معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

در طول سال ها، افراد بسیار خطرناک زیادی در راس هایدرا قرار گرفتند. این ها برترین رهبران هایدرا هستند.

مقدمه: از زمان عصر مارول در دنیای کمیک، هایدرا مشکلات زیادی در جهان مارول ایجاد کرده است. هایدرا یکی از گسترده ترین و خبیث ترین سازمان های جنایتکار است. اگرچه یک تجسم باستانی هم از هایدرا وجود دارد، اما هایدرایی که ما میشناسیم در آلمان نازی و توسط بارون استراکر ایجاد شد و حتی بعد از جنگ جهانی دوم و در دنیای امروز هم، یک تهدید بزرگ به حساب میاید. هایدرا سازمانی است از نفرت، خشونت و تسخیر.

در گذشته، افراد زیادی هایدرا را رهبری کرده اند و همه آنها با سیاه ترین قلب ها، آن را هدایت کرده اند. هرچند برخی از این افراد ظالم، موفق تر عمل کرده اند، اما همه آنها سعی میکرند که با خونریزی و زورگویی به اهداف خود برسند.

مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هایدرا» (HYDRA) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره «رِد اسکال» (RED SKULL) بدانید

 

15- والنتینا الگرا دِ فونتین (Valentina Allegra de Fontaine)

والنتینا الگرا دِ فونتین (Valentina Allegra de Fontaine)

این خانم که اسم بسیار طولانی داره (لا کنتسا والنتینا الگرا د فونتین) قدمت طولانی در دنیای کمیک بوک داره (سال 1967 در شماره 159 از کمیک Strange Tales و به دست استاد «جیم استرانکو» خلق شد) . او از اعضای سابق سازمان شیلد است که بعدا فاش شد جانشین «وایپر» در هایدرا به عنوان «مادام هایدرا» شده است. او شهروند ایتالیاست و در دنیای کمیک به معشوقه نیک فیوری تبدیل شد و یکی از صحنه های جنجالی و ماندگار دنیای کمیک هم مربوط به او و نیک فیوری میشه که در این مقاله بهش اشاره شده. همواره از اعضای درجه یک شیلد محسوب میشد تا اینکه فاش شد هم جاسوس روس ها در شیلد بود و هم اینکه برای هایدرا کار میکرده. در اپیزود نهایی سریال "فالکون و سرباز زمستان" شاهد حضور غافلگیر کننده این شخصیت بودیم که نقشش را خانم جولیا لوئی درایفوس بازی میکرد. او به جان واکر که عنوان کاپیتان آمریکا ازش گرفته شده بود نزدیک شد و بهش گفت که افرادی که برایشان کار میکنه ممکنه به خدمات او نیاز داشته باشند.

 

14- سیلور مین (Silvermane)

سیلور مین (Silvermane)

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، «سیلویو مانفردی» (Silvio Manfredi) ملقب به «سیلورمین» از اعضای گروه تبهکاری «ماژیا» میباشد و از دشمنان معروف مرد عنکبوتی ولی سابقه عضویت در هایدرا را نیز دارد. در واقع وقتی قضایای گفته شد او به طور مرموزی به صورت مردی که حول و حوش 50 سال سن داره برگشته است و سپس حرفه جدیدی برای خودش دست و پا کرده و بار دیگر به عنوان یکی از روسای ماژیا دست یافت و با هایدرا  پیمان همکاری بست و به عنوان رهبر جدید آنها به نام «هایدرای والامقام» (Supreme Hydra) سعی کرد تا دنیا را به تسخیر خود دربیاورد ولی به دست بی باک ، نیک فیوری و سازمان "شیلد" شکست خورد.

 

13- هایو (Hive)

هایو (Hive)

هایو یکی از خطرناک ترین و ترسناک ترین اعضای هایدرا است. او ترکیبی است از نقشه های شرورانه هایدرا برای فتح جهان و قدرت ترسناک نا انسان ها. هایو نتیجه یکی از آزمایشات هایدرا بر روی یکی از ماموران آنها بود. آن مامور توسط انگل ها تغذیه شد و به موجودی تبدیل شد که کاملا مطیع هایدرا بود و از همه دستورات آنها، بی چون و چرا اطاعت میکرد.

هایو میتواند توده های انگلی خاصی را به دیگران شلیک کند‌ که وارد بدن قربانی میشوند، و ذهن او را تحت کنترل میگیرند. وفاداری او به هایدرا، حد و مرزی ندارد. استراکر، او را دست نشانده خود قرار داد تا مقام و درجه اش در سازمان هایدرا، به اندازه وایپر یا کراکن برسد.

 

12- کراس بونز (Crossbones)

کراس بونز (Crossbones)

براک راملو ملقب به کراس بونز، یکی از وفادارترین مزدوران هایدرا، و خار دائمی چشم انتقام جویان است. او ابتدا عضو یک گروه خلافکار خیابانی بود و بعد ها به یکی از شاگردان تسک مستر، در آکادمی آموزشی جنایتکاران او، تبدیل شد. وقتی رد اسکال کمونیست، سربازانش را برای حمله به منطقه زولا فرستاد، راملو تنها بازمانده این حمله بود و با این کار رد اسکال و آرنیم زولا را تحت تاثیر قرار داد.

رد اسکال واقعی، او را زنده گذاشت و او را به عنوان مزدوری با لقب کراس بونز، استخدام کرد تا بر پروژه های مختلف هایدرا، مانند همکاری هلموت زیمو با هایدرا، نظارت کند. در سال های اخیر هم، او به خدمت کردن به هایدرا ادامه داده است و به دختر رد اسکال، سین، در ایجاد نسخه ای جدید از هایدرا، کمک کرد.

 

11- کراکِن (Kraken)

کراکِن (Kraken)

اگرچه اشخاص زیادی لقب کراکن را به دوش کشیده اند، اما مهمترین آنها و کراکن اصلی، دنیل وایتهال است. وایتهال یک جاسوس سابق انگلیسی و از اعضای سابق زودیاک بود (زودیاک یک گروه ۱۲ نفره از باتجربه ترین رهبران جاسوسی جهان در سال 1961 بود). او با کمک دیگر جاسوسان، به زودیاک خیانت کرد و توانست کلاه‌خود کراکن را به دست آورد(اگر کسی کلاه‌خود کراکن را بپوشد، یک زره ماورایی پیشرفته، بدنش را میپوشاند). بعد از اینکه وایتهال تبدیل به کراکن شد، هویت خود را به یک راز بزرگ تبدیل کرد و تا مدت ها، کسی از هویت کراکن خبر نداشت.

کراکن مسئول مرگ بسیاری از ماموران شیلد است. او همچنین مسئولیت تمرین و قدرت گرفتن ابرشرورانی مثل وایپر و گورگون را به عهده داشت. او حتی در خلق خبیث ناانسان هایدرا، هایو، نقش داشته است. وقتی کراکن در بیمارستان بود، جیک فیوری کلاه خود او را برداشت و بنابراین مسبب مرگ او شد.

 

10- دکتر فاست (Doctor Faustus)

 دکتر فاست (Doctor Faustus) 

دکتر فاست یک روان شناس است که در کنترل ذهن دیگران تخصص دارد. او میتواند با استفاده از کلمات، تصاویر و هر چیز دیگری، بقیه را مطیع و فرمان بردار خود کند. او در اولین حضورش در جنگ جهانی دوم، وظیفه معالجه بیماری PTSD کاپیتان آمریکا را داشت. فاست سعی کرد با کنترل ذهن استیو، او را وادار به خودکشی کند. خوشبختانه استیو از سلطه او آزاد شد اما فاست از دشمنی با کاپیتان آمریکا دست بر نداشت. او معمولا با رد اسکال همکاری میکند. او شارون کارتر را شتسشوی مغزی داد تا در انتهای رویداد "جنگ داخلی" کاپیتان آمریکا را بکشد. در جدیدترین بازگشت او، وقتی هایدرا کنترل آمریکا را به دست گرفت، فاست به یکی از روسای هایدرا تبدیل شد.

 

9- آرنیم زولا (Arnim Zola)

آرنیم زولا (Arnim Zola)

آرنیم زولا یک متخصص ژنتیک است که از جنگ جهانی دوم، بخشی از هایدرا بود. او در ایجاد اولین مستر من نقش داشت و ربات هایی را برای بارون هاینریش زیمو طراحی کرد. او در یک بدن رباتی گیر افتاد و از آن موقع با رد اسکال همکاری میکند. یکی از جنایات اخیر او، خلق بُعد Z است. بعد Z یک قلمرو است که توسط زولا کنترل میشود و پر است از هیولا ها و انسان هایی که فرمان بردار او هستند. کاپیتان آمریکا بیش از یک دهه در بعد Z گیر افتاد و سرانجام توانست با کمک شارون کارتر و نومد جدید، زیمو را شکست دهد و از بعد Z خارج شود

 

8- مادام هایدرا (Madame Hydra)

مادام هایدرا (Madame Hydra)

افراد زیادی در طول تاریخ، مادام هایدرا شده اند. هرچند که همه آنها جنایات زیادی مرتکب شده اند، اما هیچکدام از آنها به اندازه الیسا سینکلر موثر نبوده اند. او توسط مکعب کیهانی، معروف به کوبیک خلق شد. در تایم لاین جدیدی که رد اسکال با استفاده از کوبیک در ذهن استیو راجرز ایجاد کرد، الیسا دوست نزدیک سارا راجرز بود و نقش مهمی در فاسد شدن او و پسرش، استیو داشت. در نتیجه میتوان او را یکی از عوامل هایدرایی شدن کاپیتان آمریکا و تحت کنترل گرفتن ایالات متحده دانست.

البته همانطور که گفته شد، علاوه بر الیسا افراد دیگری هم بوده اند که لقب مادام هایدرا را داشته اند. وایپر و کنتسا هم، مادام هایدرا های خبیث و خطرناکی بوده اند. 

 

7- بارون هاینریش زیمو (Baron Heinrich Zemo)

افتخار شایسته کسی است که کاپیتان آمریکا و باکی بارنز را به قتل رسانده. هر چند مرگ آنها کاملا دوام نیاورد، اما هاینریش زیمو بزرگترین قهرمان آمریکا را، برای دهه ها از دور خارج کرد و همچنین باکی را در موقعیت شستشوی مغزی قرار داد تا به سرباز زمستان تبدیل شود. او دهه ها بعد در نبردی با انتقام جویان کشته شد اما پسرش، میراث بارون زیمو را ادامه داد.

 

6- سین (Sin)

سین (Sin)

سینثیا اشمیت، دختر رد اسکال، میراث پدرش را به خوبی پیش گرفت. او ابتدا توسط شیلد نجات داده شد و شستشوی مغزی داده شد تا پدرش را فراموش کند. اما کراس بونز سین را پیدا کرد و به او یاد آوری کرد که کیست. پس از آن، او راه پدرش را در پیش گرفت و عضو هایدرا شد. وقتی کال، خدای ترس و برادر اودین، همراه با هشت چکش جادویی به زمین آمد ، گروهی از قهرمانان و شرور های پلید شده ساخت. سین هم یکی از افراد این گروه شد و البته مهمترین آنها بود. او یک حمله به آمریکا را برنامه ریزی کرد تا با ترساندن مردم‌، زمینه را برای ورود کال فراهم کند. در این حمله، او باکی بارنز را که در آن زمان کاپیتان آمریکا بود، به قتل رساند. اما بعد ها معلوم شد که او زنده مانده است و به عنوان سرباز زمستان به کار خود ادامه داد. سرانجام، قهرمانان توانستند کال و ارتش سین را عقب برانند. بعد از آن، سین به ستون اصلی شورای عالی هایدرا تبدیل شد.

 

5- بارون هلموت زیمو (Baron Helmut Zemo)

بارون هلموت زیمو (Baron Helmut Zemo) 

بارون هلموت زیمو در سال های اخیر، به یکی از اعضای ثابت هایدرا تبدیل شده است. او میراث پدرش را ادامه داد و چندین بار با کاپیتان آمریکا جنگیده است. او تاندربولتس را بنیان گذاری کرد، که او را تا آستانه سلطنت بر جهان پیش برد. او همچنین گرند مستر را، در یک مبارزه کشت. وقتی باکی بارنز کاپیتان آمریکای جدید شد، او گذشته او را به عنوان سربار زمستان‌، افشا کرد. او جای کراکن را به عنوان رهبر هایدرا گرفت و ملت خبیث بگالیا را اداره کرد. وقتی استیو راجرز بخشی از هایدرا شد، او هلموت زیمو را نزدیک ترین دوستش و فرمانده دوم هایدرا میدانست.

 

5- گارگن (Gorgon)

گارگن (Gorgon)

«گارگِن» یا «گورگون» شاید مرگبار ترین جنگجویی باشد که رهبری هایدرا را به عهده گرفته است. برخلاف دیگر رهبران هایدرا که ترجیح میدهند زیر دستانشان ماموریت ها را انجام دهند، گارگن دوست دارد که شخصا از پس دشمنانش بر بیاید. او کسی بود که در داستان "دشمن دولت"، ولورین را شست و شوی مغزی داد و همچنین برای اتحاد بین ۳ سازمان هایدرا، هَند و A.I.M تلاش کرد. او بعد ها به یکی از اعضای شورای عالی هایدرا تبدیل شد و همچنین اژدهای عظیمی که در زیر مدریپور خوابیده بود را بیدار کرد. گارگن قبل از اینکه هایدرا کنترل ایالات متحده را به دست بگیرد، از این سازمان خارج شد و با حق تولد جهش یافته ها در کراکوا موافقت کرد.

 

3- بارون ولفگانگ ون استراکر (Baron Wolfgang Von Strucker)

بارون ولفگانگ ون استراکر (Baron Wolfgang Von Strucker)

بارون ولفگانگ ون استراکر، به نوعی مسبب تمام کار هایی است که هایدرا تا حالا انجام داده زیرا او، بنیان گذار هایدرا است. در جنگ جهانی دوم، او هایدرا را تاسیس کرد و از هر راهی استفاده کرد، تا دهه ها بعد از آن زنده بماند. تا دهه های اخیر، او در راس هایدرا قرار داشت و حتی به این سازمان کمک کرد که به شیلد نفوذ، و آن را فاسد کنند. او توسط نیک فیوری کشته شد اما دوباره، به روشی نامعلوم بازگشت.

 

2- رِد اسکال (Red Skull)

رِد اسکال (Red Skull)

مرگبار ترین دشمن کاپیتان آمریکا و شاید، شیطان صفت ترین انسان زنده. او کاملا به آرمان های نازی، وفادار است. رد اسکال روسکو سیمونز  (کسی که وقتی استیو راجرز استعفا داد، جایش را گرفت) را به قتل رساند. او همچنین ویروس "مرگ سرخ" را آزاد کرد که باعث مرگ بیشمار انسان، در اطراف کوه راشمور شد. در رویداد جنگ داخلی، او با همکاری دکتر فاست، موفق شد کاپیتان آمریکا را به قتل برساند. اما وقتی کاپیتان آمریکا زنده شد، رد اسکال به دست او کشته شد. سپس، یک کلون از رد اسکال مغز چارلز اگزاویر را دزدید و از قدرت تلپاتی آن استفاده کرد و رویداد Axis را به وجود آورد. او همچنین به کمک کوبیک، کاپیتان آمریکا را به یک هایدرایی وفادار تبدیل کرد. کاپیتان آمریکای شرور بعد از اینکه کنترل هایدرا را به دست گرفت، این کلون را کشت.

 

1- کاپیتان آمریکا (Captain America)

کاپیتان آمریکا (Captain America)

برترین رهبر هایدرا، رهبری است که پیروز شود. مگه نه؟ استیو راجرز شرور با امکانات هایدرا، کنترل کشور را به دست گرفت و یک تهاجم ارتش چیتاری به زمین را برنامه ریزی کرد. او لاس وگاس را نابود کرد و ریک جونز و بلک ویدو را کشت. او همچنین با ناانسان ها، جهش یافته ها و واکاندا وارد جنگ شد. او فقط هنگامی که استیو راجرز واقعی بازگشت، شکست خورد و ظاهرا وقتی الکساندر لوکین او را از زندان فراری داد، کشته شد. با این حال، هیچکس نمیتوانست مانع او شود، که از لکه دار کردن میراث کاپیتان آمریکا دست بردارد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هایدرا» (HYDRA) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره «رِد اسکال» (RED SKULL) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 جنجال بزرگ دنیای کمیک در دهه گذشته

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

10 اتفاق بدی که برای کاپیتان آمریکا افتاده است!

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

ترجمه قسمت آخر کمیک امپراتوری مخفی (SECRET EMPIRE) + لینک دانلود مستقیم

15 سئوالی که هواداران درباره دنیای سینمایی مارول دارند

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

10 کمیک WHAT IF كه واقعاً اتفاق افتادند!

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-03-04 08:36
دوستان لطفا در مقالات دیگر عزیزان نویسنده سایت نیز دقت کنند تا در صورت بروز ایرادات تایپی و املایی اطلاع دهند تا تصحیح شود
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-03-04 09:00
سلام خیلی ممنون از آقا کیارش یارویسی
با رهبر و اعضای مهم هایدرا آشنا شدم
رهبر هایدرا هر کدام به نحوی خطرناک هستند و همه با قهرمانان مارول از جمله کاپیتان آمریکا سابقه جیدن دارند و هنوز دارند میجنگن.
تشکر و خیلی ممنون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1400-03-04 10:25
سلام دوستان

اولا که یه تشکر جانانه از دوست عزیزم کیا جان داشته باشم که این روزا تبدیل به پدیده سایت شده ماشاالله مرد. خوشحالم که دوستی مثل تو دارم و توی مباحث زیادی باهات بحث های مفیدی داشتم.
دوما هم یه شرمنده بگم که الان وسط امتحان ها هستم و حضورم نصفه نیمه است، ولی منو میشناسید که من ول کن اینجا نیستم که.

عالی بود کیا جان کلا چه مقاله قبلی که هایدرا رو برامون شکافتی و اینجا هم که تاریخچه رئساش رو برامون بازگو کردی. کلا خیلی چاکر مخلصتم و ارادت خاصی بهت دارم.

به نظرم هایدرا الان دیگه محبوبیتش تقریبا با شیلد برابری میکنه. به لطف mcu و سری کپ امریکا این هایدرا تبدیل به یکی از سازمانهای غالب (بخشی که تقریبا همه باهاش آشنا هستند. حتی اونایی که کمیک فن خاصی هم نیستن) توی کمیک بوک های مارول شد.
و به لطف همین دنیای سینما، بارون هلموت زیمو و رد اسکال معروف ترین مورد توی این مقاله هستش! البته مورد یک هم ساید بتونه باهاشون برابری بکنه.
موقع خوندن مورد ۱۵، یاد گرنت وارد، محبوب ترین ایجنت شیلدم، افتادم. دقیقا مثل مورد ۱۵ ایشون هم یه جاسوس دو جانبه بود و یکی از غیر قابل باور و غافلگیر کننده ترین پیچش های تاریخ تلوزیون رو به نمایش گذاشت. ولی من دلی بخوام بگم. حال نکردم کلا!




یه تشکر استثنایی هم از استاد ترابی عزیز داشته باشم.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-03-04 11:27
سلام
ممنون بابت مقاله.
رهبران هایدرا رهبران نابودی هستند. کسانی که برای رسیدن به هدفشون از هیچ کاری دریغ نمیکنند و این مقاله هم با توضیحات بسیار مفید ۱۵ تا از اون ها رو معرفی میکنه. راستش اول مقاله فکر کردم رد اسکال اول باشه ولی تا دیدمش که دومه دوهزاریم افتاد و گفتم که کاپیتان آمریکا هایدرایی اوله. توضیح داده شد که چرا اون باید اول باشه.
آقا کیارش هم که دیگه باید به عنوان بزرگوار و استاد صدا زده بشن. این مقاله هم مثل بقیه عالی بود.
نقل قول کردن
Mani.s.j
#5 Mani.s.j 1400-03-04 12:36
سلام دستتون درد نکنه
مقاله عالی بود
هرچند همه رو نمیشناختم منم فکر میکردم رد اسکال اول باشه ولی خب کاپیتان آمریکا بود
بازم ممنون
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1400-03-04 13:04
سپاسگزارم
#3 #4
کلا یکی از مزایای سایت اسپایدی برای من پیدا کردن دوستان بینظیری مثل شما بود ;-) شما دیگه زیادی به من لطف داری. وگرنه من که کار خاصی نکردم.
خیلی ممنونم که اشتباهات تایپی رو یادآوری میکنید. ولی احسان جان جیک فیوری(Jake Fury) برادر کوچکتر نیک فیوری هست.
نقل قول کردن
Ghost Rider
#7 Ghost Rider 1400-03-04 13:15
سلام دوستان
انتظار نداشتم رد اسکال دوم بشه ولی وقتی فهمیدم رد اسکال دومه رتبه اول رو خودم فهمیدم
خیلی ببخشید واقعا متاسفم بابت اسپم ولی مهمه
یه کانال در روبیکا فعالیت میکنه و بدون ذکر منبع مقالات شما رو کپی میکنه :cry:
استاد یه کانال به نام سایت هم در روبیکا هست(در واقع چند تا!)
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1400-03-04 13:34
به نقل از Ghost Rider:

خیلی ببخشید واقعا متاسفم بابت اسپم ولی مهمه
یه کانال در روبیکا فعالیت میکنه و بدون ذکر منبع مقالات شما رو کپی میکنه :cry:
استاد یه کانال به نام سایت هم در روبیکا هست(در واقع چند تا!)

ما تو روبیکا کانال نداریم و قطعا از این هایی که از نام و مطالب سایت استفاده میکنند شکایت خواهیم کرد
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#9 Ehsan Spider 1400-03-04 13:40
به نقل از Kia Iron Man:
سپاسگزارم
#3 #4
کلا یکی از مزایای سایت اسپایدی برای من پیدا کردن دوستان بینظیری مثل شما بود ;-) شما دیگه زیادی به من لطف داری. وگرنه من که کار خاصی نکردم.
خیلی ممنونم که اشتباهات تایپی رو یادآوری میکنید. ولی احسان جان جیک فیوری(Jake Fury) برادر کوچکتر نیک فیوری هست.


مخلصتم داداش

ممنون که اینو گفتی راستش موقع خوندن کلا جیک تو فکرم نبود. شرمنده داداش کلا موقع خوندن چون این سازمان زیادی با شیلد به پر و پای هم پیچیدن من نیک توی ذهنم بود. بازم دستت درد نکنه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1400-03-04 14:18
جالب بود... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1400-03-12 13:31
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود.
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45