10 حقیقت مهمی که باید درباره «شارون کارتر» (Sharon Carter) بدانید

۱۰ حقیقت مهمی که باید درباره شارون کارتر Sharon Carter فکت facts تاریخچه بیوگرافی شرون معرفی شخصیت فکت

به مناسبت حضور شارون کارتر در سریال "فالکون و سرباز زمستان" این مقاله تقدیم شما میشود.

مقدمه: شارون کارتر، حضور کمی در فیلم های مارول داشته است اما او تاریخچه طولانی تر و پیچیده تری در دنیای کمیک داشته است. داستان او بارها دستخوش تغییراتی شده است اما چیزی که همیشه درباره او ثابت بوده است این است که او یک دوست و بعضا چیزی بیشتر، برای کاپیتان آمریکا بوده است. بعد از بازگشت این شخصیت به mcu در سریال "فالکون و سرباز زمستان" حالا وقتشه که بیشتر با این شخصیت آشنا شوید.

 

- شارون کارتر در یک نگاه

- شارون کارتر (Sharon Carter)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 75  از کمیک Tales of Suspense (مارس 1966)

در دنیای کمیک شاید پگی کارتر اولین عشق کاپیتان آمریکا بود ولی قطعا بزرگترین عشق او نبود! این لقب باید برسه به خانم «شارون کارتر» ملقب به «مامور شماره 13» که در واقع برادر زاده پگی کارتره و در زمان حال با استیو راجرز رابط رومانتیک داشته و داره! جالب اینه که اولش میگفتن شارون خواهر کوچک تر پگی هستش! ولی مارول فهمید که سوتی داده و نمیتونه این همه اختلاف سنی رو توجیه کنه . بنابراین پگی شد عمه شارون!

خانواده کارتر

شارون که تحت تاثیر ماجراجویی های عمه خودش بود تصمیم گرفت به سازمان شیلد ملحق بشه . وقتی استیو راجرز دوباره زنده و از یخ های قطبی خارج شد، شارون را از دست یکی از دشمنان خودش به نام «بَتراک» (Batroc) نجات داد و از آن موقع به بعد آنها بارها یکدیگر را ملاقات کردند و عاشق شدند. اما باید بدونید که این شارون بود که به خاطر وقایع رویداد "جنگ داخلی" (که منجر به دستگیری کاپیتان آمریکا شد) به او تیر زد و کشتش! (این مقاله را بخوانید). دلیلش این بود که او در آن موقع تحت کنترل ذهنی یکی از دشمنان کاپیتان آمریکا به نام «دکتر فاست» قرار داشت که از رد اسکال دستور گرفته بود. بعدش معلوم شد شارون باردار هم بوده ولی به خاطر  ضربه چاقویی که بهش خورد، بچه اش از بین رفت!  (البته خود شارون میگفت که به خودش چاقو زده بوده تا بچه اش دست رد اسکال نیفته!). در هر حال، شارون در نهایت از دست رد اسکال و هایدرا فرار کرد و در بازگشت و زنده شدن استیو نقش عمده ای داشت و اجازه نداد رد اسکال بتونه نقشه خودش در انتقال ذهن و روحش به بدن استیو را عملی کنه. شارون همچنین در داستان "امپراتوری مخفی" که اینجا ترجمه شده نیز نقش مهمی داشت.

 

10- او با نام مستعار مامور ۱۳ شناخته میشود

 او با نام مستعار مامور ۱۳ شناخته میشود

شارون با الگو گرفتن از عمه اش، پگی کارتر، به عضویت سازمان شیلد در آمد و خیلی زود به یکی از مهمترین اعضای آن تبدیل شد. متاسفانه در mcu خیلی او را به عنوان یک مامور مهم شیلد ندیدیم اما در دنیای کمیک او سابقه طولانی مدتی در سازمان شیلد داشته است و همواره جز مهمترین مامورین آن بوده است.

به هر حال، شارون یک تیرانداز، رزمی کار و جاسوس تعلیم دیده است. مهارت مبارزه او در اپیزود سوم سریال "فالکون و سرباز زمستان" اثبات میشود، در جایی که در مدت کوتاهی تعداد زیادی از مبارزان دشمن را شکست میدهد.

 

9- او با کاپیتان آمریکا رابطه عاشقانه داشته است

او با کاپیتان آمریکا رابطه عاشقانه داشته است

رابطه عاشقانه کاپیتان آمریکا و پگی کارتر یکی از غم انگیزترین خطوط داستانی فیلم ها بود. هرچند آنها حداقل به یک پایان خوش رسیدند، برخلاف شارون که حتی فرصت خداحافظی را هم پیدا نکرد.

همانند mcu، در دنیای کمیک هم، یک رابطه رومانتیک بین شارون و استیو راجرز شکل گرفت. این رابطه خیلی طولانی تر از رابطه نامعلوم آنها در mcu بود .شارون میخواست به عنوان یک مامور شیلد در کنار او مبارزه کند. ولی استیو اصرار داشت که اگر آنها میخواهند با هم باشند، شارون باید از شغلش کناره گیری کند. این موضوع باعث شد اختلاف های زیادی بین آنها ایجاد شود و در طول سال ها، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کنند.

 

8- او یک بار مرده است

مرگ شارون کارتر

در برهه ای از زمان در دنیای کمیک، شارون کارتر مرده پنداشته میشد. در شماره 233 از کمیک های کاپیتان آمریکا، زندگی شارون به طرز وحشتناکی پایان یافت، یا حداقل اینطور به نظر میرسید. او در بمب گذاری که توسط نیروی بین‌المللی(National Force) انجام شده بود، کشته شد.

بعد از این او برای سال ها در دنیای کمیک غایب بود.

او در شماره ۴۴۴ بازگشت و فاش شد و او مرگش را برای یک ماموریت مخفی سازمان شیلد، جعل کرده است. این رتکان توسط مارک وید در سال 1995 ایجاد شد.

 

7- او رهبر گروه "فِم فورس" بوده است

گروه femme force

فم فورس (Femme Force) یا "نیروی زنانه"، گروهی وابسته به شیلد است که اعضای آن را زنان کماندو تشکیل میدهند. هدف از خلق این گروه گسترش حقوق برابری زنان بود. این گروه توسط نیک فیوری ایجاد شد و هدفش این بود که ثابت کند، مامورین زن شیلد به اندازه مردان موثر هستند. بعد از اینکه مسئولان وزارت دفاع آمریکا عملکرد آزمایشی این گروه را دیدند، تحت تاثیر قرار گرفتند و با ایجاد این سازمان موافقت کردند. شارون کارتر اولین رهبر گروه فم فورس بود. فم فورس به سرعت با شکست دادن هایدرا و رد اسکال خود را ثابت کرد. این گروه بارها با کمک کاپیتان آمریکا و شیلد تهدیدات خطرناکی مثل اسلیپر پنجم را شکست داده است.

 

6- او با با یو. اس. ایجنت جنگیده است

او با با یو. اس. ایجنت جنگیده است

یکی از شخصیت های تقریبا خبیث سریال "فالکون و سرباز زمستان" جان واکر ملقب به یو. اس. ایجنت بود. این نسخه تاریک از کاپیتان آمریکا کسی است که شارون در دنیای کمیک با او مبارزه کرده است.

چندی از بازگشت شارون به دنیای کمیک نگذشته بود، که او به کاپیتان آمریکا کمک کرد تا یو. اس. ایجنت را شکست دهد. یو. اس. ایجنت در آن زمان توسط یکی از دشمنان دکتر استرنج به نام کابوس، دیوانه شده بود. کابوس او را به "رویای آمریکایی" آلوده کرده بود و مردم آمریکا را مجبور میکرد که اعمال خشونت آمیز انجام دهند.

 

5- او رئیس شیلد شده است

او رئیس شیلد شده است

وقتی ماریا هیل از ریاست شیلد برکنار شد، شارون کارتر ترفیع رتبه گرفت و رئیس شیلد شد. البته دوران ریاست او کوتاه بود چون خیلی زود از این سمت انصراف داد و کنترل سازمان شیلد را به ماریا هیل سپرد. با توجه به وقایع سریال "فالکون و سرباز زمستان" و برنامه های مارول برای سریال "تهاجم مخفی" اینکه شارون رئیس شیلد شود، خیلی دور از باور نیست.

 

4- او یک لباس مبارزه دارد

لباس شارون کارتر

شارون کارتر هیچ توانایی فرابشری ندارد اما اخیرا در شماره ۲۴ از کمیک های کاپیتان آمریکا، او صاحب یک لباس ویژه قدرتمند شد. این لباس در برابر برخی تهدیدات جدی که تا حالا با آنها مواجه شده است، موفق عمل کرده است.

این لباس دارای سیستم ضد جاذبه، سپر انرژی اختصاصی و تیر های دفع کننده است و توانایی رقابت با برخی از زره های مرد آهنی را دارد.

 

3- حضور او در جنگ داخلی

شارون کارتر جنگ داخلی

شارون کارتر نقش کوتاهی در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ایفا کرد که بیشتر به همکاری او با استیو راجرز، برای پیدا کردن باکی بارنز مربوط میشد. اما او در رویداد جنگ داخلی در دنیای کمیک ،نقش بیشتری داشت. او ابتدا از قانون ثبت نام قهرمانان و مرد آهنی حمایت کرد اما بعدا به تیم کاپیتان آمریکا پیوست.

اگرچه شارون تمایلی به همکاری با کاپیتان آمریکا نداشت، اما بعد از مرگ گولیاث در نبردی خونین بین نیروهای مخالف، به کاپیتان آمریکا و متحدانش پیوست.

 

2- او کاپیتان آمریکا را کشته است!

یکی از غم انگیز ترین پیچش های داستانی وقتی اتفاق افتاد که کاپیتان آمریکا در پایان رویداد جنگ داخلی، ترور شد. بعدا معلوم شد که شارون باعث مرگ او شده است. البته او در آن زمان توسط دکتر فاست شستشوی مغزی داده شده بود و تحت کنترل او بود. البته او بعدا بهبود یافت و نقش مهمی را در بازگشت استیو به زندگی ایفا کرد.

 

1- شارون کارتر دنیای آلتیمیت

 شارون کارتر دنیای آلتیمیت

دنیای شماره 1610 یا دنیای آلتیمیت، جهان موازی است که مدتی زیادی است که در دنیای مارول وجود دارد. دنیای آلتیمیت عمدتا مدرن تر و امروزی تر از دنیای اصلی مارول (شماره ۶۱۶) بوده و به همین دلیل بارها الهام بخش mcu بوه است. در این دنیا یک شارون کارتر دیگر وجود دارد.

شارون کارتر این دنیا مثل خیلی دیگر از شخصیت های این دنیا، جوان تر بود و به طور مکرر با مرد عنکبوتی این دنیا به دلیل اختلاف نظر، دعوا میکرد. در این کمیک ها او را بیشتر همراه با مامور جیمی وو میدیدیم. این دو نفر درباره فعالیت های جاستین همر که قصد خلق یک ابرشرور جدید را داشت، تحقیق کردند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

با بهره گیری از محتوای مقاله سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

35 ایستراگ (EASTER EGG) فیلم كاپیتان آمریكا: جنگ داخلی

10 حقیقت مهمی که درباره «زیمو» (ZEMO) بدانید

10 شخصیت دنیای سینمایی مارول که بهتر از نسخه کمیک خود هستند

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

10 اتفاق بدی که برای کاپیتان آمریکا افتاده است!

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال فالکون و سرباز زمستان باید درمورد «جان واکر» (کاپیتان آمریکای جدید) بدانند

رویداد "جنگ داخلی" (CIVIL WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-19 15:01
سلام
ممنون بابت مقاله.
کاملا معلومه که شارون کاتر قراره نقش مهمی رو توی آینده mcu بازی کنه. اون صحنه بعد تیتراژ قسمت آخر سریال فالکون و سرباز زمستان هم این رو نشون میده. این مقاله هم حقایق مهمی رو در باره این شخصیت بدونیم. مورد ۲ هم خیلی عجیبه بود! ( از تیترش هم معلوم بود! )
با تشکر
نقل قول کردن
P.B.P
#2 P.B.P 1400-02-19 16:08
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله عالی بود.
دوباره به اطلاعاتم درباره دنیای کمیک افزوده شد،مرسی.
شارون کارتر دنیای کمیک به نظرم جالب تر از دنیای mcu می آمد ولی در کل بازی خانم امیلی ونکمپ هم خوب است،
خسته نباشید.
ممنون.
نقل قول کردن
iron avenger
#3 iron avenger 1400-02-20 00:01
سلام. عالی بود. فکر کنم با توجه به صحنه ی پس از تیتراژ سریال فالکون و سرباز زمستان قراره که داستان سیکرت امپایر اقتباس بشه. و با توجه به اون شایعه ای که میگفت فیلم کاپیتان آمریکای کریس ایوانز هم جدا از کاپیتان آمریکای 4 ساخته میشه بهترین موقع برای اقتباس این داستان همین فیلمه(کاپیتان آمریکای کریس ایوانز)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#4 Mr. Doctor 1400-02-20 21:37
خسته نباشید جناب یارویسی
ممنون از شما
مقاله مفیدی بود واقعا
بنظرم شارون کارتر،از پگی نقش مهمتر و بیشتری در کمیک های کپ داشته
درسته که عشق بین استیو و پگی واقعا ماندگار و عالی بود،ولی نقش های کلیدی و داستانی شارون خیلی بیشتر بوده
ممنون از شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37