20 حقیقتی که باید درباره ثور (Thor) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره ثور (Thor) بدانید – قسمت دوم

این مقاله به مناسبت اکران جهانی فیلم مورد انتظار "ثور: عشق و تندر" تقدیم شما میشود.

البته ما در سایتمون مقالات زیادی درباره شخصیت ثور نوشته ایم که میتونند به شما اطلاعات و فکت های خوبی راجع به این شخصیت ارائه بدهند. اگر قبلا نخونده اید، روی لینک های زیر کلیک کنید:

15 سلاح برتر در کمیک های ثور 

15 لباس برتر ثور

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

10 دشمن برتر ثور

 

20- خالقین ثور (استن لی و جک کربی) از خیلی وقت پیش این شخصیت را مورد استفاده قرار داده بودند!

درسته که خلقت ثور در دنیای کمیک به سال 1962 برمیگردد ولی این شخصیت جزو اساطیر مردم شمال اروپا بوده و طبیعتا خیلی ها باهاش آشنایی داشته و دارند. و جالبه که بدونید «استن لی» و «جک کِربی» به عنوان خالقین او از سالها قبل به این شخصیت توجه داشتند و حتی ازش در داستان های خود استفاده کرده بودند. اجازه بدهید توضیح بدم ... مارول اون قدیما که اسمش بود "تایملی کامیکس" یک شخصیتی داشت به نام «ونوس» (Venus) که سال 1948 خلق شد و جالبه که خالقش هم «استن لی» بود!

کمیک ونوس

او در واقع همان ونوس الهه رومی های باستان بود که در سیاره اش زندگی میکرد و به کره زمین آمد و با انتخاب اسم «ویکی استار» (Vicki Starr) به عنوان یک خبرنگار برای یک مجله مُد کار میکرد. بعدش هم عاشق یکی از همکاران خبرنگار خودش شد و سپس یک مثلث عشقی براش پیش اومد و ... اما در شماره 6 این کمیک دیدیم که ونوس با «لوکی» روبرو میشه!

لوکی - ونوس

در شماره 9 هم او به دست یک سلطان خبیث اسیر میشه و به لوکی مراجعه میکنه تا بهش کمک کنه و لوکی هم ثور رو برای کمک میفرسته!

لوکی ثور

جک کربی هم وقتی در دهه 40 میلادی برای دی سی کار میکرد در شماره 75 از کمیک Adventure Comics داستانی را طراحی کرد که در آن قهرمانان داستان با ثور میجنگیدند!

ثور - دی سی

او همچنین در اواخر دهه 50 میلادی داستانی برای کمیک Tales of the Unexpected خلق کرد که در آن از ثور استفاده شده بود:

کمیک بوک ثور

البته همانطور که دیدید ظاهر و شخصیت پردازی آنها ربطی به ثور و لوکی که ما در کمیک های مارول میشناسیم ندارند ولی خوب جالبه که این شخصیت های اساطیری از اون موقع تو ذهن استن لی و جک کربی بوده اند.

 

19- ثور در دنیای کمیک یک هویت مخفی داشت به نام دونالد بلیک!

ثور در دنیای کمیک یک هویت مخفی داشت به نام دونالد بلیک

در کمیک های اولیه ثور، شاهد بودیم که اودین پسرش را تبعید میکند به زمین (در حالی که نه قدرتی داره و نه حافظه ای) بعد وجود ثور میره داخل یک پزشکِ علیل به نام دونالد بلیک (Donald Blake). در واقع وقتی بلیک در نروژ با چکش معروف ثور روبرو میشه ، تبدیل میشه به ثور افسانه ای آزگارد! ولی ثور همچنان در هیبت دکتر بلیک باقی میمونه . یعنی انگار همچنان یک هویت مخفی داره و از هیبت دکتر بلیک به ثور تبدیل میشد.  (البته بعدا این قضیه آقای بلیک در دنیای کمیک هم کنار گذاشته شد). اما در هر حال در فیلم "ثور" در سال 2011 دیدیم که استودیو مارول با هوشمندی قضیه دونالد بلیک و ... را کنار گذاشت و ثور در بدن خودش به زمین تبعید شد ولی قدرت هاش رو از دست داده بود. این اُریجین انصافا خیلی بهتر از دنیای کمیک بود! اما به صورت ایستراگ دیدیم که این اسم برای ثور به عنوان یک هویت جعلی در فیلم "ثور" به کار رفت!

ایستراگ دونالد بلیک ثور

(ظاهرا دونالد بلیک اسم دوست پسر سابق جین فاستر بوده!).

 

18- اولین حضور ثور در دنیای سینما یا تلویزیون در سریال هالک رقم خورد!

سریال ثور

اولین فیلم تلویزیونی هالک "بازگشت هالک شگفت انگیز" نام داشت که براساس سریال مشهور هالک ساخته شد (در این سریال «بیل بیکسبی» فقید نقش بروس بنر و بدنسازی به نام «لو فریگنو» نقش هالک را بازی میکردند). در بازگشت هالک شگفت انگیز حضور «ثور» را شاهد بودیم! البته یک ثور متفاوت. او به جای آنکه از "آزگارد" رانده شده باشد ، کوهنوردی بود به نام «دونالد بلیک» که وقتی چکش ثور را در یک غار پیدا کرد، به نیروهای او دست یافت!!! او در ضمن شاگرد سابق بروس بنر بود. طبق رسم قدیمی کمیک بوک، این دو قهرمان قبل از اینکه با هم همکاری کنند ، با هم برای مدتی نبرد کردند. نقطه مشترکی هم بین آنها بود چون هر دوی آنها دارای دو شخصیت بودند که انگار هیولایی در درون خود داشتند که باید مهار میشد.

 

17- چکش ثور از فلزی به نام «اورو» (Uru) ساخته شده است!

چکش ثور از فلزی به نام «اورو» (Uru) ساخته شده است!

چکش معروف ثور یعنی «میولنیر» (که اینجا معرفی شده است) قابلیت های بسیار زیادی دارد که در مورد بعدی بهش اشاره میشه. ولی جالبه که بدونید از فلزی بسیار قوی به نام «اورو» ساخته شده است. البته بعضی ها شک دارن که فلز باشه. یعنی میگن یه جور سنگه. بعضی ها هم میگن ترکیبی از سنگ و فلزه. در هر حال اولین بار سال 1965 و در شماره 115 از کمیک Journey into Mystery بهش اشاره شد. ادعا میشه که اونقدر سفت و قویه که فقط میشه در قلب یک ستاره اون رو خم کرد و به اشکال دیگر درآورد. و به محض اینکه شکل بگیره دیگه هرگز نمیشه تغییرش داد! قدرت های خاصی هم داره و اجازه میده که ثور بتونه حتی قدرت های دیگران رو باهاش جذب کنه و قوی تر هم بشه. و البته  اینکه میتونه آذرخش هم پرتاب کنه!

 

16- قدرت های عجیب میولنیر (Mjolnir)!

قدرت های چکش ثور

میولنیر خودش انتخاب میکنه کی میتونه اون رو بر دست بگیره! اولش «اودین» پدر ثور و خدای خدایان، اون رو خلق کرد تا ارزش و لیاقت پسرش رو محک بزنه و بعد سالها دستش بود. ولی در نهایت ثور مغرور شد و بنابراین اودین او را در هیبت یک انسان فانی به کره زمین تبعید کرد. بعدش که ثور لیاقت خودش رو به دست آورد تونست دوباره صاحبش بشه. گفته میشه این چکش رو آهنگران کوتوله به سفارش اودین درست کردند و همانطور که در مورد قبلی گفته شد از فلزی به نام Uru که فقط در "آزگارد" یافت میشه ساخته شده. رویش هم حک شده: "هر کسی که این چکش رو به دست بگیره، اگر لایقش باشه، میتونه به قدرت های ثور دست پیدا کنه". قدرت های این چکش خیلی زیاده. مثلا باهاش میشه پرواز کرد، روی آب و هوا تاثیر گذاشت، انرژی های مختلف ازش ساطع کرد، میتونه انرژی های مختلف رو به خودش جذب بکنه، موانع مختلف ایجاد میکنه، رد انرژی های مختلف رو میگیره، میدان های محافظتی تولید میکنه، میشه باهاش تله پورت کرد و روی ساختار مولوکولی مواد مختلف تاثیر گذاشت، با انرژی های جادویی مقابله میکنه، به طور موقتی هیبت فیزیکی به خودش بگیره و ... خیلی چیزای دیگه ! مثلا یه بار ثور باهاش یکی رو زنده کرد! و یا همانطور که در این مقاله گفته شد، میتونه روح مردگان را احضار کنه!

ضمن اینکه ثور تونسته باهاش سفرهای زمانی هم انجام بده!

سفرهای زمانی

و دیده شده که میتونه اثرات پاد ماده (antimatter) را معکوس کنه! یعنی یک بار لوکی مردم شهر را به نسخه پاد ماده خودشون تبدیل کرد که ثور به کمک چکش خودش اونا رو به حالت اول برگردوند:

البته این رو هم بگم که وقتی جین فاستر تونست لیاقت بر دست گرفتن میولنیر را به دست بیاره و به یک ثور مونث تبدیل شد، متوجه شدیم که میولنیر  باعث شده تا سرطان خانم فاستر بدتر بشه! یعنی او مشغول شیمی درمانی بود ولی از وقتی چکش ثور را به دست گرفت اثرات شیمی درمانی از بدنش خارج شد و بنابراین حالش روز به روز بدتر شد! بنابراین میشه نتیجه گرفت میولنیر روی جسم فردی که آن را بر دست میگیره هم میتونه تاثیر بدی بذاره!

 

15- در دنیای کمیک افراد دیگری هم بوده اند که چکش ثور را بر دست گرفته باشند یا برای مدتی جانشینش شده باشند!

نویسندگان دنیای کمیک عاشق این هستند که چیزهای نمادین  و ثابت شخصیت های کمیک بوکی را برعکس کنند! یعنی مثلاً همیشه گفته میشه سپر کاپیتان آمریکا نشکن است. پس راهی پیدا میکنند تا آن را بشکنند! «جاگرنات» توقف ناپذیر است؟ پس او را متوقف میکنند! «هالک» از همه قوی تره؟ پس یکی قوی تر را پیدا میکنند! و .... بنابراین در طول سالهای گذشته نویسندگان همیشه با این ایده که فقط «ثور» لایق برداشتن چکش خودش (میولنیر) است بازی کرده اند. یعنی نشان داده اند که شاید شخصیت های دیگری هم باشند که میتوانند این کار را بکنند! ضمن اینکه روی چکش نوشته شده "هر کسی این چکش را به دست بگیرد و اگر لایق باشد قدرت ثور را خواهد داشت". پس همین جمله راه رو برای دیگران باز کرده است. یعنی اگر شما هم لیاقتش را داشته باشید میتوانید آن را بر دست بگیرید. من قبلا در این مقاله به 15 نفری که این اتفاق براشون افتاده اشاره کرده ام. پس پیشنهاد میکنم حتما آن را بخوانید.

 

14- ثور در دنیای کمیک تبری به دست گرفته به نام Jarnbjorn

یارن بی یورن (Jarnbjorn)

واقعا این اسامی ازگاردی تلفظ های سختی دارن (اگه باور ندارید میتونید از «هپی هوگان» تو فیلم "مرد عنکبوتی بازگشت به خانه" سئوال کنید!!!) منم تو اینترنت سرچ کردم و فکر کنم تبر معروف ثور را "یارن بی یورن" تلفظ میکنند. البته شایدم " جارن بی جورن" تلفظ بشه که احتمالش کمه. در هر حال، در اساطیر اسکاندیناوی به معنای "خرس آهنین" است. میگن ثور وقتی جوان بود و هنوز اجازه نداشت از میولنیر استفاده کنه ازش استفاده میکرده. این تبر هم مثل میولنیر توسط کوتوله ها ساخته شده  و اونقدر قوی بود که بهش لقب "نابودگر دنیاها" داده بودند. حتی بعدها ثور با آمیختن خون با این تبر باعث شد قوی تر هم بشه. الان اونقدر قوی هستش که میتونه زره یک «سلستیال» را بشکافه! (برای آشنایی با سلستیال ها ، این مقاله  را بخوانید). ثور سپس این تبر را گم کرد تا افتاد دست خبیث معروف مارول به نام «کنگ» که در طول زمان سفر میکنه. او هم آنها را به «دوقلوهای آپوکالیپس» تقدیم کرد (برای اشنایی با آنها این مقاله را بخوانید). اونا هم ازش استفاده کردند تا یک سلستیال را بکشند. ولی ثور بعد از شکست دادن دوقلوهای اپوکالیپس این تبر را دوباره به دست آورد. وقتی هم که چندی پیش در رویداد "گناه اصلی" لیاقت بر دست گرفتن میولنیر را از دست داد، دوباره از این تبر به عنوان سلاح اصلی خودش استفاده کرد. ولی متاسفانه یکی از دشمنانش از همین تبر برای قطع کردن دست او استفاده کرد! سپس ثور یک دست مصنوعی برای خودش درست کرد که از ماده به کار رفته در زره "نابودگر" ساخته شده بود.

 

13- ثور برای مدتی نسبتا طولانی لیاقت بر دست گرفتن چکش میولنیر را از دست داد!

ثور برای مدتی نسبتا زیاد لیاقت بر دست گرفتن چکش میولنیر را از دست داد

«اودین» پدر ثور چکش او را (میولنیر) جوری درست کرده که هر کسی اگر واقعا لیاقتش رو داشته باشه میتونه آن را بر دست بگیره. ثور هم به عنوان یک قهرمان شجاع همیشه این لیاقت رو داشته. اما همانطور که در مورد قبلی گفته شد به دلیل رخدادهای رویداد "گناه اصلی" او لیاقت این چکش را از دست داد. در واقع در این رویداد، «نیک فیوری» (که در این رویداد کلی حقایق قبلا ناگفته درباره اش فاش شد) کلماتی را در گوش ثور زمزمه کرد که باعث شد این لیاقت رو از دست بده. اما اون موقع دقیقا معلوم نشد این جمله چی بوده. تا اینکه در شماره 5 از کمیک "ثور نالایق"، مشخص شد: Gorr was right (= حق با «گور» بود).

حق با «گور» بود

اما سئوال اینه که «گور» کیه و درباره چی حق با او بود؟ گور ملقب به "قصاب خدایان" (God Butcher) دشمن اصلی ثور در 11 شماره نخست کمیک Thor: God of Thunder بود که توسط «جیسون آرون» نوشته شد (آرون نویسنده کمیک "گناه اصلی" هم بود) .

دشمن thor

او کسی بود که در بیابان دید که چطور زن  و بچه اش به خاطر قحطی کشته شدند و در حالی که سالها در درگاه خدایان دعا کردند تا نجات پیدا کنند ولی هیچ خدایی به دعاهای آنان گوش نکرد. بنابراین گور مصمم شد با شمشیر تمام سیاه "نکرو سورد" (All-Black the Necrosword) همه خدایان رو بکشه (در نهایت ثور به کمک ثورهای دیگر تونست گور و سلاح اصلی او به نام Godbomb را شکست دهد). اما در شماره 9 از کمیک Thor: God of Thunder ، گور که فهمیده بود ثور نسبت به خدا بودن و دیگر خدایان دچار شک و تردید شده ، حرف های مهمی بهش زد:

کمیک ثور نالایق

"میدونی حق با منه. به خاطر همینه اینقدر سخت میجنگی. به خاطر همینه که اینقدر مذبوحانه سعی میکنی شریف جلوه کنی. چون فهمیده ای همنوعان تو چقدر خوار و خفیف و بی مصرف  هستند . تو میدونی آنچه را که من میدونم. میدونی که خدایان هرگز چیزی را خلق کرده باشند یا دلشون به جز خود برای چیز دیگری سوخته باشد". "خدایی که دچار تردید است. هه. من نظرم عوض شد. تو ثور مورد علاقه من هستی".

گور البته حرف های دیگری هم زد. او یک پیشگویی هم کرد . او قبل از نابودی فریاد زد: "شما ... لایق این پیروزی نیستید. خودتون هم میدونید. فقط بدبختی برای عالم داشته اید . خدایان بشر را خلق نکردند ولی یک روزی اگر جلوی آنها گرفته نشه ... بشر رو نابود میکنند. مطمئن باشید همینطور میشه".

بنابراین دیدیم که در شماره 5 از کمیک "ثور نالایق" او به حرف های گور ایمان پیدا کرده:

"خدایان .. متکبر و انتقام جو هستند. همیشه اینگونه بوده اند. انسان های فانی که برای قرن ها ما رو عبادت کرده اند سرنوشت بهتری بدون ما خواهند داشت". "ما خدایان لایق عشق آنها نیستیم. هر چقدر هم که بجنگیم فقط خودمون رو گول زده ایم. ما هممون نالایق هستیم".

و این بود داستان نالایق شدن ثور ... تا اینکه همین چند وقت پیش و در شماره 6 از رویداد مهم "جنگ قلمروها" (که اینجا داره ترجمه میشه)، او دوباره لایق بر دست گرفتن میولنیر شد.

ثور لایق

 

12- راز جاودانگی ثور!

- راز جاودانگی ثور!

ثور از زمان وایکینگ ها به کره زمین رفت و آمد داشته و چند باری هم به دلیل راگناروک کشته شده و برگشته ولی چرا اینقدر عمر طولانی داشته؟ برخی شاید بگن که او از اهالی آزگارد است و آزگاردی ها عمر جاویدان دارند ولی اینطور نیست. دلیلش اینه که اهالی آزگارد به طور مداوم از "سیب های طلای ایدون" (Golden Apples of Idunn) میل میکنند! این سیب ها فقط در آزگارد رشد میکنند و تنها الهه ای به نام ایدون میتونه آنها را بچینه. آزگاردی ها با خوردن این سیب های جادویی به جوانی، قدرت و شادابی دست پیدا میکنند. این سیب ها روی درختانی در باغی در بخش شرقی تالار والهالا (Valhalla) در آزگارد رشد میکنند. کلا زیاد بهشون در دنیای کمیک اشاره نشده ولی یک بار غول های توفان (storm giants) آنها را دزدیدند و ثور و لوکی رفتند تا آنها را برگردونند. جالب اینه که این سیب ها در دنیای سینمایی مارول (فیلم "ثور" و "نگهبانان کهکشان") هم مورد اشاره قرار گرفتند که ایستراگ به حساب میان:

سیب های طلایی ازگارد

 

11- ثور برای هیتلر جنگیده!

ثور در کنار هیتلر جنگیده

در دهه 70 میلادی مارول کمیک های جالبی چاپ میکرد به نام Invaders.  این کمیک  ابرقهرمانان مارول در دوران جنگ جهانی را در قالب یک تیم نشان میداد. میشه گفت به نوعی یک ایده What if بود که نشان میداد اگر این قهرمانان در آن زمان یک تیم تشکیل داده بودند چی میشد. در شماره 32 از این کمیک یک ایده عجیب دیدیم. هیتلر یک دستگاهی داشت که باهاش میتونست دنیاهای دیگر رو ببینه. بنابراین با اون تونست آزگارد رو ببینه و ثور را هم دید که عجب قدرتی داره! بعد او را به دنیای خودمون منتقل کرد و بهش درباره جنگ جهانی دروغ گفت و قانعش کرد که براش بجنگه! (نقشه هیتلر این بود که به کمک ثور بتونه «جوزف استالین» رهبر روسیه، را بکشه). در شماره بعدی این کمیک شاهد نبرد بین ثور و گروه Invaders بودیم. آخرش هم البته او نتونست استالین را بکشه و با گروه وداع کرد و رفت !

 

10- ثور صاحب یک ارابه است که توسط دو تا بُز جادویی حمل میشه!

ثور صاحب یک ارابه است که توسط دو تا بُز حمل میشه!

ثور نمیتونه پرواز کنه. در واقع با چرخاندن چکش خودش در هوا به پرواز درمیاد. پس وقتی چکشش رو نداشته باشه به یک وسیله نقلیه هم میتونه احتیاج پیدا کنه. در دنیای کمیک او یک ارابه داره که توسط دو بُز جادویی به پرواز در میان: «توثناشر» (Toothgnasherو «توث گرایندر» (Toothgnasher)! گفته میشه این دو بز هیچ وقت نمیمیرن و حتی اگه خورده بشن باز هم زنده میشن!

 

9- ثور عضو گروه هایدرا شده است!

 ثور عضو گروه هایدرا شده است!

آدم های فانی کمی هستند که ثور ازشون پیروی میکنه و یکی از آنها «استیو راجرز» ملقب به «کاپیتان آمریکا» هستش. در واقع ثور همواره به استیو به چشم یک قهرمان لایق نگاه کرده و بهش احترام گذاشته. تا اینکه رویداد مهم "امپراتوری مخفی" منتشر شد (این رویداد رو اینجا براتون ترجمه کرده ایم). قضیه اش طولانیه ولی به دلیل دستکاری در وسیله ای قوی و نیرومند موسوم به "مکعب کیهانی" ، کاپیتان آمریکا خبیث و به رهبر گروه تروریستی "هایدرا" تبدیل شد. بنابراین وقتی که این نسخه هایدرایی از کاپیتان آمریکا از ثور خواست تا بهش ملحق بشه او قبول کرد چون اصلا به ذهنش خطور نمیکرد که Cap بتونه او را به راه بد بکشونه! ضمن اینکه ثور آن موقع حس میکرد که باید از جان کسانی که دوستشون داره محافظت کنه. البته بعدا به اشتباه خودش پی برد.

 

8- ثور یک بار به قورباغه تبدیل شده است!

ثور قورباغه

در دنیای اصلی کمیک های مارول، ثور یکبار به یک قورباغه تبدیل شده (البته برای مدتی خیلی کوتاه)! در این داستان بی نظیر که توسط نویسنده/طراح برتر تاریخ کمیک بوک های ثور یعنی «والت سایمنسون» خلق شد، لوکی تونست با انجام یک طلسم این کار را انجام بده. این قضیه بار دیگر نشان میدهد كه والت سایمنسون چه نویسنده و طراح بزرگی است چون فقط او میتواند ایده مضحك تبدیل شدن «ثور» به یك قورباغه را به یكی از ماندگارترین لحظات تاریخ مارول تبدیل كند. روی كاغذ این ایده خیلی كارتونی و احمقانه به نظر میرسد اما سایمنسون با آن لحظه ای خلق كرد كه بار عاطفی زیادی داشت به خصوص آنجایی كه این قورباغه سعی میكند چكش نیرومند ثور را بلند كند و در نهایت هم با سختی فراوان این كار را میكند و تبدیل میشود به «ثور قورباغه» (Frog Thor)!!!

 

7- ثور یک بار با سوپرمن ترکیب شد!

ثور - ال

در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی خیلی علاقه داشتند شخصیت های خود را با هم ترکیب کنند! بنابراین شخصیت های ترکیبی زیادی از آنها درست شد که بهشون "آمالگام" میگفتند. ما در سایت spidey.ir هم بهترین و مهم ترین سری از این کمیک ها را در اینجا ترجمه کرده ایم. «ثور – ال» هم ترکیبی بود از ثور با سوپرمن که سال 1998 و در شماره 4 از کمیک Unlimited Access خلق شد! ولی متاسفانه شخصیت جالبی از آب درنیامد چون اون موقع سوپرمن در کمیک های خودش دچار یه جور بحران هویتی شده بود . یعنی یه جور موجودی آبی رنگ الکتریکی شده بود که با اون سوپرمنی که ما میشناسیم خیلی فرق داشت. بنابراین ثور - ال هم همان سوپرمن آبی رنگ بود بود که حرف T روی سینه داشت ، چکشی هم در دست و بال هایی در اطراف گوش هایش!

 

6- شخصیت های جک کربی در  "خدایان جدید" (New Gods) قرار بود در کمیک های ثور خلق شوند!

نیو گادز

"خدایان جدید" یا New Gods یک سری حماسی هستش که جک کربی در اوایل دهه 70 میلادی برای دی سی خلق کرد و طی آن شخصیت های مهمی مثل «دارک ساید»، «مستر میرکال» و ... خلق شدند. اما اگر نگاهی به حرفه جک کربی در دهه های 60 و 70 میلادی بیندازیم متوجه میشیم که نقطه عطف آثارش در داستان هایی بود که تحت عنوان "قصه های آزگارد" (Tales of Asgard) در کمیک های ثور خلق میکرد. این داستان های عالی سعی داشتند جهان کمیک های ثور را گسترش دهند و شخصیت ها و المان های آن را توسعه ببخشند.  میگن از همین جا بوده که کربی به ذهنش رسیده میتونه خودش علاوه بر طراحی، نویسندگی هم بکنه. همچنین گفته میشه وقتی کربی داشته روی شماره های 127 و 128 ثور کار و ایده "راگناروک" را پیاده میکرده، به ایده اصلی خدایان جدید دست پیدا کرده. اگر به صفحات زیر که از کمیک ثور گرفته شده دقت کنید میفهمید که ایده جایگزینی خدایان قدیم با خدایان جدید چیزی بوده که کربی در این کمیک ها مطرح کرده بوده:

کمیک ثور

قصه های ازگارد

قصه های ازگارد

کمیک tales of asgard

اما آن سالها کربی حسابی از دست مارول شاکی بود (چون به عقیده او مارول به قدر کافی حق و حقوق او را نمیداد). لذا اون ایده و شخصیت های خودش برای New Gods را بیش از این رو نکرد! زیرا میخواست اولش با مارول قرارداد ببنده که اگر New Gods را خلق کنه باید در سودش هم شریک باشه. حتی میگن او وقتی که داشت کمیک های Inhumans را طراحی و نویسندگی میکرد نیز میخواست به نوعی به این ایده اشاره کنه ولی کنسل شدن این سری بهش اجازه نداد. تا اینکه او بالاخره به دی سی کوچ کرد و در آنجابه طور کامل از ایده New Gods خودش رونمایی کرد! کافیه یک نگاه به شماره 1 از کمیک New Gods بیندازید:

کمیک نیو گادز

کمیک خدایان جدید

دیدید چقدر به اون صفحات کمیک شماره 128 ثور و راگناروک شبیه بود؟! ما در شماره 5 از کمیک Forever People هم دیدیم که Lonar به عنوان یک خدای جدید خانه خدایان قدیمی را بررسی میکنه:

لونار

راستی دقت کردید کلاهخودی که دستش بود چقدر به کلاهخود ثور شبیه بود؟! بنابراین New Gods در واقع ایده ای بوده که جک کربی داشته و میخواسته با اون خدایان جدیدی را در کمیک های ثور جایگزین آزگاردی ها بکنه!.

 

5- ثور در دهه 90 میلادی یک لباس ضایع داشت!

ثور در دهه 90 میلادی یک لباس ضایع داشت

این لباس قطعا مناسب ثور نیست و خیلی ها ازش خوششون نمیاد ولی به بهترین شکل ممکن اون حال و هوای خاص دنیای کمیک در دهه 90 میلادی را که همه چیز حالت اغراق آمیز داشت را نشان میده. لباسش به این دلیل crop top نامیده میشه چون عضلات بالای شکمش را نشان میده! (crop top یعنی لباس ناف نما) اون ماسکی که آدم را یاد «گمبیت» میندازه یا اون محافظ (pad) های  روی شانه (که یادآور لباس شخصیت های مثل Cable هستند)، همه و همه آدم رو یاد فضای دیوانه وار دهه 90 میلادی می اندازند.  

 

4- تام هیدلستون اولش برای ایفای نقش ثور تست داده بود!

تام هیدلستون اولش برای ایفای نقش ثور تست داده بود

خب همه دیگه میدونند که «تام هیدلستون» بازیگر نقش برادر ناتنی و خبیث ثور یعنی «لوکی» در دنیای سینمایی ماروله و با این نقش خیلی هم به شهرت دست یافت. اما آیا میدونستید که او اولش برای ایفای نقش ثور مد نظر مارول قرار داشته ؟ اتفاقا تست بازیگری هم داده که میتونید لحظاتی از اون رو اینجا تماشا کنید. اما در نهایت برای نقش لوکی انتخاب شد. گفته میشه او از منابع مختلفی برای این نقش آفرینی الهام گرفت که یکی از آنها شخصیت «کاسیوس» در نمایش نامه "ژولیوس سزار" اثر «ویلیام شکسپیر» بود. تام خیلی هم رژیم سفت و سختی گرفت تا برای این نقش حسابی لاغر بشه. او همچنین برای اینکه بدنش کاملا روی فُرم بیاد از "کاپوئرا" (Capoeira) استفاده کرد! (کاپوئرا یک هنر رزمی برزیلی است که عناصری از رقص، آکروبات و موسیقی را ترکیب کرده و گاهی به عنوان یک بازی شناخته می‌شود).

 

3- سوپرمن و واندروُمن هم چکش ثور را به دست گرفته اند!

سوپرمن - چکش ثور

آخرین باری که مارول و دی سی با هم مشترکا یک کراس اور چاپ کردند به سال 2003 برمیگرده که کمیک 4 قسمتی JLA/Avengers  را  منتشر کردند. نویسنده داستان «کرت بیوزیک» و طراحش هم «جورج پرز» بود. البته از سالها پیش قرار بود که کمیکی مشترک با حضور گروه انتقام جویان و جاستیس لیگ منتشر بشه ولی هر بار به دلایلی منتفی شده بود. اولش با هم جنگیدند ولی در نهایت علیه خدای دیوانه ای به نام Krona متحد شدند. در نبرد نهایی تک تک اعضای انتقام جویان و جاستیس لیگ با Krona جنگیدند ولی شکست خوردند . تا اینکه ثور به سوپرمن اجازه داد تا با چکشش را بردارد و به جنگ Korona برود (سوپرمن سپر Cap رو هم داشت!) . ولی مسئله اینجاست که قبلش اون طلسم لیاقت از روی چکش برداشته شده بود. پس ما در واقع نمیدانیم که آیا سوپرمن لایق میولنیر بوده یا نه!

واندرومن ثور thor ، wonder woman، زن شگفت انگیز

و اما در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی خیلی علاقه داشتند شخصیت های خود را با هم ترکیب کنند! بنابراین شخصیت های ترکیبی زیادی از آنها درست شد که بهشون "آمالگام" میگفتند. ما در سایت spidey.ir بهترین و مهم ترین سری از این کمیک ها را در اینجا ترجمه کرده ایم که اسمش هست "مارول علیه دی سی". در شماره 2 از این کمیک ، «واندر وُمن» در هنگام مبارزه با «استورم» لایق برداشتن میولنیر میشه و اون رو برمیداره. در هر حال وقتی واندرومن چکش ثور رو برمیداره حس میکنه که قدرتش بسیار بیشتر شده. البته بعدش واندرومن که متوجه شجاعت استورم در نبرد شده تصمیم میگیره میولنیر را رها کنه و بدون اون با استورم بجنگه. آخرش هم که به استورم می بازه!

 

2- حضور نویسندگان مطرح کمیک بوک های  ثور در فیلم "ثور"!

دو تن از برترین نویسندگان تاریخ کمیک بوک های ثور، «والت سایمنسون» و «جی. مایکل استرازینسکی» ملقب به JMS نام دارند (میتونید در این مقاله با داستان های برتر ثور آشنا شوید). جالبه که بدونید هر دوی آنها یک حضور افتخاری در فیلم "ثور" داشتند! آقای سایمنسون را میشه در صحنه ضیافت بزرگی که در آزگارد به مناسبت بازگشت ثور برگزار شده بود بین «سیف» و «وُلستاگ» دید:

والت سایمنسون

استرازینسکی هم یکی از اون مردانی هستش که در نیو مکزیکو دارند سعی میکنند چکش ثور را بلند کنند!

جی. مایکل استرازینسکی، فیلم ثور، کامئو، cameo

جالب بود، نه؟! 

 

1- ثور یک سگ داره!

 ثور یک سگ داره!

بله درست شنیدید! ثور یک سگ داره به نام «ثوری»! (Thori). او در واقع یکی از هفت سگ از نژاد سگ های جهنمی (hellbound) است که توسط «هِلا» به لوکی داده شدند. ولی لوکی که میخواست از دستشون خلاص بشه آنها را به دیگران اهدا کرد. ثوری به دست «کالکتور» (Collector) زندانی شد تا اینکه ثور نجاتش داد و از آن موقع تا به حال سگ باوفای ثور بوده است. ثوری میتونه از دهانش آتش بیرون بده . حرف هم میتونه بزنه!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های ثور در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 سلاح برتر در کمیک های ثور 

15 لباس برتر ثور

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

15 لباس برتر ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

100 شخصیت برتر مارول : ثور

تمام شماره های کمیک "گناه اصلی" (ORIGINAL SIN) ترجمه شد 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

5 گروه خبیث برتر مارول

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-05-16 17:46
بهترین تشکری که میتونید از نویسنده این مقاله بکنید اینه که با دقت مقاله رو بخونید و اگر جایی اشتباه تایپی دیدی بفرمایید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
Red_Right_Hand
#2 Red_Right_Hand 1398-05-16 17:58
عالی بود استاد. فقط یک سوال، نکرو اسورد تمام سیاه همون شمشیر سیمبیوتی کِنال هستش؟
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#3 Pooya-Spidey 1398-05-16 18:07
خیلی ممنون از استاد ترابی بابت مقاله جدید منتظر قسمت دومش هم هستیم.
نقل قول کردن
old man omid
#4 old man omid 1398-05-16 18:10
خسته نباشید استاد ترابی واقعا تو این چند روزه گل کاشتید.مقاله بسیار اموزنده بود.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1398-05-16 18:34
به نقل از Red_Right_Hand:
فقط یک سوال، نکرو اسورد تمام سیاه همون شمشیر سیمبیوتی کِنال هستش؟

بله همونه.
نخستین نسل از سیمبیوت‌ها که بعد از زمین‌گیر شدن Knull به دست Gorr افتاد.
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1398-05-16 18:35
یدونه دگ!!! شاهکارای استاد و اسپایدی تمومی ندارن! اون تور غورباقه خیلی باحال بود و چقدر حیف که اون روزا مارول درست قدر جواهری مثل جک کربی رو ندونست و نیوگادز افتاد تو دست دی‌سی، حسابشو بکنین اگه تو مارول خلق میشد الآن چه لحظات مشترک و جذابی رو در کنار اترنالز تو mcu خلق میکردن و شاهدش می‌بودیم...
دگ از ۶ عضو اصلب فقط بلک ویدو مونده. این معرفیهای اعضا محبوب‌های سایتن واسم و دمتون گرم آقای ترابی
نقل قول کردن
iron-man 2019
-1 #7 iron-man 2019 1398-05-16 23:03
ببخشید ولی چرا نظرات من پاک شده؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1398-05-16 23:21
به نقل از iron-man 2019:
ببخشید ولی چرا نظرات من پاک شده؟؟؟

اقا جون اسپم نده
زحمت میکشیم مقاله مینویسیم و دل و روده تاریخچه شخصیت رو میریزیم بیرون واستون اون وقت میری نمیدونم "فلان جای mcu زور بازوی فلانی از فلانی فلان تره" مینویسید برام.
اصلا جدای از اسپم دلیل این نوع نظرات cheap و سطح پایبن رو نمیفهمم
نقل قول کردن
AB.A.M
#9 AB.A.M 1398-05-16 23:59
ممنون از استاد ترابی مقاله تا اینجا عالی بوده و من غلطی پیدا نکردم.

همشون جالب بودن بهترین هارو انتخاب کردید .
باتشکر
نقل قول کردن
North-wolf
#10 North-wolf 1398-05-17 00:23
آقا جریان ثور شدن جین فاسترو یکی برا من بگه.
تو همین سایت یجا نوشته بودین ضمیر he روی چکش she شده و جین فاستر تونسته بلند کنه میونیر رو.
جریانش چی بوده کلا؟
ممنون
نقل قول کردن
iron-man 2019
-1 #11 iron-man 2019 1398-05-17 01:35
به نقل از mtm:
به نقل از iron-man 2019:
ببخشید ولی چرا نظرات من پاک شده؟؟؟

اقا جون اسپم نده
زحمت میکشیم مقاله مینویسیم و دل و روده تاریخچه شخصیت رو میریزیم بیرون واستون اون وقت میری نمیدونم "فلان جای mcu زور بازوی فلانی از فلانی فلان تره" مینویسید برام.
اصلا جدای از اسپم دلیل این نوع نظرات cheap و سطح پایبن رو نمیفهمم

ببخشید استاد.
ولی این یک چیز طبیعی هست.هیچ کس دوست نداره شخصیتی که دوست داره رو "ضعیف"خطاب کنند.
نقل قول کردن
Z-men
#12 Z-men 1398-05-17 02:34
۲۰- اساطیر همیشه برای من جذاب بودند و منبع الهام برای نویسندگان ، از اساطیر یونان و اسکاندیناوی تا هر جایی که در افسانه هایش اساطیری وجود داشته و چه منبع خوبی هم هستند چون مردم از قبل در موردشون شنیدن و فقط کافیه با چندتا داستان خوب به محبوبیت برسونن اونا رو و خیلی از شخصیت های محبوب دنیای کمیک از همین اساطیر هستند، ثور و اودین و هرکول و حتی واندر ومن.

۱۹- از اون جا شروع کردیم و حالا به این جا رسیدیم!
جالبه که در mcu اوریجین ثور تغییر کرد اما دونالد بلیک فراموش نشد و به عنوان ایستراگ ازش استفاده شد، در واقع دونالد بلیک هویت جعلی ای بود که جین و اریک برای آزاد کردن ثور از شیلد جور کرده بودن!!
پ.ن: آقای لو فرینگو هم یه حضور افتخاری تو فیلم هالک شگفت انگیز داشت.

۱۸- در‌ ارک بزرگ و فوق العاده سیکرت وارز هم دیدیم که تعداد کسانی که میتونن اون رو بلند کنند کم نیستن در واقع اون جا یه ارتش از ثورهایی داشتیک که افراد قانون بودند!


۵۶- ایده invaders ایده نابی بود چون ما داستان های واقعی رو با داستان ابرقهرمانان ما گره میزد در واقع جنگ جهانی و شخصیت هایی که میشناسیم و تاریخی که دیدیم حالا با ابرقهرمان ها بازنویسی میشد و این جذاب بود، و هیتلری که گفته میشه با ماورا علاقه داشت و گزارشاتی که نشان میداد او به دنبال ابرانسان بوده و اون آزمایشات عجیبش و حالا یک داستان که به شخصیتش نزدیکه، واقعا که هوشمندانه است.

۱۳ - اگه یه سر به مقاله نسخه های عجیب و غریب ثور هک بزنید میبینید که بعدا با الهام از این داستان کول یه شخصیت به نام throg خلق میشه که اسمش هم از ترکیب frog و thor هستش.

۱۲- اصولا این داستان ها فقط برای جذب مخاطب بود و داستان قشنگی از توش در نمیومد.
نقل قول کردن
Red_Right_Hand
#13 Red_Right_Hand 1398-05-17 03:34
به نقل از Z-men:
۲۰- اساطیر همیشه برای من جذاب بودند و منبع الهام برای نویسندگان ، از اساطیر یونان و اسکاندیناوی تا هر جایی که در افسانه هایش اساطیری وجود داشته و چه منبع خوبی هم هستند چون مردم از قبل در موردشون شنیدن و فقط کافیه با چندتا داستان خوب به محبوبیت برسونن اونا رو و خیلی از شخصیت های محبوب دنیای کمیک از همین اساطیر هستند، ثور و اودین و هرکول و حتی واندر ومن.

۱۹- از اون جا شروع کردیم و حالا به این جا رسیدیم!
جالبه که در mcu اوریجین ثور تغییر کرد اما دونالد بلیک فراموش نشد و به عنوان ایستراگ ازش استفاده شد، در واقع دونالد بلیک هویت جعلی ای بود که جین و اریک برای آزاد کردن ثور از شیلد جور کرده بودن!!
پ.ن: آقای لو فرینگو هم یه حضور افتخاری تو فیلم هالک شگفت انگیز داشت.

۱۸- در‌ ارک بزرگ و فوق العاده سیکرت وارز هم دیدیم که تعداد کسانی که میتونن اون رو بلند کنند کم نیستن در واقع اون جا یه ارتش از ثورهایی داشتیک که افراد قانون بودند!


۵۶- ایده invaders ایده نابی بود چون ما داستان های واقعی رو با داستان ابرقهرمانان ما گره میزد در واقع جنگ جهانی و شخصیت هایی که میشناسیم و تاریخی که دیدیم حالا با ابرقهرمان ها بازنویسی میشد و این جذاب بود، و هیتلری که گفته میشه با ماورا علاقه داشت و گزارشاتی که نشان میداد او به دنبال ابرانسان بوده و اون آزمایشات عجیبش و حالا یک داستان که به شخصیتش نزدیکه، واقعا که هوشمندانه است.

۱۳ - اگه یه سر به مقاله نسخه های عجیب و غریب ثور هک بزنید میبینید که بعدا با الهام از این داستان کول یه شخصیت به نام throg خلق میشه که اسمش هم از ترکیب frog و thor هستش.

۱۲- اصولا این داستان ها فقط برای جذب مخاطب بود و داستان قشنگی از توش در نمیومد.


با کمال احترام، می خوام با شما مخالفت کنم.
توی آرک سکرت وارز «خداوندگار دووم» خودش چکش ها رو می ساخت و در واقع لایق بودن فرد برای بلند کردن اش، وابسته به میزان اعتقادش به فرمانروایی «دووم» بود.
ولی در اصل، بلند کردن میولنیر بر اساس نداشتن صفات ناشایست مانند غرور هست. پس اون ثورهای نگهبان واقعاً شایسته و لایق چکش ثور اصلی نبودن!
پس می شه این طور نتیجه گرفت که ثورهای «خداوندگار دووم» واقعاً ثور نبودن. در واقع، «شبه ثور» بودن!
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1398-05-17 07:53
به نقل از iron-man 2019:
به نقل از mtm:
به نقل از iron-man 2019:
ببخشید ولی چرا نظرات من پاک شده؟؟؟

اقا جون اسپم نده
زحمت میکشیم مقاله مینویسیم و دل و روده تاریخچه شخصیت رو میریزیم بیرون واستون اون وقت میری نمیدونم "فلان جای mcu زور بازوی فلانی از فلانی فلان تره" مینویسید برام.
اصلا جدای از اسپم دلیل این نوع نظرات cheap و سطح پایبن رو نمیفهمم

ببخشید استاد.
ولی این یک چیز طبیعی هست.هیچ کس دوست نداره شخصیتی که دوست داره رو "ضعیف"خطاب کنند.

ضعیف؟ از چه نظر زور بازو؟
شما چند سالته؟ فکر کنم خیلی سنت پایین باشه که هنوز تو این چیزا میچرخی. قدرت به زور بازو نیست. به شخصیت پردازی درونیه
شخصیت محبوب من (اسپایدرمن) رو هر کی از نظر قدرت بازو ضعیف خطاب کنه اصلا ناراحت نمیشم.
نقل قول کردن
iron-man 2019
#15 iron-man 2019 1398-05-17 11:54
به نقل از mtm:
به نقل از iron-man 2019:
به نقل از mtm:
به نقل از iron-man 2019:
ببخشید ولی چرا نظرات من پاک شده؟؟؟

اقا جون اسپم نده
زحمت میکشیم مقاله مینویسیم و دل و روده تاریخچه شخصیت رو میریزیم بیرون واستون اون وقت میری نمیدونم "فلان جای mcu زور بازوی فلانی از فلانی فلان تره" مینویسید برام.
اصلا جدای از اسپم دلیل این نوع نظرات cheap و سطح پایبن رو نمیفهمم

ببخشید استاد.
ولی این یک چیز طبیعی هست.هیچ کس دوست نداره شخصیتی که دوست داره رو "ضعیف"خطاب کنند.

ضعیف؟ از چه نظر زور بازو؟
شما چند سالته؟ فکر کنم خیلی سنت پایین باشه که هنوز تو این چیزا میچرخی. قدرت به زور بازو نیست. به شخصیت پردازی درونیه
شخصیت محبوب من (اسپایدرمن) رو هر کی از نظر قدرت بازو ضعیف خطاب کنه اصلا ناراحت نمیشم.

نه استاد سنم کم نیستش.
ولی خب وقتی خود مارول برای نشون دادن یک شخصیت جدید اینطور اون رو معرفی میکنه ما چی بگیم.ولی خب استاد شما چون چون قدرت رو اینطور تعریف نمیکنید ناراحت نمیشید ولی خود من تعریف دیگه ای دارم.ببخشید اگر با نظر من ناراحت شدید.
نقل قول کردن
hassan91
#16 hassan91 1398-05-17 13:22
اگه داستان خدایان جدید تو مارول اتفاق میفتاد و دارک سید تو مارول خلق میشد واقعا نور الا نور میشد. اگه این طور میشد شاید ثانوس هم خلق نمیشد.

یه چیزی که ثور همیشه با خودش حمل میکنه اینه که پتکش همیشه معیار شخصیتش هست. با پتک میولنیر همواره پی میبره که داره مسیر درستی رو طی میکنه یا نه؟ مثل اسپایدر من که مدام شعار معروف عمو بن آویزه ی گوششه.

حضور اولیه ثور تو کمیک خیلی برام جالب بود.
نقل قول کردن
marvel is best
#17 marvel is best 1398-05-18 00:16
مقاله بسیار جالبی بود
نقل قول کردن
sara
#18 sara 1398-05-18 22:19
واقعا معذرت بابت اسپم....میگم جمیسون تو کمیک میفهمه پیتر همون مرد عنکبوتیه یا نه؟؟؟؟

مقاله هم بسیار جالب بود
اون موارد ثور با هیتلر عضو هایدرا بودنش هم عجیب بود
نقل قول کردن
sara
#19 sara 1398-05-18 22:21
واقعا معذرت بابت اسپم....میگم جمیسون تو کمیک میفهمه پیتر همون مرد عنکبوتیه یا نه؟؟؟؟

مقاله هم بسیار جالب بود
اون موارد ثور با هیتلر عضو هایدرا بودنش هم عجیب بود :o :o :-* :-*
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#20 Pooya-Spidey 1398-05-18 23:47
به نقل از sara:
واقعا معذرت بابت اسپم....میگم جمیسون تو کمیک میفهمه پیتر همون مرد عنکبوتیه یا نه؟؟؟؟

مقاله هم بسیار جالب بود
اون موارد ثور با هیتلر عضو هایدرا بودنش هم عجیب بود :o :o :-* :-*

این همه عالم و آدم میگن اسپم ممنوع ولی بازهم رعایت نمی کنید خب برید زیر یک پست ترجمه کمیک سوال کنید.
ولی بهتون پاسخ میدم :
بله میفهمه توی همین run نیک اسپنسر از شماره 11 تا 13 مربوط به این قضیه هست.
به ترتیب 11-12-13
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
sara
#21 sara 1398-05-19 02:49
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از sara:
واقعا معذرت بابت اسپم....میگم جمیسون تو کمیک میفهمه پیتر همون مرد عنکبوتیه یا نه؟؟؟؟

مقاله هم بسیار جالب بود
اون موارد ثور با هیتلر عضو هایدرا بودنش هم عجیب بود :o :o :-* :-*

این همه عالم و آدم میگن اسپم ممنوع ولی بازهم رعایت نمی کنید خب برید زیر یک پست ترجمه کمیک سوال کنید.
ولی بهتون پاسخ میدم :
بله میفهمه توی همین run نیک اسپنسر از شماره 11 تا 13 مربوط به این قضیه هست.
به ترتیب 11-12-13
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...

به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از sara:
واقعا معذرت بابت اسپم....میگم جمیسون تو کمیک میفهمه پیتر همون مرد عنکبوتیه یا نه؟؟؟؟

مقاله هم بسیار جالب بود
اون موارد ثور با هیتلر عضو هایدرا بودنش هم عجیب بود :o :o :-* :-*

این همه عالم و آدم میگن اسپم ممنوع ولی بازهم رعایت نمی کنید خب برید زیر یک پست ترجمه کمیک سوال کنید.
ولی بهتون پاسخ میدم :
بله میفهمه توی همین run نیک اسپنسر از شماره 11 تا 13 مربوط به این قضیه هست.
به ترتیب 11-12-13
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...

به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از sara:
واقعا معذرت بابت اسپم....میگم جمیسون تو کمیک میفهمه پیتر همون مرد عنکبوتیه یا نه؟؟؟؟

مقاله هم بسیار جالب بود
اون موارد ثور با هیتلر عضو هایدرا بودنش هم عجیب بود :o :o :-* :-*

این همه عالم و آدم میگن اسپم ممنوع ولی بازهم رعایت نمی کنید خب برید زیر یک پست ترجمه کمیک سوال کنید.
ولی بهتون پاسخ میدم :
بله میفهمه توی همین run نیک اسپنسر از شماره 11 تا 13 مربوط به این قضیه هست.
به ترتیب 11-12-13
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...

خیلی ممنونم ازتون
چشم دیگه اسپم نمیدم
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#22 Pooya-Spidey 1398-05-20 17:35
قسمت دوم.......
نقل قول کردن
old man omid
#23 old man omid 1398-05-21 10:51
به نقل از Pooya-Spidey:
قسمت دوم.......


Coming soon :-| ؟
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#24 Pooya-Spidey 1398-05-21 13:16
به نقل از old man omid:
به نقل از Pooya-Spidey:
قسمت دوم.......


Coming soon :-| ؟

در انتظار قسمت دوم :lol: :D :-* ;-)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#25 Pooya-Spidey 1398-05-23 17:47
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز بابت قسمت دوم درست مثل قسمت قبلی زیبا و لذت بخش بود.
فقط یک سوال : برای بقیه انتقام جویان هم از این مقاله ها نوشته میشه یا فقط برای ثور و آیرون من و هالک و کاپیتان آمریکا هست؟
نقل قول کردن
old man omid
#26 old man omid 1398-05-23 18:12
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از old man omid:
به نقل از Pooya-Spidey:
قسمت دوم.......


Coming soon :-| ؟

در انتظار قسمت دوم :lol: :D :-* ;-)

خب؛انتظار ها به پایان رسید و بالاخره قسمت دوم هم امد که بسیار جالب و اموزنره بود ;-)
خسته نباشید.
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1398-05-23 18:17
به نقل از Pooya-Spidey:
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز بابت قسمت دوم درست مثل قسمت قبلی زیبا و لذت بخش بود.
فقط یک سوال : برای بقیه انتقام جویان هم از این مقاله ها نوشته میشه یا فقط برای ثور و آیرون من و هالک و کاپیتان آمریکا هست؟

برای اصلی ها نوشتیم دیگه
برای مرد مورچه ای و هاکای هم نوشتیم
فقط بلک ویدو میمونه که اونم انشاله به مناسبت فیلم اختصاصی خودش نوشته میشه
نقل قول کردن
old man omid
#28 old man omid 1398-05-23 19:24
به نقل از mtm:
به نقل از Pooya-Spidey:
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز بابت قسمت دوم درست مثل قسمت قبلی زیبا و لذت بخش بود.
فقط یک سوال : برای بقیه انتقام جویان هم از این مقاله ها نوشته میشه یا فقط برای ثور و آیرون من و هالک و کاپیتان آمریکا هست؟

برای اصلی ها نوشتیم دیگه
برای مرد مورچه ای و هاکای هم نوشتیم
فقط بلک ویدو میمونه که اونم انشاله به مناسبت فیلم اختصاصی خودش نوشته میشه

استاد ترابی ببخشید ی کمیک از دکتر فیت سراغ دارید؟انگلیسی هم بود مشکل نداره.
اگه اره لطفا لینکشو قرار بدید.خیلی ممنون.
نقل قول کردن
ngh
#29 ngh 1398-05-23 22:11
مقاله جالبی بود
فقط اون ایده خدایان جدیدو که دیدم یاد یه کمیک آمالگام افتادم که ترکیب ثور با اوریون بود لینک ترجمه شدشم اگه اجازه بدن میزارم یه نکته هم راجع به ثور هایدرایی اینکه فکر کنم ثور فقط برای کاپیتان آمریکا ملحق نشد یعنی به نظرم دلیلش این بود که چکششو نمیتونست برداره ولی کاپیتان تونست برای همین ملحق شد توی مونولوگ هاش هم همین به نظر میرسید چون اون موقع با کوبیک(مکعب کیهانی) به جای لایق بودن معیار رو گذاشته بودن قدرتمند بودن واسه همین کاپیتان آمریکای هایدرایی تونست استاد اگه میشه جواب بدید یا بگید اشتباه میکنم یا نه؟ خواهشا
نقل قول کردن
marvel is best
#30 marvel is best 1398-05-24 01:39
خیلی مقاله ی زیبایی بود
نقل قول کردن
hosien
#31 hosien 1398-05-24 11:57
استاد دستتون درد نکنه بابت این مقاله که با دقت به قول خودتون دل و روده تاریخچه این شخصیت رو برای ما بیرون ریختید :lol:
نقل قول کردن
spider pool
#32 spider pool 1398-05-24 23:37
اون قضیه گور خیلی جنجالی بودش بعدش که اورجینال سین اومدش و کلی فرضیه اینا اخرم مشخص شد همه به خاطر گور بوده واقعا خیلی داستانای جذابی بودن مخصوصا اورجینال سین
نقل قول کردن
spider flash
#33 spider flash 1399-08-18 17:23
واقعا عالی بود من خودم با اینکه ثور فنم و ثور قهرمان محبوبم هست هیچکدومو نمیدونستم . ای کاش خدایان جدید توی مارول بودن و شاهد یه نبرد جذاب و حماسی بین انتقام جویان و دارکساید بودیم . حیف! :cry: :sad:
نقل قول کردن
Doc Ata
#34 Doc Ata 1401-09-10 15:03
سلام خدمت همگان . یه سوالی داشتم و چون مرتبط با ثور بود اینجا می نویسم : عذر می خواهم اما ایستراگ های فیلم ثور عشق و تندر رو در سایت نمیذارید ؟ یا نقد فیلمش رو ؟
نقل قول کردن
ویشتاسپ عنکبوتی
#35 ویشتاسپ عنکبوتی 1401-10-04 13:52
درود بسیار مقاله عالی بود همه ما از شما تشکر می کنیم که چنین مقاله زیبایی درست کردید من از همه بیشتر درباره سگ ثور متعجب شدم و قدرت احضار روح میونلیر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45