15 مبارزه برتر آیرون من (مرد آهنی) در دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 مبارزه برتر آیرون من (مرد آهنی) در دنیای سینمایی مارول (MCU)

نوبتی هم باشه نوبت مرد آهنیه! دیگه وقتش رسیده به نبرد های برتر این کاراکتر پرطرفدار نگاهی بی اندازیم و آن ها را رتبه بندی کنیم.

مقدمه: دنیای سینمایی مارول یه هدیه به ماهاست، این کمپانی تا به حال موفقیت هایی فراتر از انتظارات کسب کرده است. تمام اینا با فیلم مرد آهنی شروع شد، که صد البته اون زمان احتمالا فقط کمیک خوان ها این شخصیت رو میشناختند، اما الان به لطف فیلم های مارول به یکی از محبوب ترین شخصیت های کمیک تبدیل شده است. موفقیت غیرقابل انتظار فیلم نخست مرد آهنی -یکی از بهترین فیلم های مارول استودیو- باعث شد این کمپانی تا این حد توی دل مردم جای بگیره. از بین تمام فیلم هایی که مارول تا به حال ساخته، تونی استارک در 10 تای آن ها حضور داشته است و خب قطعا چنین شخصیتی که یه عالمه زره پر زرق و برق و پیشرفته داره میتونه لحظات اکشن بی نظیری خلق بکنه. حالا ما توی این مقاله قصد داریم که 15 تا از نبرد های این شخصیت در سینما رو رتبه بندی کنیم.

 

- مرد آهنی علیه ویپلش در مسیر مسابقه ماشین رانی (Iron Man 2)

مرد آهنی علیه ویپلش در مسیر مسابقه ماشین رانی (Iron Man 2)

قصد ندارم به اونایی که این فیلم رو دوست دارند اهانت کنم اما باید قبول کرد که قسمت دوم مرد آهنی در رده پایین تری نسبت به دیگر آثار مارول استودیو قرار می گیرد. ایوان وانکو خبیث داستانه که بدجوری از استارک کینه داره، اولین رویارویی او با استارک در مسیر مسابقه اتوموبیل رانی رخ میده. هر چند، این نبرد اونقدرا هم هیجانی و خلاقانه نیست و به همین دلیل این جایگاه رو براش مد نظر گرفتم، اما نکته جالب این صحنه زمانیه که پپر پاتس سعی میکنه چمدان تونی استارک که در واقع یکی از زره هایش می باشد رو بهش برسونه، همزمان هم هپی هوگان چندین بار با ماشین، ایوان رو به دیوار میکوبه! این مسئله باعث میشه کمدی ظریفی در این سکانس شکل بگیره که میتونه جالب باشه.

 

15- مرد آهنی علیه اوبادیا استین (Iron Man)

 مرد آهنی علیه اوبادیا استین (Iron Man)

سال 2008 اوضاع خیلی متفاوت تر از الآن بود. اون موقع برای اینکه یه نبرد، جذاب و سرگرم کننده بشه به ارتش های عظیمی که قصد دارند دنیا رو نابود یا فتح کنند، نیازی نبود! نبرد نهایی فیلم اول مرد آهنی بین او و خبیث اصلی داستان اوبادیا استین می باشد که زره مخصوصی برای خودش دست و پا کرده بود. اوبادیا استین در دنیای کمیک هم یکی از دشمنان برتر و صد البته مزاحم مرد آهنیه. جالبه که اکثر صحنه های نبرد، استارک رو در حال پرت شدن به این طرف و آن طرف نشان میداد! در آخر نبرد هم که نزدیک بود استارک برای همیشه کشته بشه اما پپر پاتس جونش رو نجات داد. شاید این نبرد الان زیاد جالب و نفس گیر نباشه ولی در اون زمان و به عنوان نبرد اولین فیلم مارول بسیار قابل قبوله.

 

14- نبرد در نمایشگاه استارک (Iron Man 2)

خبیث هایی مثل ویپلش، اوبادیا استین، ابامنیشن و... چندان خبیث های قابل قبولی نیستند، اما خب این یک حقیقته که امروزه با وجود آناگونیست هایی چون ثانوس و لوکی و کیلمانگر دیگه مشکل ویلن توی mcu وجود نداره. بیاین برگردیم به سال 2010، زمانی که فیلم مرد آهنی 2 روانه سینما شد. اون موقع مارول خبیث های چندان جالبی رو نکرده بود. ایوان وانکو توی داستان ها شخصیت سمپاتیکی داشت، پدر او مورد خیانت هاوارد استارک قرار گرفته بود و این مسئله باعث شد که پسرش به دنبال انتقام باشه. اما خب توی سینما خوب ظاهر نشد. با این حال، نبردی که در انتهای فیلم رخ میده اکشن نسبتا خوبی داره و اتحاد استارک و رودز در برابر ویپلش و روبات های دشمن را به تصویر میکشه. اما خب در حدی هم نیست که بشه بالاتر از این رتبه قرارش داد.

 

13- مرد آهنی علیه جیمز رودز (Iron Man 2)

مرد آهنی علیه جیمز رودز (Iron Man 2)

توی مرد آهنی 2 با تونی استارکی مواجه شدیم که با مشکلات زیادی دست پنجه نرم میکنه و همزمان هم سعی داره به دولت این اجازه رو نداره که توی کار هاش زیاد سرک بکشه! زمانی که او تصمیم می گیره یه پارتی برگزار کنه، اوضاع یکم فرق میکنه و خارج از کنترل میشه! اون موقع، دوست صمیمی اش جیمز رودز که متوجه او میشه، یکی از زره های مرد آهنی و برمیداره و وارد میدان میشه و در ادامه شاهد نبرد جالبی بین آن ها هستیم. جنگ بین این دو رفیق در حالی به پایان میرسه که عمارت استارک تقریبا به فنا رفته!

 

12- مرد آهنی علیه کیلیان (Iron Man 3)

مرد آهنی علیه کیلیان (Iron Man 3)

نبرد نهایی فیلم سوم مرد آهنی که بین استارک و کیلیان بود، یکی از صحنه های حماسی این فیلم به شمار می رود. در حالی که زندگی پپر پاتس و رئیس جمهور در خطره، استارک سعی میکنه که همه چیز رو تحت کنترل بگیره و با کمک رودز و با استفاده از زره های پیشرفته و خود مختارش بر دشمنانش غلبه بکنه. توی این نبرد پپر به ظاهر میمیره اما بعد بر میگرده و سعی میکنه کیلیان رو بکشه. در واقع قدرت هایی که توی اون مدت به دست آورده بود او را از مرگ نجات داد. این ایده که پپر پاتس -عشق مرد آهنی- قدرت های فوق بشری کسب کنه نمیتونه چندان جالب باشه اما خب خوشبختانه این ایده توی این فیلم به خوبی جواب داد.

 

11- فرار از دست مامورین ماندارین (Iron Man 3)

فرار از دست مامورین ماندارین (Iron Man 3)

اگر یادتون باشه، توی فیلم اول انتقام جویان، استیو راجرز از تونی استارک پرسید که بدون اون زره چند مرده حلاجه! مرد آهنی 3 به شکل خیلی خوبی به این سوال پاسخ میده! چرا که در واقع در بخش میانی این فیلم، قهرمان داستان هیچ نوع سلاحی جز توانایی های هوشی خودش نداره. این ایده عالی بود، خصوصا جایی که دو تن از ماموران ماندارین میفتند دنبال استارک! او باید بدون هیچ زره ای که بتونه بهش کمک کنه از این شرایط نجات پیدا بکنه و از راه های دیگه ای بهره ببره. بنابراین او با استفاده از وسایلی که توی هر خونه ای پیدا میشه، یکی از اونارو ناک اوت و دیگری رو برشته میکنه! این نبرد نشون داد که تونی استارک نه تنها یه میلیاردر با انواعی از زره های جنگنده است، بلکه نابغه ای است که میتواند در شرایط خاص بهترین استفاده رو از هوشش بکند.

 

10- مرد آهنی علیه ده حلقه (Iron Man)

مرد آهنی علیه ده حلقه (Iron Man)

بعد از اینکه مرد آهنی موفق میشه با استفاده از اون زره ای که با ینسن ساخته، از اون غار فرار بکنه، تصمیم میگیره که بزنه تو کار ساخت زره های پیشرفته با قابلیت های بالاتر! او بعد متوجه میشه که میشه از این زره ها استفاده جنگی کرد. بعد از این ایده، اولین تصمیمی که میگیره اینه که برگرده به مکان ده حلقه و دمار از روزگارشون در بیاره! این نبرد عالیه و تقابل مرد آهنی بدون هیچ نوع کمکی را در برابر لشکری از افراد بی رحم نشون میده. در کل ایده اصلی پشت این شخصیت هم همینه، تبدیل شدن یک میلیاردر خوشگذران به ابرقهرمانی توانمند برای کمک به اونایی که بهش نیاز دارند.

 

9- فرقه سیاه به زمین می آیند! (Avengers: Infinity War)

فرقه سیاه به زمین می آیند! (Avengers: Infinity War)

نیویورک یه دقیقه هم نمیتونه از دردسر در امان باشه! بنظرم ساکنان این شهر اصلا نباید به خودشون زحمت بدهند و خرابی هارو پاک و از نو بازسازی کنند، چون دیر یا زود دوباره سر و کله یه سری ابرشرور دیگه پیدا میشه و دوباره همون آش و همون کاسه! وقتی ایبانی ماو و ابسیدین -دو تن از اعضای فرقه سیاه- توی فیلم جنگ بی نهایت به زمین میان تا سنگ زمان رو به دست بیارن، با مرد آهنی، وانگ، دکتر استرنج و بروس بنر مواجه می شوند. این سکانس البته تا حدی هم فان می باشد، مثلا زمانی که ایبانی ماو دوباره میخواد شروع کنه به سخنرانی، استارک سریعا حرفش رو قطع میکنه و بهش میگه: زمین امروز تعطیله! بهتره بار و بندیلتون رو جمع کنید و بزنید به چاک! توی این نبرد همچنین با مدل جدید از زره تونی استارک آشنا میشیم که با فناوری جدیدی پشتیبانی می شود. به علاوه، با ورود مرد عنکبوتی به میدان نبرد لحظات اکشن تند تر و صد البته بامزه تری رو نظاره می کنیم.

 

 8- فرار از پناهگاه کیلیان (Iron Man 3)

فرار از پناهگاه کیلیان (Iron Man 3)

بعضی از بهترین لحظات کاراکتر تونی استارک زمانی رخ میده که اون زره سرسخت و قدرتمندش رو به تن نکرده است. توی یکی از صحنه های این فیلم که نسبتا فان هم هست، تونی استارک رو می بینیم که توسط افراد کیلیان گیر افتاده و به یه تخت بسته شده، اما خب اونا نمی دونند که مارک 42 استارک قابلیت کنترل از راه دور رو داره! بنابراین استاک سعی میکنه وقت تلف کنه تا زمانی که قطعه های زره او برسند! این نبرد خیلی جالبه چرا که قطعه های زره بدون هماهنگی و جدا از هم میرسن و استارک در ابتدا فقط از قسمت دست و پا زره برای نبرد باهاشون استفاده میکنه و بعد به مراتب زره کامل میشه!

 

7- هالک باستر برای اولین بار وارد میدان می شود (Avengers: Age of Ultron)

هالک باستر برای اولین بار وارد میدان می شود (Avengers: Age of Ultron)

بروس بنر یه جمله معروف داره که میگه: "کاری نکن عصبی بشم! چون اصلا ازم خوشت نمیاد وقتی عصبانی ام!" ما هممون حرفش رو قبول داریم! هرچند بعضی موقع ها لازمه که عصبانی بشه تا امثال اولتران و لوکی ادعای قدرت نکنند! اما خب گاهی هم پیش اومده که او از کنترل خارج میشه و دیگه هیچ کس رو نمیشناسه، حتی دوستان خودش رو! و اون موقع هست که تونی استارک باید هالک باستر رو وارد میدان بکنه. البته، وقتی این دو باهم درگیر بشن، مطمئن باشید خرابی بزرگ توی راهه! دقیقا همونطور که توی فیلم دوم انتقام جویان دیدید. نبرد بین اونا یک چیزی توی مایه های نبرد ثور و سوپرمن بود (!) و با هر مشتی که پرتاب می کردند، یک ساختمان می ریخت!

 

6- فرار از غار (Iron Man)

فرار از غار (Iron Man)

فیلمی که تمام این ها با آن آغاز شد، هنوز هم در تاپ لیست ها می درخشد. درسته که گاهی جلوه های بصری فیلم چندان جالب نبودند، ولی مطمئنا این مسئله باعث نمیشه که نبرد های فیلم جذاب نباشند. در ابتدای فیلم می بینیم که استارک رو به اسارت می گیرند و از او میخواهند که برایشان موشک خاصی درست بکنه. اما او در کنار دکتری به نام ینسن که اونجا پیش استارک بود، به ساخت سلاح دیگری مشغول شد. وقتی که زره او کامل شد، تونی موفق شد با استفاده از آن از افرادی که آن ها را اسیر کرده بودند عبور کند و از غار خارج شود. لحظه جالب این سکانس جاییه که استارک متوجه میشه دوستش جراحت جدی دیده و مرگش رو تماشا میکنه، همین باعث میشه اونجارو به آتیش بکشه و به هیچ کس رحم نکنه.

 

5- نبرد فرودگاه (Captain America: Civil War)

نبرد فرودگاه (Captain America: Civil War)

بگید ببینم، چه چیزی سرگرم کننده تر و جذاب تر از اینه که ببینی قهرمانان محبوبت دارن در برابر شرارت می جنگند؟ خب احتمالا این که ببینی دارن باهم بر سر یه اختلاف عقیدتی میجنگند! مثل چیزی که توی جنگ داخلی دیدیم. توی این فیلم مشاهده کردیم که اونا به دو گروه تقسیم می شوند و توی فرودگاه باهم برخورد میکنند و یکی از کامل ترین نبرد های فیلم های کمیکی رو شکل می دهند! چرا میگم کامل ترین؟ چون این یکی هر چیزی که یه نبرد نیاز داره داشته باشه رو داره! و البته اولین نبرد مرد عنکبوتی توی سینمای مارول استودیو بود. باید هم قبول کرد که حضور او در این نبرد یکی از دلایل کامل بودن اونه. چرا که باعث شد نبرد به موقعش فان هم باشه. نبرد فرودگاه در نهایت با یه صحنه دراماتیک یعنی آسیب رودز و از دست دادن توانایی استفاده از پاهاش به پایان رسید.

 

4- نبرد نیویورک (The Avengers)

نبرد نیویورک (The Avengers)

وقتی که لوکی با ارتش عظیم چیتاوری خودش در انتهای فیلم اونجرز ظاهر میشه، ناگهان سر و کله تیم انتقام جویان پیدا میشه و نبرد عظیمی بین آن ها شکل می گیره. کلا همونطور هم که قبلا گفتیم، نیویورک حتی یه روز خوش هم نداره و همیشه درگیره! نبردی هم که سال 2012 رخ داد، یه عالمه خسارت جدی به شهر وارد کرد اما خب در عوض مردم از شر لوکی و افرادش راحت شدند. این نبرد لحظات بی نظیر و البته فان و خنده داری داره که باعث شده به یاد ماندنی بشه. مثلا یکی از لحظات ماندگار اما طنز نبرد انتهای اونه که هالک، لوکی رو بلند میکنه و به این ور و آن ور میکوبه! یا جایی که لوکی سعی میکنه روی قلب تونی استارک اثر کنه اما موفق نمیشه و استارک بهش میگه: "خب، حتما )عصات) مشکل پیدا کرده! پیش میاد دیگه!" همچنین دوس دارم بگم که این سکانس یه دیالوگی داره که من دیوونشم! منظورم جاییه که استارک دیگه دست از شوخی میکشه و با قاطعیت جمله ای به لوکی میگه که به نظرم یه جورایی فلسفه پشت انتقام جویان رو تعریف میکنه:

Maybe your army comes and maybe it's too much for us but it's all on you. Because if we can't protect the Earth, you can be damn sure we'll avenge it.

شاید ارتشت بیاد و شاید کار مارو سخت بکنه، اما (باید بدونی که تهش) همه چی به خودت برمیگرده. چون اگر نتونیم از زمین محافظت کنیم، مطمئن باش انتقامش رو میگیریم!

 

3- مرد آهنی علیه ثانوس (Avengers: Infinity War)

 مرد آهنی علیه ثانوس (Avengers: Infinity War)

ثانوس به طور غیر قابل انکاری قدرتمنده، اما خب این دلیل نمیشه که هر کاری دلش خواست انجام بده و قهرمان ها هم دست روی دست بزارند و هیچ کاری نکنند! به همین دلیل هم توی جنگ بی نهایت، قهرمانان با اینکه میدونستند شانس پیروزی اونا تقریبا صفره، اما تسلیم نشدند و با او جنگیدند. نبردی که توی سیاره تایتان بین ثانوس و قهرمان ها به وجود میاد، یکی از نبرد های برتر و احساسی فیلمه. مثلا جایی که پیتر کوییل متوجه میشه گامورا مرده، دیگه دست از پا نمیشناسه و از کنترل خارج میشه، که البته همین مسئله باعث شد که ثانوس دوباره بتونه مومنتوم رو به دست بگیره و به قهرمان ها غلبه بکنه. نبرد بین او و مرد آهنی هم بسیار تند، هیجانی، نفس گیر و مبتکرانه هست و شاهد اوج قدرت فناوری استارک در برابر توانایی های ثانوس هستیم. این نبرد به معنای واقعی کلمه محشره!

 

2- نبرد کوهستان (Captain America: Civil War)

نبرد کوهستان (Captain America: Civil War)

این یکی از Favorite های منه! شاید یکم عجیب باشه که رتبه دوم به نبردی اختصاص داشته باشه که تونی استارک تقریبا در آن شکست میخوره! اما خب خود استارک هم اگر بشینه این فیلم رو ببینه، اعتراف میکنه که نبرد کوهستان در جنگ داخلی یکی از بهترین های کل دنیای سینمایی ماروله! این نبرد بسیار جدی و خشنه و یه همچین نبردی باید سنگین و جدی باشه! چرا که توی این فیلم شاهد اختلاف شدید تونی استارک و استیو راجرز بودیم و فقط دنبال بهونه بودن که به جون هم بیفتند! تا اینکه در انتهای فیلم استارک متوجه میشه که باکی پدر و مادرش رو کشته! در همون حال استیو سعی میکنه جلوی مرد آهنی رو بگیره که به باکی آسیب نزنه، به همین سبب با یک نبرد خشونت بار بین کسانی که پیش از این یک تیم بودند، مواجه میشیم! در آخر هم استارک به کاپیتان میگه که لیاقت داشتن اون سپر رو نداره و اونو ازش میگیره، هر چند همونطور که فیلم پایان بازی دیدیم، تونی پیشیمان میشه و این سپر نمادین و محبوب رو به صاحب اصلیش برمیگردونه.

 

1- نبرد نهایی در Avengers: Endgame

 نبرد نهایی در Avengers: Endgame

و باز هم محصول جدید ترین شاهکار مارول در رتبه نخست! این فیلم به دلیل اینکه یه Full Package می باشد، رتبه اول اکثر مقاله ها با عناوین مختلف رو به خود اختصاص می دهد! توی نبرد نهایی فیلم تقریبا تمام قهرمان هایی که توی فیلم های مارول دیده بودیم، حضور پیدا میکنند و با یکدیگر متحد می شوند تا در برابر ثانوس ایستادگی کنند. اما خب مرد آهنی یه جورایی بیشتر از بقیشون درخشید و روحیه قهرمانانه شگفت انگیزی را از خودش نشان داد. در این نبرد مرد آهنی با ثانوس و لشکر او با تمام توان میجنگه تا اجازه نده دنیایی که توش زندگی میکنه از بین بره، تا اجازه دوستانی رو که پیش از این یک بار از دست داده بود، دوباره از دست بده، شما میتونید عمق این احساس و اراده او برای کشتن ثانوس رو زمانی که حاضر شد خودش رو فدا بکنه ببینید. مرگ تونی استارک نهایت یک تراژدی بود! ببینید، شما 11 سال با یک شخصیت زندگی میکنید، اونم شخصیتی مثل تونی استارک که به بهترین شکل ممکن روی پرده ظاهر شد، و ناگهان فداکاری و مرگ او برای نجات قهرمانان و مردم را مشاهده می کنید! واقعا چه چیزی میتونه از این غم انگیز تر باشه؟ احتمالا دیگه هرگز رابرت داونی جونیور رو به عنوان تونی استارک نبینیم، اما یقین داشته باشید خاطره ای که او از استارک در ذهن ها ساخت هرگز از بین نمیره که نمیره!

  

 محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

Copyright © 2019 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 مبارزه برتر كاپیتان آمریكا و ایرون من در دنیای كمیك بوك

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

20 حقیقتی که باید درباره تونی استارک (مرد آهنی) بدانید

15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من 

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 کاور برتر مرد آهنی 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sara
#1 sara 1398-05-24 12:07
واقعا جالب و عالی بود پنج تای اول مبارزه های مورد علاقه منه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1398-05-24 13:51
Natasha: I need your impression

Stark: Oh! You have a quiet reserve! I don't know

!!Natasha: I meant your fingerprint

!Stark: Right


Is it me or is it exceedingly difficult to forget that scene?! :D :-*
نقل قول کردن
Spider stray
#3 Spider stray 1398-05-24 13:52
سلام،خسته نباشید
نوشتن این مقاله واقعا لازم بود و بنظرم باید برای بقیه شخصیت ها هم نوشته بشه،ولی بنظرم رتبه بندی خوب نبود راستش بهتر بود مقاله رو top 10 یا top5 میکردین،تا فقط نبرد های تن به تن رو میداشتین،اگه من بودم نبرد با تانوسو در جنگ ابدیت اول تو رتبه اول میذاشتم و جنگ داخلیو دوم،اینکه پایان بازی اول شده زیاد جالب نیست،آخه ما تو جنگ ابدیت کلی چیز خفن و خلاقانه از زره تونی دیدیم ولی در پایان بازی با اینکه پنج سال گذشته بود و زره تونی به مارک ۸۵ رسیده بود ولی زیاد قابلیت های این لباسو نشون ندادن بنظرم نبرد مرد آهنی با تانوس در پایان بازی اصلا نبرد برتری نیست،ولی اگه از نظر اهمیت نبرد بگیم قطعا اول میشه.
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-05-24 14:44
مرسی از آقای حیاتی، راستش به نظر منم باید این مقالات در مورد شش عضو اصلی انتقام جویان نوشته بشه، حتی به نظرم لازم بود تا در مورد کپ هم ی مقاله جدا بنویسین که فقط تو غالب سینما باشه نه کمیک، چون انصافا صحنات نبرد تمام عیاری رو توی ام‌سی‌یو تجربه کرده و رتبه بندیشون حتی برای عموم جذاب تره تا نبردهای داخل دنیای کمیک که ممکنه خیلی ها نخونده باشن و دست باز سینما رو هم برای روایت پلانهای جنگ نداره
نقل قول کردن
SUPER ALI
#5 SUPER ALI 1398-05-24 14:59
فقط جنگ با ثانوس
نقل قول کردن
Arsham
#6 Arsham 1398-05-24 15:24
خیلی مقاله ی جذاب و باحالی بود
حیف که تو نبرد فرودگاه و کوهستان خیلی مردآهنی رو ضعیف نشون دادن.
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1398-05-24 15:52
اگه از لحاظ اکشن بگیم، نبرد مرد آهنی یا همون هالک باستر با هالک بنظرم رتبه اش اوله. که آخرش منجر به سقوط یک ساختمان میشه.

رتبه ی دوم هم نبردش با ثانوس تو جنگ بی نهایت.

من با رتبه اول مشکل دارم چون مبارزه یا کشمکش چندانی رو از مرد آهنی با ثانوس ندیدم. ثانوس مرد آهنی رو با میولنیر ناکوت کرد که تا آخرش رسید سر اون صحنه بشکن.

نبرد مردآهنی با ثور تو اونجرز یک هم میتونست تو لیست باشه.

با احترام
نقل قول کردن
capitan mammad
#8 capitan mammad 1398-05-24 22:55
به نظر من جنگ داخلیش باید اول باشه چون واقعا محشر بود تو اند گیم فقط نبرد کاپیتان با ثانوس
نقل قول کردن
spider pool
#9 spider pool 1398-05-24 23:32
خسته نباشی اقای حیاتی واقعا مقاله عالی بودش
نقل قول کردن
Frank castle
#10 Frank castle 1398-05-28 09:18
سلام
ممنون بخاطر مقاله
من بیشتر از شماره6 و10 که کمتر از جلوه های ,ویژه استفاده کردن و بخاطر اینکه بیشتر طبیعی بود،خوشم میاد ولی حقیقتا شماره های یک تا سه یک چیز دیگست.کلا خلاقیت برادران روسو و تیمشون توی خلق جلوه های ویژه یه چیز دیگست .
نقل قول کردن
capitan tony stark
#11 capitan tony stark 1398-10-06 16:13
This article was great. I couldn't say the words I was saying in Farsi. That's why I'm saying English. I salute you from all the Iron Man fans ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45