مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

داریم به پایان دهه نزدیک میشیم و از این به بعد مقالاتی تحت عنوان "بهترین های 10 سال گذشته" براتون خواهیم داشت ...

مقدمه: مارول در طول 10 سال گذشته با فراز و نشیب های مختلفی روبرو بوده است. درسته که برخی از خوانندگان از دست مارول ناراحت هستند چون شیوه اصلی داستان گویی خودش را رویداد (event) محور کرده ولی همچنان موقعیت خود را به عنوان ناشر شماره یک حفظ کرده و در این دهه داستان های عالی زیادی نیز خلق کرده است. در این لیست که توسط سایت cbr تهیه شده است به معرفی 10 تا از مهم ترین و تاثیرگذارترین داستان های 10 سال اخیر میپردازیم که بیشترین تغییرات را موجب شده اند.

  (برای خوندن مقاله "10 داستان مهم دی سی در ده سال گذشته" نیز بروید اینجا).

 

10- بازگشت ولورین

بازگشت ولورین

در سال 2014 مارول یکی از محبوب ترین شخصیت های کمیک بوکی تمام دوران را کشت: ولورین (Wolverine)! ولی این سری که در اینجا ترجمه شده است، درباره بازگشت اوست. یک کمیک وان شات داشت و 4 مینی سریز که خواننده ها را برای بازگشت ولورین آماده و هیجان زده میکرد. البته خود داستان زیاد جالب نبود و برخی از چیزهایی که قبلا آقای «چارلز سول» در کمیک های ولورین جا انداخته بود را نادیده گرفتند. همچنین قرار بود طراح معروف آقای «استیو مک نیون» آن را طراحی کنه ولی به خاطر مشغله های دیگری که داشت فقط تونست شماره های اول و آخرش رو کار کنه. ولی با وجود همه این مشکلات هنوزم یکی از مهم ترین کمیک بوک های دهه اخیر مارول بود.

 

9- مرگ پیتر پارکر دنیای التمیت

مرگ پیتر پارکر

مرد عنکبوتی نهایی یا Ultimate Spider-Man اولین و مهم ترین سری از کمیک های Ultimate   مارول بود که تو این مقاله راجع بهش توضیحات داده شده است. در واقع «برایان مایکل بندیس» و «مارک بگلی» از سال 2000 که این کمیک رو شروع کردند، پایه های استواری برای دنیای Ultimate خلق نمودند. ولی سال 2011 در اقدامی شوکه کننده شاهد مرگ پیتر پارکر در این دنیا بودیم. ما قبلا در این مقاله به طور کامل این رویداد مهم را پوشش داده بودیم ولی به طور خلاصه باید گفت که پیتر پارکر در طی نبردی نفس گیر با گرین گابلین و در راستای محافظت از خانواده خودش کشته شد که لحظه واقعا دردناک و احساسی بود. کشته شدن پیتر پارکر در هر جایی و در هر دنیایی یک اتفاق مهم است ولی این نسخه از پیتر پارکر برای خیلی از خوانندگان مهم بود. اما خوشبختانه بندیس بلافاصله جانشین خوبی برای او به نام «مایلز مورالز» پیدا کرد که بعدا بسیار محبوب شد ولی در مجموع مرگ پیتر پارکر دنیای التمیت برای همیشه دنیای کمیک های Ultimate را تغییر داد.

 

8- تفرقه (Schism)

 تفرقه (Schism)

ولورین و سایکلاپس همیشه با هم اختلاف داشته اند. ولورین مرد خفن، کله شق و جسور مردان ایکس بود و سایکلاپس هم پسر مثبت و رهبر سر به زیر ولی مقتدر این گروه. آنها معمولا با هم سر تاکتیک های نبرد و البته بر سر به دست آوردن دل «جین گری» با هم رقابت داشتند. اما پس از رویداد Decimation آنها شروع به همکاری با هم کردند و به خاطر منافع جامعه جهش یافته ها اختلافات خود را کنار گذاشتند (Decimation رویدادی بود که در آن به دلیل کارهایی که «اسکارلت ویچ» کرد بسیاری از جهش یافته ها نیروی فوق بشری خود را از دست دادند و در نتیجه جمعیت چند میلیون نفری آنها به چند صد نفر تقلیل پیدا کرد). اما همه اینها در داستان "تفرقه" تغییر کرد چون ولورین با سایکلاپس بر سر اینکه چرا به جهش یافته ای به نام Oya دستور داده  تا برخی از اعضای گروه "باشگاه آتش جهنمی" (Hellfire Club) رو بُکشه، درگیر شد. همین باعث شد تا جمعیت جهش یافته ها به دو دسته تقسیم بشه: برخی از آنها در جزیره «اتوپیا» (Utopia) و تحت رهبری سایکلاپس باقی ماندند در حالی که دسته ای دیگر به منطقه وستچِستر برگشتند تا در کنار ولورین مدرسه اِگزاویر برای جهش یافته ها را از نو بسازند.

 

7- مردان ایکس علیه انتقام جویان (AvX)

مردان ایکس علیه انتقام جویان

پس از "تفرقه"، سایکلاپس بیش از پیش نسبت به بقای جهش یافته ها و ضرورت دفاع از آنان افراطی شد و متقاعد شد که بازگشت  "نیروی فونیکس" (که بسیار مخرب و ویرانگر است) میتونه به آنها کمک کنه تا خودشون را بعد از واقعه Decimation جمع و جور کنند و دوباره قدرت پیدا کنند. ولورین هم رفت سراغ دوستانش در اونجرز و بهشون درباره سایکلاپس هشدار داد. در نهایت نبردی بین اونجرز و ایکس من درگرفت! اما قبل از اینکه اِسکارلت ویچ و «هوپ سامرز» بتونند جهش یافته ها را احیا کنند فهمیدیم که نیروی فونیکس باید بین 5 نفر تقسیم بشه که آنها با به دست آوردنش دیوانه میشوند! خود سایکلاپس هم که به دارک فونیکس تبدیل شد و استاد و مرشد خودش یعنی «چارلز اگزاویر» را کشت! پس از این واقعه بود که مارول کمیک های زیادی با عنوان Marvel Now! منتشر کرد و خط داستانی خیلی از کمیک های مارول را تحت تاثیر خودش قرار داد.

 

6- اینفینیتی  (Infinity)

کمیک infinity

«جاناتان هیکمن» وقتی داشت کمیک های "چهار شگفت انگیز" و FF را همزمان برای مارول مینوشت به خوبی ثابت کرده بود که چه نویسنده توانمندی است و چقدر خوب میتونه داستانک های مختلف رو همزمان به پیش ببره و بهم ربطشون بده. اما سال 2013 با Infinity دیگه سطح و وسعت کارش رو به اوج رسوند و حسابی ترکوند! این رویداد در کمیکی به همین نام و همچنین در کمیک بوک های Avengers و New Avengers به چاپ رسید . ایده اصلی رویداد اینه که گروه اونجرز به فضا سفر میکنند تا با نژادی بیگانه به نام "سازندگان" (Builders) مقابله کنند. گفته میشه اونا قدیمی ترین نژاد دارای عقل و هوش در عالم هستند. بعد اونجرز متوجه میشوند که تمام تخریبی که سازندگان به راه انداخته بودند مسیر مستقیمی بوده که قرار بوده به زمین منتهی بشه. همزمان «ثانوس» از غیبت اونجرز استفاده و با گروه "فرقه سیاه" خودش به زمین حمله کرد . سپس بمب تریژن (Terrigen Bomb) توسط «بلک بولت» (رهبر "نا انسان ها") منفجر و باعث شد تا غبار تریژن در سرتاسر جهان پخش و ژن نا انسان خیلی ها فعال بشه. اینچنین بود که از اون موقع تا به حال شاهد ظهور بسیاری از شخصیت های ناانسان در کمیک های مارول بوده ایم!

 

5- مرگ ولورین (Death of Wolverine)

مرگ ولورین

سال 2014 ویروسی سبب این شد که ولورین فاکتور شفا دهنده اش رو از دست بده. در این بین ولورین درگیر قضایایی شد و دشمنانی سد راهش قرار گرفتند. البته سری مرگ ولورین چندان طولانی نبود، کلا 4 قسمت بود، اما 4 قسمت دردناک ! مجموعه ای که ولورین در آن کشته می شود ! خلاصه، در کمیک دیدیم که ولورین به دکتر آبراهام کرنلیوس، بنیان گذار برنامه سلاح ایکس می رسد. کرنلیوس برای آزمایش خودش به یه چیز احتیاج داشت : فاکتور شفا دهنده ولورین ! اما ولورین بهش نشون میده که دیگه نمیتونه از فاکتور شفا دهنده اش استفاده کنه. کرنلیوس چاره ای نداشت جز اینکه ولورین رو بکشه اما موفق نمیشه پس فرار میکنه. در این بین بود که ادمانتیوم مایع روی ولورین ریخت و تمام بدنش رو پوشش داد. البته ولورین بعدش موفق شد کرنلیوس رو بکشه. اما این ادامانتیوم مایع، رفته رفته اجازه هر حرکتی رو از ولورین گرفت و در نهایت منجر به مرگ او شد ! این مرگ یکی از ماندگار ترین مرگ های چند سال اخیر در دنیای کمیک می باشد که اشک خیلی هارو در آورد. مرگ او یقینا از تلخ ترین لحظات شخصیت ولورین در جهان کمیک است (شما میتوانید این سری را اینجا دانلود کنید و لذت ببرید). ضمن در این مقاله بیشتر راجع به مرگ دردناک ولورین توضیح داده شده است.

 

4- مرد عنکبوتی برتر

اسپایدرمن برتر

شماره 700 کمیک "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" بسیار مهم و جنجالی بود (شما میتونید نقد این کمیک را در اینجا بخونید). در این کمیک دکتر اختاپوس موفق شد قبل از مردن، جسم و روح خود را با پیتر پاركر عوض كند! بدین ترتیب پیتر پاركر در جسم او مرد . او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. سرانجام در شماره 30 از كمیك Superior Spider-Man ، پیتر پاركر اصلی موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد. در هر حال وقتی دکتر اختاپوس در جسم مرد عنکبوتی بود، از روش های بسیار خشنی برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بکشه، بکشه. مارول با این کارش ثابت کرد حتی از اینکه شخصیت شماره 1 خودش رو به نوعی بکشه و دشمن او را جایش بگذاره ابایی نداره. این مساله باعث شد تا داستان های اسپایدرمن برای چند سال از تازگی و طراوت خاصی برخوردار شوند.

(شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

3- امپراتوری مخفی (Secret Empire)

 امپراتوری مخفی (Secret Empire)

بدون شک سال تا به حال هیچ رویدادی به اندازه "امپراتوری مخفی" (که اینجا به طور کامل ترجمه شده) جنجال ایجاد نکرده. همه چیز از سال 2016 و اون لحظه ای که معلوم شد کاپیتان آمریکا به گروه تروریستی هایدرا پیوسته شروع شد. در حقیقت «رد اسکال» بوسیله ی مکعب کیهانی موسوم به "کوبیک"، گذشته ی کاپیتان آمریکا را تغیر داد و طوری گذشته اش را دستکاری کرد که انگار از اول برای هایدرا کار میکرده است و جاسوس دوجانبه بوده است. کاپیتان آمریکا وطن پرست ترین قهرمانان کمیک است پس خودتون حدس بزنید وقتی این اتفاق افتاد چه جار و جنجالی صورت گرفت.حتی هواداران در شبکه های اجتماعی از مارول بخاطر همچین کاری انتقاد کردند بطوری که مارول از آنها خواست تا پایان داستان امپراطوری مخفی صبر کنند. سال 2017 این رویداد  منتشر شد و در آن استیو راجرز با غلبه بر قهرمانان، حکومتی فاشیستی و مستبد به همراه اعضای بلند پایه گروه هایدرا تشکیل داد و دست به جنایات زیادی زد ولی خوشبختانه در پایان کاپیتان آمریکای اصلی برگشت و قضیه به خوبی و خوشی پایان یافت ولی در این بین به قدر کافی بر سر اینکه چرا شخصیت هایی مثل  «ثور» و «پانیشر» به رژیم فاشیستی استیو راجرز هایدرایی پیوسته بودند ایجاد شد. همچنین «بلک ویدو» و «ریک جونز» (رفیق صمیمی هالک) به دست کاپیتان آمریکا کشته شدند.  با این وجود دلیل نمیشه که "امپراتوری مخفی" یک رویداد عالی و معرکه نباشه. در واقع این داستان همه چیز داشت و به شدت جذاب بود. نویسنده (نیک اسپنسر) با استادی تمام داستان را جلو برد و ثابت کرد که کاپیتان آمریکا با نبوغی که داره اگه یه وقت خبیث بشه میتونه بزرگترین دشمن مارول لقب بگیره! همچنین میشه در این رویداد رگه هایی از تم ها و پیام های سیاسی نیز پیدا کرد. چون همزمان شد با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا . بنابراین خیلی ها گفتند که فاسد شدن استیو راجرز که سمبل کشور "آمریکا" میباشد در واقع استعاره ای بود از اینکه دونالد ترامپ با به قدرت رسیدن، آمریکا را خبیث کرده است.

 

2- خاندان ایکس/قدرت های ایکس (House of X/Powers of X)

خاندان ایکس/قدرت های ایکس (House of X/Powers of X)

ایکس من و کمیک های ایکس من در 10 سال گذشته دچار مشکل بودند. حالا معلوم نیست که خواننده ها دیگر از خواندن داستان های آنها خسته بودند یا اینکه رئیس مارول (آقای پرلماتر) به خاطر مشاجراتی که با شرکت فاکس داشت نمیخواست کمیک های ایکس من مثل سابق مطرح باشند. این در حالیه که ایکس من به عقیده همه کارشناسان بهترین گروه ابرقهرمانی تاریخ بوده و شماری از بهترین داستان های تاریخ کمیک را روایت کرده اند  (همچنین آمار ها نشان میدهد کمیک های ایکس من در طول تاریخ پرفروش ترین در بین همه عناوین بوده اند). تا اینکه چندی پیش آقای «جاناتان هیکمن» به عنوان نویسنده بزرگ به مارول برگشت. او با نوشتن House Of X و Powers Of X همه چیز رو تغییر داد و با افزودن یک سری ایده های اعجاب آور و علمی – تخیلی و برخی تغییرات دیگر کاری کرد که کل فرنچایز ایکس من دگرگون شود. جهش یافته ها حالا دیگر برای بقا تلاش نمیکنند و قدرت جهانی شده اند. عناوین جدیدی هم از ایکس من منتشر شده اند و نام X-men دوباره بر سر زبان ها افتاده است.

 

1- جنگ های پنهان (Secret Wars)

جنگ های پنهان (Secret Wars)

به محض اینکه آقای «جاناتان هیکمن» نویسنده کمیک های Avengers شد ، ایده "شکاف ها" (Incursions) رو مطرح کرد که در واقع حفره ای در مولتی ورس است (که به خاطر وقایع رویداد "عصر الترون" به وجود آمده بود) و باعث شد تا دنیاهای موازی سر از جایی دربیاورند که دنیای اصلی مارول در آن است. بنابراین سئوال این بود که اگر بهم بخورند چی میشه؟ آیا حاضری اونا رو منهدم بکنی تا دنیای خودت نجات پیدا کنه؟ اولش گروه Illuminati (که از قوی ترین و با نفوذ ترین موجودات دارای نیروهای فوق بشری جهان تشکیل شده) گفتند که حاضرند این کار رو بکنند ولی رفته رفته شکاف ها بیشتر و بیشتر شد و اونا دیگه نمیدونستند باید چیکار کنند. در نتیجه گروه مخفی Cabal شکل گرفت که وظیفه اش نابودی دنیا ها بود. در نهایت، دنیای "التمیت" (Ultimate Universe) بدقلق بازی (!) در آورد، یعنی یه سختی میشد نابودش کرد. دلیلش هم وجود نسخه التمیت «رید ریچاردز»  بود. بنابراین با دنیای اصلی برخورد کرد. سپس دکتر دووم موفق میشه قدرت های «بیاندرها» را بگیره و یک خدای نیرومند اما مستبد بشه. او همچنین موفق میشه دنیایی بسازه به نام Battle World که از بقایا و تکه های دنیای دیگر در مالتی ورس مارول ایجاد شده است. بنابراین همه چیز در این دنیا عجیب به نظر میاد تا اینکه معلوم میشه حقیقت چیه. او کم کم با صدای مخالفت دیگران مواجه شد. مخصوصا که دشمن دیرینه اش یعنی «رید ریچاردز» و دیگر قهرمانان مارول که گذشته را به خاطر داشتند، حقیقت را میدانستند و ... واقعا این رویداد که سال 2016 به انتها رسید، فوق العاده است. داستانش اولش کمی پیچیده است ولی بسیار شگفت انگیز و جذابه. از طراحی هایش نیز که توسط «ایساد ریبیچ» انجام شد هر چی تعریف کنیم بازم کنه.  خوشبختانه این رویداد هم با بهترین کیفیت ممکن توسط سایت ما ترجمه شده (اینجا). دیگر کمیک های مرتبط با آن را هم میتونید اینجا بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

10 پیچش داستانی شوکه کننده در تاریخ انتشارات مارول

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول

15 اتفاق مهمی که سال 2016 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

15 جنجال بزرگ در کمیک های مارول و دی سی در سال 2017

15 داستان و کراس اور برتری که میخواهیم پس از توافق دیزنی و فاکس در دنیای سینمایی مارول (MCU) ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MP Spidey
#1 MP Spidey 1398-09-11 17:31
با تشکر از شما. همیشه دوست داشتم از روی Secret Wars چند تا فیلم رو اقتباس کنن. اما میدونین که. کلی مقدمه می خواد.

ببخشید یه سوال بی ربط داشتم. میشه کمیک های بازی تاج و تخت رو ترجمه کنید؟
برای جلوگیری از فیلترینگ هم می تونید کمی سانسورش کنید.
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-09-11 18:42
مرسی بابت ترجمه این مقاله به جا!


به شخصه هر بار یاد داستان جنگ‌های پنهان میفتم مو به تنم سیخ میشه از بعضی قاب‌ها و شات‌های اون کمیک...

کاش اقتباس سینماییش یه فاینالی باشه برای کتاب دوم مارول :cry:
نقل قول کردن
fotros
#3 fotros 1398-09-11 18:48
به نقل از moali:
مرسی بابت ترجمه این مقاله به جا!


به شخصه هر بار یاد داستان جنگ‌های پنهان میفتم مو به تنم سیخ میشه از بعضی قاب‌ها و شات‌های اون کمیک...

کاش اقتباس سینماییش یه فاینالی باشه برای کتاب دوم مارول :cry:

باهات موافقم؛ جنگ‌های پنهان خیلی پتانسیل بالایی داره برای این که به عنوان فاینال حماسه دوم این یونیورس راهی سینما بشه البته باید توجه داشت که این اقتباس به زمانی بیش از ۳ ساعت و یا حتی در دوقسمت میتونه ساخته بشه. تانوس هم که پودر شد و میشه یجوری برای اون اقتباس برش گردوند چون من واقعا دوست دارم اون صحنه معروف نابودیش به دست گاد دووم رو ببینم. واااای گفتن دووم دلم پر کشید. امیدوارم زودتر معرفی بشه. راستی تا کجاها رفتیم، کو تا پایان کتاب دوم مارول :-*
فک کنم استاد ترابی باید با نوشون بشینن اون فیلمو ببینن... ;-)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1398-09-11 20:49
#1 و #2 و 3#:
چی جوریه فقط شما سه نفر تو سایت نظر میدین؟
این عزیزانی که ما رو سرویس میکنن هر روز که ما رو عضو سایت کنید اصلا به چه نیتی عضو سایت میشن؟!
نقل قول کردن
spider raya
#5 spider raya 1398-09-11 21:38
کلا دنیای آلتیمیت ایده های خیلی نو و جالبی داشت .
از رنگین پوست شدن نیک فیوری ( که در اقتباس سینمایی ازش استفاده شد !) تا اون هیبت جدید و ترسناک گابلین .
فقط کاش بعد مرگ پیتر انقدر روی مایلز مورالز مانور نمیدادن .
منظورم اینه که اوکی ، پیتر مرده و تو اون دنیا الان مایلز مرد عنکبوتی شده . چن تا کراس اور جالب هم بین پیتر پارکر دنیای اصلی و مورالز آلتیمیت منتشر میشه که اتفاقا تو سایت اسپایدی ترجمه شده و پیشنهاد میکنم حتما بخونینش . ولی اینکه یهو میاد تو دنیای اصلی و زرتی عضو اونجرز میشه ( آدم آتیش میگیره واقعا :o ) و اینطوری رخ نمایی میکنه ... نمیدونم والا
من که اصلا خوشم نمیاد ازش.
والا من که بخاطر کنکور خیلی وقته کلا کمیک نمیخونم ولی خدا کنه حداقل پیتر پارکر دنیای اصلی هنوز مرد عنکبوتی باشه :lol:
نقل قول کردن
spider raya
#6 spider raya 1398-09-11 21:49
راستی این سیکرت وارز عجب چیز نابی بود !
داستان عالی طراحی عالی
ازون مهم تر اسپین آفاش بود که واقعا همشون به نوبه خودشون کامل کننده سری اصلی بودن و کلی ایده نو وارد دنیای کمیک کردن .
و چقدر سایت زحمت کشید سر این ایونت.
از ترجمه های سریع و روون گرفته ( یه روز بیشتر طول نمیکشید ترجمه ها ! بعد من سر ترجمه نوآر رسما آقای ترابی رو سکته آوردم :lol: ) تا ادیت های ظریف + ایستراگ هایی که خود ادیتورها زحمتشو میکشیدن میزاشتن
البته کاربرا هم اون موقع حسابی فعال بودن و سر هر شماره نقد های جون دار مینوشتن . نه مثل الان که بعد دوساعت که مقاله اومده رو سایت من 5 مین نفریم که داره کامنت میزاره .
حیف که خیلیاشون رفتن و دیگه خبری ازشون نیس
نقل قول کردن
MP Spidey
#7 MP Spidey 1398-09-11 23:01
به نقل از spider raya:
کلا دنیای آلتیمیت ایده های خیلی نو و جالبی داشت .
از رنگین پوست شدن نیک فیوری ( که در اقتباس سینمایی ازش استفاده شد !) تا اون هیبت جدید و ترسناک گابلین .
فقط کاش بعد مرگ پیتر انقدر روی مایلز مورالز مانور نمیدادن .
منظورم اینه که اوکی ، پیتر مرده و تو اون دنیا الان مایلز مرد عنکبوتی شده . چن تا کراس اور جالب هم بین پیتر پارکر دنیای اصلی و مورالز آلتیمیت منتشر میشه که اتفاقا تو سایت اسپایدی ترجمه شده و پیشنهاد میکنم حتما بخونینش . ولی اینکه یهو میاد تو دنیای اصلی و زرتی عضو اونجرز میشه ( آدم آتیش میگیره واقعا :o ) و اینطوری رخ نمایی میکنه ... نمیدونم والا
من که اصلا خوشم نمیاد ازش.
والا من که بخاطر کنکور خیلی وقته کلا کمیک نمیخونم ولی خدا کنه حداقل پیتر پارکر دنیای اصلی هنوز مرد عنکبوتی باشه :lol:

مایلز مورالز توی این ده سال اخیر واقعا توی مارول محبوب شده.
spidey.ir/.../...
حضورش توی دنیای التیمیت باعث شده بود که کمتر ببینیمش. برای نوجوونایی که هوادار اسپایدرمن هستن-مثل من- حضور مایلز مورالز و تعاملش با شخصیت های اصلی مارول خیلی خوشحال کننده است.
نقل قول کردن
spider raya
#8 spider raya 1398-09-12 00:50
به نقل از MP Spidey:
به نقل از spider raya:
کلا دنیای آلتیمیت ایده های خیلی نو و جالبی داشت .
از رنگین پوست شدن نیک فیوری ( که در اقتباس سینمایی ازش استفاده شد !) تا اون هیبت جدید و ترسناک گابلین .
فقط کاش بعد مرگ پیتر انقدر روی مایلز مورالز مانور نمیدادن .
منظورم اینه که اوکی ، پیتر مرده و تو اون دنیا الان مایلز مرد عنکبوتی شده . چن تا کراس اور جالب هم بین پیتر پارکر دنیای اصلی و مورالز آلتیمیت منتشر میشه که اتفاقا تو سایت اسپایدی ترجمه شده و پیشنهاد میکنم حتما بخونینش . ولی اینکه یهو میاد تو دنیای اصلی و زرتی عضو اونجرز میشه ( آدم آتیش میگیره واقعا :o ) و اینطوری رخ نمایی میکنه ... نمیدونم والا
من که اصلا خوشم نمیاد ازش.
والا من که بخاطر کنکور خیلی وقته کلا کمیک نمیخونم ولی خدا کنه حداقل پیتر پارکر دنیای اصلی هنوز مرد عنکبوتی باشه :lol:

مایلز مورالز توی این ده سال اخیر واقعا توی مارول محبوب شده.
spidey.ir/.../...
حضورش توی دنیای التیمیت باعث شده بود که کمتر ببینیمش. برای نوجوونایی که هوادار اسپایدرمن هستن-مثل من- حضور مایلز مورالز و تعاملش با شخصیت های اصلی مارول خیلی خوشحال کننده است.

بعضی کاراکترها و شخصیت ها ساخته میشن تا صرفا داستان رو جلو ببرن . مثل دنیای عنکبوتی که کلی اوریجین جدید و حتی بامزه از اسپایدی های دنیاهای دیگه دیدیم . این دست از شخصیت های "موازی" معمولا بعد چند شماره کلا کنار گذاشته میشن و میرن تا ایونت بعدی که باز نویسنده ها اونارو از آرشیو "میلیونی" شخصیت ها دربیارن . طبیعیه که این وسط بعضی شخصیتا اونقدر معروف و محبوب میشن که پابلیشری مثل مارول ازشون استفاده بیشتری میکنه .
تا اینجا مشکلی نیست . شخصیتی که نویسنده اون داستان صرفا بعنوان یه ایده مطرحش میکنه کم کم راه خودشو به یونیورس اصلی پیدا میکنه .
مشکل از جایی شروع میشه که شما یه شخصیت کاملا "عادی" و "تکراری" رو یهو پروموتش کنی و انقدر بکنیش تو چشم ملت که آدم حالش بهم بخوره .

یعنی یه شبه بیاریش تو دنیای اصلی
بعد سریع عضو اونجرزش کنی ( در حالی که خود پیتر پارکر تقریبا 3 سال طول کشید تا به این عنوان برسه)
و اونقدر روش مانور بدی که تو حتی تو ایونت های عنکبوتی هم فضای زیادی برای عریضه اندام به پارکر نرسه .
قضیه وقتی بدتر میشه که این شخصیت واقعا چیز متمایزی نسبت به مرد عنکبوتی نداره . یعنی رسما کپی پیست + رنگ پوستشو سیاه کنی .

باز اون اسپایدرمن برتر میتونی بگی آقا مثلا این وحشی تره !
ولی
نه پیشینه ای نه تراژدی و نقطه عطف خاصی ( که بعدا زنده نشه البته !)
در حالی که همین خوک عنکبوتی (!) هم حتی با توجه فضای متفاوت کمیک و " شخصیت پردازی کافی " میتونست گزینه بهتری برای آوردن به یونیورس اصلی باشه .

چند تا قدرت جدیدش هم واقعا با عقل جور درنمیاد . خدایی چرا باید گزیده شدن توسط یه عنکبوت به شما قدرت نامرئی شدن بده ؟ یعنی رفتن یه چیز کاملا بی مربوط رو چسبوندن به این شخصیت . در حالی که با چند تغییر خیلی جزئی ( مثل حذف وب شوتر و طبیعی کردن قدرت تارزنی مثل 3گانه ریمی) میتونستن غنا و باورپذیری بیشتری به این شخصیت بدن.

فعلا که طرفدارای محترم زیادی داره ولی اگه پرداخت بیشتری به شخصیتش نشه ، بعید میدونم زیاد بتونه دووم بیاره .
نقل قول کردن
MP Spidey
#9 MP Spidey 1398-09-12 06:34
به نقل از spider raya:
به نقل از MP Spidey:
به نقل از spider raya:
کلا دنیای آلتیمیت ایده های خیلی نو و جالبی داشت .
از رنگین پوست شدن نیک فیوری ( که در اقتباس سینمایی ازش استفاده شد !) تا اون هیبت جدید و ترسناک گابلین .
فقط کاش بعد مرگ پیتر انقدر روی مایلز مورالز مانور نمیدادن .
منظورم اینه که اوکی ، پیتر مرده و تو اون دنیا الان مایلز مرد عنکبوتی شده . چن تا کراس اور جالب هم بین پیتر پارکر دنیای اصلی و مورالز آلتیمیت منتشر میشه که اتفاقا تو سایت اسپایدی ترجمه شده و پیشنهاد میکنم حتما بخونینش . ولی اینکه یهو میاد تو دنیای اصلی و زرتی عضو اونجرز میشه ( آدم آتیش میگیره واقعا :o ) و اینطوری رخ نمایی میکنه ... نمیدونم والا
من که اصلا خوشم نمیاد ازش.
والا من که بخاطر کنکور خیلی وقته کلا کمیک نمیخونم ولی خدا کنه حداقل پیتر پارکر دنیای اصلی هنوز مرد عنکبوتی باشه :lol:

مایلز مورالز توی این ده سال اخیر واقعا توی مارول محبوب شده.
spidey.ir/.../...
حضورش توی دنیای التیمیت باعث شده بود که کمتر ببینیمش. برای نوجوونایی که هوادار اسپایدرمن هستن-مثل من- حضور مایلز مورالز و تعاملش با شخصیت های اصلی مارول خیلی خوشحال کننده است.

بعضی کاراکترها و شخصیت ها ساخته میشن تا صرفا داستان رو جلو ببرن . مثل دنیای عنکبوتی که کلی اوریجین جدید و حتی بامزه از اسپایدی های دنیاهای دیگه دیدیم . این دست از شخصیت های "موازی" معمولا بعد چند شماره کلا کنار گذاشته میشن و میرن تا ایونت بعدی که باز نویسنده ها اونارو از آرشیو "میلیونی" شخصیت ها دربیارن . طبیعیه که این وسط بعضی شخصیتا اونقدر معروف و محبوب میشن که پابلیشری مثل مارول ازشون استفاده بیشتری میکنه .
تا اینجا مشکلی نیست . شخصیتی که نویسنده اون داستان صرفا بعنوان یه ایده مطرحش میکنه کم کم راه خودشو به یونیورس اصلی پیدا میکنه .
مشکل از جایی شروع میشه که شما یه شخصیت کاملا "عادی" و "تکراری" رو یهو پروموتش کنی و انقدر بکنیش تو چشم ملت که آدم حالش بهم بخوره .

یعنی یه شبه بیاریش تو دنیای اصلی
بعد سریع عضو اونجرزش کنی ( در حالی که خود پیتر پارکر تقریبا 3 سال طول کشید تا به این عنوان برسه)
و اونقدر روش مانور بدی که تو حتی تو ایونت های عنکبوتی هم فضای زیادی برای عریضه اندام به پارکر نرسه .
قضیه وقتی بدتر میشه که این شخصیت واقعا چیز متمایزی نسبت به مرد عنکبوتی نداره . یعنی رسما کپی پیست + رنگ پوستشو سیاه کنی .

باز اون اسپایدرمن برتر میتونی بگی آقا مثلا این وحشی تره !
ولی
نه پیشینه ای نه تراژدی و نقطه عطف خاصی ( که بعدا زنده نشه البته !)
در حالی که همین خوک عنکبوتی (!) هم حتی با توجه فضای متفاوت کمیک و " شخصیت پردازی کافی " میتونست گزینه بهتری برای آوردن به یونیورس اصلی باشه .

چند تا قدرت جدیدش هم واقعا با عقل جور درنمیاد . خدایی چرا باید گزیده شدن توسط یه عنکبوت به شما قدرت نامرئی شدن بده ؟ یعنی رفتن یه چیز کاملا بی مربوط رو چسبوندن به این شخصیت . در حالی که با چند تغییر خیلی جزئی ( مثل حذف وب شوتر و طبیعی کردن قدرت تارزنی مثل 3گانه ریمی) میتونستن غنا و باورپذیری بیشتری به این شخصیت بدن.

فعلا که طرفدارای محترم زیادی داره ولی اگه پرداخت بیشتری به شخصیتش نشه ، بعید میدونم زیاد بتونه دووم بیاره .

درباره این پرداخت کم به شخصیتش تا حد زیادی حرفتون رو قبول دارم.
راجع به قدر نامرئی شدن هم مگه توی فیلم مرد عنکبوتی سال 2002 یه عنکبوتی نبود که می تونست نامرئی بشه؟
دنیای التیمیت خیلی شبیه دنیای اصلی مارول بود. ولی شما دنیای خوک عنکبوتی رو با دنیای اصلی مقایسه کنید...
نقل قول کردن
fotros
#10 fotros 1398-09-12 10:45
به نقل از mtm:
#1 و #2 و 3#:
چی جوریه فقط شما سه نفر تو سایت نظر میدین؟
این عزیزانی که ما رو سرویس میکنن هر روز که ما رو عضو سایت کنید اصلا به چه نیتی عضو سایت میشن؟!

استاد تعریف بود یا تیکّه؟ :-*
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1398-09-12 11:08
به نقل از fotros:
به نقل از mtm:
#1 و #2 و 3#:
چی جوریه فقط شما سه نفر تو سایت نظر میدین؟
این عزیزانی که ما رو سرویس میکنن هر روز که ما رو عضو سایت کنید اصلا به چه نیتی عضو سایت میشن؟!

استاد تعریف بود یا تیکّه؟ :-*

جُفت آو دِم!
نقل قول کردن
mammut700
#12 mammut700 1398-09-12 11:31
سلام آقا تریلر بلک ویدو اومد عجب چیزیه
نقل قول کردن
fotros
#13 fotros 1398-09-12 13:27
به نقل از mtm:
به نقل از fotros:
به نقل از mtm:
#1 و #2 و 3#:
چی جوریه فقط شما سه نفر تو سایت نظر میدین؟
این عزیزانی که ما رو سرویس میکنن هر روز که ما رو عضو سایت کنید اصلا به چه نیتی عضو سایت میشن؟!

استاد تعریف بود یا تیکّه؟ :-*

جُفت آو دِم!

استاد به خدا من تازه عضو شدم کلا دوتا کامنت دادم :sigh:
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#14 Pooya-Spidey 1398-09-12 16:18
سلام
ممنون بابت این مقاله زیبا و عالی
وقتی رتبه ها رو میخوندم فهمیدم که نصفشون توسط سایت ترجمه شدن و این باعث افخار هست که در سایتی عضو هستیم که بهترین داستان های مارول با بهترین کیفیت ترجمه و ادیت فارسی در اون قرار داره.
و نباید فراموش کرد همه این ها به خاطر حضور استاد ترابی هست که خیلی به جامعه کمیک ایران خدمت کردن.
واقعا اگر قرار باشه روزی کتابی نوشته بشه با مضمون تاثیرگذار ترین فرد در جامعه کمیک فارسی باید کل کتاب رو فقط درباره زندگی استاد ترابی صحبت بشه... ;-) ;-) ;-)
نقل قول کردن
RMB
#15 RMB 1398-09-12 22:33
با تشکر از آقای ترابی ، این داستان ها که در ده سال اخیر نوشته شدن عالی هستند مخصوصا سکرت وارز که بسیار جذاب و خلاقانه بود و تک تک شماره هاش آدمو درگیر می کردند .
نقل قول کردن
MP Spidey
#16 MP Spidey 1398-09-13 07:00
استاد. چرا دیگه کمیک انگلیسی نمی ذارید. اگه رویداد های Infinity و Age of Apocalypse رو ترجمه نمی کنید، لطف کنید انگلیسیشو بذارید.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1398-09-13 08:16
به نقل از MP Spidey:
استاد. چرا دیگه کمیک انگلیسی نمی ذارید. اگه رویداد های Infinity و Age of Apocalypse رو ترجمه نمی کنید، لطف کنید انگلیسیشو بذارید.

تو اینترنت زیاد شدن
کافیه یه سرچ بکنید تا بتونید پیداشون کنید
نقل قول کردن
mmk0859
#18 mmk0859 1398-09-15 19:19
ولی خداییش امپراطوری مخفی اصل جنس بود. 8)
از مترجما و نویسنده های سایت مخصوصا اقای ترابی به خاطر این مقاله و کمیک های ترجمه شده واقعا ممنونم⁦ ❤⁩
نقل قول کردن
mmk0859
#19 mmk0859 1398-09-15 19:20
به نقل از MP Spidey:
استاد. چرا دیگه کمیک انگلیسی نمی ذارید. اگه رویداد های Infinity و Age of Apocalypse رو ترجمه نمی کنید، لطف کنید انگلیسیشو بذارید.


راست میگه، اگه بشه کمیک های infinity رو هم ترجمه کنین عالی میشه!
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1398-09-19 01:29
سری کمیکهای جنگ های پنهان خیلی عظیم و شگفت انگیز بود. دکتر دووم تو این کمیک خیلی ترسناک بود. این کمیک ها واقعا بی نظیر بود.
راستش یکی از داستان هایی که خیلی همه رو شگفت زده کرد داستان رد گابلین بود. پیوند خوردن نورمن آزبورن با سیمبیوت کارنیج خیلی جالب و عجیب بود در نوع خودش.
نقل قول کردن
M.S.A
#21 M.S.A 1398-10-04 21:22
ببخشیداساتید.
برنامه ای برای ترجمه ی این لیست دارید.البته بیشترش رو ترجمه کردین.امیدوارم بقیش هم ترجمه شه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45