مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

در ادامه سلسله مقالات "برترین های دهه گذشته" به مرد عنکبوتی میرسیم!

مقدمه: در 10 سالی که گذشت در اکثر اوقات آقای «دَن اسلات» (Dan Slott) نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی بود! او درسته که تصمیمات جنجالی زیادی گرفت (این مقاله را بخوانید) ولی باید قبول کرد دنیای اسپایدرمن را بسیار گسترده تر از قبل کرد و با معرفی شخصیت های جدید باعث شد تا کمیک های انشعابی مختلفی از روی اسپایدرمن به چاپ برسه که خیلی در مطرح شدن بیش از پیش شخصیت های اسپایدرمن موثر بودند. در این دوران اسپایدرمن ایده های جدیدی را تجربه کرد. مثلا مُرد و جسمش به تسخیر دشمنش درآمد یا پولدار شد و صاحب شرکتی به نام "صنایع پارکر"! اسلات همچنین با رویدادهایی مثل "دنیای عنکبوتی" و "قیامت عنکبوتی" سعی کرد پای دنیاهای موازی را نیز به داستان های اسپایدرمن باز کنه و نوعی حالت حماسی و رویداد محور به داستان های او داد. در هر حال در این مقاله سعی شده به 10 داستانی که بیشترین تاثیر را روی شخصیت اسپایدرمن و دنیای او در 10 سال گذشته داشتند پرداخته شود.

 

10- بیگ تایم (Big Time)

 بیگ تایم (Big Time)

"بیگ تایم" نام یک رویداد بزرگ بود که سال 2010 در کمیک های اصلی مرد عنکبوتی یعنی The Amazing Spider-Man روایت شد و در آن پیتر پارکر به موفقیت های کاری بیشتری رسید و تونست شغل جدیدی را در کمپانی "هورایزون لابز" (Horizon Labs) به دست بیاره و سرانجام اون هوش بالای خودش رو مورد استفاده بهینه قرار بده! (هم به عنوان یک دانشمند و هم به عنوان یک ابرقهرمان). پیتر به لطف منابع این کمپانی که به دستش افتاده بود تعدادی لباس جدید درست کرد (این مقاله را بخوانید). اسپایدرمن در این مدت با وقایع مهمی روبرو شد، مثلا شخصیتی که پیش تر مثبت بود به نام «فیل یوریک» (برادرزاده «بن یوریک») به هاب گابلین تبدیل شد (!)، «مارلا جیمسون» (همسر «جی. جونا جیمسون») به دست یکی از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتی به نام «الیستار اسمایت» ملقب به «قاتل عنکبوت»، کشته شد و ... در نتیجه این اتفاقات پیتر تا مدتها به خودش قول داد که دیگه نگذاره افرادی در اطرافش هستند کشته شوند و شعار no one dies سر داد!

 

9- خلق شدن «مایلز مورالز»

مایلز مورالز

گفتیم که در دهه گذشته شاهد بودیم که «دن اسلات» در اکثر سالها نویسنده اسپایدرمن بود. در واقع او 10 سال کمیک های اسپایدرمن را نوشت، از سال 2008 تا 2018! بدین ترتیب او لقب نویسنده ای که طولانی ترین run اسپایدرمن را نوشته را به خودش اختصاص داد. اما در این مدت نویسنده ای دیگر به نام «برایان مایکل بندیس» نیز داشت کمیک های Ultimate Spider-Man را مینوشت که خودش آنها را پایه گذاری کرده بود. او در این سری اسپایدرمن را برای خوانندگان امروزی مدرن تر کرده بود و در شخصیت پردازی بسیاری از دشمنان کلاسیک او دست برده بود (کمیک های Ultimate در یک دنیای موازی رخ میدهند). با این حال بعد از چندین سال پیتر پارکر را در این دنیا کشت (این مقاله را بخوانید). اما به زودی یک جانشین شایسته برای او انتخاب کرد به نام «مایلز مورالز» که شخصیت بسیار محبوب و مشهوری هم از آب درآمد و مارول برای مدت طولانی کمیک های Ultimate Spider-Man را با حضور این شخصیت منتشر میکرد. مایلز یک نوجوان سیاه پوست بود که در این مقاله به طور کامل معرفی شده است و میتونید کمیک های او را در اینجا به زبان فارسی بخوانید.

 

8- جزیره عنکبوتی (Spider-Island)

 جزیره عنکبوتی (Spider-Island)

در این آرک عظیم مردم شهر نیویورک به ویروسی عجیب که توسط دشمن قدیمی مرد عنکبوتی به نام «شغال» درست شده، مبتلا شدند و در نتیجه به قدرت های عنکبوتی دست یافتند. سپس جزیره منهتن در ایالت نیویورک از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده تا ویروس به بیرون درز نکند. سپس مرد عنکبوتی با اعضای اونجرز و 4 شگفت انگیز همکاری کرد تا جلوی تبدیل شدن مردم شهر به عنکبوت های غول آسا را بگیرد.  جزیره عنکبوتی یکی از اولین رویدادهای بزرگ مرد عنکبوتی در دهه گذشته بود که باعث شد پای اکثر قهرمانان مارول به داستان باز بشه و البته دیگر شخصیت های مرتبط با را اسپایدرمن را نیز مثل فلش تامپسون (مامور ونوم)، ادی براک (انتی ونوم) و کین پارکر (کلون اسپایدرمن) در داستان دیدیم. جزیره عنکبوتی نشان داد دن اسلات چه ایده هایی برای مرد عنکبوتی و دنیای او در سر داره و میخواد این دنیا را تا حد ممکن بزرگ و مطرح کنه. راستی مری جین هم در این داستان قدرت های عنکبوتی پیدا کرد! (این مقاله را بخوانید).

 

7- مردان عنکبوتی (Spider-Men)

مردان عنکبوتی

همانطور که گفته شد مایلز مورالز خیلی سریع در دنیای Ultimate به شهرت و موفقیت و محبوبیت دست یافت به همین دلیل هواداران خواستار یک کراس اور (داستان مشترک) با پیتر پارکر دنیای اصلی بودند. بندیس هم به حرفشون گوش داد و داستان فوق العاده ای نوشت به نام "مردان عنکبوتی" که در اینجا براتون ترجمه شده و در آن پیتر پارکر دنیای اصلی به دنیای التمیت میره و با مایلز مورالز دیدار میکنه! این داستانِ مهم، لحظات ماندگار فراوانی هم داره و باعث شد تا ارتباط بین دنیای اصلی مارول و دنیای التمیت برقرار بشه. پایان این داستان هم دارای پیچش جالبی بود و نشون داد در دنیای اصلی مارول هم یک مایلز مورالز وجود دارد! تا اینکه در سال 2017 برایان مایکل بندیس بالاخره با نوشتن قسمت دوم "مردان عنکبوتی" پاسخ این سوال را داد که این مایلز مورالز کی بوده. ما این کمیک را هم براتون در اینجا ترجمه کرده ایم که داستان بسیار مهمیه چون نشان میده دنیای التمیت پس از وقایع رویداد "جنگ های پنهان" هنوز زنده است!

 

6- پایان دنیا (Ends of Earth)

پایان دنیا (Ends of Earth)

ارتقای تجهیزات اسپایدرمن توسط پیتر پارکر مصادف شد با شکل گیری دوباره گروه "شش خبیث" ! دكتر اختاپوس چیزی به پایان زندگی اش نمانده بود و میخواست تمام دنیا را نابود كند و این خبیث ها را دور خودش جمع کرد: ، آفتاب پرست، مرد شنی، راینو، میستریو و الكترو. و این بار قضیه فرق میكرد زیرا هر كدام از اعضا خصومت شخصی با اسپایدرمن داشتند: راینو هنوز او را مسئول مرگ همسرش میدانست، مرد شنی او را مسئول فقدان دختر خوانده اش قلمداد میكرد، میستریو و الكترو او را مسئول ناكامی های مالی خود میدانستند و ... بنابراين نبرد سختي ميان آنها درگرفت. این بار نقشه دكتر اختاپوس بسیار دقیق و عظیم بود ولی اسپایدرمن در نهایت به كمك ابرقهرمانانی مثل «ثور»، «بیوه سیاه» (Black Widow) و حتی شخصیتی نیمه مثبت مثل «سیلور سیبل» (Silver Sable) نقشه او را عقیم گذاشت. لباس جدیدی هم درست کرد که در این مقاله معرفی شده است. اما این داستان بسیار مهم بود چون نشان داد دن اسلات چه نقشه های بزرگی برای دکتر اختاپوس داره و میخواد او را به بزرگترین دشمن اسپایدرمن تبدیل کنه، نقشه هایی که به زودی  به اوج خودش رسید...

 

5- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

دارک اسپایدرمن

اولین و شاید یکی از بدترین اتفاقاتی که در دوره ای که دن اسلات نویسنده اسپایدرمن بود این بود که ذهن و حافظه اش با دکتر اختاپوس عوض شد. یعنی ذهن دکتر اختاپوس اومد داخل بدن پیتر پارکر/اسپایدرمن و برعکس! منتهی مساله این بود که بدن و جسم دکتر اختاپوس درب و داغون بود و در نتیجه پیتر در شماره 700 از کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز و در حالی که در آغوش دکتر اختاپوس بود، درگذشت! نحوه مرگ پیتر در بدن دکتر اختاپوس با انتقادات فراوانی روبرو گشت (من خودم در اینجا نقد کوبنده ای برای این داستان نوشتم). در هر حال اتفاقات جوری رقم خورد که دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن و حافظه پیتر پارکر شد. او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد و تصمیم گرفت یک جور ضد قهرمان باشد که با روش های خاص خودش جنایت را سرکوب میکند. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بُکشه، بُکشه! البته در نهایت پیتر پارکر دوباره به جسم خودش برگشت ولی در هر حال این دوران مهم بود چون وقتی اکتاویس در زندگی پیتر پارکر فرو رفته بود اتفاقات زیادی را رقم زد. مثلا کاری کرد که پیتر پارکر دکترای خودش رو بگیره یا "صنایع پارکر" تاسیس شد و ... (شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

4- دنیای عنکبوتی (Spider-Verse)

اسپایدر ورس

"دنیای عنکبوتی" (که سایت ما همه قسمت هایش رو اینجا ترجمه کرده) یک رویداد و کراس اور گسترده در کمیک بوک های مرد عنکبوتی بود که سال 2014 به قلم «دن اسلات» نوشته شد. خلاصه داستانش اینه که تمام مردان و زنان عنکبوتی در دنیاهای موازی گرد هم آمدند تا با خبیثی به نام «مورلان» و خانواده اش به نام «وارثان» (Inheritors) مبارزه کنند (چون وارثان به دنبال شکار عنکبوتی ها و تغذیه از انرژی درونی آنها هستند). این رویداد به معنای واقعی کلمه عالی بود و به قول معروف همه چیز داشت. بسیار هیجان انگیز بود و از رمز و راز خوبی هم برخوردار بود. نویسنده در مجموع تونست خیلی خوب داستان و کمیک های مرتبط با اون رو به پیش ببره و به سرانجان برسونه در حالی که مجبور بود یک عالمه شخصیت در داستان به کار بگیره. ایده اصلی بسیار جالب و اجرای آن هم بسیار خوب بود. از همه مهم تر اینکه این رویداد دستاوردهای زیادی برای  مارول داشت چون از دل اون تعدادی شخصیت مهم و محبوب خلق شدند مثل «گوئن عنکبوتی» و «سیلک» . ضمن اینکه کاراکترهای دیگری مثل «کین» (کلون مرد عنکبوتی)، «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099)، «زن عنکبوتی» و ... بعد از مدتها دوباره مطرح شدند و کمیک های اختصاصی ازشون چاپ شد. خلاصه اینکه سال 2014 سال هیجان انگیزی برای هواداران اسپایدرمن بود و اون قدیمی های سایت یادشونه که این رویداد رو با چه هیجانی ترجمه و ادیت میکردیم و چقدر هم ازش استقبال شد. یادش بخیر ...

 

3- شکست جانانه (Go Down Swinging)

کمیک go down winging

در این داستان نورمن آزبورن بعد از مدتی که نمیتونست به حالت گابلینی خودش در بیاد، خودش رو با سیمبیوت «کارنیج» ترکیب کرد تا به هدف خودش دست پیدا کنه و تبدیل شد به موجودی وحشتناک به نام «رِد گابلین» (Red Goblin). واقعا گرین گابلین که خودش یک دیوانه و روانی تمام عیاره اگه با سیمبیوت وحشی کارنیج ترکیب بشه، چی میشه! ضمن اینکه بعد از مدتها به خاطر سوتی که «جی. جونا جیمسون» داد دوباره تونست از هویت مخفی اسپایدرمن آگاه بشه. بنابراین میتونید تصور کنید که رفت سراغ پیتر پارکر! نورمن به پیتر اخطار کرد که اگه سد راهش بشه تمام عزیزانش رو میکشه. او حتی نوه خودش «نورمی آزبورن» رو دزدید (چون فکر میکرد که او از پسرش هری برای اینکه به جانشینش تبدیل بشه، مناسبت تره). سپس در مقابل چشمان بهت زده اعضای خانواده او را مثل خودش به سیمبیوت آلوده کرد!! این تنها عمل شنیع گابلین سرخ نبود زیرا «فلش تامپسون» (مامور ونوم) را هم به قتل رساند (این مقاله را بخوانید). "شکست جانانه" بسیار مهمه چون آخرین داستانی بود که دن اسلات برای اسپایدرمن نوشت و سعی کرد خیلی چیزها را در آن به سرانجام برسونه . ضمن اینکه در شماره بسیار مهمی مثل شماره 800 The Amazing Spider-Man به چاپ رسید (تا به حال هیچ کمیک دیگری از مارول نتونسته به افتخار رسیدن به شماره 800 دست پیدا کنه). شما میتونید این داستان را به طور کامل در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

2- سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز

نیک اسپنسر - مرد عنکبوتی

از سال قبل که دن اسلات بالاخره (!) از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کنار رفت، مارول اعلام کرد که نویسنده جدید به نام «نیک اسپنسر» قراره جانشین او بشه . اسپنسر قبلا با رویداد معرکه "امپراتوری مخفی" نشان داده بود قابلیت های بسیار زیادی داره. اسپنسر تا به حال 37 شماره برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز نوشته (همشون اینجا ترجمه شده اند). چیزی که مشخصه اینه که ایشون سعی کرده عناصر و تم های کلاسیک مرد عنکبوتی رو دوباره احیا کنه. اسپنسر همچنین به خوبی تونسته شخصیت پردازی مری جین واتسون را که بعد از رویداد One More Day به غلط تغییر کرده بود اصلاح کنه و ما الان شاهد همان مری جین همیشگی و دوست داشتنی هستیم. او همچنین شخصیت پردازی فلیشیا هاردی ملقب به گربه سیاه را نیز اصلاح کرده است.. ضمن اینکه رویداد معرکه ای را هم به نام "شکار شده" نوشته که در آن کریون شکارچی بازگشت و البته پایان شکوهمندی داشت! یک خبیث جدید و مرموزی هم به نام «کیندرد» بهمون تحویل داده که فوق العاده است. خلاصه اینکه او تونسته دل هواداران قدیمی اسپایدرمن را به دست بیاره و ما را برای داستان های آینده هیجان زده کنه.

 

1- سری کمیک های Spectacular Spider-Man

کمیک مرد عنکبوتی خارق العاده

سال 2017 مارول تصمیم گرفت سری جدیدی از کمیک های "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (PETER PARKER: THE SPECTACULAR SPIDER-MAN) را منتشر کنه. نویسنده ای برتر به نام «چیپ زدارسکی» را نیز مامور این کار کرد. او هم به زیبایی 23 کمیک نوشت که همگی اینجا ترجمه شده و در آنها سعی شد حال و هوای داستان های کلاسیک اسپایدرمن تداعی بشه. اتفاقات مهمی هم در آنها افتاد مثل حضور خواهر پیتر پارکر (تِرزا پارکر) و ... اما قطعا مهم ترین این اتفاقات در شماره 6 این کمیک رخ داد زیرا در آن «جی جونا جیمسون» پس از این همه سال از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد! بله! پس از سالها پیتر پارکر تصمیم گرفت هویت مخفی خودش رو برای جیمسون فاش کنه! ما دیدیم که جیمسون که این همه سال از اسپایدرمن متنفر بوده حالا دیگه سمتی در روزنامه "دیلی بیوگل" نداره و وب سایتی زده که اونجا داره به اسپایدرمن فحش میده! اما مساله ای پیش اومد که اسپایدرمن حاضر شد باهاش مصاحبه اختصاصی بکنه. در حین مصاحبه فهمید که جونا این همه ازش متنفر بوده چون همیشه او را آدمی میدونسته که مسئولیت پذیری بلد نیست و به همین خاطر هم ماسک میزنه. پیتر دید که جونا واقعا الان دیگه همه چیز خودش رو از دست داده و خیلی داغونه و ناگهان تصمیم گرفت هویت خودش رو برای جونا فاش کنه! از اون موقع به بعد هم با هم خوب شدن و جونا فهمید که اسپایدرمن در تمام این سالها چه آدم مسئولیت پذیر و چه قهرمان شریفی بوده است. پس از این اتفاق شاهد بودیم که نوعی تعامل جالب و جذاب بین جیمسون و اسپایدرمن پدید آمده است.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی مهم ترین رویدادهای مرد عنکبوتی در تمام دوران

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

ترجمه شماره آخر از سری "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" + لینک دانلود

چه كسانی از هویت مخفی مرد عنكبوتی با خبر هستند؟ 

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

داستان "شکست جانانه" را به صورت کامل و با ترجمه فارسی بخوانید!

شماره آخر کمیک جزیره عنکبوتی (SPIDER-ISLAND) ترجمه شد + لینک دانلود

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

لینک دانلود کمیک های ENDS OF EARTH 

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Iron heart
#1 Iron heart 1398-10-19 10:55
سلام آقای ترابی ممنون از مقاله من خیلی از شکست جانانه خوشم میاد چون بالاخره اون پتانسیل به کار رفته کمیکای اسپایدرمن که دن اسلات ازش استفاده نکرده بود رو انجام داد و البته آرک جذاب نیک اسپنسر که خیلی خوب هستش فقط احساس میکنم بیش از حد داره روی بومرنگ مانور میده ممنون
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1398-10-19 11:28
به نقل از Iron heart:
فقط احساس میکنم بیش از حد داره روی بومرنگ مانور میده ممنون

بومرنگ؟ اون که فقط تو یه آرک بود و تموم شد و رفت پی کارش
نقل قول کردن
Ps Qu
#3 Ps Qu 1398-10-19 11:34
این دهه اصلا یک دهه خیلی مهم برای مردعنکبوتی و دنیاش بود. فکر نمیکنم هیچ دهه ای به اندازه این دهه برای مردعنکبوتی تاثیرات عظیمی گذاشت.
بزرگترین دلیل این تغییرات دادن کمیک های مردعنکبوتی دادن نویسندگی این کمیک ها به دن اسلات بود. هممون تغیریبا میدونیم که دن اسلات مرد چالش و ریسکه. یعنی بیشتر معیار های مردعنکبوتی رو شکست و چیزهای جدید بهش اضافه کرد. شاید اوایل آزاردهنده بود ولی بعدا فهمیدیم همینها باعث خلق این داستان های زیبا و متنوع شد.
خیلی ها از مردعنکبوتی برتر ناراحت بودیم و به اسلات فحش میدادیم ولی آخر فهمیدیم همین مردعنکبوتی برتر چقدر داستان های اسپایدرمن رو بهتر کرد. دنیای عنکبوتی بخواطر اون آغاز شد. شخصیت دکتر اختاپوس عمیق تر شد. مردعنکبوتی دارای صنایع پارکر شد که چالش هایی برای پیتر بوجود آورد. گرین گابلین رو خطرناک تر از قبل کرد.
این فقط یک بخششه و تازه اگر به دنیای عنکبوتی و توطئه کلونی و صنایع پارکر بپردازیم یک تاب میشه.
درنهایت آقای اسلات از شما بابت این دهه هیجان انگیز ممنونم.
امیدوارم دهه بعدی بازم پرهیجان باشه
نقل قول کردن
Iron heart
#4 Iron heart 1398-10-19 13:31
به نقل از mtm:
به نقل از Iron heart:
فقط احساس میکنم بیش از حد داره روی بومرنگ مانور میده ممنون

بومرنگ؟ اون که فقط تو یه آرک بود و تموم شد و رفت پی کارش

یعنی دیگه نیست؟ آخه از شماره ۰ بودش ولی خوب رویداد شکار شده نبود
نقل قول کردن
Man Without Fear
#5 Man Without Fear 1398-10-19 14:09
مقاله عالی بود
به نظرم Spider-Geddon هم میتونست تو لیست باشه
من سری جدید کمیک مردعنکبوتی رو خیلی دوست دارم واقعا از سری های قبل بهتر بود
من از سری مردعنکبوتی برترم خیلی خوشم اومد چون از اون شروع کردم به خوندن کمیک و ایده اش هم به نظرم خوب بود
نقل قول کردن
Iron heart
#6 Iron heart 1398-10-19 14:38
به نقل از Man Without Fear:
مقاله عالی بود
به نظرم Spider-Geddon هم میتونست تو لیست باشه
من سری جدید کمیک مردعنکبوتی رو خیلی دوست دارم واقعا از سری های قبل بهتر بود
من از سری مردعنکبئتی برترم خیلی خوشم اومد چون از اون شروع کردم به خوندن کمیک و ایده اش هم به نظرم خوب بود

راستش به نظرم قیام عنکبوتی تکمیل کننده اسپایدرورس بود یعنی میشد یه جورایی مثل قسمت دوم اسپایدرورس قلمداد کرد
نقل قول کردن
Amir78_King
#7 Amir78_King 1398-10-19 17:36
ممنون واسه این مقاله زیبا
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#8 Pooya-Spidey 1398-10-19 18:33
ممنون از مقاله
5 داستان برتر رو خوندم واقعا همشون عالین خیلی سخت میشه رتبه بندی اشون کرد .... ولی به نظرم رتبه های خوبی در نظر گرفتین
آرک های دن اسلات فوق العاده بودن و پر فروش که قبلا راجع بهشون مفصل صحبت کردیم.
ASM نیک اسپنسر هم که دیگه نیاز به تعریف نداره و انقدر نقد های مثبت دریافت کرده و فروش خوبی داشته که معرف عالی بودنش باشه.
PP:TSSM هم واقعا بهترین سری کمیکی هست که از مردعنکبوتی خوندم یعنی جوری هست که اگر قرار باشه بین این و آرک شکست جانانه دن اسلات (که عاشقش هستم) یکی رو انتخاب کنم صد در صد این سری رو انتخاب می کنم
آقای چیپ زدراسکی واقعا گل کاشت با این سری و ممکنه تا چندین سال آینده کسی نتونه عنوان بهترین سری مردعنکبوتی رو به چالش بکشه.
بی شک نقطه قوت این سری کاراکتر ترزا دونارد و البته افشای هویت پیتر در مقابل جیمسون بود(البته همه اش خوب بود ولی این دو تا عالی بودن)
نقل قول کردن
Infinity
#9 Infinity 1398-10-20 06:44
مرسی بابت مقاله استاد
بنظر من که خلق شدن مایلز تو این دهه جزو اتفاقات خیلی مهمی بود
بنظرم رتبه بندی کامل درستی انجام دادین
ولی من وقتی عنوان مقاله رو دیدم حدس زدم سری شگفت انگیز جدیدش اول باشه ولی خب نبود :-*
قیامت عنکبوتی هم میشه گفت کامل کننده اسپایدرورس بود و ماجراهاش به قیامت عنکبوتی ختم شد
از مردعنکبوتی برتر هم کلا خوشم میاد بنظرم شخصیت جالبیه
و شکست جانانه که به شخصه دیوونشم
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1398-10-20 13:00
آقای ترابی و دوستان عزیز ادیتورها و مترجما خیلی ممنونم که این همه سال کمیکای اسپایدی رو بدون هیچ چشم داشتی و به زبان محلی (به بهترین شکل) در اختیارمون گذاشتین. کمیک فنا (و اسپایدی فنا) تا قیام و قیامت مدیون شما هستن و هیچ جوری نمیشه این دینو ادا کرد!
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #11 Hossein sbn 1398-10-21 15:26
به نظر من دن اسلات در کل run خوبی در کمیک های مردعنکبوتی داشت. از اون جایی که دنیای کمیک های ابرقهرمانی در طی سال های اخیر رویدادمحور شده و چاپ eventهای جدید از نون شب برای مارول و دی سی واجب تره، دن اسلات هم روی گسترده تر کردن دنیای اسپایدی و نوشتن eventهای مختلف با محوریت مردعنکبوتی تمرکز کرد و در این کار موفق هم شد. سری spider-verse نه تنها از نظر تجاری موفق بود، بلکه نویسنده اجازه نداد رشته ی داستان از دستش در بره و داستان گنگ و بیش از حد پیچیده بشه(برخلاف برخی از eventهای دیگه). از طرف دیگه ایده ی spider-verse اونقدر بکر و جذاب بود که در مدیوم های دیگه(مثل انیمیشن Into the Spider-Verse و سریال Ultimate Spider-Man) مورد استفاده قرار گرفت. البته دن اسلات لحظات جنجال برانگیز هم داشت. مثل ایده ی جا به جا شدن مردعنکبوتی و دکتر اختاپوس،کشته شدن پدر می پارکر و... به نظر میومد از این ایده ها برای سر و صدا کردن و جلب نظر مخاطبین بیشتر استفاده می کرد(که البته کارش رو توجیه نمی کنه). از نظر شخصیت پردازی هم بیشتر با شخصیت پردازی مری جین و فلیشیا هاردی مشکل داشتم. خصوصاً فلیشیا. به جای اینکه بلک کت یک شخصیت جالب و چندلایه باشه، از بلک کت یک شخصیت خبیث کلیشه ای ساخت که با اسپایدرمن درافتاده. از ایده ی "غریزه عنکبوتی" که بی دلیل باعث شد سیلک( اون اوایل) به عنوان Love Interest اجباری پیتر معرفی بشه هم خوشم نیومد. به نظرم یک ایده ی cheap برای معرفی شخصیت سیلک بود.
نقل قول کردن
Death_master
#12 Death_master 1400-01-18 10:46
سلام و خسته نباشید میگم به استاد ترابی که این مقاله زیبا رو نوشتن به معنای تمام عالی بود . فقط استاد زحمتی نباشه میشه عنوان هاشونم بگید چون نمیتونم پیدا کنم . ممنون
نقل قول کردن
KKH-013
#13 KKH-013 1401-12-18 23:48
سلام
یه سوال چرا شما داستان مرد عنکبوتی نابودی کره زمین رو ترجمه نمی کنید؟ به نظرم داستان جالبیه و مخصوصاً اون بخش عوض شدن روح و جسم مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45