10 حقیقت مهمی که باید درباره «توم اِستون» (Tombstone) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره توم استون  (Tombstone) بدانید حقایق تاریخچه تومستون سنگ قبر فکت fact

در این مقاله با یکی دیگر از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی آشنا میشوید ...

نسخه های عجیب و غریب از «تومستون» (TOMBSTONE) در دنیای کمیک!

 

1- توم استون در یک نگاه

تومستون دشمن مرد عنکبوتی

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 36 کمیک بوک Web of Spider-Man (مارس 1988)

خالقین: «جری كان وی» و «الكس ساوویك»

نام واقعی: «لانی تامپسون لینكُلن»

«توم استون» (Tombstone) یك سیاهپوست زال تن است به نام «لانی تامپسون لینكُلن» (زال تن به كسانی میگویند كه از بدو تولد موهای سفید و چشمان صورتی رنگ دارند) او یك خلافكار خیابانی بود و نیروی فوق بشری نداشت (ولی بعدا به دست آورد) منتهی همیشه از نظر جسمانی بسیار قوی و نیرومند بوده. صدای خیلی خفنی هم داره و در مبارزه تن به تن ماهره و البته بدنش مثل سنگ سفته و میتونه حریف خوبی برای همه ابرقهرمانان باشه. او در ضمن دندانهای خود را طوری تیز كرده كه شبیه به خون آشامان به نظر برسد تا دیگران از او بترسند! توم استون معمولاً برای دیگر دشمنان اسپایدرمن مثل «كینگ پین»، «کله چکشی» ، «آفتاب پرست» ، «دکتر اختاپوس» و ... كار میکرد. اما بعدها بعنوان رئیس دسته اوباش و قاتل ها، هر آنکه با وی مخالف بود را به قتل می‌رساند و به دلیل ماهیت خشونت‌آمیزش حتی تقریباً به اندازه‌ی کینگ‌پین معروف شد!  توم استون در دهه های 80 و 90 میلادی نقش نسبتا زیادی در داستان های مرد عنکبوتی داشت ولی باید قبول کرد که سالهاست دیگر حضور مهمی نداشته است (علیرغم اینکه در انیمیشن تحسین شده Spectacular Spider-Man  و یا بازی معرکه  Marvel’s Spider-Man   برای کنسول PS4  داشته است).

 

2- انگیزه خالق توم استون از خلق این شخصیت

تو ماستون

توم استون در ماه مارس 1988 و در شماره 36 از سری کمیک بوکی Web of Spider-Man به دست نویسنده ای به نام «جری کان وی» و طراحی به نام «الكس ساوویك» خلق شد. بلافاصله پس از حضور این شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی دیدیم که تاریخچه زیادی با یکی از شخصیت های مکمل دنیای مرد عنکبوتی به نام «جوزف رابرتسون» که بیشتر با نام «رابی رابرتسون» شناخته میشود، دارد (رابی رابرتسون همانطور که در این مقاله گفته شده است، به عنوان معاون جی. جونا جیمسون در دنیای کمیک شناخته شده است. او كسی است كه همیشه سعی كرده دیلی بیوگل نشریه ای محترم و معتبر باشد و در ضمن همواره یكی از حامیان بزرگ پیتر پاركر و اسپايدرمن بوده است). توم استون سپس به عنوان یکی از شخصیت های مستمر در کمیک بوک های Spectacular Spider-Man در اواخر دهه 80 میلادی که آنها هم توسط جری کان وی نوشته میشد، به کار رفت.

کان وی در مصاحبه ای گفته: "انگیزه اصلی من از خلق این شخصیت این بود که از کاراکتری استفاده کنم که نقش محوری در کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" نداشته باشد. یعنی میخواستم شخصیتی اریجینال مختص سری Spectacular Spider-Man داشته باشم که ربط چندانی به کاراکترهایی مثل مری جین، زن عمو می یا حتی جی. جونا جیمسون نداشته باشد بلکه مربوط به شخصیت مکمل درجه دومی مثل رابی رابرتسون باشد. دومین انگیزه من این بود پس از سالها که شخصیت گانگستری بیرحمی مثل «کله چکشی» را خلق کرده بودم، شخصیتی مشابه او را داشته باشم. و اینچنین بود که توم استون خلق شد و سرگذشت او به مرور غنی تر شد و خوانندگان هم واکنش خوبی بهش نشان دادند".

  

3- سرگذشت و پیشینه (Origin)

«لانی تامپسون» در محله سیاه پوستان منهتن یعنی هارلم به دنیا آمد. او چون تنها سیاه پوست زال تن محله بود، بهش زور میگفتن و اذیتش میکردن. ولی از بچه های همسن خودش قد بلند تر و قوی تر بود و در همان دوران مدرسه وارد عرصه خلافکاری شد و از هم کلاسی هایش پول اخاذی میکرد. آن موقع یکی از هم کلاسی هایش، رابی رابرتسون نام داشت که سردبیر روزنامه مدرسه بود و میخواست در آن درباره فعالیت های غیر قانونی لانی مطلب بنویسه ولی لانی او را ترساند و رابی هم بیخیال شد. لانی لینکلن بزرگ شد و خلاف هایش هم بزرگ تر شد و به عنوان یک قاتل و گانگستر اجاره ای مشغول به کار شد. اینجا بود که برای آنکه ترسناک تر به نظر برسه دندان ها و ناخن هایش را تیز و تیغ مانند کرد تا شبیه به یک خون آشام به نظر بیاد. این مساله باعث میشد تا حریفانش از دیدنش شوکه شوند و او بتونه بهتر و سریع تر کلکشون رو بکنه! او همچنین وزنه برداری میکرد تا عضلاتش قوی تر بشه و در دعواهای خیابانی شرکت میکرد تا در نبردهای تن به تن مهارت کسب کنه و بهش لقب توم استون به معنای سنگ قبر دادند (زیرا ادعا میکرد هر کسی باهاش دربیفته باید به فکر خریدن سنگ قبری برای خودش باشه!).

پیشینه توم استون

تا اینکه یک شب دوباره گذر او به رابی رابرتسون افتاد. رابی که حالا به عنوان نویسنده یک روزنامه محلی مشغول به کار شده بود رفت تا با یک منبع اطلاعاتی دیدار کنه که ناگهان دید این منبع توسط توم استون کشته شد. او رابرتسون رو تهدید کرد که اگر به کسی در این مورد چیزی بگه یا مطلبی بنویسه خودش و زنشو میکشه. رابرتسون هم دوباره ترسید و برای 20 سال این راز را نگه داشت و این باعث شد توم استون رشد بیشتری در دنیای تبهکاران بکنه. و به عنوان یکی از قاتلین رده بالای کینگ پین مشغول به فعالیت بشه. آن موقع جو رابرتسون به عنوان سردبیر ارشد دیلی بیوگل مشغول به کار شده بود و دیگه اونقدر جرات پیدا کرده بود که با توم استون دربیفته و مدارک خودش از قتلی که سالها پیش شاهدش بود را در اختیار پلیس قرار داد که برای اولین بار منجر به دستگیری توم استون گردید. البته او قبل از دستگیری با رابرتسون درگیر شد و جراحت شدیدی به ستون فقرات او وارد آورد.

 

4- توم استون و جو رابرتسون در یک سلول با هم زندانی شدند

  توم استون و جو رابرتسون در یک سلول با هم زندانی شدند

پس از اتفاقاتی که شرح آن در مورد قبلی داده شد، رابی رابرتسون هم به دلیل آنکه سالها مدارک مربوط به قتلی که توم استون مرتکب شده بود را آشکار نکرده بود به زندان "لوئیز برگ" افتاد. وقتی توم استون از این موضوع باخبر شد کاری کرد که او هم به آنجا منتقل شود و حتی یکی از زندانیانی که میخواست از رابی حمایت کند را به قتل رساند. او نهایتا از زندان فرار کرد ولی اسپایدرمن باهاش جنگید و در حالی که توم استون چیزی نمونده او را شکست دهد، رابرتسون (که عفو مشروط گرفته بود) سر رسید و به اسپایدرمن کمک کرد.

تومستون اسپایدرمنرابرتسون زخمی شد و مدتی نزد یک خانواده روستایی باقی ماند تا حالش بهتر بشه و وقتی توم استون دوباره اومد تا بکشتش او را با یک چنگک باغبانی زخمی کرد و باعث دستگیری مجدد او شد. تلاش های رابرتسون در جهت دستگیری توم استون باعث شد تا بهش عفو کامل تعلق بگیره.

جوزف رابی رابرتسون 

 5- دستیابی به قدرت های فوق بشری

توم استون پس از مدتی از دار و دسته کینگ پین جدا و به گروه های کله چکشی و آفتاب پرست ملحق شد. ضمنا همانطور که میدانید ابتدا قدرت فوق بشری نداشت ولی در این دوره و وقتی میخواست رابی رابرتسون را در یک کارخانه مواد شیمیایی متعلق به شرکت "آزکورپ" بکشد، به طور تصادفی به قدرت های فوق بشری دست یافت. در واقع رابی به او شلیک کرد و در محفظه ای عاری از هوا گیرش انداخت که قرار بود در آن نوعی گاز تست شود. این گاز جذب جریان خون توم استون شد و نوعی تاثیر جهش زا روی بدنش گذاشت و توان بدنی و دیگر قالبیت های جسمانی وی را ارتقا داد.

دستیابی به قدرت های فوق بشری

کله چکشی توم استون

اینجا بود که توم استون به نشانه تشکر از رابرتسون که به طور تصادفی باعث شده بود قدرت های فوق بشری پیدا کنه، اعلام کرد که دیگر باهاش کاری نداره و نمیخواد بکشتش!

  

6- توم استون عضو گروه "12 خبیث" بوده

دوازده خبیث مرد عنکبوتی

توم استون اغلب دوست نداره در قالب تیم یا گروه کار کنه ولی در سری کمیک بوک های اسپایدرمن: شوالیه های مارول" که اینجا به طور کامل ترجمه شده است دیدیم که نورمن آزبورن ازش دعوت کرد تا به گروه "دوازد خبیث" ملحق بشه و با اسپایدرمن بجنگه (درباره دوازده خبیث در این مقاله توضیح داده شده).

 

7- توم استون دشمن بی باک هم به حساب میاد

  توم استون دشمن بی باک هم به حساب میاد

با کم شدن حضور توم استوم در دنیای کمیک بوکی مرد عنکبوتی شاهد حضور بیشتر او در کمیک های بی باک (Daredevil) بوده ایم. به طور مثال او یک بار از سوی «لیلی لوکا» (Lily Lucca) اجیر شد تا وانمود کنه دزدیده شده تا اینجوری برای بی باک تله بگذارند ولی از بی باک شکست خوردند( لیلی لوکا از سوی همسر کینگ پین به نام «ونسا» استخدام شده بود تا عطری بزنه که بی باک فکر کنه او همان عشق مرده اش یعنی «کارن پیج» است و اینجوری بی باک را شکست دهند. این عطر ویژه که توسط یکی از دشمنان بی باک به نام «مستر فیر» ساخته شده بود و باعث میشد تا فرومون هایی در بدن لیلی تولید بشه تا مردان را جذب خودش بکنه ولی بعدا جذب متابولیسم بدن لیلی شد و دیگر نیاز نداشت عطر را بزنه زیرا مردان خود به خود به او جذب میشدند و تحت کنترلش قرار میگرفتند!).

 

8- توم استون در دنیای 11080 گوشت انسان میخورد!

http://www.spidey.ir/images/img/content/flesh-eating-spiderman-foes/tombstone.jpg

در کمیک 4 قسمتی  Marvel Universe Vs. The Punisher، دنیایی را دیدیم که در آن شخصیت های مارول به "پاتوژن‌"(عاملی بیماری زا) مبتلا میشوند که باعث میشود به شکارچیانی تبدیل شوند که گوشت انسان میخورند. ولی پانیشر که نسبت به آن مصون بود، وظیفه خودش دید تا هر کسی که بهش مبتلا شده را بکشه. در این کمیک شاهد بودیم که به خاطر ابتلا شدن مردم شهر به آن پاتوژن‌، قبیله هایی شکل گرفتند. مثلا اسپایدرمن هم که به عنوان "بیمار صفر" (patient 0) شناخته میشود، رهبر قبیله ای شده که در منهتن حکومت میکند. ویلسون فیسک (کینگ پین) هم به تازگی مبتلا شده و گوشت انسان میخوره و بهش لقب "پادشاه مرگ" داده اند. او موفق میشه بین قبیله های مختلف جنگ راه بندازه تا اینکه اونقدر ضعیف بشوند که یا از شهر بروند یا اینکه به قبیله او ملحق بشوند. توم استوم هم در این دنیا از افراد کینگ پین بود و تحت تاثیر اون بیماری قرار گرفت و به خوردن گوشت انسان پرداخت!

 

9- بیتل جدید، دختر توم استون است!

جنیس لینکلن

چند سال پیش در دنیای کمیک شاهد بودیم که یک «بیتل» جدید و مونث به کاپیتان آمریکا و بلک ویدو حمله کرد. اما آنها او را شکست دادند و به زندان «رَفت» فرستادند. اما بیتل به عنوان عضوی جدید از نسخه جدید گروه "شش خبیث" برگشت و بعدا او را در کمیک بوک های شاد و مفرح The Superior Foes opider-Man دیدیم که زیر نظر بومرنگ کار میکرد اما در نهایت با خیانت بومرنگ به عنوان رهبر گروه به دیگر اعضا، این گروه نیز منحل شد.

شش خبیث بیتل

سپس مشخص شد نام کوچک او «جَنیس» (Janice)  و دختر واقعی توم استون است! کم کم درباره گذشته او بیشتر برایمان توضیح دادند و معلوم شد که او فرزند توم استون و یکی از دوست دخترهایش در اوایل حرفه تبهکاری او بوده و توم استون گاهی بهش سر میزد و کمکش میکرد در مدرسه های خوبی درس بخونه.

دختر توم استون

در ضمن معلوم شد جنیس در دوران کودکی عاشق باباش و کارهای خلافش بوده ولی پدرش حضور در این جور فعالیت ها را برایش ممنوع اعلام کرده بود. تا اینکه وکیل مدافع شد و داوطلبانه وکالت «بارون زیمو» را برعهده گرفت و سپس شخصیت خبیثی به نام «فیکسر» (Fixer) به دستور زیمو برایش نسخه جدیدی از زره شخصیت خبیث «بیتل» را ساخت و اینچنین او به بیتل جدید دنیای کمیک تبدیل شد. جنیس اخیرا بیشتر در کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دیده شده و در شماره 1 از سری جدید این کمیک ها (که اینجا ترجمه شده) او را به عنوان وکیل مدافعی که برای میستریو استخدام شده دیدیم:

وکیل میستریو

سپس به عنوان رهبر گروه "سندیکای شرارت" که اعضایش را خلافکاران مونث درجه دو و سه کمیک های مرد عنکبوتی تشکیل میدهند دیده شده (این گروه اولش تشکیل شد تا از بومرنگ انتقام بگیرند).

http://spidey.ir/images/img/content/best-of-electro/facts/sinister-syndicate.jpg

همچنین معلوم شد او با  رندی رابرتسون (پسر رابی رابرتسون و هم اتاقی جدید پیتر پارکر) رابطه رومانتیک برقرار کرده است! پس میبینید که ارتباط خانواده لینکلن با خانواده رابرتسون همچنان ادامه دارد!

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

توم استون اولین بار در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" در دنیای انیمیشن دیده شد. او به خاطر اینکه ظاهرش در یک سرقت نافرجام به دلیل افتادن در مخزن مواد شیمیایی از ریخت افتاده بود ، دوست دوران مدرسه اش یعنی رابی رابرتسون را مقصر میدانست و مدام باهاش درگیر بود.

کارتون مرد عنکبو.تی

حضور بعدی توم استون برمیگرده به سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده". این سریال  همواره به منبع اصلی خود وفادار بود ولی هر جا احساس میکرد میشه یک چیزی را بهتر کرد از انجامش و از تغییر دادن ترس و واهمه ای نداشت. 

 تغییرات موثر

حقیقتش اینه که سازندگان سریال بسیار مصر بودند تا از شخصیت «کینگ پین» به عنوان کسی که سلطان فعالیت های تبهکاری شهر است استفاده کنه. ولی متاسفانه آنها رایتش را نداشتند چون این سریال توسط سونی ساخته شد و سونی رایت سینمایی یا انیمیشن کینگ پین را در اختیار نداشت چون او به عنوان دشمن اصلی قهرمان دیگر مارول به نام «بی باک» به شمار میرفت (البته این مساله خیلی عجیبه چون چند سال قبل کینگ پین در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه جدید کارتونی" که توسط همین سونی ساخته شده بود حضور یافته بود یا مثلا کینگ پین خبیث اصلی انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" بود!). در هر حال، سازندگان "مرد عنکبوتی خارق العاده" به ناچار از توم استون در نقشی مشابه با کینگ پین استفاده کردند و او به خبیثی عالی تبدیل شد که بهش لقب «بیگ من» داده بودند.

توم استون در انیمیشن سینمایی و اسکارگرفته "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" به عنوان یکی از مزدوران و افراد کینگ پین حضور داشت. قدرتش به نظر نمیرسه زیاد باشه چون در اون سکانسی که افراد کینگ پین به خانه زن عمو می میان ، به راحتی به دست زن عمو می نقش بر زمین میشه!

در نبرد نهایی هم میبینیم که بیشتر داره با اسپایدرمن نوآر مبارزه میکنه:

در پایان فیلم هم میبینیم که بابای مایلز دستگیرش کرده و داره او را سوار ماشین پلیس میکنه:

توم استون در بازی آنلاینMarvel Heroes   حضور داشت ولی حضور او در بازی معرکه "اسپایدرمن PS4" چیز دیگری بود:

توم استون بازی مرد عنکبوتی

او از باس (غول) های مراحل فرعی بازی بود و رهبر یک گروه گانگستری موتورسیکلت سوار بود که با سازمان های تبهکاری عمده نیویورک در ارتباط بود. میگن  در جوانی و بدلیل تماس با ماده شیمیایی ساخته شده توسط شرکت "آلکمکس" به قدرت جسمانی ارتقا یافته و همچنین پوستی که نسبت به آسیب های فیزیکی و حتی گلوله مصونیت داشت، دست پیدا کرده بود. در بازی، اسپایدرمن کاملا با او و گروهش از قبل آشنایی داشت و باهاش جنگیده بود و این مساله باعث شده بود تا توم استون حساسیت عجیبی نسبت به او پیدا کنه تا هر طور شده نابودش کنه. در بازی او سعی داشت داروی مخدر خطرناکی به نام Grave Dust را بفروشه که قدرت هایی مشابه با قدرت های او در دیگران بوجود می آورد ولی اسپایدرمن جلویش را گرفت.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از «تومستون» (TOMBSTONE) در دنیای کمیک!

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – رابی رابرتسون

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت سوم

10 ویلنِ مربوط به اسپایدرمن که دوست داریم آن‌ها را در آینده‌ی MCU ببینیم

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کله چکشی» (HAMMERHEAD) بدانید

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از کینگ پین در دنیای کمیک!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

dead spider
#1 dead spider 1399-11-08 13:59
سلام خیلی ممنون اقای ترابی من به خاطر مشکلات اینترنت یک مدت نتونسته بودم به عنوان یک عضو سایت فعالیت کنم اما تمام مقالات شما رو می خوندم و لذت می بردم این هم اولین نظر من بعد تقریبا یک ماه :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1399-11-08 14:13
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله.
سرگذشت توم استون جالب بود و همانطور که در مقاله گفته شد به مراتب از کله چکشی بهتر بود. من واقعا حضور اون رو توی سریال مرد عنکبوتی خارق العاده خیلی دوست داشتم. مخصوصا دیالوگ ها و تعامل هاش با مرد عنکبوتی.( یعنی اگر بگم اون صحنه اولین دیدار اون ها رو ۱۵ یا ۲۰ بار دیدم دروغم نگفتم! )
و البته اون اپیزودی که توی زیر زمین از مرد عنکبوتی یه کتک می خوره من نه تنها یکی از بهترین اپیزود های اون سریال بلکه یک شاهکار هنری میدونم!
و البته خوب بود که در دو فصل زیاد به گذشته و زندگی شخصی او پرداخته نشد و رابی رابرتسون رو وارد ماجرا نکردند چون واقعا نه وقت این کار ( در اون دو فصل) بود نه خیلی اهمیت زیادی داشت و به نظرم داستان رو شلوغ میکرد.

با تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1399-11-08 14:38
خیلی ممنون استاد مقاله عالی بود دستتون درد نکنه به نظرم
این شخصیت پتانسیل اینو نداره که خودش به عنوان یک خبیث مستقل کار کنه و برای ابرقهرمان مشکل ساز باشه البته اشاره شد که او زیاد اهل پیوستن به گروه های ابر خبیثی نیست پس بهترن داستانی که میشه از این شخصیت در آورد به عنوان یک قاتل و مزدور اجاره ای برای گینگ پین و بقیه شخصیت های مافیای گونه هستش

البته این نظر منه
نقل قول کردن
spider peter
#4 spider peter 1399-11-08 14:43
سلام ممنون از استاد ترابی
توم استون رو من اولین بار تو مرد عنکبوتی خارق العاده دیدم اولش ترسیدم اون موقع بچه بودم
کلا شخصیتش نشون میده رنج دیده هستش و از همه نفرت داره
نقل قول کردن
Doctor.who
#5 Doctor.who 1399-11-08 14:54
آقای ترابی مهربانی خیلی مقاله‌ی عالی ای بود و خودم توم استون مرد عنکبوتی خارق‌العاده را به توم استون کمیک‌های مرد عنکبوتی یا دردویل ترجیح می دم( البته نسخه‌های کمیک هم عالی هستند ولی شخصیت‌پردازی کارتونش خیلی خوب بود) و در بازی هم قدرت خوبی داشت و من را جذب کرد و یادم است که خیلی حضورش جالب بود و هست! البته داستان‌هایش با رابی رابرتسون ودخترش خیلی جذاب تر است برای من.
امیدوارم وارد داستان های مهم شود و به اوج برسد.
نقل قول کردن
parsa.k23
#6 parsa.k23 1399-11-08 15:24
ممنون استاد واقعا عالی بود و این اطلاعات برام جالب بود.
استاد به نظر من انیمیشن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی از مرد عنکبوتی خارق‌العاده هم بهتر بود.
واقعاً تو اون زمان با اون محدودیت ها این طور مجموعه ای ساختن خیلی خوب بود و تو کارتون مردعنکبوتی خارق العاده زیاد به عشقش توجه نکردن و بیشتر سردرگم نشونش دادن که نمیدونست کی رو دوست داره و آخر هم که فهمید نتونست بهش برسه اما مجموعه کارتونی مردعنکبوتی حتی تا ازدواج هم جلو برد داستانو و دنیا های موازی رو هم وارد جریان کرد.
توم استون روایت جالبی داره تو این مجموعه به خصوص قسمتی که پسر کینگ پینگ و توم استون و رابی تو یه زندان میوفتن
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-11-08 15:30
به نقل از parsa.k23:
ممنون استاد واقعا عالی بود و این اطلاعات برام جالب بود.
استاد به نظر من انیمیشن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی از مرد عنکبوتی خارق‌العاده هم بهتر بود.
واقعاً تو اون زمان با اون محدودیت ها این طور مجموعه ای ساختن خیلی خوب بود و تو کارتون مردعنکبوتی خارق العاده زیاد به عشقش توجه نکردن و بیشتر سردرگم نشونش دادن که نمیدونست کی رو دوست داره و آخر هم که فهمید نتونست بهش برسه اما مجموعه کارتونی مردعنکبوتی حتی تا ازدواج هم جلو برد داستانو و دنیا های موازی رو هم وارد جریان کرد.
توم استون روایت جالبی داره تو این مجموعه به خصوص قسمتی که پسر کینگ پینگ و توم استون و رابی تو یه زندان میوفتن

نظر عجیبی بود .
فقط همین رو میگم :-|
انتظار نداشتم بعد از اینهمه مقاله تخصصی تو سایت که سریالهای مختلف اسپایدرمن رو موشکافی کردن همچین نظری تو سایتم ببینم. ولی در هر حال ...
نقل قول کردن
master spider
#8 master spider 1399-11-08 16:30
به نظرم نویسنده های کمیک دردویل خیلی لاشخورن! :-* کینگ پین و توم استون تو کمیکای مردعنکبوتی خلق شدن بعد الان کار به جایی کشیده که کینگ پین دیگه دشمن مردعنکبوتی به حساب نمیاد و انگار اول از همه با دردویل مشکل داشته درصورتی که کینگ پین با کنار کشیده شدن مردعنکبوتی در دنیای کمیک خودشو رو کرد و شد کینگ پین حال حاضر. واقعا برام یه چیز رو مخیه!!!
نقل قول کردن
spider peter
#9 spider peter 1399-11-08 17:34
به نقل از mtm:
به نقل از parsa.k23:
ممنون استاد واقعا عالی بود و این اطلاعات برام جالب بود.
استاد به نظر من انیمیشن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی از مرد عنکبوتی خارق‌العاده هم بهتر بود.
واقعاً تو اون زمان با اون محدودیت ها این طور مجموعه ای ساختن خیلی خوب بود و تو کارتون مردعنکبوتی خارق العاده زیاد به عشقش توجه نکردن و بیشتر سردرگم نشونش دادن که نمیدونست کی رو دوست داره و آخر هم که فهمید نتونست بهش برسه اما مجموعه کارتونی مردعنکبوتی حتی تا ازدواج هم جلو برد داستانو و دنیا های موازی رو هم وارد جریان کرد.
توم استون روایت جالبی داره تو این مجموعه به خصوص قسمتی که پسر کینگ پینگ و توم استون و رابی تو یه زندان میوفتن

نظر عجیبی بود .
فقط همین رو میگم :-|
انتظار نداشتم بعد از اینهمه مقاله تخصصی تو سایت که سریالهای مختلف اسپایدرمن رو موشکافی کردن همچین نظری تو سایتم ببینم. ولی در هر حال ...

بله استاد من هم شوکه شدم
ولی از حق نگذریم حق با ایشون هستش پیتر در هر کارتون یا انمیشن سریالی و سینمایی یک عشقی داشت که بهش رسید به جز خارق العاده و همین جدیده واسه ۲۰۱۷ همه شون یک عشقی داشتند
معذرت می خوام جوابتون را دادم ولی این نظر شخصی من هستش
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-11-08 17:54
#9:
اولا که مرد عنکبوتی خارق العاده در بدترین حالت و پس از تنها ۲۶ قسمت کنسل شد و فرصت برای خیلی چیزا نبود ولی با این حال پیتر رسید به عشقش. یعنی تو همون مدت کم هم او و گوءن به هم رسیدن. کی میگه نرسیدن؟ فقط به دلیل حال بد هری اونو بروز ندادن ولی از نظر قلبی و اینکه پیتر بالاخره تصمیم خودش رو گرفت این‌مساله کاملا رعایت شد
مهم اینه که شما در طول سریال بلوغ فکری و شخصیتی پیتر رو دیدید که از علاقه اولیه به اون دختر سبک مغز به نام سالی در قسمت اول رفته رفته جلو اومد تا به گوین رسید و این مسیر با دقت و جذابیت و پیچش های داستانی فوق العاده طی شد
نکته دوم اینه که در واقع در مجموعه کارتونی پیتر به عشقش نرسید! تا جایی که یادمه اون‌مری جینی که باهاش ازدواج کرد یه کلون بود و اخرش رفت تا مری جین واقعی رو پیدا کنه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#11 AM SM BM SM 1399-11-08 18:07
به نقل از parsa.k23:

استاد به نظر من انیمیشن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی از مرد عنکبوتی خارق‌العاده هم بهتر بود.
واقعاً تو اون زمان با اون محدودیت ها این طور مجموعه ای ساختن خیلی خوب بود و تو کارتون مردعنکبوتی خارق العاده زیاد به عشقش توجه نکردن و بیشتر سردرگم نشونش دادن که نمیدونست کی رو دوست داره و آخر هم که فهمید نتونست بهش برسه اما مجموعه کارتونی مردعنکبوتی حتی تا ازدواج هم جلو برد داستانو و دنیا های موازی رو هم وارد جریان کرد.

سلام
من به نظرم سریال مرد عنکبوتی خارق العاده بهتره حالا چرا؟
اولا این چیزی که شما میگید که چون در دهه ۹۰ ساخته این سریال سخت بود واقعا عجیبه. خب اگر بر این استدلال پیش بریم که هر فیلم کمیک بوکی که اولین فیلم بوده و فیلم خوبی هم بوده باید بهترین فیلم باشه. مثلا سوپرمن ۱. اگر ما بخواهیم بر اساس محدودیت ها بررسی کنیم که مرد عنکبوتی خارق العاده بیشتر قربانی شد! درسته که روی مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی سانسور های سفت و سخت تری انجام میشد اما مدت زمانی که مجموعه کارتونی پخش شد برابری میکنه با مدت زمانی که سازندگان مرد عنکبوتی خارق العاده می خواستند!
و البته همین مثالی که آقای ترابی زد اونا می خواستند از شخصیت کینگ پینگ استفاده کنند اما رایتش رو نداشتند.
بعد شما گفتید توی سریال مرد عنکبوتی خارق العاده به عشق های پیتر پارکر توجه نکردند.( اگر برداشتم از عشقش درست باشه ) اصلا این طور نیست. شما دوباره این سریال رو مخصوصا فصل دوم رو نگاه کن. همش روی محوریت رابطه لیز آلن با پیتر و گوئن استیسی با پیتر بود. مثلا همون اپیزودی که مرد عنکبوتی توی زیر زمین کتک مفصلی به توم استون زد قبلش توی اُپرا همش روی پیتر، لیز، گوئن، هری و... تمرکز شد و در نهایت هم لیز دیگه نتونست پیتر رو تحمل کنه. به علاوه پیتر اصلا سردرگم نبود شاید یه کم طول کشید تا با خودش کنار بیاد و خودش رو پیدا کنه اما او قلباً فقط یک نفر رو دوست داشت: گوئن استیسی
اما وقتی طی اتفاقاتی با گوئن به مشکل برخورد به طرف لیز رفت اما آخرش فهمید که واقعا چه کسی رو دوست داره. زندگی واقعی هم همینه. شاید حتی پیتر سردرگم بود اما همین باعث میشد باهاش ارتباط برقرار کرد. چون اون توی برقراری ارتباط مشکل داشت و آدم باهاش همراه پنداری میکنه که نمی تونه وقتی گوئن با هری هست قضیه رو بهش بگه.
حالا مجموعه کارتونی که داستان رو تا ازدواج برد آیا وقتی معلوم شد مری جین کلون بوده یه ضد حال بزرگ نبود؟
و آیا وارد شدن دنیاهای موازی امتیاز خیلی بزرگیه؟ اتفاقا سریال مرد عنکبوتی خارق العاده بهتره بود چون روی پیتر پارکر و زندگیش تمرکز کرد نه اینکه یه خروار شخصیت از کل مارول وارد داستان کنه و خودش هم ندونه می خواد باهاش چی کار کنه!
در نهایت بع نظر من همین جمله برای عالی بودن مرد عنکبوتی خارق العاده کافیه و اگر از من بپرسند که فقط توی یک جمله این سریال رو توضیح بده میگم:
مرد عنکبوتی خارق العاده بهترین سریال مرد عنکبوتی ( یا حتی کل دنیای کمیک در انیمیشن) است چون در آن تعادلی میان اکشن و روزمرگی پیتر پارکر و درام داستان بود.
خدانگهدار
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1399-11-08 18:11
به نقل از spider peter:
به نقل از mtm:
به نقل از parsa.k23:
ممنون استاد واقعا عالی بود و این اطلاعات برام جالب بود.
استاد به نظر من انیمیشن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی از مرد عنکبوتی خارق‌العاده هم بهتر بود.
واقعاً تو اون زمان با اون محدودیت ها این طور مجموعه ای ساختن خیلی خوب بود و تو کارتون مردعنکبوتی خارق العاده زیاد به عشقش توجه نکردن و بیشتر سردرگم نشونش دادن که نمیدونست کی رو دوست داره و آخر هم که فهمید نتونست بهش برسه اما مجموعه کارتونی مردعنکبوتی حتی تا ازدواج هم جلو برد داستانو و دنیا های موازی رو هم وارد جریان کرد.
توم استون روایت جالبی داره تو این مجموعه به خصوص قسمتی که پسر کینگ پینگ و توم استون و رابی تو یه زندان میوفتن

نظر عجیبی بود .
فقط همین رو میگم :-|
انتظار نداشتم بعد از اینهمه مقاله تخصصی تو سایت که سریالهای مختلف اسپایدرمن رو موشکافی کردن همچین نظری تو سایتم ببینم. ولی در هر حال ...

بله استاد من هم شوکه شدم
ولی از حق نگذریم حق با ایشون هستش پیتر در هر کارتون یا انمیشن سریالی و سینمایی یک عشقی داشت که بهش رسید به جز خارق العاده و همین جدیده واسه ۲۰۱۷ همه شون یک عشقی داشتند
معذرت می خوام جوابتون را دادم ولی این نظر شخصی من هستش

معذرت می خوام شما میخواستید فقط توی ۲۶ قسمت پیتر هم آشنا بشه هم مرد عنکبوتی بشه هم ازدواج کنه؟
بابا به خدا پیتر به عشقش رسید گوئن استیسی.
اگر سریال ادامه میکرد واقعا جالب میشد اینکه ببینیم پیتر بین هری و گوئن چی کار میکنه.
نقل قول کردن
dead spider
#13 dead spider 1399-11-08 18:13
به نقل از mtm:
#9:
اولا که مرد عنکبوتی خارق العاده در بدترین حالت و پس از تنها ۲۶ قسمت کنسل شد و فرصت برای خیلی چیزا نبود ولی با این حال پیتر رسید به عشقش. یعنی تو همون مدت کم هم او و گوءن به هم رسیدن. کی میگه نرسیدن؟ فقط به دلیل حال بد هری اونو بروز ندادن ولی از نظر قلبی و اینکه پیتر بالاخره تصمیم خودش رو گرفت این‌مساله کاملا رعایت شد
مهم اینه که شما در طول سریال بلوغ فکری و شخصیتی پیتر رو دیدید که از علاقه اولیه به اون دختر سبک مغز به نام سالی در قسمت اول رفته رفته جلو اومد تا به گوین رسید و این مسیر با دقت و جذابیت و پیچش های داستانی فوق العاده طی شد
نکته دوم اینه که در واقع در مجموعه کارتونی پیتر به عشقش نرسید! تا جایی که یادمه اون‌مری جینی که باهاش ازدواج کرد یه کلون بود و اخرش رفت تا مری جین واقعی رو پیدا کنه


کاملا درسته من خیلی ناراحت شدم که سریال مردعنکبوتی خارقالعاده سر انجامی نداشت و این قضیه اونجایی ناراحت کننده تر می شه که متوجه می شیم قرار بود در فصل بعد شاهد حضور کارنیج باشیم و صد البته همکاری ونوم و مردعنکبوتی :cry: ولی شاید تنها چیزی که مردعنکبوتی خارقالعاده کم داشت نبودن نسخه های موازی بود که من خیلی تو سریال مردعنکبوتی مجموعه کارتونی دوست داشتم :-* ولی اگر دقت کنین سریال مردعنکبوتی مجموعه کارتونی رفته رفته بعد گذشت قسمت های پی در پی کیفتش کمتر می شد و سوتی های زیادی داده می شد (البته شاید دلیلش کمبود بودجه و محدودیت های مضحکی که برای کارتون بکار رفته بودند هم باشه که استاد ترابی مقاله ای در همین مورد منتشر کردن!)اما سریال مردعنکبوتی خارقالعاده هرچه پیش می رفت از کیفیت داستانی بیشتری برخورد دار می شد و به بقیه شخصیت های خبیث هم بها داده می شد(مثل مرد گداخته که به نظرم قبل از این سریال هیچکدوممون نمی شناختیمش!)و پیچش های جالب داستانی خطر اسپویل سریال!!........ ...از پیچش های جالب می توان به این اشاره کرد که قاتل عمو بن در واقع پدر گربه سیاه است! و حتی سر قضیه هویت گرین گابلین که هممون می دونستیم نورمن ازبورنه ولی در در بخشی از اپیزود ها هممون شک می کردیم که ایا واقعا نورمن ازبورن گرین گابلینه یا خیر!!! نظر پن در اینجا تمموم می شه اگر پرحرفی کردم معضرت می خواهم
نقل قول کردن
mani34521
#14 mani34521 1399-11-08 18:21
مقاله خیلی خوبی بود راستش هیچ اطلاعاتی از این شخصیت نداشتم ظاهرش هم دیدم فکر کردم همون کله چکشیه
نقل قول کردن
spider peter
#15 spider peter 1399-11-08 19:04
به نقل از mtm:
#9:
اولا که مرد عنکبوتی خارق العاده در بدترین حالت و پس از تنها ۲۶ قسمت کنسل شد و فرصت برای خیلی چیزا نبود ولی با این حال پیتر رسید به عشقش. یعنی تو همون مدت کم هم او و گوءن به هم رسیدن. کی میگه نرسیدن؟ فقط به دلیل حال بد هری اونو بروز ندادن ولی از نظر قلبی و اینکه پیتر بالاخره تصمیم خودش رو گرفت این‌مساله کاملا رعایت شد
مهم اینه که شما در طول سریال بلوغ فکری و شخصیتی پیتر رو دیدید که از علاقه اولیه به اون دختر سبک مغز به نام سالی در قسمت اول رفته رفته جلو اومد تا به گوین رسید و این مسیر با دقت و جذابیت و پیچش های داستانی فوق العاده طی شد
نکته دوم اینه که در واقع در مجموعه کارتونی پیتر به عشقش نرسید! تا جایی که یادمه اون‌مری جینی که باهاش ازدواج کرد یه کلون بود و اخرش رفت تا مری جین واقعی رو پیدا کنه

بله استاد شما درست میگید معذرت می خوام من اخه کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده رو زیاد ندیدم تا جایی که چسبید به سیمبیوت دیدم بقیش رو جایی نداشت اما بقیه رو همه اش رو دیدم و حرف شما منطقی است ببخشید
نقل قول کردن
spider peter
#16 spider peter 1399-11-08 19:05
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از spider peter:
به نقل از mtm:
به نقل از parsa.k23:
ممنون استاد واقعا عالی بود و این اطلاعات برام جالب بود.
استاد به نظر من انیمیشن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی از مرد عنکبوتی خارق‌العاده هم بهتر بود.
واقعاً تو اون زمان با اون محدودیت ها این طور مجموعه ای ساختن خیلی خوب بود و تو کارتون مردعنکبوتی خارق العاده زیاد به عشقش توجه نکردن و بیشتر سردرگم نشونش دادن که نمیدونست کی رو دوست داره و آخر هم که فهمید نتونست بهش برسه اما مجموعه کارتونی مردعنکبوتی حتی تا ازدواج هم جلو برد داستانو و دنیا های موازی رو هم وارد جریان کرد.
توم استون روایت جالبی داره تو این مجموعه به خصوص قسمتی که پسر کینگ پینگ و توم استون و رابی تو یه زندان میوفتن

نظر عجیبی بود .
فقط همین رو میگم :-|
انتظار نداشتم بعد از اینهمه مقاله تخصصی تو سایت که سریالهای مختلف اسپایدرمن رو موشکافی کردن همچین نظری تو سایتم ببینم. ولی در هر حال ...

بله استاد من هم شوکه شدم
ولی از حق نگذریم حق با ایشون هستش پیتر در هر کارتون یا انمیشن سریالی و سینمایی یک عشقی داشت که بهش رسید به جز خارق العاده و همین جدیده واسه ۲۰۱۷ همه شون یک عشقی داشتند
معذرت می خوام جوابتون را دادم ولی این نظر شخصی من هستش

معذرت می خوام شما میخواستید فقط توی ۲۶ قسمت پیتر هم آشنا بشه هم مرد عنکبوتی بشه هم ازدواج کنه؟
بابا به خدا پیتر به عشقش رسید گوئن استیسی.
اگر سریال ادامه میکرد واقعا جالب میشد اینکه ببینیم پیتر بین هری و گوئن چی کار میکنه.

بله حق با شماست من از اون جهت بهش نگاه نکردم
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1399-11-08 19:09
واقعا حیف نیست که این شخصیت دیگه در حال حاضر محو شده. حضورش تو مرد عنکبوتی خارق العاده به عنوان رئیس تبهکاران نقاط قوت سریال بود. یکی از نکات مثبتش هم اینه که به رابرتسون پر و بال دادن و تونستن گذشتش رو نشون بدن. واقعا اگه آدم از یکی بترسه خوف میکنه.
در ضمن من از رایت این شخصیتهای مارول سر درنیاوردم. فکر کنم که زمان مجموعه کارتونی اسپایدرمن مارول هنوز شخصیتهاشو نفروخته بود. آخه تو این سری مردان ایکس، چهار شگفت انگیز و کاپیتان آمریکا و مرد آهنی و بلید و حتی خود بی باک حضور داشتن :o البته از دکتر استرنج و دورمامو هم نگذریم.
حالا اگه سری مرد عنکبوتی خارق العاده این شخصیتها رو داشت چی میشد. به هر حال سلیقه اس دیگه نمیشه کاریش کرد :-*
نقل قول کردن
master spider
#18 master spider 1399-11-08 19:39
به نقل از hassan91:
واقعا حیف نیست که این شخصیت دیگه در حال حاضر محو شده. حضورش تو مرد عنکبوتی خارق العاده به عنوان رئیس تبهکاران نقاط قوت سریال بود. یکی از نکات مثبتش هم اینه که به رابرتسون پر و بال دادن و تونستن گذشتش رو نشون بدن. واقعا اگه آدم از یکی بترسه خوف میکنه.
در ضمن من از رایت این شخصیتهای مارول سر درنیاوردم. فکر کنم که زمان مجموعه کارتونی اسپایدرمن مارول هنوز شخصیتهاشو نفروخته بود. آخه تو این سری مردان ایکس، چهار شگفت انگیز و کاپیتان آمریکا و مرد آهنی و بلید و حتی خود بی باک حضور داشتن :o البته از دکتر استرنج و دورمامو هم نگذریم.
حالا اگه سری مرد عنکبوتی خارق العاده این شخصیتها رو داشت چی میشد. به هر حال سلیقه اس دیگه نمیشه کاریش کرد :-*

البته خود آقای ترابی گفته بودند که یکی از نقاط قوت سریال مردعنکبوتی خارق العاده همین بود که هیچ شخصیت دیگری در سریال نبود و سریال تمرکز خود را کاملا روی پیتر و مردعنکبوتی گذاشته بود.
نقل قول کردن
ilia 1388
#19 ilia 1388 1399-11-08 19:42
اقای ترابی خیلی مقاله ی خوبی بود
ممنونم از شما
خیلی عالی هست مقاله های شما
کاربر جدید سایت هستم
نقل قول کردن
ilia 1388
#20 ilia 1388 1399-11-08 19:44
آقای ترابی صداپیشنه توم استون در بازی مرد عنکبوتی پی اس فور چی بود؟
نقل قول کردن
master spider
#21 master spider 1399-11-08 21:31
به نقل از ilia 1388:
آقای ترابی صداپیشنه توم استون در بازی مرد عنکبوتی پی اس فور چی بود؟

گوگل کروم مگه نداری؟!
تو همون سرچ کن :-*
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1399-11-08 21:47
به نقل از ilia 1388:
آقای ترابی صداپیشنه توم استون در بازی مرد عنکبوتی پی اس فور چی بود؟

کوری جونز
نقل قول کردن
ilia 1388
#23 ilia 1388 1399-11-09 09:11
به نقل از mtm:
به نقل از ilia 1388:
آقای ترابی صداپیشنه توم استون در بازی مرد عنکبوتی پی اس فور چی بود؟

کوری جونز
spidey.ir/.../cory_jones.jpg

ممنونم آقای ترابی
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#24 Mr. Doctor 1399-11-09 11:46
خیلی عالی بود استاد خسته نباشید
بنظرم پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک خبیث بهتر و دردسر ساز تر داره،البته برای من خیلی جذابیتی نداره :-*
اما چون قدرت بدنی بالایی داره دشمن سرسختی برای اسپایدی محسوب میشه
استاد شما فرمودین که سیاهپوست هستش ایشون،میتونم بپرسم چرا پوستش مثل گچ سفیده؟
ممنون
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1399-11-09 15:43
#25:
همانطور که‌گفته شد ایشون زال تن (albino) هستند
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#26 Mr. Doctor 1399-11-09 18:36
به نقل از mtm:
#25:
همانطور که‌گفته شد ایشون زال تن (albino) هستند

اهان،بله.درست میفرمایید
دفعه اول که خوندم دقت نکردم
ببخشید وقتتون رو گرفتم
نقل قول کردن
Ghost Rider
#27 Ghost Rider 1400-02-30 16:10
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از parsa.k23:

استاد به نظر من انیمیشن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی از مرد عنکبوتی خارق‌العاده هم بهتر بود.
واقعاً تو اون زمان با اون محدودیت ها این طور مجموعه ای ساختن خیلی خوب بود و تو کارتون مردعنکبوتی خارق العاده زیاد به عشقش توجه نکردن و بیشتر سردرگم نشونش دادن که نمیدونست کی رو دوست داره و آخر هم که فهمید نتونست بهش برسه اما مجموعه کارتونی مردعنکبوتی حتی تا ازدواج هم جلو برد داستانو و دنیا های موازی رو هم وارد جریان کرد.

سلام
من به نظرم سریال مرد عنکبوتی خارق العاده بهتره حالا چرا؟
اولا این چیزی که شما میگید که چون در دهه ۹۰ ساخته این سریال سخت بود واقعا عجیبه. خب اگر بر این استدلال پیش بریم که هر فیلم کمیک بوکی که اولین فیلم بوده و فیلم خوبی هم بوده باید بهترین فیلم باشه. مثلا سوپرمن ۱. اگر ما بخواهیم بر اساس محدودیت ها بررسی کنیم که مرد عنکبوتی خارق العاده بیشتر قربانی شد! درسته که روی مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی سانسور های سفت و سخت تری انجام میشد اما مدت زمانی که مجموعه کارتونی پخش شد برابری میکنه با مدت زمانی که سازندگان مرد عنکبوتی خارق العاده می خواستند!
و البته همین مثالی که آقای ترابی زد اونا می خواستند از شخصیت کینگ پینگ استفاده کنند اما رایتش رو نداشتند.
بعد شما گفتید توی سریال مرد عنکبوتی خارق العاده به عشق های پیتر پارکر توجه نکردند.( اگر برداشتم از عشقش درست باشه ) اصلا این طور نیست. شما دوباره این سریال رو مخصوصا فصل دوم رو نگاه کن. همش روی محوریت رابطه لیز آلن با پیتر و گوئن استیسی با پیتر بود. مثلا همون اپیزودی که مرد عنکبوتی توی زیر زمین کتک مفصلی به توم استون زد قبلش توی اُپرا همش روی پیتر، لیز، گوئن، هری و... تمرکز شد و در نهایت هم لیز دیگه نتونست پیتر رو تحمل کنه. به علاوه پیتر اصلا سردرگم نبود شاید یه کم طول کشید تا با خودش کنار بیاد و خودش رو پیدا کنه اما او قلباً فقط یک نفر رو دوست داشت: گوئن استیسی
اما وقتی طی اتفاقاتی با گوئن به مشکل برخورد به طرف لیز رفت اما آخرش فهمید که واقعا چه کسی رو دوست داره. زندگی واقعی هم همینه. شاید حتی پیتر سردرگم بود اما همین باعث میشد باهاش ارتباط برقرار کرد. چون اون توی برقراری ارتباط مشکل داشت و آدم باهاش همراه پنداری میکنه که نمی تونه وقتی گوئن با هری هست قضیه رو بهش بگه.
حالا مجموعه کارتونی که داستان رو تا ازدواج برد آیا وقتی معلوم شد مری جین کلون بوده یه ضد حال بزرگ نبود؟
و آیا وارد شدن دنیاهای موازی امتیاز خیلی بزرگیه؟ اتفاقا سریال مرد عنکبوتی خارق العاده بهتره بود چون روی پیتر پارکر و زندگیش تمرکز کرد نه اینکه یه خروار شخصیت از کل مارول وارد داستان کنه و خودش هم ندونه می خواد باهاش چی کار کنه!
در نهایت بع نظر من همین جمله برای عالی بودن مرد عنکبوتی خارق العاده کافیه و اگر از من بپرسند که فقط توی یک جمله این سریال رو توضیح بده میگم:
مرد عنکبوتی خارق العاده بهترین سریال مرد عنکبوتی ( یا حتی کل دنیای کمیک در انیمیشن) است چون در آن تعادلی میان اکشن و روزمرگی پیتر پارکر و درام داستان بود.
خدانگهدار

حرف شما درسته،ولی من علاقه ای به هیچکدام ندارم!ولی مردعنکبوتی خارق العاده باز هم خیلی بهتر بود
شخصا مردعنکبوتی نهایی رودوست داشتم
مطمئنم اگر چند فصل دیگر از مردعنکبوتی خارق العاده ساخته میشد چون قرار بودکارنیج هم درش حضور داشته باشه پس در نتیجه من عاشق مردعنکبوتی خارقالعاده میشدم
(کلا من 80 درصد علاقم به مردعنکبوتی نهایی بخاطر فضای سیمبیوتیش و حضور شخصیت های جدید و سیمبیوتی بود)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37