10 اتفاق مهم و غیر منتظره که در سری کمیک بوک های "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man) به وقوع پیوست

10-اتفاق-مهم-و-غیر-منتظره-که-در-سری-کمیک-بوک-های-اسپایدرمن-نهایی-ultimate-spider-man-به-وقوع-پیوست

در این مقاله با لحظات تاپ یکی از تاپ ترین سری های کمیک بوکی مرد عنکبوتی آشنا میشوید.

مقدمه: «مرد عنکبوتی نهایی» (Ultimate Spider-Man) نام یک مجموعه کمیک بوکی از انتشارات مارول است که چاپ نسخه (volume) نخست  آن از سال 2000 شروع شد. این کمیک در واقع تلاشی بود برای مدرن کردن محبوب ترین ابرقهرمان مارول یعنی اسپایدرمن.   "مرد عنکبوتی نهایی" را میتوان بدین شکل توصیف کرد: "اگر پیتر پارکر به جای دهه 60 میلادی، در قرن بیست و یکم خلق میشد، چه میشد؟" در نتیجه، خوانندگان این مجموعه با اسپایدرمنی روبرو بودند که بار دیگر یک نوجوان دبیرستانی شده بود و تمام دنیای اطرافش به روز تر و منطبق با قرن جدید به نظر میرسید. در هر حال، مرد عنکبوتی نهایی کمیک بسیار موفقی از آب درآمد به طوریکه شماره نخست آن در هر حال حاضر به مبلغ بسیار گزافی در حراجی ها به فروش میرسد. موفقیت بی سابقه این مجموعه مارول را بر آن داشت تا مجموعه های دیگری مثل "مردان ایکس نهایی"، "چهار شگفت انگیز نهایی" و ... منتشر کند که بسیاری از ایده های مدرن به کار رفته در آنها به زودی به پایه و اساس دنیای سینمایی مارول (MCU) تبدیل شد. نویسنده و طراح "مرد عنکبوتی نهایی" به ترتیب «برایان مایکل بندیس» (Brian Michael Bendis) و «مارک بگلی» (Mark Bagley)نام داشتند و run طولانی و شگفت انگیزی را با هم تجربه کردند (این مقاله را بخوانید). آنها منشا و نحوه تبدیل شدن پیتر پارکر (که قبلاً در فقط 11 صفحه در شماره 15 "فانتزی شگفت انگیز" به دست «استن لی» و «استیو دیتکو» خلق شده بود) را شرح و بسط دادند و در قالب یک داستان 7 قسمتی 180 صفحه ای (!) روایت کردند. آنها در ضمن سعی کردند دیزاین، شکل ظاهری و منشا بسیاری از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن را تغییر دهند و ... در مجموع این سری بسیار مهم بود زیرا الهام بخش بسیاری از آثار اقتباس شده از روی مرد عنکبوتی در دنیای سینما، انیمیشن و گیم بوده است. در این مقاله میخواهیم به 10 اتفاق مهم و غیر منتظره که در کمیک بوک های Ultimate Spider-Man رخ داده اند... ضمنا برای خواندن این کمیک ها به زبان فارسی به اینجا بروید.

 

10- اُریجین و سرگذشت مرد عنکبوتی

در کمیک بوک های "مرد عنکبوتی نهایی" تغییراتی را در origin و نحوه به دست آوردن قدرت های فوق بشری توسط پیتر پارکر را شاهد بودیم که باعث شد او بیش از پیش به شرکت آزکورپ و نورمن آزبورن/گرین گابلین ربط پیدا کند. به طور مثال پیتر پارکر در جریان یک سفر علمی به آزکورپ بود که توسط عنکبوتی که به ماده ای به نام OZ آغشته شده بود گزیده شد و به قدرت های فوق بشری خود دست یافت. OZ در واقع نسخه اولیه از سرمی بود برای ساختن ابرسرباز (مثل کاپیتان آمریکا). ولی بقیه سرگذشت او (شرکت در مسابقات کشتی کج و اجازه دادن به اون سارق که فرار کنه و بعدش عمو بن رو کشت و ... تقریبا مثل دنیای اصلی بود). البته همانطور که گفته شد، برخلاف داستان اُرجین مرد عنکبوتی که تنها در چند صفحه در دنیای اصلی روایت شد (اینجا ترجمه شده)، بندیس و بگلی ، 7 شماره آن را طول دادند و این باعث شد غنی تر و پرچزئیات تر از قبل بشود. یکی از این تغییرات در عمو بن و زن عمو می به وجود آمده بود و فهمیدیم که آنها قبلا "هیپی" (hippie) بوده اند! (خرده‌فرهنگ هیپی یکی از جنبش‌های اجتماعی جوانان بود که در دهه 1960 میلادی در ایالات متحده آمریکا آغاز شد و به نقاط دیگر دنیا گسترش یافت). عمو بن در این کمیک ها موی دم اسبی داشت و شخصیتش مدرن تر و باحال تر شده بود. رابطه اش هم با پیتر صمیمی تر بود و راحت تر باهاش ارتباط برقرار میکرد. نکته دیگر این بود که نورمن آزبورن به نوعی اسپایدرمن رو جزو اموال خود میدانست زیرا او توسط فرمول OZ به قدرت های فوق بشری اش دست یافته بود. این مساله دشمنی اونا رو پرتنش تر کرد. همچنین چون نورمن همون فرمول OZ رو روی خودش تست کرد و گرین گابلین شد پس به نوعی میشد او را انعکاس سیاه و پلید اسپایدرمن هم دانست. میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

9- خلق شدن «مایلز مورالز»

مایلز مورالز

در دهه گذشته شاهد بودیم که «دن اسلات» در اکثر سالها نویسنده اسپایدرمن بود. در واقع او 10 سال کمیک های اسپایدرمن را نوشت، از سال 2008 تا 2018! بدین ترتیب او لقب نویسنده ای که طولانی ترین run اسپایدرمن را نوشته را به خودش اختصاص داد. اما در این مدت نویسنده ای دیگر به نام «برایان مایکل بندیس» نیز داشت کمیک های Ultimate Spider-Man را مینوشت که خودش آنها را پایه گذاری کرده بود. همانطور که در این مقاله گفتیم او در این سری اسپایدرمن را برای خوانندگان امروزی مدرن تر کرده بود و در شخصیت پردازی بسیاری از دشمنان کلاسیک او دست برده بود (کمیک های Ultimate در یک دنیای موازی رخ میدهند). با این حال بعد از چندین سال پیتر پارکر را در این دنیا کشت (این مقاله را بخوانید). اما به زودی یک جانشین شایسته برای او انتخاب کرد به نام «مایلز مورالز» که شخصیت بسیار محبوب و مشهوری هم از آب درآمد و مارول برای مدت طولانی کمیک های Ultimate Spider-Man را با حضور این شخصیت منتشر میکرد. مایلز یک نوجوان سیاه پوست بود که در این مقاله به طور کامل معرفی شده است و میتونید کمیک های او را در اینجا به زبان فارسی بخوانید.

 

8- پراولر عموی مایلز مورالز است!

پرالر عموی مایلز مورالز

ابتدا اجازه بدهید کمی درباره شخصیت پراولر در دنیای کمیک توضیح بدهم. در دنیای اصلی مارول نام اصلی او، «هابی براون» است که در اینجا به طور کامل معرفی شده است. در کل باید بدونید که او جوان سیاه پوستی بود كه برای خودش یك لباس پیشرفته درست كرد تا به جرم و جنایت بپردازد ولی اسپایدرمن با او جنگید و متقاعدش كرد تا زندگی جدیدی را آغاز كند.  اما در دنیای کمیک های آلتمیت شاهد یک پراولر متفاوتی بودیم.  در واقع زمانی که پیتر پارکر مرده محسوب میشد و مایلز جایش را به عنوان مرد عنکبوتی گرفته بود، با عموی او به نام «آرون دیویس» (Aron Davis) آشنا شدیم که یک خلافکار بود و در اُریجین مایلز و قضیه اون عنکبوت که مایلز رو نیش میزنه و باعث میشه قدرت های فوق بشری پیدا کنه، نقش مهمی داشت (این مقاله را بخوانید). در واقع او به همراه برادرش یعنی «جفرسون دیویس» تو کار دزدی و سرقت بودند. اما سالها قبل جفرسون عاشق زنی میشه به نام «ریو مورالز» (Rio Morales) و باهاش ازدواج میکنه و صاحب فرزندی میشوند به نام مایلز! اینجاست که دیگه راهش رو از برادرش جدا میکنه. آرون هم خلافکاری میشه که لباس و تجهیزات خاصی داره و بهش میگن «پراولر»! او هم مثل پراولر دنیای اصلی قدرت فوق بشری نداشت و با استفاده از تجهیزات خاص و دستکش هایی که به دست میکرد به سرقت میپرداخت. وقتی آرون هویت اسپایدرمن جدید شهر را فهمید و متوجه شد همان برادرزاده خودش است، سعی کرد ازش اخاذی کنه. یعنی مایلز رو مجبور کرد براش کار کنه. این باعث شد نزاع و اختلاف شدیدی بین اونا دربگیره و در نهایت آرون ظاهرا در یک انفجار کشته شد. جالبه که بدونید وقتی مایلز به دنیای اصلی مارول اومد، عمویش هم زنده شد و لقب «آیرون اسپایدر» (Iron Spider) رو به خودش داد و دشمن اصلی مایلز هم به حساب میاد ولی اخیرا شخصیت مثبت تری پیدا کرده.

 

7- کریون شکارچی در نقش مجری یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما !

کریون شکارچی مجری یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما میشود!

گفتیم که در کمیک بوک های Ultimate Spider-Man که اینجا ترجمه شده اند، تغییراتی نسبتا عمده ای در شخصیت های خبیث کمیک بوک های مرد عنکبوتی ایجاد شد. یکی از این خبیث ها «کریون شکارچی» نام داشت.  در واقع در دنیای آلتمیت سرگی کراوینف اصلیتی روسی – استرالیایی پیدا کرده و مجری یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما (TV reality show) شده بود! در این برنامه او حیوانات خطرناک را شکار میکرد و قصد داشت تا اسپایدرمن را نیز به طور پخش مستقیم شکار کند تا محبوبیت برنامه اش را بالا ببرد. ولی فقط با یک مشت از او شکست خورد و آبرویش رفت! پس تصمیم گرفت تا DNA خود را از نظر ژنتیکی دستکاری کند تا به قدرت های فوق بشری دست یابد و به این ترتیب به هیولایی گرگ مانند تبدیل شد (عکسش اینجاست) و به دلیل همین دستکاری ژنتیکی توسط نسخه اونجرز (که در این دنیا با نام ultimates شناخته میشوند) دستگیر و به مقر شیلد فرستاده شد (بعدا او از حالت گرگی خودش خارج شد). ضمنا او عضو گروه "شش نهایی" هم بود. شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

6- جا به جا شدن بدن ولورین با مرد عنکبوتی!

جا به جا شدن بدن ولورین و مرد عنکبوتی!

در شماره 66 و 67 از کمیک "مرد عنکبوتی نهایی" شاهد داستان عجیب ولی بسیار جذاب و باحالی بودیم! در این دو شماره بدن ولورین و اسپایدرمن با هم عوض شد! یعنی ذهن پیتر رفت تو بدن ولورین و ذهن ولورین هم رفت تو بدن پیتر! کاملا مشخصه که چه لحظات بامزه ای خلق شده در این داستان به ویژه وقتی که ولورین به مدرسه پیتر میره. این وسط عادت کردن اونا به قدرت های جدیدشون هم خیلی جالب بود. مثلا قوه بویایی پیتر خیلی قوی شده بود و به این نتیجه رسید که خیلی چیزا  بوی بد میدن! وقتی هم چنگالهاش بیرون میومد انگشتانش میبرید و زخم میشد. لوگان هم مدام به همه چیز میچسبید و حس عنکبوتی پیتر خیلی براش عجیب بود! بعدش ولورین (یعنی پیتر!) دستگیر میشه و مرد عنکبوتی (یعنی ولورین!) باید اونو نجات بده و تو شهر تاب بخوره! دست آخر هم فهمیدیم که همه چی زیر سر جین گری بوده چون اونقدر از دست مزاحمت های ولورین خسته شده بوده که تصمیم گرفته بود بدنش رو با کسی که اصلا فکرش رو نمیکرد (یعنی پیتر پارکر) عوض کنه و اینجوری حالش رو جا بیاره! دست آخر همه چی به حالت اولش برمیگرده. راستی یادم رفت بگم که در صفحه آخر داستان و وقتی پیتر به بدن خودش برگشته، مری جین در گوشش میگه "بهتره اون کاری که صبح سعی کردی باهام بکنی رو بذاریم برای وقتی که بزرگتر میشیم"!!! بیچاره پیتر از شنیدن این حرف خشکش زد و احتمالا تو ذهنش با خودش گفته: "خیلی کثافتی ولورین"!

 

5- خلق یک منشاء متفاوت و زمینی به ونوم!

دادن یک منشاء متفاوت و زمینی به ونوم!

همانطور که گفته شد در سری کمیک های مرد عنکبوتی نهایی، سرگذشت و اریجین بسیاری از شخصیت های دنیای مرد عنکبوتی به روز شد یا تغییر یافت. شاید بتوان گفت یکی از بهترین این تغییرات برای ونوم به وجود آمد. در واقع خالق این کمیک یعنی «برایان مایکل بندیس» کاری کرد که ریشه های ونوم به جای آنکه فضایی باشد ، زمینی باشد. یعنی در  کمیک های مرد عنکبوتی نهایی، سیمبیوت ونوم به جای آنکه از فضا و سیاره ای دیگر آمده باشد، در کره زمین و به دست پدر پیتر پارکر و ادی براک خلق شد! آنها میخواستند با خلق این سیمبیوت راه درمانی برای سرطان پیدا کنند و نوعی لباس بیولوژیكی ساختند كه با چسبیدن به بدن میزبانان مبتلا به سرطان، آنها را مداوا كند و بنیه و قدرت بدنی میزبان خود را نیز ارتقا بخشد و اسمش رو "پروژه ونوم" گذاشتند. ریچارد پارکر چندین نوار مستند درباره آزمایشات خود ضبط كرد تا پسرش (پیتر پاركر) وقتی بزرگ شد آنها را ببیند. او در این نوارها میگفت كه نگران است كه مبادا از لباسی كه در حال ساخت آن است برای تولید سلاح های مرگبار استفاده شود چون پدر ادی براک بر خلاف او بیشتر دوست داشت از این اختراع برای مقاصد نظامی استفاده شود و ریچارد را مجاب کرد تا با کارخانه دار خبیثی به نام بولیوار ترسک قرارداد امضاء کند تا هزینه های پروژه را تقبل کند. ولی در نهایت ترسک پروژه را از چنگشون درآورد  و ریچارد و پدر ادی براک ازش شکایت کردند که در نهایت باعث شد آنها در سانحه ای کشته شوند. سپس ادی براک جونیور (که دوست و همکلاسی قدیمی پیتر بود) مطالعات روی پروژه را ادامه داد ولی در نهایت این سیمبیوت به پیتر پارکر پیوند خورد و او فهمید که چقدر خطرناک است و تصمیم به نابودی اش گرفت ولی  با ادی براک پیوند خورد و ونوم به وجود آمد. شما میتونید این داستان جذاب و برتر را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

4- شخصیت پردازی متفاوت زن عمو می!

زن عمو می التیمیت

در دنیای کمیک های Ultimate، زن عمو می جوان تر است و راحت تر با پیتر و مشکلاتش ارتباط برقرار میکنه. ضمن اینکه او در این دنیا از هویت مخفی اسپایدرمن باخبره. یکی بار در یکی از داستان ها وقتی دید که پیتر بابت رفتار «جی. جونا جیمسون» ناراحته گوشی رو برداشت و هر چی از دهنش درمیومد بهش گفت! (حتی بهش گفت "فضله موش بی وجدان"!!!) و در آخر هم بهش گفت: "هیتلر هم زنگ زد، سلام رسوند گفت باید سیبیلش رو پس بدی!"!!!).

 

3- ساخته شدن کارنیج از DNA مرد عنکبوتی و لیزارد!

ساخته شدن کارنیج از DNA مرد عنکبوتی و لیزارد!

در دنیای کمیک های مرد عنکبوتی نهایی  وقتی «دکتر کرتیس کانرز» فهمید که اسپایدرمن در واقع همان پیتر پارکر است خواست بهش کمک کند (چون پیتر قبلا بهش وقتی لیزارد شده بود کمک کرده بود). پیتر پس از نبردی سخت به آزمایشگاه او مراجعه کرد تا خودش را معالجه کند و کانرز هم کمکش کرد ولی وقتی از آنجا رفت، از روی  کنجکاوی نمونه ای خون پیتر را برای مطالعه نگه داشت. او که از این نمونه خیلی متعجب شده بود سعی کرد با استفاده از DNA پیتر چیزی جدید بسازد و به کمک دستیارش به نام «بن رایلی» از نتایج تحقیقات ریچارد پارکر کمک گرفت تا DNA خودش را با DNA پیتر ترکیب کند (خون خودش در اثر سرم لیزارد تغییر کرده بود). پس از یک ماه آزمایش، کانرز و رایلی موفق شدند سیمبیوتی قرمز و سیاه رنگ بسازند که موفق به فرار شد و هیولایی به وجود آمد که باید ازDNA دیگران تغذیه میکرد (مثل یک خون آشام) و بهش لقب کارنیج دادند که البته بخش هایی از حافظه پیتر پارکر را داشت (اینجا داستانش ترجمه شده است). او در واقع میزبان  نداشت ولی برای کامل شدن باید پیتر پارکر رو به عنوان میزبان خودش جذب میکرد. و در نهایت «گوئن استیسی» این دنیا را کُشت که بعدا به صورت کلون برگشت. میتونید داستانش رو در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

2- گرین گابلین هالکی!

گرین گابلین دنیای شماره 1610 (ملقب به دنیای آلتمیت)

یکی از بزرگترین و عجیب ترین و غیر قابل قبول ترین تغییرات در دنیای آلتیمیت را در گرین گابلین شاهد بودیم! در این دنیا نورمن آزبورن دانشمند و سرمایه دار فاسد بزرگی بود كه سعی داشت فرمولی كه كاپیتان آمریكا را تبدیل به یك ابرسرباز كرد را برای سازمان "شیلد" تكمیل كند ولی در نهایت تركیب ماده ای به نام OZ با DNA اش باعث شد تا به هیولایی سبز رنگ و آتشین (كه به هالك بی شباهت نبود!) تبدیل شود. در واقع  گرین گابلین به جای آنکه ماسک بر صورت بزند و با گلایدرش پرواز کند، به غولی آتشین تبدیل شد که میتوانست مثل  هالک  پرش های بلند انجام دهد و .. ولی چیزی که بیش از هر چیز هواداران را ناراحت کرد این بود که نورمن وقتی به حالت گرین گابلین در می آمد انگار هوش و حواس خودش را هم از دست میداد و مثل هالک خنگ میشد! (البته این نقیصه بعدا به مرور تا حد زیادی در او رفع شد). او در نهایت با تشكیل گروه Ultimate Six به خانه پیتر پاركر حمله كرد و در نتیجه هم او و هم پیتر پاركر كشته شدند (این مقاله را بخوانید) ولی معلوم شد نمرده است. این گرین گابلین با تزریق  OZ میتواند میزان نیروهای خود را كم و زیاد كند ولی انگار جدیدا برای تبدیل شدن به گرین گابلین نیازی به تزریق OZ ندارد. در ضمن انگار نامیرا شده و نمیتوان او را كشت.

 

1- مرگ پیتر پارکر  

مرگ پیتر پارکر

مرد عنکبوتی نهایی یا Ultimate Spider-Man اولین و مهم ترین سری از کمیک های Ultimate   مارول بود که تو این مقاله راجع بهش توضیحات داده شده است. در واقع «برایان مایکل بندیس» و «مارک بگلی» از سال 2000 که این کمیک رو شروع کردند، پایه های استواری برای دنیای Ultimate خلق نمودند. ولی سال 2011 در اقدامی شوکه کننده شاهد مرگ پیتر پارکر در این دنیا بودیم. ما قبلا در این مقاله به طور کامل این رویداد مهم را پوشش داده بودیم ولی به طور خلاصه باید گفت که پیتر پارکر در طی نبردی نفس گیر با گرین گابلین و در راستای محافظت از خانواده خودش کشته شد که لحظه واقعا دردناک و احساسی بود. کشته شدن پیتر پارکر در هر جایی و در هر دنیایی یک اتفاق مهم است ولی این نسخه از پیتر پارکر برای خیلی از خوانندگان مهم بود. اما خوشبختانه بندیس بلافاصله جانشین خوبی برای او به نام «مایلز مورالز» پیدا کرد که بعدا بسیار محبوب شد ولی در مجموع مرگ پیتر پارکر دنیای التمیت برای همیشه دنیای کمیک های Ultimate را تغییر داد. شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک بوک های "مردعنکبوتی نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کلون ساگای نهایی" (ULTIMATE CLONE SAGA) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مرگ هری آزبورن نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مرگ مردعنکبوتی نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

لینك دانلود تمام كمیك های "مرد عنكبوتی نهایی"

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

شماره 200 از كمیك "مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد + لینك دانلود

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

شماره آخر از كمیك "مایلز مورالز: مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد + لینك دانلود

کمیک "مایلز مورالز": پایان ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر کمیک BATTLEWORLD ULTIMATE END ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

10 نویسنده و طراحی که بیشترین تعداد کمیک را برای یک شخصیت خلق کرده اند!

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

بازگشت دنیای "التمیت مارول" (MARVEL ULTIMATE)

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

100 شخصیت برتر دنیای مارول: مایلز مورالز

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: برایان مایكل بندیس

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پراولر» (PROWLER) بدانید

همه چيز درباره پدر و مادر «پیتر پاركر»!

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr. Doctor
#1 Mr. Doctor 1399-10-10 15:47
خیلی عالی و مفید بود استاد،ممنون از شما
شماره7 خیلی باحال بود،البته بغیر از اون حرکت اخر وولورین :-|
راستی یه سوال استاد ترابی،در این دنیا بن رایلی کلون پیتر نیست و مثل او نیروهای عنکبوتی ندارد؟
و اینکه در کمیک مردعنکبوتی نهایی که در سایت ترجمه شده و درباره مایلز مورالز هست،دیدیم که پیتر زنده شده و برگشته.اگه زحمتی نیس میخواستم توضیحی در این باره بدید استاد.





خیلی ممنون
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1399-10-10 15:55
به نقل از Mr. Doctor:
خیلی عالی و مفید بود استاد،ممنون از شما
شماره7 خیلی باحال بود،البته بغیر از اون حرکت اخر وولورین :-|
راستی یه سوال استاد ترابی،در این دنیا بن رایلی کلون پیتر نیست و مثل او نیروهای عنکبوتی ندارد؟
و اینکه در کمیک مردعنکبوتی نهایی که در سایت ترجمه شده و درباره مایلز مورالز هست،دیدیم که پیتر زنده شده و برگشته.اگه زحمتی نیس میخواستم توضیحی در این باره بدید استاد.





خیلی ممنون

تا جایی که من میدونم بن رایلی دستیار کانرز بود و کلون نیست ولی در ساخت کلون ها دست داشت
سیاه پوست هم بود

درباره بازگشت پیتر هم تو سایت کمیکش ترجمه شده
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1399-10-10 16:10
با تشکر از شما آقای ترابی.

واقعا نوشتن اریجین تو ۱۱ صفحه از شاهکار قرن اخیر بود که مرحوم استن لی کبیر و استیو دیتکو فقید انجامش دادن.

ایده التیمیت هم ایده بکری بود که MCU مدیونش هست الان.

منشا مرد عنکبوتی و گرین گابلین از یک فرمول به جذابیت های
داستانیش اضافه میکنه. اینکه نورمن مرد عنکبوتی رو محصول خودش میدونه هم همینطور.

مرد عنکبوتی سیاه پوست ایده قشنگی بود. چون زیر ماسک مرد عنکبوتی میتونه هر شخصی باشه.

سرگذشت کریون التیمیت جالب بود.

وقتی هر جا و هر مکان صحبت از جا به جایی ذهن میاد ناخودآگاه یاد مرد عنکبوتی برتر میفتم.

سرگذشت این ونوم بهتر بود. منتها مشکل اینه که با اومدن کنال و کندو سرگذشت سیمبیوت و ونوم دنیای اصلی مارول هم خیلی بهتر از قبل شد.

زن عمو می از اسپایدی حمایت کنه دیگه همه چی حله.

کارنیج خیلی عجیب بود. :o

نسخه هالکی نورمن خیلی رو مخه. نسخه انیمیشن به سوی دنیای عنکبوتی خیلی خوب بود که بال هم داشت. خیلی بهتر از نسخه کمیکیش بود.

مرگ پیتر هم خوبیش این بود که یه مرد عنکبوتی جدید اومد به بازار.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#4 Mr. Doctor 1399-10-10 16:29
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:
خیلی عالی و مفید بود استاد،ممنون از شما
شماره7 خیلی باحال بود،البته بغیر از اون حرکت اخر وولورین :-|
راستی یه سوال استاد ترابی،در این دنیا بن رایلی کلون پیتر نیست و مثل او نیروهای عنکبوتی ندارد؟
و اینکه در کمیک مردعنکبوتی نهایی که در سایت ترجمه شده و درباره مایلز مورالز هست،دیدیم که پیتر زنده شده و برگشته.اگه زحمتی نیس میخواستم توضیحی در این باره بدید استاد.





خیلی ممنون

تا جایی که من میدونم بن رایلی دستیار کانرز بود و کلون نیست ولی در ساخت کلون ها دست داشت
سیاه پوست هم بود
spidey.ir/.../...
درباره بازگشت پیتر هم تو سایت کمیکش ترجمه شده

خیلی ممنون استاد
ولی درمورد زنده شدن پیتر،میخواستم بدونم که ایا بعد از اون کمیک،دوباره دیده شد یا نه؟
در ضمن،ایا اون پیتر،پیتر اصلی دنیای التیمیت بود یا کلون بود یا.....
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-10-10 16:32
به نقل از Mr. Doctor:
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:
خیلی عالی و مفید بود استاد،ممنون از شما
شماره7 خیلی باحال بود،البته بغیر از اون حرکت اخر وولورین :-|
راستی یه سوال استاد ترابی،در این دنیا بن رایلی کلون پیتر نیست و مثل او نیروهای عنکبوتی ندارد؟
و اینکه در کمیک مردعنکبوتی نهایی که در سایت ترجمه شده و درباره مایلز مورالز هست،دیدیم که پیتر زنده شده و برگشته.اگه زحمتی نیس میخواستم توضیحی در این باره بدید استاد.





خیلی ممنون

تا جایی که من میدونم بن رایلی دستیار کانرز بود و کلون نیست ولی در ساخت کلون ها دست داشت
سیاه پوست هم بود
spidey.ir/.../...
درباره بازگشت پیتر هم تو سایت کمیکش ترجمه شده

خیلی ممنون استاد
ولی درمورد زنده شدن پیتر،میخواستم بدونم که ایا بعد از اون کمیک،دوباره دیده شد یا نه؟
در ضمن،ایا اون پیتر،پیتر اصلی دنیای التیمیت بود یا کلون بود یا.....

الان یادم نیست. ولی به نظرم تو سری کمیکای ترجمه شده از مایلز بهش پاسخ داده شد
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1399-10-10 16:56
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:
خیلی عالی و مفید بود استاد،ممنون از شما
شماره7 خیلی باحال بود،البته بغیر از اون حرکت اخر وولورین :-|
راستی یه سوال استاد ترابی،در این دنیا بن رایلی کلون پیتر نیست و مثل او نیروهای عنکبوتی ندارد؟
و اینکه در کمیک مردعنکبوتی نهایی که در سایت ترجمه شده و درباره مایلز مورالز هست،دیدیم که پیتر زنده شده و برگشته.اگه زحمتی نیس میخواستم توضیحی در این باره بدید استاد.





خیلی ممنون

تا جایی که من میدونم بن رایلی دستیار کانرز بود و کلون نیست ولی در ساخت کلون ها دست داشت
سیاه پوست هم بود
spidey.ir/.../...
درباره بازگشت پیتر هم تو سایت کمیکش ترجمه شده

خیلی ممنون استاد
ولی درمورد زنده شدن پیتر،میخواستم بدونم که ایا بعد از اون کمیک،دوباره دیده شد یا نه؟
در ضمن،ایا اون پیتر،پیتر اصلی دنیای التیمیت بود یا کلون بود یا.....

الان یادم نیست. ولی به نظرم تو سری کمیکای ترجمه شده از مایلز بهش پاسخ داده شد

خیلی ممنون که توجه کردین و وقت گذاشتین.بسیار برام باارزشه که استادی همچون شما پاسخ سوال منو بده.ممنون
نقل قول کردن
BAdeadpool
#7 BAdeadpool 1399-10-10 17:00
سلام استادخسته نباشید
واقعا مقاله جالبی بود از مقالات قبلیتون چند تاییشون رو می دونستم قضیه ولورین رو نمی دونستم با کریون و اوریجین مرد عنکبوتی بسیار متشکرم



اسپم(نمی دونم اسپم حساب میشه یا نه :o بهر حال ممنون میشم پاسخ بدین)
من داشتم کمیک کمیک های مرد عنکبوتی نهایی رو می دیدم کمیک مرگش رو پیدا نکردم می خواستم بدونم که از سرورتون برداشتید یا نه
یک مشکلی هم که دارم اینه که من مدتیه نمی تونم مستقیم کمیک دانلود کنم می خواستم بدونم مشکل سراسریه یا مشکل منه و اگر مشکل منه راه نمایی ام کنین لطفا
باتشکر
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1399-10-10 17:47
اسپایدرمن آلمیت باحال و امروزی هست ولی در حد اسپایدر من اصلی نیست .
بعد انگار داخل این کمیک ها چیزی به نام هویت مخفی وجود ندارد چون من خودم کلا ۱۲ شماره ازش خوندم ولی تو همین چند تا کمیک هویت مردعنکبوتی برای نورمن و دکتر اختاپوس فاش شد و از اون طرف هم کینگ پین و الکترو و گروه مجریان عدالت هم قشنگ ماسک رو از روی صورت مرد عنکبوتی برداشتن و ایشون رو بر انداز کردند که البته این کار خوبی بود چون تو کمیک های قدیمی هر وقت دشمنی مردعنکبوتی بیهوش میکرد هیچ وقت ماسکشو بر نمی‌داشت و برای منم همیشه سوال بود که چرا نویسنده این کار رو نمیکنه .
از گرین گابلین آرمین خوشم نمیاد تو این سایت هم بار ها گفته شده که یکی از ویژگی های گرین گابلین دو رو بودن و مکار بودنش هست ولی داخل اینجا همون اول کار همه هویت گرین گابلین رو فهمیدند .
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-10-10 18:15
به نقل از BAdeadpool:
سلام استادخسته نباشید
واقعا مقاله جالبی بود از مقالات قبلیتون چند تاییشون رو می دونستم قضیه ولورین رو نمی دونستم با کریون و اوریجین مرد عنکبوتی بسیار متشکرم



اسپم(نمی دونم اسپم حساب میشه یا نه :o بهر حال ممنون میشم پاسخ بدین)
من داشتم کمیک کمیک های مرد عنکبوتی نهایی رو می دیدم کمیک مرگش رو پیدا نکردم می خواستم بدونم که از سرورتون برداشتید یا نه
یک مشکلی هم که دارم اینه که من مدتیه نمی تونم مستقیم کمیک دانلود کنم می خواستم بدونم مشکل سراسریه یا مشکل منه و اگر مشکل منه راه نمایی ام کنین لطفا
باتشکر


کمیک مرگ مرد عنکبوتی نهایی ترجمه نشده
مشکل دانلود هم قطعا مربوط به شما و سیستمت میشه چون هزاران نفر دارن بدون مشکل دانلود میکنن
ضمن اینکه همیشه سه تا لینک میدیم که اگه با هر کدوم مشکل داشتید از اون یکی ها استفاده کنید
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-10-10 18:19
خواهشی هم که دارم اینه که واقعا اسپم ندین. یعنی واقعا ما همین که داریم کمیک ترجمه میکنیم (دو تا رویداد همزمان) و ه روز مقاله با کیفیت میزاریم کلی وقت زندگیمون رو میگیره. واقعا وقتش رو ندارین سئوالات بدیهی رو هم جواب بدیم
یه سری هم که انگار فقط عضو شدن که اسپم بدن یا بگن "من چجوری مقاله بنویسم؟"
من به خدا تو قوانین سایت نوشتیم مقاله نویس نمیخواهیم اگر هم بخواهیم اطلاع میدیم
نقل قول کردن
-آرین -محمودیان
#11 -آرین -محمودیان 1399-10-10 19:49
ِسلام استاد ترابی
مقالتون خیلی خوب بود 8)
فقط یک سوال توی مورد ۶ مقالتون
اسم اون قسمت کمیک التیمیت چیه ؟
و از کجا لینک دانلود شو گیر بیارم
ممنون میشم بگید :lol:
نقل قول کردن
ArashBigA
#12 ArashBigA 1399-10-11 00:30
دمتون گرم واقعا عالی بود فقط میخواستم بدونم در همین زمان حال در دنیای التیمیت هیچ پیتر پارکری وجود نداره یعنی دوباره به داستان بر نگشته ؟
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-10-11 05:30
به نقل از Ariyan.spidey:
ِسلام استاد ترابی
مقالتون خیلی خوب بود 8)
فقط یک سوال توی مورد ۶ مقالتون
اسم اون قسمت کمیک التیمیت چیه ؟
و از کجا لینک دانلود شو گیر بیارم
ممنون میشم بگید :lol:

فکر کنم خوب مقاله رو نخوندی
گفتم که شماره های 66 و 67 کمیک مرد عنکبوتی نهایی
و سالهاست لینک دانلود کمیک های مرد عنکبوتی نهایی رو در بخش دانلود کمیک های انگلیسی سایتمون گزاشتیم
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-10-11 05:32
به نقل از ArashBigA:
دمتون گرم واقعا عالی بود فقط میخواستم بدونم در همین زمان حال در دنیای التیمیت هیچ پیتر پارکری وجود نداره یعنی دوباره به داستان بر نگشته ؟

آخرین بار تو شماره آخر کمیک مردان عنکبوتی 2 دیدیمش که زنده بود و با گرین گابلین میجنگید
نقل قول کردن
Captain_rogers
#15 Captain_rogers 1399-10-11 23:12
وای خیلی عالی و جالب بود به خصوص مورد 10 و 6 که خیلی متفاوتش میکرد :-*
و مورد شش که ارجین اونو شبیه (مرد عنکبوتی برتر) میکرد :D
نقل قول کردن
Scarlet spider 2008
#16 Scarlet spider 2008 1399-10-14 17:01
حرف نداشت مقاله :lol:
نقل قول کردن
ایموجیموس
#17 ایموجیموس 1402-06-22 14:45
سلام خسته نباشید مقاله عالی بود
فقط قسمت سوم خط دوم (جایی که نوشته : فهمید اسپایدرمن همون مردعنکبوتیه) رو اصلاح کنید چون فکر کنم منظورتون پیتره
با تشکر از آقای ترابی :-)
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1402-06-23 10:27
به نقل از ایموجیموس:
قسمت سوم خط دوم (جایی که نوشته : فهمید اسپایدرمن همون مردعنکبوتیه) رو اصلاح کنید چون فکر کنم منظورتون پیتره
با تشکر از آقای ترابی :-)

مرسی که گفتی . درست شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45