مردان ایکس: 10 معلم برتر مدرسه "اگزاویر"

 مردان ایکس: 10 معلم برتر مدرسه "اگزاویر"

این مقاله به مناسبت روز معلم (12 اردیبهشت) بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: ما قبلا توی سایت درباره تیم های برتر ابرقهرمانی مقاله داشتیم. طبق این مقاله، الان دیگه میدونیم که مردان ایکس فقط یه تیم ساده ابرقهرمانی در دنیای مارول نیست. آن ها نه تنها یک اجتماع متحد و نمادین قهرمانی هستند که در کنار تیم های دیگری چون انتقام جویان و چهار شگفت انگیز به نبرد علیه شر می پردازند، بلکه خانه و پناهگاه جهش یافته های مارول نیز هستند. پروفسور اگزاویر تیم مردان ایکس را تشکیل داد تا از گونه ای به نام جهش یافته ها که انسانیت و نوع دوستی میان آن ها به شدت موج میزند، محافظت کند، اما او همچنین موسسه اگزاویر را هم به وجود آورد تا آن ها را گرد هم جمع کند و در محیطی امن و دور از خطر به آن ها آموزش های مختلف بدهد. مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد تنها برای این نیست که به جهش یافته ها یاد دهند چگونه قدرت خودشون رو کنترل و از آن ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنند، بلکه همچنین مکانی آموزشی به شمار می رود که در آن کلاس های عادی نیز برگزار می شود، از ریاضی و علوم مختلف گرفته تا زبان انگلیسی. نکته جالب و حائز اهمیت اینه که اکثر معلم های این مدرسه در واقع همان شخصیت های کلاسیک گروه مردان ایکس هستند، مثل ولورین، استورم و یا کیتی پراید. حالا در این مقاله با 10 تا از بهترین آن ها آشنا می شویم.

 

10- گمبیت (Gambit)

گمبیت - gambit 

گمبیت از شخصیت های مهم داستان های مردان ایکس است، کسی که گذشته تاریکی دارد اما همواره در حال تلاش می باشد تا بر جبران آن بر آید. زمانی بود که گمبیت به عنوان یکی از بخش های اصلی گروهی از مزدوران خطرناک به نام Marauders فعالیت می کرد، او همچنین مسئول قتل عام مورلاک ها (Morlock) می باشد، تا به حال به عضویت مردان ایکس در آمده و همچنین عاشق شخصیتی به نام روگ شده، او همچنین عضوی از "چهار سوار اپوکالیپس" و یکی از معلم های مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد بوده است. در شماره 171 از سری دوم داستان های مردان ایکس، او تحت رهبری اما فراست به یکی از معلم های مدرسه تبدیل شد و همچنین خودش رهبر گروهی از دانش آموزان بود. البته شروع به کار او به عنوان یه معلم چندان خوب پیش نرفت، زمانی گمبیت توسط بیگانه ای به نام گالکوتا تحت کنترل بود و همیشه نوعی بی اعتمادی بین او و دیگر اعضای مردان ایکس وجود داشت، با این حال مدتی نگذشت که او به یک معلم خوب و قابل اطمینان در این مدرسه تبدیل شد. اوضاع خوب بود تا زمانی که میستیک وارد ماجرا شد و به کلاس هایش نفوذ کرد و از طرفی هم باعث شکر آب شدن رابطه گمبیت با روگ شد.

 

9- بیست (Beast)

 

بزرگترین مشکلی که درباره هنک مک کوی به عنوان یه معلم در مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد وجود داره اینه که او هم دارای ذهنی احساساتی است و هم گاهی تحلیل جزئیات و تعقل درباره مسائل را به احساس ترجیح می دهد. بدین ترتیب او اجازه میده که این دو صفت کاملا متضاد گاهی روی تصمیمات و قضاوت های او تاثیر بزاره و نتونه درباره بعضی مسائل خوب فکر کنه و راه حل مناسبی پیدا کنه. این مورد خیلی آزار دهنده هست، چرا که هنک مک کوی فوق العاده است و مسلما میتونست جمعی از برترین و درخشان ترین دانش آموزان را در تاریخ این مدرسه به وجود بیاره. البته باید بگم که زمانی او به عنوان مشاور آموزشی این مدرسه انتخاب شده بود و کارش هم حرف نداشت، اما چیزی نگذشت که او اعتماد دیگر اعضای این مدرسه رو از دست داد. دلیلش هم قبلا گفتیم، او در تصمیم گیری مناسب ضعف داره و رفت سراغ داروی درمان جهش یافتگی! این مسئله حتی منجر به درگیری او با ولورین در مقابل دیگر دانش آموزان مدرسه شد. بدین ترتیب، درسته که او یکی از شگفت انگیز ترین های مردان ایکسه اما به عنوان یه معلم مطمئنا با مشکلاتی مواجه میشه و ما هم نمیتونیم این نقطه ضعف او را از یاد ببریم.

 

8- وُلورین (Wolverine)

ولورین - معلم مدرسه 

همونطور که طرفداران مردان ایکس مطلع هستند، ولورین و سایکلاپس هیچ وقت آبشان توی یک جوب نمیرود و نمیتوانند باهم کنار بیایند. این رابطه اونا طی داستانی به نام Schism حتی بد تر نیز شد. چرا که توی این داستان می بینیم که سایکلاپس داره جهش یافته های تحت کنترل و مراقبت خودش رو به یک سری سرباز تبدیل میکنه و اونارو برای نبرد آماده میکنه. بعد هم با جهش یافته ای به نام Oya حرف میزنه و اون رو متقاعد میکنه که یه سری اشخاص رو به قتل برسونه! ولورین هم حسابی داغ میکنه چون میدونست اسکات داره از خط قرمز خودش عبور میکنه. در نتیجه، ولورین گروه مردان ایکس رو رها میکنه و تعدادی از نوجوانان جهش یافته رو هم با خودش به نیویورک می بره. او تصمیم میگیره مدرسه جدید جین گری برای آموزش عالی رو باز بکنه، بدین ترتیب بود که اسم مدرسه اگزاویر رو به کل تغییر داد (درباره این مدرسه و دیگر مدارس های آموزشی مردان ایکس این مقاله را مطالعه کنید) ولورین بعد ها اختیار این مدرسه رو به دست میگیره، در آن مشغول به کار میشه و به جهش یافته های جوان به شیوه ای صحیح و مناسب آموزش میده.

 

7- استورم (Storm)

استورم

اگر قرار باشه که بهترین رهبران گروه مردان ایکس را معرفی کنیم، سه رتبه نخست بدون شک تعلق میگیره به پروفسور ایکس، سایکلاپس و استورم. اگر هم بخوایم به معلم های برتر مدرسه نگاهی بی اندازیم، بازم مسلما این سه رو در لیست خواهیم داد اما باید گفت که استورم باید کمی عقب تر از آن ها قرار بگیره چون او کلا توی رهبری تیم بهتر و ماهر تر می باشد تا توی تدریس. مهم ترین دوره ای که او به عنوان یه معلم در مدرسه فعالیت می کرد در واقع برمیگرده به بعد از رویداد های انتقام جویان علیه مردان ایکس. توی اون نبرد پروفسور ایکس توسط سایکلاپس کشته شد و پلنگ سیاه هم قرار ازدواج خودش با استورم رو به هم زد. در نتیجه استورم باز به مدرسه برگشت و این بار به جمع معلم های مدرسه پیوست. البته چیزی نگذشت که او به مدیر مدرسه تبدیل شد.

 

6- مگنیتو (Magneto)

مگنتیو 

شاید بعضی از شما ها از اینکه اسم مگنیتو رو توی این لیست می بیند، تعجب کنید! به هر حال، این شخصیت برای سال های سال یکی از خطرناک ترین دشمنان مردان ایکس به حساب می آمد. اما زمانی که پروفسور ایکس تصمیم گرفت زمین رو ترک کنه، از مگنیتو درخواست کرد که جای او را بگیره و به مدیر مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد تبدیل بشه، مگنیتو هم پذیرفت. او نه تنها به عنوان یکی از اعضای مردان ایکس فعالیت کرد، بلکه خودش رو موظف می دونست که شخصا به جهش یافته های جوان مدرسه که با نام جهش یافته های جدید شناخته می شدند، آموزش بده. در دراز مدت و در کمال تعجب، او به یک معلم واقعی و دلسوز دانش آموزان تبدیل شد و قصد داشت به جهش یافته های جوان آموزش بده که چطور احساسات و قدرت هایشان را کنترل کنند. در هر حال، به نظر میرسه که پروفسور اگزاویر خوب میدونست از چه کسی درخواست کرده که جانشین او بشه!

 

5- اِما فِراست (Emma Frost)

اِما فِراست (Emma Frost) 

اما فراست یکی از مدیران قادر مدرسه می باشد و ثابت کرده که توانایی تحت کنترل گرفتن یک مدرسه کامل را دارد. اما قبل از اینکه بره توی مدرسه اگزاویر و مشغول به فعالیت بشه، مدرسه اختصاصی به خودش را داشت و دانش آموزان آنجا Hellions نامیده می شدند. آن ها در واقع گروهی از جهش یافته های جوان بودند که با جهش یافته های جدید اگزاویر رقابت می کردند. مدرسه او در نهایت با مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد ترکیب شد و در نتیجه، یک موسسه عظیم به وجود اومد. در این زمان بود که او دوباره تونست کنترل مدرسه رو به دست بگیره و در کنار بانشی و با همکاری یکدیگر قصد داشتند که به یک گروه جدید از جهش یافته های جوان که با نام "نسل ایکس" شناخته می شدند، تعلیم دهند. اما فراست همچنین به عنوان یک معلم در کشور جنوشا نیز فعالیت داشته است، منتها قبل از اون حمله ای که به این کشور جزیره ای شد و تقریبا تمام جهش یافته های کشور را از بین برد. بعد از این ماجرا، او به مدرسه اگزاویر بازگشت و برای بار دیگر شروع به آموزش به جهش یافته ها کرد.

 

4- اِسکات سامرز (Scott Summers)

اِسکات سامرز (Scott Summers) 

سایکلاپس ذاتا دارای توانایی های رهبری می باشد و یکی از بهترین های تاریخ مردان ایکس است. او بار ها به کمک مردان ایکس آمده و در زمان هایی که این تیم بیشتر از همیشه به یه رهبر توانمند نیاز داشته، هرگز پشت آن ها را خالی نکرده و در کنارشان بوده است. این شخصیت کاریزماتیک همیشه سعی کرده با به اشتراک گذاشتن تجربیاتش برای جهش یافته های نوجوان، یک نسل فوق العاده از قهرمانان رو پدید بیاره. بدین ترتیب، او نقش بسیار مهمی در داستان های مردان ایکس داره. البته خب هیچ کس کامل نیست، سایکلاپس هم بدی های داره و گاهی بیش از حد پرخاشگر میشه. او برای بار اول بعد از رویداد های آنسلات به عنوان یه رهبر ظاهر شد. اون زمان پروفسور ایکس کناره گرفته بود و سایکلاپس و جین گری به مدیر های مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد تبدیل شدند. بعد از رویداد های انتقام جویان علیه مردان ایکس، اسکات تصمیم گرفت یه مدرسه جدید برای جهش یافته ها دست و پا بکنه و با تمام قوا به آموزش نوجوانان پرداخت.

 

3- چارلز اگزاویر (Charles Xavier)

چارلز اگزاویر (Charles Xavier) 

پروفسور ایکس زمانی میتونست توی رتبه نخست این لیست قرار بگیره، اما خب یه سری کار هایی انجام داده که باعث میشه رتبه پایین تری بهش تعلق بگیره. هرچند پروفسور ایکس به عنوان یه مرد خوش قلب و مهربان شناخته میشه، کسی که به جهش یافته ها یاد میده چگونه قدرت هاشون رو کنترل کنند و با ایجاد مدرسه اگزاویر، برای آن ها پناهگاهی امن به وجود میاره. اما خب کار های پلیدی که انجام داده رو هم نمیشه نادیده گرفت. مثلا، او زمانی با گرد هم اوردن جهش یافته ها، قصد داشت اونارو به یه سری سرباز تبدیل بکنه! یا یه سری مشکلات برای ذهن جین گری به وجود آورد که باعث شد یه جورایی دنیا نابود بشه! او همچنین ولورین رو شسشتوی مغزی کرد تا ازش یه سرباز وفادار بسازه. یا با آموزش هاش سبب شد که اسکات به یه بیمار روانی وحشتناک تبدیل بشه! می بینید، به همین دلایل نمیتونیم اون رو توی رتبه نخست قرار بدیم، اما خب هر چی باشه این مدرسه متعلق به اوست و بنابراین از احترام و جایگاه ویژه ای برخورداره.

 

2- جین گِری (Jean Gray)

جین گری معلم 

همونطور که کاملا واضح می باشد، مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد بعد ها به "مدرسه جین گری برای نوجوانان با استعداد" تغییر نام داده شد. اما قبل از اینکه چنین چیزی رخ بده، سایکلاپس و جین گری بعد از رویداد آنسلات به مدیر های مدرسه اگزاویر تبدیل شده بودند، به دلیل اینکه اون زمان پروفسور ایکس قدرت هایش رو از دست داده بود و به خاطر جرائم فاجعه آمیزی که مرتکب شده بود، بازداشت شد. اما بعد تیم جدیدی از مردان ایکس شکل گرفت و جین گری هم مدیریت مدرسه رو به عهده داشت. او سعی داشت تماما به مدرسه و آموزش به دانش آموزان آن توجه بکنه و این باعث شد رابطه عاشقانه او با اسکات کمرنگ بشه. البته مشخصه که مرگ های جین گری و نیروی آزار دهنده فونیکس همیشه باعث شدند که او نتونه زندگی دلخواهش رو داشته باشه و این یکی از دلخراش ترین حقایق زندگی این شخصیت می باشد.

 

1- کیتی پراید (Kitty Pryde)

 کیتی پراید (Kitty Pryde)

کیتی پراید یکی از بهترین آرک های شخصیتی در دنیای کمیک بوک را دارد. وقتی که خوانندگان برای بار اول او را در داستان ها دیدند، پراید تنها یک بچه بود که وارد این تیم توانمند از جهش یافته ها شده بود، او همچنین کم سن و سال ترین عضو تیم در تاریخ محسوب می شد. اما او طی سال ها، از یک بچه نابالغ که تنها گاهی توان کمک به تیم را داشت به جهش یافته ای قدرتمند و هسته اخلاقی و معنوی این اجتماع تبدیل شد. زمانی که ولورین تیم رو ترک کرد و تصمیم گرفت به نیویورک برگرده، کیتی پراید به مدیر مدرسه جین گری برای نوجوانان با استعداد تبدیل شد. اما این تصمیم با استقبال و نتیجه چندان خوبی مواجه نشد و دیگران نمی توانستند با تصمیمات کیتی پراید به عنوان مدیر آن ها اتکا کنند. در نتیجه او آن جا را ترک کرد و به مدرسه جدید چارلز اگزاویر برای جهش یافته ها ملحق شد، سایکلاپس هم در آن جا فعالیت می کرد. او اخیرا دوباره مدرسه اگزاویر در نیویورک را راه انداخته است و مدیریت آن جا را به عهده دارد، او تصمیم گرفت یه تلنگر به مردان ایکس وارد و آن ها را از اختفا خارج کند.

 

 محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

منبع: سایت CBR

Copyright © 2019 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

5 قهرماني که سابقه تدریس در مدارس دارند

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 تیم برتر تاریخ مردان ایکس

بدترین گروه های ابرقهرمانی دنیای کمیک

20 نکته جالبی که شاید درباره فیلم های X-MEN نمیدانستید

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

بدترین گروه های ابرخبیث دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1398-08-18 10:40
ممنون بابت ترجمه خوبتون؛
مدرسه اگزاویر همیشه جزو جذاب‌ترین لوکیشن‌های مورد علاقم در کمیک‌ها بوده و می‌بینیم که اساتید بزرگ و نام‌داری ;-) هم درش درس دادن، ولی خب جالب بودن این قضیه برام اینه که خود اگزاویر اول نیست
نقل قول کردن
Iron_AH
#2 Iron_AH 1398-08-18 12:43
ای کاش میشد از مدرسۀ اگزاویر دیدن کنم ...! ;-)
نقل قول کردن
Ali.molla.spidey
#3 Ali.molla.spidey 1398-08-18 16:54
ممنون بابت ترجمه مقاله خوبی بود ولی به نظر من باید پرفسور اگزاویر رتبه اول رو داشت
نقل قول کردن
hm
#4 hm 1398-08-18 17:56
با سلام مقاله خوب و دوست داشتنی بود
ممنون بابت ترجمه خوبتون
رتبه ها بر اساس چه چیزی بود ? بنظرم چالز اگزاوير باید رتبه اول رو میداشت
نقل قول کردن
old man omid
#5 old man omid 1398-08-18 20:07
خسته نباشید.
به به،چه معلم هایی،ادم اصلا اشتیاق داره بره به این مدرسه ;-) :lol:
نقل قول کردن
Aquaman
#6 Aquaman 1398-08-18 21:09
به نقل از hm:

رتبه ها بر اساس چه چیزی بود ? بنظرم چالز اگزاوير باید رتبه اول رو میداشت

برو از نویسنده سایت cbr بپرس!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45