10 حقیقتی که باید درباره « جک او'لنترن» (Jack O'Lantern) بدانید

جک اُ لنترن جیسون مسندیل مکندیل اولانترن اولنترن تاریخجه معرفی شخصیت fact فکت حقایق 10 حقیقتی که باید درباره جک او'لنترن  (Jack O'Lantern) بدانید

وقتشه شما را با یکی دیگر از دشمنان معروف اسپایدرمن آشنا کنیم که البته چند سالی هست که به دشمن ونوم هم تبدیل شده ولی همواره به خاطر ظاهر جذاب و فوق العاده خودش مورد توجه بوده!

 

1- جک اولانترن توسط استیو دیتکو خلق شده!

جک اولانترن توسط استیو دیتکو خلق شده!

استیو دیتکو رو هواداران مرد عنکبوتی به خوبی میشناسند. او کسی بود که به همراه استن لی، مرد عنکبوتی را خلق کرد. او همچنین نقش مستقیمی در خلق دشمنان کلاسیک و شناخته شده مرد عنکبوتی داشت و شاید بتوان ادعا کرد 90 درصد از دشمنان مرد عنکبوتی که در دنیای سینما دیده اید تحت نظارت دیتکو خلق شدند ولی او پس از اختلاف نظر پیدا کردن با استن لی در سال 1966 از کمیک های مرد عنکبوتی جدا شد و حتی از مارول رفت. تا اینکه در دهه 80 میلادی دوباره به مارول بازگشت ولی دیگر مثل سابق تاثیرگذار نبود و روی پروژه های مهمی کار نکرد. شاید مهم ترین خبیثی که در این دوران خلق کرد ، جک اولانترن بود که به همراه نویسنده ای به نام «تام دی فالکو» در ماه فوریه سال 1981 در شماره 19 از کمیک "مرد ماشینی" باهاش ملاقات کردیم  (برای آشنایی با شخصیت «مرد ماشینی» این مقاله را بخوانید)

 

2- جیسون مکندیل نخستین جک اولانترن بود

  جیسون مکندیل نخستین جک اولانترن بود

«جيسون فیلیپ مكنديل جونيور» (Jason  Philip Macendale Jr.) مزدوری بود که در دوران دانشجویی به استخدام سازمان سیا درآمد و در آنجا و دیگر سازمان های نظامی آموزش دید. ولی به دلیل ذات خشن و عدم پایبندی به اصول اخلاقی و میل به آزار دیگران اخراج شد. از اینجا به بعد بود که به یک مزدور و تروریست حرفه ای تبدیل شد و هویت جک اولانترن را برای خودش انتخاب کرد .

سرگذشت جک النرت

او پس از مبارزه با مرد ماشینی بلافاصله به دشمن مرد عنکبوتی تبدیل شد ( جک اولانترن به معنی کدوی هالووین است و یک کدو تنبل یا شلغم کنده شده به صورت جاشمعی است که در جشن‌هایی مانند هالووین از آن استفاده می‌شود. کدوی هالووین معمولاً یک چهرهٔ شرور کارتونی دارد).

کمیک مرد عنکبوتی - جک اولانترن

او نیروی فوق بشری نداشت ولی از آنجایی كه در ارتش آمریكا تعلیم دیده بود در مبارزه تن به تن تخصص داشت. جك اولانترن مثل «گرین گابلین» یا «هاب گابلین» از وسیله ای گلایدر مانند برای پرواز كردن استفاده میكرد و ماسك خاصی شبیه به کدوی هالووین بر صورت میزد تا دیگران را بترساند. گلایدر او به موشک و بمب های کدو حلوایی مجهز بود و همچنین از دستکش هایش نیز لیزر شلیک میکرد.

  

3- او برای مدتی نسبتا طولانی هویت هاب گابلین را داشت

3- او برای مدتی نسبتا طولانی هویت هاب گابلین را داشت

جیسون مکندیل پس از آنكه همگان فكر میكردند ند لیدز هاب گابلین بوده، به اسرار او دست یافت و به هاب گابلین جدیدی بدل شد. او در این دوران فرمولی از کریون شکارچی دریافت کرد که باعث شد قابلیت های جسمانی اش ارتقا یابد ولی این قابلیت ها به مروز از بین رفت و بنابراین نزد شخصیتی به نام «مندل استرام» رفت و او نیز بدنش رو به صورت سایبرنتیک ارتقا داد (یعنی به چیزی مثل یک سایبورگ تبدیل شد). او در نهایت به دست هاب گابلین اریجینال یعنی رادریک کینگزلی کشته شد (کینگزلی وقتی جیسون مکندیل در زندان بود به آنجا رفت و بهش گفت که یک هاب گابلین بی لیاقت بوده و کشتش):

کشته شدن جیسون مکندیل

ذکر این نکته ضروریه که او قبل از مرگ و وقتی هاب گابلین بود برای مدتی روحش با روح یك دیو شیطانی كه از دروازه های آتشین جهنم آزاد شده بود تركیب شد! او از حضور این دیو شیطان صفت در وجود خود راضی نبود و همیشه میان آنها نزاع وجود داشت. تا اینكه بلاخره توانست با استفاده از جادو و جمبل از شر او راحت شود. اما وقتی این دیو جسم و روح او را ترك كرد، موجودی جدید به نام «دیمو گابلین» به وجود آمد ! (این عکس رو ببینید). برای آشنایی با دیمو گابلین این مقاله را بخوانید.

 

4- جک اولانترن دوم

  جک اولانترن دوم

دومین کسی که با نام جک اولانترن در کمیک بوک های مارول دیده شد در شماره 396 از کمیک بوک های "کاپیتان آمریکا" خلق شد. هویت او تا مدتها  ناشناخته بود تا اینکه معلوم شد نامش «استیون مارک لوینز» (Steven Mark Levins) است. مارک شریک شخصیتی خبیث به نام «بلک وینگ» بود (اینجا میتونید درباره اش اطلاعات کسب کنید) و بیشتر در داستان های کاپیتان آمریکا دیده شد تا مرد عنکبوتی ولی در جریان رویداد "جنگ داخلی" با مرد عنکبوتی هم روبرو شد. او در نهایت به دست پانیشر کشته شد. جالب اینجاست که جسد او برای مدتی کوتاه توسط روح ابلیس به تسخیر درآمد ولی گوست رایدر در نهایت روح او را از بدنش خارج کرد (قلبش رو از بدنش خارج کرد و آتش زد و دوباره گذاشتش تو سینه اش تا منفجر بشه!).

کمیک گوست رایدر

کومیک گست رایدر 

 

5- جک اولانترن سوم  (Mad Jack)

این نسخه از جک اولانترن را با بیشتر با لقب «جک دیوانه» یا Mad Jack میشناسند و اسمش «دنیل برکهارت» (Daniel Berkhart) است. همانطور که در این مقاله گفته شد، وقتی همگان خیال میکردند میستریوی اریجینال یعنی کوئنتین بک هنگام فرار از زندان کشته شده است، آقای جی جونا جیمسون ایشون رو استخدام کرد تا اسپایدرمن رو اذیت کنه و بنابراین به دومین میستریو تبدیل شد! در واقع برکهارت سابقا یک بدلکار سینما بود و با کوئنتین بک هم کار کرده بود. او سعی کرد خودش را یک روح جلوه بده تا اسپایدرمن تعادل روحی خودش رو از دست بده اما وقتی شکست خورد فاش کرد که با کوئنتین هم سلولی بوده و او قبل از مرگ ظاهری خودش در زندان، برخی از تجهیزات مخصوصش رو بهش داده بوده و به همین دلیل حس میکرده که به کوئنتین مدیونه و باید انتقامش رو از اسپایدرمن بگیره. البته این ادعایی بود که برکهارت کرد و هرگز صحت و سقم آن روشن نشد. بعد از دستگیری هم جیمسون را تهدید کرد که اگر براش وکیل نگیره به همه میگه که استخدامش کرده بوده! بعدها برکهارت به کمک دختر عموی کوئنتین تصمیم گرفت هویت Mad Jack را برای خودش انتخاب کنه و دیدیم که مزاحمت های زیادی هم برای جیمسون و همسرش به وجود آورد. اما وقتی فهمید کوئنتین بک خودکشی کرده تصمیم گرفت جایش را بگیره و دوباره میستریو بشه. او حتی برای مدت کوتاهی جای میستریو را در گروه "شش خبیث" گرفت. ضمنا، درباره این جک اولانترن و نحوه فاش شدن هویت او یک نکته جالبی وجود داره که خودتون بهتره در اینجا بخونیدش. 

 

6- جک اولانترن چهارم (Mad Jack 2)

دختر عموی میستریو

سال 2001 و در شماره 1 از کمیک Spider-Man: Mysterio Manifesto متوجه شدیم که کوئنتین بک (میستریوی اصلی) یک دختر عمو داشته به نام «مگوآیر بِک» (Maguire Beck) . پس از خودکشی کوئنتین بک ، مگوآیر سعی کرد از هر کسی که قبلا به میستریو ظلم کرده انتقام بگیرد. برای این منظور نزد برکهارت رفت (اون موقع برکهارت، Mad Jack بود) و او را متقاعد کرد تا دوباره میستریو بشه. آنها دو تایی تصمیم گرفتند تا از جیمسون، مرد عنکبوتی و بی باک و برخی دیگر از دشمنان مشترک خود انتقام بگیرند و این بار مگوایر خودش هویت Mad Jack رو برگزید و با استفاده از فن آوری هولوگرام و نسخه های رباتیک سعی کرد از راه دور نقشه های خودش رو پیش ببره ولی مرد عنکبوتی و بی باک او و برکهارت را شکست دادند. در حال حاضر اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست ولی چون  جک اولانترن ششم در دنیای مارول ادعا میکنه که تمام نسخه های قبل از خودش رو کشته پس میشه فرض کرد که مگوایر بک هم کشته شده باشه!

 

7- جک اولانترن پنجم (Mr. Levins)

 جک اولانترن پنجم (Mr. Levins)

ما فقط میدونیم که نام خانوادگی او «لوینز» است چون برادر «استیون مارک لوینز» (جک اولانترن دوم) است و میخواست انتقام برادرش را بگیرد. او به خاطر کشتن دختر همسایه خود و نوشیدن خون او (!) دستگیر شد. برخلاف نسخه های قبلی جک اولانترن او لباس یا ماسک نداشت چون میتونست به طور فیزیکی به شکل جک اولانترن دربیاد زیرا با یک شیطان قرارداد بسته  و این قابلیت رو پیدا کرده بود. در حال حاضر اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست ولی چون  جک اولانترن بعدی در دنیای مارول ادعا میکنه که تمام نسخه های قبل از خودش رو کشته پس میشه فرض کرد که ایشون  هم کشته شده باشه.

 

8- جک اولانترن ششم (Crime Master’s Jack O'Lantern)

 جک اولانترن ششم (Crime Master’s Jack O'Lantern)

به این یکی جک اولانترن «ارباب جنایت» گفته میشه زیرا از وقتی بچه بود ارباب جنایت او را تعلیم داد تا یک قاتل شگفت انگیز با مهارت های آکروباتیک باشد (برای آشنایی با ارباب جنایت، این مقاله را بخوانید) او هیج ارتباطی با دیگر نسخه های جک اولانترن ندارد و ادعا میکند تمامی آنها را کشته است تا فقط خودش باشد که این هویت را دارد! او به یکی از دشمنان اصلی «مامور ونوم» (فلش تامپسون) تبدیل شد . در واقع در شماره 1 از سری مامور ونوم شاهد بودیم که فلش به یک کشور اروپایی که درگیر نبرد مسلحانه ای شده میره و اونجا با رشادت خودش جان یک مادر و بچه را نجات میده. در حین این رشادت ها، او یک نارنجک برمیداره و جذب سیمبیوت میکنه. در ادامه با این جک اولانترن مبارزه میکنه که در نوع خودش خیلی جالبه. مخصوصا اون جایی که اون نارجک رو فرو میکنه تو سر آتشین جک اولانترن و باعث میشه فک او بشکنه و صورتش هم از ریخت و قیافه بیفته!

فلش تامپسون مامور ونوم

از اینجا به بعد بود که از مامور ونوم کینه شدیدی به دل گرفت و سعی کرد «بتی برنت» (که آن موقع دوست دختر فلش بود) را گروگان بگیره و حتی جنازه پدر فلش تامپسون را نیز از گور بیرون بکشه. اما فلش در نبرد نهایی خودش با او دلش نیومد بکشتش تا اینکه در نبردی دیگر با ددپول کشته شد! (ددپول مستقیم شلیک کرد به سرش و باعث شد مثل یه هندونه بترکه!).

ددپول میکشد

او پس از مرگ به جهنم رفت و در آنجا به یک شیطان تبدیل شد و به دنبال رسیدن به تاج و تخت شیطان افتاد. سپس «لیلیث» بهش پیشنهاد کرد که اگه بهش خدمت کنه حاضره او را به دنیای زندگان برگردونه. اما نتونست ماموریت خودش که کشتن گوست رایدر بود رو به انجام برسونه و دوباره به جهنم برگشت!

 

9- جک اولانترن هفتم

جدیدترین جک اولانترن اخیرا در کمیک بوک های ونوم دیده شد. او یک خلافکار ساده خیابانی بود که تجهیزات جک اولانترن را پیدا و به یک افسر پلیس حمله کرد و با ونوم مواجه شد . اون موقع سیمبیوت ونوم از کنترل خارج شده بود و یکی از چشمانش رو درآورد!!! (در شماره 1 از سری جدید کمیک های ونوم که اینجا ترجمه شده).

سپس در رویداد "جنگ قلمروها" (شماره های 14 و 15 سری جدید ونوم که اینجا ترجمه شده) توسط ساحره های «ملکیث» قدرت های شگفت انگیزی از طریق سنگی جادویی به نام سنگ رویاها بهش داده شد تا در ازای خدمت به اونا انتقام خودش رو از ونوم بگیره. ولی ونوم هم قدرت های مشابهی به دست آورد و شکستش داد:

کمیک ونوم

اینجا بود که به غلط کردن افتاد و اعتراف کرد که یک خلافکار ساده بوده که اتفاقی به تجهیزات جک اولانترن دست پیدا کرده!

در کمیک بوک Gold Goblin شاهد بودیم که او با نورمن آزبورن که تبدیل به یک قهرمان خوب شده بود و خودش را گابلین طلایی لقب داده بود، درگیر شد و در اولین نبرد بین آنها صورتش دچار سوختگی شد.

سپس به بیمارستان فرستاده شد ولی برای گرفتن انتقام برگشت. منتهی نورمن تونست با حرف زدن متقاعدش کنه که دست از خباثت برداره. متاسفانه، وقتی تحت درمان بود تحت کنترل کلون «اشلی کافکا» ملقب به «کوئین گابلین» (که میخواست گناهان نورمن رو بهش برگردونه) قرار گرفت و دوباره جک اولانترن شد و در حالی که چند نفر را گروگان گرفته بود در انفجار بمبی که کوئین گابلین بهش داده بود، کشته شد.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

اولین بار جک اولانترن را در سریال "مرد عنکبوتی نهایی" دیدیم که معلوم نشد کدوم نسخه این شخصیت از دنیای کمیک بوک است. در واقع یک نگهبان بود که «مورگان لی فِی» (Morgan Le Fay) با قدرت های جادویی خودش او را به جک اولانترن تبدیل کرد:

کارتون جک اولنترن

او در سریال جدید کارتونی مرد عنکبوتی هم حاضر بوده و یک جایزه بگیر بود که سعی کرد اسپایدرمن رو بگیره:

این شخصیت در 4 بازی رایانه ای هم حضور داشته:

بازی جک اُلنترن 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت سوم

نقش کلیدی «استیو دیتکو» در خلق و شکل گیری شخصیت «پیتر پارکر/مرد عنکبوتی»

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

10 حقیقتی که باید درباره میستریو (MYSTERIO) بدانید

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 29

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mobin rz
#1 mobin rz 1399-12-04 00:50
با تشکر
نمیدونم چرا این شخصیت منو یاد انیمیشن کابوس قبل از کریمیس مینداه :-)
ولی خوشم اومد بنظرم سونی میتونه ازش استفاده ی خوبی تو دنیای خودش بکنه
این گوست رایدر هم عجب روش های بدی داره :-*
نقل قول کردن
Agent bishop
#2 Agent bishop 1399-12-04 01:14
از این شخصیت اطلاعات زیادی نداشتم مرسی از شما آقای ترابی.
ولی عجب ظاهر خوفی داره جون میده واسه داستان های ترسناک برای همین نویسنده ها این شخصیت رو بعد از مدتی بیشتر تو کمیک شخصیت های مثل گوشت رایدر و ونوم دیدیم و از کمیک های مردعنکبوتی کمتر رویت شد .
این شخصیت رو نمی‌دونستم استیو دیتکو خلق واقعا دیزاین این شخصیت آدم رو جذب می‌کنه و بین این هفت ها بهترین شخصیت پردازی رو همون اولی داره که به دست خود استیو دیتکو خلق شد .
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#3 iron man Amir karimi 1399-12-04 01:19
ممنون از استاد ترابی عزیز . واقعا دستتون درد نکنه. این هم مثل مقالات دیگر عالی بود .
من هر وقت که مقاله ای برای دشمنان مرد عنکبوتی می زارید
می گم دیگه چیزی نیست و تمام ولی شما فرداش یک مقاله جدید توی سایت می زارید !!
به نظرم شخصیت جالبی نیست و پتانسیل خاصی نداره .
به هرحال ممنون از شما
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1399-12-04 05:09
مرسی بابت مقاله ;-) من با این شخصیت هم آشنایی نداشتم ممنون :-) :lol:
نقل قول کردن
pouya1386
#5 pouya1386 1399-12-04 08:11
یا خود خدا هفت تا
بابا چه خبره اولش فکر کردم مترسکه بتمن هست
استاد ترابی ممنون واقعا ❤️❤️
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1399-12-04 08:45
سلام
ممنون بابت مقاله.
من فقط موارد ۵ و ۶ رو میدونستم و واقعا ممنونم که زحمت کشیدید و حقاقیق این شخصیت رو برملا کردید.
حالا ببینم کی بود که از رتیل ها خورده میگرفت که چرا اینقدر زیادند؟ من که نبودم :-* :-* الان اینا هفتا هستن! فکر کنم رکورد رو شکوندند :lol: . جک اولانترن های شش و سه و یک جالب ترینشون بودن برای من. ولی سایت اسپایدی دیگه داره کم کم چیز هایی که خود خالقشون یادشون نمیاد رو برملا میکنند! واقعا حتما پیدا کردن زیر و بم این شخصیت کار سختیه.
این کارتون Ultimate spider- man هم به جز فصل آخرش تنها خاصیتش این بود که دشمن های گمنام مرد عنکبوتی رو توش ببینیم همین! ظاهر جک اولانترن در جدیدترین کارتون مرد عنکبوتی خیلی جالب نیست.
با تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-12-04 09:48
به نام خدا

سلام

خیلی ممنون استاد بابت این مقاله عالی
من این شخصیت رو زیاد نمیشناختم به لطف شما اطلاعات خوبی پیدا کردم.
نظرم راجب این شخصیت
من ازش خوشم اومد ظاهرش بسیار جالب بود با کله آتشن
ولی این شخصیت با این پتانسیل چرا جز دشمنان معروف اسپایدی نشده ؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1399-12-04 10:17
به نقل از Ehsan Spider:
من ازش خوشم اومد ظاهرش بسیار جالب بود با کله آتشن ولی این شخصیت با این پتانسیل چرا جز دشمنان معروف اسپایدی نشده ؟

سلام
واقعا وقتی اسپایدرمن در کنار بتمن بهترین خبیث های کمیک بوکی رو داره معلومه که همه دشمناش پتانسیل دارند. ولی واقعا میشه انتظار داشت همشون دشمن معروف بشن؟ کمتر کسی هم ممکنه سراغ این شخصیت ها به عنوان شخصیت خبیث اصلی بره. خب معلومه میرن سراغ کسی که شخصیتش اثبات شده و طرفدار داره! پس اگر بخواد همه دشمنای اسپایدرمن ( که اکثرا هم پتانسیل بالایی دارند ) معروف بشن که دیگه نمیشه گفت که بتمن بهش میرسه همه خبیث معروف میشدند! البته من واقعا پتانسیل خیلی زیادی هم در این شخصیت نمیبینم مثلا به عنوان کسی که بتونه برای چند شماره دشمنای درجه ۲ یا ۳ رو دور خودش جمع کنه و اسپایدی رو سرکار بذارن و براش مشکل ایجاد کنند و اذیتش کنن توی حداکثر یک آرک کوتاه خوبه یا اینکه یک حضور کم با یک لباس معمولی تر توی فیلم های اسپایدرمن داشته باشه خوبه ولی اگه واقعا جواب میداد و پتانسیل خیلی بالایی داشت که اینقدر عوضش نمی کردند! یا اینکه دیگه یک اوریجین خیلی خوب براش بذارن.
راستی دقت کردید از ظاهر این شخصیت در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده استفاده شده! منظورم همون زیر دست های گرین گابلین هستند که اولین بار توی اپیزود ۷ دیدمشون با اون کدو حلوایی روی سرشون شبیه به این شخصیت میشدند.
نقل قول کردن
Mr.gun
#9 Mr.gun 1399-12-04 10:56
خیلی جالبه استیو دیتکو یه شخصیت خلق کرد
و اینقد جذاب و پتانسیل دار است که هفت نفر با این اسم و لق امده اند
واقعا تشکر
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1399-12-04 11:02
راستی آقای ترابی حالا که بحث از گوست رایدر تو مقاله اومده خواستم بهتون بگم که مقاله ای با عنوان 10 حقیقت که باید در مورد گوست رایدر بدانید! در سایت قرار بدید چون همچین مقاله ای تو سایت کمه... دستتون درد نکنه :-) ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#11 Ehsan Spider 1399-12-04 11:52
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Ehsan Spider:
من ازش خوشم اومد ظاهرش بسیار جالب بود با کله آتشن ولی این شخصیت با این پتانسیل چرا جز دشمنان معروف اسپایدی نشده ؟

سلام
واقعا وقتی اسپایدرمن در کنار بتمن بهترین خبیث های کمیک بوکی رو داره معلومه که همه دشمناش پتانسیل دارند. ولی واقعا میشه انتظار داشت همشون دشمن معروف بشن؟ کمتر کسی هم ممکنه سراغ این شخصیت ها به عنوان شخصیت خبیث اصلی بره. خب معلومه میرن سراغ کسی که شخصیتش اثبات شده و طرفدار داره! پس اگر بخواد همه دشمنای اسپایدرمن ( که اکثرا هم پتانسیل بالایی دارند ) معروف بشن که دیگه نمیشه گفت که بتمن بهش میرسه همه خبیث معروف میشدند! البته من واقعا پتانسیل خیلی زیادی هم در این شخصیت نمیبینم مثلا به عنوان کسی که بتونه برای چند شماره دشمنای درجه ۲ یا ۳ رو دور خودش جمع کنه و اسپایدی رو سرکار بذارن و براش مشکل ایجاد کنند و اذیتش کنن توی حداکثر یک آرک کوتاه خوبه یا اینکه یک حضور کم با یک لباس معمولی تر توی فیلم های اسپایدرمن داشته باشه خوبه ولی اگه واقعا جواب میداد و پتانسیل خیلی بالایی داشت که اینقدر عوضش نمی کردند! یا اینکه دیگه یک اوریجین خیلی خوب براش بذارن.
راستی دقت کردید از ظاهر این شخصیت در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده استفاده شده! منظورم همون زیر دست های گرین گابلین هستند که اولین بار توی اپیزود ۷ دیدمشون با اون کدو حلوایی روی سرشون شبیه به این شخصیت میشدند.


سلام

حرف هاتون کاملاً درسته
منظورم از پتانسیل ظاهرش هستش
از نظر من ۴ موردی که میتونه خیلی توی معروف و مشهور شدن شخصیت ها دخیل هستش
۱ : ارجین خوب
۲: ظاهر جذاب
۳: شخصیت اخلاقی و قدرت ها و دغدغه های زندگی ( چقدر میشه باهاش ارتباط برقرار کرد )
۴ : داستان های جذاب و آرک ها خاص

این شخصیت ظاهرش بسیار خوبه ولی چون این شخصیت همون اوایل مشهور نشد نویسنده ها سراغش نمیرن پس این چطور میخواد مشهور بشه؟؟
مشکل همینه
به نظر من ظاهرش فوق العاده جذاب اومد پس ( نظر منه ) اگه یه بار دیگه هم عوضش کنن این شخصیت رو یه ارجین باحال براش بنویسن و یه آرک کوچیک خوب بهش اختصاص بدن
باور کن از گوست رایدر کم تر نیست.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-12-04 12:15
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی حالا که بحث از گوست رایدر تو مقاله اومده خواستم بهتون بگم که مقاله ای با عنوان 10 حقیقت که باید در مورد گوست رایدر بدانید! در سایت قرار بدید چون همچین مقاله ای تو سایت کمه... دستتون درد نکنه :-) ;-)

مقاله درباره گوست رایدر تو سایت زیاده
با خوندن اونا به فکت های اصلی درباره این شخصیت میرسید
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#13 AmirhoseinJafari2005 1399-12-04 13:00
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی حالا که بحث از گوست رایدر تو مقاله اومده خواستم بهتون بگم که مقاله ای با عنوان 10 حقیقت که باید در مورد گوست رایدر بدانید! در سایت قرار بدید چون همچین مقاله ای تو سایت کمه... دستتون درد نکنه :-) ;-)

مقاله درباره گوست رایدر تو سایت زیاده
با خوندن اونا به فکت های اصلی درباره این شخصیت میرسید

ممنون بابت پاسختون ;-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#14 Mr. Doctor 1399-12-04 16:48
مثل همیشه از مقاله های پر و پیمون اطلاعات بود.خسته نباشید
بنظرم شخصیت باحالی هست،مخصوصا اینکه یه جورایی شبیه میستریو هم هست
من همیشه وقتی به این شخصیت برمیخورم احساس میکنم پشت ماسک ترسناکش،یه ادم ترسو قایم شده.البته شاید فقط من اینجوری احساس میکنم :-*
ممنون از شما جناب ترابی
نقل قول کردن
Mohamadgg
#15 Mohamadgg 1399-12-04 19:26
مقاله خیلی خوبی بود استاد ترابی
جک اولانترن از اون شحصیت هایی هستش که میشه ازش پتانسیل خیلی خوبی کشید بیرون
اما به نظرم اونطوری که باید باشه جالب نیست
یعنی کسی که تاحالا نتونسته کار خیلی حاصی انجام بده و شاید از دید مردم دنیای کمیک :lol: یه کپی ناقص از روی هابگابلین باشه.از طرف دیگه هم باید یادمون باشه همه مجسمه ها اولش یه تیکه فلزن و وقتی مجسمه ساز روی اون ها کار کنن معلوم میشه که چی میتونن باشن
اگه یه نویسنده خوب بیاد و روی این اولانترن کار کنه میتونه اونو حداقل بیاره جز دشمنای درجه ۲
اما اگه بخواد سنگ تموم بزاره میتونه خودشو کنار امثال مرد شنی و گابلین باشه
بازم ممنون بابت مقاله استاد
نقل قول کردن
Sepehr Joker
#16 Sepehr Joker 1399-12-05 23:04
مث همیشه عالی
شخصیت جالبیه ، ولی تکراریه ، آخه زیاد دیدیم کسایی ک ماسک میزنن و سوار گلایدر میشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37