15 حقیقت مهمی که باید درباره گوئن عنکبوتی (Spider-Gwen) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره گوئن عنکبوتی (Spider-Gwen) بدانید

به مناسبت حضور شخصیت گوئن عنکبوتی در انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" این مقاله به روز رسانی میشود.

مطالب زیر را هم حتما بخوانید:

معرفی 10 دشمن برتر اسپایدر گوئن

رتبه بندی اقتباس های «گوئن استیسی» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

نسخه های عجیب و غریب از «گوئن استیسی» در دنیای کمیک!

کمیک "گوئن اسپایدر: دنیای گوئنی" ترجمه شد + لینک دانلود

 

1- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به یک قهرمان

اریجین گوئن عنکبوتی - spider gwen

برای درک گوئن عنکبوتی باید ابتدا خانمی زیر ماسک اوست را درک کنیم: گوئن استیسی! (البته او نام کاملش «گوئندولین مکسین استیسی» هستش) . همانطور که میدانید در دنیای اصلی مارول، گوئن استیسی اولین عشق حقیقی پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) بود که در شماره 121 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز به دست گرین گابلین کشته شد (اینجا را بخوانید). اما این گوئن استیسی مربوط به یک دنیای موازی میشود به نام دنیای شماره 65. ما در اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک که در شماره 2 از "لبه دنیای عنکبوتی اتفاق افتاد (اینجا ترجمه شده)، این نسخه از گوئن استیسی که دانش آموز دبیرستانی بود را دیدیم که توسط یک عنکبوت جهش یافته گزیده شد.

این موضوع باعث شد تا به قدرت های فوق بشری عنکبوتی دست پیدا کند و اسم خودش را «زن عنکبوتی» (Spider-Woman) گذاشت. از سوی دیگر در این دنیا ما پیتر پارکر را داشتیم که شیفته این زن عنکبوتی شد. او در دبیرستان از سوی قلدرهای مدرسه اذیت میشد (البته گوئن همیشه ازش دفاع میکرد).

پیتر پارکر دنیا 65

بنابراین فرمولی خاص برای خودش درست کرد که او را تبدیل به هیولایی جهش یافته به نام «لیزارد» تبدیل کرد و در مبارزه ای با زن عنکبوتی به طور تصادفی کشته شد. پیتر پارکر وقتی در بازوان گوئن جان داد بهش گفت که میخواسته مثل او "خاص" باشه. زن عنکبوتی از صحنه گریخت و این سوتفاهم در جامعه به وجود آمد که پیتر پارکر را به قتل رسانده است.

پیتر پارکر لیزارد

آقای جی جونا جیمسون هم که شهردار است یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داد و از زن عنکبوتی حسابی انتقاد کرد . همه این مسائل باعث شد تا مردم بهش به چشم یک تهدید به زن عنکبوتی نگاه کنند.

 

2- سروان استیسی

سروان «جورج ماکسیمیلیان استیسی» از اداره پلیس شهر نیویورک، پدر خانم گوئن استیسی در دنیای شماره 65 مارول است. او وقتی دخترش در قالب زن عنکبوتی ظاهر شد و همه فکر میکردند قاتل پیتر پارکر است، او را تحت تعقیب قرار داد تا دستگیرش کند. هیچ وقت هم دل خوشی از زن عنکبوتی نداشت و او را قانون گریز میدانست.

سروان استیسی

سپس وقتی «الکسی سیستویچ» (راینو) اجیر شد تا او را بکشد، زن عنکبوتی نجاتش داد و هویت مخفی اش را برایش فاش کرد. بنابراین او فهمید که دخترش، زن عنکبوتی است و نظرش درباره او مثبت شد.

گوئن و باباش

البته شهردار جیمسون او را از سمت خود برکنار کرد (ولی او در سری جدید کمیک های گوئن عنکبوتی به نام Ghost Spider که اینجا ترجمه شده) دوباره به سمت خود بازگشته است.

 

3- یاران مری جین (Mary Janes)

 یاران مری جین (Mary Janes)

یاران مری جین نام یک گروه موسیقی راک است که توسط مری جین در دنیای شماره 65 تاسیس شد (مری جین در این دنیا با نام Em Jay Watson صدا زده میشود). گوئن استیسی طبل‌زن یا درامر (Drummer‎) این گروه است. به خاطر مبارزه مبارزه ای که بین الکسی سیستویچ و زن عنکبوتی در هنگام برگزاری کنسرت یاران مری جین رخ داد، مشهور شدند اما به خاطر رفتار و اخلاق غیر قابل تحمل مری جین، گوئن گروه را چند بار ترک کرده.

 

4- دشمن اصلی

 دشمن اصلی

بدون شک دشمن اصلی گوئن عنکبوتی مخصوصا در داستان های اولیه او کسی نیست جز «کینگ پین» ، رئیس مافیای تبهکاری شهر . همانطور که میدانید در دنیای اصلی مارول کینگ پین لقب «ویلسون فیسک» است اما جالبه که در دنیای گوئن عنکبوتی، مت مورداک (که در دنیای اصلی مارول، قهرمانی است به نام «بی باک») جای کینگ پین را گرفته! در واقع مت در این دنیا درست مثل دنیای اصلی، یک وکیل نابینا است که به دلیل حادثه ای که برایش پیش آمده به نیروهای فوق بشری دست یافته. او به دست استاد خودش «استیک» تعلیم داده شد ولی نینجاهای خبیث Hand ، استیک را کشتند و مت را با خود به ژاپن بردند و در آنجا آموزشش دادند . وقتی مت به آمریکا برگشت وکیل ویلسون فیسک شد و وقتی فیسک به دست سروان استیسی دستگیر شد، مت جای او را گرفت و رئیس سندیکای تبهکاری شهر شد و با زن عنکبوتی جنگید. او حتی سعی کرده زن عنکبوتی را وسوسه کند تا به امپراطوری خبیثش ملحق شود ولی موفق نبوده.

 

 5-  ایده متفاوت «دن اسلات» برای گوئن عنکبوتی

 ایده متفاوت «دن اسلات» از گوئن عنکبوتی

گفته میشه آقای «دن اسلات»  که برای 10 سال نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی بود قصد داشت برای رویداد "دنیای عنکبوتی" یک گوئن استیسی دارای نیروهای فوق بشری خلق کند. اما ایده ای که داشت با چیزی که در نهایت خالقین گوئن عنکبوتی یعنی «جیسون لاتور» و «رابی رودریگز» خلق کردند، خیلی تفاوت داشت. مثلاً اسلات اعتقاد داشت کاستوم گوئن عنکبوتی باید نشان دهنده لحظه مرگ نمادین گوئن استیسی باشد. یعنی وقتی گوئن استیسی در دنیای اصلی مارول کشته شد، یک کت بلند بر تن داشت . به همین دلیل اسلات دوست داشت گوئن عنکبوتی هم یک کت قرمز و آبی رنگ بر تن داشته باشد که رویش تارهای عنکبوتی کار شده! ولی رودریگز این ایده را قبول نداشت و کاستوم کلاه دار و سفید و مشکی معروف این شخصیت را برایش خلق کرد که البته خیلی هم نزد هواداران محبوب شد.

 

6- محبوبیت فراوان در سالهای اخیر

محبوبیت فراوان در سالهای اخیر

از اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک که در شماره 2 از "لبه دنیای عنکبوتی" اتفاق افتاد (سپتامبر 2014) بسیار استقبال شد، هم از سوی هواداران و هم از سوی منتقدین. در واقع لحن منحصر به فرد، شخصیت پردازی قوی ، انرژیک و فان گوئن عنکبوتی و طراحی زیبای این کمیک باعث شد این شخصیت سریع محبوب بشه و مارول کمیک اختصاصی از رویش منتشر کنه. بسیاری هم به این نکته اشاره کردند که گوئن عنکبوتی یک قهرمان مونث قوی و مستقل است ، نه صرفا یک دوست دختر قهرمان که در داستان کشته میشود (اشاره به اینکه در نحوه تبدیل شدن گوئن عنکبوتی به یک قهرمان، این پیتر پارکر بود که کشته شد!). ضمن اینکه از نظر شخصیتی او همان دغدغه ها و دلمشغولی هایی را دارد که پیتر پارکر در دنیای اصلی مارول دارد و به همین دلیل داستان هایش بسیار جذاب است. منتقد CBR در نقد خودش نوشت کمیک های گوئن عنکبوتی میتواند برای همه جذاب باشد . ضمن اینکه شماره نخست Spider-Gwen با 300 هزار نسخه فروش ، سومین کمیک پرفروش ماه فوریه 2015 شد. همچنین آن موقع نقش آفرینی معرکه خانم «اما استون» در نقش گوئن استیسی در سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" باعث شده بود تا شخصیت گوئن استیسی بسیار محبوب شود. همه این عوامل دست به دست هم داد تا سایت comicbook.com در مقاله خود از گوئن عنکبوتی به عنوان یکی از 10 قهرمان زن حال حاضر دنیای کمیک بوک یاد کند (مقاله اش اینجاست).

  

7- عنکبوتی که او را نیش زد

عنکبوتی که او را نیش زد

برخلاف عنکبوتی های دیگه که معمولا به خاطر گزیده شدن توسط یک عنکبوت رادیو اکتیوی به قدرت های فوق بشری خود دست پیدا میکنند اما گوئن عنکبوتی این طوری نبود. یعنی عنکبوتی که او را نیش زد، فرا زمینی بود! در واقع او بعدها فهمید پشت پرده گزیده شدنش ، «سیندی مون» قرار دارد! البته سیندی مون در دنیای اصلی مارول یک قهرمان است به نام «سیلک» (اینجا را بخوانید). اما سیندی مون در دنیای شماره 65 ، خبیث است! (در این مقاله معرفی اش کرده ایم). او این عنکبوت را از سیاره ای دیگر پیدا کرده بود و رویش آزمایشات ژنتیکی انجام داده بود و چون ازش مطمئن نبود ابتدا آن را روی گوئن تست کرده بوده!

  

8- تاراندازهای مخصوص

 تاراندازهای مخصوص

تارانداز (web-shooter) های گوئن عنکبوتی توسط خودش ساخته نشده است. در واقع آنها توسط قهرمانی بازنشسته در دنیای خودش به نام «ژانت ون داین» ملقب به «واسپ» برایش ساخته شده اند. نکته جالب اینه که این تاراندازها  از رطوبت موجود در هوا استفاده میکنند تا نوعی پیشرفته از مایع تار عنکبوتی (web-fluid) تولید کنند تا گوئن عنکبوتی بتونه باهاشون تار بزنه. این یعنی تا زمانی که در هوا رطوبت باشه او مجبور نیست کارتریج ها رو پُر کنه!

  

9- گوئن عنکبوتی خودش فنون مبارزه را یاد گرفته

گوئن عنکبوتی مهارت رزمی خودش را مادرزادی که به دست نیاورده! هیج وقت هم عضو سازمان مخفی یا نینجایی نبوده که بهش مبارزه کردن یاد بدهند. خودش گفته فنون مبارزه را با تماشای فیلم های رزمی کلاسیک یاد گرفته! در واقع او عاشق سینما و فیلم دیدن است ولی خب ... نباید او را با مبارزین حرفه ای مارول مقایسه کرد چون هنوزم  در مبارزه آماتور محسوب میشه!

 

10- حضور در سینما، گیم و انیمیشن

اولین حضور شخصیت گوئن عنکبوتی در دنیای انیمیشن برمیگردد به سریال کارتونی "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) که خانم «داو کامرون» به جایش صحبت میکرد ( داو کامرون در سری کارتون های کوتاه Marvel Rising که روی شخصیت های قهرمان مونث مارول تمرکز دارد نیز به جای گوئن عنکبوتی حرف زده است).

داو کامرون

وقتی مایلز مورالز از دنیای خودش غیبش زد، گوئن استیسی در دنیای او به گوئن عنکبوتی تبدیل شد. نکته جالب اینه که او قدرت های فوق بشری نداشت و روی فن آوری تکیه میکرد!

در جدیدترین سریال کارتونی مرد عنکبوتی نیز گوئن استیسی در قسمت های مربوط به "جزیره عنکبوتی" (Spider-Island) و پس از برخورد با مواد شیمیایی «شغال» (که عموی اوست)، به قدرت های فوق بشری دست یافت و لقب «گوست اسپایدر» بهش داده اند. خانم «لورا بیلی» جای او صحبت میکند.

لورا بیلی

لورا بیلی همچنین جای گوئن عنکبوتی در انیمیشن لگویی Spider-Man: Vexed by Venom نیز حرف زده است.

انیمیشن لگویی Spider-Man: Vexed by Venom

گوئن عنکبوتی قراره به زودی در انیمیشن Marvel's Spidey and His Amazing Friends در کنار پیتر پارکر و مایلز مورالز ظاهر بشه.

اما قطعا بهترین و مهم ترین حضور گوئن عنکبوتی در خارج از دنیای کمیک برمیگردد به انیمیشن سینمایی تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" که در آن «هیلی استاینفلد» (Hailee Steinfeld) ، جوان با استعداد هالیوود که نقش اصلی فیلم "بامبلبی" رو بازی کرده، جای گوئن عنکبوتی حرف میزد.

گوئن عنکبوتی در این انیمیشن یکی از شخصیت های اصلی بود که پس از اون حادثه از دنیای خودش به دنیای مایلز مورالز برده شد (او در همان کالجی که مایلز درس میخواند مشغول به فعالیت شد) و به همراه دیگر عنکبوتی ها نقش عمده ای در تبدیل شدن مایلز مورالز به یک قهرمان ایفا کرد. ضمن اینکه درست مثل دنیای کمیک به نظر میرسید نوعی رابطه رومانتیک هم بین او و مایلز ایجاد شده بود. گفته میشود سونی میخواهد یک سری انیمیشن سینمایی نیز به صورت انشعابی با حضور گوئن عنکبوتی و دیگر قهرمانان زن عنکبوتی بسازد (این خبر را بخوانید). و اما در قسمت دوم این انیمیشن تحت عنوان Across from Spider-verse شاهد بودیم که گوئن عنکبوتی همچنان یکی از شخصیت های اصلی بود.

گوئن اسپایدر در میان دنیای عنکبوتی

ما با دنیای او آشنا شدیم و همچنین با مشکلاتی که با پدرش داشت. او سپس به "انجمن عنکبوتی" به ریاست میگل اهارا پیوست که وظیفه داشت به ناهنجاری های میان بعدی رسیدگی کند و سپس به دنیای مایلز مورالز رفت. در نهایت اتفاقاتی افتاد که فهمیدیم که قراره پدر مایلز کشته بشه و اگر جلوی این اتفاق گرفته بشه ممکنه دنیای مایلز از بین بره و به همین دلیل میگل سعی کرد مایلز را در مقر "انجمن عنکبوتی" زندانی کنه. ولی او موفق به فرار شد و دیدیم که گوئن برای کمک به او گروهی از عنکبوتی های شورشی را تشکیل داده است.

گوئن عنکبوتی ضمناً به عنوان یک شخصیت قابل باز شدن (Unlockable) در بسیاری از بازی ها مثل Lego Marvel Super Heroes 2، Marvel Avengers Academy، Marvel: Contest of Champions و ... نیز حضور داشته.

بازی گوئن عنکبوتی

 

11- علاقه رومانتیک به مایلز مورالز

در سال 2016 گوئن عنکبوتی در کراس اوری حضور پیدا کرد به نام Sitting in a Tree که در آن شاهد شکل گیری علاقه ای رومناتیک بین او مایلز مورالز بودیم.

مایلز مورالز گوئن استیسی

همچنین در این داستان شاهد بودیم که مایلز به دنیای شماره 8 مارول (Earth 8) سفر میکنه و میفهمه که نسخه او در این دنیا با گوئن عنکبوتی برای مدت 20 ساله که با هم ازدواج کرده اند!

ازدواج مایلز و گوئن

آنها مثل سلبریتی ها زندگی میکردند دو تا بچه هم داشتند به نام های «پسر عنکبوتی»   و «دختر عنکبوتی» !

 بچه های مایلز مورالز

 

12 - سفرهای بین بُعدی

 سفرهای بین بُعدی

پس از حضور موثر در داستان "دنیای عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده، گوئن عنکبوتی همچنان به سفر به بعدهای دیگر در مولتی ورس مارول ادامه داد. گوئن عنکبوتی را سپس در سری "جنگ های پنهان: دنیای عنکبوتی" دیدیم (اینجا ترجمه شده است). در پایان این سری گروهی از قهرمانان عنکبوتی از دنیاها و زمان های گوناگون گردهم آمدند تا از طریق شبکه "تار و پود هستی" به دنیاها یا زمان هایی که در آنها مشکلی پیش آمده بروند و به مردم کمک کنند.

کمیک web warriors

این گروه نام خودش را "مبارزان عنکبوتی"  (Web Warriors) گذاشت و گوئن عنکبوتی هم یکی از اعضای آن بود (کمیکش رو اینجا بخوانید). او و دیگر هم تیمی هایش با دستگاهی ساعت مانند میتونستند به بعدهای دیگه سفر کنند. این دستگاه به گوئن عنکبوتی این اجازه را میده بین دنیاها دریچه (پرتال) باز کنه و بتونه از طریق آنها وارد دنیاهای جدید بشه. البته این ساعت بعدا توسط سیندی مون خبیث ازش دزدیده شد و حالا او با استفاده از یک گردنبند میتونه به دنیاهای دیگه سفر کنه.

(او باید هر دفعه برای باز شدن دریچه، انگشت خودش رو با این گردنبند سوراخ کنه!)

 

13- گوئنوم!

گوئنوم

گفتیم که در دنیای شماره 65 ، سیندی مون شخصیت خبیثی است. او از دستکشی مخصوص استفاده کرد و قدرت های فوق بشری گوئن عنکبوتی را ازش گرفت. در نتیجه گوئن مجبور شد برخلاف میلش برای کینگ پین (مت مورداک) کار کند چون او ایزوتوپ هایی درست کرده بود که به گوئن به طور مقطعی قدرت هایی میداد . سپس دیدیم که دانشمندی به نام «السا براک» که برای کینگ پین کار میکرد، کشف میکند این ایزوتوپ ها اگر با سُرمی که پیتر پارکر درست کرده بود تا به لیزارد تبدیل بشه، ترکیب شوند آن وقت میتوان یک سیمبیوت خلق کرد! سپس این سیمبیوت با گوئن پیوند خورد و «گوئنوم» (Gwenom) پدید آمد! وقتی کینگ پین از راینو خواست تا پدر گوئن را مورد ضرب و شتم قرار دهد ، خصوصیات منفی سیمبیوت بروز کرد و باعث شد گوئن عنکبوتی خشن بشه. از آن موقع تا به حال گوئن قدرت هایش را از این سیمبیوت میگیرد و تونسته تا حد زیادی آن را تحت کنترل خودش دربیاورد! در مجموع یادتون باشه سیمبیوت ونوم  در دنیای اصلی یه جور ارگانیسم ظاهراً چسب‌ناک و لزج و سیاه‌رنگه که شکلِ میزبان‌اش رو می‌گیره؛ اما در دنیای-65، یه جور کولونی و اجتماع از هزاران عنکبوت کوچیکه! بعضی وقت‌ها هم گوئن از این عنکبو‌ت‌ها مثل یه پهپاد برای نظارت و جاسوسی استفاده می‌کنه.

  

14- گوست اسپایدر!

گوست اسپایدر

همانطور که گفته شد وقتی گوئن عنکبوتی یک قهرمان شد از لقب زن عنکبوتی برای خودش استفاده کرد. سپس وقتی قدرت هایش را از دست داد مجبور شد تن به پیوند خوردن با یک سیمبیوت بده و به گوئنوم تبدیل شد. او سپس تصمیم گرفت تا جای ممکن با کینگ پین (مت مورداک) بجنگه و دستش را رو کنه. موفق هم شد ولی این موفقیت به قیمت این تمام شد که هویت مخفی خودش را برای مردم دنیای خودش فاش کنه! و چون هنوز در مرگ پیتر پارکر دنیای خودش (لیزارد) مقصر محسوب میشد و ضمناً اخیراً تحت نفوذ سیمبیوت دست به اعمال خشنی زده بود، باید زندانی میشد (برای یک سال). وقتی هم که محکومیتش تموم شد دیگه تونسته بود سیمبیوت ونوم را تحت کنترل خودش دربیاره. اما همچنان مشکلاتی وجود داشت و چون همه در دنیای خودش از هویت مخفی او خبر دارند نمیتونست فعالیت های اجتماعی خودش رو اونطور که دلش میخواست ادامه بده. به همین دلیل همانطور که در شماره 1 از سری جدید کمیک های "گوئن عنکبوتی" خواندید (همین امروز براتون ترجمه اش کردیم، اینجا!)، او تصمیم گرفت به دنیای اصلی مارول یعنی دنیای شماره 616 بره و به کمک پیتر پارکر در دانشگاه امپایر استیت ثبت نام کنه چون در این دنیا هویتش ناشناس است. ضمنا او فهمید که دنیای اصلی مارول قهرمانی به نام «زن عنکبوتی» (جسیکا درو) داره پس نمیتونه از لقب زن عنکبوتی استفاده کنه . در نتیجه لقب خودش را به «گوست اسپایدر» تغییر داد! (کلمه گوست به معنی روح را انتخاب کرد تا بدین شکل به روح گوئن استیسی که در دنیای اصلی مارول مُرده، ادای احترام کنه).

 

15- حضور دونالد ترامپ در کمیک های گوئن عنکبوتی!

ما در كمیك شماره 1 Spider-Gwen Annual ، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا را در قالب شخصیت خبیث معروف مارول یعنی «موداک» (M.O.D.O.K) دیدیم!!!

دونالد ترامپ - مارول

در واقع دونالد ترامپ در این دنیا به گروه دانشمندان خبیث موسوم به A.I.M پیوسته بود و به خبیثی به نام  موداک تبدیل شده بود و میخواست هر طور شده دیواری در مرز آمریکا و مکزیک ایجاد کند که با واکنش کاپیتان آمریکای دنیای شماره 65 (که یک زن است)، مواجه شد :

حضور دونالد ترامپ در نقش یک خبیث باعث جنجال زیادی شد و برخی از محافل محافظه کار از مارول انتقاد کردند ولی بسیاری از هواداران نیز از حرکت شجاعانه مارول در مقابله با شعارهای نژاد پرستانه او دفاع کردند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

سری جدید کمیک بوک های "گوست اسپایدر" (GHOST-SPIDER) ترجمه شد + لینک دانلود

نسخه های عجیب و غریب از «گوئن استیسی» در دنیای کمیک!

کمیک "گوئن اسپایدر: دنیای گوئنی" (SPIDER-GWEN: GWENVERSE) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر اسپایدر گوئن (SPIDER-GWEN)

رتبه بندی اقتباس های «گوئن استیسی» (GWEN STACY) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

نسخه های عجیب و غریب از «گوئن استیسی» در دنیای کمیک!

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

رتبه بندی اقتباس های «گوئن استیسی» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

شماره آخر از کمیک "گوئن عنکبوتی: گوست اسپایدر" ترجمه شد + لینک دانلود

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

مرد عنکبوتی مرموز رویداد "قیامت عنکبوتی" مشخص شد!

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

HYPERION
#1 HYPERION 1399-02-17 18:43
خیلی مقاله ی جالبی بود استاد قبل از اینکه اینو بخونم خیلی انگیزه ای برای خوندن کمیکش نداشتم ولی الان میدوم میرم میخونمش :lol:
فقط یه سوال استاد:
داشتید درباره ی رابطه ی بین مایلز و گواِن حرف میزدید ولی اشاره کردید که مایلز غیب شد .خب چه بلایی سر مایلز اومد؟
از نظر من گوست اسپایدر به وجود اومده تا اون زخم و شوک ما رو نسبت به مرگ گواِن توسط گرین گابلین(یا تار مردعنکبوتی) ترمیم کنه.
خلاصه اینکه امیدوارم در اینده خیلی بهتر بدرخشه و ما هم بتونیم از درخشش لذت ببریم.
نقل قول کردن
B.K.T
#2 B.K.T 1399-02-17 18:53
سلام استاد
اول همه چیز تشکر همیشگیم رو بگم که بازهم با مقالات کمیکی اطلاعات مارو بالا بردید .
مخلص شما بهزاد
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-02-17 18:59
دستتون درد نکنه استاد مقاله خیلی خوبی بود وبه سدت برا خوندن کمیک هایپم کرد
نقل قول کردن
sara
#4 sara 1399-02-17 19:23
دستون درد نکنه اقای ترابی مقاله جالب و مفیدی بود
به نظر من گوئن عنکبوتی شخصیت بسیار جالب و پر پتانسیلی داره و اینکه بعضی چیزهاش با دنیای اصلی در تضاده مثل مت مورداکی که جای ویلسون فیسک رو گرفته اونو خاص تر و باحال تر کرده
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-02-17 19:59
مقاله سنگینی بود و یکی دو روز داشتم براش مطلب جمع میکردم
از دوستان عزیز خواهش میکنم مقاله را با دقت بخوانند و هر جایی اشتباه تایپی دیدند اطلاع بدهند تا درست بشه
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-02-17 19:59
#1: فکر کنم رفت به دنیای اصلی این انیمیشن
نقل قول کردن
HYPERION
#7 HYPERION 1399-02-17 21:11
به نقل از mtm:
#1: فکر کنم رفت به دنیای اصلی این انیمیشن

ببخشید این سوال رو میکنم،نمیخوام سمج بازی در بیارم ولی ببخشید کدوم انیمیشن؟
منظورتون انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتیه؟
ممنون که پاسخگو هستید.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-02-17 21:21
به نقل از HYPERION:
به نقل از mtm:
#1: فکر کنم رفت به دنیای اصلی این انیمیشن

ببخشید این سوال رو میکنم،نمیخوام سمج بازی در بیارم ولی ببخشید کدوم انیمیشن؟
منظورتون انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتیه؟
ممنون که پاسخگو هستید.

نه دیگه بحث انیمیشن "سفر ... " که نبود. انیمیشن ultimate spiderman
نقل قول کردن
HYPERION
#9 HYPERION 1399-02-17 21:32
به نقل از mtm:
به نقل از HYPERION:
به نقل از mtm:
#1: فکر کنم رفت به دنیای اصلی این انیمیشن

ببخشید این سوال رو میکنم،نمیخوام سمج بازی در بیارم ولی ببخشید کدوم انیمیشن؟
منظورتون انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتیه؟
ممنون که پاسخگو هستید.

نه دیگه بحث انیمیشن "سفر ... " که نبود. انیمیشن ultimate spiderman

آهان بله ببخشید حواسم نبود
راستش فکر کنم این انیمیش آلتیمیت اسپایدرمن یکم بچگونه باشه چون واقعا به کمیک های مرد عنکبوتی تا حد زیادی وفادار نبوده و داستانش بیشتر کمدیه تا اکشن و قشنگ.
دیگا نمیخوام بیشتر از این خارج بحث صحبت کنم :P . ممنونم از پاسختون جواب سوالمو گرفتم.
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#10 Captain.shiraz 1399-02-17 22:18
یه مقاله عالی دیگه از یه نویسنده عالی

اولاش زیاد نمیفهمیدم قضیه دنیا های موازی رو ولی الان اومده دستم
نقل قول کردن
Amazing boy
#11 Amazing boy 1399-02-18 05:32
مقاله ی عالی بود
ابهاماتم درباره گوئن عنکبوتی برظرف شد :-)
نقل قول کردن
AZIZ
#12 AZIZ 1399-02-18 10:20
با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله اصلا از این مایلز مولارز خوشم نمیاد
نقل قول کردن
Milesspider2020
#13 Milesspider2020 1399-02-18 11:06
با تشکر از آقای ترابی بابت این مقاله کامل و زیبا
مطمئنا زحمت زیادی برای شما داشته اما مقاله ای مانند دشمنان گوست اسپایدر و هویت واقعی اونها مقاله جالبی میشه
بازهم خسته نباشید
نقل قول کردن
Bucky WS
#14 Bucky WS 1399-02-18 11:06
به نقل از AZIZ:
با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله اصلا از این مایلز مولارز خوشم نمیاد

حالا اینکه شمار از مایلز مورالز خوشت نمیاد رو باید به عنوان بخش نظرات این مقاله مینوشتی؟
نقل قول کردن
captain A.R.J
#15 captain A.R.J 1399-02-18 11:10
مقاله خیلی کامل و جامعی بود و غیر از چند مورد بقیشو نمیدونستم از شما ممنونم اقای ترابی برای نوشتن این جور مقالات واینکه الان ترغیب شدم تا کمیکشو بخونم :roll:
نقل قول کردن
HYPERION
#16 HYPERION 1399-02-18 11:13
به نقل از mtm:
مقاله سنگینی بود و یکی دو روز داشتم براش مطلب جمع میکردم
از دوستان عزیز خواهش میکنم مقاله را با دقت بخوانند و هر جایی اشتباه تایپی دیدند اطلاع بدهند تا درست بشه

خب پس امیدوارم خسته نباشید و بسیار ممنوینم که برای ما وسایت اسپایدی اینقدر زحمت می کشید
نقل قول کردن
Milesspider2020
#17 Milesspider2020 1399-02-18 11:22
به نقل از AZIZ:
با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله اصلا از این مایلز مولارز خوشم نمیاد

ببخشید میتونم بپرسم چرا؟
شباهت مایلز مورالز و پیتر پارکر کم نیست یعنی شما از پیتر هم خوشت نمیاد؟
تمام شخصیت پردازی مایلز کاملا درست هست لااقل از خیلی از شخصیت هایی دیگه که معلوم نیست از کجا اومدن یا یه کپی کامل از شخصیت دیگست بهتره
شاید هم به خاطر رنگ پوستشه چون بعید میدونم مشکلی در شخصیت پردازیش باشه
نقل قول کردن
HYPERION
#18 HYPERION 1399-02-18 11:37
به نقل از Milesspider2020:
به نقل از AZIZ:
با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله اصلا از این مایلز مولارز خوشم نمیاد

ببخشید میتونم بپرسم چرا؟
شباهت مایلز مورالز و پیتر پارکر کم نیست یعنی شما از پیتر هم خوشت نمیاد؟
تمام شخصیت پردازی مایلز کاملا درست هست لااقل از خیلی از شخصیت هایی دیگه که معلوم نیست از کجا اومدن یا یه کپی کامل از شخصیت دیگست بهتره
شاید هم به خاطر رنگ پوستشه چون بعید میدونم مشکلی در شخصیت پردازیش باشه

منم کاملا با شما موافقم دوست عزیز
به نظر من بیایم مایلز مورالز رو از روی گواِن قضاوت کنیم.
در دنیای 616 گواِن نسبت به پیتر علاقه پیدا کرد و عاشق هم شدن و این آزبورن بود که اونارو از هم جدا کرد.
حالا ما یک گواِن دیگه داریم که به شدت شبیه گواِن خودمونه و ایشون عاشق مایلز مورالز شده پس میتوان گفت که اینقدر شباهت ها بین پیتر اصلی و مایلز وجود داره که یه نفر میتونه عاشق هر دوی آنها شود واین یعنی اینکه اگر ما از مایلز خوشمان نیاید یعنی اینکه از پیتر هم خوشمان نمی اید و این حس مخالفان زیادی رو بر می انگیزه.
نقل قول کردن
mr.badguy
#19 mr.badguy 1399-02-18 12:09
و این
نشانه ی پتانسیل شگفت انگیز مردعنکبوتی و شخصیت های فرعی داستان هاشه ، ببینید چطور یک شخصیت فرعی به یک ابرقهرمان مستقل و محبوب تبدیل میشه .
مقاله مثل همیشه بی نقص و سرشار از اطلاعات مفید وبه درد بخور بود
خسته نباشید .
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1399-02-18 12:18
دقت کردید چقدر قشنگ اُریجین گوئن عنکبوتی را ظرف چند ثانیه تو انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی روایت کردن؟!


حتی به مرگ پیتر لیزاردی هم اشاره کردن!
نقل قول کردن
hadi1380
#21 hadi1380 1399-02-18 12:27
مقاله ی زیبایی بود من بیشتر دلم برای پیتر سوخت که به لیزارد تبدیل شود و بعد کشته شد.دست شما درد نکنه واقعا آقای ترابی .
نقل قول کردن
HYPERION
#22 HYPERION 1399-02-18 12:32
به نقل از hadi1380:
مقاله ی زیبایی بود من بیشتر دلم برای پیتر سوخت که به لیزارد تبدیل شود و بعد کشته شد.دست شما درد نکنه واقعا آقای ترابی .

آره به نظر من بیشترین سختی رو گواِن کشید.
بقیه ی عنکبوتی ها حالا مثلا پیتر عمو بنش رو با تفنگ کشتن ولی گواِن عشقش تبدیل به یک سوسمار گنده ی وحشی شد ویکی ازبد ترین دشمنانش تازه بعدش هم مرد.
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#23 The amazing spiderman 1399-02-18 15:54
بهترین ، کامل ترین و مقاله ای بود که استاد تو سال 99 برامون نوشته اند
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#24 M.ALI.S.S 1399-05-02 19:18
خیلی جالب بود ، پیشنهاد میکنم لینک این مقاله رو در اول صفحه ی دانلود کمیک های گوست اسپایدر بزارید ، چون برای کسانی که زیاد باهاش آشنا نیستن میتونه خیلی مفید باشه.
دمتون گرم
نقل قول کردن
iron-punk
#25 iron-punk 1399-05-04 09:32
سلام ببخشید که این سوالا میپرسم یکم نوبم
توی کدوم کمیک پیتر پارکر به لیزارد تبدیل شد و گوئن شکستش داد
توی عکسا معلومه ترجمشم کردین
بازم ببخشین که این سوالا پرسیدم :-*
نقل قول کردن
magnus
#26 magnus 1399-05-04 13:06
به نقل از iron-punk:
سلام ببخشید که این سوالا میپرسم یکم نوبم
توی کدوم کمیک پیتر پارکر به لیزارد تبدیل شد و گوئن شکستش داد
توی عکسا معلومه ترجمشم کردین
بازم ببخشین که این سوالا پرسیدم :-*

bit.ly/39rRenE
نقل قول کردن
Hesam_21
#27 Hesam_21 1400-07-24 16:16
خیلی عالی بود مشتاق شدم تا کمیک هاشو بخونم

مقاله حرف نداشت ...
باحال ترین : شماره 11
عجیب ترین : شماره 13
نقل قول کردن
Judson
#28 Judson 1402-08-17 11:19
Saved as a favorite, I love your site!
نقل قول کردن
sirmgamer
#29 sirmgamer 1402-10-21 01:01
به نقل از mtm:
این مقاله را ظرف یک ساعت 2 ساعت نوشتم و تایپ کردم و عکساش رو پیدا کردم و لینک گذاشتم و ...! بنابراین قطعا ایرادات تایپی ممکنه توش باشه. لطفا مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و اگر جایی اشتباهی دیدید بگید تا درست بشه

خداییش دمتون گرم که با این سرعت برمون مقاله میزارید
ما هم که خیلی قدر دانیم(آره جون خودمون)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37