10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

به بهانه آغاز اکران فیلم "بلک ویدو" فرصت را مناسب دیدم تا بهترین و سرشناس ترین جاسوس های دنیای کمیک را به شما معرفی کنم!

 

10- جان استون (John Stone)

  جان استون (John Stone)

سری کمیک بوکی Planetary توسط نویسنده معروف، «وارن اِلیس» و از طریق انتشارات Wildstorm از سال 1999 تا 2009 منتشر میشد (البته در طول این 10 سال فقط 27 شماره ازش بیرون اومد!). موضوع اصلی این کمیک درباره تیمی است به نام Planetary که بهش لقب "باستان شناسان امور غیر ممکن" داده شده و هدفش کشف تاریخ سری کره زمین است! در این تیم شخصیتی بسیار کاریزماتیک وجود دارد به نام «جان استون» که یک جاسوس است و دقیقاً مشخص نشده برای کدام کشور کار میکند! او سالها در سایه ها فعالیت کرده و با وسایل تکنولوژیک و شگفت انگیز خود با تهدیدهایی علیه زمین مقابله کرده است. گفته میشود خالقش او را از روی داستان های نیک فیوری در دهه 70 میلادی خلق نموده است.

  

9- دیک گریسون (Robin)

  دیک گربسون (Robin)

«دیک گریسون» به عنوان نخستین رابین نمادین ترین دستیار دنیای کمیک  و یکی از بهترین ژیمناستیک کار های دنیای دی سی است. دیک از 8 سالگی تا 18 سالگی به عنوان رابین دستیار بتمن بود ولی به علت اختلاف نظراتی که با بتمن داشت از او جدا شد و نام نایتوینگ (Nightwing) را برای خود برگزید. اما مشخص شده علاوه بر تمام مهارت هایی که قبلا دیده در جاسوسی هم بسیار متبحر است! در واقع پس از رویداد Forever Evil و وقتی سندیکای جنایتکاری آمریکا هویت مخفی او را به عنوان نخستین رابین برای کل دنیا فاش کرد، تغییر هویت داد. بتمن هم مرگ دیک گریسون را جعل کرد و او را راهنمایی کرد تا به سازمان جاسوسی بین المللی تحت عنوان Spyral  که داشت از ابرقهرمانان اطلاعات جمع میکرد، نفوذ کنه. دیک که از ایمپلنت های ذهنی بهره مند شده بود تا بتونه بهتر هویت خودش را مخفی نگه داره با «هلنا رُزا برتینلی» ملقب به شکارچی یا هانترس(Huntress)  تیم آپ کرد و نشان داد بسیار در این کار استعداد دارد (البته به شوخی میگن که باسن خوشگلش همیشه هویت واقعی او را لو میده و باید یه کاری واسش انجام بده!)

 

8- جان لینچ (John Lynch)

 جان لینچ (John Lynch)

در دنیای کمیک های انتشارات WildStorm ، «جان لینچ» رهبر سابق یک گروه نظامی مخفی به نام Team 7 بود و همچنین راهنمای گروه Gen13 (برای آشنایی با Gen13 ، این مقاله را بخوانید). تا اینکه در معرض ماده ای قوی به نام Gen-Factor قرار گرفت که بهش قدرت های ذهنی داد. وقتی دی سی صاحب شخصیت های WildStorm شد دیدیم که او در سری New 52  دوباره رئیس Team 7 شده و برای مقاصد خاص خود ازش بهره میگیره. در هر حال در سابقه او ذکر شده که به هر سختی و مشقتی که بود تونست خودش رو به صدر یکی مخفی ترین اداره های اطلاعاتی برسونه و فعالیت هایش در جنگ ویتنام باعث شد تا نظر مثبت سازمان سیا را به خودش جلب کنه و پس از پیوستن به آن ماموریت های جاسوسی و نظامی زیادی را با موفقیت به انجام رساند و در نهایت به ریاست Team 7 رسید.

 

7- نِمِیسیس (Nemesis)

 نمیسیس (Nemesis)

«تام تِرِسلر» (Tom Tressler) ملقب به «نمسیس» به عنوان استاد تغییر قیافه در کمیک های دی سی به حساب میاد. او به عنوان یک مامور دولتی برای سازمان سیا کار میکرد و اغلب در کمیک های "جوخه خودکشی" دیده میشد و یا اگر ابرقهرمانی سرو کارش به سازمانی فاسدِ مخفی میفتاد باهاش تماس میگرفت. بزرگترین آرک داستانی او زمانی بود که برای دپارتمان امور مربوط به متاانسان ها (یعنی انسان هایی که قدرت فرابشری دارند) شروع به کار کرد و با واندروُمن همکار شد (اون موقع او در قالب مامور مخفی به نام «دایانا پرینس» فرو رفته بود!). تسلر در این داستان مورد حمله نیش زنبوری از آمازون قرار گرفت و واندرومن به دادش رسید و بعدش هم نوعی رابطه رومانتیک بین آنها پدید آمد. ولی این رابطه به پایان رسید چون تسلر فهمید دایانا واقعا دوستش نداره و فقط میخواد تشکیل خانواده بده!

 

6- جسیکا درو (Jessica Drew)

قدرت های شگفت انگیز جسیکا درو در قالب زن عنکبوتی (Spider-Woman) باعث شده که هواداران دنیای کمیک بیشتر او را به عنوان یک ابرقهرمان بشناسند ولی او یک جاسوس بسیار موثر نیز هست. اولا اینکه بسیار در هنر جاسوسی مهارت دارد و میتونه به هر سازمانی در هر وضعیتی به راحتی نفوذ کنه. ثانیاً، او تا به حال عضو تعدادی از عالی ترین آژانس های جاسوسی و ضد جاسوسی در دنیای مارول مثل سازمان "شیلد"، "انتقام جویان مخفی" و حتی هایدرا بوده است! (این مقاله را بخوانید تا به طور کامل با سرگذشت جسیکا درو آشنا شوید). و البته از همه مهم تر اینکه او تونسته به عنوان یک جاسوس دو جانبه نیز کار کنه یعنی یک بار به درخواست نیک فیوری وارد سازمان هایدرا شد تا بفهمد مراکز تروریستی این سازمان مخوف چطور کار میکنند. و البته در همان مقاله حقایق زن عنکبوتی هم گفتیم که جسیکا یک کارآگاه بسیار خوب هم هست.

  

5- کاسانُوا کویین (Casanova Quinn)

 کاسانُوا کویین (Casanova Quinn)

اگر قرار باشه به عنوان یک مامور مخفی تظاهر کنید که خودتون هستید چی میشه؟ این سئوالیه که کمیک بوک Casanova از خوانندگان خود میپرسید. بذارید بیشتر توضیح بدهم ... «کاسانُوا کویین» پسر یک استاد جاسوسی بود به نام «کورنلیوس کویین» که برای سازمانی به نام "امپایر" کار میکرد ولی کاسانوا دلش نمیخواست کاری به کار شغل پدرش یا سازمانی که برایش کار میکرد داشته باشه تا اینکه او به دست یک سازمان رقیب به نام Waste ربوده و به دنیایی موازی برده میشه که معلوم میشه نسخه ای از او در این دنیا کشته شده بوده! حالا او باید جای اون نسخه کشته شده از خودش ظاهر بشه و به سازمان امپایر در آنجا نفوذ و همزمان دهان سازمان Waste را هم سرویس کنه! ضمن اینکه معلوم میشه او تمامی استعداد های پدرش را در جاسوسی به ارث برده. شایان ذکر است کمیک های Casanova در سال 2011 به دست نویسنده ای فوق العاده به نام «مَت فِرَکشن» برای انتشارات Image Comics خلق شد.

 

4- وِلوِت تِمپلتون (Velvet Templeton)

ولوت تمپلتون

«اِد برو بیكر» (Ed Brubaker) نامی آشنا برای علاقمندان به دنیای كمیك است. او كسی است كه «باكی بارنز» را پس از سالها وارد كمیك های «كاپیتان آمریكا» كرد و شخصیت «سرباز زمستان» را از او ساخت و جان تازه ای به كمیك های كاپیتان آمریكا داد. او بین سالهای 2013 تا 2016 است كمیك های Velvet را برای انتشارات Image خلق کرد که اصل و پایه اش براساس تم ها و موضوعات جاسوسی بود و در آن شخصیت اصلی خانمی به نام «ولوت تمپلتون» است كه منشی رئیس یك سازمان فوق سری و امنیتی محسوب میشود. ولی در اصل ولوت خطرناك ترین زن زنده جهان است و وقتی یكی از جاسوسان ارشد سازمانش به قتل میرسد او هم درگیر ماجرا میشود چون به نوعی برای او پاپوش دوخته شده است و باید خودش را از اتهام قتل تبرئه كند. البته ما قبلا هم شخصتی های مشابه او را دیده بودیم ولی اد بروبیكر از او شخصیتی دنیا دیده و در عین حال منحصر به فرد ساخت كه جذابیت زیادی داشت به همین دلیل حتی لحظات اكشن و زد و خوردهای ولوت به طوری غافلگیر كننده ای لذت بخش شده بودند.

 

3- اسکرال ها (Skrulls)

اسکرال ها

برای یک جاسوس مهم ترین اصل اینه که هرگز پوشش مخفی اش لو نره. پس اگر آدم بتونه یک دگرپیکر (shapeshifter) باشه خیلی بهش کمک میکنه (دگرپیکری  یعنی توانایی تغییر ظاهر و صدای خود و تبدیل شدن مثل دیگران!). و اسکرال ها بهترین نمونه برای این قابلیت هستند و میتونند ظاهر ، صدای و حتی قدرت های فوق بشری خود را مثل بقیه کنند! ما قبلا در این مقاله کاملا درباره آنها توضیح داده ایم. در هر حال، اسکرالی که به خوبی با رفتار و محیط اطراف هدف خود آشنا شده میتونه تا سالها خودش را مخفی نگه داره. اوج این موضوع را در رویداد "تهاجم مخفی" شاهد بودیم که در اینجا ترجمه شده است. در این رویداد متوجه شدیم که اسکرال ها از سالها قبل نقشه کشیده بودند و با جانشینی برخی از شخصیت های مثبت و منفی مهم، در جامعه زمینی ها نفوذ کرده بودند تا مقدمات تسخیر کره زمین فراهم شود!

 

2- بلک ویدو (Black Widow)

 بلک ویدو (Black Widow)

نام «بلک ویدو» با جاسوسی در دنیای کمیک مترادف شده است! ناتاشا رومانوف از بچگی در کشور خود، روسیه، طوری تربیت شد و آموزش دید تا به حد نهایی یک جاسوس برسد، در مبارزات تن به تن و کار با سلاح های مختلف مهارت کسب کند، استاد تغییر ظاهر و نفوذ در مکان سری شود و ... درسته که او به عنوان یکی از اعضای اصلی اونجرز در طول سالها خدمت کرده و یکی از متحدین اصلی آیرون من بوده ولی همیشه اینطور نبوده و او اولش یک شخصیت خبیث بود (این مقاله را بخوانید). او همچنین با جاسوس و مامور بزرگی به نام «باکی بارنز» ملقب به سرباز زمستان رابطه داشته و خیلی چیزها ازش یاد گرفته و البته بزرگترین مرشد و راهنمایش کسی نبوده جز نیک فیوری ...

 

1- نیک فیوری (Nick Fury)

  نیک فیوری (Nick Fury)

شک نکنید که بزرگترین جاسوس دنیای کمیک کسی نیست جز «نیک فیوری». او رئیس شیلد محسوب میشه (هر چند خیلی وقتها غیبش زده یا جای خودش را به کسی دیگر داده ولی همیشه دوباره به پست خودش برگشته!). او   نبض همه چیز را در دنیای مارول در دست دارد؛ از آخرین تحرکات مگنتو علیه بشریت گرفته تا مانورهای فضایی ثانوس! نیک فیوری شخصیتی سرسخت و جسور دارد به تمامی شگردهای جاسوسی آشناست. او تَه جاسوس بازی را درآورده (!) و  به قول معروف درون اسرار او هم اسراری دیگر وجود دارد! او خیلی وقتها حتی در مقابل نزدیک ترین متحدین خود نیز کارت های اصلی خودش را مخفی نگه داشته. نیک فیوری، چه آن نسخه سیاه پوستی ازش باشد که شبیه به ساموئل ال. جکسون است و چه نسخه اُریجینال و سفید پوست که شبیه به دیوید هسلهاف هستش، بزرگترین جاسوس و مامور ویژه در طول تاریخ کمیک بوکه!

 

امیر علی

   All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

معرفی نیک فیوری

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

اولین حضور بلک ویدو  در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال (SKRULL) ها بدانید

15 دستیار برتر بتمن

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

35 ایستراگ (EASTER EGG) فیلم كاپیتان آمریكا: جنگ داخلی

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

O.P.M
#1 O.P.M 1399-06-16 16:11
مرسی از آقای امیر علی بابت این مقاله
مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
magic sinbad
#2 magic sinbad 1399-06-16 16:19
اوبل ، من که عاشق ژانر جاسوسی ام و اینکه به علاوه بلک ویدو ، فیلم جدید جیمز باند هم که دراومده و این بهترین میتونه برای یک جاسوس باشه !.
(استعداد جاسوسیم خوبه !. )
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-06-16 16:20
اقای امیر علی دستتون درد نکنه
این از اون مقاله هاست که من ازش خیلی خوشم میاد(یعنی واقعا کی هست که از ژانر جاسوسی و جیمز باند بازی خوشش نیاد)
بازم مرسی بابت نگراش این مقاله
پ.ن: با نظرم مقاعه ۱۰ کاراگاه برتر دنیای کمیک هم خیلی خوب میشه( البته اگه نوشته نشده تو سایت چون الان یادم نیست :P )
نقل قول کردن
ilya
#4 ilya 1399-06-16 16:24
سلام خیلی ممنون به خاطر مقاله خوبتون
فکر کنم اولین باری باشه دارم راجب به مقالات شما کامنت میدم
خیلی عالی بود به غیر از سه چهار تا بقیه رو نمیشناختم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1399-06-16 16:41
خسته نباشید اقای امیرعلی.
از اون مقاله هایی بود که خیلی دوستشون دارم،و همچنین اینکخه نوشتنش مناسبت هم داشت.از اول مقاله رتبه اول و دوم رو حدس میزدم،رتبه بندی ها بنظرم کاملا درسته.ممنون از شما
نقل قول کردن
magic sinbad
#6 magic sinbad 1399-06-16 16:56
راستی جیمز باند هم کمیک داره ؟ و اینکه به نظرتون اگه نیک فیوری سفید پوست رو تو سینمای مارول ببینیم چیه ؟
پ.ن.: اگه میشه یه مقاله راجع به تفاوت میان جهان سینمایی و جهان کمیک بوک مارول بنویسید.
نقل قول کردن
goblin hunter
#7 goblin hunter 1399-06-16 17:04
سلام مقاله خوبی بود نیک فیوری همه چی مارول رو می دونه و کسی می دونه بلک ویدو کی می اید.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-06-16 17:07
به نقل از magic sinbad:

پ.ن.: اگه میشه یه مقاله راجع به تفاوت میان جهان سینمایی و جهان کمیک بوک مارول بنویسید.

bit.ly/2EVIz2l
نقل قول کردن
slade wilson
#9 slade wilson 1399-06-16 17:10
اخ جون ژانر جاسوسی خیلی از جاسوس بازی خوشم میاد مرسی بابت مقاله آقای امیر علی فکر کنم دومین مقاله و خیلی جوونه ماشاالله خدا قوت
نقل قول کردن
cap
#10 cap 1399-06-16 18:00
مثل همیشه عالی
نقل قول کردن
cap
#11 cap 1399-06-16 18:02
من تنها استعداد م تو جاسوسی اینه که نی تونم ۳۰ تا کار رو همزمان انجام بدم :D
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1399-06-16 18:06
انصافا خیلی خوبه . ممنون از زحمات شما.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1399-06-16 18:22
مقاله ای عالی و فوق العاده بود . ازتون ممنونم جناب امیر علی .
دیک گریسون رو نمی‌دونستم با این مقاله فهمیدم . راجع به نیم فیوری بگم که واقعا بهترین و جاسوس ترین جاسوس توی دنیای بزرگ کمیک هستش .
بلک ویدو هم ازش خوشم میاد به به شدت مشتاق دیدن فیلمش هستم که از تریلر هاش معلومه فیلم خوبیه .
درباره جسیکا درو بگم که : یک بار هم توی کمیک های دنیای عنکبوتی خودشو به جای جسیکا دروی دنیای وارثان زد . فکر کنم میشه اون قضیه رو هم بهش اشاره کرد .
امیدوارم که بیشتر جسیکا رو توی کمیک های مرد عنکبوتی ببینیم .
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#14 Amir-Ali-2020 1399-06-16 19:49
سلام دوستان خوبم . تشکر میکنم از همتون که به من لطف داشتین. خوشحالم از مقاله من خوشتون اومده.
سعی میکنم بازم براتون مقاله های خوب بنویسم ;-)
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#15 Amir-Ali-2020 1399-06-16 19:50
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن: با نظرم مقاعه ۱۰ کاراگاه برتر دنیای کمیک هم خیلی خوب میشه( البته اگه نوشته نشده تو سایت چون الان یادم نیست :P )

اتفاقا مقاله بعدی من همینه. البته حدس میزنید که رتبه 1 کی هستش ، نه؟
نقل قول کردن
ilya
#16 ilya 1399-06-16 19:56
به نقل از Amir-Ali-2020:
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن: با نظرم مقاعه ۱۰ کاراگاه برتر دنیای کمیک هم خیلی خوب میشه( البته اگه نوشته نشده تو سایت چون الان یادم نیست :P )

اتفاقا مقاله بعدی من همینه. البته حدس میزنید که رتبه 1 کی هستش ، نه؟

من فکر میکنم با اختلاف بتمن باشه ( البته اگه کمیک های شرلوک هلمز رو در نظر نگیریم
نقل قول کردن
North-wolf
#17 North-wolf 1399-06-16 19:56
آخرین وضعیت نیک فیوری چیه؟
بعد از "گناه اصلی" که جای واچر رو گرفت دیگه توی کمیک بوکا نبوده؟
نقل قول کردن
Matingh
#18 Matingh 1399-06-16 19:58
دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوبی بود 8) گزینه ۱ حقشه واقعا
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#19 Kia Iron Man 1399-06-16 20:45
سلام من عضو جدیدم.
واقعا مقاله خوبی بود.دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
Captain-spidey
#20 Captain-spidey 1399-06-16 22:21
به نقل از North-wolf:
آخرین وضعیت نیک فیوری چیه؟
بعد از "گناه اصلی" که جای واچر رو گرفت دیگه توی کمیک بوکا نبوده؟

سلام دوست عزیز
اونطوری که من فهمیدم فک کنم پسرش(نیک فیوری جونیور!) جاش رو گرفت که سیاه پوست و شبیه ساموئل جکسون هست
چیزی که من فهمیدم!
نقل قول کردن
King Strange
#21 King Strange 1399-06-16 22:36
دستتون درد نکنه بدون شک بعد از کمیک original sin این شماره ۱ با فاصله تثبیت شد .
شماره ۲ بلک ویدو هم که همه می دونیم بقیه هم بسیار درست و به جا بودند .
درباره شماره ۶ جسیکا درو (زن عنکبوتی) که توی spider verse vol.1 مجبور شد به خاطر خرابی دستگاه سیلک اون رو عوض کنه تا دست وارثان بهش نرسه جاش رو با جسیکا دروی اون دنیا عوض کرد کسی متوجه نشد و تونست اطلاعات خیلی مهمی رو به تیم مرد عنکبوتی برسونه .
مقاله خوب و مفیدی بود خیلی ممنون
نقل قول کردن
Bat_spidey
#22 Bat_spidey 1399-06-16 23:39
بیشترشون رو نمی‌شناختم اما از کاساندرا کویین خوشم اومد
دیک گریسون نمیدونم چرا برام عجیب بود
بلک ویدو کمیک ازش نخوندم اما تو فیلم ها که عالی بوده
نیک غیوری هم که بزرگترین جاسوسه واقعا
یه شخصیت هم بود فکر کنم به اسم Spy boy (درباره اسمش مطمئن نیستم)
نقل قول کردن
sara
#23 sara 1399-06-17 00:03
مقاله خیلی خوبی بود
نیک فیوری هم که ته جاسوس هاست تو شخصیت های کمیک به نظر من :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
North-wolf
#24 North-wolf 1399-06-17 13:55
به نقل از Captain-spidey:
به نقل از North-wolf:
آخرین وضعیت نیک فیوری چیه؟
بعد از "گناه اصلی" که جای واچر رو گرفت دیگه توی کمیک بوکا نبوده؟

سلام دوست عزیز
اونطوری که من فهمیدم فک کنم پسرش(نیک فیوری جونیور!) جاش رو گرفت که سیاه پوست و شبیه ساموئل جکسون هست
چیزی که من فهمیدم!

اونش رو میدونم. خود نیک فیوری تصلی رو میگم
نقل قول کردن
parsa89
#25 parsa89 1400-04-18 15:09
من۹و۶و۳و۲و۱رومی شناختم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45