10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (Daily Bugle) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (Daily Bugle) بدانید شیپور دات نت دیلی باگل جیمسون جی جونا فکت حقایق تاریخچه معرفی شخصیت fact

در این مقاله با مکانی که اهمیت بسیاری در داستان های مختلف مرد عنکبوتی داشته آشنا میشوید.

مقدمه"دیلی بیوگل" در واقع یکروزنامه یا نشریه تبلیغاتی تخیلی در شهر نیویورک در داستان های مرد عنکبوتی است. این روزنامهٔ داستانی با الهام از روزنامه‌های نیویورک دیلی نیوز و نیویورک پست خلق شده‌است. پیتر پارکر سالها به عنوان عکاس پاره وقت برای این نشریه کار میکرد (او از خودش در قالب اسپایدرمن عکس میگرفت و به آن میفروخت!) و خیلی از شخصیت های مهم مکمل داستان های او مثل بتی برنت، جو رابرتسون، فردریک فازول و ند لیدز در آن حضور داشته اند. صاحب دیلی بیوگل كه بخش زیادی از عمرش را صرف متنفر بودن از مرد عنكبوتی کرد، جی. جونا جیمسون نام دارد! او بسیار اصرار داشت به جهانیان ثابت كند كه مرد عنكبوتی یك تهدید برای جامعه است و بارها با پول این نشریه ابر خبیث هایی ساخته یا در خلق آنها مشاركت داشته تا مرد عنكبوتی را دستگیر كند. پس از آنکه جیمسون به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شد، مسئولیت خود را به معاونش یعنی «جو رابرتسون» واگذار نمود. در سالهای گذشته دیلی بیوگل از حالت نشریه بیرون آمده و به یک آژانس خبری تبدیل شده است که در فضای مجازی هم بسیار فعال است. دیلی بیوگل همچنین برجسته ترین و مهم ترین رسانه دنیای مارول است و در رویدادهای مهمی مثل "جنگ داخلی" به آن استناد میشد.

دیلی بیوگل daily bugle

دیلی بیوگل در دنیای سینما بیش‌ترین محبوبیت خود را مدیون فیلم های مرد عنکبوتی و البته نقش آفرینی شگفت انگیز آقای «جی. کی. سیمونز» در نقش جی. جونا جیمسون است. حالا در این مقاله میخواهیم شما را به طور کامل با این نشریه آشنا کنیم! مقالات زیر را هم بخوانید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جی. جونا جیمسون» بدانید

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

1- تاریخچه و زمان تاسیس

روزنامه دیلی بیوگل

قدمت "دیلی بیوگل" به سال 1898 میرسد و از آن موقع تا به حال به صورت روزانه به چاپ رسیده است. به طور مثال گفته میشه دیلی بیوگل تنها روزنامه ای بود که در دهه 50 میلادی به مفقود شدن کاپیتان آمریکای اُرجینال (که بعدا معلوم شد در یخ های قطبی منجمد شده بوده) اشاره کرد.

کاپیتان آمریکا در یخ

دیلی بیوگل به صورت روزنامه نیم قطع به چاپ میرسد (روزنامه نیم‌قَطع یا tabloid روزنامه‌ای است که ابعاد کاغذ چاپ آن از روزنامه‌های استاندارد کوچکتر است. اصطلاح روزنامه نگاری نیم‌قَطع تأکید بر موضوعاتی دارد مانند داستان‌های جنایی پر سر و صدا، طالع بینی، شایعات مشهور و تلویزیونی، با اینحال مرجعی برای روزنامه‌های منتشر شده استاندارد نیست). سردبیر و ناشر دیلی بیوگل یعنی آقای جی. جونا. جیمسون زمانی که هنوز در دبیرستان بود حرفه روزنامه نگاری خودش را به عنوان خبرنگار در دیلی بیوگل آغاز کرد. او با پول ارثیه ای که  بهش رسیده بود تونست این روزنامه که با مشکلات مالی مواجه بود را بخرد و آن را به موفقیت برساند.

یک روز در دیلی بیوگل

در ضمن شاید برای شما جالب باشد كه بدانید اولین اشاره به نام دیلی بیوگل نه در کمیک های مرد عنکبوتی بلکه در  سال 1962 و در شماره 2 كمیك "چهار شگفت انگیز" (Fantastic Four) صورت گرفت!!!

دیلی بیوگل daily bugle

از آن جالب تر اینه كه دفتر روزنامه دیلی بیوگل برای اولین بار در شماره 4 كمیك Amazing Spider-Man نشان داده شد!!!

البته در اینجا ذكر نكته ای ضروریه. ما در شماره 2 مرد عنكبوتی شگفت انگیز دیدیم كه پیتر اولین عكس های خودش از مرد عنكبوتی را به جیمسون داد ولی در كمال تعجب نام مكانی كه جیمسون در آنجا ریاست میكرد Now Magazine بود، نه دیلی بیوگل!

نشریه دیلی بیوگل

بنابراین احتمالا استن لی به ذهنش خطور كرده كه دیلی بیوگل در مقایسه با Now Magazine اسم قشنگ تریه و بنابراین از شماره 4 به بعد از اون استفاده كرده.

  

2- ساختمان دیلی بیوگل

ساختمان دیلی بیوگل

جی. جونا جیمسون سال 1936 ساختمانی به نام ساختمان گودمن (Goodman Building) را در نبش خیابان های سی و نهم و خیابان دوم (second avenue) در منهتن نیویورک خرید و کل تحریریه و تجهیزات دیلی بیوگل رو به همراه کارکنان آن به آنجا منتقل کرد. حالا این ساختمان ، ساختمان دیلی بیوگل (Daily Bugle Building) نامیده میشود که 46 طبقه دارد و در پشت بام آن لوگوی بزرگ دیلی بیوگل قرار دارد. سه طبقه از این ساختمان به تحریریه اختصاص دارد و دو طبقه در زیرزمین هم چاپخانه آن است و بقیه طبقات نیز اجاره داده شده.

  

3- دشمنی با مرد عنکبوتی

جیمسون مرد عنکبوتی

روزنامه دیلی بیوگل معروف است به اینکه کلا با ابرقهرمانان و به ویژه با مرد عنکبوتی دشمنی دارد و مطالبی ضد او به چاپ میرساند. در واقع برای سالیان سال سیاست این روزنامه در انتقاد از مرد عنکبوتی بود زیرا آقای جیمسون چنین میخواست. اما سردبیر ارشد این روزنامه یعنی «رابی رابرتسون» که از جیمسون زیاد حساب نمیبرد (!) سعی کرده این سیاست را تعدیل کند. البته در سالهای اخیر و به ویژه پس از آنکه رابی ناشر دیلی بیوگل شد و جیمسون هم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شده این سیاست تغییر کرده است. و البته دیلی بیوگل مقاله های افشاگرانه زیادی هم درباره فساد های مختلف و جرایم سازمان یافته منتشر ساخته و در راستای احقاق حقوق جهش یافته ها (mutants) اقدامات خوبی داشته.

 

4- رقیب اصلی دیلی بیوگل

دیلی گلوب

رقیب اصلی دیلی بیوگل در دنیای کمیک روزنامه دیگری بود به نام "دیلی گلوب" (Daily Globe) . دقیقاً مشخص نیست این روزنامه کی تاسیس شد ولی میدانیم از سال 1950 منتشر شده است. ناشر این روزنامه آقای «بارنی بوشکین» (Barney Bushkin) نام دارد که از دوران دانشگاه با آقای جیمسون رقابت داشته. برخلاف دیلی بیوگل، دیلی گلوب رفتار و سیاست متعادل تری در قبال ابرقهرمانان و به ویژه اسپایدرمن داشت. یک بار هم پیتر پارکر که از دست جیمسون خسته شده بود عکس های اختصاصی خودش از اسپایدرمن رو به دیلی گلوب فروخت تا حرص جیمسون رو دربیاره. ولی چون بوشکین زیادی ازش سئوال میکرد که چطور عکس ها رو گرفته، تصمیم گرفت دیگه عکسی به او نفروشه.

بارنی بوشکین

چند سال پیش دیلی گلوب ورشکسته شد و دیدیم که بوشکین افسرده شده و حتی سعی کرد به جیمسون آسیب بزند. ضمنا یکی از خبرنگاران مهم و معروف دیلی گلوب، ادی براک بود که بعدا به خاطر آبروریزی بابت مقاله افشاگرانه ای که درباره هویت واقعی شخصیت «سین ایتر» نوشته بود از این روزنامه اخراج و بعدا با پیوند با سیمبیوت فضایی به ونوم تبدیل شد (دیلی بیوگل جعلی بودن گزارش براک را ثابت کرد و این امر باعث بی اعتبار شدن دیلی گلوب شد).

دیلی بیوگل ادی براک

از دیگر رقبای دیلی بیوگل میتوان به روزنامه "خط مقدم" (Front Line) اشاره کرد که توسط یکی از خبرنگاران برجسته دیلی بیوگل به نام «بن یوریک» و در جریان رویداد "جنگ داخلی" تاسیس شد و البته در مورد بعدی بهتون میگم که در نهایت ساختمان خودش را در اختیار دیلی بیوگل قرار دارد.

 

5- قضیه فروخته شدن دیلی بیوگل به دِکستر بِنِت

 قضیه فروخته شدن دیلی بیوگل به دکستر بِنِت

یک بار وقتی جیمسون سکته قلبی بدی کرد، همسرش دیلی بیوگل را به یکی از رقبای او به نام «دکستر بنت» (Dexter Bennet) فروخت. دکستر بنت اسم روزنامه رو به "دی بی" (The DB) تغییر داد (حالا معلوم نیست منظورش از DB حروف اول اسم خودش بود بود یا دیلی بیوگل!). دکستر بنت دیلی بیوگل را کاملا تبدیل کرد به به یک نشریه زرد و بی محتوا که مطالبش اکثرا جنجالی و درباره رسوایی های اخلاقی سلبریتی ها و ... بود. خیلی از کارمندان دیلی بیوگل شامل پیتر پارکر در اعتراض به این مساله آنجا را ترک کردند و به Front Line پیوستند. سپس الکترو به ساختمان DB حمله کرد و در نبردی با اسپایدرمن آنجا نابود  و دکستر بنت هم فلج شد.  همسر جیمسون در نهایت سهام دیلی بیوگل را از او خرید و جیمسون دوباره صاحب دیلی بیوگل شد. ضمنا بن یوریک موافقت کرد تحریریه دیلی بیوگل به روزنامه اش یعنی Front Line نقل مکان کنند.

  

6- پیتر پارکر سالها عکس های اسپایدرمن رو به دیلی بیوگل میفروخت

بعد از مرگ عمو بن، پیتر و زن عمویش می دچار مشکلات اقتصادی زیادی شدن.برای همین پیتر سعی کرد که به زن عمویش کمک کنه. چون در عکاسی هم مهارت داشت با استفاده از یه دوربین عکاسی از مرد عنکبوتی (خودش!) و مبارزه هایش با دشمن ها عکاسی میکرد. برای این کار همیشه دوربین رو با تار به جایی میچسبوند و دوربین هم به طور خود کار از او و دشمنانش عکس میگرفت!

دوربین مرد عنکبوتی

بعد هم پیتر با هزار زحمت عکس ها رو به جی.جونا جیمسون، سردبیر بداخلاق روزنامه "دیلی بیوگل" میفروخت! و جیمسون هم چندرغاز پول بهش میداد و هرگز هم حاضر نشد پیتر رو به استخدام رسمی دیلی بیوگل دربیاره!

پیتر پارکر عکاس

البته خود جیمسون از چاپ عکس های اسپایدرمن که آن موقع پیتر پارکر به طور اختصاصی برایش می آورد خیلی سود میبرد چون باعث پرفروش تر شدن روزنامه اش میشد. ضمن اینکه چون پیتر خودش موقع نبردهایش با دشمنانش این عکس ها را میگرفت لذا از عکس های دیگر عکاسان هیجان انگیزتر و دقیق تر بودند. بعدا او یک سنسور متحرک به دوربینش اضافه کرد تا هر وقت از جلوی دوربین رد میشه به طور اتوماتیک ازش عکس بگیره. در طول سالها دوربین او پیشرفته تر شده است. او حالا از دوربین های دیجیتالی و کوچک تر استفاده میکند که در کمربندش جا داده میشد تا دیگه موقع مبارزه به مشکلی برنخوره یا مجبور نباشه دوربینش را در جایی کار بگذاره تا ازش عکس بگیره.

این نکته رو هم لازمه که بدونید که در دنیای کمیک بوک های "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man)، پیتر پارکر به طور مستقیم برای دیلی بیوگل و آقای جیمسون کار نمیکرد و در عوض روی وب سایت این روزنامه فعالیت میکرد ولی زیاد رویش وقت نمیگذاشت.

دنیای مرد عنکبوتی نهایی

همچنین در این دنیا دیلی بیوگل بعدا به یک روزنامه کاملاً آنلاین و به وب سایت تبدیل شد ( این اتفاق پس از وقایع رویداد Ultimatum و آسیب دیدن ساختمان دیلی بیوگل روی داد) این ایده در MCU (دنیای سینمایی مارول) هم به کار رفته و در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" نیز دیدیم که جیمسون یک وب سایت دارد به نام www.thedailybugle.net   که در واقع یک وب سایت واقعی است که سونی آن را تاسیس کرده و میتونید مطالب آقای جیمسون را در آن بخونید!

سایت دیلی بیوگل

 

7- ضمیمه های دیلی بیوگل

چند سال پپش و به خاطر افت فروش روزنامه دیلی بیوگل و بنابر توصیه جو رابرتسون، آقای جیمسون راضی شد که ضمیمه ای درباره زندگی ابرقهرمانان منتشر کنه به نام "پالس" (The Pulse).

مجله pulse

بن یوریک روی این ضمیمه کار میکرد و همچنین جسیکا جونز به عنوان مشاور با آن همکاری داشت. همچنین دیلی بیوگل سابقه داشته یک ضمیمه رایگان با کاغذ گلاسه به نام Now magazine منتشر کنه.

 

8- یک بار پوما روزنامه دیلی بیوگل را خرید!

همانطور که در این مقاله گفته شد، توماس فایرهارت ملقب به پوما سابقه عضویت در گروهی به نام "یاغی ها" (Outlaws) را دارد. اعضای این گروه را دشمنان سابق مرد عنکبوتی که اصلاح شده بودند تشکیل میدادند (مثل «راکت رِیسِر»، «پراولر» و «ویلو دِ ویسپ» و «مردشنی») و گاهی هم به کمک مرد عنکبوتی می آمدند. این گروه با حمایت های مالی سیلور سیبل تشکیل شد و انگیزه پوما از عضویت در آن این بود که کمک کند اسپایدرمن را از اتهام سرقت مبری کند. در واقع یک بار روزنامه دبیلی بیوگل مطلبی نوشته بود مبنی بر اینکه مرد عنکبوتی یک دزد است! پوما اولش فریب آن را خورد و با مرد عنکبوتی درگیر شد. ولی وقتی ثابت شد این موضوع صحت نداشته او برای جبران اشتباه خود  دیلی بیوگل را از جی جونا جیمسون خرید و شروع کرد به تبلیغ برای اسپایدرمن و معرفی کردن وی به عنوان قهرمان شهر!

پوما جیمسون

البته او به زودی دیلی بیوگل را به جونا پس داد.

 

9- کارول دنورس (کاپیتان مارول) مدتی در " دیلی بیوگل" (Daily Bugle) مشغول به کار بود!

کاپیتان مارول دیلی بیوگل

همانطور که در این مقاله گفتیم، کارول دنورس مدتی در ناسا به عنوان ارشد امنیتی کار میکرد ، اما بعد از ترک این شغل به " دیلی بیوگل " پیوست تا در کنار " جی.جونا جیمسون " به عنوان سردبیر مجله زنان مشغول به کار شود ! اما خب طولی نکشید که کارول و جیمسون با هم شاخ به شاخ شدند ! (کارول کلا با جیمسون لحظات جالبی رو رقم زد !) چرا ؟! چون که کارول با عقیده جیمسون در خصوص محتویات مجله زنان مخالف بود و گفته های جیمسون را در این خصوص نپذیرفت و کاری را که از نظر خودش درست بود انجام میداد ؛ جیمسون قصد داشت که این بخش را با مطالب بی محتوای عامه مثل دستور پخت غذا و رژیم و مد و ... پر کند اما کارول آن قسمت را به معضلات و مشکلات زنان اختصاص میداد ! به همین دلایل جیمسون کم کم تصمیم خودش برای اخراج کارول را گرفت تا به جای او سردبیر دیگری را استخدام کند ! ( جالبه اون موقع جیمسون پیتر پارکر رو هم اخراج کرده بود!).

 

10- اختر فیزیکدان مشهور برای دیلی بیوگل کار میکرده؟!

 اختر فیزیکدان مشهور برای دیلی بیوگل کار میکرده؟!

گفتیم که دیلی بیوگل در داستان های مرد عنکبوتی نقش بسیار مهمی داشته زیرا بسیاری از شخصیت های مهم مکمل مثل ند لیدز، بن یوریک، رابی رابرتسون و ... از طریق آن به خوانندگان معرفی شده اند. یا مثلا شخصیت مهمی مثل بتی برنت که منشی آقای جیمسون بود و اولین دختری محسوب میشه که پیتر پارکر بهش علاقمند شد. اما اخیراً و در شماره 2 از کمیک "مرد عنکبوتی سیمبیوتی: پادشاه سیاه پوش" اشاره جالبی شد که طبق آن «نیل دگراس تایسون» هم به عنوان سردبیر بخش علمی برای دیلی بیوگل کار میکرده! نیل دگراس تایسون اخترفیزیکدان آمریکایی و مروج دانش است که هم‌اکنون، مدیر افلاک‌نمای هایدن نیویورک است. او همچنین دانشیار تحقیقاتی در بخش اخترفیزیک موزه تاریخ طبیعی آمریکا است. اما در این داستان دیدیم که جیمسون دارد سر کسی به نام نیل داد میزند و او را اخراج میکند چون دلیلی برای خورشید گرفتگی ناگهانی شهر نیویورک ندارد که ارائه دهد!

جیمسون

(تازه به رابی میگه که "کدوم خری اسم وسطش "دگراس" هستش!!)

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جی. جونا جیمسون» بدانید

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

15 حقیقتی که احتمالا درباره " کاپیتان مارول " نمیدانستید !

10 حقیقتی که باید درباره «پوما» (PUMA) بدانید

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 3

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 5

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

pouya1386
#1 pouya1386 1399-12-17 08:28
ممنون استاد یعنی انقدر عاشق مقالاتتون شدن که الان وسط کلاس فیزیک نشستم خوندمش دمتون گرم
استاد یدونه هم من داشتم مقالات قدیمی رو میخواندم یکی رو دیدم که:10ابر قهرمانی که صاحب فرزند شدند ولی ارور 404 داد من چی کار کنم؟
ولی کلا ممنون
نقل قول کردن
mobin rz
#2 mobin rz 1399-12-17 08:31
ممنون آقای ترابی
میخواستم ازتون بپرسم دیلی بیوگل تو دنیای واقعی هم وجود داره؟اخه انگار لوگوش رو تو چندتا فیلم غیر کمیک بوکی دیدم
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-12-17 08:46
به نقل از mobin rz:
ممنون آقای ترابی
میخواستم ازتون بپرسم دیلی بیوگل تو دنیای واقعی هم وجود داره؟اخه انگار لوگوش رو تو چندتا فیلم غیر کمیک بوکی دیدم

نه وجود نداره
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-12-17 08:52
به نقل از pouya1386:
ممنون استاد یعنی انقدر عاشق مقالاتتون شدن که الان وسط کلاس فیزیک نشستم خوندمش دمتون گرم
استاد یدونه هم من داشتم مقالات قدیمی رو میخواندم یکی رو دیدم که:10ابر قهرمانی که صاحب فرزند شدند ولی ارور 404 داد من چی کار کنم؟
ولی کلا ممنون

ولی اشتباه میکنی که سر کلاس مقاله میخونی! درس واجب تره پسرم.
"10ابرقهرمانی که صاحب فرزند شدند"
رو بخاطر نمیارمش. ولی اگه منظورت "۱۰ ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند" میباشد الان چک کردم دیدم مشکلی نداره
نقل قول کردن
dead spider
#5 dead spider 1399-12-17 09:34
این همه انیمیشن و فیلم و مقاله در مورد نشریه دیلی بیوگل ساخته شده و من هنوز نمی فهمم که مشکل جی جونا جیمسون با مردعنکبوتی چیه :cry: در انیمیشن مردعنکبوتی دهه ۹۰ یک توضیح داده شد که قاتلی که نقاب زده بود((قاتل عنکبوت خودمون))همسر جیمسون رو به قتل می رسونه که در کمیک ها هم همینطوره. اما در انیمیشن جیمسون فقط به یک دلیل از مردعنکبوتی بدش میاد زیرا او هم مثل قاتل همسرش ماسک زده
و به نظرم خواستن این موضوع مهم رو از سر بگذرونن. می شه لطفا شما به من توضیح بدید در دنیای کمیک چرا جیمسون از مردعنکبوتی بدش میومد.
و در ضمن بالی مطلبم نوشته بودم قاتل عنکبوت معروف یعنی الیستار اسمایت همسر جیمسون رو کشته ولی اون موقع هنوز دلیلی برای نفرت از جیمسون وجود نداشت زیرا پدرش هنوز زنده بود خواهشا توضیح بدید که کی همسر جیمسون رو کشت
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1399-12-17 09:52
سلام
ممنون بابت مقاله.
واقعا موضوع جالب و زیبایی بود که حقایق این شرکت اون جی جونا جیمسون خسیسش رو برملا کردید. ( از فردا جیمسون با چه رویی تو نگاه رابی رابرتسون نگه کنه؟ خب الان که با این چیز هایی که گفتید آبروش رفت :lol: )
مورد ۱ که پیدا کردنش از زیر سنگ انجام شده بود احتمالا! یعنی توی اون دنیا این رو از استن لی و جک کربی بپرسند یادشان نبود!
جیمسون دبیرستانی هم احتمالا این شکلی بوده.
uupload.ir/.../...
:lol:
مورد ۲ هم واقعا جیمسون به کسی اجاره داده چیزی رو؟ بیچاره مستاجر معلوم نیست جیمسون چقدر تیغش میزنه!
واقعا ساختمان مرتب و قشنگیه بیرونش هم خیلی شلوغ نیست.
مورد ۳ رو هم که کیه ندونه دیگه؟ شده خرخره اش رو بجوئه حسابش رو میرسه! البته جیمسون واقعا آدم خوش قلبیه و همونطور هم که گفتید جدیدا به اسپایدی کمک کرده.
مورد ۴ واقعا جالب بود. فکر کنم اون داستانی که در این جا گفتید که پیتر به دیلی بیوگل دوباره برمیگرده مورد همین مقاله است درسته؟
spidey.ir/.../...
واقعا هم دیلی بیوگل و جیمسون بدون رقیب مگه میشن؟ کلا جیمسون باید با یکی مشکل داشته باشه حالا که اسپایدی نیست باید تو کارش یه رقیب داشته باشه.
مورد ۵ هم هم من نمیدونستم ممنون که مطلع کردید. ( اون یارو هم به اون اسم روزنامش آخه ?the BD باز من گیر دادم به یه چیزی :lol: )
مورد ۶ هم آدم واقعا نمیدونه درباره این چی بگه اینقدر که جالب و مهیج بوده و در بعضی مواقع داستان های عالی خلق کرده که دیگه آدم میمونه. الان خدایی تونی استارک این کار رو میکنه؟ بروس وین چی؟ تچالا یا همون پلنگ سیاه؟ اما فراست؟ ولورین؟ هیچ کدوم! فقط اسپایدی! بقیه بابا پولدارن یا خانواده ندارند که براش این کار رو بکنند یا به دلاسل دیگه که این کار رو نمیکنند فقط اسپایدی هر کاری رو برای آسایش خانوادش انجام میده. واقعا هم این طور عکس گرفتن کار سختیه. من هنوز وقتی بار اول حضور جی جونا جیمسون توی مرد عنکبوتی ۱ و اونجایی که پیتر میخواد به استخدام در دیلی بیوگل در بیاد رو میبینم خندم میگیره!
مورد ۷ هم که من کلا فقط کاورش رو دیده بودم و برام جالب بود. ( من هنوزم دارم به اون یارو میگم آخه ?theDB اسم شرکتی که روزنامه چاپ میکنه؟ مگه تونی استارکی که مخفف میکنی؟ )
مورد ۸ که قبلا توی مقاله حقیقت های پوما گفته شده بود.
مورد ۹ هم ممنون که گفتید.
مورد ۱۰ هم برام جالب بود منم به جیمسون میگم کدوم خری اول اسمش با j شروع میشه؟
فقط توی اواخر مورد یک دوباره اسم دیلی بیوگل رو یک بار به انگلیسی و فارسی نوشتید که فکر کنم به جای انگلیسی باید اسمی که اولین بار استن لی استفاده کرد رو بنویسید.
با تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-12-17 10:29
سلام
خیلی ممنون استاد مقاله عالی و جالبی بود
کلا داستان های زیادی از مرد عنکبوتی با محوریت دیلی بیوگل بوده
داستان های ابتدایی که میخونیم کلا پیتر با ابر خبیث ها درگیر میشه و ازشون عکس میگیره و میده به جیمسون.
شاید بعضی ها نخونده باشن این داستان هارو پس اسپیولشون نمیکنم ولی این روزنامه خیلی توی داستان های اسپایدی نقش اساسی داشته به خصوص از لحاظ فان بودن که همیشه درگیری های جیمسون و پیتر ( البته در هیبت اسپایدی ) جالب بوده و خیلی بامزه.
داستان های خوبی از شخصیت های این روزنامه بوده مثل درگیری بتی و ند توی ۱۹۴ مرد عنکبوتی شگفت انگیز که داستان خیلی خوبی بود. و ....
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-12-17 10:34
به نقل از dead spider:
این همه انیمیشن و فیلم و مقاله در مورد نشریه دیلی بیوگل ساخته شده و من هنوز نمی فهمم که مشکل جی جونا جیمسون با مردعنکبوتی چیه :cry: در انیمیشن مردعنکبوتی دهه ۹۰ یک توضیح داده شد که قاتلی که نقاب زده بود((قاتل عنکبوت خودمون))همسر جیمسون رو به قتل می رسونه که در کمیک ها هم همینطوره. اما در انیمیشن جیمسون فقط به یک دلیل از مردعنکبوتی بدش میاد زیرا او هم مثل قاتل همسرش ماسک زده
و به نظرم خواستن این موضوع مهم رو از سر بگذرونن. می شه لطفا شما به من توضیح بدید در دنیای کمیک چرا جیمسون از مردعنکبوتی بدش میومد.
و در ضمن بالی مطلبم نوشته بودم قاتل عنکبوت معروف یعنی الیستار اسمایت همسر جیمسون رو کشته ولی اون موقع هنوز دلیلی برای نفرت از جیمسون وجود نداشت زیرا پدرش هنوز زنده بود خواهشا توضیح بدید که کی همسر جیمسون رو کشت

یک مقاله کامل خانم ساداتی فر در این باره نوشتن که به زودی میاد
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-12-17 10:39
یکی از کاربرا اینجا یه اسپم گزاشته بود و خواسته بود به مناسبت سریال لوئیس و سوپرمن مقاله رتبه بندی لباسای سوپرمن رو بنویسم!
البته که این مقاله قبلا نوشته شده:
b2n.ir/k45715
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1399-12-17 10:50
به نقل از dead spider:
این همه انیمیشن و فیلم و مقاله در مورد نشریه دیلی بیوگل ساخته شده و من هنوز نمی فهمم که مشکل جی جونا جیمسون با مردعنکبوتی چیه :cry: در انیمیشن مردعنکبوتی دهه ۹۰ یک توضیح داده شد که قاتلی که نقاب زده بود((قاتل عنکبوت خودمون))همسر جیمسون رو به قتل می رسونه که در کمیک ها هم همینطوره. اما در انیمیشن جیمسون فقط به یک دلیل از مردعنکبوتی بدش میاد زیرا او هم مثل قاتل همسرش ماسک زده
و به نظرم خواستن این موضوع مهم رو از سر بگذرونن. می شه لطفا شما به من توضیح بدید در دنیای کمیک چرا جیمسون از مردعنکبوتی بدش میومد.
و در ضمن بالی مطلبم نوشته بودم قاتل عنکبوت معروف یعنی الیستار اسمایت همسر جیمسون رو کشته ولی اون موقع هنوز دلیلی برای نفرت از جیمسون وجود نداشت زیرا پدرش هنوز زنده بود خواهشا توضیح بدید که کی همسر جیمسون رو کشت

سلام
این مقاله توضیحاتی میده
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#11 iron man Amir karimi 1399-12-17 11:06
مقاله جالبی بود . ممنون از استاد ترابی .
بیشتریا توی دیگر مقالات اشاره شده بود . ساختمان جالبی داره ها. پس دارایی های زیادی داره :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #12 Cap-Spider Potter 1399-12-17 11:12
به نقل از pouya1386:
ممنون استاد یعنی انقدر عاشق مقالاتتون شدن که الان وسط کلاس فیزیک نشستم خوندمش دمتون گرم

یادش بخیر! اون اوایل که تازه شروع کرده بودم به کامیک‌خونی یه همچین وضعی داشتم. البته نه سر کلاس درس، من اون زمان مدرسه می‌رفتم، درس‌ها و تکالیف به‌طور بی‌شرمانه و بی‌انصافانه‌ای زیاد بود و وقت هم کم! :-* توی هر فرصتی که گیر میاوردم مینشستم یه کامیک میخوندم! مثلا اکثر اوقات درست قبلِ خواب یه کامیک پیدا میکردم، سریع میخوندمش و بعد میگرفتم میخوابیدم. دوران خوب و خاطره‌انگیزی‌ـه واسه من، خیلی از کامیک‌بوک‌های مهم و تاریخی مارول و دی‌سی رو هم توی اون دوره و همچین شرایطی خوندم. از اون زمان به بعد کم‌کم "عاشقِ" کامیک‌بوک شدم. میدونی، کلی فاصله هست بین "دوست داشتن" و "عاشق بودن"! یعنی یکی از چیزهایی که می‌تونه به‌سادگی من رو از اتمسفر زمینی جدا بکنه، همین کامیک‌بوکه! تک تکِ مقالاتی هم که نوشتم با چاشنیِ عشق و علاقه و اشتیاق طعم گرفتند. کلاً من معتقدم زندگی یعنی هنرِ لذت بردن و عاشقی کردن، رازِ بزرگ خلقت هم همینه. به قول شاعر که می‌گه: "در عدم بودیم مستورِ وجود، تا محبّت پرده‌ی ما را گشود"! یعنی علت وجود ما هم همین محبت و عاشقی‌ـه و چالش‌مون اینه یاد بگیریم چه‌طور بهش برسیم. به همین دلیل هم هست که میگن خوش‌بختی یه احساسِ درونی‌ـه، به جز این دنیا، کجا می‌شد این همه عشق پیدا کرد؟! به‌نظرم یه‌سری لحظات توی زندگی هست که آدم با تمام وجود خدارو شکر می‌کنه که وجود داره و می‌تونه اون لحظه رو زندگی بکنه! مثلِ لحظه‌ی پدر شدن یه مرد یا مادر شدن یه زن! مثل زمانی که به موسیقی مورد علاقه‌مون گوش می‌کنیم! مثل شبِ اولی که Endgame رو دیدیم! :-* همین‌الآنشم برای من، یکی از لذت‌بخش‌ترین و عاشقانه‌ترین کارهایِ دنیا اینه که تویِ دلِ شب یه اتاقِ خالی گیر بیارم، یه موسیقیِ ملایم پخش کنم و بشینم کامیک بخونم.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1399-12-17 11:32
خیلی مفید و باحال بود جناب ترابی،خسته نباشید
واقعا یادش بخیر وقتی که اقای سیمونز رو در نقش جیمسون میدیدیم.خدا کنه بیشتر هم ببینیمش
یکی از مهمترین و جذاب ترین شخصیت های مکمل داستان های اسپایدیه؛در کمیک پیتر پارکر:مردعنکبوت ی خارق العاده(که در سایت هم ترجمه شده)هم ماجراجویی باحالی باهم داشتن.
ممنون از شما
نقل قول کردن
mobin rz
#14 mobin rz 1399-12-17 12:17
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از pouya1386:
ممنون استاد یعنی انقدر عاشق مقالاتتون شدن که الان وسط کلاس فیزیک نشستم خوندمش دمتون گرم

یادش بخیر! اون اوایل که تازه شروع کرده بودم به کامیک‌خونی یه همچین وضعی داشتم. البته نه سر کلاس درس، من اون زمان مدرسه می‌رفتم، درس‌ها و تکالیف به‌طور بی‌شرمانه و بی‌انصافانه‌ای زیاد بود و وقت هم کم! :-* توی هر فرصتی که گیر میاوردم مینشستم یه کامیک میخوندم! مثلا اکثر اوقات درست قبلِ خواب یه کامیک پیدا میکردم، سریع میخوندمش و بعد میگرفتم میخوابیدم. دوران خوب و خاطره‌انگیزی‌ـه واسه من، خیلی از کامیک‌بوک‌های مهم و تاریخی مارول و دی‌سی رو هم توی اون دوره و همچین شرایطی خوندم. از اون زمان به بعد کم‌کم "عاشقِ" کامیک‌بوک شدم. میدونی، کلی فاصله هست بین "دوست داشتن" و "عاشق بودن"! یعنی یکی از چیزهایی که می‌تونه به‌سادگی من رو از اتمسفر زمینی جدا بکنه، همین کامیک‌بوکه! تک تکِ مقالاتی هم که نوشتم با چاشنیِ عشق و علاقه و اشتیاق طعم گرفتند. کلاً من معتقدم زندگی یعنی هنرِ لذت بردن و عاشقی کردن، رازِ بزرگ خلقت هم همینه. به قول شاعر که می‌گه: "در عدم بودیم مستورِ وجود، تا محبّت پرده‌ی ما را گشود"! یعنی علت وجود ما هم همین محبت و عاشقی‌ـه و چالش‌مون اینه یاد بگیریم چه‌طور بهش برسیم. به همین دلیل هم هست که میگن خوش‌بختی یه احساسِ درونی‌ـه، به جز این دنیا، کجا می‌شد این همه عشق پیدا کرد؟! به‌نظرم یه‌سری لحظات توی زندگی هست که آدم با تمام وجود خدارو شکر می‌کنه که وجود داره و می‌تونه اون لحظه رو زندگی بکنه! مثلِ لحظه‌ی پدر شدن یه مرد یا مادر شدن یه زن! مثل زمانی که به موسیقی مورد علاقه‌مون گوش می‌کنیم! مثل شبِ اولی که Endgame رو دیدیم! :-* همین‌الآنشم برای من، یکی از لذت‌بخش‌ترین و عاشقانه‌ترین کارهایِ دنیا اینه که تویِ دلِ شب یه اتاقِ خالی گیر بیارم، یه موسیقیِ ملایم پخش کنم و بشینم کامیک بخونم.

بسیار کامنت احساس بر انگیزی بود :cry:
نقل قول کردن
alireza123456789
#15 alireza123456789 1399-12-17 12:27
مثل همیشه جالب و بسیار عالی ;-)
ببخشید قصد اسپم ندارم فقط اگه میشه نقد و بررسی قسمت اخر واندا ویژن رو بزارید که عالی میشه چون ارتباطش در اینده با دکتر استرنج و اینکه چه اتفاقی اخرش افتاد یکم گیج کننده بود بازم ممنون :lol:
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#16 Ehsan Spider 1399-12-17 12:51
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از pouya1386:
ممنون استاد یعنی انقدر عاشق مقالاتتون شدن که الان وسط کلاس فیزیک نشستم خوندمش دمتون گرم

یادش بخیر! اون اوایل که تازه شروع کرده بودم به کامیک‌خونی یه همچین وضعی داشتم. البته نه سر کلاس درس، من اون زمان مدرسه می‌رفتم، درس‌ها و تکالیف به‌طور بی‌شرمانه و بی‌انصافانه‌ای زیاد بود و وقت هم کم! :-* توی هر فرصتی که گیر میاوردم مینشستم یه کامیک میخوندم! مثلا اکثر اوقات درست قبلِ خواب یه کامیک پیدا میکردم، سریع میخوندمش و بعد میگرفتم میخوابیدم. دوران خوب و خاطره‌انگیزی‌ـه واسه من، خیلی از کامیک‌بوک‌های مهم و تاریخی مارول و دی‌سی رو هم توی اون دوره و همچین شرایطی خوندم. از اون زمان به بعد کم‌کم "عاشقِ" کامیک‌بوک شدم. میدونی، کلی فاصله هست بین "دوست داشتن" و "عاشق بودن"! یعنی یکی از چیزهایی که می‌تونه به‌سادگی من رو از اتمسفر زمینی جدا بکنه، همین کامیک‌بوکه! تک تکِ مقالاتی هم که نوشتم با چاشنیِ عشق و علاقه و اشتیاق طعم گرفتند. کلاً من معتقدم زندگی یعنی هنرِ لذت بردن و عاشقی کردن، رازِ بزرگ خلقت هم همینه. به قول شاعر که می‌گه: "در عدم بودیم مستورِ وجود، تا محبّت پرده‌ی ما را گشود"! یعنی علت وجود ما هم همین محبت و عاشقی‌ـه و چالش‌مون اینه یاد بگیریم چه‌طور بهش برسیم. به همین دلیل هم هست که میگن خوش‌بختی یه احساسِ درونی‌ـه، به جز این دنیا، کجا می‌شد این همه عشق پیدا کرد؟! به‌نظرم یه‌سری لحظات توی زندگی هست که آدم با تمام وجود خدارو شکر می‌کنه که وجود داره و می‌تونه اون لحظه رو زندگی بکنه! مثلِ لحظه‌ی پدر شدن یه مرد یا مادر شدن یه زن! مثل زمانی که به موسیقی مورد علاقه‌مون گوش می‌کنیم! مثل شبِ اولی که Endgame رو دیدیم! :-* همین‌الآنشم برای من، یکی از لذت‌بخش‌ترین و عاشقانه‌ترین کارهایِ دنیا اینه که تویِ دلِ شب یه اتاقِ خالی گیر بیارم، یه موسیقیِ ملایم پخش کنم و بشینم کامیک بخونم.


:cry: :cry:

منم الان اصلا نمیتونم برنامه ریزی درست درمون پیدا کنم
یا کمیکم عقب میمونه یا درس هام ولی خدا رو شکر خوبه بین این همه درس و بی وقتی میام یه کمیکی میخونیم خستگی در میکنیم به لطف شما یه جور احساس عاشقتم دنیا رو حس میکنیم و انژی میگیریم واسه درس ها کار ها

دست گلتون درد نکنه
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#17 Kia Iron Man 1399-12-17 13:08
به هر حال دیلی بیوگل عضوی جدایی‌ناپذیر از کمیک های مرد عنکبوتیه.خیلی موارد مفید و آموزنده ای بود خسته نباشید.
واقعا آدم دوست داره بدونه مشکل JJJ با اسپایدرمن چیه؟ اون دلیلی که قبلا آورد(شماره ای که پیتر هویتشو براش فاش کرد) راضی کننده نبود دوست داشتم یه دلیل قانع کننده برای این همه تنفر داده بشه(منتظر مقاله خانم ساداتی فر هستم)
از بچگی نیل دگراس تایسون رو دوست داشتم و همیشه اون برنامه شو دنبال میکردم(یادش بخیر :cry: )اون اشاره ای هم که بهش شد رو خیلی دوست داشتم.بیچاره که برای یه تاثیر آینده بر گذشته توسط یه خدای ورطه تاریکی ایجاد شده بود اخراج شد :-*
#12
به به چقدر زیبا فرمودید اشکم دراومد :cry: مگه میشه عاشق کمیک نبود؟سخنانتون عالی بود.
نقل قول کردن
Rayman
#18 Rayman 1399-12-17 13:23
درود و سپاس فراوان جناب ترابی. بسیار جالب بود.
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1399-12-17 13:42
#17:
من قرار بود چند روز دیگه مقاله "دلیل نفرت جیمسون از اسپایدرمن" رو بزارم تو سایت (چون همیشه ترافیک مقاله داریم و باید صف رو رعایت کرد و هر روز یه مقاله میزارم که همیشه مقاله جدید داشته باشیم) ولی حالا چون دارید میپرسید الان میزارمش تو سایت!
نقل قول کردن
master spider
#20 master spider 1399-12-17 13:53
وااای خاطراتم به طرز عجیبی برام زنده شدن. از کمیک بوکها بگیر تا انیمیشن سریالی مردعنکبوتی دهه ۹۰ و سه گانه سم ریمی.
ببخشید آقای ترابی یه سوال دارم که خب اسپمه ولی چون واقعا نمیدونم کجا باید بگم میپرسم. یه چند روزی هست که من اون پایین سایت که کامنتا رو می ذاره میبینم که تو چند تا مقاله که شما نوشتید دوستان و همراهان همیشگی و وقتی میخوام بدم تو اون مقاله ها ارور ۴۰۴ میده،
تقریبا تو دو تا مقاله دیدم.
دلیل خاصی داره؟!
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1399-12-17 14:01
به نقل از master spider:

ببخشید آقای ترابی یه سوال دارم که خب اسپمه ولی چون واقعا نمیدونم کجا باید بگم میپرسم. یه چند روزی هست که من اون پایین سایت که کامنتا رو می ذاره میبینم که تو چند تا مقاله که شما نوشتید دوستان و همراهان همیشگی و وقتی میخوام بدم تو اون مقاله ها ارور ۴۰۴ میده،
تقریبا تو دو تا مقاله دیدم.
دلیل خاصی داره؟!

اره دلیلش اینه که مربوط به مقالاتی میشه که هنوز منتشر نشدن ولی در آینده میشن! :-*
کاراشون رو انجام میدم و عکساشون رو میزارم ولی تایم میدم که فلان روز منتشر بشن. به همین دلیل ارور میده چون هنوز منتشر نشدن
نقل قول کردن
master spider
#22 master spider 1399-12-17 14:24
به نقل از mtm:
به نقل از master spider:

ببخشید آقای ترابی یه سوال دارم که خب اسپمه ولی چون واقعا نمیدونم کجا باید بگم میپرسم. یه چند روزی هست که من اون پایین سایت که کامنتا رو می ذاره میبینم که تو چند تا مقاله که شما نوشتید دوستان و همراهان همیشگی و وقتی میخوام بدم تو اون مقاله ها ارور ۴۰۴ میده،
تقریبا تو دو تا مقاله دیدم.
دلیل خاصی داره؟!

اره دلیلش اینه که مربوط به مقالاتی میشه که هنوز منتشر نشدن ولی در آینده میشن! :-*
کاراشون رو انجام میدم و عکساشون رو میزارم ولی تایم میدم که فلان روز منتشر بشن. به همین دلیل ارور میده چون هنوز منتشر نشدن

چه خوب پس بعد از مقاله برترین لباس های مردعنکبوتی، بدترین هایش رو هم داریم.
ممنون بابت پاسخگوییتون. :lol:
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#23 Ehsan Spider 1399-12-17 14:35
به نقل از mtm:
به نقل از master spider:

ببخشید آقای ترابی یه سوال دارم که خب اسپمه ولی چون واقعا نمیدونم کجا باید بگم میپرسم. یه چند روزی هست که من اون پایین سایت که کامنتا رو می ذاره میبینم که تو چند تا مقاله که شما نوشتید دوستان و همراهان همیشگی و وقتی میخوام بدم تو اون مقاله ها ارور ۴۰۴ میده،
تقریبا تو دو تا مقاله دیدم.
دلیل خاصی داره؟!

اره دلیلش اینه که مربوط به مقالاتی میشه که هنوز منتشر نشدن ولی در آینده میشن! :-*
کاراشون رو انجام میدم و عکساشون رو میزارم ولی تایم میدم که فلان روز منتشر بشن. به همین دلیل ارور میده چون هنوز منتشر نشدن


بله خیلی ممنون که جوابشو دادید
برای منم سوال بود مثل دوستمون نمیدونستم کجا مطرحش کنم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#24 AmirhoseinJafari2005 1399-12-17 15:28
فوق العاده بود :lol: خیلی ممنون خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#25 AmirhoseinJafari2005 1399-12-17 15:32
ببخشید آقای ترابی ، دیلی پلنت تا به حال با دیلی بیوگل کراس آور نداشته؟ یعنی این دوتا داخل یک داستان نبودند؟
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1399-12-17 20:36
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی ، دیلی پلنت تا به حال با دیلی بیوگل کراس آور نداشته؟ یعنی این دوتا داخل یک داستان نبودند؟

به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی ، دیلی پلنت تا به حال با دیلی بیوگل کراس آور نداشته؟ یعنی این دوتا داخل یک داستان نبودند؟

بله
در کراس اور marvel vs dc
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#27 AmirhoseinJafari2005 1399-12-17 22:23
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی ، دیلی پلنت تا به حال با دیلی بیوگل کراس آور نداشته؟ یعنی این دوتا داخل یک داستان نبودند؟

به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی ، دیلی پلنت تا به حال با دیلی بیوگل کراس آور نداشته؟ یعنی این دوتا داخل یک داستان نبودند؟

بله
در کراس اور marvel vs dc

ممنون بابت پاسخگویی ;-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#28 Kia Iron Man 1399-12-18 17:27
به نقل از mtm:
#17:
من قرار بود چند روز دیگه مقاله "دلیل نفرت جیمسون از اسپایدرمن" رو بزارم تو سایت (چون همیشه ترافیک مقاله داریم و باید صف رو رعایت کرد و هر روز یه مقاله میزارم که همیشه مقاله جدید داشته باشیم) ولی حالا چون دارید میپرسید الان میزارمش تو سایت!

سپاس فراوان استاد.متشکرم که برای ما ارزش قائل میشوید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37