چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

«جی. جونا جیمسون» اکثر عمر خودش در دنیای کمیک بوک را به حمله به مرد عنکبوتی و بدگویی از او گذرانده است. ولی واقعا او چرا اینقدر از مرد عنکبوتی متنفر است؟ با من باشید تا بار دیگر پاسخگوی یکی دیگر از سئوالات کمیک بوکی باشم!

تقریباً به محض آنکه مرد عنکبوتی در دنیای کمیک خلق شد، آقای «جی. جونا جیمسون» (J. Jonah Jameson) نیز وارد داستان های او شد و به عنوان یک خار چشم دائمی برای او عمل کرد. تنها همین اواخر بود که او از هویت مخفی مرد عنکبوتی باخبر و نوعی آتش بس بین آنها برقرار شد (این مقاله را بخوانید). اما در مجموع برای سالیان سال، توانایی جیمسون در شوراندن مردم علیه اسپایدرمن باعث شده تا قهرمان محبوب ما وی را به عنوان یکی از بدترین و بزرگترین دشمنان خود محسوب نماید. در واقع صاحب نشریه «دیلی بیوگل» عمرش را صرف متنفر بودن از مرد عنكبوتی كرده است! او اصرار داشت به جهانیان ثابت كند كه مرد عنكبوتی یك تهدید برای جامعه است. او در ضمن بارها ابر خبیث هایی ساخته یا در خلق آنها مشاركت داشته تا مرد عنكبوتی را دستگیر كند (مثلا «عقرب» یا «رُبات های قاتل عنکبوت»). او در ضمن بسیار خسیس ، بداخلاق و پاچه خوار (!) است.

با این حال نویسندگان مختلف مرد عنکبوتی سعی کرده اند جیمسون را به شکل کاملاً خبیث نشان ندهند و در نتیجه، تلاش نموده اند تا توضیحات مختلفی برای نفرت شدید او از اسپایدرمن ارائه نمایند. و این جالبه که سیر تکاملی این توضیحات را در طول سالها نظاره گر باشیم. در واقع ، همانطور که نویسندگان موضع خود را در قبال خباثت های جیمسون در برابر اسپایدرمن تعدیل کرده اند ، دلایل نفرت او نیز معقول تر و بر پایه شخصیت پردازی او شده اند.

از نظر فنی ،  در همان شماره اول حضورش در دنیای کمیک که در شماره 1 از Amazing Spider-Man روی داد شاهد دلیل او برای نفرتش بودیم. او در این شماره خودش بر زبان آورد که از اسپایدرمن متنفره چون میترسه بچه ها بخواهند کارها و رفتارهای او را تقلید کنند و به خودشون صدمه بزنند. جیمسون توضیح داد که کودکان بهتره قهرمانان سنتی تری مثل پسرِ فضانوردش به نام «جان جیمسون» را الگوی خودشان قرار دهند.

جیمسون

با این حال حتی پس از آنکه اسپایدرمن جان جان جیمسون را نیز نجات داد، بدگویی های جیمسون از او در روزنامه ش (دیلی بیوگل) ادامه یافت و این نشان میداد که دلایل بیشتری برای اعتقادات ضد اسپایدرمنی جیمسون وجود دارد ...

جی جی جی

در شماره 5 از سری اول "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" وقتی «بتی برنت» به عنوان منشی آقای جیمسون در دیلی بیوگل ازش انتقاد میکنه که چرا اینقدر به اسپایدرمن در مقالاتش حمله میکنه، او دلیلی بیخود میاره: این کار رو میکنم چون باعث فروش روزنامه میشه!

بتی برنت جیمسون

نکته اینجاست که پیتر پارکر هرگز این دلیل رو به عنوان انگیزه اصلی جیمسون باور نداشت تا اینکه سرانجام در شماره 10 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که در اینجا ترجمه شده است، انگیزه اصلی او فاش شد. توجه داشته باشید که آن موقع «استیو دیتکو» به عنوان یکی از دو خالق شخصیت مرد عنکبوتی (که ابتدا وظیفه طراحی سری Amazing Spider-Man را برعهده داشت) بیش از پیش در زمینه خلق طرح داستان ها نقش داشت و گفته میشه که «استن لی» فقط یه ایده کلی از قصه بهش میداد و او خودش میرفته و طبق اون ایده کلی، جزئیات داستانی رو خلق میکرده و بنابراین میشه گفت که دیتکو علاوه بر طراحی، co-plotter هم بود (plotter یعنی کسی که طرح و نقشه داستان کمیک رو میریزه). به نظر میرسه که این انگیزه رو هم دیتکو بود که وارد قضیه جیمسون کرد چون با روحیات و جهان بینی او سازگار بود:

https://www.spidey.ir/images/img/content/motefareghe/why-jjj-hates-spiderman.jpg

ترجمه: "اسپایدرمن دقیقا تمام اون چیزیه که من نیستم! او شجاعه، قدرتمنده و فداکار! حقیقت اینه که بهش حسودی میکنم! یعنی من جی جونا جیمسون که یک میلیونر هستم، چشم و چراغ جامعه هستم و خودم رو یک رهبر میدونم حاضرم هر چی دارم رو بدم و مثل او بشم! ولی هرگز نمیتونم به سطح او برسم. پس تنها کاری که میتونم بکنم اینه که خرابش کنم چون فقط خدا میدونه که چقدر بهش حسودیم میشه".

همانطور که خواندید انگیزه اصلی جیمسون رو "حسادت" ذکر کردند و برای چندین سال این به عنوان انگیزه اصلی او برای تنفر از اسپایدرمن عنوان شد ولی نکته ش اینجاست که این دلیل جیمسون رو به شکلی منفی و نازل نشان میداد. اون موقع البته به نظر OK میومد چون مشخص بود دیتکو از جیمسون خوشش نمیاد و مشکلی نداشت با اینکه او را صرفاً به صورت یک قلدرِ زورگو نشون بده (شاید او را به نوعی تصویری کاریکاتورگونه از استن لی میدونست و میدونیم که دیتکو با استن لی آبشون تو یه جوب نمیرفت!). ولی نویسندگان بعدی داستان های اسپایدرمن نظر دیگری درباره جیمسون داشتند.

تقریبا پس از یک دهه «مارو وولفمن» در شماره 192 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" و زمانی که او و اسپایدرمن به چنگ «اسپنسر اسمایت» و ربات قاتل عنکبوت او افتاده بودند بار دیگر تاکید کرد که جیمسون به او حسادت میکند:

چیمسون اسپایدرمن

ترجمه"کل موجودیت تو در خدمت این بوده که منو تحقیر کنه! که منو به کمتر از اون مرد بزرگی که میتونستم باشم تقلیل بده! من قبلا مرد خوبی بودم. مردی قوی و پرافتخار. تا اینکه وجود نکبت بارت به زندگی من رخنه کرد... تو عذاب شخصی من شدی... تنها وسواس من و یادآوری کننده دائمی من از اینکه چقدر ضعیف هستم ...".

اما تا دهه 90 میلادی نحوه به تصویر کشیده شدن جیمسون تا حد زیادی تلطیف شده بود. او دیگر یک قلدر تمام عیار نبود و دیگر آن انگیزه "او به اسپایدرمن حسادت میورزد" متقاعد کننده نبود. بنابراین نویسندگان شروع کردند به اینکه دلایل جدیدی برای نفرت جیمسون از اسپایدرمن پیدا کنند. در شماره 175 از کمیک Spectacular Spider-Man ، مری جین به دلیلی رسید که خیلی شبیه بود فلسفه رویداد معروف "جنگ داخلی": مشکل جیمسون با اسپایدرمن فی نفسه به این خاطر نیست که او ماسک بر صورت میزنه. مشکلش اینه که دولت او را تایید نمیکنه. بنابراین حرفه اسپایدرمن در اجرای عدالت پارتیزان گونه خلاصه میشه و جیمسون از این موضوع استقبال نمیکنه ...

مری جین پیتر پارکر

ولی این دلیل قانع کننده ای نیست زیرا خودش بارها سعی کرده اسپایدرمن رو به اشکال گوناگون تحت تعقیب قرار بده و شکار کنه و با این کارش در واقع اجرای قانون رو به دست خودش گرفته. ولی در هر حال نشون میده نویسنده ها سعی داشتند راهی پیدا کنند تا جیمسون رو یک "عوضی بزرگ" (big jerk) نشون ندن.

البته در سریال معروف "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی شاهد بودیم که زیاد روی نقابدار بودن اسپایدرمن مانور دادند و گفتند که چون همسر جیمسون به دست یک خلافکار نقابدار کشته شده پس او از اسپایدرمن بدش میاد و بهش اعتماد نداره چون او هم ماسک بر صورت میزنه.

در شماره 20 از کمیک Spider-Man's Tangled Web هم نکته مربوط به "نقاب" بسیار در شخصیت پردازی جدیدی که نویسنده برای جیمسون در نظر داشت لحاظ شد. یعنی در این داستان ما پس زمینه و گذشته جیمسون را میبینیم و میفهمیم که پدرش هم قهرمان جنگ بوده و هم اینکه باهاش بدرفتاری میکرده. بنابراین، جیمسون همیشه از اینکه پدرش به نوعی دو شخصیتی بود و انگار "نقاب" بر صورت داشت متنفر بود (البته بعدا با حضور پدر جیمسون یعنی «جِی جیمسون» در داستان های اسپایدرمن و ازدواج او با زن عموی پیتر، این موضوع رِتکان شد). یعنی اسپایدرمن را هم مثل پدرش میدانست زیرا هر دوی آنها وانمود میکردند که قهرمان هستند در حالی که زیر اون نقابی که بر چهره داشتند آدم دیگری قرار داشت....

البته این دلیل هم در واقع در راستای همون "جیمسون به قهرمانان" اعتقادی نداره میباشد ولی دست کم باعث شد تا او قدری سَمپاتیک تر باشه ...

این رو هم بدونید که در شماره 18 از کمیک Amazing Fantasy که حالتی فلش بک داشت و داستانش بین اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک (شماره 15 "فانتزی شگفت انگیز") و اولین حضورش در سری Amazing Spider-man رخ میداد و نوعی "قصه ناگفته" (Untold Tale) از اسپایدرمن را روایت میکرد، دیدیم که «کرت بیوزیک» به عنوان نویسنده داستان دلیل جالبی را برای نفرت جیمسون از اسپایدرمن نشان داد و دیدیم که اسپایدرمن باعث شد تا پسرش جیمسون (جان جیمسون) فرصت حضور در یک برنامه محبوب تلویزیونی را از دست بده (چون مسئولین برنامه تصمیم گرفتند به جای جان جیمسون با اسپایدرمن مصاحبه کنند) و همین موضوع باعث شد تا جیمسون از همان ابتدا از او بدش بیاد.

 امیزینگ فانتزی 18

این مساله به نوعی در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" هم دیده شد و جیمسون از اسپایدرمن بدش اومد چون دید که رسانه ها به جای اینکه به پسر فضانورد قهرمانش اهمیت بدن، به اسپایدرمن میپردازند. ولی شخصا از دلیل و انگیزه جیمسون در فصل دوم این سریال خیلی بیشتر خوشم اومد چون او در ایپزود ششم از این فصل به نام Growing Pains، اسپایدرمن را به نوعی در اون اتفاق ناگواری که در فصل دوم بر سر پسرش اومد و باعث شد در تیمارستان روانی "راون کرافت" بستری بشه مقصر دونست (جیمسون خودش پسرش را تشویق کرد تا با استفاده از قدرت های تازه به دست آورده اش ، اسپایدرمن را دستگیر کند).

و اما در سال 2017 مارول تصمیم گرفت سری جدیدی از کمیک های "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (PETER PARKER: THE SPECTACULAR SPIDER-MAN) را منتشر کنه. نویسنده ای برتر به نام «چیپ زدارسکی» را نیز مامور این کار کرد. او هم به زیبایی 23 کمیک نوشت که همگی اینجا ترجمه شده و در آنها سعی شد حال و هوای داستان های کلاسیک اسپایدرمن تداعی بشه. اتفاقات مهمی هم در آنها افتاد مثل حضور خواهر پیتر پارکر (تِرزا پارکر) و ... اما قطعا مهم ترین این اتفاقات در شماره 6 این کمیک رخ داد زیرا در آن «جی جونا جیمسون» پس از این همه سال از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد! بله! پس از سالها پیتر پارکر تصمیم گرفت هویت مخفی خودش رو برای جیمسون فاش کنه! ما دیدیم که جیمسون که این همه سال از اسپایدرمن متنفر بوده حالا دیگه سمتی در روزنامه "دیلی بیوگل" نداره و وب سایتی زده که اونجا داره به اسپایدرمن فحش میده! اما مساله ای پیش اومد که اسپایدرمن حاضر شد باهاش مصاحبه اختصاصی بکنه. در حین مصاحبه فهمید که جونا این همه ازش متنفر بوده چون همیشه او را آدمی میدونسته که مسئولیت پذیری بلد نیست و به همین خاطر هم ماسک میزنه. پس اینجا هم بار دیگر اون قضیه ماسک زدن و قبول نکردن عواقب اعمال ابرقهرمانی دلیل و انگیزه جیمسون برای تنفر از اسپایدرمن ذکر شد. پیتر دید که جونا واقعا الان دیگه همه چیز خودش رو از دست داده و خیلی داغونه و ناگهان تصمیم گرفت هویت خودش رو برای جونا فاش کنه! از اون موقع به بعد هم با هم خوب شدن و جونا فهمید که اسپایدرمن در تمام این سالها چه آدم مسئولیت پذیر و چه قهرمان شریفی بوده است. پس از این اتفاق شاهد بودیم که نوعی تعامل جالب و جذاب بین جیمسون و اسپایدرمن پدید آمده است. یعنی جیمسون سعی داشته به شیوه خودش به اسپایدرمن کمک کنه ولی گند زده!

جیمسون هویت مرد عنکبوتی

و اما به نظرم بهترین داستانی که تا به حال درباره رابطه پرتنش بین اسپایدرمن و آقای جیمسون نوشته شده برمیگرده به شماره 39 از جدیدترین سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که اخیراً هم منتشر شد و اینجا هم ترجمه شده براتون.

در این داستان پس از سالها ما از زاویه دید حرفه ای و ژرنالیستی جیمسون به قضیه نگاه میکنیم که بسیار بدیع و جالبه و باعث میشه هم شخصیت پردازی او عمیق تر بشه و هم اینکه دلیلش برای دشمنی با اسپایدرمن ملموس تر جلوه کنه. در این داستان اسپایدرمن قبول میکنه به جیمسون لطف کنه و در پادکست او شرکت کنه. اولش همه چیز گل و بلبل به نظر میاد و جیمسون هم بارها اذعان میکنه که اسپایدرمن یک قهرمانه ولی در توضیح دلیل تیترهایی که اون قدیما ضد او میزد میگه:

همانطور که دیدید اسپایدرمن هم به نوعی مقصر بوده و با دامن زدن به اون دور باطل،  سعی نکرده بود که جیمسون رو متقاعد کنه که اشتباه میکنه. بعدشم تصویری میبینیم حاوی تنها برخی از توهین ها و شوخی هایی که اسپایدرمن او موقع با جیمسون میکرد و باعث شده بود او بیشتر باهاش لج کنه:

شوخی مرد عنکبوتی

و در جایی دیگر هم به مرد عنکبوتی میگه که از اولش چون عضو هیچ گروه ابرقهرمانی نبوده بهش اعتماد نداشته که اینم باز دلیل بدی نیست:

 پیتر جیمسون

و این دلیل بامزه هم بود:

جان جیمسون

!!!

خلاصه اینکه سرانجام پس از سالها آقای اسپنسر کاری کرد و داستانی نوشت که بهمون نشون داد شاید اسپایدرمن هم در این قضیه بی تقصیر نبوده باشه. البته بازهم دلیل نمیشه جیمسون اون کارها رو باهاش کرده باشه و خب ... باعث شد ژرفای شخصیتی جیمسون بیشتر بشه ...

 

نویسنده: سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

شماره 39 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 840 سابق!)

تصاویر فوق العاده از «جی جونا جیمسون» (JJJ)

نقش کلیدی «استیو دیتکو» در خلق و شکل گیری شخصیت «پیتر پارکر/مرد عنکبوتی»

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

15 حقیقتی که احتمالا درباره " کاپیتان مارول " نمیدانستید !

تمام عشق های پیتر پاركر!

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 3

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 5

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

iron man Amir karimi
#1 iron man Amir karimi 1399-12-17 14:14
مقاله عالی بود و به جوابم رسیدم .البته هی تغییر میکرد! :lol:
مورد اخرم جالب بود.
برا خودمم سوال بود این تاراش چی میشه بعدش . :lol: فرض کن تو خیابون داری راه میری میبینی این تارا از ساختمونا اویزونه :D
این همه دلیل! به نظرم قانع کننده ترینش حسادته
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1399-12-17 14:32
سلام

جیمسون همیشه برام جذاب بوده حتی قبل از اینکه با کمیک آشنا بشم . اولین بار توی فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی دیدمش سر اون صحنه نبرد اسپایدی با گرین گابلین که اسپایدی بهش میگه بزار مامان بابا باهم حرف بزنن و اون صحنه ای که لباس اسپایدی رو پوشیده بود و روی میز ادای اسپایدی رو در میاورد کلی خندیدم.
به نظرم یه همچین شخصیتی واسه هر ابر قهرمان لازمه که به جز مشکلات ابر خبیث ها باعث ایجاد مشکلات زندگی و بی اعتمادی مردم و ... رو براش ایجاد کنه. ( شاید این همون چیزی که بتمن کم داره البته زیاد اطلاعی ندارم شاید هم یه همچین شخصیتی داشته باشه ولی تا حالا نشنیدم. اینا نظر فقط من بود شاید مخالف باشید )
شاید این جیمسون باعث شده که همه خودمونو توی مرد عنکبوتی ببینیم این که یکی همیشه چوب لا چرخمون میزاره‌. همیشه یکی هست که باهامون مخالفه یکی که حسادت میکنه.
به نظرم داستانی که پیتر هویتشو برای جیمسون آشکار میکنه خیلی میتونه جذاب باشه
داستان توطئه کلونی که جیمسون هم توش حضور داشت رو خیلی دوست داشتم و شماره ۱۹۴ مرد عنکبوتی شگفت انگیز که خطر اسپیول
کامل نمیگم که اسپیول کامل نشید فقط یکم قلقلکتون میدم که برای خوندن این شماره هیجان زده بشید
جیمسون قبلا پیت رو اخراج کرده بعدش پیت رفته یه عکسی گرفته و داده به یه روزنامه دیگه که لج جیمسون رو در بیاره اونجا جیمسون خودشو استاد پیت میدونه و میگه هرچی بلده من یادش دادم بعدش اون رفت بهم خیانت کرد و چن تا فوش نصف نیمه. رابرتسون میگه خودت اخراجش کردی یادت نیس؟ اونم میگه یادمه، اگه الان اینجا بود بازم اخراجش میکردم!

این داستان شاید به خاطر ظهور گربه سیاه معروف شده ولی جزیات داستان هم جذابیت فوق العاده ای دارن که باید بخونیدشون .


خیلی عالی بود ممنون که زود تر گذاشتید دست گلتون درد نکنه استاد
نقل قول کردن
parsazebel
#3 parsazebel 1399-12-17 14:44
مقالتون عالی بود خانم ساداتی فر
من همیشه برام سوال بو جیمسون و اسپایدرمن چرا دشمنی داشتند واقعا دستتون درد نکنه ☺️
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1399-12-17 15:29
مقاله جالبی بود :-) تشکر ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1399-12-17 15:42
این از اون مقاله هاس که برای طرفداران اسپایدی از نون شب واجبتره. خوشبختانه در طی این چن سال اخیر داستانهایی که ازش به واسطه اسپایدی یا جاهای دیگه خوندم با برخی دلایلش آشنا شدم.
نقل قول کردن
mobin rz
#6 mobin rz 1399-12-17 17:35
با تشکر از خانم ساداتی فر که این مقاله رو نوشتن و آقای ترابی که تصمیم گرفتن امروز این مقاله رو بزارن
من که خیلی حال کردم میتونم بگم جز بهترین مقالات سایته.
منم قبلا خیلی سر قضیه تارهای اسپایدرمن ذهنم درگیر بود همش با خودم میگفتم بیچاره مردم نیویورک هر دفعه باید از رو دیواراشون و پنجره هاشون تار عنکبوت رو تمیز کنن :lol: :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1399-12-17 17:59
سلام
ممنون بابت مقاله.
حالا اینا خوبن. خوبه یکی یه بار نیومد بگه جیمسون دوست داره از اسپایدرمن بدش بیاد! دیگه اون رو باید ترورش کرد!
دلیلی که استیو دیتکو گفته خیلی بد نبوده ( یعنی کلا فقط دلیلی که مری جین گفت بد بود با کمی و دلیلی چهارمی. ) و اگر این مقاله رو هم بخونید متوجه میشید که همانطور که در اینجا ذکر شد دیتکو به خاطر اینکه ظاهرش رو از روی استن لی برداشته میخواست اون رو صرفا یک حسود نشون بده.
spidey.ir/.../...
اما خب واقعا نمیشد با یک حسود عقده ای ارتباط برقرار کرد و این همه داستان خوب نوشت. یعنی کلا به نظرم دلایل تنفر جیمسون هر چقدر بیشتر به جامعه مربوط بشن و اون رو یک دغدغه مند برای جامعه بدونند بهتره و آدم با خودش میگه: ای بابا این یارو اینقدرا هم بد نیست!
دلیلی که مری جین گفت زیاد جالب نبود چون همونطور هم که گفته شد جیمسون خودش هزار بار قانون رو دور زده و توی شخصیت پردازیش هم خیلی (خیلی ) نمیشه اثر یک قانونمند رو پیدا کرد.
اون دلیلی که توی سریال مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی گفته شد جالب بود. یعنی بحث نقاب خیلی بد نیست و اینکه یک فرد نقابدار همسرش رو کشته یعنی اینکه هم فکر سلامت مردمه هم یاد اون اتفاق ناراحتی میکنه ولی خب این دلیل به تنهایی کافی نیست چون آدم میگه این همه قهرمان نقابدار چرا اسپایدی؟ و این استدلال یک مکمل هم میخواست.
حتی توی فیلم مرد عنکبوتی ۱ گفت که چرا مرد عنکبوتی نقاب میزنه؟ چی رو مخفی میکنه؟ و باز هم بحث نقاب اومد وسط.
اما دلیل بعدی که در مورد نقاب بود هم جالب نبود چون واقعا اصلا به اسپایدی این قضیه چه ربطی داره؟ یعنی منظورم اینه که جیمسون رو خیلی هم نباید یک احمق نشون بدن. توی دلیل مرگ همسرش میگیم چون اسپایدی هم نقاب میزنه و این ور و اون ور میره پس به اون قاتل شبیهه اما این یکی توجیه خیلی خوبی نبود و باید کمی کامل تر میشد. اما از اون قبل قضیه همسر جیمسون و اون دلایل قبلش بهتر بود.
دلیل بعدی هم در نوع خودش خوب بود یعنی اینکه اسپایدی باعث شد پسر جیمسون به یک موفقیتی نرسه خودش به تنهایی خیلی خاص نیست اما برای مکمل یکی از این دلایل مثل همون قضیه قتل همسرش خوبه. واقعا هم توی فصل دوم و اون قسمتی که پسر جیمسون یک قهرمان میشه اون نگاهی که جیمسون به پسرشون انداخت واقعا دردناک بود. حتی قبلش هم ودر اولین حضور گرین گابلین در این سریال هم جیمسون میخواست اسم پسرش به عنوان قهرمان بره اما نشد و به جاش اسم اسپایدی رو زدن.
این دلیل هم که جیمسون توی کمیک های مرد عنکبوتی خارق العاده گفته در کنار بقیه دلایل درست بوده و باز هم همونطور که گفتم اون رو یک فرد مفید برای جامعه نشون میده.
توی اون سه تا دلیلی هم که آقای نیک اسپنسر مطرح کردند اولی خیلی درست جالب و متوازن که باعث میشه جیمسون یک عوضی نباشه دومی هم در نوع خودش بد نبود و سومی هم بسیار بامزه بودند. دلیل اولی نشون میده که جیمسون از اول اونقدر بد نبوده که ربات های قاتل عنکبوت رو بسازه اما با کار های اسپایدی به این نتیجه رسیده که اون دوست داره مردم رو اذیت کنه. دلیل دوم برای فکر مردم بودنش ولیلی سوم هم برای فکر رفتگر های زحمتکش بودنش هم خوب بودند.
فقط اون جا که دلیل مری جین ذکر میشد شما نوشتید شبیه بود فلسفه رویداد معروف جنگ داخلی یک دونه به باید قبل فلسفر باشه.
با تشکر
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1399-12-17 19:50
به نقل از Ehsan Spider:

به نظرم یه همچین شخصیتی واسه هر ابر قهرمان لازمه که به جز مشکلات ابر خبیث ها باعث ایجاد مشکلات زندگی و بی اعتمادی مردم و ... رو براش ایجاد کنه. ( شاید این همون چیزی که بتمن کم داره البته زیاد اطلاعی ندارم شاید هم یه همچین شخصیتی داشته باشه ولی تا حالا نشنیدم. اینا نظر فقط من بود شاید مخالف باشید )
شاید این جیمسون باعث شده که همه خودمونو توی مرد عنکبوتی ببینیم این که یکی همیشه چوب لا چرخمون میزاره‌. همیشه یکی هست که باهامون مخالفه یکی که حسادت میکنه.
به نظرم داستانی که پیتر هویتشو برای جیمسون آشکار میکنه خیلی میتونه جذاب باشه
داستان توطئه کلونی که جیمسون هم توش حضور داشت رو خیلی دوست داشتم و شماره ۱۹۴ مرد عنکبوتی شگفت انگیز که خطر اسپیول

سلام
آره به نظر من هم یه همچنین شخصیتی باعث تنوع خنده و حتی در بعضی مواقع عمق بیشتر هم میشه. البته وجود شخصیت های طرفدار اسپایدی مثل رابرتسون هم لازمه که جو دیلی بیوگل خیلی بد نشه. درباره بتمن هم منم تقریبا باهات موافقم بتمن این مشکل رو همانطور که توی بتمن مجموعه کارتونی دیدیم بتمن با اداره پلیس داره اما واقعا برای اسپایدی که دیلی بیوگل و در بعضی جاها مثل مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ هستند واقعا بهتره.
اینم که باعث میشه ما خودمون رو جای مرد عنکبوتی بذاریم هم درسته و همانطور هم که دیدیم توی مقاله هم گفته شد که اسپایدی هم یک جوری توی این قضایا مقصر بود هم باعث میشه که بفهمیم وقتی ببینیم کسی باهامون مشکل داره اول از خودمون شروع کنیم و ببینیم که خودمون چیکار کردیم بعد سعی کنیم مشکل اون طرف رو با خودمون حل کنیم چون این آدم ها بعضی هاشون واقعا میتونن به ما صدمه بزنند.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1399-12-17 20:09
چقدر عالی و جذاب و کامل بود خانم ساداتی فر،خسته نباشید
همون طور که گفتید اون اوایل اینکه جیمسون به خاطر اینکه حسودی میکنه،از اسپایدی متنفره،خوب و قانع کننده بود.
ولی این کمیکی که در اخر بهش اشاره کردین خیلی خوب و جالب انگیزه هاش رو بالاتر برد و بهترش کرد.
کمیک های پیتر پارکر:مردعنکبوت ی خارق العاده هم داستان های باحال و خیلی خوبی از رابطه این دو بیان کرد(از این نویسنده هم همچین انتظاری میرفت).
ممنون از شما
نقل قول کردن
Md parker
#10 Md parker 1399-12-18 11:09
سلام مقاله خیلی خوبی بود خانم ساداتی فر
اون کمکی که هویتش فاش میکنه چیه و شماره چنده؟
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-12-18 12:10
به نقل از Md parker:
سلام مقاله خیلی خوبی بود خانم ساداتی فر
اون کمکی که هویتش فاش میکنه چیه و شماره چنده؟

تو مقاله نوشته
لینک هم داده
نقل قول کردن
alireza123456789
#12 alireza123456789 1399-12-18 13:57
مثل همیشه عالی :D
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#13 Kia Iron Man 1399-12-18 17:36
جیمسون شخصیت جالبی داره و قطعا حضورش باعث جذابیت داستان های مرد عنکبوتی میشه.کار سختیه که یه دلیل قانع کننده ایجاد کرد بتونه تنفرش رو توجیه کنه.همیشه برام این سوال مطرح لود و متشکرم که پاسخ دادید.هر نویسنده ای تلاش کرده دلیلی مبنا بر شخصیتی که از جیمسون در ذهنش داره ارائه بده.دلیلی که مربوط به پدر جیمسون میشد جالب بود و کمی قابل لمس.آخرین موردی هم که بهش پرداختید،اسپنسر کاری کرد که جیمسون کامل مقصر نشون داده نشه که این خیلی خوبه نسبت به موارد قبل زمینی تره و برای کمیک های اسپایدرمن مناسب تره.ولی انصافا یادش بخیر زمانی که جیمسون از اسپایدرمن انتقاد میکرد،من که دلم برای اون موقع تنگ شده :-* (البته خوشبختانه کمیک های مرد عنکبوتی سیمبیوتی دارن منتشر میشن که مربوط به همون دورانن)
خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44