10 نویسنده برتر مارول (Marvel) در دهه گذشته

10 نویسنده برتر مارول (Marvel) در دهه گذشته

این نویسندگان در 10 سال گذشته بهترین و مهم ترین داستان ها را برای مارول کامیکس نوشتند.

 برای آشنایی با 10 نویسنده برتر دی سی در 10 سال گذشته نیز بروید اینجا.

 

10- صلاح الدین احمد (Saladin Ahmed)

صلاح الدین احمد (Saladin Ahmed)

اونایی که تا به حال کمیک های بلک بولت (Black Bolt) نوشته صلاح الدین احمد را نخوانده اند بدانند یکی از بهترین سری های اخیر مارول  را دست داده اند! درسته شاید بلک بولت شخصیت چندان معروف و محبوبی برای مارول نباشه ولی داستان گویی صلاح الدین اونقدر در این سری قوی و قدرتمند بوده که نامزد دریافت چندین جایزه شده است. پس از اتمام این سری ایشان کمیک های مایلز مورالز را برای مارول نوشته است و همچنین Magnificent Ms. Marvel که هر دوی آنها درباره ابرقهرمانان نوجوان هستند و در آنها واقعا گل کاشته است. و این را هم در نظر داشته باشید که هر دوی این عناوین قبلا دارای نویسندگانی ثابت برای مدت طولانی بودند ولی صلاح الدین به خوبی تونسته جای آنها را پر کنه که همین نشون میده چه نویسنده قابلی هستش.

 

9- جیسون آرون (Jason Aaron)

 جیسون آرون (Jason Aaron)

جیسون آرون برای مارول در 10 سال اخیر خیلی کار کرده. اخیراً او سری داستان های خودش برای ثور را که از سال 2012 شروع کرده بود را به پایان رساند! وی همچنین اخیرا زیاد در کمیک های "کونان بربر" و "جنگ ستارگان" دیده شده و آنها را به خوبی در دنیای مارول تثبیت کرده است. در 10 سال اخیر واقعا داستان خوب و مهمی برای مارول نوشته (هنوز یاد و خاطره کمیک "گناه اصلی" او را در ذهن داریم)، به ویژه در دنیای ثور و او بود که  اودین سان را نالایق برای در دست گرفتن میولنیر کرد و یا از جین فاستر یک ثور مونث ساخت. در نهایت همه چیز به رویداد "جنگ قلمروها" ختم شد. آرون قطعا یکی از مهم ترین و پرکارترین نویسندگان مارول بوده است.

 

8- دانی کیتس (Donny Cates)

دانی کیتس

«دانی کیتس» با کمیک های  مستقلی همچون Babyteeth و God Country شروع کوبنده ای در دنیای کمیک داشت. بعد از ملحق شدن به مارول مدام و به طور مستمر پیشرفت کرد به خصوص پس از نوشتن داستان Thanos Wins که در آن شخصیت گوست رایدر کیهانی به خوانندگان معرفی شد! بعد از این بود که محبوبیت او افزایش زیادی یافت و مارول بهش عناوین بزرگتری پیشنهاد داد و همچنین آزادی عمل بیشتری. او در کمیک نگهبانان کهکشان هم بسیار خوب عمل کرد ولی اوج کار او را باید در کمیک های ونوم جستجو کرد! این کمیک ها که در اینجا ترجمه شده اند، فوق العاده هستند  و بهترین سری تاریخ ونوم به شمار میرن و گفته میشه بهترین کمیک های مارول در سال 2018 بودند. داستان کمیک های ونوم به خوبی خوانندگان را برای رویداد مهم امسال یعنی "کارنیج مطلق" آماده کرد. الان جوری شده که به نظر میرسه کیتس هر چی بنویسه خوب از آب در میاد! او به خوبی از پس المان های دارک برمیاد و ایده های بسیار نو و با طراوتی داره.

  

7- تا-نهیسی کوتس (Ta-Nehisi Coates)

تا-نهیسی کوتس (Ta-Nehisi Coates)

نکته جالب درباره «تا-نِهیسی کوتس» این است که قبل از اینکه به مارول بپیونده و نویسنده کمیک بشه، روزنامه‌نگار بود و دربارهٔ مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و به‌ویژه دربارهٔ سیاهپوستان آمریکا می نوشت.   ولی از وقتی نویسنده کمیک های پلنگ سیاه شد اعجاب انگیز بوده است و تونست به خوبی این شخصیت را برای خوانندگان مدرن به روز کنه و تم های ادبی و عمیق در آن بگنجاند. پس از نوشتن داستان های زیاد برای پلنگ سیاه او در نهایت نویسنده سری جدید کمیک های کاپیتان آمریکا شد! همین باعث شد این سری از لایه های عمیق برخوردار شوند. مشکل اینه که چون وقتش کمه نمیتونه چند سری رو با هم بنویسه ولی همین سری رو هم که مینویسه برای هواداران غنیمتی بزرگ است!

 

6- تام تیلور (Tom Taylor)

 تام تیلور (Tom Taylor)

«تام تیلور» سابقه نویسندگی برای دی سی را هم داره ولی آثارش در مارول خیلی بیشتر در یونیورس اصلی این شرکت جریان داره. او برای شخصیت های بزرگ مارول مثل آیرون من، ایکس من و حتی اسپایدرمن نوشته و ثابت کرده که میتونه از پس تعداد زیادی از شخصیت ها با خصوصیات مختلف بربیاد! او در سری Friendly Neighborhood Spider-Man (که اینجا ترجمه شده است) نشون داده به خوبی میتونه شوخی و عواطف رو با صحنه های اکشن ترکیب کنه. ولی شاهکار وی در سری All-New Wolverine بود که داستان های فوق العاده ای را با حضور ایکس 23 در قالب جانشین ولورین نوشت و باعث محبوبیت بی حد و حصر این شخصیت شد. تام تیلور از اون دسته نویسندگانی است که هر چی بنویسه و هر کجا باشه هواداران دنبالش میرن!

 

5- مارک وِید (Mark Waid)

مارک وِید (Mark Waid)

«مارک وید» پس از سالها نویسندگی در دی سی و خلق شاهکاری همچون Kingdom Come به مارول آمد (البته او در دهه 90 میلادی نیز داستان فوق العاده ای همچون Operation Rebirth را برای کاپیتان آمریکا نوشته بود). او در دهه گذشته از پرکارترین نویسنده های مارول بود و مارول هم شخصیت های مختلفی را به دستش سپرد. وید  نه تنها یک run فوق العاده و تحسین شده در کمیک های Daredevil داشت بلکه کمیک اونجرز را هم نوشت. او سری محبوب Champions را با کاراکترهای نوجوان ریبوت کرد و در حال حاضر هم داره کمیک های دکتر استرنج رو مینویسه. جالبه که اینهمه کار میکنه و در عین حال عناوین مستقل هم مینویسه و همیشه کیفت کاراش بالاست!

 

4- ال ایونگ (Al Ewing)

 ال ایونگ (Al Ewing)

در حال حاضر آقای «ال ایونگ» داره در کمیک های فوق العاده موفق The Immortal Hulk غوغا میکنه. پس از بازگشت بروس بنر از مرگ، ایونگ او را در مسیری کاملا متفاوت قرار داده که هم به گذشته او ارتباط داره و هم اینکه برای خوانندگان بسیار تاریک، مرموز، ترسناک و هیجان انگیز است. درسته ایونگ در دهه گذشته برای مارول عناوین دیگری هم نوشته ولی این کمیک چیز دیگری است. او همچنین جانشین دانی کیتس به عنوان نویسنده نگهبانان کهکشان شده است و با توجه با سابقه خوبی که داره هواداران منتظر هستند تا داستان هایش را بخوانند.

 

3- جی. ویلو ویلسون (G. Willow Wilson)

جی. ویلو ویلسون (G. Willow Wilson)

خانم «جی. ویلو ویلسون» نیز مثل اقای کوتس قبل از اینکه نویسنده کمیک بشه روزنامه نگار بود و برای مطبوعات مینوشت. نکته جالب درباره او این است که ویلو در جریان سفر به مصر و ایران مسلمان شد! وی در سفر چند روزه خود به ایران به این نتیجه می‌رسد ایران آن گونه که رسانه‌های غربی بر ضدش تبلیغ می‌کنند، کشوری ناامن و محدود به مذهب نیست. در هر حال ایشان یکی از خالقین شخصیت «کاملا خان» ابرقهرمان 16 ساله مسلمان است که همانطور که در این مقاله گفته شد از بهترین و مهم ترین شخصیت های مارول در 10 سال اخیر محسوب میشود که دلیل اصلی موفقیت این شخصیت را باید در نویسندگی عالی این خانم جستجو کرد. البته او run فوق العاده ای هم در کمیک های A-Force داشته و از بهترین و بزرگترین نویسندگان حال حاضر مارول است.

 

2- برایان مایکل بِندیس (Brian Michael Bendis)

 برایان مایکل بندیس (Brian Michael Bendis)

برایان مایکل بندیس به سادگی در لیست برترین نویسندگان تاریخ مارول قرار میگیرد. او تقریبا برای همه شخصیت های بزرگ و کوچک مارول داستان نوشته است و معمار دوران مدرن این کمپانی و داستان هایش محسوب میشود. در واقع خودش گفته در مارول روی هر شخصیت و هر موضوعی که دلش خواسته  کار کرده بود و دیگر انگیزه ای برای ماندن نداشت و به همین دلیل این اواخر به دی سی رفت! (البته این هم درسته که نمیتوان به بندیس لقب نویسنده ای داد که هر چی نوشته عالی بوده). بندیس در 10 سال گذشته نقش اساسی در شکل دهی رویدادهای بزرگ مارول مثل "جنگ داخلی 2" داشت و البته همچنان داستان های مخلوق خودش یعنی مایلز مورالز را مینوشت. او همچنین کمیک های Defenders را با ترکیب جدیدی احیا کرد و داستان های زیبایی هم برای دیگر مخلوق ماندگارش یعنی جسیکا جونز به رشته تحریر درآورد. حتی کمیک هایش برای آیرون من، اونجرز و ایکس من هم بسیار مهم بودند. در هر حال شما هیچ وقت نمیتونی تاپ لیستی از بهترین نویسندگان مارول داشته باشی و به اسم برایان مایکل بندیس اشاره نکنی!

 

1- جاناتان هیکمن (Jonathan Hickman)

جاناتان هیکمن (Jonathan Hickman)

هیچ نویسنده ای در 10 سال گذشته در دنیای کمیک را نمیتوان با «جاناتان هیکمن» مقایسه کرد! او نه تنها یکی از برترین نویسندگان تاریخ کمیک های چهار شگفت انگیز است بلکه داستانی به شدت جاه طلبانه و طولانی در سری اونجرز نوشت که در نهایت به رویداد فوق العاده "جنگ های پنهان" ختم شد. او در ضمن در سال 2013 با Infinity  سطح و وسعت کارش رو به اوج رسوند و حسابی ترکوند! هیکمن چندی پیش دوباره به مارول برگشت و کاری کرد که در سالهای گذشته هیچ کسی نتونسته بود انجامش بده: داغ کردن دوباره کمیک های X-men! او با نوشتن House Of X و Powers Of X همه چیز رو تغییر داد و با افزودن یک سری ایده های اعجاب آور و علمی – تخیلی و برخی تغییرات دیگر کاری کرد که کل فرنچایز ایکس من دگرگون شود. عناوین جدیدی هم از ایکس من منتشر شده اند و نام X-men دوباره بر سر زبان ها افتاده است. هیکمن را شاید تنها نویسنده تاریخ کمیک بتوان دانست که تا به حال حتی یک کمیک متوسط هم ننوشته و هرچی نوشته عالی بوده! او بدون شک تاثیر گذارترین و بهترین نویسنده 10 سال گذشته مارول است.

  

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR  

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین شخصیت های خبیث جدید دی سی در 10 سال گذشته

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

بتمن خبیث دی سی داره از "جنگ بینهایت" مارول تقلید میکنه!

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

بدترین داستان هایی که فرانک میلر برای دنیای کمیک خلق کرده

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Iron heart
#1 Iron heart 1398-10-17 11:48
سلام آقای ترابی ممنون از این مقاله به نظرم اسپنسر هم میتونست باشه ولی خوب ترجمه شده است دیگه ران دانی کیتس برای ونوم که فوق العاده بود از اون کمیکای شاهکار
نقل قول کردن
Agent spidey
#2 Agent spidey 1398-10-17 11:49
به نظرم cbr باید نیک اسپنسر هم میاورد سکرت امپایر و شکار شده هم به نظرم دلیل به حضور اون تو این فهرست باشه
اسپم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی هنوز خیزش اسکای واکر رو ندیدید آگه دیدید نظرتون رو میشه بگید
نقل قول کردن
Iron heart
#3 Iron heart 1398-10-17 11:55
راستی یه نکته درباره سری جدید تور اونایی که سری جدیدش رو نخوندن و میخوان بخونن نوشته پایین رو نخونن
.
.
.
.
.
.
.هشدار
.
‌.
.
.
.
.
.هشدار ۲
.
.
.
.
.هشدار نهایی اسپویل شدید کمیکای تور
.
.
.
.
.
.
.
.





تور اگه یادتون باشه تو جنگ قلمرو ها شد پدر همگان و دوباره خدای رعد لایق میولنیر و حاکم آزگارد تو شماره اول گالاکتوس میاد آزگارد میگه به کمکش نیاز داره تور هم میشه پیش قراول گالاکتوس یعنی به جای خدای تندر میشه پیش قراول تندر !!!
نقل قول کردن
Ps Qu
#4 Ps Qu 1398-10-17 12:01
واقعا کیه رتبه اولو حدس نزنه :-)
ولی واقعا جای دن اسلات خالی بود. درسته اوایل بد مینوشت اما اواخر خیلی بهتر شد. spiderverse, no more dead, amazing spiderman 800, spider island اینا واقعا خوب بودن و حیف شد که دن نبود. الانم داره چهارشگفت انگیزو مینویسه
اما رتبه ها خوب بود. نوشته های هیکمن واقعا عالی و فلسفی هستش.
نقل قول کردن
Aquaman
#5 Aquaman 1398-10-17 12:29
مارول اونقدر نویسنده عالی زیاد داره که جای خالی خیلی ها تو لیست حس میشه
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-10-17 12:59
به نقل از Agent spidey:

اسپم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی هنوز خیزش اسکای واکر رو ندیدید آگه دیدید نظرتون رو میشه بگید

نه هنوز ندیدم. ولی احتمالا این جمعه میبینم.
داشتم این مدت قسمت های قبلی رو میدیدم تا کاملا برای دیدنش اماده باشم
نکته مهم برام این بود که با دیدن فیلم last jedi بیشتر ازش خوشم اومد. تنها چیزی که واقعا منو اذیت کرد این بود که چرا اسنوک رو با اون همه ابهت اونقدر سریع و راحت کشتن. در حالی که توقسمت اول خیلی روش مانور داده بودن
نقل قول کردن
Iron heart
#7 Iron heart 1398-10-17 13:14
به نقل از mtm:
به نقل از Agent spidey:

اسپم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی هنوز خیزش اسکای واکر رو ندیدید آگه دیدید نظرتون رو میشه بگید

نه هنوز ندیدم. ولی احتمالا این جمعه میبینم.
داشتم این مدت قسمت های قبلی رو میدیدم تا کاملا برای دیدنش اماده باشم
نکته مهم برام این بود که با دیدن فیلم last jedi بیشتر ازش خوشم اومد. تنها چیزی که واقعا منو اذیت کرد این بود که چرا اسنوک رو با اون همه ابهت اونقدر سریع و راحت کشتن. در حالی که توقسمت اول خیلی روش مانور داده بودن

آقای ترابی یه سوال ازتون دارم شما بیشتر دوست دارین ونوم همون ویلن اسپایدی بمونه یه ضد قهرمان جدا باشه؟ ببخشید البته بابت اسپم
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1398-10-17 13:24
به نقل از Iron heart:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent spidey:

اسپم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی هنوز خیزش اسکای واکر رو ندیدید آگه دیدید نظرتون رو میشه بگید

نه هنوز ندیدم. ولی احتمالا این جمعه میبینم.
داشتم این مدت قسمت های قبلی رو میدیدم تا کاملا برای دیدنش اماده باشم
نکته مهم برام این بود که با دیدن فیلم last jedi بیشتر ازش خوشم اومد. تنها چیزی که واقعا منو اذیت کرد این بود که چرا اسنوک رو با اون همه ابهت اونقدر سریع و راحت کشتن. در حالی که توقسمت اول خیلی روش مانور داده بودن

آقای ترابی یه سوال ازتون دارم شما بیشتر دوست دارین ونوم همون ویلن اسپایدی بمونه یه ضد قهرمان جدا باشه؟ ببخشید البته بابت اسپم

من برام فرق زیادی نمیکنه . ولی از سری جدید ونوم لذت میبرم. به نظرم همین طوری که الان هست بهتره.
نقل قول کردن
Amir78_King
#9 Amir78_King 1398-10-17 14:07
سلام آقای ترابی
واقعا عالی بود
حتی من که تازه شروع کردم به کمیک خوندن اسم جاناتان هیکمن رو خیلی شنیدم


فقط یه سوال داشتم
توی این چند وقت که اینجا بودم فهمیدم واسه ادیتور شدن و مترجم شدن باید سایت فراخوان بد
حالا سوالم اینه که سایت کجا فراخوان میده؟ توی صفحه ی آخر کمیک؟ توی صفحه اصلی سایت؟ توی پیج اینستا؟ کجا؟


ببخشید واسه اسپم ولی واقعا نمیدونستم کجا باید بگم
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1398-10-17 14:11
به نقل از Amir78_King:

فقط یه سوال داشتم
توی این چند وقت که اینجا بودم فهمیدم واسه ادیتور شدن و مترجم شدن باید سایت فراخوان بد
حالا سوالم اینه که سایت کجا فراخوان میده؟ توی صفحه ی آخر کمیک؟ توی صفحه اصلی سایت؟ توی پیج اینستا؟ کجا؟


ببخشید واسه اسپم ولی واقعا نمیدونستم کجا باید بگم

ما اگه مقاله نویس ، نویسنده، مترجم مقاله، ادیتور یا مترجم کمیک بخواهیم تو سایت اعلام میکنیم
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#11 Pooya-Spidey 1398-10-17 14:18
ای کاش CBR به جای تاپ 10 تاپ 12 منتشر می کرد تا نیک اسپنسر و دن اسلات هم توی این مقاله می بودند.
از نظر من داستان ها و ران هایی که دن اسلات برای اسپایدی خلق کرد بسیار بسیار عالی و جذاب بودن یعنی جوری بود که آدم توی هر شماره انتظار ی غافلگیری داشت و فضای داستان ها جوری بود که خواننده لذت می برد.
نیک اسپنسر هم که دیگه واقعا حرف نداره مخصوصا این ران های اخیرش توی کمیک های اسپایدرمن
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#12 Cap-Spider Potter 1398-10-17 14:33
جنگ های پنهان یه شاهکار بی مانند بود، من بعد از اون کمیک بیشتر شیفته شخصیت Doom شدم و دعا میکردم هر چه سریع تر وارد Mcu بشه!

راستی جناب ترابی، همیشه دوست داشتم بدونم شما کمیک مورد علاقه‌تون از Flash کدومه؟ چون یکی از شخصیت های قدیمی و مهم دی‌سی هست، احتمالا باهاش تاریخچه جالبی دارید.
ازش کمیک فیزیکی هم دارید؟
نقل قول کردن
Iron heart
#13 Iron heart 1398-10-17 14:39
به نقل از mtm:
به نقل از Iron heart:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent spidey:

اسپم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی هنوز خیزش اسکای واکر رو ندیدید آگه دیدید نظرتون رو میشه بگید

نه هنوز ندیدم. ولی احتمالا این جمعه میبینم.
داشتم این مدت قسمت های قبلی رو میدیدم تا کاملا برای دیدنش اماده باشم
نکته مهم برام این بود که با دیدن فیلم last jedi بیشتر ازش خوشم اومد. تنها چیزی که واقعا منو اذیت کرد این بود که چرا اسنوک رو با اون همه ابهت اونقدر سریع و راحت کشتن. در حالی که توقسمت اول خیلی روش مانور داده بودن

آقای ترابی یه سوال ازتون دارم شما بیشتر دوست دارین ونوم همون ویلن اسپایدی بمونه یه ضد قهرمان جدا باشه؟ ببخشید البته بابت اسپم

من برام فرق زیادی نمیکنه . ولی از سری جدید ونوم لذت میبرم. به نظرم همین طوری که الان هست بهتره.

آهان آخه من فکر میکردم زیاد از ونوم خوشتون نمیاد
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1398-10-17 14:39
به نقل از Cap-Spider Potter:
راستی جناب ترابی، همیشه دوست داشتم بدونم شما کمیک مورد علاقه‌تون از Flash کدومه؟ چون یکی از شخصیت های قدیمی و مهم دی‌سی هست، احتمالا باهاش تاریخچه جالبی دارید.
ازش کمیک فیزیکی هم دارید؟

بله من شماره 155 از فلش رو قبلا داشتم ولی نمیدونم چی به سرش اومد!
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1398-10-17 14:45
به نقل از Iron heart:
به نقل از mtm:
به نقل از Iron heart:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent spidey:

اسپم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی هنوز خیزش اسکای واکر رو ندیدید آگه دیدید نظرتون رو میشه بگید

نه هنوز ندیدم. ولی احتمالا این جمعه میبینم.
داشتم این مدت قسمت های قبلی رو میدیدم تا کاملا برای دیدنش اماده باشم
نکته مهم برام این بود که با دیدن فیلم last jedi بیشتر ازش خوشم اومد. تنها چیزی که واقعا منو اذیت کرد این بود که چرا اسنوک رو با اون همه ابهت اونقدر سریع و راحت کشتن. در حالی که توقسمت اول خیلی روش مانور داده بودن

آقای ترابی یه سوال ازتون دارم شما بیشتر دوست دارین ونوم همون ویلن اسپایدی بمونه یه ضد قهرمان جدا باشه؟ ببخشید البته بابت اسپم

من برام فرق زیادی نمیکنه . ولی از سری جدید ونوم لذت میبرم. به نظرم همین طوری که الان هست بهتره.

آهان آخه من فکر میکردم زیاد از ونوم خوشتون نمیاد

بله. خوشم نمیاد. از وقتی اومد جریان داستان های اسپایدرمن رو عوض کرد. کلا اسپایدرمن برای من همیشه یه دنیای خاکی و قابل باور داشته. دشمنانش هم همین طور بودن و من اصلا نمیتونم حضور یک شخصیت که با سیمبیوت فضایی ترکیب شده رو هضم کنم. یعنی منشا فضایی ونوم برای من جوریه که با دنیای اسپایدرمن همخوانی نداره. ولی سری جدیدش ایده های خوبی داره و شخصیت خوبی را از ادی شاهد هستیم و داستان هاش سرگرم کننده است
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1398-10-17 14:59
به نقل از mtm:
به نقل از Cap-Spider Potter:
راستی جناب ترابی، همیشه دوست داشتم بدونم شما کمیک مورد علاقه‌تون از Flash کدومه؟ چون یکی از شخصیت های قدیمی و مهم دی‌سی هست، احتمالا باهاش تاریخچه جالبی دارید.
ازش کمیک فیزیکی هم دارید؟

بله من شماره 155 از فلش رو قبلا داشتم ولی نمیدونم چی به سرش اومد!
media.comicbook.com/.../...


:lol:
هعــی....!
یادش بـــخیر! :cry:
اون اوایل که وارد سایت شده بودم، همیشه بحث خاطره های این چنینی جالب شما و بحث کمیک‌های نوستالژی مورد علاقه‌تون و برخی دیگر کاربران سایت که الآن کمتر میبینمشون، مطرح بود!
همیشه یه شــور و شوق و عشــق عجیبی نسبت به این مسائل وجود داشت و همه دنبال آگاهی هر چه بیشتر نسبت به شخصیت های قهرمانی بودند و این حس و حال عمیـقا قابل درک بود، توی همون دوران هم بود که فهمیدم من چقدر عاشق دنیای کمیک‌بوک هستم! ;-)

البتـه، ناگفته نماند خوشبختانه این سایت -بدون شک- همچنان داره توی زمینه کمیک قوی تر از همیشه میتازه ...
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1398-10-17 14:59
من شنیدم جانتان هیکمن تو موضوع چاپ نکردن کمیک های چهار شگفت انگیز خیلی تاثیر داشت.
خودشم یکی و دو سال پیش اذعان داشت که به خاطر فیلمای بد از چهارشگفت مخصوصا آخریه، اینکارو کردن.
نقل قول کردن
Iron heart
#18 Iron heart 1398-10-17 16:13
به نقل از mtm:
به نقل از Iron heart:
به نقل از mtm:
به نقل از Iron heart:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent spidey:

اسپم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی هنوز خیزش اسکای واکر رو ندیدید آگه دیدید نظرتون رو میشه بگید

نه هنوز ندیدم. ولی احتمالا این جمعه میبینم.
داشتم این مدت قسمت های قبلی رو میدیدم تا کاملا برای دیدنش اماده باشم
نکته مهم برام این بود که با دیدن فیلم last jedi بیشتر ازش خوشم اومد. تنها چیزی که واقعا منو اذیت کرد این بود که چرا اسنوک رو با اون همه ابهت اونقدر سریع و راحت کشتن. در حالی که توقسمت اول خیلی روش مانور داده بودن

آقای ترابی یه سوال ازتون دارم شما بیشتر دوست دارین ونوم همون ویلن اسپایدی بمونه یه ضد قهرمان جدا باشه؟ ببخشید البته بابت اسپم

من برام فرق زیادی نمیکنه . ولی از سری جدید ونوم لذت میبرم. به نظرم همین طوری که الان هست بهتره.

آهان آخه من فکر میکردم زیاد از ونوم خوشتون نمیاد

بله. خوشم نمیاد. از وقتی اومد جریان داستان های اسپایدرمن رو عوض کرد. کلا اسپایدرمن برای من همیشه یه دنیای خاکی و قابل باور داشته. دشمنانش هم همین طور بودن و من اصلا نمیتونم حضور یک شخصیت که با سیمبیوت فضایی ترکیب شده رو هضم کنم. یعنی منشا فضایی ونوم برای من جوریه که با دنیای اسپایدرمن همخوانی نداره. ولی سری جدیدش ایده های خوبی داره و شخصیت خوبی را از ادی شاهد هستیم و داستان هاش سرگرم کننده است

به نظر شما مورلان هم همینجوریه؟
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#19 CAPTAIN_ARVIN 1398-10-17 16:23
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از mtm:
به نقل از Cap-Spider Potter:
راستی جناب ترابی، همیشه دوست داشتم بدونم شما کمیک مورد علاقه‌تون از Flash کدومه؟ چون یکی از شخصیت های قدیمی و مهم دی‌سی هست، احتمالا باهاش تاریخچه جالبی دارید.
ازش کمیک فیزیکی هم دارید؟

بله من شماره 155 از فلش رو قبلا داشتم ولی نمیدونم چی به سرش اومد!
media.comicbook.com/.../...


:lol:
هعــی....!
یادش بـــخیر! :cry:
اون اوایل که وارد سایت شده بودم، همیشه بحث خاطره های این چنینی جالب شما و بحث کمیک‌های نوستالژی مورد علاقه‌تون و برخی دیگر کاربران سایت که الآن کمتر میبینمشون، مطرح بود!
همیشه یه شــور و شوق و عشــق عجیبی نسبت به این مسائل وجود داشت و همه دنبال آگاهی هر چه بیشتر نسبت به شخصیت های قهرمانی بودند و این حس و حال عمیـقا قابل درک بود، توی همون دوران هم بود که فهمیدم من چقدر عاشق دنیای کمیک‌بوک هستم! ;-)

البتـه، ناگفته نماند خوشبختانه این سایت -بدون شک- همچنان داره توی زمینه کمیک قوی تر از همیشه میتازه ...

واقعا هم یادش بخیر!
من یادمه یه زمان بحث اولین کمیکی که استاد خوندن مطرح بود که خودشون گفتن آکوامن بوده
البته اگه ذهنم یاری کنه و درست گفته باشم!
نقل قول کردن
Aquaman
#20 Aquaman 1398-10-17 17:42
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از mtm:
به نقل از Cap-Spider Potter:
راستی جناب ترابی، همیشه دوست داشتم بدونم شما کمیک مورد علاقه‌تون از Flash کدومه؟ چون یکی از شخصیت های قدیمی و مهم دی‌سی هست، احتمالا باهاش تاریخچه جالبی دارید.
ازش کمیک فیزیکی هم دارید؟

بله من شماره 155 از فلش رو قبلا داشتم ولی نمیدونم چی به سرش اومد!
media.comicbook.com/.../...


:lol:
هعــی....!
یادش بـــخیر! :cry:
اون اوایل که وارد سایت شده بودم، همیشه بحث خاطره های این چنینی جالب شما و بحث کمیک‌های نوستالژی مورد علاقه‌تون و برخی دیگر کاربران سایت که الآن کمتر میبینمشون، مطرح بود!
همیشه یه شــور و شوق و عشــق عجیبی نسبت به این مسائل وجود داشت و همه دنبال آگاهی هر چه بیشتر نسبت به شخصیت های قهرمانی بودند و این حس و حال عمیـقا قابل درک بود، توی همون دوران هم بود که فهمیدم من چقدر عاشق دنیای کمیک‌بوک هستم! ;-)

البتـه، ناگفته نماند خوشبختانه این سایت -بدون شک- همچنان داره توی زمینه کمیک قوی تر از همیشه میتازه ...

واقعا هم یادش بخیر!
من یادمه یه زمان بحث اولین کمیکی که استاد خوندن مطرح بود که خودشون گفتن آکوامن بوده
البته اگه ذهنم یاری کنه و درست گفته باشم!

بله استاد چندبار گفته که اولین کمیک انگلیسی که خونده شماره 57 آکوامن بوده
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Aquaman
#21 Aquaman 1398-10-17 19:21
در مقایسه با مقاله 10 نویسنده برتر 10 سال اخیر دیسی باید اعتراف کنم مارول نویسنده های فرهیخته تری داره
کلا دیسی مدام داره دنیاش رو ریبوت و به دنیاهای موازی میپردازه چون شخصیت هاش به مارول نمیرسن و بنابراین همیشه نسخه های دیگه اونا رو نشون ما میده تا شاید برامون جذاب تر بشن ولی مارول همیشه تمرکز اصلیش روی یک دنیا است و چون شخصیت هاش نیازی به تغییر ندارن فقط سعی میکنه تم های به روز و سیاسی- اقتصادی -اجتماعی معاصر به داستان هاشون اضافه کنه. برای این کار از برخی نویسندگانی که قبلا خبرنگار یا ستون نویس مجلات بودن استفاده میکنه که باعث میشه در سطح بالاتری قرار بگیرن
نقل قول کردن
Iron heart
#22 Iron heart 1398-10-17 20:45
به نقل از Aquaman:
در مقایسه با مقاله 10 نویسنده برتر 10 سال اخیر دیسی باید اعتراف کنم مارول نویسنده های فرهیخته تری داره
کلا دیسی مدام داره دنیاش رو ریبوت و به دنیاهای موازی میپردازه چون شخصیت هاش به مارول نمیرسن و بنابراین همیشه نسخه های دیگه اونا رو نشون ما میده تا شاید برامون جذاب تر بشن ولی مارول همیشه تمرکز اصلیش روی یک دنیا است و چون شخصیت هاش نیازی به تغییر ندارن فقط سعی میکنه تم های به روز و سیاسی- اقتصادی -اجتماعی معاصر به داستان هاشون اضافه کنه. برای این کار از برخی نویسندگانی که قبلا خبرنگار یا ستون نویس مجلات بودن استفاده میکنه که باعث میشه در سطح بالاتری قرار بگیرن

یه سوال دارم شما دی سی فنی آخه معمولا دی سی فنا همچین چیزایی نمیگن
نقل قول کردن
Amir78_King
#23 Amir78_King 1398-10-17 21:37
به نقل از mtm:
به نقل از Amir78_King:

فقط یه سوال داشتم
توی این چند وقت که اینجا بودم فهمیدم واسه ادیتور شدن و مترجم شدن باید سایت فراخوان بد
حالا سوالم اینه که سایت کجا فراخوان میده؟ توی صفحه ی آخر کمیک؟ توی صفحه اصلی سایت؟ توی پیج اینستا؟ کجا؟


ببخشید واسه اسپم ولی واقعا نمیدونستم کجا باید بگم

ما اگه مقاله نویس ، نویسنده، مترجم مقاله، ادیتور یا مترجم کمیک بخواهیم تو سایت اعلام میکنیم


خیلی ممنون واسه پاسخ
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#24 Pooya-Spidey 1398-10-17 22:13
به نقل از Iron heart:
به نقل از Aquaman:
در مقایسه با مقاله 10 نویسنده برتر 10 سال اخیر دیسی باید اعتراف کنم مارول نویسنده های فرهیخته تری داره
کلا دیسی مدام داره دنیاش رو ریبوت و به دنیاهای موازی میپردازه چون شخصیت هاش به مارول نمیرسن و بنابراین همیشه نسخه های دیگه اونا رو نشون ما میده تا شاید برامون جذاب تر بشن ولی مارول همیشه تمرکز اصلیش روی یک دنیا است و چون شخصیت هاش نیازی به تغییر ندارن فقط سعی میکنه تم های به روز و سیاسی- اقتصادی -اجتماعی معاصر به داستان هاشون اضافه کنه. برای این کار از برخی نویسندگانی که قبلا خبرنگار یا ستون نویس مجلات بودن استفاده میکنه که باعث میشه در سطح بالاتری قرار بگیرن

یه سوال دارم شما دی سی فنی آخه معمولا دی سی فنا همچین چیزایی نمیگن

دوست عزیز اونایی که شما میبینی دی سی فن نما هستن و فقط تعصب الکی دارن ولی این آقای آکوآمن من خیلی وقته کامت هاش و دنبال می کنم ... توی این مدت متوجه شدم آدمی هست که واسه اکثر حرفاش دلیل و منطق داره و حرف الکی نمیزنه.
با این که دی سی فن هست ولی همیشه حقیقت رو میگه هر جا مارول بهتر بوده گفته مارول بهتره هر جا دی سی بهتر بوده گفته دی سی بهتر بوده.
درست مثل اکثر کاربرای سایت اسپایدی
نقل قول کردن
Iron heart
#25 Iron heart 1398-10-17 22:47
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Aquaman:
در مقایسه با مقاله 10 نویسنده برتر 10 سال اخیر دیسی باید اعتراف کنم مارول نویسنده های فرهیخته تری داره
کلا دیسی مدام داره دنیاش رو ریبوت و به دنیاهای موازی میپردازه چون شخصیت هاش به مارول نمیرسن و بنابراین همیشه نسخه های دیگه اونا رو نشون ما میده تا شاید برامون جذاب تر بشن ولی مارول همیشه تمرکز اصلیش روی یک دنیا است و چون شخصیت هاش نیازی به تغییر ندارن فقط سعی میکنه تم های به روز و سیاسی- اقتصادی -اجتماعی معاصر به داستان هاشون اضافه کنه. برای این کار از برخی نویسندگانی که قبلا خبرنگار یا ستون نویس مجلات بودن استفاده میکنه که باعث میشه در سطح بالاتری قرار بگیرن

یه سوال دارم شما دی سی فنی آخه معمولا دی سی فنا همچین چیزایی نمیگن

دوست عزیز اونایی که شما میبینی دی سی فن نما هستن و فقط تعصب الکی دارن ولی این آقای آکوآمن من خیلی وقته کامت هاش و دنبال می کنم ... توی این مدت متوجه شدم آدمی هست که واسه اکثر حرفاش دلیل و منطق داره و حرف الکی نمیزنه.
با این که دی سی فن هست ولی همیشه حقیقت رو میگه هر جا مارول بهتر بوده گفته مارول بهتره هر جا دی سی بهتر بوده گفته دی سی بهتر بوده.
درست مثل اکثر کاربرای سایت اسپایدی

آخه من قبل از عضو شدن تو سایت عضو یه سایتی بودم که پر دی سی فن بود که فقط بلد بودن بگن مارول فنا برن از جوکر و سه گانه نولان فیلمسازی یاد بگیرن برن از آرخام بازیسازی یاد بگیرن من فکر میکردم بابا این دی سی فنا یه چیزی بهشون بگی میان پاچه میگیرن همین الآنشم تو اون سایت کاربراش کلی کامنت علیه این سایت دادن مخصوصا بیشترین چیزی که مسخره میکردن مقاله مقایسه کردن جوکر با گرین گابلین بود که بدون هیچ دلیلی فقط میگفتن جوکر بهتره کاربرای اسپایدی متعصب دارن مقاله مینویسن و کلی هم میگفتم عمو .. ولش کن
نقل قول کردن
capitan tony stark
#26 capitan tony stark 1398-10-18 11:07
مثل همیشه عالی بود آقای ترابی فقط یک سوال چرا حرفی از نویسنده ی برتر مارول یعنی استن لی و جک کربی و دان هک ولری لیبیر نبردید شاید بخواطر این بود که 4 تا مقاله توی یک روز نوشتید ایجوری شد ولی ما احترام شما رو داریم و از شما متشکریم ;-)
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1398-10-18 11:30
به نقل از capitan tony stark:
آقای ترابی فقط یک سوال چرا حرفی از نویسنده ی برتر مارول یعنی استن لی و جک کربی و دان هک ولری لیبیر نبردید شاید بخواطر این بود که 4 تا مقاله توی یک روز نوشتید ایجوری شد ولی ما احترام شما رو داریم و از شما متشکریم ;-)

اخه نباید میبردیم. این مقاله به 10 نویسنده برتر مارول در 10 سال گذشته اشاره داشت
اگه اونجوری بود که به تاریخ مارول اشاره میکردیم که باید مقاله 100 نویسنده برتر تاریخ مارول رو مینوشتیم
نقل قول کردن
capitan tony stark
#28 capitan tony stark 1398-10-18 11:48
به نقل از mtm:
به نقل از capitan tony stark:
آقای ترابی فقط یک سوال چرا حرفی از نویسنده ی برتر مارول یعنی استن لی و جک کربی و دان هک ولری لیبیر نبردید شاید بخواطر این بود که 4 تا مقاله توی یک روز نوشتید ایجوری شد ولی ما احترام شما رو داریم و از شما متشکریم ;-)

اخه نباید میبردیم. این مقاله به 10 نویسنده برتر مارول در 10 سال گذشته اشاره داشت
اگه اونجوری بود که به تاریخ مارول اشاره میکردیم که باید مقاله 100 نویسنده برتر تاریخ مارول رو مینوشتیم

من از شم عذز خواهی می کنم به خواطر حرف بی جهتم
نقل قول کردن
HS-Spider
#29 HS-Spider 1398-10-18 12:45
به نقل از mtm:
به نقل از capitan tony stark:
آقای ترابی فقط یک سوال چرا حرفی از نویسنده ی برتر مارول یعنی استن لی و جک کربی و دان هک ولری لیبیر نبردید شاید بخواطر این بود که 4 تا مقاله توی یک روز نوشتید ایجوری شد ولی ما احترام شما رو داریم و از شما متشکریم ;-)

اخه نباید میبردیم. این مقاله به 10 نویسنده برتر مارول در 10 سال گذشته اشاره داشت
اگه اونجوری بود که به تاریخ مارول اشاره میکردیم که باید مقاله 100 نویسنده برتر تاریخ مارول رو مینوشتیم



استاد ترابی اگه می خواستید بین 100 نویسنده برتر مارول یکی رو انتخاب کنید بین استن لی،جک کربی و استیو دیتکو کی رو انتخاب می کردید؟من دیتکو رو انتخاب می کردم.
نقل قول کردن
HS-Spider
#30 HS-Spider 1398-10-18 12:45
به نظرم استیو دیتکو چنان خشت اول این شخصیت رو پایه گذاری کرد که بعد از 60 سال کهنه نشده.یعنی هیچ شخصیت کمیک بوکی همچین پایه گذاری رو نداشته.این یعنی هنر.
نقل قول کردن
.Parsa.
#31 .Parsa. 1398-10-18 14:07
به نقل از HS-Spider:
به نظرم استیو دیتکو چنان خشت اول این شخصیت رو پایه گذاری کرد که بعد از 60 سال کهنه نشده.یعنی هیچ شخصیت کمیک بوکی همچین پایه گذاری رو نداشته.این یعنی هنر.

یا شما اشتباه میکنید یا من چون اسپایدر من رو استن لی و استیو دیتکو با هم ساختن و اینکه استیو دیتکو طراح بوده و نویسنده نبود هرچند طراح ها مخصوصا در اون زمان نقششون تو نوشتن کمیک اندازه خود نویسنده (شاید بیشتر) بوده .ولی دیتکو همون اوایل ول میکنه و خیلی کمیک مرد عنکبوتی طراحینمیکنه.بعد ش یه طراح دیگه میاد که تو سایت درموردش توضیح دادن اسمشون یادم نیست ایشون باعث میشه جنبه احساسی اسپایدرمن پر رنگ تر بشه و رفت امدش با دوستانش بیشتر شه.
نقل قول کردن
HS-Spider
#32 HS-Spider 1398-10-18 14:32
به نقل از .Parsa.:
به نقل از HS-Spider:
به نظرم استیو دیتکو چنان خشت اول این شخصیت رو پایه گذاری کرد که بعد از 60 سال کهنه نشده.یعنی هیچ شخصیت کمیک بوکی همچین پایه گذاری رو نداشته.این یعنی هنر.

یا شما اشتباه میکنید یا من چون اسپایدر من رو استن لی و استیو دیتکو با هم ساختن و اینکه استیو دیتکو طراح بوده و نویسنده نبود هرچند طراح ها مخصوصا در اون زمان نقششون تو نوشتن کمیک اندازه خود نویسنده (شاید بیشتر) بوده .ولی دیتکو همون اوایل ول میکنه و خیلی کمیک مرد عنکبوتی طراحینمیکنه.بعدش یه طراح دیگه میاد که تو سایت درموردش توضیح دادن اسمشون یادم نیست ایشون باعث میشه جنبه احساسی اسپایدرمن پر رنگ تر بشه و رفت امدش با دوستانش بیشتر شه.


توی خلق مرد عنکبوتی 80% دیتکو و 20% استن لی نقش داشته توی خلقت دکتر استرنج که کلا استن لی نقش زیادی نداشته
پیشنهاد میدم مقالات زیر رو بخونی:
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mtm
#33 mtm 1398-10-18 21:25
به نقل از .Parsa.:
به نقل از HS-Spider:
به نظرم استیو دیتکو چنان خشت اول این شخصیت رو پایه گذاری کرد که بعد از 60 سال کهنه نشده.یعنی هیچ شخصیت کمیک بوکی همچین پایه گذاری رو نداشته.این یعنی هنر.

یا شما اشتباه میکنید یا من چون اسپایدر من رو استن لی و استیو دیتکو با هم ساختن و اینکه استیو دیتکو طراح بوده و نویسنده نبود هرچند طراح ها مخصوصا در اون زمان نقششون تو نوشتن کمیک اندازه خود نویسنده (شاید بیشتر) بوده .ولی دیتکو همون اوایل ول میکنه و خیلی کمیک مرد عنکبوتی طراحینمیکنه.بعدش یه طراح دیگه میاد که تو سایت درموردش توضیح دادن اسمشون یادم نیست ایشون باعث میشه جنبه احساسی اسپایدرمن پر رنگ تر بشه و رفت امدش با دوستانش بیشتر شه.

حق با شماست
استیو دیتکو بسیاری از داستان ها رو خودش طرح ریزی میکرد
ولی چون دیالوگ نمینوشت نمیشه جزو نویسندگان محسوبش کرد
نقل قول کردن
.Parsa.
#34 .Parsa. 1398-10-20 23:17
#32
شما درست میگید دیتکو نقش خیلی بیشتری داشته ولی دلیلش همونی هست که استاد گفتتند.تازه عضو سایت شدم به خاطر همین کمی از مقالاتو مطالعه کردم.
به نظرم شخصیت اسپایدرمن نیاز داره برای اوریجینش ریبوت درست کنند(نمیدونم کردند یا نه دقیقا) چون شخصیتش مال 60 پیش هست و خیلی از کارایی که اونموقع براش تعریف کردند مال همون موقع هست و ما هم کمتر باهاش ارتباط برقرار میکنیم(مثه اینکه بچه دبیرستانی که تازه میره دانشگاه تو روزنامه فروشی کار کنه)ولی خب اونقدر پر رنگ نیستند.مشکل اینه که اگه اوریجینش بازنویسی نشه با پیشرفت سریع تکنولوژی نمیخونه و یک نسل (حدود 20) دیگه خیلی شخصیت برا بچه ها جذابیت نداره .داخل کمیک های جدیدم بیشتر میبینیم که پیتر بیست و خورده ای ساله رو اپگرید میکنن نه پونزده ساله . با حضور شحصیت جدید تری مثل مایلز مورالز که به کمیک هاش خیلی پرداخته میشه امروزه به راحتی جای پیتر رو تا چند سال دیگه میگیره و اونموقع پیتر نهایتا به عنوان یه راهنما به حساب میاد مثه کاری که با کاپیتان امریکا و فالکون کردن و در کمیک( کاپیتان امریکای جدید) که تو سال 2016 اومد دیدیم و کاپیتان امریکا حدودا هشتاد سال داشت همونطور که اولین حضورش هشتاد سال پیش بود. ولی مشکل شخصیت های انشعابی مثه مایلز مورالز اینه که اوریجینش اونقد دلچسب نیست چون داخل اون رویداد که خلق شد همراه کلی شخصیت دیگه بود و یکی دیگه اینکه ویلین خوب ندارن اگه هم داشته باشن ویلین های پیتر هستن که اکثرا اونقد کارای خفنی نمیکنن تو کمیک هاش هم اینکه این شخصیت ها شخصیت های مکمل کمتر و ضعیف تری دارند(مثه پدر مایلز با عموبن . دختر هایی که عاشقشون میشه با ام .جی و گوءن) ولی با موفق شدن انمیشین spider verse محبوبیتش چند برابر شد و اگه اینطوری ادامه پیدا کنه جای پیتر رو میگیره . یه نکته خوب هم اینه که جان واتس و تام هالند تونستن تقریبا اینکارو بکنن ولی خودتون میدونین دیگه کمیک کجا و فیلم کجا.ولی اکثرا فیلم ها دیده میشن تا اینکه کمیک ها خونده بشن.
مرسی از اینکه خوندید

چنتا پیشنهاد برای سایت دارم
اینکه بتونیم تو کامنت ها فرد موردنظر که باهاش کار داریم رو تگ کنیم که نوتیفیکشن براش تو سایت زده بشه تا بتونیم جوابمون رو بگیریم.
فک کنم بد نباشه نظر که میدیم برا ادمین ها یا نویسنده مقاله نوتیفیکیشن رو اکانتشون قرار بگیره.
اخری هم اینکه فک کنم قرار دادن chat box در حاشیه سایت ایده خوبی باشه چون کامنت هارو که میخونیم میبینیم اکثرا بحث دو نفر هست که همدیگر رو ریپلای میکنن و باعث شلوغ شدن صفحه نظرات میشن(نگفتم بحث کردن بده اتفاقا لازمه) اگه chat box قرار بدید هم اینکه میتونیم سوالات متفرقه رو از اعضای انلاین بپرسیم هم اینکه بحث ها رو اونجا انجام بدیم .
نقل قول کردن
Spider-Fan
#35 Spider-Fan 1398-10-23 12:48
احساس می‌کنم CBR براساس کارهای شاخص و پر سروصدای نویسنده رتبه‌بندی‌شون کرده.
وگرنه هیچ‌جور نمی‌شه رتبهٔ جیسون آرون از نویسنده‌های کم‌تجربه‌ای مثل کیتس و تیلور پایین‌تر باشه!
آقای آرون واقعاً نویسندهٔ مهم و تأثیرگذاریه. می‌شه گفت یکی از ستون‌های دنیای مدرن ماروله. شاهکار هم کم نداشته... از runاش برای ثور هم هر چی بگیم کم گفتیم!
از طرفی دیگه، خانم ویلسون به جز میز مارول (و A-Force) کار شاخص دیگه‌ای نداشته. نویسندهٔ توانمندی هست، ولی نه در حد رتبهٔ ۳!
اما من تنها یک نفر رو شایستهٔ رتبهٔ ۱ می‌دونم و اون کسی نیست جز برایان مایکل بندیس!
درسته که هیکمن یکی از خاص‌ترین‌ها و خلاق‌ترین نویسنده‌هاست، اما این بندیس بود که شخصیت‌های مارول رو وارد قرن ۲۱ کرد و دنیای مدرن مارول رو پایه‌گذاری کرد... هم شخصیت‌های زیادی خلق کرد و Diversityای که امروز می‌بینیم رو جا انداخت، هم runهای موندگاری برای شخصیت‌های اصلی و کلاسیک مارول داشت (خصوصاً اون‌هایی که آقای مالیو طراح‌ش بود!)
به هر حال، تاپ ۵ من اینه:

۱. برایان مایکل بندیس
۲. جاناتان هیکمن
۳. جیسون آرون
۴. مارک وید
۵. ال یوینگ

مرسی از استاد بابت مقالات مناسبتی همیشه جذاب‌شون...
نقل قول کردن
s.p.i
#36 s.p.i 1400-03-29 22:52
نظرم راجب نویسنده های مارول به نظرم مارول نویسنده های خیلی عالی داره تا حدی بهتر از دی سی و خوشبختانه نویسنده‌ای خوبی مثل جاناتان هیکمن برایان مایکل بندیس و دانی کیتس نویسنده های عالی بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45