10 نویسنده و طراحی که بیشترین تعداد کمیک را برای یک شخصیت خلق کرده اند!

 10 نویسنده و طراحی که بیشترین تعداد کمیک را برای یک شخصیت خلق کرده اند!

با خالقینی آشنا شوید که طولانی ترین دوره (run) های نویسندگی یا طراحی را در سری های کمیک بوکی داشته اند!

مقدمه : در طول تاریخ نویسندگان و طراحان بزرگی بوده اند که برای سالهای فراوان روی روی کمیک های یک شخصیت ثابت کار و نام خود را در تاریخ کمیک بوک جاودانه کرده اند به طور مثال «کارماین اینفانتینو» (Carmine Infantino) برای 8 سال (از 1959 تا 1967) به طور بی وقفه طراح کمیک های The Flash بود و از شماره های 105 تا 174 این کمیک را طراحی کرد. او در دهه 80 میلادی نیز شماره های 296 تا 350 این شخصیت را برای دی سی طراحی کرد تا بدین ترتیب 123 شماره از فلش را در عمر خود که سال 2013 به پایان رسید خلق کرده باشد. یا مثلا «استن لی» بزرگ مجموعاً 127 شماره برای کمیک های "چهار شگفت انگیز" نوشت که اکثر آنها با همکاری «جک کربی» بود و ... من در این مقاله میخواهم 10 تن از نویسندگان و طراحانی که بیشترین تعداد کمیک بوک را برای یک شخصیت نوشته اند به شما معرفی کنم.

 

10- مارک گرونوالد (Mark Gruenwald)

  مارک گرونوالد (Mark Gruenwald)

مارک گرونوالد از نویسندگان بسیار پرکار مارول در دهه های 80 و 90 میلادی بود که متاسفانه خیلی زود و در سن 43 سالگی درگذشت. او طراحی هم میکرد ولی بیشتر به خاطر نویسندگی شناخته میشد و از آثار مهم او میتوان به سری کمیک بوک های Squadron Supreme و Quasar اشاره کرد. اما بی شک بیشترین تاثیر او روی شخصیت کاپیتان آمریکا بود زیرا به مدت 10 سال یعنی از سال 1985 تا 1995 برای Captain America  نویسندگی کرد (از شماره های 307 تا 443) و مجموعا 139 داستان برای این شخصیت نوشت.

 

9- رابرت کَنیگر (Robert Kanigher)

 رابرت کَنیگر (Robert Kanigher)

«رابرت کنیگر» (که البته میشه نام فامیلی اش را «کَنایِر» هم تلفظ کرد) کسی بود که برای 20 سال کمیک های "زن شگفت انگیز" (Wonder Woman) نوشت! در حقیقت run بسیار طولانی او از سال 1948 و با شماره 29 از Wonder Woman شروع شد و سال 1968 با شماره 176 به اتمام رسید!!! این یعنی که ایشون 147 شماره رو بدون هیچ وقفه ای نوشت! بسیاری از این کمیک ها طراح بزرگ «راس اندرو» طراحی کرد.

 

8- برایان مایكل بندیس (Brian Michael Bendis)

  برایان مایكل بندیس (Brian Michael Bendis)

«برایان مایكل بندیس»   (Brian Michael Bendis) را قطعاً باید یكی از موفق ترین و پولساز ترین نویسنده های 20 سال اخیر در دنیای كمیك دانست. او از معماران اصلی دنیای مدرن مارول است و بسیاری از فیلم ها و انیمیشن های اخیر مارول از داستان ها و ایده های او اقتباس شده اند. شما میتوانید به راحتی رد پای او را در داستان های عظیمی كه مارول هر ساله تحت عنوان "رخداد اصلی" یا event منتشر میكند ببینید (از Secret Invasion گرفته تا Dark Reign و Age of Ultron). او كاری كرد كه هیچ كس باورش نمیشد: تبدیل كردن "اونجرز" (Avengers) به پرفروش ترین كمیك مارول و سبقت گرفتن آن از كمیك های "مردان ایكس"! اما شاید سخت ترین و سنگین ترین وظیفه ای كه تا به حال داشته سال 2000 بر روی دوش های پرتوان اش قرار داده شد. یعنی زمانی كه مارول تصمیم گرفت با انتشار مجموعه جدید به نام "مرد عنكبوتی نهایی" (Ultimate Spider-man)، كاراكتر شماره یك خود را به روز كند! او به تنهایی 160 شماره از این کمیک را نوشت که اکثر آنها را «مارک بگلی» طراحی کرد. بندیس همچنین دو مینی سریز 5 قسمتی تحت عنوان "مردان عنکبوتی" نوشت (که اینجا و اینجا ترجمه شده اند) که با احتساب آنها میشود 170 کمیک برای مرد عنکبوتی! پس از کشته شدن پیتر پارکر در دنیای التمیت ، بندیس شخصیت مهم «مایلز مورالز» را خلق کرد و میشه گفت 70 شماره هم برای این شخصیت کمیک نوشت که ما آنها را حساب نمیکنیم چون مایلز و پیتر دو شخصیت جدا هستند.

 

7- پیتر دیوید(Peter David)

 پیتر دیوید (Peter David)

«پیتر دیوید» بدون شک یکی از برترین و خلاقانه ترین نویسندگان دنیای کمیک است که run های شگفت انگیزی برای شخصیت های مرد عنکبوتی، آکوامن، سوپرگرل و X-Factor داشته ولی شاید هیچ کدام از آنها به پای دوره ای نرسد که او برای 12 سال به طور مداوم نویسنده The Incredible Hulk شد و شماره های 331 تا 467 از این سری را نوشت و شماری از بهترین و به یاد ماندنی ترین داستان های این شخصیت را به رشته تحریر درآورد. دیوید 10 شماره هم در سری دوم کمیک های هالک نوشت و مینی سریز و داستان های دیگری نیز برای این شخصیت نوشته که باعث میشود مجموع کمیک های او برای هالک به عدد 173 برسد!

  

6- دَن اسلات (Dan Slott)

 دَن اسلات (Dan Slott)

«دن اسلات»! احتمالا پیش بینی میکردید نام ایشون رو در این مقاله ببینید، درسته؟ اسلات اوایل سال 2008 و با شماره 546 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" یکی از چندین نویسنده این سری شد و بسیاری از شماره ها را نوشت (اسلات قبل از آن هم سری فوق العاده "مرد عنکبوتی و هیومن تورچ» را نوشته بود که اینجا براتون ترجمه کرده ایم). تا اینکه از شماره 700 به عنوان تنها نویسنده این سری منصوب و نوشتن آن را تا شماره 801 در سال 2018 ادامه داد و بنابراین تنها نویسنده کمیک های مرد عنکبوتیه که 10 سال به صورت مستمر نویسنده شخصیت مرد عنکبوتی بوده. در این دوران اتفاقات زیادی برای اسپایدرمن افتاد که دن سالات باعث آن شد (این مقاله را بخوانید). محاسبات من نشان میدهد که اسلات در این دوران در حدود 188 کمیک برای مرد عنکبوتی به رشته تحریر درآورد!

 

5- مارک بگلی (Mark Bagely)

  مارک بگلی (Mark Bagely)

بسیاری از طرفداران جدید اسپایدرمن و به خصوص آنهایی كه بیشتر كمیك های "مرد عنكبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) را خوانده اند، طراحی های «مارك بگلی» (Mark Bagley) را خوب میشناسند. اما شاید ندانند كه بگلی در اواسط دهه 90 میلادی هم برای مدت نسبتاً طولانی طراح كمیك های "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" بود و خالق آثار منحصر به فردی شد. در واقع او از شماره 351 (سپتامبر 1991) تا 415 (سپتامبر 1996) طراح سری "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" بود (البته در این بین معدود شماره هایی هم بود كه بگلی طراحی نكرد). او مسئولیت سنگینی را بر دوش خود حس میكرد زیرا هنرمند تازه وارد و نسبتاً بی تجربه ای بود كه جایگزین طراحان فوق العاده محبوبی همچون «تاد مك فارلین» و «اریك لارسن» شده بود ولی توانست خیلی زود سبك منحصر به فرد خودش را جا بیاندازد. بگلی اسپایدرمن و پیتر پاركر را بسیار لاغر و تركه ای ولی در عین حال خیلی جذاب، گیرا و با ظرافت طراحی میكرد و پویایی خاصی در صحنه های اكشنی كه خلق میكرد، دیده میشد. در واقع، سبك و دیزاین او در طراحی او تركیبی از سبك «تاد مك فارلین» با «جان رومیتا» بود و به همین دلیل به مذاق طرفداران جدید و قدیمی اسپایدرمن خوش می آمد. بگلی سال 2000 به همراه «برایان مایکل بندیس» سری Ultimate Spider-Man را شروع کردند و 111 شماره را بدون وقفه با هم کار کردند که هنوز هم از این لحاظ یک رکورد در دنیای کمیک های ابرقهرمانی به شمار می آید (طولانی ترین همکاری بی وقفه بین یک طراح و نویسنده).  بگلی از باوفاترین طراحان شخصیت های مارول و به خصوص مرد عنکبوتی است و همیشه حاضر است در طراحی های این شخصیت کمک کند. به طور مثال علیرغم اینکه بگلی سالهاست طراح اصلی کمیک سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز " نیست ولی جدیدترین شماره از کمیک مرد شگفت انگیز را همین هفته پیش در سایت ما ترجمه شد را طراحی کرده است! (اینجا). تحقیقات نشان میدهد او تا به حال در حدود 200 کمیک برای اسپایدرمن طراحی کرده است که قطعا در آینده بر تعداد آنها افزوده خواهد شد...

  

4- اریک لارسن (Erik Larsen)

  اریک لارسن (Erik Larsen)

«ساوج دراگون» از مهم ترین و محبوب ترین شخصیت های انتشارات Image هستش که توسط «اریک لارسن» خلق شده (میتونید اینجا درباره این شخصیت بیشتر اطلاعات کسب کنید). نام او دراگون است که ابرقهرمانی سبز رنگ است که به عنوان افسر پلیس شهر شیکاگو کار میکند و حافظه اش را از دست داده و خوانندگان از سرگذشت او بی خبر هستند. اریک لارسن این شخصیت را در سال 1992 خلق کرد و چاپ آن تا الان ادامه داشته یعنی او در 28 سال گذشته این کمیک رو نوشته و طراحی کرده و این یعنی 252 شماره! بنابراین اریک لارسن رکورد دار کسی هستش که بیشترین تعداد نوشتن و طراحی یک سری کمیک بوک ابرقهرمانی را در تاریخ داره.

 

3- دِیو سیم (Dave Sim)

  دِیو سیم (Dave Sim)

«سرییوسِ موریانه خوار» (Cerebus the Aardvark) شخصیتی بود که آقای «دِیو سیم» (Dave Sim) در سال 1977 خلق کرد تا با ژانر فانتزی/حماسی/جادویی که اون موقع به لطف کمیک بوک های «کونان» بسیار محبوب بود شوخی کنه و اون رو به هجو بکشه. او در واقع یک موریانه خوار سخن گو است که از نژاد بربر ها میباشد و به ماجراجویی میپردازد (موریانه‌خوار یا خوک خاکی جانوری میان‌جثه، شب‌زی و بومی آفریقا است). البته بعد از چند سال لحن این کمیک ها عوض شد و ما شاهد بودیم که در داستان هایی مثل High Society یا Church and State به نقد مسائل سیاسی اجتماعی پرداخته شد. خالقش از همون اول گفت که کمیک های سریبوس 300 شماره خواهند بود و با مرگ شخصیت اصلی به پایان خواهد رسید. همین طور هم شد و بعد از 300 شماره و در سال 2004 این اتفاق افتاد. بسیاری از سایت های معتبر سریبوس را جزو صد شخصیت برتر تاریخ کمیک میدانند. و اما اینکه خالق این شخصیت یعنی دیو سیم خودش تمام 300 قسمت این کمیک را نوشت!

 

2- کِرت سوان (Curt swan)

 کِرت سوان (Curt swan)

«کِرت سوان» (Curt Swan) در دهه 40 میلادی شروع کرد به طراحی برای دی سی کامیکس و تا دهه 80 میلادی برای این ناشر کار کرد. او سال 1957 به عنوان طراح کمیک های سوپرمن شروع به کار کرد و تا سال 1984 طراح سوپرمن بود! تحقیقات من نشان میدهد او 314 کمیک برای سوپرمن طراحی کرد! (البته این طراحی ها پیوسته نبوده و در بین آنها وقفه افتاده است). در واقع کرت سوان طراحی بود که برای چندین دهه ظاهر این شخصیت را تثبیت کرد. برخی از مهم ترین داستان های سوپرمن که سوان طراحی کرد از این قرار هستند: شماره 76 از کمیک Superman که در آن برای اولین بار سوپرمن با بتمن ملاقات کرد، شماره 199 از کمیک Superman که در آن شاهد اولین مسابقه کلاسیک بین سوپرمن و فلش بودیم و البته کمیک "چه بر سر مرد فردا آمد؟" که به عقیده خیلی ها بهترین داستان تاریخ سوپرمنه و ما آن را در اینجا ترجمه کرده ایم. بسیاری از هواداران قدیمی و اصیل سوپرمن وقتی به یاد سوپرمن میفتند ظاهری که کرت سوان برای سوپرمن خلق کرد در ذهنشان پدیدار میشود.

 

1- کریس کلرمانت (Chris Claremont)

  کریس کلرمانت (Chris Claremont)

همانطور که در این مقاله گفته بودم، دوره (run) ای که کریس کلرمانت و جان بیرن به عنوان نویسنده کمیک های X-men با هم همکاری میکردند یکی از بهترین و تاثیرگذارین ها در تاریخ است و بسیاری از داستان های معروف و محبوب مارول و شاید بهتره بگیم کل تاریخ کمیک بوک مثل "حماسه ققنوس سیاه" و یا "روزهای گذشته و آینده" (Days of Future Past) در این دوره خلق شدند اما کلرمانت به عنوان نویسنده کسی هستش که سابقه اش در کمیک های مردان ایکس خیلی بیشتر از این حرفاست و او از سال 1975 تا 1991 به طور بی وقفه درگیر نوشتن عناوین اصلی مردان ایکس بود و حتی پس از آن و تا سالهای اخیر نیز برای این سری داستان نوشته است! محاسبات بنده نشان میدهد او در طی تقریبا 30 سال دست کم 400 داستان برای X-men نوشته است که باعث میشود لقب نویسنده ای که بیشترین تعداد کمیکی برای یک سری را نوشته به ایشان تعلق بگیرد!

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

10 دوره (RUN) برتر نویسندگان و طراحان در تاریخ کمیک بوک

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

10 نویسنده برتر مارول (MARVEL) در دهه گذشته

10 کمیک مهم انتشارات ایمج (IMAGE)

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

15 فرد مشهوری که نمیدانستید کمیک بوک خلق کرده اند!

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: پیتر دیوید

10 کمیک برتر هالک (HULK)

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: برایان مایكل بندیس

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: مارك بگلی

10 بازیگر مشهوری که احتمالا نمیدانستید جای ابرقهرمانان حرف زده اند!

20 دعوای معروف بین خالقین دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Erfan nakhaee
#1 Erfan nakhaee 1399-05-26 13:12
با سلام دوباره
ممنون استاد ترابی بابت مقاله
واقعا بعضی از این ران ها روی آدم خیلی تاثیر می زاره بعضی وقته با خودم فکر می کنم چرا بعضی نویسند ها این قدر بد داستاناشونر تموم و ادامه می دن ولی تا وقتی که کمیک زنده نویسنده خوب هم هست

راستی استاد ترابی شما فعلا از کمیک بود های مرد عنکبوتی راضید ؟ ببخشید بابت مزاحمت
نقل قول کردن
superiorvenom
#2 superiorvenom 1399-05-26 14:04
با تشکر از استاد ترابی مقاله بسیار آموزنده ای بود جاشوا ولیلیامسون هم برای فلش یه رقم نسبت بالا (نه مقداری که توی این مقاله بشه جاش داد) نوشت که شخصا بسیار ازش لذت بردم
نقل قول کردن
mani34521
#3 mani34521 1399-05-26 14:41
خیلی مقاله خوبی بود دوباره و همیشه ممنون :-)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-05-26 14:52
به نقل از Erfan nakhaee:


راستی استاد ترابی شما فعلا از کمیک بود های مرد عنکبوتی راضید ؟ ببخشید بابت مزاحمت

بله، راضیم
نقل قول کردن
Matingh
#5 Matingh 1399-05-26 14:56
دستتون درد نکنه عجب مقاله ای استاد! :eek:
۴۰۰ تا کمیک به معنای واقعی جنگه! :o
خیلی طراحی و داستان و اینا مصیبت داره :-*
نقل قول کردن
DAREDEVIL FAN
#6 DAREDEVIL FAN 1399-05-26 23:53
به نقل از mtm:
به نقل از Erfan nakhaee:


راستی استاد ترابی شما فعلا از کمیک بود های مرد عنکبوتی راضید ؟ ببخشید بابت مزاحمت

بله، راضیم

سلام استاد ترابی یه سوال شما الان کدوم یک از کمیک های آنگویینگ مارول رو میخونید؟ اگه خون که ما هم بخونیم ممنون میشم پاسخ بدید
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-05-27 11:50
به نقل از DAREDEVIL FAN:
به نقل از mtm:
به نقل از Erfan nakhaee:


راستی استاد ترابی شما فعلا از کمیک بود های مرد عنکبوتی راضید ؟ ببخشید بابت مزاحمت

بله، راضیم

سلام استاد ترابی یه سوال شما الان کدوم یک از کمیک های آنگویینگ مارول رو میخونید؟ اگه خون که ما هم بخونیم ممنون میشم پاسخ بدید

به جز کمیک های اسپایدرمن کمیک های چهار شگفت انگیز، ایکس من و اونجرز رو میخونم
نقل قول کردن
DAREDEVIL FAN
#8 DAREDEVIL FAN 1399-05-27 14:51
به نقل از mtm:
به نقل از DAREDEVIL FAN:
به نقل از mtm:
به نقل از Erfan nakhaee:


راستی استاد ترابی شما فعلا از کمیک بود های مرد عنکبوتی راضید ؟ ببخشید بابت مزاحمت

بله، راضیم

سلام استاد ترابی یه سوال شما الان کدوم یک از کمیک های آنگویینگ مارول رو میخونید؟ اگه خون که ما هم بخونیم ممنون میشم پاسخ بدید

به جز کمیک های اسپایدرمن کمیک های چهار شگفت انگیز، ایکس من و اونجرز رو میخونم

ممنون بابت پاسخ گویی منم آنگویینگ دارم اسپایدرمن و دردویل و هالک رو میخونم به شما هم پیشنهاد میدم این دو سری رو بخونید
ایکس من هیکمن هم تعریف ازش زیاد شنیدم که ایکس من رو به اوج رسونه ولی فعلا وقت نشده بخونم
فنتستیک فورم خواستم بخونم اسم استاد دن اسلات رو دیدم کلا منصرف شدم :-)
اونجرز رو هم میخوندم ولی این اواخر آرون بدجوری خراب کرد اونجرز اصلا در مقایسه با ثورش نیست خیلی ضعیف تر بود در مقایسه باهاش حتی منی هم که نقد بلد نیستم ده تا اشکال میتونستم در بیارم ازش
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1399-05-27 16:18
#8:
عناوین Dawn Of X به شدّت پیشنهاد می‌شن.
توی یه دهۀ گذشته کلاً عناوین افراد ایکس در بهترین حالت چنگی به دل نمی‌زن و در بدترین حالت یه شکستِ به‌تمام‌معنا بودن.
ولی خداروشکر هیکمن برگشت به مارول و نه تنها خودش داره توی عنوان اصلی X-Men و وان‌شات‌های Giant-Size X-Men غوغا می‌کنه، بلکه داره به کلّ نویسنده‌های افراد ایکس جهت می‌ده و رهبری‌شون می‌کنه. یعنی بر خلاف ری‌لانچ‌های قبلی که هدف و فلسفۀ استارت‌شون عملاً قالب‌کردن یه مشت عنوان ضعیف به هواداران بود، این ری‌لانچ هدفِ اصلیش روایتِ داستانیه که هیکمن—به قول خودش—از بچگی در ذهن داشته.
در مورد این عناوین خیلی می‌شه صحبت کرد و سعی می‌کنیم یه مقاله داشته باشیم از کلّ این ری‌لانچ. ولی در کلّ این حجم از عناوین آنگوینگ با این سطح از هماهنگی و کیفیت بعیده تا سال‌ها تکرار بشن. از دست ندید!
نقل قول کردن
DAREDEVIL FAN
#10 DAREDEVIL FAN 1399-05-27 17:28
به نقل از Spider-Fan:
#8:
عناوین Dawn Of X به شدّت پیشنهاد می‌شن.
توی یه دهۀ گذشته کلاً عناوین افراد ایکس در بهترین حالت چنگی به دل نمی‌زن و در بدترین حالت یه شکستِ به‌تمام‌معنا بودن.
ولی خداروشکر هیکمن برگشت به مارول و نه تنها خودش داره توی عنوان اصلی X-Men و وان‌شات‌های Giant-Size X-Men غوغا می‌کنه، بلکه داره به کلّ نویسنده‌های افراد ایکس جهت می‌ده و رهبری‌شون می‌کنه. یعنی بر خلاف ری‌لانچ‌های قبلی که هدف و فلسفۀ استارت‌شون عملاً قالب‌کردن یه مشت عنوان ضعیف به هواداران بود، این ری‌لانچ هدفِ اصلیش روایتِ داستانیه که هیکمن—به قول خودش—از بچگی در ذهن داشته.
در مورد این عناوین خیلی می‌شه صحبت کرد و سعی می‌کنیم یه مقاله داشته باشیم از کلّ این ری‌لانچ. ولی در کلّ این حجم از عناوین آنگوینگ با این سطح از هماهنگی و کیفیت بعیده تا سال‌ها تکرار بشن. از دست ندید!

والا اینجوری که شما گفتید من هایپم برای خوندنش بیشتر شد و سعی میکنم در اولین فرصت بخونمش
نقل قول کردن
old man omid
#11 old man omid 1399-06-18 15:53
اقای ترابی اصتلاح run در کمیک ها به چه معناست ؟
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-06-18 17:49
به نقل از old man omid:
اقای ترابی اصتلاح run در کمیک ها به چه معناست ؟

معلومه که مقالات سایت رو نمیخونی
ولی در هر حال در مقدمه این مقاله توضیح داده بودم:
bit.ly/3bB3P9r
نقل قول کردن
old man omid
#13 old man omid 1399-06-18 22:34
به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:
اقای ترابی اصتلاح run در کمیک ها به چه معناست ؟

معلومه که مقالات سایت رو نمیخونی
ولی در هر حال در مقدمه این مقاله توضیح داده بودم:
bit.ly/3bB3P9r

مرسی استاد
والا قبلا با دقت مقالات رو میخوندیم ولی تو ی ساله اخید اونقدر وقت نکردیم :-?
نقل قول کردن
old man omid
#14 old man omid 1399-06-19 00:28
به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:
اقای ترابی اصتلاح run در کمیک ها به چه معناست ؟

معلومه که مقالات سایت رو نمیخونی
ولی در هر حال در مقدمه این مقاله توضیح داده بودم:
bit.ly/3bB3P9r

مرسی استاد
والا قبلا خیلی مقالات رو دنبال میکردم و با دقت مطالعه میکردم ولی تو این ی سال ب علت گرفتاری زیاد نمیرسم :-?
نقل قول کردن
ironman
#15 ironman 1399-06-19 12:56
مقاله خوبی بود اینکه با نویسندگان وطراحا بیشتر آشنا میشیم خیلی خوبه
نقل قول کردن
بهداد
#16 بهداد 1401-08-08 00:00
مقاله جذابی بود اطلاعات خفنی درمورد شون پیدا کردم دسخوش
فقط یه‌سوال همه میتونن عضو اسپایدی بشن منظورم اینه هرکسی که درخواست بده میتونه بعد تایید شروع به نوشتن مقاله تو سایت کنه یا شرایط دیگه‌ای هم داره؟!
نقل قول کردن
بهداد
#17 بهداد 1401-08-08 00:02
به نقل از old man omid:
به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:
اقای ترابی اصتلاح run در کمیک ها به چه معناست ؟

معلومه که مقالات سایت رو نمیخونی
ولی در هر حال در مقدمه این مقاله توضیح داده بودم:
bit.ly/3bB3P9r

مرسی استاد
والا قبلا خیلی مقالات رو دنبال میکردم و با دقت مطالعه میکردم ولی تو این ی سال ب علت گرفتاری زیاد نمیرسم :-?


Run معنیش میشه مدت یا همچین چیزی مثلا ران استن لی و جک کربی خیلی ران طولانی ای بود
نقل قول کردن
Captain marvell
#18 Captain marvell 1402-04-14 12:16
آقای ترابی میشه بپرسم کمیک هایی که کریس کلرمانت بعد از همکاری با جان بیرن برای مردان ایکس نوشت چطور بودن؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45