10 کمیک برتر ونوم (Venom)

10 کمیک برتر ونوم (Venom)

این مقاله به مناسبت فیلم Venom: Let There be Carnage بار دیگر در صفحه نخست سایت ما قرار گرفته است.

 

 - شماره های 1 تا 4 از کمیک Venom Vs Carnage

 شماره های 1 تا 4 از کمیک Venom Vs Carnage

شکی نیست که «کارنیج» در کنار ونوم یکی از محبوب ترین دشنان اسپایدرمن و البته یکی از محبوب ترین ویلن های مارول است . درسته که شخصیت پردازی عمیقی نداره و تک بعدیه ولی بالاخره محبوبه (احتمالا به خشونتی که داره یا به خاطر ظاهر خفنش!). و مساله اینجاست که او دشمن ونوم هم هست و هواداران قطعا از دیدن مبارزه اونا لذت میبرند. منتهی پیچش اصلی این داستان اینه که کارنیج قراره بچه دار بشه! یعنی سیمبیوت او قراره تکثیر بشه و ما شاهد سیمبیوت جدیدی به نام «تاکسین» هستیم (برای آشنایی با تاکسین این مقاله را بخونید). طراحی های Clayton Crain در این کمیک شاهکاره! اگر خواستار طراحی عالی و اکشن باحال هستید این کمیک برای شما مناسبه.

 

10- شماره های 1 تا 5 از کمیک Venom: Dark Origins

شماره های 1 تا 5 از کمیک Venom: Dark Origins

اگر حتی تا حدی با شخصیت ونوم آشنا باشید پس حتما Origin یا سرگذشت او نیز آشنایی دارید. یعنی حداقل میدونید که ادی براک به عنوان یک خبرنگار بی آبرو و بی اعتبار با سیمبیوت ونوم پیوند میخوره و به دلیل نفرتی که سیمبیوت از اسپایدرمن داره ، باهاش دشمن میشه (چون اسپایدرمن سیمبیوت را طرد کرده بوده) . خود ادی براک هم از اسپایدرمن سر قضیه قاتل «جین دی ولف» و بی اعتبار شدنش متنفره. اما همه اینا در اون شماره های نخست کمیک هایی که ونوم در آن حضور داشت زیادی مورد پرداخت قرار نگرفتند و بنابراین در این کمیک 5 قسمتی شاهد هستیم که نویسنده پیشینه ونوم و نحوه تبدیل شدن ادی براک به یکی از دشمنان برتر اسپایدرمن را شرح و بسط میده. بنابراین اشاراتی به دوران کودکی ادی براک و حرفه او به عنوان خبرنگار میشه. اگر دنبال یک سرگذشت جامع و کامل از ونوم میگردید این کمیک به درد شما میخوره.

 

9- شماره های 374 و 375 از سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

شماره های 374 و 375 از سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

محبوبیت ونوم خیلی سریع در دهه 90 میلادی سر به فلک گذاشت و مارول تصمیم گرفت نوعی ضدقهرمان ازش بسازه. یعنی یه جورایی تبدیلش کنه به یک شخصیت خوب! این اتفاق از این دو شماره شروع شد (داستان مصادف شده بود با بازگشت پدر و مادر پیتر پارکر که البته بعدا معلوم شد رُباتی بیش نیستند!). در انتها شاهد نوعی صلح بین اسپایدرمن و ونوم هستیم و راه برای تغییرات شخصیتی ونوم که بهش اشاره کردم فراهم شد. همچنین شاهد روایت بخش هایی از گذشته ادی براک هستیم تا خواننده برای تغییرات مثبتی که قراره در ونوم رخ بده آماده بشه . و البته «مارک بگلی» به عنوان یکی از بهترین طراحان تاریخ اسپایدرمن مثل همیشه عملکرد فوق العاده ای داره (به نظرم ونومی که بگلی طراحی میکرد بهترین ونوم تاریخه!).

 

8- شماره های 1 تا 4 از کمیک Venom: The Hunger

 شماره های 1 تا 4 از کمیک Venom: The Hunger

در این داستان ادی براک و سیمبیوت بار دیگر از هم جدا شده اند. حتما میپرسید برای چی؟ به خاطر این که خودشون اینطور میخواستند! یعنی این بار ادی از سیمبیوت جدا شده چون به نظرش سیمبیوت دیگه در اجرای قانون به روش خودش خیلی زیاده روی کرده. اما بعد شاهد این هستیم که این موضوع چه تاثیراتی روی اعصاب و روان ادی داره! این کمیک حالتی پندارگون یا سوررئالیستی داره . یعنی طراح از پانل بندی و لی آوت خاصی برای روایت داستان استفاده کرده تا نشان دهنده اعصاب و روان داغون ادی باشه. بنابراین سبک خاص و منحصر به فردی را در این کمیک شاهد هستیم که کاملا مناسبه برای این که به رابطه خاص و پیچیده بین ادی و سیمبیوت فضایی پرداخته بشه.

 

7- شماره های 1 تا 4 از سری دوم کمیک بوک های Venom

شماره های 1 تا 4 از سری دوم کمیک بوک های Venom

پس از آنكه مك گارگن از سیمبیوت جدا شد، دولت امریكا تصمیم گرفت تا آن را به یكی از سربازان خود پیوند بزند تا يك ونوم قهرمان درست كند! در كمال تعجب، «فلش تامپسون» همكلاسی سابق پیتر پاركر كه البته در جنگ و در طی یك فداكاری پاهای خودش را از دست داده بود و قهرمان ملی شناخته میشد، برای این منظور داوطلب شد. در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد. هر وقت فلش سیمبیوت فضایی را بر تن داشت میتوانست به كمك او، راه برود. در ضمن فلش تامپسون اولين ونومي بود كه در مبارزه از سلاح ها و تجهيزات نظامي بر عليه دشمنان خود استفاده میکرد. تبدیل شدن فلش به ونوم باعث شد نوعی فضای خاص در کمیک های او پدید بیاد که fresh و با طراوت بود. آرک اول که شامل شماره های 1 تا 4 میشد شاید بهترین این سری هم بود و اگر از ایده مامور ونوم خوشتان میاد حتما توصیه میشه آن را بخونید.

 

6- شماره های 1 تا 6 از کمیک Venom: Lethal Protector

 شماره های 1 تا 6 از کمیک Venom: Lethal Protector

گفتم که ونوم در دهه 90 میلادی اونقدر محبوب شد که مارول سعی کرد ازش یک ضدقهرمان بسازه. این اتفاق در این کمیک به اوج خودش رسید و ما شاهد هستیم که ادی براک همچون یک نگهبان خود گمارده قانون (vigilante) عمل میکنه که وظیفه خودش میدونه گناهکاران را مجازات و از بی گناهان حمایت کنه (البته به روش های خشن خودش). باز هم مارک بگلی با طراحی های زیبای خودش یک سری به یاد ماندنی خلق کرده که در واقع اولین سری اختصاصی ونوم به شمار میاد. بسیاری از تم ها و المان های این کمیک برای فیلم سینمایی "ونوم" (2018) مورد اقتباس قرار گرفتند. میتونید این کمیک زیبا را اینجا با ترجمه فارسی مطالعه بفرمایید.

 

5- دنیای ونومی (Venom-Verse)

 دنیای ونومی (Venom-Verse)

یک رویداد مهیج که همین اواخر منتشر شد و کلی کمیک متفرقه هم داشت ولی سایت ما با افتخار به طور کامل اون رو اینجا براتون ترجمه کرده. داستان فوق العاده هیجانی و fun که از داستان معروف "دنیای عنکبوتی" الهام گرفته بود منتهی این بار با حضور نسخه های مختلف ونوم از دنیاها و زمان های مختلف که با اقبال زیادی هم مواجه شد. البته قسمت دومش زیاد چنگی به دل نزد!

 

4- شماره های 298 تا 300 سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

 شماره های 298 تا 300 سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

در این داستان بود که شاهد بازگشت لباس فضایی اسپایدرمن و خلق شدن ونوم بودیم. واقعا دیدن لباس سیمبیوتی اسپایدرمن در حالی که به هیولای وحشتناکی به نام ونوم تبدیل شده بود برای خوانندگان جالب و البته غیر منتظره بود. طرز معرفی ونوم در این داستان واقعا ترسناکه. یعنی طراح (تاد مک فارلین) اولش طوری وانمود میکنه که این لباس همون اسپایدرمنه ولی خوانندگان متوجه میشوند با هیولای جدیدی به نام ونوم سر و کار دارند. این کمیک در اینجا ترجمه شده است.

 

3- شماره های 33 تا 38 از کمیک Ultimate Spider-Man

شماره های 31 تا 36 از کمیک Ultimate Spider-Man

در سال 2000 مارول سعی کرد با انتشار سری کمیک بوک های Ultimate Spider-Man مرد عنکبوتی را به روز تر بکنه تا مخاطبین جدیدی جذبش بشوند. خیلی از شخصیت های منفی و مثبت دنیای اسپایدرمن در این سری دستخوش تغییرات شدند. خالق این کمیک ها یعنی آقای «برایان مایکل بندیس» به همراه طراح مورد علاقه اینجانب یعنی «مارک بگلی» به راستی که کمیک بوک های عالی خلق کردند. آنها البته برخی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی را نیز تغییر دادند که گاهی در این امر موفق نبودند. مثلا گرین گابلین در کمیک های Ultimate همچون یک هیولای سبز رنگ، نفهم (!) و هالک مانند شده بود. ولی انصافا ونومی که در این سری دیدیم واقعا عالی و معرکه بود. یعنی بندیس تونست با شخصی کردن رابطه پیتر و ادی براک از طریق ربط دادن تاریخچه پدر و مادر آنها، خصومت بین اسپایدرمن و ونوم را شخصی تر بکنه که در این راه موفق هم بود. او همچنین رگ و ریشه سیمبیوت ونوم را به جای این که فضایی باشه، زمینی کرد که باعث شد با کلیت داستان های اسپایدرمن که حالت خاکی دارند بهتر جفت و جور بشه. در مجموع ونوم دنیای آلتمیت از نظر شخضیت پردازی از ونوم دنیای اصلی مارول بهتره. شک نکنید. ما این داستان را در اینجا واستون ترجمه کرده ایم. ادامه اش را هم در اینجا.

 

2- شماره های 315 تا 317 از سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

 شماره های 315 تا 317 از سری اول کمیک بوک های Amazing Spider-Man

این قطعا یکی از بهترین داستان هایی است که تا به حال از روی ونوم نوشته شده است. یادمه که در کتاب "10 داستان برتر اسپایدرمن" که توسط انتشارات Wizard منتشر شد نیز گنجانده شده بود. یعنی خیلی ها اون رو جزو 10 داستان برتر اسپایدرمن هم محسوب میکنند! مساله اصلی اینه که در این داستان خصومت بین اِدی براک و پیتر پارکر خیلی ملموس تر به نظر میاد. یعنی همیشه برخی ایراد میگرفتند که ونوم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبره ولی هیچ غلطی نمیکنه! یعنی مثلا برخلاف گرین گابلین هیچ وقت ضربه مهلکی به پیتر و اطرافیانش نزده. اما اینجا وقتی اِدی میاد دم در خونه زن عمو می و به نوعی پیتر رو تهدید میکنه متوجه میشیم قضیه کاملا جدیه. و نکته جالب تر این داستان اینه که پیتر آخرش بدون اون روش همیشگی یعنی نقطه ضعف های ونوم (آتش و صوت) میتونه شکستش بده. پس قضیه ذهنی و درونی میشه که خیلی جالبه. اتفاقا همین ایده در قسمت آخر فصل اول کارتون Spectacular Spider-Man و در مبارزه نهایی اسپایدرمن و ونوم به کار رفت و دیدیم که در اونجا هم اسپایدرمن با همین شیوه ونوم را شکست داد.

 

1- سری جدید کمیک بوک های ونوم (2018 - تاکنون)

  سری جدید کمیک بوک های ونوم (2018 - تاکنون)

سری جدید کامیک های ونوم که انتشار آن از سال 2018 آغاز شد و به طور کامل در اینجا ترجمه شده است، فوق العاده زیبا و خواندنی بوده اند به طوری که وب سایت معتبر CBR در اینجا به آن لقب بهترین کمیک مارول در سال 2018 داد. نویسنده این کمیک آقای «دانی کیتس» ایده های بکری را در این سری رو کرد که قطعا قبلا نظیرش را در داستان های ونوم ندیده بودیم! او کاری کرد تا ادی براک یک شخصیت چندوجهی و جذاب باشد و برای اولین بار ونوم بتواند بدون حضور اسپایدرمن برای خودش یک سری مستقلِ بسیارخواندنی پیدا کند که ازش لذت میبریم. حضور شخصیت های جدیدی مثل پسر ادی براک (دیلان) و پرداختن به گذشته ادی براک و کنکاش رابطه اش با سیمبیوت خود باعث شد داستان های ونوم از غنای بیشتری برخوردار شود. دانی کیتس همچنین تاریخچه سیمبیوت فضایی را به دوران باستان ربط داد و با معرفی خدای سیمبیوت ها (کِنال) تهدید بزرگی برای کل عالم مارول معرفی کرد. او همچنین با برنامه ریزی دقیق دو رویداد بزرگ "کارنیج مطلق" و "پادشاه سیاه پوش" را به هواداران عرضه کرد که هر دو بسیار خواندنی بودند و باعث شدند شخصیت کارنیج برامون جذاب تر از قبل بشه!

کمیک ونوم 2023

این و اما بلافاصله پس از Run باشکوه آقای کیتس و بعد از وقایع رویداد "پادشاه سیاه پوش" دیدیم که چطور ادی براک تبدیل به پادشاه سیمبیوت ها و پسرش، دیلان، نیز به ونوم جدید تبدیل شده و ادی براک سفری پرماجرا را در طول زمان و ابعاد مختلف آغاز کرد و با نسخه شرور خودش ملقب به «مریدوس» و دسیسه های او روبرو شد. این سری به قلم «ال اوینگ» با کارنامه درخشان خود در نوشتن کمیک های بی نظیر "هالک فنا ناپذیر" و به طراحی استاد «برایان هیچ» که طرفداران مارول هرگز سری تاریخی The Ultimates را از او فراموش نخواهند کرد داره در اینجا ترجمه میشه!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک ترجمه شد

کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کامیک بوک های "ونوم" (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

فیلم «ونوم» + لینک دانلود!

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1397-09-22 16:27
مرسی، رتبه بندی حرف نداشت...
من گزینه 3 رو کم و بیش دوس دارم، داستانش برام جالبه.
درباره فیلم هم، هنوز ندیدمش! امشب میخوام نگاش کنم.

استاد انتهای گزینه 2 به جای شخصیت پردازی نوشتید شخضیت پردازی.

نقل قول:
گرین گابلین در کمیک های Ultimate همچون یک هیولای سبز رنگ، نفهم (!) و هالک مانند شده بود
:lol: :D :D
نقل قول کردن
spiderling
#2 spiderling 1397-09-22 18:29
رتبه بندی جالبی بود؛ با تشکر از آقای ترابـی.
یکی از دوست داشتنی ترین داستان هایی که از ونوم خوندم؛ ونوم: محافظ مرگبار هستش که بدم نمیومد اگر تو لیست بود!
همچنین سری که اخیرا در amazing spider-man نوشته شد که تحت اون ونوم بین ادی براک و فلش تقسیم میشه برام خیلی خیلی جذابه! هنوز هم که فکرش رو میکنم از مرگ انتی ونوم (فلش تامپسون) متاسف میشم و دوست دارم بار دیگه برگرده!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1397-09-22 18:46
به نقل از spiderling:
یکی از دوست داشتنی ترین داستان هایی که از ونوم خوندم؛ ونوم: محافظ مرگبار هستش که بدم نمیومد اگر تو لیست بود!


بود دیگه، گزینه پنجم، lethal protector همون محافظ مرگباره!
نقل قول کردن
spiderling
#4 spiderling 1397-09-22 19:30
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از spiderling:
یکی از دوست داشتنی ترین داستان هایی که از ونوم خوندم؛ ونوم: محافظ مرگبار هستش که بدم نمیومد اگر تو لیست بود!


بود دیگه، گزینه پنجم، lethal protector همون محافظ مرگباره!


آهــان! ببخشید.
این کاور رو تا الآن ندیده بودم، متوجه نشدم!
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1397-09-23 21:32
ونوم متاسفانه ریشه علمی نداره، از طرفی هم خود سیمبیوت بعضی وقتا همه‌ی کارا میکنه آدم نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه ولی ونوم دنیای اولتیمیت خیلی بهتر شده.
البته من خودم اولین بار تو یه بازی دیدمش و نمیدونستم داستانش چیه. خیلی خفن و باحال میدونستمش. بد جوری هم موی دماغ میشد ولی بعدا فهمیدم که جریان چیه خیلی به دلم ننشست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45