15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15-شخصیت-خبیثی-که-از-انیمیشن-مردعنکبوتی-آنسوی-دنیای-عنکبوتی-حذف-شدند

پس از معرفی واریانت های عنکبوتی که از Across Spider-Verse حذف شدند (در اینجا)، حالا نوبت آن رسیده که شخصیت های خبیثی که از این انیمیشن تحسین شده حذف شدند را نیز معرفی کنیم.

مقدمه: اخیرا کتاب مهمی تحت عنوان Across The Spider-Verse: The Art of the Movie منتشر شده که به نحوه ی ساخت و تولید "در میان دنیای عنکبوتی" میپردازد و طرح ها، ایده ها و شخصیت هایی که از آن حذف شدند را به نمایش گذاشته است. کتاب منبع مذکور منبع مقاله ی حاضر است و نشان میدهد علاوه بر «اسپات» و یک سری خبیث های فرعی که حضور افتخاری داشتند، قرار بوده شخصیت های منفی دیگری نیز برگرفته از کمیک های اسپایدرمن در آن حضور یابند که به دلایلی از آن حذف شده اند!

مقالات زیر را هم حتما درباره این انیمیشن بخوانید:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

10 حفره داستانی در انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

 

15- پوما (Puma)

پوما (Puma)

«پوما» با نام واقعی «توماس فایرهارت» اولین بار در شماره 256 مجله The Amazing Spider-Man (سپتامبر 1984) خلق شد (به دست نوسنده ای به نام «تام دی فالکو» و طراحی به نام «ران فرنز»). او یك سرخپوست پولدار و مدیرعامل یک شرکت چندملیتی است كه تربیت شد تا با تبدیل شدن به جنگجویی به نام «پوما» محافظ قبیله اش بشود. سپس به او پیشنهاد دادند تا اسپایدرمن را شكار كند. او نیز پذیرفت چون فكر میكرد اسپایدرمن میتواند حریف قدرتمندی برای او باشد. لازم به ذكر است كه پوما به خاطر شامه و حس بویایی قدرتمند خود برای سالها از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر بود. پوما یکی از شرورهای مهم اسپایدرمن در دهه ی 80 میلادی بود ولی الان دیگه خبری ازش نیست (هر چند که او در جاهای مختلف حضور افتخاری داشته است). گاهی اوقات هم دیده شده که به جمع آدم خوبا اضافه شده ولی در هر حال خیلی وقته هیچ نقش مهمی در داستان های اسپایدرمن نداشته است! طبق آن چیزی که در کتاب Across The Spider-Verse: The Art of the Movie مشاهده کردیم، ایشون هم قرار بوده یک حضور چند ثانیه ای داشته باشه که حذف شده. ضمنا برای آشنایی کامل با پوما، این مقاله را بخوانید.

 

14- آفتاب پرست آرت دِکو (Art Deco Chameleon)

آفتاب پرست آرت دکو (Art Deco Chameleon)

هنر تزیینی یا آر دکو (به فرانسوی: Art déco) یا بنا به تلفظ انگلیسی، آرت دکو، یک سبک و جنبش هنری در معماری، هنرهای تجسمی و طراحی است که برای نخستین بار در فرانسه پیش از جنگ جهانی اول ظاهر شد. واژه آرت دکو کوتاه شدهٔ عبارت «آر دکوراتیف» برگرفته از «نمایشگاه بین‌المللی هنرهای تزئینی و صنعتی مدرن» است که در سال 1925 در پاریس برگزار شد. طبق طراحی های کتاب، نسخه ای از «آفتاب پرست» با ظاهر آرت دکو قرار بوده در انیمیشن ظاهر شود. آفتاب پرست هم حتما میدونید یکی از دشمنان قدیمی و کلاسیک مردعنکبوتیه که میتونه خودش را به ظاهر دیگران دربیاره. برای آشنایی کامل با او، این مقاله را بخوانید.

نکته ی مهم: متاسفانه منبع این مقاله یعنی سایت ScreenRant اشتباه کرده و همانطور که در آیتم شماره 141 این مقاله گفته شد، این شخصیت در انیمیشن حضور داره و ازش حذف نشده!

 

13- دیاموند هد (Diamond Head)

دیاموند هد (Diamond Head)

دیاموند هِد (Diamond Head) از دشمنان مردعنکبوتی به حساب نمیاد. او سال 1976 و در شماره ی 3 از کمیک های Nova خلق شد. اسم واقعیش هست «آرچیبالد دایکر» (Archibald Dyker) که قهرمان بدن سازی بود ولی به یک خلافکار تبدیل شد و سپس در حالی که سعی داشت جواهرات با ارزشی را به سرقت ببرد توسط یک لیزر که نیرویش را از الماس میگرفت، جهش یافته شد و بدنش مثل الماس سفت شد! ظاهرش قرار بوده در انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" تداعی کننده ی یک خلافکار خرده پا باشه.

نکته ی مهم: متاسفانه منبع این مقاله یعنی سایت ScreenRant اشتباه کرده و همانطور که در آیتم شماره 251 این مقاله گفته شد، این شخصیت در انیمیشن حضور داره و ازش حذف نشده!

 

12- هاب گابلین فروشنده حیله گر (Snake Oil Salesman Hobgoblin)

هاب گابلین حیله گر (Snake Oil Hobgoblin)

«هاب گابلین» (Hobgoblin) مردی است پر از رمز و راز و یكی از خطرناك ترین دشمنان مرد عنكبوتی! او در سال 1983 و در شماره 238 از سری كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" توسط نویسنده ای برجسته به نام «راجر استرن» و طراحی نامدار به نام «جان رومیتا جونیور» خلق شد، یعنی زمانی كه «نورمن آزبورن» بزرگ در كمیك های مرد عنكبوتی مرده پنداشته میشد و واقعا جای خالی یك گابلین تمام عیار در داستان های اسپایدرمن حس میشد. اما از همان ابتدا سعی شد هویت هاب گابلین مخفی بماند. در واقع سالها طول كشید تا خوانندگان بلاخره فهمیدند او واقعاً كیست! تا به حال هم چندین نفر در قالب هاب گابلین ظاهر شده اند که برای آشنایی با آنها لازمه این مقاله را بخوانید. دیزاینش قرار بوده تو این انیمیشن خیلی جالب باشه (با (با اون کت و شلوار جین!).

 

11- لیپ فراگ (Leap-Frog)

 لیپ فراگ (Leap-Frog)

«وینسنت پاتیلیو» (Vincent Patilio) ملقب به «قورباغه پرشی» یا «لیپ فراگ» در سال 1967 در کمیک بوک های Daredevil خلق شد. وینسنت یک دانشمند بود که همیشه به خاطر عدم موفقیت در کارش افسرده بود. بنابراین تصمیم گرفت تا لباسی به شکل قورباغه برای خود طراحی کند که دارای دو باله بود که در زیر هر باله فنر الکتریکی وجود داشت که به او این توانایی را میداد تا ارتفاع 60 فوت بپرد و منبع انرژی این فنرها از کوله پشتی که در پشت این لباس قرار داشت تامین میشد. وینسنت پس از طراحی این لباس اسم خود را لیپ فراگ گذاشت و تبدیل به یک جنایتکار شد. او در هر دو عمل مجرمانه ای که انجام داده توسط «بی باک» (Daredevil) شکست خورده و بعدش توسط آیرون من به زندان افتاد. کلا این شخصیت رو واسه خنده خلق کرده بودن و نباید جدی اش بگیرید. جالبه که پسر این آقا به نام «یوجین پاتیلیو» بعدا برای اینکه پدرش را رو سفید کنه، یک قهرمان شد و اسم خودش رو گذاشت "مرد قورباغه ای" (Frog-Man)!!! در هر حال، همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، قرار بوده ظاهر و کاستوم خیلی باحالی تو این انیمیشن داشته باشه!

نکته ی مهم: متاسفانه منبع این مقاله یعنی سایت ScreenRant اشتباه کرده و همانطور که در آیتم شماره 143 این مقاله گفته شد، این شخصیت در انیمیشن حضور داره و ازش حذف نشده!

 

10- دکتر اختاپوس واقعا هشت پا (Actual Octopus Dr. Octopus)

دکتر اختاپوس با نام اصلی «اوتو گونتر اکتاویوس»  (Otto Gunther Octavius) توسط خالقین مرد عنکبوتی یعنی نویسنده استن لی و طراح استیو دیتکو خلق شده‌ است؛ و برای نخستین بار در شمارهٔ 3 از کمیک  مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در ژوئیه 1963 حضور پیدا کرد. دکتر اختاپوس یک دانشمند مغرور بسیار با هوش است، که اغلب به عنوان مردی کوتاه‌قد و نسبتا چاق به تصویر کشیده میشود. دكتر اختاپوس از چهار بازوی مکانیکی در آزمایش های خود بهره می‌گرفت اما یک انفجار این بازو ها را به بدن او متصل کرد. بعضی ها میگویند که این شخصیت در سالهای اخیر تونسته لقب بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی را از آن خودش بکنه چون کاری رو کرد که هیچ دشمن دیگر مرد عنکبوتی نتونسته: کشتنش! در واقع او تونست در شماره 700 مرد عنکبوتی شگفت انگیز، جسم و روح خودش رو با پیتر پارکر عوض بکنه. شما میتونید در اینجا اطلاعات جامعی ازش بدست بیارید. و طراحی فوق نشون میده قرار بوده یکی از واریانت های او را در انیمیشن "آنسوی دنیای عنکبوتی" به صورت یک هشت پای واقعی ببینیم!

نکته ی مهم: متاسفانه منبع این مقاله یعنی سایت ScreenRant اشتباه کرده و همانطور که در آیتم شماره 222 این مقاله گفته شد، این شخصیت در انیمیشن حضور داره و ازش حذف نشده!

 

9- میستریوی نهایی (Ultimate Mysterio)

میستریوی نهایی  (Ultimate Mysterio)

«میستریو» یک بدل‌کار و متخصص ساخت افکت‌های ویژه سینمایی بود به نام «کوئنتین بِک» (Quintin Beck) که تصمیم گرفت از مهارت و تخصص‌اش برای رسیدن به اهداف خبیث و غیرقانونی استفاده كند. او  چندین دفعه توانسته با ایجاد توهم و چالش‌های ذهنی برای اسپایدرمن دردسرهای جدی درست كند و او را تا مرز جنون بكشاند. میستریو یکی از جالب ترین دشمنان مرد عنکبوتی است و بر خلاف خیلی از دیگر دشمنان او، بسیار دوست دارد دراماتیک عمل کند (دلیلش اینه که در تئاتر و سینما سابقه داره). نوعی جذابیت منحصر به فرد نیز در لباس و شکل ظاهری او وجود دارد که آدم را شیفته خودش میکند و به یاد فیلم های علمی تخیلی دهه 50 میلادی میندازد. در این مقاله میتونید با حقایق مهم  و جالبی درباره او آشنا شوید. ما در انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" چند تا از واریانت های او را در زندان "انجمن عنکبوتی" دیدیم (این مقاله را بخوانید) اما یکی دیگر هم بوده که حذف شده و مربوط میشده به میستریوی کمیک های مرد عنکبوتی نهایی که در داستان "مردان عنکبوتی" او را دیدیم که اینجا ترجمه شده است.

 

8- راینوی چاقو خورده تو کمر (Knives-in-the-Back Rhino)

راینوی تو کمر چاقو خورده  (Knives-in-the-Back Rhino)

«آلكسی سیستوویچ» خلافكاری تنومند، خرده پا  و كند ذهن بود كه از جاسوسان روس لباسی ویژه دریافت كرد از جنس پلیمر كه مثل پوست بدنش بهش چسبید و توان جسمی اش را تا حد یك كرگدن عظیم الجثه افزایش داد. این لباس کل بدنش را به جز صورتش میپوشاند و دو شاخ هم داشت که میتونستند ورقه های فولادی به ضخامت دو اینچ را سوراخ کنند! او از آن موقع تبدیل شده به یکی از دشمنان کلاسیک مردعنکبوتی که اینجا او را کاملا معرفی کرده ایم. در "آنسوی دنیای عنکبوتی" چند نسخه از راینو را در زندان متعلق به "انجمن عنکبوتی" دیدیم ولی انگار باحال ترین اونا رو حذف کردن: راینویی که پشتش چاقو مشاهده میشه و البته انگار اسپایدرمن هم رو کمرش نوشته: Spidey was Here!!!

نکته ی مهم: متاسفانه منبع این مقاله یعنی سایت ScreenRant اشتباه کرده و همانطور که در آیتم شماره 218 این مقاله گفته شد، این شخصیت در انیمیشن حضور داره و ازش حذف نشده!

 

7- آلیستار اسمایت لباس رُباتی  (Robot Suit Alistair Smythe)

آلیستار اسمایت لباس رُباتی  (Robot Suit Alistair Smythe)

در شماره 25 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1965 منتشر شد، در آقای جی. جونا جیمسون سراغ مخترعی به نام پروفسور «اسپنسر اسمایت» رفت و ازش خواست رُبات هایی بسازه که بتونن مرد عنکبوتی رو شکار کنند. اسمایت هم این کار رو کرد و اسم ربات را «قاتل عنکبوت» (Spider-Slayer) گذاشت و از مرد عنکبوتی شکست خورد! بنابراین نوعی وسواس پیدا کرد و مدام ربات های جدیدتر و ارتقا یافته تری درست میکرد تا با اسپایدرمن مبارزه کنند. ربات های قاتل عنکبوت در طول سالها بسیار برای مرد عنکبوتی دردسر ساز شده اند. اسپنسر اسمایت در نهایت سرطان گرفت و مُرد (البته او در پایان عمرش از جیمسون تنفر پیدا کرد زیرا او را مقصر سرطانش میدانست). بعد از او هم پسرش به نام «الیستار اسمایت» راه پدر را ادامه داد و سعی کرد هم اسپایدرمن رو بکشه و هم جیمسون رو تا انتقام پدرش را از آنها بگیره  (او حتی زن آقای جیمسون را هم کشت). در ضمن این رو هم باید گفت که الیستار روی خودش آزمایشاتی انجام داد تا صاحب نوعی زره بیومکانیکی بشه و خودش رو تبدیل کرد به «قاتل عنکبوت نهایی» (Ultimate Spider-Slayer)! (عکسش اینجاست). در هر حال من قبلاً در این مقاله تمامی ربات های قاتل عنکبوت را برایتان معرفی کرده بودم. ولی اون چیزی که من در تصویر منتشر شده در کتاب نحوه ساخت "در میان دنیای عنکبوتی" میبینم من رو بیشتر به یاد یکی دیگر از خبیث های مارول به نام «استیلت من» میندازه!

 

6- گریزلی برهنه (Bare Skin Grizzly)

گریزلی برهنه (Bare Skin Grizzly)

همانطور که در این مقاله گفته شد، وقتی مایلز مورالز داره با "انجمن عنکبوتی" آشنا میشه و خبیث هایی رو میبینه که دستگیر شدن، میشه دو تا از دشمنان گمنام و بیخود مردعنکبوتی رو دید: «گریزلی» و «تایپ فِیس»! گریزلی که در اینجا معرفی شده است نامش هست «مَکس وِل مارکهام» (Maxwell Markham) و یک کشتی کج کار بود و با نام مستعار خرس «گریزلی» شناخته میشد ولی رفتار و ضربات بیش از حد خشن او باعث شد تا از مسابقات اخراج گردد. تا اینکه از سوی یکی از دشمنان نامدار مردعنکبوتی به نام «شغال» بهش لباسی شبیه به خرس داده شد که قوای جسمانی اش را تقویت میکرد و با اسپایدرمن مبارزه کرد. اما تصویر بالا نشون میده که یک نسخه دیگر از گریزلی هم قرار بوده در این انیمیشن ظاهر بشه به نام «گریزلی برهنه»!

نکته ی مهم: متاسفانه منبع این مقاله یعنی سایت ScreenRant اشتباه کرده و همانطور که در آیتم شماره 145 این مقاله گفته شد، این شخصیت در انیمیشن حضور داره و ازش حذف نشده!

 

5- کریون کُت چرمی (Leather Jacket Kraven)

کریون کُت چرمی (Leather Jacket Kraven)

«سرگی کراوینُف» ملقب به «کِرِیون شکارچی»(Kraven The Hunter)    از دشمنان قدیمی اسپایدرمن است که اینجا معرفی شده. او یک نجیب‌زادۀ روسی بود که پس  از انقلاب فوریه در روسیه به آمریکا مهاجرت کرد. کریون یک شکارچی حیوانات وحشی بود که برای اثبات برتری‌اش به دیگر شکارچی‌ها، در صدد شکارِ اسپایدرمن برآمد. او کدهای اخلاقی خاص خودش و تعریف مختص به خود را از شرافت و افتخار دارد؛ به همین دلیل اغلب ترجیح می‌دهد به جای استفاده از سلاح گرم، با دست خالی طعمه‌اش را شکار کند. کریون قراره به زودی با فیلم سینمایی اختصاصی خودش حسابی محبوب بشه و در این انیمیشن هم قرار بوده با ظاهری باحال و مدرن ظاهر بشه متشکل از کت چرمی و اون طرح شیر که روی بدنش تتو  شده (!).

 

4- الکتروی کارتونی (Cartoon Electro)

 الکتروی کارتونی (Cartoon Electro)

«مكس دیلون» (Max Dillon) یا همان «الكترو» ی معروف داستان های مرد عنكبوتی برای اولین بار در شماره 9 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز خلق شد. نیروهای جالب او باعث شده تا شاهد داستان های سرگرم كننده ای با حضور او در كمیك های مرد عنكبوتی باشیم. الكترو در ضمن یكی از اعضای موسس و اصلی گروه «شش خبیث»(Sinister Six)  هم بوده و از اهمیت زیادی در داستان های مرد عنکبوتی برخوردار میباشد. در این مقاله سیر تا پیاز این شخصیت را براتون شرح دادیم! نسخه های عجیب و غریب الکترو را هم اینجا معرفی کرده بودیم ولی قرار بوده یک الکتروی کارتونی بامزه هم در "در میان دنیای عنکبوتی" ببینیم که حذفش کردن.

 

3- ربات قاتل عنکبوتی جیمسون (Jameson Spider Slayer)

ربات قاتل عنکبوتی جیمسون (Jameson Spider Slayer)

اولین ربات قاتل عنکبوت بود که توسط اسپنسر اسمایت ساخته شد. اسمایت، جیمسون را متقاعد ساخت تا از آن به عنوان وسیله نهایی برای شکست دادن مرد عنکبوتی استفاده کنه و امیدوار بود که بتونه با دستگیر کردن او هویت مخفی اش را نیز برای دنیا آشکار کنه. این ربات جوری ساخته شده بود تا هر چیزی که DNA عنکبوتی داره را تعقیب کنه. به سیم هایی نشکن و بازومانند نیز مسلح بود که میتونست مثل مار دور حریف بپیچه و زمین گیرش کند. نوعی لایه شیمیایی خاصی هم رویش بود که اجازه نمیداد تارهای عنکبوتی بهش بچسبه. از سطوح عمودی هم میتونست بالا بره. یک مانیتور صوتی/ویدئویی دو سویه هم داشت که روی آن صورت هر کسی که داشت کنترلش میکرد را نشان میداد. جیمسون خودش تصمیم گرفت ربات را کنترل کند و بنابراین صورت جیمسون روی ربات بود! آنطور که در تصویر بالا مشاهده میکنیم، نسخه ای از این ربات قرار بوده در انیمیشن به کار بره که نهایتاً اینطور نشده.

 

2- بومرنگ غارنشین (Cavewoman Boomerang)

بومرنگ غارنشین (Cavewoman Boomerang)

«فردریک مایرز» (Fredrick Myers) که بیشتر با اسم «فِرِد» و لقب «بومرنگ» شناخته میشود، یک ابرخبیث در دنیای کمیک بوک های مارول است که عضو شماری از تیم های ابرشرور مهم این شرکت بوده و در طول حرفه خود با بسیاری از قهرمانان و به ویژه با مرد عنکبوتی روبرو شده است. وی اولین بار در شماره 81 از کمیک بوکی Tales to Astonish (جولای 1966) و به دست «استن لی» و «جک کربی» خلق شد و البته او چندین سال است که بیشتر به صورت یک شخصیت نسبتا مثبت یا بهتره بگیم یک ضد قهرمان به تصویر کشیده میشود. میتونید در این مقاله به خوبی با این شخصیت آشنا بشوید. و انصافا فکرش را هم نمیکردیم که قرار بوده باشه یک نسخه ی مونث و غارنشین (!) از او را در "در میان دنیای عنکبوتی" شاهد باشیم!

 

1- اسکروبال تلویزیون به سر (TV-on-the-Head Screwball)

اسکروبال تلویزیون به سر (TV-on-the-Head Screwball)

«اسکروبال» از خبیث های اعصاب خُرد کن مرد عنکبوتیه که سال 2008 و به دست آقای «دن اسلات» (در شماره 559 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز") خلق شد. نام واقعی اش هرگز فاش نشده به خودش لقب اولین خبیث لایو استریمینگ (Live Streaming) داده! یعنی جنایت های خودش رو به صورت لایو در اینترنت پخش میکنه تا تعداد فالوئر هایش بیشتر بشه! اسکروبال یک پارکور باز ماهر و خفن هم هست و تونسته چند بار از دست اسپایدرمن فرار کنه. در بازی موفق و تحسین مرد عنکبوتی برای کنسول PS4 نیز اسکروبال در ماموریت های فرعی ظاهر شد و باعث شد به محبوبیت بیشتری دست پیدا کنه. به نظرم ایده ای که در پس این شخصیت هست برای دنیای امروزی ما بسیار کاربرد داره. اسکروبال نمونه بارز یک آدم خورهِ اینترنتِ بی ادب و گستاخ در فضای مجازیه که برای افزایش تعداد فالوئرهایش دست به هر کاری حاضره بزنه، حتی به خطر انداختن جان آدم های بی گناه و این برای عصر حاضر بسیار ملموسه! و اما همانطور که در تصویر فوق مشاهده مینمایید، قرار بوده نسخه ای از اسکروبال را در این انیمیشن شاهد باشیم که تو سرش تلویزیون به کار رفته!!!

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت Screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

شماره آخر از کمیک "وات ایف ... مایلز مورالز؟" ترجمه شد + لینک دانلود

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

داغ ! لینک دانلود انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 2023 – کامل

تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

خبر داغ! حضور مردعنکبوتی خارق العاده در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" تایید شد!

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داریم!

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

HERO_X
#1 HERO_X 1402-05-09 08:18
آفتاب پرست و هاب گابلین رو چرا حذف کردن ! حداقل در حد یه کمئو هم شده باید تو انیمیشن می‌بودن
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1402-05-09 09:09
سلام و خسته نباشید. مقاله عالی بود. مورد های ۱۴، ۱۲ و ۱۰ خیلی جالب بودند. اون ربات قاتل جیسون هم خیلی خوب بود. ممنون.
پ.ن: آقای ترابی، مورد ۱۰ اولش نوشتید مقدمه گفتم بگم شاید اشتباهی نوشته شده. همینطور خط سوم از آخر نوشتید طراحی فوق... العاده رو جا انداختید. تشکر از شما.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1402-05-09 10:43
سلام.واقعا دلم میخواست هاب گابلین رو ببینم.عجب عنوان هایی هم داده بودن :D
ولی اگر دشمنان کلاسیک مردعنکبوتی مثل کریون یا الکترو و ربات قاتل عنکبوتی رو میذاشتن جالب میشد(فکر کنم واسه اون سکانس فرار مایلز هستش که دکتر اختاپوس با صدای آلفرد مولینا بود)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-05-09 12:04
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

پ.ن: آقای ترابی، مورد ۱۰ اولش نوشتید مقدمه گفتم بگم شاید اشتباهی نوشته شده. همینطور خط سوم از آخر نوشتید طراحی فوق... العاده رو جا انداختید. تشکر از شما.

ممنون که گفتی. ولی منظورم از "فوق" فوق العاده نبود، "بالا" بود
نقل قول کردن
Spider_ali
#5 Spider_ali 1402-05-09 12:23
سلام اقای ترابی خسته نباشید ، مقاله عالی بود ، فقط یه چیزی ما مرد قورباغه ای رو دیدیم وقتی مایلز داشت خودش رو معرفی کرد و به دشمناش مشت می زد

یه چیز دیگه اقای ترابی ربطی به مقاله فوق نداره ، ببخشید می خواستم بپرسم که دنیای سینمایی دی سی از کی شروع به ضعیف شدن کرد یا همیشه همین طور بود؟؟
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1402-05-09 12:31
به نقل از Spider_ali:

یه چیز دیگه اقای ترابی ربطی به مقاله فوق نداره ، ببخشید می خواستم بپرسم که دنیای سینمایی دی سی از کی شروع به ضعیف شدن کرد یا همیشه همین طور بود؟؟

من خیلی دوست ندارم به این سئوال پاسخ بدم. شایدم آدم درستی برای پاسخ بهش نباشم ولی اگه منظورتون از دنیای دی سی همون dceu هستش که زک اسنایدر شروع کرد باید بگم این دنیا از همون اول سنگ بنای اشتباهی داشت و مغز متفکر اون یعنی زک اسنایدر و جف جانز درک درستی از شخصیت های دی سی در دنیای سینمایی نداشتن و متاسفانه به جای محتوا و درام شخصیتی، رفتن سراغ جار و جنجال و ادا و اطوارهای بصری. من راستش از تنها فیلم دیسی که خوشم اومده و تا تهش یه سره نیگاش کردم، شزم بود. فقط و فقط شزم. حتی واندرومن رو هم که اینقدر میگن خوبه رو هم خیلی مشکل باهاش داشتم. برای فلش هم خیلی ذوق داشتم (به خاطر بتمن مایکل کیتون) ولی واقعا بعد از دیدنش به خودم گفتم آخه این چی بود؟! حیف اینهمه پتانسیل نبود که که گند زدید بهش؟ و جالبه که من ردپای زک اسنایدر و تفکراتش رو در تمام لحظات فیلم فلش میدیدم و با خودم میگفتم چرا واقعا باید اینطور باشه
ولی خب هنوز هستن عده ای (هر چند بسیار کم و قلیل) که مثلا عاشق چه میدونم صحنه های خفن و خونین و از این چیزا تو فیلمای دی سی هستن و دلشون با این چیزا خوشه ولی چند سال دیگه که بزرگ شدن و عقلشون رسید میبینن هیچ محتوایی ندارن.
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#7 ArmanSpidery 1402-05-09 15:56
سلام و وقت بخیر
مشابه خیلی از این طرح ها در بعضی از آثار و سریال های متفاوت و محدود وجود داشته است که می تواند برای فیلم جذابیت و خلاقیت بیشتری ایجاد کند برای مثال طراحی آفتاب پرست که در مطلب هم سبکش اشاره شد ، ظاهر جوان پسند تر هاب گابلین ، ظاهر تپل و بامزه قورباغه جستان ، ظاهر خلاف پسند و چرمی کریون ، جذابیت درونگرایانه میستریو ، طراحی بومرنگ که مشابه زن عنکبوتی باردار بود ، ظاهر مشابه کارتون های نتورک در الکترو ، ظاهر رباتی کلاسیک آلیستر و همینطور طراحی اسکروبال که مشابه یکی از شخصیت های انیمه dead leaves درستش کردن
همشون ایده هایی بودن که میشد جهت جذابیت بیشتر در شخصیت های انیمیشن استفاده کرد و بعید نیست در قسمت های بعدی استفاده بشه
نقل قول کردن
Arshyya08
#8 Arshyya08 1402-05-09 15:59
#6

بیشتر طرفدارا فکر میکنن هرچی فیلم دارک تر باشه و ببینن یعنی بیشتر بزرگ شدن و عقلشون میرسه . و فیلم های لایت برای بچه هاست.
درحالی که مهم داستان فیلم و شخصیت پردازی های اونه. که اگه کسی فکر کنه دارک بودن از این چیزا مهم تره اتفاقا خوده بچه‌اس.
نقل قول کردن
BlueRED
#9 BlueRED 1402-05-09 17:39
به نقل از mtm:
به نقل از Spider_ali:

یه چیز دیگه اقای ترابی ربطی به مقاله فوق نداره ، ببخشید می خواستم بپرسم که دنیای سینمایی دی سی از کی شروع به ضعیف شدن کرد یا همیشه همین طور بود؟؟

من خیلی دوست ندارم به این سئوال پاسخ بدم. شایدم آدم درستی برای پاسخ بهش نباشم ولی اگه منظورتون از دنیای دی سی همون dceu هستش که زک اسنایدر شروع کرد باید بگم این دنیا از همون اول سنگ بنای اشتباهی داشت و مغز متفکر اون یعنی زک اسنایدر و جف جانز درک درستی از شخصیت های دی سی در دنیای سینمایی نداشتن و متاسفانه به جای محتوا و درام شخصیتی، رفتن سراغ جار و جنجال و ادا و اطوارهای بصری. من راستش از تنها فیلم دیسی که خوشم اومده و تا تهش یه سره نیگاش کردم، شزم بود. فقط و فقط شزم. حتی واندرومن رو هم که اینقدر میگن خوبه رو هم خیلی مشکل باهاش داشتم. برای فلش هم خیلی ذوق داشتم (به خاطر بتمن مایکل کیتون) ولی واقعا بعد از دیدنش به خودم گفتم آخه این چی بود؟! حیف اینهمه پتانسیل نبود که که گند زدید بهش؟ و جالبه که من ردپای زک اسنایدر و تفکراتش رو در تمام لحظات فیلم فلش میدیدم و با خودم میگفتم چرا واقعا باید اینطور باشه
ولی خب هنوز هستن عده ای (هر چند بسیار کم و قلیل) که مثلا عاشق چه میدونم صحنه های خفن و خونین و از این چیزا تو فیلمای دی سی هستن و دلشون با این چیزا خوشه ولی چند سال دیگه که بزرگ شدن و عقلشون رسید میبینن هیچ محتوایی ندارن.




اقای ترابی شما سینمایی های else world دیسی رو میپسندین؟ و اینکه هیرو موردعلاقتون از دیسی کی هست البته میدونم قطعا به اندازه اسپایدرمن نخواهد بود اما خب مثلا کدوم شخصیت رو ترجیح میدید



درضمن نظری که گفتید بسیار حق بود و غم انگیز که الکی الکی یک بخشی خراب شد
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1402-05-09 17:47
به نقل از BlueRED:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider_ali:

یه چیز دیگه اقای ترابی ربطی به مقاله فوق نداره ، ببخشید می خواستم بپرسم که دنیای سینمایی دی سی از کی شروع به ضعیف شدن کرد یا همیشه همین طور بود؟؟

من خیلی دوست ندارم به این سئوال پاسخ بدم. شایدم آدم درستی برای پاسخ بهش نباشم ولی اگه منظورتون از دنیای دی سی همون dceu هستش که زک اسنایدر شروع کرد باید بگم این دنیا از همون اول سنگ بنای اشتباهی داشت و مغز متفکر اون یعنی زک اسنایدر و جف جانز درک درستی از شخصیت های دی سی در دنیای سینمایی نداشتن و متاسفانه به جای محتوا و درام شخصیتی، رفتن سراغ جار و جنجال و ادا و اطوارهای بصری. من راستش از تنها فیلم دیسی که خوشم اومده و تا تهش یه سره نیگاش کردم، شزم بود. فقط و فقط شزم. حتی واندرومن رو هم که اینقدر میگن خوبه رو هم خیلی مشکل باهاش داشتم. برای فلش هم خیلی ذوق داشتم (به خاطر بتمن مایکل کیتون) ولی واقعا بعد از دیدنش به خودم گفتم آخه این چی بود؟! حیف اینهمه پتانسیل نبود که که گند زدید بهش؟ و جالبه که من ردپای زک اسنایدر و تفکراتش رو در تمام لحظات فیلم فلش میدیدم و با خودم میگفتم چرا واقعا باید اینطور باشه
ولی خب هنوز هستن عده ای (هر چند بسیار کم و قلیل) که مثلا عاشق چه میدونم صحنه های خفن و خونین و از این چیزا تو فیلمای دی سی هستن و دلشون با این چیزا خوشه ولی چند سال دیگه که بزرگ شدن و عقلشون رسید میبینن هیچ محتوایی ندارن.




اقای ترابی شما سینمایی های else world دیسی رو میپسندین؟ و اینکه هیرو موردعلاقتون از دیسی کی هست البته میدونم قطعا به اندازه اسپایدرمن نخواهد بود اما خب مثلا کدوم شخصیت رو ترجیح میدید



درضمن نظری که گفتید بسیار حق بود و غم انگیز که الکی الکی یک بخشی خراب شد

بله من کلا داستان های elseworld خیلی خوشم میاد
در مجموع هر چی انیمیشن طولانی از دیسی میاد دوست دارم تماشا کنم
یعنی حداقل یه بار رو تماشا میکنم. الان مثلا انیمیشن جاستیس لیگ دنیای جنگ بیاد سریع نگاهش میکنم (حداقل واسه یه دفعه) ولی انصافا انیمیشن های دیسی خیلی افت کردن . اون قدیمی ها خیلی بهتر بودن. تو جدیدا از قسمت اول مرگ سوپرمن خیلی خوشم اومد
شخصیت های موردعلاقه من تو دیسی:
سوپرمن، فلش و بوستر گلد
بتمن هم دوست دارم ولی بیشتر به خاطر دشمناش! خودش برام خیلی کسل کننده س
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1402-05-09 17:48
به نقل از Arshyya08:
#6

بیشتر طرفدارا فکر میکنن هرچی فیلم دارک تر باشه و ببینن یعنی بیشتر بزرگ شدن و عقلشون میرسه . و فیلم های لایت برای بچه هاست.
درحالی که مهم داستان فیلم و شخصیت پردازی های اونه. که اگه کسی فکر کنه دارک بودن از این چیزا مهم تره اتفاقا خوده بچه‌اس.

آفرین
البته اینکه اکثر طرفدارا اینجوری هستن رو قبول ندارم چون اگه اینطوری بود الان فیلم فلش رکورد فروش رو شکسته بود ولی وقتی فروش نمیکنه یعنی اکثر مخاطبین ازش خوششون نیومده
نقل قول کردن
BlueRED
#13 BlueRED 1402-05-09 18:19
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider_ali:

یه چیز دیگه اقای ترابی ربطی به مقاله فوق نداره ، ببخشید می خواستم بپرسم که دنیای سینمایی دی سی از کی شروع به ضعیف شدن کرد یا همیشه همین طور بود؟؟

من خیلی دوست ندارم به این سئوال پاسخ بدم. شایدم آدم درستی برای پاسخ بهش نباشم ولی اگه منظورتون از دنیای دی سی همون dceu هستش که زک اسنایدر شروع کرد باید بگم این دنیا از همون اول سنگ بنای اشتباهی داشت و مغز متفکر اون یعنی زک اسنایدر و جف جانز درک درستی از شخصیت های دی سی در دنیای سینمایی نداشتن و متاسفانه به جای محتوا و درام شخصیتی، رفتن سراغ جار و جنجال و ادا و اطوارهای بصری. من راستش از تنها فیلم دیسی که خوشم اومده و تا تهش یه سره نیگاش کردم، شزم بود. فقط و فقط شزم. حتی واندرومن رو هم که اینقدر میگن خوبه رو هم خیلی مشکل باهاش داشتم. برای فلش هم خیلی ذوق داشتم (به خاطر بتمن مایکل کیتون) ولی واقعا بعد از دیدنش به خودم گفتم آخه این چی بود؟! حیف اینهمه پتانسیل نبود که که گند زدید بهش؟ و جالبه که من ردپای زک اسنایدر و تفکراتش رو در تمام لحظات فیلم فلش میدیدم و با خودم میگفتم چرا واقعا باید اینطور باشه
ولی خب هنوز هستن عده ای (هر چند بسیار کم و قلیل) که مثلا عاشق چه میدونم صحنه های خفن و خونین و از این چیزا تو فیلمای دی سی هستن و دلشون با این چیزا خوشه ولی چند سال دیگه که بزرگ شدن و عقلشون رسید میبینن هیچ محتوایی ندارن.




اقای ترابی شما سینمایی های else world دیسی رو میپسندین؟ و اینکه هیرو موردعلاقتون از دیسی کی هست البته میدونم قطعا به اندازه اسپایدرمن نخواهد بود اما خب مثلا کدوم شخصیت رو ترجیح میدید



درضمن نظری که گفتید بسیار حق بود و غم انگیز که الکی الکی یک بخشی خراب شد

بله من کلا داستان های elseworld خیلی خوشم میاد
در مجموع هر چی انیمیشن طولانی از دیسی میاد دوست دارم تماشا کنم
یعنی حداقل یه بار رو تماشا میکنم. الان مثلا انیمیشن جاستیس لیگ دنیای جنگ بیاد سریع نگاهش میکنم (حداقل واسه یه دفعه) ولی انصافا انیمیشن های دیسی خیلی افت کردن . اون قدیمی ها خیلی بهتر بودن. تو جدیدا از قسمت اول مرگ سوپرمن خیلی خوشم اومد
شخصیت های موردعلاقه من تو دیسی:
سوپرمن، فلش و بوستر گلد
بتمن هم دوست دارم ولی بیشتر به خاطر دشمناش! خودش برام خیلی کسل کننده س




ممنونم از شما که وقت گذاشتید پاسخ دادید
بابت خرسندی بنده شد که با شما گفت و گو داشتم بعد از مدت ها

بله کاملا موافقم ازلحاظ گرافیک و داستان یکمی باعث نا امیدیم شده و این گرافیک جدیدش نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم بیشتر در بخش حرکاتشون
من هم فلش رو خیلی دوست دارم و واقعا باعث ناراحتیم میشه که اونجوری که باید به حقش نرسید بنظرم سریالش در سه فصل اول واقعا داستان سرایی خوبی داشت بدجوری افت کرد

برای بتمن واقعا ویلن هاش ی چیز دیگن هرچقدر هم برای خود اقای وین احترام قائل هستم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1402-05-09 19:24
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

پ.ن: آقای ترابی، مورد ۱۰ اولش نوشتید مقدمه گفتم بگم شاید اشتباهی نوشته شده. همینطور خط سوم از آخر نوشتید طراحی فوق... العاده رو جا انداختید. تشکر از شما.

ممنون که گفتی. ولی منظورم از "فوق" فوق العاده نبود، "بالا" بود

ممنون بابت اطلاع‌تون...
لطف کردید.
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
#16 SPIDERTOXIN 1402-05-10 17:04
خسته نباشید
به نظرم جا داره این نسخه های گرین گابلین هم به مقاله اضافه شن، چون بالاخره گرین گابلین گرین گابلینه و نمیشه جاش تو این مقاله خالی باشه:
twitter.com/.../...
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#17 Ksjfhdfhj 1402-05-18 08:06
خسته نباشید آقای ترابی درباره کانسپت آرت هایی که کنسل شدن بگم واقعا زیبا هستن طراحی آفتاب پرست خودم دوست دارم و شماره۱ که برای یک همچنین شخصیت زیباست و تازه اما بهترینشون برای هاب گابلین و کریستال هست ظاهرا مدرن شده و وفادار به کمیک خودم از کریستال خیلی خوشم اومد با ابهت بود الکترو شبیه دهه ۵۰ و ۴۰ انیمیشن ها هستش و دکتر اختاپوس هم میتونست ایستر اگ جالبی باشه
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#18 Ksjfhdfhj 1402-05-18 09:42
منظورم از کریستال دیاموند هد بود(برای خودم اسم ساختم :lol: )
نقل قول کردن
The amazing A.M
#19 The amazing A.M 1402-05-19 13:59
سلام بر دوستان به نظر الستر اسمایت خیلی‌ ویلن خفنی کاشکی می بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید