نسخه های عجیب و غریب از «گوئن استیسی» در دنیای کمیک!

نسخه-های-عجیب-و-غریب-از-گوئن-استیسی-در-دنیای-کمیک-gwen-stacy-گوین-گون

به بهانه اکران انیمیشن "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی" تصمیم گرفتیم شما را با نسخه های متفاوت از گوئن استیسی در دنیاهای موازی آشنا کنیم.

 

10- گوئن استیسی دنیای شماره 19529

گوئن استیسی دنیای شماره 19529

داستان برتر "داستان زندگی مرد عنکبوتی" (که اینجا در سایت ما ترجمه شده است) در واقع دنیایی موازی را نشان میدهد که در آن پیتر پارکر و شخصیت های داستان های او مثل دنیای واقعی عمر میکنند و پیر میشوند. گوئن در سال 1966 فهمید که پیتر، مردعنکبوتیه و در نهایت باهاش ازدواج کرد. در سال 1977، حمله «هری آزبورن» به شرکت بیومهندسی «مایلز وارن» فاش کرد که مایلز از روی نورمن آزبورن، پیتر و گوئن کلون ساخته. هری محفظه کلون ها را منفجر کرد و باعث شد همه کلون ها کشته بشوند به جز کلون پیتر. اما مایلز فاش میکنه که اونی که در انفجار کشته شده، گوئن واقعی بوده و اونی که پیتر فکر میکرد زنشه، کلون بود! (او گوئن واقعی را دزدیده بود تا دلش رو بدست بیاره). یک سال بعد، کلون های پیتر و گوئن اسم خودشون رو به بن و هلن پارکر تغییر دادن و از نیویورک خارج شدن. آنها در نهایت از هم جدا شدن و کلون گوئن هم اسم خودش را «هلن کارول» گذاشت (رنگ موهایش را نیز مشکی کرده بود). او روانکاو زندان شد و سعی کرد به کسانی که زندگی شون به دست ابرقهرمانان تباه شده کمک کنه و رابطه کاری نزدیکی هم در آنجا با «نورمن آزبورن» و «جی. جونا جیمسون» برقرار کرد.

 

9- گوئن استیسی دنیای آلتمیت

«مرد عنکبوتی نهایی» (Ultimate Spider-Man) نام یک مجموعه کمیک بوکی از انتشارات مارول است که چاپ نسخه (volume) نخست آن از سال 2000 شروع شد. این کمیک که در دنیایی به نام دنیای شماره 1610 یا دنیای Ultimate جریان داشت، در واقع تلاشی بود برای مدرن کردن محبوب ترین ابرقهرمان مارول یعنی اسپایدرمن. "مرد عنکبوتی نهایی" را میتوان بدین شکل توصیف کرد: "اگر پیتر پارکر به جای دهه 60 میلادی، در قرن بیست و یکم خلق میشد، چه میشد؟" در نتیجه، خوانندگان این مجموعه با اسپایدرمنی روبرو بودند که بار دیگر یک نوجوان دبیرستانی شده بود و تمام دنیای اطرافش به روز تر و منطبق با قرن جدید به نظر میرسید. گوئن استیسی از شماره 14 وارد این سری شد. گفته میشه «مارک بگلی» ظاهر او را از روی دوران جوانی «مدونا» الهام گرفته بود. او تیپ پانک داشت و شخصیتش یاغی و بی پروا بود (در دنیای آلتمیت انگار شخصیت پردازی مری جین و گوئن استیسی با هم معاوضه شده بود!). او در دبیرستان با پیتر دوست شد و باعث شد تا مری جین حسودی کنه که نکنه میخواد دل پیتر رو بدست بیاره. پس از اینکه پدر او (سروان استیسی) بدست سارقی که لباس مردعنکبوتی بر تن داشت کشته شد، او بی خانمان شد (مادرش حاضر به نگهداری ازش نبود) و به ناچار در خانه زن عمو می سکنی گزید و اینجوری با پیتر هم خونه شد! این مساله تنش های بیشتری را بین او و مری جین بر سر پیتر ایجاد کرد. گوئن، مردعنکبوتی را مقصر مرگ پدرش میدانست و وقتی فهمید پیتر همان مردعنکبوتیه اونقدر عصبانی شد که رویش اسلحه کشید! ولی پیتر تونست متقاعدش کنه که مرگ پدرش تقصیر او نبوده. تا اینکه او در شماره 62 بدست کارنیج کشته شد (اینجا توضیح داده شده است).

https://www.spidey.ir/images/img/content/news/ultimate-spiderman-cartoon/carnage_clone_ultimate_comics.jpg

او سپس به صورت نوعی کلون برگشت و وقتی عصبانی شد به موجودی کارنیجی تبدیل شد که میتونید داستانش رو اینجا با ترجمه فارسی بخونید (تکه ای از سیمبیوت کارنیج با DNA گوئن ترکیب شده بود و نوعی کلون عالی و کامل از گوئن به همراه خاطرات و خصوصیات او ساخته بود تا میزبانش باشد!). سرانجام پس از رویارویی با ادی براک، سیمبیوت کارنیج از وجودش رفت و چیزی که از گوئن باقی ماند شبیه به همان گوئن قبلی بود (پس از انجام آزمایشاتی گفته شد او همان گوئن واقعی که انگار دوباره زاده شده!) او به دوستی با پیتر و زن عمویش ادامه داد ... میتونید داستان زنده شدن گوئن را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

8- گوئن استیسی دنیای "خاندان اِم" (House of M)

گوئن استیسی دنیای "خاندان اِم" (House of M)

در داستان معروف "خاندان ام" (House of M) که اینجا ترجمه شده است، «اسكارلت ویچ» كه فرزندانش را از دست داده بود دنیایی جایگزین خلق کرد كه در آن ابرقهرمانان مارول به آرزوهای خود رسیده بودند و در دنیای ایده آلی زندگی میکردند. بدین ترتیب دیدیم كه پیتر پاركر با گوئن استیسی ازدواج كرده و حتی فرزندی به نام «ریچی» دارد! (این مقاله را بخوانید). در ضمن پیتر یك شخصیت برجسته و محبوب در سطح جهان بود كه در خانه مجللی زندگی میکرد و هیچ مشكل مالی نداشت (البته او از مشکلات روحی و ذهنی در رنج بود و بعدا معلوم شد در قالب «گرین گابلین» این دنیا فرو رفته بوده است! این مقاله را بخوانید). جالب اینجاست که عمو بن و جورج استیسی (پدر گوئن) هم زنده بودند و در كنار او زندگی میکردند. اما این دنیا پس از مدتی از بین رفت و همه چیز دوباره به حالت اول خود بازگشت. در هر حال گوئنی که در این دنیا دیدیم شخصیت جالبی داشت و همسر بسیار خوبی برای پیتر بود.

 

7- گوئن استیسی دنیای شماره 40081

گوئن استیسی دنیای شماره 40081

دنیای شماره 40081 مربوط به کمیک "بی قدرت ها" (Powerless) میشه که از داستان های برتر مردعنکبوتیه و در اینجا ترجمه شده است (کمیک بوک Powerless داستان منحصر به فرد و فوق العاده ای دارد که در آن شاهد دنیایی هستیم که شخصیت های مارول دارای قدرت فوق بشری نیستند ولی همچنان دارند به مبارزه خود ادامه میدهند). در این دنیا گوئن، دوست دختر پیتر پارکره. نورمن آزبورن در تلاش برای ترساندن پیتر پارکر، او را گروگان میگیره و قصد داره بکشتش ولی پیتر موفق میشه به کمک بازوی خودش که توسط یک عنکبوت گزیده و دفُرمه شده از سقوط گوئن جلوگیری کنه و نجاتش بده.

 

6- «گوئن استیسی» از دنیای شماره 65 (ملقب به «گوئن عنکبوتی/گوست اسپایدر»)

گوست اسپایدر

در دنیايی دیگر به نام دنیای شماره 65 مارول، «گوئن استیسی» به نیروهای عنكبوتی دست میابد و در عوض پیتر پاركر كشته میشود (در واقع كشته شدن پیتر همچون كشته شدن عمو بن باعث میشود تا گوئن یك قهرمان شود)!!! این داستان در شماره 2 كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" (که اینجا ترجمه شده) روایت شد تا پیش درآمدی باشد بر داستان مهیج "دنیای عنكبوتی" ولی شاید خود مارول هم فكرش را نمیكرد كه این داستان تا این حد موفق باشد. اما نویسنده آن یعنی «جیسون لاتور» (Jason Latour)   آنچنان دنیای جالبی را با حضور شخصیت جذاب به نام گوئن عنكبوتی خلق كرد كه همگان متعجب شدند. ضمن اینكه دنیايی كه او برای گوئن عنكبوتی خلق كرد هم پتانسیل شگرفی داشت و به همین دلیل مارول تصمیم گرفت سری مجزایی برای این شخصیت خلق كند (برای آشنایی کامل با گوئن عنکبوتی، این مقاله و برای آشنایی با دشمنان او این مقاله را بخوانید. همچنین کمیک بوک های او را میتونید در اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخونید). گوئن عنکبوتی هم اکنون یکی از محبوب ترین و معروف ترین شخصیت های عنکبوتی مارول است و پس از حضور در انیمیشن تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" بر محبوبیتش افزوده شد و زمزمه هایی مبنی بر ساخت یک انیمیشن سینمایی اختصاصی از رویش به گوش میرسد. اخیرا این شخصیت در کمیک بوک "دنیای گوئنی" حضور داشت که در اینجا ترجمه شده است.

گوئن ولورینی، ثورگوئن، گوئن کاپیتان آمریکایی، گوئن کاپیتان آمریکایی و آیرون گوئن

در این کمیک شاهد 5 نسخه واریانت از او بودیم که از وجود خودش نشات گرفته بودند: گوئن ولورینی، ثورگوئن، گوئن کاپیتان آمریکایی، گوئن کاپیتان مارولی و آیرون گوئن!

 

5- نایت گوئن (Night-Gwen)

نایت برد - گوئن عنکبوتی

در رویداد "تولد مجدد قهرمانان" که در اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که تغییری در خط زمانی باعث به وجود آمدن دنیایی شده که در آن «اسکادران برتر» جایگزین انتقام جویان شده اند. در این دنیا گوئن استیسی به تشویق مادرش به روانپزشکی در تیمارستان "راون کرافت" تبدیل شده بود. گوئن پس از کشته شدن «فالکون» (که شبیه به کشته شدن گوئن استیسی به دست گرین گابلین در دنیای اصلی بود)، به دست «نایت هاک» تعلیم دید تا دستیارش شود به نام «نایت گوئن» که البته بیشتر با لقب «نایت برد» شناخته میشود (او در واقع ترکیبی بود از شخصیت های گوئن استیسی با بتگرل و رابین در دنیای دی سی!). او خیلی کوتاه با «فلش تامپسون» قرار گذاشت ولی حاضر نشد باهاش وارد رابطه بشه و به همین دلیل فلش دیوانه و به «شغال» دوم تبدیل شد! نایت برد در کمیک "دنیای گوئنی" هم حضور دارد (اینجا ترجمه شده است) و از سوی خبیثی به نام «فینال» استخدام شد تا نسخه های مختلف گوئن عنکبوتی را شکار کند. ضمنا توصیه میشه حتما شماره 5 از رویداد "تولد مجدد قهرمانان" را در اینجا و "اکشن مضاعف" را نیز در اینجا بخونید زیرا مربوط به شخصیت «نایت هاک» میشوند و نایت گوئن هم در آنها حضور دارند!

 

4- گوئن استیسی دنیای شماره 72699 (گوئنورین)

گوئن استیسی دنیای شماره 72699 (گوئنورین)

در شماره 3 از کمیک Secret Wars: BattleWorld که مربوط به رویداد "جنگ های مخفی" میشد، شاهد یک گوئن استیسی با قدرت های ولورین بودیم به نام «گوئنورین» (Gwenverine). در واقع، «موجو» (Mojo) نسخه های مختلفی از ولورین را جمع کرده بود تا با ولورینی صلح طلب به نام «ولورین راهب» (Monk Wolverine) مبارزه کنند که یکی از این ولورین ها، گوئنورین بود. جالبه بدونید ولورین راهب از Earth-15093 می آمد. او تونسته بود خشم و خشونت درونی خودش را کاملا کنترل کنه و علیرغم همه فشارها حاضر نشد با نسخه های مختلف خودش بجنگه! (این عکس را ببینید).

 

3- گوئن استیسی دنیای شماره 617 (زن عنکبوتی)

گوئن استیسی دنیای شماره 617 (زن عنکبوتی)

گوئن استیسی در این دنیا (دنیای شماره 617) تاریخچه ای مشابه با دنیای اصلی داشت (دوست دختر پیتر پارکر بود و پدرش رو از دست داد و اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش میدونست و ...). تا اینکه یک روز شاهد باز شدن پورتالی در آسمان بود و با گوئن عنکبوتی از دنیای شماره 65 مواجه شد که بسیار خشمگین بود. گوئن دنیای 617 فهمید که گوئن عنکبوتی با نوعی موجود سیمبیوتی پیوند خورده و پدرش هم توسط دشمن اصلی اش (مت مورداک) به کما رفته و به همین دلیل اینقدر خشمگین بود. سپس بهش کمک کرد تا به آرامش برسه و به دنیای خودش (دنیای شماره 65) برگرده. بعدش فهمیدیم که گوئن دنیای 617 یک کارآگاه شده و به سیمبیوت ونوم دنیای خودش پیوند خورده و با تبدیل شدن به یک ابرقهرمان اسم خودش را «زن عنکبوتی» گذاشته. او بعدا تونست به دنیاهای موازی سفر کنه و به همراه دیگر نسخه های خودش "شورای زنان عنکبوتی" را تشکیل بده (این شورا و اعضایش تونستند از حضور در رویداد "دنیای عنکبوتی" اجتناب کنند).

 

2- گوئن استیسی گابلینی

گوئن گابلینی

در دنیای شماره 3109 مارول شاهد بودیم که گوئن استیسی با دوستانش در آزکورپ مشغول کار است. تا اینکه هری آزبورن توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو گزیده و تبدیل به اسپایدرمن میشود. گوئن هم سپس برای خودش تجهیزات و گلایدر گابلینی ساخت و با تبدیل شدن به گرین گابلین سعی کرد به همراه مرد عنکبوتی (هری آزبورن) به مردم شهر کمک کند. تا اینکه مرد شنی به اداره پلیس حمله کرد و هم مرد عنکبوتی را کشت و هم پدر گوئن یعنی سروان جورج استیسی را. شوک این اتفاق که با اختلال در سیستم برق تجهیزات گابلینی او همراه بود باعث شد تا به هویت  گابلین فرو برود و خبیث شود. تا اینکه گوئن عنکبوتی در رویداد "قیامت عنکبوتی" به دنیای او رفت و توانست او را دوباره مثبت کند.

 

1- استیسی پنگوئن (Penguin Stacy)

استیسی پنگوئن (Penguin Stacy)

دنیای شماره 8311 مارول به «خوک عنکبوتی» تعلق داره (برای آشنایی باهاش به این مقاله رجوع کنید). در این دنیا گوئن استیسی به شکل یک پنگوئن به تصویر کشیده شد و قدرت هایی داشت و بهش لقب Spider-Guin داده بودند! وقتی داشت در مولتی ورس سفر میکرد فهمید که بسیاری از دشمنان خوک عنکبوتی در دنیای شماره 28204 جمع شده اند (مرد عنکبوتی این دنیا «پارکر پیترمن» نام دارد که بازوان اضافی درآورده!). Spider-Guin به همراه خوک عنکبوتی به این دنیا سفر کرد تا این خبیث ها را دستگیر کنند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "کلون ساگای نهایی" (ULTIMATE CLONE SAGA) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک بوک های "گوست اسپایدر" (GHOST-SPIDER) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "گوئن اسپایدر: دنیای گوئنی" (SPIDER-GWEN: GWENVERSE) ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی اقتباس های «گوئن استیسی» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

15 حقیقت مهمی که باید درباره گوئن عنکبوتی (SPIDER-GWEN) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر اسپایدر گوئن

10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

شماره آخر از کمیک "گوئن عنکبوتی: گوست اسپایدر" ترجمه شد + لینک دانلود

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

10 حقیقتی که باید درباره رابطه گوئن استیسی و پیتر پارکر بدانید 

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی : آبی" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک "پادشاه سیاه پوش: گوئنوم علیه کارنیج" ترجمه شد + لینک دانلود

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

"مرگ گوئن استیسی" بهترین داستان تاریخ مارول شد

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی + لینك دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The Superman
#1 The Superman 1401-07-09 14:35
سلام
من عضو جدید سایت شما هستم

مرسی از استاد ترابی برای این مقاله

ولی من از گوئن خوشم نمیاد مری جین بهتره
نقل قول کردن
omid23
#2 omid23 1401-07-17 13:10
سلام مقاله عالی بود
من مقالات "نسخه های عجیب و غریب" رو خیلی دوست دارم
جالبه که توی دنیای التیمیت،کارنیج گوئن رو کشت،نه گرین گابلین!
گوئن عنکبوتی هم شخصیت خیلی موفقی بوده و فعلا هم توی کمیک دنیای گوئنی نقش اصلی رو داره
عجیب ترین هم که قطعا گوئن پنگوئنی(!)هستش
ممنون از استاد ترابی
نقل قول کردن
RMB
#3 RMB 1402-04-17 23:36
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. گوئن استیسی یکی از شخصیت های کمیک بوکی هست که من خیلی دوستش دارم و مرگش غم انگیز ترین اتفاق ممکن بود. از نسخه های موازی گوئن، نسخه داستان زندگی غم انگیز ترین، نسخه آلتیمیت عجیب ترین و گوئن عنکبوتی دوست‌داشتنی ترینشون هست.
با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37