نبودن ولی برعکس ابرشرورها یا ضدقهرمانان مؤنث دی‌سی جذابیت بیشتری برای من داشتن؛ بخصوص کت‌وُمن (Catwom an) و بعد پویزن آی‌وی (Poison Ivy) و هارلی کوئین (Harley Quinn). تالیا الغول (Talia al Ghul) و رِیوِن (Raven) شخصیت‌های بحث‌برانگیزی هستن. لیدی شیوا (Lady Shiva) و دخترش کاساندرا کین (Cassandra Cain) هم بیشتر بخاطر قدرت فوق‌العاده در مبارزه تن به تن شهرت دارن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45