10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

این مقاله به مناسبت بازی "اسپایدرمن 2" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

ونوم به عنوان یکی از قلدرترین شخصیت های دنیای کمیک که قدرت ها و ظاهر جذاب و حفنی هم داره در نبردها و مبارزات زیادی حضور داشته که در این مقاله سعی میشه به برترین های اونا اشاره بشه!

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت ونوم این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید)

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک هم اینجا ترجمه شده است.

 

10- شماره 8 از کمیک Venom: Space Knight

شماره 8 از کمیک Venom: Space Knight

در شماره 8 از کمیک "ونوم: شوالیه فضایی" (Venom: Space Knight) متوجه شدیم که اسپایدرمن اولین میزبان سیمبیوت ونوم نبود (یا حتی «ددپول»!) بلکه یک فردی که قبلا دیده نشده بود میزبان این سیمبیوت بوده و جالبه که وقتی باهاش پیوند خورد اولین تصمیمی که گرفت این بود که به سیاره خودش برگرده و همه رو اونجا به قتل برسونه!!! فلش تامپسون وقتی میزبان ونوم بود و در فضا به ماجراجویی میپرداخت، از این سیاره متروکه دیدن کرد و اون خاطرات تاریک سیمبیوت در آنجا در ذهنش به نمایش درآمد. اینجا را کلیک کنید تا بفهمید فلش در آن سیاره با چه منظره ای روبرو شد). در حال وقتی فلش داخل ونوم گرفتار شده و داره خاطرات تلخ خودش در گذشته رو مرور میکنه، ونوم با یک پاندای فضایی و یک سمبیوت اسکرال (!) میجنگه که به شدت نبرد نفس گیری است!

 

9- شماره 2 از کمیک Spider-Man: Unlimited

 شماره 2 از کمیک Spider-Man: Unlimited

کمیک معروف "حداکثر کارنیج" برخلاف اسم و لقبش زیادم خشن نیست (اینجا معرفی شده است). به قول معروف کاملا درجه PG-13 داره ! اما در قسمت آخر این داستان که در شماره 2 از کمیک Spider-Man Unlimited به چاپ رسید ، شاهد هستیم که اسپایدرمن و ونوم با کارنیج درگیر میشوند (گربه سیاه هم یه جا وارد معرکه میشه). ولی در واقع نبرد آخر رو ونوم با کارنیج انجام میده و مبارزه شدیدی رو بین اونا شاهد هستیم که با برخورد کارنیج و ونوم  با ژنراتورهای برق و یک انفجار بزرگ تموم میشه!

 

8- شماره 11 از کمیک Venom

 شماره 11 از کمیک Venom

سال 2004 و در شماره 11 از کمیک Venom شاهد نبرد عجیبی بین ونوم و «ثینگ» از گروه "چهار شگفت انگیز" بودیم! در این کمیک که توسط «دانیل وی» نوشته شده بود، ونوم برای شکست دادن (و احتمالا کشتن) ثینگ زبونش رو تو دهن او فرو میکنه!!! ثینگ خشکش میزنه و کاری از دستش برنمیاد. خدا رو شکر که «هیومن تورچ» از راه میرسه و زبون ونوم رو قطع میکنه وگرنه ثینگ خفه میشد! (اینجا رو ببینید).

  

7- شماره 23 از سری دوم کمیک های Thunderbolts

گوست رایدر ونوم

سری دوم کمیک های "تاندربولتس" واقعا باحال و خفن بود. اعضای باحالی هم داشت ، از الکترا گرفته تا پانیشر و لیدر و گوست رایدر و ددپول و هالک قرمز! در شماره 23 شاهد نبردی بین تاندربولتس با ونوم هستیم (در واقع با مامور ونوم یا همون فلش تامپسون). گوست رایدر به ذهنش میرسه که با اون نگاه مخصوص خودش بتونه ونوم را از پای دربیاره ولی اشتباهش اینجاست که وقتی این کار رو میکنه تمام خباثت های قبلی ونوم میاد جلوی چشمانش! سپس وقتی گیج شده، ونوم جمجمه آتشین گوست رایدر را زیر پای خودش خُرد میکنه! (اینجا را نگاه کنید).

   

6- شماره 3 از کمیک Sinister Spider-Man Dark Reign:

شماره 3 از کمیک Sinister Spider-Man Dark Reign:

وقتی «نورمن آزبورن» در قضیه "سلطنت تاریک" (Dark Reign) به ریاست سازمان شیلد رسید نسخه خبیث خودش از اونجرز را ساخت که بهش Dark Avengers میگفتند. «مک گارگن» که اون موقع سیمبیوت ونوم را برتن داشت تبدیل شد به اسپایدرمن این گروه خشن! ایشون بسیار لااُبالی و هرزه بود و خیلی هم خانم باز! حتی فاحشه های مورد علاقه اش رو به عمارت اونجرز می آورد! کلی هم گوشت انسان و حیوان خورد (علاقه خاصی به خوردن سنجاب داشت!) و دست و پا هم زیاد قطع کرد (این مقاله را بخوانید). سپس شخصیتی به نام Redeemer نوعی گروه درست کرد که اعضایش را کسانی تشکیل میدادند که در واقع توسط همین اسپایدرمن خبیث (مک گارگن) زخمی شده بودند و دست و پای آنها قطع شده بود! آنها دست و پای مصنوعی و مکانیکی داشتند و نزد این اسپایدرمن خبیث رفتند تا ازش بخواهند ازشون معذرت خواهی بکنه! ولی او بهشون میگه که فقط حاضره بکشتشون! در نتیجه نبرد بسیار وحشیانه ای بین اونا درمیگیره و البته جناب مک گارگن در پایان تا جای ممکن سعی میکنه به قول خودش وفا کنه و تا میتونه اونا رو میکشه و میخوره!

 

5- شماره 4 از کمیک Sinister Spider-ManDark Reign:

شماره 4 از کمیک Sinister Spider-Man Dark Reign:

در شماره آخر از کمیک Sinister Spider-Man Dark Reign: دیدیم که نورمن آزبورن از «بولزآی» و «داکن» (پسر ولورین) میخواد تا اسپایدرمن خبیث (که در واقع همون مک گارگن بود که لباس سیمبیوت ونوم را بر تن داشت) را برگردونند به گروه. یک نبرد باحال و البته خلاقانه بین داکن و بولزآی با ونوم شاهد بودیم. بولزآی یک سگ (!) را طوری استادانه به سر ونوم پرتاب میکنه که پوستش رو سوراخ میکنه و تا آخر نبرد تو یکی از چشم های ونوم اون سگه رو میبنیم که داره واق واق میکنه!!!

 

4- شماره 1 از سری دوم کمیک های ونوم

ونوم اروپا

در اینجا گفته بودم که وقتی فلش تامپسون با سیمبیوت ونوم پیوند خورد یک ونوم خوب خلق شد که بهش "مامور ونوم" میگفتند. فلش سعی میکرد از قابلیت های ونوم برای انجام کارهای قهرمانانه استفاده کنه. در شماره 1 از این سری شاهد بودیم که مامور ونوم به یک کشور اروپایی که درگیر نبرد مسلحانه ای شده میره و اونجا با رشادت خودش جان یک مادر و بچه را نجات میده. در حین این رشادت ها، او یک نارنجک برمیداره و جذب سیمبیوت میکنه. در ادامه با «جک اولانترن» مبارزه میکنه که در نوع خودش خیلی جالبه . مخصوصا اون جایی که اون نارجک رو فرو میکنه تو سر آتشین جک اولانترن! (اینجا را ببینید).  

 

3- شماره 150 از کمیک Venom

شماره 150 از کمیک Venom

نبردی که خیلی ها منتظرش بودند: اِدی براک به عنوان ونوم اریجینال Vs مک گارگن به عنوان ونومی که برای مدتی نسبتا طولانی سیمبیوت ونوم را بر تن کرده بود! و البته از یاد نبریم که مک گارگن در واقع اولش با نام «عقرب» (Scorpion) و به عنوان یکی از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن در دنیای کمیک ظاهر شده بود. بنابراین دیدن گارگن در لباس کلاسیک عقربی و مبارزه اش با ادی براک که بعد از مدتها دوباره ونوم شده بود خیلی جذاب بود. و عجب نبرد خفن و خونینی هم شاهد بودیم. و چون گارگن خیلی خوب سیمبیوت را میشناخت تا مرز شکست دادن ونوم پیش رفت ولی دست آخر ادی سیمبیوت را رها کرد و در موقعی مناسب مشتی اساسی بهش زد و پیروز شد (اینجا را نگاه کنید).

 

2- شماره 9 از سری دوم کمیک های Venom

 شماره 9 از سری دوم کمیک های Venom

 گفتم که وقتی فلش تامپسون با سیمبیوت ونوم پیوند خورد یک ونوم خوب خلق شد که بهش "مامور ونوم" میگفتند. فلش سعی میکرد از قابلیت های ونوم برای انجام کارهای قهرمانانه استفاده کنه. ولی در شماره 9 از این سری کمیک ها واقعا قاط زد و کاری کرد که هنوز هم باعث شگفتی ما میشه! در این داستان یک خبیث گمنام را دیدیدم به نام "سارق" (Hijacker). او با وسلیه نقلیه تانک مانند خودش از بانک دزدی میکنه ولی هنگام فرار با بی احتیاطی باعث مرگ یک مادر و بچه اش میشه. فلش وقتی این صحنه رو میبینه واقعا عصبانی میشه و به تعقیب سارق میپردازه و پیداش میکنه. اولش انگشتان دستش رو میکنه (!) بعدش سرش رو میکوبه به دیوار فلزی و وقتی سارق داره التماسش میکنه که بهش رحم کنه، کله اش رو از بدنش جدا میکنه و تف میکنه بیرون!!! باورتون نمیشه؟ اینجا و اینجا را نگاه کنید!

 

 1- شماره های 315 تا 317 از سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

 شماره های 315 تا 317 از سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

همانطور که پیشتر در این مقاله گفته بودم، این قطعا بهترین داستانی است که تا به حال از روی ونوم نوشته شده است. مساله اصلی اینه که در این داستان خصومت بین اِدی براک و پیتر پارکر خیلی ملموس تر به نظر میاد. یعنی همیشه برخی ایراد میگرفتند که ونوم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبره ولی هیچ غلطی نمیکنه! یعنی مثلا برخلاف گرین گابلین هیچ وقت ضربه مهلکی به پیتر و اطرافیانش نزده. اما اینجا وقتی اِدی میاد دم در خونه زن عمو می و به نوعی پیتر رو تهدید میکنه متوجه میشیم قضیه کاملا جدیه. در این دو شماره نبردی بسیار تماشایی و به یاد ماندنی بین اسپایدرمن و ونوم شاهد هستیم (در شماره 316 ونوم گربه سیاه را هم یه کتک اساسی میزنه!) اسپایدرمن از تمام توان و ترفندهای خودش برای شکست دادن ونوم استفاده میکنه ولی نکته جالب این داستان اینه که پیتر آخرش بدون اون روش همیشگی یعنی نقطه ضعف های ونوم (آتش و صوت) میتونه شکستش بده. پس قضیه ذهنی و درونی میشه که خیلی جالبه. اتفاقا همین ایده در قسمت آخر فصل اول کارتون Spectacular Spider-Man   و در مبارزه نهایی اسپایدرمن و ونوم به کار رفت و دیدیم که در اونجا هم اسپایدرمن با همین شیوه ونوم را شکست داد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک ترجمه شد

رتبه بندی قوی ترین سیمبیوت ها در عالم مارول

قسمت آخر از کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

فیلم «ونوم» + لینک دانلود!

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir097
#1 Amir097 1397-09-27 18:13
با عرض سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم مورد 1 کمیک Amazing Spider-Man در سایت دارید چه به زبان فارسی یا زبان اصلی؟
نقل قول کردن
ErfanTh
#2 ErfanTh 1397-09-27 18:42
Wow
مورد 5 خیلی باحال بود
بابت نوشتن مقاله تشکر میکنم
به نقل از Amir097:
با عرض سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم مورد 1 کمیک Amazing Spider-Man در سایت دارید چه به زبان فارسی یا زبان اصلی؟

ببخشید به جای اساتید جواب میدم ولی شماره ی 1 تا 700 رو تو سایت به زبان انگلیسی گزاشته بودند
اینم لینکش
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
ErfanTh
#3 ErfanTh 1397-09-27 18:48
یه سوال داشتم
شماره های بعدی مرد عنکبوتی شگفت انگیز کی ترجمه میشه؟
نقل قول کردن
MCU lover
#4 MCU lover 1397-09-27 20:20
این مقاله هر چی بود داشت :D شماره دو که خیلی وحشتناک بود نمیدونم چطوری چاپ شد اگه یه بچه اینو بخونه از ترس خوابش نمیبره :-| استاد اگه میشه بعد از اینکه قیامت عنکبوتی تموم شد میشه این سه شماره رو ترجمه کنین؟.خیلی ممنونم.
نقل قول کردن
Unknown
#5 Unknown 1397-09-27 20:33
با سلام و خسته نباشید به همه شما دوستان و همچنین به استاد ترابی بابت نوشتن این مقاله جالب و ارزشمند...
یکی دیگه از نبرد های جالب ونوم با گوست رایدر فکر کنم در کمیک spirit of venom بود که توی این نبرد هم گوست رایدر(دنی کیچ) سعی کرد با painstare ونوم رو شکست بده نمیتونه .
نقل قول کردن
red-spider
#6 red-spider 1397-09-27 22:34
خیلی ممنون و دستتان درد نکند
من هنوز تو کف شماره ی دومم :o عجب خشن و دارک بود
در ضمن یه در خواستی دارم : خواهشن صفحه ی دانلود کمیک های venom رو اپدیت کنید تا بتونیم شماره های جدیدی رو هم بخونیم
نقل قول کردن
red-spider
#7 red-spider 1397-09-27 22:36
این مقاله یکی از بهترین تیتر های سایت رو داره :D
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 04:27
مورد های ۹ ، ۸ ، ۷ ، ۱ عالی بودن
نقل قول کردن
Haj Peter
#9 Haj Peter 1402-08-01 22:56
سلام خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45