10 حقیقتی که باید درباره میستریو (Mysterio) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره میستریو (Mysterio) بدانید

این مقاله به مناسبت  فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" و حضور میستریو در آن به شما تقدیم میشود. منتظر مقالات بعدی هم باشید!

مقدمه«میستریو» یک بدل‌کار و متخصص ساخت افکت‌های ویژه سینمایی بود به نام «کوئنتین بِک» (Quintin Beck) که تصمیم گرفت از مهارت و تخصص‌اش برای رسیدن به اهداف خبیث و غیرقانونی استفاده كند. او  چندین دفعه توانسته با ایجاد توهم و چالش‌های ذهنی برای اسپایدرمن دردسرهای جدی درست كند و او را تا مرز جنون بكشاند. میستریو یکی از جالب ترین دشمنان مرد عنکبوتی است و بر خلاف خیلی از دیگر دشمنان او، بسیار دوست دارد دراماتیک عمل کند (دلیلش اینه که در تئاتر و سینما سابقه داره). نوعی جذابیت منحصر به فرد نیز در لباس و شکل ظاهری او وجود دارد که آدم را شیفته خودش میکند و به یاد فیلم های علمی تخیلی دهه 50 میلادی میندازد. در این مقاله با حقایق مهم  و جالبی درباره او آشنا میشوید ...

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 تا از بزرگترین و بدترین توهمات میستریو در دنیای کمیک

رتبه بندی اقتباس های «میستریو» در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

(ضمنا پیشنهاد میشه داستان اولین حضور میستریو در دنیای کمیک را با ترجمه فارسی در اینجا بخوانید). 

 

- دی سی هم یک شخصیت مشابه با میستریو دارد!

- دی سی هم یک شخصیت مشابه با میستریو دارد!

 میستریو سال 1964 خلق شد و دو سال بعد دی سی شخصیت خبیث مشابه ای خلق کرد به نام «طلسم کننده» (Spellbinder). نام واقعی اش «دیلبرت بیلینگز» (Delbert Billings) بود. او اولش یک جاعل بود که سعی کرد با لنزهای خاص دیگران را هیپنوتیزم کنه و دشمن بتمن و رابین شد. ضمن اینکه مثل میستریو در ایجاد توهم تخصص داره و با گجت های خاص خودش بارها موی دماغ بتمن و گروه "جاستیس لیگ" شده است. البته ظاهر او در انیمیشن های دی سی تا حد زیادی عوض شده تا بیانگر حالت های مرموزانه او باشد :

شخصیت spellbinder

(سمت چپی رو دیگه یه کم زیادی از ظاهر میستریو الهام گرفتن!!!)

 

10- میستریو قدرت فوق بشری ندارد

میستریو

درست شبیه به «والچر» در فیلم و کمیک های "مرد عنکبوتی"، میستریو هم قدرت های فوق بشری ندارد (البته همانطور که در ادامه همین مقاله خواهید خواند، دومین کسی که خودش را جانشین میستریو دانست یعنی «فرانسیس کِلام» یک جهش یافته است و قدرت های فوق بشری دارد). بنابراین او توانایی و قابلیت های خود را از لباس فوق پیشرفته خودش به دست می آورد . ضمناً، به خاطر سابقه و تجربه خود در هالیوود و صنعت فیلمسازی و خلق افکت های ویژه، میدونه چطور توهم بسازه. او همچنین یک تردسته و در ساخت رُبات های مکانیکی هم تخصص بالایی داره. میستریو وقتی تصمیم گرفت یک خلافکار باشه تمام این موارد را در لباس فوق پیشرفته خودش قرار داد و بنابراین کلی وسیله و گجت در این لباسش یافت میشه. به طور مثال چکمه های مغناطیسی او باعث میشه که بتونه به آسمان بپره و یا مثل اسپایدرمن به در و دیوار بچسبه. در حقیقت براتون باید جالب باشه که بدونید میستریو در اولین حضور خودش در دنیای کمیک به کمک همین تجهیزات و گجت ها بود که تونست خودش رو جای مرد عنکبوتی جا بزنه! (او با لباس مرد عنکبوتی دست به دزدی زد و براش پاپوش دوخت).

اولین حضور میستریو در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

همچنین، این چکمه ها و مُچ بند های او میتونند دود تولید کنند تا از نظر دیگران پنهان بشه. کلاهخود معروف او (که اسپایدرمن بهش لقب تُنگ ماهی یا fishbowl داده!)، میتونه تصاویر هلوگرافیک یا گازهای سمی و توهم زا تولید کنه. همچنین درونش یک مخزن هوا هستش که از او در مقابل این گازها محافظت میکنه. شنل او هم سیم هایی داره که باعث میشه اگر کسی بهش دست بزنه برق بگیرتش! ضمن اینکه او سابقه بدلکاری هم داره و در مبارزه تن به تن استاده!

 

9- میستریو میتونه حس عنکبوتی اسپایدرمن را از کار بندازه!

میستریو میتونه حس عنکبوتی اسپایدرمن را از کار بندازه!

"حس عنکبوتی" یا spider sense که البته در فیلم "دور از خانه" بهش لقب Peter Tingle (خارش پیتر) داده شده!، قابلیتی بسیار مهمه برای اسپایدرمن چون بهش درباره خطرات قریب الوقوع هشدار میده (این مقاله را بخوانید). اما میستریو یک گاز ویژه ای در کلاهخود خودش داره که وقتی به اسپایدرمن بخوره باعث میشه حس عنکبوتی برای مدت 30 دقیقه ضعیف یا غیر فعال بشه! میستریو همچنین یک ماده ساینده در اختیار داره که میتونه مثل اسید عمل بکنه و تارهای عنکبوتی اسپایدرمن را از بین ببره!

 

8- میستریو با بی باک هم جنگیده و در نهایت دست به خودکشی زد!

میستریو - بی باک - دردویل - daredevil

در سال 1998 «كوین اسمیت» نویسنده كمیك های «بی باك» (Daredevil)شد و یك run بسیار موفق هم از خود به یادگار گذاشت. («جو كسادا» هم طراح این كمیك ها بود). این كمیك ها تحت عنوان "شوالیه های مارول" (Marvel Knights) منتشر میشد. داستان این كمیك از این قرار بود: میستریو متوجه میشود كه چیزی به پایان عمرش باقی نمانده (چون سرطان بدخیمی داشت). بنابراین او تصمیم گرفت قبل از مردن دشمن شماره یك خود یعنی مرد عنكبوتی را بكشد ولی آن موقع یك مرد عنكبوتی دیگر جای پیتر پاركر را گرفته بود: «بن رایلی» که در واقع کلون پیتر پارکر بود (این مقاله را بخوانید). بنابراین میستریو تصمیم گرفت نقشه خودش را برای یك قهرمان دیگر پیاده كند: بی باک! میستریو توانست کلی روی ذهن بی باک کار کنه و شکنجه روحی و روانی اش بده و حتی متقاعدش کنه  بچه ای که به دستش رسیده بود ، بچه شیطان یا ضد مسیح است و ...!

در پايان داستان هم میستریو وقتی فهمید بی باک قصد کشتن او را نداره، دست به خودكشي زد:

 

 

7- میستریو به جهنم رفته است!

میستریو به جهنم رفته است!

پس از خودکشی تا مدتها از میستریوی اریجینال یعنی کوئنتین بک خبری نبود تا اینکه در شماره های 11 تا 13 از سری نخست کمیک های Friendly Neighborhood Spider-Man متوجه شدیم او پس از مرگ به جهنم رفته ولی در آنجا مافوق هایش به خاطر حفظ تعادل کیهانی او را دوباره به زمین برگردانده اند! اخیرا هم حتما میدونید که در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شاهد حضور یک خبیث بسیار نیرومند و ترسناک بوده ایم که گفته میشه میستریو را در جهنم شکنجه میداده. در شماره 24 سری جدید کمیک مرد عنکبوتی شگفت که تو سایتمون ترجمه شده (اینجا) میبینیم که میستریو حتی جرات نداره اسم این خبیث رو به زبان بیاره (البته او خودش بعدا به پیتر پارکر میگه که اسمش «کیندرد» است) بعدش هم شاهد هستیم که او را  میکشه!

اما در شماره بعدی (که اینجا ترجمه شده) معلوم شد کوئنتین نمرده و روانپزشک خودش را جای خودش گذاشته بوده! در هر حال این ماجرا در حال حاضر در کمیک های مرد عنکبوتی ادامه دارد و باید دید آخرش چطور میشه.

 

6- میستریو یک دخترعموی خبیث داره!

 میستریو یک دخترعموی خبیث داره!

سال 2001 و در شماره 1 از کمیک Spider-Man: Mysterio Manifesto متوجه شدیم که کوئنتین بک (میستریوی اصلی) یک دختر عمو داشته به نام «مگوآیر بِک» (Maguire Beck) . پس از خودکشی کوئنتین بک ، مگوآیر سعی کرد از هر کسی که قبلا به میستریو ظلم کرده انتقام بگیرد. برای این منظور نزد دنیل برکهارت رفت که سابقه تبدیل شدن به میستریوی دوم رو داشت و در آیتم شماره 4 همین مقاله معرفی شده است (اون موقع برکهارت، Mad Jack بود. حتما این مقاله را بخوانید) و او را متقاعد کرد تا دوباره میستریو بشه. آنها دو تایی تصمیم گرفتند تا از جیمسون، مرد عنکبوتی و بی باک و برخی دیگر از دشمنان مشترک خود انتقام بگیرند و این بار مگوایر خودش هویت Mad Jack رو برگزید و با استفاده از فن آوری هولوگرام و نسخه های رباتیک سعی کرد از راه دور نقشه های خودش رو پیش ببره ولی مرد عنکبوتی و بی باک او و برکهارت را شکست دادند. در حال حاضر اطلاعاتی از سرنوشت او در دست نیست ولی چون جدیدترین جک اولانترن در دنیای مارول ادعا میکنه که تمام نسخه های قبل از خودش رو کشته پس میشه فرض کرد که مگوایر بک هم کشته شده.

 

5- میستریو از اعضایِ اریجینال گروه شش خبیث است

میستریو - شش خبیث

"شش خبیث" یا Sinister Six یکی از تیم های  ابرخبیث بسیار معروف در دنیای کمیک است که خیلی وقت پیش یعنی در سال 1964 و در شماره 1 از کمیک Amazing Spider-Man Annual خلق شد. این تیم در واقع به رهبری دکتر اختاپوس تشکیل شد تا با اسپایدرمن مقابله کنه و اعضایش هم دشمنان قدیمی اسپایدرمن بودند: : «والچر»، «مرد شنی»، «میستریو»، «كریون» و «الكترو»  (دكتر اختاپوس آنها را متقاعد كرد كه اگر با هم كار كنند میتوانند به راحتی از عهده مرد عنكبوتی برآيند). میستریو برای این عضو شش خبیث شد تا از اسپایدرمن انتقام بگیره.

 

4- بیش از یک میستریو وجود دارد!

میستریو بارها مرگ خودش رو جعل کرده و البته یک بار نیز همانطور که در بالا گفته شد، واقعاً مرد (خودکشی کرد). پس طبیعیه که برخی جای او را گرفته باشند! در این بخش به معرفی آنها میپردازم:

 

- دَنیل برکهارت (Daniel Berkhart)

دَنیل برکهارت (Daniel Berkhart)

این میستریو در شماره 141 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده است) خلق شده است (سال 1975) و نام اصلی اش «دَنیل بِرکهارت» میباشد. وقتی همگان خیال میکردند میستریوی اریجینال یعنی کوئنتین بک هنگام فرار از زندان کشته شده است، آقای جی جونا جیمسون ایشون رو استخدام کرد تا اسپایدرمن رو اذیت کنه! در واقع برکهارت سابقا یک بدلکار سینما بود و با کوئنتین بک هم کار کرده بود. او سعی کرد خودش را یک روح جلوه بده تا اسپایدرمن تعادل روحی خودش رو از دست بده اما وقتی شکست خورد فاش کرد که با کوئنتین هم سلولی بوده و او قبل از مرگ ظاهری خودش در زندان، برخی از تجهیزات مخصوصش رو بهش داده بوده و به همین دلیل حس میکرده که به کوئنتین مدیونه و باید انتقامش رو از اسپایدرمن بگیره.

برکهارت دانیل

البته این ادعایی بود که برکهارت کرد و هرگز صحت و سقم آن روشن نشد. بعد از دستگیری هم جیمسون را تهدید کرد که اگر براش وکیل نگیره به همه میگه که استخدامش کرده بوده! بعدها برکهارت به کمک دختر عموی کوئنتین تصمیم گرفت هویت «مد جک» را برای خودش انتخاب کنه که در واقع نسخه ای از «جک اولانترن» بود. اما وقتی فهمید کوئنتین بک خودکشی کرده تصمیم گرفت جایش را بگیره و دوباره میستریو بشه. او حتی برای مدت کوتاهی جای میستریو را در گروه "شش خبیث" گرفت.

 

- فرانسیس کِلام (Francis Klum)

- فرانسیس کلام (Francis Klum)

«فرانسیس کلام» یک جهش یافته است که قدرت های مختلفی داره مثل تله پورت کردن (انتقال اشیا یا انسان ها از نقطه ای به نقطه ای دیگر)، تله پاتی (نفوذ روی افکار دیگران) و تله کِنِسیس (حرکت دادن اشیا با ذهن). او توسط برادر بزرگترش به نام «گریسون» (Garrison) مورد آزار و اذیت جنسی قرار میگرفت. گریسون همچنین کِلام را مجبور میکرد تا از قدرت های خودش برای دزدی استفاده کند. جالبه که خود گریسون هم یک جهش یافته بود ولی بیشتر روی توانایی ذهنی برادرش تکیه میکرد تا براش مواد مخدر بفروشه. سپس، گربه سیاه (فلیشیا هاردی) رد این دو برادر رو گرفت ولی گریسون تونست بر او غلبه کنه و قصد داشت به فلیشیا هم تجاوز کنه که فرانسیس بهش اجازه نداد و او را کشت. سپس فرانسیس متوجه شد که فلیشیا هم در گذشته مورد آزار جنسی قرار میگرفته و بنابراین اونا همدیگر رو درک کردند (چون گفتم که فرانسیس هم توسط برادر بزرگترش فرانسیس مورد تجاوز قرار میگرفت). اما اسپایدرمن پیدایش شد و در حالی که به اشتباه فکر میکرد فرانسیس میخواد به فلیشیا آسیب برسونه، بهش حمله کرد. در نهایت فرانسیس (که میخواست از اسپایدرمن انتقام بگیره) لباس و تجهیزات میستریو را از کینگ پین خرید و به میستریوی جدید تبدیل شد. او از توانایی های جهش یافتگی اش استفاده میکند و بنابراین اولین میستریو به حساب میاد که نیروهای فوق بشری دارد.

 

- میستریون (Mysterion)

میستریون (Mysterion)

هویت این میستریو نامشخص است ! فقط میدونیم که سیاه پوست است. او سال 2012 و در شماره 22 از کمیک Avenging Spider-Man خلق شد یعنی زمانی که دکتر اختاپوس در ذهن و جسم پیتر پارکر فرو رفته بود و  خودش را «مرد عنکبوتی برتر» میدانست (این مقاله را بخوانید). او تجهیزات میستریو را از «رادریک کینگزلی» (هاب گابلین اریجینال) خرید و اسم خودش را «میستریون» گذاشت! بعدش با مرد عنکبوتی برتر جنگید ولی شکست خورد.

سپس مرد عنکبوتی برتر او را در کنار خبیث های دیگر زندانی کرد (در آزمایشگاه زیر آبی خودش). بعدشم هم تحت کنترل ذهنی قرار گرفت تا به نسخه قهرمانانه "شش خبیث" که توسط مرد عنکبوتی برتر ایجاد شده بود ملحق بشه. اما بعدا تونست خودش آزاد کنه. بعدش به مجسمه آزادی در نیویورک حمله کرد (با لشگری از دایناسورهای رُباتی!) ولی به دست «دختر سنجابی» و دیگر ابرقهرمانان شکست خورد!

 

3- میستریو باعث شد تا ولورین دیگر اعضای ایکس من رو قتل عام کنه!

 میستریو باعث شد تا ولورین دیگر اعضای ایکس من رو قتل عام کنه!

مارول یک دنیای مشهور دارد به نام دنیای شماره 807128 که در آینده ای آخرالزمانی جریان دارد که در آن اکثر قهرمانان کشته شده اند و دنیا به دست ابرشروران اداره میشود. دو کمیک مشهور این دنیا "الد من لوگان" و "الد من هاکای" هستند که هر دو در سایت ما ترجمه شده اند (اینجا و اینجا) . در این دنیا لوگان (ولورین) سالهاست که بازنشسته شده و حاضر نیست از دیگران دفاع کند. سپس معلوم شد در گذشته ،میستریوی این دنیا توهمی بسیار قوی درست کرده تا ولورین خیال کنه هم تیمی هایش در گروه X-men ، خبیث هستند تا بهشون حمله و قتل عامشون کنه!

قتل عام ایکس من

به همین دلیل لوگان عذاب وجدان گرفت و تا سالها حاضر نبود در نقش یک ابرقهرمان ظاهر بشه. البته گفته میشه میستریویی که این بلا را بر سر لوگان آورد، کوئنتین بک نبود بلکه «فرانسیس کلام» بود و از قدرت های جهش یافتگی خودش نیز بهره گرفته بود.

 

2- بروس کَمبل قرار بود نقش میستریو را در فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی بازی کنه!

بروس کمبل قرار بود نقش میستریو را در فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی بازی کنه!

درسته که «جِیک جیلِنهال» نقش میستریو را در فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" بازی کرده و عالی هم بازی کرده ولی قبلا هم قرار بود شاهد حضور میستریو در عالم سینما باشیم. در واقع «بروس کمبل» بازیگر محبوبی که حضور افتخاری در تمام فیلم های سم ریمی داشته، در تریلوژی مرد عنکبوتی هم حاضر بود و واقعا کامئوهای به یاد ماندنی ازش دیدیم. اما طراح استوری بوردهای فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" یعنی «جفری هندرسون» فاش کرده که قرار بوده در سکانس ابتدایی این فیلم نشون داده بشه که بروس کمبل در تمام این مدت در واقع یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی یعنی «میستریو» بوده! واقعا عجب ایده ای و عجب انتخابی!

ولی چون "مرد عنکبوتی 4" ساخته نشد این ایده هم محقق نگردید ...

 

1- میستریو در دنیاهای دیگر!

خب مارول دنیاهای موازی زیادی داره و میستریوهای دیگری را نیز در این دنیاها دیده ایم که در این بخش باحال ترین و مهم ترین آنها را معرفی میکنیم:

 

- میستریو در دنیای آلتمیت (دنیای شماره 1610)

میستریو در دنیای آلتمیت (دنیای شماره 1610)

در دنیای التمیت (Ultimate) که در کمیک های مرد عنکبوتی نهایی خلق شد، تا مدتها اثری از میستریو نبود. تا اینکه در شماره 3 از کمیک Ultimate Spider-Man Annual او را دیدیم که ظاهرش هم خیلی فرق داشت. در واقع یقه بزرگ و  سبز رنگ داشت که دودی را تولید میکرد که صورتش را میپوشاند! خیلی هم مرموز بود و سعی کرد رئیس جنایتکاران شهر بشه و حتی کینگ پین را نیز به قتل رساند! اما در کمیک "مردان عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده است معلوم شد که او فقط یک رُبات است که توسط میستریوی واقعی (کوئنتین بک) و از  دنیای اصلی مارول کنترل میشده!

 

- میستریو در دنیای سال 1602

 میستریو در دنیای سال 1602

مارول دنیایی داره به نام دنیای شماره 311 که در سال 1602 میلادی جریان داره! در این دنیا گروهی خبیث هست به نام "شش نوازان خبیث" (Sinister Sextet) که توسط «کارنیج» خلق شده و میستریو هم عضو آن بود. او در واقع جادوگری هست به نام «ماگوس» (Magus) که وقتی داشت به همراه دیگر اعضای گروه از یک کلیسا دزدی میکرد با گروه "مبارزان عنکبوتی" مواجه شد و همگی شکست خوردند.

  

- میستریو در دنیای نوآر (Noir)

میستریو در دنیای نوآر (Noir)

مارول دنیایی داره به نام "نوآر" یا دنیای شماره 90214 که در دهه 30 میلادی و یک نیویورک سرد و تاریک و پر از گانگستر و تبهکار جریان داره (این مقاله را بخوانید). میستریو در این دنیا یک تردست است که تحت عنوان "میستریوی باشکوه" (The Magnificent Mysterio) کار میکنه. او و همکارش «اِلا» (Ella) با «ویلسون فیسک» (کینگ پین) همکاری میکرد تا خون مرد عنکبوتی را به دست بیاره.

 

- میستریو در دنیای شماره 14512

میستریو در دنیای شماره 14512

این میستریو در دنیای «پنی پارکر» زندگی میکنه (برای آشنایی با پنی پارکر، این مقاله را بخوانید). او یک گوی بزرگِ پرنده را هدایت میکرد و از طریق آن مردم شهر را به یک گاز توهم زا آلوده ساخت. اما پنی پارکر شکستش داد. اما گفته میشه از طرفداران پنی هستش!

 

- میستریو در دنیای شماره 803

میستریو در دنیای 803

این میستریو در دنیای یک زن عنکبوتی به نام «لِیدی اسپایدر» زندگی میکند که داستان هایش در قرن 18 میلادی جریان دارد! (این مقاله را بخوانید). او یکی از اعضای "شش مرد خباثت" (Six Men of Sinestry) بود که توسط گرین گابلین این دنیا تاسیس شده بود و در سرقت مدارک شهردار شهر شرکت داشت که با دخالت لیدی اسپایدر مواجه شد.

 

- میستریو زامبی!

میستریو زامبی!

مارول دنیایی داره به نام دنیای شماره 91126 که در آن شخصیت هاش به صورت زامبی درآمده اند (کمیک "زامبی های مارول" را میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخونید). میستریو در این دنیا عضو گروه "شش خبیث" بود ولی مورد حمله نسخه زامبی شده مرد عنکبوتی که از دنیای دیگری آمده بود قرار گرفت. این مرد عنکبوتی مغز میستریو را درآورد و خورد و باعث شد تا به ویروس زامبی ها مبتلا بشه و دوستان مرد عنکبوتی رو بخوره!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور میستریو در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

10 تا از بزرگترین و بدترین توهمات میستریو در دنیای کمیک

رتبه بندی اقتباس های «میستریو» در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

معرفی دشمنان اصلی مرد عنكبوتی: «میستریو» (MYSTERIO) – قسمت اول

معرفی دشمنان اصلی مرد عنكبوتی: «میستریو» (MYSTERIO) – قسمت دوم

10 حقیقتی که باید درباره « جک او'لنترن» (JACK O'LANTERN) بدانید

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

10 ابر شروری که پتانسیل بیشتری برای فیلم آتی اسپایدرمن را دارند

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

تصاویر فوق العاده از «میستریو» - قسمت اول

تصاویر فوق العاده از «میستریو» - قسمت دوم

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید


این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-04-19 18:15
یادتون نره که غلط های تایپی مقاله رو بگید تا درستش کنم ;-)
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#2 Mr. MARVEL 1398-04-19 19:32
مرسی بابت مقاله مفیدتون
حیف اسپایدی چهار نیومد
دلمم برای میستریو سوخت. ( بابت دنیای 91126 )
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1398-04-19 20:23
واقعا که مقاله عالی‌ای بود. استاد من عاشق این دست از مقالات شما هستم که حقایق و دانستنی‌هایی از شخصیت‌ها بیان میکنید و واقعا هم با این میستریوی جذابی که جیلنهال به نمایش گذاشت بیش از پیش این ویلن رو برام جذاب و تک کرد و انصافا هم برای من جذاب‌ترین دشمن اسپایدیه و عاشق کاستومش هستم. تو فیلم هم عاااااالی کار شده بود کاستومش. در مورد مقاله هم من از همه بیشتر با مسحور کردن لوگانش حال کردم. واقعا اون صحنه توهم و بعد ورود میستریو و پشیمانی میمیک صورت لوگان و در آغوش گرفتن سایکلاپس نیمه جان، یکی از جماسی‌ترین و احساسی‌ترین شات‌های کمیک‌بوک بود.
اسپویلر
.
.
.
.
.
و بازهم چقدر توهمات و مبارزاتش تو فارفرام هوم عالی بود( مگه میشه از میستریو حرف زد و به حضورش تو این فیلم معرکه اشاره نکرد؟!)
در کل حق این شخصیت در سینما هم ادا خواهد شد و ما قطعا در آینده او را خواهیم دید اخیرا هم فایگی گفته فیلم سوم اسپایدی، داستانی دیده نشده را روایت خواهد کرد و شاید ما دوباره میستریو را در کنار شش خبیث ببینیم و چه شود اون موقع... .



بازم ممنون بابت این مقاله و منتظرم مقالات بعدی هستیم با تمام وجود ;-) مخصوصا از اندگیم و اسپایدی...


درود بر اسپایدی
نقل قول کردن
Spider_Thor
#4 Spider_Thor 1398-04-19 20:26
ممنون از این مقاله جامع. چند وقت بود می خواستم با نسخه های مختلف میستریو آشنا بشم و واقعا با این مقاله حال کردم.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-04-19 20:50
راستش رو بخواهید همیشه یه مشکلی با داستان "الد من لوگان" داشتم و اونم اینه که لوگان با حواس ارتقا یافته و شامه قوی که داره چطور گول میستریو رو خورد؟!
ولی در هر حال داستانش اونقدر قدرتمندانه است که آدم زیاد به این چیزا توجه نمیکنه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1398-04-19 22:29
اون مورد سوم یکی از دردناک ترین اتفاقات زندگی ولورینه.
برای من تصورش هم سخته!

همین چیزا باعث شده ولورین تا این حد شخصیت زجر کشیده ای داشته باشه. چون حادثه ها و اتفاقات تلخ زندگیش همه توی چارچوب اغراق آمیز کمیکی رخ میدن و خیلی وحشتناک و غیر قابل تصور هستن. به عبارتی تعریف "حادثه تلخ" برای ولورین تا انسان های عادی خیلی متفاوته! یا به بدترین شکل جان میده، یا از وسط نصف میشه، یا تحت دردناک ترین آزمایش ها قرار میگیره یا ...

مقاله حرف نداشت استاد، ممنون.
نقل قول کردن
HS-Spider
#7 HS-Spider 1398-04-19 22:32
سلام استاد ترابی!ممنون بابت مقاله!
نقل قول کردن
رضا طهماسبی
#8 رضا طهماسبی 1398-04-19 22:40
خیلی عالی بود اقای ترابی - ممنون بابت مقاله - ولی من تا حالا کمیک نخوندم پس فقط مورد 2 برام مفهوم بود :))
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1398-04-19 23:10
خیلی ممنونم بابت این مقاله

به شخصه مستریو برای من ویلنی قابل احترام هست . همیشه از حقه بازی ها و به خصوص پوشش جالبش خوشم میومد ، تو این مقاله هم با مواردی رو به رو شدم که جدا از بعضی ها خبری نداشتم ! عجیب ترینشون میستریو ی زامبی بود ! و البته اون عمل مستریو که باعث شد ولورین اعضای ایکس من رو بکشه خیلی وحشتناک بود . این طور که پیداست با یک اقتباس عالی و در خور این شخصیت در فیلم "دور از خانه " مواجه شدیم و این خیلی خوبه ....

خسته نباشید استاد ;-)
نقل قول کردن
HS-Spider
#10 HS-Spider 1398-04-20 12:14
خب آقای ترابی بی زحمت یه اصلاحیه بزنید(اگه می خواید نزنید صبر کنید شمارۀ بعدی کمیک اسپایدرمن بیاد بعد بزنید)

هشدار اسپویل
.
.
.
.
.
.
هشدار آخر
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی میستریو هنوز زنده است ببینید اون روان شناسی که با میستریو صحبت می کرد،دکتر لادویگ راینهارت(Dr. Ludwig Rinehart) بود،بله همون هویتی که میستریو برای خودش جعل کرده و توی شماره بعد می بینم میستریو و Kindred با هم رو به رو میشن و میستریو قبول می کنه با Kindred کار کنه
پس قسمت 7 خط آخر باید حذف بشه.
نقل قول کردن
M.Mardukh
#11 M.Mardukh 1398-04-20 15:11
خیلی خیلی ممنون از استاد ترابی بابت این مقاله خیلی خوب.

این مقاله ها رو میشه به رفتن دانشگاه تشبیه کرد، چون با خوندن این مقاله ها، آدم کم کم به تخصصی می رسه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1398-04-20 17:44
به نقل از HS-Spider:
خب آقای ترابی بی زحمت یه اصلاحیه بزنید(اگه می خواید نزنید صبر کنید شمارۀ بعدی کمیک اسپایدرمن بیاد بعد بزنید)

هشدار اسپویل
.
.
.
.
.
.
هشدار آخر
.
.
.
.
.
.
آقای ترابی میستریو هنوز زنده است ببینید اون روان شناسی که با میستریو صحبت می کرد،دکتر لادویگ راینهارت(Dr. Ludwig Rinehart) بود،بله همون هویتی که میستریو برای خودش جعل کرده و توی شماره بعد می بینم میستریو و Kindred با هم رو به رو میشن و میستریو قبول می کنه با Kindred کار کنه
پس قسمت 7 خط آخر باید حذف بشه.

چیزی که شما می‌گید مربوط به شمارهٔ ۲۵ سری ASM هست دیگه، درسته؟
هر موقع اون شماره ترجمه و ادیت شد و رفت روی سایت، این مقاله هم آپدیت می‌شه دیگه!
نقل قول کردن
sara
#13 sara 1398-04-20 23:00
عالی بود آقای ترابی من حس میکردم که این کامئو های بروس کمبل بی دلیل نیست ( درست مثل استن لی ) و واقعا ایده جذابی بود اگه اجرا میشد ولی حیف....البته میستریو جیک جیلنهال هم فوق العاده و منحصر به فرد بود
نقل قول کردن
K.Bagheri
#14 K.Bagheri 1398-04-21 12:27
با اینکه میستریو قدرت فوق بشری ندارد اما کارهای عجیب و قریب زیادی کرده . از این لحاظ من رو یکمی به یاد شخصیت بتمن در دی سی میندازه .این نشون میده که برای انجام کار هایی که به نظر فرا انسانی میان ، بعضی وقت ها هیچ قدرت فرا انسانی لازم نیست و فقط هوش و زیرکی زیاد یک انسان معمولی کافیه .
نقل قول کردن
- -
#15 - - 1398-04-23 01:11
واااای من اون کمیک سالانه رو انگلیسی پرینت کردم و دارم خیلی عالیه :)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#16 Pooya-Spidey 1398-04-23 16:50
بسیار عالی و جالب
چند موردش رو میدونستم ولی با این حال بازهم یک چیزی از سایت یادگرفتیم ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45