بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

این 15 داستان را حتما باید بخوانید!

مقدمه: در 10 سالی اسپایدرمن به اوج محبوبیت و شهرت خودش دست یافت. این شخصیت در 7 فیلم سینمایی حضور داشت و کلی سریال انیمیشنی و حتی انیمیشن سینمایی اش اُسکار گرفت. در دنیای بازی های رایانه هم که فوق العاده بود و بازی انحصاری اش برای کنسول PS4 موفق ترین بازی ابرقهرمانی کل تاریخ لقب گرفت. در دنیای کمیک هم خیلی موفق بود.  در اکثر اوقات آقای «دَن اسلات» (Dan Slott) نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی بود! او درسته که تصمیمات جنجالی زیادی گرفت (این مقاله را بخوانید) ولی باید قبول کرد دنیای اسپایدرمن را بسیار گسترده تر از قبل کرد و با معرفی شخصیت های جدید باعث شد تا کمیک های انشعابی مختلفی از روی اسپایدرمن به چاپ برسه که خیلی در مطرح شدن بیش از پیش شخصیت های اسپایدرمن موثر بودند. در این دوران اسپایدرمن ایده های جدیدی را تجربه کرد. مثلا مُرد و جسمش به تسخیر دشمنش درآمد یا پولدار شد و صاحب شرکتی به نام "صنایع پارکر"! اسلات همچنین با رویدادهایی مثل "دنیای عنکبوتی" و "قیامت عنکبوتی" سعی کرد پای دنیاهای موازی را نیز به داستان های اسپایدرمن باز کنه و نوعی حالت حماسی و رویداد محور به داستان های او داد. در هر حال در این مقاله سعی شده به 10 داستان برتری که توسط دن اسلات یا دیگر نویسندگان برای اسپایدرمن نوشته شد پرداخته شود.

 

15- سری کمیک بوک های Spidey

کمیک spidey

یک سری 12 قسمتی که در سالهای 2016 و 2017 توسط مارول منتشر شد و سایت ما هم افتخار داره که تونست این سری را به طور کامل ترجمه کنه (به اینجا بروید). در کمیک های Spidey ادای احترامی به عصر با شکوه داستان های اسپایدرمن به رهبری استن لی و استیو دیتکو و دیگر بزرگان تاریخ کمیک های اسپایدرمن مانند، تاد مک فارلین ، دن اسلات ، جری کان وی و ... را شاهد بودیم. چیزی که خوانندگان را جذب این سری می کند، حضور دشمنان نمادین ، بدبیاری های همیشگی پیتر و داستان های جدیدی از این دست است. اما سری کمیک Spidey از این هم به دوران نقره ای داستان های مارول نزدیک تر شده است ، چون هر شماره از این سری حاوی یک داستان کامل از اسپایدرمن است که هم خوانندگان جدید و هم قدیمی ترها بتوانند به سادگی آن را درک کنند. درسته داستان های خیلی عمیقی نداره ولی در عوض بسیار fun هستش و توصیه میشه اگر طرفدار فیلم های جدید اسپایدرمن در MCU هستید حتما آن را بخوانید! (طراحی پیتر پارکر هم عمدا جوری انجام شده است که شما را به یاد ظاهر تام هالند بیندازد).

 

14- شماره های 655 و 656 كمیك "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (داستان No One Dies)

در این داستان  دردناك دو قسمتی، ابتدا پیتر پاركر را میبینیم كه مجبوره با خاطره تمام كسانی كه به خاطر اون جونشون رو از دست دادن، كنار بیاد. بعد پیتر تصمیم میگیره كه دیگه اجازه نده كسی كشته بشه. همزمان شخصیت خبیثی وارد شهر میشه كه شگرد خاصی در به قتل رساندن داره! سئوال اینجاست كه پیتر پاركر چكار میتونه بكنه علیه كسی كه فقط به دنبال پیدا كردن راه های جدید برای كشتن انسان هاست؟ این چالشی هستش كه اسلات به خوبی به آن پاسخ میده. در ضمن اسلات خوب تونسته تركیب دلپذیری بین لحظات عاطفی و اكشن به وجود بیاره.  طراحی های «ماركوس مارتین» هم غوغا میكنه، مخصوصا در قسمت اول داستان كه شاهد این هستیم كه پیتر خاطرات تلخش رو مرور میكنه.

 

13- جزیره عنکبوتی (Spider-Island)

 جزیره عنکبوتی (Spider-Island)

در این آرک عظیم مردم شهر نیویورک به ویروسی عجیب که توسط دشمن قدیمی مرد عنکبوتی به نام «شغال» درست شده، مبتلا شدند و در نتیجه به قدرت های عنکبوتی دست یافتند. سپس جزیره منهتن در ایالت نیویورک از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده تا ویروس به بیرون درز نکند. سپس مرد عنکبوتی با اعضای اونجرز و 4 شگفت انگیز همکاری کرد تا جلوی تبدیل شدن مردم شهر به عنکبوت های غول آسا را بگیرد.  جزیره عنکبوتی یکی از اولین رویدادهای بزرگ مرد عنکبوتی در دهه گذشته بود که باعث شد پای اکثر قهرمانان مارول به داستان باز بشه و البته دیگر شخصیت های مرتبط با را اسپایدرمن را نیز مثل فلش تامپسون (مامور ونوم)، ادی براک (انتی ونوم) و کین پارکر (کلون اسپایدرمن) در داستان دیدیم. جزیره عنکبوتی نشان داد دن اسلات چه ایده هایی برای مرد عنکبوتی و دنیای او در سر داره و میخواد این دنیا را تا حد ممکن بزرگ و مطرح کنه. راستی مری جین هم در این داستان قدرت های عنکبوتی پیدا کرد! (این مقاله را بخوانید).

 

12- توطئه کلونی (Clone Conspiracy)

توطئه کلونی

"توطئه کلونی" یک رویداد بسیار جسورانه از مارول بود که توسط دن اسلات نوشته شد و پس از سالها شاهد بودیم که یکی از کلون های مهم پیتر پارکر به نام «بن رایلی» که مدتها مرده پنداشته میشد، برگشت و خبیث شد! او خودش را در قالب دشمن معروف مرد عنکبوتی یعنی «شغال» درآورد و سعی کرد با فن آوری ساخت کلون (نسخه های شبیه سازی شده ژنتیکی)، عزیزان و دوستان پیتر پارکر را که سابقا مرده بودند زنده کند! (حتی «عمو بن»)! نکته شگفت انگیز درباره شماره این داستان اینه  که چندین و چندین داستانک رو به سرانجام میرسونه و هم اینکه لحظات ماندگار خلق میکنه و اکشن بی نظیری هم داره. در حالی که معمولا رویدادهایی که اسلات نوشته همیشه بیشتر روی فقط یکی از این المان ها تاکید میکردند  ولی توطئه کلونی همه اونا رو داشت. یعنی لحظات عاطفی و ماندگار، اکشن عالی و پایانی قانع کننده. شما میتونید در اینجا این داستان به طور کامل با ترجمه فارسی بخوانید.

 

11- شماره 801 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز

این آخرین کمیکی بود که دن اسلات برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز نوشت. یعنی با این کمیک بود که وداع کرد و نویسنده ای دیگر جایش رو گرفت. بعد از شماره 800 هم بود و ما فکر میکردیم که شاید اتفاق خیلی بزرگ و خاصی قراره در آن رخ بده ولی اشتباه میکردیم. اسلات وداع خودش رو با یک داستان تک قسمتی، جمع و جور و احساسی انجام داد؛ داستانی که به قلب و روح خواننده وصل میشه و بهش یادآوری میکنه چرا اینقدر اسپایدرمن رو دوست داره و چرا با بقیه قهرمان ها فرق داره. حتما داستانش رو اینجا با ترجمه فارسی بخونید تا متوجه منظورم بشید.

 

10 - هویت آزبورن

هویت آزبورن

این همه داستان معرکه از مرد عنکبوتی با حضور نورمن آزبورن نوشته شده و آدم واقعا از خودش میپرسه که آیا باز هم میشه یک داستان جدید و جذاب نوشت؟ ولی اسلات با نوشتن این داستان (که به طور کامل در اینجا ترجمه شده ) بار دیگر ثابت کرد که میشه و ما شاهد نبردی بسیار حماسی بین اسپایدرمن و نورمن آزبورن بودیم که در این داستان به معنای واقعی کلمه پوست انداخته بود . یعنی هم صورتش عوض شده بود و هم اینکه وارد عرصه تجارت اسلحه شده بود . نورمن با ملکه کشور سیمکاریا به نام کنتس کارکوف همدست شده بود تا نقشه های خودش رو پیش ببره. پیتر هم اون موقع عوض شده بود و صاحب شرکت "صنایع پارکر" بود ولی نبرد آخر مثل همیشه بین پیتر پارکر و نورمن آزبورن بود ،  مرد و مردونه ...

 

9- کمیک های مایلز مورالز

گفتیم که در دهه گذشته شاهد بودیم که «دن اسلات» در اکثر سالها نویسنده اسپایدرمن بود. در واقع او 10 سال کمیک های اسپایدرمن را نوشت، از سال 2008 تا 2018! بدین ترتیب او لقب نویسنده ای که طولانی ترین run اسپایدرمن را نوشته را به خودش اختصاص داد. اما در این مدت نویسنده ای دیگر به نام «برایان مایکل بندیس» نیز داشت کمیک های Ultimate Spider-Man را مینوشت که خودش آنها را پایه گذاری کرده بود. او در این سری اسپایدرمن را برای خوانندگان امروزی مدرن تر کرده بود و در شخصیت پردازی بسیاری از دشمنان کلاسیک او دست برده بود (کمیک های Ultimate در یک دنیای موازی رخ میدهند). با این حال بعد از چندین سال پیتر پارکر را در این دنیا کشت (این مقاله را بخوانید). اما به زودی یک جانشین شایسته برای او انتخاب کرد به نام «مایلز مورالز» که شخصیت بسیار محبوب و مشهوری هم از آب درآمد و مارول برای مدت طولانی کمیک های Ultimate Spider-Man را با حضور این شخصیت منتشر میکرد. بندیس در سری اختصاصی مایلز مورالز  (که میتونید آن را اینجا به زبان فارسی بخوانید) داستان های بسیار هیجان انگیز روایت کرد که  در آن پیتر پارکر و گرین گابلین  برگشتند  و قضیه پدر مایلز و سازمان شیلد و هایدرا و ... پیش آمد که فوق العاده بودند. البته تمام این موضوعات را بندیس با مایه های مشکلات ملموس و خانوادگی یک نوجوان به نام مایلز در هم آمیخت که باعث شد برای خوانندگان جذاب تر بشه. 

 

8- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

دارک اسپایدرمن

اولین و شاید یکی از بدترین اتفاقاتی که در دوره ای که دن اسلات نویسنده اسپایدرمن بود این بود که ذهن و حافظه اش با دکتر اختاپوس عوض شد. یعنی ذهن دکتر اختاپوس اومد داخل بدن پیتر پارکر/اسپایدرمن و برعکس! منتهی مساله این بود که بدن و جسم دکتر اختاپوس درب و داغون بود و در نتیجه پیتر در شماره 700 از کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز و در حالی که در آغوش دکتر اختاپوس بود، درگذشت! نحوه مرگ پیتر در بدن دکتر اختاپوس با انتقادات فراوانی روبرو گشت (من خودم در اینجا نقد کوبنده ای برای این داستان نوشتم). در هر حال اتفاقات جوری رقم خورد که دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن و حافظه پیتر پارکر شد. او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد و تصمیم گرفت یک جور ضد قهرمان باشد که با روش های خاص خودش جنایت را سرکوب میکند. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بُکشه، بُکشه! البته در نهایت پیتر پارکر دوباره به جسم خودش برگشت ولی در هر حال این دوران مهم و هیجان انگیز بود چون وقتی اکتاویس در زندگی پیتر پارکر فرو رفته بود اتفاقات زیادی را رقم زد. مثلا کاری کرد که پیتر پارکر دکترای خودش رو بگیره یا "صنایع پارکر" تاسیس شد و ... انصافا هم حال و هوای تازه و متفاوتی را در کمیک های "مرد عنکبوتی برتر" شاهد بودیم که باعث شد سری موفقی رقم بخوره(شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در  اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

7- مردان عنکبوتی (Spider-Men)

مردان عنکبوتی

همانطور که گفته شد مایلز مورالز خیلی سریع در دنیای Ultimate به شهرت و موفقیت و محبوبیت دست یافت به همین دلیل هواداران خواستار یک کراس اور (داستان مشترک) با پیتر پارکر دنیای اصلی بودند. بندیس هم به حرفشون گوش داد و داستان فوق العاده ای نوشت به نام "مردان عنکبوتی" که در اینجا براتون ترجمه شده و در آن پیتر پارکر دنیای اصلی به دنیای التمیت میره و با مایلز مورالز دیدار میکنه! این داستانِ برتر، لحظات ماندگار فراوانی هم داره و باعث شد تا ارتباط بین دنیای اصلی مارول و دنیای التمیت برقرار بشه (شخصا عاشق اون لحظه عاطفی هستم که پیتر پارکر دنیای اصلی با زن عمو میِ دنیای التمیت که عزادار هم هست ملاقات میکنه و صحنه ماندگاری خلق میشه). پایان این داستان هم دارای پیچش جالبی بود و نشون داد در دنیای اصلی مارول هم یک مایلز مورالز وجود دارد! تا اینکه در سال 2017 برایان مایکل بندیس بالاخره با نوشتن قسمت دوم "مردان عنکبوتی" پاسخ این سوال را داد که این مایلز مورالز کی بوده. ما این کمیک را هم براتون در اینجا ترجمه کرده ایم که داستان بسیار مهمیه چون نشان میده دنیای التمیت پس از وقایع رویداد "جنگ های پنهان" هنوز زنده است! قطعا ارزش خوندن رو داره ...

 

6- شکار شده (Hunted)

شکار شده

از سال قبل که دن اسلات بالاخره (!) از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کنار رفت، مارول اعلام کرد که نویسنده جدید به نام «نیک اسپنسر» قراره جانشین او بشه . اسپنسر قبلا با رویداد معرکه "امپراتوری مخفی" نشان داده بود قابلیت های بسیار زیادی داره. اسپنسر تا به حال 37 شماره برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز نوشته (همشون اینجا ترجمه شده اند). چیزی که مشخصه اینه که ایشون سعی کرده عناصر و تم های کلاسیک مرد عنکبوتی رو دوباره احیا کنه. اسپنسر همچنین به خوبی تونسته شخصیت پردازی مری جین واتسون را که بعد از رویداد One More Day به غلط تغییر کرده بود اصلاح کنه و ما الان شاهد همان مری جین همیشگی و دوست داشتنی هستیم. او همچنین شخصیت پردازی فلیشیا هاردی ملقب به گربه سیاه را نیز اصلاح کرده است. اوج داستان های اسپنسر در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز را در رویداد معرکه ای به نام "شکار شده" شاهد بودیم که  در آن کریون شکارچی بازگشت  و البته پایان شکوهمندی داشت!  کریون در این داستان نقشه پیچیده ای ریخته بود تا به اهداف خودش برسه و همه شخصیت های خبیثی که تِم حیوانی یا قدرت حیوانی داشتند را زیر یک سپر انرژی غیر قابل نفوذ در پارک مرکزی نیویورک جمع کرده بود و از ثروتمندان کشور دعوت کرده بود تا آنها را شکار کنند ولی در اصل میخواست از همه آنها انتقام بگیرد! این رویداد در ضمن کمیک های فرعی بسیار خواندنی و جالبی هم داشت، مثل شماره HU-18 از کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (بروید اینجا) که به مرگ یکی از دشمنان قدیمی ولی گمنام اسپایدرمن ختم شد و فوق العاده هم غم انگیز و ناراحت کننده بود.

 

5- سری کمیک های Spectacular Spider-Man

سال 2017 مارول تصمیم گرفت سری جدیدی از کمیک های "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (PETER PARKER: THE SPECTACULAR SPIDER-MAN) را منتشر کنه. نویسنده ای برتر به نام «چیپ زدارسکی» را نیز مامور این کار کرد. او هم به زیبایی 23 کمیک نوشت که همگی اینجا ترجمه شده و در آنها سعی شد حال و هوای داستان های کلاسیک اسپایدرمن تداعی بشه. اتفاقات مهمی هم در آنها افتاد مثل حضور خواهر پیتر پارکر (تِرزا پارکر) و  یا اتفاقی که در شماره 6 این کمیک رخ داد و در آن «جی جونا جیمسون» پس از این همه سال از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد! اما شخصا از نظر داستانی آرک "فانتزی شگفت انگیز" را خیلی دوست داشتم چون حالت سفرهای زمانی داشت و بسیار fun و سرگرم کننده بود. و البته شماره آخر این سری هم داستانی تک قسمتی و تاثیر گذار را روایت میکرد و برنده جوایز معتبری هم داشت (بروید اینجا).

 

4- دنیای عنکبوتی (Spider-Verse)

اسپایدر ورس

"دنیای عنکبوتی" (که سایت ما همه قسمت هایش رو اینجا ترجمه کرده) یک رویداد و کراس اور گسترده در کمیک بوک های مرد عنکبوتی بود که سال 2014 به قلم «دن اسلات» نوشته شد. خلاصه داستانش اینه که تمام مردان و زنان عنکبوتی در دنیاهای موازی گرد هم آمدند تا با خبیثی به نام «مورلان» و خانواده اش به نام «وارثان» (inheritors) مبارزه کنند (چون وارثان به دنبال شکار عنکبوتی ها و تغذیه از انرژی درونی آنها هستند). این رویداد به معنای واقعی کلمه عالی بود و به قول معروف همه چیز داشت. بسیار هیجان انگیز بود و از رمز و راز خوبی هم برخوردار بود. نویسنده در مجموع تونست خیلی خوب داستان و کمیک های مرتبط با اون رو به پیش ببره و به سرانجان برسونه در حالی که مجبور بود یک عالمه شخصیت در داستان به کار بگیره. ایده اصلی بسیار جالب و اجرای آن هم بسیار خوب بود. از همه مهم تر اینکه این رویداد دستاوردهای زیادی برای  مارول داشت چون از دل اون تعدادی شخصیت مهم و محبوب خلق شدند مثل «گوئن عنکبوتی» و «سیلک» . ضمن اینکه کاراکترهای دیگری مثل «کین» (کلون مرد عنکبوتی)، «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099)، «زن عنکبوتی» و ... بعد از مدتها دوباره مطرح شدند و کمیک های اختصاصی ازشون چاپ شد. خلاصه اینکه سال 2014 سال هیجان انگیزی برای هواداران اسپایدرمن بود و اون قدیمی های سایت یادشونه که این رویداد رو با چه هیجانی ترجمه و ادیت میکردیم و چقدر هم ازش استقبال شد. یادش بخیر ...

 

3- داستان زندگی مرد عنکبوتی (Spider-Man’s Life Story)

داستان زندگی مرد عنکبوتی (Spider-Man’s Life Story)

"داستان زندگی مرد عنکبوتی" ایده فوق العاده ای داره.  کمیک این سئوال رو مطرح میکنه که اگر مرد عنکبوتی در دنیای واقعی بود و مثل آدم های دیگر عمر میکرد و رخدادهای دنیای واقعی روی زندگی او تاثیر میگذاشتند، چی میشد؟ بنابراین در هر شماره به یک دهه از زندگی او پرداخته میشه. نویسنده داستان آقای «چیپ زدارسکی» است که با کمیک های Spectacular Spider-Man حسابی گل کاشت.طراح هم آقای «مارک بگلی» میباشد که به عقیده همه کارشناسان یکی از 4 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های اسپایدرمن محسوب میشه. داستان پیچش های فوق العاده ای داره و اصلا نباید تصور کرد که داره وقایع مهم کمیک های اسپایدرمن را که قبلا بارها در داستان های او دیده ایم تکرار میکنه. نوعی حالت رئالیستی و واقع گرایانه خاصی هم در داستان موج میزنه که باعث میشه خواننده مدام دانسته های خودش از اسپایدرمن را مرور کنه و آنها را با رخدادهای مهم تاریخ معاصر مقایسه کنه. زدارسکی با این کمیک واقعا شاهکاری خلق کرده و در آن اصلا از اینکه خواننده را شوکه کنه ترسی به خودش راه نداده! میتونید در اینجا این کمیک را با ترجمه فارسی بخوانید).

 

2- مرد عنكبوتی تجدید عهد (Spider-Man: Renew Your Vows)

داستان مرد عنکبوتی

یك سری 5 قسمتی موفق و پرفروش  كه به عقیده همگان یکی از بهترین داستان مرد عنكبوتی در سالهای گذشته بوده (ميتونيد اين كميك را اينجا با ترجمه فارسي دانلود كنيد) . در این كمیك که داستانش در یک دنیای موازی جریان دارد،  شاهد هستیم كه پس از سالها پیتر و  مری جین به عنوان زن و شوهر در کنار هم هستند. داستان از نوعی حالت تاریك و فضای جدی برخوردار است و  چالش های بزرگی بر سر پیتر پاركر قرار میدهد و او را مجبور میكند بین خانواده و مسئولیت های ابرقهرمانی ، یكی را انتخاب كند. برخلاف خيلي از داستان هایی كه دن اسلات برای اسپایدرمن نوشت، ايندفعه تونست مقدمه چيني (build-up) عالي داستان را با پاياني كه نااميد كننده نيست، همراه كنه.  داستان همه چیز داشت: طراحی قشنگ، شخصیت های جدید و جذاب، شخصیت پردازی های دقیق و ... و البته خبیث جدید و خفنی که اسلات در این داستان رو کرد به نام «ریجنت» پتانسیل بالایی داشت. 

 

1- شماره 800 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (قسمت آخر از داستان "شکست جانانه")

اولش یه کم تردید داشتیم که آیا آقای «دن اسلات» میتونه از پس این شماره تاریخی (milestone) بربیاد یا نه؟ چون ایشون گاهی اون شماره های آخر رو خراب میکنه. یعنی استاد زمینه چینی هستش ولی گاهی تو اون فینال داستان کم میاره. در واقع اسلات در شماره های قبلی اونقدر داستان و فضا رو سنگین کرده بود که آدم تردید داشت که آیا میتونه از پسش بربیاد یا نه؟ ولی وقتی کمیک منتشر شد (و اینجا هم ترجمه شده) ثایت شد که بله کاری کرده که تک تک صفحات این کمیک 80 صفحه ای مهم، هیجانی، تاثیر گذار و عاطفی باشه. و این کار کمی نیست. اسلات واقعا با این کمیک از حد توقعات فراتر رفت. چون قبلا داستان های معرکه و مهم بسیاری با حضور گرین گابلین/نورمن آزبورن خونده بودم و همش فکر میکردم آیا نورمن که حالا با سیمبیوت کارنیج پیوند خورده و تهدید هم کرده که تمام عزیزان پیتر پارکر رو میکشه ، تهدیدش رو عملی میکنه؟ آیا این همه زمینه چینی درباره نورمن و برخورد با اعضای خانواده اش به نتیجه ای واقعی و ملموس ختم میشه یا نه؟ و همانطور که گفتم اسلات این دفعه واقعا گل کاشت و به معنای واقعی کلمه یک داستان تاریخی و ماندگار خلق کرد. یعنی از اون داستان هایی که آدم بعد از چند سال وقتی بهش نگاه میکنه به خودش میگه "سزاوارش بود در شماره ای تاریخی مثل 800 چاپ بشه".

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

ترجمه شماره آخر از سری "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" + لینک دانلود

چه كسانی از هویت مخفی مرد عنكبوتی با خبر هستند؟ 

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

داستان "شکست جانانه" را به صورت کامل و با ترجمه فارسی بخوانید!

شماره آخر کمیک جزیره عنکبوتی (SPIDER-ISLAND) ترجمه شد + لینک دانلود

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

لینک دانلود کمیک های ENDS OF EARTH 

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Deadpool 2099
#1 Deadpool 2099 1398-10-22 12:26
مقاله واقعا عالی بود ممنون :-)
فقط یه سوال:داستان زندگی مرد عنکبوتی(شماره ۳)چند قسمته؟آخه شما ۲ قسمت ترجمه کردید
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#2 Pooya-Spidey 1398-10-22 12:26
عالی بود استاد ممنون از مقاله
اسپایدی در 10 سال گذشته داستان های خیلی معرکه ای داشته که سایت بهترین و مهمترین هاش رو توی دو تا مقاله جدا گفته.
به نظر من این دهه هم میتونه برای اسپایدی پر فروغ باشه هم از نطر کمیک هم از نظر گیم و سینما و انیمیشن
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#3 Pooya-Spidey 1398-10-22 12:28
به نقل از Deadpool 2099:
مقاله واقعا عالی بود ممنون :-)
فقط یه سوال:داستان زندگی مرد عنکبوتی(شماره ۳)چند قسمته؟آخه شما ۲ قسمت ترجمه کردید

6 قسمته
با شناختی که از سایت دارم میدونم هیچ وقت کاری رو نیمه کار رها نمی کنن و قطعا 4 قسمت باقی مونده هم ترجمه میشه
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#4 Deadpool 2099 1398-10-22 12:38
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از Deadpool 2099:
مقاله واقعا عالی بود ممنون :-)
فقط یه سوال:داستان زندگی مرد عنکبوتی(شماره ۳)چند قسمته؟آخه شما ۲ قسمت ترجمه کردید

6 قسمته
با شناختی که از سایت دارم میدونم هیچ وقت کاری رو نیمه کار رها نمی کنن و قطعا 4 قسمت باقی مونده هم ترجمه میشه

این که سایت داستانی رو نیمه کاره رها نمیکنه که شکی توش نیست :lol:
نقل قول کردن
Iron heart
#5 Iron heart 1398-10-22 12:44
سلام آقای ترابی ممنون بابت مقاله راستش به نظرم تو این دهه گرین گابلین رو کمرنگ تر کرده بودن ‌مثلا به دکتر اختاپوس بیش از بها دادن باور کنید دن اسلات با اینکه داستان های خیلی خوبی خلق کرد ولی اگه ۲۰ سال دیگه هم برای اسپایدی داستان مینوشت که تا عمو مختار یه مقاله نمی نوشت چرا دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن اسپایدرمن است ول نمیکرد :-)
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-10-22 12:54
به نقل از Deadpool 2099:
مقاله واقعا عالی بود ممنون :-)
فقط یه سوال:داستان زندگی مرد عنکبوتی(شماره ۳)چند قسمته؟آخه شما ۲ قسمت ترجمه کردید

6 قسمته
همه قسمت ها ترجمه شده ولی ادیت نشده. به زودی شماره های بعدی روی سایت میره
نقل قول کردن
capitan tony stark
#7 capitan tony stark 1398-10-22 14:33
من عاشق شکار شده شدم نمی دونم چرا ولی شدم کمیک مرد عنکبوتی برای 10 سال قبل نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#8 Pooya-Spidey 1398-10-22 15:23
به نقل از capitan tony stark:
من عاشق شکار شده شدم نمی دونم چرا ولی شدم کمیک مرد عنکبوتی برای 10 سال قبل نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

میشه بگی منظورت چیه؟؟
نقل قول کردن
Ps Qu
#9 Ps Qu 1398-10-22 15:24
به نقل از Iron heart:
سلام آقای ترابی ممنون بابت مقاله راستش به نظرم تو این دهه گرین گابلین رو کمرنگ تر کرده بودن ‌مثلا به دکتر اختاپوس بیش از بها دادن باور کنید دن اسلات با اینکه داستان های خیلی خوبی خلق کرد ولی اگه ۲۰ سال دیگه هم برای اسپایدی داستان مینوشت که تا عمو مختار یه مقاله نمی نوشت چرا دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن اسپایدرمن است ول نمیکرد :-)

بله درسته. اما خود اسلات به اشتباهش پی برد. با کمیکاش نشون داد که گرین گابلین دشمن خطرناکتر و باهوش تر از دکتر اختاپوسه. تو کمیک ملت گابلین مردعنکبوتی برترو زمینگیر کرد. قیامت به پا کرد. تو کمیک هویت آزبورن نشون داد چقدر آزبورن مکار و حیله گره. حتی تو کمیک قیامت عنکبوتی اسپایدر نورمن اختاپوسو گول زد. تو شکست جانانه هم دیگه گل کاشت.
اسلات قصد داشت اختاپوسو اصلاح کنه و حداقل به یک ضد قهرمان تبدیل کنه اما اسلات بارها نشون داد که آزبورن از اختاپوس هزاران برابر بهتر و تهدیدآمیز تره.
نقل قول کردن
Iron heart
#10 Iron heart 1398-10-22 15:34
به نقل از sinbad:
به نقل از Iron heart:
سلام آقای ترابی ممنون بابت مقاله راستش به نظرم تو این دهه گرین گابلین رو کمرنگ تر کرده بودن ‌مثلا به دکتر اختاپوس بیش از بها دادن باور کنید دن اسلات با اینکه داستان های خیلی خوبی خلق کرد ولی اگه ۲۰ سال دیگه هم برای اسپایدی داستان مینوشت که تا عمو مختار یه مقاله نمی نوشت چرا دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن اسپایدرمن است ول نمیکرد :-)

بله درسته. اما خود اسلات به اشتباهش پی برد. با کمیکاش نشون داد که گرین گابلین دشمن خطرناکتر و باهوش تر از دکتر اختاپوسه. تو کمیک ملت گابلین مردعنکبوتی برترو زمینگیر کرد. قیامت به پا کرد. تو کمیک هویت آزبورن نشون داد چقدر آزبورن مکار و حیله گره. حتی تو کمیک قیامت عنکبوتی اسپایدر نورمن اختاپوسو گول زد. تو شکست جانانه هم دیگه گل کاشت.
اسلات قصد داشت اختاپوسو اصلاح کنه و حداقل به یک ضد قهرمان تبدیل کنه اما اسلات بارها نشون داد که آزبورن از اختاپوس هزاران برابر بهتر و تهدیدآمیز تره.

بله همه اینها که شما گفتید درست هستند ولی نسبت به دهه قبل خیلی کمرنگ شده که البته بیشترش به خاطر سلطنت تاریک هستیش
نقل قول کردن
Ps Qu
#11 Ps Qu 1398-10-22 15:51
به نقل از Iron heart:
به نقل از sinbad:
به نقل از Iron heart:
سلام آقای ترابی ممنون بابت مقاله راستش به نظرم تو این دهه گرین گابلین رو کمرنگ تر کرده بودن ‌مثلا به دکتر اختاپوس بیش از بها دادن باور کنید دن اسلات با اینکه داستان های خیلی خوبی خلق کرد ولی اگه ۲۰ سال دیگه هم برای اسپایدی داستان مینوشت که تا عمو مختار یه مقاله نمی نوشت چرا دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن اسپایدرمن است ول نمیکرد :-)

بله درسته. اما خود اسلات به اشتباهش پی برد. با کمیکاش نشون داد که گرین گابلین دشمن خطرناکتر و باهوش تر از دکتر اختاپوسه. تو کمیک ملت گابلین مردعنکبوتی برترو زمینگیر کرد. قیامت به پا کرد. تو کمیک هویت آزبورن نشون داد چقدر آزبورن مکار و حیله گره. حتی تو کمیک قیامت عنکبوتی اسپایدر نورمن اختاپوسو گول زد. تو شکست جانانه هم دیگه گل کاشت.
اسلات قصد داشت اختاپوسو اصلاح کنه و حداقل به یک ضد قهرمان تبدیل کنه اما اسلات بارها نشون داد که آزبورن از اختاپوس هزاران برابر بهتر و تهدیدآمیز تره.

بله همه اینها که شما گفتید درست هستند ولی نسبت به دهه قبل خیلی کمرنگ شده که البته بیشترش به خاطر سلطنت تاریک هستیش

خب میدونی دوست عزیز، همیشه بزرگترین دشمن رو همیشه هر زمانی نمیارنش. مثلا همین جوکر. تو new52 فقط دو آرک مرگ خاندان و پایان بازی رو داشت که کم بودن اما قشنگ دنیای بتمنو ترکوند.
الانم تو ریبرث جوکر چندان پررنگ نشده. اما وقتی میاد تهدید آمیزتر از قبل میشه.
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1398-10-22 16:16
دستون درد نکنه، به لطف سایت اکثرشون رو خوندم.خیلی دوست دارم چندین مقاله هم راجع به نورمن آزبورن بنویسید چرا که جاش خالیه. و البته فکر نکنم اون روز نزدیک باشه که تو یه فیلمی یا انمیشنی ظاهر باشه تا شاهد مقالات مناسبتی ازش باشیم.
نقل قول کردن
Aquaman
#13 Aquaman 1398-10-22 16:47
به نقل از hassan91:
خیلی دوست دارم چندین مقاله هم راجع به نورمن آزبورن بنویسید چرا که جاش خالیه. و البته فکر نکنم اون روز نزدیک باشه که تو یه فیلمی یا انمیشنی ظاهر باشه تا شاهد مقالات مناسبتی ازش باشیم.

از نورمن که مقاله زیاد تو سایت هست
bit.ly/2tQqXif
نقل قول کردن
Iron heart
#14 Iron heart 1398-10-22 18:50
به نقل از sinbad:
به نقل از Iron heart:
به نقل از sinbad:
به نقل از Iron heart:
سلام آقای ترابی ممنون بابت مقاله راستش به نظرم تو این دهه گرین گابلین رو کمرنگ تر کرده بودن ‌مثلا به دکتر اختاپوس بیش از بها دادن باور کنید دن اسلات با اینکه داستان های خیلی خوبی خلق کرد ولی اگه ۲۰ سال دیگه هم برای اسپایدی داستان مینوشت که تا عمو مختار یه مقاله نمی نوشت چرا دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن اسپایدرمن است ول نمیکرد :-)

بله درسته. اما خود اسلات به اشتباهش پی برد. با کمیکاش نشون داد که گرین گابلین دشمن خطرناکتر و باهوش تر از دکتر اختاپوسه. تو کمیک ملت گابلین مردعنکبوتی برترو زمینگیر کرد. قیامت به پا کرد. تو کمیک هویت آزبورن نشون داد چقدر آزبورن مکار و حیله گره. حتی تو کمیک قیامت عنکبوتی اسپایدر نورمن اختاپوسو گول زد. تو شکست جانانه هم دیگه گل کاشت.
اسلات قصد داشت اختاپوسو اصلاح کنه و حداقل به یک ضد قهرمان تبدیل کنه اما اسلات بارها نشون داد که آزبورن از اختاپوس هزاران برابر بهتر و تهدیدآمیز تره.

بله همه اینها که شما گفتید درست هستند ولی نسبت به دهه قبل خیلی کمرنگ شده که البته بیشترش به خاطر سلطنت تاریک هستیش

خب میدونی دوست عزیز، همیشه بزرگترین دشمن رو همیشه هر زمانی نمیارنش. مثلا همین جوکر. تو new52 فقط دو آرک مرگ خاندان و پایان بازی رو داشت که کم بودن اما قشنگ دنیای بتمنو ترکوند.
الانم تو ریبرث جوکر چندان پررنگ نشده. اما وقتی میاد تهدید آمیزتر از قبل میشه.

حالا امیدواریم رویداد بعدی با حضور گرین گابلین معرکه باشه تو کارنیج مطلق که متوسط رو به بالا بود حضورش
نقل قول کردن
hm
#15 hm 1398-10-22 19:17
باسلام
ممنون استاد مقاله بیسار خوبی بود
من با اون شماره 15 spidey خیلی حال کردم
به اونایی که میخوان کمیک خوندن رو شروع کنن ، توصیه میکنم
نقل قول کردن
Infinity
#16 Infinity 1398-10-24 07:20
مرسی برا مقاله
من که 1،4،8،15رو بیشتر دوست دارم
ولی همچنان قیامت عنکبوتی رو از هر کمیکی که خوندم بیشتر دوست دارم یا بهتر بگم عاشقشم
نمیدونم شاید چون اولبن کمیکم بوده یا...
ولی واقعا عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45