10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

 10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

بیایید مروری داشته باشیم بر بزرگترین اتفاقات و تغییراتی که در 10 سال گذشته در داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی شاهد بودیم ...

 

10- برقراری دوباره رابطه بین پیتر پارکر و مری جین واتسون

برقراری دوباره رابطه بین پیتر پارکر و مری جین واتسون

یکی از بزرگترین تغییرات در داستان های مرد عنکبوتی که نسبتا اخیراً اتفاق افتاد این بود! یعنی از وقتی که پس از 10 سال (!) «دن اسلات» از سمت نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی کنار رفت و «نیک اسپنسر» نویسنده جدید شد، رُمانس بین مری جین و پیتر پارکر دوباره برقرار شد! البته تایم لاین هنوز مثل سابقه و به خاطر وقایع One more Day هنوز هم انگار آنها قبلا با هم ازدواج نکرده اند ولی در هر حال هواداران این عشق ماندگار (که در این مقاله گفته شد در دنیای کمیک برترینه) از این اتفاق خوشحال هستند. مخصوصا اینکه شخصیت پردازی مری جین هم درست شده و او دیگه مثل دوره دن اسلات همش غُر نمیزنه که "من نگرانم چون تو اسپایدرمن هستی و واسه همینه که نمیخوام باهات باشم". هنوز معلوم نیست که این رابطه چطور در آینده ادامه پیدا خواهد کرد (در کمیک اختصاصی "مری جین شگفت انگیز" دیده ایم که مری جین رفته به شهر لوس آنجلس تا در آنجا در فیلمی ساخته «میستریو» بازی کنه!) ولی به نظر میرسه اسپنسر بنا داره به زودی در شماره 50 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" تغییراتی در زمینه وقایع One more Day   که باعث شد ازدواج پیتر پارکر و مری جین بهم بخوره انجام بده ...

 

9- ظهور و سقوط "صنایع پارکر"

وقتی دکتر اختاپوس بدن و ذهن پیتر پارکر را دزدید و تبدیل به مرد عنکبوتی برتر شد  فوراً شروع کرد به انجام تغییرات بزرگ در زندگی پیتر. یکی از بزرگترین این تغییرات این بود که شرکت "صنایع پارکر" را تاسیس کرد (یک شرکت فن آوری که به اختاپوس اجازه داد از طریق آن به منابع زیادی دسترسی پیدا کنه و در عین حال بتونه از نبوغ خودش استفاده کاربردی بکنه).

ظهور و سقوط "صنایع پارکر"

در نهایت پیتر پارکر واقعی برگشت و متوجه شد که باید مدیر عامل شرکتی باشه که خودش هیچ نقشی در تاسیس آن نداشته. ولی ذات پاک پیتر و عدم تجربه او در اداره یک شرکت خیلی زود باعث شد تا مشکلات زیادی برای این شرکت ایجاد کنه. در انتها هم او مجبور شد برای متوقف کردن دکتر اختاپوس که در رویداد "امپراتوری مخفی" به عضویت گروه تروریستی "هایدرا" در آمده بود، این شرکت را نابود کنه. ایده "صنایع پارکر" برای مدتی نسبتا طولانی در کمیک های اسپایدرمن به کار گرفته شد و اولش هواداران اعتراض داشتند که باعث شده تا پیتر پارکر پولدار بشه و ذاتش فرق کنه ولی بعد از مدتی مشخص شد ذات وجوهره این دست نخورده و او همچنان دارد به مردم شهر و اطرافیانش کمک میکند.

 

8- آپارتمان جدید

 خانه جدید

10 سال مدت زیادی در دنیای کمیک بوکه و منطقیه اگه پیتر پارکر محل زندگی خودش رو بیش از یک بار عوض کرده باشه (پیتر پارکر کلا زیاد خانه اش رو عوض نمیکنه) اما پس از از دست دادن کمپانی اش دیگه به قدر کافی برای آپارتمانش پول نداشت و به دنبال خانه جدیدی گشت. پس به دوست قدیمی خود «رندی رابرتسون» مراجعه کرد تا باهاش هم خونه بشه ولی متاسفانه رندی یک هم خونه دیگه به نام «فِرِد مه یزر» ملقب به بومرنگ هم داشت! این مساله باعث شد تا اتفاقات زیاد و خنده داری در زندگی پیتر بیفته چون فِرِد واقعا آدم بی مبالات و بی مسئولیتی هستش و هم خونه بودن با یک ابرشرور (که البته تا حد زیادی اصلاح شده) میتونه عواقب خاص خودش رو داشته باشه.

 

7- یک تیم جدید برای کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

نیک اسپسنر

آقای دن اسلات حدود 10 سال نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود و تغییرات زیادی هم ایجاد کرد . کلا یادتون باشه که سری The Amazing Spider-Man مهم ترین کمیک ماروله و مطمئن باشید زودتر از هر کمیک دیگر مارول به شماره تاریخی 1000 خواهد رسید. این کمیک سالهاست که به صورت bi-weekly چاپ میشه (یعنی هر ماه دو شماره ازش میاد بیرون) و همیشه هم جزو 10 کمیک پرفروش هر ماه است. پس حتما تصور میکنید که وقتی دن اسلات بالاخره (!) از این کمیک رفت مارول باید نویسنده و طراح قابلی را معرفی میکرد تا هم هواداران راضی بشن و هم اینکه به فروش لطمه نخوره. «نیک اسپنسر» و «رایان اوتلی» این نویسنده و طراح جدید بودند . اسپنسر که با سری موفق و پرفروش "امپراتوری مخفی" (که اینجا کاملا ترجمه شده است) ثابت کرده بود که هم میتونه لحظات ماندگار خلق کنه و هم اینکه ایده های بکر و بزرگ و هیجان انگیز رو کنه. او تا الان بیش از 35 شماره از امیزینگ اسپایدرمن رو نوشته و داستان هایش به دل هواداران نشسته چون شخصیت پردازی ها را باب میل هواداران قدیمی اسپایدرمن درآورده (مخصوصا شخصیت پردازی مری جین و گربه سیاه) و دوست داره بیشتر به کاراکترهای فرعی کلاسیک بپردازه تا اینکه شخصیت های جدید خلق کنه. ایده های خوبی هم رو کرده که بزرگترین و هیجان انگیز ترین آنها مربوط میشه به معرفی خبیث بسیار مخوف و مرموزی به نام «کیندرد» (که البته نویسنده ماهر سایت spidey.ir  یعنی خانم «سونیا ساداتی فر» در این مقاله هویتش رو حدس زده!). رویداد بزرگی به نام "شکار شده" نیز دست پخت خوش طعم آقای اسپنسر بود که اینجا به طور کامل ترجمه شده است.

 

6- خواهر پیتر پارکر!

6 سال پیش و در روز 27 مرداد 1392 در اینجا در سایتمون خبر دادیم که قراره مارول کمیک بوکی چاپ کنه به نام Spider-Man: Family Business كه در آن پیتر پاركر با خواهری كه هرگز ندیده است به نام «ترزا» (Teresa) مواجه میشود!!! آن موقع نویسنده این داستان به نام «مارک وید» در مصاحبه ای گفته بود: "برای پیتر خیلی عجیب خواهد بود كه چرا زن عمو می تا به حال درباره خواهرش به او چیزی نگفته بوده! در حالیكه خواهر پیتر تقریبا با او هم سن است و از نظر ظاهری هم به او شباهت دارد. پیتر در طول داستان میخواهد بفهمد كه موضوع واقعاً از چه قرار است ولی او و خواهرش مرتباً باید از دست یك گروه جنایتكاری فرار كنند پس وقت چندانی برای كشف حقيقت ندارد! بنابراین این داستان حس و حالی جنایی و جاسوسی خواهد داشت و بی شباهت به فیلم های جیمز باند نخواهد بود!" البته در داستان جوری جلو رفت که گفته شد او خواهر واقعی پیتر پارکر نیست ولی صفحه آخر داستان طوری بود که باز هم ما را به شک انداخت و احتمال اینکه ترزا خواهر پیتر باشد را مطرح کرد. تا اینکه در سری کمیک بوک های Spectacular Spider-Man بار دیگر شاهد حضور این شخصیت در داستان ها بودیم و در شماره 303 این کمیک مدارکی پیدا شد که حاکی از این بود که ترزا واقعا خواهر پیتر پارکر است که این همه سال ازش خبری نبوده!

 پیتر پارکر یک خواهر دارد!

از اون موقع به بعد آنها با هم تعاملات جالبی داشته اند زیرا ترزا هم مثل پدر و مادر مرحومشان جاسوس بوده و برای شیلد کار میکرده و نسبت به پیتر خشن تر و جسور تر است!

 

5- تغییر نوع تعامل اسپایدرمن با جی جونا جیمسون

دیگه همه عالم و آدم میدونند که آقای «جی جونا جیمسون» از بدو خلقت خودش در دنیای کمیک از اسپایدرمن متنفر بوده و در روزنامه خودش به نام «دیلی بیوگل» به او بد و بیراه میگه. او همه چیز ناگهان در شماره 6 کمیک Spectacular Spider-Man  تغییر کرد زیرا در آن جیمسون پس از این همه سال از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد! بله! پس از سالها پیتر پارکر تصمیم گرفت هویت مخفی خودش رو برای جیمسون فاش کنه! ما دیدیم که جیمسون که این همه سال از اسپایدرمن متنفر بوده حالا دیگه سمتی در روزنامه "دیلی بیوگل" نداره و وب سایتی زده که اونجا داره به اسپایدرمن فحش میده! اما مساله ای پیش اومد که اسپایدرمن حاضر شد باهاش مصاحبه اختصاصی بکنه. در حین مصاحبه فهمید که جونا این همه ازش متنفر بوده چون همیشه او را آدمی میدونسته که مسئولیت پذیری بلد نیست و به همین خاطر هم ماسک میزنه. پیتر دید که جونا واقعا الان دیگه همه چیز خودش رو از دست داده و خیلی داغونه و ناگهان تصمیم گرفت هویت خودش رو برای جونا فاش کنه! از اون موقع به بعد هم با هم خوب شدن و جونا فهمید که اسپایدرمن در تمام این سالها چه آدم مسئولیت پذیر و چه قهرمان شریفی بوده است. پس از این اتفاق شاهد بودیم که نوعی تعامل جالب و جذاب بین جیمسون و اسپایدرمن پدید آمده است که با هم حتی همکاری هم میکنند!

 

4- حضور پررنگ «مایلز مورالز» در داستان های مرد عنکبوتی

همانطور که گفته شد در دهه گذشته شاهد بودیم که «دن اسلات» در اکثر سالها نویسنده اسپایدرمن بود. در واقع او 10 سال کمیک های اسپایدرمن را نوشت، از سال 2008 تا 2018! بدین ترتیب او لقب نویسنده ای که طولانی ترین run اسپایدرمن را نوشته را به خودش اختصاص داد. اما در این مدت نویسنده ای دیگر به نام «برایان مایکل بندیس» نیز داشت کمیک های Ultimate Spider-Man را مینوشت که خودش آنها را پایه گذاری کرده بود. او در این سری اسپایدرمن را برای خوانندگان امروزی مدرن تر کرده بود و در شخصیت پردازی بسیاری از دشمنان کلاسیک او دست برده بود (کمیک های Ultimate در یک دنیای موازی رخ میدهند). با این حال بعد از چندین سال پیتر پارکر را در این دنیا کُشت (این مقاله را بخوانید). اما به زودی یک جانشین شایسته برای او انتخاب کرد به نام «مایلز مورالز» که شخصیت بسیار محبوب و مشهوری هم از آب درآمد و مارول برای مدت طولانی کمیک های Ultimate Spider-Man را با حضور این شخصیت منتشر میکرد. مایلز یک نوجوان سیاه پوست بود که در این مقاله به طور کامل معرفی شده است و میتونید کمیک های او را در اینجا به زبان فارسی بخوانید. مارول در ضمن پس از رویداد "جنگ های پنهان" تصمیم گرفت این شخصیت را از دنیای Ultimate به دنیای اصلی خودب یاورد. در مجموع مارول با آوردن مایلز مورالز به دنیای اصلی خود نشان داد که پس از مدتها دوباره میخواهد یک اسپایدرمن نوجوان داشته باشد زیرا پیتر پارکر دیگه با بالا رفتن سنش یک نوجوان نیست. مایلز نقش زیادی هم در اتفاقات سالهای اخیر مارول داشته است و به طور مثال در رویدادهای "جنگ داخلی 2" ، "قیامت عنکبوتی" و "امپراتوری مخفی" حتی بیش از پیتر پارکر نقش داشت! پیتر هم به نوعی مثل راهنما و مرشد مایلز عمل میکنه. ضمن اینکه وجود دو اسپایدرمن متفاوت در یک عالم کمیک بوکی باعث میشه بشه داستان های متنوع تری را روایت کرد (مثل "مردان عنکبوتی 1 و 2" که اینجا و اینجا ترجمه شده اند).

 

3- ورود خبیث های جدید

 خبیث های جدید

هم دن اسلات و هم نیک اسپنسر ابرخبیث های جدیدی را در 10 سال گذشته وارد دنیای کمیک های اسپایدرمن کرده اند اما به نظر میرسه تا اینجا اسپنسر با خلق خبیث اریجینالی مثل «کیندرد» بهتر عمل کرده باشه. چون اسلات خبیث هایی مثل «کِلَش» یا «ریجنت» را خلق کرد که بعدش زیاد مورد استفاده قرار نگرفتند و تاثیر خاصی را روی داستان های اسپایدرمن یا دیگر شخصیت ها نگذاشتند اما در عوض اسلات در خلق خبیث های ترکیبی موفق بود و با درست کردن «رد گابلین» یا «مرد عنکبوتی برتر» دو تن از بهترین خبیث های دهه گذشته مارول را ارائه داد.

 

2- بزرگ تر شدن خانواده عنکبوتی

بزرگ تر شدن خانواده عنکبوتی

دن اسلات علیرغم این که داستان ها و تصمیمات جنجالی کم نداشت اما سعی کرد دنیای مرد عنکبوتی را گسترش بده و در نتیجه ما شاهد حضور دیگر شخصیت ها بودیم که قدرت های عنکبوتی داشتند و اتفاقا خیلی هم معروف و محبوب شدند. به طور مثال میشه به شخصیت هایی همچون «سیلک» و گوئن عنکبوتی» اشاره کرد (سیلک توسط خود اسلات خلق شد). اسلات همچنین با نوشتن رویدادهایی نظیر "دنیای عنکبوتی" (که سایت ما همه قسمت هایش رو اینجا ترجمه کرده) حضور دیگر مردان عنکبوتی و زنان عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف را رقم زد که ما نتیجه اش را در ساخته شدن شاهکاری به نام انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" دیدیم. اسلات همچنین بیش از هر نویسنده دیگری در سالهای گذشته از کلون های معروف مرد عنکبوتی یعنی «بن رایلی» و «کین» استفاده کرد و البته پس از سالها بار دیگر نام «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099) و «جسیکا درو» (زن عنکبوتی) را بر سر زبانها انداخت و باعث شد دو سری اختصاصی جدید از رویش ساخته بشه. اسلات همچنین شخصیت های مکمل جدیدی هم در داستان های مرد عنکبوتی خلق کرد که از میان آنها میتونم به «آنا ماریا مارکونی» و «مکس مادل» (موسس شرکت هورایزون) اشاره کنم.

 

1- مرد عنکبوتی برتر!

سوپریور اسپایدرمن

این قطعا بزرگترین اتفاق و تغییر 10 سال گذشته در داستان های مرد عنکبوتی بود. کی فکرش رو میکرد مارول بزرگترین و محبوب ترین شخصیت خودش رو بکشه و بعد یک خبیث رو داخلش جسمش بذاره؟! در واقع اولین جنجالی  که در دوره ای که دن اسلات نویسنده اسپایدرمن بود این بود که ذهن و حافظه پیتر پارکر با دکتر اختاپوس عوض شد. یعنی ذهن دکتر اختاپوس اومد داخل بدن پیتر پارکر/اسپایدرمن و برعکس! منتهی مساله این بود که بدن و جسم دکتر اختاپوس درب و داغون بود و در نتیجه پیتر در شماره 700 از کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز و در حالی که در آغوش دکتر اختاپوس بود، درگذشت! در هر حال اتفاقات جوری رقم خورد که دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن و حافظه پیتر پارکر شد. او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد و تصمیم گرفت یک جور ضد قهرمان باشد که با روش های خاص خودش جنایت را سرکوب میکند. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بُکشه، بُکشه! البته در نهایت پیتر پارکر دوباره به جسم خودش برگشت ولی   این دوران بسیار مهم بود چون وقتی اکتاویوس در زندگی پیتر پارکر فرو رفته بود اتفاقات زیادی را رقم زد. و مهمتر اینکه مارول نشون داد برای متفاوت بودن حاضره دست به هر کاری بزنه! (شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در  اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

 مهدی ترابی مهربانی

با بهره گیری از برخی محتوای مقاله سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

ترجمه شماره آخر از سری "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" + لینک دانلود

چه كسانی از هویت مخفی مرد عنكبوتی با خبر هستند؟ 

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

داستان "شکست جانانه" را به صورت کامل و با ترجمه فارسی بخوانید!

شماره آخر کمیک جزیره عنکبوتی (SPIDER-ISLAND) ترجمه شد + لینک دانلود

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

لینک دانلود کمیک های ENDS OF EARTH 

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderpunisher
#1 spiderpunisher 1398-10-26 11:21
مقاله بسیار کاملی بود، ممنون از آقای ترابی.
ولی با وجود اینهمه تغییرات که یه سری به مذاق طرفدارای قدیمی خوش نیومد یا حتی تغییراتی که خوانندگان تازه کار هم انتظار اونارو نداشتن، این سوال پیش میاد نویسندگان مارول هنوز میخوان تغییرات عظیم دیگه ای هم انجام بدن؟ و آیا این تغییرات جدید موفق میشن یا نه؟ به نظر من فقط بستگی به تغییرش داره اما میشه با توجه به کلیت ساختار تغییرات در روایت یک شخصیت میشه گفت همیشه قراره یه گروه ناراحت و ناامید و حتی خشمگین بشن.
نقل قول کردن
SUPER ALI
#2 SUPER ALI 1398-10-26 12:59
سلام آقای ترابی مقاله عالی بود
نقل قول کردن
hm
#3 hm 1398-10-26 13:08
ممنون استاد ترابی مقاله جالبی بود .
من موارد 4و7 رو دوست داشتم
نقل قول کردن
Infinity
#4 Infinity 1398-10-26 13:24
عالی بود مرسی بابت مقاله
1و2بی نظیرن
نقل قول کردن
Iron heart
#5 Iron heart 1398-10-26 13:54
سلام آقای ترابی ممنون بابت مقاله به نظرم مهم ترین شون مری جینه من تحمل کردم دکتر اختاپوس رو ولی مری جین جدید و مخصوصا بلک کت جدید رو نمیشد تحمل کرد ممنون
نقل قول کردن
Spider-Fan
+1 #6 Spider-Fan 1398-10-26 16:33
ممنون از استاد بابت مقالهٔ پربارشون.
(به نظرم هر کدوم از مقالات مناسبتی استاد به تنهایی اندازهٔ سه، چهارتا کانال تلگرامی محتوا دارن!)
بدون شک این Diversity و این گوناگونی و تنوع نژادی، سنی، جنسیتی و ... مهم‌ترین تغییر کمیک‌بوک‌های اسپایدرمن در این دهه بوده.
سردمدارش هم آقای اسلات هست که هم شخصیت‌های جدید زیادی خلق کرد هم قدیمی‌ها رو دوباره سر زبون‌ها انداخت.
کلاً بعد از دورهٔ (۱۰ سالهٔ!) اسلات، دنیای اسپایدی خیلی گسترده‌تر و freshتر شد.
و البته خیلی خوبه که الان آقای اسپنسر دیگه به فکر خلق کردن شخصیت‌های جدید نیست و تمرکزش رو معطوف کرده روی شخصیت‌پردازی کاراکترهای کلاسیک...
مشتاقانه منتظریم تا ایشون از پیچش شخصیت Kindred رونمایی کنه...
باز هم تشکر از استاد...
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1398-10-27 01:54
من خودم (و خیلیا) به جنسیت شخصیت کیندرد مشکوک شدن. اون آخرین جلدی که مرتبط با رویداد کارنیج مطلق هم بود، خیلی رو مثلث عشقی پیتر پارکر زوم کردن. من جمله اون جمله ی نورمن ازبورن که گفت تو میراث منی خیلیا اینو برداشت که این همون گوئنه که به اون حادثه ای قتلش اشاره داشت نه هری آزبورن.
متاسفانه هیچ جا هم اشاره نشده که جنسیتش مذکره یا مونث
نقل قول کردن
spiderman2099
#8 spiderman2099 1398-10-27 08:30
سلام آقای ترابی واقعا مقاله جالبی بود بخصوص قسمت پیدا شدن خواهر پیتر
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1398-10-27 10:57
به نقل از hassan91:
من خودم (و خیلیا) به جنسیت شخصیت کیندرد مشکوک شدن. اون آخرین جلدی که مرتبط با رویداد کارنیج مطلق هم بود، خیلی رو مثلث عشقی پیتر پارکر زوم کردن. من جمله اون جمله ی نورمن ازبورن که گفت تو میراث منی خیلیا اینو برداشت که این همون گوئنه که به اون حادثه ای قتلش اشاره داشت نه هری آزبورن.
متاسفانه هیچ جا هم اشاره نشده که جنسیتش مذکره یا مونث

مؤنث بودن کیندرد کلاً منتفی‌ـه.
مارول به وضوح توی تبلیغاتش از ضمیر He برای کیندرد استفاده می‌کنه.
و اینکه گوئن دقیقاً چطور «میراث» نورمن آزبورن محسوب می‌شه؟!!!
نقل قول کردن
Ps Qu
#10 Ps Qu 1398-10-27 11:32
دست شما درد نکنه آقای ترابی برای این مقاله بسیار کامل. واقعا هیچ سایتی به جز این سایت برای مناسبت های مختلف مقاله نمینویسه.
10- متاسفانه من تازگیا سرم شلوغ شده و نمیتونم سری جدید کمیکای مردعنکبوتی رو بخونم. فکر کنم فقط شماره های 0 و 1 و 2 رو خوندم. اما همونجا متوجه شدم اسپنسر داره رابطه مری و پیتر رو دوباره شکل میده. خب چی بگم، راضیم.
9- صنایع پارکر واقعا عجیب بود و باید از مهمترین اتفاقاتی که طی عمر پیتر براش افتاده دانست. به شخصه اصلا باهاش حال نمیکردم چون اصلا مدیریت و پولداری بدرد پیتر نمیخوره. اصلا دلیل محبوبیت پیتر از اول همین بود که فقیره و مجبوره برای درآمد تلاش کنه. اما تجربه متفاوتی بود. به هرحال اسلات به سنت شکن معروفه و این یکی از سنت هایی بود که شکست.
8و 7- خب گفتم که من تا شماره 2 سری جدید رو دنبال نکردم. بنابراین نمیتونم نظری بدم. اما آپارتمان خیلی ایده باحال و جالبی بود و خواهد شد. در خوب بودن تیم جدید با این تعریفات استاد شکی نیست و امیدوارم موفق باشند.
6- امممم. نمیتونم بگم راضیم یا ناراضی چون فکر نکنم چندان نقشی در آینده داشته باشه. اما اگر داشته باشه تقابل مردعنکبوتی با یک خواهر خشن و جاسوسش جالب میشه و داستان های جالبی خلق خواهد شد.
5- آخرین شماره های Spectacular رو خوندم و واقعا همکاری جالبی بین جیمسون و پیتر دیدم. اما از طرفی ناراحتم چون جیمسون شخصیتش درمخالفت با مردعنکبوتی شکل گرفته و ممکنه جیمسون آتی اون جیمسون قدیمی و دوست داشتنی ما نباشه.
4- از مایلز بدم میاد! واقعا! بنظرم شدیدا بهش بها دادن. فقط چون سیاه پوسته! عضو اونجرش کردن و رویدادهای مهم نقش اساسی داشته و... به شخصه دوست دارم مایلز دوباره برگرده به دنیای آلتیمیت.
3- به شخصه من امسال با ریجنت و رد گابلین حال کردم! مطمئنم کیندرد هم شخصیت عالی میشه.
2- شخصیت های متنوعی این دهه خلق شدند که واقعا جالب بودن. اما من از شخصیت های مکملی که اسلات خلق کرده اصلا خوشم نیومد و خوشحالم تو این سری خبری ازشون نیست.
1- فقط میگم امیدوارم دکتر اختاپوس دوباره مثل سابق بشه. خیلی مردعنکبوتی برتر امسال رو مخم بود :sad:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#11 Spider-Fan 1398-10-27 12:13
به نقل از sinbad:
فقط میگم امیدوارم دکتر اختاپوس دوباره مثل سابق بشه. خیلی مردعنکبوتی برتر امسال رو مخم بود :sad:

خب متأسفانه باید بگم دیگه مردعنکبوتی برتری وجود نداره...
www.uplooder.net/.../22-3.jpg
ان‌شاءالله در آینده توی یک مقاله قضیه رو به طور مفصل توضیح می‌دیم...
نقل قول کردن
Ps Qu
#12 Ps Qu 1398-10-27 13:03
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از sinbad:
فقط میگم امیدوارم دکتر اختاپوس دوباره مثل سابق بشه. خیلی مردعنکبوتی برتر امسال رو مخم بود :sad:

خب متأسفانه باید بگم دیگه مردعنکبوتی برتری وجود نداره...
www.uplooder.net/.../22-3.jpg
ان‌شاءالله در آینده توی یک مقاله قضیه رو به طور مفصل توضیح می‌دیم...

ایول :lol:
دست و جیغ هورا!
امیدوارم دوباره دکتر اختاپوس برگرده
نقل قول کردن
Iron heart
#13 Iron heart 1398-10-27 13:05
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از sinbad:
فقط میگم امیدوارم دکتر اختاپوس دوباره مثل سابق بشه. خیلی مردعنکبوتی برتر امسال رو مخم بود :sad:

خب متأسفانه باید بگم دیگه مردعنکبوتی برتری وجود نداره...
www.uplooder.net/.../22-3.jpg
ان‌شاءالله در آینده توی یک مقاله قضیه رو به طور مفصل توضیح می‌دیم...

خب میتونم یه سوالی بپرسم؟!چرا متاسفانه؟!مرد عنکبوتی برتر رو که اکثر طرفدارای مرد عنکبوتی ازش خوششون نمیومد(البته بین خودمون بمونه من کلی از دکتر اختاپوس زیاد خوشم نمیاد)
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1398-10-27 13:56
به نقل از Spider-Fan:

اینکه گوئن دقیقاً چطور «میراث» نورمن آزبورن محسوب می‌شه؟!!!

منظورم اون حادثه ی قتل معروف گوئن توسط گرین گابلینه که منجر بشه گوئن تبدیل بشه به شخصیت «کیندرد» و از این لحاظ منظورمه. به هر حال شخصیت کیندرد هر کسی باشه نورمن آزبورن در بوجود اومدنش نقش داشته و بقول خودش میراث خودشه
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1398-10-27 13:57
به نقل از Iron heart:

خب میتونم یه سوالی بپرسم؟!چرا متاسفانه؟!مرد عنکبوتی برتر رو که اکثر طرفدارای مرد عنکبوتی ازش خوششون نمیومد(البته بین خودمون بمونه من کلی از دکتر اختاپوس زیاد خوشم نمیاد)

نترس همه خودین اینجا :lol: :-*
نقل قول کردن
Spider-Fan
#16 Spider-Fan 1398-10-27 14:27
به نقل از Iron heart:
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از sinbad:
فقط میگم امیدوارم دکتر اختاپوس دوباره مثل سابق بشه. خیلی مردعنکبوتی برتر امسال رو مخم بود :sad:

خب متأسفانه باید بگم دیگه مردعنکبوتی برتری وجود نداره...
www.uplooder.net/.../22-3.jpg
ان‌شاءالله در آینده توی یک مقاله قضیه رو به طور مفصل توضیح می‌دیم...

خب میتونم یه سوالی بپرسم؟!چرا متاسفانه؟!مرد عنکبوتی برتر رو که اکثر طرفدارای مرد عنکبوتی ازش خوششون نمیومد(البته بین خودمون بمونه من کلی از دکتر اختاپوس زیاد خوشم نمیاد)

بعد از کش و قوس‌هایی که طرفدارها با قضیهٔ Superior Spider-Man داشتن، پیتر برگشت به بدن خودش، داک آک هم برگشت توی بدن کلون‌شده‌ای از خودش و پیتر.
توی «شکست جانانه» هم از پیتر حلالیت (!) گرفت و بعد هم یه ضدقهرمان شد و داستان‌های خودش رو داشت.
این یعنی اون شخصیت «دانشمند خبیثی که فقط می‌خواد اسپایدرمن رو نابود کنه» پس از سال‌ها رشد کرده بود و از اون حالت نسبتاً کلیشه‌ای در اومده بود.
شخصیت‌های مکمل خودش رو داشت، زندگی شخصی خودش رو داشت، ویلن‌های اختصاصی خودش رو داشت و ...
وقتی مارول دوباره به یا حرکت «مفیستویی» (ان‌شاءالله توی اون مقاله توضیح می‌دیم...) میآد و به همهٔ این‌ها بی‌اعتنایی می‌کنه و علناً همهٔ این داستان‌ها رو undo می‌کنه، به منِ هواداری که دنبال‌کنندهٔ داستان‌هاش بودم توهین کرده...
خب اگه می‌خواستی برش گردونی، همون موقع بعد از Clone Conspiracy این‌کارو می‌کردی. مگه هوادارا مسخره‌تن؟
مشکل من با این حرکت ماروله...
نقل قول کردن
Iron heart
#17 Iron heart 1398-10-27 16:40
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از sinbad:
فقط میگم امیدوارم دکتر اختاپوس دوباره مثل سابق بشه. خیلی مردعنکبوتی برتر امسال رو مخم بود :sad:

خب متأسفانه باید بگم دیگه مردعنکبوتی برتری وجود نداره...
www.uplooder.net/.../22-3.jpg
ان‌شاءالله در آینده توی یک مقاله قضیه رو به طور مفصل توضیح می‌دیم...

خب میتونم یه سوالی بپرسم؟!چرا متاسفانه؟!مرد عنکبوتی برتر رو که اکثر طرفدارای مرد عنکبوتی ازش خوششون نمیومد(البته بین خودمون بمونه من کلی از دکتر اختاپوس زیاد خوشم نمیاد)

بعد از کش و قوس‌هایی که طرفدارها با قضیهٔ Superior Spider-Man داشتن، پیتر برگشت به بدن خودش، داک آک هم برگشت توی بدن کلون‌شده‌ای از خودش و پیتر.
توی «شکست جانانه» هم از پیتر حلالیت (!) گرفت و بعد هم یه ضدقهرمان شد و داستان‌های خودش رو داشت.
این یعنی اون شخصیت «دانشمند خبیثی که فقط می‌خواد اسپایدرمن رو نابود کنه» پس از سال‌ها رشد کرده بود و از اون حالت نسبتاً کلیشه‌ای در اومده بود.
شخصیت‌های مکمل خودش رو داشت، زندگی شخصی خودش رو داشت، ویلن‌های اختصاصی خودش رو داشت و ...
وقتی مارول دوباره به یا حرکت «مفیستویی» (ان‌شاءالله توی اون مقاله توضیح می‌دیم...) میآد و به همهٔ این‌ها بی‌اعتنایی می‌کنه و علناً همهٔ این داستان‌ها رو undo می‌کنه، به منِ هواداری که دنبال‌کنندهٔ داستان‌هاش بودم توهین کرده...
خب اگه می‌خواستی برش گردونی، همون موقع بعد از Clone Conspiracy این‌کارو می‌کردی. مگه هوادارا مسخره‌تن؟
مشکل من با این حرکت ماروله...

اه پس خیلی داستان داره... ممنون از اطلاعاتی که دادی ولله من بعد از کاری که کوین فایگی کرد دقیقا نمیدونم کلا تو مارول نمیشه به کی اعتماد کرد
سردمدارشم one more day
نقل قول کردن
Iron heart
#18 Iron heart 1398-10-27 17:09
به نقل از hassan91:
به نقل از Iron heart:

خب میتونم یه سوالی بپرسم؟!چرا متاسفانه؟!مرد عنکبوتی برتر رو که اکثر طرفدارای مرد عنکبوتی ازش خوششون نمیومد(البته بین خودمون بمونه من کلی از دکتر اختاپوس زیاد خوشم نمیاد)

نترس همه خودین اینجا :lol: :-*

:D میترسم اسلات تو سایت عضو باشه :lol:
نقل قول کردن
Amir78_King
#19 Amir78_King 1398-10-28 00:49
نترس همه خودین اینجا :lol: :-*
آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره
نقل قول کردن
Iron heart
#20 Iron heart 1398-10-28 10:43
به نقل از Amir78_King:
نترس همه خودین اینجا :lol: :-*

آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره
خوب اگه دلت میخواد اسپایدی رو سن پایین ببینی کمیکای مایلز رو بخون دشواری هم نداره خیلی عالی ولی گند نزنن تو داستانش
برای اینکه بفهمی چرا ما مخالفیم کمیک sensational spider man رو بخون میفهمی چرا
نقل قول کردن
Amir78_King
#21 Amir78_King 1398-10-28 20:10
به نقل از Iron heart:
به نقل از Amir78_King:
نترس همه خودین اینجا :lol: :-*

آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره

خوب اگه دلت میخواد اسپایدی رو سن پایین ببینی کمیکای مایلز رو بخون دشواری هم نداره خیلی عالی ولی گند نزنن تو داستانش
برای اینکه بفهمی چرا ما مخالفیم کمیک sensational spider man رو بخون میفهمی چرا
چشم :oops:
نقل قول کردن
Amir78_King
#22 Amir78_King 1398-10-28 20:11
به نقل از Iron heart:
به نقل از Amir78_King:
نترس همه خودین اینجا :lol: :-*

آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره

خوب اگه دلت میخواد اسپایدی رو سن پایین ببینی کمیکای مایلز رو بخون دشواری هم نداره خیلی عالی ولی گند نزنن تو داستانش
برای اینکه بفهمی چرا ما مخالفیم کمیک sensational spider man رو بخون میفهمی چرا
امشب دانلودش میکنم
نقل قول کردن
Amir78_King
#23 Amir78_King 1398-10-28 20:12
به نقل از Iron heart:
به نقل از Amir78_King:
نترس همه خودین اینجا :lol: :-*

آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره

خوب اگه دلت میخواد اسپایدی رو سن پایین ببینی کمیکای مایلز رو بخون دشواری هم نداره خیلی عالی ولی گند نزنن تو داستانش
برای اینکه بفهمی چرا ما مخالفیم کمیک sensational spider man رو بخون میفهمی چرا
کمیکای مایلز رو دنبال میکنم واقعا عالیه
نقل قول کردن
Iron heart
#24 Iron heart 1398-10-28 21:05
به نقل از Amir78_King:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Amir78_King:
نترس همه خودین اینجا :lol: :-*

آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره

خوب اگه دلت میخواد اسپایدی رو سن پایین ببینی کمیکای مایلز رو بخون دشواری هم نداره خیلی عالی ولی گند نزنن تو داستانش
برای اینکه بفهمی چرا ما مخالفیم کمیک sensational spider man رو بخون میفهمی چرا

کمیکای مایلز رو دنبال میکنم واقعا عالیه
خوب پس خوش به حالت :D چون من دنبال نمیکنم اون کمیکه هم بهت گفتم تو سایت ترجمه شده و خوب فکر کنم هم سنیم لازم نیست بگی چشم :lol:
نقل قول کردن
Amir78_King
#25 Amir78_King 1398-10-29 02:42
به نقل از Iron heart:
به نقل از Amir78_King:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Amir78_King:
نترس همه خودین اینجا :lol: :-*

آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره

خوب اگه دلت میخواد اسپایدی رو سن پایین ببینی کمیکای مایلز رو بخون دشواری هم نداره خیلی عالی ولی گند نزنن تو داستانش
برای اینکه بفهمی چرا ما مخالفیم کمیک sensational spider man رو بخون میفهمی چرا

کمیکای مایلز رو دنبال میکنم واقعا عالیه

خوب پس خوش به حالت :D چون من دنبال نمیکنم اون کمیکه هم بهت گفتم تو سایت ترجمه شده و خوب فکر کنم هم سنیم لازم نیست بگی چشم :lol:
چشم . دیگه الان باید میگفتم کلمه دیگه ای نیست :lol:
نقل قول کردن
hm
#26 hm 1398-10-29 09:23
آخه چه دلیلی برای این حرفت داری که میگیOne more day خوبه ، اگه پیتر ازدواج کنه سنش بالا میره ، درست اما مگه باید همیشه جوان باشه
الان سوپرمن/کلارک کنت خانواده داره(البته منظورم کمیک های قدیمیشه ها :-* ) یعنی خیلی پیره؟؟؟!!!
نقل قول کردن
Amir78_King
#27 Amir78_King 1398-10-29 14:01
به نقل از hm:
آخه چه دلیلی برای این حرفت داری که میگیOne more day خوبه ، اگه پیتر ازدواج کنه سنش بالا میره ، درست اما مگه باید همیشه جوان باشه
الان سوپرمن/کلارک کنت خانواده داره(البته منظورم کمیک های قدیمیشه ها :-* ) یعنی خیلی پیره؟؟؟!!!

والا همین چند وقت پیش با one more day موافق نبودم و بدم میومد ولی الان که فکر میکنم میبینم اسپایدی متاهل اصلا تو کت من یکی نمیره
نقل قول کردن
Spider-Fan
#28 Spider-Fan 1398-10-29 14:52
به نقل از Amir78_King:
آقا حالا که همه خودین من میخوام اعتراف کنم که واقعا با one more day موافقم و قبول دارم ازدواجش با مری جین سن پیتر رو بالا میبره

به نقل از Amir78_King:
والا همین چند وقت پیش با one more day موافق نبودم و بدم میومد ولی الان که فکر میکنم میبینم اسپایدی متاهل اصلا تو کت من یکی نمیره

اگه شوخی می‌کنید که هیچی (انصافاً such a lame joke...)، ولی اگه جدی می‌گید واقعاً متأسفم.
قبل از هر چیز، تاحالا مقالات استاد دربارهٔ این داستان منفور رو خوندین؟!
نقل قول:
البته لازم به ذکره که one more day به شدت هواداران اسپایدرمن را عصبانی کرد زیرا آنها اعتقاد داشتند که مارول با چاپ این داستان نه تنها بخش عمده‌ای از تاریخچه قهرمان محبوبشان را حذف کرده بلکه خاطرات خوانندگانی که از سال 1987  (یعنی از زمان ازدواج پیتر پارکر و مری جین) با کمیک‌ ‌های اسپایدرمن زندگی کرده بودند را نابود کرده است. از طرفی چطور شخصیتی اخلاقمند و اصول گرا مثل پیتر حاضر شده با شیطان معامله كند؟
OMD از بیخ و بن مشکل داره. اصلاً منطقی نیست شخصیتی اخلاق‌گرا مثل پیتر حاضر بشه با شیطان معامله کنه.
جدا از اون، داستان‌های اسپایدرمن همیشه توی یک فضای منطقی و قابل‌باور بودن. هم خودش و هم شخصیت‌های مکمل‌ش. شخصیتی که تم عرفانی و جادویی و فانتزی داره، به درد این فضا نمی‌خوره.
و اینکه دقیقاً چرا «تو کت» جنابعالی نمی‌ره که پیتر متأهل باشه؟!؟!؟!
پیتر پارکر با مخاطب بزرگ نشده بود؟! روند زندگی یه انسان عادی رو نداشت؟! شخصیت خانم‌بازی بود که ازدواج بهش نخوره؟!
پیتر پارکر رو با کس دیگه‌ای اشتباه نگرفتی؟!
به نظر من اگه ۲تا زوج بخوان توی دنیای مارول باقی بمونن، یکی‌ش پیتر و مری‌جینه و دیگری سو و رید ریچاردز (که رابطهٔ اون‌ها هم چندان بی‌تنش نبوده...)
آدم یه کامنت‌هایی می‌خونه که دود از سرش بلند می‌شه...
نقل قول کردن
Amir78_King
#29 Amir78_King 1398-10-30 01:32
والا راستش فکر کنم به خاطر این باشه که من از بچگی چه با فیلم چه با انیمیشن همیشه پیتر رو مجرد دیدم و در تلاش برای بدست آوردن مری جین فکر کنم به خاطر این باشه که زیاد به اسپایدرمن متاهل خوشم نمیاد




نه والا فقط توی mcu از آیرون من خوشم میاد ولی تو کمیک از اسپایدرمن خوشم میاد
نقل قول کردن
hm
#30 hm 1398-10-30 10:55
من هم از کودکی دنبال کننده انیمیشن های اسپایدرمن و به شخصه عاشق انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده بودم ما دلیل نمیشه که چیز غلطی مثل one more day رو قبول کنم.
نقل قول کردن
Amir78_King
#31 Amir78_King 1398-10-30 14:49
به نقل از hm:
من هم از کودکی دنبال کننده انیمیشن های اسپایدرمن و به شخصه عاشق انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده بودم ما دلیل نمیشه که چیز غلطی مثل one more day رو قبول کنم.

خب هرکی یه نظری داره. سلیقه ها فرق میکنه
شاید یکی متاهل دوست داره یکی مجرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45