10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

اثری تحسین شده به نام "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" معلومه که کلی ایده اولیه داشته که در نهایت از فیلم حذف شده اند!

مقدمه: در این مقاله میخواهیم به 10 ایده ای که در ابتدا برای انیمیشن سوپرموفق "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"مطرح بودند ولی در نهایت به دلایل مختلف مورد استفاده قرار نگرفته و رها شدند بپردازیم. این ایده ها را بیشتر به لطف کانسپت آرت ها یا همان ایده پردازی های اولیه که توسط طراحان منتشر شده اند بدست آورده ایم و مشخصه که در مراحل ابتدایی تولید فیلم کنار گذاشته شدند و مورد ساخت یا فیلمبرداری قرار نگرفتند. در این مقاله به 10 تا از این ایده ها را برایتان شرح میدهیم.

مقالات زیر را هم بخوانید:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 ایده ای که از فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" حذف شدند

صحنه های حذف شده از فیلم های مرد عنكبوتی

صحنه ی حذف شده از انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هویت مایلز مورالز دنیای شماره 42 را تایید میکند!

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

 

10- ادای دین به «جک کربی»

ادای دین به «جک کربی»

«جک کربی» یکی از برترین و خلاق ترین طراحان تاریخ کمیک بوکه که در این مقاله به نوآوری های او اشاره کرده بودیم. او را به خاطر خلق «کاپیتان آمریکا» میشناسند و به همراه استن لی در ابتدای دهه ی 60 میلادی شخصیت های مهم و ماندگاری همچون «چهار شگفت انگیز»، «ایکس من»، «پلنگ سیاه»، «هالک»، «ثور» و .. را خلق کرد. سبک بسیار منحصر به فردی هم در طراحی داشت و سازندگان "در میان دنیای عنکبوتی" قصد داشتند در صحنه ای از این انیمیشن به او و سبک او ادای احترام کنند. قرار بوده به طور کوتاه شاهد باشیم که گوئن عنکبوتی و مایلز مورالز به دنیایی میروند که کاملا حال و هوای آثار کربی را دارد! ولی متاسفانه این صحنه حذف شده. طبق کانسپت آرتی که توسط مسئول دیزاین شخصیت های این انیمیشن منتشر شده، گوئن و مایلز را میبینیم که داخل سفینه ای هستند که میتونه حرف بزنه و داره اشعه های انرژی از تفنگ هایی که در دستانی انسان مانند داره، شلیک میکنه! نوع طراحی، رنگ آمیزی و ایده ی عجیب و غریب و خلاقانه ای که در پس این سفینه دیده میشه کاملا تداعی کننده ی آثار کربی هستش. خدا بیامرزتش ...

 

9- سکانس های لایو اکشن طولانی تر

سکانس های لایو اکشن طولانی تر

در اون قسمتی که دارن درباره رویدادهای سرنوشت ساز یا Canon Events در این انیمیشن صحبت میکنند شاهد به نمایش درآمدن صحنه های لایو اکشن (یعنی صحنه های غیر انیمیشن) از فیلم های قبلی اسپایدرمن با حضور توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد هستیم (در این مقاله بهش اشاره شده). اما کارگردانان "در میان دنیای عنکبوتی" در مصاحبه ای اعلام کردند که ابتدا قرار بوده سکانس های لایو اکشن بیشتری داشته باشند ولی در نهایت این سکانس ها یه جورایی تبدیل به "شوخی نامربوط" شدند و در نتیجه بی خیالشون شدند چون به نظرشون در خدمت داستان نبودند و آن را جلو نمیبردند!

 

8- لباس های مورد استفاده قرار نگرفته برای «پنی پارکر» و « زن عنکبوتی»

«پنی پارکر» از شخصیت های مهم قسمت قبلی بود که در قسمت دوم به حاشیه رانده شد. تصاویر زیر ظاهر و کاستوم هایی را نشان میدهد که برایش در نظر داشتند ولی به کار گرفته نشدند:

پنی پارکر

پنی پارکر - اسپایدر ورس 2

«زن عنکبوتی» هم همینطور بوده و طراحی دیگری برایش مد نظر بوده:

اسپایدروومن

 

7- صحنه ی پس از تیتراژ

"در میان دنیای عنکبوتی" یکی از معدود آثار ابرقهرمانی سالهای اخیره که صحنه ی پس از تیتراژ نداره. دلیلش اینه که پس از بحث های مختلف به این نتیجه رسیدند که پایان این فیلم که گیر افتادن مایلز در دنیای شماره 42 رو نشون میده، به قدر کافی قوی و شوکه کننده است و اگر صحنه پس از تیتراژ بکار میبردند از قدرت این پایان کاسته میشده. اما اولش قرار بوده صحنه ی پس از تیتراژی با حضور خبیث اصلی یعنی «اسپات» وجود داشته باشه. این صحنه به صحنه ی دیگری در طول داستان ربط پیدا میکرده که اونم حذف شده. طبق گفته سازندگان و با توجه به استوری بُردهای منتشر شده در اینترنت، در صحنه ای میدیدیم که اسپات به کافه ی "بی نام و نشان" که پاتوق خبیث های درجه 2 و 3 و مرد عنکبوتیه (اینجا معرفی شده)، میره تا نوشیدنی بخوره ولی نوشیدنی از سوراخ های بدنش رد میشه و میریزه زمین و همین باعث میشه که مسخره ش کنند:

صحنه پس از تیتراژ مایلز مورالز

اسپات - اسپایدر ورس 2

اما همانطور که گفتم این صحنه حذف شده. همچنین قرار بوده در صحنه ی پس از تیتراژ، اسپات بار دیگر به این کافه برگرده و این دفعه چون قدرت هاش به اوج خودشون رسیدن همه ی اونایی که مسخره ش کرده بودن رو قتل عام کنه و بعدش خودش تنهایی در اونجا بنشینه و نوشیدنی بخوره و آخرش هم در سکوت آنجا رو ترک میکنه!

کافه بی نام و نشان

اسپات اسپایدر ورس 2

 

6- واریانت های مختلف از زنان و مردان عنکبوتی

 زنان عنکبوتی

اخیرا کتاب مهمی تحت عنوان Across The Spider-Verse: The Art of the Movie منتشر شده که به نحوه ی ساخت و تولید "در میان دنیای عنکبوتی" میپردازد و طرح ها، ایده ها و شخصیت هایی که از آن حذف شدند را به نمایش گذاشته است. کتاب مذکور طراحی ها و کانسپت آرت هایی دارد که نشان میدهد ابتدا قرار بوده یک سری واریانت های عنکبوتی در این انیمیشن حضور یابند که حذف شده اند. ما قبلا این واریانت ها را در این مقاله معرفی کرده ایم که واقعا جالب هستند. البته حذف آنها شاید به این دلیل باشه که برای قسمت بعدی کنار گذاشته شده اند.

 

5- واریانت های مختلف شخصیت های خبیث و دشمنان مرد عنکبوتی

واریانت های مختلف شخصیت های خبیث و دشمنان مرد عنکبوتی

گفتیم که اخیرا کتاب مهمی تحت عنوان Across The Spider-Verse: The Art of the Movie منتشر شده که به نحوه ی ساخت و تولید "در میان دنیای عنکبوتی" میپردازد و طرح ها، ایده ها و شخصیت هایی که از آن حذف شدند را به نمایش گذاشته است. این کتاب نشان میدهد علاوه بر «اسپات» و یک سری خبیث های فرعی که حضور افتخاری داشتند، قرار بوده شخصیت های منفی دیگری نیز برگرفته از کمیک های اسپایدرمن در آن حضور یابند که به دلایلی از آن حذف شده اند! ما قبلا در این مقاله به 15 تا از این خبیث ها اشاره کردیم. اخیرا نیز تصاویری در اینترنت منتشر شد که نشان میدهد خبیث های دیگری نظیر «بیگ ویل»، «شوکر» و «بیتل مونث» نیز قرار بوده حاضر باشند ولی حذف شدند. پیش بینی میشه به مرور زمان تصاویر و کانسپت آرت های بیشتری نیز از این شخصیت ها منتشر شود. مثلا همین دیروز یک سری کانسپت آرت از واربانت های مختلف گرین گابلین منتشر شد:

Gg

همانطور که دیدید، قرار بوده نسخه هایی از گرین گابلین گوست رایدری، گرین گابلین عصر حجر، گرین گابلین اسکی باز و گرین گابلین طراحی شده به سبک آقای مایک مینولا هم حضور افتخاری داشته باشند!!!

 

4- لباس های مورد استفاده قرار نگرفته برای «والچر»

والچری که در این انیمیشن دیدیم فوق العاده بود و نبرد هیجان انگیزی و برتری هم با «میگل اهارا» و گوئن عنکبوتی داشت. ظاهرش هم معرکه بود. ولی یک سری ایده خلاقانه برای ظاهرش هم داشتند که در نهایت حذف شدند:

لباس های مورد استفاده قرار نگرفته برای «والچر»

والچر اسپایدرمن مایلز مورالز 2

کرکس مردعنکبوتی

والچر مایلز مورالس

والچر اسپایدرورس 2

کانسپت آرت والچر

ادرین تومز - والچر

همانطور که مشاهده کردید ایده اصلی آنها این بود که لباس یا بهتره بگیم ماشینی لاشخور مانند با سر لاشخوری داشته باشد و درون آن قرار بگیرد و کنترلش کند!

 

3- اکشن فیگور مردعنکبوتی که دست یک پسر بچه هدایتش میکرده!

اکشن فیگور اسپایدرمن

اخیراً یکی از کارگردان در میان دنیای عنکبوتی در مصاحبه ای با مجله ی "امپایر" فاش کرد که یکی از واریانت های عنکبوتی که قرار بوده در سکانس مربوط به "انجمن عنکبوتی" حضور داشته باشد، یک اکشن فیگور اسپایدرمن ساخته شده توسط شرکت Toy Biz بوده که دست بزرگ‌ یک‌ پسر بچه هدایتش میکرده!!! (یا شایدم یه دست میومده و اون رو ورمیداشته میبرده!). ولی تصمیم گرفتند آن را حذف کنند چون زیادی عجیب بنظر میرسیده! در واقع، کارگردان گفته که این صحنه ی فکاهی میتونسته سکانس شگفتی مایلز مورالز از حضور در انجمن عنکبوتی رو بیش از حد تحت تاثیر خودش قرار بده و بنابراین حذف شده.

 

2- سکانس مربوط به سرقت دارو برای کودکان بیمار توسط مایلز دنیای شماره 42

صحنه حذف شده از وایلز مورالز 2

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، در انتهای "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"، معلوم شد که اون دستگاه مایلز مورالز رو به جای دنیای خودش (دنیای شماره 1610)، فرستاده به دنیای شماره 42 (همون دنیایی که اون عنکبوتی که نیشش زد و بهش قدرت داد، ازش اومده بود). اونجا (یعنی دنیای شماره 42) مردعنکبوتی نداشته (چون عنکبوتی که قرار بوده مایلز اونجا رو نیش بزنه رفته بوده به دنیای مایلز اصلی) و بنابراین مایلز مورالز دنیای 42 پدرش رو از دست داده و به خاطر عموی خلافکارش (آرون) تبدیل به پراولر خبیث شده! در آخر هم دیدیم که مایلز رو اسیر کردن. و سئوالی که در ذهن مخاطب ایجاد شد این بود که مایلز در قسمت بعدی چطور از اونجا فرار میکنه و چطور خودش رو باید از دست نسخه ی خبیث خودش نجات بده. تا اینکه عکسی از یکی از صفحات کتاب تولید این انیمیشن در اینترنت منتشر شد و اطلاعاتی عجیب درباره این مایلز مورالز دنیای 42 به ما داد. طبق این اطلاعات، پراولر در این دنیا یک وجلنتی یا بهتره بگیم یک ضد قهرمانه که تحت آموزش عموش بوده !!! (عکسش اینجاست). و سپس یک ویدئوی آزمایشی یا بهتره بگیم یک test footage حذف شده از این انیمیشن منتشر شد که این مساله را تایید میکند (چون نشان میداد مایلز دنیای 42 به همراه عمویش از بیمارستان برای کودکان بیمار، دارو سرقت میکنند). میتونید این ویدئو را در اینجا تماشا کنید.

 

1- لباس های مورد استفاده قرار نگرفته برای «مایلز مورالز» و «عمو آرون»

و اما کانسپت آرت هم از مایلز مورالز و عمو آرون دنیای 42 منتشر شده که ظاهر و لباس های مورد استفاده قرار نگرفته برای این شخصیت ها را نشان میدهند:

مایلز مورالس 42

مایلز مورالز 42

کانسپت مایلز مورالز

عمو آرون 42

عموی مایلز مورالز

عموی مایلز مورالس

آنکل آرن

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

شماره آخر از کمیک "وات ایف ... مایلز مورالز؟" ترجمه شد + لینک دانلود

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

داغ ! لینک دانلود انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 2023 – کامل

تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

خبر داغ! حضور مردعنکبوتی خارق العاده در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" تایید شد!

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داریم!

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

صحنه ی حذف شده از انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هویت مایلز مورالز دنیای شماره 42 را تایید میکند!

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spider-Kang
#1 Spider-Kang 1402-05-11 00:32
سلام . ممنون بابت مقاله . ببخشید میرم سر اصل مطلب چون میخوام تا کسی ندیده درستش کنید : شماره ۸ به. جای ۸ نوشتید ۱!!
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1402-05-11 00:49
چرا روی پیراهن گابلین اسکی باز شماره"۱۴" نوشته شده؟ :-*
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1402-05-11 00:49
به نقل از Spider-Kang:
سلام . ممنون بابت مقاله . ببخشید میرم سر اصل مطلب چون میخوام تا کسی ندیده درستش کنید : شماره ۸ به. جای ۸ نوشتید ۱!!

Ok
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#4 The Spectacular Burmun 1402-05-11 01:03
سلام و ممنون از استاد ترابی.به نظرم خوب شد که حذف شدن چون حالت یکپارچه رو بهم میزدن و کلی سوال دیگه میموند
در هرصورت بازم ممنون‌.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1402-05-11 06:57
سلام و عرض ادب... مقاله فوق العاده ای بود. خسته نباشید. واقعا گرین گابلین که قیافش شبیه گوست رایدره حیف شد. واقعا قشنگ بود منو یاد طراحی های خاویر سالتارس (Javier Saltares) برای کمیک های دهه ۹۰ میلادی گوست رایدر (دنی کچ) می‌اندازه. (با اینکه گفته بودید سبکش برای مایک میگنولا، خالق هل بوی هستش).
همینطور حضور بیگ ویل هم برام شوکه کننده بود و بی‌شک یکی از بزرگترین نقاط قوت انیمیشن های Spider-verse، اینه که شخصیت های بیخود اسپایدرمن (که بیگ ویل رو هم شامل میشه) رو داخل انیمیشن قرار میده. این کار دو حالت داره از نظرم:
۱- ایجاد فضا و حس طنز و شوخ طبعی به وسیله اون کاراکترها (مثل شخصیت Spider-Ham که فضایی شوخ و بامزه‌ای رو انتقال میداد. البته این شخصیت از نظر من بیخود نیست اما قطعا شخصیته که جهت شوخی خلق شده و نمیشه خیلی جدی گرفتتش.)
۲- تقویت و جان بخشی دوباره به اون شخصیت (یادمه تو یه مقاله ای، قبل از ساخته شدن Across the Spider-verse، شخصیت اسپات رو جزو ویلن های بیخود اسپایدرمن معرفی کردید و واقعا هم همینطوره. اما کاری که این انیمیشن با اسپات کرد، باعث شد به لحاظ شخصیتی و دیزاین چندلول بالاتر بره و جذاب تر بشه و برای مایلز یک تهدید بزرگ به حساب بیاد. (هرچند اگه اون دست و پا چلفتی بودنش رو درنظر نگیریم اون هم داخل فروشگاه)
این رو هم اضافه کنم که شخصیت هایی مثل بیگ ویل به نظرم نمی‌تونست جزو بخش دوم باشه چون قرار نبوده ویلن اصلی انیمیشن باشه و قطعا جزو شخصیت های نسبتا فرعی انیمیشن محسوب می‌شد.
نقل قول کردن
Robert sionis
#6 Robert sionis 1402-05-11 10:18
ایده شماره ۳ واقعا جالب بوده :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1402-05-11 10:39
به نقل از mtm:
چرا روی پیراهن گابلین اسکی باز شماره"۱۴" نوشته شده؟ :-*

چون گرین گابلین در شماره ۱۴ از سری اول کمیک‌های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) خلق شد.
نقل قول کردن
The amazing A.M
#8 The amazing A.M 1402-05-11 11:04
سلام بر همه گی شما دوستان عزیز و مخصوصا استاد گرامی آقای ترابی همه موارد عالی بودن فقط یه چیزی ای کاش مورد 5 و1 استفاده می شد
نقل قول کردن
Spider-Kang
#9 Spider-Kang 1402-05-11 11:06
به نقل از mtm:
چرا روی پیراهن گابلین اسکی باز شماره"۱۴" نوشته شده؟ :-*



به نظرم اشاره داره به اولین حضور گرین گابلین که شماره ۱۴ امیزینگ بود
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
#10 SPIDERTOXIN 1402-05-11 11:13
به نقل از mtm:
چرا روی پیراهن گابلین اسکی باز شماره"۱۴" نوشته شده؟ :-*

امیزینگ اسپایدرمن شماره 14، اولین حضور گرین گابلین
نقل قول کردن
D.D
#11 D.D 1402-05-11 13:27
مثل همیشه عالی :-)
نقل قول کردن
ایزد گوربا
#13 ایزد گوربا 1402-05-11 14:44
به نقل از mtm:

چه جالب
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#15 The Spectacular Burmun 1402-05-12 00:44
به نقل از mtm:

استاد ترابی خیلی معذرت میخوام،میدونم ربطی به این مقاله نداره اما نظرتون درباره انیمیشن آشوب جهش یافته چیه؟
(فقط لطفا با نمره هم بگید)
چون تو متا بهش دادن ۷۴.یعنی اندازه ثور:رگناروک!
ممنون میشم.
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1402-05-12 07:32
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mtm:

استاد ترابی خیلی معذرت میخوام،میدونم ربطی به این مقاله نداره اما نظرتون درباره انیمیشن آشوب جهش یافته چیه؟
(فقط لطفا با نمره هم بگید)
چون تو متا بهش دادن ۷۴.یعنی اندازه ثور:رگناروک!
ممنون میشم.

هنوز ندیدمش. صبر میکنم واسه کیفیت خوبش
ولی فک کنم ازش خوشم بیاد
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1402-05-12 07:45
و امروز قسمت اول یه داستان تاریخی تو سایت قرار میگیره
میخوام حسابی بترکونید!
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#18 The Spectacular Burmun 1402-05-12 09:38
به نقل از mtm:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mtm:

استاد ترابی خیلی معذرت میخوام،میدونم ربطی به این مقاله نداره اما نظرتون درباره انیمیشن آشوب جهش یافته چیه؟
(فقط لطفا با نمره هم بگید)
چون تو متا بهش دادن ۷۴.یعنی اندازه ثور:رگناروک!
ممنون میشم.

هنوز ندیدمش. صبر میکنم واسه کیفیت خوبش
ولی فک کنم ازش خوشم بیاد

من خودمم منتظر بودم با کیفیت ببینم و میخواستم اگر دیدید بدونم ارزش داره یا نه.در هر صورت ممنون. ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#19 AmirhoseinJafari2005 1402-05-12 23:43
سلام... شرمنده بابت اسپم. نمی‌دونستم کجا مطرحش کنم. یه سوالی داشتم آقای ترابی. چرا یکساله که پیج اینستاگرام سایت دیلیت شده؟ من پیج سایت رو داشتم اما فعالیتش قطع شد و بعدش هم حذف شد. البته یک پیج دیگه هم هست مخصوص هواداران دی سی اما منظور من پیج اصلیه.
چنل یوتیوب هم همینطور. یکساله فعالیتش قطع شده.
نقل قول کردن
Spider_ali
#20 Spider_ali 1402-05-18 14:54
سلام اقای ترابی یه تئوری از انیمشن مرد عنکبوتی دیدم و به نظرم حیلی جالب بود
نشون می ده توی صحنه ای که اسپات به کلایدر هندی می رسه و انفجار اتفاق می افته و مایلز اینده رو می بینه ، یه صحنه هست که داخل اون مردان عنکبوتی روی زمین افتادن و یه جورایی مردن ، و در واقع این یه رویداد سرنوشت سازه ، پس برای اینکه جلوی این اتفاق رو بگیرن مایلز باید پدرش رو نجات بده که این رویداد اتفاق نیوفته و در واقع کار مایلز درسته ، نمی دونم چطور عکس بارگذاری کنم تا عکسشو نشونتون بدم
نقل قول کردن
advanced spidey
#21 advanced spidey 1402-05-18 16:06
به نقل از Spider_ali:
سلام اقای ترابی یه تئوری از انیمشن مرد عنکبوتی دیدم و به نظرم حیلی جالب بود
نشون می ده توی صحنه ای که اسپات به کلایدر هندی می رسه و انفجار اتفاق می افته و مایلز اینده رو می بینه ، یه صحنه هست که داخل اون مردان عنکبوتی روی زمین افتادن و یه جورایی مردن ، و در واقع این یه رویداد سرنوشت سازه ، پس برای اینکه جلوی این اتفاق رو بگیرن مایلز باید پدرش رو نجات بده که این رویداد اتفاق نیوفته و در واقع کار مایلز درسته ، نمی دونم چطور عکس بارگذاری کنم تا عکسشو نشونتون بدم

از این سایت استفاده کن
upload.ir
بعد لینک مستقیمشو کپی کن بیا اینجا پِیست کن
چون خیلی کنجکاو شدم ببینم
نقل قول کردن
Vibranium Man
#22 Vibranium Man 1402-05-18 16:18
به نقل از Spider_ali:
سلام اقای ترابی یه تئوری از انیمشن مرد عنکبوتی دیدم و به نظرم حیلی جالب بود
نشون می ده توی صحنه ای که اسپات به کلایدر هندی می رسه و انفجار اتفاق می افته و مایلز اینده رو می بینه ، یه صحنه هست که داخل اون مردان عنکبوتی روی زمین افتادن و یه جورایی مردن ، و در واقع این یه رویداد سرنوشت سازه ، پس برای اینکه جلوی این اتفاق رو بگیرن مایلز باید پدرش رو نجات بده که این رویداد اتفاق نیوفته و در واقع کار مایلز درسته ، نمی دونم چطور عکس بارگذاری کنم تا عکسشو نشونتون بدم

برای بارگذاری عکس برو تو یه سایت فضای ابری ( من یو آپلود رو پیشنهاد میکنم ) عکس رو آپلود کن و لینکش رو تو کامنتت بذار.
نقل قول کردن
Spider_ali
#23 Spider_ali 1402-05-18 17:58
به نقل از advanced spidey:
به نقل از Spider_ali:
سلام اقای ترابی یه تئوری از انیمشن مرد عنکبوتی دیدم و به نظرم حیلی جالب بود
نشون می ده توی صحنه ای که اسپات به کلایدر هندی می رسه و انفجار اتفاق می افته و مایلز اینده رو می بینه ، یه صحنه هست که داخل اون مردان عنکبوتی روی زمین افتادن و یه جورایی مردن ، و در واقع این یه رویداد سرنوشت سازه ، پس برای اینکه جلوی این اتفاق رو بگیرن مایلز باید پدرش رو نجات بده که این رویداد اتفاق نیوفته و در واقع کار مایلز درسته ، نمی دونم چطور عکس بارگذاری کنم تا عکسشو نشونتون بدم

از این سایت استفاده کن
upload.ir
بعد لینک مستقیمشو کپی کن بیا اینجا پِیست کن
چون خیلی کنجکاو شدم ببینم

سلام دمت گرم
s8.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
advanced spidey
#24 advanced spidey 1402-05-19 00:55
#23
یا حضرت اسپایدر نوستاراداموس!
مایلز جان مادرت باباتو نجات بده! چون نمی‌خوام شاهد مرگ چند اسپایدی باشم!
اون واریانت فلش تامپسون هم افتاده!
اسپایدرمن شیش دستم همینطور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من یه چیزی دوست دارم تو فیلم ببینم که شاید بعضی ها فکر کنن زیادیه
من خیلی دوست دارم فقط واسه یه دقیقه مایلز مورالز اینسامینیاک رو ببینم! که داره به مایلز کمک می‌کنه و با میگل میجنگه و کمک می‌کنه تا پدرش رو نجات بده! چون نمی‌خواد چیزی که براش اتفاق افتاد برای این مایلز هم اتفاق بیفته!
یا بجاش... تریو (trio)نو وی هوم (توبی،اندرو،تام ) رو ببینم که به مایلز کمک میکنن!
و چیزی که من خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی میخوام ببینم اسپایدی ۶۱۶ هستش! با همون تکستچر کمیک که جای خالی پیتر رو پر کنه!
چون اگه بدونید به گفته آقای ترابی هیچ پیتر واقعی ای نیست! یعنی رفتار های پیتر ها، گفتارشون و.... هیچ کدوم واقعی نیست!
اگه سونی اسپایدی اورجینال رو بیاره که با میگل مبارزه می‌کنه و کلا همه چی رو حالیش می‌کنه ...
بنظر من btsv میشه بهترین فیلم اسپایدرمن!
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
+1 #25 The Spectacular Burmun 1402-06-18 13:29
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mtm:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از mtm:

استاد ترابی خیلی معذرت میخوام،میدونم ربطی به این مقاله نداره اما نظرتون درباره انیمیشن آشوب جهش یافته چیه؟
(فقط لطفا با نمره هم بگید)
چون تو متا بهش دادن ۷۴.یعنی اندازه ثور:رگناروک!
ممنون میشم.

هنوز ندیدمش. صبر میکنم واسه کیفیت خوبش
ولی فک کنم ازش خوشم بیاد

من خودمم منتظر بودم با کیفیت ببینم و میخواستم اگر دیدید بدونم ارزش داره یا نه.در هر صورت ممنون. ;-)

خب سلام به همگی.میدونم که این نظر رو خیلی وقت پیش دادم ولی امرزو وقت کردم این انیمیشن رو ببینم و تازه میخوام نقدش کنم:
تا یادم نرفته بگم که اسپویل هم داره...
انیمیشن آشوب جهش یافته یه اثر کمیک بوکی تازه اس.یعنی مثل 5 سال پیش که به درون دنیای عنکبوتی اکران شد.چون یه تنوع و تازگی خاص برای لاکپشت ها هستش.و کاری میکنه که تمامی ایرادات این فرنچایز از ذهنمون پاک بشه.البته که بی ایراد هم نیست ولی جزو Top 5 امسال هستش.
فیلم سبک بصری فوق العاده ای داره.بخاطر همینه که میگم تازه اس.چون در مقایسه با بقیه انیمیشن ها(حرف فیلم رو نمیزنم چون جفتشون آشغال بودن)خیلی خوب بود.کاراکتری هم نبود که از نظر بصری ایراد داشته باشه.البته جزو دونفر که بعدا بهشون اشاره میکنم.
فیلم از صداپیشه های خوبی برخورداره که کارشونو بلدن و به پیشبرد داستان کمک کردن.مثل بقیه عوامل فیلم.طوری که مثلا به عنوان تماشاچی اصلا احساس نمیکنید که شاید تم فیلم عوض بشه یا بار احساسی کم بشه یا... کلا بالانس قوی برقرار شده که مثل فوندانسیون فیلم میمونه.
با اینحال بخش منفی فیلم ضعف داره.ببینید،فیل م از نظر اکشن یا نوع روایت و وفاداری چیزی کم نداره(به طوری که یه اثر خارق العاده رو معرفی میکنه ولی به کمیک های جاودانه ایستمن و لیرد وفاداره)اما یه موضوع ناراحت کننده تو ویلن های فیلم داریم:بکستر استاکمن به عنوان یکی از برترین دشمن های لاکپشت ها به تصویر کشیده شده ولی هرگز اندازه یه رهبر گنده نبوده.پس چرا امثال این جهش یافته ها باید از اون دستور بگیرن؟حالا بیباپ و راک استدی که مفت خور همه هستن ولی اون جهش یافته هایی که به صورت اریجینال به فیلم اضافه شدن چی؟(تازه،ماندو گاگو و لدر هد همیشه تو جبهه خیر بودن!)مشکل از استاکمن یا ابهتش یا نقشه اش نیست(که کمی هم قابل پیش بینی بود)مشکل از اینه که شده ویلن اصلی و همه زیر دست اونن.و شکی نیست که این اتفاق سر سکانس پس از تیتراژ هم میفته.چون شردر قراره تو اثر بعدی بشه زیر دست اوترام!!!اصلا میتونید شردر رو تصور کنید که به حرف کسی گوش کنه؟
فیلم پر از ارجاعات و اشارات مختلف هستش.اصلا فکر نمیکردم منی که انقدر بی تجربه ام(و بی دست و پا که نتونست تو مقاله ایستراگ های در میان دنیای عنکبوتی کمک کنه)بتونم این همه ایستراگ پیدا کنم!پر از اشاره به آثار قبلی و کمیک ها(دیزاین ها هم به کمک اومدن)هرچند که خودم جزو فن های اصلی لاکپشت ها هستم و دوستشون دارم برام راحت بود.
گفتم فیلم از اکشن کم نداره.خب،پر بیراه نگفتم.راستش اولش میخواستم بگم اکشن هایی که سریع میرن و میان(مثل فیلم های مایکل بی احمق!)ولی دیدم نه.چون اکشن های سرگرم کننده ای داره(که اینجا اون بالانسه مشخص میشه.چون فیلم جنبه فان خارق العاده ای داره.اما بیشترین نکته ای که منو جذب کرد موسیقی بود.چون در نوع خودش خیلی جالب و قشنگ بود.
دیگه وقتشه به دو کاراکتری که ایراد دارن اشاره کنم:اپریل اونیل و هاماتو یوشی(اوه ببخشید.تو این انیمیشن اصلا انسان نبوده.موش بوده!!!)جفتشون پیشینه خودشون رو از دست دادن.مثلا اپریل.اون یه بچه دبیرستانی هستش که نمیتونه بره جلوی دوربین و خبرنگاری کنه در صورتی که مهارتشه و توش باید استاد باشه!یا مثلا قراره بین دوناتلو شیمی داشته باشه ولی با لئوناردو داره!!!دیزاینش هم رک بگم به دلم نشست.اینجا هستش که تازگی کار دست کارگردان داده.
اسپیلینتر هم ضعف داره. یعنی توقع داشتم تو انیمیشن بگن که انسان بوده و به آخرین چیزی که دست زده موش بوده و حالا شده یه ابر موش!ولی تو فیلم تنها حیوانات و حشرات جهش یافته میشن.و بازم که دیزاین بهش نساخته(هرچند صدا پیشگی جکی چان بهتر از بقیه مواردش بود.)
و از اینها بگذریم،راستش اولش بدم اومد که لاپشت ها دنبال اینن که بین آدمها پذیرفته بشن.ولی دیدم ایده بدی نیست و انیمیشن توش به خوبی داره پیش میره(این سوال برام پیش اومد که چرا تو کمیک ها لااقل یه ذره سعی نکردن؟یا تو نسخه های دیگه غیر از فیلم؟!)
در آخر انیمیشن آشوب جهش یافته ها فیلمی هستش که خواه یا ناخواه عاشقش میشید.اگر انیماتور باشید یا کسی که پیشینه ای از کمیک نداره خیلی زودتر جذبش میشید.اما مانند در میان دنیای عنکبوتی،کمی تو شخصیت پردازی ضعف داره.هرچند که هرگز به پای اون نمیرسه چون اونم در نوع خودش شاهکاره.ولی اینم عالیه و زمینه رو برای قسمت بعد آماده میکنه(چی بشه مبارزه این لاکپشت ها و شردر! :-)
امتیاز نهایی:8/25 از 10
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45